abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16554753
In het vorige topic kregen we de opdracht 10 verschillen te zoeken, terwijl de topicstarter niet definieerde wat het begrip 'verschil' in deze context precies inhoudt. Daarom liep het topic in de soep.
pi_16554896
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 22:03 schreef ketaw het volgende:
en wat is nu de bedoeling?
Discussieren over religie in de breedste zin van het woord.
pi_16557115
Een quizvraagje dan maar. Van welke beroemde Nederlandse zangeres maakt de vader kerkmuziek?
  zondag 25 januari 2004 @ 01:05:21 #7
74055 Leiram
Gediplomeerd moraalridder.
pi_16559209
Religie is een systeem dat veroordeling in stand houdt. Religie poogt waar te maken dat veroordeling een systeem is waar de mensheid baat bij heeft. Er is een God die oordeelt, dus apen mensjes die verzonnen God na. Is dit niet een bewijs dat de God die mensen eren is bedacht door mensen, omdat die God de mens toegang biedt tot het volgen van zijn instinct?
Schaap in wolfsklederen - Zwak en geslacht.[br]Let me watch over you.
pi_16563104
quote:
schiet niet bepaald op. suggestie?
Dan maar even een controversiele stelling er in gooien

de wereld is ontstaan door Goddelijke schepping en niet evolutie

pi_16563541
quote:
Op zondag 25 januari 2004 11:07 schreef no_comment het volgende:

[..]

Hoezo controversieel? Evolutie zegt helemaal geen ruk over het ontstaan van de wereld of het leven, alleen iets over de ontwikkeling van het leven.

Dat is het grootste misverstand tussen aanhangers van evolutie en schepping, ze sluiten elkaar nl helemaal niet uit en bijten elkaar ook niet. Er wordt vaak volkomen langs elkaar heen geluld in dergelijke discussies en dat is jammer.

Unox, the worst operating system.
  zondag 25 januari 2004 @ 12:07:37 #10
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_16564007
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 23:30 schreef thabit het volgende:
Een quizvraagje dan maar. Van welke beroemde Nederlandse zangeres maakt de vader kerkmuziek?
Trijntje Oosterhuis, dochter van vader Huub Oosterhuis. Niet alleen schreef die kerkmuziek, hij is bekender om zijn oecomenische christelijke gedichten.
'Nuff said
  zondag 25 januari 2004 @ 12:55:30 #11
3542 Gia
User under construction
pi_16565022
quote:

[..]

God is verantwoordelijk voor de evolutie. Dat was Gods wil.
pi_16565764
quote:

[..]

Zo controversieel is dit niet, evolutie is een bedenksel om niet in het bestaan van God te geloven.
pi_16567592
quote:
Op zondag 25 januari 2004 13:30 schreef ketaw het volgende:

[..]

Zo controversieel is dit niet, evolutie is een bedenksel om niet in het bestaan van God te geloven.

Of God is een verzinsel om niet in evolutie te geloven.
Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
pi_16568273
quote:
Op zondag 25 januari 2004 11:38 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Hoezo controversieel? Evolutie zegt helemaal geen ruk over het ontstaan van de wereld of het leven, alleen iets over de ontwikkeling van het leven.

Dat is het grootste misverstand tussen aanhangers van evolutie en schepping, ze sluiten elkaar nl helemaal niet uit en bijten elkaar ook niet. Er wordt vaak volkomen langs elkaar heen geluld in dergelijke discussies en dat is jammer.

Ik dacht dat de evolutie zoveel inhield als o.a. de oerknal?
Anyway dan niet he onstaan van wereld maar dan het onstaan van het (menselijk)leven
  zondag 25 januari 2004 @ 15:24:02 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_16568426
De vergelijking van het geloof met het Munchhaussen by proxy loopt naar mijn mening toch spaak. Het is natuurlijk wel een proxy syndroom, maar geen projectie van een slachtofferrol. Ik blijf vasthouden aan de sterkere parallell met het Stockholm syndroom.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 25 januari 2004 @ 15:29:14 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_16568551
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:17 schreef no_comment het volgende:
Guess again, beter nog de oerknal is in het geheel niet bewijsbaar en dus niet wetenschappelijk.
quote:
Anyway dan niet he onstaan van wereld maar dan het onstaan van het (menselijk)leven
Zou kunnen. Maar nu heb je twee theorieën, een die bewezen is en de ander waar je wetenschappelijk niet eens een aanleiding voor hebt en kies je voor de tweede. Waarom?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_16568679
welke is bewezen dan
pi_16568784
quote:

[..]

Geef de evolutietheorie niet te veel credit.
Het ontstaan van het leven is nog steeds een raadsel waar de evolutietheorie absoluut helemaal niks over zegt. En de big bang theorie staat los van de evolutietheorie, en deze is natuurlijk zeer goed met het scheppingsverhaal te combineren: in wezen is de big bang een creatio ex nihilo, precies wat de bijbel zegt dus.
Unox, the worst operating system.
  zondag 25 januari 2004 @ 15:50:27 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_16569071
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:34 schreef no_comment het volgende:
welke is bewezen dan
Dat door ultraviolette belichting van ijs zich aminozuren vormen. Overigens heeft ook dit niks met de evolutietheorie te maken.
Het ontstaan van menselijke leven heeft elke dag in vele kraamklinieken plaats en ook daar geen teken van god, maar in ieder geval zeker wel van een natuurlijk evolutie proces.
pi_16569232
quote:
Op zondag 25 januari 2004 12:07 schreef Doffy het volgende:

[..]

Trijntje Oosterhuis, dochter van vader Huub Oosterhuis. Niet alleen schreef die kerkmuziek, hij is bekender om zijn oecomenische christelijke gedichten.

deed hij nou die groene en rode boekjes met christelijke liedjes
fokschaap
  zondag 25 januari 2004 @ 15:56:58 #21
3542 Gia
User under construction
pi_16569250
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:50 schreef speknek het volgende:

Het ontstaan van menselijke leven heeft elke dag in vele kraamklinieken plaats en ook daar geen teken van god, maar in ieder geval zeker wel van een natuurlijk evolutie proces.

Kan dat niet Gods wil zijn?
pi_16569287
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan dat niet Gods wil zijn?

als je de aanname doet dat er een God is dan kan dat ja
fokschaap
  zondag 25 januari 2004 @ 15:58:38 #23
27698 Doffy
pi_16569297
quote:
Dit geeft toch vooral weer eens aan dat jij helemaal niets van het onderwerp afweet. Ik zou je daarom graag aan willen raden je eerst eens in het onderwerp in te gaan lezen (er zijn hier vele topics mee gevuld - en ook veel goeie boeken), voordat dit topic weer ontaard in een 'lesje evolutietheorie'. Daar heb ik zo langzamerhand m'n buik toch wel van vol.
'Nuff said
  zondag 25 januari 2004 @ 15:59:29 #24
27698 Doffy
pi_16569325
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:56 schreef Viola_Holt het volgende:
deed hij nou die groene en rode boekjes met christelijke liedjes
Volgens mij wel ja; ik heb althans een rood boekje van 'm in de kast staan.
'Nuff said
pi_16569361
quote:
Op zondag 25 januari 2004 15:59 schreef Doffy het volgende:

[..]

Volgens mij wel ja; ik heb althans een rood boekje van 'm in de kast staan.

op één of andere manier krijg ik een nostalgisch sentimenteel gevoel bij die boekjes. ik word oud
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')