je kan lang zoeken maar er zijn helemaal geen verschillen!
IEDEREEN die met een heilig schrift onder zn arm, staat te verkondigen dat een ander slecht/ ongelovig/ enz zou zijn, die heeft het belangrijkste onderdeel overgeslagen...
in alle schriften staat nadrukkelijk geschreven dat de texten bedoeld zijn voor persoonlijke ontwikkeling.
Als je dus toch al wil geloven in iets wat iemand hééél lang geleden heeft gedroomd en daarna opgeschreven....
DOE DAT DAN IN JEZELF EN VAL ONS ER NIET MEE LASTIG
p.s. voor moslims :
5 x lezen a.u.b.
( ze krijgen het vanaf hun eerste dag in "hersenspoel vorm" ingegoten.... )
die kun je het nauwelijks kwalijk nemen......
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 04:58 schreef Megumi het volgende:
Het is allemaal flauwekul en onzin. Punt uit.
er is helemaal geen god!
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 05:11 schreef Megumi het volgende:
Zit er idd nog.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 05:53 schreef juns het volgende:
als je al die godsdiensten nou opheft zou er dan minder gedonder zijn op de wereld ?
mensen kunnen zich dan niet meer beroepen op "het boek"...
ze zullen moeten kunnen UITLEGGEN waarom ze een bepaalde mening hebben.....
en da's zonder koran niet makkelijk...
quote:maar dan krijg je wél inzicht in wat die mensen ECHT denken....
Op dinsdag 20 januari 2004 06:41 schreef gargamel het volgende:
Nee dat is een mythe. Godsdiensten worden mis/gebruikt door mensen om hun doelen te bereiken. Alsdie er niet zouden zijn verzinnen ze er zelf wel een (baghwan anyone?) of een ander middel (buitenlanders/homo's/ de economie/war on terror)
en kunnen ze zich niet meer beroepen op opvoeding of geloof...
PS. Misschien ook [CENTRAAL] Veda topic openen?
[Dit bericht is gewijzigd door Doffy op 20-01-2004 10:33]
quote:Maar ze doen alsnog hetzelfde?
Op dinsdag 20 januari 2004 06:47 schreef Oversight het volgende:[..]
maar dan krijg je wél inzicht in wat die mensen ECHT denken....
en kunnen ze zich niet meer beroepen op opvoeding of geloof...
Ik voel het klassieke misverstand ''ALLE OORLOGEN KOMEN DOOR RELIGIE!'' aankomen.
quote:Nou niet alle oorlogen maar wel de meeste.Ik ben overtuigd dat er geen God bestaat en als ie zou bestaan is het de grootste klootzak die er is die ik niet zou vereren.Als alle religies nou eens dat geloof minder zwaar opvatten zouden er per dag misschien een paar honderd doden minder vallen.Maar goed dit is natuurlijk onmogenlijk aangezien er veel mensen denken dat er wel iemand is die alles regelt en die alles heeft geschapen....pffff het volk is echt dom.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:35 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Maar ze doen alsnog hetzelfde?
Ik voel het klassieke misverstand ''ALLE OORLOGEN KOMEN DOOR RELIGIE!'' aankomen.
quote:Het ergste aan religie's is het feit dat men daarbij automatisch aanneemt (of op z'n minst: makkelijk verleidt wordt dat aan te nemen) dat men de "absolute waarheid" in pacht heeft. Niets is gevaarlijker dan een mens met een rotsvaste overtuiging, en religie helpt in het 'legitimeren' daarvan. Daarom kan religie bijzonder gevaarlijk zijn.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:18 schreef Bvlgari het volgende:
Nou niet alle oorlogen maar wel de meeste.Ik ben overtuigd dat er geen God bestaat en als ie zou bestaan is het de grootste klootzak die er is die ik niet zou vereren.Als alle religies nou eens dat geloof minder zwaar opvatten zouden er per dag misschien een paar honderd doden minder vallen.Maar goed dit is natuurlijk onmogenlijk aangezien er veel mensen denken dat er wel iemand is die alles regelt en die alles heeft geschapen....pffff het volk is echt dom.
quote:Hulde!!Eindelijk iemand die mijn taal spreekt.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:29 schreef Doffy het volgende:[..]
Het ergste aan religie's is het feit dat men daarbij automatisch aanneemt (of op z'n minst: makkelijk verleidt wordt dat aan te nemen) dat men de "absolute waarheid" in pacht heeft. Niets is gevaarlijker dan een mens met een rotsvaste overtuiging, en religie helpt in het 'legitimeren' daarvan. Daarom kan religie bijzonder gevaarlijk zijn.
quote:Let wel: mijn opvatting is subtiel verschillend aan die van jou: religie's zijn niet de oorzaak van oorlogen, dat zijn mensen. Echter, religie's kunnen (en worden!) gebruikt worden om mensen tegen elkaar op te hitsen - puur en alleen omdat er altijd in zwart-wit geredeneerd wordt.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:32 schreef Bvlgari het volgende:
Hulde!!Eindelijk iemand die mijn taal spreekt.
En omdat dat soort zaken ook op religieuze scholen gepredikt wordt, moeten we die ook afschaffen.
Ceterum censeo scholas religiosas esse delendam
quote:en daar ben je diep van overtuigd !
Op dinsdag 20 januari 2004 13:41 schreef Bvlgari het volgende:
Kijk dat is ook wat ik wel bedoel,mensen met een diepe overtuiging zijn gevaarlijk en die mensen zorgen voor oorlogen.Natuurlijk is het geloof op zichzelf niet zo gevaarlijk alleen de mens is zwak en beinvloedbaar.
quote:Sommige extreem-rechtse groeperingen kunnen er anders ook wel wat van, en die doen dat zonder heilige boeken. Zal dus niets opleveren.
Op dinsdag 20 januari 2004 06:45 schreef Oversight het volgende:[..]
ik denk het eigenlijk wél.....
mensen kunnen zich dan niet meer beroepen op "het boek"...
ze zullen moeten kunnen UITLEGGEN waarom ze een bepaalde mening hebben.....
en da's zonder koran niet makkelijk...
Mensen een geloof opleggen of opleggen hoe ze moeten geloven, vind ik helemaal fout. Niemand verplicht mij te bidden, niemand verplicht mij naar de kerk te gaan, niemand verplicht mij me op een bepaalde manier te kleden. Geloven moet vrij zijn en geen plicht. En zeker niet expansionistisch. (is dat een woord?)
quote:Als het geloof iets van jezelf is maakt het toch niet uit dat anderen het geloof misbruiken voor kruistochten
Op dinsdag 20 januari 2004 15:31 schreef Gia het volgende:
Ik vind een geloof fout als er op een geweldadige manier getracht wordt het uit te breiden. Zoals de kruistochten vroeger. Als dat nog zo zou zijn, zou ik geen katholiek meer willen zijn. Een geloof moet gewoon iets van jezelf zijn.
quote:Eh....jawel?
Op dinsdag 20 januari 2004 15:46 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Als het geloof iets van jezelf is maakt het toch niet uit dat anderen het geloof misbruiken voor kruistochten
quote:dit is toch deel 1?
Op dinsdag 20 januari 2004 15:58 schreef thabit het volgende:
En WEER ontbreekt de link naar het vorige deel. Waardeloos!.
quote:Volgens mij is het deel 10. Maar goed, ik zal wel niet kunnen tellen.
Op dinsdag 20 januari 2004 16:02 schreef Alicey het volgende:[..]
dit is toch deel 1?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |