Kort en goed komt het erop neer dat ik geen schrijnend geval ben. Ruimhartig is ze niet idd. Ik en de mijnen krijgen de gelegenheid om binnen 8 weken na dato vrijwillig Nederland te verlaten. De minister wenst een duidelijk beleid te voeren. Dat is haar mandaat! Haar ambtenaren zullen er alles aan doen om mij het bestaan, dat ik hier opgebouwd heb, onmogelijk te maken. Dat is democratie! Sorry, mate, je bent hier niet geboren, je spreekt onze taal niet, je bent illegaal; wegwezen. Mijn kinderen begrijpen er niets van, hoewel ik het geprobeerd heb hen duidelijk te maken. 8 weken is voor hen nog een zee van tijd, maar het zal inhouden dat zij dit schooljaar niet kunnen afsluiten op de school waar ze nu zitten. Tussen hun vriendjes en vriendinnetjes. Of ze volgend jaar überhaupt weer in schoolbankjes kunnen plaatsnemen is natuurlijk de vraag. Het zal er om hangen.
Ik ga terug naar een kapot geschoten land. De littekens in het landschap symboliseren de littelkens in de ziel van het volk dat ik het mijne dien te noemen. Omdat ik geen landverhuizer kan en mag zijn. Dat is de realiteit.
klinkt aardig kut, dat je zo ineens weg moet, en alles achter moet laten, maar naar welk land moet je terug, en kan je er echt niks meer aan doen ?
quote:Je hebt het journaal vandaag toch wel gezien?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:33 schreef LeFTBuRN het volgende:
meen je dit ?klinkt aardig kut, dat je zo ineens weg moet, en alles achter moet laten, maar naar welk land moet je terug, en kan je er echt niks meer aan doen ?
quote:Dit is duidelijk. Ik spreek jullie taal niet, ik ben niet schrijnend, ik kan eruit.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:45 schreef Pearly het volgende:
Kolere!!! lekker duidelijk ... DUH!
quote:Welk land? Niet demigerend bedoeld maar onder de omschrijving "kapotgeschoten" vallen veel landen.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga terug naar een kapot geschoten land. De littekens in het landschap symboliseren de littelkens in de ziel van het volk dat ik het mijne dien te noemen. Omdat ik geen landverhuizer kan en mag zijn. Dat is de realiteit.
quote:Nee, ik moet weg.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef haaahaha het volgende:
Serieus? Of wil je een punt maken met dit topic?
quote:Wel iets gehoord dat er al mensen terug naar Noord-Irak kunnen
Op vrijdag 23 januari 2004 20:37 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Je hebt het journaal vandaag toch wel gezien?
.
quote:Ah, okay dan, maar inderdaad is het iets belachelijks.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nee, ik moet weg.
quote:Grappig dat de rechtse realisten, om maar even in hetzelfde jargon te blijven, wat minder problemen hebben met een wat ruimere intepretatie van de wegenverkeerswet. Regels zijn regels immers. Of toch niet ?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:48 schreef JeOma het volgende:
Ja heel zielig allemaal en er zijn vast wel "schrijnende gevallen". Maar als je even die linkse rode zonnebril afzet dan zie je dat het ook niet zou kloppen als je tegen alle mensen die hier ILLEGAAL -men WIST VAN TE VOREN dat het niet mocht- zijn binnengekomen, zou zeggen: "Ach, what the fuck, je bent er nu toch, blijf gezellig". De gulden middenweg is in dezen lastig te vinden.
quote:Waar naar toe?
Nee, ik moet weg.
/edit: Volgens het journaal dus naar N Irak.
quote:Ga toch weg. Dat er vroeger fouten zijn gemaakt en mensen 5 jaar of langer in Nederland konden verblijven zonder zekerheid moet je niet afschuiven op die mensen.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:55 schreef SirWacko het volgende:
Tja jij hebt net als al die andere ILLEGALEN gewoon pech en moeten oprotten naar het land van herkomst... Elke samenleving heeft een negatieve kant helaas...
Neem je verantwoordelijkheid als land, en laat een generaal pardon gelden. Beginnen we daarna met een schone lij.
quote:Naar Irak ja.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:56 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Waar naar toe?
/edit: Volgens het journaal dus naar N Irak.
quote:Als je na zo'n lange tijd de Nederlandse taal nog niet spreekt mag je er inderdaad uit.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:47 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dit is duidelijk. Ik spreek jullie taal niet, ik ben niet schrijnend, ik kan eruit.
quote:Je hebt illegalen die het werk doen waar de nederlanders te lui voor zijn om te doen....
Op vrijdag 23 januari 2004 20:55 schreef SirWacko het volgende:
Tja jij hebt net als al die andere ILLEGALEN gewoon pech en moeten oprotten naar het land van herkomst... Elke samenleving heeft een negatieve kant helaas...
quote:Ik spreek jullie taal wel. Alleen wordt even gemakshalve aangenomen dat ik dat niet doe.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:58 schreef Frasier het volgende:[..]
Als je na zo'n lange tijd de Nederlandse taal nog niet spreekt mag je er inderdaad uit.
quote:Dan mag je blijven
Op vrijdag 23 januari 2004 20:59 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik spreek jullie taal wel. Alleen wordt even gemakshalve aangenomen dat ik dat niet doe.
quote:Dat is een droom ja. Net als een normaal huis. Een school voor kinderen. Of een voldoende proteïne rijke maaltijd iedere dag.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:58 schreef Famas het volgende:[..]
Je hebt illegalen die het werk doen waar de nederlanders te lui voor zijn om te doen....
Maar je hebt wel gelijk..illegaal is illegaal en dan heb je hier niks te zoeken...
TS, succes met het opbouwen van een nieuw leven in dat land waar je naartoe gaat....enne...kunnen we je terugverwachten op fok! als je eenmaal daar bent?..of is een pc+internet daar een droom?
quote:Ach kom op man. Bij sommige gevallen moeten kinderen die hier zijn geboren en hier zijn opgegroeid weg.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:58 schreef Frasier het volgende:[..]
Als je na zo'n lange tijd de Nederlandse taal nog niet spreekt mag je er inderdaad uit.
quote:Die mensen die kinderen namen wisten toch dat ze illegaal waren, dan moet je het niet de regering verwijten maar die ouders zelf, alleen helaas zijn de kinderen alweer het slachtoffer hiervan...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:00 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ach kom op man. Bij sommige gevallen moeten kinderen die hier zijn geboren en hier zijn opgegroeid weg.
quote:Als ouder doe je alles om je kinderen de beste toekomst te geven, dat kun je hen niet verwijten. De enige schuldige in deze is de nederlandse regering die heeft toegestaan mensen 5 jaar of langer in onzekerheid te laten.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:02 schreef SirWacko het volgende:[..]
Die mensen die kinderen namen wisten toch dat ze illegaal waren, dan moet je het niet de regering verwijten maar die ouders zelf, alleen helaas zijn de kinderen alweer het slachtoffer hiervan...
quote:Idd we mogen eruit.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef haaahaha het volgende:
26000 mogen eruit toch?
quote:moeten.... das dus 20% van de stad waarin ik woon, best wel veel dus...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef haaahaha het volgende:
26000 mogen eruit toch?
quote:Hear, hear.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:04 schreef gelly het volgende:[..]
Als ouder doe je alles om je kinderen de beste toekomst te geven, dat kun je hen niet verwijten. De enige schuldige in deze is de nederlandse regering die heeft toegestaan mensen 5 jaar of langer in onzekerheid te laten.
Pure kapitaalvernietiging.
quote:Hallo. Ik ben een Nederlander en ik woon in Thailand. Althans dat was de bedoeling. Ik moet weg.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:08 schreef haaahaha het volgende:
Wie kan er een vertaling naar een nederlands gezin in een buitenlands land maken? Voor de beeldvorming.
Bij mijn aankomst in Thailand in 1993 werd in gelijk door de overheid in de armen gesloten. Na een onduidelijk traject, bleek dat ik de rest van mijn leven daar kon blijven wonen. Alles was goed geregeld; ik had te eten en te drinken. Mijn leven was compleet. Maar opeens, niet langer dan 3 dagen, was alles compleet anders. Ik moest terug. Het toont de verschrikkingen aan in het beleid aldaar.
Bedankt Bea voor die zogenaamde "gratie".
quote:In Irak heb je ook plaatsjes die Zeeland heetten, en meisjes genaamd Vera ?
Op woensdag 24 september 2003 17:02 schreef Ryan3 het volgende:
Lang geleden, de kleuterschool; toen was Cals nog minister-president. Wat ik nog van de kleuterschool weet is dat ik een vriendinnetje had, Vera genaamd, die een jaar ouder was en die mij altijd liep te bemoederen. En tegen de tijd dat de nacht van Schmelzer plaatsvond, ging ik samen met een vriendje uit de buurt annex klasgenoot na schooltijd per skelter nog even langs de kleuterschool en zaten we ons in de zandbak te vergapen aan de juffrouw, die nog ergens mee bezig was. Ik denk dat we allebei verliefd waren op haar. En toen de studentenopstand in Parijs nog moest gebeuren toen duvelde ik in een bocht om met m'n skelter en had als gevolg hiervan een gat in mijn hoofd. Tijdens de Praagse lente gingen wij verhuizen naar Zeeland, maar wat nou het stoerste equipment was op de kleuterschool, al sla je me dood...
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 23-01-2004 21:43]
quote:Iemand die zulke zinnen formuleerd is echt geen asielzoeker
Op vrijdag 23 januari 2004 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat het duidelijke beleid van deze duidelijke minister geschraagd wordt door duidelijke ambtenaren met duidelijke beroepsinstructies die over de duidelijkheid van humanistische overwegingen niets onduidelijk laten.
quote:Kun je zien hoe ik me heb ingeleefd in de Hollandse setting hè. Want lees voor Cals Saddam Hoessein, voor Zeeland Al-Qut en voor Vera fatima...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:39 schreef Goodluck het volgende:
Ik kan er naast zitten hoor.
[..]In Irak heb je ook plaatsjes die Zeeland heetten en meisjes genaamd Vera ?
quote:Ik vind het niet helemaal tof dat je op dergelijke manieren statements probeert te maken. Noem het "kunst", ik noem het "de rol van het slachtoffer" waar jij je niet mee kunt en mag vereenzelvigen.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:42 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Kun je zien hoe ik me heb ingeleefd in de Hollandse setting hè. Want lees voor Cals Saddam Hoessein, voor Zeeland Al-Qut en voor Vera fatima...
quote:En waarom niet? Dacht je dat het nou echt zo moeilijk is om een beetje Nederlands te leren in 5 jaar tijd? Maar in feite is dat besides the point hè. Het gaat erom dat ik nu nog 8 weken heb om te maken dat ik weg kom. Dit terwijl ik de littekens in de ziel van mijn vaderland en in mijn eigen ziel in geestelijke zin allang vaarwel gezegd heb. Ik heb hier een bestaan opgebouwd dat me bevalt. In een land dat, naar ik dacht, liberaal en beschaafd was. En landverhuizers zoals ik een thuis kon bieden op basis van een win-win situatie. Wat ik, en met mij vele anderen, wilden was alleen een beter leven, een leven zonder willekeur en geweld. Ik ben geen uitvreter, geen relschopper of anderszins onbetamelijk. Gewoon een burger, zoals alle andere Fok!kers... Alleen geboren in een onmogelijke uithoek van deze globe...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:41 schreef crash_bandicoot het volgende:[..]
Iemand die zulke zinnen formuleerd is echt geen asielzoeker
quote:Ik vind zoveel niet.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik vind het niet helemaal tof dat je op dergelijke manieren statements probeert te maken. Noem het "kunst", ik noem het "de rol van het slachtoffer" waar jij je niet mee kunt en mag vereenzelvigen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:48 schreef Ryan3 het volgende:Gewoon een burger, zoals alle andere Fok!kers... Alleen geboren in een onmogelijke uithoek van deze globe...
quote:Gefeliciteerd, je hebt je compleet belachelijk gemaakt.
Ryan 3 schreef het volgende:
Via internet ben ik redelijk wat te weten gekomen over mijn familienaam. O.m. dat er na 1811 2 schrijfwijzes ontstonden. Een nieuwe en een oude schrijfwijze en sindsdien dus in feite 2 families. Verder dat het een aloud Drenths-Overijssels geslacht is met later vertakkingen in Noord-Holland (Castricum).
Van oorsprong bestaat mijn familie uit eigenheimers, d.w.z. keuterboertjes op de ietwat schrale grond rondom Dalfsen. De naam zelf is genitief, d.w.z. afgeleid van een voornaam, en de stamvader is een stammoeder gek genoeg, geboren omstreeks 1600, hoewel de naam zelf als geslachtsnaam reeds in de 13de eeuw voorkwam.
Nogmaals: jij hebt absoluut het recht niet om je in de huid van een vluchteling te verplaatsen en zodoende een slachtoferrol aan te nemen. Dat is enkel voorbehouden aan de vluchteling zelf.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 23-01-2004 21:54]
ik neem aan dat de TS dit door had en probeerde de discussie te voeren op basis van sentiment....
quote:Jij maakt je compleet belachelijk met je Snertlock Holmes excercities. Alsof die Ryan3 dude steeds dezelfde user is. Die Ryan3 dude, een buurtgenoot, heeft zijn nick voor even aan mij afgestaan, zodat ik op Fok! even een stukje kon schrijven. Is wel sympathiek van hem, zoveel kun je van jou niet zeggen. En overigens toen ik in Irak zat heb ik me nooit een slachtoffer gevoeld en genoemd, toen ik hier naar toe kwam niet, nu ik hier weg moet ook niet.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:54 schreef Goodluck het volgende:[..]
[..]Gefeliciteerd, je hebt je compleet belachelijk gemaakt.
Nogmaals: jij hebt absoluut het recht niet om je in de huid van een vluchteling te verplaatsen en zodoende een slachtoferrol aan te nemen. Dat is enkel voorbehouden aan de vluchteling zelf.
Topicstarter: ik hoop dat je eens goed gaat nadenken waar je nou helemaal mee bezig bent. Jij hebt absoluut het recht niet om op dergelijke wijze een rollenspel te spelen waarin jij denkt andermans emoties te kunnen weergeven.
Denk daar maar eens goed over na!
quote:Ik vind het nog al meevallen. Ik kijk een beetje op van jouw reactie als ik eerlijk moet zijn. Ryan3 spot niet met de gevoelens van diegenen die eruit moeten, maar stelt de acties en beslissingen van onze regering aan de kaak. Niks mis mee in mijn optiek.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:02 schreef Goodluck het volgende:
Ik vind het walgelijk dat andere mensen denken te kunnen beschrijven wat iemand in zo'n situatie denkt, voelt of beleeft. Dat is gewoon de arrogantie ten top!Topicstarter: ik hoop dat je eens goed gaat nadenken waar je nou helemaal mee bezig bent. Jij hebt absoluut het recht niet om op dergelijke wijze een rollenspel te spelen waarin jij denkt andermans emoties te kunnen weergeven.
quote:We leven gelukkig in een vrij land waar ik (nu nogwel) kan zeggen en schrijven wat ik wil en in de vorm die ik wil. Hou je geborneerdheid over wat jij denkt dat een ander wel of niet kan en mag maar lekker voor je. Heb ik, zolang ik hier nog ben, totaal maar dan ook totaal geen boodschap aan.
Ik vind het walgelijk dat andere mensen denken te kunnen beschrijven wat iemand in zo'n situatie denkt, voelt of beleeft. Dat is gewoon de arrogantie ten top!Topicstarter: ik hoop dat je eens goed gaat nadenken waar je nou helemaal mee bezig bent. Jij hebt absoluut het recht niet om op dergelijke wijze een rollenspel te spelen waarin jij denkt andermans emoties te kunnen weergeven.
En slaap lekker, dude...
quote:Dat dien je niet op dit soort wijze te doen, maar op een eerlijke manier. Sommige mensen hebben het "in de huid kruipen van iemand anders" tot kunst verheven en slaan daar zelfs compleet in door.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:04 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik vind het nog al meevallen. Ik kijk een beetje op van jouw reactie als ik eerlijk moet zijn. Ryan3 spot niet met de gevoelens van diegenen die eruit moeten, maar stelt de acties en beslissingen van onze regering aan de kaak. Niks mis mee in mijn optiek.
Nogmaals, dit forum is voor politiek, niet voor foute, artistieke uittingen onder het motto kunst
quote:En Fok! is voor een beetje stabiele mensen, niet voor huilies.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:07 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dat dien je niet op dit soort wijze te doen, maar op een eerlijke manier. Sommige mensen hebben het "in de huis kruipen van iemand anders" tot kunst verheven en slaan daar zelfs compleet in door.
Nogmaals, dit forum is voor politiek, niet voor foute, artistieke uittingen onder het motto kunst
quote:Ryan3: je lult gewoon uit je nek. Je zegt wat je goed uit komt en als ik je vraag wat de objectieve criteria zijn waarom je terug moet antwoord je niet
Op vrijdag 23 januari 2004 22:06 schreef Ryan3 het volgende:[..]
We leven gelukkig in een vrij land waar ik (nu nogwel) kan zeggen en schrijven wat ik wil en in de vorm die ik wil. Hou je geborneerdheid over wat jij denkt dat een ander wel of niet kan en mag maar lekker voor je. Heb ik, zolang ik hier nog ben, totaal maar dan ook totaal geen boodschap aan.
En slaap lekker, dude...
quote:Als jij discussieert met kotssmileys dan denk je zeker een antwoord van iemand los te krijgen. Het gaat helemaal niet aan om allerlei bewijzen te geven. Zoals zovele heb ik vanmorgen een envelop op de mat gekregen en die laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Lijkt me genoeg bewijs.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:10 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Ryan3: je lult gewoon uit je nek. Je zegt wat je goed uit komt en als ik je vraag wat de objectieve criteria zijn waarom je terug moet antwoord je niet
![]()
![]()
quote:Je geeft zeker een feestje als ik weg ben...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:12 schreef SirWacko het volgende:
shit ben je nou nog niet weg?
quote:nope, geen tijd voor
Op vrijdag 23 januari 2004 22:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Je geeft zeker een feestje als ik weg ben...
quote:Komen iig veel feestjes aan voor de rechtse mensen. 26.000...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:17 schreef SirWacko het volgende:[..]
nope, geen tijd voor
quote:ik heb geen tijd om mee te feesten...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:19 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Komen iig veel feestjes aan voor de rechtse mensen. 26.000...
quote:Ah, daar komt "ie al uit de mouw, die spreekwoordelijke aap.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:19 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Komen iig veel feestjes aan voor de rechtse mensen. 26.000...
quote:Moet je je voorstellen dat je over 3 jaar met die kleine naar een land moet waar je helemaal niks hebt en je van scratch moet beginnen.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:22 schreef SirWacko het volgende:[..]
ik heb geen tijd om mee te feesten...
1) school
2) als alles meezit 24 februari een kleine
quote:Bij jou ja.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:22 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ah, daar komt "ie al uit de mouw, die spreekwoordelijke aap.
quote:lijkt me zeer onwaarschijnlijk, tenzij Bush het idee heeft om NL ook bij het as van het kwaad te gooien en ons te bestormen...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:23 schreef haaahaha het volgende:[..]
Moet je je voorstellen dat je over 3 jaar met die kleine naar een land moet waar je helemaal niks hebt en je van scratch moet beginnen.
quote:Want het is toch een topic om eens even lekker uit te halen naar rechts en het regeringsbeleid ?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:23 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Bij jou ja.
Open een nieuw topic, leg je argumenten voor en dan ga ik graag met je in discussie. Dit is een absoluut zwaktebod/dieptepunt.
quote:Ik had de vraag al eerder gesteld, maar jij negeert het gewoon stelselmatig. Geef nou eens antwoord. Wat zijn de objectieve criteria waardoor jij terug moet naar Irak?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:12 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als jij discussieert met kotssmileys dan denk je zeker een antwoord van iemand los te krijgen. Het gaat helemaal niet aan om allerlei bewijzen te geven. Zoals zovele heb ik vanmorgen een envelop op de mat gekregen en die laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Lijkt me genoeg bewijs.
quote:Jouw methode is een dieptepunt idd. Het schijnt bij jou niet te willen overkomen dat het om mensen draait en niet om leuzen. Kan me echt niet interesseren hoe of wat de argumentatie is. Mensen, zoals jij en ik, kunnen vertrekken, nadat ze overgebracht zijn naar concentratiekampen. Huis en haard achterlatend, op weg naar vaak een zeer onzekere toekomst. Enige reden: je bent hier niet geboren.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:25 schreef Goodluck het volgende:[..]
Want het is toch een topic om eens even lekker uit te halen naar rechts en het regeringsbeleid ?
Open een nieuw topic, leg je argumenten voor en dan ga ik graag met je in discussie. Dit is een absoluut zwaktebod/dieptepunt.
quote:Ga daar zelf anders naar toe. Misschien dat een modje je even de weg kan wijzen...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:29 schreef Chris_Redfield het volgende:
Kan een modje dit niet even naar "Onzin" schoppen.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 22:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jouw methode is een dieptepunt idd. Het schijnt bij jou niet te willen overkomen dat het om mensen draait en niet om leuzen. Kan me echt niet interesseren hoe of wat de argumentatie is. Mensen, zoals jij en ik, kunnen vertrekken, nadat ze overgebracht zijn naar concentratiekampen. Huis en haard achterlatend, op weg naar vaak een zeer onzekere toekomst. Enige reden: je bent hier niet geboren.
Kan hier een slotje op. Dit is geen discussie.
quote:Er is geen probleem.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:33 schreef haaahaha het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen hier niet voorbij de user ryan3 kijken, en zien wat het echte probleem is.
quote:Het roepen om een slotje is zoals gewoonlijk een zwaktebod.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:33 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Geen argumenten, maar gewoon zinloos geblaat.
Kan hier een slotje op. Dit is geen discussie.
quote:Omdat ze daar gewoon niet over willen nadenken. Ze leunen wrs. tevreden achterover bij de "duidelijke" minister Verdonk, die haar "duidelijke" beleid even uitlegt. Drinken een biertje en laten een scheet...
Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen hier niet voorbij de user ryan3 kijken, en zien wat het echte probleem is.
quote:Heb je die fles Fanta echt in 1 keer leeg gedronken ?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:30 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jouw methode is een dieptepunt idd. Het schijnt bij jou niet te willen overkomen dat het om mensen draait en niet om leuzen. Kan me echt niet interesseren hoe of wat de argumentatie is. Mensen, zoals jij en ik, kunnen vertrekken, nadat ze overgebracht zijn naar concentratiekampen. Huis en haard achterlatend, op weg naar vaak een zeer onzekere toekomst. Enige reden: je bent hier niet geboren.
Kan hier een slotje op, de TS wil niet op een normale manier discussieren.
quote:Wat een zwaktebod is om je voor te doen als iemand in de slachteroffer rol en dan niet reageren op users die om argumenten voor je mening vragen. Als je vindt dat je niet terug hoeft, probeer dan gewoon tegen argumenten te geven voor die van de minister.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:34 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het roepen om een slotje is zoals gewoonlijk een zwaktebod.
quote:Idd en als iemand dit en de implicaties hiervan ter discussie stelt dan ga je als een klein kind blaten dat de topic op slot moet...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Tja, het gaat slecht met de economie en dat is de schuld van de illegalen. Dat je hier jarenlang voor de gek bent gehouden maakt niet uit, het moet veiliger, dus de illegalen eruit
quote:Wie zegt dat minister Verdonk een duidelijk beleid heeft? Als jij niet met argumenten komt, dan heeft de discussie ook geen zin.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:36 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Omdat ze daar gewoon niet over willen nadenken. Ze leunen wrs. tevreden achterover bij de "duidelijke" minister Verdonk, die haar "duidelijke" beleid even uitlegt. Drinken een biertje en laten een scheet...
quote:Ook bij jou dringt het niet door hè? Het gaat om de implicaties van al die mooie woorden van de minister en al die fijne leuzen van haar partij. Daarvan is dit een illustratie. Daar passen geen argumenten bij, het is een illustratie.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:38 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Wat een zwaktebod is om je voor te doen als iemand in de slachteroffer rol en dan niet reageren op users die om argumenten voor je mening vragen. Als je vindt dat je niet terug hoeft, probeer dan gewoon tegen argumenten te geven voor die van de minister.
quote:Dat zei ze vandaag zelf tijdens de persconferentie.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:39 schreef UnderWorld_ het volgende:[..]
