Mijn nieuwe Volvo 850 GLT 2.5i 20V Automaat 170 Pk
Met antraciet metallic kleur, Airco, cruise control, LM velgen, 155.000 KM op de teller, stoelverwarming, electrische ramen, in hoogte verstelbaar stuur, ABS, stuurbekrachtiging, alarm klasse III etc.
Heerlijk hoe deze bak rijdt:
Hier zit dus wat schade.. Moet ik nog eens laten herstellen, bovendien is 1 mistlamp aan gruzelementen maar goed.. Je kan niet alles hebben. Zitten nieuwe remschijven op!
Overigens is mn oude vectra ook nog te zien op de foto. Die begaf het vrijdag toen de stuurapparaat van de benzineinjectie kaduuk ging.
Op marktplaats willen ze er al 1050 euro voor geven
Ohja, de volvo kocht ik voor 3850
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 26-01-2004 10:01]
Omschrijving tank is inderdaad wel een goeie. Maar je zit wel lekker veilig enzo.
Veel rijplezier met je leopard
Idd. jammer van dat deukje maar goed voor de rest issie idd. nog zeer gaaf. Veel rijplezier toegewenst !
quote:1:10 nu... stad / snelweg.
Op maandag 26 januari 2004 11:23 schreef Fulcrum_X het volgende:
wat is het brandstofverbruik? lijkt me nou niet erg zuinig
quote:oh.. valt mee dus
Op maandag 26 januari 2004 11:34 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
1:10 nu... stad / snelweg.
quote:.....en het motorblok is van lichtmetaal dus die kilo's zitten ergens anders in de constructie.
Op maandag 26 januari 2004 11:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Vooral de automaat schakelt zo lekker.. En de stoelen zijn top!
Hij weegt wel 1356 KG meen ik, maar dat voel je ook als je rijdt.. Als een strijkijzer op de weg!
quote:Wat een toeval, op de bovenste zie je een Vectra en een Volvo 850
Op maandag 26 januari 2004 10:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]Prachtbak toch?
BTW, prima bak
Volvo V70 uit 1999
-2.4 140PK (nieuw model motor, zelfde als in de huidige S60 en V70)
-140000 km's
-volledige leren bekleding
-houtinlegmeuk
-dakreling
-lichtmetalen velgen
-cruise control
-climate control
Behalve een automaat heeft ie alle opties, echt een zwaar relaxe bak! Die 850 hierboven is nog wat sneller neem ik aan, maar deze haalt ook al 220 op de teller
dat was het weer
Rijd echt super en vooraldat geluid is fantastisch!! Die roffel hè
Je kan nog een hele tijd vooruit met deze auto, die van ons staat pas op 270000 en is nu pas een beetje ingereden
Veel plezier ermee
[Dit bericht is gewijzigd door Skua op 27-01-2004 09:00]
432 euro wegenbelasting per jaar
1643 euro verzekering per jaar (WA+beperkt casco)
quote:Buh, met mn 170 Pk in de Volvo trek ik GTI's erook uit hoor..
Op woensdag 28 januari 2004 21:02 schreef yup het volgende:
Zo een 850 T5 turbo is de ultieme wolf in schaapskleren, je laat elke GTi achter je, jammer dat ze zo duur zijn, want het zijn echte serial-GTi killers
quote:*slikt*
Op woensdag 28 januari 2004 23:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Nou, die van mij is ook niet goedkoop.432 euro wegenbelasting per jaar
quote:
quote:Aan de ene kant zijn de vaste lasten aan de hoge kant.
Op woensdag 28 januari 2004 23:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Nou, die van mij is ook niet goedkoop.432 euro wegenbelasting per jaar
Aan de andere kant: Economisch is de auto zo goed als afgeschreven, vergeleken met de nieuwwaarde tenminste. Technisch is jouw 850 nog lang niet afgeschreven en daar zit je winst, zeker als je er bijvoorbeeld, zeg een jaar of drie in blijft rijden. De bodemprijs voor dit soort auto's, mits in goede staat, blijft altijd wel acceptabel.
quote:Nopes, 30% korting
Op woensdag 28 januari 2004 23:38 schreef RRRobert het volgende:[..]
