A.s. papa's en mama's:
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
23 augustus: Anitra
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
29 september 2004: Merisse
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 27-01-2004 13:48]
quote:Sluit me helemaal aan bij dit stukkie! Kom op, Tinkepink, wees maar eerder trots op jezelf! Echt waar, je pakt het goed aan en dat is precies het deel waar je controle over hebt! Over de rest niet, dus voel je daarover nou alsjeblieft niet schuldig of beschaamd!
Op maandag 26 januari 2004 14:35 schreef piglet het volgende:
Tinkepink, hou snel op met je schamen!
Je bent juist hartstikke goed bezig
Je wist dat er een risico was en je hebt heel snel gehandeld toen de eerste tekenen zich voordeden.
Dat is juist hartstikke goedHet is heel oneerlijk dat niet iedereen op dezelfde onbezorgde manier zwanger kan zijn. Het leven is wat dat betreft niet eerlijk. Maar jij bent wel zo verstandig dat je op tijd ingrijpt om te voorkomen dat het erger wordt.
Dikke
quote:Idd, kan ook niets anders doen dan me bij Piglet aan te sluiten.
Op maandag 26 januari 2004 14:44 schreef Sugar het volgende:[..]
Sluit me helemaal aan bij dit stukkie! Kom op, Tinkepink, wees maar eerder trots op jezelf! Echt waar, je pakt het goed aan en dat is precies het deel waar je controle over hebt! Over de rest niet, dus voel je daarover nou alsjeblieft niet schuldig of beschaamd!
Heel erg dapper dat je gelijk stappen ondernomen hebt. Je had ook nog veel langer kunnen blijven modderen.
Even een nieuwsgierig vraagje. Is dit dan straks weer over na de bevalling, ik bedoel, heeft dit iets te maken met een post-natale depressie?
quote:Het heeft te maken met hormoontjes en met het thema 'verlies' (mijn vader is net gestorven en tijdens mijn vorige zwangerschap verloor ik tegelijkertijd mijn baan, mijn (eigen) huis, mijn dromen, mijn onafhankelijkheid en mijn vrijheid (allemaal erg belangrijke thema's voor mij)
Op maandag 26 januari 2004 14:55 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Even een nieuwsgierig vraagje. Is dit dan straks weer over na de bevalling, ik bedoel, heeft dit iets te maken met een post-natale depressie?
Als ik niet zwanger ben zou ik natuurlijk ook verdrietig zijn na ingrijpende gebeurtenissen, alleen door de hormonen en de reageer ik anders op deze zaken dan als ik in normale omstandigheden zou doen.
Dus ja, na de bevalling gaat het naar alle waarschijnlijkheid weer goed met me en word ik weer mijn normale, blije, optimistische zelf.
Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks. Ben nog geen gram aangekomen, dus daar merk ik ook niks aan. En dat vind ik vreemd ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er mee aan moet. Maar prettig is het dus niet. Gelukkig mag ik volgende week maandag weer naar de Vk en krijg ik ook weer een echo. Maar er spelen dus nu allemaal gedachten door mijn hoofd zo van 'Wat als het nog steeds maar zo groot is als vorige keer' van dat soort rare dingen.
Het zal wel allemaal goed zijn, maar toch...
Knuffels
Sjeen
Vandaag 12 weken en 3 dagen
Edit:Typo
quote:Ja, maar als ik dit zo lees (ik was even vergeten dat je vader idd net overleden was) dan is het ook niet niets hoor.
Op maandag 26 januari 2004 15:04 schreef Tinkepink het volgende:[..]
Het heeft te maken met hormoontjes en met het thema 'verlies' (mijn vader is net gestorven en tijdens mijn vorige zwangerschap verloor ik tegelijkertijd mijn baan, mijn (eigen) huis, mijn dromen, mijn onafhankelijkheid en mijn vrijheid (allemaal erg belangrijke thema's voor mij)
Als ik niet zwanger ben zou ik natuurlijk ook verdrietig zijn na ingrijpende gebeurtenissen, alleen door de hormonen en de reageer ik anders op deze zaken dan als ik in normale omstandigheden zou doen.
Dus ja, na de bevalling gaat het naar alle waarschijnlijkheid weer goed met me en word ik weer mijn normale, blije, optimistische zelf.
quote:Het is toch heel normaal dat die moeheid met 3 maanden over gaat?
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks.
quote:Sjeen wat verchrikkelijk herkenbaar bij mij hielden de zwangerschapskwalen ook plots op verschrikkelijk onzeker werd ik daarvan ging op mijn borsten drukken of ze nog wel zeer deden, onderbroek extra onderzoeken (draag nl zwarte) en nog meer van die dingen om jezelf dus "gek" te maken
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Tinkepink, iedereen reageert anders. D'r zijn ook zat mensen die zonder zwangerschap erbij zo'n verlies niet goed kunnen verwerken. Wat dacht je dat die hormonen voor een mega-effect hebben. Ik vind het juist super van je dat je het zo snel onderkent in plaats van te ontkennen. Nu kun je er mee aan de slag en je goed laten bijstaan door deskundigen! Knap hoor, ik ben eigenlijk best heel trots op jeWat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks. Ben nog geen gram aangekomen, dus daar merk ik ook niks aan. En dat vind ik vreemd
ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er mee aan moet. Maar prettig is het dus niet. Gelukkig mag ik volgende week maandag weer naar de Vk en krijg ik ook weer een echo. Maar er spelen dus nu allemaal gedachten door mijn hoofd zo van 'Wat als het nog steeds maar zo groot is als vorige keer' van dat soort rare dingen.
Het zal wel allemaal goed zijn, maar toch...Knuffels
Sjeen
Vandaag 12 weken en 3 dagenEdit:Typo
Dus jammer genoeg een heel normaal verschijnsel waar je je dus geen zorgen om hoeft te maken (geniet der nu nog maar van je hebt misschien nog wel genoeg zwangerschapskwalen te gaan )
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:07 schreef Sugar het volgende:Mensen, ik wil even laten horen dat ik heel blij ben met het kleine wondertje in mijn buik! Bij deze!
Mijn vrouw had dit ook, maar.. de moeiheid had heimwee en nu is ze dus de gehele dag kapot, tevens gebruikt ons kleintje mama's schaambeen als trampoline en de misselijkheid is soms nog erger dan in het begin.
Wat ik wel eng vond, ik voelde al vrij snel het kindje bewegen in de buik van mijn vrouw als ik mijn hand op buikie neerlegde. Dat was ineens over in de 20e week... SCHRIK! Week 21 hoorde we het treintje weer bij de VK en afgelopen vrijdag hebben we onze dochter kunnen zien bij de pretecho. Ze sliep wel, dus niet veel activiteit, maar alles zit erop en eraan. Ze is wel erg rustig, mijn vrouw voelt haar ook niet veel, tenzij ik mijn hand weer op buikie leg, dan komt ze lekker de warmte opzoeken en wordt wat actiever. Nu 23 weken dus. Ik heb er alle vertrouwen in en ik denk dat de periode nog wel komt dat mijn vrouw graag zou willen dat ons kleintje wat rustiger zou doen
quote:Is dit zomaar
Op maandag 26 januari 2004 16:07 schreef Sugar het volgende:Mensen, ik wil even laten horen dat ik heel blij ben met het kleine wondertje in mijn buik! Bij deze!
Verder wel erg leuk om te horen natuurlijk hoor !!
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:18 schreef piglet het volgende:
vanwaar deze uitspraak? Ben je vandaag gewoon heel vrolijk? Of ben je bij de vk geweest en was alles goed?
Ik word wel helemaal blij van zo'n mededeling hoor
En Sjeen, sterkte! Is vast allemaal goed!!!!!
quote:Mijn oudste was ook altijd heel rustig in mijn buikkie en als ik het dan een paar dagen erg druk had met mijn had ik soms ineens zoiets van:"Oh wanneer heb ik hem eigenlijk voor het laatst gevoeld?"
Op maandag 26 januari 2004 17:19 schreef Psyche2003 het volgende:Wat ik wel eng vond, ik voelde al vrij snel het kindje bewegen in de buik van mijn vrouw als ik mijn hand op buikie neerlegde. Dat was ineens over in de 20e week... SCHRIK! Week 21 hoorde we het treintje weer bij de VK en afgelopen vrijdag hebben we onze dochter kunnen zien bij de pretecho. Ze sliep wel, dus niet veel activiteit, maar alles zit erop en eraan. Ze is wel erg rustig, mijn vrouw voelt haar ook niet veel, tenzij ik mijn hand weer op buikie leg, dan komt ze lekker de warmte opzoeken en wordt wat actiever. Nu 23 weken dus.
Ik heb er alle vertrouwen in en ik denk dat de periode nog wel komt dat mijn vrouw graag zou willen dat ons kleintje wat rustiger zou doen
![]()
quote:Reply is van mij hoor...
Op maandag 26 januari 2004 18:00 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Mijn oudste was ook altijd heel rustig in mijn buikkie en als ik het dan een paar dagen erg druk had met mijn had ik soms ineens zoiets van:"Oh wanneer heb ik hem eigenlijk voor het laatst gevoeld?"
De tweede daarentegen was altijd heel druk in mijn buik en achteraf dacht ik : gelukkig dat het wat dat betreft niet andersom is geweest anders had ik me pas echt zorgen gemaakt!!! Zo zie je maar ieder kind is ook weer anders...
quote:Dat hoef je er inmiddels niet meer bij te zetten, hoor Loena
Op maandag 26 januari 2004 18:01 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Reply is van mij hoor...
Sugar: leuk om te lezen dat je je zo goed voelt!
Sjeen, ik had dat ook, hoor. Zat ook in mijn borsten te prikken in de hoop dat ze nog pijn deden Dat doen ze inmiddels niet meer, maar mijn tepels nog wel
Als ik van mijn warme huis naar buiten de kou inga. auwauwauw. Of een ruwe handdoek die er langskomt tijdens het afdrogen
Ook merk ik het aan mijn liezen. Een paar weken terug was dat van de 1 op de andere dag verdwenen en toen maakte ik me ook zorgen. Ik zei tegen Peter: "shit, mijn liezen doen geen pijn meer!" En hij had alleen maar zoiets van:"mooi toch " Was wel opgelucht toen dat een paar dagen later wel weer pijnlijk werd
Anitra, gefeliciteerd!
en 70four ook natuurlijk met Elianne
quote:Goed zo, lekker positieve energie vandaag
Op maandag 26 januari 2004 17:25 schreef Sugar het volgende:
![]()
Wil gewoon laten weten dat ik dit ook voel! En niet alleen maar loop te zeuren, simmen en "zorgelijken"! Ik voel al die nuances wel, maar jullie niet en als ik dan alleen maar zorgelijk doe....! Dus even een ander oprecht gevoel ter nuancering!
Ben blij dat je er ook blij van wordt! Hoe is het met je? Nog pijn aan borsten?
Gisteren ben ik tot mijn grote vreugde gepromoveerd van het tweede streepjestopic naar dit. Ben 39 en na 9 maanden gestopt te zijn met de pil zwanger van mijn eerste. Ben nu 5 weken en ben uitgeteld op 29 september. (Karin, wil je me op het lijstje zetten?)
Sinds gisteren zweef ik ergens op een roze wolk bij het plafond. Op mijn werk bleef ik maar grijnzen en ik was bang dat iedereen het aan me kon zien. Uiteraard was dat niet het geval. Wel stiekem een uitgebreid rondedansje gemaakt met een dierbare collega/vriendin. Die roze wolk wordt afgewisseld met paniekgevoelens als ik er aan denk wat er allemaal nog gaat gebeuren voor eind september (enge onderzoeken, trouwen!!! verhuizen?) Verder heb ik zojuist het buiken topic bekeken en schrok van de grootte van sommige buiken (kan mijn lichaam dat wel?)
Maar dit klinkt vast wel een beetje herkenbaar. Ik heb op dit moment 2 concrete vraagjes:
- Omdat ik als ik uitgeteld ben de 40 grens gepasseerd ben zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen m.b.v. een gynaecoloog en zal ik een keuze moeten maken omtrent testen. Heeft iemand daar goede links over of heeft iemand hier ook die keuze moeten maken?
- Ben helemaal hongerig internet aan 't afstruinen naar informatie over zwangerschap maar wil ook een goed boek aanschaffen. Kunnen jullie mij een boek aanraden waar je zelf veel aan hebt (gehad)?
Verder vind ik het hier tot nu toe een warm badje en het lijkt me gezellig hier mee te kleppen de komende 8 maanden.
Hoewel, als ik er over nadenk, waarom zou het ook standaard zijn ook?
Kan je helaas niet meer info geven.
Maar nogmaals gefeliciteerd met je verhuizing naar dit topic.
Anitra, wat leuk dat je oudste dochter zo meeleeft! Was het meemaken van die miskramen niet een enorme belasting voor haar of kon ze er wel goed mee omgaan?
Sugar, that's the spirit !!!
Merisse, ik had je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze.
quote:Ik heb het boek "Ik word moeder" aangeschaft (had ik al half jaar geleden toenk gestopt was met de pil) en ik moet zeggen vind het echt een goed boek die me veel informatie geeft. ik zoek een soort van dagboek iets waarin ik mijn 9 maanden in vast kan leggen op papier met foto's enzo.. ik heb het nergens kunnen vinden nog
Op maandag 26 januari 2004 22:57 schreef Merisse het volgende:Kunnen jullie mij een boek aanraden waar je zelf veel aan hebt (gehad)?
Girly, ik heb het 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. Dat heb ik een paar maanden geleden bij Etos gekocht. Daarin is elke week ruimte om je eigen belevenissen te noteren. Ook is er na elke maand ruimte om foto's e.d. in te plakken.
quote:Xanthe, nee wat balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Wat ga je doen? Nog maar even afwachten of het weer vanzelf overgaat?
Op dinsdag 27 januari 2004 08:00 schreef Xanthe het volgende:
En ja hoor....het is weer terug de bruinige afscheiding....
ARRRGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
Nou heb ik wel ergens gelezen dat het niet wat hoeft voor te stellen , maar evengoed blijft het eng
Ik hoop dus echt dat het niets betekend en vanmmiddag of morgen zal het wel weer over zijn....
quote:Ik duim keihard met je mee
Op dinsdag 27 januari 2004 08:00 schreef Xanthe het volgende:
En ja hoor....het is weer terug de bruinige afscheiding....
ARRRGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
Nou heb ik wel ergens gelezen dat het niet wat hoeft voor te stellen , maar evengoed blijft het eng
Ik hoop dus echt dat het niets betekend en vanmmiddag of morgen zal het wel weer over zijn....
* LadyS duimt ook mee
Merisse ik had ook het boek Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders (geleend van Lois). Heel duidelijk boek, veel dingen waar ik wat aan had.
Veilig Zwanger is een leuk boek ja, ik heb het ook gekocht
quote:Dit boek heb ik ook. Fijn boek, waar veel in wordt uitgelegd en waarin uitgebreid ingegaan wordt op bevallen ed. Aanrader!
Op dinsdag 27 januari 2004 07:45 schreef Jambo het volgende:
Merisse, ik heb het boek "Baby" van dr. Miriam Stoppard gekocht. Het gaat over vruchtbaarheid, zwangerschap en geboorte. Persoonlijk vind ik het een zeer uitgebreid boek.
Ik ga voor je duimen dat alles ok blijft!!!!!
Een tip van mijn verloskundige is dat wanneer je bruine afscheiding hebt na dat je hebt gevreeen is om op een andere manier (standje) te proberen of niet te diep. Ik weet niet of dat ook bij jou van toepassing is (na het vrijen bedoel ik) maar bij mij heeft het geholpen.
Sorry voor de details dames. Hoe ver ben je nu eigenlijk Xanthe?
Ik ben nog erg pril , we hebben in het vorige topic dik zitten rekenen en uitkomst is dat ik in de 7e week zit (6 week en 2 dagen zwanger).
Rewimo heb gisteren geen mail ontvangen kan dat kloppen?
Ik ben dus BubbleBabe, ben 17 weken zwnager, en na tijden van lurken nu toch besloten om mee te gaan posten (het is zo leuk om met andere mama's in spe te praten over het mama in spe-zijn )
quote:O ja, sorry, ik kreeg visite en heb er niet meer aan gedacht
Op dinsdag 27 januari 2004 12:45 schreef Xanthe het volgende:
Rewimo heb gisteren geen mail ontvangen kan dat kloppen?
quote:Hoi, en welkom
Op dinsdag 27 januari 2004 12:45 schreef BubbleBabe het volgende:
*meldt*Ik ben dus BubbleBabe, ben 17 weken zwnager, en na tijden van lurken nu toch besloten om mee te gaan posten (het is zo leuk om met andere mama's in spe te praten over het mama in spe-zijn
)
en ik ben nu weer weg, de griep/verkoudheid heeft ook hier toegeslagen, bleeeeeeegh
quote:Geeft niet , zo'n haast heeft het ook niet.....
Op dinsdag 27 januari 2004 12:49 schreef Rewimo het volgende:[..]
O ja, sorry, ik kreeg visite en heb er niet meer aan gedacht
quote:Ziek is niet leuk
Op dinsdag 27 januari 2004 12:52 schreef pluisje het volgende:[..]
Hoi, en welkom
Ik ben 17 weken en 3 dagen, we lopen dus redelijk gelijk open ik ben nu weer weg, de griep/verkoudheid heeft ook hier toegeslagen, bleeeeeeegh
quote:Jij hoorde weg te zijn
Op dinsdag 27 januari 2004 13:03 schreef pluisje het volgende:
3 juli ben ik uitgerekend
En jij?(ohja, ik was onderweg naar bed
)
Ik ben 10 juli uitgerekend.. precies een week later (ik ga mijn verloskundige maar eens vragen of er verschillende tellingen worden gehouden ofzo..)
En nu je bedje weer in hoor!
Ben weer door de keuring heb weer *boemerdeboemboem* mogen horen wat heerlijk is dat
Pukkie was heel mooi gegroeid en ligt nu ten hoogte navel. Bloed was helemaal okido en had geen enge ziektes alles perfect
Was zelfs nog niets aangekomen gaat ook goed heb vet zat hihihihi
Alleen heb ik dus erg last van mijn bekken mag naar Cesar therapie of Mensendieck iemand bekend met 1 van de 2
Bubblebabe gefeli en welkom bij de *ronde buiken met iets erin club*
Xanthe meid voor jou een dikke knuff
Groetjes Rottdog 18 weken en 2 dagen
Mensendieck en ceasar richt zich geloof ik voornamelijk op hoe je moet staan, ik heb op school vroeger (kappersschool) ook een paar keer van die lessen gehad, "Bekken naar voren kantelen en iets door de knietjes zakken"
Maar weet niet precies meer wat nou wat was...
Groetjes BubbleBabe
quote:ik heb beiden gevolgd mbt bekken en heb uiteindelijk meer gehad aan mensendieck. nu kan dat komen door de oefeningen die ze hanteren, maar natuurlijk ook doordat ik in een ander stadium verkeerde. ik heb mensendieck gevolgd nadat ik klaar was met ceasar therapie en fysio.
Op dinsdag 27 januari 2004 13:11 schreef Rottdog het volgende:
Alleen heb ik dus erg last van mijn bekken mag naar Cesar therapie of Mensendieck iemand bekend met 1 van de 2![]()
![]()
![]()
Wat betreft Mensedieck: ook ik heb M. gehad tijdens de vorige zwangerschap vanwege bekkenproblemen. De pijn bleef, maar ik kon wel merken dat de oefeningen hielpen. Ben zelf erg enthousiast over Mensedieck en ben zodra ik wist dat ik zwanger was meteen weer begonnen met (thuis) oefenen.
quote:Misschien zit je in je 17e week? Dan ben je dus 16 weken en 3 dagen ofzo, en ben je dus op weg naar 17 weken. Als je zo rekent zou ik in mijn 18e week zitten. We hebben daar al eerder mee zitten miepen, Xanthe was ook al in de war
Op dinsdag 27 januari 2004 13:08 schreef BubbleBabe het volgende:[..]
Jij hoorde weg te zijn
Ga ziek zijn(ik bedoel ga beter worden!)
Ik ben 10 juli uitgerekend.. precies een week later
(ik ga mijn verloskundige maar eens vragen of er verschillende tellingen worden gehouden ofzo..)
En nu je bedje weer in hoor!
Je kan het iig uitrekenen door de eerste dag van je laatste menstruatie te nemen. Dat is zeg maar het "nulpunt", precies een week verder ben je 1 week zwanger etc.
Rottdog, heerlijk he, het hartje horen
Vervelend van je bekken alleen
Pfff, ik hou het nog geen uur vol in bed, ik hoest me te pletter zodra ik ga liggen. Ik ga maar eens een dvdtje opzetten ofzo...
quote:Volgens mijn eigen berekening ben ik inderdaad ook 16wk3 maar
Op dinsdag 27 januari 2004 14:00 schreef pluisje het volgende:[..]
Misschien zit je in je 17e week? Dan ben je dus 16 weken en 3 dagen ofzo, en ben je dus op weg naar 17 weken. Als je zo rekent zou ik in mijn 18e week zitten. We hebben daar al eerder mee zitten miepen, Xanthe was ook al in de war
Je kan het iig uitrekenen door de eerste dag van je laatste menstruatie te nemen. Dat is zeg maar het "nulpunt", precies een week verder ben je 1 week zwanger etc.
Rottdog, heerlijk he, het hartje horen
Vervelend van je bekken alleenPfff, ik hou het nog geen uur vol in bed, ik hoest me te pletter zodra ik ga liggen. Ik ga maar eens een dvdtje opzetten ofzo...
Veel plezier met DVD kijken in ieder geval.. Beterschap!
quote:Klopt precies! Als je 16 weken en 3 dagen zwanger bent zit je inderdaad in week 17!
Op dinsdag 27 januari 2004 14:18 schreef BubbleBabe het volgende:[..]
Volgens mijn eigen berekening ben ik inderdaad ook 16wk3 maar
Volgens allerlei van die zwangerschaps sites ben ik in week 17..
Nu die onzekerheid nog wegpoetsen
quote:Nee... je zit in de 17e week en bent 16 weken en drie dagen zwanger.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:25 schreef BubbleBabe het volgende:
Opgelost dan!
gewoon gezellig 17 weken zwangerNu die onzekerheid nog wegpoetsen
quote:Doe nou niet zo flauhauw!
Op dinsdag 27 januari 2004 14:28 schreef Tinkepink het volgende:[..]
Nee... je zit in de 17e week en bent 16 weken en drie dagen zwanger.
goed 16 weken zwanger dan
Wat blijft het toch lastig hè met die berekeningen?
Maar op dit moment vind ik 'in de 7e week' leuker klinken dan 6 weken en 3 dagen
Waarschijnlijk wissel ik gewoon weer als ik vind dat het te hard gaat
quote:ah tof
Op dinsdag 27 januari 2004 07:45 schreef Jambo het volgende:
Merisse, ik heb het boek "Baby" van dr. Miriam Stoppard gekocht. Het gaat over vruchtbaarheid, zwangerschap en geboorte. Persoonlijk vind ik het een zeer uitgebreid boek.Girly, ik heb het 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. Dat heb ik een paar maanden geleden bij Etos gekocht. Daarin is elke week ruimte om je eigen belevenissen te noteren. Ook is er na elke maand ruimte om foto's e.d. in te plakken.
quote:O, bah. Wat ontzettend verdrietig zeg!
Op dinsdag 27 januari 2004 16:13 schreef Logician het volgende:
* Logician is helemaal verdrietig, mijn allerliefste vriendin is "niet meer" zwanger![]()
quote:
* Logician is helemaal verdrietig, mijn allerliefste vriendin is "niet meer" zwangerhelaas.
quote:He, getver! En je had het hier al helemaal trots verteld en zo.
* Logician is helemaal verdrietig, mijn allerliefste vriendin is "niet meer" zwanger![]()
quote:Ah gatver, wat een rotbericht... Sterkte, voor haar ook natuurlijk.
groetjes Chantal
quote:Ik word nu nog in de gaten gehouden door de gyn , als de volgende echo goed is mag ik kontakt opnemen met de VK.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:43 schreef Anitra het volgende:
Hier dus 10 weken en 1 dag en dus in de 11e week, het blijft verwarrend hahaha.
Maar nu is het meer nog aftellen naar de echo's en de 1e afspraak bij de gyn. en dat is over 2 weken en 1 dag
Ben erg benieuwd hoe groot het verschil is met de eerste echo.
Zijn er hier meerdere die net als ik onder controle lopen van een gyn en dus strenger in de gaten gehouden worden?
quote:Er niet over spreken is vaak nog veel erger voor degene die het mee maakt.
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef Logician het volgende:
dankje voor de reacties, ze leest dit forum regelmatig mee, dus ik ga niet zeggen hoe of wat, dat laat ik aan haar over, ik heb alleen wel ff
een potje zitten janken hier, ik vind het zo kut voor dr, maar haar nu
te veel er over aanspreken lijkt me ook geen goed idee, dus ik weet
eigenlijk niet wat ik met mijn medeleven gevoelens aan moet, ik vind
het zo oneerlijk!groetjes Chantal
Ik had het juist heel fijn gevonden als de mensen in mijn omgeving niet deden alsof mijn kindje nooit bestaan had , als er ruimte was om er over te praten ipv. het stilzwijgen dat toen gebeurde...
Sterkte in elk geval voor jou en je vriendin.
MIskraam lijkt me echt zwaar klote! Heel jammer voor je vriendin Logician!
Oooowww, en wie vroeg dat nu? In ieder geval: menschendieck!!!
quote:Wens haar veel sterkte, het is niet niks... lichamelijk en geestelijk...
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef Logician het volgende:
dankje voor de reacties, ze leest dit forum regelmatig mee, dus ik ga niet zeggen hoe of wat, dat laat ik aan haar over, ik heb alleen wel ff
een potje zitten janken hier, ik vind het zo kut voor dr, maar haar nu
te veel er over aanspreken lijkt me ook geen goed idee, dus ik weet
eigenlijk niet wat ik met mijn medeleven gevoelens aan moet, ik vind
het zo oneerlijk!groetjes Chantal
quote:Hahaha tuurlijk blijft die zitten , als die het niet doet is echt dom!
Op dinsdag 27 januari 2004 18:43 schreef Catootje het volgende:
Xanthe, dat ga jij niet doen hoor!! Dat kindje van jou blijft zitten. En die mannen met hun nuchtere gedoe..ach. Dat komt goed! (die van mij is sinds een week pas volledig in touw voor de baby, heeft EINDELIJK door dat we een kindje krijgen en was in het begin ook helemaal confuurs van mijn sterke verlangen en angst dat het niet goed zou gaan....voor hem was alle ellende nu voorbij, waarom zolang erbij stilstaan, zoeits..)
Hopelijk ben je vlot weer goed op de been en meid wat een prachtige vent die Liam
Bedankt dames voor de reactie trouwens ga denk ik voor mensendieck
aldus een *wagelende eend* ala Rottdog
Liam is
En wat een mooie foto
Welcome back!
Xanthe, ben je mailadres kwijt maar de foto van het bedje staat in het Speeltuinbankje
quote:Euh? Speeltuinbankje?
Op woensdag 28 januari 2004 07:21 schreef Rewimo het volgende:Xanthe, ben je mailadres kwijt maar de foto van het bedje staat in het Speeltuinbankje
quote:Ja, hier dus: Het speeltuinbankje # 24
Op woensdag 28 januari 2004 09:00 schreef Xanthe het volgende:[..]
Euh? Speeltuinbankje?
Ik heb je een mail gestuurd
quote:Waarom Catoot? Je kunt ze gratis lenen bij de Kruisvereniging. En je hebt er later toch niks aan (ja okee, bij een tweede Gertje misschien). Overbodige moeite lijkt me. Laat ie liever het kamertje opknappen
Op woensdag 28 januari 2004 09:15 schreef Catootje het volgende:
Nog even een vraag: Hoe zien klossen er uit? Mijn vriend wil ze zelf maken (vraaaag me niet waarom!)
quote:Hehe, die kan je toch gewoon huren...
Nog even een vraag: Hoe zien klossen er uit? Mijn vriend wil ze zelf maken (vraaaag me niet waarom!)
Vier bierkratten doen het ook goed, daar ben ik op geboren.
Maar het zijn ijzeren/stalen klossen. Ze zijn vierkant met een uitsparing bovenin.
fotootje uit google getrokken
*stuurt man babykamer in* Daar ist te doen kerel!
Doe rustig aan voorlopig en geniet lekker van dat heerlijke kereltje!
quote:
Dat is toch dezelfde vent die eerst een camera ging halen en daarna de babykamer pas in orde wou maken omdat de baby meer aan foto's heeft, toch??? Wat ongelooflijk schattig , volgens mij weet hij niet waar hij heen moet met zijn emoties, wel heel lief
. De thuiszorgwinkel heeft ze hier gewoon te huur met een kleine eigen bijdrage, dat zou ik eerder doen dan klossen maken. Waarom maakt hij geen geboortebord voor in de tuin of op het balkon of voor het raam. Dan issie ook nuttig bezig
quote:[fluistermodus]
Op woensdag 28 januari 2004 09:24 schreef Catootje het volgende:
hahaha, nou..dan stuur ik hem toch effe langs de kruisvereniging. Ik heb echt geeen idee waarom hij ze nu perse zelf wilde maken, echt nietHijs gek! Gelukkig weet hij niks van staal af, mijn eigeste klusmenneke!
*stuurt man babykamer in* Daar ist te doen kerel!
Mijn buurman had ze van hout gemaakt, en iets hoger dan die van de kruisvereniging. DE vk vroeg of ze ze mocht hebben, want deze waren precies goed!
[/fluistermodus]
quote:Prima, het staat voor je klaar. Ik hoor het wel
Op woensdag 28 januari 2004 09:16 schreef Xanthe het volgende:
Verkocht!
Mooi bedje man!!!!!
Als je nog even geduld hebt tot ik 12 weken ben , kan ik het helemaal met zekerheid zeggen , verder moeten we hier even kijken wanneer we dan naar je toen komen , is toch een stukkie rijden
quote:[fluistert terug]
Op woensdag 28 januari 2004 09:26 schreef Troel het volgende:[..]
[fluistermodus]
Mijn buurman had ze van hout gemaakt, en iets hoger dan die van de kruisvereniging. DE vk vroeg of ze ze mocht hebben, want deze waren precies goed!
[/fluistermodus]
Ik krijg ook weer helemaal 'zin' in de bevalling als ik die foto zo zie... Hoe voel je je nu eigenlijk? Weer opgeknapt?
Vraagje aan iedereen... ik had gister echt het gevoel alsof ik ontplofte
Was geen prettig gevoel, heb het volgens mij ook niet bij de anderen gehad. Mijn hoofd voelde alsof ik een paar tellen ondersteboven had gehangen en al het bloed naar mijn hoofd was gestegen. Ook de aderen op mijn handen enzo waren ontzettend opgezwollen.
Lijkt dus alsof de doorbloeding niet goed was, ik durfde niet eens te gaan slapen.
Het gevoel is nu wel minder, maar niet weg, wel zijn de gezwollen aderen weg. Iemand enig idee of dit normaal is tijdens de zwangerschap?
Ik weet wel dat je benen kunnen gaan tintelen omdat de baby/baarmoeder de bloedsomloop bemoeilijkt, maar heb er verder nooit van gehoord dat de rest van je lichaam zo gezwollen voelt.
Ik heb gisteren Liam
gezien en het is zo'n klein krummeltje. Wat een snoezig kindje, zoveel haar en zo klein! Echt, Iris is dan echt een reus daarbij vergeleken. Ik heb met samengeknepen dijen geluisterd naar het bevallingsverhaal
maar vooral ontzettend genoten van Belana en Kbot die ongelooflijk trots en verliefd zijn op Liam.
De foto's zijn inmiddels onderweg naar Belana en die zal ze vandaag of morgen vast wel even plaatsen als ze tijd heeft.
quote:Bloeddruk laten meten, ik had ook 2 weken voor de bevalling ineens te hoge bloeddruk en dat voelt precies zoals jij zegt. Dus hup naar de vk of huisarts bellen en even laten controleren. Niet wachten, meteen doen!
Op woensdag 28 januari 2004 09:36 schreef Tan het volgende:
Vraagje aan iedereen... ik had gister echt het gevoel alsof ik ontplofte![]()
Was geen prettig gevoel, heb het volgens mij ook niet bij de anderen gehad. Mijn hoofd voelde alsof ik een paar tellen ondersteboven had gehangen en al het bloed naar mijn hoofd was gestegen. Ook de aderen op mijn handen enzo waren ontzettend opgezwollen.
Lijkt dus alsof de doorbloeding niet goed was, ik durfde niet eens te gaan slapen.Het gevoel is nu wel minder, maar niet weg, wel zijn de gezwollen aderen weg. Iemand enig idee of dit normaal is tijdens de zwangerschap?
Ik weet wel dat je benen kunnen gaan tintelen omdat de baby/baarmoeder de bloedsomloop bemoeilijkt, maar heb er verder nooit van gehoord dat de rest van je lichaam zo gezwollen voelt.
quote:hihihi, ja dat is em....hij wordt ook steeds liever, gaat enorm op in het ontdekken hoe de babyfoon werkt en zo. "kijk en dan heeft ie ook nog die functie"... Maar de babykamer hoeven nog maar een paar kleine dingetjes, een rolgordijntje hier en daar en ...en wat eik nog meer? Nou ja, klossen dus
Op woensdag 28 januari 2004 09:26 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
![]()
![]()
Dat is toch dezelfde vent die eerst een camera ging halen en daarna de babykamer pas in orde wou maken omdat de baby meer aan foto's heeft, toch??? Wat ongelooflijk schattig
, volgens mij weet hij niet waar hij heen moet met zijn emoties, wel heel lief
. De thuiszorgwinkel heeft ze hier gewoon te huur met een kleine eigen bijdrage, dat zou ik eerder doen dan klossen maken. Waarom maakt hij geen geboortebord voor in de tuin of op het balkon of voor het raam. Dan issie ook nuttig bezig
![]()
quote:Okay, dank je, heb net maar even gebeld en kan met een uurtje naar de VK.
Op woensdag 28 januari 2004 09:50 schreef Rewimo het volgende:[..]
Bloeddruk laten meten, ik had ook 2 weken voor de bevalling ineens te hoge bloeddruk en dat voelt precies zoals jij zegt. Dus hup naar de vk of huisarts bellen en even laten controleren. Niet wachten, meteen doen!
Vocht vasthouden doe ik geloof ik niet echt, maar hoge bloeddruk had ik bij de laatste twee zwangerschappen wel op het eind, dus ik neem maar even het zekere voor het onzekere dan en laat het meten.
quote:Een inkeping of iets om je eigen bed tegen te houden lijkt me wel handig anders is idd het risico dat je naar beneden stort heel groot.
Op woensdag 28 januari 2004 09:52 schreef Catootje het volgende:[..]
hihihi, ja dat is em....hij wordt ook steeds liever, gaat enorm op in het ontdekken hoe de babyfoon werkt en zo. "kijk en dan heeft ie ook nog die functie"... Maar de babykamer hoeven nog maar een paar kleine dingetjes, een rolgordijntje hier en daar en ...en wat eik nog meer? Nou ja, klossen dus
. Maar als je dan houten klossen neemt, moeten die dan ook een inkeping hebben? Ik ben zo bang dat we naar beneden storten.
Als je bed op planken staat in plaats van poten raad ik je aan om geen klossen te nemen maar om dan idd bierkratjes te nemen, die geven meer steun en verkloten je bed niet.
Wat bij ons dus wel is gebeurd na de eerste....
Bij de tweede heb ik de buurtsuper hier even lief aangekeken of ik vier kratje kon krijgen (tegen statiegeld natuurlijk) en ze ook weer mocht inleveren.
Je moet het wel even vragen want de meeste supermarkten nemen geen lege kratjes in
Nou ja zal wel, ik ga braaf meer drinken
Mijn bed kan trouwens niet op klossen, maar twee matrassen op elkaar was goed volgens de VK hier (Dedemsvaart), de vorige VK (in Den Helder) vond het ook nooit een probleem.
Alleen kraamzorg doet moeilijk, maar ik moest van de VK gewoon zeggen dat mijn bed op klossen kwam bij de voorinspectie van kraamzorg, om gezeur te voorkomen
quote:gaan we straks ffies meten, maar denk niet dat we dat gaan halen. Ik moet om te gaan zitten nog steeds een beetje bukken en dat is voor verzorgende nog veel meer natuurlijk. Stellen ze nog andere eisen voor zover je dat weet ??
Op woensdag 28 januari 2004 12:26 schreef Angel22 het volgende:
Ik geloof dat de hoogte van je bed minimaal 70 cm moet bedragen...
Ik had graag deze keer thuis willen liggen, maar dat hoeft van mij niet ten koste van alles, dan meld ik me net zo lief daar weer aan en smeren we hem gewoon na een paar dagen (lees: na het hielprikje)
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:24 schreef Knorretje het volgende:
wat is de minimale hoogte waar je aan moet voldoen dan ?? Ik heb geen bed, maar slaap gewoon met de matrassen op de grond (drie stuks op elkaar. Zijn er nog meer dingen waar je aan moet voldoen voor de kraamzorg ?? Want misschien is het dan toch weer handiger om naar dat stomme kraamhotel te gaan als er veel onrealiseerbare dingen gedaan moeten worden
quote:Een kraambed kun je ook huren, maar da's vrij duur. Je kunt ook een 1 persoonsbed ergens in de woonkamer o.i.d. op klossen zetten, maar omdat een gewoon bed met twee matrassen op elkaar ook mag, ga ik geen extra moeite doen.
Op woensdag 28 januari 2004 12:24 schreef Knorretje het volgende:
wat is de minimale hoogte waar je aan moet voldoen dan ?? Ik heb geen bed, maar slaap gewoon met de matrassen op de grond (drie stuks op elkaar. Zijn er nog meer dingen waar je aan moet voldoen voor de kraamzorg ?? Want misschien is het dan toch weer handiger om naar dat stomme kraamhotel te gaan als er veel onrealiseerbare dingen gedaan moeten worden
Mijn VK is erg makkelijk, ze zegt dat ze wel in erbarmelijkere omstandigheden bevallingen moet doen en dat gaat ook prima. Vaak bij buitenlandse gezinnen bereiden ze niets voor of die hebben geen kraampakket in huis, maar met een wasteil, gekookt water en wat handdoeken komt ze al een heel eind.
quote:lieve lieve yvonne, jij bent niet gekwalificeerd genoeg dus naast jouw zorg moet er nog zo'n muts 3 uurtjes op een dag komen om die kleine te wegen, mijn kraamvloed in de gaten te houden, kijken naar de evt hechting en stand van de baarmoeder en het naveltje van de kleine en algehele indruk. Meestal zijn ze klaar binnen die drie uur en hebben we het rijk alleen, maar ik ben wel afhankelijk van zo'n troela. Maar dat betekend niet dat de overige uren geen zorg nodig zijn dan hebben we jou natuurlijk
Op woensdag 28 januari 2004 12:36 schreef yvonne het volgende:[..]
quote:ik slaap in de woonkamer. (alleen) we hebben gewoon geen bed. manlief slaapt sinds kort weer op de bank ivm hogere pijnklachten, maar noraal slaapt ie bij mij op dat 1 persoonsmatrassenstapeltje.
Op woensdag 28 januari 2004 12:37 schreef Tan het volgende:[..]
Een kraambed kun je ook huren, maar da's vrij duur. Je kunt ook een 1 persoonsbed ergens in de woonkamer o.i.d. op klossen zetten, maar omdat een gewoon bed met twee matrassen op elkaar ook mag, ga ik geen extra moeite doen.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:40 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik slaap in de woonkamer. (alleen) we hebben gewoon geen bed. manlief slaapt sinds kort weer op de bank ivm hogere pijnklachten, maar noraal slaapt ie bij mij op dat 1 persoonsmatrassenstapeltje.
quote:daarom slaapt manlief sinds kort weer op de bank.
Op woensdag 28 januari 2004 12:45 schreef Tan het volgende:[..]
dat past toch niet, straks met je dikke buik? En hoe doe je dat met je bekkenpijn? Veel pijnlijden? Volgens mij krijg je op dokteradvies een kraambed voor niets te leen, maar dat weet ik niet zeker, verandert ook steeds, want vroeger kostte een kraambed sowieso niets.
Toevoeging: Toen we niet zwanger waren sliep hij 3 keer in de week bij mij op bed de rest op de bank, nu dus fulltime op de bank
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 28-01-2004 12:51]
quote:waar nu het matrassentapeltje ligt kan in principe zat zo'n huurbed staan, als dat de enige vereisten zijn. Om nou heel veel aan te moeten gaan schaffen of te moeten veranderen zie ik gewoon niet zitten, vandaar de vraag waar kijken ze nog meer naar/waar moet je allemaal aan voldoen.
Op woensdag 28 januari 2004 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik weet niet hoeveel ruimte Knor en Danny hebben Tan, maar als dat niet veel is, dan moet je toch wat verzinnen. Als je niet al te groot woont kan een bed in je huiskamer een enorm obstakel zijn.
De baby slaapt ook gewoon in de woonkamer de eerste tijd, daar is geen commode is dat een vereiste ?? Alicia verschonen we bv altijd op bed en dat kan bij de baby ook prima, maar ja als zo'n muts dat niet mag doen vanwege de eisen hebben we een probleem. De badkamer is niet riant en om te badderen moet er gesleept worden met emmers water (maar dat wil yvonne met liefde doen en daar hoeft die muts niet voor te komen, evenals verschonen trouwens, dat kunnen we prima zelf) Ga zo maar door. In het kraamhotel destijds deden ze alles en dat willen we nu graag niet we willen veel zelf doen en lekker snel weer een gezinnetje vormen.
Edit: ik vergat de key: volgens mij kunnen die controles gewoon op de bank, hoor. Gordijnen dicht en klaar
[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 28-01-2004 13:39]
Het is zo'n ikea-spijlen bed. vandaar de reservering
Kan effe geen foto vinden.
En die kan zonder problemen op bedverhogers geplaatst worden.
Roep maar!
Zoiets: |_________| maar dan dus de latjes aan de onderkant hè
Die plank kun je wel ergens tegen een muur kwijt lijkt me, of achter een kast of zo. Aankleedkussen erop en klaar ben je. De werkhoogte is dan geen probleem meer.
quote:Ik zal ff voor je op zoek gaan... zo meer...
Op woensdag 28 januari 2004 12:35 schreef Knorretje het volgende:[..]
gaan we straks ffies meten, maar denk niet dat we dat gaan halen. Ik moet om te gaan zitten nog steeds een beetje bukken en dat is voor verzorgende nog veel meer natuurlijk. Stellen ze nog andere eisen voor zover je dat weet ??
Ik had graag deze keer thuis willen liggen, maar dat hoeft van mij niet ten koste van alles, dan meld ik me net zo lief daar weer aan en smeren we hem gewoon na een paar dagen (lees: na het hielprikje)
Een commode is niet verplicht, maar een vriendin van mijn moeder had bij gebrek aan ruimte een plank aan de muur die met schanieren naar beneden kon worden geklapt en met een stang (die ook kon worden weggeklapt) ter ondersteuning. Het klinkt niet stevig, maar het was weldegelijk een goede constructie. Later heeft ze de plank lager aan de muur bevestigd zodat de kleine er een tafeltje had. Praktisch en nog leuk ook.
Maar als jij voldoende goede hulp hebt zou ik me niet al te druk maken om de 'eisen' van de kraamverpleging. En v.w.b. de verloskundige, gewoon even navragen, misschien heeft ze toevallig wel een slechte rug en is ze dus kieskeurig.
[edit] deze info is trouwens gebaseerd op de praktijk hè... het kan best zijn dat er vermeld staat in bijv. boekje van de kraamzorg dat het e.e.a. verplicht is, maar in de praktijk kunnen ze je nergens toe verplichten.
Had het er van de week nog met de VK over, omdat ik ook wilde weten of het bed op klossen moest van haar. Ze zei me precies wat ik jou vertelde. Waarschijnlijk zullen ze wel moeilijk doen, maar de verzorgsters zelf zijn niet zo moeilijk als de stichting/instelling waar ze voor werken.
[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 28-01-2004 14:01]
Als ik er in mezelf over loop te klagen, probeer ik er altijd even aan te denken dat die mensen niet alleen bij mij thuis komen, maar ook bij tientallen anderen. En dat als iedereen die mensen te veel en te diep laat bukken, ze over 3 jaar versleten zijn. Ok, sommige regels vind ik wel wat ver gaan, maar andere dingen kan ik me gewoon goed voorstellen.
quote:Op zich heb je daar wel gelijk in, maar mijn VK zei ook dat ze vaak ook de bedden van andere gezinsleden moeten opmaken en die staan ook niet op klossen. Daarnaast doen ze ook was in de wasmachine enz. allemaal bukwerk.
Op woensdag 28 januari 2004 14:16 schreef pluisje het volgende:
Ik vind het zelf ook lastig met al die hoogtes en eisen enzo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat ze dat stellen. Je zal maar kraamverzorgster zijn, en dag in dag uit, jaar in jaar uit, babietjes moeten optillen vanaf een te lage hoogte, moeders moeten verzorgen die zo laag liggen dat je steeds moet bukken etc. Je hebt denk ik geen rug meer over...
Je kunt ook bijv. stratenmaker zijn van beroep, die hebben ook een enorme belasting. Sommige beroepen zijn nu eenmaal lichamelijk zwaarder dan de anderen. Dat wil niet zeggen dat wij ze als verzorgden niet tegemoet kunnen komen, maar je kunt het ook overdrijven.
Voor degenen die wel thuis bevallen gaan :
* het bed dient gemeten vanaf de bovenkant van het matras tot de vloer, 65-70 cm hoog te zijn
* Op het bed dient een stevig matras te liggen (eventueel met plank eronder)
* zorg voor goede verlichting, bv eeen schemerlamp met een lang snoer of een looplamp, met een lamp van 100 watt. (houdt een zaklamp met een felle lamp in reserve)
* De ruimte moet goed verwarmt kunnen worden
* Er dient stromend warm water op dezelfde verdieping te zijn
* zorg voor een nachtkastje of (bijzet)tafeltje met voldoende ruimte voor de materialen van de verloskundige of huisarts.
Verder is een kraampakket absoluut geen overbodige luxe, zeker als je thuis gaat bevallen.
Lijst met richtlijnen:
* 250 gram witte watten
* 1 pakje steriele gazen 16/6
* 50 ml alcohol 70%
* 1 pakje wegwerphandschoenen of diepvrieszakjes
* 2 pakken maandverband (GROOT)
* 1 pak langwerpige wegwerpluiers of kraamverband
* 1 literfles met brede hals of maatkan om te speolen
* 1 emmer met deksel
* 1 afvalbak voorzien van plasticzak
* Bedverhogers (te huur/leen bij de thuiszorg)
* 1 ondersteek (te huur/leen bij de thuiszorg)
* 1 bedzeil
* 1 thermometer
Als je echt thuis gaat bevallen heb je tevens nodig:
* 3 kraammatrasjes van de dunste maat of minimaal 4 celstofmatjes
* 1 steriele nevelklem
* 1 extra metalen kruik en kruikenzak (geen nylon)
Als het goed is krijg je van je verloskundige een lijst met alles.
Voor onze nieuwe moeders heb ik ook nog een lijstje met benodigdheden voor de baby:
* 6 rompertjes of hemdjes
* 6 pakjes of truitjes
* 3 omslagdoeken of badhanddoeken
* 3 molton onderleggers
* 3 boven en onderlakentjes
* 1 bedzeiltje ( ik zelf raad aan twee : ook voor je kinderwagen...)
* 2 dekentjes
* 6 spuugdoekjes ( zou er gewoon meer kopen want je gebruikt ze echt heel veel)
* 1 metalen kruik met kruikenzak (geen nylon)
* Afplakband (leukopor die brede) of 6 veiligheidsspelden
* stuk of 18 hydrofylluiers (36 als je ze als luier gebruikt)
Verheug me nu al weer op dat 'locomotief' geluid
En als het goed is moet m'n vrouw de kleine nu any time kunnen voelen schoppen, al heb ik gezegd dat ik verwacht dat dat pas de 4e februari zal zijn (speciale datum voorons).
Buik begint iig al mooie toeter vormen aan te nemen (zwangere vrouwen zijn mooooooooooi)
quote:He, da's gaaf!
Op woensdag 28 januari 2004 14:58 schreef DIGGER het volgende:
Vrijdag komt m'n pa langs met een schijnbaar extreem duur modelletje stethoscoop, zodat ik any time wanneer ik wil naar het hartje kan luisterenVerheug me nu al weer op dat 'locomotief' geluid
En als het goed is moet m'n vrouw de kleine nu any time kunnen voelen schoppen, al heb ik gezegd dat ik verwacht dat dat pas de 4e februari zal zijn (speciale datum voorons).
Buik begint iig al mooie toeter vormen aan te nemen (zwangere vrouwen zijn mooooooooooi)
quote:Ik alleen in de woonkamer, maar je kunt ook een electrisch (olie of petroleum)kacheltje neerzetten, dat doe ik zelf ook. Die dingen zijn nu overal in de aanbieding (doe het zelf zaken e.d.)
Op woensdag 28 januari 2004 14:57 schreef Xanthe het volgende:
Das lekker... de ruimte moet goed te verwarmen zijn....
Ik heb alleen in de woonkamer en keuken een gaskachel , boven hebben we helemaal geen verwarming.
quote:Ken het probleem ja... petroleum kan ik ook niet tegen en die andere vreten véél stroom, maar voor die 8 dagen kraamzorg is dat wel op te brengen toch?
Op woensdag 28 januari 2004 15:11 schreef Xanthe het volgende:
Zullen in mijn geval dan wel gewoon de stroom vreters worden , want ik kan niet tegen petrolium kachels , daar krijg ik hoofdpijn van en ga ik vlekjes zien.
Heb wel van die oliegevulde kacheltjes en een straal kacheltje in huis , maar ik het het geweten dat die een paar keer hebben aangestaan boven om de kou er enigszins uit te krijgen.(Vorig jaar toen het zo streng vroor)
Wat is mijn energie verbuik toen omhoog gegaan niet normaal.
En we wonen hier straks nog maar 1 jaartje en krijgen dan een woning met CV , vind het wel jammer en hoop eigenlijk een huis met CV en een plek voor mijn gaskachel , heb veel minder last van mijn allergie sinds ik hier woon.
1 ding is misschien een meevaller ik ben 19 september uitgeteld en we krijgen een warme zomer zeggen ze.... Slaapkamer zit op het westen , dus warm
quote:I'm aware of that
Op woensdag 28 januari 2004 15:02 schreef Brighteyes het volgende:[..]
He, da's gaaf!
Alleen moet je dan niet in de stress gaan schieten als je het even niet kan vinden he? Ik bedoel daar heeft zelfs de VK soms last van, dus ik kan me voorstellen dat dat als 'leek' nog wel iets makkerlijker kan gebeuren.
En ja, wel handig als je pa in het ziekenhuis werkt, zelfs z'n vrouw (die er ook werkt) was jaloers, want deze zou mooier dan die van haar zijn.
Heb er zelf geen verstand van, wacht ut wel af.
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 28-01-2004 15:20]
En wat moet je voor flessen kopen als je van plan bent borstvoeding te gaan geven? Niets, of toch iets voor de zekerheid of...
En volgens mij staan er ook een heleboel spullen op zulke lijsten die je niet meteen nodig hebt (dan wil ik het ook nog niet kopen, want dat komt dan wel) of helemaal nooit nodig hebt (onder het mom van vroeger hadden ze het ook niet en ging het ook) Bijvoorbeeld een sterilisatieapparaat, of een waskommetje (waarvoor is dat dan?).
Misschien kunnen ervaren moeders eens vertellen wat ik absoluut in huis moet halen en welke spullen er niet echt nodig zijn.
quote:In pricipe moet het bij de bevalling warm zijn ja (denk ook dat je het niet volhoudt in een koude kamer), maar als de baby bij julie op de kamer slaapt overdag zal het daar ook warm (18 graden) moeten zijn. Wat je daarna doet is je eigen verantwoording, maar je kunt een baby ook niet op een ijskoude kamer te slapen leggen.
Op woensdag 28 januari 2004 15:18 schreef Xanthe het volgende:
Moet je het 8 dagen verwarmen?????
Jeetje zeg ben geen gekke!
Kan me voorstellen dat het moet als je aan het bevallen bent , maar ik moet er niet aan denken om in een warme kamer te slapen.
Ben ook echt niet van plan om 8 dagen op bed te blijven liggen.1 ding is misschien een meevaller ik ben 19 september uitgeteld en we krijgen een warme zomer zeggen ze.... Slaapkamer zit op het westen , dus warm
Ik heb trouwens niet eens echt in 'het kraambed' gelegen. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis en daarna had ik tabak van het in bed liggen. Ik heb alleen nog beneden gezeten overdag Mijn bed heeft welgeteld 1 dag op klossen gestaan, ik vond het niks, gauw er weer onder vandaan gehaald. Dan verschonen ze het bed maar niet... Kan manlief altijd nog doen als het echt nodig is hoor.
quote:Ja hoor
Op woensdag 28 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:[..]
In pricipe moet het bij de bevalling warm zijn ja (denk ook dat je het niet volhoudt in een koude kamer), maar als de baby bij julie op de kamer slaapt overdag zal het daar ook warm (18 graden) moeten zijn. Wat je daarna doet is je eigen verantwoording, maar je kunt een baby ook niet op een ijskoude kamer te slapen leggen.
quote:Die kamer word pas koud als de zon weinig schijnt en het buiten ook kouder word.
Op woensdag 28 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:[..]
In pricipe moet het bij de bevalling warm zijn ja (denk ook dat je het niet volhoudt in een koude kamer), maar als de baby bij julie op de kamer slaapt overdag zal het daar ook warm (18 graden) moeten zijn. Wat je daarna doet is je eigen verantwoording, maar je kunt een baby ook niet op een ijskoude kamer te slapen leggen.
quote:hydrofiel voor het afdrogen
Op woensdag 28 januari 2004 15:20 schreef ezzi het volgende:
Ik heb even een vraag over het kopen van alle baby spullen. Ik kon er via de zoekmachine op FOK niets over vinden.
Ik ben dus nu bezig alle spulletjes bij elkaar te zoeken maar ik heb geen flauw idee wat ik allemaal aan het kopen ben en waar het voor dient.
Voorbeeld: er staan luiers op de lijst, goed. Wat daarmee moet snap ik wel maar je hebt flannellen luiers, hydrofiel, en gerstekorrelluiers (?). Wat is nou het verschil? Ik wil trouwens wegwerpluiers gaan gebruiken dus ik weet wel dat deze luiers bij mij alleen als handdoek ed dienen maar heb ik dat dan allemaal nodig?
quote:Ik had tegen de tijd dat ik moest bevallen een klein flesje in huis met een minipakje flesvoeding (iig te koop bij de apotheek, drogist heeft volgens mij alleen grote verpakkingen) voor het geval de borstvoeding niet zou lukken.
En wat moet je voor flessen kopen als je van plan bent borstvoeding te gaan geven? Niets, of toch iets voor de zekerheid of...
quote:niet nodig gehad nee. Steriel maken kun je ook in een pan met kokend water en zelfs een beslagkom kan nog als waskommetje dienen mocht het nodig zijn.
En volgens mij staan er ook een heleboel spullen op zulke lijsten die je niet meteen nodig hebt (dan wil ik het ook nog niet kopen, want dat komt dan wel) of helemaal nooit nodig hebt (onder het mom van vroeger hadden ze het ook niet en ging het ook) Bijvoorbeeld een sterilisatieapparaat, of een waskommetje (waarvoor is dat dan?).
quote:toiletspullen zoals babywasgel/shampoo, billendoekjes, luiers, wattenstaafjes met alcohol voor het navelstompje; flannelen, hydrofiele doeken en (hydrofiele) washandjes, babybadje/tummytub, stuk of 6-8 rompertjes, evenzoveel pakjes
Misschien kunnen ervaren moeders eens vertellen wat ik absoluut in huis moet halen en welke spullen er niet echt nodig zijn.
eeeeuuuhhh... pff nou het meeste merk je wel als de baby er is, of je dat handig vindt of niet. Je kunt het best zo min mogelijk kopen, het meeste kan je na de bevalling ook nog halen.
de rest lijkt me redelijk vanzelfsprekend (zoals ledikantje, wagen enz.)
Hoe wil ik ooit thuis bevallen als ik een waterbed heb. dat kan niet ff op klossen gezet worden *of kratten*
wat zijn andere opties?
ik heb wel een logeerbed met een normaal matras, en die staat gewoon op zolder..
quote:Bed verschonen doet ie nu ook al hoor
Op woensdag 28 januari 2004 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Met een beetje geluk hoef je in september nog nauwelijks te stoken, Xanthe. Ik heb ook gaskachels en op mijn slaapkamer niks. Op die van Christan wel, maar daar brandt in principe alleen de waakvlam, alleen voor na het douchen zet ik hem hoger.Ik heb trouwens niet eens echt in 'het kraambed' gelegen. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis en daarna had ik tabak van het in bed liggen. Ik heb alleen nog beneden gezeten overdag
Mijn bed heeft welgeteld 1 dag op klossen gestaan, ik vond het niks, gauw er weer onder vandaan gehaald. Dan verschonen ze het bed maar niet... Kan manlief altijd nog doen als het echt nodig is hoor.
quote:Het is ook heel erg per kind verschillend, Jessai had het altijd warm, die had zelfs geen kruiken nodig, Cheyenne daarentegen voelde zelfs met de kachel aan en een kruik in bed nog ijskoud. Heeft inderdaad ook o.a. met gewicht te maken.
Op woensdag 28 januari 2004 15:24 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja hoor
Ik werd in de winter van 1963 geboren en heb vanaf dag 1 in een onverwarmde kamer geslapen met bloemen op de ruiten
Kruikje in bed, niks aan de hand. Maar okee, dat is wat extreem natuurlijk. Toch kan het kamertje beter niet te warm zijn, met een kruik kom je echt een heel eind (mits de baby goed op gewicht en gezond is uiteraard).
Ik ben ook geboren in een ijskoude winter maar mijn moeder moest wel alles doen om het kamertje warm te houden want ik was ook niet warm te krijgen.
quote:Zie ook de verhalen pagina hiervoor over klossen enzo... maar je logeerbed mag ook op klossen gezet worden hoor.
Op woensdag 28 januari 2004 15:31 schreef Girly het volgende:
mensen, ff over een thuisbevalling??Hoe wil ik ooit thuis bevallen als ik een waterbed heb. dat kan niet ff op klossen gezet worden *of kratten*
wat zijn andere opties?
ik heb wel een logeerbed met een normaal matras, en die staat gewoon op zolder..
quote:In principe wel ja.
Op woensdag 28 januari 2004 15:59 schreef LadyS het volgende:
En ik wil in het ziekenhuis bevallen. Moet mijn bed dan toch op klossen voor de kraamverzorgster?
quote:Ja helaas wel... want het moet ook voor de rug van je kraamverzorgster.
Op woensdag 28 januari 2004 15:59 schreef LadyS het volgende:
En ik wil in het ziekenhuis bevallen. Moet mijn bed dan toch op klossen voor de kraamverzorgster?
quote:Ga ik navragen, zover ik begrepen heb krijg je als je kiest voor geen volledige kraamzorg die +/- 3 uur toegewezen waar ik het net over had voor de controles die yvonne niet mag uitvoeren. Yvonne zou bij alicia al kramen maar daarkwam helemaal niets van door de omstandigheden. Nu zijn we wijzer en gaan we het gewoon wel doen.
Op woensdag 28 januari 2004 13:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Kraamzorg is niet echt een plicht, toch? In een aantal plaatsen is zelfs amper kraamzorg te krijgen. Nu kan ik niet in de agenda van Yvonne kijken, maar als zij jullie zou kunnen helpen die eerste dagen, is het volgens mij mogelijk om die controles door de verloskundige te laten doen.
quote:Heel erg lief, aar we hebben in de woonkamer geen plek voor een 2 persoonsbed, en de zolder kan ik niet opkomen waar oorspronkelijk onze (en die van de kids) slaapkamer ligt.
Op woensdag 28 januari 2004 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, ik heb nog wel een 2-persoons bed op zolder staan.
Hij is besproken voor mijn ex-vriendje, maar die heeft voorlopig toch nog geen huis.
Je mag hem van mij zo lenen voorlopig hoor!
Ik heb wel een bodem erin, maar geen matrassen.Het is zo'n ikea-spijlen bed. vandaar de reservering
![]()
Kan effe geen foto vinden.
En die kan zonder problemen op bedverhogers geplaatst worden.Roep maar!
quote:Kijk het is niet zo dat we geen commode hebben, alicia heeft er een op haar kamer. Alleen is dat dus boven (lees: twee trappen hoger) De baby komt de eerste maanden beneden te liggen ivm voeden snachts en mijn gebrek aan mobiliteit om boven te komen. Dus dat zu betekenen dat als mensen perse gebruik willen maken van de commode dat ze met de baby twee trappen omhoog moeten, verschonen en weer twee trappen af moeten omdat er in de woonkamer niet ook nog eens ruimte is voor een commode. Evenals een ledikantje die ruimte ontbreekt ook, de eerste maanden komt de baby in een hammock en als de nachtvoedingen stoppen bij alicia op de kamer in haar oude ledikantje.
Op woensdag 28 januari 2004 13:42 schreef Rewimo het volgende:
Knor, heb je een ledikantje voor de baby? Dan kun je het commodeprobleem wel oplossen met een plank die je over het ledikantje legt.
quote:Das wel iets waar we evt naar kunnen gaan kijken tegen die tijd. Medische redenen genoeg lijkt me.
Op woensdag 28 januari 2004 14:00 schreef Tinkepink het volgende:
Tip voor Knor: als er een medische aanleiding is (en dat is er in jouw geval volgens mij) kan je (bijna) gratis een bed van de thuiszorg lenen. (althans, dat was vorig jaar zo in Zwolle) Ik kon aan het einde van mijn zwangerschap van Indy geen trappen meer op en kon toen een bed van de thuiszorg krijgen. Dit bed is al op de juiste hoogte, dus dan hoef je niet in de weer met verhogingen ed.
quote:Tnx voor het zoeken. Wij moeten gewoon weer in het zhuis bevallen dus hoeven ons om de rest geen zorgen te maken.
Op woensdag 28 januari 2004 14:24 schreef Angel22 het volgende:
De enige echte eis die ik kan vinden is dus dat je bed op minimaal tussen de 65 en de 75 cm hoogte moet zijn, dat is vanaf de bovenkant van het matras tot de grond gemeten.
Ik heb al mijn kraamzorg papieren doorgekeken mar dat is dus de enige vereiste die erin staat.
Verder staan er wel dingen in voor de kraamkamer als je daarin gaat bevallen maar jij bevalt in het ziekenhuis had ik begrepen (toch?) dus dat is niet echt van toepassing.
quote:Wij hebben alleen een gaskachel in de woonkamer, de rest is niet geisolleerd en niet verwarmd. maw als manlief op de slaapkamer slaapt ben ik de enige in huis die een verwarmde kamer heeft, alicia slaapt ook onverwarmd. vanaf het begin al.
Op woensdag 28 januari 2004 14:57 schreef Xanthe het volgende:
Das lekker... de ruimte moet goed te verwarmen zijn....
Ik heb alleen in de woonkamer en keuken een gaskachel , boven hebben we helemaal geen verwarming.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:18 schreef pluisje het volgende:[..]
In principe wel ja.
quote:Weer wat om rekening mee te houden
Op woensdag 28 januari 2004 16:18 schreef Angel22 het volgende:
Ja helaas wel... want het moet ook voor de rug van je kraamverzorgster.
Ik had gelukkig bij Duncan (de jongste) een kraamverzorgster die zoiets had van, zet je bed maar weer gewoon hoor want ze zag hoeveel moeite ik had met in en uit stappen. Ik ben nl niet zo groot.
En ons bed heeft een rottig opstaand randje wat niet erg makkelijk was met de hechtingen.
Nou ja weer wat geleerd
quote:Tuurlijk!
Op woensdag 28 januari 2004 16:19 schreef Knorretje het volgende:Heel erg lief, aar we hebben in de woonkamer geen plek voor een 2 persoonsbed, en de zolder kan ik niet opkomen waar oorspronkelijk onze (en die van de kids) slaapkamer ligt.
Zouden jullie trouwens niet in aanmerking kunnen komen voor een traplift? Misschien trap ik nu een open deur in hoor.
quote:hij kan niet geplaats worden hier
Op woensdag 28 januari 2004 16:51 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Tuurlijk!
Stom dat ik niet aan gedacht heb. Ik vond het ook al zo vreemd dat jullie nog steeds half op de grond half op de bank sliepen.
Effe niet meer aan gedacht dat je niet omhoog kan komen.Zouden jullie trouwens niet in aanmerking kunnen komen voor een traplift? Misschien trap ik nu een open deur in hoor.
quote:Shit.
Op woensdag 28 januari 2004 16:53 schreef Knorretje het volgende:[..]
hij kan niet geplaats worden hier
quote:Ik vond dat jullie deze foto wel verdiend hadden
Op woensdag 28 januari 2004 09:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, wat een prachtige foto! Dit doet me denken aan een (hele oude) aflevering van de bevalling, waarin een vrouw net als jij na een zware bevalling met de vacuum werd verlost. Ze had een beetje hetzelfde bekkie als jij. In zo'n 'na-aflevering', toen het kindje een half jaar was, gaf ze daarover uitleg: je bent wel ontzettend blij, maar veel te moe om te lachen of blij te kijken. Daar moet ik wel ontzettend aan denken als ik deze foto zie.
Nu ga ik weer ff verder lezen....
quote:E.W. is toch net zo ver als ik? (19 1/2 week) Dan zal het getrappel niet lang meer duren denk ik. Digger, het mannetje heeft ons guppie vorige week voor het eerst gevoeld (ik was er vroeg bij ja
Op woensdag 28 januari 2004 14:58 schreef DIGGER het volgende:
Vrijdag komt m'n pa langs met een schijnbaar extreem duur modelletje stethoscoop, zodat ik any time wanneer ik wil naar het hartje kan luisterenVerheug me nu al weer op dat 'locomotief' geluid
Wel handig trouwens zo'n stethoscoop. Kun je die zo maar kopen dan?
Ow en het hele klossenidee heb ik maar even laten varen, bed verschonen doet vriendje maar en anders leggen we een extra logeermatras op ons bed.
en nu wilde ik nog wat zeggen, maar dat ben ik vergeten.....
quote:Geeft nix, hebben we volgens mij allemaal last van hier. Ik vind het echt DE ultieme smoes: zwangerschapsdementie.
Op woensdag 28 januari 2004 21:54 schreef Catootje het volgende:
quote:Ik vond het heerlijk toen ons bed op klossen stond (maarja, ik ben ook lang misschien dat dat scheelt) en baalde er een beetje van toen ze weer terug moesten naar de Kruisvereniging.
Ow en het hele klossenidee heb ik maar even laten varen, bed verschonen doet vriendje maar en anders leggen we een extra logeermatras op ons bed.en nu wilde ik nog wat zeggen, maar dat ben ik vergeten.....
quote:Hebben jullie al zwangerschapsonhandigheid? Niet meer kunnen parkeren (hebbik ooit gekund), dingen laten vallen en wel drie keer achter elkaar
Op woensdag 28 januari 2004 22:01 schreef dutchie het volgende:[..]
Geeft nix, hebben we volgens mij allemaal last van hier. Ik vind het echt DE ultieme smoes: zwangerschapsdementie.
quote:Eeeehhhh, dit gaat niet meer over vrees ik
quote:Op zich wel, maar ik ben altijd al wat onhandig aangelegd
Op woensdag 28 januari 2004 22:04 schreef Catootje het volgende:[..]
Hebben jullie al zwangerschapsonhandigheid? Niet meer kunnen parkeren (hebbik ooit gekund), dingen laten vallen en wel drie keer achter elkaar
, stoten, botsen...
quote:Ik heb er ook een. Niet zo'n professioneel geval hoor, maar hij voldeed wel.
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef dutchie het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 28-01-2004 22:15]
Belana, prachtige foto van jou en Liam! Je ziet de vermoeidheid en de opluchting dat de bevalling achter de rug is.
Catootje, met een beetje pech gaat die onhandigheid nooit meer over. De vergeetachtigheid in ieder geval niet :p
quote:Om met dat laatste te beginnen: Ja, zeker weten, ik zou alleen geen adressen oid weten.
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef dutchie het volgende:[..]
E.W. is toch net zo ver als ik? (19 1/2 week) Dan zal het getrappel niet lang meer duren denk ik. Digger, het mannetje heeft ons guppie vorige week voor het eerst gevoeld (ik was er vroeg bij ja
) en hij stond bijna te dansen van vreugde door de kamer. Digger, het is geweldig!
Ik heb dan net het geluk dat m'n Pa & vrouw in het ziekenhuis werken, m'n pa als cardioloog, dus stethoscopen zat met zo'n functie.
M'n vrouw is nu ruim 18 weken, ze is de 27e juni uitgerekend, dus je loopt heel ietsjes voor.
Tot nog toe nog niks gevoeld maar zal wel snel komen, kan eigenlijk amper wachten tot dat moment wat dat zal ook zonder twijfel weer zeer bijzonder zijn
Wel grappig: m'n vrouw is onzeker met sommig ekleding, had vandaag een toch redelijk strak shirtje aan waarop de buik natuurlijk helemaal goed zichtbaar is, maar waar ze dan zelf met twijfel aan mij vraagt of het wel OK is, zijn collega's allemaal dol enthousiast omdat ze 'zo trots met haar buik loopt'
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 29-01-2004 12:59]
Enige overeenkomsten met bestaande personen berusten helaas niet op toevalligheid
Alleen die vrouwen die dan denken dat ze die buik ook maar gelijk ongevraagd mogen aanraken
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:22 schreef DIGGER het volgende:Alleen die vrouwen die dan denken dat ze die buik ook maar gelijk ongevraagd mogen aanraken
quote:Apart is dat hè als niet zwangere word je ook niet zomaar aangeraakt.
Op donderdag 29 januari 2004 13:22 schreef DIGGER het volgende:Alleen die vrouwen die dan denken dat ze die buik ook maar gelijk ongevraagd mogen aanraken
Meer van die cliché's:
'weet je al wat het wordt?' (is tegenwoordig erg normaal, dat het is ingeburgerd als standaard tweede vraag na een eerste 'hoe is het met je')
'dit is zeker de laatste' (grote gezinnen zijn kennelijk uitstervend?)
'heb je al zin in augurken?' ( ik ken persoonlijk niet één zwangere die daadwerkelijk naar de augurken grijpt... meer andere dingen zoals ijs, patat of juist fruit)
Maar jaaaaaaa... zal wel goedbedoeld zijn allemaal dus ik knik maar vriendelijk ja en nee
Ben helemaal blij, heb eindelijk een mooie klamboe gevonden voor boven de box in de woonkamer:
Vond het wel een gaaf kleurtje, hoewel ik erg zat te twijfelen tussen deze en een turqoise.
quote:Ja, en dan van die slimmerikken die dat al bij 6 weken vragen
Op donderdag 29 januari 2004 13:30 schreef Tan het volgende:
'weet je al wat het wordt?'
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:[..]
Ja, en dan van die slimmerikken die dat al bij 6 weken vragen
quote:In mijn tweede zangerschap heb ik me gek gevreten aan augurken
Op donderdag 29 januari 2004 13:30 schreef Tan het volgende:[..]
Apart is dat hè als niet zwangere word je ook niet zomaar aangeraakt.
Meer van die cliché's:
'weet je al wat het wordt?' (is tegenwoordig erg normaal, dat het is ingeburgerd als standaard tweede vraag na een eerste 'hoe is het met je')
'dit is zeker de laatste' (grote gezinnen zijn kennelijk uitstervend?)
'heb je al zin in augurken?' ( ik ken persoonlijk niet één zwangere die daadwerkelijk naar de augurken grijpt... meer andere dingen zoals ijs, patat of juist fruit)Maar jaaaaaaa... zal wel goedbedoeld zijn allemaal dus ik knik maar vriendelijk ja en nee
Ben helemaal blij, heb eindelijk een mooie klamboe gevonden voor boven de box in de woonkamer:
[afbeelding]
Vond het wel een gaaf kleurtje, hoewel ik erg zat te twijfelen tussen deze en een turqoise.
quote:Mijn nichtje heeft een keer op mijn verzoek op een familiefeestje geantwoord: 'Tja, de dokter is er nog niet helemaal zeker van. Hij twijfelt tussen een hangbuikzwijn en een konijntje.'
Op donderdag 29 januari 2004 13:30 schreef Tan het volgende:[..]
'weet je al wat het wordt?'
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:42 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Mijn nichtje heeft een keer op mijn verzoek op een familiefeestje geantwoord: 'Tja, de dokter is er nog niet helemaal zeker van. Hij twijfelt tussen een hangbuikzwijn en een konijntje.'
![]()
Die kop
... Het is later trouwens helemaal goedgekomen met Daphne, ze is gewoon een mensje geworden
Die moet ik onthouden!
quote:Dit is heus niet herkenbaar, hoor
Op donderdag 29 januari 2004 13:12 schreef pluisje het volgende:
"Riiiiiick, staat dit leuk?"
"Ja schat, staat heel leuk"
"Lijk ik er niet dik in?"
"Jawel schat, maar dat ben je toch ook?"
"![]()
![]()
"
"Ik bedoelde dat je een dikke buik hebt, dat is toch juist cool?"
"Ja maar hierin lijkt mijn kont ook dik"
"Nee hoor schat"
"Jawel, ik ga wat anders aantrekken. Hierin lijk ik echt veel te dik"
Enige overeenkomsten met bestaande personen berusten helaas niet op toevalligheid
![]()
Maar ik vind het gewoon raar dat ik nu mijn buik gewoon kan laten zien dezelfde buik als die al sinds ik me kan heugen heb geprobeerd te verstoppen
quote:En dan nog vooral stug elke keer dat ze je zien/spreken weeeer vragen..
Op donderdag 29 januari 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:[..]
Ja, en dan van die slimmerikken die dat al bij 6 weken vragen
ik zeg altijd braaf "een baby"
quote:Dat ga ik ook gewoon zeggen als ze het vragen
Op donderdag 29 januari 2004 13:52 schreef BubbleBabe het volgende:[..]
ik zeg altijd braaf "een baby"
Die van miss-dynastie is ook wel leuk
quote:Ja he, ik heb ook opeens allemaal korte truitjes gekocht, waar je dan een buikband (of een strak hemd ofzo) onder moet. Normaal koop ik dingen die juist over mijn kont heenvallen, en nu moet alles opeens kort
Op donderdag 29 januari 2004 13:52 schreef LadyS het volgende:[..]
Dit is heus niet herkenbaar, hoor
![]()
![]()
Maar ik vind het gewoon raar dat ik nu mijn buik gewoon kan laten zien dezelfde buik als die al sinds ik me kan heugen heb geprobeerd te verstoppen
quote:Ja en ook lekker strak, dat je buik een beetje te zien is. En weer niet te strak, want anders zie je nog het blubberige van mijn buik
Op donderdag 29 januari 2004 13:59 schreef pluisje het volgende:[..]
Ja he, ik heb ook opeens allemaal korte truitjes gekocht, waar je dan een buikband (of een strak hemd ofzo) onder moet. Normaal koop ik dingen die juist over mijn kont heenvallen, en nu moet alles opeens kort
* LadyS gaat binnenkort maar eens winkelen denk ik
quote:Echt doen, ik heb dit weekend echt hele leuke dingen gekocht bij Miss Etam, Prenatal en H&M. Allemaal uit de zwangerschapscollectie, maar wel zodanig "normaal" dat het ook na die tijd nog prima kan. En buikbanden natuurlijk
Op donderdag 29 januari 2004 14:04 schreef LadyS het volgende:
* LadyS gaat binnenkort maar eens winkelen denk ik
* LadyS bedenkt zich net dat het koopavond is
quote:Na die tijd? Ik was zooooooo blij dat ik na de zwangerschap weer leuke dingen aan kon. Ik stopte alle zwangerschapskleding met veel plezier diep weg achterin de kast.
Op donderdag 29 januari 2004 14:07 schreef pluisje het volgende:[..]
Echt doen, ik heb dit weekend echt hele leuke dingen gekocht bij Miss Etam, Prenatal en H&M. Allemaal uit de zwangerschapscollectie, maar wel zodanig "normaal" dat het ook na die tijd nog prima kan. En buikbanden natuurlijk
Moet zeggen dat ik die positiekleding niet eens meer paste na de bevalling. In de eerste dagen na de bevalling droeg ik van die broeken met een elastiek in de taille. (tegenwoordig best veel te koop)
quote:Je hebt gelijk!
Op donderdag 29 januari 2004 14:11 schreef LadyS het volgende:
-knip-* LadyS bedenkt zich net dat het koopavond is
*pakt alvast de foldertjes erbij en gaat vast uitzoeken
quote:De Hema heeft trouwens zwangerschapsondergoed in de aanbieding. Ook strings (wist zelf niet eens dat die bestonden voor zwangere dames). Zit wel aangenaam zo over de buik heen.
Op donderdag 29 januari 2004 14:37 schreef BubbleBabe het volgende:[..]
*pakt alvast de foldertjes erbij en gaat vast uitzoeken
quote:Ja, die broeken zijn een ander verhaal, maar de bovenkleding is allemaal heel multi functioneel
Op donderdag 29 januari 2004 14:36 schreef Tan het volgende:[..]
Na die tijd? Ik was zooooooo blij dat ik na de zwangerschap weer leuke dingen aan kon. Ik stopte alle zwangerschapskleding met veel plezier diep weg achterin de kast.
Moet zeggen dat ik die positiekleding niet eens meer paste na de bevalling. In de eerste dagen na de bevalling droeg ik van die broeken met een elastiek in de taille. (tegenwoordig best veel te koop)
Maar goed, ik zal ook wel weer gewoon blij zijn als ik mijn normale kleding weer aankan hoor, maar ik probeer er wel een beetje op te letten dat mijn postitiekleding ook normaal gedragen kan worden. Is een goed excuus om lekker groot in te slaan
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:48 schreef pluisje het volgende:[..]
Is een goed excuus om lekker groot in te slaan
Waarom was ik nu niet zo slim
Die korte truitjes zijn inderdaad leuk. Ik heb er nog eentje van voor de zwangerschap en die valt ook lekker wijd dus die draag ik nu gewoon door.
Ik heb bij Miss Etam ook een lang vest gekocht waarvan ik dus niet snap dat het een zwangerschapsvest is, hij is niet breder of langer van voren, die draag ik dus ook gewoon lekker door na de zwangerschap.
Maar die broeken... nee zou blij zijn als ik daar van af ben, heb op zich wel leuke broeken hoor, maar toch niet mijn 'normale' smaak.
Ooow, en dan ga ik ook shoppen! Heb er nu al zin in....
Nog één nachtje slapen...!
quote:Joepie, nog 1 nachtje slapen en dan mag iedereen het van jou weten. Wat heerlijk! Ik ben zo benieuwd naar de reacties
Op donderdag 29 januari 2004 15:01 schreef Sugar het volgende:
Nog maar één nachtje slapen! Dan weer naar de gyn!!!!
En dan mag ik het eindelijk vertellen!!! Aan iedereen! Woei!!!!Ooow, en dan ga ik ook shoppen! Heb er nu al zin in....
Nog één nachtje slapen...!
Morgen ga ik trouwens naar de huisarts. Deze afspraak had ik gemaakt toen ik het net wist en zal redelijk algemeen zijn. Waarschijnlijk moet ik ook bloed laten prikken en hopelijk mag ik dan eindelijk een vk bellen voor een afspraak!
quote:Ikke ben vandaag psies 6 weken en 6 dagen.
Op donderdag 29 januari 2004 15:16 schreef Sugar het volgende:
Oh Pigletje, dus morgen ben jij ook een stapje verder! Leuk!
Hoelang ben jij vandaag swanger?
Ik 10 weken psies!
quote:piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is
Op donderdag 29 januari 2004 15:22 schreef piglet het volgende:[..]
Ikke ben vandaag psies 6 weken en 6 dagen.
quote:Twee weken zwangerschap krijg je er "gratis"bij( gratis tussen aanhalingstekens, want voor hetzelfde geld heb je je eisprong heel vroeg in de cyclus en tellen die weken WEL) Maar waarom dat zo is mag Joost weten.
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef Girly het volgende:[..]
piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is
)
quote:ik wacht wel netjes 18 feb af..
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Twee weken zwangerschap krijg je er "gratis"bij( gratis tussen aanhalingstekens, want voor hetzelfde geld heb je je eisprong heel vroeg in de cyclus en tellen die weken WEL) Maar waarom dat zo is mag Joost weten.
quote:9 maanden zwanger klinkt leuker dan 8enhalve maand? Weet het ook niet eigenlijk
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
Maar waarom dat zo is mag Joost weten.
ow ik ben trouwens vriendin van robbierdam
ben nu 6 weken zwanger en heb licht bloedverlies beetje bruin kleurig, verder heb ik weinig last ergens van maar is dat ernstig dat beetje bruin verlies of ken het toch echt wel ernstiger zijn?
tnx alvast
Bloedverlies in het begin kan van alles zijn en kan twee kanten op. Of het gaat weer over of het zet door. Aangezien je verder geen klachten hebt en het niet veel en helder rood is zou ik vooralsnog proberen me niet al te druk te maken.
quote:Girly, ik reken de 2 weken er bij (dus begin met rekenen vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie). Eigenlijk vind ik het raar, maar zo klinkt het wel al heel wat
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef Girly het volgende:
piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is)
quote:Hi vriendin van robbierdam
Op donderdag 29 januari 2004 20:31 schreef robbieRdam het volgende:
hellupppp hele dringende vraag
ik denk dat de dames (of heren) in dit topic er wel wat van afwetenow ik ben trouwens vriendin van robbierdam
![]()
ben nu 6 weken zwanger en heb licht bloedverlies
beetje bruin kleurig, verder heb ik weinig last ergens van maar is dat ernstig dat beetje bruin verlies of ken het toch echt wel ernstiger zijn?
tnx alvast
quote:ok ik heb zelf iets fout gedaan haha ,nevermind, ik kwam steeds uit dat jij eerder dan mij zou bevallen, ik dacht zelf dat je verder dan mij was... sorry
Op donderdag 29 januari 2004 21:25 schreef piglet het volgende:[..]
Girly, ik reken de 2 weken er bij (dus begin met rekenen vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie). Eigenlijk vind ik het raar, maar zo klinkt het wel al heel wat
maar goed, hoor van alle kanten dat ik me niet druk moet maken dat het waarschijnlijk nix is, maar toch tis enggggg
maar tnx
groetjes martineke
Ook een inwendig onderzoek sluit niets uit en geeft geen zekerheid.
Laat alles in godsnaam goed zijn met ons veertje.
quote:Spannend!!!! Leuk joh , eindelijk openheid , zal je goed doen.
Op vrijdag 30 januari 2004 08:00 schreef Sugar het volgende:
Woei, ik ben vroeg wakker en senuwachtig! Om half tien mogen we... Daarna misschien nog even langs huis, misschien meteen door naar mijn ouders...! Taart mee? Misschien foto van echo inlijsten vlug?
Mijn oudste zus meteen ook even zien tussendoor! Het aan haar vertellen!
Dan straks door naar schoonouders, vanavond! Daar taart, boekje, cadeautje, foto? We weten het niet, maar zien het wel!Laat alles in godsnaam goed zijn met ons veertje.
Enne: neem beschuit met muisjes mee naar je (schoon)ouders In een gebaksdoos: "Hier, voor bij de koffie." Krijg je leuke reacties!
quote:JA
Op vrijdag 30 januari 2004 08:27 schreef Rewimo het volgende:Enne: neem beschuit met muisjes mee naar je (schoon)ouders
In een gebaksdoos: "Hier, voor bij de koffie." Krijg je leuke reacties!
Sugar, veel plezier. En wel uitgebreid verslag komen doen he?
quote:Bij mij weten ze het al
Op vrijdag 30 januari 2004 08:35 schreef Rewimo het volgende:
LadyS, als ze bij jullie thuis komen als je het vertelt, is het ook leuk om koffie te serveren in van die OPA en OMA mokken. Kijken hoe lang het duurt voor het kwartje valt
quote:Jaaaa, à la Frank
Op vrijdag 30 januari 2004 08:42 schreef LadyS het volgende:
Behalve zijn baas en de secretaresse weet niemand het nog bij Peter op zijn werk
Hij "wil" het niet vertellen omdat het een stelletje klojo's zijn die hem er dan mee gaan zitten zieken![]()
Volgens mij issie van plan om met beschuit met muisjes binnen te wandelen als ik bevallen ben
quote:Ben blij dat ik de enige niet ben met zo een kerel
Op vrijdag 30 januari 2004 08:44 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jaaaa, à la Frank
Daar wist ook niemand het. Ze keken erg verbaasd op toen er ineens een geboortekaartje op de mat lag
Eigenlijk vind ik het wel schattig ook
Ik geloof dat ie de helft van zijn collega's verontwaardigd aan de lijn heeft gehad
We kregen trouwens wel een schattig stelletje van ze voor Christan en een hoop leuke reacties in zijn gastenboek
quote:Zo zal het bij ons ook gaan
Op vrijdag 30 januari 2004 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Was echt zo van: Huh??? Frank??? Baby??? Daar heeft ie @#$$%%^ nooit wat van gezegd!!!
![]()
![]()
Ik geloof dat ie de helft van zijn collega's verontwaardigd aan de lijn heeft gehad
We kregen trouwens wel een schattig stelletje van ze voor Christan en een hoop leuke reacties in zijn gastenboek
quote:Vervelend hoor, je zult vast flink in de zenuwen zitten nu... Maar zo ver als jij nu bent is het nog wel heel normaal, als het bruinig is dan is het vaker onschuldig dat iets ernstigs... maar zulke verhalen zijn hier vaker voorbij gekomen.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:29 schreef Xanthe het volgende:
Nou met de HA gebeld en met de gyn gebeld.
Zolang ik echt geen buikpijn heb , behalve de steekjes die ik af en toe heb zag het er gewoon gunstig uit.
Ik moest donderdag maar even afwachten en dan spant het erom of het hartje net wel of net niet te zien zal zijn.....
Nou hopen we natuurlijk dat die wel te zien is....
Dus voor de bruinige afscheiding zonder buikpijn , geen zorgen maken.
Wel buikpijn en/of rode afscheiding direkt kontakt opnemen met arts.
Enne Sugar veel plezier met het vertellen straks. Ook leuk is een paar breinaalden en babyblauwe en zachtroze wol te geven aan je moeder. En als ze dan vragend kijkt zeggen 'ja kom op zeg... een beetje oma gaat breien voor haar aanstaande kleinkind' of iets dergelijks.
quote:Ja maar de verhalen die ik ondertussen gelezen/gehoord had ging dat om 1 of max 3 dagen wat verlies.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:37 schreef Tan het volgende:[..]
Vervelend hoor, je zult vast flink in de zenuwen zitten nu... Maar zo ver als jij nu bent is het nog wel heel normaal, als het bruinig is dan is het vaker onschuldig dat iets ernstigs... maar zulke verhalen zijn hier vaker voorbij gekomen.
quote:ik heb nu al drie keer bloedverlies gehad in dee zwangerschap. 1 keer bruine vloed, 2 keer helder. de vloeiingen verliepen elkde keer anders en de lengte daarvan ook: 3, 5 en 9 dagen lang. (of we nog zwanger zijn weten we de 13e pas, maar iedere keer is het gestopt terwijl het bij de miskramen bij mij wel tussentijds stopte maar in hevigere vorm steeds terugkeerde en dat is nu niet het geval kwa hoeveelheid)
Op vrijdag 30 januari 2004 09:59 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ja maar de verhalen die ik ondertussen gelezen/gehoord had ging dat om 1 of max 3 dagen wat verlies.
Dat van mij is dus al bijna een week.
Vandaar dat ik nu toch weer ging bellen , want het voelt tussen mijn oren niet goed, dan hoor je toch graag van iemand anders dat het niet ernstig is....
quote:Ja nog een week wachten , maar het ging mij er om dat het dus al zolang aan hield waardoor ik me toch weer zorgen ging maken....
Op vrijdag 30 januari 2004 09:53 schreef LadyS het volgende:
Xanthe. moet je nou bijna een week wachten voor meer zekerheid?
Maar de verhalen hier zijn natuurlijk wel hoopgevend![]()
voor jou!
quote:Ik wacht rustig af....
Op vrijdag 30 januari 2004 10:03 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik heb nu al drie keer bloedverlies gehad in dee zwangerschap. 1 keer bruine vloed, 2 keer helder. de vloeiingen verliepen elkde keer anders en de lengte daarvan ook: 3, 5 en 9 dagen lang. (of we nog zwanger zijn weten we de 13e pas, maar iedere keer is het gestopt terwijl het bij de miskramen bij mij wel tussentijds stopte maar in hevigere vorm steeds terugkeerde en dat is nu niet het geval kwa hoeveelheid)
quote:succes..
Op vrijdag 30 januari 2004 10:06 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ik wacht rustig af....
Naja rustig , ik probeer rustig af te wachten en mijn hoofd erbij te houden....
quote:De goedaflopende verhalen die ik heb gehoord waren ook wel met langere periodes, zelfs tot ruim 2 weken lang.
Op vrijdag 30 januari 2004 09:59 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ja maar de verhalen die ik ondertussen gelezen/gehoord had ging dat om 1 of max 3 dagen wat verlies.
Dat van mij is dus al bijna een week.
Vandaar dat ik nu toch weer ging bellen , want het voelt tussen mijn oren niet goed, dan hoor je toch graag van iemand anders dat het niet ernstig is....
Niet dat jij daar nu veel aan hebt, want ik begrijp je bezorgdheid heel goed hoor!! Je wilt nu ws. maar één ding en dat is zekerheid en geen vage verhalen van anderen. Ik duim voor je dat het allemaal goed zit!
Sugar, wat fijn dat je het straks kan gaan vertellen! Ik zie allemaal originele manieren om het te vertellen voorbijkomen, zelf kwam ik niet verder dan iedereen opbellen en heel hard en blij "ik ben zwanger!!!" roepen
Rick was wel weer komisch op zijn werk, die had een email klaargezet naar al zijn collega's, en die verzonden op het moment dat ie zijn jas al aanhad en daarna is ie meteen naar huis gegaan. Hij werd in de auto al boos gebeld door een collega ("Lul, kon je dat niet gewoon even normaal zeggen man, we vallen hier zowat van onze stoel!") en de dag daarna duurde het erg lang voor ie zich door al die zoenende collega's en stapels mail had heengeworsteld
Met mij gaat het qua zwangerschap prima, mijn buik begint echt een plekje te veroveren, wat helaas een beetje ten koste gaat van ruimte voor mijn maag, die af en toe echt klem lijkt te zitten
Helaas ben ik al wel sinds het weekend best wel ziek, echt een vervelende verkoudheid te pakken, waar ik de halve nacht van wakker lig en me helemaal suf van hoest en proest. Gelukkig heb ik nu alleen 's avonds nog wat koorts, zodat ik me overdag iets minder lamlendig voel, maar pfff, ben het wel knap zat
edit: en beterschap natuurlijk
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 11:29 schreef pluisje het volgende:
Rick was wel weer komisch op zijn werk, die had een email klaargezet naar al zijn collega's, en die verzonden op het moment dat ie zijn jas al aanhad en daarna is ie meteen naar huis gegaan. Hij werd in de auto al boos gebeld door een collega ("Lul, kon je dat niet gewoon even normaal zeggen man, we vallen hier zowat van onze stoel!") en de dag daarna duurde het erg lang voor ie zich door al die zoenende collega's en stapels mail had heengeworsteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |