abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_16587695
dan hoop ik van harte dat de prijs daarvan door de vele accijnsheffingen 7 keer de kostprijs gaat kosten. als de regering de lekkere dingen voor rokers onbetaal gaat maken, dan mogen de niet rokers ook niet achterblijven.
Het begin is al gemaakt door plannen om vet en snoep zwaarder te gaan belasten, en ik denk dat dit het begin van nog veel meer is.
En dat allemaal door het geklaag van veel niet rokers.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_16587712
titel moet trouwens zijn wat vind jij als niet roker erg lekker

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 26 januari 2004 @ 09:04:23 #3
61387 ne0n
Geile Beer.
pi_16587831
nuecken?

Proud Supporter of Royal Antwerp F.C. !
  maandag 26 januari 2004 @ 09:08:07 #4
25540 GeraLd
Het begint met ambitie
pi_16587890
Ben je echt zo debiel kortzichtig, of zit je ons te FOK!en?
Het leven is geen krentenbol
pi_16587903
huh?
pi_16587932
Joh, ga jij ff lekker een pafpaal knuffelen ofzo.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_16588009
wat heeft 'niet roken' met lekker te maken ????

ik vind shoarma erg lekker. . maar helaas. . .ik rook . .

Religion : Mankind's worst invention !
pi_16588043
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:11 schreef MaartenGrendel het volgende:
Joh, ga jij ff lekker een pafpaal knuffelen ofzo.
Lol de pafpaalknuffelaars
Maaruh mssn moet je dat niet-rokers ook maar veranderen in anti-rokers, want niet elke niet-roker is ook een anti-roker!
pi_16588102
ik vind gewoon dat nu de rokers met belastingmaatregelen getroffen worden, dat de niet rokers ook extra belast moeten worden voor dingen die ze lekker vinden.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_16588126
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik vind gewoon dat nu de rokers met belastingmaatregelen getroffen worden, dat de niet rokers ook extra belast moeten worden voor dingen die ze lekker vinden.
Alcohol...
  maandag 26 januari 2004 @ 09:26:18 #11
25540 GeraLd
Het begint met ambitie
pi_16588139
zorgen de niet-rokers en met hun (ik noem maar wat) geMac of gesnack ook voor dat jij kanker krijgt dan? of 'ben jij er zo 1' die denkt dat het roker-pesten ipv. niet-roker-beschermen is, en wil je dat de niet-rokers nu ook gepest worden?
Het leven is geen krentenbol
pi_16588162
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:26 schreef GeraLd het volgende:
zorgen de niet-rokers en met hun (ik noem maar wat) geMac of gesnack ook voor dat jij kanker krijgt dan? of 'ben jij er zo 1' die denkt dat het roker-pesten ipv. niet-roker-beschermen is, en wil je dat de niet-rokers nu ook gepest worden?
ik rook niet in de buurt van niet rokers, dus ik zorg niet voor hun kanker, maar moet wel extra betalen.
veel vetzucht zorgt ook voor kanker, dus eer accijns op een big mac mag dan ook wel.
Ik breng het misschien wat zwart/wit, maar dit is precies waar de regering mee bezig is, zeker na het bericht dat er meer accijns op snoep en vet moet komen, wat is hierna aan de beurt? TV kijken wordt duurder?
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 26 januari 2004 @ 09:32:17 #13
25540 GeraLd
Het begint met ambitie
pi_16588226
quote:
veel vetzucht zorgt ook voor kanker
Maar niet bij anderen.

Waarom accijns op tv-kijken? Of werp je 'gewoon even iets' populistisch in de zaal?

Het leven is geen krentenbol
pi_16588252
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:32 schreef GeraLd het volgende:

[..]

Maar niet bij anderen.


zoals gezegt, ik rook niet bij anderen, dus die krijgen geen kanker van mij
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  maandag 26 januari 2004 @ 09:35:59 #15
29301 Bl00dy
Powered by my girl !
pi_16588284
quote:
Op maandag 26 januari 2004 08:53 schreef gebruikersnaam het volgende:
dan hoop ik van harte dat de prijs daarvan door de vele accijnsheffingen 7 keer de kostprijs gaat kosten. als de regering de lekkere dingen voor rokers onbetaal gaat maken, dan mogen de niet rokers ook niet achterblijven.
Het begin is al gemaakt door plannen om vet en snoep zwaarder te gaan belasten, en ik denk dat dit het begin van nog veel meer is.
En dat allemaal door het geklaag van veel niet rokers.
Sorry hoor, maar alleen de rokers hoor ik klagen. Ik vindt het niet meer dan normaal dat jullie rokers rekening houden met niet rokers.

In een restaurant heb ik soms letterlijk de neiging om te vragen of iem. het niet erg vindt als ik eet terwijl hij/zij rookt, aangezien rokers dat nu nooit een vragen. En als rokers geen rekening houden, dan moet het maar opgelegd worden.

En nee, ik zeg niet dat alle rokers niet sociaal zijn, maar heel veel zijn het in ieder geval niet.

Age si quid agis!
pi_16588400
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:35 schreef Bl00dy het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar alleen de rokers hoor ik klagen. Ik vindt het niet meer dan normaal dat jullie rokers rekening houden met niet rokers.

In een restaurant heb ik soms letterlijk de neiging om te vragen of iem. het niet erg vindt als ik eet terwijl hij/zij rookt, aangezien rokers dat nu nooit een vragen. En als rokers geen rekening houden, dan moet het maar opgelegd worden.

En nee, ik zeg niet dat alle rokers niet sociaal zijn, maar heel veel zijn het in ieder geval niet.


als dit echt zo hinderlijk zou zijn, dan waren er al lang rookvrije horeca gelegenheden die moet uitpuilen met rookvrije gasten.
De reden dat dit er niet is, is omdat het niet rendabel is om rokers uit te sluiten. en in dit land bepaald nog altijd de meerderheid.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  Admin maandag 26 januari 2004 @ 09:43:59 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_16588410
Titel gewijzigd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_16588648
quote:
<onzin>.....als de regering de lekkere dingen voor rokers onbetaal gaat maken..... <onzin>
Onbetaal? wohaa geef daar wat van! Klinkt goed!
  maandag 26 januari 2004 @ 12:09:46 #19
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_16591801
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:57 schreef BloodRayne het volgende:


Onbetaal? wohaa geef daar wat van! Klinkt goed!


Iemand met zo'n ondertitel en dan nog zo'n lompe reactie


En nu ik toch bezig ben, er zijn hier belachelijk veel mensen die zeggen: van meeroken krijg je kanker...

If men define things as real, they are real in their consequences
  maandag 26 januari 2004 @ 12:24:41 #20
34400 PietF
Captain Obvious
pi_16592244
Bier

maar, dat IS al 7x verhoogd, niet door accijns, maar door de pl¤uro!

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  maandag 26 januari 2004 @ 17:12:54 #21
59704 KatirZan
Klei-kleuter
pi_16601510
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:11 schreef MaartenGrendel het volgende:
Joh, ga jij ff lekker een pafpaal knuffelen ofzo.

[/me steekt peuk op]

  woensdag 28 januari 2004 @ 22:24:23 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16671358
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik vind gewoon dat nu de rokers met belastingmaatregelen getroffen worden, dat de niet rokers ook extra belast moeten worden voor dingen die ze lekker vinden.
Roken beschadigd de gezondheid van anderen, en dat is nou net de hele insteek van het anti-rook verhaal. Meer dan 75% van de schadelijke stoffen blaas je weer uit, en komen in de longen terecht van iedereen om je heen.

Iemand die een vette hap vreet en z'n eigen aderen dicht laat slibben, iemand die aan een fles vodka lurkt en z'n eigen lever flink onder druk zet, of iemand die coke snuift en z'n eigen hersenen aan het gaar koken is hebben allemaal 1 heel duidelijk verschil met de roker: Ze beinvloeden de gezondheid van iemand die er naast staat niet.

De reden waarom roken zoveel belast wordt is nou precies die reden:
Het beschadigd de gezondheid van anderen.

Er is dus een heel duidelijk verschil tussen het ene genots middel en het andere. Ik heb eigenlijk ook NIETS tegen roken, zolang de rokers dit maar gewoon lekker thuis doen in hun eigen hutje zodat ze anderen er niet mee lastig vallen

De regering belast dus niet zomaar "dingen die lekker zijn", maar genotsmiddelen die heel duidelijk de gezondheid van je medemens aantasten bij het gebruik ervan. En om die reden kun je andere genots middelen niet op eenzelfde manier belasten. Uiteraard is coke zowiezo belastingvrij trouwens

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')