Wie heeft er mooie treinpics?
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3
* Het materieel voor personenvervoer dat in Nederland rijdt:
Treinen
Buffel (DM'90):
Citypendel (SGM2):
Koploper, 3-baks (ICM3):
Koploper, 3-baks, Mendini (ICM3):
Koploper, 4-baks (ICM4):
DD-AR (4) + loc:
DD-AR (4), mDDm:
ICE-3:
Railhopper (SM'90)
Regiorunner 3-baks (IRM3)
(Verlengde) Regiorunner 4-baks (IRM4-VIRM4)
Verlengde Regiorunner 6-Baks (V-IRM6)
Sprinter (SGM3):
Sprinter (SGM3), vernieuwd:
Plan T (Mat '64):
Plan V (Mat '64):
Wadloper (DH1):
Wadloper (DH1) Wadfietser:
Wadloper (DH2):
Wadloper (DH2), NoordNed kleuren:
Belgische trein - AM62:
Belgische / Franse treinen - Thalys PBA:
Belgische / Franse treinen - Thalys PBKA:
Duitse trein - 624 (Groningen, Enschede):
Duitse trein - Getrokken materieel (Venlo):
Duitse trein - Talent 643 (3-baks) (Heerlen), Euregiobahn:
Duitse trein - Talent 643 (3-baks) (Enschede):
Rijtuigen:
DDM rijtuig:
Df (fietsrijtuig):
ICK rijtuig:
ICR rijtuig:
ICR rijtuig (Benelux)
ICRm rijtuig:
ICRm rijtuig (Benelux)
Plan W rijtuig:
Royale rijtuig:
Locomotieven
11.8 Loc, Benelux:
700 Loc:
1700 Loc:
1800 Loc:
Hippel Loc:
Stuurstanden
BDs (ICRm):
BKD (ICR):
mDDm (DDM):
Lightrail
A32 (Gouda - Alphen a/d Rijn):
Lint:
TW600 (Houten - Houten Castellum):
* Afkortingen in verband met de Nederlandse spoorwegen
Deze zijn hier te vinden.
* Andere handige linkjes
Gemaakt door sweek... Indien er nog fouten of onvolledigheden zijn, meldt ze dan even hier of via sweek@fok.nl .
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 27-01-2004 11:34]
quote:Ja, wacht, die ga ik even maken! Ik wist niet dat 'ie zo snel vol zou zitten...
Op zaterdag 24 januari 2004 12:01 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Vorige: Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3/Wordt tijd voor een volwassen OP.
edit:
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 24-01-2004 12:53]
quote:Nee, Plan X rijdt niet meer....
Op zaterdag 24 januari 2004 12:32 schreef ImPrEzA het volgende:
het oude dieseltreintje dat tot een jaar geleden op Almelo-Marienberg reed? of rijdt dat materieel helemaal nergens meer...edit:
quote:Hmm, heb jij daar foto's van dan?
Op zaterdag 24 januari 2004 13:23 schreef sexylexy het volgende:
de SIK wordt toch ook nog af en toe gebruikt voor rangeren, en de 1100 en 1300 nog heel af en toe in de dienstregeling, en 6400 en 6500? of is dat geen NS
quote:De SIK is geloof ik afgekeurd door de arbeidsincpectie. Misschien dat er her en der wat exemplaren zijn die voorzien zijn van betere valhekken rondom, want dat was geloof ik het kritieke punt. De 1100'en en 1300'en zijn helaas uit de dienstregeling verdwenen. De 1302 is momenteel een dienstvaardige museumloc, en de Werkgroep 1501 heeft net een 1100 in zijn bezit gekregen.
Op zaterdag 24 januari 2004 13:23 schreef sexylexy het volgende:
de SIK wordt toch ook nog af en toe gebruikt voor rangeren, en de 1100 en 1300 nog heel af en toe in de dienstregeling, en 6400 en 6500? of is dat geen NS
quote:Ow okee, dan is 'ie toch redelijk compleet?
Op zaterdag 24 januari 2004 15:15 schreef Duvel het volgende:[..]
De SIK is geloof ik afgekeurd door de arbeidsincpectie. Misschien dat er her en der wat exemplaren zijn die voorzien zijn van betere valhekken rondom, want dat was geloof ik het kritieke punt. De 1100'en en 1300'en zijn helaas uit de dienstregeling verdwenen. De 1302 is momenteel een dienstvaardige museumloc, en de Werkgroep 1501 heeft net een 1100 in zijn bezit gekregen.
De 6400-serie (6401 - 6520) zijn van Railion Nederland, en dat is inderdaad geen NS meer
quote:Als je goede foto's hebt van het "gewone" materiaal dat tussen Venlo en Duitsland rijdt, graag!
Op zaterdag 24 januari 2004 15:23 schreef Klonk het volgende:
Is er intresse in Duits materiaal wat in Nederland komt, ik woon in Venlo en er komt regelmatig duits materiaal en een zelfs een stoomloc die hier ivm het toerisme rijd voor mijn camera lens
Deze loc zag ik voor het eerst in Oostenrijk rijden en was meteen verliefd..... De treinen die in Nederland rijden halen het bij lange na niet qua schoonheid vergeleken met andere landen vind ik....
Of lekker ouderwetse dieselslurpende amerikaanse treinen, 1 brok power
quote:Ja, maar ze zijn er ook in andere smaken. Je kan bijvoorbeeld voor alleen het stuk Ehv-Ut een overgang kopen, retour of enkele reis. Dan kan je voor een paar euro in de spits heerlijk zitten.
Op zaterdag 24 januari 2004 12:01 schreef Jerommeke.nl het volgende:
die 2-1 kaarten kan je die ook bij de automaat kopen?
Ze zitten in de nieuwe kaartautomaten onder 'overige kaartsoorten' links onderen, en daarna de rechterkolom onder 'overgangsbewijzen'.
Officieel mag je trouwens geen kaartje met korting nemen als je er niet ook een samenreiskorting of voordeelurenkaart bij hebt, maar dat weet niemand. En de conducteurs die het weten (heb ik maar één keer gehad aflopen jaren), die zei dat ik maar gewoon met korting moest blijven kopen omdat toch niemand het ziet.
quote:Heerenveen-Zwolle-Drienerlo
Op zaterdag 24 januari 2004 10:31 schreef sweek het volgende:
Waar ben je allemaal naar toe geweest?.
Verder heb ik als link danwel bron voor veel goede foto's (=geen crappy kwaliteit), nog deze:
http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/
Daar is vrijwel elk (reizigers)materieel te vinden, wel goed zoeken, want geordend staat het niet
eens ff checken hoeveel die dingen kosten.... dat is gewoon netto het verschil tussen 1 en 2? want anders is t nog best veel voor een student, die niet tussen die rokende spits wil zitten.
Deze bedoel ik dus:
Pracht trein
.
Jammer dat ze amper (of helemaal niet meer?) rijden.
quote:Dat is helaas geen NS trein meer
Op zaterdag 24 januari 2004 20:23 schreef blieblie het volgende:
jullie missen deHondekop
.
Ff plaatje zoeken.
quote:ACTS rijdt er nog mee, maar dan wel in het (onder het stof) blauw.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:27 schreef blieblie het volgende:Deze bedoel ik dus:
Pracht trein
.
Jammer dat ze amper (of helemaal niet meer?) rijden.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:28 schreef Duvel het volgende:[..]
Dat is helaas geen NS trein meer
Er zijn nog twee museumtreinstellen over, eentje van het Nederlands Spoorwegmuseum en een van de Stichting Mat '54 Hondekop Vier. De laatste is een vierwagenstel en teruggebracht in grasgroene beschildering, de eerste is een tweewagenstel en momenteel geel-grijs.
Deze foto's zijn trouwens niet van mij, copyight dus van de persoon die onder de nick 'PizzaMan' door het leven gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 24-01-2004 20:39]
quote:Das een andere hondekop, maar wel jammer dat ze alleen nog blauwe hebben
Op zaterdag 24 januari 2004 20:32 schreef MREn het volgende:[..]
De 1200 blijft een gigantisch prachtige loc.
quote:OF kortingskaart OF vervoersbewijs, niet tegelijkertijd (wel samenreis korting natuurlijk). Niemand weet het, dus dikke boeie.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:21 schreef Jerommeke.nl het volgende:
oh, maareuhm, je OV is toch altijd ook een soort kortingskaart, dus dat is mooi meegenomen? ik heb zat vaak conducteurs gezien die het lijken te weten als we hetzelfde bedoelen.
quote:Is idd gewoon het verschil tussen een 1e klas kaartje met korting en 2e klas kaartje met korting.
eens ff checken hoeveel die dingen kosten.... dat is gewoon netto het verschil tussen 1 en 2? want anders is t nog best veel voor een student, die niet tussen die rokende spits wil zitten.
Om er maar eens een chronisch druk stuk uit te pakken: Utrecht-Eindhoven.
www.ns.nl:
Van Utrecht Centraal naar Eindhoven (80 km)
1e klas enkel met korting: 10,40
2e klas enkel met korting: 6,50 -/-
--------------------------------------
overgang 2-1 enkel met korting: 3,90
AM62 doet Maastricht - Luik, ook de stoptrein richting Antwerpen?
Thalys voor Amsterdam - Parijs -
Talent - Enschede en Heerlen - grens
Venlo - Push/pulltrein
Groningen - Grens weet ik even niet meer...
En dan nog een Belgische loc 11.8 zeker...?
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 25-01-2004 15:21]
quote:Daar heb je twee soorten: de 643 op Enschede - Munster en in Heerlen rijdt de serie 644. Enschede heeft ook nog de serie 624:
Op zondag 25 januari 2004 15:00 schreef sweek het volgende:
Wat heb ik allemaal nodig voor het niet-Nederlandse materieel dat in Nederland rijdt te hebben?
