quote:Mijn favo topic heeft een vervolg
Op donderdag 22 januari 2004 21:56 schreef Loudje het volgende:
Deel 1
Hier verder
*terugvind post*
quote:rijd je ook R/C??
Op donderdag 22 januari 2004 22:02 schreef MarkyB het volgende:
Oke nu ga ik ook meedoen in dit topic
quote:Webspace is kapot
Op donderdag 22 januari 2004 22:07 schreef nXn het volgende:[..]
rijd je ook R/C??
zo ja: brandstof??picca's
ik rijd alles
quote:hehe beter
Op donderdag 22 januari 2004 22:14 schreef MarkyB het volgende:[..]
Webspace is kapot
ik rijd alles
btw: @home webspace kapot?? mijne doet het gewoon ze hebbene r een nieuwe standaart lay-out op gezet kijk maar eens offie het doet?
[Dit bericht is gewijzigd door nXn op 22-01-2004 22:24]
quote:ik rij MiniZ tot FG 1:5
Op donderdag 22 januari 2004 22:21 schreef nXn het volgende:[..]
hehe beter
ja ik wil mss ooit nog beginnenbtw: @home webspace kapot?? mijne doet het gewoon
en ja ftp is kapot van @home.
als ik in de browser:
intyp, dan krijg ik een foutmelding dat het allemaal niet gelukt is
quote:tis ook members.home.nl
Op donderdag 22 januari 2004 22:24 schreef MarkyB het volgende:[..]
ik rij MiniZ tot FG 1:5
en ja ftp is kapot van @home.
als ik in de browser:
intyp, dan krijg ik een foutmelding dat het allemaal niet gelukt is
quote:ik ben nu cuteftp aan het kopen, pics komen eraan, en ja, dat worden er veel.
Op donderdag 22 januari 2004 22:25 schreef nXn het volgende:[..]
tis ook members.home.nl
quote:lol download gewoon gratis flashfxp ofzow
Op donderdag 22 januari 2004 22:31 schreef MarkyB het volgende:[..]
ik ben nu cuteftp aan het kopen, pics komen eraan, en ja, dat worden er veel.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:32 schreef nXn het volgende:en die pics: Who Da Man, Who Da Man!! You Da Man
Mijn FG 1:5 die ik gehad heb en heb. De porsche is met 80 km/h het trotoir wezen knuffelen wegens een failsaver die op volgas stond ingesteld bij geen bereik
Hij heeft een 23cc motor waar gewoon bezine van de pomp in gaat met castrol TTS olie, gemengt op verhouding 1:25 (200 ml olie op 5 liter benzine)
De Protech 4wd schaal 1:6 met een brute 3,5cc motor
Gauw weer verkocht omdat ik een fg kon kopen op dat moment. een hele fijne wagen, lekker snel
Mijn eerste wagentje dus (brandstof) en hier heb ik echt veel lol mee gehad. Met zijn 2.1 cc motortje heb ik de 90 km/h toch kunnen halen, mede dankzij de 2 versnellingsbak. en ja, nadat ik de motor uit elkaar heb gehad deed deze het nog
En mijn 1:24 schaal, racet als een gek, ik heb er zelfs een opgefokt motortje in gezet, waarmee burnouts op de vloerbedekking geen uitzondering zijn
Mijn 1:18 kast, staat in de woonkamer
Filmpie:
*Klikkerdeklik!*
Voor vragen, hieronder is ruimte zat
quote:He he,... het 2e deel.
Op donderdag 22 januari 2004 23:21 schreef MarkyB het volgende:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn FG 1:5 die ik gehad heb en heb. De porsche is met 80 km/h het trotoir wezen knuffelen wegens een failsaver die op volgas stond ingesteld bij geen bereik
Hij heeft een 23cc motor waar gewoon bezine van de pomp in gaat met castrol TTS olie, gemengt op verhouding 1:25 (200 ml olie op 5 liter benzine)[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De Protech 4wd schaal 1:6 met een brute 3,5cc motor
Gauw weer verkocht omdat ik een fg kon kopen op dat moment. een hele fijne wagen, lekker snel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn eerste wagentje dus (brandstof) en hier heb ik echt veel lol mee gehad. Met zijn 2.1 cc motortje heb ik de 90 km/h toch kunnen halen, mede dankzij de 2 versnellingsbak. en ja, nadat ik de motor uit elkaar heb gehad deed deze het nog[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En mijn 1:24 schaal, racet als een gek, ik heb er zelfs een opgefokt motortje in gezet, waarmee burnouts op de vloerbedekking geen uitzondering zijn[afbeelding]
Mijn 1:18 kast, staat in de woonkamerFilmpie:
*Klikkerdeklik!*Voor vragen, hieronder is ruimte zat
@ MarkyB,..
Mooi mooi mooi mooi, stuk voor stuk .
Inclusief filmpje
Beetje jammer dat je muziek gebruikt hebt in het filmpje MarkyB. Ik zou graag zo'n 23cc willen horen jammeren
Op het moment heb ik nu 3 electro auto's staan: een HPI Sprint een Tamiya FF02 en een zaad Academy SP3. Deze ga ik misschien allemaal verkopen en dan toch maar over op benzine
Lijkt me wel leuk om zo'n 4wd 1/8 Kyosho Inferno 2e hands te kopen en daar een 4cc Force motor in te proppen . Veel aluminium onderdelen erin zetten en straatbandjes erop
Lekker knallen op het industrieterrein hier verderop.
Vlammen met mijn HPI Sprint op een r/c baan zit er niet in voor mij een lidmaatschap voor een baan is niet te doen voor mij als student (Een jaartje lid wezen kost je 180 euro ofzo
). Ik woon 15 kilometer van die baan vandaan en je kan niet telkens de baan op vanwege de frequenties
In de winter ligt meestal alles nog stil ook
Ik ben genoodzaakt om te rijden op een industrieterrein dus dan maar een benzine Offroad met onroad bandjes denk.
quote:komt omdat er op die digicam geen microfoontje zat, anders zat er ook zeer zeker geen muziek bij
Op donderdag 22 januari 2004 23:43 schreef pwnd het volgende:
Hoei een 2e topic!![]()
Beetje jammer dat je muziek gebruikt hebt in het filmpje MarkyB. Ik zou graag zo'n 23cc willen horen jammeren
een 23cc klinkt goed
ook met een samba3 uitlaat, dan wordt het een hoge-toeren blokkie (klinkt dan zo)
toptoeren nog steeds 18000 toeren (en ja ik weet dat novamega er 40000 kan halen
)
quote:kon je snelheidsregelaar het wel aan? zo nee, dan is dat je nieuwe aankoop.
Op vrijdag 23 januari 2004 01:03 schreef jp84 het volgende:
kut zooi net een team orion motortje in me Tl01 gezet eerst ee zooite gesoldeerd en nu doet ie het nietde stroom zit wel goed heb ik doorgemeten, dus de fout zit in het motertje morge ff opniew kijke
quote:Remote Madness
Op vrijdag 23 januari 2004 09:15 schreef pacandor_ het volgende:
discovery channel..... 19 uur elke avond..... rc madness!!!
top programma!!!!!
quote:Vanavond hangt pwnd voor de televisie
Op vrijdag 23 januari 2004 09:20 schreef MarkyB het volgende:[..]
Remote Madness
quote:Mocht je een nieuw motortje willen hebben. Ik heb in de aanbieding een Team Trinity Speedgems 16x2 en een Team Orion 15x2. Moet je wel de borstels vervangen en de veertjes. En de boel laten afdraaien bij de hobby shop voor nop.
Op vrijdag 23 januari 2004 01:03 schreef jp84 het volgende:
kut zooi net een team orion motortje in me Tl01 gezet eerst ee zooite gesoldeerd en nu doet ie het nietde stroom zit wel goed heb ik doorgemeten, dus de fout zit in het motertje morge ff opniew kijke
quote:kep een LRP huppellepup regelaar best een goede maar me regelaar kon het ook wel aan keb alles doorgemeten en hij gaf de stroom op de goede manieren door naar het motortje.
Op vrijdag 23 januari 2004 09:13 schreef MarkyB het volgende:[..]
kon je snelheidsregelaar het wel aan? zo nee, dan is dat je nieuwe aankoop.
gister had ik em er dus opgeszet ik houd de wage in m'n hand geef gas enen de wielen draaien gewoon normaal voor een achteruit.
daarna zet ik em buiten op het terras om te testen gaat ie heel zacht en daarna is het over met de pret.
beter valt het nog te maken
quote:Alleen als je deze niet goed afsteld en op zanderige oppervlakten gaat rijden
Op vrijdag 23 januari 2004 15:16 schreef nXn het volgende:
net btje gechat met iemand die ook brand heeft gereden...
die zei je wel elke 2 ritten het tandwiel van de aandrijving moet vervangen??
dat je hem dan helemaal uit elkaar moet halen en schoonmaken kan ik me wel voorstellen maar gaat dit echt zow snel??
quote:aha
Op vrijdag 23 januari 2004 16:22 schreef MarkyB het volgende:[..]
Alleen als je deze niet goed afsteld en op zanderige oppervlakten gaat rijden
quote:afstellen is niet moeilijk, je moet het alleen goed doen met een vaste hand. daarna is er geen drol meer aan. natuurlijk verslijten je tanden wel maar niet zo snel als jij zei
Op vrijdag 23 januari 2004 16:47 schreef nXn het volgende:[..]
aha
en dat afstellen?? duurd dat lang?
en ist moeilijk?
quote:haha owkeej gelukkig
Op vrijdag 23 januari 2004 17:00 schreef MarkyB het volgende:[..]
afstellen is niet moeilijk, je moet het alleen goed doen met een vaste hand. daarna is er geen drol meer aan. natuurlijk verslijten je tanden wel maar niet zo snel als jij zei
quote:weet ik het, eens in de 3 maanden ofzo bij intensief gebruik.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:03 schreef nXn het volgende:[..]
haha owkeej gelukkig
hoelang rijd je per tandwiel dan?? ongeveer??
hoe oud ben je btw, en hoe heet je?
quote:ben nu 16
Op vrijdag 23 januari 2004 17:17 schreef MarkyB het volgende:[..]
weet ik het, eens in de 3 maanden ofzo bij intensief gebruik.
hoe oud ben je btw, en hoe heet je?
quote:Mooie naam
Op vrijdag 23 januari 2004 17:25 schreef nXn het volgende:[..]
ben nu 16
hehe en heet mark
quote:cker
Op vrijdag 23 januari 2004 17:33 schreef MarkyB het volgende:[..]
Mooie naam
ennuh, die B staat toch voor je achternaam ofzow?? das toch niet iets met het woord "bruin" erin??
quote:Nee.
Op vrijdag 23 januari 2004 17:36 schreef nXn het volgende:[..]
cker
ennuh, die B staat toch voor je achternaam ofzow?? das toch niet iets met het woord "bruin" erin??
quote:*opluchting*
Op vrijdag 23 januari 2004 17:40 schreef MarkyB het volgende:[..]
Nee.
quote:Bij een nitro wagentje gaat er een mengsel in van methanol, nitro en olie.
Op vrijdag 23 januari 2004 18:31 schreef nXn het volgende:
maare, wat voor brandstof gaat erin?? (hoorde iets van methanol ofzow?) en moet zown ding geen olieverversing ofzow??
bij een FG 1:5 gaat er gewoon euro 95 in met een scheutje olie, klaar is kees.
quote:en, wat gaat er dan pcies kapot ana de auto als je bijv een 50% hebt??
Op vrijdag 23 januari 2004 18:40 schreef MarkyB het volgende:[..]
Bij een nitro wagentje gaat er een mengsel in van methanol, nitro en olie.
Hierbij zijn er verschillende soorten voor auto's, van 10% tot 50% nitro. Hoe meer nitro hoe minder olie en hoe sneller de auto kapot gaat, maar hoe meer nitro, hoe feller en sneller de auto zal zijn.bij een FG 1:5 gaat er gewoon euro 95 in met een scheutje olie, klaar is kees.
quote:bah reclame
Op vrijdag 23 januari 2004 19:05 schreef PeuRac het volgende:
Alle RC liefhebbers hebben nu Discovery aan staan ipv Fok!
quote:ik haat reclame
Op vrijdag 23 januari 2004 19:12 schreef nXn het volgende:[..]
bah reclame
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:46 schreef nXn het volgende:[..]
en, wat gaat er dan pcies kapot ana de auto als je bijv een 50% hebt??
gewoon de motor of nog meer??
me team orion motertje doet het bijna ik weet nu wat de oorzaak is, de aardedraad van de plus kant van de moter zat niet strak genoeg aangesloten straks ff vast solderen hehe
quote:dan slijt je motor als een gek
Op vrijdag 23 januari 2004 18:46 schreef nXn het volgende:[..]
en, wat gaat er dan pcies kapot ana de auto als je bijv een 50% hebt??
gewoon de motor of nog meer??
quote:dus als je begint gewoon een btje een leuke 10% zoeken daarmee starten en dan hoef je neit om de 3 maand een nieuwe motor te kopen?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:30 schreef MarkyB het volgende:[..]
dan slijt je motor als een gek
[Dit bericht is gewijzigd door nXn op 23-01-2004 22:45]
quote:*zucht*
Op vrijdag 23 januari 2004 22:31 schreef nXn het volgende:[..]
dus als je begint gewoon een btje een leuke 10% zoeken daarmee starten en dan hoef je neit om de 3 maand een nieuwe motor te kopen?
owkeej hijs dan wel minder snel, maar je kunt altijd naar sneller opklimme toch
met 10% kan je 30 jaar racen
met 16% kan je 15 jaar racen
met 25% kan je 3 jaar racen
zo moet je dat zien, ja
quote:*oops*
Op vrijdag 23 januari 2004 22:47 schreef MarkyB het volgende:[..]
*zucht*
met 10% kan je 30 jaar racen
met 16% kan je 15 jaar racen
met 25% kan je 3 jaar racenzo moet je dat zien, ja
quote:Mag ik hier iets aan toe voegen,......?
Op vrijdag 23 januari 2004 22:30 schreef MarkyB het volgende:[..]
dan slijt je motor als een gek
Koop mijn autootje dan kan ik over op brandstof
quote:hehe nee bedankt
Op zondag 25 januari 2004 15:08 schreef pwnd het volgende:
spamhttp://www.marktplaats.com/index.php3?g=kinderen&u=modelbouw&ID=52237
spam
quote:en bedankt.
Op zondag 25 januari 2004 17:07 schreef pwnd het volgende:
Ik denk dat het een dromer is.
quote:ben jij mct2_@hotmail.com
Op zondag 25 januari 2004 17:13 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
en bedankt.
quote:Nee hoor. Maar ik zal em even toevoegen op msn om te zeggen dat ie een dromer is.
Op zondag 25 januari 2004 17:33 schreef pwnd het volgende:[..]
ben jij mct2_@hotmail.com
quote:Jij hebt waarschijnlijk nooit wat op marktplaats te koop aangeboden
Op zondag 25 januari 2004 17:36 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Nee hoor. Maar ik zal em even toevoegen op msn om te zeggen dat ie een dromer is.
quote:
Op zondag 25 januari 2004 17:40 schreef pwnd het volgende:[..]
....... zaadstaven ........
quote:Ik wil hem opzich wel hebben maar heb (nog) helemaal geen verstand van die dingetjes.
Op zondag 25 januari 2004 15:08 schreef pwnd het volgende:
spamhttp://www.marktplaats.com/index.php3?g=kinderen&u=modelbouw&ID=52237
spam
Nogmaals, sorry voor mijn n00bigheid.
quote:Hoi MikdawG,
Op zondag 25 januari 2004 19:58 schreef MikdawG het volgende:[..]
Ik wil hem opzich wel hebben maar heb (nog) helemaal geen verstand van die dingetjes.
Ik neem aan dat ie perfect rijdt? Wat loopt dat dingetje? En kan ik er andere kappen voor kopen? Spijt me als ik nu een beetje als een n00b overkom (ben ik ook), maar ik wil dus zo'n dingetje om ermee te gaan driften (heb ik een filmpje van gezien, nu MOET ik gewoon zo'n ding hebben), en wil er een RX7/Skyline/S15 kap voor hebben enzo... En andere wielen, etc. Dat is allemaal mogelijk met deze?
Nogmaals, sorry voor mijn n00bigheid.
Ben jij diegene die een bod uitgebracht heeft op marktplaats? De auto zal je moeilijk aan het driften krijgen omdat dit model voorwielaangedreven is. Ik moet de motor en mechanische regelaar e.d. er nog allemaal inzetten. Hij zal ongetwijfeld lekker lopen. Heb nog geen tijd gehad om hem in mekaar te zetten vanwege examens en scriptie. Kappen in 1/10 afmeting zijn overal verkrijgbaar en passen op deze auto. Zowel 190mm breed als 200mm breed. Als je een 200mm breed kapje erop wilt zetten moet je "spacers" gebruiken. Spacers zijn velgverbreders en zorgen er dus voor dat je een grotere spoorbreedte creëert.
Die hadden een stuk pvcbuis om hun velgen gedaan, daarom dat ze zo lekker konden driften. Maarja, idd met alleen voorwielaandrijving zal het moeilijk worden.
Driften is goed,
quote:Yep. Errug vet indeed.
Op zondag 25 januari 2004 23:05 schreef I_PANDA_I het volgende:
Zeker dat filmpje gezien met die chinesen?Die hadden een stuk pvcbuis om hun velgen gedaan, daarom dat ze zo lekker konden driften. Maarja, idd met alleen voorwielaandrijving zal het moeilijk worden.
Driften is goed,![]()
![]()
Maar ik heb dus:
Tamiya TA01
Rally auto 4WD
Hiermee ben ik begonnen, deze is nog helemaal standaard, dus zelfs niet gekogellagerd... Ik heb hiervoor de volgende body's een Lancia Delta HF Integrale en een HPI Ferrari F355
(die tegenwooridg niet meer gemaakt mag worden...)
Tamiya F103RS
Formule 1 auto 2WD
RS uitvoering, dus volledig gekogellagerd, supersnel al rechtstreeks uit de doos, alleen de wegligging zuig zwaar op klinkers. Op een helemaal vlakke baan is de wegligging perfect.
Kyosho Double Dare
Monster Truck 4WD 4WS
Deze monstertruck is eigenlijk de voorganger van de Kyosho USA-1, bevat 2 motoren, kan met 4 wielen sturen. Dat ding is alleen helaas absoluut niet zo degelijk als 'ie eigenlijk wel zou moeten zijn. Ik zit dus met een gescheurd chassis en onderdelen zijn nergens meer te krijgen.
Moetr eigenlijk m'n hobby weer eens oppakken...
quote:Klopt. Hoezo?
Op dinsdag 27 januari 2004 15:34 schreef pwnd het volgende:
R/C topic is dood
Vanvond weer R/C madness?!
quote:vanaaf ben ik er niet
Op dinsdag 27 januari 2004 16:47 schreef I_PANDA_I het volgende:
Ligt eraan,,... als er niemand iets meer te tellen heeft dan wel jah,.... anders... niet.Vanvond weer R/C madness?!
Zoals jullie weten is een 540 can motor een elektrische motor.....
quote:
Op maandag 26 januari 2004 19:11 schreef I_PANDA_I het volgende:
Die lelijke kerel in dat programma doet net of hij niet weet dat R/C auto's op Nitromethaan rijden,.....Amateur programma. Maar wel leuk
quote:Slecht hoor... dacht dat Discovery Channel altijd feiten e.d in hun programma's wouden laten zien.... nemen ze zo'n arse aan
Op dinsdag 27 januari 2004 20:49 schreef I_PANDA_I het volgende:
Gisteren ook al
[..]
Op het moment heb ik dus een HPI Sprint, Tamiya FF02 en een Academy SP3. Ik ben van plan om alles te verkopen en van dat geld een Tamiya Baja King TL-01B te kopen en die helemaal tunen en daar een straat/rag auto van te maken. Ook een Corally F1 voor erbij om hard te gaan. Eind dit jaar wil ik een Kyohso Inferno kopen en uitrusten met een 4cc Force en een 3 versnellingsbak. Straatbandjes en aluminium opleuk meuk erbij. Een kijken of het industrieterrein groot genoeg is voor max km/h records
zeker!quote:Op maandag 22 maart 2004 21:55 schreef MarkyB het volgende:
Nieuw leven inblazen!
ja, ja, ja.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:14 schreef Impry het volgende:
Een vraagje...het lijkt met wel mooi om zo'n ding te hebben. Maar heb je daar nu veel onderhoud/kosten aan? En moet je technisch zijn?
En wat zijn nou de totale (aanschaf/onderhouds)kosten om een mooi RC-tje te krijgen dat geschikt is voor een absolute n00b die geen schijtbak wil hebben (excl. benzine)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:20 schreef MarkyB het volgende:
[..]
ja, ja, ja.
onderhoud: gewoon alle schroefjes nagaan na het rijden en ff schoonmaken.
kosten: brandstof, onderdelen die je sloopt (altijd wel tandwielen)
technisch: je moet procedures kunnen volgen (handleiding) daarnaast ook een oorzaak vast kunnen stellen naaraanleiding van een faal.
het ligt er echt 200% aan wat jij wil hebben.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:35 schreef Impry het volgende:
[..]
En wat zijn nou de totale (aanschaf/onderhouds)kosten om een mooi RC-tje te krijgen dat geschikt is voor een absolute n00b die geen schijtbak wil hebben (excl. benzine)
En wat zijn de benzine kosten?
Kan je beter gaan motorrijdenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:52 schreef MarkyB het volgende:
[..]
het ligt er echt 200% aan wat jij wil hebben.
brandstof is 10 euro per liter.
Zo een als hierboven bijvoorbeeld...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:52 schreef MarkyB het volgende:
[..]
het ligt er echt 200% aan wat jij wil hebben.
brandstof is 10 euro per liter.
Dat kun je wel zeggen jaquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:46 schreef Hugster het volgende:
http://www.pureesoiree.be/Post/?P_ID=3281Je kan wel zeggen dat ie em onder controle heeft
![]()
quote:Op woensdag 24 maart 2004 10:15 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat kun je wel zeggen ja![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |