Ik ga begin maart een week naar moskou en st petersburg, nou wilde ik van jullie weten of iemand er al eens is geweest en welke dingen je zeker moet zien. Afgezien natuurlijk van de hermitage in st petersburg en het rode plein met kremlin in moskou, dat zijn natuurlijk de standaard dingen. Maar als je nog tips en trucs hebt dan hoor ik het graag...
Mijn tip: Doe in Moskou alles met de metro en probeer zoveel mogelijk stations te zien. Ze zijn stuk voor stuk adembenemend!
[Dit bericht is gewijzigd door Twiggy op 23-01-2004 10:04]
quote:Ben er dus deze zomer twee weken geweest, en om echt alles te kunnen zien, is zelfs dat nog te kort. De stad is gigantisch groot en er is ontzettend veel te bezichtigen.
Op vrijdag 23 januari 2004 10:04 schreef Maestrov het volgende:
Het kremlin vond ik tegenvallen, het is misschien beter (gezien dat je maar 1 week hebt) om alleen naar het rode plein te gaan en een rondje om het kremlin te lopen. Voor St. Petersburg heb je aan 1 week niet genoeg. In St Petersburg zou ik zeker proberen een operakaartje te kopen. Ook al vind je opera geen ruk aan is dit zeker de moeite waard. Die naam van dat theater ben ik even kwijt (begint met een m).
Het theater waar jij hebt over hebt, was dat het Marinsky theater?
quote:Marinsky!
Op vrijdag 23 januari 2004 10:07 schreef Vectra het volgende:[..]
Ben er dus deze zomer twee weken geweest, en om echt alles te kunnen zien, is zelfs dat nog te kort. De stad is gigantisch groot en er is ontzettend veel te bezichtigen.
Een bezoekje aan een opera heb ik niet gebracht, maar ben naar twee balletvoorstellingen geweest. Voor die tijd had ik dat nog nooit gedaan, maar het was zeker de moeite waar.Het theater waar jij hebt over hebt, was dat het Marinsky theater?
en 1 week is inderdaad wat kort om allebei de steden te zien dat weet ik ook, maar meer tijd is er op het moment niet voor, dus zal ik het hier maar mee moeten doen, ff wat meer info, ik ga weg op een vrijdag, blijf dan tot en met maandagavond in moskou, dan met de nachttrein naar st petersburg en dan 4 dagen in st petersburg.
Afgelopen zomer wilde we eigenlijk al naar st petersburg, aangezien ik toen in zweden, finland, estland, letland en litouwen ben geweest, en dan kom je er zo ongeveer langs, maar toen hadden we er dus helemaal geen tijd voor, plus dat we het een beetje zonde vonden om 60 euro voor een visum uit te geven als we er maar 3 dagen zouden zitten.
*State Hermitage
*St.Isaac's Cathedral
*Russian Museum
*Savior-0n-the Bood
*Peter the Great Museum of Antropology&Ethnohraphy(Chamber of Curiosities)
*nearest surroundings of St.Petersburg such as Pushkin, Pavlovsk,Strelna and Petrodvorets (each of them has beautiful palaces -summer/winter residences of Russian Tzar Family), Strenla is famous nowadays for a new beautiful Palace (built 1 year ago ) -recidence of President Putin;Pushkin for Alexandrovsky Palace (last summer restored beautiful Amber Room); Petrodvorets- for grand fontains(preferable time of visit is summer).
*Mariiinsky State Academic Opera&Ballet Theatre -for russian ballet
In juni hebben ze de zgn White nights...snachts zo licht dat je de krant kan lezen
have fun !
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:16 schreef DZ het volgende:
Ik werk voor een bedrijf wat gevestigd is in St Petersburg en heb daar gevraagd wat de moeite waard is
*State Hermitage Been there
*St.Isaac's Cathedral Done that
*Russian Museum langsgelopen
*Savior-0n-the Bood schitterende kerk
*Peter the Great Museum of Antropology&Ethnohraphy(Chamber of Curiosities)zegt me helemaal niets*nearest surroundings of St.Petersburg such as Pushkin, Pavlovsk,Strelna and Petrodvorets (each of them has beautiful palaces -summer/winter residences of Russian Tzar Family), Strenla is famous nowadays for a new beautiful Palace (built 1 year ago ) -recidence of President Putin;Pushkin for Alexandrovsky Palace (last summer restored beautiful Amber Room); Petrodvorets- for grand fontains(preferable time of visit is summer).
*Mariiinsky State Academic Opera&Ballet Theatre -for russian ballet
In juni hebben ze de zgn White nights...snachts zo licht dat je de krant kan lezen
hele aparte ervaring! De eerste dag dat ik daar was, ben ik naar een discotheek geweest. Het blijft 's nachts schemerig en toen we rond 4 uur naar buiten kwamen, was het gewoon weer helemaal licht! Aan de andere kant zijn de dagen in de winter wel extreem korthave fun ! dat heb ik zeker gehad!!
Ivo
In St petersburg ben ik maar 1 keertje geweest. was Ontztettend mooi, hermitage rules St petersburg is een hele mooie en oude stad, je kan de architectuur een beetje vergelijken met Parijs maar dan is alles 10 keer zo groot.
Ik ben toen ook in Peterhof geweest, dan neem je een soort van hoovercraft en binnen een half uur ben je op een eilandje met allemaal supermooie fonteinen en zo. Super. ( je kan er geloof ik ook met de auto komen maar dat moet je even navragen).
Okee, ben misschien niet helemaal neutraal omdat ik zelf in Moskou geboren ben, maar het is een super mooie stad ( maar je moet wel een dikke portemonnee meenemen
)
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik wil al jaren lang er graag naar Rusland toe, en dan met name Sint Petersburg. Niet alleen voor de stad, maar ook voor de Hermitage! En het allerliefst zou ik er met de trein heen willen gaan zodat ik onderweg ook nog landen kan zien (en ik hou ook gewoon erg van treinreizen)
Ik heb er al veel over gelezen en gedroomd. Maar dit jaar wil ik toch echt daar naartoe en het met mijn eigen ogen zien. De reis naar Sint Petersburg toe zal wel lukken. Maar hoe overleef ik daar? Ik spreek geen Russisch (wel Engels), is dat een groot probleem?? Heeft iemand ervaringen daar met hotels, openbaar vervoer, geldzaken, etc etc
En wat zijn goede reisbureau's voor dit soort reizen??? Ik wil graag alles weten!!
Alvast bedankt!
Vrouwen uit Moskouquote:Op woensdag 4 februari 2004 17:00 schreef Andoire het volgende:
Okee, ben misschien niet helemaal neutraal omdat ik zelf in Moskou geboren ben, maar het is een super mooie stad( maar je moet wel een dikke portemonnee meenemen
)
Ik vergeleek Moskou met andere Russische steden. En dan zijn er mooiere steden in Rusland te vinden. Sorry hoor, maar ik bljf Moskou een van de minder bezienswaardige steden vinden. Ben er wel vaak geweest. Deze zomer sla ik Moskou eens een keer over.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:10 schreef Keijs het volgende:
verslag + foto's Moskou en Sint Petersburg
Wat je moet zien in Moskou:
De Metro, Kremlin (degene die zei dat daar niks aan was is m.i. niet helemaal goed bij z'n hoofd)
Rode Plein, Mausoleum van Lenin (wel lang wachten maar is de moeite waard),GUM, Novodevichi klooster, Universiteit van Moskou, Basiliuscathedraal, Gorkipark, Izmailovsky Park
Ja, dat kan.quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar hoe zit het met de taal???
Kun je er overleven zonder dat je Russisch spreekt/verstaat/kan lezen, dat is namelijk het enige wat mij weerhoud om er heen te gaan... Maar ik wil zo graag!!!
Het Russisch heeft enorm veel internationale woorden. ALs je Cyrillische letters kunt lezen, dan versta je al veel. En het Cyrillisch (tenminste de hoofdletters) is echt niet zo moeilijk, maximaal een uurtje leren, en je kunt het.quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar hoe zit het met de taal???
Kun je er overleven zonder dat je Russisch spreekt/verstaat/kan lezen, dat is namelijk het enige wat mij weerhoud om er heen te gaan... Maar ik wil zo graag!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |