abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:59:15 #1
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21268060
Nog verder terug in de tijd. Ik vind die oude liedjes ook wel leuk. Heel veel nummers ken je niet van naam, maar als je het dan hoort dan herken je het toch! Deze lijst bevat toevallig een aantal goede plaatjes, vandaar dat ik nog een keertje heel ver terug ga.

Volgende keer wordt weer dichter bij huis. Het topic is niet meer zo popi als vroeger, maar voor de muziekliefhebbers is het best leuk. Het jaar wat ik kies mag niet in de vorige 10 of de volgende 10 weeknummers zijn genomen om veel overlap te voorkomen. Dus soms best even puzzelen.

Ben je een jong fokkertje, luister naar het fragment en als je het kent weet je dus, dat de plaat bijna 40 jaar overleefd heeft. Benieuwd of Britney Spears dat ook lukt...

Hier istie dan, week 33 uit 1966. Toen was ik -7

1 karin kent - dans je de hele nacht met mij
Een ware *kuch* klassieker Op fabelachtige wijze gecoverd door de Sjonnies en volgens mij is dit ook een cover. Tja, dit is gewoon een leuke skihut plaat. Deze versie is uiteraard heel braaf gezongen, maar het nummer is in bijna 40 jaar dus absoluut niet veranderd met dien verstande dat er in tegenwoordige versies een house beat onder zit. **1/2

2 kinks - sunny afternoon
Relaxte Kinks plaat die nog steeds wordt gedraaid op de golden oldie zenders. Staat ook hoog in de top 60 lijstjes. Tegenwoordig zijn ze natuurlijk het meest bekend van Lola. Kinks was toch wel een van de grotere bands uit die tijd ***1/2

3 hollies - bus stop
Mijn favoriet uit het lijstje. Heerlijke 60s sound die je lekker kan meebleren. Nummer zit ijzersterk in elkaar ****1/2

4 troggs - with a girl like you
Wild thing was natuurlijk hun bekendste hit, maar deze kende ik toch ook toen ik hem hoorde. Dat Papapapam-pa is erg herkenbaar. Je waant je weer in Vietnam hehe ***

5 frank sinatra - strangers in the night
Oei, dit kan toch echt niet meer in deze tijd. Nu heb ik nooit wat gevonden aan Sinatra, maar nu klinkt het helemaal hopeloos gedateerd *

6 michel polnareff - la poupee qui fait non
Kende ik niet van naam, maar nu ik het hoor komt het me wel bekend voor. Dat moet ook wel want je hoort 3 minuten lang hetzelfde deuntje Geen brug, geen couplet alleen maar het refrein achter elkaar door. Toch wel grappig. **

7 q65 - the life i live
Rock voor on-the-road van Nederlands bodem . Veel mensen kennen het denk ik niet van naam, maar het nummer is een klassieker ****

8 david garrick/rolling stones - lady jane
Nee, dit is niet mijn favoriete Stones hit. Slaapverwekkend en nogal fonetisch melodietje. Ik kende het ook niet van naam. *1/2

9 lovin' spoonful - summer in the city
Ik dacht altijd dat het origineel van Joe Cocker was Deze is veel meer uptempo en het beste nummer uit het rijtje. Tijdloos *****

10 mama's & papa's - monday monday
Brave papa en mama muziek. Muzikaal is deze band toch echt wel goed. De strijd ging natuurlijk tussen de Beatles en de Rolling Stones, maar daarachter kwamen toch echt de Kinks, Beach boys en de M&Ps. Niet hun beste, maar toch wel leuk (beetje gedateerd helaas) ***

11 tommy james & the shondells - hanky panky
Ook deze blijft tot in het oneindige doorgaan. Ik meende hem al te herkennen en dat was inderdaad zo. Waren dit eendagsvliegen? Nooit van gehoord **

12 will andy/micky day - oh what a kiss
Het orgeltje uit D'r zaten 2 motten klinkt supergedateerd. Dat is met het hele nummer eigenlijk zo. Kende het niet en dat is maar goed ook. *

13 napoleon xiv - they're coming to take me away
Volgens mij is dit toch wel een van de vreemdste platen die ooit in de top 40 heeft gestaan. Luister en huiver. Heb ook geen idee wat ze bracht tot dit lied. Omdat het zo superapart klinkt, toch ***

14 los bravos - black is black
Nummer komt me vaag bekend voor, maar vind het verder niet zo bijzonder. Gedateerde rock. Ik dacht dat het wel spaans zou klinken gezien de bandnaam, maar da's niet zo. **

15 beatles - paperback writer
Beatles meuk. En omdat de Beatles vrijwel geen slecht nummer afleveren vind ik het gewoon lekker klinken... Paperback writeeeeeeeeeer ***1/2
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:57:23 #2
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21270308
shit, ik moet de vorige ook nog invullen

Ah, Napoleon XIV, ik was al een tijd benieuwd hoe dat liedje klinkt
De Narcis van Gabon
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 22:12:24 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_21270851
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:59 schreef Vamos het volgende:
Ook deze blijft tot in het oneindige doorgaan. Ik meende hem al te herkennen en dat was inderdaad zo. Waren dit eendagsvliegen? Nooit van gehoord **
Ze hebben ook een hit gehad met Crimson and Clover, later nog gecovered en ook de top 40 ingezongen door Joan Jett.
pi_21283905
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:59 schreef Vamos het volgende:
7 q65 - the life i live
Rock voor on-the-road van Nederlands bodem . Veel mensen kennen het denk ik niet van naam, maar het nummer is een klassieker ****

Ineens was dit nummer genomineerd voor het Nederpop-tournament. Had er nog nooit van gehoord, qua naam dan . Eindelijk nu eens een stukje gehoord ... klinkt goed .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_21286541
-muziek.

Die troggs-plaat kon ik niet van naam, maar superbekend ja
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:01:52 #6
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21299455
Hehe, maar wel allemaal recenseren he!
pi_21299846
[quote]Op vrijdag 13 augustus 2004 20:59 schreef Vamos het volgende:
nooit de moeite waard gevonden 4

kinks zijn altijd lekker 7

3 hollies - bus stop
idd een topnummer.
vooral die paraplu er in. 9

ook een heerlijk nummertje. 8

FS was nog wel redelijk op dreef, meer niet 6 1/2

blijft een lekker zomer cq. radio tour de france nummer 7 1/2

7 q65 - the life i live
ook al een goed nummer, lekker rockend. 7

niet mijn favo. 5 1/2

redelijk, iig beter dan joe cokcer. 6 1/2

toch wel wat gezeur, dit nummer. niet mijn smaak. 4 1/2

niet zo'n gewelidg nummer, echte 60's rommel. 4

ook 60's rommel. echt gewoon slecht, nooit wat gevonden. 3

SUPER. Heerlijk gestoord. 9 1/2

ach, niet slecht, maar ook niet goed. 7.

mwah. duidelijk dat de beatles ook mindere nummers maakten. 5
  zondag 15 augustus 2004 @ 12:43:52 #8
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_21300150
Beatles meuk???!!!

sorry, nu geen tijd, misschien de komende dagen nog ff
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:20:04 #9
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21343072
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:57 schreef PogueMahone het volgende:

Ah, Napoleon XIV, ik was al een tijd benieuwd hoe dat liedje klinkt
Voor mij was het ook een openbaring
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 19:08:35 #10
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21449275
Ik was -19

Wat een brave zang, aardig nummer verder wel. Kende hem alleen van De Sjonnies. **

Ik hou niet zo van The Kinks, hoewel ze toendertijd natuurlijk behoorlijk groot waren. Het zal wel door Ray z'n stem komen, maar ik vind het niks **

3 hollies - bus stop

Hollies vind ik ook niet zo, maar dit nummer is wel leuk. Mooie zang. ***

Ook weer een nummer wat ik bij beluistering wel herken, niet een favoriet. Beetje saai **

Niet m'n favoriete soort muziek, ben niet zo into vocal-achtige dingen als dit **

Het zegt me niks. Echt bijzonder klinkt het niet. Toen werd er dus ook al saaie muziek gemaakt . *

7 q65 - the life i live

Dit vind ik leuker, tot nu toe ook de enige in de lijst die ik zelf nog draai. Lekker rauw. ****

Die van David Garrick ken ik niet, maar de Stones-versie vind ik wel mooi. Misschien een beetje slap, maar wel oke ****

Ook wel een aardige klassieker, nooit echt doorgebroken deze band. Mooi nummer hoewel ik ook de Cocker-versie eerder kende. ****

Zou nu natuurlijk geen hit meer zijn geworden (zonder knalharde beat). Gewoon een mooi nummer, zeer geschikt om op weg te dromen ****

Bij beluistering rinkelt er een bel, ik dacht dat het uit de jaren vijftig kwam . Het klinkt er in ieder geval wel naar. Beetje saai **

wat is dit? Het klinkt als een parodie, lullig orgeltje erbij. Wel lachen om te horen **

Hier was ik dus benieuwd naar, en het is inderdaad apart. Klinkt behoorlijk gestoord maar wel leuk ***

Ik kende het liedje omdat deze band een keer op een gouwe ouwe-programma bij onze oosterburen meedeed (playbackte). Het refrein blijft teveel hangen voor zo'n schijtnummer. *

1 van de eerste Beatles-nummers die ik me kan herrineren. Niet m'n favoriet maar op z'n tijd wel leuk om te horen. ***

Met dank aan Vamos voor de geluidsfragmenten, zonder had ik de meeste niet geweten
De Narcis van Gabon
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 19:09:12 #11
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_21449288
ik luister Oh What A Kiss nog maar een keer wat een nummer...
De Narcis van Gabon
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:46:11 #12
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21462356
He leuk! Ik dacht dat mijn topic alweer een snelle dood was gestorven. Vroegah was het populairder met een stuk of 30 vaste posters
  zondag 22 augustus 2004 @ 14:09:29 #14
13973 ranja
image means nothing
pi_21464043
Het heeft even geduurd, vindt het nog al een kleurloze lijst eigenlijk
Ik snap nu wel waarom mijn 1983 topic wat alleen reacties van 30-ers kreeg. Lastig toch om het iedereen naar de zin te maken, in de 90s een leuke lijst vinden valt ook niet mee.

Maar goed, 1966 dan. Ik was -3.

Tja. Wel grappig als het niet te lang duurt. Ik dacht dat het wat meerrockte, ze was toch begonnen als beat-meisje? 5/10

Eh, ok. Ik heb altijd gedacht dat dit Sunday afternoon heette. Verder niet de beste van the Kinks, dan liever You really got me. 6/10

3 hollies - bus stop
Mwah. Typisch top 2000 nummertje. Ook the Hollies hebben betere dan deze. 7/10.

Dit doet me ook niks. Wild thing gaat nog wel, maar deze... 4/10

Wat een lijst dit. Wat moet ik hier nou weer mee? 4/10

Deze kende ik nog niet. Klinkt best aardig, geen idee of dat met 3 minuten nog zo blijft. 5/10

7 q65 - the life i live
He he, eindelijk wat echt leuks. Dit zal voor die tijd behoorlijk hard geweest zijn. 8/10

Hm, ik ken alleen de Stones versie en dat vind ik helemaal niks. 1/10.

Vaak gecovered nummer dit. 6/10

Hippie-nummer. Het heeft wel wat, dat samen zingen. 7/10.

Ah. Tommy James ken ik dus wel, dit nummer niet... tenminste dat dacht ik. Het is gecovered door Curlee wurlee die het een stuk sneller doen. Toch nog een leerzaam lijstje dit. 7/10

Deze kende ik ook niet. Typisch 60s zoals er heel veel zijn gemaakt maar die niet zijn blijven hangen. 6/10.

Briljant. Ik heb de single hiervan met op de b-kant Yawa Em Ekat Ot Gnimoc Er'yeht. Semi-gecovered door Lard met een eigen tekst van Jello Biafra, maar die duurt wel erg lang. Dit is gewoon HET novelty nummer allertijden. Gekker dan dit wordt het niet. 10/10.

En dan weer zo'n braaf top 2000 nummertje. 6/10.

Ik vind dit dus wel een van de beste Beatles' nummers. Helemaal goed. 10/10.
pi_21464570
Tja, ik kan er weinig positiefs over zeggen. Als je het vergelijkt met de Kinks of Beatles-hits in deze lijst klinkt het zelfs voor 1966 al vreselijk oubollig. *

Dit is een geweldig nummer, naar mijn mening. Een goede popsong die ik altijd graag mag horen. *****

3 hollies - bus stop
Leuk sixties-nummer, en inderdaad weer een nummer dat goed in elkaar zit en goed gezongen is. ****

Deze is ook wel okee, wist eigenlijk niet dat dit van de Troggs was. ****

Mjah, gedateerd of niet, Sinatra is wel een goede zanger en, hoewel ik dit thuis bepaald niet snel draai, ik kan wel respect opbrengen voor het 'vakmanschap'. ***1/2

Ken dit niet, sampletje klinkt als doorsnee sixties werk, maar dan in het Frans. Geen rating.

7 q65 - the life i live
Tja, nu moet ik natuurlijk zeggen dat dit een Nederrock-klassieker is, etc. etc. Maar eigenlijk doet het me helemaal niks: gezongen met een dik Nederlands accent, slecht gitaarspel, slechte productie. Meer een curiosum en van historisch belang dan iets wat ik zelf graag opzet. **

Beetje een duf nummer van de Stones, geen topper in hun oeuvre. *** sterren.

De coverversies boeien me niet zo, maar het origineel is echt weer zo'n lekker sixties-popnummer, dat aardig knap in elkaar zit en goed klinkt. **** sterren.

Mij iets te braaf, en ik vind "California Dreaming" leuker. *** sterren.

Ik ken dit ook niet. Het sampletje klinkt wel leuk, maar als het echt 3 minuten zo doorgaat... Geen rating.

Ik ken dit ook niet, het klinkt alsof ze een heel bekend klassiek stuk in 3/4 hebben genomen (wat is het nou ook alweer.. pijnigt hersens... ), en dat in een 4/4 popjasje hebben gestoken. Het klinkt naar niks, maar geen rating.

Haha, dit vind ik echt een leuk plaatje, moet inderdaad wel een van de vreemdste platen in de top 40 zijn geweest. Iemand anders noemde dit een keer 'de eerste rapsingle'. Erg maf iig, dat mag ik wel. **** sterren

Ik kende dit ook niet, geen rating.

Dit vind ik persoonlijk een van de allerbeste Beatles-nummers, alles is perfect: de samenzang, de compositie en vooral ook Ringo's stuwende beat. Het beste nummer in de lijst, imo. ***** sterren.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:32:02 #16
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_21573496
Volgende week de jaren 80 of de jaren 90?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:35:01 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_21573518
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:32 schreef Vamos het volgende:
Volgende week de jaren 80 of de jaren 90?
prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')