abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20396342
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:12 schreef SCH het volgende:
Het komt over als gedoe voor de buhne. Want ik geloof absoluut niet in hogere straffen. Mensen die een gevaar zijn voor zichzelf of de samenleving moeten tbs krijgen of een andersoortige behandeling, Verder zijn de straffen nu prima.

Langere straffen leidt automatisch tot meer verbittering en meer vervreemding en verharding. Het is bekend dat mindere criminelen juist in de bak in aanraking komen met criminaliteit. Het zou veel beter zijn aandacht aan te besteden aan reclassering, therapie e.d. - dat wordt onderhand juist kapot bezuinigd.
Extreme straffen leiden ook tot verharding van de criminaliteit. Als je weet dat je echt levenslang krijgt schiet je wel op die politieagenten die je willen arresteren of vermoord je je slachtoffer om de risico's van een getuigenis te beperken.
Write a wise saying and your name will live forever
  zondag 4 juli 2004 @ 15:40:37 #52
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_20407625
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]
De ruimte tussen 20 jaar en levenslang is groot, maar heeft het wel zin om iemand na zeg maar 25 jaar vrij te laten? Na 25 jaar gevangenisleven weer een normaal leven lijden? Heeft het zin?

Dus ik zie de noodzaak niet zo om dat gat te dichten; dan maar wat vaker levenslang opleggen.
Het heeft per definitie zin voor de persoon die vrijgelaten wordt denk ik. De maatschappij is weliswaar na zoveel jaren enorm veranderd en die persoon zal zeer zeker tegen moeilijkheden aanlopen, maar dat lijkt me geen argument om iemand dan maar de rest van zijn leven de vrijheid te ontnemen.
pi_20411174
Inderdaad, het moet voor mensen van boven de 25 toch ook mogelijk zijn om te migreren?

Bovendien is het Nederlands strafsysteem erop gebouwd dat een gedetineerde ook ooit 's vrijkomt.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20411241
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 23:51 schreef afzuiginrichting het volgende:

[..]

Geld en personeel. De Bijlmerbajes wordt opgedoekt wegens te hoge beheerkosten, dus een tekort aan betonnen kamertjes is het probleem niet. Dat twee-op-een-cel is een fopspeen: dat zorgt er alleen maar voor dat het personeel nog minder grip heeft op wat er in het gebouw gebeurt.
Dat laatste denk ik ook, populistisch geblaat. Personeelstekort is een beetje jammer, je kunt er weinig mee hè....Een gedetineerde kost inderdaad veel, misschien mag er 's verdiend worden op arbeid die ze kunnen doen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')