Talent - Enschede en Heerlen - grens
quote:Waar zit je dan ergens op school? Want stoom met containers heeft in Nederland al jaren niet meer gereden. Misschien een Duitse (Russische) diesel van RN aangezien voor een stoomloc? Die dingen kunnen flínk roken.
Op zaterdag 24 januari 2004 22:24 schreef sexylexy het volgende:
Ik zit op school en die loopt langs een station, ik zie weleens mooie treinen voorbij komen, zoals een keer een stoomloc met een sliert containers erachteraan, en ICE3's die normaal nooit voorbij komen.. omgeleid denk ik, wel mooi om te zien
http://www.museumbuurtspoorweg.nl
Prachtig materiaal hebben ze daar, als klein mannetje heb ik daar veeeel tijd doorgebracht als ik bij mijn grootouders op bezoek was.
quote:Ik woon er redelijk in de buurt, ga er wel eens kijken. Deze zomer nog een retourtje gedaan, erg leuk.
Op zondag 25 januari 2004 22:53 schreef blieblie het volgende:
Iemand trouwens bekend met de MBS in Haaksbergen??
*Jeugdsentiment*http://www.museumbuurtspoorweg.nl
Prachtig materiaal hebben ze daar, als klein mannetje heb ik daar veeeel tijd doorgebracht als ik bij mijn grootouders op bezoek was.
quote:Daar ga ik me vandaag of morgen eens mee bezig houden, ligt er even aan of mijn rug het een goed idee vind om iets te gaan doen (aauuwww)
Venlo - Push/pulltrein
* Taurus heeft de 624 zowel in het verkeersrood als in het mintgroen in Enschede
Ik zie geen verschil..
quote:Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.
Op maandag 26 januari 2004 11:09 schreef Larry101 het volgende:
Misschien even een stomme vraag tussen door... Maar wat is eigenlijk het verschil tussen een 1700 en een 1800 loc?Ik zie geen verschil..
Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.
De 111-123-6 op weg naar Venlo
Dezelfde 111-123-6 vertrekt weer van Venlo
Op het rangeer terrein van Venlo trof ik een roedel Duitse loks aan van DB Cargo
Het zelfde groepje maar dan van de andere kant
Venlo is op dit moment het best bewaakte rangeerterrein gezien de lange trein met militair spul wat er stond, tanks, hummers, pantserwagens enz.
Mocht iemand de foto's groter willen hebben (1024 x 768) laat het dan maar even weten dan mail ik ze je toe
quote:THNX!
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:[..]
Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.
Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.
Jammer genoeg is er bij ons in Almelo weinig variatie, vaak een aantal 6400' en en af en toe een 1600. Verder rijdt bij ons 1x in de week een trein van ACTS.
quote:Er zijn in elk geval nog vier verschillen die ik zo even weet:
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:[..]
Of er verder nog technische verschillen zijn (tussen 1700 en 1800, red.) weet ik niet.
quote:Ik vond vooral die lange militaire trein wel boeiend, jammer dat het buiten wat donker weer was en dat ze tegen een donkere achtergrond stonden, al dat spul zie je toch niet elke dag.
Op maandag 26 januari 2004 14:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Venlo is een leuke plaats om locs te spottenJammer genoeg is er bij ons in Almelo weinig variatie, vaak een aantal 6400' en en af en toe een 1600. Verder rijdt bij ons 1x in de week een trein van ACTS.
quote:Zeer zeker, het remsysteem is anders.
Op maandag 26 januari 2004 11:46 schreef Sander_Prinsen het volgende:[..]
Uiterlijk is er volgens mij geen (of weinig) verschil. De 1800 (voorheen 1600) is de eerste serie en bedoeld voor intercity's (met ICR) en goederentreinen. De 1700 reeks was origineel bedoeld om DD-AR te trekken en hadden automatische koppelingen. Aangezien veel DD-AR treinen nu een vaste loc hebben, zijn er een aantal 1700'en vrijgekomen voor intercity diensten.
Of er verder nog technische verschillen zijn weet ik niet.
quote:Goede site dat!
Op maandag 26 januari 2004 16:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
Ik was weer even een uurtje zoet...
quote:
Op maandag 26 januari 2004 00:14 schreef MREn het volgende:
Ik ben morgen weer thuis, en daar heb nog nog foto's van Talent en 643 in Enschede, dus deze post is meer voor mezelf om het niet te vergeten
quote:Fijne links, ik ga me daar zeker eens mee bezig houden, heb nu al wat tijden opgeschreven om eens wat goederenverkeer op de plaat te zetten
Op maandag 26 januari 2004 16:23 schreef Taurus1978 het volgende:
Voor dienstregelingen van goederentreinen is www.rolandrail.net een absolute aanrader, met o.a. ook dienstregelingen van internationale goederentreinen via Venlo door diverse maatschappijen.
quote:Maar extreem veel 1600'en zie je daar nu ook weer niet.
Op dinsdag 27 januari 2004 11:25 schreef Klonk het volgende:
Dat moet in Venlo geen al te groot probleem zijn, daar barst het van het railion materieel
quote:Hebben ze daar 1500 V ?
Op dinsdag 27 januari 2004 10:50 schreef Taurus1978 het volgende:
Er is al interesse getoond door een Italiaanse vervoerder om een aantal 1600'en van Railion over te nemen.
quote:Volgens mij 3000, net als in België. Zouden ze de 1600'en willen ombouwen?
Op woensdag 28 januari 2004 08:16 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Hebben ze daar 1500 V ?
Ivo
quote:Ombouw is al gebegonnen in Rotterdam.
Op woensdag 28 januari 2004 10:17 schreef Taurus1978 het volgende:
Voordat de 1600'en naar Italië gaan zullen ze eerst in Tilburg moeten worden omgebouwd. Het ombouwen van 1500V naar 3000V schijnt betrekkelijk eenvoudig te kunnen.
Is idd redelijk eenvoudig te doen met downchopper.
quote:Er is helemaal geen ombouw in Rotterdam begonnen. Tb heeft de 1618 binnengenomen en die gaat vermoedelijk als 'proto' dienen.
Op woensdag 28 januari 2004 13:22 schreef MREn het volgende:[..]
Ombouw is al gebegonnen in Rotterdam.
Is idd redelijk eenvoudig te doen met downchopper.
quote:...waarna deze voor testen en check-ups naar een of ander FS service-station gaat in Rotterdam. Al werken daar maar een paar van die kantoormannetjes en een paar Nederlandse monteurs in dienst. Ze worden waarschijnlijk vanaf daar verscheept naar Italie, mocht alles doorgaan.
Op woensdag 28 januari 2004 15:19 schreef Lucske het volgende:[..]
Er is helemaal geen ombouw in Rotterdam begonnen. Tb heeft de 1618 binnengenomen en die gaat vermoedelijk als 'proto' dienen.
(wel een vage via-via-mondelingbron, dus het waarheidsgehalte??..)
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 28-01-2004 18:15]
Ik hoop nog wat mooie foto's te kunnen maken met die sneeuw...
quote:Kampen kan je erg mooie foto's maken. Vooral vanaf de weg naar IJsselmuiden (bekende 'gouden' brug, centrum van Kampen zijn erg mooi). En geen slagje Emmen in de planning voor de geweldige met uitsterven bedreigde Railhopper?
Op woensdag 28 januari 2004 20:08 schreef sweek het volgende:
Morgen ga ik het volgende ritje maken:
Schinnen - Sittard - Haarlem - Zandvoort Aan Zee - Haarlem - Alkmaar.
Dan iemand oppikken, waarna we samen verder gaan naar: Den Helder - Harlingen (interliner), Harlingen Haven, Leeuwarden, Zwolle en Kampen.
Dan de interliner naar Lelystad, trein naar Amsterdam centraal, en ten slotte naar Hoorn..
Ik hoop nog wat mooie foto's te kunnen maken met die sneeuw...
quote:Bedankt voor de tip! Zal proberen daar wat foto's van te maken.
Op woensdag 28 januari 2004 20:21 schreef MREn het volgende:[..]
Kampen kan je erg mooie foto's maken. Vooral vanaf de weg naar IJsselmuiden (bekende 'gouden' brug, centrum van Kampen zijn erg mooi). En geen slagje Emmen in de planning voor de geweldige met uitsterven bedreigde Railhopper?
quote:Kan je mooi meteen richting Enschede. En dan via Almelo - Marienberg richting Emmen.
Op woensdag 28 januari 2004 20:54 schreef sweek het volgende:[..]
Bedankt voor de tip! Zal proberen daar wat foto's van te maken.
.
Slagje Emmen komt binnenkort wel eens, ik ga sowieso die hele hoek doen nog... dit is wel even genoeg voor een dagje..
(c) foto's www.112groningen.nl
quote:Aansluiting in Mrb is echt ruk, het is al 15min ofzo wachten op de stoptrein, en die wordt met 2*plan V gereden meestal. Als je dan in Hardenberg uitstapt is het 5 min wachten op de tegentrein naar Zl, dat is meestal wel SM90
Op woensdag 28 januari 2004 21:13 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Kan je mooi meteen richting Enschede. En dan via Almelo - Marienberg richting Emmen.
quote:Ja, het is kut, maar het gaat om het idee dat je dat lijntje ook minimaal 1x gedaan moet hebben, kan je meteen mooi door naar Emmen, eventueel daar met bus naar Groningen/Hoogeveen/Assen als je nog verder wil. Ofzo.
Op woensdag 28 januari 2004 21:31 schreef MREn het volgende:[..]
Aansluiting in Mrb is echt ruk, het is al 15min ofzo wachten op de stoptrein, en die wordt met 2*plan V gereden meestal. Als je dan in Hardenberg uitstapt is het 5 min wachten op de tegentrein naar Zl, dat is meestal wel SM90
quote:Ik zou persoonlijk via Amersfoort naar Zwolle gaan, daar kun je onderweg mooie buitenfoto's maken, als er dan in Zwolle geen Railhopper vertrekt naar Emmen heb je als optie het kortste lijntje van Nederland: Zwolle-Kampen.
Op woensdag 28 januari 2004 21:36 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, het is kut, maar het gaat om het idee dat je dat lijntje ook minimaal 1x gedaan moet hebben, kan je meteen mooi door naar Emmen, eventueel daar met bus naar Groningen/Hoogeveen/Assen als je nog verder wil. Ofzo.
Fototip: op de brug aan de noordzijde van het station kun je het emplacement goed zien. Verder kun je bij binnenrijden van Zwolle uit ri. Amersfoort rechts nog leuk knippen op het opstelterrein aldaar.
(Verraad ik nu hieruit dat ik vrijwel elke lijn in Zuidoost, Midden, Noord en Oost van Nederland ken? Ik heb al wel bijna alle lijntjes in het land gehad)
quote:Kijk, controle in Rotterdam is heel wat anders dan ombouw in Rotterdam. Overigens vermoed ik dat de Nedtrain-werkplaats Feijenoord bedoeld wordt.
Op woensdag 28 januari 2004 15:33 schreef MREn het volgende:[..]
...waarna deze voor testen en check-ups naar een of ander FS service-station gaat in Rotterdam. Al werken daar maar een paar van die kantoormannetjes en een paar Nederlandse monteurs in dienst. Ze worden waarschijnlijk vanaf daar verscheept naar Italie, mocht alles doorgaan.
(wel een vage via-via-mondelingbron, dus het waarheidsgehalte??..)
Dat is lekker zitten zeg! Met zoveel beenruimte. .
Wadloper interieur...
Wat een mooi station! .
Nu al weer graffiti er op... .
We waren trouwens te laat in Kampen om nog mooie foto's te maken...
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 02-02-2004 22:55]
op de pc van m'n pa staat train simulator, met het ns materieel. wel grappig om dat te zien. Ik probeer ook het traject zaandam->enkhuizen erin te laden maar dat is nog niet gelukt. staat allemaal bij christrains.com
quote:Ik ga deze maand nog naar Kamen voor pics, mits mooi helder weer.
Op maandag 2 februari 2004 16:31 schreef sweek het volgende:
[afbeelding]
Wadloper interieur...
[/url]We waren trouwens te laat in Kampen om nog mooie foto's te maken...
M'n vrouw zou helemaal gek worden van bovenstaande pic: flits weerkaatsing in raam Ze wordt ook helemaal gek als ze dat zien op makelaar-sites, maar dat zal wel een beroepsafwijking zijn...
De trein van Venlo naar Reuver, ter hoogte van Belfeld om 11.33 in een flinke sneeuwbui
quote:Ja, dat geloof ik best ja...
Op dinsdag 3 februari 2004 03:42 schreef MREn het volgende:[..]
Ik ga deze maand nog naar Kamen voor pics, mits mooi helder weer.
M'n vrouw zou helemaal gek worden van bovenstaande pic: flits weerkaatsing in raam
Ze wordt ook helemaal gek als ze dat zien op makelaar-sites, maar dat zal wel een beroepsafwijking zijn...
quote:Erg mooi!
Op dinsdag 3 februari 2004 09:44 schreef Klonk het volgende:
Ben vorige week tijdens de sneeuw even buiten wezen spelen:[afbeelding]
De trein van Venlo naar Reuver, ter hoogte van Belfeld om 11.33 in een flinke sneeuwbui
quote:Ik weet het ook niet wat het veroorzaakt heeft, ik heb de iso op 200 geprobeerd, 100 en 400 (ja heb 3 treinen opgewacht
Op dinsdag 3 februari 2004 09:47 schreef sweek het volgende:[..]
Erg mooi!
.
Hij is alleen wat korrelig, de foto... ik weet niet waardoor dat komt? Stond je iso speed hoog ingesteld misschien?
Maar als je hem verkleind wordt 'ie weer heel mooi....
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is het feit dat ik de camera op multiple shots had staan, das een aparte stand op mijn trouwe powershot A40 waardoor die foto's heel kort achter elkaar kan nemen, mischien dat dat in combinatie met de aparte lichtomstandigheden de fout heeft veroorzaakt
quote:Ja, Twente is maar een saaie boel. Alleen maar ICM's, Buffels, Linten, af en toe een Vtje, 624s en 643ers. En (behalve in Enschede) veel goederenmat.
Op dinsdag 3 februari 2004 13:42 schreef Taurus1978 het volgende:
Geen idee, maar zolangzamerhand zijn koplopers hier in Twente nog de enigste electrische stellen aangezien de stoptreinserie Deventer - Almelo ook steeds meer met koplopers worden gereden, en volgens de laatste berichten vanaf april zelfs helemaal. Van mij mogen ze wel eens voor de afwisseling DD-IRM of V-IRM naar het oosten sturen. Dat is het enigste materieel dat ik hier nog niet gezien heb.
quote:Geen, slechts twee gecombineerde drieën in de laatste slag.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:49 schreef sweek het volgende:
Weet iemand trouwens hoeveel Koplopers er tegenwoordig rijden op Gvc - Ehv / Vl? Ik ben er erg blij mee!
quote:Waarom eigenlijk? Moeten ze overgebracht worden ofzo?
Op dinsdag 3 februari 2004 18:45 schreef Lucske het volgende:[..]
Geen, slechts twee gecombineerde drieën in de laatste slag.
quote:Nee, zal wel zijn om een stam ICK vrij te spelen en om niet zo'n overcapaciteit te hebben.
Op dinsdag 3 februari 2004 19:04 schreef sweek het volgende:[..]
Waarom eigenlijk? Moeten ze overgebracht worden ofzo?
Ik ben ze laatst ook overdag tegengekomen, maar dat was dan zeker maar een uitzonderlijk geval...
quote:En die stam zie ik inderdaad de laatste tijd rijden in de dienst tussen Asd en Ehv (of verder, geen idee).
Op dinsdag 3 februari 2004 22:44 schreef Lucske het volgende:[..]
Nee, zal wel zijn om een stam ICK vrij te spelen en om niet zo'n overcapaciteit te hebben.
quote:Nee, die stam is voordat de slagen met ICM beginnen al lang weer klaar met de dienst.
Op woensdag 4 februari 2004 08:49 schreef Duvel het volgende:[..]
En die stam zie ik inderdaad de laatste tijd rijden in de dienst tussen Asd en Ehv (of verder, geen idee).
quote:De eerste weet ik niet... verbouwde Sprinter? Iets recents in elk geval
Op donderdag 5 februari 2004 17:20 schreef MREn het volgende:
Weer een nieuwe aflevering van 'raad het mat'
De tweede is de gang langs de statische omzetter en andere meuk in een DD-AR Bvk!
quote:En waarom laat iedereen die deur openstaan als ze door die gang lopen?
Op donderdag 5 februari 2004 17:48 schreef Duvel het volgende:De tweede is de gang langs de statische omzetter en andere meuk in een DD-AR Bvk!
zo, dat is er ook weer uit
quote:Ik heb geen idee, ik mijd die benedenverdieping altijd als ik onverhoopt in zo'n trein terecht kom... DDAR:
Op donderdag 5 februari 2004 17:56 schreef TradeMarkie het volgende:[..]
En waarom laat iedereen die deur openstaan als ze door die gang lopen?
Zoveel moeite is het toch niet om ff die deur dicht te doen.zo, dat is er ook weer uit
quote:De buitendeuren van DD-AR zijn okay, voor hele kleine stukjes zijn het okaye bakken, dan blijf ik lekker op het balkon staan.
Op vrijdag 6 februari 2004 12:46 schreef Duvel het volgende:[..]
Ik heb geen idee, ik mijd die benedenverdieping altijd als ik onverhoopt in zo'n trein terecht kom... DDAR:
quote:Als je een kaartje per sms koopt, kan je daar voor (ik meen) 18 euro per ICE naar toe.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:02 schreef Klonk het volgende:
Volgende week dagje Keulen, ook eens even op het hoofdstation kijken wat er daar te zien is (ICE !!!)
quote:http://www.ns.nl/pers/actueeltjes.cgi?466
Op vrijdag 6 februari 2004 14:42 schreef MREn het volgende:[..]
Als je een kaartje per sms koopt, kan je daar voor (ik meen) 18 euro per ICE naar toe.
quote:ICRm.
Op donderdag 5 februari 2004 17:48 schreef Duvel het volgende:[..]
De eerste weet ik niet... verbouwde Sprinter? Iets recents in elk geval
quote:Ah, dan heb ik daar blijkbaar nog te weinig in gezeken!
Op vrijdag 6 februari 2004 15:54 schreef Lucske het volgende:[..]
ICRm.
quote:Ze zijn lekker breed ja, maar ze openen zo langzaam!
Op vrijdag 6 februari 2004 12:58 schreef QyRoZ het volgende:[..]
De buitendeuren van DD-AR zijn okay, voor hele kleine stukjes zijn het okaye bakken, dan blijf ik lekker op het balkon staan.
quote:Volgens de persmap van de presentatie in 1991 of 1992 openen de deuren van DD-AR in 4,5s! Dat is toch al 1,5s sneller dan de deuren van het DDM1 materieel
Op vrijdag 6 februari 2004 19:41 schreef sweek het volgende:[..]
Ze zijn lekker breed ja, maar ze openen zo langzaam!
[Dit bericht is gewijzigd door Duvel op 06-02-2004 20:18]
quote:Die van die duitse bakken op A'dam - Hengelo - Berlijn openen pas langzaam.
Op vrijdag 6 februari 2004 19:41 schreef sweek het volgende:[..]
Ze zijn lekker breed ja, maar ze openen zo langzaam!
quote:Wat dat betreft vind ik ICK's toch lekker, je opent dat ding gewoon helemaal zelf.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:17 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Die van die duitse bakken op A'dam - Hengelo - Berlijn openen pas langzaam.
quote:Nou, bij de gemiddelde bejaarde schiet dat ook niet op. En alle mensen die de deuren van ICR's niet snappen. God wat een drama, heb ik een keer een overstap door gemist, doordat zo'n lijk de deur niet openkreeg en zo koppig was dat ze het alleen zelf mocht doen.
Op vrijdag 6 februari 2004 20:32 schreef sweek het volgende:[..]
Wat dat betreft vind ik ICK's toch lekker, je opent dat ding gewoon helemaal zelf.
.
quote:Hahahaha, heerlijk is dat
Op vrijdag 6 februari 2004 20:41 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Nou, bij de gemiddelde bejaarde schiet dat ook niet op. En alle mensen die de deuren van ICR's niet snappen. God wat een drama, heb ik een keer een overstap door gemist, doordat zo'n lijk de deur niet openkreeg en zo koppig was dat ze het alleen zelf mocht doen.
En maar op het sluiten-knopje blijven drukken.
Laatst trouwens een ventje de trein uitgezet die niet wilde wachten tot iedereen netjes was uitgestapt. Aangezien ik in het algemeen 's ochtends zowel als 's middags in de trein slaap, was ik enigszins duf en stiekem een beetje trots op mezelf dat ik de betreffende puber toch nog kon wijzen op de gangbare omgangsvormen in het openbaar vervoer. Ik heb hem daar dan ook voor bedankt
Ik sta trouwens nooit meer als eerste op: ten eerste kan ik dan korter slapen, ten tweede sta ik dan te schommelen terwijl mijn trein zijn weg zoekt door de Utrechtse of Rotterdamse wisselstraten en ten derde heb ik niet zoveel haast
quote:Maar die zitten wel erg relaxt, lekker Duits biertje in de bar...
Op vrijdag 6 februari 2004 20:17 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Die van die duitse bakken op A'dam - Hengelo - Berlijn openen pas langzaam.
quote:Nooit geweten dat dit gedrocht (het oude Mw-meetrijtuig en ex Benelux-stuurstand) bewaard gebleven is! Wel grappig, wat zouden ze ermee willen? Een klassieke Benelux trek-duw samenstellen?
Op zaterdag 7 februari 2004 18:18 schreef CasB het volgende:
Mijn foto's:[afbeelding]
(Meetrijtuig)
quote:Ik zat er op zondagmorgen om 7:15 voor de eerste/laatste keer in, ik had toen niet zo heel veel zin (meer) in bier.
Op zaterdag 7 februari 2004 02:00 schreef MREn het volgende:[..]
Maar die zitten wel erg relaxt, lekker Duits biertje in de bar...
quote:Omrijden via Hilversum is standaard als het baanvak Amsterdam - Utrecht buiten dienst is. Dit kan buiten dienst zijn in verband met een VWI-nacht (vaste, geplande buitendienststelling voor onderhoud), of voor werkzaamheden voor de spoorverdubbeling Asd - Ut en verbouwing emplacement Utrecht Noordzijde. Of een combinatie daarvan natuurlijk
Op zondag 8 februari 2004 14:18 schreef sweek het volgende:
Ik zat vannacht trouwens voor het eerst in een Nachtrein... best een leuk sfeertje daarin!. Hij reed trouwens van Ut naar Asd via Hvs, en ik hoorde van een vriend dat die dat de vorige keer ook deed... waarom?
quote:Meten
Op zondag 8 februari 2004 16:28 schreef Zapje het volgende:
leuk topic..........maar wat doet een meetrijtuig ?
Er was ook nog het CTO meetrijtuig (Centrum voor Technisch Onderzoek van NS, later NSTO = NS Technisch Onderzoek, en nu AEA Technology Rail). Het CTO meetrijtuig voerde controlemetingen uit aan de bovenbouw, dus ligging van het spoor en hoe de bovenleiding er bij hangt. Het CTO meetrijtuig is momenteel nog steeds in gebruik, alleen dan bij Eurailscout. Eurailscout heeft nog meer meettreinen, zoals de Ultrasoon en de Jules. Kijk daarvoor op de site van Eurailscout.
quote:Naja hij staat op het terrein van de VSM (veluwse stoomtrein maatschappij). En aangezien m'n zus en haar vriend daar vrijwillig zijn kom ik daar nog wel eens.
Op zondag 8 februari 2004 12:32 schreef Duvel het volgende:[..]
Nooit geweten dat dit gedrocht (het oude Mw-meetrijtuig en ex Benelux-stuurstand) bewaard gebleven is! Wel grappig, wat zouden ze ermee willen? Een klassieke Benelux trek-duw samenstellen?
Dus als er nog liefhebbers zijn voor foto's van stoomtreinen, je weet me te vinden
quote:Dat terrein is in Beekbergen toch?
Op zondag 8 februari 2004 17:39 schreef CasB het volgende:[..]
Naja hij staat op het terrein van de VSM (veluwse stoomtrein maatschappij).
quote:Naja eigenlijk Lieren, maar het heet station Beekbergen
Op zondag 8 februari 2004 18:00 schreef Larry101 het volgende:[..]
Dat terrein is in Beekbergen toch?
quote:Vind het prima...
Op zondag 8 februari 2004 18:10 schreef CasB het volgende:[..]
Naja eigenlijk Lieren, maar het heet station Beekbergen
quote:Vooral problemen met de deuren en (mede) daardoor structurele vertragen van ong. 2 a 5 minuten.
Op maandag 9 februari 2004 14:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
Dienstregeling is m.i. van 09-02 met enkele verruimd, al schijnt dit (nog?) niet in de reisplanner te staan.
quote:Juist niet, rijtijden zijn zelfs op een stuk iets ingekort.
Op maandag 9 februari 2004 20:56 schreef MREn het volgende:[..]
Vooral problemen met de deuren en (mede) daardoor structurele vertragen van ong. 2 a 5 minuten.
Dienstregeling is m.i. van 09-02 met enkele verruimd, al schijnt dit (nog?) niet in de reisplanner te staan.
quote:Bloemendaal ri. Amsterdam een minuur meer
Op maandag 9 februari 2004 21:06 schreef Lucske het volgende:[..]
Juist niet, rijtijden zijn zelfs op een stuk iets ingekort.
Al met al wat kleine verschilletjes, soms minuut meer, soms eentje minder. Niet per definitie ruimer of krapper dus (ik had er te snel overheen gelezen)
Leuke site over Duits materieel
quote:Maar geen tweetjes, ook maar 1 slag gekoppeld, dus (ik was toch in Heerenveen) toch maar even slagje Sneek gemaakt.
Op maandag 9 februari 2004 22:24 schreef QyRoZ het volgende:
Ach, DHtjes hebben we hier in Twente ook. Twee stuks.
En itt Connexxion heeft NoordNed wel passagiers
quote:In de huidige vorm is Almelo - Mariënberg waardeloos.
Op maandag 9 februari 2004 22:32 schreef MREn het volgende:[..]
Maar geen tweetjes, ook maar 1 slag gekoppeld, dus (ik was toch in Heerenveen) toch maar even slagje Sneek gemaakt.
En itt Connexxion heeft NoordNed wel passagiers
quote:Ach, het is wel een grappig lijntje, maar aanbod schept vraag, en met zo'n jaren '80 boemel eens in het uur krijg je niemand uit de dorpen aan die lijn de trein in.
Op maandag 9 februari 2004 22:43 schreef QyRoZ het volgende:[..]
In de huidige vorm is Almelo - Mariënberg waardeloos.
Als ik van Almelo naar Hardenberg of verder wil kan ik beter de bus pakken of over Zwolle reizen.
In bijv. Delden en Goor stappen wel aardig wat mensen in, fatsoenlijke trein (nou ja, voordat Syntus kwam) en halfuursdienst in de spitsen, dat trekt aan.
Maar ja, Oldenzaal/Enschede/Hengelo-Zuthpen is wel weer een doorgaande route, Almelo-Mariënberg kent nagenoeg geen doorgaand verkeer. Maar ja, je hebt of een klote aansluiting in Mariënberg, of in Almelo...niets op af te stemmen op die boemel...
quote:van de FP... mja, "sprinter" die juist meer vertraging heeft, wat klopt hier niet
De nieuwe treinstellen van het type Sprinter hebben veel last van storingen. Dit concludeert de reizigersorganisatie Rover. Daar dit gebrek zouden voortdurend te weinig treinen op het traject Amsterdam-Haarlem-Uitgeest beschikbaar zijn. Ook zou de nieuwe trein voor veel meer vertragingen zorgen dan andere treinen.Vanaf 14 december rijden de Sprinters op het traject. De Nederlandse Spoorwegen had voor het nieuwe project miljoenen euro's uitgetrokken. Rover zegt dat veel reizigers door de Sprinter hun aansluiting missen. Volgens de NS valt alles wel mee; zij zeggen dat de kinderziektes er nu vanaf zijn en alles beter zal worden.
Almelo-Marienberg is er toch meer voor de cult dan voor het echt vervoeren van dorpsbewoners tegenwoordig? lijkt me dus zo NIET rendabel voor Connexxion
Ik vind ze er zo wel mooi uitzien, weer eens wat anders als het geel...
quote:Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
Op maandag 9 februari 2004 22:48 schreef MREn het volgende:[..]
Ach, het is wel een grappig lijntje, maar aanbod schept vraag, en met zo'n jaren '80 boemel eens in het uur krijg je niemand uit de dorpen aan die lijn de trein in.
quote:Rover moet eens wat nuttigers doen dan zich alleens als nutteloze zwetsclub opstellen....
