Je kan er alles indoen eigenlijk gewoon de restjes van andere maaltijden ofzo?Tonijn kan goed, maar ook pesto, maar restjes met wat knoflook en wat kruiden is ook lekker.Ravioli lijkt ook op rabioli wat restje betekent, dat kan geen toeval zijnquote:Op zondag 30 december 2007 19:58 schreef piepster het volgende:
Ik heb voor kerst een raviolivorm gekregen: [ afbeelding ]
(inclusief het schattige deegrollertje.)
Maar wat zal ik er in stoppen? Ik ben wel een beetje klaar met de eeuwige spinazie-kaasvullingen. Wie heeft er een ander idee? Verse pasta maken is geen probleem. Ik doe het vaker en heb een goede pastamachine. En hoeveel ravioli's rekenen jullie per persoon?
Welke recept wil je (allemaal gejat van internet en samengevoegd in mn eigen receptencollectie)?quote:Op zondag 30 december 2007 19:58 schreef piepster het volgende:
Ik heb voor kerst een raviolivorm gekregen: [ afbeelding ]
(inclusief het schattige deegrollertje.)
Maar wat zal ik er in stoppen? Ik ben wel een beetje klaar met de eeuwige spinazie-kaasvullingen. Wie heeft er een ander idee? Verse pasta maken is geen probleem. Ik doe het vaker en heb een goede pastamachine. En hoeveel ravioli's rekenen jullie per persoon?
ik heb het een keer gemaakt met een tomatenroomsaus (knoflook/ui aanfruiten, evt. met wat rode wijn blussen, tomaten toevoegen en laten inkoken, culinaire room toevoegen), en een keer simpel: met boter en flink wat peper. Allebei erg lekker! In het tweede geval is de smaak van de vulling wat presenter, maar met de tomatenroomsaus was het geheel erg smeuïg. Ik had het toen ook gegratineerd met kaas in de oven.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:52 schreef piepster het volgende:
@David: En doe je er dan nog een saus bij?
Ik wel, tagliatelle al ragu (bolognaise zo je wil) wordt namelijk bij voorkeur met versgemaakte tagliatelle geserveerd, en dat geldt voor nog veel tomatensauzen of roomsauzen. Het is natuurlijk van streek tot streek verschillend. In Emilia-Romagna gebeurt het wel degelijk in elk geval.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:16 schreef W1ZZ het volgende:
In restaurantjes in Italië heb ik bijvoorbeeld nog nooit een roomsaus of een tomatensaus met verse pasta op het menu zien staan
Dat zou kunnen, als ik in Bologna kom eet ik bij voorkeur tortellini... Waar ik woonde (Verona) werd het gedaan zoals ik beschreef... Zelf vind ik bij echte sauzen verse pasta minder, heb liever gedroogde.quote:Op maandag 7 januari 2008 12:21 schreef David het volgende:
[..]
Ik wel, tagliatelle al ragu (bolognaise zo je wil) wordt namelijk bij voorkeur met versgemaakte tagliatelle geserveerd, en dat geldt voor nog veel tomatensauzen of roomsauzen. Het is natuurlijk van streek tot streek verschillend. In Emilia-Romagna gebeurt het wel degelijk in elk geval.
Neemt niet weg dat je gelijk hebt dat niet elke saus bij elke soort pasta gaat.
Waar heb je die stoere raviolivorm vandaan? Ziet er erg mooi uit!quote:Op zondag 6 januari 2008 21:45 schreef piepster het volgende:
Zo, ik heb vanmiddag/vanavond gevulde pasta gemaakt. Hieronder een fotoverslagje:
-mooi verslag-
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |