abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2004 @ 02:03:16 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17330955
Het is weer tijd voor een nieuwe recensie van golfer.

Zaterdag, 20 februari was restaurant BastiJan aan de Lange Veerstraat in Haarlem aan de beurt, naar aanleiding van een bovengemiddeld cijfer op dinnersite.nl: http://www.dinnersite.nl/(...)r.php?RN=2603&lng=nl

Restaurant BastiJan heeft ook een eigen website: www.bastijan.nl

De entourage

Het is een klein aandoend, pijpenlade-achtig restaurant, met eenvoudige houten tafels en helaas ook eenvoudige café-achtige houten stoeltjes, waarop je na verloop van tijd echt pijn in je kont krijgt.
Verder is het restaurant ingericht met Jugenstil-achtige, kitscherige ornamenten en pilaren met borstbeelden erop.

cijfer entourage: 7

De bediening en de kok

De bediening werd gedaan door twee identiek geklede erg jonge meisjes, waarvan ik de leeftijd nauwelijks boven de 17 jaar schatte.
Wel erg vriendelijk, maar soms ook wat vergeetachtig.
Sommige bestellingen moesten, ondank het door hen op een bloknootje meeschrijven, 2 keer doorgegeven worden en tussen de gerechten door was er weinig aandacht voor de gasten.

De kok die in een halfopen keuken werkt is eigenlijk te lang van postuur voor de kookapparatuur die hij moet bedienen. Hij loop constant voorover gebogen in zijn keuken te werken en daarbij heeft hij volgens mij last van ADHD, want hij huppelde steeds van het ene been op het andere en tijdens het dressen van de borden maakte hij vreemde dansjes.

Daarbij viel het ons op dat hij soms op de grens van het kookgedeelte en het restaurantdeel stond te roken, hetgeen mij niet echt hygiënisch over kwam.

cijfer bediening en uitstraling kok: 6,5

Het eten:

Voorgerechten

Bij binnenkomst staat er al een bakje met olijven, vermengd met olie en pesto en wat gesnipperde rode ui klaar.

Als amuse werd een schaaltje met wilde salade met daarop een mooi plakje lamsham en tappenade van olijven.
Smakelijk, maar niet echt bijzonder.

Verder viel het ons op dat er bij de ene tafel wel weer brood werd neergezet en bij andere tafels, zoals de onze dat vergeten werd.

Bluezz nam als voorafje een romige mosterdsoep met krokante seranoham
en een scheutje madeira.
Prima van smaak, wel vrij machtig door de hoeveelheid gebruikte room.
Haar cijfer: een 7

Ik nam als voorgerecht de gemarineerde gamba's met rode peper,
knoflook, limoen en zeekraal.
Het werd geserveerd op een berg verschillende soorten sla’s.
De zeekraal is met de licht zilte smaak een verrukkelijke groente.
Helaas waren de rest van de ingrediënten wat minder: de knoflook was licht aangebakken en de brokken waren te groot, de limoen bleek gewoon citroen te zijn en de rode pepers bleken rode paprika’s te zijn.
De hoofdzonde was echter dat de gamba’s in mijn ogen niet echt vers waren, waardoor er geen sprake was van een sappige beet, maar een wat muffig aandoende gambas’s.

Mijn cijfer: een 6

cijfer voorgerechten: 6,5

Hoofdgerechten

Bluezz koos voor de kalfsrolletjes met parmaham, salie, tomaat. Geserveerd
met risotto en saliejus.

De kalfsrolletjes bleken te bestaan uit een paar iets te lang gegrilde en daardoor wat droge, plakken kalfsvlees die dubbelgevouwen waren en waartussen zich een berg parmaham bevond.
De risotto was wel zoals ie hoorde. De saliejus was nauwelijks te proeven.

Bluezz haar cijfer hiervoor: 6,5

Mijn hoofdgerecht bestond uit gebakken heilbot met grove
pesto en pastinaak geserveerd in een torentje op wat tagliatellie.
Helaas was de heilbot niet gebakken maar gepocheerd en dan ook nog eens iets te lang, waardoor het beestje helemaal uit elkaar viel.
De pesto en de pastinaak waren redelijk van kwaliteit.
De kok heeft waarschijnlijk nog nooit van kruiden gehoord, want het geheel was absoluut smaakloos en de begeleidende saus was ondefinieerbaar van smaak
Flink met de op de tafel aanwezige zout- en pepermolen malen maakte het geheel nog enigszins eetbaar.

Mijn cijfer: 5

De bijgerechten bestonden uit in de schil gebakken aardappeltjes en een bakje sla met tomaat en komkommer.

cijfer hoofdgerechten: 6-

Nagerechten

Bluezz koos voor het perensorbetijs met boerenjongens.
Op haar verzoek was het mogelijk dit gerecht zonder de boerenjongens te krijgen.
Een fruitig en fris sorbetijs met echte stukjes peer er tussen. 2 bollen met slagroom erop geserveerd in een soort soepterrine.

Haar cijfer: 8

Ik koos als nagerecht chocolade-ijs met vanilleroom.
Ook in een soortgelijke kom gereserveerd, bestaande uit 3 bollen chocolade-ijs met slagroom en geschaafde amandeltjes erop.
De vanilleroom heb ik nooit gezien.

Mijn cijfer: 7

Cijfer nagerechten: 7,5

Als begeleidende wijn namen we zoals gebruikelijk de witte huiswijn, in dit geval een fles sauvignon: Domaine Petit Chaumont.
Iets te warm van origine geserveerd, maar op ons verzoek later beter gekoeld en voorzien van een koeler er omheen gebracht. Lichtdroge, fruitige wijn.

Standaard kreeg elke tafel een koele fles (gewoon leiding-)water op tafel.

Na afloop ons gebruikelijk einde met cappuccino voor Bluezz en een dubbele espresso voor mij, vergezeld van een glaasje sambuca.
Gebruikelijk is dat in een glas sambuca altijd een oneven aantal koffieboontjes drijven, want dat brengt volgens de overlevering geluk. Helaas kenden de meisjes blijkbaar deze regel ook niet want in elk glas dreven 2 koffiebonen.

Uiteindelijk waren wij met z’n tweeën voor deze matige maaltijd ¤ 80,70 kwijt, hetgeen met een beperkte fooi werd aangevuld.
En bij thuiskomst keken we de rekening nog eens na en zagen wij dat de meisjes van de bediening vergeten waren ons de nagerechten in rekening te brengen, hetgeen de kwaliteit van het gebodene nog enigszins compenseerde. J
Overall oordeel:

Het is voor ons volkomen onbegrijpelijk waarom dit restaurant op de dinnersite beoordeeld werd met zulk een hoog cijfer.

Wij kwamen met al die schoonheids- en kookfouten niet verder dan een 6,5 voor Restaurant BastiJan.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_17334388
Merkwaardig, je werpt een vooroordeel tegen jonge bediening op, deja vu
Het dessert is voor mij belangrijk
pi_17335767
Voor mij is het hoofdgerecht ook belangijk
  maandag 23 februari 2004 @ 23:39:03 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17342071
Ik ben overigens van plan volgende keer weer iets in Utrecht uit te zoeken om te recenseren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_17344795
quote:
Op maandag 23 februari 2004 23:39 schreef golfer het volgende:
Ik ben overigens van plan volgende keer weer iets in Utrecht uit te zoeken om te recenseren.
Hebben ze dat hier nog, ben benieuwd
pi_17356347
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 09:23 schreef okee6 het volgende:

Hebben ze dat hier nog, ben benieuwd
Genoeg wat we nog niet kennen
pi_17366134
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 16:44 schreef Bluezz het volgende:

Genoeg wat we nog niet kennen
Ondanks dat we er al eens in het verleden geweest zijn staat, wat mij betreft, binnenkort Restaurant 't Winterhuis in Utrecht op de nominatie om mijn uiterst kritische recensie te verkrijgen.

Volgens www.dinnersite.nl krijgt het eten daar een 9.0, http://www.dinnersite.nl/(...)php?RN=432965&lng=nl

dus dat gaan we binnenkort eens heel kritisch aan ons oordeel onderhevig laten zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_17374518
Ik ben benieuwd Golfer! Ik vind je recensies erg leuk om te lezen
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  donderdag 4 maart 2004 @ 22:36:24 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17504401
Voordat Utrecht weer aan de beurt komt gaan we dit weekend toch weer eens in Haarlem eten naar aanleiding van de vrij hoge resensie op dinnersite van dit restaurant.

Maar eens kijken of ze dat hoge cijfer inderdaad waard zijn.
Poef.....gone! ©golfer
pi_17534110
Is het al 19.00? *trek krijgt, en notitieboekje vast klaarlegt*
  zondag 7 maart 2004 @ 15:31:28 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17555063
Hier is ie dan weer: een nieuwe recensie van golfer (en Bluezz) voor Restaurant De Drie Katten: www.dedriekatten.nl

Naar aanleiding van de hoge notering op www.dinnersite.nl van dit restaurant waren we nieuwsgierig geworden en had ik afgelopen donderdag gereserveerd.
Het restaurant wordt gerund door Jessica (gastvrouw) en haar vriend/man Youssef (kok), vanavond bijgestaan door hulpkok Steef, en manusje van alles Chris.
Bij het reserveren viel mij al op hoe vriendelijk ik door Jessica te woord werd gestaan.

De entourage

Het is een soort “huiskamerrestaurant”, hetgeen inhoud dat er een beperkt aantal gasten in kan. De tafels worden door Jessica regelmatig opnieuw gerangschikt, maar vanavond had ze acht tafeltjes klaar staan voor een ieder die gereserveerd had (reserveren blijft wenselijk) voor 22 personen. Gelegen buiten het culinaire centrum van Haarlem, dus echt een adres dat het vooral van recommandatie moet hebben, geen inloop restaurant.

Inrichting: eenvoudige houten tafels, voorzien van lappen mooi tafellinnen met mooie glazen en linnen servetten. Stoelen zitten prima, zowel qua rugsteun, als kussentjes voor onder de kont. Strak, modern, leuke vazen met echte bloemen en op elk tafeltje ook een verse bloem in een mooi strak glaasje. Naast de, al klaarstaande wijnglazen, leuke Marokkaanse theeglazen die dienst deden als waterglas.

Aan de muur echte schilderijen, die regelmatig wisselen, want de vader van Jessica heeft een kunstzaak en zorgt voor nieuwe aanvoer.
Muziek: zacht gedempt, variërend van Stevie Wonder tot Zuid-Amerikaanse klanken. Niet te opdringerig.
Tafels staan ook net ver genoeg uit elkaar om niet al te storend al de gesprekken van de mede-eters aan te hoeven horen.

Bij aankomst word je uiterst persoonlijk, met een handje van Jessica, waarbij ze zich even aan je voorstelt, begroet.

cijfer entourage: 8+

Menukaart

Wisselt elke 2 maanden. Beperkte keuze: ca. 8 voorgerechten, 10 hoofdgerechten en 5 nagerechten.
Hoeft geen bezwaar te zijn, want het is echt een a la carte restaurant waarbij rekening wordt gehouden met een ieders wensen en voorkeuren.
Daarnaast is er een wisselend 3 gangen menu voor 25 euro.

Voorgerechten

Allereerst kwam er lekker, warm brood op tafel vergezeld van lekker botercreme en grove tappenade.

Bluezz nam als voorafje buffelmozzarella met tomaten en salade. Een heel bord vol, met een naar haar zeggen, heerlijke dressing. De mozzarella was in haar ogen iets te koud, maar smaakte er niet minder om.

Ik had als voorafje witvisrolletjes. Heerlijke koolvisrolletjes om een gamba heen en vergezeld door een heerlijke saffraansaus en warme groentes.

Cijfer voorgerechten: 8.5

De hoofdgerechten

Bluezz had gekozen voor de St. Jakobsschelpen met in het midden in een ragoutbakje wilde paddelstoelen, overgoten met een heel lekkere saus en kruiden.
Dit smaakte heerlijk.

Ik had gekozen voor de slibtongetjes, prima gebakken en makkelijk te fileren.
Vergezeld door een kruidensaus, had iets meer saus mogen zijn.

Het leuke van dit restaurant is dat je zelf mag kiezen of je friet of salade of allebei erbij wilt hebben, dus geen standaard bijgerechten.
Wij kozen voor de salade.
Hier zaten paddestoelen, gedroogde tomaten en kappertjes in en was met een lekkere dressing aangemaakt.

Cijfer hoofdgerechten: 9

De nagerechten

Bluezz koos voor het verrassings-nagerecht, wat niet op de kaart stond, wat bestond uit kletskoppenlaagjes met chocoladecreme ertussen en een roomcreme bovenop, een amandelkoekje gevuld met heerlijk ijs met een vleugje toffee(?) smaak.
Mooi opgemaakt op een prachtig groot bord.

Ik had gekozen voor de creme brulee, die lekker fris onder de prima gecaramelliseerde bovenlaag was.

Cijfer nagerechten: 9

De dranken

Bij binnenkomst namen we elk een glas droge witte huiswijn, dit was een lekkere frisse franse Cotes de Gascoine.
Bij de hoofgerechten kozen we voor een fles Springbok, een Zuid-Afrikaanse chardonnay.
Droog, fruitig en met een lichte notensmaak.

Achteraf zoals gebruikelijk kozen we voor een kopje cappuccino en een dubbele espresso, met een glaasje sambuca ernaast.
Omdat Jessica ons zulke “gezellige” gasten vond (ze kwam 2 keer aan ons tafeltje hangend een sigaretje roken en met ons kletsen) kregen we de koffie van het huis.

Overall beoordeling

Voor al dit lekkers waren wij uiteindelijk ¤ 95.70 kwijt, hetgeen door ons met een ruime fooi werd aangevuld.

Eten bij restaurant “de drie katten” is een klein feestje, je zit ontspannen in een gemoedelijke en persoonlijke sfeer.
Youssef verstaat de kunst van het koken en Jessica kan goed gebruik maken van haar achtergrond als sociaal cultureel werkster in het contact met haar gasten.
Zeker voor herhaling vatbaar, als de kaart weer gewisseld is.

Overall cijfer, de hoge waardering op dinnersite zeker waard, ook wij komen tot een 9
Poef.....gone! ©golfer
pi_17558178
We hebben onze beoordeling niet alleen op dinnersite gezet, maar ook Youssef en Jessica op hun verzoek dit topic toegemaild
pi_17558208
Een tip: Kasteel van Rhoon. In Rhoon .
pi_17558287
Een 7tje op dinnersite, en maar 1 beoordeling is voor ons te weinig om dat hele eind naar Rhoon te rijden
We hebben nog erg veel in onze eigen omgeving te uit te proberen, dus houden we het voorlopig bij omg. Utrecht en Bloemendaal

Wie weet komt Rhoon aan de beurt als we hier uitgegeten zijn.
Maar bedankt voor het meedenken.

Tips zijn altijd welkom
  Trouwste user 2022 zondag 7 maart 2004 @ 18:18:28 #66
7889 tong80
Spleenheup
pi_17558325
Mag ik een compliment geven aan golfer hoe hij het beschrijft ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 7 maart 2004 @ 20:01:05 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17560455
quote:
Op zondag 7 maart 2004 18:18 schreef tong80 het volgende:
Mag ik een compliment geven aan golfer hoe hij het beschrijft ?

Dat mag.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 maart 2004 @ 20:25:38 #68
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17560982
Als jullie eens in Düsseldorf terechtkomen, dan kan ik A Tavola aanraden, een Italiaan waar men alles vers en zelf klaarmaakt (dus ook de pastas en het ijs)
Zit in de binnenstad in de Wallstrasse.
Mijn favoriet en heb daar jarenlang minstens 1 keer in de week gegeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 7 maart 2004 @ 22:18:30 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17563756
quote:
Op zondag 7 maart 2004 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Als jullie eens in Düsseldorf terechtkomen, dan kan ik A Tavola aanraden, een Italiaan waar men alles vers en zelf klaarmaakt (dus ook de pastas en het ijs)
Zit in de binnenstad in de Wallstrasse.
Mijn favoriet en heb daar jarenlang minstens 1 keer in de week gegeten.
Erg kleine kans dat we daar ooit terecht komen.
Voorlopig hebben we nog zat leuke adresjes in Nederland op het oog.
Poef.....gone! ©golfer
pi_17917223
Voor a.s.zaterdag staat 'Het Winterhuis', in Utrecht op het programma... we kunnen alleen niet reserveren daar..vreemd, maar ze garanderen ons wel een plekje, vooral als we met zijn 2-en zijn, ze hebben namelijk bijna alleen maar 2 pers. tafeltjes..

In het slechtste geval moeten we 10 min. aan de bar zitten werd me net verteld

Linkjes :
http://www.hetwinterhuis.nl/
http://www.dinnersite.nl/(...)php?RN=432965&lng=nl
pi_17921798
Leuk topic . Krijg alweer honger .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:29:08 #72
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17923369
bleeuz kom eens lang's bij de johannahoeve zeer gezellig en ik sta er binnen kort in de keuken ken je meteen achter de schermen kijken
  woensdag 24 maart 2004 @ 16:47:53 #73
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_17940651
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:29 schreef karper het volgende:
bleeuz kom eens lang's bij de johannahoeve zeer gezellig en ik sta er binnen kort in de keuken ken je meteen achter de schermen kijken
Ik kom toch wel met enige regelmaat bij Johanna's Hoeve (Tussen Castricum en Castricum aan Zee) maar ik kan toch niet echt warmlopen voor deze gelegenheid. Prima om koffie tedrinken of een snelle pannenkoek op het terras, maar de twee keer dat ik er echt gedineerd heb, was ik niet bepaald te spreken over het geserveerde, an al helemaal niet over de bediening....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:21:15 #74
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_17948003
http://www.johannahoeve.nu/

is niet het zelfde.
denk dat je het wel wat vindt.
wel spoedig reserveren en dan even melden waneer je komt , sta ik paraat in de keuken, ken je mischien wat plaatjes maken voor de benieuwede fokker
  donderdag 25 maart 2004 @ 00:54:07 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17950682
Plannen voor a.s. zaterdag zijn gewijzigd, we gaan Restaurant Jean d' Hubert in Utrecht beoordelen.

Dinnersite beoordeling:
http://www.dinnersite.nl/(...)r.php?RN=9234&lng=nl

Hun eigen site:
http://www.jeandhubert.nl/
Poef.....gone! ©golfer
pi_17962432
Oh bah, Jean d' Hubert - da's zo'n zakentent, niet doen. Probeer eens Luce - dat is echt de nieuwe ontdekking van Utrecht van het laaste jaar.
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:45:41 #77
45206 Pietverdriet
pi_17962634
Wat is er verkeerd aan een zakentent?
pi_17962665
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er verkeerd aan een zakentent?
De sfeer, de sfeer en de sfeer. En het eten.
  donderdag 25 maart 2004 @ 17:00:38 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17963076
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:39 schreef SCH het volgende:
Oh bah, Jean d' Hubert - da's zo'n zakentent, niet doen. Probeer eens Luce - dat is echt de nieuwe ontdekking van Utrecht van het laaste jaar.
Toch gaan we deze "zakentent" eerst maar eens uitproberen.
Luce staat voor een andere keer op de recensie-rol.
Overigens geeft de recensie op Dinnersite van Luce mij vooraf al heel erg grote twijfels over met name de bediening.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 25 maart 2004 @ 17:08:09 #80
45206 Pietverdriet
pi_17963272
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:46 schreef SCH het volgende:

[..]

De sfeer, de sfeer en de sfeer. En het eten.
Das geen antwoord, vind ik
  donderdag 25 maart 2004 @ 17:53:43 #81
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_17964289
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:54 schreef golfer het volgende:
Plannen voor a.s. zaterdag zijn gewijzigd, we gaan Restaurant Jean d' Hubert in Utrecht beoordelen.

Dinnersite beoordeling:
http://www.dinnersite.nl/(...)r.php?RN=9234&lng=nl

Hun eigen site:
http://www.jeandhubert.nl/
slechte bediening!
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_17964628
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 17:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Toch gaan we deze "zakentent" eerst maar eens uitproberen.
Luce staat voor een andere keer op de recensie-rol.
Overigens geeft de recensie op Dinnersite van Luce mij vooraf al heel erg grote twijfels over met name de bediening.
Ach, die dinnersite, die doet ook maar wat.
Mijn ervaring met de bediening daar was juist een van de beste van de afgelopen jaren.

pi_17964651
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das geen antwoord, vind ik
Waarom niet? Een zaak die vooral is ingesteld op zakenmensen heeft voor mij vaak iets kils, iets afgemetens en niet het bourgondische en uitgebreide dat bij lekker eten en genieten hoort.
pi_17968004
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 18:11 schreef SCH het volgende:

Waarom niet? Een zaak die vooral is ingesteld op zakenmensen heeft voor mij vaak iets kils, iets afgemetens en niet het bourgondische en uitgebreide dat bij lekker eten en genieten hoort.
We hebben ons zo vaak iets voorgesteld, afgaande op voorgaande recenties, zij het mondeling of ergens in een blad/site of wat dan ook.
Het is ook vooral je eigen beleving, hoe je die avond in je vel steekt, je gezelschap, de tijd die je ervoor uittrekt.
Maar dat geldt ook voor personeel, overige gasten, omgeving.. is er genoeg personeel, is de kok ziek, zit je aan een verkeerd tafeltje, etc... etc...

U hoort van ons....
  donderdag 25 maart 2004 @ 20:54:39 #85
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_17968279
Queen is waalwijk is ook een aanrader!
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 25 maart 2004 @ 21:49:57 #86
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_17969903
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 20:54 schreef --Christiaan-- het volgende:
Queen is waalwijk is ook een aanrader!
Als we alle suggesties voor te recenseren restaurants ook daadwerkelijk zouden bezoeken, dan kunnen we wel elke dag uit eten gaan, maar dat laat ons budget toch niet helemaal toe, tenzij degene die de suggestie doet bereidt is om ons te sponsoren en de kosten van het etentje voor zijn of haar rekening te nemen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_17972337
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 21:49 schreef golfer het volgende:
Als we alle suggesties voor te recenseren restaurants ook daadwerkelijk zouden bezoeken
Moet je ook niet doen suffie, alleen mijn suggesties volgen
Ben niet voor niks van dezen omvang
pi_17972914
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Knakker op 25-03-2004 23:42:42 (2x geplaatst) ]
pi_17972940
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:22 schreef Bluezz het volgende:
Voor a.s.zaterdag staat 'Het Winterhuis', in Utrecht op het programma... we kunnen alleen niet reserveren daar..vreemd, maar ze garanderen ons wel een plekje, vooral als we met zijn 2-en zijn, ze hebben namelijk bijna alleen maar 2 pers. tafeltjes..

In het slechtste geval moeten we 10 min. aan de bar zitten werd me net verteld

Linkjes :
http://www.hetwinterhuis.nl/
http://www.dinnersite.nl/(...)l
Heb er 1x gegeten. Vond het lekker, maar niet bijzonder. Ook vind ik het aan de prijs voor een eethuisje (restaurant wil ik het niet noemen), maar dat komt ws. omdat ik de prijzen van de Groningse eethuisjes gewend ben

Verder ben ik nog altijd een enorm fan van Sir Sébastien in Heerenveen. Da's duur eten (60 euro ben je zo kwijt), maar zó goddelijk lekker en een erg goede sfeer.
pi_17976879
klopt, ik vond 't Winterhuis ook vrij prijzig. het eten was wel lekker.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 23:40:14 #91
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17995178
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:38 schreef ChrisJX het volgende:
* ChrisJX houdt van restaurants waar de bediening sjiek is.

Alleen is dan het eten ook sjiek, da's wat minder...
Op het moment dat de man een kaart krijgt met prijzen en de rest niet weet je dat je een probleem hebt
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 28 maart 2004 @ 00:36:33 #92
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_18014694
Beoordeling Restaurant Jean d’Hubert, Vleutenseweg 228 te Utrecht

Beoordeling dinnersite.nl

Hun eigen site: http://www.jeandhubert.nl/

Algemene indruk:
Het restaurant is sedert 3 jaar eigendom van twee redelijk jonge broers: Arne Flantua is Cuisinier en de gastheer is zijn broer Bas Flantua.

De inrichting is “burgerchique”: nette tafels en goedzittende stoelen, mooi servies en glazen en echt tafellinnen.
Aan de muur hangen 13 litho's van Jeroen Hermkens met allerlei stadsgezichten van Utrecht.
De muziek is zachte moderne Jazzmuziek.

Totaal 9 tafeltjes met maximaal plaats voor ca. 40 gasten.
Reserveren is gewenst.

Voor groepen vanaf 8 personen zijn er diverse groepsmenu’s.
De kaart is verder a la carte redelijk beperkt: 5 voorgerechten, 1 vegetarisch menu, 2 vleesgerechten, 2 vis gerechten, maar daarnaast bevat de kaart wel een groot aantal menu’s voor diverse vaste prijzen.

Op zaterdag is er een verrassingsmenu dat officieel uit 4 gangen bestaat, maar uiteindelijk veel meer gangetjes bleek te bevatten. Vaste prijs van dat menu is ¤ 47,50 pp.

Wij besloten dus ons te laten verrassen en kozen dit menu.

Amuse
De amuse bestond uit 3 kleine gerechten: allereerst een kleine terrine met witlofsoep die afgedekt was met gegratineerd bladerdeeg, daarnaast een borrelglaasje met koude ossenstaartgelei, opgevuld met een ossenstaartmousse en tenslotte een zelfgemaakt bitterballetje van ossenstaartvlees vergezeld door Hollandse mosterd.

Allemaal bijzonder de smaakpapillen strelend.
Oordeel amuses: een 9

Voorgerecht
Het voorgerecht bestond ook uit 3 gerechten: een paté van eendenlever, een met heerlijke vinigraite besprenkelde salade van ricola-sla met daartussen mooie dunne plakjes eendenborst en tenslotte een gepocheerd eitje.
Daarbij werd zelfgebakken en geroosterd witbrood en boter gereserveerd.

Bluezz en ik zijn allebei niet echt zulke liefhebbers van eendenlever-paté of ganzenlever-paté, maar de rest was lekker van smaak, hoewel voor mij persoonlijk het gepocheerde eitje weggelaten had kunnen worden.

Cijfer voorgerecht: een 7

Tussendoortje
Als tussendoortje kregen wij een gefrituurde langoustine op een bedje van risotto vergezeld van een dun reepje gegrild witbrood.
Prima hapje tussendoor.

Eerste gang hoofdgerecht
Een mooie, op de huid gebakken stuk zeebaarsfilet, vergezeld door een berg Hollandse garnaaltjes op een bedje van gekonfijte tomaatjes, bladspinazie en zeekraal.
Zeebaars was in Hollandse boter met kruiden gebakken hetgeen ook een beetje van de saus bevatte.
Een verrukkelijk gerecht, waarop absoluut niets viel aan te merken.

Cijfer eerste hoofdgerecht: een dikke 9,5

Tweede gang hoofdgerecht

Een mooi stukje gebraden lamsrack, vergezeld door een ratatouille van paprika en een ratatouille van aubergine.
Daarbij werd een aardappelgratiné met stukjes lamstong geserveerd.
De saus bestond simpel uit het braadvocht van het lamsvlees.

Smakelijk, niet teveel en zonder al te veel tierelantijnen geserveerd.

Cijfer tweede voorgerecht: een 8

En alweer kwam er daarna een tussendoortje, dit keer een spoom.
Een verrukkelijk glaasje champagne-mousse.
Lekker fris zo even tussendoor.

Nagerecht
Het nagerecht bestond uit een prachtig opgemaakt bord met daarop een taartje van mango-chutney, een mooi torentje chocolademousse afgedekt met banketbakkerscacao, een toefje crème en een in mooie gecaramelliseerde kletskop met citroensorbetijs.

Cijfer nagerecht: alweer een 9

Dit keer hebben we na al die verschillende gangen de gebruikelijke espresso en cappuccino vergezeld van Sambuca maar overgeslagen, want we zaten redelijk vol.

Wel hebben we bij het diner ons de gebruikelijke fles doge witte huiswijn laten uitserveren, dit keer een fles Marsanne Rousanne , een prima Rhônewijn.
Daarbij lieten wij ook een flesje water zonder bubbels brengen, geen kraanwater dit keer maar een Italiaanse San Pellegrino.

Overall oordeel
Een prima, wel wat uit het centrum van Utrecht gelegen eetgelegenheid, wel een beetje aan de chique kant en je moet er ruimschoots de tijd voor nemen: wij hebben ruim 3 uur en een kwartier aan tafel gezeten.
Het is zeker niet goedkoop, want uiteindelijk waren wij voor al dit smakelijks samen ¤ 125 (exclusief fooi) kwijt.

Het imago van zakenrestaurant is na de overname door de broertjes Flantua wel een stuk minder, hoewel we ons kunnen voorstellen dat zakenlieden hier ook tussen de middag met relaties prima voor de dag kunnen komen.

Overall cijfer:

Wat ons betreft echt 1 van de betere restaurants van Utrecht en de moeite waard als je iets te vieren hebt, eindcijfer: een 8,8

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 28-03-2004 13:39:35 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_18014777
  zondag 28 maart 2004 @ 10:31:24 #94
45206 Pietverdriet
pi_18017724
Zijn jullie eigenlijk streng of geef je makkelijk hoge cijfers?
Het citroensorbet bv was dat zelfgemaakt?
pi_18018593
Zo spoom op tafel, ik dacht dat die de vorige eeuw afgeserveerd was Vind die omgeving een beetje jammer. Zo'n restaurant aan een busbaan doet afbreuk aan de culinaire entourage. Fantastisch eten dus.

dit linkje naar dinnersite werkt wel
pi_18019523
quote:
Op zondag 28 maart 2004 00:41 schreef SCH het volgende:
quote:
Op zondag 28 maart 2004 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn jullie eigenlijk streng of geef je makkelijk hoge cijfers?
Het citroensorbet bv was dat zelfgemaakt?
Dat durf ik niet te zeggen, maar volgens mij de rest allemaal wel...
quote:
Op zondag 28 maart 2004 12:22 schreef okee6 het volgende:
Zo spoom op tafel, ik dacht dat die de vorige eeuw afgeserveerd was Vind die omgeving een beetje jammer. Zo'n restaurant aan een busbaan doet afbreuk aan de culinaire entourage. Fantastisch eten dus.

dit linkje naar dinnersite werkt wel
Ja, de plek op zich is niet zo geweldig natuurlijk, maar ik wilde er toch nóg eens eten, de voornamelijkste reden was dat ik er zo'n 28 jaar geleden voor het eerst/laatst heb gegeten.
Was erg nieuwsgierig hoe het nu zou zijn

Het eten was prima, voor mij is het net iets te chique, en ik blijf het prijzig vinden, maar zo heel af en toe is dat gewoon leuk om te doen.
  maandag 29 maart 2004 @ 16:18:36 #97
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_18042280
quote:
Op zondag 28 maart 2004 13:20 schreef Bluezz het volgende:
Het eten was prima, voor mij is het net iets te chique, en ik blijf het prijzig vinden, maar zo heel af en toe is dat gewoon leuk om te doen.
Wat voor publiek komt er op zo'n zaterdagavond? Rustige stelletjes of poenige lui met veel poeha en blabla?
Ik wil eigenlijk al jaren eens naar dit restaurant maar iets houdt me tegen... De locatie? Die niet passende sjieke uitstraling in zo'n verarmde buurt?
Misschien toch eindelijk maar eens reserveren. Dat menuutje klinkt in elk geval prima.
It's not a lie, if you believe
  maandag 29 maart 2004 @ 16:25:30 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_18042425
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:18 schreef 18konijn het volgende:

Wat voor publiek komt er op zo'n zaterdagavond? Rustige stelletjes of poenige lui met veel poeha en blabla?
Over het algemeen rustige stelletjes en gezelschappen, geen poeha-types.
quote:
Ik wil eigenlijk al jaren eens naar dit restaurant maar iets houdt me tegen... De locatie? Die niet passende sjieke uitstraling in zo'n verarmde buurt?
Misschien toch eindelijk maar eens reserveren. Dat menuutje klinkt in elk geval prima.
Klopt, de lokatie is zeker niet helemaal goed, maar eenmaal binnen vergeet je dat en de kwaliteit van het gebodene compenseert dat ruimschoots.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:36:07 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_18225489
Voor aanstaande zaterdag staat Restaurant Mademoiselle in Haarlem op het programma om door ons onder de kritische loupe genomen te worden.

De beoordeling van Dinnersite

Hun homepage
Poef.....gone! ©golfer
pi_18334667
Beoordeling Restaurant Mademoiselle Lange veerstraat 20-22 te Haarlem

Beoordeling dinnersite en hun eigen info zie de post hierboven.

Mademoiselle is het nieuwste onderdeel van Oxigen Bars, welke zich richt op horecagelegenheden voor een bepaalde doelgroep. Zoals je op de algemene site van Oxigen Bars kunt zien behoort ook irish pub Murphy's Law tot deze organisatie. Richt Murphy's Law zich op uitgaande jeugd tussen de 18 en 25 jaar, Mademoiselle richt zich juist op mensen vanaf 25 jaar.

Algemene indruk:

Bij binnenkomst blijkt dat het niet echt nodig was te reserveren, later zal blijken dat het lang niet vol was.
De inrichting is vrij strak, in zwart grijs en witte accenten.
Wat kil, maar als je er van houdt best mooi.
Als je vroeg komt , en je bent maar met 2 pers. mag je alleen uit de 2 pers. tafeltjes kiezen, kom je later en zijn deze bezet, dan mag je ook uit de veel ruimere 4 pers. tafeltjes kiezen.
De houten café-stoelen, zijn niet echt geschikt om er een paar uur comfortabel op te zitten.
Je wordt vriendelijk welkom geheten door jong personeel, niets op de bediening verder aan te merken trouwens.

Voorgerecht

Golfer koos de terrine van gerookte eendenborst, rilettes en eendenlever, smaakte goed, en de eendenlever smaak was niet overduidelijk aanwezig gelukkig.
Ik koos voor vitello tonato met tonijnmayonaise, ik was erg benieuwd naar wat dat zou kunnen zijn, we hebben het niet gevraagd, en lieten ons verrassen.
Het bleek kalfsmuis te zijn (zo noemde de serveerster het) lapjes kalfsfricandeau in laagjes met sla, geroosterde amandelen, cantharellen en gedroogde tomaatjes, met tonijnmayonaise ertussen.. erg smakelijk maar erg machtig voor een voorgerecht.

Cijfer voorgerecht: een 7

Tussengerecht
Ik koos voor de saffraanbouillon met gerookte heilbot, rouille en knoflookcroutons, hetgeen echt heerlijk was.. vooral de combinatie was helemaal goed, lekker licht en smakelijk.
Golfer nam de roergebakken gamba's met veldsla en rode peper, ook niet te veel en smaakte prima.

Cijfer tussengerecht: een 9

Hoofdgerecht

Golfer nam de gebakken zeewolf met persillade en een saus van dragon.
De zeewolf smaakte eigenlijk nergens naar, was iets te lang gebakken en de saus had iets weg van dragon maar verder niets.
Als garnituur(wat we dus bij alle hoofdgerechten zagen voorbij komen) werd een klomp aardappelpuree en dun gesneden warme komkommer geserveerd, door de puree werd het geheel nogal machtig.
Ik had gekozen voor de snoekbaarsfilet uit de oven met een saus van gerookt spek, dit was ook erg flauw, het sausje bleek wat jus met uitgebakken spekjes te zijn, de klomp puree en komkommerreepjes waren hier ook prominent aanwezig.
Erbij geserveerd was een creatiefloos bakkie droge sla met een kwakkie dressing en 3 stukjes gesneden tomaat erbij.
Het hoofdgerecht viel tegen.

Cijfer hoofdgerecht: een 6je

Nagerecht
Golfer bestelde het chocoladetaartje met een karamelkoekje, wat chocolade mousse bleek te zijn met een gewoon koekje erbij.
Niet bijzonder maar smaakte ok.
Ik nam de oranjebloesem créme brulée met nonnenscheten, ja je leest het goed, nonnenscheten?
De creme brulée smaakte naar bloemetjes en de nonnenscheten gelukkig naar hele luchtige kleine donkerbruine oliebolletjes.

Cijfer nagerecht: 7
Dit keer hebben we ook de gebruikelijke espresso en cappuccino vergezeld van Sambuca maar overgeslagen, want we hadden al lang genoeg op de harde houten stoeltjes gezeten

De wijn
We hebben bij het diner een droge witte wijn laten uitserveren, dit keer een fles Zuid Afrikaanse Springbok uit 2002.
We begonnen met een glas franse droge wijn, maar de Zuid Afrikaanse smaakte beter.

Overall oordeel

We waren voor deze maaltijd ¤ 93.65 kwijt.

Je kunt er ook een kennismakingsmenuutje krijgen, 3 gangen voor ¤ 17.50.
Dit bestaat uit:
Runder rosbief met roquefortmousse
Gebakken zalmforel met amandelen en een romige kruidensaus
Bitterkoekjesbavarois met pistache-ijs

Een rustig restaurant, duidelijk nog niet echt ontdekt in Haarlem, want overal is het altijd vol en moet je reserveren op zaterdagavond, maar hier dus niet.
Niet heel slecht, maar ook geen uitblinker.
Vriendelijk attent personeel, die ondanks dat ze maar met zijn 2-en zijn het prima onder controle hebben.

Overall eindcijfer: een 7tje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')