abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2004 @ 04:56:49 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_16418101
ZOEK de 10 verschillen

je kan lang zoeken maar er zijn helemaal geen verschillen!

IEDEREEN die met een heilig schrift onder zn arm, staat te verkondigen dat een ander slecht/ ongelovig/ enz zou zijn, die heeft het belangrijkste onderdeel overgeslagen...

in alle schriften staat nadrukkelijk geschreven dat de texten bedoeld zijn voor persoonlijke ontwikkeling.

Als je dus toch al wil geloven in iets wat iemand hééél lang geleden heeft gedroomd en daarna opgeschreven....
DOE DAT DAN IN JEZELF EN VAL ONS ER NIET MEE LASTIG

p.s. voor moslims :

5 x lezen a.u.b.
( ze krijgen het vanaf hun eerste dag in "hersenspoel vorm" ingegoten.... )
die kun je het nauwelijks kwalijk nemen......

◢◤
  dinsdag 20 januari 2004 @ 04:58:45 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16418114
Het is allemaal flauwekul en onzin. Punt uit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 05:07:07 #3
19194 Oversight
◢◤
pi_16418142
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 04:58 schreef Megumi het volgende:
Het is allemaal flauwekul en onzin. Punt uit.
en je werd niet door een bliksem getroffen nadat je dit postte ?
dat is het bewijs !!!

er is helemaal geen god!

◢◤
  dinsdag 20 januari 2004 @ 05:11:26 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16418153
Zit er idd nog.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 05:17:26 #5
19194 Oversight
◢◤
pi_16418175
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 05:11 schreef Megumi het volgende:
Zit er idd nog.
zie je wel..... !
◢◤
pi_16418286
als je al die godsdiensten nou opheft zou er dan minder gedonder zijn op de wereld ?
pi_16418376
Nee dat is een mythe. Godsdiensten worden mis/gebruikt door mensen om hun doelen te bereiken. Alsdie er niet zouden zijn verzinnen ze er zelf wel een (baghwan anyone?) of een ander middel (buitenlanders/homo's/ de economie/war on terror)
  dinsdag 20 januari 2004 @ 06:45:46 #8
19194 Oversight
◢◤
pi_16418384
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 05:53 schreef juns het volgende:
als je al die godsdiensten nou opheft zou er dan minder gedonder zijn op de wereld ?
ik denk het eigenlijk wél.....

mensen kunnen zich dan niet meer beroepen op "het boek"...

ze zullen moeten kunnen UITLEGGEN waarom ze een bepaalde mening hebben.....

en da's zonder koran niet makkelijk...

◢◤
  dinsdag 20 januari 2004 @ 06:47:13 #9
19194 Oversight
◢◤
pi_16418387
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 06:41 schreef gargamel het volgende:
Nee dat is een mythe. Godsdiensten worden mis/gebruikt door mensen om hun doelen te bereiken. Alsdie er niet zouden zijn verzinnen ze er zelf wel een (baghwan anyone?) of een ander middel (buitenlanders/homo's/ de economie/war on terror)
maar dan krijg je wél inzicht in wat die mensen ECHT denken....

en kunnen ze zich niet meer beroepen op opvoeding of geloof...

◢◤
pi_16418404
Nog niets gelezen waar ik het niet mee eens ben

*verkapte terugvindpost*

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:25:18 #11
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_16420940
Op zich een goed idee om naast een [CENTRAAL] bijbel-topic ook een [CENTRAAL] Qu'ran topic te openen. Jammer alleen dat dat tot dusver gevuld is met domme one-liners en reli-bashing. Nu vind ik kritiek prima, maar dan wel gebaseerd op zinnige argumenten ajb.

PS. Misschien ook [CENTRAAL] Veda topic openen?

[Dit bericht is gewijzigd door Doffy op 20-01-2004 10:33]

'Nuff said
pi_16422378
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 06:47 schreef Oversight het volgende:

[..]

maar dan krijg je wél inzicht in wat die mensen ECHT denken....

en kunnen ze zich niet meer beroepen op opvoeding of geloof...

Maar ze doen alsnog hetzelfde?

Ik voel het klassieke misverstand ''ALLE OORLOGEN KOMEN DOOR RELIGIE!'' aankomen.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_16425402
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 11:35 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Maar ze doen alsnog hetzelfde?

Ik voel het klassieke misverstand ''ALLE OORLOGEN KOMEN DOOR RELIGIE!'' aankomen.

Nou niet alle oorlogen maar wel de meeste.Ik ben overtuigd dat er geen God bestaat en als ie zou bestaan is het de grootste klootzak die er is die ik niet zou vereren.Als alle religies nou eens dat geloof minder zwaar opvatten zouden er per dag misschien een paar honderd doden minder vallen.Maar goed dit is natuurlijk onmogenlijk aangezien er veel mensen denken dat er wel iemand is die alles regelt en die alles heeft geschapen....pffff het volk is echt dom.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 13:29:37 #14
27698 Doffy
pi_16425801
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:18 schreef Bvlgari het volgende:
Nou niet alle oorlogen maar wel de meeste.Ik ben overtuigd dat er geen God bestaat en als ie zou bestaan is het de grootste klootzak die er is die ik niet zou vereren.Als alle religies nou eens dat geloof minder zwaar opvatten zouden er per dag misschien een paar honderd doden minder vallen.Maar goed dit is natuurlijk onmogenlijk aangezien er veel mensen denken dat er wel iemand is die alles regelt en die alles heeft geschapen....pffff het volk is echt dom.
Het ergste aan religie's is het feit dat men daarbij automatisch aanneemt (of op z'n minst: makkelijk verleidt wordt dat aan te nemen) dat men de "absolute waarheid" in pacht heeft. Niets is gevaarlijker dan een mens met een rotsvaste overtuiging, en religie helpt in het 'legitimeren' daarvan. Daarom kan religie bijzonder gevaarlijk zijn.
'Nuff said
pi_16425923
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:29 schreef Doffy het volgende:

[..]

Het ergste aan religie's is het feit dat men daarbij automatisch aanneemt (of op z'n minst: makkelijk verleidt wordt dat aan te nemen) dat men de "absolute waarheid" in pacht heeft. Niets is gevaarlijker dan een mens met een rotsvaste overtuiging, en religie helpt in het 'legitimeren' daarvan. Daarom kan religie bijzonder gevaarlijk zijn.

Hulde!!Eindelijk iemand die mijn taal spreekt.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 13:37:13 #16
27698 Doffy
pi_16426073
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:32 schreef Bvlgari het volgende:
Hulde!!Eindelijk iemand die mijn taal spreekt.
Let wel: mijn opvatting is subtiel verschillend aan die van jou: religie's zijn niet de oorzaak van oorlogen, dat zijn mensen. Echter, religie's kunnen (en worden!) gebruikt worden om mensen tegen elkaar op te hitsen - puur en alleen omdat er altijd in zwart-wit geredeneerd wordt.

En omdat dat soort zaken ook op religieuze scholen gepredikt wordt, moeten we die ook afschaffen.

Ceterum censeo scholas religiosas esse delendam

'Nuff said
pi_16426187
Kijk dat is ook wat ik wel bedoel,mensen met een diepe overtuiging zijn gevaarlijk en die mensen zorgen voor oorlogen.Natuurlijk is het geloof op zichzelf niet zo gevaarlijk alleen de mens is zwak en beinvloedbaar.Dat is ook mijn hele punt.
pi_16426786
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:41 schreef Bvlgari het volgende:
Kijk dat is ook wat ik wel bedoel,mensen met een diepe overtuiging zijn gevaarlijk en die mensen zorgen voor oorlogen.Natuurlijk is het geloof op zichzelf niet zo gevaarlijk alleen de mens is zwak en beinvloedbaar.
en daar ben je diep van overtuigd !
fokschaap
  dinsdag 20 januari 2004 @ 14:21:54 #19
74055 Leiram
Gediplomeerd moraalridder.
pi_16427321
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 06:45 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik denk het eigenlijk wél.....

mensen kunnen zich dan niet meer beroepen op "het boek"...

ze zullen moeten kunnen UITLEGGEN waarom ze een bepaalde mening hebben.....

en da's zonder koran niet makkelijk...

Sommige extreem-rechtse groeperingen kunnen er anders ook wel wat van, en die doen dat zonder heilige boeken. Zal dus niets opleveren.
Schaap in wolfsklederen - Zwak en geslacht.[br]Let me watch over you.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 15:31:54 #20
3542 Gia
User under construction
pi_16429648
Ik vind een geloof fout als er op een geweldadige manier getracht wordt het uit te breiden. Zoals de kruistochten vroeger. Als dat nog zo zou zijn, zou ik geen katholiek meer willen zijn. Een geloof moet gewoon iets van jezelf zijn. Het is niet iets waarmee je anderen moet confronteren. Van mij hoeven de klokken niet geluid te worden ten teken dat de mis bijna begint. Ik kan heus wel klokkijken. Men hoeft aan mij niet te zien dat ik katholiek ben. (Hoewel, katholieken dragen hun trouwring links, da's wel een verschil)

Mensen een geloof opleggen of opleggen hoe ze moeten geloven, vind ik helemaal fout. Niemand verplicht mij te bidden, niemand verplicht mij naar de kerk te gaan, niemand verplicht mij me op een bepaalde manier te kleden. Geloven moet vrij zijn en geen plicht. En zeker niet expansionistisch. (is dat een woord?)

pi_16430131
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:31 schreef Gia het volgende:
Ik vind een geloof fout als er op een geweldadige manier getracht wordt het uit te breiden. Zoals de kruistochten vroeger. Als dat nog zo zou zijn, zou ik geen katholiek meer willen zijn. Een geloof moet gewoon iets van jezelf zijn.
Als het geloof iets van jezelf is maakt het toch niet uit dat anderen het geloof misbruiken voor kruistochten
fokschaap
pi_16430386
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:46 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Als het geloof iets van jezelf is maakt het toch niet uit dat anderen het geloof misbruiken voor kruistochten

Eh....jawel?
pi_16430550
En WEER ontbreekt de link naar het vorige deel. Waardeloos! .
  dinsdag 20 januari 2004 @ 16:02:21 #24
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16430691
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 15:58 schreef thabit het volgende:
En WEER ontbreekt de link naar het vorige deel. Waardeloos! .
dit is toch deel 1?
pi_16430789
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

dit is toch deel 1?

Volgens mij is het deel 10. Maar goed, ik zal wel niet kunnen tellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')