*slikt*
en dat voor een benzine gevoedde auto
[..]
da's 137 euri per maand da's dik 300 ouderwetse guldens
Jij hebt je max. no-claim zeker nog niet bereikt of zo?
quote:Tja, 't blijft raar. In 1993 kostte deze Volvo 83.000 ouderwetse guldens. En nu is er maar 3850 euro voor betaald
Op donderdag 29 januari 2004 00:20 schreef fosfonite het volgende:[..]
Aan de ene kant zijn de vaste lasten aan de hoge kant.
Aan de andere kant: Economisch is de auto zo goed als afgeschreven, vergeleken met de nieuwwaarde tenminste. Technisch is jouw 850 nog lang niet afgeschreven en daar zit je winst, zeker als je er bijvoorbeeld, zeg een jaar of drie in blijft rijden. De bodemprijs voor dit soort auto's, mits in goede staat, blijft altijd wel acceptabel.
Ja geweldig dashboard!!,quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:27 schreef BazzoS het volgende:
euh, dat dashbord doet een beetje antiek aan, voor de rest een top bak
die probeer ik nog op de kop te tikkenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 04:08 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
[..]
Ja geweldig dashboard!!,
Maar stop er dan ook zo'n antieke volvo radio in, dit ziet niet uit,,,
T5Rquote:Op woensdag 21 april 2004 16:11 schreef Impry het volgende:
Wat is de naam van die T5R in de niet-station uitvoeringDie is helemaal
![]()
Je hebt een mooie auto.quote:Op woensdag 21 april 2004 18:02 schreef KonnieKipke het volgende:
ik zit er nog over te denken om zo'n blauw zwaailicht op mn dak te plakken met een magneet (zonder m aan te zetten)
ik heb altijd bij de KLPD willen werken ehquote:Op woensdag 21 april 2004 19:37 schreef martnl het volgende:
[..]
Je hebt een mooie auto.
Dat weten we nu allemaal.![]()
Maar je bent nu toch echt aan het door draaien hoor.![]()
Het is een tank. Je zit als bestuurder ingebouwd tussen dashboard, linker zijdeur en middenconsole. Die laatste staat ook nog eens naar je toegericht. Je hebt echt een hele balie om je heenquote:Op donderdag 22 juli 2004 11:13 schreef NiGeLaToR het volgende:
Het dashboard van deze auto is wel het meeste saaie dashboard wat ik ooit gezien heb vrees ik
Verder leuke autoBeetje knappe wegligging, of is ook dat zoals van een tank?
Dat is het plastic 'kussentje' om je linker poot op te laten rustenquote:Op zondag 25 juli 2004 21:10 schreef pieter_pontiac het volgende:
850 TDI automaat word het dus
Waarom zie ik op de foto hierboven een derde pedaal in een automaat
Nah, nee dat was in 1993 een optie dus wel origineel volvoquote:Op zondag 25 juli 2004 20:13 schreef TC03 het volgende:
Nu nog die spoiler eraf.
Zou je de naam van die verzekeraar met ons willen delenquote:Op donderdag 29 januari 2004 10:11 schreef KonnieKipke het volgende:
Hmm, heb al een andere verzekeringsmaatschappij gevonden die mijn auto voor 340 euro per JAAR! wil verzekering (via mn werk)![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:21 schreef SvenThaMan het volgende:
kick!
volg dit topic al een tijdje. ten eerste complimenten voor je volvo konniekip!
2 uur geleden heb ik mezelf ook een 850GLT gegeven maar moet helaas nog even wachten op de aflevering.Ik ben nu op zoek naar een mooie 850GLT wallpaper of eventuele andere documenten over deze auto. Iemand hier een mooie wallpaper of de user manual ingescand oid??? Leuke sites, tips e.d.??
gaaf, join the club!quote:Op woensdag 28 juli 2004 16:21 schreef SvenThaMan het volgende:
kick!
2 uur geleden heb ik mezelf ook een 850GLT gegeven maar moet helaas nog even wachten op de aflevering.Ik ben nu op zoek naar een mooie 850GLT wallpaper of eventuele andere documenten over deze auto. Iemand hier een mooie wallpaper of de user manual ingescand oid??? Leuke sites, tips e.d.??
Dat wordt over een tijdje weer mooi toeren svenquote:Op woensdag 28 juli 2004 16:21 schreef SvenThaMan het volgende:
kick!
Cool! Dat forum is wel leuk!quote:Op woensdag 28 juli 2004 20:20 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
gaaf, join the club!
Op www.volvo850club.nl en www.volvo850forum.com staan genoeg links en tips en informatie om al je volvo-zaken te bespreken. Ben zelf ook lid van de club en forum.
quote:Op woensdag 28 juli 2004 23:41 schreef RaTz het volgende:
[..]
Dat wordt over een tijdje weer mooi toeren sven. ff lekker roffelen met die 2.5i 20V
![]()
Ja, er is maandelijks nu wel een meet waarbij we een tourtocht houden en BBQ. Vorige keer waren we met 40 850's de hort opquote:Op donderdag 29 juli 2004 11:44 schreef SvenThaMan het volgende:
[..]
Cool! Dat forum is wel leuk!ff registreren. Enne die club? wat doe je daar mee eigenlijk? tourdagen etc? lijkt me ook wel leuk.. maarja moet nog 3,5 week wachten
![]()
WOW, tijden t rijden gasgeven, en dan NOG roken de bandenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:52 schreef KonnieKipke het volgende:
check dit ranzige acceleren van een 850 T5 eens
http://hem.bredband.net/b285183/overloaded/overloaded850.mpg
Gaaf, maar toch is dat mooier en stoerder met achterwielaandrijving. Desalniettemin is dit ook wel errug gaaf!quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:52 schreef KonnieKipke het volgende:
check dit ranzige acceleren van een 850 T5 eens
http://hem.bredband.net/b285183/overloaded/overloaded850.mpg
C70R bestaat zekerquote:Op zaterdag 31 juli 2004 02:24 schreef SvenThaMan het volgende:
Aaaah zo'n gele 850 T5R![]()
Die komt er nog wel ooit... zoniet een V70R. Bestaan er eigenlijk ook C70R's? Dat lijkt me pas echt een geile bak!
Hmzz nog 27 dagen totdat ik mijn 850 op kan halen![]()
![]()
Die is wel heel erg verlaagdquote:Op zaterdag 13 november 2004 15:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
lekkere 850 stationnetje
[afbeelding]
Nopes zag der niet meer goed uit... BALENquote:Op zaterdag 13 november 2004 15:11 schreef KonnieKipke het volgende:
en geslaagd?
Die zijn niet in het rood.quote:Op donderdag 22 juli 2004 11:00 schreef MikeyMan het volgende:
Een 850 T5R Estate in het rood is toch ook wel een van mijn favoriete auto's... Het heeft gewoon wat op de een of andere manier... Echt mooi kan ik het geloof ik niet noemen, maar ik zou er zo eentje kopen
Lees zijn bericht eens, betwererige josti. Een T5R is niet in het rood vekrijgbaar.quote:Op maandag 15 november 2004 23:50 schreef Steve-O het volgende:
wel de station versie natuurlijk
tis betweterigquote:Op dinsdag 16 november 2004 19:54 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Lees zijn bericht eens, betwererige josti. Een T5R is niet in het rood vekrijgbaar.
Volgens mij is dat een 240 hoor.quote:Op zaterdag 13 november 2004 15:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
lekkere 850 stationnetje
[afbeelding]
http://www.volvo850forum.com/quote:Op woensdag 17 november 2004 19:39 schreef BaraCuda het volgende:
Ik ben zelf eventueel op zoek naar een 850 T5 Estate. Waar moet ik op letten?
- Zitten er zwakke punten aan deze auto's?
- Hoe is de automaatversie van deze auto? (traag, snel soepel name it)
Alle tips zijn welkom
Maar hoe rijd de auto? rechtuit zal hij wel willen, maar zodra er een bocht kom wil hij daar een beetje rap doorheen of is het een dwijlbak met veel onderstuur?quote:Op donderdag 22 juli 2004 17:18 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Het is een tank. Je zit als bestuurder ingebouwd tussen dashboard, linker zijdeur en middenconsole. Die laatste staat ook nog eens naar je toegericht. Je hebt echt een hele balie om je heen
Je hebt dus ongelijk. Anders kwam je met een tegenbewijs.quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:57 schreef Steve-O het volgende:
[..]
tis betweterig
ik reageer niet op jou anders quote ik je wel.
Dus niet aan bemoeien bijdehand
nee manquote:Op donderdag 18 november 2004 22:03 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Je hebt dus ongelijk. Anders kwam je met een tegenbewijs.
Dus: Je beweert dat er rode T5R's zijn. Dat kun je dus niet bewijzen, getuige je bovenstaande en je opvolgende reacties.![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:36 schreef DIGGER het volgende:
850, de laatste auto die je rijdt, je rijdt nl. al in een lijkenkist
(tevens rij je dan in een merk waarvan in NL de koper van een nieuw exemplaar het alleroudst is, zeg maar gerust, al met pensioen is).
quote:Op donderdag 2 december 2004 13:36 schreef DIGGER het volgende:
(tevens rij je dan in een merk waarvan in NL de koper van een nieuw exemplaar het alleroudst is, zeg maar gerust, al met pensioen is).
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:08 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Diegenen die oud zijn, hebben heel veel wijsheid. Dus het is niet zo gek dat vaak oude mensen voor Volvo's 850's kiezen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 15:08 schreef Lega-Nord het volgende:
[..]
Diegenen die oud zijn, hebben heel veel wijsheid. Dus het is niet zo gek dat vaak oude mensen voor Volvo's 850's kiezen.
quote:Op zondag 28 november 2004 23:33 schreef Lega-Nord het volgende:
[afbeelding].
[afbeelding]
[afbeelding].
Fraai, heel fraai.![]()
quote:
quote:Op zondag 28 november 2004 23:33 schreef Lega-Nord het volgende:
[afbeelding].
[afbeelding]
[afbeelding].
Fraai, heel fraai.![]()
Hij is ook echt. d'r zijn meer foto's van, alleen is de basis niet van een 850 zoals de neus doet vermoeden maar van een 240.quote:
Haha, alle verenigingen waren vertegenwoordigdquote:Op zondag 3 april 2005 22:22 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Hiermee wordt weer fijntjes aangetoond dat Volvo een ouwelullenbak is.
Waarom vragen ze zulke astronomische bedragen voor? Voorzover ik het zie, valt het mee met de opties, evenals de motor.quote:Op zondag 3 april 2005 23:08 schreef KonnieKipke het volgende:
De Volvo 780
Naar mijn idee na de 850 de mooiste volvo... Ze kosten nog 20.000 euro. Nieuwprijs in 1990 was 130.000 gulden.
die is idd na de 850 het mooistquote:Op zondag 3 april 2005 22:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Eigenlijk zijn alle volvo's moo(behalve dan die ze nu maken)
Deze zijn ook![]()
[afbeelding]
quote:Op zondag 3 april 2005 23:14 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Waarom vragen ze zulke astronomische bedragen voor? Voorzover ik het zie, valt het mee met de opties, evenals de motor.
Dit is trouwens geen 780quote:Op zondag 3 april 2005 22:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Deze zijn ook![]()
[afbeelding]
Het is een 262, en als je hier kijkt, http://www.volvobertone.com/ , dan staan daar nederlandse folders van die auto, dus zal ie hier ook wel geleverd zijn. Maar ze zijn heel zeldzaam hier, ik heb er nog maar een keer eentje in het echt mogen zien.quote:Op zondag 3 april 2005 23:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Is die coupé ooit in Nederland geleverd trouwens? Doet een beetje Amerikaans aan voor mijn idee!
En mijn vraag?quote:Op zondag 3 april 2005 23:38 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
[afbeelding]
Een 2.0, 16 V turbo. 21.000 euro, alle opties. Zeer zeldzaam was deze 16V uitvoering.
[afbeelding]
Die 780 is ook een mooie bak!quote:Op maandag 4 april 2005 09:08 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Het is een 262, en als je hier kijkt, http://www.volvobertone.com/ , dan staan daar nederlandse folders van die auto, dus zal ie hier ook wel geleverd zijn. Maar ze zijn heel zeldzaam hier, ik heb er nog maar een keer eentje in het echt mogen zien.
dat is een Volvo 262 V6, een executive carquote:Op zondag 3 april 2005 22:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Deze zijn ook![]()
[afbeelding]
Dan is ie nog niet echt snelquote:Op zaterdag 9 april 2005 23:25 schreef Het_Biertje het volgende:
[afbeelding]
geweldig!
ziet eruit als een trage bak, mar zodra je het gas intrapt![]()
als ik het gas intrap bij onze 240Gl vind ik em al snelquote:Op zondag 10 april 2005 13:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dan is ie nog niet echt snelEr ligt volgens mij maar een 140 pk motor in, en dat voor zo'n grote koets. Maar ze zijn echt prachtig, ik zo zo'n een wel willen hebben, ik heb gister pulp fiction gezien en ben helemaal in de gangster-mood
![]()
![]()
Dat is een Volvo 262 V6 Bertone als je het helemaal goed wil hebbenquote:Op dinsdag 5 april 2005 11:58 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
dat is een Volvo 262 V6, een executive car
Omdat uit een 2.3L 20V Turbo al 250 pk's geperst kunnen worden, zonder tuning.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:18 schreef -Muse- het volgende:
Ik wil een 164 met een 3.0liter 6-cylinder
Waarom is de 850 nou nooit met een overbodig dik blok geleverd?(zoiets als een 3 liter 6-cyl of 4liter v8)
Ja, zo'n 960 hebben mn ouders gehad.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Omdat uit een 2.3L 20V Turbo al 250 pk's geperst kunnen worden, zonder tuning.
Een 3 liter v6 24V zit een volvo 960
Er is ook een R AWD.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:37 schreef Repeat het volgende:
250 pk alleen al op de voorwielen, dat is toch wel jammer van die t-5r. Stel dat je er nog aan zou gaan klooien dan wordt het al helemaal erg met zoveel vermogen op de voorwielen.
Wel een hele vette wagen, maar daardoor is het het toch net niet helemaal....
Maar niet van de 850. AWD heeft Volvo pas bij de 1e generatie V70 en bij de S70 geintroduceerd.quote:
m'n oom heeft een V70 R ( ja die in de gril ) die bak verlaagt zichzelf in de sport standquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:25 schreef KonnieKipke het volgende:
druk aan het sparen voor een blackstone 850 T5R; heeft hier iemand een R?
quote:Op zondag 6 november 2005 21:49 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
m'n oom heeft een V70 R ( ja die in de gril ) die bak verlaagt zichzelf in de sport stand![]()
[afbeelding]
ik mag er alleen niet in rijden![]()
Rooie 850R Estate heeft! Erg blij mee, zijn denk ik weinig auto's die meer ruimte, stevigheid, snelheid en understated looks in één pakketje hebben (voor deze prijs dan hè... Audi RS4 is leuker ofcozquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:25 schreef KonnieKipke het volgende:
druk aan het sparen voor een blackstone 850 T5R; heeft hier iemand een R?
Die bak kwam ik laatst tegen op Autotrader, maar dan de echte BTCC versie. 1:1 dus.quote:Op maandag 13 maart 2006 20:19 schreef Rydell het volgende:
Hoe heb ik dit topic nou kunnen missen! Wat een schande.Even snel een plaatje om het goed te maken. Volvo 850, in de Rydell BTCC uitvoering. 1:43, en staat op mijn bureau. Nu de echte nog!
![]()
[afbeelding]
Fantastische bakquote:Op maandag 13 maart 2006 22:39 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Die bak kwam ik laatst tegen op Autotrader, maar dan de echte BTCC versie. 1:1 dus.Moet zo'n 45.000 schelpen en knikkers opbrengen.
Echt geniaal hoe snel die 850 is..quote:Op maandag 13 maart 2006 11:50 schreef KonnieKipke het volgende:
check deze 500pk sterke 850 die 280 km/u loopt
http://videos.streetfire.(...)408-0FA7EDE88B7A.htm
Jups, denk dat menig porsche rijder het moeilijk heeft.quote:Op dinsdag 11 april 2006 17:34 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Echt geniaal hoe snel die 850 is..
Wat een auto![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |