1. Nick Cave - Boatmans call
2. Burzum- Aske
3. Nick Cave - No more shall we part
4. Godspeed y/b Emperor - Lift your skinny fists...
5. Ulver - Kveldssanger
Anderen?
mijn persoonlijke numero unos (ja afgezaagd maar gewoon heel goed)
- One day my prince will come- Miles Davis
- Blue Lines- Massive
Everlast - Whitey Ford Singd The Blues
Everlast - Eat At Whiteys
Therapy? - Troublegum
quote:Van Miles Davis ken ik alleen L'Ascenseur pour.. een soundtrack van een klassieke Franse film noir, ook erg goed!
Op woensdag 04 juli 2001 14:27 schreef Bimmel het volgende:
Moet eerlijk bekennen dat ik geen van alle bovengenoemde platen\ albums ken...mijn persoonlijke numero unos (ja afgezaagd maar gewoon heel goed)
- One day my prince will come- Miles Davis
- Blue Lines- Massive
van toen lang haar nog kikke was...
Eerste kennismaking met Björk, en daarna is het nooit meer helemaal goed gekomen...
maar goed, dan wordt het Sgt. Pepper van de Beatles. De eerste plaat waardoor ik écht geinteresseerd raakte in muziek als klein ventje.
(dat van Massive Attack wist ik niet trouwens)
Faith no more - Real Thing
Van Morrison - Astral Weeks.
Rolling Stones - Sticky Fingers.
Fugazi - 13 Songs.
Pixies - Surfer Rosa/Come on Pilgrim.
De eerste muziek waar ik echt een bloedhekel aan had.
quote:In het begin vond ik het wel leuk.. later toen ik wist dat er betere muziek was kreeg ik me toch een afkeer van dit soort muziek... ik heb nog wel een single van ze
De eerste muziek waar ik echt een bloedhekel aan had.
quote:Jaja, ouwe pikkebaas, da's heel geen toeval!
Op woensdag 04 juli 2001 15:07 schreef links234 het volgende:Faith no more - Real Thing
[Dit bericht is gewijzigd door kamagurka op 04-07-2001 15:29]
quote:Favoriete nummer op cd voor mij is dan Forgotten Sons. Gaat over Falkland oorlog. In een woord: geweldig
Op woensdag 04 juli 2001 15:12 schreef enter.nu het volgende:
Marillion - Script for a Jester's tear
quote:Alles van de meesters eik.
Op woensdag 04 juli 2001 15:21 schreef links234 het volgende:
En ook: Husker Du - Warehouse:Songs & Stories
Is mijn jaren tachtig gevoel.
quote:* Xhorder schaamt zich omdat hij FnM nu pas aan het ontdekken is
Jaja, ouwe pikkebaas, da's heel geen toeval!
Ik heb hier 7 maanden door de VS gezworven op een ouwe blaster.
quote:Ik heb nog een origineel gekocht bandje van Mc Hammer
Op woensdag 04 juli 2001 15:29 schreef Xhorder het volgende:
In het begin vond ik het wel leuk.. later toen ik wist dat er betere muziek was kreeg ik me toch een afkeer van dit soort muziek... ik heb nog wel een single van ze
quote:
Ik heb nog een origineel gekocht bandje van Mc Hammer
Maar nu ontopic: Borknagar - The Olden Domain en Iron Maiden - Live After Death veranderde ook m'n leven (op 2 verschillende tijdstippen natuurlijk)
quote:Eerstgenoemde zegt me nix, zo'n brute vikingband met mannen met baarden die elkaars kerk in de fik steken?
Op woensdag 04 juli 2001 15:33 schreef Xhorder het volgende:
Borknagar - The Olden Domain
Iron Maiden - Live After Death
Tweedsgenoemde doet me aan vroeger tijden denken en wel the number of the beast, waar ik als jochie toch wel een vette kick van kreeg
quote:Één van de beste optreden ooit : UDS op Pinkpop begin jaren negentig. Als ik daar aan terug denk wentel ik mezelf in nostalgie.
Op woensdag 04 juli 2001 15:40 schreef PingPong het volgende:
Urban Dance Squad - Mental floss for the globe. Toen begon het leven pas echt.
Ik heb ook nooit meer zo uitgekeken naar een plaats als naar de opvolger,
Life 'n perspectives of a genuine crossover.
Die was het wachten ook waard.
quote:...Who order desecration, mutilation, verbal masturbation
Op woensdag 04 juli 2001 15:29 schreef Beavis het volgende:[..]
Favoriete nummer op cd voor mij is dan Forgotten Sons. Gaat over Falkland oorlog. In een woord: geweldig
Mijn favoriete stukje
BTW: m'n eerste website "The Ultimate Marillion Collection" heeft alle teksten van de CD's tot en met Afraid of Sunlight...
Ik ben al jaren bij Cybercomm weg... toch bestaat de site nog steeds!
quote:Sinds Fish vertrokken is vind ik het niet leuk meer. Dus de laatste album is Clutching at straws, geloof ik (op de verzamel cd: The thieving magpie, na dan) Alles wat daarna komt interessert mij niet meer, hoewel ik er wel 2 van heb.
Op woensdag 04 juli 2001 15:49 schreef enter.nu het volgende:[..]
...Who order desecration, mutilation, verbal masturbation
in their guarded bureaucratic wombs
Minister, Minister care for your children, order them not
into damnation to eliminate those who would trespass
against you, for whose is the kingdom and the power and the
glory, forever and ever Amen...Mijn favoriete stukje
BTW: m'n eerste website "The Ultimate Marillion Collection" heeft alle teksten van de CD's tot en met Afraid of Sunlight...
Ik ben al jaren bij Cybercomm weg... toch bestaat de site nog steeds!
quote:Idem hier... ben in '95/'96 nog naar een concert geweest in Ahoy (zonder Fish), was toch een ander gevoel
Op woensdag 04 juli 2001 15:53 schreef Beavis het volgende:[..]
Sinds Fish vertrokken is vind ik het niet leuk meer. Dus de laatste album is Clutching at straws, geloof ik (op de verzamel cd: The thieving magpie, na dan) Alles wat daarna komt interessert mij niet meer, hoewel ik er wel 2 van heb.
quote:NEEEEEEEE!
Eerstgenoemde zegt me nix, zo'n brute vikingband met mannen met baarden die elkaars kerk in de fik steken?
Mijn eerste echte album, waardoor ik meteen in rapmuziek geintresseerd werd. Het maybe zelfs mijn leven veranderd jah, anders zat ik hier nu met jullie over Radiohead te praten denk ikke..
quote:ja dat was Samoth van Emperor (en tegenwoordig ook Zyklon, jeweetwel die in NL beruchte band)
Op woensdag 04 juli 2001 15:59 schreef Xhorder het volgende:[..]
NEEEEEEEE!
Door deze cd ben ik hun officiële website gaan maken en zo ben ik doorgegaan met websites ontwerpen en vormgeving enzo. Ze spelen wel metal maar niks kerken in de fik steken... dat is van jaren geleden en andere Noorse bands.
quote:O, dan hoef ik ze ook niet te luisteren.
Op woensdag 04 juli 2001 15:59 schreef Xhorder het volgende:Ze spelen wel metal maar niks kerken in de fik steken...
quote:Die kerken in de fik stak? Nee... Die knakker van Burzum en wat (dode)leden van Mayhem. Van Samoth weet ik het niet... kan best of niet... volgens mij heeft hij niet gezeten.
ja dat was Samoth van Emperor (en tegenwoordig ook Zyklon, jeweetwel die in NL beruchte band)
Maar nu wel even dramatisch: eigenlijk heb ik één nummer wat wel mijn leven veranderde...
Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
Dankzij dit nummer kwam ik in contact met de liefde van mijn leven
quote:in wat interviews die ik vandaag las stond van wel. anderhalf jaar ongeveer, vanwege dus een kerk in de fik steken.
Op woensdag 04 juli 2001 16:37 schreef Xhorder het volgende:[..]
Die kerken in de fik stak? Nee... Die knakker van Burzum en wat (dode)leden van Mayhem. Van Samoth weet ik het niet... kan best of niet... volgens mij heeft hij niet gezeten.
Dat waren de eerste cd's die ik kreeg waar gitaren in voorkwamen...:D:D:D
Nog steeds m'n favoriete CD ooit (hoewel de nieuwe Undeclinable nu al heel snel op nr.2 staat )
Deze cd's waren toch wel hele harde schoppen voor mijn aars
Turn loose the swans van my dying bride heb ik ook grijsgedraaid (toen ik al weer meer into gothic was)
Verder a mind is a terrible thing to taste van ministry, om te beseffen dat je met herrie nog meer herrie kan maken
quote:Wow! Dat kan niet iedereen zeggen denk ik.
Op woensdag 04 juli 2001 18:04 schreef Tan het volgende:
Maar nu wel even dramatisch: eigenlijk heb ik één nummer wat wel mijn leven veranderde...Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
Mooi nummer trouwens, van een even mooie plaat. Heeft de tekst nog een rol gespeeld bij die ontmoeting? (Bogus is gezien de tekst van het nummer wel nieuwsgierig geworden)
(Pssst, nieuwe Belle & Sebastian single al gehoord?)
quote:OEH!!
Op woensdag 04 juli 2001 15:13 schreef tong80 het volgende:Fugazi - 13 Songs.
Gedeelde eerste plaats: Protection en Blue Lines, beiden van Massive Attack
Tweede plaats: Mellow Gold, van Beck
Derde plaats: The first four years, van Black Flag
Sonic Youth - Evol / Sister / Daydream Nation
Op de een of andee manier zie ik deze 3 cds altijd als 1 geheel, dankzij deze platen heb ik de schoonheid van feedback leren kennen
btw Bogus, de nieuwe B&S single is mooi , alleen vind ik de uitvoering van The Loneliness of a Middle Distance Runner wat minder, ik heb een veel mooiere live-versie op mp3.
quote:FUGAZI - WAITING ROOM.
Op woensdag 04 juli 2001 18:51 schreef Smots het volgende:[..]
OEH!!
Ernstig mooi album!
Ech wel.....
I am a patient boy
I wait, I wait, I wait
My time is like water down a drain
Everybody's moving, everthing is moving
Please don't leave me to remain
In the waitng room
I don't want the news
I'm not a part of it
I don't want the news
I haveno use for it
Sitting outside of town
Everybody's always down
Because...
They can't get up
But I don't sit idly by
I'm planning a big surprise
I'm gonna fight for what I want to be
I won't make the same mistakes
Because I know how much time that wastes
Function is the key
In the waiting room
Nostalgia trip down memory lane.
quote:Nostalgia?
Op woensdag 04 juli 2001 19:08 schreef tong80 het volgende:[..]
FUGAZI - WAITING ROOM.
I am a patient boy
I wait, I wait, I wait
My time is like water down a drain
Everybody's moving, everthing is moving
Please don't leave me to remainIn the waitng room
I don't want the news
I'm not a part of it
I don't want the news
I haveno use for it
Sitting outside of town
Everybody's always down
Because...
They can't get upBut I don't sit idly by
I'm planning a big surprise
I'm gonna fight for what I want to be
I won't make the same mistakes
Because I know how much time that wastes
Function is the keyIn the waiting room
Nostalgia trip down memory lane.
De allereerste keer dat ik Henry Rollins en z'n band live zag heeft ook een verpletterende indruk achtergelaten daarom mag Do It er ook nog wel bij.
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Op woensdag 04 juli 2001 19:24 schreef Purno het volgende:De allereerste keer dat ik Henry Rollins en z'n band live zag heeft ook een verpletterende indruk achtergelaten daarom mag Do It er ook nog wel bij.
Rollins: kruisbestuiving tussen een stier, een locomotief en en en en ... ehm... iets wat heel veel herrie maakt!
Tijd om daar verandering in te brengen, van met Ten leerde ik de band kennen die voor mij nogsteeds ongeevenaard is.....
Tool - Aenima mag trouwes ook in het lijstje...
oa.
PP Arnold - Best Of
The Who - Quadrophenia
Oasis - (what's the story) Morning Glory
en erg recent: Travis - The Invisible Band en Shed Seven - Truth Be Told
er zijn ook albums die ik erg goed vind, maar die ik niet graag meer draai omdat ze me teveel ergens aan doen herrinneren
oa.
Travis - Good Feeling
Kula Shaker - K
Shed Seven - Change Giver
quote:Burzum's Aske hoort wel in mijn lijstje! 0-)
Op woensdag 04 juli 2001 15:59 schreef Xhorder het volgende:[..]
NEEEEEEEE!
Door deze cd ben ik hun officiële website gaan maken en zo ben ik doorgegaan met websites ontwerpen en vormgeving enzo. Ze spelen wel metal maar niks kerken in de fik steken... dat is van jaren geleden en andere Noorse bands.
quote:Nee, heeft niks met de tekst te maken
Op woensdag 04 juli 2001 18:49 schreef bogus het volgende:[..]
Wow! Dat kan niet iedereen zeggen denk ik.
Mooi nummer trouwens, van een even mooie plaat. Heeft de tekst nog een rol gespeeld bij die ontmoeting? (Bogus is gezien de tekst van het nummer wel nieuwsgierig geworden)
(Pssst, nieuwe Belle & Sebastian single al gehoord?)
GoT-kroeg ging weg, met als gevolg dat het vaste clubje daar ging opsplitsen over andere fora, maar hij volgde mijn forum omdat hij die het gezelligst vond en o.a. omdat ik daar postte. Vervolgens kwam hij een keer op een avond in een post aanzetten met dat nummer en dat vond ik zo mooi dat ik contact zocht op ICQ om even te vertellen dat ik dat nummer zo mooi vond
En zo kwam van het één het ander
.. lang verhaal dus
En die nieuwe single ken ik niet, althans ik ken het nummer vast wel, maar weet niet dat het de nieuwe single is denk ik
Verder moet ik op deze plaats natuurlijk ook Little Earthquakes van Tori Amos noemen, aangezien dit juweeltje (met name wat de teksten betreft) zeer veel indruk maakte toen ik het voor het eerst beluisterde. Ik moet eerlijk bekennen dat ik deze eerste CD van Tori nu niet meer zo vaak draai, ik waardeer nu eigenlijk vooral haar laatste twee CD's.
quote:Ja van Faust weet ik het. Maar die vent mag soms eens naar huis toe want hij heeft laatst nog op een cd electrische drums gespeeld als gastmuzikant. Ik heb hem laatst zelfs eens op een forum gespot. Echt waar
drummer Faust zit nog altijd in de bak, wegens het vermoorden van een homo. Geen lieverdjes, van Emperor
quote:Ik ben nooit een Burzum liefhebber geweest.
Burzum's Aske hoort wel in mijn lijstje! 0-)
Arcturus - La Masquerade Infernale staat wel in mijn lijstje...
Marillion - Misplaced Childhood
Mijn eerste voetstappen in de symfonische rock
Iron Maiden - Live after Death
zie boven, maar dan in de hardrock
Metalheadz - Platinum Breakz
zie boven, maar dan in de drum & bass/ dance
* MuadDib begint niet wéér over Red van King Crimson
quote:Oei.. kom je ook bij onze luistersessie.. kun je je verhalen nog eens ophalen
Op woensdag 04 juli 2001 14:43 schreef Ritch het volgende:
Radiohead - OK Computer (ik denk dat amnesiac er over 2 jaar ook bij staat)
quote:[offtopic - aangezien er hier een redelijk hoge concentratie aan B&S kenners is, zijn er nog mensen geinteresseerd in wat wazige B&S pics van het optreden in de Royal Albert Hall afgelopen vrijdag? -/offtopic]
Op woensdag 04 juli 2001 18:04 schreef Tan het volgende:Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
quote:Oh ok, op die manier.
Op woensdag 04 juli 2001 19:48 schreef Tan het volgende:[..]
...vertel vertel...vertel...
En zo kwam van het één het ander
![]()
.. lang verhaal dus
En die nieuwe single ken ik niet, althans ik ken het nummer vast wel, maar weet niet dat het de nieuwe single is denk ik
Oh, en Menjo: Ik ken de live-versie niet van dat nummer. Maar ik had datzelfde met Winter Wooskie van de Legal Man EP. Die hoorde ik eerder live, en vind hem nog steeds veel beter dan de EP-versie.
quote:Ben je er geweest?
Op woensdag 04 juli 2001 22:44 schreef dr_diablos het volgende:[..]
[offtopic - aangezien er hier een redelijk hoge concentratie aan B&S kenners is, zijn er nog mensen geinteresseerd in wat wazige B&S pics van het optreden in de Royal Albert Hall afgelopen vrijdag? -/offtopic]
Bogus wil dat ze toch weer eens naar Nederland komen!
quote:
Op woensdag 04 juli 2001 22:44 schreef dr_diablos het volgende:[..]
[offtopic - aangezien er hier een redelijk hoge concentratie aan B&S kenners is, zijn er nog mensen geinteresseerd in wat wazige B&S pics van het optreden in de Royal Albert Hall afgelopen vrijdag? -/offtopic]
Was het goed?
quote:zoek in je favo mp3 sharing programma dan maar eens op de 'tv version' oid, er is ook een andere live-versie maar die is een stuk minder van kwaliteit (van middenin het publiek opgenomen, je hoort glazen rinkelen enzo.. verder wel sfeervol
Op woensdag 04 juli 2001 22:55 schreef bogus het volgende:
Oh, en Menjo: Ik ken de live-versie niet van dat nummer. Maar ik had datzelfde met Winter Wooskie van de Legal Man EP. Die hoorde ik eerder live, en vind hem nog steeds veel beter dan de EP-versie.
B&S treedt zowiezo niet zoveel op toch? en dan helemaal niet veel buiten de UK..
en Dr_D.. ik wil die fotos wel eens zien...
quote:Nah, ik ben er zelf niet geweest, ben slechts een arme student
Op woensdag 04 juli 2001 22:56 schreef bogus het volgende:[..]
Ben je er geweest?
Bogus wil dat ze toch weer eens naar Nederland komen!
ik vin 'r zo lief... wel een kut pic
-edit- ik heb nog wel wat meer plaatjes, ik open morgen wel een topic...
[Dit bericht is gewijzigd door dr_diablos op 04-07-2001 23:15]
Smashing Pumpkins - Siamese Dream
Tsja, het is gewoon een feit, de soundtrack van mijn tienerjaren. Deze plaat heeft me zeker richting gegeven qua muzieksmaak. Dat is steeds verder uitgediept etc. Maar dit was de eerste echte voltreffer.
En dan de andere kant:
Metalheadz - Platinum Breakz
Ik ben me rot geschrokken toen ik dit voor het eerst hoorden, and that's a good thing. Deze schijven dropten me in het diepe van atmospheric d'n'b, een oude liefde. En de liefde voor vele andere electronica die er wellicht uit voortkwam.
Ps, MuadDib, ik heb vandaag Metalheadz III aangeschaft, en hij heeft me toch aangenaam verrast. Het had in vele opzichten een plaat van een paar jaar geleden kunnen zijn, dus echt vernieuwend is het niet. Maar het bracht me wel weer in vervoering c.q. actie. Beachdrifta van Goldie (Rufige Kru) bijvoorbeeld, dat is gewoon atmospheric uti 1996, maar wel heel erg lekker!
quote:Ik ook!
Op woensdag 04 juli 2001 23:06 schreef dr_diablos het volgende:ik vin 'r zo lief... wel een kut pic
-edit- ik heb nog wel wat meer plaatjes, ik open morgen wel een topic...
[Dit bericht is gewijzigd door bogus op 04-07-2001 23:18]
quote:Was het niet Count Grishnack van Mayhem (later Burzum), die in z'n vrije tijd kerken ging testen op brandveiligheid? En later eeuwige roem vergaarde door een medebandlid onvrijwillig te euthenaseren. Het hele verhaal is te lezen bij allmusic. Wat je tegnwoordig al niet moet doen om beroemd te worden
Op woensdag 04 juli 2001 16:27 schreef Tokus het volgende:[..]
ja dat was Samoth van Emperor (en tegenwoordig ook Zyklon, jeweetwel die in NL beruchte band)
[Dit bericht is gewijzigd door Marvelon op 04-07-2001 23:52]
Bruce Springsteen - Darkness on the edge of town
Somber, en veel teksten waren toen echt op m'n lijf geschreven. En een jaartje of 20 later is 't nog steeds een fantastisch album!
Ian Hunter - Welcome to the club
Het aller aller allerbeste live album dat ik ooit gehoord heb!
Bruce springsteen- Born in the USA
Bryan Adams- Reckless
quote:Idem!
Op donderdag 05 juli 2001 00:12 schreef Femme het volgende:
De eerste van Rage Against the Machine
Weezer - Pinkerton
Damn, wat een plaat. Ik draai hem nog supervaak. Goede melodien, lekkere tegendraadse gitaarpartijen, fantastische zangpartijen. Echt perfect album.
Verder:
Rancid - ...And out come the wolves
Ben Fold Five - s/t
Fountains of Wayne - s/t
Tom Waits - Mule variations
Naar alle bovengenoemde bands (en soortgelijke) luister ik nog altijd, dus van tijdelijke muzieksmaak was geen sprake.
quote:Onder andere ja... Die vent zit nu al jaren in de gevangenis en is langzaamaan gek aan het worden.
Was het niet Count Grishnack van Mayhem (later Burzum), die in z'n vrije tijd kerken ging testen op brandveiligheid? En later eeuwige roem vergaarde door een medebandlid onvrijwillig te euthenaseren.
quote:je wou zeggen dat ie nog niet gek was????
Op donderdag 05 juli 2001 10:51 schreef Xhorder het volgende:
[..]Onder andere ja... Die vent zit nu al jaren in de gevangenis en is langzaamaan gek aan het worden.
Counting Crows - August and everything after...
Kurt heeft er voor gezorgt dat ik gitaar ben gaan spelen! De eerste stukjes die ik meespeelde waren allemaal van deze cd... Come as you are, Smells like teen spirit (Solo) en Polly
Wow MEGA Plaat allertijde
Kurt R.I.P
quote:Juist!
Op donderdag 05 juli 2001 14:18 schreef JaymzHetfield het volgende:
Iron Maiden - The Number Of The beast (rond 1987)
quote:Absolute classic.
Op woensdag 04 juli 2001 14:32 schreef Ceased2Be het volgende:
Nine Inch Nails - Pretty Hate Machine
Had ooit een nummer van NIN gehoord bij de VPRO en was verkocht. Pas vrij laat was de LP uit in NL.
quote:indeed
Op woensdag 04 juli 2001 18:47 schreef kamagurka het volgende:
Verder a mind is a terrible thing to taste van ministry, om te beseffen dat je met herrie nog meer herrie kan maken
voor mij de eerste echte electrotrash pur sang
quote:Yep, FAN-TAS-TISCHE lp!
Op woensdag 04 juli 2001 19:24 schreef Purno het volgende:
Pleased To Meet Me van The Replacements is vanaf de eerste keer dat ik 'm hoorde (1987) mijn all time favorite plaat.
De NLse variant van deze LP (en dat is voor mij "1 op 1.000.000" van de de Tröckener Kecks) heeft op een bepaalde manier redelijk wat invloed gehad op m'n leven. "Zonde van de tijd" ('als je niet doet wat je doen wilt en je raakt je dromen kwijt, dan is dat zonde, zonde van de tijd') is een soort van levensmotto geworden en werd direct toegepast door te nokken met de studie waar ik mee bezig was. Een van de beste keuzes ooit door mij gemaakt.
Reign in Blood hoorde ik daarna pas. Dat had ongeveer hetzelfde effect.
Ik wist niet wat me overkwam, had zoiets nog nooit gehoord. En dat is toch knap, om zo vernieuwend te zijn.
De latere Shoe-gazers zijn nooit uit hun schaduw gekomen.
London Caling van de the Clash was ook zo'n mijlpaal.
quote:Kijk, dit vindt ik nu weer een beetje jammer. Varg Vikernes heeft inderdaad extreme, rechtse en conservatieve opvattingen ( hij schrijft ook voor het heathenfront www.heathenfront.com ). Maar is hij daarom 'gek'? wat een onzin.
Op woensdag 04 juli 2001 23:46 schreef Marvelon het volgende:[..]
Was het niet Count Grishnack van Mayhem (later Burzum), die in z'n vrije tijd kerken ging testen op brandveiligheid? En later eeuwige roem vergaarde door een medebandlid onvrijwillig te euthenaseren. Het hele verhaal is te lezen bij allmusic. Wat je tegnwoordig al niet moet doen om beroemd te worden
quote:Dit is belachelijk en veel te kort door de bocht. Die gast verdiepte zich zijn hele leven al in oude Noorse dagen, mythen en andere zaken van het Germaanse heidendom. dus was ook op de hoogte van de plunderingen die de kruisridders Europa hebben aangedaan, en de heidense tempels die ze in de fik hebben gestoken, moordpartijen e.d. Met jouw uitspraak verklaar jij iedere terrorist gek, en dat is bijzonder kortzichtig.
Op donderdag 05 juli 2001 19:07 schreef Zanderrr het volgende:
Eehm, iemand die kerken in de fik steekt, daar zit imo toch een flink schroefje los aan.
Sorry voor het off-topic karakter van deze post
Hoeft verder niets over de muziek te zeggen, maar wees eerlijk: ook gezien de moordzaak, zo iemand spoort gewoon niet! Charles Manson heeft vast ook wel een paar leuke deuntjes geschreven, maar z'n daden deugen ook niet...
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 05-07-2001 19:31]
quote:Als je elke week een nieuwe mening hebt. Dus deze week is ie racist, volgende week zegt ie dat mensen van een andere planeet komen en de week erop wil ie geen muziek meer met een gitaar spelen omdat een neger de gitaar heeft uitgevonden, ja dan ben je niet helemaal fris. Dan nog moord, brand en bedreigingen op je kerfstok hebben, nee... helemaal fris ben je dan écht niet. En dan maakt het niet uit of je professor in de Noorse historie bent ofzo... gekke mensen kunnen ook best slim zijn.
Kijk, dit vindt ik nu weer een beetje jammer. Varg Vikernes heeft inderdaad extreme, rechtse en conservatieve opvattingen ( hij schrijft ook voor het heathenfront www.heathenfront.com ). Maar is hij daarom 'gek'? wat een onzin.
quote:
Op donderdag 05 juli 2001 19:30 schreef Xhorder het volgende:en de week erop wil ie geen muziek meer met een gitaar spelen omdat een neger de gitaar heeft uitgevonden,
quote:Ja maar serieus... Dat heeft ie ook eens beweerd. Nou dan ben je echt ver weg hoor.Laat die drums dan voortaan ook maar weg...
quote:Het is te moeilijk om hier niet op te reageren. Ik heb research gedaan voor www.burzum.com en ben dus op de hoogte van al zijn provocerende, cynische en soms inderdaad achterlijke uitspraken. hij heeft zich inderdaad wel eens nazi-verklaard. maar uitspraken zoals hij die doet zijn natuurlijk fantastisch voor de pers, zijn heerlijk te verdraaien e.d. Dat van die neger en die gitaar is compleet uit zijn context gerukt. Hij sprak toen over oorsprong van muzikale stromingen en de integratie van deze stromingen in Europa. Hij meende op een gegeven moment dat hij liever muziek wilde maken in de klassieke richting ala Wagner, omdat hij als 'Germaan' niets had met muziek die niet voortkwam uit zijn cultuur en die hem dus ook geen 'culturele identiteit' kon verschaffen.
Op donderdag 05 juli 2001 19:34 schreef Xhorder het volgende:[..]
Ja maar serieus... Dat heeft ie ook eens beweerd. Nou dan ben je echt ver weg hoor.
quote:Ik loop al wat langer rond in de metalscene en ben z'n ideeën wel vaker tegengekomen. We gaan nu wel heel off-topic, maar je bent niet wijs als je iemand opzettelijk neersteekt... klaar, zo simpel ligt dat.
Het is een vrij eenvoudig psychologisch principe dat de mens dingen die hij zich niet voor kan stellen of die afwijken van zijn eigen denkbeelden over de wereld- gaat labelen als 'ziek' en 'gestoord', en volgens mij doen jullie dat dus.
quote:everlast- ends
Op woensdag 04 juli 2001 14:28 schreef the_undertaker het volgende:
vind de volgende albums errug goed:Everlast - Whitey Ford Singd The Blues
Everlast - Eat At Whiteys
die zijn vet goed!!
quote:Hoewel ik het met je eens ben over Jesus and Mary Chain, mag je My Bloody Valentine (Loveless is briljant!) en Slowdive niet vergeten als schoenstaarders pur sang!
Op donderdag 05 juli 2001 16:50 schreef tong80 het volgende:
Weet iemand nog hoe het was om voor het eerst Psycho Candy van de Jesus and Mary Chain te horen ?Ik wist niet wat me overkwam, had zoiets nog nooit gehoord. En dat is toch knap, om zo vernieuwend te zijn.
De latere Shoe-gazers zijn nooit uit hun schaduw gekomen.
quote:The thieving magpie is is het album dat mijn leven veranderd heeft
Op woensdag 04 juli 2001 15:53 schreef Beavis het volgende:[..]
Sinds Fish vertrokken is vind ik het niet leuk meer. Dus de laatste album is Clutching at straws, geloof ik (op de verzamel cd: The thieving magpie, na dan) Alles wat daarna komt interessert mij niet meer, hoewel ik er wel 2 van heb.
Orbital - Brown Album
De beste technoplaat die ik ken. Met 'In Sides' is dit toch wel Orbital's beste. Electronica ging steeds interessanter worden voor me.
Pearl Jam - Ten
Tja, de eerste CD die ik had van Pearl Jam en ik was meteen weg natuurlijk (Ik hoorde Even Flow keihard in de auto, HEERLIJK)
Veel PJ fans vinden dit hun slechtste maar daar ben ik 't niet mee eens. Tevens ook een van de eerste aankopen sinds ik geinteresseerd raakte in gitaarmuziek.
R.E.M. - Automatic For The People
M'n kennismaking met R.E.M., ook één van betere rockbands die ik ken.
The Who - Live At Leeds
Ik hoorde vaak dat de zanger van Pearl Jam helemaal weg is van The Who en probeerde dit cd'tje eens uit, en ja, ze zijn WREED
Door deze plaat ging ik ook erg veel muziek uit de jaren 70 kopen.
OK Computer is natuurlijk ook niet te versmaden.
Ladies & Gentlemen We're Floating In Space van Spiritualized.
Die plaat gooide me in het diepe van spacerock, psychrock, drone en uiteindelijk ook minimalisme. Het begint bij een plaat, springt over op de ander, je gaat dieper, dieper, dieper... Dit was de plaat die de aanzet gaf.
Waarvoor dank Jason Pierce.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |