abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16465969
Ik begrijp echt niet waar Nintendo mee bezig is.. Ok, nieuwe ideeen zijn altijd leuk maar GBA, GBA SP en nu weer een nieuwe handheld in zo'n korte tijd. Het kost toch klauwen vol met geld om steeds weer een ander model uit te brengen voordat je amper alles uit het vorige model hebt gehaald. Daarbij vraag ik me af of ontwikkelaars hier wat in zien. Die branch verdiend toch vooral aan het multiplatform uitbrengen van games. Of gaan ze het zelf doen door ook voor deze handheld het geijkte rijtje af te gaan met een mario, metroid, zelda, starfox etc. versie. Begrijp me niet verkeerd ik vind die games ook erg gaaf maar ik heb toch het id dat Nintendo op deze manier steeds meer gamers verliest en alleen de old skool liefhebbers nog kan boeien.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_16466101
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:31 schreef BMH het volgende:
kan het tippen aan de N64 processor? Hopelijk zit er een 3d graphics card in :p
Hier lees ik dat de processor van de N64 op 93.75MHz loopt en een performance van 125 MIPS zou hebben. Als de ARM9 op 150MHz loopt zal hij dus zo'n 1.3 keer sneller zijn.

Maar dit is natuurlijk maar een hele grove schatting hoor, MIPS zeggen wel iets, maar lang niet alles (MIPS = Miljoen Instructies Per Seconde). Voor 3D heb je een floating point coprocessor of een graphics processor die floating point en alles doet. Voor 3D zal er dus een grafische coprocessor bij moeten komen. En daar hangt het dus een beetje om.

Een grafische processor die 3D doet zal flink wat stroom verbruiken, en als Nintendo niet een goede batterijoplossing kan vinden zal dat altijd een probleem blijven.

Overigens werkt Nintendo al sinds de N64 met ATI samen aan de grafische chips. En sinds deze maand is ATI flink aan de weg aan het timmeren met een nieuwe grafische 3D processor voor PDA's, de Imageon. Check hier[/url en [url=http://www.cpuplanet.com/news/article.php/3299241]hier. Als Nintendo en ATI echt zo goed samenwerken, dan zou het me echt helemaal niks verbazen als deze chip of een afgeleide ervan in de nieuwe GBA komt. De technologie is klaar, ligt direct onder handbereik van Nintendo, en het zou me echt sterk verbazen als Nintendo nu nog steeds met een 2D-only handheld uit gaat komen.

Maar goed, dit is allemaal speculatie hé, begrijp dat goed .

pi_16466340
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:43 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik begrijp echt niet waar Nintendo mee bezig is.. Ok, nieuwe ideeen zijn altijd leuk maar GBA, GBA SP en nu weer een nieuwe handheld in zo'n korte tijd.
De GBA is van april 2001, dat ontwerp is dus al bijna 3 jaar oud hoor. 3 jaar is in feite de economische leeftijd voor computers. En het geld dat ze aan de ontwikkeling van de GBA kwijt waren hebben ze dubbel en dik terug verdiend.

De GBA SP heeft ze ook weinig moeite gekost en ik durf wel te zeggen dat die een case-study is geweest van Nintendo. De GBA SP is nooit echt aangekondigd geweest, maar was er ineens. De engineers van Nintendo hebben dus zitten spelen met TFT display's en nieuwe batterijen en weet ik veel wat niet meer, zonder dat ze de druk voelden om ook nog eens het computersysteem zelf te moeten ontwerpen. De GBA SP is toch niets meer dan een GBA met een andere behuizing en een ander display? Een nieuw printplaatje ontwerpen doe je in een paar dagen, hooguit een paar weken. Nee, de ontwikkeling van de GBA SP heeft ze echt niet veel geld gekost hoor.

De GBA SP heeft WEL des te meer opgeleverd. Briljante zet . Iedereen die een gewone GBA en een beetje geld over had, kocht een GBA SP en veel mensen die nooit een GBA zouden hebben gekocht zijn toch gezwicht voor de GBA SP.

Voor de GBA SP was er geen handheld gameconsole markt voor 20 jaar en ouderen, na de GBA SP markt was dat wel anders .

Waar ik wel een beetje boos op Nintendo over ben is dat de prijs van de GBA en de GBA SP zo hoog gehouden zijn, want ik weet zeker dat die al lang verder omlaag had gekund. Maar alla, dat geld wat ze daarmee verdiend hebben stoppen ze in nieuwe ontwikkelingen, dus is het niet weggegooid .

quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:43 schreef hoe-die-nie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd ik vind die games ook erg gaaf maar ik heb toch het id dat Nintendo op deze manier steeds meer gamers verliest en alleen de old skool liefhebbers nog kan boeien.
Ehm, waarom denk je dan dat ze met een nieuwe handheld uitkomen? Het is toch overduidelijk? Ze laten de oude GBA en GBA SP gewoon bestaan. Oldskool spelers kunnen die kopen als ze dat willen. Dacht je nu dat ze de verkoop van hun eigen GBA in de weg gaan zitten door NOG een oldskool handheld te gaan zitten produceren?

Backwards compatibility, die kans is wel heel erg megagroot , maar gezien de ontwikkelingen bij ATI en de innige samenwerking van ATI en Nintendo lijkt me de kans dat dit weer een oldskool handheld wordt wel heel erg microscopisch klein. What's the point om weer te kiezen voor een 2D-only apparaat??? Die hebben ze al.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 21-01-2004 19:02]

woensdag 21 januari 2004 @ 19:34:58 #154
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16467515
mmhh interresant!

Nog iets leuks. ds is precies het omgedraaide van sp whahahaha

Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_16467558
Ha, als die Nintendo bs backward compatible is met m'n NES en SNES cartridges en er een zapper op aangesloten kan worden, dan koop ik hem! Superrelaxed als je op het ene scherm eenden kunt schieten terwijl het andere scherm d.m.v. een bovenaanzicht verklapt wat die hond nou eigenlijk in de struiken aan het doen is.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_16467991
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:56 schreef RetepV het volgende:
Ehm, waarom denk je dan dat ze met een nieuwe handheld uitkomen? Het is toch overduidelijk? Ze laten de oude GBA en GBA SP gewoon bestaan. Oldskool spelers kunnen die kopen als ze dat willen. Dacht je nu dat ze de verkoop van hun eigen GBA in de weg gaan zitten door NOG een oldskool handheld te gaan zitten produceren?
Euhh.. Nintendo doet bijna niks anders hoor.. NES, SNES, N64, GC allemaal drijven ze op old skool games dus ik geloof niet zo dat Nintendo ineens het roer omgooid. Als er 1 bedrijf halsstarrig is dan is het Nintendo wel (denk maar aan het hele cartridge verhaal). En zodra er een nieuwe console is dan laten ze de oude als een baksteen vallen. Kijk maar naar de SNES en vooral de N64 (waarbij bij de N64 het aanbod van nieuwe games al zelfs veel eerder stokte).

En de hoeveelheid van andere supergames voor het Nintendo systemen is steeds minder geworden. Zo had de NES nog wel wat andere toppertjes maar dat is in de loop van de Nintendo console ontwikkeling steeds minder geworden en leunen de N64 en de GC vooral op nieuwe versies van old skool games zoals ik al eerder zei.

Let maar op, straks krijg je een Mario game met gebruik van twee schermen, een Zelda game met gebruik van twee schermen een Metroid game met gebruik van twee schermen etc.

woensdag 21 januari 2004 @ 19:52:19 #157
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16468064
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:50 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Euhh.. Nintendo doet bijna niks anders hoor.. NES, SNES, N64, GC allemaal drijven ze op old skool games dus ik geloof niet zo dat Nintendo ineens het roer omgooid. Als er 1 bedrijf halsstarrig is dan is het Nintendo wel (denk maar aan het hele cartridge verhaal). En zodra er een nieuwe console is dan laten ze de oude als een baksteen vallen. Kijk maar naar de SNES en vooral de N64 (waarbij bij de N64 het aanbod van nieuwe games al zelfs veel eerder stokte).

En de hoeveelheid van andere supergames voor het Nintendo systemen is steeds minder geworden. Zo had de NES nog wel wat andere toppertjes maar dat is in de loop van de Nintendo console ontwikkeling steeds minder geworden en leunen de N64 en de GC vooral op nieuwe versies van old skool games zoals ik al eerder zei.

Let maar op, straks krijg je een Mario game met gebruik van twee schermen, een Zelda game met gebruik van twee schermen een Metroid game met gebruik van twee schermen etc.

En als Nintendo niet met een Mario een Zelda of een Metroid game komt is het ook weer janken geblazen

Wat zijn we weer lekker consequent.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_16468104
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:56 schreef RetepV het volgende:

[..]

De GBA is van april 2001, dat ontwerp is dus al bijna 3 jaar oud hoor. 3 jaar is in feite de economische leeftijd voor computers. En het geld dat ze aan de ontwikkeling van de GBA kwijt waren hebben ze dubbel en dik terug verdiend.

De GBA SP heeft ze ook weinig moeite gekost en ik durf wel te zeggen dat die een case-study is geweest van Nintendo. De GBA SP is nooit echt aangekondigd geweest, maar was er ineens. De engineers van Nintendo hebben dus zitten spelen met TFT display's en nieuwe batterijen en weet ik veel wat niet meer, zonder dat ze de druk voelden om ook nog eens het computersysteem zelf te moeten ontwerpen. De GBA SP is toch niets meer dan een GBA met een andere behuizing en een ander display? Een nieuw printplaatje ontwerpen doe je in een paar dagen, hooguit een paar weken. Nee, de ontwikkeling van de GBA SP heeft ze echt niet veel geld gekost hoor.

De GBA SP heeft WEL des te meer opgeleverd. Briljante zet . Iedereen die een gewone GBA en een beetje geld over had, kocht een GBA SP en veel mensen die nooit een GBA zouden hebben gekocht zijn toch gezwicht voor de GBA SP.

Voor de GBA SP was er geen handheld gameconsole markt voor 20 jaar en ouderen, na de GBA SP markt was dat wel anders .

Waar ik wel een beetje boos op Nintendo over ben is dat de prijs van de GBA en de GBA SP zo hoog gehouden zijn, want ik weet zeker dat die al lang verder omlaag had gekund. Maar alla, dat geld wat ze daarmee verdiend hebben stoppen ze in nieuwe ontwikkelingen, dus is het niet weggegooid .
[..]

Backwards compatibility, die kans is wel heel erg megagroot , maar gezien de ontwikkelingen bij ATI en de innige samenwerking van ATI en Nintendo lijkt me de kans dat dit weer een oldskool handheld wordt wel heel erg microscopisch klein. What's the point om weer te kiezen voor een 2D-only apparaat??? Die hebben ze al.

ik denk ook dat ze hier een 3d handheld van maken
pi_16468252
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:52 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

En als Nintendo niet met een Mario een Zelda of een Metroid game komt is het ook weer janken geblazen

Wat zijn we weer lekker consequent.

Praat voor jezelf
  woensdag 21 januari 2004 @ 19:59:16 #160
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16468305
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Praat voor jezelf

Heb je het commentaar niet gehoord toen er op de Cube een Luigi game kwam ipv een Mario game?

MIJ hoorde je niet klagen hoor

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_16468748
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 19:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Heb je het commentaar niet gehoord toen er op de Cube een Luigi game kwam ipv een Mario game?

MIJ hoorde je niet klagen hoor

Dat waren dan vast 'old skool' aanhangers
Ik vind die nieuwe 'old skool' versies prima hoor, het zijn stuk voor stuk juweeltjes maar als er dan buiten die games weinig boeiends/vernieuwends uitkomt dan valt me dat gewoon tegen. Zeker als dit trucje keer op keer word herhaald.

Maaruh.. er is toch Mario kart op de CG? Das ook old skool.

woensdag 21 januari 2004 @ 20:19:28 #162
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_16468991
zelf heb ik een vaag idee
fire emblem, op de ene scherm heb je de map, op de andere de gevecht
zo verlies je niet wat er aan de hand is
2d, 3d, als ze goede cartridge weten te bouwen, is alles backwardscompatible
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:43:12 #163
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_16469807
Wel jammer dat het dit is geworden. zelf hoopte ik natuurlijk op een werkende Holo orb maarja. Dit kan ook vet worden
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  woensdag 21 januari 2004 @ 20:50:26 #164
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16470071
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 20:43 schreef BMH het volgende:
Wel jammer dat het dit is geworden. zelf hoopte ik natuurlijk op een werkende Holo orb maarja. Dit kan ook vet worden
Ik hoopte eignelijk op zoiets als in de Matrix
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:04:21 #165
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_16470585
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:12 schreef BMH het volgende:

[..]

ga je nog iets zinnigs melden of ben je hier alleen om te laten zien dat jij de perfecte games speelt?

Is ook een manier om mijn post af te wimpelen. Maar als jij wou zeggen dat Nintendo expres niks verteld over allerlei extra functies die de DS zou hebben, dan heb ik daar vrede mee hoor. Alleen is het wel een beetje zwak dat zulk soort argumenten erbij gehaald moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat het best wel een oké ding kan zijn.

Maarja, ik ben het niet eens met jou, dus ik post niks zinnigs. Wat jij wil.

Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:05:43 #166
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16470635
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Is ook een manier om mijn post af te wimpelen. Maar als jij wou zeggen dat Nintendo expres niks verteld over allerlei extra functies die de DS zou hebben, dan heb ik daar vrede mee hoor. Alleen is het wel een beetje zwak dat zulk soort argumenten erbij gehaald moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat het best wel een oké ding kan zijn.

Maarja, ik ben het niet eens met jou, dus ik post niks zinnigs. Wat jij wil.

En wat hebben ze bij de bekendmaking van de PSP allemaal wel niet onthuld dan. Zowhey ! Dat was een shit load aan info
pi_16470833
Ik vindt het een goeie zet van Nintendo .2 schermen daar kom je toch niet op .Dan komen er natuurlijk weer andere fabrikanten met nog meer schermen (^^) .

Maar ik dnek dat het ene schermpje puur is voor 3d acties en het ander voor de wat slechtere graphics. En ik dnek dat dit wel een succes gaat worden want het is weer eens wat anders .

Ik had eigenlijk we;l verwacht dat dit aangekondigde apparaat (toen het nog niet bekend was dat de nintendo DS zou komen) meer een multimedia console/handheld zou worden met films en zo. Maar nintendo zit niet zo in die industrie en staat ook volledig los van de PC. maar die 23 schermen,die zijn dus los maar waarom doen ze geen één scherm in splitscreen?

En dit is echt orgineel maar is het bij elk spel nodig?Ik denk het niet. En dan weet ik ook nog niet of elke spelfabrikant wel zit te wachten op zo iets want ook hun moeten hun spellen daarvoor aanpassen. Het maakt natuurlijk wel weer een goeie reclame voor zo'n spel (en dan heb ik het over spellen die op meerdere handhelds/consoles uitkomen). want als mensen bijv. een psp hebbe en een NDS dan zou ik kiezen voor de versie van de Nintendo DS weant dat is overzichtelijker.

Eerlijk gezegt denk ik niet dat het handig is om twee schermpjes te hebben het is lastig om tijdens het spel naar het ander scherm te kijken en ik hoop dat ze daar nog wat op bedenken

Of ik hem ga kopen?Dat weet ik nog niet . Het zal wel weer in zo'n dure prijscatogorie van ¤200.- - ¤250.- zitte en de spellen zullen wel weer giganties duur zijn.

14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:11:27 #168
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_16470875
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:04 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
LOL

nog 1 keer: De schermen zijn verticaal geplaatst. dus niet in breedbeeld.

dat van gta zou wel handig zijn
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:11:35 #169
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_16470887
Ik had eigenlijk gerekend op zo'n eXistenZ-achtige bioport, maar dit vind ik toch ook wel gaaf klinken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_16471353
w8 ff (misschien domme vraag) maar is verticaal geplaatst nou onder elekaar of naast elkaar?
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:25:16 #171
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_16471364
Handig iig bij spellen als Advance wars.

And now for something completely different

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:27:31 #172
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16471448
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:25 schreef RaymanNL het volgende:
w8 ff (misschien domme vraag) maar is verticaal geplaatst nou onder elekaar of naast elkaar?
Is nog niet helemaal duidelijk BMH heeft een kleine quote, maar die is multi interpretabel
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:35:06 #173
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_16471732
Voor degene die nog in de waan zijn dat nintendo louter alleen voor zijn hardcore fans iets gaan ontwikkelen om vernieuwend te zijn.. vergeet het maar. Het gaat om Cash! Ze zijn gedwongen door de markt om een alternatief te ontwikkelen voor de PSP. En dit moeten ze zo goed doen dat ze niet de userbase van de GBA verliezen aan de PSP. tough job.

GBA SP zijn pogingen om meer geld uit een verouderd platform te zuigen en het lukt ze ook nog. tot op zekere hoogte.. (leg ik dadelijk wel uit)

Voor mensen die denken dat Nintendo geld over heeft, dat is ook een fabeltje. Hence de krampachtige manier hoe ze momenteel de GC in leven houden, units plaatsen, al is het gratis, om maar een userbase te creeren om spellen aan te verkopen. Want op de GC lopen ze in feite leeg. Hadden ze de GBA niet dan had het al over geweest. OP die manier is de PSP een serieuze bedrijging. Alles is er beter aan en Nintendo hoeft niet weer aan te komen met 4-voudig opvouwbare GBA als antwoord.. Als de verkopen van de GBA bijvoorbeeld 30% omlaag gaan is het infeite al te laat. Vandaar de release van dit product, dat misschien inovatief is maar waar niet iedereen op zit te wachten. PSP is ook een Japans Sony product dus de japanners zullen wat minder terughoudend zijn en dus zie ik de concurrentie we degelijk in. Buiten dat zo'n beetje de hele SNES catalogus wordt uitgebracht op de GBA.Sommige mensen beschouwen dat schijnbaar als hardcore, ik beschouw het als easy ports. Ik ben tot nu toe nog het warmst geworden van Wario Wares Inc... en arcade spelletje met mini games van 5 sec. En als meer mensen daar over denken (en die 130 miljoen gamers zijn niet allemaal hardcore gamers) en kiezen voor de PSP dan heeft nintendo een probleem.

woensdag 21 januari 2004 @ 21:36:51 #174
65516 gieling
Live from NYC
pi_16471812
zeker interresant bericht is dit!
pi_16471838
Op IGN zag ik een onofficieel logo staan van de NDS waar de D en de S onder elkaar staan diyt betekend denk ik dus dat de schermen onder elkaar staan.
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:40:11 #176
65516 gieling
Live from NYC
pi_16471939
dit doet me denken aan dolby surround
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:40:47 #177
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16471963
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:35 schreef Brasco125 het volgende:
Voor degene die nog in de waan zijn dat nintendo louter alleen voor zijn hardcore fans iets gaan ontwikkelen om vernieuwend te zijn.. vergeet het maar. Het gaat om Cash! Ze zijn gedwongen door de markt om een alternatief te ontwikkelen voor de PSP. En dit moeten ze zo goed doen dat ze niet de userbase van de GBA verliezen aan de PSP. tough job.

GBA SP zijn pogingen om meer geld uit een verouderd platform te zuigen en het lukt ze ook nog. tot op zekere hoogte.. (leg ik dadelijk wel uit)

Voor mensen die denken dat Nintendo geld over heeft, dat is ook een fabeltje. Hence de krampachtige manier hoe ze momenteel de GC in leven houden, units plaatsen, al is het gratis, om maar een userbase te creeren om spellen aan te verkopen. Want op de GC lopen ze in feite leeg. Hadden ze de GBA niet dan had het al over geweest. OP die manier is de PSP een serieuze bedrijging. Alles is er beter aan en Nintendo hoeft niet weer aan te komen met 4-voudig opvouwbare GBA als antwoord.. Als de verkopen van de GBA bijvoorbeeld 30% omlaag gaan is het infeite al te laat. Vandaar de release van dit product, dat misschien inovatief is maar waar niet iedereen op zit te wachten. PSP is ook een Japans Sony product dus de japanners zullen wat minder terughoudend zijn en dus zie ik de concurrentie we degelijk in. Buiten dat zo'n beetje de hele SNES catalogus wordt uitgebracht op de GBA.Sommige mensen beschouwen dat schijnbaar als hardcore, ik beschouw het als easy ports. Ik ben tot nu toe nog het warmst geworden van Wario Wares Inc... en arcade spelletje met mini games van 5 sec. En als meer mensen daar over denken (en die 130 miljoen gamers zijn niet allemaal hardcore gamers) en kiezen voor de PSP dan heeft nintendo een probleem.

pi_16472010
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:27 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Is nog niet helemaal duidelijk BMH heeft een kleine quote, maar die is multi interpretabel

Maar verticaal geplaatst betekend onder elkaar dus

Waar ik trouwens iemand over hoor is dat ze de 2x 3 inch schermpjes niet erg klein vinden? Ik bedoel als je daar 3D op wilt gaan doen zul je wel niet heel veel zien ben ik bang

[Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 21:44]

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:43:36 #179
65516 gieling
Live from NYC
pi_16472056
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:42 schreef febster het volgende:
Maar verticaal geplaatst betekend onder elkaar dus

Waar ik trouwens iemand over hoor is dat ze de 2x 3 inch schermpjes niet erg klein vinden? Ik bedoel als je daar 3D op wilt gaan doen zul je wel niet heel veel zien ben ik bang

tenzij de games er speciaal voor gemaakt worden
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:44:53 #180
66779 Brasco125
pi_16472107
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

wat is er ?
pi_16472135
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:43 schreef gieling het volgende:

[..]

tenzij de games er speciaal voor gemaakt worden

Mwaah... ik bedoel, hoeveel is een inch ook alweer? 2,75 cm ofzo? Nou ja dus een diameter van ongeveer tussen de 8 en 9 cm, sorry maar daar word ik niet echt geil van

ik ben dan ook TOTAAL niet de doelgroep maar dat terzijde

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_16472154
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:44 schreef Brasco125 het volgende:

[..]

wat is er ?

Dat je uit je nek kletst
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:47:27 #183
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16472193
Ja Febster, 3 inch is wat klein (te klein misschien)

Maar daarbij komt ook weer die Nintendo filosofie dat het ECHT draagbaar moet zijn

woensdag 21 januari 2004 @ 21:47:44 #184
65516 gieling
Live from NYC
pi_16472200
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:45 schreef febster het volgende:

[..]

Mwaah... ik bedoel, hoeveel is een inch ook alweer? 2,75 cm ofzo? Nou ja dus een diameter van ongeveer tussen de 8 en 9 cm, sorry maar daar word ik niet echt geil van

ik ben dan ook TOTAAL niet de doelgroep maar dat terzijde

ik zei al, ze doen niet voor niets 2 beeldjes, dus er zullen wel speciale games vooruit komen die goed te spelen zijn
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:50:37 #185
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_16472305
Hier wat ideeën:

Het is dus een ARM9 en een ARM7 CPU. Misschien een volledige GBA gemerged met een krachtigere versie.

Het zou interessant worden als je de twee units kon splitsen en wireless kon spelen tegen iemand anders.

Nou is de ARM7 dus lang niet zo snel als de ARM9. Dit deed me denken aan een vreemd Nintendo patent dat laatst op het IGN forum langs kwam. Iets met sprites bewegen op een scherm via wireless ofzo.

Het zou kunnen dat de ARM9 alle berekeningen voor het spel doet en dan wireless aan de ARM7 unit doorgeeft hoe het scherm getekend moet worden en welke geluiden er afgespeeld moeten worden.

Nog interessanter zou het zijn als je de ARM9 unit aan het internet zou kunnen hangen, zodat je met de ARM7 unit wireless kan gamen tegen andere spelers via het internet. Servers zoeken en instelling kunnen op het ARM9 scherm worden gedaan bijvoorbeeld. Of er kan daar ook nog iemand op spelen eventueel.

Ik denk ook dat het een dubbeklap systeem wordt zoals de Game&watch, voordeel ten opzichte van de PSP is dan dat hij opgeklapt kleiner is en de schermpjes beschermd zijn tegen krassen.

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:51:12 #186
11923 I.R.Baboon
pi_16472326
Maar het lijkt me dat er hier maar een vrij kleine spellenmarkt voor is.

Ik bedoel: het idee is heel leuk, maar hoe veel developers zullen daadwerkelijk de moeite nemen om iets te bedenken waarbij je echt profijt van die 2 schermen hebt?

Denk dat het toch vooral van Nintendo af zal moeten komen.

pi_16472343
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja Febster, 3 inch is wat klein (te klein misschien)

Maar daarbij komt ook weer die Nintendo filosofie dat het ECHT draagbaar moet zijn

Tsjaa zit wat in , maar in de huidige wereld waarin de beeldschermen van laptops,pda's en telefoons groter worden had het wat mij betreft wel een inchje meer mogen zijn

Overigens, dit beloofd wel een leuke E3 te worden , N5, DS, Mario 128, nieuwe Zelda, MP2, +wat ze nog allemaal verborgen hebben gehouden

en dan heb ik het nog niet over de PSP, PS3, en XboxNext(2)

woensdag 21 januari 2004 @ 21:54:19 #188
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16472437
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar het lijkt me dat er hier maar een vrij kleine spellenmarkt voor is.

Ik bedoel: het idee is heel leuk, maar hoe veel developers zullen daadwerkelijk de moeite nemen om iets te bedenken waarbij je echt profijt van die 2 schermen hebt?

Ja, of ze moeten de developpers kunnen overtuigen om het toch, in ieder geval, te PROBEREN

Beetje originalteit mag wel tegenwoordig, want ook daar werd over geklaagd tegenwoordig En Nintendo is gewoon de eerste die origineel is

quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:51 schreef febster het volgende:

[..]

Tsjaa zit wat in , maar in de huidige wereld waarin de beeldschermen van laptops,pda's en telefoons groter worden had het wat mij betreft wel een inchje meer mogen zijn

Overigens, dit beloofd wel een leuke E3 te worden , N5, DS, Mario 128, nieuwe Zelda, MP2, +wat ze nog allemaal verborgen hebben gehouden

en dan heb ik het nog niet over de PSP, PS3, en XboxNext(2)

Ze hebben ook wat goed te maken. E3 2003 was minder
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:57:00 #189
66779 Brasco125
pi_16472501
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:46 schreef febster het volgende:

[..]

Dat je uit je nek kletst

Goeie beargumentatie
pi_16472514
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ligt maar net aan hoe je daar als bedrijf mee omgaat

Kijk bijvoorbeeld naar de PS2, die was ook in het begin erg moeilijk te programmeren (vooral op het grafisch vlak) maar als je als Sony destijds veel support verleent aan de third partys krijg je dat eindelijk wel recht getrokken denk ik

Dus bv innoverende game concepten uitwerken (ruw) die geven aan bevriende third party bedrijven die het idee+game dan verder mogen uitwerken.. of zoals ze nu bv al bij F-Zero (en andere spellen) hebben gedaan, een spel laten maken door een ander bedrijf onder supervisie van Nintendo.

[Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 22:02]

woensdag 21 januari 2004 @ 22:01:54 #191
11923 I.R.Baboon
pi_16472647
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, of ze moeten de developpers kunnen overtuigen om het toch, in ieder geval, te PROBEREN

Beetje originalteit mag wel tegenwoordig, want ook daar werd over geklaagd tegenwoordig En Nintendo is gewoon de eerste die origineel is

Ach, ik moet kiezen tussen een SNES-spel poorten of een spelsoort ontwikkelen waarmee je nog helemaal geen ervaring hebt dan wist ik het wel.

Maar goed,ik vind het opzich wel creatief klinken, dus ik wacht wel tot ze in mei op de E3 met spellen komen voordat ik ga zeuren.

woensdag 21 januari 2004 @ 22:04:00 #192
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16472721
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:01 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ach, ik moet kiezen tussen een SNES-spel poorten of een spelsoort ontwikkelen waarmee je nog helemaal geen ervaring hebt dan wist ik het wel.

Ja, ik snap die ports ook wel aan de ene kant Maar er is al veel kritiek op gekomen, dus nu is er een mooie kans om iets nieuws uit te proberen
quote:
Maar goed,ik vind het opzich wel creatief klinken, dus ik wacht wel tot ze in mei op de E3 met spellen komen voordat ik ga zeuren.
Dat moeten we zowieso wel
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:07:07 #193
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_16472806

Virtual Boy volume 2!

d00m3d!!!

Is dit het, werd dit zo gehyped???

woensdag 21 januari 2004 @ 22:08:41 #194
66779 Brasco125
pi_16472855
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:04 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, ik snap die ports ook wel aan de ene kant Maar er is al veel kritiek op gekomen, dus nu is er een mooie kans om iets nieuws uit te proberen
[..]

Schijnbaar lul ik dus uit mijn nek. Feit is dat ze een hoop risico nemen dus ze aan de ene kant moeten nemen maar aan de andere kant financieel niet kunnen nemen.
pi_16472872
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:07 schreef Notorious het volgende:
[afbeelding]

Virtual Boy volume 2!

d00m3d!!!

Ik heb er in dit topic ook een beetje over gezeurd dat ik er niet helemaal tevreden over was, maar (althans dat vind ik) onderbouw die mening dan ook...

Dus dingen als "d00m3d!!! " mag je gerust voor je laten hoor als dat je enige bijdrage is aan het verhaal...

woensdag 21 januari 2004 @ 22:09:55 #196
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16472880
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:07 schreef Notorious het volgende:
[afbeelding]

Virtual Boy volume 2!

d00m3d!!!

Ja, dat is 'm de officiele concept art. Vet kick he?
  woensdag 21 januari 2004 @ 22:11:32 #197
11923 I.R.Baboon
pi_16472918
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:04 schreef Notorious_Roy het volgende:

Nou, de meeste mensen zeuren al voordat ze spellen hebben gezien hoor.
pi_16472919
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:08 schreef Brasco125 het volgende:

[..]

Schijnbaar lul ik dus uit mijn nek. Feit is dat ze een hoop risico nemen dus ze aan de ene kant moeten nemen maar aan de andere kant financieel niet kunnen nemen.

Ooit de jaarverslagen van Nintendo gelezen? Bv gelezen dat Pokemon in 2002 voor Nintendo 3 miljard dollar heeft opgeleverd? Bv dat de productiekosten van de GC erg laag zijn zodat ze met een verkoopprijs van 99 dollar maar (erg) weinig verlies draaien en die meestal goedgemaakt wordt door de verkopen van first en second party titels?

*zucht*

woensdag 21 januari 2004 @ 22:11:42 #199
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_16472922
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:08 schreef Brasco125 het volgende:

[..]

Kijk, dit was niet uit je eerdere verhaal op te maken Maar dat risico hoeven ze echt niet te nemen hoor Als ze als eerste een next gen console launchen, die betaalbaar is, met een goede lineup was er ook niets aan de hand geweest.

Nintendo heeft altijd al willen experimenteren, kijk naar Wario Ware, kijk naar Four Swords, kijk naar de GBA - Cube connectivity

woensdag 21 januari 2004 @ 22:14:54 #200
26098 Notorious
100% pure hatred
pi_16473010
quote:
Dus dingen als "d00m3d!!! " mag je gerust voor je laten hoor als dat je enige bijdrage is aan het verhaal...
Ach ja de waarheid is hard he?

Ik zie het nut van dit ding niet in Nintendo zou zich beter op de falende Cube kunnen richten dan met deze onzin te komen. En als Sony's PSP uitkomt komen ze vast weer met een nieuwe GBA... Die Game Boys beginnen net PC's te lijken steeds als je eentje koopt komt er kort daarna weer een nieuwe uit.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')