Wie zegt dat minister Verdonk een duidelijk beleid heeft? Als jij niet met argumenten komt, dan heeft de discussie ook geen zin.
quote:Tja, als er geen argumenten zijn wordt er direct op de man gespeeld. Je had een zeer goed punt en de OP was een leuke invalshoek, maar ze hebben hun zin, een discussie lijkt niet mogelijk. Wel typisch, iedere keer als er misstanden aan de kaak gesteld worden, zijn er een aantal figuren die er alles aan willen doen om een discussie om zeep te helpen
Op vrijdag 23 januari 2004 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Idd en als iemand dit en de implicaties hiervan ter discussie stelt dan ga je als een klein kind blaten dat de topic op slot moet...
Mevrouw Verdonk doet alsof ze een zeer gul persoon is, die maarliefst 2310 mensen toelaat, de overigen mogen na tijden tussen hoop en vrees geleefd te hebben gezellig terug naar Rwanda, Afghanistan of Iran. Het is wachten op het eerste bericht waarin de dood van één van deze teruggestuurden. Maar hey, dat is het risico van het vak toch
quote:Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen zoals ik van de ene op de andere dag uit hun gesocialiseerde bestaan gedonderd worden om de rechtse mensen het gevoel van veiligheid dat ze door mij blijkbaar zijn kwijtgeraakt terug te geven... Ik leid een zelfde bestaan als jij verder. Met mijn heengaan wordt Nederland niet veiliger of meer of minder geïntegreerd.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:41 schreef Goodluck het volgende:
Oke,Waarom ben je het niet eens met de minister en wat zijn je gevoelens op dit moment ?
quote:Oke,
Op vrijdag 23 januari 2004 22:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen zoals ik van de ene op de andere dag uit hun gesocialiseerde bestaan gedonderd worden om de rechtse mensen het gevoel van veiligheid dat ze door mij blijkbaar zijn kwijtgeraakt terug te geven... Ik leid een zelfde bestaan als jij verder. Met mijn heengaan word Nederland niet veiliger of meer of minder geïntegreerd.
Je intenties zijn goed, daar twijfel ik niet aan. Toch zijn dingen nou eenmaal weleens zoals ze zijn. Veel geluk en sterkte in Irak
quote:Een terugkeer voor je naar Irak lijkt mij ook niet wenselijk, en dat is zeker een fout in het beleid. Nog een fout is dat de mensen die hier al langer dan 5 jaar zitten en kinderen hebben die niet anders kennen dan Nederland. Een generaal pardon voor jou ern je lotgenoten is daarom erg jammer.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen zoals ik van de ene op de andere dag uit hun gesocialiseerde bestaan gedonderd worden om de rechtse mensen het gevoel van veiligheid dat ze door mij blijkbaar zijn kwijtgeraakt terug te geven... Ik leid een zelfde bestaan als jij verder. Met mijn heengaan wordt Nederland niet veiliger of meer of minder geïntegreerd.
Maar als je deze redenering toepast, dan kunnen we vrijwel niemand weigeren of terugsturen.. Dan wonen hier binnen de korste keren 25 miljoen mensen. Dat kan ook niet de bedoeling zijn.
quote:In Irak komen nog wekelijs militairen om het leven. Er is nog een oorlog gaande. Er is totaal geen stabiliteit. Hoe kun je Ryan3 in hemelsnaam daarheen terugsturen?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:49 schreef Goodluck het volgende:[..]
Je intenties zijn goed, daar twijfel ik niet aan. Toch zijn dingen nou eenmaal weleens zoals ze zijn. Veel geluk en sterkte in Irak
Overigens is het links/rechts-schema idd te naïef. Wij gingen eigenlijk op de vlucht voor linkse krachten namelijk. En hier worden we weer verwijderd door rechtse krachten. Nee, het onderscheid zit hem in wel of geen feeling hebben met de fenomenologie van echte mensen en hun echte beslommeringen in het echte leven. Wie kan praten over mensen in cijfers (bijvoorbeeld 26.000) zonder na te denken over de mensen erachter, die is niet goed bezig. Komt bij linkse en rechtse krachten voor.
quote:Er zijn ook veilige gebieden.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:54 schreef Sidekick het volgende:[..]
In Irak komen nog wekelijs militairen om het leven. Er is nog een oorlog gaande. Er is totaal geen stabiliteit. Hoe kun je Ryan3 in hemelsnaam daarheen terugsturen?
quote:Even een zijsprong...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:55 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens is het links/rechts-schema idd te naïef. Wij gingen eigenlijk op de vlucht voor linkse krachten namelijk. En hier worden we weer verwijderd door rechtse krachten.
quote:Van huisuit is Baath een linkse seculiere partij ja...
Op vrijdag 23 januari 2004 22:59 schreef Bluesdude het volgende:[..]
Even een zijsprong...
Welke linkse krachten in Irak ?
De Baathpartij ' links' etiketteren is wel denken in rigide links-rechtsschema ?
Of bedoel je andere vieze machthebbertjes?
quote:Er word nu wel over nagedacht, eigenlijk wel goed.
quote:Mm...
Op vrijdag 23 januari 2004 23:04 schreef thumb-bolt-on het volgende:[..]
Er word nu wel over nagedacht, eigenlijk wel goed.
De Amerikanen gaan jullie verder helpen een vrije democratie op te bouwen waarin je over een aantal jaar mag zeggen wat je wilt, mag denken wat je wilt en waarin je kansen krijgt als mens. Jij kunt 1 van de peilers zijn voor een nieuw Irak, jij kunt aan de wieg staan van een nieuwe periode die je land tegemoed gaat met een veel zonniger toekomst dan tot op heden het geval. Wij Nederlanders zullen daar op onze manier een steentje aan bijdragen
quote:Dat is de theorie. Praktijk zal ingewikkelder liggen. Een seculiere staat, met scheiding tussen kerk en staat, zal nooit echt in de praktijk tot wasdom komen, vrees ik... Alleen in die situatie zullen belangrijke burgerlijke vrijheden, zoals die hier bestaan, gegarandeerd kunnen worden...
Op vrijdag 23 januari 2004 23:07 schreef Goodluck het volgende:
Er zijn ook positieve kanten.De Amerikanen gaan jullie verder helpen een vrije democratie op te bouwen waarin je over een aantal jaar mag zeggen wat je wilt, mag denken wat je wilt en waarin je kansen krijgt als mens. Jij kunt 1 van de peilers zijn voor een nieuw Irak, jij kunt aan de wieg staan van een nieuwe periode die je land tegemoed gaat met een veel zonniger toekomst dan tot op heden het geval. Wij Nederlanders zullen daar op onze manier een steentje aan bijdragen
quote:Is nog steeds rigide links-rechtsschema denken.
Op vrijdag 23 januari 2004 23:02 schreef Ryan3 het volgende:Van huisuit is Baath een linkse seculiere partij ja...
quote:Zoals de bootvluchtelingen uit ViëtNam allemaal anti-communistische, en dus fascistoïde, saboteurs waren?
Op vrijdag 23 januari 2004 23:11 schreef Bluesdude het volgende:[..]
Is nog steeds rigide links-rechtsschema denken.
Jij ben toch niet toevallig een imperialistische fascistische Irakees die samenzwoer tegen de arabische natie.....om maar even de rigiditeit aan te tonen?
Ben je Koerd ?
Of was je broer toevallig subversief ?
Nee, ik was geletterd, dat is al reden genoeg om uit te kijken...
quote:Ik denk dat dat wel het geval gaat worden. Jullie genieten internationale bescherming en men zal er op toezien dat Irak niet weer vervalt in handen van een dictator of godsdienst.
Op vrijdag 23 januari 2004 23:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat is de theorie. Praktijk zal ingewikkelder liggen. Een seculiere staat, met scheiding tussen kerk en staat, zal nooit echt in de praktijk tot wasdom komen, vrees ik... Alleen in die situatie zullen belangrijke burgerlijke vrijheden, zoals die hier bestaan, gegarandeerd kunnen worden...
Met negativisme is nog nooit een land groot geworden, met wilskracht, woede en verdriet die om werden gezet in een grote daadkracht zijn er des te meer oorden groot geworden. Maak daar onderdeel van uit en help je land, er liggen kansen!
quote:Aha - da's klare taal. We gaan dus wel naar vluchtelingen luisteren? En als we een verhaal horen en zien op de tv gaan we niet langer roepen dat het een zielig huilie-geval is en dat regels regels zijn.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:54 schreef Goodluck het volgende:Gefeliciteerd, je hebt je compleet belachelijk gemaakt.
Ik snap dat het confronterend is om je te verplaatsen in een vluchteling, het is pijnlijk inderdaad.
Nederland is vandaag weer een stap verder van de beschaving af komen te staan. Het is niet verrassend maar niet minder verdrietig. Ik schaam me steeds meer uit dit land te komen en verontschuldig me regelmatig tegenover mensen uit het buitenland die nog in de veronderstelling waren dat Nederland een prettig land is.
quote:Om te beginnen gaan we helemaal niks. Dat is punt 1
Op zaterdag 24 januari 2004 01:27 schreef SCH het volgende:[..]
Aha - da's klare taal. We gaan dus wel naar vluchtelingen luisteren? En als we een verhaal horen en zien op de tv gaan we niet langer roepen dat het een zielig huilie-geval is en dat regels regels zijn.
Punt 2 is dat het maar net af hangt van het verhaal van de vluchteling. Ieder verhaal is weer anders en heeft een andere reden. Daar kan dus ook een hele hoop bullshit van goudzoekers tussenzitten.
quote:Ben je weer conclusies aan het trekken ? Ik word zo langzamerhand een beetje moe van jou, SCH.
Ik snap dat het confronterend is om je te verplaatsen in een vluchteling, het is pijnlijk inderdaad.
quote:Ook voor jou geld dat je hier niet hoeft te wonen. Als het bijvoorbeeld in Marokko beter is raad ik je ten sterkste aan vandaag nog je koffer te pakken. Aan zeikstralen hebben we niks in dit land.
Nederland is vandaag weer een stap verder van de beschaving af komen te staan. Het is niet verrassend maar niet minder verdrietig. Ik schaam me steeds meer uit dit land te komen en verontschuldig me regelmatig tegenover mensen uit het buitenland die nog in de veronderstelling waren dat Nederland een prettig land is.
Vind ik een treurige zaak...
Dit even tussendoor.
quote:Goed, we zijn klaar met de inhoud ?
Op zaterdag 24 januari 2004 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Ad hominem. Iedereen roept maar iets over SCH, maar ik kan vanaf deze plek, hier en nu, melden dat ik nog nooit iets ben tegengekomen van SCH waar ik het niet mee eens ben, eerlijk gezegd. Een hoop mensen hebben blijkbaar iemand nodig om al hun impulsen op bot te vieren en helaas is dat SCH. Iemand die niet met de wolven meehuilt.Vind ik een treurige zaak...
Dit even tussendoor.
sorry, maar rechterlijke uitspraken zijn rechterlijke uitspraken. en als we die niet volgen zitten wij binnenkort met 20 miljoen mensen hier.
quote:Dat was jij al. Ik wijs daar met dat tussendoortje even op... Even wat feedback kan geen kwaad...
Op zaterdag 24 januari 2004 02:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
Goed, we zijn klaar met de inhoud ?
quote:Dat lijkt allemaal juist wat jij zegt, maar toch zit er een "snag" in... Die rechterlijke uitspraken voorkomen niet dat wij straks met 20 miljoen mensen hier zitten. De wetten waarop die uitspraken zijn gebaseerd zijn gemaakt met het sentiment in het hoofd dat indien er niets gedaan wordt "we" straks met 20 miljoen mensen zitten. Daar ligt het stukje demagogie in het verhaal. Jij doet voorkomen alsof rechterlijke uitspraken en recht een soort harde wetenschap zijn, maar dat is niet zo. Het is positief recht, door mensen gemaakt. Mensen die door bepaalde angsten worden beïnvloed...
Op zaterdag 24 januari 2004 02:16 schreef evert het volgende:
iedereen die vandaag de brief heeft gekregen om het land te verlaten is al eerder een permanente verblijfsvergunning geweigerd. door de op democratische wijze vastgestelde regels.
dat dat heel vervelend is voor je persoonlijk begrijp ik.
maar het is ook een gevolg van de houding in nederland dat rechterlijke uitspraken ineens niet gevolgd worden en dat er juristen rondlopen die steeds maar weer adviseren om in beroep te gaan, in de procedure te blijven, etc.sorry, maar rechterlijke uitspraken zijn rechterlijke uitspraken. en als we die niet volgen zitten wij binnenkort met 20 miljoen mensen hier.
quote:niet alleen angsten, gewoon ook praktisch nadenken hoor!!!
Op zaterdag 24 januari 2004 02:26 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat lijkt allemaal juist wat jij zegt, maar toch zit er een "snag" in... Die rechterlijke uitspraken voorkomen niet dat wij straks met 20 miljoen mensen hier zitten. De wetten waarop die uitspraken zijn gebaseerd zijn gemaakt met het sentiment in het hoofd dat indien er niets gedaan wordt "we" straks met 20 miljoen mensen zitten. Daar ligt het stukje demagogie in het verhaal. Jij doet voorkomen alsof rechterlijke uitspraken en recht een soort harde wetenschap zijn, maar dat is niet zo. Het is positief recht, door mensen gemaakt. Mensen die door bepaalde angsten worden beïnvloed...
quote:Nee, jij gooit het op een onnozel, discutabel vlak.
Op zaterdag 24 januari 2004 02:26 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat lijkt allemaal juist wat jij zegt, maar toch zit er een "snag" in... Die rechterlijke uitspraken voorkomen niet dat wij straks met 20 miljoen mensen hier zitten. De wetten waarop die uitspraken zijn gebaseerd zijn gemaakt met het sentiment in het hoofd dat indien er niets gedaan wordt "we" straks met 20 miljoen mensen zitten. Daar ligt het stukje demagogie in het verhaal. Jij doet voorkomen alsof rechterlijke uitspraken en recht een soort harde wetenschap zijn, maar dat is niet zo. Het is positief recht, door mensen gemaakt. Mensen die door bepaalde angsten worden beïnvloed...
quote:Ik heb naar aanleiding van dit topic net nog even gesproken met één van de slachtoffers, en het topic kreeg van haar twee duimen omhoog hoor.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik vind het niet helemaal tof dat je op dergelijke manieren statements probeert te maken. Noem het "kunst", ik noem het "de rol van het slachtoffer" waar jij je niet mee kunt en mag vereenzelvigen.
.
quote:
Ryan3, mooi statement!!!
Heb ik ook ooit geprobeerd, werd me ook niet in dank afgenomen
quote:Jemig!!!
TS probeert alleen maar zich te vereenzelvigen met de gedachten van mensen die zich op dit moment behoorlijk wanhopig en verbitterd moeten voelen. Hij doet dat door een scherpe post te plaatsen waarin hij juist, mijns inziens, wél de emotie van de 'slachtoffers' benadert. Volgens mij pretendeert hij totaal niet om te 'weten' wat zo iemand voelt, maar probeert hij zich alleen maar in te leven.
En Ryan3 kennende is dit topic niet gestart met de intentie om een en ander te ridiculiseren. Verre van zelfs!!
Tot ziens.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 03:22 schreef JB80 het volgende:
en ik hoop dat je de kennis die je hier hebt opgedaan in je eigen land kan gebruiken.
quote:Jep, en ga effe inlezen in de materie ofzo.
Tot ziens.
quote:Ik ben allang blij dat er geen houdoe staat.
Op zaterdag 24 januari 2004 03:22 schreef JB80 het volgende:
Tot ziens.
quote:Mwoah, dit zat er wel aan te komen. Zou dit niet zo zijn dan had je je neus uit het boek "Inleiding in het Nederlands Recht" moeten halen en wat vaker naar de TV moeten kijken. Wat er nu gebeurt gebeurde namelijk ook met Kosovaren, Bosniërs, etc.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat mensen zoals ik van de ene op de andere dag uit hun gesocialiseerde bestaan gedonderd worden
Er is geen enkele reden meer om Irakezen hier te laten blijven. We hebben een gasthuis geboden in moeilijke tijden en nu is het tijd om terug te gaan.
Je pleidooi voor wereldburgerschap ("ik ben hier niet geboren") is aandoenlijk, maar is niet waar we het over hebben. Zouden we hier vrije grenzen hebben dan was het een ander verhaal, je kunt niet de ene wet wel willen en de andere niet. Je hebt gekozen voor deze "full package deal". Deze deal bestond al toen je hier kwam en is niet nadien in je nadeel verandert. Dat zou ook niet kunnen, en dat weet je, aangezien je met juridische termen zit te strooien.
quote:Des te meer reden om deze brain drain (een onrecht voor de derde wereld!) ongedaan te maken.
Op zaterdag 24 januari 2004 03:28 schreef ElizabethR het volgende:Merendeel van deze mensen hebben in eigen land al een behoorlijke dosis kennis opgedaan en zijn zeer hoog opgeleid. Of denk je dat ze in het thuisland mensen vervolgen die putjes scheppen?
quote:Dat is niet de issue van mijn reply. Degene waar ik op reageerde deed voorkomen of de bewuste 'asielzoeker' in Nederland veel kennis had opgedaan, en dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo. Die kennis hadden ze al.
Op zaterdag 24 januari 2004 03:34 schreef JB80 het volgende:[..]
Des te meer reden om deze brain drain (een onrecht voor de derde wereld!) ongedaan te maken.
Het zijn dus geen profiteurs van allerlei opleidingen.
quote:Claim ik ook niet. Maar kennelijk heeft hij zich het Nederlands meester gemaakt en aannemende dat hij de taal niet in Irak/Koerdistan sprak is dat toch zeker een uitbreiding van kennis waarvan ik hoop dat hij gebruik kan maken. Hollandse import, of Irakese export naar Nederland. Je weet het niet. Maar ik sprak enkel de hoop uit.
Op zaterdag 24 januari 2004 03:36 schreef ElizabethR het volgende:Dat is niet de issue van mijn reply. Degene waar ik op reageerde deed voorkomen of de bewuste 'asielzoeker' in Nederland veel kennis had opgedaan, en dat is in de meeste gevallen gewoon niet zo. Die kennis hadden ze al.
Het zijn dus geen profiteurs van allerlei opleidingen.
En kijk, stel dat we nu deze mensen allemaal een pardon gaven, dan zou de Nederlander nog negatiever kijken naar het asielbeleid. Want kennelijk is het asielbeleid dan een synoniem voor een permanente verblijfsvergunning, of zelfs natarulisatie. En dat niet alleen voor alle asielzoekers, nee, eigenlijk alleen voor de asielzoeker die ellenlang doorblijft procederen en juridische hindernissen aanlegt. Volgzaamheid wordt bestraft. Zo wordt ook een basis gecreëerd waarin praktisch helemaal niemand meer als asielzoeker wordt aangenomen. Dus door het feit dat nu mensen dwars willen liggen, ontstaat er de mogelijkheid dat we in de toekomst nieuwe hulpbehoevenden niet meer aannemen.
In feite is dat ronduit asociaal gedrag dus ik hoop dat de mensen die uitgewezen worden dat begrijpen en hun biezen pakken. Ik zwaai ze niet uit, ik geef geen feest, maar ik verwacht wel dankbaarheid. We hebben hen asiel, een dak boven hun hoofd gegeven. Als daarvoor alleen maar een emmer stront tegenover staat dan zou mij dat ernstig teleurstellen.
quote:Ik zou als ik jou was het topic nog eens doornemen
Op zaterdag 24 januari 2004 03:48 schreef JB80 het volgende:[..]
Maar kennelijk heeft hij zich het Nederlands meester gemaakt en aannemende dat hij de taal niet in Irak/Koerdistan sprak is dat toch zeker een uitbreiding van kennis waarvan ik hoop dat hij gebruik kan maken.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 02:56 schreef ElizabethR het volgende:[..]
Precies!!!
Ryan3, mooi statement!!!
Heb ik ook ooit geprobeerd, werd me ook niet in dank afgenomen
(Nooit gelezen toen, maar chapeau...)
quote:Waarom geloof ik dit niet?
Nee, ik moet weg.
quote:Omdat jij van nature een ongelovige Thomas bent.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:08 schreef fiat126 het volgende:[..]
Waarom geloof ik dit niet?
quote:Ja natuurlijk, jij weet hoe ik ben
Op zaterdag 24 januari 2004 06:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Omdat jij van nature een ongelovige Thomas bent.
quote:Jouw verhaal is te mooi met je Bush avatar, sorry ik vind dit spam
Op zaterdag 24 januari 2004 06:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Omdat jij van nature een ongelovige Thomas bent.
quote:Jij bent een newbie, eerste keer dat ik een woord met je wissel. Ik weet dus niet hoe je bent. Maar jij weet niet wie ik ben en gelooft me niet, dat maakt je dus van nature een ongelovige Thomas.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:10 schreef fiat126 het volgende:[..]
Ja natuurlijk, jij weet hoe ik ben
quote:Whahahah omdat ik het niet met je eens ben / niet geloof ben ik ineens een newbie (ik post op internet waarschijnlojk langer at jij oud ben...) maak me nu niet gek omdat ik je gewoon niet geloof...............
Op zaterdag 24 januari 2004 06:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij bent een newbie, eerste keer dat ik een woord met je wissel. Ik weet dus niet hoe je bent. Maar jij weet niet wie ik ben en gelooft me niet, dat maakt je dus van nature een ongelovige Thomas.
quote:SPAM is ingeblikte ham, volgens het sketchje van Monty Python's flying circus. Hoe je mijn situatie kunt vergelijken met een ingeblikte ham is mij onduidelijk... Zoals wel meer dingen onduidelijk zijn, ondanks het duidelijke beleid van de duidelijke minister...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:12 schreef fiat126 het volgende:[..]
Jouw verhaal is te mooi met je Bush avatar, sorry ik vind dit spam
quote:Op Fok! ben je een newbie en ik refereer slechts naar de onderlinge connectie tussen ons en het feit dat je daarop meteen de conclusie trekt dat je me niet gelooft. Lijkt mij een voorbarige conclusie. Je kent me niet.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:15 schreef fiat126 het volgende:[..]
Whahahah omdat ik het niet met je eens ben / niet geloof ben ik ineens een newbie (ik post op internet waarschijnlojk langer at jij oud ben...) maak me nu niet gek omdat ik je gewoon niet geloof...............
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-01-2004 06:18]
quote:Natuurlijk ham...wat jij wilt
Op zaterdag 24 januari 2004 06:16 schreef Ryan3 het volgende:[..]
SPAM is ingeblikte ham, volgens het sketchje van Monty Python's flying circus. Hoe je mijn situatie kunt vergelijken met een ingeblikte ham is mij onduidelijk... Zoals wel meer dingen onduidelijk zijn, ondanks het duidelijke beleid van de duidelijke minister...
En indien je lekker in je rol blijft: jammer dan, opzouten! Maak maar plek voor échte asielzoekers die het blijkbaar harder nodig hebben dan jij!
quote:Je zit al langer op inet dan ik oud ben en je kent niet eens de herkomst van het woord SPAM, dat jij blijkbaar zo graag gebruikt om je woorden kragcht bij te zetten. Zelfs in Irak is dat common knowledge.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:18 schreef fiat126 het volgende:[..]
Natuurlijk ham...wat jij wilt
Waar kom je vandaan dan dat je je zo misdeeld voelt?
Voor de rest verwijs ik je naar de lopende topic...
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-01-2004 06:24]
quote:*eens*
Op zaterdag 24 januari 2004 06:19 schreef Flamey het volgende:
Ik geloof er geen fuck van. Geen enkele asielzoeker die hier al 5 jaar zit (dan mag je trouwens blijven) kan Nederlands spreken op het niveau dat ik hier zie. Ga je tante maar iets wijs maken.En indien je lekker in je rol blijft: jammer dan, opzouten! Maak maar plek voor échte asielzoekers die het blijkbaar harder nodig hebben dan jij!
quote:Overschatting van de moeilijkheidsgraad van het Nederlands of onderschatting van de doorsnee asielzoeker.
Ik geloof er geen fuck van. Geen enkele asielzoeker die hier al 5 jaar zit (dan mag je trouwens blijven) kan Nederlands spreken op het niveau dat ik hier zie. Ga je tante maar iets wijs maken.En indien je lekker in je rol blijft: jammer dan, opzouten! Maak maar plek voor échte asielzoekers die het blijkbaar harder nodig hebben dan jij!
Opzouten ja of nee laten we afhangen van de discretie van de crew. Overigens lijk jij me een kanididaat voor het "ja"...
Wat mij gruwelijk irriteerd is dat er hele gezinnen uit het land worden gezet (die hier al 10 jaar of langer wonen). Kinderen die hier geboren zijn, totaal geintegreerd. En wat blijft er over van de allochtonen?.....
Precies, Murat.
De regering begrijpt de definitie van integreren niet helemaal geloof ik. Voor hun is het meer bureaucratische zaak geworden. Ik vind dat dit soort zaken per situatie behandeld moeten worden. Wat mij betreft mag er best gekeken worden naar het verleden wat de betreffende persoon heeft. En uiteraard ook naar wat een bepaald persoon hier in Nederland heeft bereikt.
quote:Kom op Ryan3 doe me een lol en lul niet zo dom, dat probeer ik tenminste ook zeg
Op zaterdag 24 januari 2004 06:23 schreef Ryan3 het
volgende:[..]
Overschatting van de moeilijkheidsgraad van het Nederlands of onderschatting van de doorsnee asielzoeker.
Opzouten ja of nee laten we afhangen van de discretie van de crew. Overigens lijk jij me een kanididaat voor het "ja"...
quote:Nederlands is een makkelijke taal als je het Engels eenmaal meester bent. Evenwel: that is all besides the point.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:25 schreef Flamey het volgende:
Het is een feit dat de Nederlandse taal niet een van de makkelijkste talen is om onder de knie te krijgen. Hoe lang heb jij als intelligente asielzoeker er over gedaan om Nederlands te leren als ik vragen mag?
quote:Wat probeer je ook? Dom of niet dom te lullen?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:25 schreef fiat126 het volgende:[..]
Kom op Ryan3 doe me een lol en lul niet zo dom, dat probeer ik tenminste ook zeg
quote:Jeah right dat is je beste opmerking?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:23 schreef Ryan3 het volgende:[..]
SPAM.
quote:Het woordje *eens* toevoegen is zoiets als SPAM opdienen in een restaurant.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:28 schreef fiat126 het volgende:[..]
Jeah right dat is je beste opmerking?
Kom op zeg als je echt je gelijk wilt krijgen kan je wel beter,
toch?
quote:Whehehe
Op zaterdag 24 januari 2004 06:23 schreef Ryan3 het
volgende:[..]
Overschatting van de moeilijkheidsgraad van het Nederlands of onderschatting van de doorsnee asielzoeker.
quote:Ik heb een aantal Engelse vrienden die dit niet zullen beamen. Ik ben er getuige van geweest hoe zij een cursus Nederlands hebben gevolgd aan een Nederlandse universiteit en zij vonden Nederlands een zeer moeilijke taal om te leren en dan met name de grammatica. Engels is veel simpeler opgebouwd dan Nederlands en is slechts in enkele opzichten vergelijkbaar.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:27 schreef Ryan3 het volgende:Nederlands is een makkelijke taal als je het Engels eenmaal meester bent. Evenwel: that is all besides the point.
quote:Ik zeg duidelijk dat het afhangt van de discretie van de crew. En slechts dat het me o.g.v wat de "deelnemer" aan de discussie meent te moeten uitbraken lijkt dat het voor hem een "ja" is. Heel wat minder stellig dan zijn "opzouten" gericht naar mij... Slechts een bepaalde mening, ik maak dus niets uit...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:30 schreef fiat126 het volgende:[..]
Whehehe
Dat bepaal jij natuurlijk...
quote:En waar blijft Ryan3 met zijn story?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:31 schreef Flamey het volgende:[..]
Ik heb een aantal Engelse vrienden die dit niet zullen beamen. Ik ben er getuige van geweest hoe zij een cursus Nederlands hebben gevolgd aan een Nederlandse universiteit en zij vonden Nederlands een zeer moeilijke taal om te leren en dan met name de grammatica. Engels is veel simpeler opgebouwd dan Nederlands en is slechts in enkele opzichten vergelijkbaar.
quote:Kinderen tot ongeveer 2 jaar merken nauwelijks verschil tussen het Engels en Nederlands... Voor mensen die uit een voor deze talen vrij uitheemse omgeving afkomstig zijn, is dat hetzelfde (zonder hiermee uiteraard te beweren dat said uitheemsen te vergelijken zijn met kinderen tot ongeveer 2 jaar).
Ik heb een aantal Engelse vrienden die dit niet zullen beamen. Ik ben er getuige van geweest hoe zij een cursus Nederlands hebben gevolgd aan een Nederlandse universiteit en zij vonden Nederlands een zeer moeilijke taal om te leren en dan met name de grammatica. Engels is veel simpeler opgebouwd dan Nederlands en is slechts in enkele opzichten vergelijkbaar.
quote:Nederlands is de moeilijkste taal wat gramatica betreft. Tis natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat de taal is van de gene die het gaat leren. Voor een Duitser is Nederlands natuurlijk makkelijker als voor een chinees. Jammer genoeg zijn de Duitsers te lam om Nederlands te leren, terwijl wij wel Duits leren op school, maar dat is weer een ander topic
[Dit bericht is gewijzigd door Zenith4ever op 24-01-2004 06:38]
quote:Die story staat weer onder jouw post. Overigens is dit alles besides the point... Niet echt on topic ook...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:35 schreef fiat126 het volgende:[..]
En waar blijft Ryan3 met zijn story?
Sorry Ryan ik geloof het gewoon niet
kan ik nix aan doen
probeer me (en ons) eens echt te overtuigen...
quote:Ja natuurlijk, ik heb ook Duitse vrienden die Nederlands veel sneller oppikken dan mensen uit andere landen simpelweg omdat er tussen Nederlands en Duits een hoop overeenkomsten zijn. Hier ging het er echter om dat Ryan3 aangaf dat Nederlands makkelijk te leren is als je de Engelse taal meester bent, dus niet.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:36 schreef Zenith4ever het volgende:
Nederlands is de moeilijkste taal wat gramatica betreft. Tis natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat de taal is van de gene die het gaat leren. Voor een Duitser is Nederlands natuurlijk makkelijker als voor een chinees.
quote:Ik leer nog dagelijks. Ik spreek met een accent, schrijf het zeer redelijk (Nederlandse collegae kwamen naar mij toe om brieven te schrijven), maar het gaat daar niet om...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:37 schreef Flamey het volgende:
Ik heb het niet over kinderen tot 2 jaar. Ik heb het over asielzoekers die naar Nederland komen en hier de Nederlandse taal (proberen te) leren. Hoe lang heb jij er nou over gedaan om Nederlands te spreken zoals je nu doet en wat is je moedertaal?
quote:Dus juist wel, als je van een Irakees dialect afkomstig bent... Dus dream on...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:39 schreef Flamey het volgende:[..]
Ja natuurlijk, ik heb ook Duitse vrienden die Nederlands veel sneller oppikken dan mensen uit andere landen simpelweg omdat er tussen Nederlands en Duits een hoop overeenkomsten zijn. Hier ging het er echter om dat Ryan3 aangaf dat Nederlands makkelijk te leren is als je de Engelse taal meester bent, dus niet.
quote:Krijg je eindelijk een ban, omdat je mensen zit op te naaien?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:39 schreef fiat126 het volgende:
quote:Kom op zeg, laat je niet kennen, je weet toch echt wel beter als ik je zo zie posten
Op zaterdag 24 januari 2004 06:40 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dus juist wel, als je van een Irakees dialect afkomstig bent... Dus dream on...
quote:1 à 2 jaar, maar zoals ik al aangaf, ik leer, net als de meeste inheemsen van dit land laat ik hopen, nog dagelijks bij...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:42 schreef Flamey het volgende:
Maakt me niet uit of het daar om gaat. Ik wil gewoon graag van jou weten hoe lang je erover gedaan hebt om je de Nederlandse taal meester te maken. Zo'n moeilijke vraag is dat toch niet? En ook autochtonen leren nog iedere dag.
quote:Ja kijk, ik kan me voorstellen dat je inderdaad sneller Nederlands begrijpt als je het Engels al helemaal onder de knie hebt in vergelijking dan met dat Irakees dialect. Ik veronderstel dan dat dat Irakees dialect je moedertaal is?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:40 schreef Ryan3 het volgende:
Dus juist wel, als je van een Irakees dialect afkomstig bent... Dus dream on...
quote:Idd en van daaruit heb ik het Engels meester gemaakt. Als je dat kent is het je meester maken van het Nederlands a piece of cake.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:44 schreef Flamey het volgende:[..]
Ja kijk, ik kan me voorstellen dat je inderdaad sneller Nederlands begrijpt als je het Engels al helemaal onder de knie hebt in vergelijking dan met dat Irakees dialect. Ik veronderstel dan dat dat Irakees dialect je moedertaal is?
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-01-2004 06:50]
quote:Ik vind het nog steeds besides the point...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:48 schreef Flamey het volgende:
Ok dan, als jij het zegt... Ik vind het nog steeds dubieus.
quote:Zie openingspost.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:50 schreef Flamey het volgende:
Wat was the point ook alweer
quote:a piece of cake.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Idd en van daaruit heb ik het Engels meester gemaakt. Als je dat kent is het je meester maken het Nederlands a piece of cake.
quote:Hoe oud ben je eigenlijk, en hoe is je sociale en maatschappelijke plaats hier?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:49 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik vind het nog steeds besides the point...
quote:Daar ben je wel trots op hè, dat Flamey dat puntje maakte. Jij gelooft zeker ook dat Adam en Eva in het paradijs Nederlands spraken zoals sommige 17de eeuwse Hollandse pseudo-geleerden.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:50 schreef fiat126 het volgende:[..]
a piece of cake.
jeah right...
Het is een van de moeilijkste talen ter wereld, en je wilt nu nog serieus genomen worden
quote:Luister, ik denk niet dat het hier aangaat om mijn doopceel te lichten. Ik ben slechts een exempel. Het gaat om de broader perspective. Zie ook voor dergelijke implicaties m.b.t. 11 september, de eerste post van ElisabethR.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:51 schreef Zenith4ever het volgende:[..]
Hoe oud ben je eigenlijk, en hoe is je sociale en maatschappelijke plaats hier?
quote:NATUURLIJK spreken alle aliens engels, sorry
Op zaterdag 24 januari 2004 06:52 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Daar ben je wel trots op hè, dat Flamey dat puntje maakte. Jij gelooft zeker ook dat Adam en Eva in het paradijs Nederlands spraken zoals sommige 17de eeuwse Hollandse pseudo-geleerden.
quote:Ryan3 een kloon? Vraag het even aan aardige yvonne, wil je...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:53 schreef fiat126 het volgende:
Voor mijn gevoel zie ik hier een kloon sorry hoor...
quote:Je maakt je wel verdacht...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Luister, ik denk niet dat het hier aangaat om mijn doopceel te lichten. Ik ben slechts een exempel. Het gaat om de broader perspective. Zie ook voor dergelijke implicaties m.b.t. 11 september, de eerste post van ElisabethR.
quote:Nee, aliens spreken nagesynchroniseerd Engels. Lijkt me duidelijk dat aliens in wezen gewoon Nederlands spreken. Net als capt. James T. Kirk.
Op zaterdag 24 januari 2004 06:55 schreef fiat126 het volgende:[..]
NATUURLIJK spreken alle aliens engels, sorry
quote:
De wezenlijke kenmerken van het Nederlands liggen sinds het jaar 800 vast. Vanaf de dertiende eeuw wordt het Middelnederlands gebruikt in officiële documenten, maar dit was nog lang geen eenheidstaal. Die is pas ontstaan vanaf de zestiende eeuw. Belangrijk daarin was de publicatie van de Statenbijbel in 1637.
Sterkte Ryan3
quote:Ik leert nog steeds bij... (O, sorry dat is Rotterdams...)
Op zaterdag 24 januari 2004 06:56 schreef Flamey het volgende:
Ga je nu met opzet spelfouten maken?
quote:En wat is je punt in relatie tot dit topic?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:58 schreef Flamey het volgende:[..]
quote:Eerder in dit topic gesproken over het integratieniveau van een individu. Daarom vraag ik aan jou wat jouw plaats hier is in de Nederlandse bevolking. Mbt je werk, heb je kinderen getrouwd etc etc....
Luister, ik denk niet dat het hier aangaat om mijn doopceel te lichten. Ik ben slechts een exempel. Het gaat om de broader perspective. Zie ook voor dergelijke implicaties m.b.t. 11 september, de eerste post van ElisabethR.
quote:Lees de eerde posts ja?
Op zaterdag 24 januari 2004 06:58 schreef Vampier het volgende:
Zou er niet aan moeten denken dat ik binnen 8 weken de US uit moest... persoonlijk zou ik er niets omgeven omdat ik toch al minsten 6 maanden terug wil... maar ik wil niets achterlaten wat ik tot nu toe heb opgebouwd... en dat is pas 13 maanden.Sterkte Ryan3
quote:Ja, en jij hebt het over de situatie die jij graag zou zien en mijn topic slaat op de situatie die wij nu de realiteit noemen...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:59 schreef Zenith4ever het volgende:[..]
Eerder in dit topic gesproken over het integratieniveau van een individu. Daarom vraag ik aan jou wat jouw plaats hier is in de Nederlandse bevolking. Mbt je werk, heb je kinderen getrouwd etc etc....
quote:Zou nog kunnen als je de Etruriërs beziet als buitenaardsen, zoals de samenzweringstheoretici ons voorhouden...
Op zaterdag 24 januari 2004 06:59 schreef Flamey het volgende:
Misschien spreken de aliens wel met een irakees dialect?
quote:Nee, juist niet, want daar wordt geen rekening meegehouden...
Op zaterdag 24 januari 2004 07:01 schreef Flamey het volgende:
Ja inderdaad, als jij over 8 weken weg moet dan kun je toch wel vertellen wat jouw positie is in onze samenleving? Leeftijd, werk, kinderen, getrouwd etc. We mogen toch wel weten wat voor een personen er door dit beleid weggestuurd worden?
quote:Wat is daar dan mis mee? Daar zijn discussies voor. En misschien helpt het jouw situatie niet, maar een discussie starten en vervolgens geheimzinnig gaan lopen doen gaat ook nergens over.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, en jij hebt het over de situatie die jij graag zou zien en mijn topic slaat op de situatie die wij nu de realiteit noemen...
quote:Ik loop juist helemaal niet geheimzinnig te doen. Ik houd de realiteit voor. Ongeacht hoe geïntegreerd volgens jouw normen en waarden ik of ieder van die 26.000 anderen zijn, we "mogen" eruit. Ik ben niet een exhibitionistische zieligaard die jou wil overtuigen hoe geïntegreerd ik wel niet ben. Voor de rest zijn alle rechten op privacy die jij hebt ook nog steeds van toepassing op mij...
Op zaterdag 24 januari 2004 07:04 schreef Zenith4ever het volgende:[..]
Wat is daar dan mis mee? Daar zijn discussies voor. En misschien helpt het jouw situatie niet, maar een discussie starten en vervolgens geheimzinnig gaan lopen doen gaat ook nergens over.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-01-2004 07:33]
quote:Wat is zijn status eigenlijk?
Op zaterdag 24 januari 2004 07:04 schreef Flamey het volgende:
Maar dan is het toch goed om aan te geven wat jouw status is binnen onze maatschappij waar door dit beleid geen rekening mee gehouden wordt?
quote:Dat zeg je nu al 2 x hè, ondertussen is er geen speld tussen te krijgen, wat ik beweer. Misschien kun je de rest van de nacht doorbrengen in ONZ, opdat morgen misschien door andere users in dit topic nog verder gediscussieerd kan worden...
Op zaterdag 24 januari 2004 07:04 schreef fiat126 het volgende:
Kom op zeg Ryan3 als jeje echt wil verdedigen kan je toch echt wel beter, toch
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-01-2004 07:10]
quote:Nogmaals daar gaat het niet om en die is impliciet al gegeven.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:08 schreef fiat126 het volgende:[..]
Wat is zijn status eigenlijk?
Dat heeft de TS nog niet echt duidelijk gemaakt, toch?
quote:Kom op zeg, wat wil je nou?
Op zaterdag 24 januari 2004 07:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Nogmaals daar gaat het niet om en die is impliciet al gegeven.
quote:Daar moet ie nog ff een verhaaltje voor verzinnen.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:08 schreef fiat126 het volgende:
Wat is zijn status eigenlijk?
Dat heeft de TS nog niet echt duidelijk gemaakt, toch?
quote:Kom op zeg, je kaart iets aan en vervolgens keer je je tegen de mensen die feitelijk achter je staan. Daarna roep je 20 keer besides the point, dan wil je niet vertellen wat je status is in deze maatschappij.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:07 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik loop juist helemaal niet geheimzinnig te doen. Ik houdt de realiteit voor. Ongeacht hoe geïntegreerd volgens jou normen en warden ik of ieder van die 26.000 anderen zijn, we "mogen" eruit. Ik ben niet een exhibitionistische zieligaard die jou wil overtuigen hoe geïntegreerd ik wel niet ben. Voor de rest zijn alle rechten op privacy die jij hebt ook nog steeds van toepassing op mij...
Ik weet dat mijn buurman 32 is en 2 kinderen heeft en 12 uur per dag werkt in een horeca zaak waar hij zelf eigenaar van is, maak ik nu inbraak op zijn privacy?
[Dit bericht is gewijzigd door Zenith4ever op 24-01-2004 07:12]
quote:Een topic openen en verstandige discussies voeren buiten ONZ...?
Op zaterdag 24 januari 2004 07:10 schreef fiat126 het volgende:[..]
Kom op zeg, wat wil je nou?
quote:quote]Op zaterdag 24 januari 2004 07:11 schreef Flamey het volgende:
Op zaterdag 24 januari 2004 07:11 schreef Zenith4ever het volgende:[..]
Kom op zeg, je kaart iets aan en vervolgens keer je je tegen de mensen die feitelijk achter je staan. Daarna roep je 20 keer besides the point, dan wil je niet vertellen wat je status is in deze maatschappij.
Wat wil je nu eigenlijk?Ik weet dat mijn buurman 32 is en 2 kinderen heeft en 12 uur per dag werkt in een horeca zaak waar hij zelf eigenaar van is, schend ik nu zijn privacy?
[..]
Daar moet ie nog ff een verhaaltje voor verzinnen.
[/quote]
quote:Ik dacht dat je pissed was over het feit dat je over 8 weken dit land wordt uitgeschopt en ik nam aan dat je wel wilde aangeven wat voor een onrecht een man met gezin en een (onduidelijke op dit moment) positie in onze samenleving wel niet wordt aangedaan. Zou ik wel doen in jouw situatie.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:10 schreef Ryan3 het volgende:
Nogmaals daar gaat het niet om en die is impliciet al gegeven.
quote:Ik bedoel over zijn status, aangezien dat allemaal zo geheimzinnig is.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:13 schreef fiat126 het volgende:
quote:Als ik er op stond om me exhibitionistisch zielig te gedragen dan had ik in mijn openingspost dergelijke informatie al gegeven. Dat heb ik bewust niet gedaan. verder heb ik weinig zin om mijn leven te leggen langs de lineaal van jouw contingente normen en waarden.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:11 schreef Zenith4ever het volgende:[..]
Kom op zeg, je kaart iets aan en vervolgens keer je je tegen de mensen die feitelijk achter je staan. Daarna roep je 20 keer besides the point, dan wil je niet vertellen wat je status is in deze maatschappij.
Wat wil je nu eigenlijk?Ik weet dat mijn buurman 32 is en 2 kinderen heeft en 12 uur per dag werkt in een horeca zaak waar hij zelf eigenaar van is, maak ik nu inbraak op zijn privacy?
quote:Heb je nou echt niet het idee dat jouw gedachte niet overkomt???
Op zaterdag 24 januari 2004 07:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Als ik er op stond om me exhibitionistisch zielig te gedragen dan had ik in mijn openingspost dergelijke informatie al gegeven. Dat heb ik bewust niet gedaan. verder heb ik weinig zin om mijn leven te leggen langs de lineaal van jouw contingente normen en waarden.
quote:Daar kan niemand verandering in brengen met een discussie op een forum als dit. Het laatste, allerlaatste woord is nu gezegd, door minister Verdonk en haar ambtenaren. En dus probeer ik slechts de fenomenologie van het gegeven te duiden.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:13 schreef Flamey het volgende:[..]
Ik dacht dat je pissed was over het feit dat je over 8 weken dit land wordt uitgeschopt en ik nam aan dat je wel wilde aangeven wat voor een onrecht een man met gezin en een (onduidelijke op dit moment) positie in onze samenleving wel niet wordt aangedaan. Zou ik wel doen in jouw situatie.
quote:Bij jou niet. Zo dom ben ik niet. Bij anderen wel... (Zo gaat het altijd...)
Op zaterdag 24 januari 2004 07:17 schreef fiat126 het volgende:[..]
Heb je nou echt niet het idee dat jouw gedachte niet overkomt???
quote:Ryan3
Ryan3 een kloon? Vraag het even aan aardige yvonne, wil je...
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 07:19 schreef yvonne het volgende:[..]
Ryan3
is geen kloon en verder is dit een meesterlijk topic!
quote:Dan wens ik je nog een prettig leven toe in Irak. Als we je over 2 maanden hier nog zien posten weten we dat dit alles dikke bullshit is.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:17 schreef Ryan3 het volgende:
Daar kan niemand verandering in brengen met een discussie op een forum als dit. Het laatste, allerlaatste woord is nu gezegd, door minister Verdonk en haar ambtenaren. En dus probeer ik slechts de fenomenologie van het gegeven te duiden.
quote:Zou jij ooit iets kunnen weten, denk je?
Op zaterdag 24 januari 2004 07:20 schreef Flamey het volgende:[..]
Dan wens ik je nog een prettig leven toe in Irak. Als we je over 2 maanden hier nog zien posten weten we dat dit alles dikke bullshit is.
quote:Zeg dat dan meteen, dan hadden we niet 250 posts voor niets hoeven doen. Dat dit een relpoging was, was natuurlijk al duidelijk....(kinda)
Op zaterdag 24 januari 2004 07:17 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Daar kan niemand verandering in brengen met een discussie op een forum als dit. Het laatste, allerlaatste woord is nu gezegd, door minister Verdonk en haar ambtenaren. En dus probeer ik slechts de fenomenologie van het gegeven te duiden.
quote:Relpoging????
Op zaterdag 24 januari 2004 07:23 schreef Zenith4ever het volgende:[..]
Zeg dat dan meteen, dan hadden we niet 250 posts voor niets hoeven doen. Dat dit een relpoging was, was natuurlijk al duidelijk....(kinda)
quote:Zo gaan we dus niet beginnen hè.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:21 schreef Ryan3 het volgende:
Zou jij ooit iets kunnen weten, denk je?
quote:Het was in mijn ogen wel duidelijk dat TS niet bereidt was voor een discussie. En wat mijn opviel was dat hij ook tegen elk medeleven in ging. Behalve dat TS een statement wilde maken, vraag ik me nogsteeds af waarom hij de discussie aan ging. (als er uberhaupt al sprake is van een discussie). De geloofwaardigheid was ook zeer twijfelachtig.
Op zaterdag 24 januari 2004 07:33 schreef yvonne het volgende:[..]
Relpoging????
Dan heb je ergens iets gemist....
quote:Ik heb daar ook mijn twijfels over...
Op zaterdag 24 januari 2004 07:33 schreef yvonne het volgende:[..]
Relpoging????
Dan heb je ergens iets gemist....
quote:Had ik vandaag al gezegd dat ik van je houd???!
Op zaterdag 24 januari 2004 07:19 schreef yvonne het volgende:[..]
Ryan3
is geen kloon en verder is dit een meesterlijk topic!
quote:Zeg dat eens tegen die kerel die al 10 jaar in Nederland woonde, en nu weg moet.
Geen enkele asielzoeker die hier al 5 jaar zit (dan mag je trouwens blijven)
quote:Tja, dat is hard, maar dat wist je. Vaak zijn trouwens de mensen die hier al lang zitten de mensen die continu juridische obstructies aanlegde. De mensen die volgzaam zijn en weg zijn gegaan worden gestraft, de dwarsliggers worden beloond. Dat klopt niet.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:05 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zeg dat eens tegen die kerel die al 10 jaar in Nederland woonde, en nu weg moet.
En nogmaals, als we nu alle asielzoekers laten blijven, dan komt er wat mij betreft er geen enkele meer bij want kennelijk staat de asielstatus dan synoniem voor een permanente verblijfsvergunning en dat is het niet.
Ik mis soms respect en dankbaarheid van asielzoekers. Dat stelt me teleur.
quote:Helder.
asiel (het ~, ~en/~s, ~en/~s)
bescherming door de staat of de kerk verleend aan of gevraagd door personen die elders door de overheid vervolgd worden
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 14:52 schreef JB80 het volgende:Ik mis soms respect en dankbaarheid van asielzoekers. Dat stelt me teleur.
quote:Je zou eens kunnen nadenken over wat de reden is waarom er zoveel echte en vermeende asielzoekers zijn. Hoe zou het komen dat je een mondiale trek ziet van arm naar rijk...? "Als rijk niet naar arm komt, dan komt arm naar rijk" lijkt mij de enige plausibele verklaring voor het feit dat Fort Europa overspoeld wordt met vooral economische vluchtelingen.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:52 schreef JB80 het volgende:[..]
Tja, dat is hard, maar dat wist je. Vaak zijn trouwens de mensen die hier al lang zitten de mensen die continu juridische obstructies aanlegde. De mensen die volgzaam zijn en weg zijn gegaan worden gestraft, de dwarsliggers worden beloond. Dat klopt niet.
En nogmaals, als we nu alle asielzoekers laten blijven, dan komt er wat mij betreft er geen enkele meer bij want kennelijk staat de asielstatus dan synoniem voor een permanente verblijfsvergunning en dat is het niet.
[..]Helder.
Wat het respect en dankbaarheid aspect betreft: ik ben nog nooit een asielzoeker tegengekomen die geen dankbaarheid voelde voor het land waarin hij gastvrijheid vond. Het zijn geen arbeidsmigranten, die uit gevoelens van nostalgie alles in hun eigen vaderland ophemelen. Ze zijn op de vlucht voor willekeur en geweld in hun eigen vaderland. En voorts, hoever moet die dankbaarheid gaan, volgens jou? Moet je in het vrije land waarin je nu woont op alles ja en amen zeggen en aldoor land en inwoners eren? Of mag je net als iedere andere inwoner van dat vrije land een eigen mening hebben en dus sommige aspecten van dat land en zijn inwoners goedkeuren en andere aspecten afkeuren? Dit met behoud van alle rechten.
quote:De instroom is drastisch verminderd. Dus die vrees is ongegrond als je het alleen hebt over degene die hier al meer dan 5 jaar zitten.
Op zaterdag 24 januari 2004 14:52 schreef JB80 het volgende:[..]
quote:Edit: laat ook maar
quote:Ja, hulde daarvoor. Een flinke knauw voor de economische asielzoekers. Maar ik neem aan dat je het er mee eens bent dat de meeste asielzoekers die er al 5 jaar zitten hier enkel nog zitten omdat ze continu juridische (hinder)procedures zijn gestart om hier te mogen blijven. Asiel betekent een veilig huis in de periode dat je leven niet veilig is. Ik heb de draad doorgeplozen, maar ben nergens levensbedreigende situaties tegengekomen voor de TS. Dus dan is het niet meer dan reëel dat Ryan3 weer terugmoet. Dat was ook de afspraak, en de essentie van het asielbeleid.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:29 schreef Sidekick het volgende:De instroom is drastisch verminderd. Dus die vrees is ongegrond als je het alleen hebt over degene die hier al meer dan 5 jaar zitten.
quote:Dat is ook zeer terecht. Ik weet dat de VVD hier in de periode Nawijn op zat te hameren. Dat zou ook betekenen dat het in de onderhavige kwestie niet het geval is.
Op zaterdag 24 januari 2004 15:37 schreef digitaLL het volgende:
Voor wat ik begrepen heb, geldt de regeling voor mensen die na 5 jr nog in de 1e procedure zitten. Dat betekent dat degenen die afgewezen zijn al een negatieve beschikking hebben gehad.
Tuurlijk zijn ze legaal, maar het is evengoed onzin om de volgzamen te bestraffen en de dwarsliggers (of allicht meer in jouw woorden: mogelijkhedenzoekers) niet.
Het geeft weer aan dat recht en rechterlijke macht als zodanig niet gebaseerd zijn op een soort natuurwetten, maar op de wil van het volk, vertegenwoordigd door politici. Als je de democratische rechtsstaat in dit debat wil aanhalen, i.v.m. rechterlijke uitspraken, dan kun je dit alleen doen met een beroep op de vorm-aspecten van die rechtsstaat, niet met een beroep op inhouds-aspecten (dus wetten)...
quote:Dat is allemaal wel leuk en aardig wat je zegt, maar in dit geval niet relavant. Men kan niet enerzijds blijven doorprocederen, en anderzijds rover beklagen dat je al zolang hier woont. Het een is een uitvloeisel van het ander. De mensen die weg zijn gegaan zijn dan de dupe omdat ze niet zijn blijven doorprocederen, de zinloosheid daarvan hebben aanvaard, en maar zijn teruggegaan om het er het beste van te maken. De mensen die zijn gebleven en hun juridisch geluk hebben willen beproeven zijn langer gebleven. Hoe legaal het ook is, het betekent niet dat die laatste groep meer rechten bezit dan die eerste groep. Of om het maar eens anders te zeggen:
Op zaterdag 24 januari 2004 15:50 schreef Ryan3 het volgende:
Dwarsliggers (of mogelijkheidzoekers)? Waarom zou iemand niet gebruik maken van de mogelijkheden van de wet? Daar is de democratische rechtsstaat op gebaseerd. Zowel voor de uitvoerende macht als voor de burger. Omdat het gezien het heersende politieke klimaat niet opportuun zou zijn?Het geeft weer aan dat recht en rechterlijke macht als zodanig niet gebaseerd zijn op een soort natuurwetten, maar op de wil van het volk, vertegenwoordigd door politici. Als je de democratische rechtsstaat in dit debat wil aanhalen, i.v.m. rechterlijke uitspraken, dan kun je dit alleen doen met een beroep op de vorm-aspecten van die rechtsstaat, niet met een beroep op inhouds-aspecten (dus wetten)...
"Genade voor de schuldigen is wreedheid voor de onschuldigen". (Adam Smith)
En nogmaals, je pleidooi voor wereldburgerschap en het recht om ergens te wonen enkel door je geboorte is niet waar we het over hebben. De wetten die gemaakt zijn door de volksvertegenwoordigers zijn de wetten waar de rechters zich aan moeten houden. Met een bandbreedte natuurlijk. Maar goed, een juridische discussie is niet echt belangrijk op dit moment. Je hebt je negatieve beschikking gekregen.
quote:Ongetwijfeld om het automatisme van beroep-op-beroep stapelen en zo het verblijf eindeloos rekken te frustreren, zuiver pragmatisch dus, om misbruik te voorkomen. Als je, schijnbaar rotsvast gelovend in de juridische molen, de gok waagt en je leven in principe baseert op drijfzand (de uiteindelijke beslissing kan ook negatief uitvallen) kun je achteraf nergens over klagen. Uitgeprocedeerd = Uitgeprocedeerd. Eindelijk wordt hier nu ook in praktische zin uitvoering aan gegeven middels de wegzend-centra.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
Dat doorprocederen doe je, omdat je overtuigd bent van het feit dat het gelijk aan jou is. Die mogelijkheid is je aangereikt. De grens van 5 jaar is een deus ex-machina waarmee de politiek als arbitraire scheidslijn ineens op de proppen kwam vanwege opportuniteit...
quote:Maar kennelijk zit jij of niet in de eerste procedure of je hebt al een afwijzing. Uit je woorden ga ik van dat laatste uit. Daar heeft god niet gek veel mee te maken hoor.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:04 schreef Ryan3 het volgende:
Dat doorprocederen doe je, omdat je overtuigd bent van het feit dat het gelijk aan jou is. Die mogelijkheid is je aangereikt. De grens van 5 jaar is een deus ex-machina waarmee de politiek als arbitraire scheidslijn ineens op de proppen kwam vanwege opportuniteit... Dus jouw mooi aangehaalde citaat gaat niet op.
quote:De dankbaarheid zou grenzeloos moeten zijn.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:12 schreef Ryan3 het volgende:
Je hebt nog niet verteld hoever de dankbaarheid moet reiken JB80...
quote:Maakt niet uit het zijn de mogelijkheden van de rechtsstaat, vorm-aspecten. Natuurlijk kan de wetgever simpel voorkomen dat op deze wijze, volgens haar opportuune maatstaven, misbruik gemaakt wordt, echter dit zou dus een fundamentele aantasting zijn van de vorm-aspecten van die rechtsstaat. Dit kan weer betekenen precedent werking ook op andere gebieden van het recht, zodat wegens opportuune redenen de bodem weggeslagen wordt onder die rechtsstaat. (Iets dergelijks zie je in de discussie over bijzonder onderwijs in relatie tot het verbieden van Islamitisch onderwijs ook plaats vinden).
Op zaterdag 24 januari 2004 16:12 schreef Sniper het volgende:[..]
Ongetwijfeld om het automatisme van beroep-op-beroep stapelen en zo het verblijf eindeloos rekken te frustreren, zuiver pragmatisch dus, om misbruik te voorkomen. Als je, schijnbaar rotsvast gelovend in de juridische molen, de gok waagt en je leven in principe baseert op drijfzand (de uiteindelijke beslissing kan ook negatief uitvallen) kun je achteraf nergens over klagen. Uitgeprocedeerd = Uitgeprocedeerd. Eindelijk wordt hier nu ook in praktische zin uitvoering aan gegeven middels de wegzend-centra.
quote:De hele dag "alaaf JB80" roepen? Had je dat in het hoofd?
Op zaterdag 24 januari 2004 16:13 schreef JB80 het volgende:[..]
De dankbaarheid zou grenzeloos moeten zijn.
quote:Maar waarom heb je het steeds over de rechtsstaat. Je hebt toch een afwijzing gekregen, of niet soms? Ook al was er geen pardon-regeling geweest, dan nog had je weg moeten gaan. Of vind je het oneerlijk dat sommige mensen wel mogen blijven, en dat hun maatstaven subjectief zijn. Met "vorm-apsecten van een rechtstaat", wat je er ook mee zou bedoelen, heeft het allemaal weinig te maken.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:17 schreef Ryan3 het volgende:Maakt niet uit het zijn de mogelijkheden van de rechtsstaat, vorm-aspecten. Natuurlijk kan de wetgever simpel voorkomen dat op deze wijze, volgens haar opportuune maatstaven, misbruik gemaakt wordt, echter dit zou dus een fundamentele aantasting zijn van de vorm-aspecten van die rechtsstaat. Dit kan weer betekenen precedent werking ook op andere gebieden van het recht, zodat wegens opportuune redenen de bodem weggeslagen wordt onder die rechtsstaat. (Iets dergelijks zie je in de discussie over bijzonder onderwijs in relatie tot het verbieden van Islamitisch onderwijs ook plaats vinden).
En vertel me eens, welk precedent kan het hebben op andere gebieden in het recht?
quote:Ja? Nou en?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
Vanmorgen lag de envelop van het ministerie op de mat.Kort en goed komt het erop neer dat ik geen schrijnend geval ben. Ruimhartig is ze niet idd. Ik en de mijnen krijgen de gelegenheid om binnen 8 weken na dato vrijwillig Nederland te verlaten. De minister wenst een duidelijk beleid te voeren. Dat is haar mandaat! Haar ambtenaren zullen er alles aan doen om mij het bestaan, dat ik hier opgebouwd heb, onmogelijk te maken. Dat is democratie! Sorry, mate, je bent hier niet geboren, je spreekt onze taal niet, je bent illegaal; wegwezen. Mijn kinderen begrijpen er niets van, hoewel ik het geprobeerd heb hen duidelijk te maken. 8 weken is voor hen nog een zee van tijd, maar het zal inhouden dat zij dit schooljaar niet kunnen afsluiten op de school waar ze nu zitten. Tussen hun vriendjes en vriendinnetjes. Of ze volgend jaar überhaupt weer in schoolbankjes kunnen plaatsnemen is natuurlijk de vraag. Het zal er om hangen.
Tot nooit meer ziens .
quote:Hehe, misschien zit er dan zelfs een werkvergunning voor je in. Het is in ieder geval in de juiste tijd. Een werkvergunning is misschien helemaal niet zo'n slechte mogelijkheid. Als juridisch adviseur of whatever. Maar goed, de onzekerheid over je toekomst blijft dan. Aangezien je dan een economische entrepreneur wordt.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:18 schreef Ryan3 het volgende:[..]
De hele dag "alaaf JB80" roepen? Had je dat in het hoofd?
quote:Ik reageerde op het veelvuldig aanhalen van: de democratische rechtsstaat heeft aldus beslist. Je kunt in dit debat alleen op vorm-aspecten wijzen, bijv. het recht om door te procederen, en niet op inhouds-aspecten, bijv. een wet die bepaalt dat ik en anderen gezien gehanteerde maatstaven het land uitgezet moeten worden. Die wetten zijn gekoppeld aan de opportunistische wil van het volk. Die kunnen net zo goed anders liggen.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:21 schreef JB80 het volgende:[..]
Maar waarom heb je het steeds over de rechtsstaat. Je hebt toch een afwijzing gekregen, of niet soms? Ook al was er geen pardon-regeling geweest, dan nog had je weg moeten gaan. Of vind je het oneerlijk dat sommige mensen wel mogen blijven, en dat hun maatstaven subjectief zijn. Met "vorm-apsecten van een rechtstaat", wat je er ook mee zou bedoelen, heeft het allemaal weinig te maken.
quote:Voorbeeld. Er zijn er die Islamitische scholen willen verbieden maar scholen met de Bijbel niet. Dit gaat in tegen het gelijkheidsbeginsel, een zeer belangrijk vorm-aspect of principe in onze rechtsstaat. Als je dus Islamitische scholen wilt verbieden (inhouds-aspect) dan dien je scholen met de Bijbel ook te verbieden (vorm-aspect), zo niet dan doe je de rechtsstaat geen goed. Ook dat zou precedent werking kunnen hebben.
En vertel me eens, welk precedent kan het hebben op andere gebieden in het recht?
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 24-01-2004 16:30]
quote:En die regel wordt dan ook keihard uitgevoerd. En daar wordt idd geen uitzondering voor gemaakt.
Op vrijdag 23 januari 2004 20:55 schreef gelly het volgende:[..]
Grappig dat de rechtse realisten, om maar even in hetzelfde jargon te blijven, wat minder problemen hebben met een wat ruimere intepretatie van de wegenverkeerswet. Regels zijn regels immers. Of toch niet ?
Bedankt voor het aantonen van ons gelijk.
quote:Hoe subjectief ben je nu wel niet bezig. Enerzijds beroep je je op het recht dat je mag doorprocederen (wat ik an sich prima vind, zolang de niet-door-procedeerders in dit geval er maar niet de dupe van zijn), maar anderzijds zijn de wetten waarop je je moet baseren niet voor jou. Waar wil je dan tegen procederen, tegen de "opportunistische wil van het volk"? Dat is geen wet. De rechter moet zich baseren op wetten, dat is zijn taak. Dat het jou, en verkeersovertreders, misdadigers, fraudeurs of wie dan ook, niet uitkomt betekent nog niet dat de wet per definitie juist is. Laat staan om het volk tussen neus en lippen door ook nog eens opportunistisch te noemen. De grootste opportunist hier ben jij.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:28 schreef Ryan3 het volgende:Ik reageerde op het veelvuldig aanhalen van: de democratische rechtsstaat heeft aldus beslist. Je kunt in dit debat alleen op vorm-aspecten wijzen, bijv. het recht om door te procederen en niet op inhouds-aspecten, bijv. een wet die bepaald dat ik en andere gezien gehanteerde maatstaven het land uitgezet moeten worden. Die wetten zijn gekoppeld aan de opportunistische wil van het volk. Die kunnen net zo goed anders liggen.
Overigens moet de rechter zich nog altijd houden aan de redelijkheid en billikheid, en ook dat is niet in je voordeel uitgevallen.
quote:Ik had het niet over de uitvoering, maar over het commentaar erop grapjas.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:29 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
En die regel wordt dan ook keihard uitgevoerd. En daar wordt idd geen uitzondering voor gemaakt.
Bedankt voor het aantonen van ons gelijk.
quote:Ga ff zeiken tegen illegalen die zich niet wensen aan te passen en niet de taal spreken van hun gastland. Iedereen die zich bereid toont om mee te helpen met de Nederlandse maatschapij dient niet op deze manier aan de kant te worden gezet.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:25 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja? Nou en?
Je hoort hier niet en dat wist je al jaren na de laatste afwijzing van je beroep. Maar egoistisch als je was bleef je hangen. JIJ moest en zou hier blijven en JIJ vond het wel lekker en aan je kinderen dacht je geen moment toen je willens en wetens de illegaliteit in ging.Tot nooit meer ziens
.
Voor de rest wil ik ff kwijt je een ontzettend botte klootzak te vinden. (en dan druk ik me nog zacht uit)
quote:Onzin, regels zijn regels. Niet de hele wereld past op dit ministukje moeras. Verder is dit topic een nepperdje, aangezien Ryantje helemaal niet weg hoeft. Hij doet alleen alsof. Ik kan je garanderen dat de personen die weg moeten, amper een woord NLs kunnen schrijven.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:21 schreef Vampier het volgende:[..]
Ga ff zeiken tegen illegalen die zich niet wensen aan te passen en niet de taal spreken van hun gastland. Iedereen die zich bereid toont om mee te helpen met de Nederlandse maatschapij dient niet op deze manier aan de kant te worden gezet.
Verder is het de verantwoordelijkheid van hunzelf om te blijven en de illegaliteit in te duiken tegen beter weten in. Eigen schuld, dikke bult dus.
quote:Vals sentiment doet me niets.
Voor de rest wil ik ff kwijt je een ontzettend botte klootzak te vinden. (en dan druk ik me nog zacht uit)
quote:Dus? Commentaar mag. Maar die wet wordt er geen millimeter ruimer om genomen. Dus wederom bedankt.
Op zaterdag 24 januari 2004 18:50 schreef gelly het volgende:[..]
Ik had het niet over de uitvoering, maar over het commentaar erop grapjas.
quote:Thanx Vampier, maar het is zoals R_J (X-Ray) zegt. Ik heb mijn jeugd gewoon doorgemaakt in Zeeland. En toen Cals premier was ging ik naar de kleuterschool. Ik heb dit topic alleen geopend om een punt te maken. Om de fenomenologie van wat gebeurt te duiden. Precies zoals ElisabethR dat deed, alleen een stuk scherpzinniger, 8 dagen na 11 september 2001, door zich in te leven in 1 van de plegers van de aanslagen in New York. Ieder mens is een wereld op zich. Politieke debatten, cijfers, statistieken, onze echte of vermeende angsten houden hier geen rekening mee...
Op zaterdag 24 januari 2004 20:42 schreef Vampier het volgende:
ik ben weggegaan uit NL... Ryan3 mag mijn plek gerust innemen...
quote:Zullen we zeggen dat zollang het niet iemand anders probleem is mensen er een erg explicite mening over hebben... overkomt het hun echter zelf dan worden de regels naar eigen inzien veroordeeld/beoordeeld.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Thanx Vampier, maar het is zoals R_J (X-Ray) zegt. Ik heb mijn jeugd gewoon doorgemaakt in Zeeland. En toen Cals premier was ging ik naar de kleuterschool. Ik heb dit topic alleen geopend om een punt te maken. Om de fenomenologie van wat gebeurt te duiden. Precies zoals ElisabethR dat deed, alleen een stuk scherpzinniger, 8 dagen na 11 september 2001, door zich in te leven in 1 van de plegers van de aanslagen in New York. Ieder mens is een wereld op zich. Politieke debatten, cijfers, statistieken, onze echte of vermeende angsten houden hier geen rekening mee...
Geloof me ik heb me hier in de US ook kapot zitten ergeren aan de stompzinnige regels die je doormoet als iemand die uit een ontwikkeld gebied komt.
quote:Jij bent officieel geimmigreerd.
Op zaterdag 24 januari 2004 20:42 schreef Vampier het volgende:
ik ben weggegaan uit NL... Ryan3 mag mijn plek gerust innemen...
Jij bent dus geen illegaal. Jij hebt je niet willens en wetens illegaal toegang tot de VS toegeigend. Het is nogal hypocriet om willens en wetens de wet te overtreden en dan te gaan klagen als je gepakt wordt.
quote:Dit snap ik niet. Pleit je nu voor het strak handhaven van de wet in alle gevallen of juist voor een "ruimere interpretatie"? Of spreek je je zelf nu eigenlijk een beetje tegen? Jij was het toch die in al die flitspaal-topics het "regels-zijn-regels" ideaal verkondigt?
Op vrijdag 23 januari 2004 20:55 schreef gelly het volgende:[..]
Grappig dat de rechtse realisten, om maar even in hetzelfde jargon te blijven, wat minder problemen hebben met een wat ruimere intepretatie van de wegenverkeerswet. Regels zijn regels immers. Of toch niet ?
quote:Met Harde Hand.
Op zaterdag 24 januari 2004 21:01 schreef Jalu het volgende:[..]
Dit snap ik niet. Pleit je nu voor het strak handhaven van de wet in alle gevallen of juist voor een "ruimere interpretatie"? Of spreek je je zelf nu eigenlijk een beetje tegen? Jij was het toch die in al die flitspaal-topics het "regels-zijn-regels" ideaal verkondigt?
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 20:56 schreef SCH het volgende:
Illegalen bestaan niet joh
Nee hoor. Illegalen bestaan niet. De wereld is van iedereen bla bla.
Nou ik heb nieuws voor je, illegalen bestaan wel. Wettelijk 100% waterdicht. En als je dat niet accepteert, dan kan je de natie-staat dus opdoeken. Te beginnen met de collectieve voorzieningen van diezelfde natie-staat.
quote:Ja, regels zijn idd regels. Toch heeft iedereen de mogelijkheid een bezwaarschrift in te dienen of om de regels ter discussie te stellen.
Op zaterdag 24 januari 2004 21:01 schreef Jalu het volgende:[..]
Dit snap ik niet. Pleit je nu voor het strak handhaven van de wet in alle gevallen of juist voor een "ruimere interpretatie"? Of spreek je je zelf nu eigenlijk een beetje tegen? Jij was het toch die in al die flitspaal-topics het "regels-zijn-regels" ideaal verkondigt?
Kennelijk is dat in deze zaak compleet anders, want illegaal is illegaal en die mensen moeten oprotten. Geen discussie mogelijk.
Zoals Vampier al zei : Zolang het een ander overkomt zijn regels regels, overkomt het jezelf dan ervaar je het als een onrecht en doe je alles om er onderuit te komen.
Overigens wil ik zoiets banaals als een verkeersboete niet gelijkstellen aan het uitzetten van afgewezen vluchtelingen. We hebben het hier wel over mensen, en hun verdere toekomst. Over kinderen die gewoon nederlands zijn en teruggestuurd worden naar een land dat de hunne niet is, waar ze een waardeloze tijd tegemoet gaan.
Bepaalde mensen gaan nog enorm spijt krijgen dat we deze mensen terug sturen, met de vergrijzing opkomst.
quote:Ja want vluchtelingen kunnen het vergrijzingsprobleem oplossen!
Op zaterdag 24 januari 2004 21:08 schreef gelly het volgende:[..]Bepaalde mensen gaan nog enorm spijt krijgen dat we deze mensen terug sturen, met de vergrijzing opkomst.
Om dat te bewerkstelligen heeft het CBS uitgerekend dat er per jaar 300.000 mensen binnen moeten komen tot 2050 waarna NL meer dan 60.000.000 inwoners zou tellen waarna de vergrijzing alsnog toeslaat!
Wat een totaal onzin-argument!
quote:De mensen waar dit topic over gaat, hebben de bezwaarschriftweg al volledig uitgeput...
Op zaterdag 24 januari 2004 21:08 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, regels zijn idd regels. Toch heeft iedereen de mogelijkheid een bezwaarschrift in te dienen of om de regels ter discussie te stellen.
quote:Het spijt me, hoe schrijnend ik sommige gevallen ook vind (en ik het er niet mee eens ben dat deze mensen weg moeten!), wat je hier zegt is flauwekul. Het gaat om mensen die op de reguliere, wettelijke weg geen verblijfsvergunning hebben gekregen.
Kennelijk is dat in deze zaak compleet anders, want illegaal is illegaal en die mensen moeten oprotten. Geen discussie mogelijk.
quote:Ik ook niet, maar je kunt niet selectief de ene wet keihard willen toepassen en vervolgens geloofwaarig willen beweren dat een andere wet wat ruimer geinterpreteerd zou moeten worden...
Zoals Vampier al zei : Zolang het een ander overkomt zijn regels regels, overkomt het jezelf dan ervaar je het als een onrecht en doe je alles om er onderuit te komen.Overigens wil ik zoiets banaals als een verkeersboete niet gelijkstellen aan het uitzetten van afgewezen vluchtelingen.
quote:Helemaal mee eens...
We hebben het hier wel over mensen, en hun verdere toekomst. Over kinderen die gewoon nederlands zijn en teruggestuurd worden naar een land dat de hunne niet is, waar ze een waardeloze tijd tegemoet gaan.
quote:Een groep van 26000 mensen is geen oplossing voor het vergrijzingsprobleem...
Bepaalde mensen gaan nog enorm spijt krijgen dat we deze mensen terug sturen, met de vergrijzing opkomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |