abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16576893

Als je mensen vraagt naar hun favoriete jaren '60 band, dan zullen ze The Beatles, Rolling Stones, misschien The Kinks noemen. Slechts weinigen zullen in eerste instantie The Hollies noemen, terwijl deze groep in die periode een lange rij hits maakte. Met pakkende songs, en melodieuze samenzang in de stijl van The Everly Brothers, maar tegelijkertijd toch ook verrassende wendingen in hun nummers, zijn The Hollies verantwoordelijk voor een paar van mijn favoriete Gouwe Ouwe (sorry): 'Stop stop stop', 'Carrie Ann' en 'Bus stop' . "He ain't heavy, he's my brother' is door vele anderen gecovered.

Nog een paar weetjes: in The Hollies zaten onder andere Graham Nash, die later naar de Verenigde Staten emigreerde (en samen met David Crosby, Stephen Stills en Neil Young nog wat muziek maakte) en Graham Gouldman, die we later terugzagen in 10CC.

I intend to live forever, or die trying.
pi_16577136
quote:
Op zondag 25 januari 2004 20:43 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]

Als je mensen vraagt naar hun favoriete jaren '60 band, dan zullen ze The Beatles, Rolling Stones, misschien The Kinks noemen. Slechts weinigen zullen in eerste instantie The Hollies noemen, terwijl deze groep in die periode een lange rij hits maakte. Met pakkende songs, en melodieuze samenzang in de stijl van The Everly Brothers, maar tegelijkertijd toch ook verrassende wendingen in hun nummers, zijn The Hollies verantwoordelijk voor een paar van mijn favoriete Gouwe Ouwe (sorry): 'Stop stop stop', 'Carrie Ann' en 'Bus stop' . "He ain't heavy, he's my brother' is door vele anderen gecovered.

Nog een paar weetjes: in The Hollies zaten onder andere Graham Nash, die later naar de Verenigde Staten emigreerde (en samen met David Crosby, Stephen Stills en Neil Young nog wat muziek maakte) en Graham Gouldman, die we later terugzagen in 10CC.

"The Air That I Breathe" is een van mijn favonummers.
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  zondag 25 januari 2004 @ 20:53:48 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_16577185
Ik heb een verzamel lp van hun

Busstop en Stop stop stop zijn de beste denk ik, voor mij dan.

zondag 25 januari 2004 @ 21:01:31 #4
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_16577393
The Hollies zijn ok!

Wat van mijn favorieten:

I'm Alive
Jennifer Eccles
The Air That I Breathe
Bus Stop
Stop Stop Stop
He Ain't Heavy He's My Brother
Hey Carrie Ann
Sorry Suzanne
Love Potion No. 9
The Day That Curly Billy Shot Crazy Sam McGee

Blij dat iemand eindelijk eens een topic voor The Hollies heeft geopend.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 26 januari 2004 @ 20:35:27 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_16607551
Wist u dat The Hollies zich vernoemd hebben naar Buddy Holly?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_16607562
Ik ken The Hollies eigenlijk alleen van de soundtrack van de film Buster (en die film ken ik alleen maar omdat Phil Collins daarin meespeelt ) en daar hebben zij het nummer Just One Look voor gemaakt.

En dat is best wel een lekker, beetje oudbollig, nummer om te horen. Paste ook zeer goed in de film als ik het me goed herinner

pi_16607626
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:35 schreef Jane het volgende:
Wist u dat The Hollies zich vernoemd hebben naar Buddy Holly?
nee, en als ik het zo lees ken ik eigenlijk veel meer nummers dan ik dacht
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_16607645
Bus stop is klassiek idd!

In hetzelfde straatje: Herman and the hermits en the animals!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_16617824
ik vond sandy altijd een erg leuk nummer, en he ain't heavy, he's my brother is natuurlijk schitterend!
pi_16722040
quote:
Op zondag 25 januari 2004 21:01 schreef Jane het volgende:
The Day That Curly Billy Shot Crazy Sam McGee
Eigenlijk vind ik hun latere werk niet zo leuk als de echte klassiekers uit de zestiger jaren. Het nummer dat jij noemt, The air that I breathe en Long cool woman in a black dress zijn dan de uitzonderingen. De singles uit de jaren '70 missen toch het optimistische en vrolijke wat ik wel in hun eerdere werk zie.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 21:22:02 #11
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16750601
Ze hebben Blowin' In The Wind flink, euh, aangepakt

Maar ze hebben ook wel een paar mooie nummers, hoewel ik de Small Faces en Spencer Davis Group prefereer (op dit moment)
De Narcis van Gabon
pi_21269107
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 21:22 schreef PogueMahone het volgende:
Ze hebben Blowin' In The Wind flink, euh, aangepakt
Die versie van Bob Dylan leek toch nergens op.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:39:27 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_21269614
Bus Stop

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:49:52 #14
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21270047
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:39 schreef tong80 het volgende:
Bus Stop

Jij hebt net mijn topic gelezen
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_21270477
Look through any window!
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:32:04 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_21271474
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:49 schreef Vamos het volgende:

Jij hebt net mijn topic gelezen
Nee, ik ben een oude lul

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:06:02 #17
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_21290549
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:01 schreef Mes het volgende:
Look through any window!
Hé, dat wilde ik ook net posten. Wat een prachtig nummer! In ons landje helaas wat minder bekend, maar ook mijn Hollies-favoriet. Samen dan met: King Midas in reverse. Vreemd genoeg nog niet genoemd hier, maar volgens mij een van hun grootste hits bij ons.
Vorig jaar een 'alle hits' cd gekocht. Wat bewust commerciëler dan Beatles of Stones en niet zelf de componisten van de meeste hits, maar wat een schitterende meerstemmige zang (en lekkere arrangementjes daaronder). Echt meeblèren geblazen
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:44:35 #18
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_40618799
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:35 schreef Jane het volgende:
Wist u dat The Hollies zich vernoemd hebben naar http://forum.fok.nl/showtopic.php/189328?
En wist u dat the Beatles zich ook hebben vernoemd naar Buddy Holly. Dat wil zeggen; Buddy Holly's begeleidingsband was genaamd the Crickets. De naam is een combinatie van een woordspeling van ''beetles'' en het woord ''beat''.

Mijn favoriete Hollies nummers zijn toch wel:
Long dark road
Long cool woman in a black dress
Look through any window
Just one look
King Midas in reverse

Hoewel verre van compleet (natuurlijk) staan op deze CD al mijn favoriete Hollies nummers verzameld.
quote:
Op maandag 26 januari 2004 20:38 schreef kamagurka het volgende:
In hetzelfde straatje: Herman and the hermits en the Animals!
Herman's' Hermits kennen veel mensen wel van 'No Milk Today'. Idem voor the Animals' ''House of the Rising Sun.'' Vergeet in dat straatje vooral niet the Dave Clark Five met hits als ''Glad All Over, Bits and' Pieces, Can’t You See That She’s Mine en Over and Over.'' Eén van de weinige bands die indertijd zich met the Beatles kon matchen. Onderstaande posters getuigen toch wel van hun populariteit. Vrijwel niemand van jongere generaties kent deze groep vandaag de dag nog. Toch raar getuige hun populariteit toen (zelfde verhaal als met the Hollies). Eén van mijn favorieten van the British Invasion era.

Poster #1 Poster #2
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_44911339
De afgelopen week een paar keer gehoord in de Top 2000, maar 't is nog steeds een onderschatte band.
pi_50114645
Ik heb een paar weken terug het Zombies topic omhoog gekickt, maar dit topic verdient dat net zo

The Hollies
pi_56306928
Schop,

Ik ga ze morgen live zien. (althans, wat er van over is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')