Denk je er ook zo over bij andere beroepsgroepen?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:36 schreef Mikkie het volgende:
Fooi hoort er wel bij vind ik, het is een blijk van waardering. En de hoogte van de fooi moet dan ook afhankelijk zijn van die waardering.
ach, man, als ik 5 euro zou krijgen voor iedere keer dat ik poepbillen moet schoonpoetsen.. dat zou t wel wat fijner maken denk ik.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Denk je er ook zo over bij andere beroepsgroepen?
Ik dacht altijd dat de lonen in de horeca niet zo hoog liggen, zodat dat dan aangevuld kan worden met fooien... Een soort van prestatie-beloning zeg maar. Klopt dat niet?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ach, man, als ik 5 euro zou krijgen voor iedere keer dat ik poepbillen moet schoonpoetsen.. dat zou t wel wat fijner maken denk ik.maar dat was ietwat offtopic
maarja, ik krijg gewoon mijn loon, en verder niks.
die mensen in restaurants krijgen ook gewoon hun loon.
m.i. is een fooi een extraatje. [ voor het neerzetten van wat servies] , en zeker geen verplichting...
Dat ligt eraan. Een serveerster zie je soms maar twee keer (bestelling en neerzetten incl. afrekenen), maar je kunt in een electronicazaak je een half uur goed laten voorlichten door een verkoper.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:51 schreef Mikkie het volgende:
Nee.
En dat komt (denk ik) doordat in andere beroepsgroepen de kwaliteit van de service veel minder invloed heeft op het plezier dat je hebt van de geleverde dienst.
waren 3 mensen die op een middag voor 69 euro hadden gegeten en gedronken.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:21 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Dat is royaal, zo'n 25 oud hollandsche guldens dus... netjes. En wat was de hoogte van de rekening van de gulle gever dan?
Hoe is dat eik in het algemeen? Ik vind dit een goede oplossing. Immers, kwaliteit zit niet alleen in de bediening, maar ook in de keuken. Maar zijn er ook restaurants waar alleen de bediening de fooien opstrijkt?quote:Op zondag 23 juli 2006 20:16 schreef snopprinses het volgende:
bij ons wordt de fooi de hele dag in je eigen potje opgespaard, einde van de dag deel je het. De ene helft is voor jou, de andere helft gaat de pot in en wordt verdeeld onder het keukenpersoneel en de afwas en worden beurzen die te kort kwamen mee gevuld.
Hoogste fooi tot nu toe was 11 euro
yea inderdaad..heb 1,5 jaar bij van der valk gewerkt. En dat was echt stomquote:Op zondag 23 juli 2006 20:32 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Hoe is dat eik in het algemeen? Ik vind dit een goede oplossing. Immers, kwaliteit zit niet alleen in de bediening, maar ook in de keuken. Maar zijn er ook restaurants waar alleen de bediening de fooien opstrijkt?
Ik heb begrepen dat bij Van der Valk de fooien in een grote pot gaan en dat je daar alleen van mee profiteert als je er langer dan x maanden werkt
Wel mooi dat ze het dan afronden naar 80 euries, 75 was lullig geweest... in mijn ogen dan. Ik kom die fooi wel eens een keer overtreffen. Maken ik en 2 vrienden een rekening van 85 en krijg jij 100... Mits de service naar wens is natuurlijkquote:Op zondag 23 juli 2006 20:28 schreef snopprinses het volgende:
[..]
waren 3 mensen die op een middag voor 69 euro hadden gegeten en gedronken.
ik heb nog nooit klachten gehad gelukkigquote:Op zondag 23 juli 2006 20:36 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Wel mooi dat ze het dan afronden naar 80 euries, 75 was lullig geweest... in mijn ogen dan. Ik kom die fooi wel eens een keer overtreffen. Maken ik en 2 vrienden een rekening van 85 en krijg jij 100... Mits de service naar wens is natuurlijk![]()
Hoe uit zich dat, dat niet aardig doenquote:Op zondag 23 juli 2006 20:43 schreef snopprinses het volgende:
nja vorige week was het heel erg druk en ik liep in mn linkerhand met een dienblad echt voller dan vol en in mn rechterhand twee ijsjes. Ik liep net naar buiten hiermee om alles naar de tafels te brengen, was er dus inmiddels een nieuwe tafel gaan zitten. Die vonden het nodig om me tegen te houden en erg beledigend te vragen wanneer ik eens hun bestelling kwam opnemen, terwijl de mensen echt pas net waren gaan zitten. Nja daar kan ik gewoon niet aardig tegen doen dan meer![]()
bestelling opnemen, drankjes halen en brengen, afrekenen.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:51 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
[..]
Hoe uit zich dat, dat niet aardig doen![]()
Hmmm, pepermuntquote:Op zondag 23 juli 2006 20:54 schreef snopprinses het volgende:
[..]
bestelling opnemen, drankjes halen en brengen, afrekenen.
Gewoon niet extra lachen erbij en dankjewels enzo
en als ik denk dat mensen wel fooi zullen geven, doe ik extra mn best door bijvoorbeeld bonnetje te printen en bordje te maken met pepermuntjes enzo
Idem. Als ik wisselgeld wil, dan zullen ze een betere methode dan dat moeten gebruiken om me ervan af te houden.quote:Op zondag 23 juli 2006 14:22 schreef SunChaser het volgende:
Ik ga t schoteltje gewoon naar de kassa brengen.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op zondag 23 juli 2006 19:49 schreef MissyMirjaM het volgende:
ach, man, als ik 5 euro zou krijgen voor iedere keer dat ik poepbillen moet schoonpoetsen.. dat zou t wel wat fijner maken denk ik.maar dat was ietwat offtopic
maarja, ik krijg gewoon mijn loon, en verder niks.
die mensen in restaurants krijgen ook gewoon hun loon.
m.i. is een fooi een extraatje. [ voor het neerzetten van wat servies] , en zeker geen verplichting...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |