[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 08-02-2004 16:44]
Misschien had ik er minder nodig gehad maar lekker boeiend, ut was nog erg goedkoop op die manier
Heb nu mijn rijbewijs iets meer dan een jaar en nog nooit een ongeluk gehad.. ben al vrij vaak ver weg geweest met de auto... heel Nederland al door en Luxemburg en Duitsland ook al een flink stuk. Dus onervaren kun je mij niet meer noemen.
edit: aanvulling
quote:Ja, maar dit topic is gestart uit ergenis van mij en meerdere andere users hier in PTA (via MSN en mail over gehad), daarom heb ik in overleg met Mutz onze Mod hier overlegt dat ik dit topic zou openen. Dit om ervoor te zorgen dat er niet elke dag een nieuw topic komt.
Op woensdag 21 januari 2004 14:57 schreef loquitos het volgende:
Is het niet zo dat TS begint ?
Maar ik zal dan toch nog wat neer kalken
ik heb met 21 uur (lessen van 1,5 uur) lessen, in 5 weken mijn rijbewijs gehaald.
ik ben op mijn verjaardag (was een maandag ) begonnen. En stond 5 weken later vrijdag 5 voor negen 's ochtends voor t gemeente huis
(had om 8u examen
)
- Ik moet consequenter kijken(ene moment gaat het heel goed, dan weer heel slecht)
- Besluitvaardiger rijden (eerder inhalen, niet te lang wijfelen)
- Het niet "te mooi" willen doen
Maarja over 1,5 maand de 2e poging.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:49 schreef PeuRac het volgende:
Meldt hier wanneer je:Begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.
9 maart 2003Wanneer je examen hebt.
uh, ergens in decemberHoeveel lessen je hebt gehad
26 geloof ikhoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen
nooiten al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft
autorijden is leukook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken)
heb geen auto, laat staan een aanhanger.....en natuurlijk ook motor rijbewijs
heb ik ook niet, op een motor gaat je haar door de war
Ik heb er nu 4 gehad en mn rijinstructeur is heel tevreden dus dat gaat wel lukken.
quote:Jah wat zal ik er van zeggen, 3 keer over gedaan met 26 lessen. Maar ik heb het wel!!!!!!!!!!!
Op maandag 2 februari 2004 10:12 schreef Bramiozo het volgende:
Ik ben inmiddels ook begonnen met mn rijlessen.Ik heb er nu 4 gehad en mn rijinstructeur is heel tevreden dus dat gaat wel lukken.
quote:
Meldt hier wanneer je:Begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles. Ergens in mei '93 (B) / eind zomer 2003 (A)
Wanneer je examen hebt. 30 augustus '93 (B) / 12 januari '04 (A)
Als je geslaagd bent Ja, eerste keer (B en A)
Hoeveel lessen je hebt gehad Kweenie, is ook niet belangrijk (B en A)
hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen Kan me niks herinneren (B) / Hij reed achter me aan (A)
en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft Rijbewijsje halen is tering duur in Zwolle (¤55
)
ook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken) Nog nooit met aanhanger gereden. Doe mij maar een busje
en natuurlijk ook motor rijbewijs Zie hierboven
Rijbewijs BE en DE heb ik gekregen omdat ik CE heb.
+ de theorie papiertjes natuurlijk. Alle theorie voor al mijn rijbewijzen in 1 keer gehaald.
Nu ooit motor nog eigenlijk...
Eerste Rijles: 3 Februari 2003
Theorie examen: 3 Maart 2003, geslaagd met 1 fout
Praktijk examen: 3 April 2003, geslaagd
totaal van +/- 20 lessen, bestaande uit 1 en 2 uurs lessen, en 1 rit van Friesland naar Rotterdam en terug van 10 uur
Begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles.
- Ik heb al een rijbewijs, ben begonnen op 5 december met de rijlessen.
Wanneer je examen hebt (had).
- 5 maart moest ik afrijden en in 1 keer geslaagd!
Als je geslaagd bent
- zie boven
Hoeveel lessen je hebt gehad
- 27 lessen in totaal gehad
hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen
- examinator 0 keer
en al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft
- cross overal naartoe, hartstikke handig
ook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken)
- nie echt
en natuurlijk ook motor rijbewijs
- helaas nog niet
quote:Ga nou niet in 1 keer heel anders rijden, want het CBR naait je ook een beetje hoor..
Op woensdag 21 januari 2004 21:35 schreef kreischer2000 het volgende:
Net afgelopen dinsdag gezakt- Ik moet consequenter kijken(ene moment gaat het heel goed, dan weer heel slecht)
- Besluitvaardiger rijden (eerder inhalen, niet te lang wijfelen)
- Het niet "te mooi" willen doenMaarja over 1,5 maand de 2e poging.
quote:
14-12-2001Wanneer je examen hebt. 20-05-2002 en door vakanties e.d. 28-08-2002 pas weer
Als je geslaagd bent
ja dusHoeveel lessen je hebt gehad
34hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen
examinator: 0 (hoewel ik de 1e x wel wat stommiteiten uithaalde.... 80 door een blinde bocht op een landweggetje bijv.)
'k werk sinds 1/9/03 als prive chauffeurook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken)
da's voor bouwvakkersen natuurlijk ook motor rijbewijs
komt ooit..![]()
alvast bedankt
quote:Waarom wil je dat doen?
Op woensdag 4 februari 2004 10:29 schreef firstwollie het volgende:
ik heb een vraagje, ik heb net examen gedaan en ben gezakt maar ik wil misschien in een ander gebied dan een paar lessen nemen en opnieuw examen doen. maar ik rij dan wel heel ergens anders, ik heb daar nog nooit gereden, dus ik weet niet of dat af te raden is, omdat ik daar de wegen niet ken.
ik weet niet of iemand dat wel eens gedaan heeft?
quote:Je moet het zelf weten maar het is niet slim..
Op woensdag 4 februari 2004 10:29 schreef firstwollie het volgende:
ik heb een vraagje, ik heb net examen gedaan en ben gezakt maar ik wil misschien in een ander gebied dan een paar lessen nemen en opnieuw examen doen. maar ik rij dan wel heel ergens anders, ik heb daar nog nooit gereden, dus ik weet niet of dat af te raden is, omdat ik daar de wegen niet ken.
ik weet niet of iemand dat wel eens gedaan heeft?alvast bedankt
theorie 1x geslaagd met 1 fout
praktijk in 1x gehaald
24 lessen van 50 minuten gehad
En de eerste 15 lessen reed ik zonder lenzen
Heb al aardig wat lesjes gehad. Gisteren ging het voortreffelijk met het lessen.
Maar ik ben zo nerveus alsof ik in death row zit. En dan ga ik rijden en maak ik allemaal debiele fouten. Net alsof ik naar iemand anders zit te kijken.
Ik heb niet het idee dat ik het ooit ga halen. Ga nu in rotterdam lessen / afrijden ipv dorpje hier. Misschien maakt dat nog niets uit.
motor:
Wanneer begonnen bent met rijles: juni 2003
Wanneer je geslaagd bent: oktober 2003
Hoeveel lessen je hebt gehad: 10 lessen(van 3 uur), in een keer geslaagd
hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen: nooit, want ik zat alleen op de motor
Ojah voor mij geld geen ingreep tijdens examen ik reed foutloos en tijdens lessen heb ik tig ingrepen gehad
WHOW
Hier ben ik NU dus mee bezig. Onderdelen verkeer en administratie heb ik al, morgen examen techniek. Maar vrees het ergste...
Daarna 2 maand wezen werken in Duitsland en zodoende geen rijlessen gehad. In de maand Augustus 2/3 lessen gehad en toen op 11 September 2002 voor de 2e keer examen gedaan. 10 minuten gereden en zelfs 3 speciale verrichtingen gedaan (ze was vergeten dat ik er al 2 had gedaan ). Toen wel geslaagd
quote:Waarom? Heb je moeite met bepaalde dingen dan?
Op woensdag 4 februari 2004 18:38 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[afbeelding]WHOW
Hier ben ik NU dus mee bezig. Onderdelen verkeer en administratie heb ik al, morgen examen techniek. Maar vrees het ergste...
Ik begin maandag met lessen... Eigenlijk vind ik het veel te duur (m'n ouders betalen 10 lessen, ik hoop niet dat ik er veel meer nodig heb anders kan ik niet op vakantie) en heb ik nog niet echt een rijbewijs nodig maar het is wel handig als ik het straks toch al heb. Dan hoef ik het later niet te halen.
quote:Theorie = ¤28
Op woensdag 4 februari 2004 22:21 schreef Dirrrrk het volgende:
Hoe duur is je theorie en je praktijk nou eigenlijkIk begin maandag met lessen... Eigenlijk vind ik het veel te duur (m'n ouders betalen 10 lessen, ik hoop niet dat ik er veel meer nodig heb anders kan ik niet op vakantie) en heb ik nog niet echt een rijbewijs nodig maar het is wel handig als ik het straks toch al heb. Dan hoef ik het later niet te halen.
(dis voor A rbw overigens)
quote:A is toch motor?
Op woensdag 4 februari 2004 22:24 schreef super_honda het volgende:[..]
Theorie = ¤28
Praktijk =¤48,- per les(1,5 uur)
Afrijden = ¤195,-(dis voor A rbw overigens)
quote:Praktijk auto is tussen 32-36 euro...
Op woensdag 4 februari 2004 22:26 schreef Dirrrrk het volgende:[..]
A is toch motor?
Ik ga auto leren rijden
Eergisteren (maandag) gelijk na 1x geslaagd. 2 weken niet gereden, een uurtje les voor mn examen en hoppa!
Slarioux heeft zn papiertje binnen .
quote:Good for you..
Op woensdag 4 februari 2004 23:22 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Ik ben de 28e begonnen en vrijdag mijn derde les. Ik heb echt al super zin in mijn rijbewijs en vind die lessen ook erg leuk, goede maar grappige instructeur.
quote:in het begin vond ik het ook leuk.. maar na een tijdje word je het wel zat hoor, geloof me!!
Op woensdag 4 februari 2004 23:22 schreef Henk_Westbroek het volgende:
Ik ben de 28e begonnen en vrijdag mijn derde les. Ik heb echt al super zin in mijn rijbewijs en vind die lessen ook erg leuk, goede maar grappige instructeur.
quote:Ik werd er dus absoluut niet zat van....
Op woensdag 4 februari 2004 23:25 schreef vrouwtjetrouw het volgende:[..]
in het begin vond ik het ook leuk.. maar na een tijdje word je het wel zat hoor, geloof me!!
Ik heb nu 18 lessen gehad...
quote:Ik wel. Op een gegeven moment ken je alles wel, en moet je zwakke punten herhalen en routine opbouwen. Ik heb dus 400x dezelfde kutkruisingen gedaan (ik ben niet zo snel met links-rechts, ik doe er 2 sec over omdat te 'zien'), en veel bijzondere verrichtingen. Hellingproef maar 1x gedaan, en verder veel file parkeren. Bochtje achteruit ook maar 1x gedaan. Op mn examen moest ik keren op de weg (ging perfect) en fileparkeren (bijna zonder te kijken & knipperen weggereden
Op woensdag 4 februari 2004 23:27 schreef vdo28 het volgende:[..]
Ik werd er dus absoluut niet zat van....
quote:Ik zat dus echt zo in de auto vanaf de eerste les van: Mag ik examen aanvragen, pleez...
Op woensdag 4 februari 2004 23:29 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik wel. Op een gegeven moment ken je alles wel, en moet je zwakke punten herhalen en routine opbouwen. Ik heb dus 400x dezelfde kutkruisingen gedaan (ik ben niet zo snel met links-rechts, ik doe er 2 sec over omdat te 'zien'), en veel bijzondere verrichtingen. Hellingproef maar 1x gedaan, en verder veel file parkeren. Bochtje achteruit ook maar 1x gedaan. Op mn examen moest ik keren op de weg (ging perfect) en fileparkeren (bijna zonder te kijken & knipperen weggereden
).
quote:Ik had nooit gereden voor mn rijlessen, maar vond het wel erg makkelijk. Had al na 4 lessen het gevoel dat ik kon rijden, en kon ik ook. Nooit een ingreep gehad. Alleen dat kutkijken he. Alsof ik na 100 meter naast een fietspad, 500 fietsers heb gemist die net oversteken als ik het fietspad kruis. Beetje onbenullig vond ik zelf maar men vond het nodig.
Op woensdag 4 februari 2004 23:31 schreef vdo28 het volgende:[..]
Ik zat dus echt zo in de auto vanaf de eerste les van: Mag ik examen aanvragen, pleez...
Ik vond het leuk die verrichtingen, maar ik had er ook geen moeite mee ofzo..
quote:Ik vond dat kijken juist goed..
Op woensdag 4 februari 2004 23:32 schreef Slarioux het volgende:[..]
Ik had nooit gereden voor mn rijlessen, maar vond het wel erg makkelijk. Had al na 4 lessen het gevoel dat ik kon rijden, en kon ik ook. Nooit een ingreep gehad. Alleen dat kutkijken he. Alsof ik na 100 meter naast een fietspad, 500 fietsers heb gemist die net oversteken als ik het fietspad kruis. Beetje onbenullig vond ik zelf maar men vond het nodig.
quote:Ow jawel, je bouwt er prima routine mee op. Maar je kan ook overdrijven, denk ik dan
Op woensdag 4 februari 2004 23:35 schreef vdo28 het volgende:[..]
Ik vond dat kijken juist goed..
want het is toch een goed patroon..
nu nog hou ik me aan het kijken, bijvoorbeeld in de dode hoek..
Maar heus niet hetzelfde zoals dat op het examen moest..
quote:Joah daar vreesde ik ook voor, voordeel is dat het examen mondeling is, dus je kunt je er wel uitlullen hoor in de meeste gevallen. Soms helpt je examinator je wel een beetje op weg als die in de gaten heeft dat je in de goede richting denkt
[afbeelding]WHOW
quote:
[b]Ergens in decemberWanneer je examen hebt.
theorie al 1x gezakt, praktijk niet bekendAls je geslaagd bent Hoeveel lessen je hebt gehad
stuk of 10 van 1,5 uurhoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen
paar keer welen al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft
word steeds saaierook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken)
neeen natuurlijk ook motor rijbewijs
komt er ooit aan... maar voorlopig geen geld, eerst maar studeren.
quote:omdat ik daar misschien nu woon?
Op woensdag 4 februari 2004 10:31 schreef pmponer het volgende:[..]
Waarom wil je dat doen?
Vorig jaar heb ik mijn motorrijbewijs gehaald ik ben daarvoor naar mijn oude woonomgeving gedaan omdat ik daar de wegen goed ken. Voor mij was het dan ook behoorlijk makkelijk om dat rijbewijs te halen.
In principe kan je dus overal in nederland examen aanvragen. Maar ik begrijp niet zo goed dat je naar een plek wilt die je niet kent.
quote:Dat lijkt me een redelijk goede reden, maar ik zou alsnog gewoon in mijn oude examenplaats willen afrijden. Neem je toch een dag vrij?
Op donderdag 5 februari 2004 00:47 schreef firstwollie het volgende:[..]
omdat ik daar misschien nu woon?
quote:En heb je hem gehaald?????
[afbeelding]WHOW
quote:niemand die hier antwoord op weet?
Op donderdag 5 februari 2004 16:44 schreef rickywilliams het volgende:
gisteren gewoon gezaktvoor me theorie
een foutje te veel
lullo's
maar goed... nu wil ik de volgende keer het zekere voor het onzekere nemen en "reserve" gaan zitten. Ik heb gehoord dat als je dan zakt je een paar uur later weer kan. weet iemand hoe dit zit en hoe je je daarvoor moet opgeven?
bedankt alvast! en succes voor iedereen die erges voor op moet!
quote:Het CBR misschien?
Op donderdag 5 februari 2004 19:10 schreef rickywilliams het volgende:[..]
niemand die hier antwoord op weet?
quote:heb ik al gemeelt en nix teruggehad
Op donderdag 5 februari 2004 19:18 schreef pierce het volgende:[..]
Het CBR misschien?
quote:aha
Op donderdag 5 februari 2004 19:29 schreef markusha het volgende:
Voor de theorie is het heel simpel je belt naar het speciale nummer,en daar reserveer je een examen op je huistelefoonnummer.vervolgens bel je nog eens en reserveer je voor het volgende examen met je mobiele nummer.
aanmelden voor de reservelijst doe je aan de balie van het cbr
hoop dat je hier succes mee heb ik had het wel
groet
marco
quote:Dan moet je dat gelijk aankaarten bij het CBR.
Op donderdag 5 februari 2004 19:10 schreef rickywilliams het volgende:[..]
niemand die hier antwoord op weet?
quote:Dat is klote dat je gezakt bent, gaat je weer geld kosten
Op donderdag 5 februari 2004 16:44 schreef rickywilliams het volgende:
gisteren gewoon gezaktvoor me theorie
een foutje te veel
lullo's
maar goed... nu wil ik de volgende keer het zekere voor het onzekere nemen en "reserve" gaan zitten. Ik heb gehoord dat als je dan zakt je een paar uur later weer kan. weet iemand hoe dit zit en hoe je je daarvoor moet opgeven?
bedankt alvast! en succes voor iedereen die erges voor op moet!
Gescheiden rijbanen, wil ik de linkse rijbaan indraaien
Dat was verder ook het enige zei de examinator, hij vond dat ik goed keek, goed doorreed (af en toe 40, waar je 30 mag ) Alleen die laatste fout moest hij me op laten zakken
Volgende keer beter (17 maart )
Heb mn theorie in 1 keer gehaald, met 4 fouten, en vorige week dus mn praktijk, meteen de 1e keer geslaagd!
Had het niet verwacht, het kwam dus als een totale verrassing! Had namelijk voor mn gevoel erg slecht gereden, auto was zelfs 2 keer afgeslagen! Was me met lessen nog nooit gebeurd! Naja.. laten we het maar op een erg aardige examinator houden.
quote:Gefeliciteerd!
Op zondag 8 februari 2004 14:32 schreef Anita het volgende:
Heb afgelopen donderdag mn rijbewijs gehaald!
Maatgoed, ik heb weer eens gvd een kut pech! Enga er mee stoppen (denk ik)
Reed helemaal perfect... Alleen dat ik doorreedt terwijl ik mag.!
* champy2004 Bedankt alle Fokkers voor de tips. En tja.. misschien volgende x beter
quote:Er zijn heel veel mensen die klakkeloos een kruising oversjeesen bij groen....
Op maandag 9 februari 2004 18:07 schreef Thijster het volgende:
en toch zeg ik dat je niet perfect reed, hoe komt het toch dat iedereen altijd smoesjes heeft dat het niet aan hem/haar lag? je moet gewoon kunnen rijden en dan haal je het heus wel.....
als jij op je fiets zit en het word groen, fiets je dan ook door zonder op of om te kijken? dat zou toch stom zijn.... rijd jij jezelf maar lekker dood
Lullig dat Champy door zoiets is gezakt, maar ja, alstie had gekeken (zoals de examinator duis duidelijk wel deed) had ie erop kunnen reageren.
Kijken is o zo belangrijk. Die instructeur hameren er niet voor niets zo op.
Ik dacht altijd 5...
cbr-site:
Ja of nee?
Het theorie-examen bestaat uit vijftig vragen: ja/nee-vragen, meerkeuzevragen en open vragen. Je moet vierenveertig vragen goed beantwoorden. De vragen worden mondeling gesteld aan de hand van beelden van verkeerssituaties op grote tv-monitoren. Je kunt de vragen ook meelezen. Je beantwoordt de vragen met drukknoppen in de tafel.
driversonly.nl
4-2-2004 : Slaagnorm theorie-examens omlaag
Per 1 februari 2004 is de slaagnorm van de theorie-examens voor auto, motor en bromfiets omlaag gebracht van 90 naar 88 procent. Vanaf nu volstaat het dus om 44 in plaats van 45 van de 50 vragen goed te hebben. Toen vorig jaar geleidelijk nieuwe vragen (open vragen en meerkeuzevragen) werden ingevoerd, daalde het slagingspercentage. Onderzoek door de Cito-groep toonde aan dat de nieuwe vragen gemiddeld inderdaad moeilijker zijn dan de bekende ja/nee-vragen. Om het examen niet onnodig zwaar te maken heeft het CBR de slaagnorm dus bijgesteld.
Op DriversOnly zijn de examens ook aangepast!
(Bron: CBR)
Ik heb woensdag het examen...:)
Maar was het nu eerst 4 fout...oder?
quote:thx a lot..niet dat ik het nodig heb
Op maandag 9 februari 2004 18:17 schreef Champy2004 het volgende:
Tis sinds 1 januari 6 fout en je slaagt
quote:volgens www.theorieles.nl is dat sinds 1 februari
een pluspunt voor de mensen die 'm nog moeten halen,
BAH! Als dat vorig jaar al was ingevoerd, had ik de theorie in 1 keer gehaald
[Dit bericht is gewijzigd door bugeye op 09-02-2004 19:22]
enne Champie.. Volgende keer beter..!
quote:Gefeliciteerd!
Op maandag 9 februari 2004 20:03 schreef Miss_B het volgende:
Ik deed vandaag voor de 2de keer examen en heb hem ook gehaald!!
Ben er beretrots op. Kan mijn rijbewijs wel pas morgenochtend ophalen van het stadsdeelkantoor. Want toen ik hoorde dat ik geslaagd was, ging het stadsdeelkantoor dicht...enne Champie.. Volgende keer beter..!
Veel veilige kilometers toegewenst.
quote:Mag je zijn
Op maandag 9 februari 2004 20:15 schreef Miss_B het volgende:
Jah dank je wel!!Ben er ook enorm trots op..!!
quote:Dankje
Op maandag 9 februari 2004 20:03 schreef Miss_B het volgende:
Ik deed vandaag voor de 2de keer examen en heb hem ook gehaald!!
Ben er beretrots op. Kan mijn rijbewijs wel pas morgenochtend ophalen van het stadsdeelkantoor. Want toen ik hoorde dat ik geslaagd was, ging het stadsdeelkantoor dicht...enne Champie.. Volgende keer beter..!
quote:Wat? Ze hebben het nog makkelijker gemaakt? Belachelijk.
kut CBR.
quote:Ik snap het echt niet meer. 1 ingreepje en ik ben de lul. en jij krijgt je zin
Op maandag 9 februari 2004 22:34 schreef Kimske het volgende:
sja.. ik ben geslaagd MET ingreep, ik gad rects geen voorrang terwijl ie dat wel had.. maar toch geslaagd, wnat reed verder gewoon goed zei de examinator... Maarre.. niet stoppen hoor, daar krijg je echt spijt van!!
Mazzel en pech... ligt ook aan de bui van meneertje de examinator...
quote:whehe, je bent wel eerlijk!
Op maandag 9 februari 2004 22:43 schreef Kimske het volgende:
heb er 4x over gedaan:
2x terecht gezakt
1x onterecht gezakt
1x onterecht geslaagd...Mazzel en pech... ligt ook aan de bui van meneertje de examinator...
quote:Ach, dan heb je daar iig al wel ervaring mee.
Op maandag 9 februari 2004 23:22 schreef Kimske het volgende:
een keer bijna een fietser omver gereden
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:22 schreef Kimske het volgende:
ja waarom zal ik liegen?? een keer bijna een fietser omver gereden sja.. dan zak je he.
zo erg was t vandaag bij mij niet, maar ik ben wel (redelijk terecht) gezakt
ik werd gewoon echt bang van die man naast me, daardoor wilde ik t té goed doen en tja, dan gaat t juist vaak niet zo goed......
volgende keer beter
Het wordt waarschijnlijk begin april dat ik mijn TTT kan doen en mijn echte examen 4 weken later
quote:Wat zijn je TTT?
Op dinsdag 10 februari 2004 16:58 schreef BrauN het volgende:
Ik ben nu ruim 2 maanden aan het lessen en heb dus vandaag mijn praktijkexamen gereserveerd... Maar wat is die wachttijd lang! NondejuHet wordt waarschijnlijk begin april dat ik mijn TTT kan doen en mijn echte examen 4 weken later
quote:TTT = Tussen Tijdse Toets
Op dinsdag 10 februari 2004 18:17 schreef vdo28 het volgende:[..]
Wat zijn je TTT?
Is dat zo'n tussen examen?
Dat is toch een beetje dure onzin?
Denk dat ik dan over een week of 6 wel op kan.
heb 'm gedownload. Ook al heb ik mijn rijbewijs al,
best grappig.
Besturing is zwaar klote
quote:Ja, da's inderdaad nogal klote rijden zo.
Op dinsdag 10 februari 2004 19:28 schreef bugeye het volgende:
Bij http://www.3drijschool.nl kan je virtueel rijlessen nemen.heb 'm gedownload. Ook al heb ik mijn rijbewijs al,
best grappig.![]()
Besturing is zwaar klote
quote:bron
ROTTERDAM - Tijdens een controle van 72 lesauto's heeft de politie in Rotterdam 25 bekeuringen uitgedeeld. De meeste bonnen waren voor verkeersovertredingen door de aspirant-automobilist, maar de instructeur moet ze betalen.De politie trad op tegen het niet dragen van de autogordel door zowel instructeur als leerling, het niet verlenen van voorrang, negeren van een rood kruis boven een wegvak en rijden op de vluchtstrook.
Er waren ook boetes voor twee rijschoolhouders die zonder de vereiste certificaten op de weg waren. Hun leerlingen mochten niet verder lessen.
quote:Waarom pakken ze die mensen zo hard aan op niet voorrang verlenen enzo..
Op woensdag 11 februari 2004 10:45 schreef Fully het volgende:[..]
quote:Een boete voor het niet voorrang verlenen vind ik wel begrijpelijk, de instructeur heeft toch ook pedalen bij zn voeten. Als die merkt dat zijn leerling aanstalten maakt om weg te rijden zonder voorrang te verlenen, dan moet die instructeur gewoon ingrijpen.
Op woensdag 11 februari 2004 12:21 schreef vdo28 het volgende:[..]
Waarom pakken ze die mensen zo hard aan op niet voorrang verlenen enzo..
Dat gebeurt namelijk in een lesauto als een leerling wat fout doet, als leraar kun je niet alles voorkomen.
Maar dat ze boetes geven voor het geen autogordel dragen, geen certificaten enz dat vind ik wel weer goed..
quote:Je hebt als leraar een rem en een koppeling. Lijkt me voldoende om dat te voorkomen, behalve in heel zeldzame gevallen waar een auto vlak achter je ook duidelijk niet van plan is voorrang te verlenen.
Op woensdag 11 februari 2004 12:21 schreef vdo28 het volgende:
Waarom pakken ze die mensen zo hard aan op niet voorrang verlenen enzo..
Dat gebeurt namelijk in een lesauto als een leerling wat fout doet, als leraar kun je niet alles voorkomen.
Ik neem aan dat ze met dat over de vluchtstrook rijden angst voor invoegen bedoelen? In examenroutes in Amsterdam zit een korte invoegstrook die eindigt bij een betonnen viaduct: dan is dat ook snel over.
Rijleraren kunnen nogal gekke dingen doen tijdens de spits om hun volgende afspraak te halen. Ik ben zelf meermalen geinstrueerd om tegen eenrichtingsverkeer in te rijden toen ik rijles had.
quote:In de wagen waar ik in les heeft de instructeur ook nog een gaspedaal erbij, is dat niet altijd dan?
Op woensdag 11 februari 2004 13:39 schreef afzuiginrichting het volgende:[..]
Je hebt als leraar een rem en een koppeling. Lijkt me voldoende om dat te voorkomen, behalve in heel zeldzame gevallen waar een auto vlak achter je ook duidelijk niet van plan is voorrang te verlenen.
In Amerika hebben de instructeurs trouwens ook nog een eigen stuur erbij, helemaal apart
Volgens hem ben ik niet altijd attent ofzo
quote:Dan nog vind ik het sneu dat ze niet gewoon een waarschuwing geven.
Op woensdag 11 februari 2004 13:39 schreef afzuiginrichting het volgende:[..]
Je hebt als leraar een rem en een koppeling. Lijkt me voldoende om dat te voorkomen, behalve in heel zeldzame gevallen waar een auto vlak achter je ook duidelijk niet van plan is voorrang te verlenen.
Ik neem aan dat ze met dat over de vluchtstrook rijden angst voor invoegen bedoelen? In examenroutes in Amsterdam zit een korte invoegstrook die eindigt bij een betonnen viaduct: dan is dat ook snel over.
Rijleraren kunnen nogal gekke dingen doen tijdens de spits om hun volgende afspraak te halen. Ik ben zelf meermalen geinstrueerd om tegen eenrichtingsverkeer in te rijden toen ik rijles had.
quote:Gefeliciteerd
Op donderdag 12 februari 2004 14:06 schreef The_KnoT het volgende:
Geslaagd zonet
quote:feli
Geslaagd zonet
hoeveel lessen
quote:
Geslaagd zonet
quote:Ik had ook een pakket van 30 lessen (ging in het begin prima) maar gaandeweg bleek wel dat ik een iets moeilijker geval ben, ik rijd op zich goed maar ik ben idd ook niet attent genoeg, ik zie situaties vaak niet tijdig aankomen en daardoor reageer ik ook niet accuraat. Nu zit ik alweer ruim over de 40 lessen
Op woensdag 11 februari 2004 15:20 schreef Supaaah het volgende:
Ik heb nu zo'n 20 uur erop zitten en volgens mn instructeur heb ik wel meer dan 30 uur nodig (heb 30 uur pakket..)..![]()
. Is dat slecht of normaal?
.
Volgens hem ben ik niet altijd attent ofzo
quote:wat is nou het voordeel aan die pakketten?
Op donderdag 12 februari 2004 15:22 schreef Aventura het volgende:[..]
Ik had ook een pakket van 30 lessen (ging in het begin prima) maar gaandeweg bleek wel dat ik een iets moeilijker geval ben, ik rijd op zich goed maar ik ben idd ook niet attent genoeg, ik zie situaties vaak niet tijdig aankomen en daardoor reageer ik ook niet accuraat. Nu zit ik alweer ruim over de 40 lessen
Terwijl ik niet echt een mega-ramp ben, ik rijd niet extreem slecht en maak nooit extreem veel fouten en breng mezelf en anderen nooit in gevaar, maar ik rijd gewoon nog erg oma-achtig en dus dat attent zijn is nog niet goed. Hopelijk gaat wel mijn aanvraag snel weg nu.
quote:Wat een vuile naaistreek is dit, trouwens. Nu vertrouw ik het CBR al helemaal niet meer. Iedereen zag toch al dat het niet normaal is dat driekwart van de examinanten zakt voor zo'n theorie-examen. Terwijl dat vroeger nooit zo extreem veel was. Ik ken best wel wat mensen die een (paar) keer gezakt zijn met 6 fouten. Dit kunnen ze toch niet zomaar doen, toegeven dat ze fout zaten, en dan verder geen restitutie geven ofzo?
Op maandag 9 februari 2004 18:15 schreef Tano_Stargazers het volgende:
driversonly.nl
4-2-2004 : Slaagnorm theorie-examens omlaag
Per 1 februari 2004 is de slaagnorm van de theorie-examens voor auto, motor en bromfiets omlaag gebracht van 90 naar 88 procent. Vanaf nu volstaat het dus om 44 in plaats van 45 van de 50 vragen goed te hebben. Toen vorig jaar geleidelijk nieuwe vragen (open vragen en meerkeuzevragen) werden ingevoerd, daalde het slagingspercentage. Onderzoek door de Cito-groep toonde aan dat de nieuwe vragen gemiddeld inderdaad moeilijker zijn dan de bekende ja/nee-vragen. Om het examen niet onnodig zwaar te maken heeft het CBR de slaagnorm dus bijgesteld.
Op DriversOnly zijn de examens ook aangepast!
(Bron: CBR)
quote:Nou je betaalt dan een vast bedrag en daar zit dan bv. een theoriecursus, een TTT en een examen bij in. Ik betaalde voor zo'n pakket bijvoorbeeld 1400 euro. Dat is veel goedkoper als 30 maal 37 euro plus iets van 60 euro voor een theoriecursus plus 200 euro voor een rijexamen plus 50 euro voor een TTT (geschat hoor, weet niet hoeveel dat precies kost).
Op donderdag 12 februari 2004 15:29 schreef vdo28 het volgende:[..]
wat is nou het voordeel aan die pakketten?
quote:volgende keer beter
Op donderdag 12 februari 2004 16:39 schreef SanCoTec het volgende:
gezakten eigenlijk wel terecht
quote:wat deed je fout dan?
Op donderdag 12 februari 2004 16:39 schreef SanCoTec het volgende:
gezakten eigenlijk wel terecht
quote:Better luck next time
Op donderdag 12 februari 2004 17:01 schreef SanCoTec het volgende:
heb geen ingreep gehad ofzo. maar bijz. verrichtingen gingen niet goed. En ik haalde op het verkeerde moment in toen net daarachter een straatje van rechts zat. Voor de rest was het eigenlijk het totaal beeld
ja..
ach..
we kunnen niet allemaal NFS Underground in het echt doen he...
maargoed voor wie nog wel moet afrijden.. succes en hopelijk haal je et.. want ik heb er nu flink de balen in..
Laterrrr Colaholic...
quote:ik ken t, dan gaat t dus precies niet goed
Op vrijdag 13 februari 2004 16:05 schreef colaholic het volgende:
Uhm.... net een uurtje terug gezakt voor m'n centraalpraktijk examen met de Auto... kwou te netjes rijden...
quote:harteluk felicigeteerd
Op vrijdag 13 februari 2004 20:06 schreef itsontoday het volgende:
GESLAAGD!
quote:kay dan
Op vrijdag 13 februari 2004 20:06 schreef itsontoday het volgende:
GESLAAGD!
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 20:21 schreef vdo28 het volgende:[..]
kay dan
quote:Bedankt!
Op vrijdag 13 februari 2004 20:12 schreef bugeye het volgende:[..]
harteluk felicigeteerd
quote:NELEN aan de wibautstraat. http://www.nelen.nl
Op zondag 15 februari 2004 11:16 schreef LoverBoy het volgende:
Kent er iemand een goeie rijschool in Amsterdam....
quote:nelen ???
Op zondag 15 februari 2004 11:40 schreef BoJo het volgende:[..]
NELEN aan de wibautstraat. http://www.nelen.nl
ik rij zelf bij society in amsterdam , die vind ik wel goed
gezien wat ik hier hoor allemaal op het forum van de andere scholen
quote:4 jaar geleden was ie prima voor mij. Goed les gehad en glansrijk met de 1ste keer geslaagd. Van te voren had ik gezien dat m'n instructeur een slagingspercentage had van 93 % dus zat wel goed. Misschien dat het nu een baggertent geworden is
Op zondag 15 februari 2004 12:06 schreef Mod99 het volgende:[..]
nelen ???
hahahahha kom op zeg das echt een slechte man
daar heeft me zus afgereden
idiote instructeurs daarik rij zelf bij society in amsterdam , die vind ik wel goed
gezien wat ik hier hoor allemaal op het forum van de andere scholen
quote:Ik ben in 1 keer geslaagd bij Sabrina in Amsterdam: www.rijschool-sabrina.nl
Op zondag 15 februari 2004 11:16 schreef LoverBoy het volgende:
Kent er iemand een goeie rijschool in Amsterdam....
Ik deed een 10daagse cursus met nog iemand anders en we zijn allebei de eerste keer geslaagd. Ze hebben ook hun eigen terrein in Almere, waar je de basis leert, daarna ga je de weg op.
quote:
9 Oktober 2003Als je geslaagd bent
Op 26 Januari 2004Hoeveel lessen je hebt gehad
15 lessen a 2 uur. (30 uur dus)
hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen
Instructeur in totaal een keer of 4/5 tijdens de eerste 1-5 lessen ofzo. Examinator geen één keeren al het andere wat met je rijbewijs te maken heeft
- Op 26 januari dus eerste keer, zonder enige negatieve opmerking geslaagd, ging echt prima.
- Theorie examen ook in 1 keer gehaald, 1 fout.
- Vorige week eerste echt snelweg rit gemaakt, A1, A10 ring a'dam en groot stuk A4 begin middag en terug tijdens spits. Ging prima
- Autorijden is leukook over je aanhanger (Ja je mag meer als 750kg trekken)
NVTen natuurlijk ook motor rijbewijs
NVTen brommerrijbewijs
Voor heumeu's
ik ben ook geslaagd, in 1x, kheb er 36 lessen opzitten, maar moest vanaf november wachten tot gisteren omdat ik aangepast rijd, met handgas en handrem . die examinatoren zijn niet zo veel beschikbaar blijkbaar, of ze wilden gewoon nog eff verdienen aan mij.
afrijden ging toppie, geen probleem, afgelopen 6 lessen gingen ook al zonder problemen, en had al uitstelling voor bijzondere handelingen door de TTT.
dacht ook pas na alle reacties om me heen, van joh, geweldig eigenlijk, in 1x gehaald .
Nu nog een aangepaste auto ....
quote:feli
Op woensdag 18 februari 2004 18:03 schreef Principessa het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs!!!!!!
quote:Dankje!!!!! ïk ben nu onwijs dronke...
Op woensdag 18 februari 2004 18:37 schreef SanCoTec het volgende:[..]
feli
kan natuurlijk niet mee het punmten rijbewijs...
quote:gecilifelicigeteert!
Op woensdag 18 februari 2004 18:03 schreef Principessa het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs!!!!!!
Dat jullie maar veilig mogen rijden, en OPTIEVEN als ik er langs wil
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 00:05 schreef bugeye het volgende:[..]
gecilifelicigeteert!
quote:* principessa kusjes in ontvangst neemt
Op donderdag 19 februari 2004 00:19 schreef PeuRac het volgende:
Gefliciflapstaart iedereen![]()
( kusje is alleen voor de vrouwen
)
Dat jullie maar veilig mogen rijden, en OPTIEVEN als ik er langs wil
quote:ik wil ook kus
Op donderdag 19 februari 2004 00:39 schreef Principessa het volgende:[..]
* principessa kusjes in ontvangst neemt
quote:nee als ik blij (voor iemand) ben ga ik altijd woorden in willekeurige lettergereepvolgorde (en soms 2x zoveel) roepen
Op donderdag 19 februari 2004 00:37 schreef Principessa het volgende:[..]
hihi! ben jij in de zelfde staat als ik?
quote:here it is!
Op donderdag 19 februari 2004 00:41 schreef bugeye het volgende:[..]
ik wil ook kus
quote:* pakje peuken in pis laat vallen
Op donderdag 19 februari 2004 00:45 schreef bugeye het volgende:[..]
nee als ik blij (voor iemand) ben ga ik altijd woorden in willekeurige lettergereepvolgorde (en soms 2x zoveel) roepen
ok dan maar
quote:zijn die op aanvraag?
Op donderdag 19 februari 2004 00:47 schreef Principessa het volgende:[..]
here it is!
quote:jep
Op donderdag 19 februari 2004 00:50 schreef LWaS het volgende:[..]
zijn die op aanvraag?
oeeeeeeeee zo trots ben
3 mei 2003
Wanneer je examen hebt.
3 november 2003 (3e poging)
Als je geslaagd bent
Hoeveel lessen je hebt gehad
25
en natuurlijk ook motor rijbewijs
Daar gaat het over
en brommerrijbewijs
Geen autorijbewijs nog..
quote:ook
Op donderdag 19 februari 2004 00:51 schreef Principessa het volgende:[..]
jep
zo'n autoslet ben ik vandaag!
ben geslaagd dus
was bijna gezakt.....
we reden weer terug naar het cbr en ongeveer 750 meter daarvoor liet ik een paat voetgangers niet voorgaan op een zebrapad
ik zag ze te laat, ik keek net naar rechts omdat daar een zijstraat was. toen ik weer voor me keek was daar dat zebrapad. gelukkig hoefden die voetgangers niet in te houden voor, anders was ik gezakt.
Maar verder een perfecte rit.
nu nog een motor kopen
Net als mij ongeveer.. afslaan (kruispunt) om naar CBR gebouwd te rijden, fietsen die rechtdoor ging op dezelfde weg niet voor gelaten
Toch nog geslaagd..
ja klopt, ik hoorde laatst dat als het sneeuwt cbr praktijk examens dan niet door gaan, op zich wel logisch maar toch lulligquote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:21 schreef Kopstoot het volgende:
fuckzooi, ik zou nu examen hebben, gaat het niet door vanwege de sneeuw...
17 maar alsnog examen, dat is weer 2 en een halve week wachten..
nee, je hoopt op positieve reacties!quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:04 schreef markusha het volgende:
Hoi,ik heb dinsdag 16 maart om 15:50 mijn rijexamen B in spijkenisse van examinator Oud.heeft iemand ervaring met deze exam,inator is hij soepel of juist niet en is de tijd van 4 uur gunstig voor examen of juist niet.
ik hoop op reakties
groet
marco
Tja, vervelend he. Jij hebt de auto natuurlijk al zo goed onder controle dat je je makkelijk uit een slip kunt redden...quote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:21 schreef Kopstoot het volgende:
Hé, klojo, wat positiever mag ook wel ja!quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:27 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Tja, vervelend he. Jij hebt de auto natuurlijk al zo goed onder controle dat je je makkelijk uit een slip kunt redden...![]()
duh anders had ie toch niet naast je gezeten?quote:Examinator was Van Huis ofzo.
http://nl.bol.comquote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:02 schreef Steve-O het volgende:
Vraag
Waar ken ik zo;n theorie boek halen
wil eerst theorie doen en dan pas gaan lessen
Met de TTT heb ik een gewoon examen gereden dus een half uur Suc6 met je TTTquote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
30 maart TTTYeah... weet iemand hoelang je met TTT rijd? OOk een half uur zoals met examen?
Uhm goed kijken lijkt me 1 ding en goed weten op welke punten je moet kijken.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:37 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Heeft nog iemand tips i.v.m. het achteruit bocht rijden........ |Bijzondere verichting dus...
En vandaag alsnog gehaald, in 1 keerquote:Op vrijdag 27 februari 2004 15:21 schreef Kopstoot het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 17 maart 2004 15:26 schreef Kopstoot het volgende:
[..]
En vandaag alsnog gehaald, in 1 keer![]()
![]()
Dat is toch gewoon chill..
Volgens mij is je theorie nog maar een half jaar geldig, dus dan moet je er wel van uitgaan dat je je praktijk ook binnen dat half jaar haalt, anders mag je nog een keer.quote:Op maandag 15 maart 2004 14:04 schreef Steve-O2 het volgende:
is het nou slim om eerst je theorie te doen en als je daarmee klaar ben
praktijk lessen gaat volgen ?
theorie is 1 jaar, tenminste dat is die van mij welquote:Op donderdag 18 maart 2004 09:41 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Volgens mij is je theorie nog maar een half jaar geldig, dus dan moet je er wel van uitgaan dat je je praktijk ook binnen dat half jaar haalt, anders mag je nog een keer.
Jeps theorie is 1 jaar geldig, was nog een vraag in mijn theorie examenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:14 schreef SanCoTec het volgende:
[..]
theorie is 1 jaar, tenminste dat is die van mij wel
quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:41 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Volgens mij is je theorie nog maar een half jaar geldig, dus dan moet je er wel van uitgaan dat je je praktijk ook binnen dat half jaar haalt, anders mag je nog een keer.
Zodra ik ben geslaagd mag je die van mij wel overkopen. Zijn 2 boeken (vragen + leerstof) en 1 cdrom.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:02 schreef Steve-O het volgende:
Vraag
Bij mijquote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:02 schreef Steve-O het volgende:
Vraag
Denk je echt dat een theorie-examen bij een concurrent makkelijker zal zijn dan bij het CBR??quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:00 schreef ilona-scuderia het volgende:Vroeger was je theorie 3 jaar geldig, nu nog maar een half jaar?
Het wordt je echt steeds moeilijker en vooral duurder gemaakt door het CBR
Het wordt de hoogste tijd voor concurrentie in deze markt, het CBR en z'n examinatoren hebben een oneerlijke "monopoliepositie" gekregen en daar moet verandering in komen
Maar dat zal voorlopig toch niet gebeuren...
zelf deed ik het na ong. 20 lessen, al zou ik je aanbevelen dit al eerder te gaan doen, scheelt je waarschijnlijk in lessenquote:Op maandag 22 maart 2004 14:31 schreef SRD_Don het volgende:
- hmmm... volgens de instructrice doe ik het best goed, en ze zeurt dat al 3 lessen dat ik mun theorie moet gaan halen... is dat normaal op de 3de les?
het is meer een probleem bij 51 meter (er staat toch ook minder dan 50m) voor is het trouwens minder dan 200mquote:Op dinsdag 23 maart 2004 09:07 schreef SRD_Don het volgende:
hoe weet je dat het 50m is... strax zak je als je hem op 49m aan doet![]()
afkloppen.. strax gebeurd het mij![]()
Wat deed je fout?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:19 schreef vio het volgende:
gezakt![]()
ik ging in zn 2 in een uitrit met heuvelding dus dat ging een beetje hard... en moest fileparkeren maar dr kwam steeds verkeer en dus moest ik steeds stoppenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:28 schreef Dezz het volgende:
[..]
Wat deed je fout?
Dat is balen ja, je wil niet weten wat ik moest doen voor bijzondere verrichtingen...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 10:30 schreef vio het volgende:
[..]
ik ging in zn 2 in een uitrit met heuvelding dus dat ging een beetje hard... en moest fileparkeren maar dr kwam steeds verkeer en dus moest ik steeds stoppen
en toen ging t fout omdat ik dan niet mn draai enzo in een keer echt irritant.. mja
Als je geen afspraak wilt maken (en waarom zou je dat niet doen?), ga dan naar een theorie-centrum (wel effe checken of het centrum geopend is en of het door jou gewenste examen die dag wordt afgenomen), koop een theorie-examenkaart en laat jezelf op de reservelijst zetten.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:38 schreef countblah het volgende:
hoe zit dat nou met reserve zitten voor een theorie-examen, hoe meld je je aan, of moet je daar gewoon gaan zitten.
samengevat: wat moet ik doen?
Wat is dat voor bullshit, ik heb toch ook gewoon tentamens, dan kunnen ze die ook wel uitstellenquote:Op woensdag 24 maart 2004 22:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kut... gaat met tussen tijdse toets niet door omdat dinsdag die begravenis van juliana is
Misschien hoor je dit nu wel want je bent nu met je examen bezig; kom op, je kan het!!!quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:46 schreef H3mm1k het volgende:
morgen om 14:00 moet ik het voor 1e keer proberen....kben zenuwachtig![]()
Iemand tips?!
Gewoon rijden zoals je altijd doet, ik neem aan dat je instructeur je niet op examen laat gaan als je nog niet goed genoeg kan rijden. Succesquote:Op vrijdag 26 maart 2004 08:54 schreef StefanCJ het volgende:
Ik moet de 29ste om 8.00 afrijden in Utrecht ... Iemand tips om de zenuwen enigszins in bedwang te kunnen houden?
Alvast bedankt,
Stefan
gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 11:47 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
Net mn theorie gehaald... 2 foutjes
Relaxed achter het stuur zittenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:09 schreef Aventura het volgende:
Shit, hoe DOEN jullie dat...
[voorspelbaar] van het mannelijk geslacht zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:09 schreef Aventura het volgende:
Shit, hoe DOEN jullie dat...
Ik weet de gemiddelde prijzen van normale rijscholen niet, dus kan je er helaas niet mee helpen.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:14 schreef Afunados het volgende:
Enige wat me nog tegenhoudt, zijn de prijzen. Ik heb niet zo'n goed zicht op de kosten van een gemiddelde rijschool, maar hoeveel verschilt het van de prijzen van de ANWB; 1.184,- tot € 2.149, dus laten we uitgaan van 1.700 EURO?
Alvast bedankt!
Ik betaalde 37,50 per les bij de ANWB, eind vorig jaar.quote:Op zondag 28 maart 2004 00:58 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Ik betaalde bij mijn rijschool (Erik Barella in Den Bosch) 1076 Euro voor 25 lessen + examen. Het is een 1 mans bedrijfje dus hij kan de prijs redelijk laag houden![]()
Ik geloof dat een losse les 37 euro kost. En bij de Anwb betaal je al gauw 45 euro per les, dat is wel 100 gulden voor 1 uurtje les
Bedankt.quote:Op zondag 28 maart 2004 00:20 schreef Desolate het volgende:
[..]
Ik weet de gemiddelde prijzen van normale rijscholen niet, dus kan je er helaas niet mee helpen.
Weet alleen dat je voor 1634,- euro (Laagseizoen) bij de Anwb 30 lessen hebt.
Misschien dat je dan op kunt zoeken wat je betaald bij gewone rijscholen voor 30 lessen.
Ik les nu zelf bij de Anwb.
Het is wel erg fijn, dat je zo snel als je wilt je rijbewijs daar kunt halen en dat je lekker lange uren kunt maken (als je dat wel aankunt natuurlijk, sommige zijn het na 2 uur al zat).
Ik ben er in totaal een maand mee bezig (wilde 3 dagen per week lessen) en rij binnenkort af.
Suc6!
quote:Op maandag 29 maart 2004 11:27 schreef DABAMaster het volgende:
Stefan, gefeliciteerd.
Dezz, over dat probleem kan je best eens een brief schrijven naar het CBR, want je blijft klant daar. (ook al zie je ze eerder als "beul"). Schrijf in die brief ook dat je wel verwacht dat je tussentijdse toets ook meetelt, en dat je, als dit niet kan ofzo, verwacht dat je een nieuwe mogelijkheid krijgt op een tussentijdse toets óf je geld terug van die tussentijdse toets.
Nou, succes iedereen
Jij krijgt een harde van rijlessen? Apart...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:50 schreef arjenboy het volgende:
net mijn tiende rijles gehad. ik kon me weer heel slecht concentreren en dat kwam omdat ik weer erg opgewonden was. een uur rijden met een erectie valt niet mee. mijn nikes heb ik nu strak gestrikt op aanraden van een vriendin en het optrekken gaat dan een stuk beter.
Je moet ook niet de hele tijd die voet op de koppeling laten rusten hequote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:15 schreef arjenboy het volgende:
ja ik krijg een keiharde van rijlessen. komt denk ik door het geile gevoel wat ik steeds onder mijn linkervoet voel tijdens het rijden als ik mijn voet met nike air max eraan steeds op de koppeling heb.
Beter goed optrekken dan slecht afquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:50 schreef arjenboy het volgende:
net mijn tiende rijles gehad. ik kon me weer heel slecht concentreren en dat kwam omdat ik weer erg opgewonden was. een uur rijden met een erectie valt niet mee. mijn nikes heb ik nu strak gestrikt op aanraden van een vriendin en het optrekken gaat dan een stuk beter.
Ok, jij gaat zakken!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:01 schreef arjenboy het volgende:
waarom mag die voet niet op de koppeling?? het geeft me een veilig gevoel als mijn voet steeds op de koppeling heb en de motor slaat niet af omdat ik de koppeling goed kan laten slippen. steeds schakelen vind ik veel te moeilijk, gewoon veel gas elke keer.
Suc6quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:23 schreef Oxymoron het volgende:
Oxymoron moet volgende week weer afrijden (poging 4)
Vorige week voor het eerst in zes weken weer gereden, en het ging echt zeeeer goed!Ik was echt heel blij.
Morgen nog 2 uur les.
Hoop/bidt/duim etc. nu wil ik het halen! Want ik kan het!!
Aan de kant met die GGRRRR examenvrees!
Door continu zachtjes op je koppelingspedaal te leunen met je voet wordt je koppeling snel warm en slijt hij sneller dan normaal.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:01 schreef arjenboy het volgende:
waarom mag die voet niet op de koppeling?? het geeft me een veilig gevoel als mijn voet steeds op de koppeling heb en de motor slaat niet af omdat ik de koppeling goed kan laten slippen. steeds schakelen vind ik veel te moeilijk, gewoon veel gas elke keer.
goedzoquote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:50 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Door continu zachtjes op je koppelingspedaal te leunen met je voet wordt je koppeling snel warm en slijt hij sneller dan normaal.
correct me if I'm wrong
Heel erg veel succes! Laat je ff weten wat je gedaan hebt?quote:Op donderdag 1 april 2004 08:46 schreef jaspah het volgende:
kmoet zo afrijden
![]()
ben beetje zenuwachtig![]()
![]()
Wat een leuke kloonquote:Op dinsdag 30 maart 2004 13:50 schreef arjenboy het volgende:
Balen, op kijken gezakt of iets totaal onbenulligs?quote:Op donderdag 1 april 2004 12:03 schreef jaspah het volgende:
kut
we duimen voor je oxy!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:23 schreef Oxymoron het volgende:
Oxymoron moet volgende week weer afrijden (poging 4)
Vorige week voor het eerst in zes weken weer gereden, en het ging echt zeeeer goed!Ik was echt heel blij.
Morgen nog 2 uur les.
Hoop/bidt/duim etc. nu wil ik het halen! Want ik kan het!!
Aan de kant met die GGRRRR examenvrees!
khad geen tussentijdse toets gedanquote:Op donderdag 1 april 2004 15:01 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Balen, op kijken gezakt of iets totaal onbenulligs?
Had je trouwens vrijstelling voor de bijzondere verrichtingen? (tussentijdse toets)
Volgende keer beter...
ik heb de oplossing. bij mij sloeg ie ook steeds af, maar ik hou nu steeds mijn voet op de koppeling tijdens het rijden en geef veel meer gas bij het optrekken. slaat ie niet meer af.quote:Op donderdag 1 april 2004 15:29 schreef jaspah het volgende:
[..]
khad geen tussentijdse toets gedan
kwas iets te zenuwachtig volgens mij bij het wegrijden sloeg ie al gelijk af
daarna nog 3 keer!! achter elkaar bij een stoplicht
met keren op de weg kwam men wiel over de stoeprand.. ging dusietsie te hard maar ik haalde hem nog alleen ze keurde hem niet goed
op een kruising eiste ik men voorang niet op en ze zei datik met invoegen neit goed in men dooie hoek keek maar dat heb ik volgens mij wel gedan maarja...
volgende keer beter
Ja, want het is slecht voor de auto (lees eerder in dit topic waarom) en het is ook nergens voor nodig ook!quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:13 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Als jij je voet de hele tijd op de koppeling houd, dan zak je.
Balen, maar je kan beter de eerste keer zakken omdat je veel dingen verkeerd deed dan om een klein lullig dingetje.quote:Op donderdag 1 april 2004 15:29 schreef jaspah het volgende:
[..]
khad geen tussentijdse toets gedan
kwas iets te zenuwachtig volgens mij bij het wegrijden sloeg ie al gelijk af
daarna nog 3 keer!! achter elkaar bij een stoplicht
met keren op de weg kwam men wiel over de stoeprand.. ging dusietsie te hard maar ik haalde hem nog alleen ze keurde hem niet goed
op een kruising eiste ik men voorang niet op en ze zei datik met invoegen neit goed in men dooie hoek keek maar dat heb ik volgens mij wel gedan maarja...
volgende keer beter
feli! en nu in de auto van pappaquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:32 schreef StephanL het volgende:
Jah vandaag rijbewijs gehaald, 4e keer, maar dit keer foutloos![]()
Pappa heeft een Yaris 1.0quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:35 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
feli! en nu in de auto van pappalekker raggen, en als je het goed kan, je eigen auto kopen.
al ideeën ?
Bij mij hielp het om de stoel ietsje naar voren te zetten. Kon ik de koppeling net iets beter tegenhouden. En eerst gassen helpt ook, dan ga je wat harder.quote:Op vrijdag 2 april 2004 00:33 schreef arjenboy het volgende:
[..]
ik heb de oplossing. bij mij sloeg ie ook steeds af, maar ik hou nu steeds mijn voet op de koppeling tijdens het rijden en geef veel meer gas bij het optrekken. slaat ie niet meer af.
Ik ga je teleurstellen; ik heb precies hetzelfde, echt precies! Ook in dezelfde situaties. Morgen voor de 4e keer afrijdenquote:Op maandag 5 april 2004 20:51 schreef Aventura het volgende:
Heeft iemand tips om je beter te concentreren/anticiperen? Ben nu al best een tijdje bezig met lessen en ben 'al heel ver gekomen' volgens mijn instructeur. Dat wil zeggen alle basisvaardigheden ken ik en over het algemeen gaat het rijden me in het drukke centrum van Amsterdam me redelijk goed af. Het probleem is dat ik erg wisselvallig rijd. Soms rijd ik foutloos en de volgende keer maak ik de egste blunders. Ik heb ontzettend veel moeite met vooruit kijken. De informatie dringt gewoon erg langzaam tot me door, en als het dan eindelijk doordringt moet ik heel snel remmen, schakelen etc.
Sterkte, blijf op het beste resultaat hopen....quote:Op maandag 5 april 2004 22:44 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ik ga je teleurstellen; ik heb precies hetzelfde, echt precies! Ook in dezelfde situaties. Morgen voor de 4e keer afrijden![]()
Ik ben zo wisselvallig als het maar zijn kan. Van mijzelf weet ik dat het komt omdat ik een informatieverwerkingsstoornis heb (autisme) waardoor ik de wereld uiterst gefragmenteerd waarneem.Ik heb al gigantisch veel blunders gemaakt en mijn instructeur bijna door de vooruit laten schieten
![]()
Het lijkt een hopeloze zaak.![]()
Ja, nou ja. Het is zó wisselvallig dat ik de ene week bijna foutloos rijd, en de andere week als een losgeschoten projectiel over de weg ga. Er valt ook geen lijn in te trekken.quote:Op maandag 5 april 2004 22:51 schreef Aventura het volgende:
Maar vraagje aan jou, waarom liet jouw instructeur jou dan al afrijden, als je het duidelijk nog niet aankon? Dat vraag ik me bij heel veel mensen af, die moeten gewoon afrijden terwijl ze nog niet klaar zijn ervoor. Zoiets zou mijn leraar me bv. echt niet aandoen.
Geweldige opmerking!!!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:04 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
Beter goed optrekken dan slecht af![]()
En jawel: gezaktquote:Op dinsdag 6 april 2004 08:23 schreef Oxymoron het volgende:
Bij het examen weer helemaal niet. Bananen, kalmeringsspullen, instructeur wel/niet mee bij examen, het maakt allemaal niks uit. Het uurtje les voor het examen gaat het meestal echt goed, en 10 min later zak ik weer als een baksteen.![]()
8.45 uur word ik opgehaald voor poging 4.![]()
quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:26 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Als ik dit van tevoren geweten had, had ik het waarschijnlijk nooit gedaan!
Maar stoppen is ook weer zoiets, als je er al meer dan 7000 euro in hebt gestoken en het opzich wel kan.
Ja, dat is inderdaad veel. M'n ouders dachten me een leuk verjaardagscadeau te geven voor mijn 18e verjaardag, vorig jaar. Een cursus van de ANWB. Maar een jaar laten heb ik nog steeds geen rijbewijs en zijn we al 7000 euro verder. Ik voel me erg schuldig tegenover mijn ouders, dat ze gewoon al zovaak het maandsalaris en het vakantiegeld aan de rijschool hebben moeten betalenquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
7000 euro? Dat is wel veel. En nu? KRijg je speciale cursus ofzo? Voorrang kan gebeuren, soms denk je er even niet bij na... Maakt niet uit volgende keer beter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |