quote:Discussieren over religie in de breedste zin van het woord.
Op zaterdag 24 januari 2004 22:03 schreef ketaw het volgende:
en wat is nu de bedoeling?
quote:Dan maar even een controversiele stelling er in gooien
schiet niet bepaald op. suggestie?
de wereld is ontstaan door Goddelijke schepping en niet evolutie
quote:Hoezo controversieel? Evolutie zegt helemaal geen ruk over het ontstaan van de wereld of het leven, alleen iets over de ontwikkeling van het leven.
Op zondag 25 januari 2004 11:07 schreef no_comment het volgende:[..]
Dan maar even een controversiele stelling er in gooien
Dat is het grootste misverstand tussen aanhangers van evolutie en schepping, ze sluiten elkaar nl helemaal niet uit en bijten elkaar ook niet. Er wordt vaak volkomen langs elkaar heen geluld in dergelijke discussies en dat is jammer.
quote:Trijntje Oosterhuis, dochter van vader Huub Oosterhuis. Niet alleen schreef die kerkmuziek, hij is bekender om zijn oecomenische christelijke gedichten.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:30 schreef thabit het volgende:
Een quizvraagje dan maar. Van welke beroemde Nederlandse zangeres maakt de vader kerkmuziek?
quote:God is verantwoordelijk voor de evolutie. Dat was Gods wil.
quote:Zo controversieel is dit niet, evolutie is een bedenksel om niet in het bestaan van God te geloven.
quote:Of God is een verzinsel om niet in evolutie te geloven.
Op zondag 25 januari 2004 13:30 schreef ketaw het volgende:[..]
Zo controversieel is dit niet, evolutie is een bedenksel om niet in het bestaan van God te geloven.
quote:Ik dacht dat de evolutie zoveel inhield als o.a. de oerknal?
Op zondag 25 januari 2004 11:38 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Hoezo controversieel? Evolutie zegt helemaal geen ruk over het ontstaan van de wereld of het leven, alleen iets over de ontwikkeling van het leven.
Dat is het grootste misverstand tussen aanhangers van evolutie en schepping, ze sluiten elkaar nl helemaal niet uit en bijten elkaar ook niet. Er wordt vaak volkomen langs elkaar heen geluld in dergelijke discussies en dat is jammer.
quote:Guess again, beter nog de oerknal is in het geheel niet bewijsbaar en dus niet wetenschappelijk.
Op zondag 25 januari 2004 15:17 schreef no_comment het volgende:
Ik dacht dat de evolutie zoveel inhield als o.a. de oerknal?
quote:Zou kunnen. Maar nu heb je twee theorieën, een die bewezen is en de ander waar je wetenschappelijk niet eens een aanleiding voor hebt en kies je voor de tweede. Waarom?
Anyway dan niet he onstaan van wereld maar dan het onstaan van het (menselijk)leven
quote:Geef de evolutietheorie niet te veel credit.
Op zondag 25 januari 2004 15:17 schreef no_comment het volgende:[..]
Anyway dan niet he onstaan van wereld maar dan het onstaan van het (menselijk)leven
quote:Dat door ultraviolette belichting van ijs zich aminozuren vormen. Overigens heeft ook dit niks met de evolutietheorie te maken.
Op zondag 25 januari 2004 15:34 schreef no_comment het volgende:
welke is bewezen dan
quote:deed hij nou die groene en rode boekjes met christelijke liedjes
Op zondag 25 januari 2004 12:07 schreef Doffy het volgende:[..]
Trijntje Oosterhuis, dochter van vader Huub Oosterhuis. Niet alleen schreef die kerkmuziek, hij is bekender om zijn oecomenische christelijke gedichten.
quote:Kan dat niet Gods wil zijn?
Op zondag 25 januari 2004 15:50 schreef speknek het volgende:Het ontstaan van menselijke leven heeft elke dag in vele kraamklinieken plaats en ook daar geen teken van god, maar in ieder geval zeker wel van een natuurlijk evolutie proces.
quote:als je de aanname doet dat er een God is dan kan dat ja
Op zondag 25 januari 2004 15:56 schreef Gia het volgende:[..]
Kan dat niet Gods wil zijn?
quote:Dit geeft toch vooral weer eens aan dat jij helemaal niets van het onderwerp afweet.
Op zondag 25 januari 2004 15:17 schreef no_comment het volgende:
quote:Volgens mij wel ja; ik heb althans een rood boekje van 'm in de kast staan.
Op zondag 25 januari 2004 15:56 schreef Viola_Holt het volgende:
deed hij nou die groene en rode boekjes met christelijke liedjes
quote:op één of andere manier krijg ik een nostalgisch sentimenteel gevoel bij die boekjes. ik word oud
Op zondag 25 januari 2004 15:59 schreef Doffy het volgende:[..]
Volgens mij wel ja; ik heb althans een rood boekje van 'm in de kast staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |