(te bekijken op www.bavaria.nl )
quote:Wat is hier nou zo geniaal aan ?
Op zaterdag 24 januari 2004 08:38 schreef chilipenn het volgende:
nieuwe bavaria reclame al gezien? die met de amstel boys? Wist niet wat ik zag, wederom een puntje geniaal (jat)werk vind ik(te bekijken op www.bavaria.nl )
heeft drie keer gekeken maar snap niet wat je bedoeld
Wel aardig bedacht van Bavaria
quote:ah ok
Op zaterdag 24 januari 2004 08:41 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Je moet een beetje het idee erachter weten (Ze zijn gestopt met de Amstel-reclames), anders gaat het echt helemaal nergens over.Wel aardig bedacht van Bavaria
quote:Maar dat is dan ook een Amstel-reclame
Op zaterdag 24 januari 2004 09:05 schreef Dark_Killah het volgende:
Mwah, niet veel aan. Die met die badkamer ownt..
De Bavaria-reclames vind ik altijd matig en oninterressant, maar deze is op zich wel aardig bedacht alleen moet je hem dus snappen en zien dat het om de 3 gasten van Amstel gaat en weten dat Amstel dus besloten heeft geen reclames met hun meer te doen
Zijn dit geen look-a-likes?
Maarja tis wel komisch.. weg bij Amstel -> nu eerst een bavaria
quote:Volgens mij had Amstel besloten een andere weg in te slaan wbt de reclames. Ik heb ff gezocht, maar ik kan het bericht nergens vinden
Op zaterdag 24 januari 2004 09:14 schreef SunChaser het volgende:
Volgens mij hebben de drie pas nog een contract ondertekend voor nog drie jaar. Ze wonnen laatst een prijs, ze stoppen heus niet zomaar.
Dit bericht op de FP ging over een nieuwe Amstel-reclame.....zonder die 3.
Edit: Toch gevonden: http://www.mediafact.nl/vrienden-van-amstel.php
quote:
De drie Amstel-vrienden, die al eerder een Effie en een ADCN Lamp hadden gewonnen, zijn vanaf 2000 maar liefst 11 keer genomineerd geweest voor een Gouden Loeki.Saillant detail is dat Heineken (Amstel) onlangs heeft aangekondigd dat het uit ontevredenheid met de resultaten na ruim 6 jaar stopt met de succesvolle vrienden-campagne. Heineken zet daarvoor het grote PMSvW/Y&R aan de kant en gaat vanaf januari 2004 verder met het kleine Doom & Dickson.
Met de keuze voor Doom & Dickson verdwijnen vanaf 1 januari 2004 in ieder geval de drie Amstel-vrienden uit de commercials. Dat was volgens marketingdirecteur Peter Vertregt van Heineken geen makkelijke beslissing. 'De drie vrienden hebben in de loop der jaren veel voor het Amstel-merk betekend. We hebben ervoor gekozen om op het hoogtepunt afscheid te nemen. Op die manier willen we een vernieuwend en verfrissend vervolg aan de invulling van het thema Vriendschap geven', aldus Vertregt.
[Dit bericht is gewijzigd door 4]-[ Highlander op 24-01-2004 09:20]
quote:Jemig sommige mensen snappen echt de clou niet!!!!
Op zaterdag 24 januari 2004 09:05 schreef Dark_Killah het volgende:
Mwah, niet veel aan. Die met die badkamer ownt..
De drie jongens (er komen er maar twee in beeld.. die ander zal wel te druk met zijn ziekehuis serie zijn...) zijn natuurlijk bekend van vele reclames voor het merk Amstel bier... En nu Amstel niet meer met ze verder wil zitten ze ineens bij Bavaria!!! Dat is toch super grappig...! (vooral die kop van die laatste!!, zo van "eindelijk van dat gezeik bij Amstel af dus "nu eerst een bavaria"")
quote:nee, bavaria is een van de weinige "eigen" brouwerijen in Nederland. Is een familibedrijfje...
Op zaterdag 24 januari 2004 09:20 schreef SunChaser het volgende:
Is Bavaria niet gewoon eigendom van de Heineken-brouwerij? Dat zou de cross-advertising kunnen verklaren.
En JA ze zijn dus per 1 januari gestopt met de Amstel reclames omdat Heineken (huh het was toch Amstel? Ja.. Amstel is van Heineken) niet meer verder gaat met het reclame bureau waar de 3 onder contract stonden en NEE het zijn dus geen look-a-likes.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 13:59 schreef vosss het volgende:
welke is het op die site?
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 09:20 schreef SunChaser het volgende:
Is Bavaria niet gewoon eigendom van de Heineken-brouwerij?
quote:bavaria brouwt pitt-bier
[..]nee, bavaria is een van de weinige "eigen" brouwerijen in Nederland. Is een familibedrijfje...
quote:lees de rest van de post is staan veel hints in ?
Op zondag 25 januari 2004 13:56 schreef TC03 het volgende:
Wat is er zo grappig aan die reclame?.
quote:Toch vind ik hem niet grappig.
Op zondag 25 januari 2004 14:10 schreef WittE_ReuS het volgende:[..]
lees de rest van de post is staan veel hints in ?
quote:Omdat ze eerst reclame maakte voor een ander biertje, Amstel is met hun gestopt. Vervolgens zitten ze in een reclame van bavaria " zo nu eerst een bavaria "
Op zaterdag 24 januari 2004 08:41 schreef _van_puffelen het volgende:[..]
Wat is hier nou zo geniaal aan ?
heeft drie keer gekeken maar snap niet wat je bedoeld
Smerig bier trouwens maar de toonzetting is goed.
quote:Ga es weg
Op zondag 25 januari 2004 13:56 schreef TC03 het volgende:
Wat is er zo grappig aan die reclame?.
quote:Ik denk dat het een wraakactie is naar Heineken toe. Iedereen had het altijd over [i]"Die drie van Amstel"[/]. Ik vindt het de meest geslaagde Nederlandse biercommercials die ik ken. Maar toch zijn ze gedumpt, omdat de verkopen achter zouden blijven.
Op zondag 25 januari 2004 14:48 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind hem cool zoalng het er maar bij één blijft, als een soort steek onder de gordel die net leuk is, zeg maar...
De commercials van Foster's zijn echt geweldig
quote:ik kan wel veel smerige bieren opnoemen ,amstel en oranjeboom bijv.
Op zondag 25 januari 2004 14:50 schreef harryharry het volgende:[..]
Smerig bier trouwens maar de toonzetting is goed.
Bavaria is goed te drinken
quote:Ik hoorde op de uitreiking van de Gouden Loeki die ze gewonnen hebben, dat ze juist op het hoogtepunt wilde stoppen met die drie.
Op zondag 25 januari 2004 15:07 schreef Fixers het volgende:Maar toch zijn ze gedumpt, omdat de verkopen achter zouden blijven.
Gewoon weer nieuwe reclames, want ze gaan uiteindelijk vervelen. Die PTT reclames met Rijk de Gooyer en Maarten Spanjer waren in het begin ook erg leuk, maar daar ging de lol ook vanaf. De Gamma gaat ook veel te lang door met zijn "dat zeg ik gamma" commercials.
quote:Wat dacht je van:
Op maandag 26 januari 2004 11:39 schreef MikeyMo het volgende:
een van de weinige keren dat ze eigenlijk text hebben... zo niet de eerste keer
"Zo jongens, nog niet begonnen"
offuh..
"een, twee, drie, vier, vijf..entachtig, zesentachtig, zevenentachtig"
offuh..
"Verderrr.. verderr... zie je hem al?? zie je hem al?"
quote:Heineken: Bavaria-commercial weinig respectvol
Op zondag 25 januari 2004 15:07 schreef Fixers het volgende:[..]
Ik denk dat het een wraakactie is naar Heineken toe. Iedereen had het altijd over [i]"Die drie van Amstel"[/]. Ik vindt het de meest geslaagde Nederlandse biercommercials die ik ken. Maar toch zijn ze gedumpt, omdat de verkopen achter zouden blijven.
De commercials van Foster's zijn echt geweldig
(Bron : Adformatie)
Idd dus
Dinsdag 27 januari, LIESHOUT - Tegen de tijd dat er een einde kwam aan zeven jaar reclamespotjes voor Amstel, kregen ze het vaak te horen: zo, nu eerst een Bavaria zeker. Dus ze waren niet verbaasd toen er een telefoontje kwam uit Lieshout. 'Gewoon lachen' was het om ook voor de concurrentie een spotje te maken. Deze week is-ie op tv voor wie goed oplet; het spotje duurt slechts 15 seconden.
* Edward Stelder
In het Amstel-spotje zijn maar twee van de drie Amstel-jongens te zien. De derde, Romijn Conen, achtte het 'niet gepast' mee te werken aan reclame voor de concurrent. De andere twee, Bart Oomen en Edward Stelder hadden er geen moeite mee. Oomen: 'Wij vonden het wel jammer dat Amstel ermee ophield. We konden als acteurs het geld goed gebruiken en het was leuk werk. Maar dit spotje is niet bedoeld om Amstel de ogen uit te steken.'
Ook bij Bavaria hebben ze er lol in. 'Zeker toen bleek dat er geen belemmering zat in het contract met Amstel', zegt directeur marketing en product-ontwikkeling Peer Swinkels. Amstel heeft nooit een clausule opgenomen over werken voor de concurrentie, omdat dat volgens juristen toch zinloos was.
Oomen en Stelder werden in een vliegtuig gezet naar een zonnig oord. Daar aangekomen hoefden ze eigenlijk alleen maar zichzelf te spelen: twee mannen die uitpuffen na een klus. Op een strandstoel trekken ze een Bavaria open, en dat is het.
Wat Bavaria kwijt is aan het spotje, dat volgens Swinkels gegarandeerd niet vervolgd wordt, wordt niet bekend gemaakt. Swinkels: 'De jongens hebben bij Amstel hun geld verdiend, wij hebben ze een leuk pensioentje meegegeven.'
quote:Ik vind die jongens ook NIET leuk.
Op woensdag 28 januari 2004 11:55 schreef kamagurka het volgende:
Wat is er sowieso leuk aan die lelijke vette bierklonten met hun zgn. "droge humor", ik heb het nu wel echt gezien hoor met die duffe reclames
Bier is bier. Zolang het maar het minste kost cq meest opbrengt.
* *zet een Lidl tray koud.
Hoe kom je er nou bij om dit briljant te noemen?
Dan ben je niet veel gewend.
quote:Ik denk dat dit op reclamegebied wel als een briljante ingeving beschouwd mag worden. Het is natuurlijk niet helemaal gepast (vind ik ook), maar zelfs het reclamebureau dat over de Amstel-campagne ging, heeft zich goedkeurend uitgesproken over deze reclame. Dat neemt niet weg dat het niet helemaal kies is van 'de vrienden' (Romijn Conen uitgezonderd) om hieraan mee te werken. Maargoed, ik vind het een slimme zet van Bavaria, en een beetje een dommigheid van de kant van Heineken/Amstel om geen clausule op te nemen in het contract dat het de drie verbood om reclame te maken voor andere biermerken.
Op donderdag 29 januari 2004 17:23 schreef Kiegie het volgende:
Ik vind het absoluut niet geniaal of briljant.
Gewoon, een aardig geslaagde grap.
Meer niet.Hoe kom je er nou bij om dit briljant te noemen?
Dan ben je niet veel gewend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |