abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel maandag 26 januari 2004 @ 14:40:13 #1
2628 Karin
pi_16596019
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 28

A.s. papa's en mama's:

22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
23 augustus: Anitra
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
29 september 2004: Merisse

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 27-01-2004 13:48]

maandag 26 januari 2004 @ 14:44:53 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16596155
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:35 schreef piglet het volgende:
Tinkepink, hou snel op met je schamen!
Je bent juist hartstikke goed bezig
Je wist dat er een risico was en je hebt heel snel gehandeld toen de eerste tekenen zich voordeden.
Dat is juist hartstikke goed

Het is heel oneerlijk dat niet iedereen op dezelfde onbezorgde manier zwanger kan zijn. Het leven is wat dat betreft niet eerlijk. Maar jij bent wel zo verstandig dat je op tijd ingrijpt om te voorkomen dat het erger wordt.

Dikke

Sluit me helemaal aan bij dit stukkie! Kom op, Tinkepink, wees maar eerder trots op jezelf! Echt waar, je pakt het goed aan en dat is precies het deel waar je controle over hebt! Over de rest niet, dus voel je daarover nou alsjeblieft niet schuldig of beschaamd!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 26 januari 2004 @ 14:48:29 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16596230
Jullie zijn lief
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 26 januari 2004 @ 14:55:01 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16596410
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:44 schreef Sugar het volgende:

[..]

Sluit me helemaal aan bij dit stukkie! Kom op, Tinkepink, wees maar eerder trots op jezelf! Echt waar, je pakt het goed aan en dat is precies het deel waar je controle over hebt! Over de rest niet, dus voel je daarover nou alsjeblieft niet schuldig of beschaamd!

Idd, kan ook niets anders doen dan me bij Piglet aan te sluiten.

Heel erg dapper dat je gelijk stappen ondernomen hebt. Je had ook nog veel langer kunnen blijven modderen.

Even een nieuwsgierig vraagje. Is dit dan straks weer over na de bevalling, ik bedoel, heeft dit iets te maken met een post-natale depressie?

pi_16596560
Ik voel zelf heel veel voor zo'n water bevalling.
Ik ben ook altijd al een waterrat geweest , tig keer bijna verdronken , prive zwemlessen gehad van de badmeester , met mijn 2e al op zwemles en jaren wedstrijd zwemmen gedaan.
Ik word zelf ook altijd rustiger in het water en als ik ongi ben of moet worden neemt dat bij mij heel veel pijn weg.
Dus met andere woorden ik ga op zoek naar een vk die dit begeleid.
De baden huren zijn dus te huur maar wel ontzettend duur hoor!
Daar zul je nog van schrikken , zo rond de 250 euro....
  maandag 26 januari 2004 @ 15:04:10 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16596702
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even een nieuwsgierig vraagje. Is dit dan straks weer over na de bevalling, ik bedoel, heeft dit iets te maken met een post-natale depressie?

Het heeft te maken met hormoontjes en met het thema 'verlies' (mijn vader is net gestorven en tijdens mijn vorige zwangerschap verloor ik tegelijkertijd mijn baan, mijn (eigen) huis, mijn dromen, mijn onafhankelijkheid en mijn vrijheid (allemaal erg belangrijke thema's voor mij)

Als ik niet zwanger ben zou ik natuurlijk ook verdrietig zijn na ingrijpende gebeurtenissen, alleen door de hormonen en de reageer ik anders op deze zaken dan als ik in normale omstandigheden zou doen.

Dus ja, na de bevalling gaat het naar alle waarschijnlijkheid weer goed met me en word ik weer mijn normale, blije, optimistische zelf.

maandag 26 januari 2004 @ 15:34:25 #7
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16597803
Tinkepink, heb je voldoende hulp en steun van iedereen die je lief is? (partner, vrienden enz.) Want als er niemand om je heen is die je begrijpt lijkt het me allemaal nog moeilijker.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:58:47 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16598735
Tinkepink, die hormonen zijn inderdaad klote. Ik kan me nog herinneren dat ik gekscherend schreef dat ik de eerste zou zijn die wegens zwangerschapshormonen ontslagen zou worden en dat toen bleek dat jou dat echt overkomen was.
Ik ben blij dat je hulp krijgt. Volgens mij is dat in Duitsland toch wel wat beter geregeld. Ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen, meer weet ik ook niet te zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_16598941
Owwww, die hormonen! En deze keer zag er idd meer veelbelovend uit Tinkepink. Sinds ik zelf depri werd van de hormoonpillen weet ik wat hormoonschommelingen met je kunnen doen. Heeel veel succes!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  maandag 26 januari 2004 @ 16:07:54 #10
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16599075
Mensen, ik wil even laten horen dat ik heel blij ben met het kleine wondertje in mijn buik! Bij deze!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar maandag 26 januari 2004 @ 16:12:36 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_16599257
Tinkepink, iedereen reageert anders. D'r zijn ook zat mensen die zonder zwangerschap erbij zo'n verlies niet goed kunnen verwerken. Wat dacht je dat die hormonen voor een mega-effect hebben. Ik vind het juist super van je dat je het zo snel onderkent in plaats van te ontkennen. Nu kun je er mee aan de slag en je goed laten bijstaan door deskundigen! Knap hoor, ik ben eigenlijk best heel trots op je

Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks. Ben nog geen gram aangekomen, dus daar merk ik ook niks aan. En dat vind ik vreemd ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er mee aan moet. Maar prettig is het dus niet. Gelukkig mag ik volgende week maandag weer naar de Vk en krijg ik ook weer een echo. Maar er spelen dus nu allemaal gedachten door mijn hoofd zo van 'Wat als het nog steeds maar zo groot is als vorige keer' van dat soort rare dingen.
Het zal wel allemaal goed zijn, maar toch...

Knuffels
Sjeen
Vandaag 12 weken en 3 dagen

Edit:Typo

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 26 januari 2004 @ 16:15:09 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16599355
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het heeft te maken met hormoontjes en met het thema 'verlies' (mijn vader is net gestorven en tijdens mijn vorige zwangerschap verloor ik tegelijkertijd mijn baan, mijn (eigen) huis, mijn dromen, mijn onafhankelijkheid en mijn vrijheid (allemaal erg belangrijke thema's voor mij)

Als ik niet zwanger ben zou ik natuurlijk ook verdrietig zijn na ingrijpende gebeurtenissen, alleen door de hormonen en de reageer ik anders op deze zaken dan als ik in normale omstandigheden zou doen.

Dus ja, na de bevalling gaat het naar alle waarschijnlijkheid weer goed met me en word ik weer mijn normale, blije, optimistische zelf.

Ja, maar als ik dit zo lees (ik was even vergeten dat je vader idd net overleden was) dan is het ook niet niets hoor.
Nogmaals heel veel respect dat je snel aan de bel getrokken heb. Veel vrouwen willen vaak ook nog eens niet toegeven dat het allemaal niet zo leuk is als iedereen altijd vind dat je het moet vinden.
  maandag 26 januari 2004 @ 16:16:20 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16599408
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks.
Het is toch heel normaal dat die moeheid met 3 maanden over gaat?
Althans bij de meeste dames wel dacht ik. Dus dat hoeft geen teken te zijn.
Joh, volgende week bij de VK hoor jij ook gewoon dat treintje rikketikken hoor!
  maandag 26 januari 2004 @ 16:59:11 #14
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_16601019
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Tinkepink, iedereen reageert anders. D'r zijn ook zat mensen die zonder zwangerschap erbij zo'n verlies niet goed kunnen verwerken. Wat dacht je dat die hormonen voor een mega-effect hebben. Ik vind het juist super van je dat je het zo snel onderkent in plaats van te ontkennen. Nu kun je er mee aan de slag en je goed laten bijstaan door deskundigen! Knap hoor, ik ben eigenlijk best heel trots op je

Wat mijzelf betreft, ik begin me dus nu stiekem een beetje zorgen te maken... Ik ben inmiddels over de twaalf weken grens heen en voel dus helemaal niks meer. Niet meer misselijk, niet meer supermoe, geen buikkrampjes meer helemaal niks. Ben nog geen gram aangekomen, dus daar merk ik ook niks aan. En dat vind ik vreemd ik weet eigenlijk niet helemaal wat ik er mee aan moet. Maar prettig is het dus niet. Gelukkig mag ik volgende week maandag weer naar de Vk en krijg ik ook weer een echo. Maar er spelen dus nu allemaal gedachten door mijn hoofd zo van 'Wat als het nog steeds maar zo groot is als vorige keer' van dat soort rare dingen.
Het zal wel allemaal goed zijn, maar toch...

Knuffels
Sjeen
Vandaag 12 weken en 3 dagen

Edit:Typo

Sjeen wat verchrikkelijk herkenbaar bij mij hielden de zwangerschapskwalen ook plots op verschrikkelijk onzeker werd ik daarvan ging op mijn borsten drukken of ze nog wel zeer deden, onderbroek extra onderzoeken (draag nl zwarte) en nog meer van die dingen om jezelf dus "gek" te maken

Dus jammer genoeg een heel normaal verschijnsel waar je je dus geen zorgen om hoeft te maken (geniet der nu nog maar van je hebt misschien nog wel genoeg zwangerschapskwalen te gaan )

maandag 26 januari 2004 @ 17:04:52 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16601213
Dat borsten voelen ken ik ook ja (dat ik dus bang was dat ik niet meer zwanger was), maar die kwaaltjes worden gewoon echt minder na de 12 weken.
pi_16601726
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:07 schreef Sugar het volgende:
Mensen, ik wil even laten horen dat ik heel blij ben met het kleine wondertje in mijn buik! Bij deze!
vanwaar deze uitspraak? Ben je vandaag gewoon heel vrolijk? Of ben je bij de vk geweest en was alles goed?
Ik word wel helemaal blij van zo'n mededeling hoor
  maandag 26 januari 2004 @ 17:19:24 #17
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16601762
Sjeen, heel herkenbaar!

Mijn vrouw had dit ook, maar.. de moeiheid had heimwee en nu is ze dus de gehele dag kapot, tevens gebruikt ons kleintje mama's schaambeen als trampoline en de misselijkheid is soms nog erger dan in het begin.

Wat ik wel eng vond, ik voelde al vrij snel het kindje bewegen in de buik van mijn vrouw als ik mijn hand op buikie neerlegde. Dat was ineens over in de 20e week... SCHRIK! Week 21 hoorde we het treintje weer bij de VK en afgelopen vrijdag hebben we onze dochter kunnen zien bij de pretecho. Ze sliep wel, dus niet veel activiteit, maar alles zit erop en eraan. Ze is wel erg rustig, mijn vrouw voelt haar ook niet veel, tenzij ik mijn hand weer op buikie leg, dan komt ze lekker de warmte opzoeken en wordt wat actiever. Nu 23 weken dus. Ik heb er alle vertrouwen in en ik denk dat de periode nog wel komt dat mijn vrouw graag zou willen dat ons kleintje wat rustiger zou doen

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  maandag 26 januari 2004 @ 17:21:01 #18
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16601811
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:07 schreef Sugar het volgende:
Is dit zomaar Of ben je stiekum bij de VK of echo geweest ?!? We zijn niet nieuwsgierig, maar willen hier wel alles weten hoor

Verder wel erg leuk om te horen natuurlijk hoor !!

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  maandag 26 januari 2004 @ 17:25:18 #19
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16601987
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:18 schreef piglet het volgende:
vanwaar deze uitspraak? Ben je vandaag gewoon heel vrolijk? Of ben je bij de vk geweest en was alles goed?
Ik word wel helemaal blij van zo'n mededeling hoor

Wil gewoon laten weten dat ik dit ook voel! En niet alleen maar loop te zeuren, simmen en "zorgelijken"! Ik voel al die nuances wel, maar jullie niet en als ik dan alleen maar zorgelijk doe....! Dus even een ander oprecht gevoel ter nuancering!
Ben blij dat je er ook blij van wordt! Hoe is het met je? Nog pijn aan borsten?

En Sjeen, sterkte! Is vast allemaal goed!!!!!

pi_16603077
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:19 schreef Psyche2003 het volgende:

Wat ik wel eng vond, ik voelde al vrij snel het kindje bewegen in de buik van mijn vrouw als ik mijn hand op buikie neerlegde. Dat was ineens over in de 20e week... SCHRIK! Week 21 hoorde we het treintje weer bij de VK en afgelopen vrijdag hebben we onze dochter kunnen zien bij de pretecho. Ze sliep wel, dus niet veel activiteit, maar alles zit erop en eraan. Ze is wel erg rustig, mijn vrouw voelt haar ook niet veel, tenzij ik mijn hand weer op buikie leg, dan komt ze lekker de warmte opzoeken en wordt wat actiever. Nu 23 weken dus. Ik heb er alle vertrouwen in en ik denk dat de periode nog wel komt dat mijn vrouw graag zou willen dat ons kleintje wat rustiger zou doen

Mijn oudste was ook altijd heel rustig in mijn buikkie en als ik het dan een paar dagen erg druk had met mijn had ik soms ineens zoiets van:"Oh wanneer heb ik hem eigenlijk voor het laatst gevoeld?"
De tweede daarentegen was altijd heel druk in mijn buik en achteraf dacht ik : gelukkig dat het wat dat betreft niet andersom is geweest anders had ik me pas echt zorgen gemaakt!!! Zo zie je maar ieder kind is ook weer anders...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 26 januari 2004 @ 18:01:12 #21
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16603112
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mijn oudste was ook altijd heel rustig in mijn buikkie en als ik het dan een paar dagen erg druk had met mijn had ik soms ineens zoiets van:"Oh wanneer heb ik hem eigenlijk voor het laatst gevoeld?"
De tweede daarentegen was altijd heel druk in mijn buik en achteraf dacht ik : gelukkig dat het wat dat betreft niet andersom is geweest anders had ik me pas echt zorgen gemaakt!!! Zo zie je maar ieder kind is ook weer anders...

Reply is van mij hoor...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 26 januari 2004 @ 18:28:40 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16603850
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:01 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Reply is van mij hoor...

Dat hoef je er inmiddels niet meer bij te zetten, hoor Loena

Sugar: leuk om te lezen dat je je zo goed voelt!

Sjeen, ik had dat ook, hoor. Zat ook in mijn borsten te prikken in de hoop dat ze nog pijn deden Dat doen ze inmiddels niet meer, maar mijn tepels nog wel Als ik van mijn warme huis naar buiten de kou inga. auwauwauw. Of een ruwe handdoek die er langskomt tijdens het afdrogen
Ook merk ik het aan mijn liezen. Een paar weken terug was dat van de 1 op de andere dag verdwenen en toen maakte ik me ook zorgen. Ik zei tegen Peter: "shit, mijn liezen doen geen pijn meer!" En hij had alleen maar zoiets van:"mooi toch " Was wel opgelucht toen dat een paar dagen later wel weer pijnlijk werd

Anitra, gefeliciteerd!
en 70four ook natuurlijk met Elianne

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_16608677
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:25 schreef Sugar het volgende:

Wil gewoon laten weten dat ik dit ook voel! En niet alleen maar loop te zeuren, simmen en "zorgelijken"! Ik voel al die nuances wel, maar jullie niet en als ik dan alleen maar zorgelijk doe....! Dus even een ander oprecht gevoel ter nuancering!
Ben blij dat je er ook blij van wordt! Hoe is het met je? Nog pijn aan borsten?
Goed zo, lekker positieve energie vandaag
Ja de borsten voel ik nog steeds (vooral als ik loop) en vanochtend had ik zowaar iets wat leek op ochtendmisselijkheid . Voelde me tot een uurtje of 9 een beetje
Maar misschien is dat morgen weer over hoor (of m'n lichaam heeft nu pas door dat ik zwanger ben en dan kan ik m'n lol nog op )
  maandag 26 januari 2004 @ 22:57:39 #24
1087 Merisse
broddeltante
pi_16612514
Hoi allemaal,

Gisteren ben ik tot mijn grote vreugde gepromoveerd van het tweede streepjestopic naar dit. Ben 39 en na 9 maanden gestopt te zijn met de pil zwanger van mijn eerste. Ben nu 5 weken en ben uitgeteld op 29 september. (Karin, wil je me op het lijstje zetten?)

Sinds gisteren zweef ik ergens op een roze wolk bij het plafond. Op mijn werk bleef ik maar grijnzen en ik was bang dat iedereen het aan me kon zien. Uiteraard was dat niet het geval. Wel stiekem een uitgebreid rondedansje gemaakt met een dierbare collega/vriendin. Die roze wolk wordt afgewisseld met paniekgevoelens als ik er aan denk wat er allemaal nog gaat gebeuren voor eind september (enge onderzoeken, trouwen!!! verhuizen?) Verder heb ik zojuist het buiken topic bekeken en schrok van de grootte van sommige buiken (kan mijn lichaam dat wel?)

Maar dit klinkt vast wel een beetje herkenbaar. Ik heb op dit moment 2 concrete vraagjes:

- Omdat ik als ik uitgeteld ben de 40 grens gepasseerd ben zal ik in het ziekenhuis moeten bevallen m.b.v. een gynaecoloog en zal ik een keuze moeten maken omtrent testen. Heeft iemand daar goede links over of heeft iemand hier ook die keuze moeten maken?

- Ben helemaal hongerig internet aan 't afstruinen naar informatie over zwangerschap maar wil ook een goed boek aanschaffen. Kunnen jullie mij een boek aanraden waar je zelf veel aan hebt (gehad)?

Verder vind ik het hier tot nu toe een warm badje en het lijkt me gezellig hier mee te kleppen de komende 8 maanden.

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 26 januari 2004 @ 23:04:34 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16612694
Is dat testen een keuze? Ik dacht dat dat na een bepaalde leeftijd standaard gedaan werd.

Hoewel, als ik er over nadenk, waarom zou het ook standaard zijn ook?
Kan je helaas niet meer info geven.
Maar nogmaals gefeliciteerd met je verhuizing naar dit topic.

† In Memoriam † maandag 26 januari 2004 @ 23:29:37 #26
43556 miss_dynastie
pi_16613345
Tinepink, wat ontzettend jammer dat je, zoals je vreesde, in een depressie terecht bent gekomen . Ook hier bewondering voor het feit dat je zo snel aan de bel hebt getrokken. Schaam je alsjeblieft niet, het is niet jouw schuld dat je hormoontjes niet onder controle zijn . Heel veel sterkte en succes voor je hele gezin

Anitra, wat leuk dat je oudste dochter zo meeleeft! Was het meemaken van die miskramen niet een enorme belasting voor haar of kon ze er wel goed mee omgaan?

Sugar, that's the spirit !!!

Merisse, ik had je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze.

pi_16615804
Merisse gefeliciteerd!!! Die eerste weken zijn zo spannend(zei zij terwijl ze in week 10 zit hahah) Maar als je de eerste echo gehad heb voel je je een stuk zekerder!!
Het allerbeste voor de komende maanden
pi_16615849
Miss dynastie: Misschien is het een voordeel dat ik een meer dan gemiddeld inteligente dochter heb, waardoor ze alles prima begrijpt. Ze begrijpt hierdoor ook hoe bijzonder het is dat het tot nu toe wel goed gaat en ze geniet er volop van!!! Ze maakt alles zo bewust mee dat het erg mooi is om te volgen, ze is ook zo lief, brengt een dekentje als ik op de bank lig, maakt kopjes thee voor me. Ja ik heb een pracht van een dochter!!!! Die trouwens supertrots is dat ze nu grote zus word hahahaha
pi_16616867
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:57 schreef Merisse het volgende:

Kunnen jullie mij een boek aanraden waar je zelf veel aan hebt (gehad)?

Ik heb het boek "Ik word moeder" aangeschaft (had ik al half jaar geleden toenk gestopt was met de pil) en ik moet zeggen vind het echt een goed boek die me veel informatie geeft. ik zoek een soort van dagboek iets waarin ik mijn 9 maanden in vast kan leggen op papier met foto's enzo.. ik heb het nergens kunnen vinden nog
  dinsdag 27 januari 2004 @ 07:45:55 #30
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_16617418
Merisse, ik heb het boek "Baby" van dr. Miriam Stoppard gekocht. Het gaat over vruchtbaarheid, zwangerschap en geboorte. Persoonlijk vind ik het een zeer uitgebreid boek.

Girly, ik heb het 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. Dat heb ik een paar maanden geleden bij Etos gekocht. Daarin is elke week ruimte om je eigen belevenissen te noteren. Ook is er na elke maand ruimte om foto's e.d. in te plakken.

Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_16617480
En ja hoor....het is weer terug de bruinige afscheiding....
ARRRGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
Nou heb ik wel ergens gelezen dat het niet wat hoeft voor te stellen , maar evengoed blijft het eng
Ik hoop dus echt dat het niets betekend en vanmmiddag of morgen zal het wel weer over zijn....
pi_16617900
Merisse, ik heb het boek Veilig zwanger van Beatrijs Smulders gekocht. Ik heb op zich niet echt iets met de schrijfster, maar het boek is heel duidelijk en objectief geschreven. Ik heb er veel aan omdat het informatie geeft over bepaalde onderwerpen zonder je iets proberen aan te praten.
pi_16617912
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 08:00 schreef Xanthe het volgende:
Nou heb ik wel ergens gelezen dat het niet wat hoeft voor te stellen , maar evengoed blijft het eng
Ik hoop dus echt dat het niets betekend en vanmmiddag of morgen zal het wel weer over zijn....
Xanthe, nee wat balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je het eng vindt. Wat ga je doen? Nog maar even afwachten of het weer vanzelf overgaat?
Dikke in ieder geval
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2004 @ 09:07:09 #34
43556 miss_dynastie
pi_16618042
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 08:00 schreef Xanthe het volgende:
Ik duim keihard met je mee
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:34:25 #35
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16618427
Xanthe
wat lijkt me dat eng zeg

* LadyS duimt ook mee

FOK!fossiel dinsdag 27 januari 2004 @ 10:04:42 #36
2628 Karin
pi_16618942
Xanthe wat een schrik weer! Maar gelukkig is het bruinige afscheiding en dus geen helderrood bloed.

Merisse ik had ook het boek Veilig Zwanger van Beatrijs Smulders (geleend van Lois). Heel duidelijk boek, veel dingen waar ik wat aan had.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2004 @ 10:08:39 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16619022
Hè Xanthe, wat rot nou weer. Zolang het bruin is, is het niet ernstig heb ik begrepen, maar je schrikt natuurlijk wel

Veilig Zwanger is een leuk boek ja, ik heb het ook gekocht

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 10:26:02 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16619333
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 07:45 schreef Jambo het volgende:
Merisse, ik heb het boek "Baby" van dr. Miriam Stoppard gekocht. Het gaat over vruchtbaarheid, zwangerschap en geboorte. Persoonlijk vind ik het een zeer uitgebreid boek.
Dit boek heb ik ook. Fijn boek, waar veel in wordt uitgelegd en waarin uitgebreid ingegaan wordt op bevallen ed. Aanrader!
pi_16619788
Het is ook alweer practisch over.
Maar toch snap ik niet waar het van komt en ik zal mijn angsten dan ook nog eens extra uitspreken tegen de gyn volgende week (donderdag).
Inderdaad zolang het donkerbruin was moest ik ervan uitgaan dat het niets ernstigs was , maar oei wat is dat moeilijk....
Zodra het helder rood was moest ik wel kontakt op nemen met het ziekenhuis.
En bij menstruatie krampen ook....
Maar goed zijn de krampen bij een miskraam net zo heftig als bij een menstruatie? Zeker gezien het feit dat ik zware ongesteldheden heb en daar 1 dag altijd kapot van ben.... Komt dat wel over een?
Ik voel van alles in mijn buik en mijn buik word echt al boller (zit net in de 7e week ) heb nog gedacht dat het aan mij lag(tussen de oren) maar mijn vriend zei het zelfs vanochtend.
5 feb is het hartje te zien als het goed is....ow wat verlang ik daar naar!
pi_16620693
ik heb in die tijd ook bruine afscheiding gehad en er was dus niks aan de hand!!! Je schrikt wel, heel erg zelfs, maar zolnag het bruin blijft kan het geen kwaad.
Overigens als het rood word soms ook niet, dat heb ik met mijn dochter toen gehad.
De krampen bij een miskraam kunnen heel ernstig zijn, maar je kan ook bijna niks voelen, het is net hoe lichaam er mee omgaat, maar als je al een heftige menstruatie heb kan je er bijna vanuit gaan dat je dan juist wel veel krampen heb.

Ik ga voor je duimen dat alles ok blijft!!!!!

pi_16620710
xanthe, ik heb in oktober een cyste gehad die uit zich zelf is gesprongen en de gyn zei dat het voelde als een miskraam. Ik heb zelf altijd mega veel pijn tijdens mijn menstruatie, dan kan ik amper lopen. Maar die pijn van het springen van een cyste (vergelijkbaar dus aan een miskraam) is echt heel anders en veel pijnlijker. Ik lag te janken op de grond van de pijn. Ik wist niet waar ik het zoeken moest.

Een tip van mijn verloskundige is dat wanneer je bruine afscheiding hebt na dat je hebt gevreeen is om op een andere manier (standje) te proberen of niet te diep. Ik weet niet of dat ook bij jou van toepassing is (na het vrijen bedoel ik) maar bij mij heeft het geholpen.

pi_16620969
Ligt niet aan het vrijen , dat durf ik nu nog niet eens...
Juist omdat mijn partner in het heetst van de strijd tegen mijn
baarmoedermond aan stoot , vind ik nu dus te eng , hij snapt het niet.
Ik ben misschien wel te beschermend naar dat kleintje maar ik wil er alles aan doen om de kans zo klein mogelijk te maken dat ik m verlies door iets van buitenaf.
pi_16621357
Xanthe, mijn verloskundige zegt dat je het kind niet kwijt kan raken door te vrijen. Alleen je baarmoedermond is beter doorbloed en dus dunner waardoor je veel eerder een haarscheurtje erin kan krijgen. Iets wat kan gebeuren door bijv. het verkeerde standje of te diep. Maar het zal nooit de oorzaak kunnen zijn van een miskraam. Ik begrijp daarintegen wel je angst hoor. Ik heb al een week lang niet gevreeen sinds ik bruine afscheiding verloor. Maar alles is weer helder nu en ik ga er maar vanuit dat het gewoon het bovenstaande was wat de bruine afscheiding bezorgde. Een standje waarin je man in ieder geval niet te diep kan stoten is door je benen bij elkaar te houden (terwijl je onderop ligt) wanneer hij in je is.

Sorry voor de details dames. Hoe ver ben je nu eigenlijk Xanthe?

pi_16621463
LOL dat standje ken ik wel maar vind ik ook niet erg prettig , heb in het verleden een nare ervaring gehad zeg maar en daar een litteken aan over gehouden , als ie er dan prongeluk uit zou wippen dan komt ie daar dus erg hard tegen aan
Gebruik wel lekker de handkar ook al zit het tussen mijn oren , voor mij voelt dat safe

Ik ben nog erg pril , we hebben in het vorige topic dik zitten rekenen en uitkomst is dat ik in de 7e week zit (6 week en 2 dagen zwanger).

pi_16622258
Je bent inderdaad nog niet zo heel lang zwanger maar nogmaals oud bloed, bruine afscheiding zegt niet zo heel veel. Mijn verloskundige zegt dat ik me pas druk moet gaan maken als er helder rood bloed te voorschijn komt en als dat ook aan blijft houden. Ik wil niet doen als of ik de wijsheid in pacht hebt hoor maar probeer je niet gek te laten maken door je eigen angesten ook al begrijp ik je angst wel.
pi_16622721
Zodra het weer weg is voel ik me opgelucht , als er een heel klein beetje te zien is , maak ik me ook niet zo druk maar als er ineens best veel te zien is.... Dan schrik ik behoorlijk.
Het juist dan best lekker dat je het van je af kunt schrijven ipv. er zelf alleen mee rond te gaan lopen.
Maar we hopen steeds weer dat het niet terug komt...
Verder heb ik ongeveer hetzelfde gehoord als jou dat je je pas druk moet maken als het helder rood bloed is....
Maar toch na 7,5 jaar ben ik best blij dat we eindelijk een positieve test hebben

Rewimo heb gisteren geen mail ontvangen kan dat kloppen?

pi_16622730
*meldt*

Ik ben dus BubbleBabe, ben 17 weken zwnager, en na tijden van lurken nu toch besloten om mee te gaan posten (het is zo leuk om met andere mama's in spe te praten over het mama in spe-zijn )

Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2004 @ 12:49:18 #48
13151 crew  Rewimo
pi_16622813
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:45 schreef Xanthe het volgende:
Rewimo heb gisteren geen mail ontvangen kan dat kloppen?
O ja, sorry, ik kreeg visite en heb er niet meer aan gedacht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:52:20 #49
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16622886
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:45 schreef BubbleBabe het volgende:
*meldt*

Ik ben dus BubbleBabe, ben 17 weken zwnager, en na tijden van lurken nu toch besloten om mee te gaan posten (het is zo leuk om met andere mama's in spe te praten over het mama in spe-zijn )

Hoi, en welkom
Ik ben 17 weken en 3 dagen, we lopen dus redelijk gelijk op

en ik ben nu weer weg, de griep/verkoudheid heeft ook hier toegeslagen, bleeeeeeegh

pi_16622907
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:49 schreef Rewimo het volgende:

[..]

O ja, sorry, ik kreeg visite en heb er niet meer aan gedacht

Geeft niet , zo'n haast heeft het ook niet.....
Kom m toch niet eerder halen dan dat ik de 12e week heb gepasseerd
pi_16623141
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:52 schreef pluisje het volgende:

[..]

Hoi, en welkom
Ik ben 17 weken en 3 dagen, we lopen dus redelijk gelijk op

en ik ben nu weer weg, de griep/verkoudheid heeft ook hier toegeslagen, bleeeeeeegh

Ziek is niet leuk Vooral niet als je zwanger bent...
Wanneer is voor jou de grote dag? Wel leuk dat we beetje gelijk oplopen! Kunnen we een beetje aan elkaar vergelijken
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:03:27 #52
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16623177
3 juli ben ik uitgerekend
En jij?

(ohja, ik was onderweg naar bed )

pi_16623290
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:03 schreef pluisje het volgende:
3 juli ben ik uitgerekend
En jij?

(ohja, ik was onderweg naar bed )

Jij hoorde weg te zijn
Ga ziek zijn (ik bedoel ga beter worden!)

Ik ben 10 juli uitgerekend.. precies een week later (ik ga mijn verloskundige maar eens vragen of er verschillende tellingen worden gehouden ofzo..)
En nu je bedje weer in hoor!

dinsdag 27 januari 2004 @ 13:11:06 #54
61800 Rottdog
pi_16623389
* Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk tralalalalala *

Ben weer door de keuring heb weer *boemerdeboemboem* mogen horen wat heerlijk is dat

Pukkie was heel mooi gegroeid en ligt nu ten hoogte navel. Bloed was helemaal okido en had geen enge ziektes alles perfect

Was zelfs nog niets aangekomen gaat ook goed heb vet zat hihihihi

Alleen heb ik dus erg last van mijn bekken mag naar Cesar therapie of Mensendieck iemand bekend met 1 van de 2

Bubblebabe gefeli en welkom bij de *ronde buiken met iets erin club*

Xanthe meid voor jou een dikke knuff

Groetjes Rottdog 18 weken en 2 dagen

pi_16623661
Lekker is dat he! Hartje horen, ik heb het vorige week voor het eerst gehoord en het blijft toch een super stoer geluid hoor, hoe je het ook wend of keert
Raar idee, er klopt een hartje in mijn buik, beter nog, er leeft wat in mijn buik en het is geen lintworm!

Mensendieck en ceasar richt zich geloof ik voornamelijk op hoe je moet staan, ik heb op school vroeger (kappersschool) ook een paar keer van die lessen gehad, "Bekken naar voren kantelen en iets door de knietjes zakken"

Maar weet niet precies meer wat nou wat was...

Groetjes BubbleBabe

pi_16624155
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:11 schreef Rottdog het volgende:
Alleen heb ik dus erg last van mijn bekken mag naar Cesar therapie of Mensendieck iemand bekend met 1 van de 2
ik heb beiden gevolgd mbt bekken en heb uiteindelijk meer gehad aan mensendieck. nu kan dat komen door de oefeningen die ze hanteren, maar natuurlijk ook doordat ik in een ander stadium verkeerde. ik heb mensendieck gevolgd nadat ik klaar was met ceasar therapie en fysio.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 13:41:22 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16624333
Allereerst bubblebabe, gefliciteerd! Ten tweede: iedereen bedankt voor alle lieve woorden. Volgende week maandagavond komt de thuishulp kennis maken en dinsdag begint ze. Ik ben benieuwd!!!

Wat betreft Mensedieck: ook ik heb M. gehad tijdens de vorige zwangerschap vanwege bekkenproblemen. De pijn bleef, maar ik kon wel merken dat de oefeningen hielpen. Ben zelf erg enthousiast over Mensedieck en ben zodra ik wist dat ik zwanger was meteen weer begonnen met (thuis) oefenen.

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:00:04 #58
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16624949
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 13:08 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]

Jij hoorde weg te zijn
Ga ziek zijn (ik bedoel ga beter worden!)

Ik ben 10 juli uitgerekend.. precies een week later (ik ga mijn verloskundige maar eens vragen of er verschillende tellingen worden gehouden ofzo..)
En nu je bedje weer in hoor!

Misschien zit je in je 17e week? Dan ben je dus 16 weken en 3 dagen ofzo, en ben je dus op weg naar 17 weken. Als je zo rekent zou ik in mijn 18e week zitten. We hebben daar al eerder mee zitten miepen, Xanthe was ook al in de war

Je kan het iig uitrekenen door de eerste dag van je laatste menstruatie te nemen. Dat is zeg maar het "nulpunt", precies een week verder ben je 1 week zwanger etc.

Rottdog, heerlijk he, het hartje horen
Vervelend van je bekken alleen

Pfff, ik hou het nog geen uur vol in bed, ik hoest me te pletter zodra ik ga liggen. Ik ga maar eens een dvdtje opzetten ofzo...

pi_16625469
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:00 schreef pluisje het volgende:

[..]

Misschien zit je in je 17e week? Dan ben je dus 16 weken en 3 dagen ofzo, en ben je dus op weg naar 17 weken. Als je zo rekent zou ik in mijn 18e week zitten. We hebben daar al eerder mee zitten miepen, Xanthe was ook al in de war

Je kan het iig uitrekenen door de eerste dag van je laatste menstruatie te nemen. Dat is zeg maar het "nulpunt", precies een week verder ben je 1 week zwanger etc.

Rottdog, heerlijk he, het hartje horen
Vervelend van je bekken alleen

Pfff, ik hou het nog geen uur vol in bed, ik hoest me te pletter zodra ik ga liggen. Ik ga maar eens een dvdtje opzetten ofzo...

Volgens mijn eigen berekening ben ik inderdaad ook 16wk3 maar
Volgens allerlei van die zwangerschaps sites ben ik in week 17..
Mijn verloskundige rekent het ook als 17 weken, maar maakt voor het gvoel denk ik niet zoveel uit
Zwanger is zwanger

Veel plezier met DVD kijken in ieder geval.. Beterschap!

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:22:50 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16625560
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:18 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]

Volgens mijn eigen berekening ben ik inderdaad ook 16wk3 maar
Volgens allerlei van die zwangerschaps sites ben ik in week 17..

Klopt precies! Als je 16 weken en 3 dagen zwanger bent zit je inderdaad in week 17!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:24:19 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16625604
Dan klopt het inderdaad, want ik ben 15 weken en 6 dagen en ik ben 14 juli uitgerekend
pi_16625640
Opgelost dan!
gewoon gezellig 17 weken zwanger

Nu die onzekerheid nog wegpoetsen

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:28:16 #63
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16625712
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:25 schreef BubbleBabe het volgende:
Opgelost dan!
gewoon gezellig 17 weken zwanger

Nu die onzekerheid nog wegpoetsen

Nee... je zit in de 17e week en bent 16 weken en drie dagen zwanger.
pi_16625799
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 14:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee... je zit in de 17e week en bent 16 weken en drie dagen zwanger.

Doe nou niet zo flauhauw!

goed 16 weken zwanger dan

pi_16626450
Vervelend he?
Had ik ook hoor!
Ik dacht dat ik bijna 7 weken toen ik naar de gyn moest afgelopen vrijdag en die vertelde me dood leuk nee hoor je bent 5.5 weken.
Ik had echt zo iets hoe kan dat nou????Ik zit toch in de 6e week?
Ja inderdaad ik zat in de 6e week maar was 5.5 weken zwanger.
Ondertussen zit ik in de 7e week en ben ik 6.2 weken zwanger
pi_16627200
ik ga ook inderdaad wel uit van die 16.3 weken maar als mensen dan vragen "hoe lang ben je zwanger?" zeg ik "17 weken" maar dan zeg ik dat deze week gewoon een keer dubbel..
pi_16627946
Welkom BubbleBabe!

Wat blijft het toch lastig hè met die berekeningen?
Maar op dit moment vind ik 'in de 7e week' leuker klinken dan 6 weken en 3 dagen
Waarschijnlijk wissel ik gewoon weer als ik vind dat het te hard gaat

pi_16628315
Hier dus 10 weken en 1 dag en dus in de 11e week, het blijft verwarrend hahaha.
Maar nu is het meer nog aftellen naar de echo's en de 1e afspraak bij de gyn. en dat is over 2 weken en 1 dag
Ben erg benieuwd hoe groot het verschil is met de eerste echo.
Zijn er hier meerdere die net als ik onder controle lopen van een gyn en dus strenger in de gaten gehouden worden?
pi_16629116
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 07:45 schreef Jambo het volgende:

Girly, ik heb het 9 maanden dagboek van Marianne Amelink. Dat heb ik een paar maanden geleden bij Etos gekocht. Daarin is elke week ruimte om je eigen belevenissen te noteren. Ook is er na elke maand ruimte om foto's e.d. in te plakken.

ah tof hoop dat ze m nog hebben dan... erg bedankt in ieder geval
en bubbles welkom hier en gefeliciteerd
pi_16629432
* Logician is helemaal verdrietig, mijn allerliefste vriendin is "niet meer" zwanger
pi_16629512
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:13 schreef Logician het volgende:
* Logician is helemaal verdrietig, mijn allerliefste vriendin is "niet meer" zwanger
O, bah. Wat ontzettend verdrietig zeg!
pi_16629514
quote:
* Logician is helemaal verdrietig, mijn allerliefste vriendin is "niet meer" zwanger helaas.
meissie toch, wat erg... sterkte ermee en je vriendin, een hele dikke knuf voor JOU (hoeveel weken was ze?) je hoeft niks te verklaren hoor...
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:17:12 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16629545
quote:
He, getver! En je had het hier al helemaal trots verteld en zo.
Sterkte ermee!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:18:03 #74
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16629576
quote:
Ah gatver, wat een rotbericht... Sterkte, voor haar ook natuurlijk.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_16629712
dankje voor de reacties, ze leest dit forum regelmatig mee, dus ik ga niet zeggen hoe of wat, dat laat ik aan haar over, ik heb alleen wel ff
een potje zitten janken hier, ik vind het zo kut voor dr, maar haar nu
te veel er over aanspreken lijkt me ook geen goed idee, dus ik weet
eigenlijk niet wat ik met mijn medeleven gevoelens aan moet, ik vind
het zo oneerlijk!

groetjes Chantal

pi_16631132
Logician: wat ongelofelijk k*t!!! Dikke voor jou en je beste vriendinnetje
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_16632228
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:43 schreef Anitra het volgende:
Hier dus 10 weken en 1 dag en dus in de 11e week, het blijft verwarrend hahaha.
Maar nu is het meer nog aftellen naar de echo's en de 1e afspraak bij de gyn. en dat is over 2 weken en 1 dag
Ben erg benieuwd hoe groot het verschil is met de eerste echo.
Zijn er hier meerdere die net als ik onder controle lopen van een gyn en dus strenger in de gaten gehouden worden?
Ik word nu nog in de gaten gehouden door de gyn , als de volgende echo goed is mag ik kontakt opnemen met de VK.
Volgende week donderdag heb ik die echo en dan ben ik 7 weken en 4 dagen)
pi_16632357
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef Logician het volgende:
dankje voor de reacties, ze leest dit forum regelmatig mee, dus ik ga niet zeggen hoe of wat, dat laat ik aan haar over, ik heb alleen wel ff
het zo oneerlijk!

groetjes Chantal

Er niet over spreken is vaak nog veel erger voor degene die het mee maakt.
Misschien moet je haar vertellen wat je hier ook zegt , dat je er eigenlijk nniet over durft te praten omdat je bang bent dat het haar te veel pijn doet , maar dat je ook niet weet hoe je haar moet troosten.

Ik had het juist heel fijn gevonden als de mensen in mijn omgeving niet deden alsof mijn kindje nooit bestaan had , als er ruimte was om er over te praten ipv. het stilzwijgen dat toen gebeurde...

Sterkte in elk geval voor jou en je vriendin.

pi_16633800
Xanthe, dat ga jij niet doen hoor!! Dat kindje van jou blijft zitten. En die mannen met hun nuchtere gedoe.. ach. Dat komt goed! (die van mij is sinds een week pas volledig in touw voor de baby, heeft EINDELIJK door dat we een kindje krijgen en was in het begin ook helemaal confuurs van mijn sterke verlangen en angst dat het niet goed zou gaan....voor hem was alle ellende nu voorbij, waarom zolang erbij stilstaan, zoeits..)

MIskraam lijkt me echt zwaar klote! Heel jammer voor je vriendin Logician!

Oooowww, en wie vroeg dat nu? In ieder geval: menschendieck!!!

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 27 januari 2004 @ 18:59:25 #80
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16634272
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 16:22 schreef Logician het volgende:
het zo oneerlijk!

groetjes Chantal

Wens haar veel sterkte, het is niet niks... lichamelijk en geestelijk...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2004 @ 19:04:21 #81
13151 crew  Rewimo
pi_16634449
Logician, vraag haar wat ze zelf wil: er wel over praten of juist niet. Wil ze het nu niet, zeg dan in elk geval tegen haar dat ze er met jou over mag praten wanneer ze maar wil. Ik wens jullie heel veel sterkte En samen huilen kan ook heel erg helpen, dan zijn woorden niet eens nodig
pi_16637770
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:43 schreef Catootje het volgende:
Xanthe, dat ga jij niet doen hoor!! Dat kindje van jou blijft zitten. En die mannen met hun nuchtere gedoe.. ach. Dat komt goed! (die van mij is sinds een week pas volledig in touw voor de baby, heeft EINDELIJK door dat we een kindje krijgen en was in het begin ook helemaal confuurs van mijn sterke verlangen en angst dat het niet goed zou gaan....voor hem was alle ellende nu voorbij, waarom zolang erbij stilstaan, zoeits..)
Hahaha tuurlijk blijft die zitten , als die het niet doet is echt dom!
Weet ie niet wat ie gaat missen , hahahaha....
pi_16638070
Xanthe: ik hoop voor jou dat je lekker naar de vk kan, dat is toch leuker.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:24:59 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_16638936
Lieve allemaal...
Hier ben ik dan ff....
Ik wil jullie allemaal zo ontzettend bedanken voorr jullie medeleven tijdens mijjn bevalling!!!! Uiteraard eb ik et grootste deel achteraf pas gelezen, namelijk zaterdagavond in hte ziekenhuis, maar juist dat deed me toen zo goed!!! Ik heb echt zitten huilen om alle reacties. Wat zijn jullie allemaal vreselijk lief. Ik heb er echt geen woorden voor hoe dat voelt.
Inmiddels ben ik nattuurlijk alweer een paar dagen thuis en ik begin lekker op te knappen. Wat wankel op de pootjes en alles kalm aan, maar het gaat echt goed. met Liam is ook alles goed! Het is een heel lief mannetje die alleen piept als er echt wat is: honger, vieze broek, speen kwijt. Hij is natuurlijk het mooiste kind in de hele wereld!
Ik moet enorm wennen aan mama zijn en ben best onzeker, maar gelukkig heb ik een held van een man (maar daar waren jullie al achter) en een kei van een kraamverzorgster. Mett zijn tweeen hebben ze al een hoop onzekerheid wegggenomen.
Lieverds, ik zal binnenkort ook even foto's spammen (Lois en haar man zijn vanavond geweest en hebben ook weer een hoop foto's genomen). Ik ga ook rustig even bijlezen, want weet nu even niet wat er hier speelt.
En ik geef de pijp door aan ccatootjje geloof ik
Tot heel snel! Een hele dikke knuffel van mij voor jullie!
stormy waters...
sailin'
pi_16639086
Hey Belana!!! Leuk dat je ons even verteld hoe het is, ik ben blij dat alles weer beter gaat! Knap maar lekker op hoor, en geniet vooral van je prachtig mannetje! Wat hebben we met zn allen in spanning gezeten zeg, maar het resultaat mag er zeker wezen!!

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 januari 2004 @ 21:31:19 #86
13151 crew  Rewimo
pi_16639177
Hee Belana Zat net vandaag te bedenken dat je je nog niet gemeld had Ja, druk natuurlijk, en wennen aan dat mooie manneke Fijn om weer even wat van jullie te horen, en ik ga zitten F5-en in het fototopic
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:31:24 #87
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16639181
Blij dat je lekker opknapt Belana. En niet onzeker zijn hoor. Liam houdt toch wel van je, ook al zit de routine er nog niet in
  † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2004 @ 21:34:44 #88
43556 miss_dynastie
pi_16639330
Belana , leuk om van je te horen meis!!!! voor Liam!!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:38:25 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16639444
Lieve Belana, ik heb werkelijk nèt zitten bedenken dat ik in dit topic vanavond eens zou gaan vragen hoe het NU met je is! Echt! Misschien komt dat doordat ik net "de verloskundigenpraktijk" zat te kijken en aan jouw zware bevalling moets denken?
Hoe dan ook, leuk je weer te zien hier en ben heel blij dat alles eigenlijk gewoon steengoed gaat, ondanks de oh zo logische onzekerheid! Geniet!
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:44:24 #90
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_16639646
Belana! Leuk om van je te horen.
Geniet van deze eerste weken hoor, die zijn zo bijzonder.
En die onzekerheid is heel normaal hoor, binnen de kortste keren heb je alles onder de knie (en een beetje onzekerheid blijft altijd wel, denk ik, je wilt gewoon alles perfect doen voor je kindje).
Maar gek he, plotseling ben je echt moeder. Ik moet daar zelfs soms nog even bij stil staan. Dan kijk ik weer even naar Thomas en dan denk ik: ja, ik ben echt jou mama!, en dan voel ik me helemaal happy
  dinsdag 27 januari 2004 @ 21:46:12 #91
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16639716
Belana, leuk om te horen dat het goed met jullie gaat. Geniet nog ff lekker van je kraamtijd en laat je lekker verwennen! Dan wachten wij geduldig op de fotootjes van jullie mooie mannetje!
Hyves!
pi_16640492
Haaa trotse mama (Belana) , leuk dat je er weer bent....
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:24:53 #93
61800 Rottdog
pi_16641123
Belana top dat je der weer bent

Hopelijk ben je vlot weer goed op de been en meid wat een prachtige vent die Liam

Bedankt dames voor de reactie trouwens ga denk ik voor mensendieck
aldus een *wagelende eend* ala Rottdog

dinsdag 27 januari 2004 @ 22:26:22 #94
37150 livelink
pi_16641174
Belana, ik ben blij je hier weer even te zien en te horen dat het goed met je gaat. Wat is Liam een mooi jongetje. Ik ben heel benieuwd naar je eigen verhaal over je bevalling, maar doe voorlopig maar lekker rustig aan en geniet van je kraamtijd.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:32:22 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_16641380
Ok, eentje om op te warmen dan. Een hele persoonlijke, het mannetje is misschien net 2 minuten oud en mama is erg onder de indruk en ook opgelucht...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:37:08 #96
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16641558
Liam
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:37:57 #97
37150 livelink
pi_16641577
Een hele mooie foto, Belana. Zo mooi, dat eerste contact buiten de buik
  dinsdag 27 januari 2004 @ 22:43:46 #98
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16641789
Belana
Wat goed dat het goed met je gaat! Ik zat me ook vandaag nog af te vragen hoe het met je was!

Liam is
En wat een mooie foto

dinsdag 27 januari 2004 @ 22:50:04 #99
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_16642021
geweldig hoor Belana, die net geboren foto's ...wat een prachtig gezicht
lekker om te lezen dat je al weer wat opknapt, geniet lekker verder van jullie heerlijke kereltje....
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
pi_16642328
Wat een mooie foto!!!!
Geniet ervan!!!
pi_16642395
Oww, Belana..ik krijg er bijna zin in, in die bevalling!! ( BIJNA)
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 27 januari 2004 @ 23:34:01 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16643612
Het eerste wat ik dacht was 'och, wat een bekkie' en dan heb ik het niet over Liam. Meid wat zie jij er afgepijgerd uit, maar idd de opluchting is ook wel te zien.
Wel een hele mooie foto daarom. Een 'eerlijke' foto om het zo maar te zeggen.

Welcome back!

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 07:21:13 #103
13151 crew  Rewimo
pi_16647939
Belana, wat een mooie foto, je ziet er moe maar ook opgelucht uit en ook een beetje alsof je het nog niet helemaal kunt bevatten dat Liam er is

Xanthe, ben je mailadres kwijt maar de foto van het bedje staat in het Speeltuinbankje

pi_16648529
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 07:21 schreef Rewimo het volgende:

Xanthe, ben je mailadres kwijt maar de foto van het bedje staat in het Speeltuinbankje

Euh? Speeltuinbankje?
Ik heb je een mail gestuurd
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 09:09:57 #105
13151 crew  Rewimo
pi_16648676
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:00 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Euh? Speeltuinbankje?
Ik heb je een mail gestuurd

Ja, hier dus: Het speeltuinbankje # 24
pi_16648746
Nog even een vraag: Hoe zien klossen er uit? Mijn vriend wil ze zelf maken (vraaaag me niet waarom!)
DANYEL EN THIJS
pi_16648774
Verkocht!
Mooi bedje man!!!!!
Als je nog even geduld hebt tot ik 12 weken ben , kan ik het helemaal met zekerheid zeggen , verder moeten we hier even kijken wanneer we dan naar je toen komen , is toch een stukkie rijden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 09:17:52 #108
13151 crew  Rewimo
pi_16648795
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:15 schreef Catootje het volgende:
Nog even een vraag: Hoe zien klossen er uit? Mijn vriend wil ze zelf maken (vraaaag me niet waarom!)
Waarom Catoot? Je kunt ze gratis lenen bij de Kruisvereniging. En je hebt er later toch niks aan (ja okee, bij een tweede Gertje misschien). Overbodige moeite lijkt me. Laat ie liever het kamertje opknappen

woensdag 28 januari 2004 @ 09:18:38 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_16648807
quote:
Hehe, die kan je toch gewoon huren...

Vier bierkratten doen het ook goed, daar ben ik op geboren.

Maar het zijn ijzeren/stalen klossen. Ze zijn vierkant met een uitsparing bovenin.

fotootje uit google getrokken

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_16648891
hahaha, nou..dan stuur ik hem toch effe langs de kruisvereniging. Ik heb echt geeen idee waarom hij ze nu perse zelf wilde maken, echt niet Hijs gek! Gelukkig weet hij niks van staal af, mijn eigeste klusmenneke!

*stuurt man babykamer in* Daar ist te doen kerel!

DANYEL EN THIJS
pi_16648907
Belana! Goed om te horen dat het allemaal de goede kant op gaat.
Wat een prachtig mannetje is Liam

Doe rustig aan voorlopig en geniet lekker van dat heerlijke kereltje!

† In Memoriam † woensdag 28 januari 2004 @ 09:26:22 #112
43556 miss_dynastie
pi_16648919
quote:

Dat is toch dezelfde vent die eerst een camera ging halen en daarna de babykamer pas in orde wou maken omdat de baby meer aan foto's heeft, toch??? Wat ongelooflijk schattig , volgens mij weet hij niet waar hij heen moet met zijn emoties, wel heel lief . De thuiszorgwinkel heeft ze hier gewoon te huur met een kleine eigen bijdrage, dat zou ik eerder doen dan klossen maken. Waarom maakt hij geen geboortebord voor in de tuin of op het balkon of voor het raam. Dan issie ook nuttig bezig

woensdag 28 januari 2004 @ 09:26:51 #113
35189 Troel
scherp en bot
pi_16648929
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:24 schreef Catootje het volgende:
hahaha, nou..dan stuur ik hem toch effe langs de kruisvereniging. Ik heb echt geeen idee waarom hij ze nu perse zelf wilde maken, echt niet Hijs gek! Gelukkig weet hij niks van staal af, mijn eigeste klusmenneke!

*stuurt man babykamer in* Daar ist te doen kerel!

[fluistermodus]

Mijn buurman had ze van hout gemaakt, en iets hoger dan die van de kruisvereniging. DE vk vroeg of ze ze mocht hebben, want deze waren precies goed!
[/fluistermodus]

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2004 @ 09:29:42 #114
43556 miss_dynastie
pi_16648972
Belana, wat een prachtige foto! Dit doet me denken aan een (hele oude) aflevering van de bevalling, waarin een vrouw net als jij na een zware bevalling met de vacuum werd verlost. Ze had een beetje hetzelfde bekkie als jij . In zo'n 'na-aflevering', toen het kindje een half jaar was, gaf ze daarover uitleg: je bent wel ontzettend blij, maar veel te moe om te lachen of blij te kijken. Daar moet ik wel ontzettend aan denken als ik deze foto zie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 09:32:12 #115
13151 crew  Rewimo
pi_16649017
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:16 schreef Xanthe het volgende:
Verkocht!
Mooi bedje man!!!!!
Als je nog even geduld hebt tot ik 12 weken ben , kan ik het helemaal met zekerheid zeggen , verder moeten we hier even kijken wanneer we dan naar je toen komen , is toch een stukkie rijden
Prima, het staat voor je klaar. Ik hoor het wel
  † In Memoriam † woensdag 28 januari 2004 @ 09:35:07 #116
43556 miss_dynastie
pi_16649074
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:26 schreef Troel het volgende:

[..]

[fluistermodus]

Mijn buurman had ze van hout gemaakt, en iets hoger dan die van de kruisvereniging. DE vk vroeg of ze ze mocht hebben, want deze waren precies goed!
[/fluistermodus]

[fluistert terug]
Volgens mij is bij Toot de babykamer nog niet klaar, als ik het zo hoor... dan zou ik dat toch eerst ff afmaken
  woensdag 28 januari 2004 @ 09:36:34 #117
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16649111
Echt een super mooie foto Belana.. die emotie op je gezxicht spreekt boekdelen.
Heb zelf ook zo'n foto dat Chinook geboren werd, ben nog steeds verliefd op die foto, heb ik van de anderen niet, toen werden de foto's net een fractie later genomen.
Maar bij de bevalling van Chinook was een stagiaire aanwezig en die heeft foto's zitten maken op moment dat niemand er aan dacht de camera te pakken, echt super!!

Ik krijg ook weer helemaal 'zin' in de bevalling als ik die foto zo zie... Hoe voel je je nu eigenlijk? Weer opgeknapt?

Vraagje aan iedereen... ik had gister echt het gevoel alsof ik ontplofte Was geen prettig gevoel, heb het volgens mij ook niet bij de anderen gehad. Mijn hoofd voelde alsof ik een paar tellen ondersteboven had gehangen en al het bloed naar mijn hoofd was gestegen. Ook de aderen op mijn handen enzo waren ontzettend opgezwollen.
Lijkt dus alsof de doorbloeding niet goed was, ik durfde niet eens te gaan slapen.

Het gevoel is nu wel minder, maar niet weg, wel zijn de gezwollen aderen weg. Iemand enig idee of dit normaal is tijdens de zwangerschap?
Ik weet wel dat je benen kunnen gaan tintelen omdat de baby/baarmoeder de bloedsomloop bemoeilijkt, maar heb er verder nooit van gehoord dat de rest van je lichaam zo gezwollen voelt.

Jubileum moderator woensdag 28 januari 2004 @ 09:47:42 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_16649320
Hou je misschien ontzettend veel vocht vast Tan? Misschien is het slim om even je bloeddruk te laten controleren bij de vk of de huisarts vandaag, beter het zekere voor het onzekere nemen denk ik zo.

Ik heb gisteren Liam gezien en het is zo'n klein krummeltje. Wat een snoezig kindje, zoveel haar en zo klein! Echt, Iris is dan echt een reus daarbij vergeleken. Ik heb met samengeknepen dijen geluisterd naar het bevallingsverhaal maar vooral ontzettend genoten van Belana en Kbot die ongelooflijk trots en verliefd zijn op Liam.
De foto's zijn inmiddels onderweg naar Belana en die zal ze vandaag of morgen vast wel even plaatsen als ze tijd heeft.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 09:50:56 #119
13151 crew  Rewimo
pi_16649388
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:36 schreef Tan het volgende:
Vraagje aan iedereen... ik had gister echt het gevoel alsof ik ontplofte Was geen prettig gevoel, heb het volgens mij ook niet bij de anderen gehad. Mijn hoofd voelde alsof ik een paar tellen ondersteboven had gehangen en al het bloed naar mijn hoofd was gestegen. Ook de aderen op mijn handen enzo waren ontzettend opgezwollen.
Lijkt dus alsof de doorbloeding niet goed was, ik durfde niet eens te gaan slapen.

Het gevoel is nu wel minder, maar niet weg, wel zijn de gezwollen aderen weg. Iemand enig idee of dit normaal is tijdens de zwangerschap?
Ik weet wel dat je benen kunnen gaan tintelen omdat de baby/baarmoeder de bloedsomloop bemoeilijkt, maar heb er verder nooit van gehoord dat de rest van je lichaam zo gezwollen voelt.

Bloeddruk laten meten, ik had ook 2 weken voor de bevalling ineens te hoge bloeddruk en dat voelt precies zoals jij zegt. Dus hup naar de vk of huisarts bellen en even laten controleren. Niet wachten, meteen doen!
pi_16649413
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is toch dezelfde vent die eerst een camera ging halen en daarna de babykamer pas in orde wou maken omdat de baby meer aan foto's heeft, toch??? Wat ongelooflijk schattig , volgens mij weet hij niet waar hij heen moet met zijn emoties, wel heel lief . De thuiszorgwinkel heeft ze hier gewoon te huur met een kleine eigen bijdrage, dat zou ik eerder doen dan klossen maken. Waarom maakt hij geen geboortebord voor in de tuin of op het balkon of voor het raam. Dan issie ook nuttig bezig

hihihi, ja dat is em....hij wordt ook steeds liever, gaat enorm op in het ontdekken hoe de babyfoon werkt en zo. "kijk en dan heeft ie ook nog die functie"... Maar de babykamer hoeven nog maar een paar kleine dingetjes, een rolgordijntje hier en daar en ...en wat eik nog meer? Nou ja, klossen dus . Maar als je dan houten klossen neemt, moeten die dan ook een inkeping hebben? Ik ben zo bang dat we naar beneden storten.
DANYEL EN THIJS
  woensdag 28 januari 2004 @ 10:01:21 #121
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16649581
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Bloeddruk laten meten, ik had ook 2 weken voor de bevalling ineens te hoge bloeddruk en dat voelt precies zoals jij zegt. Dus hup naar de vk of huisarts bellen en even laten controleren. Niet wachten, meteen doen!

Okay, dank je, heb net maar even gebeld en kan met een uurtje naar de VK.

Vocht vasthouden doe ik geloof ik niet echt, maar hoge bloeddruk had ik bij de laatste twee zwangerschappen wel op het eind, dus ik neem maar even het zekere voor het onzekere dan en laat het meten.

woensdag 28 januari 2004 @ 10:17:39 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16649833
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:52 schreef Catootje het volgende:

[..]

hihihi, ja dat is em....hij wordt ook steeds liever, gaat enorm op in het ontdekken hoe de babyfoon werkt en zo. "kijk en dan heeft ie ook nog die functie"... Maar de babykamer hoeven nog maar een paar kleine dingetjes, een rolgordijntje hier en daar en ...en wat eik nog meer? Nou ja, klossen dus . Maar als je dan houten klossen neemt, moeten die dan ook een inkeping hebben? Ik ben zo bang dat we naar beneden storten.

Een inkeping of iets om je eigen bed tegen te houden lijkt me wel handig anders is idd het risico dat je naar beneden stort heel groot.
Let wel, het is niet alleen voor de bevalling, maar ook voor even daarvoor en even daarna.
Dus effe huren lijkt me makkelijker. Of idd bierkratjes, maar dat staat een beetje lomp volgens mij.
pi_16649839
Ik kom even spammen hoor.
Maar ik kreeg gisteren hele grappige filmpjes van mijn vader per email.
Mijn vriend heeft de moeite genomen om ze online te zetten en ik wilde ze graag even delen met jullie.
baby filmpjes
pi_16652572
Voor alle zwangere even dit :

Als je bed op planken staat in plaats van poten raad ik je aan om geen klossen te nemen maar om dan idd bierkratjes te nemen, die geven meer steun en verkloten je bed niet.
Wat bij ons dus wel is gebeurd na de eerste....
Bij de tweede heb ik de buurtsuper hier even lief aangekeken of ik vier kratje kon krijgen (tegen statiegeld natuurlijk) en ze ook weer mocht inleveren.
Je moet het wel even vragen want de meeste supermarkten nemen geen lege kratjes in

woensdag 28 januari 2004 @ 12:13:16 #125
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16652677
Ben weer terug van de VK, mijn bloeddruk was wat gestegen maar nog binnen de waarden. Ze vond wel dat mijn gezicht gezwollen was en moest meer drinken van haar

Nou ja zal wel, ik ga braaf meer drinken

Mijn bed kan trouwens niet op klossen, maar twee matrassen op elkaar was goed volgens de VK hier (Dedemsvaart), de vorige VK (in Den Helder) vond het ook nooit een probleem.
Alleen kraamzorg doet moeilijk, maar ik moest van de VK gewoon zeggen dat mijn bed op klossen kwam bij de voorinspectie van kraamzorg, om gezeur te voorkomen

pi_16652959
wat is de minimale hoogte waar je aan moet voldoen dan ?? Ik heb geen bed, maar slaap gewoon met de matrassen op de grond (drie stuks op elkaar. Zijn er nog meer dingen waar je aan moet voldoen voor de kraamzorg ?? Want misschien is het dan toch weer handiger om naar dat stomme kraamhotel te gaan als er veel onrealiseerbare dingen gedaan moeten worden
pi_16653009
Ik geloof dat de hoogte van je bed minimaal 70 cm moet bedragen...
pi_16653261
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:26 schreef Angel22 het volgende:
Ik geloof dat de hoogte van je bed minimaal 70 cm moet bedragen...
gaan we straks ffies meten, maar denk niet dat we dat gaan halen. Ik moet om te gaan zitten nog steeds een beetje bukken en dat is voor verzorgende nog veel meer natuurlijk. Stellen ze nog andere eisen voor zover je dat weet ??

Ik had graag deze keer thuis willen liggen, maar dat hoeft van mij niet ten koste van alles, dan meld ik me net zo lief daar weer aan en smeren we hem gewoon na een paar dagen (lees: na het hielprikje)

Admin woensdag 28 januari 2004 @ 12:36:33 #129
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16653272
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:24 schreef Knorretje het volgende:
wat is de minimale hoogte waar je aan moet voldoen dan ?? Ik heb geen bed, maar slaap gewoon met de matrassen op de grond (drie stuks op elkaar. Zijn er nog meer dingen waar je aan moet voldoen voor de kraamzorg ?? Want misschien is het dan toch weer handiger om naar dat stomme kraamhotel te gaan als er veel onrealiseerbare dingen gedaan moeten worden
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:37:56 #130
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16653308
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:24 schreef Knorretje het volgende:
Een kraambed kun je ook huren, maar da's vrij duur. Je kunt ook een 1 persoonsbed ergens in de woonkamer o.i.d. op klossen zetten, maar omdat een gewoon bed met twee matrassen op elkaar ook mag, ga ik geen extra moeite doen.

Mijn VK is erg makkelijk, ze zegt dat ze wel in erbarmelijkere omstandigheden bevallingen moet doen en dat gaat ook prima. Vaak bij buitenlandse gezinnen bereiden ze niets voor of die hebben geen kraampakket in huis, maar met een wasteil, gekookt water en wat handdoeken komt ze al een heel eind.

pi_16653331
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

lieve lieve yvonne, jij bent niet gekwalificeerd genoeg dus naast jouw zorg moet er nog zo'n muts 3 uurtjes op een dag komen om die kleine te wegen, mijn kraamvloed in de gaten te houden, kijken naar de evt hechting en stand van de baarmoeder en het naveltje van de kleine en algehele indruk. Meestal zijn ze klaar binnen die drie uur en hebben we het rijk alleen, maar ik ben wel afhankelijk van zo'n troela. Maar dat betekend niet dat de overige uren geen zorg nodig zijn dan hebben we jou natuurlijk
pi_16653378
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:37 schreef Tan het volgende:

[..]

Een kraambed kun je ook huren, maar da's vrij duur. Je kunt ook een 1 persoonsbed ergens in de woonkamer o.i.d. op klossen zetten, maar omdat een gewoon bed met twee matrassen op elkaar ook mag, ga ik geen extra moeite doen.

ik slaap in de woonkamer. (alleen) we hebben gewoon geen bed. manlief slaapt sinds kort weer op de bank ivm hogere pijnklachten, maar noraal slaapt ie bij mij op dat 1 persoonsmatrassenstapeltje.
  woensdag 28 januari 2004 @ 12:45:00 #133
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16653490
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:40 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ik slaap in de woonkamer. (alleen) we hebben gewoon geen bed. manlief slaapt sinds kort weer op de bank ivm hogere pijnklachten, maar noraal slaapt ie bij mij op dat 1 persoonsmatrassenstapeltje.

dat past toch niet, straks met je dikke buik? En hoe doe je dat met je bekkenpijn? Veel pijnlijden? Volgens mij krijg je op dokteradvies een kraambed voor niets te leen, maar dat weet ik niet zeker, verandert ook steeds, want vroeger kostte een kraambed sowieso niets.
pi_16653595
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:45 schreef Tan het volgende:

[..]

dat past toch niet, straks met je dikke buik? En hoe doe je dat met je bekkenpijn? Veel pijnlijden? Volgens mij krijg je op dokteradvies een kraambed voor niets te leen, maar dat weet ik niet zeker, verandert ook steeds, want vroeger kostte een kraambed sowieso niets.

daarom slaapt manlief sinds kort weer op de bank.

Toevoeging: Toen we niet zwanger waren sliep hij 3 keer in de week bij mij op bed de rest op de bank, nu dus fulltime op de bank

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 28-01-2004 12:51]

† In Memoriam † woensdag 28 januari 2004 @ 12:54:21 #135
43556 miss_dynastie
pi_16653716
Ik weet niet hoeveel ruimte Knor en Danny hebben Tan, maar als dat niet veel is, dan moet je toch wat verzinnen. Als je niet al te groot woont kan een bed in je huiskamer een enorm obstakel zijn.
pi_16654192
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik weet niet hoeveel ruimte Knor en Danny hebben Tan, maar als dat niet veel is, dan moet je toch wat verzinnen. Als je niet al te groot woont kan een bed in je huiskamer een enorm obstakel zijn.
waar nu het matrassentapeltje ligt kan in principe zat zo'n huurbed staan, als dat de enige vereisten zijn. Om nou heel veel aan te moeten gaan schaffen of te moeten veranderen zie ik gewoon niet zitten, vandaar de vraag waar kijken ze nog meer naar/waar moet je allemaal aan voldoen.

De baby slaapt ook gewoon in de woonkamer de eerste tijd, daar is geen commode is dat een vereiste ?? Alicia verschonen we bv altijd op bed en dat kan bij de baby ook prima, maar ja als zo'n muts dat niet mag doen vanwege de eisen hebben we een probleem. De badkamer is niet riant en om te badderen moet er gesleept worden met emmers water (maar dat wil yvonne met liefde doen en daar hoeft die muts niet voor te komen, evenals verschonen trouwens, dat kunnen we prima zelf) Ga zo maar door. In het kraamhotel destijds deden ze alles en dat willen we nu graag niet we willen veel zelf doen en lekker snel weer een gezinnetje vormen.

† In Memoriam † woensdag 28 januari 2004 @ 13:26:54 #137
43556 miss_dynastie
pi_16654424
Kraamzorg is niet echt een plicht, toch? In een aantal plaatsen is zelfs amper kraamzorg te krijgen. Nu kan ik niet in de agenda van Yvonne kijken, maar als zij jullie zou kunnen helpen die eerste dagen, is het volgens mij mogelijk om die controles door de verloskundige te laten doen. Ik weet in elk geval dat een kennis van me buiten de boot viel met kraamzorg en in het begin elke dag de verloskundige even langs kreeg die haar en de baby even checkte. Nu weet ik wel dat jij onder een gynaecoloog loopt, maar volgens mij is dit ook voor jullie een optie. Heb je wel die controle van een medisch kundig iemand, maar ben je verder lekker met je gezinnetje.

Edit: ik vergat de key: volgens mij kunnen die controles gewoon op de bank, hoor. Gordijnen dicht en klaar

[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 28-01-2004 13:39]

pi_16654685
als alles met de bevalling is goed gegaan geeft de gyn meestal de nacontrole over aan de verloskundige. Als jij die kraamzorg niet in huis wil dan lekker niet. Met Djen 10 jaar gelee woonde ik samen met haar vader in een kamer met een slaapkamertje erbij en de wieg stond ook midden in de kamer de eerste weken. ik was blij toen die kraamzorg weg ging want er ws gewoon te weinig ruimte. Je moet doen wat jou lekker lijkt het is jouw kraamtijd en jij moet je er prettig bij voelen!!!
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:40:56 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16654821
Knor, ik heb nog wel een 2-persoons bed op zolder staan.
Hij is besproken voor mijn ex-vriendje, maar die heeft voorlopig toch nog geen huis.
Je mag hem van mij zo lenen voorlopig hoor!
Ik heb wel een bodem erin, maar geen matrassen.

Het is zo'n ikea-spijlen bed. vandaar de reservering
Kan effe geen foto vinden.
En die kan zonder problemen op bedverhogers geplaatst worden.

Roep maar!

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 13:42:18 #140
13151 crew  Rewimo
pi_16654866
Knor, heb je een ledikantje voor de baby? Dan kun je het commodeprobleem wel oplossen met een plank die je over het ledikantje legt. Je maakt een plank die een paar cm langer is dan het bedje en je maakt aan de zijkanten aan de onderkant een latje tegen het schuiven, zodat ie klem ligt.

Zoiets: |_________| maar dan dus de latjes aan de onderkant hè

Die plank kun je wel ergens tegen een muur kwijt lijkt me, of achter een kast of zo. Aankleedkussen erop en klaar ben je. De werkhoogte is dan geen probleem meer.

pi_16655114
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 12:35 schreef Knorretje het volgende:

[..]

gaan we straks ffies meten, maar denk niet dat we dat gaan halen. Ik moet om te gaan zitten nog steeds een beetje bukken en dat is voor verzorgende nog veel meer natuurlijk. Stellen ze nog andere eisen voor zover je dat weet ??

Ik had graag deze keer thuis willen liggen, maar dat hoeft van mij niet ten koste van alles, dan meld ik me net zo lief daar weer aan en smeren we hem gewoon na een paar dagen (lees: na het hielprikje)

Ik zal ff voor je op zoek gaan... zo meer...
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:55:22 #142
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16655233
Ze kunnen je niks verplichten, je bent nog altijd zélf de eindverantwoordelijke van wat je nodig acht. Wel kunnen ze je hulp weigeren als je niet aan de eisen voldoet, maar in de regel zijn er niet veel kraamverzorgsters die dat ook werkelijk doen.

Een commode is niet verplicht, maar een vriendin van mijn moeder had bij gebrek aan ruimte een plank aan de muur die met schanieren naar beneden kon worden geklapt en met een stang (die ook kon worden weggeklapt) ter ondersteuning. Het klinkt niet stevig, maar het was weldegelijk een goede constructie. Later heeft ze de plank lager aan de muur bevestigd zodat de kleine er een tafeltje had. Praktisch en nog leuk ook.

Maar als jij voldoende goede hulp hebt zou ik me niet al te druk maken om de 'eisen' van de kraamverpleging. En v.w.b. de verloskundige, gewoon even navragen, misschien heeft ze toevallig wel een slechte rug en is ze dus kieskeurig.

[edit] deze info is trouwens gebaseerd op de praktijk hè... het kan best zijn dat er vermeld staat in bijv. boekje van de kraamzorg dat het e.e.a. verplicht is, maar in de praktijk kunnen ze je nergens toe verplichten.
Had het er van de week nog met de VK over, omdat ik ook wilde weten of het bed op klossen moest van haar. Ze zei me precies wat ik jou vertelde. Waarschijnlijk zullen ze wel moeilijk doen, maar de verzorgsters zelf zijn niet zo moeilijk als de stichting/instelling waar ze voor werken.

[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 28-01-2004 14:01]

woensdag 28 januari 2004 @ 14:00:26 #143
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_16655407
Tip voor Knor: als er een medische aanleiding is (en dat is er in jouw geval volgens mij) kan je (bijna) gratis een bed van de thuiszorg lenen. (althans, dat was vorig jaar zo in Zwolle) Ik kon aan het einde van mijn zwangerschap van Indy geen trappen meer op en kon toen een bed van de thuiszorg krijgen. Dit bed is al op de juiste hoogte, dus dan hoef je niet in de weer met verhogingen ed.
  woensdag 28 januari 2004 @ 14:16:28 #144
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16655997
Ik vind het zelf ook lastig met al die hoogtes en eisen enzo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat ze dat stellen. Je zal maar kraamverzorgster zijn, en dag in dag uit, jaar in jaar uit, babietjes moeten optillen vanaf een te lage hoogte, moeders moeten verzorgen die zo laag liggen dat je steeds moet bukken etc. Je hebt denk ik geen rug meer over...

Als ik er in mezelf over loop te klagen, probeer ik er altijd even aan te denken dat die mensen niet alleen bij mij thuis komen, maar ook bij tientallen anderen. En dat als iedereen die mensen te veel en te diep laat bukken, ze over 3 jaar versleten zijn. Ok, sommige regels vind ik wel wat ver gaan, maar andere dingen kan ik me gewoon goed voorstellen.

woensdag 28 januari 2004 @ 14:20:48 #145
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16656186
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:16 schreef pluisje het volgende:
Ik vind het zelf ook lastig met al die hoogtes en eisen enzo, maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat ze dat stellen. Je zal maar kraamverzorgster zijn, en dag in dag uit, jaar in jaar uit, babietjes moeten optillen vanaf een te lage hoogte, moeders moeten verzorgen die zo laag liggen dat je steeds moet bukken etc. Je hebt denk ik geen rug meer over...
Op zich heb je daar wel gelijk in, maar mijn VK zei ook dat ze vaak ook de bedden van andere gezinsleden moeten opmaken en die staan ook niet op klossen. Daarnaast doen ze ook was in de wasmachine enz. allemaal bukwerk.

Je kunt ook bijv. stratenmaker zijn van beroep, die hebben ook een enorme belasting. Sommige beroepen zijn nu eenmaal lichamelijk zwaarder dan de anderen. Dat wil niet zeggen dat wij ze als verzorgden niet tegemoet kunnen komen, maar je kunt het ook overdrijven.

woensdag 28 januari 2004 @ 14:23:39 #146
37150 livelink
pi_16656307
Wij hadden ook geen bed op klossen. Voor die drie dagen kraamzorg die ik nog had, had ik geen zin om het hele huis te verbouwen. Ons eigen bed is een waterbed, dus die kan niet op klossen.
Toen de kraamverzorgster kwam is ze even gaan kijken en ze vond het goed als ik op Katja's bed ging liggen met een extra matras erop. Volgens mij is een commode ook niet verplicht. Ze kunnen een kind toch ook op tafel verschonen, dat is ongeveer net zo hoog.
pi_16656321
De enige echte eis die ik kan vinden is dus dat je bed op minimaal tussen de 65 en de 75 cm hoogte moet zijn, dat is vanaf de bovenkant van het matras tot de grond gemeten.
Ik heb al mijn kraamzorg papieren doorgekeken mar dat is dus de enige vereiste die erin staat.
Verder staan er wel dingen in voor de kraamkamer als je daarin gaat bevallen maar jij bevalt in het ziekenhuis had ik begrepen (toch?) dus dat is niet echt van toepassing.

Voor degenen die wel thuis bevallen gaan :

* het bed dient gemeten vanaf de bovenkant van het matras tot de vloer, 65-70 cm hoog te zijn

* Op het bed dient een stevig matras te liggen (eventueel met plank eronder)

* zorg voor goede verlichting, bv eeen schemerlamp met een lang snoer of een looplamp, met een lamp van 100 watt. (houdt een zaklamp met een felle lamp in reserve)

* De ruimte moet goed verwarmt kunnen worden

* Er dient stromend warm water op dezelfde verdieping te zijn

* zorg voor een nachtkastje of (bijzet)tafeltje met voldoende ruimte voor de materialen van de verloskundige of huisarts.

Verder is een kraampakket absoluut geen overbodige luxe, zeker als je thuis gaat bevallen.

Lijst met richtlijnen:

* 250 gram witte watten
* 1 pakje steriele gazen 16/6
* 50 ml alcohol 70%
* 1 pakje wegwerphandschoenen of diepvrieszakjes
* 2 pakken maandverband (GROOT)
* 1 pak langwerpige wegwerpluiers of kraamverband
* 1 literfles met brede hals of maatkan om te speolen
* 1 emmer met deksel
* 1 afvalbak voorzien van plasticzak
* Bedverhogers (te huur/leen bij de thuiszorg)
* 1 ondersteek (te huur/leen bij de thuiszorg)
* 1 bedzeil
* 1 thermometer

Als je echt thuis gaat bevallen heb je tevens nodig:

* 3 kraammatrasjes van de dunste maat of minimaal 4 celstofmatjes
* 1 steriele nevelklem
* 1 extra metalen kruik en kruikenzak (geen nylon)

Als het goed is krijg je van je verloskundige een lijst met alles.

Voor onze nieuwe moeders heb ik ook nog een lijstje met benodigdheden voor de baby:

* 6 rompertjes of hemdjes
* 6 pakjes of truitjes
* 3 omslagdoeken of badhanddoeken
* 3 molton onderleggers
* 3 boven en onderlakentjes
* 1 bedzeiltje ( ik zelf raad aan twee : ook voor je kinderwagen...)
* 2 dekentjes
* 6 spuugdoekjes ( zou er gewoon meer kopen want je gebruikt ze echt heel veel)
* 1 metalen kruik met kruikenzak (geen nylon)
* Afplakband (leukopor die brede) of 6 veiligheidsspelden
* stuk of 18 hydrofylluiers (36 als je ze als luier gebruikt)

pi_16657458
Das lekker... de ruimte moet goed te verwarmen zijn....
Ik heb alleen in de woonkamer en keuken een gaskachel , boven hebben we helemaal geen verwarming.
pi_16657502
Vrijdag komt m'n pa langs met een schijnbaar extreem duur modelletje stethoscoop, zodat ik any time wanneer ik wil naar het hartje kan luisteren

Verheug me nu al weer op dat 'locomotief' geluid

En als het goed is moet m'n vrouw de kleine nu any time kunnen voelen schoppen, al heb ik gezegd dat ik verwacht dat dat pas de 4e februari zal zijn (speciale datum voorons).

Buik begint iig al mooie toeter vormen aan te nemen (zwangere vrouwen zijn mooooooooooi)

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:02:27 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16657603
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:58 schreef DIGGER het volgende:
Vrijdag komt m'n pa langs met een schijnbaar extreem duur modelletje stethoscoop, zodat ik any time wanneer ik wil naar het hartje kan luisteren

En als het goed is moet m'n vrouw de kleine nu any time kunnen voelen schoppen, al heb ik gezegd dat ik verwacht dat dat pas de 4e februari zal zijn (speciale datum voorons).

Buik begint iig al mooie toeter vormen aan te nemen (zwangere vrouwen zijn mooooooooooi)

He, da's gaaf!
Alleen moet je dan niet in de stress gaan schieten als je het even niet kan vinden he? Ik bedoel daar heeft zelfs de VK soms last van, dus ik kan me voorstellen dat dat als 'leek' nog wel iets makkerlijker kan gebeuren.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:08:04 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16657739
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:57 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb alleen in de woonkamer en keuken een gaskachel , boven hebben we helemaal geen verwarming.
Ik alleen in de woonkamer, maar je kunt ook een electrisch (olie of petroleum)kacheltje neerzetten, dat doe ik zelf ook. Die dingen zijn nu overal in de aanbieding (doe het zelf zaken e.d.)
pi_16657847
Zullen in mijn geval dan wel gewoon de stroom vreters worden , want ik kan niet tegen petrolium kachels , daar krijg ik hoofdpijn van en ga ik vlekjes zien.
Heb wel van die oliegevulde kacheltjes en een straal kacheltje in huis , maar ik het het geweten dat die een paar keer hebben aangestaan boven om de kou er enigszins uit te krijgen.(Vorig jaar toen het zo streng vroor)
Wat is mijn energie verbuik toen omhoog gegaan niet normaal.
En we wonen hier straks nog maar 1 jaartje en krijgen dan een woning met CV , vind het wel jammer en hoop eigenlijk een huis met CV en een plek voor mijn gaskachel , heb veel minder last van mijn allergie sinds ik hier woon.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:14:08 #153
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16657910
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:11 schreef Xanthe het volgende:
Zullen in mijn geval dan wel gewoon de stroom vreters worden , want ik kan niet tegen petrolium kachels , daar krijg ik hoofdpijn van en ga ik vlekjes zien.
Heb wel van die oliegevulde kacheltjes en een straal kacheltje in huis , maar ik het het geweten dat die een paar keer hebben aangestaan boven om de kou er enigszins uit te krijgen.(Vorig jaar toen het zo streng vroor)
Wat is mijn energie verbuik toen omhoog gegaan niet normaal.
En we wonen hier straks nog maar 1 jaartje en krijgen dan een woning met CV , vind het wel jammer en hoop eigenlijk een huis met CV en een plek voor mijn gaskachel , heb veel minder last van mijn allergie sinds ik hier woon.
Ken het probleem ja... petroleum kan ik ook niet tegen en die andere vreten véél stroom, maar voor die 8 dagen kraamzorg is dat wel op te brengen toch?
pi_16658035
Moet je het 8 dagen verwarmen?????
Jeetje zeg ben geen gekke!
Kan me voorstellen dat het moet als je aan het bevallen bent , maar ik moet er niet aan denken om in een warme kamer te slapen.
Ben ook echt niet van plan om 8 dagen op bed te blijven liggen.

1 ding is misschien een meevaller ik ben 19 september uitgeteld en we krijgen een warme zomer zeggen ze.... Slaapkamer zit op het westen , dus warm

pi_16658088
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

He, da's gaaf!
Alleen moet je dan niet in de stress gaan schieten als je het even niet kan vinden he? Ik bedoel daar heeft zelfs de VK soms last van, dus ik kan me voorstellen dat dat als 'leek' nog wel iets makkerlijker kan gebeuren.

I'm aware of that

En ja, wel handig als je pa in het ziekenhuis werkt, zelfs z'n vrouw (die er ook werkt) was jaloers, want deze zou mooier dan die van haar zijn.

Heb er zelf geen verstand van, wacht ut wel af.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 28-01-2004 15:20]

woensdag 28 januari 2004 @ 15:20:44 #156
26444 ezzi
mama van ilse
pi_16658113
Ik heb even een vraag over het kopen van alle baby spullen. Ik kon er via de zoekmachine op FOK niets over vinden.
Ik ben dus nu bezig alle spulletjes bij elkaar te zoeken maar ik heb geen flauw idee wat ik allemaal aan het kopen ben en waar het voor dient.
Voorbeeld: er staan luiers op de lijst, goed. Wat daarmee moet snap ik wel maar je hebt flannellen luiers, hydrofiel, en gerstekorrelluiers (?). Wat is nou het verschil? Ik wil trouwens wegwerpluiers gaan gebruiken dus ik weet wel dat deze luiers bij mij alleen als handdoek ed dienen maar heb ik dat dan allemaal nodig?

En wat moet je voor flessen kopen als je van plan bent borstvoeding te gaan geven? Niets, of toch iets voor de zekerheid of...

En volgens mij staan er ook een heleboel spullen op zulke lijsten die je niet meteen nodig hebt (dan wil ik het ook nog niet kopen, want dat komt dan wel) of helemaal nooit nodig hebt (onder het mom van vroeger hadden ze het ook niet en ging het ook) Bijvoorbeeld een sterilisatieapparaat, of een waskommetje (waarvoor is dat dan?).

Misschien kunnen ervaren moeders eens vertellen wat ik absoluut in huis moet halen en welke spullen er niet echt nodig zijn.

woensdag 28 januari 2004 @ 15:21:22 #157
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16658131
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:18 schreef Xanthe het volgende:
Moet je het 8 dagen verwarmen?????
Jeetje zeg ben geen gekke!
Kan me voorstellen dat het moet als je aan het bevallen bent , maar ik moet er niet aan denken om in een warme kamer te slapen.
Ben ook echt niet van plan om 8 dagen op bed te blijven liggen.

1 ding is misschien een meevaller ik ben 19 september uitgeteld en we krijgen een warme zomer zeggen ze.... Slaapkamer zit op het westen , dus warm

In pricipe moet het bij de bevalling warm zijn ja (denk ook dat je het niet volhoudt in een koude kamer), maar als de baby bij julie op de kamer slaapt overdag zal het daar ook warm (18 graden) moeten zijn. Wat je daarna doet is je eigen verantwoording, maar je kunt een baby ook niet op een ijskoude kamer te slapen leggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 15:22:33 #158
13151 crew  Rewimo
pi_16658167
Met een beetje geluk hoef je in september nog nauwelijks te stoken, Xanthe. Ik heb ook gaskachels en op mijn slaapkamer niks. Op die van Christan wel, maar daar brandt in principe alleen de waakvlam, alleen voor na het douchen zet ik hem hoger.

Ik heb trouwens niet eens echt in 'het kraambed' gelegen. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis en daarna had ik tabak van het in bed liggen. Ik heb alleen nog beneden gezeten overdag Mijn bed heeft welgeteld 1 dag op klossen gestaan, ik vond het niks, gauw er weer onder vandaan gehaald. Dan verschonen ze het bed maar niet... Kan manlief altijd nog doen als het echt nodig is hoor.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 januari 2004 @ 15:24:37 #159
13151 crew  Rewimo
pi_16658237
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:

[..]

In pricipe moet het bij de bevalling warm zijn ja (denk ook dat je het niet volhoudt in een koude kamer), maar als de baby bij julie op de kamer slaapt overdag zal het daar ook warm (18 graden) moeten zijn. Wat je daarna doet is je eigen verantwoording, maar je kunt een baby ook niet op een ijskoude kamer te slapen leggen.

Ja hoor Ik werd in de winter van 1963 geboren en heb vanaf dag 1 in een onverwarmde kamer geslapen met bloemen op de ruiten Kruikje in bed, niks aan de hand. Maar okee, dat is wat extreem natuurlijk. Toch kan het kamertje beter niet te warm zijn, met een kruik kom je echt een heel eind (mits de baby goed op gewicht en gezond is uiteraard).
pi_16658342
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:21 schreef Tan het volgende:

[..]

Die kamer word pas koud als de zon weinig schijnt en het buiten ook kouder word.
Voor de rest is het bij ons altijd best warm boven.
Naja we zien wel overleg het wel met de VK terzijner tijd die kennen deze huizen ook en zal het vast wel vaker bij de hand hebben gehad.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:29:34 #161
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16658393
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:20 schreef ezzi het volgende:
Ik heb even een vraag over het kopen van alle baby spullen. Ik kon er via de zoekmachine op FOK niets over vinden.
Ik ben dus nu bezig alle spulletjes bij elkaar te zoeken maar ik heb geen flauw idee wat ik allemaal aan het kopen ben en waar het voor dient.
Voorbeeld: er staan luiers op de lijst, goed. Wat daarmee moet snap ik wel maar je hebt flannellen luiers, hydrofiel, en gerstekorrelluiers (?). Wat is nou het verschil? Ik wil trouwens wegwerpluiers gaan gebruiken dus ik weet wel dat deze luiers bij mij alleen als handdoek ed dienen maar heb ik dat dan allemaal nodig?
hydrofiel voor het afdrogen
flanel als hoofdbeschermer voor op het matras
die andere heb ik nooit gebruikt
quote:
En wat moet je voor flessen kopen als je van plan bent borstvoeding te gaan geven? Niets, of toch iets voor de zekerheid of...
Ik had tegen de tijd dat ik moest bevallen een klein flesje in huis met een minipakje flesvoeding (iig te koop bij de apotheek, drogist heeft volgens mij alleen grote verpakkingen) voor het geval de borstvoeding niet zou lukken.
quote:
En volgens mij staan er ook een heleboel spullen op zulke lijsten die je niet meteen nodig hebt (dan wil ik het ook nog niet kopen, want dat komt dan wel) of helemaal nooit nodig hebt (onder het mom van vroeger hadden ze het ook niet en ging het ook) Bijvoorbeeld een sterilisatieapparaat, of een waskommetje (waarvoor is dat dan?).
niet nodig gehad nee. Steriel maken kun je ook in een pan met kokend water en zelfs een beslagkom kan nog als waskommetje dienen mocht het nodig zijn.
quote:
Misschien kunnen ervaren moeders eens vertellen wat ik absoluut in huis moet halen en welke spullen er niet echt nodig zijn.
toiletspullen zoals babywasgel/shampoo, billendoekjes, luiers, wattenstaafjes met alcohol voor het navelstompje; flannelen, hydrofiele doeken en (hydrofiele) washandjes, babybadje/tummytub, stuk of 6-8 rompertjes, evenzoveel pakjes

eeeeuuuhhh... pff nou het meeste merk je wel als de baby er is, of je dat handig vindt of niet. Je kunt het best zo min mogelijk kopen, het meeste kan je na de bevalling ook nog halen.

de rest lijkt me redelijk vanzelfsprekend (zoals ledikantje, wagen enz.)

pi_16658468
mensen, ff over een thuisbevalling??

Hoe wil ik ooit thuis bevallen als ik een waterbed heb. dat kan niet ff op klossen gezet worden *of kratten*

wat zijn andere opties?

ik heb wel een logeerbed met een normaal matras, en die staat gewoon op zolder..

pi_16658474
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Met een beetje geluk hoef je in september nog nauwelijks te stoken, Xanthe. Ik heb ook gaskachels en op mijn slaapkamer niks. Op die van Christan wel, maar daar brandt in principe alleen de waakvlam, alleen voor na het douchen zet ik hem hoger.

Ik heb trouwens niet eens echt in 'het kraambed' gelegen. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis en daarna had ik tabak van het in bed liggen. Ik heb alleen nog beneden gezeten overdag Mijn bed heeft welgeteld 1 dag op klossen gestaan, ik vond het niks, gauw er weer onder vandaan gehaald. Dan verschonen ze het bed maar niet... Kan manlief altijd nog doen als het echt nodig is hoor.

Bed verschonen doet ie nu ook al hoor
Ik haal het meestal af en was het en hij maakt het bed daarna op.
Ik vind dat zo'n rot werk , hahaha...
Dus dat is echt geen probleem hahaha
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:31:58 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16658482
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja hoor Ik werd in de winter van 1963 geboren en heb vanaf dag 1 in een onverwarmde kamer geslapen met bloemen op de ruiten Kruikje in bed, niks aan de hand. Maar okee, dat is wat extreem natuurlijk. Toch kan het kamertje beter niet te warm zijn, met een kruik kom je echt een heel eind (mits de baby goed op gewicht en gezond is uiteraard).

Het is ook heel erg per kind verschillend, Jessai had het altijd warm, die had zelfs geen kruiken nodig, Cheyenne daarentegen voelde zelfs met de kachel aan en een kruik in bed nog ijskoud. Heeft inderdaad ook o.a. met gewicht te maken.

Ik ben ook geboren in een ijskoude winter maar mijn moeder moest wel alles doen om het kamertje warm te houden want ik was ook niet warm te krijgen.

woensdag 28 januari 2004 @ 15:33:37 #165
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16658540
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:31 schreef Girly het volgende:
mensen, ff over een thuisbevalling??

Hoe wil ik ooit thuis bevallen als ik een waterbed heb. dat kan niet ff op klossen gezet worden *of kratten*

wat zijn andere opties?

ik heb wel een logeerbed met een normaal matras, en die staat gewoon op zolder..

Zie ook de verhalen pagina hiervoor over klossen enzo... maar je logeerbed mag ook op klossen gezet worden hoor.
  woensdag 28 januari 2004 @ 15:59:52 #166
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16659373
En ik wil in het ziekenhuis bevallen. Moet mijn bed dan toch op klossen voor de kraamverzorgster?
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:02:04 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16659428
En er zijn VK's die het accepteren als je een matras op je waterbed legt.
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:18:41 #168
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16659867
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:59 schreef LadyS het volgende:
En ik wil in het ziekenhuis bevallen. Moet mijn bed dan toch op klossen voor de kraamverzorgster?
In principe wel ja.
pi_16659872
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:59 schreef LadyS het volgende:
Ja helaas wel... want het moet ook voor de rug van je kraamverzorgster.
Ik had gelukkig bij Duncan (de jongste) een kraamverzorgster die zoiets had van, zet je bed maar weer gewoon hoor want ze zag hoeveel moeite ik had met in en uit stappen. Ik ben nl niet zo groot.
En ons bed heeft een rottig opstaand randje wat niet erg makkelijk was met de hechtingen.
pi_16659886
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Kraamzorg is niet echt een plicht, toch? In een aantal plaatsen is zelfs amper kraamzorg te krijgen. Nu kan ik niet in de agenda van Yvonne kijken, maar als zij jullie zou kunnen helpen die eerste dagen, is het volgens mij mogelijk om die controles door de verloskundige te laten doen.
Ga ik navragen, zover ik begrepen heb krijg je als je kiest voor geen volledige kraamzorg die +/- 3 uur toegewezen waar ik het net over had voor de controles die yvonne niet mag uitvoeren. Yvonne zou bij alicia al kramen maar daarkwam helemaal niets van door de omstandigheden. Nu zijn we wijzer en gaan we het gewoon wel doen.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Knor, ik heb nog wel een 2-persoons bed op zolder staan.
Hij is besproken voor mijn ex-vriendje, maar die heeft voorlopig toch nog geen huis.
Je mag hem van mij zo lenen voorlopig hoor!
Ik heb wel een bodem erin, maar geen matrassen.

Het is zo'n ikea-spijlen bed. vandaar de reservering
Kan effe geen foto vinden.
En die kan zonder problemen op bedverhogers geplaatst worden.

Roep maar!

Heel erg lief, aar we hebben in de woonkamer geen plek voor een 2 persoonsbed, en de zolder kan ik niet opkomen waar oorspronkelijk onze (en die van de kids) slaapkamer ligt.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 13:42 schreef Rewimo het volgende:
Knor, heb je een ledikantje voor de baby? Dan kun je het commodeprobleem wel oplossen met een plank die je over het ledikantje legt.
Kijk het is niet zo dat we geen commode hebben, alicia heeft er een op haar kamer. Alleen is dat dus boven (lees: twee trappen hoger) De baby komt de eerste maanden beneden te liggen ivm voeden snachts en mijn gebrek aan mobiliteit om boven te komen. Dus dat zu betekenen dat als mensen perse gebruik willen maken van de commode dat ze met de baby twee trappen omhoog moeten, verschonen en weer twee trappen af moeten omdat er in de woonkamer niet ook nog eens ruimte is voor een commode. Evenals een ledikantje die ruimte ontbreekt ook, de eerste maanden komt de baby in een hammock en als de nachtvoedingen stoppen bij alicia op de kamer in haar oude ledikantje.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:00 schreef Tinkepink het volgende:
Tip voor Knor: als er een medische aanleiding is (en dat is er in jouw geval volgens mij) kan je (bijna) gratis een bed van de thuiszorg lenen. (althans, dat was vorig jaar zo in Zwolle) Ik kon aan het einde van mijn zwangerschap van Indy geen trappen meer op en kon toen een bed van de thuiszorg krijgen. Dit bed is al op de juiste hoogte, dus dan hoef je niet in de weer met verhogingen ed.
Das wel iets waar we evt naar kunnen gaan kijken tegen die tijd. Medische redenen genoeg lijkt me.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:24 schreef Angel22 het volgende:
De enige echte eis die ik kan vinden is dus dat je bed op minimaal tussen de 65 en de 75 cm hoogte moet zijn, dat is vanaf de bovenkant van het matras tot de grond gemeten.
Ik heb al mijn kraamzorg papieren doorgekeken mar dat is dus de enige vereiste die erin staat.
Verder staan er wel dingen in voor de kraamkamer als je daarin gaat bevallen maar jij bevalt in het ziekenhuis had ik begrepen (toch?) dus dat is niet echt van toepassing.
Tnx voor het zoeken. Wij moeten gewoon weer in het zhuis bevallen dus hoeven ons om de rest geen zorgen te maken.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:57 schreef Xanthe het volgende:
Wij hebben alleen een gaskachel in de woonkamer, de rest is niet geisolleerd en niet verwarmd. maw als manlief op de slaapkamer slaapt ben ik de enige in huis die een verwarmde kamer heeft, alicia slaapt ook onverwarmd. vanaf het begin al.
  woensdag 28 januari 2004 @ 16:26:59 #171
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16660122
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:18 schreef pluisje het volgende:

[..]

In principe wel ja.

quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:18 schreef Angel22 het volgende:
Ja helaas wel... want het moet ook voor de rug van je kraamverzorgster.
Ik had gelukkig bij Duncan (de jongste) een kraamverzorgster die zoiets had van, zet je bed maar weer gewoon hoor want ze zag hoeveel moeite ik had met in en uit stappen. Ik ben nl niet zo groot.
En ons bed heeft een rottig opstaand randje wat niet erg makkelijk was met de hechtingen.
Weer wat om rekening mee te houden
Ik had er eigenlijk nooit bij stilgestaan als je niet thuis bevalt.

Nou ja weer wat geleerd

woensdag 28 januari 2004 @ 16:51:26 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16660897
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:19 schreef Knorretje het volgende:

Heel erg lief, aar we hebben in de woonkamer geen plek voor een 2 persoonsbed, en de zolder kan ik niet opkomen waar oorspronkelijk onze (en die van de kids) slaapkamer ligt.

Tuurlijk! Stom dat ik niet aan gedacht heb. Ik vond het ook al zo vreemd dat jullie nog steeds half op de grond half op de bank sliepen.
Effe niet meer aan gedacht dat je niet omhoog kan komen.

Zouden jullie trouwens niet in aanmerking kunnen komen voor een traplift? Misschien trap ik nu een open deur in hoor.

pi_16660945
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tuurlijk! Stom dat ik niet aan gedacht heb. Ik vond het ook al zo vreemd dat jullie nog steeds half op de grond half op de bank sliepen.
Effe niet meer aan gedacht dat je niet omhoog kan komen.

Zouden jullie trouwens niet in aanmerking kunnen komen voor een traplift? Misschien trap ik nu een open deur in hoor.

hij kan niet geplaats worden hier
  woensdag 28 januari 2004 @ 18:19:28 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16663363
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:53 schreef Knorretje het volgende:

[..]

hij kan niet geplaats worden hier

Shit.
Blijven jullie nog wel uitkijken naar een andere woning of gaan jullie er het beste van maken in deze?
  woensdag 28 januari 2004 @ 18:26:58 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_16663540
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, wat een prachtige foto! Dit doet me denken aan een (hele oude) aflevering van de bevalling, waarin een vrouw net als jij na een zware bevalling met de vacuum werd verlost. Ze had een beetje hetzelfde bekkie als jij . In zo'n 'na-aflevering', toen het kindje een half jaar was, gaf ze daarover uitleg: je bent wel ontzettend blij, maar veel te moe om te lachen of blij te kijken. Daar moet ik wel ontzettend aan denken als ik deze foto zie.
Ik vond dat jullie deze foto wel verdiend hadden . Hij verhult idd niks. Ik was kapot, heel erg opgelucht dat ie eruit was en snapte er nog niks van. blijdschap was er nog niet, voornamelijk die enorme opluchting. Maar het is idd een hele eerlijke foto (wie zei dat nou?) en ik wilde hem jullie om die reden niet onthouden.
Lieve Catoot, ik heb nooit zin gehad in die bevalling, datt weet iedereen hier wel en het was ook niet leuk. Maar ik heb geleerd dat je echt meer kan dan je denkt, dat is ongelovelijk. En echt, het ergste ervan "vergeet" je idd. En dan zo'n kindje....het is het zo waard!!!!

Nu ga ik weer ff verder lezen....

stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 januari 2004 @ 21:48:02 #176
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16670156
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 14:58 schreef DIGGER het volgende:

E.W. is toch net zo ver als ik? (19 1/2 week) Dan zal het getrappel niet lang meer duren denk ik. Digger, het mannetje heeft ons guppie vorige week voor het eerst gevoeld (ik was er vroeg bij ja ) en hij stond bijna te dansen van vreugde door de kamer. Digger, het is geweldig!

Wel handig trouwens zo'n stethoscoop. Kun je die zo maar kopen dan?

Als je niet lacht, ben je dood.
pi_16670359
Oke Belana, ik ga me er maar gewoon mentaal toe zetten!! *schoudertjes er onder zet*

Ow en het hele klossenidee heb ik maar even laten varen, bed verschonen doet vriendje maar en anders leggen we een extra logeermatras op ons bed.

en nu wilde ik nog wat zeggen, maar dat ben ik vergeten.....

DANYEL EN THIJS
  woensdag 28 januari 2004 @ 22:01:45 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16670622
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:54 schreef Catootje het volgende:
Geeft nix, hebben we volgens mij allemaal last van hier. Ik vind het echt DE ultieme smoes: zwangerschapsdementie.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_16670677
quote:
Ow en het hele klossenidee heb ik maar even laten varen, bed verschonen doet vriendje maar en anders leggen we een extra logeermatras op ons bed.

Ik vond het heerlijk toen ons bed op klossen stond (maarja, ik ben ook lang misschien dat dat scheelt) en baalde er een beetje van toen ze weer terug moesten naar de Kruisvereniging.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_16670708
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:01 schreef dutchie het volgende:

[..]

Geeft nix, hebben we volgens mij allemaal last van hier. Ik vind het echt DE ultieme smoes: zwangerschapsdementie.

Hebben jullie al zwangerschapsonhandigheid? Niet meer kunnen parkeren (hebbik ooit gekund), dingen laten vallen en wel drie keer achter elkaar , stoten, botsen...
DANYEL EN THIJS
pi_16670794
quote:
Eeeehhhh, dit gaat niet meer over vrees ik
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 28 januari 2004 @ 22:07:52 #182
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16670803
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:04 schreef Catootje het volgende:

[..]

Hebben jullie al zwangerschapsonhandigheid? Niet meer kunnen parkeren (hebbik ooit gekund), dingen laten vallen en wel drie keer achter elkaar , stoten, botsen...

Op zich wel, maar ik ben altijd al wat onhandig aangelegd
pi_16670975
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ik heb er ook een. Niet zo'n professioneel geval hoor, maar hij voldeed wel.
Ik had hem jaren geleden aangeschaft om naar de hartslag van de pups te luisteren
Hier kun je ze krijgen: http://www.spat.nl/geb.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Meaghan op 28-01-2004 22:15]

woensdag 28 januari 2004 @ 23:24:07 #184
30488 coolbabe
My little pwny
pi_16673310
Knorretje, wij hebben de eerste paar weken ook beneden geslapen. Tom in de kinderwagen, vriendlief op de bank en ik in een geleend 1-persoons bed op klossen.
Wij hadden een verschoonplaats gemaakt op de eettafel (aankleedkussen, pakje billendoekjes en een stapel luiers). Was geen probleem, de kraamverzorgster vond het zelfs wel lekker dat ze erbij kon gaan zitten.
Badderen werd ook op de eettafel gedaan. Zo`n tummy-tub kun je nagenoeg overal neerzetten.

Belana, prachtige foto van jou en Liam! Je ziet de vermoeidheid en de opluchting dat de bevalling achter de rug is.

Catootje, met een beetje pech gaat die onhandigheid nooit meer over. De vergeetachtigheid in ieder geval niet :p

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_16679956
hahaha dus ik blijf zo dement?
pi_16682972
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:48 schreef dutchie het volgende:

[..]

E.W. is toch net zo ver als ik? (19 1/2 week) Dan zal het getrappel niet lang meer duren denk ik. Digger, het mannetje heeft ons guppie vorige week voor het eerst gevoeld (ik was er vroeg bij ja ) en hij stond bijna te dansen van vreugde door de kamer. Digger, het is geweldig!

Om met dat laatste te beginnen: Ja, zeker weten, ik zou alleen geen adressen oid weten.

Ik heb dan net het geluk dat m'n Pa & vrouw in het ziekenhuis werken, m'n pa als cardioloog, dus stethoscopen zat met zo'n functie.

M'n vrouw is nu ruim 18 weken, ze is de 27e juni uitgerekend, dus je loopt heel ietsjes voor.

Tot nog toe nog niks gevoeld maar zal wel snel komen, kan eigenlijk amper wachten tot dat moment wat dat zal ook zonder twijfel weer zeer bijzonder zijn

Wel grappig: m'n vrouw is onzeker met sommig ekleding, had vandaag een toch redelijk strak shirtje aan waarop de buik natuurlijk helemaal goed zichtbaar is, maar waar ze dan zelf met twijfel aan mij vraagt of het wel OK is, zijn collega's allemaal dol enthousiast omdat ze 'zo trots met haar buik loopt'

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 29-01-2004 12:59]

donderdag 29 januari 2004 @ 13:12:21 #187
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16683536
"Riiiiiick, staat dit leuk? "
"Ja schat, staat heel leuk"
"Lijk ik er niet dik in?"
"Jawel schat, maar dat ben je toch ook?"
" "
"Ik bedoelde dat je een dikke buik hebt, dat is toch juist cool? "
"Ja maar hierin lijkt mijn kont ook dik "
"Nee hoor schat"
"Jawel, ik ga wat anders aantrekken. Hierin lijk ik echt veel te dik "

Enige overeenkomsten met bestaande personen berusten helaas niet op toevalligheid

pi_16683806
Ik ken het, maar is toch wel logisch, als je als vrouw geen slanke den bent, voel je je er wel eens onzeker over en als je merkt dat mensen het over je postuur hebben, is dat meestal negatief, en dat is als je zwanger bent ineens alleen maar positieve aandacht van de gehele buitenwereld.

Alleen die vrouwen die dan denken dat ze die buik ook maar gelijk ongevraagd mogen aanraken

donderdag 29 januari 2004 @ 13:29:49 #189
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16683983
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:22 schreef DIGGER het volgende:

Alleen die vrouwen die dan denken dat ze die buik ook maar gelijk ongevraagd mogen aanraken

Laatst op een verjaardag had ik er weer een paar aanhangen...
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:30:08 #190
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16683991
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:22 schreef DIGGER het volgende:

Apart is dat hè als niet zwangere word je ook niet zomaar aangeraakt.

Meer van die cliché's:
'weet je al wat het wordt?' (is tegenwoordig erg normaal, dat het is ingeburgerd als standaard tweede vraag na een eerste 'hoe is het met je')
'dit is zeker de laatste' (grote gezinnen zijn kennelijk uitstervend?)
'heb je al zin in augurken?' ( ik ken persoonlijk niet één zwangere die daadwerkelijk naar de augurken grijpt... meer andere dingen zoals ijs, patat of juist fruit)

Maar jaaaaaaa... zal wel goedbedoeld zijn allemaal dus ik knik maar vriendelijk ja en nee

Ben helemaal blij, heb eindelijk een mooie klamboe gevonden voor boven de box in de woonkamer:

Vond het wel een gaaf kleurtje, hoewel ik erg zat te twijfelen tussen deze en een turqoise.

donderdag 29 januari 2004 @ 13:32:03 #191
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16684047
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:30 schreef Tan het volgende:
'weet je al wat het wordt?'
Ja, en dan van die slimmerikken die dat al bij 6 weken vragen
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:38:15 #192
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16684193
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet gehoord
pi_16684201
quote:

[..]

Apart is dat hè als niet zwangere word je ook niet zomaar aangeraakt.

Meer van die cliché's:
'weet je al wat het wordt?' (is tegenwoordig erg normaal, dat het is ingeburgerd als standaard tweede vraag na een eerste 'hoe is het met je')
'dit is zeker de laatste' (grote gezinnen zijn kennelijk uitstervend?)
'heb je al zin in augurken?' ( ik ken persoonlijk niet één zwangere die daadwerkelijk naar de augurken grijpt... meer andere dingen zoals ijs, patat of juist fruit)

Maar jaaaaaaa... zal wel goedbedoeld zijn allemaal dus ik knik maar vriendelijk ja en nee

Ben helemaal blij, heb eindelijk een mooie klamboe gevonden voor boven de box in de woonkamer:
[afbeelding]
Vond het wel een gaaf kleurtje, hoewel ik erg zat te twijfelen tussen deze en een turqoise.

In mijn tweede zangerschap heb ik me gek gevreten aan augurken en zure uitjes en dubbel zoute drop (met mate) ik had onwijze trek in alles wat zuur en zout was... echt heel maf. Terwijl ik in mijn eerste zwangerschap alleen maar trek had in zoetigheid (verklaard ook de ruim dertig kilo extra....)
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2004 @ 13:42:53 #194
43556 miss_dynastie
pi_16684331
quote:

[..]

'weet je al wat het wordt?'

Mijn nichtje heeft een keer op mijn verzoek op een familiefeestje geantwoord: 'Tja, de dokter is er nog niet helemaal zeker van. Hij twijfelt tussen een hangbuikzwijn en een konijntje.' Die kop ... Het is later trouwens helemaal goedgekomen met Daphne, ze is gewoon een mensje geworden
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:47:17 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_16684464
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Mijn nichtje heeft een keer op mijn verzoek op een familiefeestje geantwoord: 'Tja, de dokter is er nog niet helemaal zeker van. Hij twijfelt tussen een hangbuikzwijn en een konijntje.' Die kop ... Het is later trouwens helemaal goedgekomen met Daphne, ze is gewoon een mensje geworden

Die moet ik onthouden!

donderdag 29 januari 2004 @ 13:52:32 #196
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16684607
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:12 schreef pluisje het volgende:
"Riiiiiick, staat dit leuk? "
"Ja schat, staat heel leuk"
"Lijk ik er niet dik in?"
"Jawel schat, maar dat ben je toch ook?"
" "
"Ik bedoelde dat je een dikke buik hebt, dat is toch juist cool? "
"Ja maar hierin lijkt mijn kont ook dik "
"Nee hoor schat"
"Jawel, ik ga wat anders aantrekken. Hierin lijk ik echt veel te dik "

Enige overeenkomsten met bestaande personen berusten helaas niet op toevalligheid

Dit is heus niet herkenbaar, hoor

Maar ik vind het gewoon raar dat ik nu mijn buik gewoon kan laten zien dezelfde buik als die al sinds ik me kan heugen heb geprobeerd te verstoppen

pi_16684609
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:32 schreef pluisje het volgende:

[..]

En dan nog vooral stug elke keer dat ze je zien/spreken weeeer vragen..

ik zeg altijd braaf "een baby"

donderdag 29 januari 2004 @ 13:54:50 #198
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16684678
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:52 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]

ik zeg altijd braaf "een baby"

Dat ga ik ook gewoon zeggen als ze het vragen

Die van miss-dynastie is ook wel leuk

donderdag 29 januari 2004 @ 13:59:08 #199
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16684790
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:52 schreef LadyS het volgende:

[..]

Dit is heus niet herkenbaar, hoor

Maar ik vind het gewoon raar dat ik nu mijn buik gewoon kan laten zien dezelfde buik als die al sinds ik me kan heugen heb geprobeerd te verstoppen

Ja he, ik heb ook opeens allemaal korte truitjes gekocht, waar je dan een buikband (of een strak hemd ofzo) onder moet. Normaal koop ik dingen die juist over mijn kont heenvallen, en nu moet alles opeens kort
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:04:55 #200
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16684932
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:59 schreef pluisje het volgende:

[..]

Ja he, ik heb ook opeens allemaal korte truitjes gekocht, waar je dan een buikband (of een strak hemd ofzo) onder moet. Normaal koop ik dingen die juist over mijn kont heenvallen, en nu moet alles opeens kort

Ja en ook lekker strak, dat je buik een beetje te zien is. En weer niet te strak, want anders zie je nog het blubberige van mijn buik
Ik ben alleen voordat ik zwanger raakt 13 kilo afgevallen en dus heb ik op 2 shirtjes na helemaal geen strakkere dingen.. Maar broeken kan ik nu nog gewoon aan omdat die eigenlijk een paar maten te groot zijn
En een buikband wil ik ook

* LadyS gaat binnenkort maar eens winkelen denk ik

donderdag 29 januari 2004 @ 14:07:32 #201
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16685009
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:04 schreef LadyS het volgende:
* LadyS gaat binnenkort maar eens winkelen denk ik
Echt doen, ik heb dit weekend echt hele leuke dingen gekocht bij Miss Etam, Prenatal en H&M. Allemaal uit de zwangerschapscollectie, maar wel zodanig "normaal" dat het ook na die tijd nog prima kan. En buikbanden natuurlijk
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:11:37 #202
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16685140
Hier in buurt nou jaaa.. half uurtje rijden zit een Miss Etam collectierestanten winkel. Denk dat ik daar maar heen ga
Hier in de stad hebben ze niks. Alleen bij de C&A verkopen ze positiemode, maar das niet echt leuk

* LadyS bedenkt zich net dat het koopavond is

donderdag 29 januari 2004 @ 14:36:08 #203
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16685957
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:07 schreef pluisje het volgende:

[..]

Echt doen, ik heb dit weekend echt hele leuke dingen gekocht bij Miss Etam, Prenatal en H&M. Allemaal uit de zwangerschapscollectie, maar wel zodanig "normaal" dat het ook na die tijd nog prima kan. En buikbanden natuurlijk

Na die tijd? Ik was zooooooo blij dat ik na de zwangerschap weer leuke dingen aan kon. Ik stopte alle zwangerschapskleding met veel plezier diep weg achterin de kast.

Moet zeggen dat ik die positiekleding niet eens meer paste na de bevalling. In de eerste dagen na de bevalling droeg ik van die broeken met een elastiek in de taille. (tegenwoordig best veel te koop)

pi_16686004
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:11 schreef LadyS het volgende:
-knip-

* LadyS bedenkt zich net dat het koopavond is

Je hebt gelijk!

*pakt alvast de foldertjes erbij en gaat vast uitzoeken

donderdag 29 januari 2004 @ 14:42:37 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16686221
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:37 schreef BubbleBabe het volgende:

[..]
*pakt alvast de foldertjes erbij en gaat vast uitzoeken

De Hema heeft trouwens zwangerschapsondergoed in de aanbieding. Ook strings (wist zelf niet eens dat die bestonden voor zwangere dames). Zit wel aangenaam zo over de buik heen.
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:48:21 #206
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16686431
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:36 schreef Tan het volgende:

[..]

Na die tijd? Ik was zooooooo blij dat ik na de zwangerschap weer leuke dingen aan kon. Ik stopte alle zwangerschapskleding met veel plezier diep weg achterin de kast.

Moet zeggen dat ik die positiekleding niet eens meer paste na de bevalling. In de eerste dagen na de bevalling droeg ik van die broeken met een elastiek in de taille. (tegenwoordig best veel te koop)

Ja, die broeken zijn een ander verhaal, maar de bovenkleding is allemaal heel multi functioneel
Korte vestjes, waar ik nu een buikband onder doe, maar na de bevalling gewoon een blouse of normaal shirt. Ik heb er vooral op gelet dat ik geen dingen kocht (broeken uitgezonderd) die alleen maar ter hoogte van je buik meerekken. Dus geen blousjes met een stuk elastiek bij de buik, maar gewoon blousjes die over het geheel van stretch zijn.

Maar goed, ik zal ook wel weer gewoon blij zijn als ik mijn normale kleding weer aankan hoor, maar ik probeer er wel een beetje op te letten dat mijn postitiekleding ook normaal gedragen kan worden. Is een goed excuus om lekker groot in te slaan

donderdag 29 januari 2004 @ 15:01:21 #207
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16686835
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:48 schreef pluisje het volgende:

[..]

Is een goed excuus om lekker groot in te slaan

Waarom was ik nu niet zo slim

Die korte truitjes zijn inderdaad leuk. Ik heb er nog eentje van voor de zwangerschap en die valt ook lekker wijd dus die draag ik nu gewoon door.
Ik heb bij Miss Etam ook een lang vest gekocht waarvan ik dus niet snap dat het een zwangerschapsvest is, hij is niet breder of langer van voren, die draag ik dus ook gewoon lekker door na de zwangerschap.

Maar die broeken... nee zou blij zijn als ik daar van af ben, heb op zich wel leuke broeken hoor, maar toch niet mijn 'normale' smaak.

donderdag 29 januari 2004 @ 15:01:41 #208
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16686843
Nog maar één nachtje slapen! Dan weer naar de gyn!!!!
En dan mag ik het eindelijk vertellen!!! Aan iedereen! Woei!!!!

Ooow, en dan ga ik ook shoppen! Heb er nu al zin in....

Nog één nachtje slapen...!

pi_16687154
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:01 schreef Sugar het volgende:
Nog maar één nachtje slapen! Dan weer naar de gyn!!!!
En dan mag ik het eindelijk vertellen!!! Aan iedereen! Woei!!!!

Ooow, en dan ga ik ook shoppen! Heb er nu al zin in....

Nog één nachtje slapen...!

Joepie, nog 1 nachtje slapen en dan mag iedereen het van jou weten. Wat heerlijk! Ik ben zo benieuwd naar de reacties
En ik ben natuurlijk hardstikke jaloers dat je het al wereldkundig 'mag' maken.

Morgen ga ik trouwens naar de huisarts. Deze afspraak had ik gemaakt toen ik het net wist en zal redelijk algemeen zijn. Waarschijnlijk moet ik ook bloed laten prikken en hopelijk mag ik dan eindelijk een vk bellen voor een afspraak!

donderdag 29 januari 2004 @ 15:16:45 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16687179
Oh Pigletje, dus morgen ben jij ook een stapje verder! Leuk!
Hoelang ben jij vandaag swanger?
Ik 10 weken psies!
pi_16687307
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:16 schreef Sugar het volgende:
Oh Pigletje, dus morgen ben jij ook een stapje verder! Leuk!
Hoelang ben jij vandaag swanger?
Ik 10 weken psies!
Ikke ben vandaag psies 6 weken en 6 dagen.
pi_16690310
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:22 schreef piglet het volgende:

[..]

Ikke ben vandaag psies 6 weken en 6 dagen.

piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is )
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:47:14 #213
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16691470
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef Girly het volgende:

[..]

piggie hoe reken je nou, haal je die 2 weken eraf?? want snap echt niet als je bij zo'n arts komt zeggen ze, altijd die 2 weken erbij... ikkuh niet meer weten nou. (godsamme waarom moet ik nog zo lang wachten voordat ik weet hoe oud het echt is )

Twee weken zwangerschap krijg je er "gratis"bij( gratis tussen aanhalingstekens, want voor hetzelfde geld heb je je eisprong heel vroeg in de cyclus en tellen die weken WEL) Maar waarom dat zo is mag Joost weten.
Hyves!
pi_16691841
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Twee weken zwangerschap krijg je er "gratis"bij( gratis tussen aanhalingstekens, want voor hetzelfde geld heb je je eisprong heel vroeg in de cyclus en tellen die weken WEL) Maar waarom dat zo is mag Joost weten.

ik wacht wel netjes 18 feb af..
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:27:18 #215
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16692726
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

Maar waarom dat zo is mag Joost weten.

9 maanden zwanger klinkt leuker dan 8enhalve maand? Weet het ook niet eigenlijk
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:31:42 #216
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_16696065
hellupppp hele dringende vraag
ik denk dat de dames (of heren) in dit topic er wel wat van afweten

ow ik ben trouwens vriendin van robbierdam

ben nu 6 weken zwanger en heb licht bloedverlies beetje bruin kleurig, verder heb ik weinig last ergens van maar is dat ernstig dat beetje bruin verlies of ken het toch echt wel ernstiger zijn?

tnx alvast

pi_16697278
Er zijn er hier meerderen geweest die bloedverlies in het begin hadden, zowel helder als wat bruine vloed en sommigen daarvan zijn inmiddels bevallen, anderen kijken uit na de bevalling.

Bloedverlies in het begin kan van alles zijn en kan twee kanten op. Of het gaat weer over of het zet door. Aangezien je verder geen klachten hebt en het niet veel en helder rood is zou ik vooralsnog proberen me niet al te druk te maken.

pi_16697922
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:08 schreef Girly het volgende:
Girly, ik reken de 2 weken er bij (dus begin met rekenen vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie). Eigenlijk vind ik het raar, maar zo klinkt het wel al heel wat
pi_16698038
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:31 schreef robbieRdam het volgende:
hellupppp hele dringende vraag
ik denk dat de dames (of heren) in dit topic er wel wat van afweten

ow ik ben trouwens vriendin van robbierdam

ben nu 6 weken zwanger en heb licht bloedverlies beetje bruin kleurig, verder heb ik weinig last ergens van maar is dat ernstig dat beetje bruin verlies of ken het toch echt wel ernstiger zijn?

tnx alvast

Hi vriendin van robbierdam
Ik heb 2 weken terug ook bloedverlies gehad (nog helder ook!). Gelukkig had ik verder ook geen klachten en bleef het bij een heel klein bloedinkje. Je hoeft je voorlopig nog geen zorgen te maken (al doe je dat ongetwijfeld wel, ik weet er alles van ). Als je het echt niet vertrouwd, kun je bellen met je huisarts of je verloskundige (als je die al hebt). Ze kunnen niet vreselijk veel voor je doen, maar misschien kunnen ze je wel net een beetje meer geruststellen...
pi_16698869
Knorretje, ik krijg 50 uur kraamzorg en dat bestaat gedeeltelijk uit huishoudelijke hulp (ik snap nog altijd niet hoe iemand zo'n 20 uur in 10 dagen bezig kan zijn met het huishouden, ben dus vast geen goede huisvrouw) en gedeeltelijk uit moeder-en-kind-zorg. Kun je niet met je kraamzorgcentrum afspreken dat ze alleen voor dat laatste komen? Dan kun je met de kraamverzorgster zelf wel exact afspreken hoe en wat, en of je evt het aantal uren nog mag bijstellen in je kraamtijd.
pi_16701793
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:25 schreef piglet het volgende:

[..]

Girly, ik reken de 2 weken er bij (dus begin met rekenen vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie). Eigenlijk vind ik het raar, maar zo klinkt het wel al heel wat

ok ik heb zelf iets fout gedaan haha ,nevermind, ik kwam steeds uit dat jij eerder dan mij zou bevallen, ik dacht zelf dat je verder dan mij was... sorry ikzelf volgens de berekening ben ik 7 weken en 3 dagen
  donderdag 29 januari 2004 @ 23:26:10 #222
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_16702483
dankjewel knorretje en piglet
vk kreeg ik niet te pakken, huisarts had ik wel gebeld en volgens assistente moet ik langskomen maar dat zei ze ook al toen ik zei dat ik zwanger was, vroeg al gelijk terug waarom? om uit te rekenen en zo weet ik toch zal er wel bijhoren.
op internet heb ik ergens gelezen dat ze inwendig onderzoekje kunnen doen om te kijken naar baarmoedermond, daar had ik nu net geen zin in eigenlijk, is toch niet verplicht?

maar goed, hoor van alle kanten dat ik me niet druk moet maken dat het waarschijnlijk nix is, maar toch tis enggggg

maar tnx

groetjes martineke

pi_16702774
als jij geen inwendig onderzoek wilt dan ga je toch niet ?? Woordelijk zullen ze waarschijnlijk je niet meer geruststellen dan zeggen dat het afwachten is, dat het vaak voorkomt, etc etc.

Ook een inwendig onderzoek sluit niets uit en geeft geen zekerheid.

vrijdag 30 januari 2004 @ 08:00:56 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16707401
Woei, ik ben vroeg wakker en senuwachtig! Om half tien mogen we... Daarna misschien nog even langs huis, misschien meteen door naar mijn ouders...! Taart mee? Misschien foto van echo inlijsten vlug?
Mijn oudste zus meteen ook even zien tussendoor! Het aan haar vertellen!
Dan straks door naar schoonouders, vanavond! Daar taart, boekje, cadeautje, foto? We weten het niet, maar zien het wel!

Laat alles in godsnaam goed zijn met ons veertje.

pi_16707411
Ik heb ook donker bruine afscheiding.
Zit vandaag op 6 week en 5 dagen en heb hier al last van sinds vorige week.
Ik heb toen meteen de dienstdoende arts gebeld en die deed er niets mee behalve zeggen dat ik moest afwachten.
De volgende dag kontakt opgenomen met mijn gyn en daar kon ik dezelfde dag nog langs komen maar aangezien ik nog maar 5,5 weken was toen viel er niets te zien.
Wel ben ik van plan om vandaag weer kontakt op te nemen , want na die vorige week donderdag is het even weg geweest en nu is het alweer dagen terug.
Het is steeds een beetje en in de loop van de dag houd het meestal weer op.
En elke keer is het toch weer schrikken en elke keer moet ik me weer vermannen om te denken dat het niets bijzonders is.
Maar het is o zo moeilijk
pi_16707429
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 08:00 schreef Sugar het volgende:
Woei, ik ben vroeg wakker en senuwachtig! Om half tien mogen we... Daarna misschien nog even langs huis, misschien meteen door naar mijn ouders...! Taart mee? Misschien foto van echo inlijsten vlug?
Mijn oudste zus meteen ook even zien tussendoor! Het aan haar vertellen!
Dan straks door naar schoonouders, vanavond! Daar taart, boekje, cadeautje, foto? We weten het niet, maar zien het wel!

Laat alles in godsnaam goed zijn met ons veertje.

Spannend!!!! Leuk joh , eindelijk openheid , zal je goed doen.
Suc6 bij de echo!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 08:27:59 #227
13151 crew  Rewimo
pi_16707532
Sugar, veel plezier met de echo hoor Ik hoop dat je een gezond Suikerklontje ziet spartelen

Enne: neem beschuit met muisjes mee naar je (schoon)ouders In een gebaksdoos: "Hier, voor bij de koffie." Krijg je leuke reacties!

vrijdag 30 januari 2004 @ 08:33:23 #228
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16707561
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 08:27 schreef Rewimo het volgende:

Enne: neem beschuit met muisjes mee naar je (schoon)ouders In een gebaksdoos: "Hier, voor bij de koffie." Krijg je leuke reacties!

JA das een leuk idee

Sugar, veel plezier. En wel uitgebreid verslag komen doen he?

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 08:35:02 #229
13151 crew  Rewimo
pi_16707569
LadyS, als ze bij jullie thuis komen als je het vertelt, is het ook leuk om koffie te serveren in van die OPA en OMA mokken. Kijken hoe lang het duurt voor het kwartje valt
  vrijdag 30 januari 2004 @ 08:37:22 #230
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16707583
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 08:35 schreef Rewimo het volgende:
LadyS, als ze bij jullie thuis komen als je het vertelt, is het ook leuk om koffie te serveren in van die OPA en OMA mokken. Kijken hoe lang het duurt voor het kwartje valt
Bij mij weten ze het al
alleen mijn vader niet, maar das een lang verhaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 08:39:18 #231
13151 crew  Rewimo
pi_16707596
Ah okee, nou misschien voor iemand anders nog een leuke tip.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 08:42:10 #232
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16707624
Behalve zijn baas en de secretaresse weet niemand het nog bij Peter op zijn werk
Hij "wil" het niet vertellen omdat het een stelletje klojo's zijn die hem er dan mee gaan zitten zieken Volgens mij issie van plan om met beschuit met muisjes binnen te wandelen als ik bevallen ben
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 08:44:08 #233
13151 crew  Rewimo
pi_16707640
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 08:42 schreef LadyS het volgende:
Behalve zijn baas en de secretaresse weet niemand het nog bij Peter op zijn werk
Hij "wil" het niet vertellen omdat het een stelletje klojo's zijn die hem er dan mee gaan zitten zieken Volgens mij issie van plan om met beschuit met muisjes binnen te wandelen als ik bevallen ben
Jaaaa, à la Frank Daar wist ook niemand het. Ze keken erg verbaasd op toen er ineens een geboortekaartje op de mat lag
  vrijdag 30 januari 2004 @ 08:45:04 #234
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16707648
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 08:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jaaaa, à la Frank Daar wist ook niemand het. Ze keken erg verbaasd op toen er ineens een geboortekaartje op de mat lag

Ben blij dat ik de enige niet ben met zo een kerel
Waarom had hij het niet verteld?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 08:48:32 #235
13151 crew  Rewimo
pi_16707700
Eh... omdat ie pas vader werd toen Christan geboren was. Voor die tijd zag hij het vaderschap niet zo zitten. Dat draaide acuut om toen Christan in zijn armen lag We hebben dan ook heel veel lol gehad om de reacties op zijn werk
  vrijdag 30 januari 2004 @ 08:52:17 #236
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16707754
Die reacties zullen inderdaad wel om te gieren geweest zijn!!!!
De secretaresse weet het dan wel, maar die doet niet haar best om het verborgen te houden, vertelde Peter gisteren
Dan komt ze naar hem toelopen om te vragen hoe het met mij gaat en dan loopt Peter tactisch 2 kilometer door zijn zijn eigen worden en dan gaat hij antwoord geven.

Eigenlijk vind ik het wel schattig ook

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 09:12:56 #237
13151 crew  Rewimo
pi_16708033
Was echt zo van: Huh??? Frank??? Baby??? Daar heeft ie @#$$%%^ nooit wat van gezegd!!!

Ik geloof dat ie de helft van zijn collega's verontwaardigd aan de lijn heeft gehad

We kregen trouwens wel een schattig stelletje van ze voor Christan en een hoop leuke reacties in zijn gastenboek

vrijdag 30 januari 2004 @ 09:21:58 #238
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16708177
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:12 schreef Rewimo het volgende:
Was echt zo van: Huh??? Frank??? Baby??? Daar heeft ie @#$$%%^ nooit wat van gezegd!!!

Ik geloof dat ie de helft van zijn collega's verontwaardigd aan de lijn heeft gehad

We kregen trouwens wel een schattig stelletje van ze voor Christan en een hoop leuke reacties in zijn gastenboek

[afbeelding]

Zo zal het bij ons ook gaan als ze het niet eerder te weten komen.
Ik had al tegen Peter gezegd, dat als ik Ingrid (de secretaresse dus) aan de lijn zou krijgen, dat ik haar wel even zou vertelen dat ze nog veeeeeeeeeel minder voorzichtig mag zijn
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:22:40 #239
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16708187
Sugar, je bent bijna aan de beurt.. Ben je al geknapt van de zenuwen?
pi_16708277
Nou met de HA gebeld en met de gyn gebeld.
Zolang ik echt geen buikpijn heb , behalve de steekjes die ik af en toe heb zag het er gewoon gunstig uit.
Ik moest donderdag maar even afwachten en dan spant het erom of het hartje net wel of net niet te zien zal zijn.....
Nou hopen we natuurlijk dat die wel te zien is....
Dus voor de bruinige afscheiding zonder buikpijn , geen zorgen maken.
Wel buikpijn en/of rode afscheiding direkt kontakt opnemen met arts.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:37:38 #241
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16708412
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:29 schreef Xanthe het volgende:
Nou met de HA gebeld en met de gyn gebeld.
Zolang ik echt geen buikpijn heb , behalve de steekjes die ik af en toe heb zag het er gewoon gunstig uit.
Ik moest donderdag maar even afwachten en dan spant het erom of het hartje net wel of net niet te zien zal zijn.....
Nou hopen we natuurlijk dat die wel te zien is....
Dus voor de bruinige afscheiding zonder buikpijn , geen zorgen maken.
Wel buikpijn en/of rode afscheiding direkt kontakt opnemen met arts.
Vervelend hoor, je zult vast flink in de zenuwen zitten nu... Maar zo ver als jij nu bent is het nog wel heel normaal, als het bruinig is dan is het vaker onschuldig dat iets ernstigs... maar zulke verhalen zijn hier vaker voorbij gekomen.

Enne Sugar veel plezier met het vertellen straks. Ook leuk is een paar breinaalden en babyblauwe en zachtroze wol te geven aan je moeder. En als ze dan vragend kijkt zeggen 'ja kom op zeg... een beetje oma gaat breien voor haar aanstaande kleinkind' of iets dergelijks.

vrijdag 30 januari 2004 @ 09:53:58 #242
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16708729
Xanthe. moet je nou bijna een week wachten voor meer zekerheid?
Maar de verhalen hier zijn natuurlijk wel hoopgevend
voor jou!
pi_16708824
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:37 schreef Tan het volgende:

[..]

Vervelend hoor, je zult vast flink in de zenuwen zitten nu... Maar zo ver als jij nu bent is het nog wel heel normaal, als het bruinig is dan is het vaker onschuldig dat iets ernstigs... maar zulke verhalen zijn hier vaker voorbij gekomen.

Ja maar de verhalen die ik ondertussen gelezen/gehoord had ging dat om 1 of max 3 dagen wat verlies.
Dat van mij is dus al bijna een week.
Vandaar dat ik nu toch weer ging bellen , want het voelt tussen mijn oren niet goed , dan hoor je toch graag van iemand anders dat het niet ernstig is....
  vrijdag 30 januari 2004 @ 10:00:26 #244
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16708837
ik had niet begrepen dat je er al bijna een week last van had
pi_16708899
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:59 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ja maar de verhalen die ik ondertussen gelezen/gehoord had ging dat om 1 of max 3 dagen wat verlies.
Vandaar dat ik nu toch weer ging bellen , want het voelt tussen mijn oren niet goed , dan hoor je toch graag van iemand anders dat het niet ernstig is....

ik heb nu al drie keer bloedverlies gehad in dee zwangerschap. 1 keer bruine vloed, 2 keer helder. de vloeiingen verliepen elkde keer anders en de lengte daarvan ook: 3, 5 en 9 dagen lang. (of we nog zwanger zijn weten we de 13e pas, maar iedere keer is het gestopt terwijl het bij de miskramen bij mij wel tussentijds stopte maar in hevigere vorm steeds terugkeerde en dat is nu niet het geval kwa hoeveelheid)
pi_16708923
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:53 schreef LadyS het volgende:
Xanthe. moet je nou bijna een week wachten voor meer zekerheid?
Maar de verhalen hier zijn natuurlijk wel hoopgevend
voor jou!
Ja nog een week wachten , maar het ging mij er om dat het dus al zolang aan hield waardoor ik me toch weer zorgen ging maken....
pi_16708954
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:03 schreef Knorretje het volgende:

[..]

ik heb nu al drie keer bloedverlies gehad in dee zwangerschap. 1 keer bruine vloed, 2 keer helder. de vloeiingen verliepen elkde keer anders en de lengte daarvan ook: 3, 5 en 9 dagen lang. (of we nog zwanger zijn weten we de 13e pas, maar iedere keer is het gestopt terwijl het bij de miskramen bij mij wel tussentijds stopte maar in hevigere vorm steeds terugkeerde en dat is nu niet het geval kwa hoeveelheid)

Ik wacht rustig af....
Naja rustig , ik probeer rustig af te wachten en mijn hoofd erbij te houden....
pi_16708970
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:06 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik wacht rustig af....
Naja rustig , ik probeer rustig af te wachten en mijn hoofd erbij te houden....

succes..
  vrijdag 30 januari 2004 @ 10:08:17 #249
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16709002
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 09:59 schreef Xanthe het volgende:

[..]

De goedaflopende verhalen die ik heb gehoord waren ook wel met langere periodes, zelfs tot ruim 2 weken lang.

Niet dat jij daar nu veel aan hebt, want ik begrijp je bezorgdheid heel goed hoor!! Je wilt nu ws. maar één ding en dat is zekerheid en geen vage verhalen van anderen. Ik duim voor je dat het allemaal goed zit!

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 10:11:12 #250
13151 crew  Rewimo
pi_16709066
Xanthe Akelig die onzekerheid
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 10:11:44 #251
13151 crew  Rewimo
pi_16709076
Sugar! Blijf nou niet zo lang bij je ouders plakken!
  † In Memoriam † vrijdag 30 januari 2004 @ 10:16:26 #252
43556 miss_dynastie
pi_16709173
Xanthe, er is helemaal niets wat ik kan zeggen dat je wat meer gerust kan stellen. Ik duim voor je dat alles goed is met jullie mupje
  vrijdag 30 januari 2004 @ 11:29:22 #253
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16710734
He, wat naar zeg, dat bloedverlies
Zeker zo in het begin, artsen durven dan ook geen uitsluitsel te geven.

Sugar, wat fijn dat je het straks kan gaan vertellen! Ik zie allemaal originele manieren om het te vertellen voorbijkomen, zelf kwam ik niet verder dan iedereen opbellen en heel hard en blij "ik ben zwanger!!!" roepen
Rick was wel weer komisch op zijn werk, die had een email klaargezet naar al zijn collega's, en die verzonden op het moment dat ie zijn jas al aanhad en daarna is ie meteen naar huis gegaan. Hij werd in de auto al boos gebeld door een collega ("Lul, kon je dat niet gewoon even normaal zeggen man, we vallen hier zowat van onze stoel!") en de dag daarna duurde het erg lang voor ie zich door al die zoenende collega's en stapels mail had heengeworsteld

Met mij gaat het qua zwangerschap prima, mijn buik begint echt een plekje te veroveren, wat helaas een beetje ten koste gaat van ruimte voor mijn maag, die af en toe echt klem lijkt te zitten
Helaas ben ik al wel sinds het weekend best wel ziek, echt een vervelende verkoudheid te pakken, waar ik de halve nacht van wakker lig en me helemaal suf van hoest en proest. Gelukkig heb ik nu alleen 's avonds nog wat koorts, zodat ik me overdag iets minder lamlendig voel, maar pfff, ben het wel knap zat

vrijdag 30 januari 2004 @ 11:31:05 #254
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_16710790
Rick vond het ook een beetje vreemd om het te vertellen dus?

edit: en beterschap natuurlijk

vrijdag 30 januari 2004 @ 11:34:01 #255
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16710867
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 11:29 schreef pluisje het volgende:
Rick was wel weer komisch op zijn werk, die had een email klaargezet naar al zijn collega's, en die verzonden op het moment dat ie zijn jas al aanhad en daarna is ie meteen naar huis gegaan. Hij werd in de auto al boos gebeld door een collega ("Lul, kon je dat niet gewoon even normaal zeggen man, we vallen hier zowat van onze stoel!") en de dag daarna duurde het erg lang voor ie zich door al die zoenende collega's en stapels mail had heengeworsteld
Leuk verhaal!
pi_16711976
Vanmorgen hoorde ik dat een moeder van een meisje uit Britt en Romée hun klas een derde èn vierde kindje verwachten

Mijn zus zwanger, mijn vriendin zwanger, andere vriendin zwanger.... zo af en toe krijg ik wel een beetje heimwee hoor...

*lichtelijk sjloers...*

Screw them.
We're going home.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')