Ben alleen in Moskou geweest ,maar echt een prachtige wereldstad.
Heb er ook famillie wonen, dus een goede tour door de stad was meteen geregeld.
Zeer veel gezien, van de toeristische attracties tot de echt Russische binnen en buiten stad.
Absoluut een indrukwekkende ervaring, kan me ook nog wel herrineren dat een paar Russische agenten ons ophielden ( heel dom geen paspoort op zak ) en vervolgens om een afkoping vroegen, naja paar roebels gegeven ( 20 euro in totaal ofzo ), maar volgens een Russische vriend was dat veels te veel, die sprak er ook van alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Een hotel hoefden we niet te regelen aangezien we bij een famillie lid terecht konden, die toevallig in dezelfde appartementen complex als de tenisser Marat Safin woonde.
Daarnaast nog naar zo'n grote park geweest waar ze vaag genoeg de 4th of July vierden, heel stug. En die ondergrondse metro is idd echt indrukwekkend, had volgens mij ook iets met de oorlog te maken ofzo, kan ik mij herrineren.
Maar alles zeer makkelijk te bereiken via de metro, nog een keer beetje verdwaald geraakt in de stad (niks staat in het Engels natuurlijk), na tientallen mensen aangesproken te hebben die allemaal geen Engels konden was het dan gelukkig raak, alhoewel de metro maar een paar meter achter ons bleek te zijn.
Voor iedereen absoluut een aanrader, trouwens ongelooflijk hoeveel prachtige Russische dames er wel niet zijn (met name dan in het centrum ).. zeer toffe ervaring die me nog bij zal blijven.
Trouwens bij de Russische douane, heb je twee rijen, een voor normale burgers en een voor diplomaten, toen wij daar waren was de 'normale' rij echt ongelooflijk lang en bij de diplomaten maar een handvol mensen. Dus toch maar even geprobeerd de rij proberen te ontglippen en ja hoor... ze lieten ons gewoon door
Edit: Oja, nog iets heel aparts gezien, op Russische televisie die opstond was een soort Oprah Winfrey praat progamma op, met als onderwerp 'Help, Ik ben getrouwd met een neger' ... ik zat echt te kijken van wtf !? terwijl een Russische vriendin het een doodnormaal onderwerp vond om over te discusseren omdat het haast tot gewoon niet voorkomt daar.
Dit heeft ook deels te maken met dat er zeeeer weinig negers in Rusland in het algemeen wonen, aangezien Rusland nooit iets met slavernij hebben gedaan en mede daardoor ook achterlopen op zo'n feit.
[ Bericht 7% gewijzigd door longbaard op 04-01-2007 04:08:40 ]