Op maandag 9 februari 2004 14:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat die nieuwe sprinters niet echt storingsvrij zijn en dat Rover hier over geklaagd heeft.
Weet iemand toevallig wat er met die dingen aan de hand is?
toch een beetje jammer natuurlijk dat zon nieuw concept na anderhalve maand al negatief in het nieuws komt
quote:Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:10 schreef Lucske het volgende:[..]
Rover moet eens wat nuttigers doen dan zich alleens als nutteloze zwetsclub opstellen....
Rover is een belangenvereniging voor reizigers in het openbaar vervoer. Het belang van Rover kan dus anders zijn dan dat van iemand die blindelings het spoorbedrijf adoreert. Ik ben het ook niet altijd met Rover eens, maar om Rover neer te zetten als "nutteloze zwetsclub" gaat me veel te ver.
quote:Nee. Een DH1tje wel.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef Lucske het volgende:[..]
Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
quote:die rijdt maar 1 slag per dag
Op dinsdag 10 februari 2004 16:09 schreef Lucske het volgende:[..]
Een Lint-41 een jaren '80 boemel?
quote:Is dat altijd al zo geweest? Ik heb dit lijntje de afgelopen jaren één keer gereden, en toen had ik een Lint. Was wel jammer, want die had ik ook al gehad van Winterswijk naar Zutphen die dag. Heeft trouwens meer weg van een bus op stalen wielen, zo'n Lint, net als een Talent
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef MREn het volgende:[..]
die rijdt maar 1 slag per dag
quote:Oké, das waar, maar die Wadjes zijn ook niet slecht, daar zit een modern interieur in.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:15 schreef MREn het volgende:[..]
die rijdt maar 1 slag per dag
quote:Jij zou eens een keer een oordeel over iemand moeten vellen aan de hand van meer posts. Zeker dat "iemand die blinderlings het spoorbedrijf adoreert" geeft aan dat je mijn posts niet goed leest, geeft er geen blijk van dat je dat doet, dus ik zal me de moeite maar besparen om mijn mening er over uitgebreid te formuleren, dat zul je toch wel niet goed kunnen interpreteren.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:31 schreef Duvel het volgende:[..]
Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.
Rover is een belangenvereniging voor reizigers in het openbaar vervoer. Het belang van Rover kan dus anders zijn dan dat van iemand die blindelings het spoorbedrijf adoreert. Ik ben het ook niet altijd met Rover eens, maar om Rover neer te zetten als "nutteloze zwetsclub" gaat me veel te ver.
quote:Maar Lucske heeft wel een punt. Ik heb ooit eens een aantal leden van Rover "bezig" gezien met het bijhouden van de vertragingen van treinen.
Op dinsdag 10 februari 2004 16:31 schreef Duvel het volgende:[..]
Jij zou een keer moeten proberen op een iets normalere manier te reageren op posts.
Dat het spoorwegennet in Nederland een van de drukst bereden netten ter wereld is, en er dus wel eens iets fout kan gaan, vergeten ze maar even voor het gemak. We zijn gewoon veel te veel verwend in Nederland, en Rover gooit er op die verwennerij nog een onredelijk schepje boven.
Maar nu even on topic.
Ik heb mij heel lang afgevraagd, waar de blauwe seinen voor dienden destijds op Utrecht CS. Als een intercity op spoor 12 naar Groningen en Leeuwarden (met destijds nog 14 hondekop-bakken, ik mis ze nog steeds ) voor vertrek gereed stond, brandde er halverwege het perron eerst 1 blauw sein, iets later 2 en weer iets later 3 blauwe seinen.
Had dat te maken met de lengte van de trein (iets van 420 meter), of
had het een ander doel?
quote:Ja, in Plan T ook, maar daarom blijft het wel oude, kut-zittende rotzooi.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:34 schreef Lucske het volgende:[..]
Oké, das waar, maar die Wadjes zijn ook niet slecht, daar zit een modern interieur in.
quote:Bij 2 minuten vertraging mis ik meestal mijn aansluiting, dus van mij mogen ze dit opschrijven... Verder ken ik Rover niet zo goed.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:48 schreef Fence het volgende:
Waarbij zij opmerkten dat een binnenkomende trein maar liefst 2, jawel, 2 hele minuten (!!!) te laat was, en dat triomfantelijk noteerden in hun aantekeningenboekje.
quote:Mwa, een talent is een stuk minder basic vind ik.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:21 schreef Duvel het volgende:[..]
Is dat altijd al zo geweest? Ik heb dit lijntje de afgelopen jaren één keer gereden, en toen had ik een Lint. Was wel jammer, want die had ik ook al gehad van Winterswijk naar Zutphen die dag. Heeft trouwens meer weg van een bus op stalen wielen, zo'n Lint, net als een Talent
quote:Dan is het geen aansluiting.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:53 schreef Larry101 het volgende:[..]
Bij 2 minuten vertraging mis ik meestal mijn aansluiting
Dit meestal in verband met wissels voor/achter de trein die bereidbaar moeten blijven voor andere treinen, of in het geval Venlo: voor de omlopende Loc.
quote:Ja, dat zou kunnen. Da's dan pech hebben. Maar je hoeft in elk geval geen uren te wachten op de volgende trein, zoals in zovele andere landen.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:53 schreef Larry101 het volgende:[..]
Bij 2 minuten vertraging mis ik meestal mijn aansluiting, dus van mij mogen ze dit opschrijven...
quote:Plan T zit wel een stuk fijner dan plan V (1e klas dan althans).
Op dinsdag 10 februari 2004 21:52 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, in Plan T ook, maar daarom blijft het wel oude, kut-zittende rotzooi.
Wadjes hebben een ongelofelijk slechte indeling qua stoelen, de beenruimte is net zo weinig als bij de Lint, alleen het lawaai is een iets meer.
Maar nog steeds blijft de Buffel het stilste diesel-mat. En ook het comfortabelste, alleen staan de stoelen in de 2e klas was te dicht op elkaar.
quote:Kijk in Hengelo maar eens naar die Lint achter het afgeschreven plan-V-mat dat er staat, die heeft dus een aanrijding met een tractor gehad.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:54 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Mwa, een talent is een stuk minder basic vind ik.
Een Lint is idd net een bus op rails, maar de accelerator van zo'n Lint is wel weer fijn. Alhoewel ik me er nooit helemaal veilig in voel, gammel spul.
Cabine is aan één kant ook 1,5m korter
quote:2 minuten is volgende de NS geen vertraging, en er zijn ook geen overstappen van 2min. Cross-platform is bijv. 3min en voor Amsterdam Centraal geldt een norm van 5 of 7 minuten overstaptijd. Daarom worden in de reisplanner sommige aansluitingen niet aangegeven omdat er bij de aankomsttijd eerst die 5 (of 7?) minuten opgeteld wordt voor er naar de eerste trein gezocht wordt, ook al staat deze op het zelfde perron.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:53 schreef Larry101 het volgende:[..]
Bij 2 minuten vertraging mis ik meestal mijn aansluiting, dus van mij mogen ze dit opschrijven... Verder ken ik Rover niet zo goed.
Trein uit Oldenzaal/Hengelo geeft in Zutphen officieel ook geen aansluiting op de sneltrein naar Roosendaal, al werd er meestal wel gewacht. Of dat nu (Syntus) nog is, weet ik niet...
quote:Nee, dat bedoel ik niet, het was zeg maar het bekende zwarte seinbord, maar dan met de lampen naast elkaar. Deze begonnen te branden na het moment dat de treinen naar Groningen en Leeuwarden waren gecombineerd tot één trein. Dit seinbord hing bij spoor 12 ter hoogte van de trappen naar de centrale hal.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:57 schreef MREn het volgende:
Ongeveer dezelfde functie als die blauwe ruiten met cijfers er op: bij 10 bakken lente, moet gestopt worden voor het bordje met de 10, voor zo'n blauwe lamp moet gestopt worden, hoe lang de trein ook is. Op een station als Venlo wordt een blauwe vlag gebruikt om op het IC-spoor aan te geven waar gestopt moet worden.Dit meestal in verband met wissels voor/achter de trein die bereidbaar moeten blijven voor andere treinen, of in het geval Venlo: voor de omlopende Loc.
Na de 1600, 1700 en 1800, hebben we nu ook de 1900. De 1609 is hernoemd (na LT3 meen ik) en nu/binnenkort als 1909 in dienst bij Shortlines.
quote:Is mij nooit opgevallen, terwijl ik toch regelmatig (= meerdere keren per week) op spoor 11 (Gn/Lwd/Es) of 12 (Ehv) sta. Zal donderdag/vrijdag wel eens kijken en evt. foto nemen.
Nee, dat bedoel ik niet, het was zeg maar het bekende zwarte seinbord, maar dan met de lampen naast elkaar. Deze begonnen te branden na het moment dat de treinen naar Groningen en Leeuwarden waren gecombineerd tot één trein. Dit seinbord hing bij spoor 12 ter hoogte van de trappen naar de centrale hal.
quote:Volgens mij sinds Connexxion die lijn over heeft genomen, hiervoor reed Plan X.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:21 schreef Duvel het volgende:[..]
Is dat altijd al zo geweest? Ik heb dit lijntje de afgelopen jaren één keer gereden, en toen had ik een Lint. Was wel jammer, want die had ik ook al gehad van Winterswijk naar Zutphen die dag. Heeft trouwens meer weg van een bus op stalen wielen, zo'n Lint, net als een Talent
quote:Wie zegt dat ik jou bedoel met een blindelingse adorator? Wat ik bedoel te zeggen is dat ik de toon van je posts (in de treinentopics) vaak onnodig bot vind en er (i.m.o.) te vaak op gericht om alleen het ongelijk van een ander aan te tonen.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:36 schreef Lucske het volgende:[..]
Jij zou eens een keer een oordeel over iemand moeten vellen aan de hand van meer posts. Zeker dat "iemand die blinderlings het spoorbedrijf adoreert" geeft aan dat je mijn posts niet goed leest, geeft er geen blijk van dat je dat doet, dus ik zal me de moeite maar besparen om mijn mening er over uitgebreid te formuleren, dat zul je toch wel niet goed kunnen interpreteren.
Maar nu weer on-topic: het minuten tellen van Rover kun je zien als niet nuttig, en het juichen om twee minuten vind ik ook overdreven. Maar het is volgens mij nooit verkeerd om een "second opinion" te hebben voor wat de statistieken van NS betreft. Verder moet niet vergeten worden dat Rover ook vertegenwoordigd is in diverse overlegorganen, en zo voor iedere reiziger opkomt. Denk bijvoorbeeld aan het matigen van tarieven van NS.
Goede nacht allemaal
quote:Een 1600 bij Shortlines? Krijgt ie ook andere kleurtjes en logo's ?
Op dinsdag 10 februari 2004 22:08 schreef MREn het volgende:
Verder nog wat leuks, er komt weer een 'nieuwe' loc-serie.Na de 1600, 1700 en 1800, hebben we nu ook de 1900. De 1609 is hernoemd (na LT3 meen ik) en nu/binnenkort als 1909 in dienst bij Shortlines.
quote:Er heeft ook een tijdje uitsluitend Lint gereden.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:16 schreef MREn het volgende:[..]
Volgens mij sinds Connexxion die lijn over heeft genomen, hiervoor reed Plan X.
quote:Ja, daarom. Is dat niet de 31, die na nog geen week een aanrijding kreeg, lang geleden?
Op dinsdag 10 februari 2004 22:01 schreef MREn het volgende:[..]
Kijk in Hengelo maar eens naar die Lint achter het afgeschreven plan-V-mat dat er staat, die heeft dus een aanrijding met een tractor gehad.
Cabine is aan één kant ook 1,5m korter
quote:Geen idee, betrouwbaar nieuws moet altijd van twee onafhankelijk bronnen komen, maar dit is alles dat ik gehoord heb. Dat Railion van haar 1600's af wil, is al wel een tijdje bekend., en dan vooral omdat met wil overgaan op meerspanningslocs zodat aan de grens meteen door gereden kan worden naar Duitsland. Maar ja, blijkbaar vind SL het geen punt...
Op dinsdag 10 februari 2004 22:41 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Een 1600 bij Shortlines? Krijgt ie ook andere kleurtjes en logo's ?
En Railion die locs overdoet naar SL? Er is dan flink wat veranderd sinds het ACTS 1200'en verhaal. Of zit ik ergens naast?
quote:Ik meen het wel, ding staat er iig al behoorlijk lang.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:45 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, daarom. Is dat niet de 31, die na nog geen week een aanrijding kreeg, lang geleden?
quote:Ja, hij stond eerst aan de kant van de werkplaats, ik zie hem ook met grote regelmaat. Nu aan de kant van de oude brouwerij, waar er niet veel van over zal blijven: de 180 en 186 stonden daar ook een hele tijd.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:54 schreef MREn het volgende:[..]
Ik meen het wel, ding staat er iig al behoorlijk lang.
quote:Ach, toen ie nog bij de wpl stond zat ie al binnen een week onder de graffiti.
Op dinsdag 10 februari 2004 23:08 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, hij stond eerst aan de kant van de werkplaats, ik zie hem ook met grote regelmaat. Nu aan de kant van de oude brouwerij, waar er niet veel van over zal blijven: de 180 en 186 stonden daar ook een hele tijd.
Nu hij tussen de sloopstellen is geplaats zal het wel extra snel gaan. Komende tijd komen er nog een paar Vtjes bij. Dit weekend zijn er 6 uit dienst gegaan waarvan er twee al in Hengelo staan en 4 onderweg zijn (3 staan er in Zutphen, en nog eentje ergens in het midden van het land), die zullen in de loop van deze week ook wel in Hengelo aankomen.
quote:Dit sein is het remproefsein (volgens het seinreglement dat ik hier heb liggen tenminste
Op dinsdag 10 februari 2004 21:48 schreef Fence het volgende:[..]
Ik heb mij heel lang afgevraagd, waar de blauwe seinen voor dienden destijds op Utrecht CS. Als een intercity op spoor 12 naar Groningen en Leeuwarden (met destijds nog 14 hondekop-bakken, ik mis ze nog steeds) voor vertrek gereed stond, brandde er halverwege het perron eerst 1 blauw sein, iets later 2 en weer iets later 3 blauwe seinen.
Had dat te maken met de lengte van de trein (iets van 420 meter), of
had het een ander doel?
Ik denk dat dit sien vooral handig is bij lange treinen, waar de communicatie tussen de machinist en degene die het werken van de remmen controleert, lastig is. Ik weet niet waar deze seinen nog meer staan, heeft iemand ze ook elders gezien?
quote:Ah kijk, hier heb ik wat aan.
Op woensdag 11 februari 2004 09:03 schreef Duvel het volgende:[..]
Dit sein is het remproefsein (volgens het seinreglement dat ik hier heb liggen tenminste
).
Eén blauwe lamp in het midden betekent: remmen vast;
De twee buitenste lampen blauw betekent: remmen los;
Drie blauwe lampen betekent: remmen in orde.Ik denk dat dit sien vooral handig is bij lange treinen, waar de communicatie tussen de machinist en degene die het werken van de remmen controleert, lastig is. Ik weet niet waar deze seinen nog meer staan, heeft iemand ze ook elders gezien?
Bestaat dit systeem overigens nog, of is dit vervallen door het gebruik van portofoons en mobieltjes?
quote:Ik heb 't nagevraagd, en volgens mijn bron worden die dingen niet meer gebruikt. De bron had ze in elk geval al een jaar of acht niet meer zien branden. De lampen hadden vroeger zin voor een grote remproef bij getrokken treinen. Als je twee delen Koploper koppelt, hoef je geloof ik niet aan het einde van de trein te kijken of de remmen het doen, maar alleen in het midden.
Op woensdag 11 februari 2004 10:34 schreef Fence het volgende:[..]
Bestaat dit systeem overigens nog, of is dit vervallen door het gebruik van portofoons en mobieltjes?
quote:Een RE is gewoon een veredelde stoptrein, stopt alleen niet op de kleinste stations. Ook ietwat eufemistisch 'langsamer Schnellzug' genaamd.
Op woensdag 11 februari 2004 16:23 schreef Cootz het volgende:
Dan lekker vaak stoppen met een RE (RegionalExpress, soort Sneltrein geloof ik) naar Salzburg,
Ivo
Nu kan ik het morgen weer proberen
quote:Wellicht overbodig, maar ik zeg het toch maar even... Wordt je pas niet geaccepteerd op het moment dat je hem eruit haalt? Probeer hem er dan langzamer in één vloeiende beweging uit te halen. Daar had ik in het begin ook problemen mee, maar je moet het gewoon "met gevoel" doen
Op vrijdag 13 februari 2004 00:21 schreef ImPrEzA het volgende:
mijn pinpas wordt nooit geaccepteerd in de nieuwe automaten, wel in de oude dus ben ik alsnog daar op aangewezen
Maar goed, waarschijnlijk heb je deze tip al vaker gehoord.
quote:Ik heb zelf een postbankpasje en dezelfde klachten. Meerdere klanten van die bank al over gehoord trouwens. Bij de oude apparaten doet 'ie het idd wel.
Op vrijdag 13 februari 2004 00:21 schreef ImPrEzA het volgende:
mijn pinpas wordt nooit geaccepteerd in de nieuwe automaten, wel in de oude dus ben ik alsnog daar op aangewezen
Tip ken ik en geprobeerd, zonder succes...
quote:Ik heb met m'n Rabo pas nog nooit problemen gehad bij die automaten, met Postbank dus wel. Ook de tip had ik al ontdekt, maar werkt niet altijd. De Rabo-pas geeft bij Makro-pompen weer wel probemen... Maar da's Off-Topic hier
Op vrijdag 13 februari 2004 13:49 schreef ImPrEzA het volgende:
vaker idd, maar het werkt bij mij ook nietRabo overigens
quote:Erg vermakelijk dit! Je bent net zo goedgelovig als die gast op OVL die met zijn pootjes in die grap trapte na het een en ander (en daar minstens even vermakelijk op reageerde)! Go on
Op dinsdag 10 februari 2004 22:08 schreef MREn het volgende:
Verder nog wat leuks, er komt weer een 'nieuwe' loc-serie.Na de 1600, 1700 en 1800, hebben we nu ook de 1900. De 1609 is hernoemd (na LT3 meen ik) en nu/binnenkort als 1909 in dienst bij Shortlines.
[Dit bericht is gewijzigd door Lucske op 16-02-2004 18:44]
quote:Nou ja, als iedereen het te horen krijgt via een persoon die normaal erg goed op de hoogte is, komt het niet bij je op er aan te twijfelen.
Op maandag 16 februari 2004 18:42 schreef Lucske het volgende:[..]
Erg vermakelijk dit! Je bent net zo goedgelovig als die gast op OVL die met zijn pootjes in die grap trapte na het een en ander (en daar minstens even vermakelijk op reageerde)! Go on
.
Al is het zeker merkwaardig, diverse SL loodsen zijn nml. niet voorzien van bovenleiding...
Interieur van AM96 en I11 is nagenoeg het zelfde.
Foto's zijn compleet ongeordend.
Railion heeft alleen de vier schadelocs aan Italië verkocht. Van de overige 1600'en verloopt aan het einde van het jaar het leasecontract.quote:Op dinsdag 17 februari 2004 23:46 schreef 456 het volgende:
Overigens wel weer een leuke: <br>a>Heeft railion haar 16xx officieel te koop aangeboden? Zo ja, aan wie? Enkel buitenlandse, en niet de (directe) concurrenten in Nederland? (Dan ruik ik hier weer een rechtzaak voor een gerenommeerde spoorweg advocaat in Nederland!)<br>b>Zijn de italiaanse spoorwegen ZELF bij Railion aan wezen kloppen of er iets te koop is, en heeft Railion dit aangeboden. Wat als een andere vervoerder, een Shortlines - ACTS - ERS, aanklopt om te vragen of er iets te koop is (16xx, 6400, 232).<br>Mooi 'smoes' zou nu in het laatste geval zijn, 'Nee, we hebben de enige verkoopbare locs verkocht'. Dan zou er volgens mij al minder kans zijn op een succes bij een rechtzaak... <br>Wordt vervolgd?
Ach, ik zat er al, en toen kwam er een wat wat oudere man (rond de 60) bij zitten in de coupe, en die maakte een opmerking dat het het interieur er wel op vooruit gingquote:Op woensdag 25 februari 2004 13:45 schreef sweek het volgende:
Erg leuke foto's weer!.
Ik denk dat best veel mensen zich wel storen aan die bevallige dame!.
Ik neem aan van wel, dat mat wordt gewoon op één grote mat64 hoop gegooid.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:31 schreef sweek het volgende:
Ow, en wat hier nog niet staat, en wat natuurlijk wel geweldig nieuws is... als het goed is er binnenkort geen Plan V meer te bespeuren op de Ijssellijn! Geldt dat ook voor Plan T trouwens?
Ik mag het hopen, dat spul hebben ze toch te veel. Van de andere kant, heb ik liever ICRm op lagere afstanden. Leuk en aardig allemaal zo'n Regiorunner, maar voor lange IC-diensten zit ik toch graag wat lekkerder.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:49 schreef sweek het volgende:
DD-AR?. Geef me dan maar een Plan V'tje...
Het lijkt me niet meer dan logisch om de nieuwe instroom van Regiorunners daar gewoon te gebruiken?
Ja, de 419 heeft heden ochten Brabant onveilig gemaakt.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:49 schreef sweek het volgende:
Edit: Groene Plan V's?.
Nee, die nieuwe zijn gewoon in gebruik en komen regelmatig onder de kap van Centraal.quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:05 schreef Fixers het volgende:
Grote post met wat vragen en opmerkingen:
In den haag hebben ze nieuwe rangeer-locs. De ouwe hippels zijn vervangen door 2x 700 serie, maar ik heb die twee nog nooit van hun plaats gezien. De rammelende motorblokkken met wielen zag je nog wel eens bij de perrons, je voelde ze ook overigens. Maar die nieuwe staan altijd bij het tank-plaatsje.
Nee, materieeltekort is er nauwelijks meer. Er kan met een aantal losse rijtuigen DDM1 een nieuwe stam worden gemaakt, maar die stam is voor de DDM1-omlopen niet nodig. De twee stuurstandrijtuigen in de IC-dienst hebben een defecte statische omzetter en naar verluid is daar moeilijk aan te komen. De rijtuigen komen goed van pas in de wat drukkere treinen, dus het is een uiterst creatief idee om ze in de IC-dienst te laten meelopen.quote:Heb al een paar keer een dubbeldekker gezien waar vóór de stuurstand (of tractie, ben er niet zo erg in thuis) een 1700 loc hing om het zaakje te trekken. Heeft de NS zoveel problemen dat ze problemen maar zo oplossen?
Hahaha daar woon ikquote:Op vrijdag 27 februari 2004 19:40 schreef sweek het volgende:
Even wat rondgesurft... wat een mooie plaatjes zeg!
[afbeelding]
[afbeelding]
Beiden in Soest gemaakt.
Vanaf maandag wegleerritten in Noord-Holland afaik.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 11:19 schreef sweek het volgende:
Waar rijdt de 419 eigenlijk? (OVL wil maar niet meewerken hier...)
Achterin? Voorin zou ik zeggen het belletje om de machinest er op attent te maken dat er iets verandert (andere snelheidslimiet bvb..)quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:52 schreef Dizzee het volgende:
wat is toch altijd die bel die ik hoor helemaal achterin de trein?
ATB dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:27 schreef sweek het volgende:
[..]
Achterin? Voorin zou ik zeggen het belletje om de machinest er op attent te maken dat er iets verandert (andere snelheidslimiet bvb..)
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik dacht dat ik het beter even wat beter kon uitleggen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:28 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
ATB dus.
Yep.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:17 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik dacht dat ik het beter even wat beter kon uitleggen..
Maar werkt de ATB achterin ook gewoon dan?
[newbiemode]Wat is OVL?{/newbiemode]quote:(OVL wil maar niet meewerken hier...)
OVL is een Yahoo Group, over treinen, waarbij het vooral draait om het forum er bij. Daar komt al het nieuws over treinen wel te staan, en ook worden heel wat spots gemeldt enzo. Je moet je even registreren bij Yahoo en je aanmelden, en dan even je naam doormailen aan de beheerder er van om binnen te mogen.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 18:36 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
[newbiemode]Wat is OVL?{/newbiemode]
aha i see,..quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:17 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook wel, maar ik dacht dat ik het beter even wat beter kon uitleggen..
Maar werkt de ATB achterin ook gewoon dan?
En dat geloof jij.quote:Op donderdag 26 februari 2004 16:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik neem aan van wel, dat mat wordt gewoon op één grote mat64 hoop gegooid.
Het zal voor veel diensten niet uitmaken of er nu 1*T of 2*V rijdt als er toch niet gesplitst/gecombineerd hoeft te worden, zoals bijv. Dv-Aml, dus de T's zullen allicht uit de diensten gehouden worden waar een V'tje genoeg is (bijv. Ht-Ehv), maar verder onderscheid zal niet echt van belang zijn. Het zal dus allicht gemaakt worden, maar niet zover dat als ergens 6 bakken mat64 voor een slag nodig zijn. dit pertinent 3*V of V+T moet zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:45 schreef Lucske het volgende:
[..]
En dat geloof jij.
Yep dat was 'm. Zal eens tijd worden dat ze meer met multinzetbaar materieel gaan rijden. Ik wist al dat de ICE's dat hebben. Die zouden de NL pantograaf neerlaten, stukje doorrollen en de duitse pantograaf omhoog doen zodra ze onder de duitse bovenleiding waren. Heeft de thalys dit ook? of hebben de belgen en fransen dezelfde spanning als wij hier?quote:Op zondag 29 februari 2004 20:56 schreef Taurus1978 het volgende:
Railion Nederland gaat met de Baureihe 189 rijden en daarvan is momenteel nog 1 lok in het land voor proefritten. Deze wordt momenteel getest met een 1600 en enkele oude rijtuigen. Volgens mij is dit wat je gezien hebt. Voor meer info zie www.railion.nl
Helaas wel. De omloop voorziet wel in T2- of T4-mat.quote:Op zondag 29 februari 2004 02:10 schreef MREn het volgende:
[..]
Het zal voor veel diensten niet uitmaken of er nu 1*T of 2*V rijdt als er toch niet gesplitst/gecombineerd hoeft te worden, zoals bijv. Dv-Aml, dus de T's zullen allicht uit de diensten gehouden worden waar een V'tje genoeg is (bijv. Ht-Ehv), maar verder onderscheid zal niet echt van belang zijn. Het zal dus allicht gemaakt worden, maar niet zover dat als ergens 6 bakken mat64 voor een slag nodig zijn. dit pertinent 3*V of V+T moet zijn.
Het zou me niks verbazen als dat het gevolg is van vandalisme op die lijn.quote:Op woensdag 3 maart 2004 14:03 schreef sweek het volgende:
De laatste dagen staat de Zoetermeer stadslijn heel vaak bij de storingen wegens te kort aan materieel... is daar een verklaring voor?
Dat is nou juist waar de 419 momenteel voor wordt gebruiktquote:Op woensdag 3 maart 2004 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hey die BK419 zag ik net in alkmaar! Hij stond voor een rood sein, ging richting heerhugowaard. Er zaten nog aardig wat mensen op de bok, het leek wel een soort instructietrein waarmee ze machinisten opleiden
Zag je de Bk in Amr? Waar was de ABDk dan gebleven?quote:Op woensdag 3 maart 2004 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hey die BK419 zag ik net in alkmaar! Hij stond voor een rood sein, ging richting heerhugowaard. Er zaten nog aardig wat mensen op de bok, het leek wel een soort instructietrein waarmee ze machinisten opleiden
In Amr?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Zag je de Bk in Amr? Waar was de ABDk dan gebleven?.
Ik denk dat ik mensen met een dusdanige tetter als jij gewoon helemaal moet negeren. Scheelt mij weer een hoop nutteloze tijd in het verbeteren van kwatsj en andere onwaarheden in dit topic.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:17 schreef Fence het volgende:
[..]
In Amr?Is dat een stad in Egypte of zo?
Oftewel: gebruik nou eens gewone plaatsnamen i.p.v. allerlei vreemde termen, Mr. Wiseguy.![]()
Zo veel moeite is dat toch niet? Maakt dit topic voor iedereen begrijpelijk.
Of meen je je eigen deskundigheid weer eens op te moeten dringen aan lezers van dit topic?
Nou voor de iets minder fanatiekelingen zou het topic wel wat toegankelijker worden. De materieelnamen zijn terug te vinden in de eerste post. Maar om daar ook nog een lijst met alle plaatsnamen bij te gaan zetten wordt wat lang. Kort lange plaatsnamen liever op de gebruikelijke wijze af.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 10:58 schreef Lucske het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mensen met een dusdanige tetter als jij gewoon helemaal moet negeren. Scheelt mij weer een hoop nutteloze tijd in het verbeteren van kwatsj en andere onwaarheden in dit topic.
Precies zoals je moest reizen volgens het reisadvies van de NS.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 01:41 schreef blup het volgende:
Ik heb nog een leuke rit gemaakt afgelopen zaterdag.
Ik ging van Utrecht naar Meppel. (vrij simpel toch, nou nee.)
Goed, er was geloof ik bij 't harde werkzaamheden waardoor mijn plan overhoop lag.
Mijn heen reis:
Utrecht - Amersfoort (Intercity)
Amersfoort - Nijkerk (ns-bus)
Nijkerk - 't harde (stop trein)
komt ie, op 't harde vertelde een man van de ns me, Neem de eerste trein die op dit spoor aankomt. Goed, hij zal wel beter weten.
't harde - Assen (Intercity dus.. Ik zag meppel met 140 voorbij gaan)
Assen - Meppel (Stoptrein)
Na 5 uur toch waar ik wezen wilde..
[q]
Die werkzaamheden waren al lange tijd bekend, en bus = niet slim, je had beter om kunnen reizen zoals op je terugreis. Die mogelijkheid werd ook aangegeven middels omroepen op diverse station en op TT754.
Dat je de eerste trein moest pakken die komt, klopt ook perfect, anders kom je nooit weg uit 't Harde. Dat het ding niet op Meppel zou stoppen, zal wel op de CTA hebben gestaan. Je had in Zwolle op de stopper moeten stappen, of vanuit Assen op de trein terug, dat is volgens mij even snel (bij vergelijkbaar station Heerenveen tenminste wel).
[q]
Terug reis verliep verder wel goed.
Meppel - Zwolle
Zwolle - Deventer
Deventer - Amersfoort
Amersfoort - Utrecht
Vroeger reed volgens mij inderdaad de Baluwe Engel tussen Zutphen en Winterswijk ja, maar nu rijdt er geen Plan V of Plan T, maar Lint. Plan V/T is ook elektrisch materieel, dat gaat niet zo goed vooruit op een diesellijntje.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:31 schreef Xtreem het volgende:
Aantal vraagjes: die blauwe engel, reed die tussen winterswijk en zutphen voor daar plan V of plan T reed?
Wat is het verschil tussen Plan V en Plan T??
Wat is het verschil tussen VIRM en IRM3? (Behalve dan dat de een met 'schuim'bekleding en de ander met stoffen bekleding is...)
Wat de n*uk doe jij in het 'boemeltje' naar Winterswijk?
De verbinding tussen de Hofpleinlijn en Rotterdam Centraal bestaat niet meer. Kwam ik vandaag achter toen ik moest omrijden omdat er twee treinen tegen elkaar waren gereden tussen Rotterdam en Den Haag.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:01 schreef sweek het volgende:
http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/Gedetailleerd.gif
Vergeet ik nog iets?
Ik denk dat Plan U wordt bedoeld tussen Zutphen en Winterswijk, daar heeft heel even 1 stel gereden.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:03 schreef sweek het volgende:
[..]
Vroeger reed volgens mij inderdaad de Baluwe Engel tussen Zutphen en Winterswijk ja, maar nu rijdt er geen Plan V of Plan T, maar Lint. Plan V/T is ook elektrisch materieel, dat gaat niet zo goed vooruit op een diesellijntje..
Het is wel mijn bedoeling om foto's te maken, alleen jammer dat er precies voor zaterdag weer k*tweer wordt voorspeldquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:25 schreef Larry101 het volgende:
Van NS.nl:
In het kader van het Boekenweek-thema Gare du Nord - ontmoetingen met Frankrijk, rijdt Thalys op zaterdag 13 maart een rondje door Nederland. Thalys vertrekt op die dag rond 9.00 uur van Amsterdam Centraal en zal via Amersfoort, Deventer, Nijmegen en 's Hertogenbosch weer terug naar Amsterdam rijden. In Thalys houdt Paul Haenen als Margreet Dolman literaire vraaggesprekken met tal van prominente schrijvers en bekende Nederlanders die "iets met Frankrijk hebben", zoals Nelleke Noordervliet, Philip Freriks en Jan Siebelink. Ook op de stations wordt op allerlei manieren aandacht besteed aan Frankrijk en de invloeden van Frankrijk op de Nederlandse literatuur. Met het oog op het dagthema - poëzie en chansons - zal muziek daarbij een belangrijke rol spelen. Het is voor het eerst dat Thalys dit tracé door Nederland reist.
---------------------------------------------------------------------------------
Jammer dat ik niet thuis in Apeldoorn ben om een paar foto's te maken...
Leuke tarieftip: ritje Rotterdam Centraal - Hofplein kost 1e klas met korting 1,00 en die reis loopt via Den Haag, terwijl een kaartje Rtd-Gvc 3,50 kost 1e klas.quote:Op donderdag 11 maart 2004 00:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De verbinding tussen de Hofpleinlijn en Rotterdam Centraal bestaat niet meer. Kwam ik vandaag achter toen ik moest omrijden omdat er twee treinen tegen elkaar waren gereden tussen Rotterdam en Den Haag.
Amersfoort, omdat daar alle IC's op de noordoost door komen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:05 schreef sweek het volgende:
Wat is trouwens de beste plaats om de Mendini te spotten? Heeft die nou eigenlijk een vast traject? Op de post van MrEn afgaande zou je zeggen Leeuwarden/Groningen - Den Haag / Rotterdam....
Zutphen - Oldenzaal is ook Syntusquote:Op woensdag 10 maart 2004 23:01 schreef sweek het volgende:
Vergeet ik nog iets?
Wat is er toch met de 4444? Dat ding is 50% 1e klas in plaats van de gebruikelijke 25% voor een vierbakskoploper. Is dat speciaal voor de ambtenaartjes (die lui krijgen 1e klas abbo's) ofzo?quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:36 schreef MREn het volgende:
[..]
Amersfoort, omdat daar alle IC's op de noordoost door komen.
De series zitten gekoppeld, dus een route is bijvoorbeeld: Enschede-Rotterdam-Leeuwarden-Amsterdam-Enschede.
Behalve de 4444 voor Gn-Gvc is er voor de overige koplopers geen aparte omloop,een week of drie geleden reed de Mendini tussen Rotterdam en Arnhem.
Maar in theorie zou je na drie uur in Amersfoort het stel tegen moeten komen
weer eentje minderquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:39 schreef MREn het volgende:
Voor de mat64 haters onder ons: heden middag is een T'je te Duivendrecht de hens in gevlogen door een technisch probleem.
hahaha, en heeft de NS daar nog steeds niets tegen gevonden?quote:Leuke tarieftip: ritje Rotterdam Centraal - Hofplein kost 1e klas met korting 1,00 en die reis loopt via Den Haag, terwijl een kaartje Rtd-Gvc 3,50 kost 1e klas.
Ja, en ik kan zeggen dat die wel nodig is. Ik ben vanochtend van Assen naar Zwolle gegaan, en daar was de eerste klas van de twee ICM-4's behoorlijk vol.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:47 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat is er toch met de 4444? Dat ding is 50% 1e klas in plaats van de gebruikelijke 25% voor een vierbakskoploper. Is dat speciaal voor de ambtenaartjes (die lui krijgen 1e klas abbo's) ofzo?
Ik zou ook denken dat het 10 minuutjes werk is om de goede tariefafstand in de automaten te flashen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:18 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
hahaha, en heeft de NS daar nog steeds niets tegen gevonden?
Is die groene Buffel er eigenlijk nog? Ding staat zo pontificaal op de voorkant van de Openbaarvervoergids Frylân 2001 ofzo.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Die rijdt hier in Friesland meestal tuissen Leeuwarden-Sneek-Stavoren, op welke trajecten en groningen die rijdt weet ik niet.. maar die heb ik nog niet op de foto... ik zet pas sinds kort treinen op de foto voor mn eigen forum, ik ben stiekem gespecialiseerd in vrachtwagens
Behalve Leeuwarden-Groningen, dat is officieel nog NS maar uitbesteed aan NN.quote:Op donderdag 11 maart 2004 23:55 schreef sweek het volgende:
Ik vind het groene Wadlopertje best mooi hoor... zou zeker niet alle treinen in die kleur willen zien, maar eentje vind ik wel leuk..
Ben trouwens even al die lijnen ten oosten van Groningen aan het aanpassen op de kaart, dat is nu allemaal Noordned.
Tis allemaal nog NS... NS 50% eigenaar van Noordned... Matrieel wordt gehuurd van NS.. Personeel komt van NS, de stations zijn van NS... Het enige wat niet van NS is, is het logoquote:Op vrijdag 12 maart 2004 00:20 schreef MREn het volgende:
Behalve Leeuwarden-Groningen, dat is officieel nog NS maar uitbesteed aan NN.
Arriva is 100% eigenaar van NN.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 00:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tis allemaal nog NS... NS 50% eigenaar van Noordned... Matrieel wordt gehuurd van NS.. Personeel komt van NS, de stations zijn van NS... Het enige wat niet van NS is, is het logo
Uitermate interessante site inderdaad.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:31 schreef blup het volgende:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/
Op die site vind je zown beetje ALLE foto's van welke trein soort dan ook.
Dat is gewoon een 1600 kloon.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:01 schreef blup het volgende:
[afbeelding]
In Frankrijk rijden ze ook.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat is gewoon een 1600 kloon.
Hoe durven ze, zelfmoord plegen mbv zo'n mooie TGV.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:13 schreef blup het volgende:
btw, als je in frankrijk zelfmoord pleegt, nemen ze niet eens de moeite om je van de voorkant af te krabben.
[afbeelding]
Waar zou die foto genomen zijn? Lijntje tussen Zwolle en Enschede? Of toch Zutphen- Oldenzaal?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |