quote:Bron: Nintendo Benelux. Onverkort persbericht.
NINTENDO KONDIGT DRAAGBAAR SPELSYSTEEM MET DUBBEL SCHERM AAN"Mystery Product" wordt later dit jaar gelanceerd
21 januari 2004 - Een geheel nieuwe benadering van videogames - twee verschillende schermen in de palm van je hand - zal later dit jaar resulteren in de lancering van een nieuw portable spelsysteem: Nintendo DS (tijdelijke naam).
Deze aankondiging geeft slechts een hint van de extra mogelijkheden en voordelen, die in mei worden getoond tijdens de Electronic Entertainment Expo (E3) in Los Angeles. Tegen de tijd dat de volledige gegevens bekend zijn gemaakt, zullen spelers de innovatieve voordelen zien op het gebied van interactie.
Spelers kunnen een spel vanuit twee verschillende oogpunten bekijken, waardoor de snelheid en strategie worden verbeterd. In een voetbalspel bijvoorbeeld, kun je het hele veld op één scherm bekijken, terwijl op het andere scherm de tackle of het doelpunt van een individuele voetballer wordt uitgelicht. Spelers hoeven een spel niet langer te onderbreken om het camerapunt te veranderen of te wisselen tussen een gevecht en een plattegrond van de omgeving. Met Nintendo DS kan dit tegelijkertijd, door simpelweg naar het andere scherm te kijken.
Satura Iwata, president van Nintendo, legt uit: "We hebben Nintendo DS gebaseerd op een geheel nieuw concept, in vergelijking met bestaande spelsystemen, om spelers in de 21ste eeuw te voorzien van een unieke spelervaring."
Nintendo DS maakt gebruik van twee aparte TFT LCD-schermen met een beelddiagonaal van 7,6 cm., afzonderlijke processors en een semi-conductorgeheugen van maximaal 1 Gigabit. Naar verwachting wordt het systeem aan het eind van 2004, wereldwijd gelanceerd. Afgezien van de door Nintendo ontwikkelde software, is het bedrijf in gesprek met tal van 'third party' spelontwikkelaars. Nintendo DS wordt naast de bestaande Game Boy Advance en Nintendo GameCube in de markt gezet.
DS zal dus Dual Screen betekenen. 1 Gbit ram is 256 Megabyte. Twee onwijs grote TFT schermen. Ben benieuwd.
Er zijn nog geen plaatjes beschikbaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 21-01-2004 09:21]
quote:
Nintendo unveils dual-screen portable game unitLOS ANGELES, Jan 20 (Reuters) - Nintendo Co Ltd (7974.OS: Quote, Profile, Research) , after months of hinting it would roll out a new game product in 2004, on Tuesday took the wraps off Nintendo DS, a portable videogame system with dual side-by-side screens.
The company said it would hold back most details of the new product until the games industry's Electronic Entertainment Expo in Los Angeles this May, but said it has already begun talks with game publishers around the world about developing software for the new device.The unit will feature two three-inch LCD screens, dual processors and up to one gigabit of semiconductor memory. It is scheduled for launch by the end of this year and will be marketed alongside the company's GameCube home gaming console and Game Boy Advance handheld device, Nintendo said.
Nintendo was expected by industry players to offer some sort of new handheld product this year to compete with Sony Corp's (6758.T: Quote, Profile, Research) PSP, an advanced handheld gaming device set for launch by the end of the year. Sony already dominates the console games market with its PlayStation 2.
Nintendo said the the dual screens on the new game machine would let players see the same game from two different perspectives, or see game action on one screen while looking at a map of the game environment on the other.
quote:Nee, anders had ik ze gehad.
Op woensdag 21 januari 2004 09:08 schreef apengek het volgende:
klinkt leukal plaatjes???
quote:
1 Gbit ram is 256 Megabyte.
quote:Nee. De reden dat ze Gbits gebruiken is dat het geen 8 bit console is. Dus 1 gbit ram op een 16 bit console is 128 megawords, en op een 32 bit console slechts 64 mega-long words.
Op woensdag 21 januari 2004 09:21 schreef B03S het volgende:[..]
Met 1 Gbit wordt toch de geheugen bandbreedte bedoeld en niet de hoeveelheid geheugen?
quote:Ik denk als ze dat gaan doen dat het snel afgelopen is met Nintendo.
Op woensdag 21 januari 2004 09:26 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vraag me af of dit slim is van Nintendo om nog een console op de markt te introduceren. Overigens zou het me niks verbazen als de volgende echte console wordt gecanceled en ze zich (wat hardware betreft) volledig gaan richten op de handheld markt.
quote:Nintendo heeft nog best wel veel macht in handen hoor. Zo snel pest je ze niet weg. De SNES zou ook verliezen van de Sega Megadrive, hadden veel mensen voorspeld. En de NES werd gelanceerd tijdens de video game crash in Amerika!
Op woensdag 21 januari 2004 09:26 schreef Strolie75 het volgende:
Ik vraag me af of dit slim is van Nintendo om nog een console op de markt te introduceren. Overigens zou het me niks verbazen als de volgende echte console wordt gecanceled en ze zich (wat hardware betreft) volledig gaan richten op de handheld markt.
quote:Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben.
Op woensdag 21 januari 2004 09:36 schreef Khadgar het volgende:[..]
Nintendo heeft nog best wel veel macht in handen hoor. Zo snel pest je ze niet weg. De SNES zou ook verliezen van de Sega Megadrive, hadden veel mensen voorspeld. En de NES werd gelanceerd tijdens de video game crash in Amerika!
quote:Volgens mij onderschat jij de GBA nogal
Op woensdag 21 januari 2004 09:40 schreef Fathom het volgende:[..]
Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben.
quote:Nintendo heeft nog geen enkel jaar verlies gedraait. Nu de gamecube 99 eurie is draaien ze een beetje verlies op dat ding. Maar dankzij de software staan ze vet in de plus. Sony & M$ kunnen nu wel meer geld hebben, Nintendo heeft nog een buffer van 330 miljoen dollar. Ze kunnen echt wel wat experimenteren zonder dat ze failliet gaan.
Op woensdag 21 januari 2004 09:40 schreef Fathom het volgende:[..]
Nintendo verliest per jaar echt super veel. Ze zijn dom geweest en hebben te lang gewacht met een opvolger voor de SNES. Daarna bleven ze eigenwijs doorgaan met cartridges. En nu komen ze weer met een GameCube waar ze lang verlies op hebben geleden. En of ze nog uit die kosten komen is de vraag. De Advance is een succes omdat veel mensen die een snes hebben gehad deze willen door de oude game sdie terug komen. Als Nintendo doorgaat met domme fouten komen redden ze het niet tegen Sony & Microsoft die op dit moment gewoon meer geld hebben.
Ik kijk enorm uit naar de Nintendo DS. Het is echt te vet als je bvb een shooter speelt, waar je op het ene scherm bvb het security camera beeld ziet, en in het andere scherm het gewone spel.
quote:yep yep. Dit kan echt heel vetjes worden. Ookal is het alleen geschikt voor een klein publiek( zoals iwata al zei).
Op woensdag 21 januari 2004 10:30 schreef Strolie75 het volgende:
[afbeelding]
quote:
I agree that it's not a replacement for the GCN or GBA, but it doesn't really solve any of Nintendo's problems. Now, I'm not going to proclaim it the Virtual Boy 2 or anything, but who exactly is this product for? Nintendo fans are likely to snatch it up, but that's about it. The DS does nothing to expand Nintendo's audience. Iwata pretty much said it himself. The DS isn't for everybody, but a product for everybody is precisely what Nintendo needs.Iwata goes on to say that he wants to offer his customers a, "play experience that they've never had before." Is anyone really dying for this kind of experience? It might be novel, it might be innovative, and some first-party titles will make incredible use of it, but so what? I don't think the mainstream will care, and really that's the market segment Nintendo needs to do better with.
Now, just so nobody calls me a Nintendo hater, there are some interesting things going on here. Obviously, the DS will be considerably more powerful than the GBA. I'm really looking forward to seeing the system in action at E3. The first-party games should be excellent and tout some really creative features. And if Nintendo includes some form of wireless connectivity, the multiplayer gaming could be awesome. All that said, there's still a lot of vital information lacking on the device. And this announcement doesn't do anything to dampen my desire for Sony's PSP... but all that could change after I've seen both systems.
quote:Het idee is misschien nieuw, maar kom op hey. Alsof je voor de meeste games 2 schermen nodig hebt. Leuk dat je even naar links kunt kijken naar een map, maar hoe vaak doe je dat nu uiteindelijk met handheld games? Ik zou het een flinke domper vinden als ik Nintendo-fanboy zou zijn.
Op woensdag 21 januari 2004 10:13 schreef BMH het volgende:[..]
Nintendo heeft nog geen enkel jaar verlies gedraait. Nu de gamecube 99 eurie is draaien ze een beetje verlies op dat ding. Maar dankzij de software staan ze vet in de plus. Sony & M$ kunnen nu wel meer geld hebben, Nintendo heeft nog een buffer van 330 miljoen dollar. Ze kunnen echt wel wat experimenteren zonder dat ze failliet gaan.
Ik kijk enorm uit naar de Nintendo DS. Het is echt te vet als je bvb een shooter speelt, waar je op het ene scherm bvb het security camera beeld ziet, en in het andere scherm het gewone spel.
En dan hebben ze de prijs nog niet eens laten weten....
quote:Tijdelijk slotje dan maar?
Op woensdag 21 januari 2004 10:49 schreef BMH het volgende:
we kunnen nu allemaal wel gaan speculeren of het wat word of niet, maar dat heeft geen enkele zin. W8 gewoon tot mei en oordeel dan pas.
quote:Daar heb je wel gelijk in, alleen is Nintendo op het gebied van marketing om te huilen. Ik heb in elk geval het idee of ik al naar een 2 jaar durend auto-ongeluk aan het kijken ben.
Op woensdag 21 januari 2004 10:54 schreef Khadgar het volgende:
Het ligt misschien aan mij, maar ik heb er vertrouwen in. Elk spelconcept, elke console van Nintendo is altijd goed doordacht geweest.
quote:Ja voor de Japanse markt misschien maar ik heb er helemaal geen plezier aan gehad. Onding van een gaycube had ik nooit moeten aanschaffen.
Het ligt misschien aan mij, maar ik heb er vertrouwen in. Elk spelconcept, elke console van Nintendo is altijd goed doordacht geweest.
NINTENDO ZUIGT!
quote:Fanboy
Ja voor de Japanse markt misschien maar ik heb er helemaal geen plezier aan gehad. Onding van een gaycube had ik nooit moeten aanschaffen.
NINTENDO ZUIGT!
Ik vind het maar een vreemde aankondiging, het zou toch iets revolutionairs worden ? Nou, 2 schermpjes vind ik allang niet meer revolutionair.....
quote:Ja, ze hullen zichzelf altijd in stilte. Bizarre tactiek, zal wel iets Japans zijn...
Op woensdag 21 januari 2004 10:57 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Daar heb je wel gelijk in, alleen is Nintendo op het gebied van marketing om te huilen. Ik heb in elk geval het idee of ik al naar een 2 jaar durend auto-ongeluk aan het kijken ben.
quote:Sorry B, maar die vergelijking klopt niet. Dat de Cube niet jouw soort games draagt is jammer, maar het toont niet aan dat Nintendo zuigt. Ikzelf ben uiterst tevreden met m'n cube en de games er op.
Op woensdag 21 januari 2004 10:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja voor de Japanse markt misschien maar ik heb er helemaal geen plezier aan gehad. Onding van een gaycube had ik nooit moeten aanschaffen.NINTENDO ZUIGT!
quote:Hoeveel consoles met 2 schermen ken jij dan? En kom niet aan met die Game&Watch troep, daar diende het een heel ander doel.
Op woensdag 21 januari 2004 10:59 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Fanboy
Ik vind het maar een vreemde aankondiging, het zou toch iets revolutionairs worden ? Nou, 2 schermpjes vind ik allang niet meer revolutionair.....
quote:Nou misschien wil jij eens 5 coole games opnoemen op dat ding.
Op woensdag 21 januari 2004 10:59 schreef Khadgar het volgende:Sorry B, maar die vergelijking klopt niet. Dat de Cube niet jouw soort games draagt is jammer, maar het toont niet aan dat Nintendo zuigt. Ikzelf ben uiterst tevreden met m'n cube en de games er op.
Ik zou niet verder komen dan Zelda the WW om zn celshaded looks, en dan mario party, leuk als je met een stel vrienden een krat bier op hebt en de concert dvd's hebt gezien. Rest boeit echt niet, of is op een andere console wel beter. (Ik noem een Xbox )
Serieus.. noem er nog eens 5 op.
quote:Niet zo overdrijven, de Gamecube als machine heeft zeker een aantal goede pluspunten; zoals de fijnste controller en de enige huidige console die echt persoonlijkheid heeft. Verder zijn er toch een aantal zeer goede games als Resident Evil, Super Monkey Ball en Metroid Prime op verschenen. Nintendo SUCKED inderdaad, maar dan wel wat marketing betreft! Hun producten zijn gewoon goed.
Op woensdag 21 januari 2004 10:57 schreef Bastard het volgende:
Ja voor de Japanse markt misschien maar ik heb er helemaal geen plezier aan gehad. Onding van een gaycube had ik nooit moeten aanschaffen.NINTENDO ZUIGT!
Ik hoop daarom nog steeds dat ze gaan samenwerken met Microsoft voor de XBox2. Samen moet het toch wel lukken om de macht van Sony te breken.
quote:Zonder Nintendo geen Playstation is mijn mening, en mocht hij er zijn gekomen (kan me niet voorstellen) dan was hij zeker niet wat het geweest is. Zoveel vindingen van Nintendo zijn terug te vinden in de huidige consoles en aanverwanten.
Op woensdag 21 januari 2004 10:57 schreef Bastard het volgende:[..]
Ja voor de Japanse markt misschien maar ik heb er helemaal geen plezier aan gehad. Onding van een gaycube had ik nooit moeten aanschaffen.
NINTENDO ZUIGT!
Die DS wordt dus een produkt voor een kleine markt, leuk voor in m'n verzameling al ben ik bang voor de prijs (zal wel tussen de SP en de PSP in gaan hangen, 200-250?). Maar we wachten geduldig af, Nintendo heeft mij in ieder geval nog nooit teleurgesteld kwa consoles, allemaal hadden ze wel iets wat ze boven de anderen deed uitstijgen imho.
quote:1. Resident Evil
Op woensdag 21 januari 2004 11:03 schreef Bastard het volgende:
Serieus.. noem er nog eens 5 op.
quote:Subjectief BS, ik vind dat de Xbox controllert heerlijk in mn hand ligt en echt een eigen karakter heeft.
Op woensdag 21 januari 2004 11:05 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Niet zo overdrijven, de Gamecube als machine heeft zeker een aantal goede pluspunten; zoals de fijnste controller en de enige huidige console die echt persoonlijkheid heeft.
quote:Toegegeven, RE ziet er waanzinnig uit, alleen de besturing is zo passe! SMB, irritant kut spelletje dat ik soortgelijk ook allemaal wel op internet gratis kan spelen. MP, grafisch geen hoogtepunt, ken zeker wel betere FPS, zitten originele dingen in.
Verder zijn er toch een aantal zeer goede games als Resident Evil, Super Monkey Ball en Metroid Prime op verschenen.
quote:Strak plan.
Nintendo SUCKED inderdaad, maar dan wel wat marketing betreft! Hun producten zijn gewoon goed.Ik hoop daarom nog steeds dat ze gaan samenwerken met Microsoft voor de XBox2. Samen moet het toch wel lukken om de macht van Sony te breken.
quote:Zwaar discutabel voor mij dus.. die laatste heb ik ook gespeeld. Kreeg er nou niet echt een natte plek van in mn broekje.
Op woensdag 21 januari 2004 11:07 schreef Strolie75 het volgende:[..]
1. Resident Evil
2. Resident Evil 0
3. Super Monkey Ball
4. Metroid Prime
5. Mario Kart
Maar goed, ieder zn games natuurlijk.. en het is duidelijk dat er hele volksstammen wel, een voor mij geheel onbekend, fijne tijd hebben op dat ding.
quote:De klote besturing van RE draagt bij aan de sfeer, en MP is geen FPS-shooter!
Op woensdag 21 januari 2004 11:08 schreef Bastard het volgende:
Toegegeven, RE ziet er waanzinnig uit, alleen de besturing is zo passe! SMB, irritant kut spelletje dat ik soortgelijk ook allemaal wel op internet gratis kan spelen. MP, grafisch geen hoogtepunt, ken zeker wel betere FPS, zitten originele dingen in.
En ik moet zeggen dat de GC meer goede exclusieve titels heeft dan de XBox.
quote:Ik ga ze niet eens tellen en vergelijk met elkaar, want ik zie er ook helemaal geen voordeel aanhangen als iets "Exclusief" zou zijn. Daarnaast, laat die exclusieve titels maar lekker op de GC, denk toch niet dat ik ooit een SMB op de xbox zou kopen bv?
Op woensdag 21 januari 2004 11:12 schreef Strolie75 het volgende:En ik moet zeggen dat de GC meer goede exclusieve titels heeft dan de XBox.
quote:Dan heb je het weer over de persoonlijke voorkeuren en smaak van mensen.
Op woensdag 21 januari 2004 11:14 schreef Bastard het volgende:
Ik ga ze niet eens tellen en vergelijk met elkaar, want ik zie er ook helemaal geen voordeel aanhangen als iets "Exclusief" zou zijn. Daarnaast, laat die exclusieve titels maar lekker op de GC, denk toch niet dat ik ooit een SMB op de xbox zou kopen bv?
Dit zal net zoiets worden als de virtual boy of de nintendo 64dd: Alleen in Japan en leuk voor verzamelaars.
Ik hoop natuurlijk dat ik het fout heb..
En die game bestaat dus al
quote:Fanboy
Op woensdag 21 januari 2004 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding] NINTENDO [afbeelding]
quote:Dan heb jij zeker nog nooit Rayman 3 gespeeld met de Cube-GBA link!
Op woensdag 21 januari 2004 10:35 schreef Strolie75 het volgende:
Zoals met elke console zal het succes van de DS afhangen van de software (de games!). Nu is de vraag of die 2 schermen echt een onderdeel van het spel worden of gewoon een leuk gimmick (zoals de GBA-GC link) waar je voor de rest geen ruk aan hebt.
quote:Goede lijst, maar ik persoonlijk zou zeggen:
Op woensdag 21 januari 2004 11:07 schreef Strolie75 het volgende:[..]
1. Resident Evil
2. Resident Evil 0
3. Super Monkey Ball
4. Metroid Prime
5. Mario Kart
1. Metroid Prime
2. Resident Evil 0/Resident Evil
3. Pikmin
4. Eternal Darkness: Sanity's Requiem
5. Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader
Magoed, ieder zijn meug.
Mooie lijsten inderdaad. Maar een top 5 is te weinig voor de GameCube
01. Zelda WW
02. Eternal Darkness
03. Resident Evil
04. Resident Evil 0
05. F-zero GX
06. Mario Kart DD
07. Metroid Prime
08. XIII
09. Starfox Adventures
10. Mario Sunshine
[Dit bericht is gewijzigd door Flexidexi op 21-01-2004 12:41]
quote:Dat een niet-exclusive als XIII de Top 10 haalt zegt al genoeg...
Op woensdag 21 januari 2004 12:36 schreef Flexidexi het volgende:
Er wordt hier teveel gezegt dat het gaat om een opvolger van GBA. Nou, dat is het niet. Nintendo komt in strijd met de PSP echt wel met iets anders. Tenminste, dat mag ik hopen. Iwata zegt niks voor niks dat dit product hun derde is NAAST de GameCube en de GBA.Mooie lijsten inderdaad. Maar een top 5 is te weinig voor de GameCube
01. Zelda WW
02. Eternal Darkness
03. Resident Evil
04. Resident Evil 0
05. F-zero GX
06. Mario Kart DD
07. Metroid Prime
08. XIII
09. Starfox Adventures
10. Mario Sunshine
Het gaat om wat je van de DS verwacht
quote:Alleen jammer dat ze al sinds jaar en dag schijt hebben aan Europa.
Op woensdag 21 januari 2004 11:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding] NINTENDO [afbeelding]
quote:Ik denk dat dat toch echt een persoonlijk iets is..
Op woensdag 21 januari 2004 11:05 schreef Strolie75 het volgende:
zoals de fijnste controller
Persoonlijk zie ik het nut niet van 2 beeldschermen, aangezien je toch maar 1 controller hebt, en als er bv op een speler (voetbal) ingezoomed wordt die jij op dat moment niet bestuurd wat is het nut er dan van Behalve dat het een leuke gimmick is, kan ik me er op dit moment niet echt nuttige gameplay ontwikkelingen bij voorstellen maar ik wacht rustig af
Daarnaast is hij natuurlijk weer mega slecht gepositioneerd in de markt, en zal ongetwijfeld een beroerde marketing meekrijgen maar dat is natuurlijk niks nieuws onder de zon
quote:Een tweede beeldschermpje lijkt mij juist erg geil. Bijvoorbeeld bij een FSP-shooter (voor zover dit mogelijk is op een handheld).
Op woensdag 21 januari 2004 13:17 schreef febster het volgende:
Maar goed dames en heren het ging over de Nintendo DS en niet over top 10 lijstjes, welke controller lekkerder in de hand ligt etcPersoonlijk zie ik het nut niet van 2 beeldschermen, aangezien je toch maar 1 controller hebt, en als er bv op een speler (voetbal) ingezoomed wordt die jij op dat moment niet bestuurd wat is het nut er dan van
Behalve dat het een leuke gimmick is, kan ik me er op dit moment niet echt nuttige gameplay ontwikkelingen bij voorstellen maar ik wacht rustig af
Daarnaast is hij natuurlijk weer mega slecht gepositioneerd in de markt, en zal ongetwijfeld een beroerde marketing meekrijgen maar dat is natuurlijk niks nieuws onder de zon
quote:pfffffffffff...
Dat een niet-exclusive als XIII de Top 10 haalt zegt al genoeg...
Dit zijn maar geruchten..
Ik blijf er wel vertrouwen in hebben!
Ik hoop alleen dat ze met een nieuwe console eens wat revolutionairs gaan doen! En je moet goedkoop online kunnen..!
Overigens heeft Nintendo verreweg de beste titels. Op de XBox lijken ze allemaal op elkaar! Alleen jammer dat de Mario op de GC niet zo geslaagd is.. !
1) Viewtful Joe!
2) Pikmin
3) Zelda
4) Resident Evil
5) Mario Kart!
quote:Jah, daar is markt voor
Op woensdag 21 januari 2004 13:23 schreef Oksel het volgende:
En een nieuwe handheld..!? Lijkt me momenteel niet echt nuttig! Doe mij maar een knaller van een console!
En de spellen worden waarschijnlijk geplaatst op 1gigbit grote semiconductor. Dus geen DVD's zoals de PSP gaat gebruiken. Das wel jammer.
[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 21-01-2004 13:54]
quote:Kei geil en "
Op woensdag 21 januari 2004 13:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:[..]
Een tweede beeldschermpje lijkt mij juist erg geil. Bijvoorbeeld bij een FSP-shooter (voor zover dit mogelijk is op een handheld).
Daarnaast heb ik altijd zo'n donkey-kong ding willen hebben waar ook twee beeldschermpjes opzaten. Een beetje van het ene naar de andere beeldscherm lopen
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 13:55]
Maar Nintendo is nou eenmaal altijd eigenwijs, en soms lijkt het erop alsof ze helemaal geen ambitie hebben om nummer 1 te worden in de bizz.
quote:Sorry dat ik af en toe beetje semi boos cq cynisch reageer, maar ik word me toch wel een partij moe van Nintendo hoor...
Op woensdag 21 januari 2004 13:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je hebt een punt Febster. Net als altijdMaar Nintendo is nou eenmaal altijd eigenwijs, en soms lijkt het erop alsof ze helemaal geen ambitie hebben om nummer 1 te worden in de bizz.
quote:Feit blijft dat de consument niet ergens op wacht
Op woensdag 21 januari 2004 13:56 schreef febster het volgende:[..]
Sorry dat ik af en toe beetje semi boos cq cynisch reageer, maar ik word me toch wel een partij moe van Nintendo hoor...
Net alsof ze het leuk vinden om de consument te pesten met producten waar ze telkens net niet op zitten te wachten
quote:1 gigabit=dus 125 MB aan ruimte, dus even nadenkend, N64 kwaliteit?? Want ik meen dat Zelda OoT iets van 60 MB groot ofzo was/is (belachelijk weinig dus
Op woensdag 21 januari 2004 13:51 schreef BMH het volgende:
ff voor de duidelijkheid de 2 schermen staan VERTICAAL geplaatst.En de spellen worden waarschijnlijk geplaatst op 1gigbit grote semiconductor. Dus geen DVD's zoals de PSP gaat gebruiken. Das wel jammer.
En natuurlijk geen DVD's want die zijn kopieerbaar, wat dat betreft doet Nintendo het altijd wel slim, spellen zijn razend moeilijk kopieerbaar
quote:volgens mij zijn N64 roms tussen de 10 en 25 mb.
Op woensdag 21 januari 2004 13:59 schreef febster het volgende:[..]
1 gigabit=dus 125 MB aan ruimte, dus even nadenkend, N64 kwaliteit?? Want ik meen dat Zelda OoT iets van 60 MB groot ofzo was/is (belachelijk weinig dus
)
En natuurlijk geen DVD's want die zijn kopieerbaar, wat dat betreft doet Nintendo het altijd wel slim, spellen zijn razend moeilijk kopieerbaar
![]()
Stel het word zoiets als dit dan zie ik hier totaal het nut niet van in. Doe dan maar 1 groot scerm en dan N64 kwaliteit of hoger. Maar een vreemd concept met 2 schermen
quote:Ik snap wat je zegt, maar om de "consument" nu als IQ loze massa af te schilderen gaat me ook weer iets te ver
Op woensdag 21 januari 2004 13:57 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Feit blijft dat de consument niet ergens op wacht
Ze willen alleen wat ze zien op de tv. Of het nou goed is of niet.
Als je een goed product hebt en je doet zoals Nintendo (EU wise) weinig aan marketing cq promotie van je product, dan kan het nog wel aanslaan als tenminste je doelgroep het een goed product vindt en dat gaat doorbriefen aan leefdtijd genoten cq hun eigen "marketing" begint
quote:Dat zou wel cool zijn.
Op woensdag 21 januari 2004 13:59 schreef BMH het volgende:
Op ign hopen ze dat je het scherm kunt loskoppelen en dus draadloos beeld krijgen. Dan kun je dat scherpje op je N5 controller klikken en krijg je het zelfde idee als de Gamecube <->GBA link
Zowieso zie ik nog steeds wel wat in die link, maar niet op de manier zoals die nu gebruikt word Te weinig namelijk.
Daarom ben ik ook benieuwd naar Pacman VS, Zelda Four Swords en FF:CC.
Sommige games hebben niets aan zo'n link up, maar (tactical) shooters en RPG's zouden het zeker goed kunnen gebruiken
nog 1 keer: De schermen zijn verticaal geplaatst. dus niet in breedbeeld.
[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 21-01-2004 14:06]
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:04 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
LOLnog 1 keer: De schermen zijn verticaal geplaatst. dus niet in breedbeeld.
quote:Of met splinter cell je cameratje
Op woensdag 21 januari 2004 14:05 schreef Hellrazor het volgende:
Dit lijkt mij echt cool speel je MGS op je DS onder de radar boven de gameplay
quote:Dus minimaal N64 kwaliteit en misschien zelfs nog iets beter
Op woensdag 21 januari 2004 14:01 schreef BMH het volgende:[..]
volgens mij zijn N64 roms tussen de 10 en 25 mb.
Maar 3D gaming op een klein tft schermpje, is dat wat?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat is je bron daarvan BMH?
quote:
Nintendo announces the end of year launch of a new portable game system
with two monitors, the Nintendo DS (temp). By adopting two TFT LCD's in
a vertical position as well as two CPU's, the Nintendo DS will provide
unprecedented and brand new interactive entertainment experiences.
quote:Ja dat kan goed. Op de GBA heb je ook wel FPS en die spelen ook lekker
Op woensdag 21 januari 2004 14:08 schreef febster het volgende:[..]
Dus minimaal N64 kwaliteit en misschien zelfs nog iets beter
?
Maar 3D gaming op een klein tft schermpje, is dat wat?
[Dit bericht is gewijzigd door BMH op 21-01-2004 14:11]
quote:Dat zou beter verkopen dan een dubbel scherm
Op woensdag 21 januari 2004 14:08 schreef febster het volgende:[..]
Dus minimaal N64 kwaliteit en misschien zelfs nog iets beter
?
quote:Als je even leest, zie je dat je en N64 kwaliteit (of nog beter?) krijgt+2 schermpjes
Op woensdag 21 januari 2004 14:11 schreef Fathom het volgende:[..]
Dat zou beter verkopen dan een dubbel scherm
Zelfs Nintendo.nl zelf zegt niets over vertikaal of horizontaal
quote:Ik heb liever 1 groot scherm. Maarja das persoonlijk
Op woensdag 21 januari 2004 14:13 schreef febster het volgende:[..]
Als je even leest, zie je dat je en N64 kwaliteit (of nog beter?) krijgt+2 schermpjes
quote:Ik ook, want ik vind 3" schermpjes eigenlijk niet echt supergroot
Op woensdag 21 januari 2004 14:19 schreef Fathom het volgende:[..]
Ik heb liever 1 groot scherm. Maarja das persoonlijk
quote:Dit werd ge-emailed door de Nintendo's Members Club:
Op woensdag 21 januari 2004 14:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
BMH: geen enkele bron zegt hetzelfde over de schermen, gewoon dat het er 2 worden.Zelfs Nintendo.nl zelf zegt niets over vertikaal of horizontaal
quote:
Nintendo announces the end of year launch of a new portable game system
with two monitors, the Nintendo DS (temp). By adopting two TFT LCD's in
a vertical position as well as two CPU's, the Nintendo DS will provide
unprecedented and brand new interactive entertainment experiences.
Today's announcement is just a glimpse of the additional features and
benefits that will be shown in full at the Electronic Entertainment Expo
(E3) in Los Angeles in May. Once fully revealed, players will see the
innovative advance in game interaction.
From information made available today, players can look forward to being
able to manage their game progress from two different perspectives,
enhancing both the speed and strategy of the challenge. For example in
a football game, you can view the whole game on one screen, while
simultaneously focusing on an individual footballer's tackle or goal on
the other screen. Players will no longer be forced to interrupt game
play to shift perspective, such as moving from a wide shot to a close
up, or alternating between a character's ongoing battle and a map of
their environment. Nintendo DS makes it possible to perform the tasks in
real time by simply glancing from one screen to the other.
Satoru Iwata, Nintendo president, explains: "We have developed Nintendo
DS based upon a completely different concept from existing game devices
in order to provide players with a unique entertainment experience for
the 21st century"
Nintendo DS features two separate 3" (75mm) TFT LCD display panels,
separate processors, and semiconductor memory of up to 1 Gigabit. It is
scheduled to launch worldwide before the end of 2004. In addition to
Nintendo developed software, the company is in discussions with third
party game developers around the world.
Nintendo DS will be marketed separately from the existing Nintendo Game
Boy Advance portable system and Nintendo GameCube home console.
Jammer
quote:nee de huidige SP afmetingen
Op woensdag 21 januari 2004 14:21 schreef febster het volgende:[..]
Ik ook, want ik vind 3" schermpjes eigenlijk niet echt supergroot
quote:Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het 2 horizontale schermen zijn maar boven elkaar geplaatst (dus verticaal ).
Op woensdag 21 januari 2004 14:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
OkJammer
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 14:25 schreef BMH het volgende:[..]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het 2 horizontale schermen zijn maar boven elkaar geplaatst (dus verticaal ).
Wachten tot mei
quote:Wat? Het internet??
Op woensdag 21 januari 2004 14:11 schreef Mr.Noodle het volgende:Vreemd
quote:*kuch* Virtual Boy *kuch*
Zo lijkt het scherm waar je op speelt veel groter omdat je niet die iritante extra info in beeld hebt.
quote:De virtual Boy was een goed idee, alleen was de hardware nog niet zo ver gekomen om het goed te laten werken.
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef Pirate_Jim het volgende:[..]
*kuch* Virtual Boy *kuch*
quote:Dat was een mooi experiment hoor
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef Pirate_Jim het volgende:[..]
*kuch* Virtual Boy *kuch*
Er zijn op het ogenblik teveel Playstation gebruikers die ALS ze een portable willen naar de PSP gaan. Dan zijn er de GBA gebruikers. Het lijkt er NIET op dat de GBA/GBC en GB spellen gespeeld kunnen worden. De gebuikers van de Gameboy zijn het na de pocker, twee jaar colour en alweer twee versie van de GBA wel zat om te investeren in nieuwe portable hardware van Nintendo.
Vergelijk het ns met de N-gage. Een nieuwe console, nieuwe manier van games, lack of 3rd party support = Draait voor geen meter.
Trouwens dat Nintendo altijd alles eerst goed uitdenkt voordat ze iets releasen; no way. Het is flauw maar begin maar ns met de Virtual boy.
Toen kwam het cartridge debakel van de N64. De Gameboy colour met ZEER matige games, de Gameboy advance die na eertje jaartje of anderhalf alweer werd vervangen door de SP omdat iedereen klaagde over het scherm en de Gamecube die gewoon een lack aan originele Nintendo Titels heeft. (kijk ns naar die lijstjes, de helf is 3rd party;
Goede spellen: Super monkeyball (SEGA), Resident evil serie (Capcom), XIII (Argonaut geloof ik) F-Zero (door SEGA gedeveloped) etc.
De Nintendo titels die uitkomen zijn goed maar er zijn zooooooooooveel
oude ideeen. Weer een Mario kart (je hoort me niet klagen hoor) weer
een Mario party, weer een Mario Golf titel, weer een Mario tennis. MARIO MARIO MARIO bedenkt ns wat anders als dan steeds te blijven hangen aan die ene franchise.
Sorry maar dit riekt echt naar een Virtual boy 2. Success wise.
Het heeft zin om een portable met twee schermen uit te geven als; (imo)
Je het LAAT dit jaar of volgend jaar pas doet, backwards compatible
met alle GB catridges (wordt wat saai nu maar ja je houd een hoop vaste klanten op die manier) en met een hele bundel ECHT goede games. Niet 80% 'zeer-middelmatige' games.
Ik wens ze wel succes maar ik zie het zo nog niet gebeuren..
Dat moet er zooo ongelofelijk vet uit zien!
Maar waarom iedereen WEL positief is over de PSP en niet over dit Geeeen idee
De concept art van de PSP sucked big time... TIP TOETSEN
quote:Nintendo probeert ook niet met dit ding de Handheld markt te veroveren hoor. Dat laat nintendo over aan de Nieuwe gameboy. Dit word weer een heel andere ervaring die je niet kunt vergelijken en daarom ook goed naast de andere spel machines kan bestaan. Er is namelijk geen regel dat je maar 1 handheld mag kopen.
Op woensdag 21 januari 2004 14:36 schreef C2000 het volgende:
Ik ben bang dat het een flop wordt. Serieus.Er zijn op het ogenblik teveel Playstation gebruikers die ALS ze een portable willen naar de PSP gaan. Dan zijn er de GBA gebruikers. Het lijkt er NIET op dat de GBA/GBC en GB spellen gespeeld kunnen worden. De gebuikers van de Gameboy zijn het na de pocker, twee jaar colour en alweer twee versie van de GBA wel zat om te investeren in nieuwe portable hardware van Nintendo.
Vergelijk het ns met de N-gage. Een nieuwe console, nieuwe manier van games, lack of 3rd party support = Draait voor geen meter.
Trouwens dat Nintendo altijd alles eerst goed uitdenkt voordat ze iets releasen; no way. Het is flauw maar begin maar ns met de Virtual boy.
Toen kwam het cartridge debakel van de N64. De Gameboy colour met ZEER matige games, de Gameboy advance die na eertje jaartje of anderhalf alweer werd vervangen door de SP omdat iedereen klaagde over het scherm en de Gamecube die gewoon een lack aan originele Nintendo Titels heeft. (kijk ns naar die lijstjes, de helf is 3rd party;Goede spellen: Super monkeyball (SEGA), Resident evil serie (Capcom), XIII (Argonaut geloof ik) F-Zero (door SEGA gedeveloped) etc.
De Nintendo titels die uitkomen zijn goed maar er zijn zooooooooooveel
oude ideeen. Weer een Mario kart (je hoort me niet klagen hoor) weer
een Mario party, weer een Mario Golf titel, weer een Mario tennis. MARIO MARIO MARIO bedenkt ns wat anders als dan steeds te blijven hangen aan die ene franchise.Sorry maar dit riekt echt naar een Virtual boy 2. Success wise.
Het heeft zin om een portable met twee schermen uit te geven als; (imo)
Je het LAAT dit jaar of volgend jaar pas doet, backwards compatible
met alle GB catridges (wordt wat saai nu maar ja je houd een hoop vaste klanten op die manier) en met een hele bundel ECHT goede games. Niet 80% 'zeer-middelmatige' games.Ik wens ze wel succes maar ik zie het zo nog niet gebeuren..
BTW Wat ik me net bedenk, meestal zijn de SCHERMEN van de portables het duurst om te maken. Betekent dus dat met 2 schermen dit wel ns een erg pittige prijs zou kunnen worden. Lijkt me ook niet aantrekkelijk voor de gemiddelde consument.
Er zijn veel toepassing voor te bedenken, zo zou een rts ook prima kunnen werken, als je de complete hud op het ene scherm doet en het speelveld op het andere. Of een rpg waarbij je niet constant hoeft te switchen van beeld om iets anders te selecteren. Voor sport sims is het ook uitstekend, simpel en alleen al omdat je bijvoorbeeld meerder camera standpunten kan hebben en dus een beter overzicht hebt voor vrijlopende spelers.
Bij veel spellen kan je het switchen tussen schermen gewoon weg laten.
Natuurlijk zul je dus wel wat meer knopjes nodig hebben. En dat moet goed uitgedacht zijn.
Daarbij denk ik dat het voetbal voorbeeld gewoon een simpel voorbeeldje is om te laten zien wat mogelijk is en dat de echte inovatieve ideeën pas in mei naar boven komen.
maarja, we zullen zien, misschien ben ik wel te sceptisch.
quote:Daar heb je een punt... De GBA SP was 130 eurie nieuw toch? Dan zal die mss 200 eurie gaan kosten denk ik.
Op woensdag 21 januari 2004 14:44 schreef C2000 het volgende:BTW Wat ik me net bedenk, meestal zijn de SCHERMEN van de portables het duurst om te maken. Betekent dus dat met 2 schermen dit wel ns een erg pittige prijs zou kunnen worden. Lijkt me ook niet aantrekkelijk voor de gemiddelde consument.
quote:Hier sluit ik me volledig bij aan
Op woensdag 21 januari 2004 14:40 schreef BMH het volgende:[..]
Nintendo probeert ook niet met dit ding de Handheld markt te veroveren hoor. Dat laat nintendo over aan de Nieuwe gameboy. Dit word weer een heel andere ervaring die je niet kunt vergelijken en daarom ook goed naast de andere spel machines kan bestaan. Er is namelijk geen regel dat je maar 1 handheld mag kopen.
quote:Tuurlijk proberen ze dat wel. Ze proberen met deze straks sony de kop in te drukken op deze makrt.
Op woensdag 21 januari 2004 14:40 schreef BMH het volgende:[..]
Nintendo probeert ook niet met dit ding de Handheld markt te veroveren hoor.
quote:eeumm nee. Sony's PSP word concurent van de Gameboy next. niet de Nintendo DS
Op woensdag 21 januari 2004 16:12 schreef Fathom het volgende:[..]
Tuurlijk proberen ze dat wel. Ze proberen met deze straks sony de kop in te drukken op deze makrt.
quote:Dat weet je niet. De PSP specs zijn nog neit officieel. Als het straks blijkt dat de sony specs beter zijn dan de Nintendo DS. Is hij dus een concurent voor beide.
Op woensdag 21 januari 2004 16:15 schreef BMH het volgende:[..]
eeumm nee. Sony's PSP word concurent van de Gameboy next. niet de Nintendo DS
quote:Dan kun je ook zeggen dat de Xbox een concurrent is voor de Gameboy.
Op woensdag 21 januari 2004 16:18 schreef Fathom het volgende:
Als het straks blijkt dat de sony specs beter zijn dan de Nintendo DS. Is hij dus een concurent voor beide.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:20 schreef chibibo het volgende:[..]
Dan kun je ook zeggen dat de Xbox een concurrent is voor de Gameboy.
Ik heb nog nooit iemand in de tram hier met een xbox zitten zien gamen.
[Dit bericht is gewijzigd door Fathom op 21-01-2004 17:05]
quote:PSP" Specifications
Op woensdag 21 januari 2004 16:18 schreef Fathom het volgende:[..]
Dat weet je niet. De PSP specs zijn nog neit officieel. Als het straks blijkt dat de sony specs beter zijn dan de Nintendo DS. Is hij dus een concurent voor beide.
dit is wel wat beter dan de Nintendo DS zal zijn
quote:ooh please zeg! alsof je voor Eyetoy een hoog IQ nodig hebt. jees lul niet zo dom uit je nek plz
Op woensdag 21 januari 2004 16:50 schreef peristilius het volgende:
Beetje ingewikkeld voor de gemiddelde nintendo gamer
quote:Dan snap ik Nintendo echt niet. Maargoed we moeten maar effe geduld hebben tot mei
Op woensdag 21 januari 2004 17:04 schreef BMH het volgende:[..]
PSP" Specifications
Platform name: PSPTM
Display: Wide screen (16:9) TFT LCD with backlight
(480 x 272 dots)
Disc medium: "UMD" 60mm optical secured ROM disc with cartridge (1.8GB)
Video CODEC: MPEG4
Graphics: 3D Polygon/NURBS
Sound: PCM (built-in stereo speakers, stereo headphone output)
I/O: USB 2.0, Memory StickTM slot
Battery: Rechargeable (lithium-ion)dit is wel wat beter dan de Nintendo DS zal zijn
Twee schermen! Dat is toch wel even een partij revolutionairiteit van heb-ik-jou-daar! .
Typisch Nintendo weer, zucht. .
quote:Toch zeker een IQ van +5
Op woensdag 21 januari 2004 17:06 schreef BMH het volgende:[..]
ooh please zeg! alsof je voor Eyetoy een hoog IQ nodig hebt. jees lul niet zo dom uit je nek plz
quote:Oordeel maar weer voordat je het product hebt gezien.
Op woensdag 21 januari 2004 17:06 schreef TC03 het volgende:
Toppie apparaat hoor.
Twee schermen! Dat is toch wel even een partij revolutionairiteit van heb-ik-jou-daar!
.
Typisch Nintendo weer, zucht.
.
quote:Dit word NIET de concurent van de PSP. de Gameboy next word de concurent van de PSP niet de Nintendo DS
Op woensdag 21 januari 2004 17:06 schreef Fathom het volgende:[..]
Dan snap ik Nintendo echt niet. Maargoed we moeten maar effe geduld hebben tot mei
quote:En waarom?
Op woensdag 21 januari 2004 17:08 schreef BMH het volgende:
Oordeel maar weer voordat je het product hebt gezien.
quote:Je bent het toch met me eens dat Nintendo niet meer in staat is om dit sorot dure grapjes uit te gaan halen. Het is een Handheld met grappige specs. En consumenten gaan het wel als het zelfde zien hoor. Als nintendo dit neit zo ziet dan zullen ze ook wel hele lage verkoop cijfers verwachten. Begrijp me neit fout hoor ik wacht ook met spanning af wat er komt en zal hem ook gewoon halen denk ik. Maar niet iedereen is in staat om meerdere dingen te kopen.
Op woensdag 21 januari 2004 17:08 schreef BMH het volgende:[..]
Oordeel maar weer voordat je het product hebt gezien.
[..]Dit word NIET de concurent van de PSP. de Gameboy next word de concurent van de PSP niet de Nintendo DS
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 17:03 schreef Fathom het volgende:
quote:Wat ik bedoel, en wat anderen ook al hebben gezegd, is dat het product niet zal worden ingezet als concurrent van de PSP. De doelgroep zal daarom waarschijnlijk verschillen.
Ik heb nog nooit iemand in de tram hier met een xbox zitten zien gamen.
quote:Maar dat is niet zo. Het is draagbaar. De grafix worden iets beter dan de N64. dus gaat het concureren met de PsP of ze dit nou willen of niet.
Op woensdag 21 januari 2004 17:21 schreef chibibo het volgende:[..]
[..]Wat ik bedoel, en wat anderen ook al hebben gezegd, is dat het product niet zal worden ingezet als concurrent van de PSP. De doelgroep zal daarom waarschijnlijk verschillen.
quote:tis gewoon een Handheld, het heeft nix met de GBA te maken. Hij is wel weer te linken met de GB next en de N5
Op woensdag 21 januari 2004 17:18 schreef TC03 het volgende:
Trouwens ook zo grappig, het zou geen opvolger zijn van de GBA. Maar het enige wat dit doet verschillen van de GBA, is het extra schermpje en de daarbij behorende CPU. Het is een nieuwe handheld van Nintendo, en dan kan je het volgens mij wel gewoon een opvolger noemen toch?
Dat heeft het Sony mannetje op een persconferentie gezegd ten tijde van de Palmclub meeting in de Jaarbeurs
quote:idd. De psp heeft ook een USB 2.0 aansluiting.
Op woensdag 21 januari 2004 17:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
En mensen die commentaar hebben op het linken, Sony gaat dat ook doen met de PS2 en de PSP en de PS3 (en al hun andere apparaten, waarom denk je dat er USB poorten opzitten)Dat heeft het Sony mannetje op een persconferentie gezegd ten tijde van de Palmclub meeting in de Jaarbeurs
quote:
"We're not trying to take on PSP, because this machine will be completely different than anything that exists right now," said Nintendo spokesman Yasuhiro Minagawa."
quote:Ja, als Nintendo het zegt dan is het zo!
Op woensdag 21 januari 2004 17:38 schreef BMH het volgende:[..]
tis gewoon een Handheld, het heeft nix met de GBA te maken. Hij is wel weer te linken met de GB next en de N5
Kom op hé, het enige nieuwe is een extra schermpje, voor de rest is het gewoon een nieuwe handheld, en dus in principe een opvolger van de GBA. .
quote:Wow, een extra schermpje. Wat completely different zegt
"We're not trying to take on PSP, because this machine will be completely different than anything that exists right now," said Nintendo spokesman Yasuhiro Minagawa.
[Dit bericht is gewijzigd door TC03 op 21-01-2004 17:52]
quote:Een nieuwe GBA komt er ook aan
Op woensdag 21 januari 2004 17:51 schreef TC03 het volgende:[..]
Ja, als Nintendo het zegt dan is het zo!
Kom op hé, het enige nieuwe is een extra schermpje, voor de rest is het gewoon een nieuwe handheld, en dus in principe een opvolger van de GBA.
.
Ik denk dus dat dit de nieuwe virtua boy wordt (dus lekker zeldzaam verzamelding voor verzamelaar over 15 jaar) X32, Mega-CD.. enz. Sterker nog ik denk dat N het nog voor de release afblaast, het hele verhaal.
[Dit bericht is gewijzigd door Brasco125 op 21-01-2004 17:53]
quote:Dan hebben ze twee handhelds op de markt
Op woensdag 21 januari 2004 17:52 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Een nieuwe GBA komt er ook aan
Maar dat duurt nog wel even.
quote:
Title: 24 (TV show liscence)Concept: Obviously you play as Jack Bauer on all his action packed terrorist fighting adventures.
How it uses NDS technology: Truly captures the shows concept by often splitting the screen to multiple situations. Like Jack shooting bad guys, and Kim being a babysitter. Or Jack escaping torture, and Kim hanging out with her boyfriend. Or Jack jumping from moving vehicles, and Kim doing more irelevant activites.
quote:WAAROM?
Op woensdag 21 januari 2004 17:52 schreef Brasco125 het volgende:
De doelgroep die geschets wordt geeft al meteen aan wat voor een misslukking het wordt. Als je voor een kleine doelgroep iets maakt mag het niet veel kosten om zoiets te ontwikkelen en je moet het heel duur maken als je naar de aanschafprijs kijkt.. In andere woorden, de kosten kunnen nu al niet tegen de baten op. Als je iets ontwikkeld (zeker met de huidige financiele situatie van N) moet het een megamassa product zijn. 3rd party ondersteuning : vergeet het maar..Ik denk dus dat dit de nieuwe virtua boy wordt (dus lekker zeldzaam verzamelding voor verzamelaar over 15 jaar) X32, Mega-CD.. enz.
Nintendo heeft nog geldinkomsten genoeg Er staat een stapel Pokemon games klaar om uitgebracht te worden, dus die inkomsten komen er zowieso wel.
En Nintendo WIL ook niet mainstream worden blijkbaar Lekker underground. In de muziek bizz is het een vies woord "mainstream", maar in de gaming bizz moet alles mainstream worden.
Mensen zijn soms zo tegenstrijdig...
quote:philips heeft ook wel meer dan 1 tv op de markt.
Op woensdag 21 januari 2004 17:53 schreef TC03 het volgende:[..]
Dan hebben ze twee handhelds op de markt
.
quote:precies!
Op woensdag 21 januari 2004 17:54 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
WAAROM?
Nintendo heeft nog geldinkomsten genoeg
Er staat een stapel Pokemon games klaar om uitgebracht te worden, dus die inkomsten komen er zowieso wel.
En Nintendo WIL ook niet mainstream worden blijkbaar
Lekker underground. In de muziek bizz is het een vies woord "mainstream", maar in de gaming bizz moet alles mainstream worden.
Mensen zijn soms zo tegenstrijdig...
Het lijkt wel of mensen bang zijn voor veranderingen. De gewone consoles bestaan nu al meer dan 20 jaar en moet je kijken wat er tegenwoordig uitkomt! allemaal van het zelfde soort spellen, totaal geen inspiratie. Sony komt nu ook met een PSP, het is een gameboy, dvd speler en een agenda in 1. die dingen hebben we toch al!
Dit idee is goed en vernieuwend. Eindelijk weer wat inspiratie voor game developers.
quote:Inderdaad. Sega moest destijds ook zo nodig van allerlei 'leuke hardware met de laatste technische snufjes' uitgeven in het Megadrive tijdperk en helaas weten we dat met ze gedaan heeft. We (of Nintendo beter gezegt) leven niet meer in een tijdperk waar we dat soort dingen kunnen 'uitproberen' daar kost het gewoon teveel geld voor...of het moet voor iedereen wat worden of voor niemand. Ertussenin is leuk voor de freaks maar spekt de kas niet..
Op woensdag 21 januari 2004 17:52 schreef Brasco125 het volgende:
De doelgroep die geschets wordt geeft al meteen aan wat voor een misslukking het wordt. Als je voor een kleine doelgroep iets maakt mag het niet veel kosten om zoiets te ontwikkelen en je moet het heel duur maken als je naar de aanschafprijs kijkt.. In andere woorden, de kosten kunnen nu al niet tegen de baten op. Als je iets ontwikkeld (zeker met de huidige financiele situatie van N) moet het een megamassa product zijn. 3rd party ondersteuning : vergeet het maar..Ik denk dus dat dit de nieuwe virtua boy wordt (dus lekker zeldzaam verzamelding voor verzamelaar over 15 jaar) X32, Mega-CD.. enz. Sterker nog ik denk dat N het nog voor de release afblaast, het hele verhaal.
[Dit bericht is gewijzigd door C2000 op 21-01-2004 18:03]
quote:Vergeet niet dat het 'extra' schermpje het enige is wat we tot nu toe weten van deze console. Wellicht heeft het systeem nog meer eigenschappen, die de benaming 'completely different' wel rechtvaardigen.
Op woensdag 21 januari 2004 17:51 schreef TC03 het volgende:
Kom op hé, het enige nieuwe is een extra schermpje, voor de rest is het gewoon een nieuwe handheld, en dus in principe een opvolger van de GBA..
[..]
Wow, een extra schermpje. Wat completely different zegt.
quote:Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat er naast dat tweede schermpje nog meer eigenschappen zijn die de DS uniek maakt, dat zou Nintendo dan wel gezegd hebben denk ik. Je gaat niet met halve feiten lopen strooien in zo'n persbericht
Op woensdag 21 januari 2004 18:01 schreef chibibo het volgende:[..]
Vergeet niet dat het 'extra' schermpje het enige is wat we tot nu toe weten van deze console. Wellicht heeft het systeem nog meer eigenschappen, die de benaming 'completely different' wel rechtvaardigen.
quote:Dan ken je Nintendo nog niet.
Op woensdag 21 januari 2004 18:08 schreef TC03 het volgende:
Je gaat niet met halve feiten lopen strooien in zo'n persbericht.
quote:ga je nog iets zinnigs melden of ben je hier alleen om te laten zien dat jij de perfecte games speelt?
Op woensdag 21 januari 2004 18:08 schreef TC03 het volgende:[..]
Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat er naast dat tweede schermpje nog meer eigenschappen zijn die de DS uniek maakt, dat zou Nintendo dan wel gezegd hebben denk ik. Je gaat niet met halve feiten lopen strooien in zo'n persbericht
.
Ik lees dat er voor het ene schermpje een ARM9 processor komt en voor het andere schermpje een ARM7 processor.
Nou is de huidige GBA (en SP) gebaseerd op de ARM7 processor.
Het ene schermpje kan dus wel eens heel goed een complete GBA zijn.
Het tweede schermpje (of het eerste, hoe je het wil zien) heeft een ARM9 processor en die heeft minstens de dubbele performance van de ARM7. Daarbij heeft 'ie een 'harvard' architectuur, dus een gescheiden code en datapad, waardoor hij veel sneller data kan verschuiven (lees: goed is met bijvoorbeeld 3D).
Een ARM7 op 40MHz haalt ongeveer 36 MIPS, een ARM9 kan op 150MHz lopen en haalt dan 165 MIPS. In principe kan de ARM9 dus 4.5 keer sneller zijn dan de ARM7.
Nou loopt de ARM7 in de GBA op zo'n 16MHz, zo'n 14.5 MIPS, zeg maar. Als Nintendo de ARM9 dan op 150MHz laat draaien, dan is hij in feite 11 keer sneller dan de GBA.
Dat klinkt dus toch echt wel als een soort 'opvolger' hoor .
Persoonlijk denk ik dat de kans dat Nintendo in het ene schermpje een volledige GBA heeft ingebouwd en in het andere schermpje een snellere variant heeft gestopt ERG groot is.
Het zou me niets verbazen als het zelfs een soort 'VS' ('versus') systeem wordt, waarbij de schermpjes los van elkaar te halen zijn. Nintendo heeft iets met VS en samen spelen, hoewel ze dat in hun consoles nooit echt goed hebben uitgewerkt.
Edit:
Vergelijking van de diverse ARM chips
De Intel StrongARM zit bijvoorbeeld in de oudere Compaq iPaq's en lopen daarin op 206MHz. Ik weet niet hoe up-to-date dat documentje achter de link is, maar het zou best kunnen dat de ARM9 inmiddels ook al ver over de 150MHz heen zit. Tsk, het staat er gewoon boven, het document is 3 jaar oud .
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 21-01-2004 18:35]
quote:Maar eigenlijk is de GBA gewoon wel mainstream. En iedereen die hier roept dat de PSP de GBA gaat vernietigen is toch echt een beetje naïef. Weet je hoe godvermogen veel mensen ooit een GB, GBC, GBA, GBASP hebben gekocht. Nintendo staat gewoon super stevig in de Handheld wereld.
Op woensdag 21 januari 2004 17:54 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
En Nintendo WIL ook niet mainstream worden blijkbaar
Lekker underground. In de muziek bizz is het een vies woord "mainstream", maar in de gaming bizz moet alles mainstream worden.
Ik verwacht ook helemaal geen game boy. Ik wacht wel tot meer officieel nieuws
quote:Ik vind de GBA op sommige punten echt niet mainstream. Check die SNES en NES remakes of poorts. Daz dikke hardcore shit! Ik denk niet dat de mainstream deze games gaat kopen. Welke mainstream gamer koopt nu alle Pokemon delen? Je bent echt wel hardcore als je bvb Ruby & sapphire koopt. En dat gebeurt heel vaak bij goede GBA bezitters.
Op woensdag 21 januari 2004 18:22 schreef merino het volgende:[..]
Maar eigenlijk is de GBA gewoon wel mainstream. En iedereen die hier roept dat de PSP de GBA gaat vernietigen is toch echt een beetje naïef. Weet je hoe godvermogen veel mensen ooit een GB, GBC, GBA, GBASP hebben gekocht. Nintendo staat gewoon super stevig in de Handheld wereld.
Ik verwacht ook helemaal geen game boy. Ik wacht wel tot meer officieel nieuws
quote:kan het tippen aan de N64 processor? Hopelijk zit er een 3d graphics card in :p
Op woensdag 21 januari 2004 18:21 schreef RetepV het volgende:
Ok, effe nu echt commentaar wat ergens op slaat.
Ik lees dat er voor het ene schermpje een ARM9 processor komt en voor het andere schermpje een ARM7 processor.
Nou is de huidige GBA (en SP) gebaseerd op de ARM7 processor.
Het ene schermpje kan dus wel eens heel goed een complete GBA zijn.
Het tweede schermpje (of het eerste, hoe je het wil zien) heeft een ARM9 processor en die heeft minstens de dubbele performance van de ARM7. Daarbij heeft 'ie een 'harvard' architectuur, dus een gescheiden code en datapad, waardoor hij veel sneller data kan verschuiven (lees: goed is met bijvoorbeeld 3D).
Een ARM7 op 40MHz haalt ongeveer 36 MIPS, een ARM9 kan op 150MHz lopen en haalt dan 165 MIPS. In principe kan de ARM9 dus 4.5 keer sneller zijn dan de ARM7.
Nou loopt de ARM7 in de GBA op zo'n 16MHz, zo'n 14.5 MIPS, zeg maar. Als Nintendo de ARM9 dan op 150MHz laat draaien, dan is hij in feite 11 keer sneller dan de GBA.
Dat klinkt dus toch echt wel als een soort 'opvolger' hoor
.
Persoonlijk denk ik dat de kans dat Nintendo in het ene schermpje een volledige GBA heeft ingebouwd en in het andere schermpje een snellere variant heeft gestopt ERG groot is.
Het zou me niets verbazen als het zelfs een soort 'VS' ('versus') systeem wordt, waarbij de schermpjes los van elkaar te halen zijn. Nintendo heeft iets met VS en samen spelen, hoewel ze dat in hun consoles nooit echt goed hebben uitgewerkt.
quote:Zie toch genoeg vrienden die het ontzettend cool vinden om een SP te hebben. En games die ze spelen. Tja ik zie veel Tony Hawk enz.
Op woensdag 21 januari 2004 18:28 schreef BMH het volgende:[..]
Ik vind de GBA op sommige punten echt niet mainstream. Check die SNES en NES remakes of poorts. Daz dikke hardcore shit! Ik denk niet dat de mainstream deze games gaat kopen. Welke mainstream gamer koopt nu alle Pokemon delen? Je bent echt wel hardcore als je bvb Ruby & sapphire koopt. En dat gebeurt heel vaak bij goede GBA bezitters.
quote:Natuurlijk wil Nintendo niet mainstream worden! Mainstream betekent dat je dingen kopieert van je concurrenten, en dat betekent dat de ontwikkelingen stil blijven staan. Kijk naar de PSP, dat is ook maar een (vet) opgevoerde Gameboy, niks nieuws of unieks aan (en al zeker niet meer tegen de tijd dat hij uit komt).
Op woensdag 21 januari 2004 17:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
En Nintendo WIL ook niet mainstream worden blijkbaarLekker underground. In de muziek bizz is het een vies woord "mainstream", maar in de gaming bizz moet alles mainstream worden.
Nintendo is aan het vernieuwen. Wat Nintendo doet is nou *echt* 'innoveren'. Innoveren is een woord waar Microsoft een andere betekenis aan heeft gegeven, namelijk 'dingen veranderen zonder enig risico te lopen'. Imo als je geen risico's neemt, dan kun je ook nooit met iets revolutionairs komen.
Dat wil niet zeggen dat Nintendo hiermee gaat scoren, maar wel dat ALS Nintendo hiermee gaat scoren, de concurrentie kan uithuilen en opnieuw beginnen.
Nintendo gaat trouwens echt niet scoren met de hardware hoor, Nintendo is eigenlijk helemaal geen hardware-company. Nintendo is een bedrijf dat zich met computergames bezig houdt. Ze zijn ooit met de NES uitgekomen omdat ze hun gameconcepten gewoon niet konden realiseren op de bestaande consoles (Atari 2600, Colecovision, Intellivision, Videopac). Als Nintendo destijds niet de NES had uitgebracht zaten we nu NOG Atari 2600 spelletjes te spelen .
Dus het doel van Nintendo is om met toegevoegde waarde te komen, niet een snellere variant van wat er al is. Een dual-screen is toegevoegde waarde, en Nintendo kennende zit er wel meer toegevoegde waarde aan dan dat dubbele schermpje. Ik schreef al iets over die ARM7 'secondary' processor, die in feite in de GBA de primary processor is. Het allergoedkoopste wat Nintendo kan doen is gewoon een GBA in het tweede schermpje te stoppen, zijn ze in één klap backwards compatible met de GBA.
quote:De Nintendo DS spellen staan niet meer op een cart, maar op een 1gigbit grote semiconductor memory (stick?).
Op woensdag 21 januari 2004 18:32 schreef RetepV het volgende:[..]
Natuurlijk wil Nintendo niet mainstream worden! Mainstream betekent dat je dingen kopieert van je concurrenten, en dat betekent dat de ontwikkelingen stil blijven staan. Kijk naar de PSP, dat is ook maar een (vet) opgevoerde Gameboy, niks nieuws of unieks aan (en al zeker niet meer tegen de tijd dat hij uit komt).
Nintendo is aan het vernieuwen. Wat Nintendo doet is nou *echt* 'innoveren'. Innoveren is een woord waar Microsoft een andere betekenis aan heeft gegeven, namelijk 'dingen veranderen zonder enig risico te lopen'. Imo als je geen risico's neemt, dan kun je ook nooit met iets revolutionairs komen.
Dat wil niet zeggen dat Nintendo hiermee gaat scoren, maar wel dat ALS Nintendo hiermee gaat scoren, de concurrentie kan uithuilen en opnieuw beginnen.
Nintendo gaat trouwens echt niet scoren met de hardware hoor, Nintendo is eigenlijk helemaal geen hardware-company. Nintendo is een bedrijf dat zich met computergames bezig houdt. Ze zijn ooit met de NES uitgekomen omdat ze hun gameconcepten gewoon niet konden realiseren op de bestaande consoles (Atari 2600, Colecovision, Intellivision, Videopac). Als Nintendo destijds niet de NES had uitgebracht zaten we nu NOG Atari 2600 spelletjes te spelen
.
Dus het doel van Nintendo is om met toegevoegde waarde te komen, niet een snellere variant van wat er al is. Een dual-screen is toegevoegde waarde, en Nintendo kennende zit er wel meer toegevoegde waarde aan dan dat dubbele schermpje. Ik schreef al iets over die ARM7 'secondary' processor, die in feite in de GBA de primary processor is. Het allergoedkoopste wat Nintendo kan doen is gewoon een GBA in het tweede schermpje te stoppen, zijn ze in één klap backwards compatible met de GBA.
quote:Hier lees ik dat de processor van de N64 op 93.75MHz loopt en een performance van 125 MIPS zou hebben. Als de ARM9 op 150MHz loopt zal hij dus zo'n 1.3 keer sneller zijn.
Op woensdag 21 januari 2004 18:31 schreef BMH het volgende:
kan het tippen aan de N64 processor? Hopelijk zit er een 3d graphics card in :p
Maar dit is natuurlijk maar een hele grove schatting hoor, MIPS zeggen wel iets, maar lang niet alles (MIPS = Miljoen Instructies Per Seconde). Voor 3D heb je een floating point coprocessor of een graphics processor die floating point en alles doet. Voor 3D zal er dus een grafische coprocessor bij moeten komen. En daar hangt het dus een beetje om.
Een grafische processor die 3D doet zal flink wat stroom verbruiken, en als Nintendo niet een goede batterijoplossing kan vinden zal dat altijd een probleem blijven.
Overigens werkt Nintendo al sinds de N64 met ATI samen aan de grafische chips. En sinds deze maand is ATI flink aan de weg aan het timmeren met een nieuwe grafische 3D processor voor PDA's, de Imageon. Check hier[/url en [url=http://www.cpuplanet.com/news/article.php/3299241]hier. Als Nintendo en ATI echt zo goed samenwerken, dan zou het me echt helemaal niks verbazen als deze chip of een afgeleide ervan in de nieuwe GBA komt. De technologie is klaar, ligt direct onder handbereik van Nintendo, en het zou me echt sterk verbazen als Nintendo nu nog steeds met een 2D-only handheld uit gaat komen.
Maar goed, dit is allemaal speculatie hé, begrijp dat goed .
quote:De GBA is van april 2001, dat ontwerp is dus al bijna 3 jaar oud hoor. 3 jaar is in feite de economische leeftijd voor computers. En het geld dat ze aan de ontwikkeling van de GBA kwijt waren hebben ze dubbel en dik terug verdiend.
Op woensdag 21 januari 2004 18:43 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik begrijp echt niet waar Nintendo mee bezig is.. Ok, nieuwe ideeen zijn altijd leuk maar GBA, GBA SP en nu weer een nieuwe handheld in zo'n korte tijd.
De GBA SP heeft ze ook weinig moeite gekost en ik durf wel te zeggen dat die een case-study is geweest van Nintendo. De GBA SP is nooit echt aangekondigd geweest, maar was er ineens. De engineers van Nintendo hebben dus zitten spelen met TFT display's en nieuwe batterijen en weet ik veel wat niet meer, zonder dat ze de druk voelden om ook nog eens het computersysteem zelf te moeten ontwerpen. De GBA SP is toch niets meer dan een GBA met een andere behuizing en een ander display? Een nieuw printplaatje ontwerpen doe je in een paar dagen, hooguit een paar weken. Nee, de ontwikkeling van de GBA SP heeft ze echt niet veel geld gekost hoor.
De GBA SP heeft WEL des te meer opgeleverd. Briljante zet . Iedereen die een gewone GBA en een beetje geld over had, kocht een GBA SP en veel mensen die nooit een GBA zouden hebben gekocht zijn toch gezwicht voor de GBA SP.
Voor de GBA SP was er geen handheld gameconsole markt voor 20 jaar en ouderen, na de GBA SP markt was dat wel anders .
Waar ik wel een beetje boos op Nintendo over ben is dat de prijs van de GBA en de GBA SP zo hoog gehouden zijn, want ik weet zeker dat die al lang verder omlaag had gekund. Maar alla, dat geld wat ze daarmee verdiend hebben stoppen ze in nieuwe ontwikkelingen, dus is het niet weggegooid .
quote:Ehm, waarom denk je dan dat ze met een nieuwe handheld uitkomen? Het is toch overduidelijk? Ze laten de oude GBA en GBA SP gewoon bestaan. Oldskool spelers kunnen die kopen als ze dat willen. Dacht je nu dat ze de verkoop van hun eigen GBA in de weg gaan zitten door NOG een oldskool handheld te gaan zitten produceren?
Op woensdag 21 januari 2004 18:43 schreef hoe-die-nie het volgende:
Begrijp me niet verkeerd ik vind die games ook erg gaaf maar ik heb toch het id dat Nintendo op deze manier steeds meer gamers verliest en alleen de old skool liefhebbers nog kan boeien.
Backwards compatibility, die kans is wel heel erg megagroot , maar gezien de ontwikkelingen bij ATI en de innige samenwerking van ATI en Nintendo lijkt me de kans dat dit weer een oldskool handheld wordt wel heel erg microscopisch klein. What's the point om weer te kiezen voor een 2D-only apparaat??? Die hebben ze al.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 21-01-2004 19:02]
Nog iets leuks. ds is precies het omgedraaide van sp whahahaha
quote:Euhh.. Nintendo doet bijna niks anders hoor.. NES, SNES, N64, GC allemaal drijven ze op old skool games dus ik geloof niet zo dat Nintendo ineens het roer omgooid. Als er 1 bedrijf halsstarrig is dan is het Nintendo wel (denk maar aan het hele cartridge verhaal). En zodra er een nieuwe console is dan laten ze de oude als een baksteen vallen. Kijk maar naar de SNES en vooral de N64 (waarbij bij de N64 het aanbod van nieuwe games al zelfs veel eerder stokte).
Op woensdag 21 januari 2004 18:56 schreef RetepV het volgende:
Ehm, waarom denk je dan dat ze met een nieuwe handheld uitkomen? Het is toch overduidelijk? Ze laten de oude GBA en GBA SP gewoon bestaan. Oldskool spelers kunnen die kopen als ze dat willen. Dacht je nu dat ze de verkoop van hun eigen GBA in de weg gaan zitten door NOG een oldskool handheld te gaan zitten produceren?
En de hoeveelheid van andere supergames voor het Nintendo systemen is steeds minder geworden. Zo had de NES nog wel wat andere toppertjes maar dat is in de loop van de Nintendo console ontwikkeling steeds minder geworden en leunen de N64 en de GC vooral op nieuwe versies van old skool games zoals ik al eerder zei.
Let maar op, straks krijg je een Mario game met gebruik van twee schermen, een Zelda game met gebruik van twee schermen een Metroid game met gebruik van twee schermen etc.
quote:En als Nintendo niet met een Mario een Zelda of een Metroid game komt is het ook weer janken geblazen
Op woensdag 21 januari 2004 19:50 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
Euhh.. Nintendo doet bijna niks anders hoor.. NES, SNES, N64, GC allemaal drijven ze op old skool games dus ik geloof niet zo dat Nintendo ineens het roer omgooid. Als er 1 bedrijf halsstarrig is dan is het Nintendo wel (denk maar aan het hele cartridge verhaal). En zodra er een nieuwe console is dan laten ze de oude als een baksteen vallen. Kijk maar naar de SNES en vooral de N64 (waarbij bij de N64 het aanbod van nieuwe games al zelfs veel eerder stokte).
En de hoeveelheid van andere supergames voor het Nintendo systemen is steeds minder geworden. Zo had de NES nog wel wat andere toppertjes maar dat is in de loop van de Nintendo console ontwikkeling steeds minder geworden en leunen de N64 en de GC vooral op nieuwe versies van old skool games zoals ik al eerder zei.
Let maar op, straks krijg je een Mario game met gebruik van twee schermen, een Zelda game met gebruik van twee schermen een Metroid game met gebruik van twee schermen etc.
Wat zijn we weer lekker consequent.
quote:ik denk ook dat ze hier een 3d handheld van maken
Op woensdag 21 januari 2004 18:56 schreef RetepV het volgende:[..]
De GBA is van april 2001, dat ontwerp is dus al bijna 3 jaar oud hoor. 3 jaar is in feite de economische leeftijd voor computers. En het geld dat ze aan de ontwikkeling van de GBA kwijt waren hebben ze dubbel en dik terug verdiend.
De GBA SP heeft ze ook weinig moeite gekost en ik durf wel te zeggen dat die een case-study is geweest van Nintendo. De GBA SP is nooit echt aangekondigd geweest, maar was er ineens. De engineers van Nintendo hebben dus zitten spelen met TFT display's en nieuwe batterijen en weet ik veel wat niet meer, zonder dat ze de druk voelden om ook nog eens het computersysteem zelf te moeten ontwerpen. De GBA SP is toch niets meer dan een GBA met een andere behuizing en een ander display? Een nieuw printplaatje ontwerpen doe je in een paar dagen, hooguit een paar weken. Nee, de ontwikkeling van de GBA SP heeft ze echt niet veel geld gekost hoor.
De GBA SP heeft WEL des te meer opgeleverd. Briljante zet
. Iedereen die een gewone GBA en een beetje geld over had, kocht een GBA SP en veel mensen die nooit een GBA zouden hebben gekocht zijn toch gezwicht voor de GBA SP.
Voor de GBA SP was er geen handheld gameconsole markt voor 20 jaar en ouderen, na de GBA SP markt was dat wel anders
.
Waar ik wel een beetje boos op Nintendo over ben is dat de prijs van de GBA en de GBA SP zo hoog gehouden zijn, want ik weet zeker dat die al lang verder omlaag had gekund. Maar alla, dat geld wat ze daarmee verdiend hebben stoppen ze in nieuwe ontwikkelingen, dus is het niet weggegooid
.
[..]Ehm, waarom denk je dan dat ze met een nieuwe handheld uitkomen? Het is toch overduidelijk? Ze laten de oude GBA en GBA SP gewoon bestaan. Oldskool spelers kunnen die kopen als ze dat willen. Dacht je nu dat ze de verkoop van hun eigen GBA in de weg gaan zitten door NOG een oldskool handheld te gaan zitten produceren?
Backwards compatibility, die kans is wel heel erg megagroot
, maar gezien de ontwikkelingen bij ATI en de innige samenwerking van ATI en Nintendo lijkt me de kans dat dit weer een oldskool handheld wordt wel heel erg microscopisch klein. What's the point om weer te kiezen voor een 2D-only apparaat??? Die hebben ze al.
quote:Praat voor jezelf
Op woensdag 21 januari 2004 19:52 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
En als Nintendo niet met een Mario een Zelda of een Metroid game komt is het ook weer janken geblazen
Wat zijn we weer lekker consequent.
quote:Heb je het commentaar niet gehoord toen er op de Cube een Luigi game kwam ipv een Mario game?
Op woensdag 21 januari 2004 19:57 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
Praat voor jezelf
MIJ hoorde je niet klagen hoor
quote:Dat waren dan vast 'old skool' aanhangers
Op woensdag 21 januari 2004 19:59 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Heb je het commentaar niet gehoord toen er op de Cube een Luigi game kwam ipv een Mario game?
MIJ hoorde je niet klagen hoor
Maaruh.. er is toch Mario kart op de CG? Das ook old skool.
quote:Ik hoopte eignelijk op zoiets als in de Matrix
Op woensdag 21 januari 2004 20:43 schreef BMH het volgende:
Wel jammer dat het dit is geworden. zelf hoopte ik natuurlijk op een werkende Holo orb maarja. Dit kan ook vet worden
quote:Is ook een manier om mijn post af te wimpelen. Maar als jij wou zeggen dat Nintendo expres niks verteld over allerlei extra functies die de DS zou hebben, dan heb ik daar vrede mee hoor. Alleen is het wel een beetje zwak dat zulk soort argumenten erbij gehaald moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat het best wel een oké ding kan zijn.
Op woensdag 21 januari 2004 18:12 schreef BMH het volgende:[..]
ga je nog iets zinnigs melden of ben je hier alleen om te laten zien dat jij de perfecte games speelt?
Maarja, ik ben het niet eens met jou, dus ik post niks zinnigs. Wat jij wil.
quote:En wat hebben ze bij de bekendmaking van de PSP allemaal wel niet onthuld dan. Zowhey ! Dat was een shit load aan info
Op woensdag 21 januari 2004 21:04 schreef TC03 het volgende:[..]
Is ook een manier om mijn post af te wimpelen. Maar als jij wou zeggen dat Nintendo expres niks verteld over allerlei extra functies die de DS zou hebben, dan heb ik daar vrede mee hoor. Alleen is het wel een beetje zwak dat zulk soort argumenten erbij gehaald moeten worden, om mensen ervan te overtuigen dat het best wel een oké ding kan zijn.
Maarja, ik ben het niet eens met jou, dus ik post niks zinnigs. Wat jij wil.
Maar ik dnek dat het ene schermpje puur is voor 3d acties en het ander voor de wat slechtere graphics. En ik dnek dat dit wel een succes gaat worden want het is weer eens wat anders .
Ik had eigenlijk we;l verwacht dat dit aangekondigde apparaat (toen het nog niet bekend was dat de nintendo DS zou komen) meer een multimedia console/handheld zou worden met films en zo. Maar nintendo zit niet zo in die industrie en staat ook volledig los van de PC. maar die 23 schermen,die zijn dus los maar waarom doen ze geen één scherm in splitscreen?
En dit is echt orgineel maar is het bij elk spel nodig?Ik denk het niet. En dan weet ik ook nog niet of elke spelfabrikant wel zit te wachten op zo iets want ook hun moeten hun spellen daarvoor aanpassen. Het maakt natuurlijk wel weer een goeie reclame voor zo'n spel (en dan heb ik het over spellen die op meerdere handhelds/consoles uitkomen). want als mensen bijv. een psp hebbe en een NDS dan zou ik kiezen voor de versie van de Nintendo DS weant dat is overzichtelijker.
Eerlijk gezegt denk ik niet dat het handig is om twee schermpjes te hebben het is lastig om tijdens het spel naar het ander scherm te kijken en ik hoop dat ze daar nog wat op bedenken
Of ik hem ga kopen?Dat weet ik nog niet . Het zal wel weer in zo'n dure prijscatogorie van ¤200.- - ¤250.- zitte en de spellen zullen wel weer giganties duur zijn.
quote:dat van gta zou wel handig zijn
Op woensdag 21 januari 2004 14:04 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
LOLnog 1 keer: De schermen zijn verticaal geplaatst. dus niet in breedbeeld.
quote:Is nog niet helemaal duidelijk
Op woensdag 21 januari 2004 21:25 schreef RaymanNL het volgende:
w8 ff (misschien domme vraag) maar is verticaal geplaatst nou onder elekaar of naast elkaar?
GBA SP zijn pogingen om meer geld uit een verouderd platform te zuigen en het lukt ze ook nog. tot op zekere hoogte.. (leg ik dadelijk wel uit)
Voor mensen die denken dat Nintendo geld over heeft, dat is ook een fabeltje. Hence de krampachtige manier hoe ze momenteel de GC in leven houden, units plaatsen, al is het gratis, om maar een userbase te creeren om spellen aan te verkopen. Want op de GC lopen ze in feite leeg. Hadden ze de GBA niet dan had het al over geweest. OP die manier is de PSP een serieuze bedrijging. Alles is er beter aan en Nintendo hoeft niet weer aan te komen met 4-voudig opvouwbare GBA als antwoord.. Als de verkopen van de GBA bijvoorbeeld 30% omlaag gaan is het infeite al te laat. Vandaar de release van dit product, dat misschien inovatief is maar waar niet iedereen op zit te wachten. PSP is ook een Japans Sony product dus de japanners zullen wat minder terughoudend zijn en dus zie ik de concurrentie we degelijk in. Buiten dat zo'n beetje de hele SNES catalogus wordt uitgebracht op de GBA.Sommige mensen beschouwen dat schijnbaar als hardcore, ik beschouw het als easy ports. Ik ben tot nu toe nog het warmst geworden van Wario Wares Inc... en arcade spelletje met mini games van 5 sec. En als meer mensen daar over denken (en die 130 miljoen gamers zijn niet allemaal hardcore gamers) en kiezen voor de PSP dan heeft nintendo een probleem.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:35 schreef Brasco125 het volgende:
Voor degene die nog in de waan zijn dat nintendo louter alleen voor zijn hardcore fans iets gaan ontwikkelen om vernieuwend te zijn.. vergeet het maar. Het gaat om Cash! Ze zijn gedwongen door de markt om een alternatief te ontwikkelen voor de PSP. En dit moeten ze zo goed doen dat ze niet de userbase van de GBA verliezen aan de PSP. tough job.GBA SP zijn pogingen om meer geld uit een verouderd platform te zuigen en het lukt ze ook nog. tot op zekere hoogte.. (leg ik dadelijk wel uit)
Voor mensen die denken dat Nintendo geld over heeft, dat is ook een fabeltje. Hence de krampachtige manier hoe ze momenteel de GC in leven houden, units plaatsen, al is het gratis, om maar een userbase te creeren om spellen aan te verkopen. Want op de GC lopen ze in feite leeg. Hadden ze de GBA niet dan had het al over geweest. OP die manier is de PSP een serieuze bedrijging. Alles is er beter aan en Nintendo hoeft niet weer aan te komen met 4-voudig opvouwbare GBA als antwoord.. Als de verkopen van de GBA bijvoorbeeld 30% omlaag gaan is het infeite al te laat. Vandaar de release van dit product, dat misschien inovatief is maar waar niet iedereen op zit te wachten. PSP is ook een Japans Sony product dus de japanners zullen wat minder terughoudend zijn en dus zie ik de concurrentie we degelijk in. Buiten dat zo'n beetje de hele SNES catalogus wordt uitgebracht op de GBA.Sommige mensen beschouwen dat schijnbaar als hardcore, ik beschouw het als easy ports. Ik ben tot nu toe nog het warmst geworden van Wario Wares Inc... en arcade spelletje met mini games van 5 sec. En als meer mensen daar over denken (en die 130 miljoen gamers zijn niet allemaal hardcore gamers) en kiezen voor de PSP dan heeft nintendo een probleem.
quote:Maar verticaal geplaatst betekend onder elkaar dus
Op woensdag 21 januari 2004 21:27 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Is nog niet helemaal duidelijk
BMH heeft een kleine quote, maar die is multi interpretabel
Waar ik trouwens iemand over hoor is dat ze de 2x 3 inch schermpjes niet erg klein vinden? Ik bedoel als je daar 3D op wilt gaan doen zul je wel niet heel veel zien ben ik bang
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 21:44]
quote:tenzij de games er speciaal voor gemaakt worden
Op woensdag 21 januari 2004 21:42 schreef febster het volgende:
Maar verticaal geplaatst betekend onder elkaar dusWaar ik trouwens iemand over hoor is dat ze de 2x 3 inch schermpjes niet erg klein vinden? Ik bedoel als je daar 3D op wilt gaan doen zul je wel niet heel veel zien ben ik bang
quote:Mwaah... ik bedoel, hoeveel is een inch ook alweer? 2,75 cm ofzo? Nou ja dus een diameter van ongeveer tussen de 8 en 9 cm, sorry maar daar word ik niet echt geil van
Op woensdag 21 januari 2004 21:43 schreef gieling het volgende:[..]
tenzij de games er speciaal voor gemaakt worden
ik ben dan ook TOTAAL niet de doelgroep maar dat terzijde
quote:Dat je uit je nek kletst
Op woensdag 21 januari 2004 21:44 schreef Brasco125 het volgende:[..]
wat is er ?
Maar daarbij komt ook weer die Nintendo filosofie dat het ECHT draagbaar moet zijn
quote:ik zei al, ze doen niet voor niets 2 beeldjes, dus er zullen wel speciale games vooruit komen die goed te spelen zijn
Op woensdag 21 januari 2004 21:45 schreef febster het volgende:[..]
Mwaah... ik bedoel, hoeveel is een inch ook alweer? 2,75 cm ofzo? Nou ja dus een diameter van ongeveer tussen de 8 en 9 cm, sorry maar daar word ik niet echt geil van
ik ben dan ook TOTAAL niet de doelgroep maar dat terzijde
Het is dus een ARM9 en een ARM7 CPU. Misschien een volledige GBA gemerged met een krachtigere versie.
Het zou interessant worden als je de twee units kon splitsen en wireless kon spelen tegen iemand anders.
Nou is de ARM7 dus lang niet zo snel als de ARM9. Dit deed me denken aan een vreemd Nintendo patent dat laatst op het IGN forum langs kwam. Iets met sprites bewegen op een scherm via wireless ofzo.
Het zou kunnen dat de ARM9 alle berekeningen voor het spel doet en dan wireless aan de ARM7 unit doorgeeft hoe het scherm getekend moet worden en welke geluiden er afgespeeld moeten worden.
Nog interessanter zou het zijn als je de ARM9 unit aan het internet zou kunnen hangen, zodat je met de ARM7 unit wireless kan gamen tegen andere spelers via het internet. Servers zoeken en instelling kunnen op het ARM9 scherm worden gedaan bijvoorbeeld. Of er kan daar ook nog iemand op spelen eventueel.
Ik denk ook dat het een dubbeklap systeem wordt zoals de Game&watch, voordeel ten opzichte van de PSP is dan dat hij opgeklapt kleiner is en de schermpjes beschermd zijn tegen krassen.
Ik bedoel: het idee is heel leuk, maar hoe veel developers zullen daadwerkelijk de moeite nemen om iets te bedenken waarbij je echt profijt van die 2 schermen hebt?
Denk dat het toch vooral van Nintendo af zal moeten komen.
quote:Tsjaa zit wat in
Op woensdag 21 januari 2004 21:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ja Febster, 3 inch is wat klein (te klein misschien)Maar daarbij komt ook weer die Nintendo filosofie dat het ECHT draagbaar moet zijn
Overigens, dit beloofd wel een leuke E3 te worden , N5, DS, Mario 128, nieuwe Zelda, MP2, +wat ze nog allemaal verborgen hebben gehouden
en dan heb ik het nog niet over de PSP, PS3, en XboxNext(2)
quote:Ja, of ze moeten de developpers kunnen overtuigen om het toch, in ieder geval, te PROBEREN
Op woensdag 21 januari 2004 21:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar het lijkt me dat er hier maar een vrij kleine spellenmarkt voor is.Ik bedoel: het idee is heel leuk, maar hoe veel developers zullen daadwerkelijk de moeite nemen om iets te bedenken waarbij je echt profijt van die 2 schermen hebt?
Denk dat het toch vooral van Nintendo af zal moeten komen.
Beetje originalteit mag wel tegenwoordig, want ook daar werd over geklaagd tegenwoordig En Nintendo is gewoon de eerste die origineel is
quote:Ze hebben ook wat goed te maken. E3 2003 was minder
Op woensdag 21 januari 2004 21:51 schreef febster het volgende:[..]
Tsjaa zit wat in
, maar in de huidige wereld waarin de beeldschermen van laptops,pda's en telefoons groter worden had het wat mij betreft wel een inchje meer mogen zijn
Overigens, dit beloofd wel een leuke E3 te worden
, N5, DS, Mario 128, nieuwe Zelda, MP2, +wat ze nog allemaal verborgen hebben gehouden
en dan heb ik het nog niet over de PSP, PS3, en XboxNext(2)
quote:Goeie beargumentatie
Op woensdag 21 januari 2004 21:46 schreef febster het volgende:[..]
Dat je uit je nek kletst
quote:Ligt maar net aan hoe je daar als bedrijf mee omgaat
Op woensdag 21 januari 2004 21:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik bedoel: het idee is heel leuk, maar hoe veel developers zullen daadwerkelijk de moeite nemen om iets te bedenken waarbij je echt profijt van die 2 schermen hebt?Denk dat het toch vooral van Nintendo af zal moeten komen.
Kijk bijvoorbeeld naar de PS2, die was ook in het begin erg moeilijk te programmeren (vooral op het grafisch vlak) maar als je als Sony destijds veel support verleent aan de third partys krijg je dat eindelijk wel recht getrokken denk ik
Dus bv innoverende game concepten uitwerken (ruw) die geven aan bevriende third party bedrijven die het idee+game dan verder mogen uitwerken.. of zoals ze nu bv al bij F-Zero (en andere spellen) hebben gedaan, een spel laten maken door een ander bedrijf onder supervisie van Nintendo.
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 22:02]
quote:Ach, ik moet kiezen tussen een SNES-spel poorten of een spelsoort ontwikkelen waarmee je nog helemaal geen ervaring hebt dan wist ik het wel.
Op woensdag 21 januari 2004 21:54 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ja, of ze moeten de developpers kunnen overtuigen om het toch, in ieder geval, te PROBEREN
![]()
Beetje originalteit mag wel tegenwoordig, want ook daar werd over geklaagd tegenwoordig
En Nintendo is gewoon de eerste die origineel is
Maar goed,ik vind het opzich wel creatief klinken, dus ik wacht wel tot ze in mei op de E3 met spellen komen voordat ik ga zeuren.
quote:Ja, ik snap die ports ook wel aan de ene kant
Op woensdag 21 januari 2004 22:01 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Ach, ik moet kiezen tussen een SNES-spel poorten of een spelsoort ontwikkelen waarmee je nog helemaal geen ervaring hebt dan wist ik het wel.
quote:Dat moeten we zowieso wel
Maar goed,ik vind het opzich wel creatief klinken, dus ik wacht wel tot ze in mei op de E3 met spellen komen voordat ik ga zeuren.
quote:Schijnbaar lul ik dus uit mijn nek. Feit is dat ze een hoop risico nemen dus ze aan de ene kant moeten nemen maar aan de andere kant financieel niet kunnen nemen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:04 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ja, ik snap die ports ook wel aan de ene kant
Maar er is al veel kritiek op gekomen, dus nu is er een mooie kans om iets nieuws uit te proberen
[..]Dat moeten we zowieso wel
quote:Ik heb er in dit topic ook een beetje over gezeurd dat ik er niet helemaal tevreden over was, maar (althans dat vind ik) onderbouw die mening dan ook...
Op woensdag 21 januari 2004 22:07 schreef Notorious het volgende:
[afbeelding]Virtual Boy volume 2!
d00m3d!!!
Is dit het, werd dit zo gehyped???
Dus dingen als "d00m3d!!! " mag je gerust voor je laten hoor als dat je enige bijdrage is aan het verhaal...
quote:Ja, dat is 'm de officiele concept art. Vet kick he?
Op woensdag 21 januari 2004 22:07 schreef Notorious het volgende:
[afbeelding]Virtual Boy volume 2!
d00m3d!!!
Is dit het, werd dit zo gehyped???
quote:Nou, de meeste mensen zeuren al voordat ze spellen hebben gezien hoor.
Op woensdag 21 januari 2004 22:04 schreef Notorious_Roy het volgende:Dat moeten we zowieso wel
quote:Ooit de jaarverslagen van Nintendo gelezen? Bv gelezen dat Pokemon in 2002 voor Nintendo 3 miljard dollar heeft opgeleverd? Bv dat de productiekosten van de GC erg laag zijn zodat ze met een verkoopprijs van 99 dollar maar (erg) weinig verlies draaien en die meestal goedgemaakt wordt door de verkopen van first en second party titels?
Op woensdag 21 januari 2004 22:08 schreef Brasco125 het volgende:[..]
Schijnbaar lul ik dus uit mijn nek. Feit is dat ze een hoop risico nemen dus ze aan de ene kant moeten nemen maar aan de andere kant financieel niet kunnen nemen.
*zucht*
quote:Kijk, dit was niet uit je eerdere verhaal op te maken
Op woensdag 21 januari 2004 22:08 schreef Brasco125 het volgende:[..]
Schijnbaar lul ik dus uit mijn nek. Feit is dat ze een hoop risico nemen dus ze aan de ene kant moeten nemen maar aan de andere kant financieel niet kunnen nemen.
Nintendo heeft altijd al willen experimenteren, kijk naar Wario Ware, kijk naar Four Swords, kijk naar de GBA - Cube connectivity
quote:Ach ja de waarheid is hard he?
Dus dingen als "d00m3d!!! " mag je gerust voor je laten hoor als dat je enige bijdrage is aan het verhaal...
Ik zie het nut van dit ding niet in Nintendo zou zich beter op de falende Cube kunnen richten dan met deze onzin te komen. En als Sony's PSP uitkomt komen ze vast weer met een nieuwe GBA... Die Game Boys beginnen net PC's te lijken steeds als je eentje koopt komt er kort daarna weer een nieuwe uit.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:14 schreef Notorious het volgende:[..]
Ach ja de waarheid is hard he?
Ik zie het nut van dit ding niet in Nintendo zou zich beter op de falende Cube kunnen richten dan met deze onzin te komen. En als Sony's PSP uitkomt komen ze vast weer met een nieuwe GBA... Die Game Boys beginnen net PC's te lijken steeds als je eentje koopt komt er kort daarna weer een nieuwe uit.
Ten eerste heb ik volgens mij de Nintendo DS niet bepaald met " en
" smileys ontvangen, ik ben zelfs vrij kritisch maar dat ben ik eigenlijk qua alles wel
En dat Nintendo vaak een Game Boy releast slaat natuurlijk nergens op... De GameBoy zelf stamt als ik me niet vergis uit laat jaren 80, de GBA is al weer 3 jaar oud... en in de huidige technologische samenleving zou Nintendo nu best weer eens met een nieuwe GameBoy mogen komen imho
Amerika is de grootste markt, gevolgt door Europa die steeds groter word en Japan die steeds kleiner word.
quote:<
Op woensdag 21 januari 2004 22:38 schreef piet_pelle het volgende:
Europa is toch echt 1 hoor. Eigenlijk moeten we een eigen spelcomputr maken
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:38 schreef piet_pelle het volgende:
Europa is toch echt 1 hoor. Eigenlijk moeten we een eigen spelcomputr maken
Maareh Notoriuos---> Carnage toevallig ?
En de Amerikaanse markt is dus echt groter dan de Europese hoor!
Check the hardware sales.
quote:*kuch* CD-I*kuch*
Kom we gaan voor de philips gamebox
It crashed and burned baby!
quote:OKok meneer de boekhouder.. Nintendo kan wel ff teren op GBA licenses enzo heeft pokemon (voor hoelang nog? geen toekomstmuziek meer in) verkopen zijn goed van GC (maar nogsteeds draaien ze er geen winst op) ¤99 was echt laatste redmiddel(het ging ff heel erg slecht met Nintendo ze hebben er een hoop geld aan verloren afgelopen jaren) om er nog wat van te maken en het is nog gelukt ook. Mijn gedachten en angst is alleen dat nintendo niet het goeie moment is om een nieuwe niche virtua boy op te markt te gooien terwijl ze dadelijk met de mogelijke kaskraker PSP te maken krijgen..
Op woensdag 21 januari 2004 22:11 schreef febster het volgende:[..]
Ooit de jaarverslagen van Nintendo gelezen? Bv gelezen dat Pokemon in 2002 voor Nintendo 3 miljard dollar heeft opgeleverd? Bv dat de productiekosten van de GC erg laag zijn zodat ze met een verkoopprijs van 99 dollar maar (erg) weinig verlies draaien en die meestal goedgemaakt wordt door de verkopen van first en second party titels?
*zucht*
quote:Waarom? Marketing. Het ding was precies wat we tegenwoordig ook hebben in de vorm van Xbox / PS2.
Op woensdag 21 januari 2004 22:43 schreef Notorious het volgende:*kuch* CD-I*kuch*
It crashed and burned baby!
Alleen was de wereld er toen nog niet echt klaar voor.
quote:Pokemon heeft nu wel toekomst nu Coleseum komt, Pokemon in 3D, DáT is wat we altijd al gewild hebben
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Brasco125 het volgende:[..]
OKok meneer de boekhouder.. Nintendo kan wel ff teren op GBA licenses enzo heeft pokemon (voor hoelang nog? geen toekomstmuziek meer in) verkopen zijn goed van GC (maar nogsteeds draaien ze er geen winst op) ¤99 was echt laatste redmiddel(het ging ff heel erg slecht met Nintendo ze hebben er een hoop geld aan verloren afgelopen jaren) om er nog wat van te maken en het is nog gelukt ook. Mijn gedachten en angst is alleen dat nintendo niet het goeie moment is om een nieuwe niche virtua boy op te markt te gooien terwijl ze dadelijk met de mogelijke kaskraker PSP te maken krijgen..
En Nintendo heeft afgelopen jaar voor het eerst verlies geleden in zijn 100 jarige bestaan, en dat is rechtgetrokken met Kerst.
En waarom is de PSP een mogelijke kaskraker? En de NDS niet? Leg me DAT eens uit dan.
quote:Waar blijven je onderbouwde feiten?
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Brasco125 het volgende:[..]
OKok meneer de boekhouder.. Nintendo kan wel ff teren op GBA licenses enzo heeft pokemon (voor hoelang nog? geen toekomstmuziek meer in) verkopen zijn goed van GC (maar nogsteeds draaien ze er geen winst op) ¤99 was echt laatste redmiddel(het ging ff heel erg slecht met Nintendo ze hebben er een hoop geld aan verloren afgelopen jaren) om er nog wat van te maken en het is nog gelukt ook. Mijn gedachten en angst is alleen dat nintendo niet het goeie moment is om een nieuwe niche virtua boy op te markt te gooien terwijl ze dadelijk met de mogelijke kaskraker PSP te maken krijgen..
Check de software sales in JP, en zie dat bv de nieuwe Pokemon op de GC weer rete goed verkocht..
PS2 en Xbox draaien met meer verlies dus wat dat betreft maakt het niet uit dat Ninty nu een beetje verlies draait want zoals al eerder gezegd halen dat ze dat wel weer terug met hun verkopen gan games...
quote:PS2 en XBOX zijn gewoon consoles. CD-I was iets apparts de nadruk lag niet echt op games bovendien was dat ding nog hartstikke duur ook.
Waarom? Marketing. Het ding was precies wat we tegenwoordig ook hebben in de vorm van Xbox / PS2.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Waarom? Marketing. Het ding was precies wat we tegenwoordig ook hebben in de vorm van Xbox / PS2.
quote:Volgens mij was de PS/2 bij introductie duurder dan de CD-I, die ongeveer 900 a 1000 gulden kostte.
Op woensdag 21 januari 2004 22:54 schreef Notorious het volgende:[..]
PS2 en XBOX zijn gewoon consoles. CD-I was iets apparts de nadruk lag niet echt op games bovendien was dat ding nog hartstikke duur ook.
quote:PS2 en Xbox waren in het begin niet duur
Op woensdag 21 januari 2004 22:54 schreef Notorious het volgende:[..]
PS2 en XBOX zijn gewoon consoles. CD-I was iets apparts de nadruk lag niet echt op games bovendien was dat ding nog hartstikke duur ook.
1200 fucking gulden...
En de PS2 en Xbox spelen DVD, Audio en Games, net als de CD-I
quote:Verschil is dat Sony en Microsoft veel groter en rijker dan Nintendo zijn.
PS2 en Xbox draaien met meer verlies dus wat dat betreft maakt het niet uit dat Ninty nu een beetje verlies draait want zoals al eerder gezegd halen dat ze dat wel weer terug met hun verkopen gan games...
Bovendien was deze kerst alleen maar goed dankzij die 99 prijs. Amerikaanse hardware cijfers al gezien. Slechts een verschil 40.000 met de XBOX ondanks 99 en de shitty bundel van de XBOX zo goed gaat dat nou ook weer niet met Nintendo. En dan komen ze nu weer met iets vaags ze hadden zich beter kunnen richten op de Cube.
quote:PS2 had weinig concurentie. XBOX daalde snel in prijs. Was dat ook zo met CD-I??? Don't think so...
PS2 en Xbox waren in het begin niet duur
1200 fucking gulden...En de PS2 en Xbox spelen DVD, Audio en Games, net als de CD-
Nintendo heeft eigenhandig de wereld uit de video game crash van '84 getrokken. Is al ruim 27 jaar bezig met (arcade) games en consoles. Ze verdienen wat respect. Ik zeg niet dat ze altijd even slimme beslissingen maken, maar ze zijn wél altijd creatief bezig met een nieuwe manier van gamen en games beleven.
Het was NINTENDO die de vierpuntsdruktoets uitvond. Het was Nintendo met de unieke en kwalitatief goede games. Het was Nintendo met de eerste betaalbare handheld spelcomputer. Elke keer weer uniek. Elke keer weer vernieuwend. Altijd speelbaar voor IEDEREEN. En gewoon ouderwets LEUK. Niet dat domme neerschieten van een FPS, maar gewoon een nieuw concept.
quote:Amen.
Op woensdag 21 januari 2004 22:59 schreef Khadgar het volgende:
Kunnen we weer kappen met dom bashen tussen Xbox, PS/2 en Ninty fanboys? En laat de CD-I er buiten. Die console verdient beter.Nintendo heeft eigenhandig de wereld uit de video game crash van '84 getrokken. Is al ruim 27 jaar bezig met (arcade) games en consoles. Ze verdienen wat respect. Ik zeg niet dat ze altijd even slimme beslissingen maken, maar ze zijn wél altijd creatief bezig met een nieuwe manier van gamen en games beleven.
Het was NINTENDO die de vierpuntsdruktoets uitvond. Het was Nintendo met de unieke en kwalitatief goede games. Het was Nintendo met de eerste betaalbare handheld spelcomputer. Elke keer weer uniek. Elke keer weer vernieuwend. Altijd speelbaar voor IEDEREEN. En gewoon ouderwets LEUK. Niet dat domme neerschieten van een FPS, maar gewoon een nieuw concept.
Meer zeg ik er niet over tot er meer over bekend gemaakt wordt
quote:En het was ook Nintendo die zich in de jaren 80 als een echte monopolist gedroeg... Maar goed let's not go there.
Nintendo heeft eigenhandig de wereld uit de video game crash van '84 getrokken. Is al ruim 27 jaar bezig met (arcade) games en consoles. Ze verdienen wat respect. Ik zeg niet dat ze altijd even slimme beslissingen maken, maar ze zijn wél altijd creatief bezig met een nieuwe manier van gamen en games beleven.
quote:Wie zegt DAT nu weer?
Op woensdag 21 januari 2004 23:03 schreef piet_pelle het volgende:
Haal de dvd en de multimedia shit weg en dan nog zouden de Ps2 en de X-box de cube outsellen. Tis echt niet reeel om de schuld van de tegenvallende Cube resultaten te geven aan het feit dat de andere meer doen dan alleen games afspelen.
quote:Nintendo heeft gewoon het recht om te kiezen wat er op het Nintendo systeem werkt. Daarvoor heb je dat mooie 'Nintendo Seal of Quality'. Daarmee had je als klein kind of groot kind
Op woensdag 21 januari 2004 23:02 schreef Notorious het volgende:[..]
En het was ook Nintendo die zich in de jaren 80 als een echte monopolist gedroeg... Maar goed let's not go there.
quote:omdat de sony een veel grotere user database heeft. Deze mensen zullen niet allemaal een PSP kopen natuurlijk, maar ze zullen wel eerder een PSP kopen dan een NDS (of allebei, dat kan natuurlijk ook). De PSP heeft ook al direct een veel groter spel aanbod en dat moet de NDS eerst nog maar eens zien te bereiken. Zelfs met de cube duurde het heel erg lang voordat er een redelijk aantal spellen was uitgebracht en nogsteeds zijn het er heel veel minder dan voor de PS2 (de PS1 niet meegerekend). Plus dat de PSP zich richt op volwassen gamers die nou eenmaal meer geld te besteden hebben.
Op woensdag 21 januari 2004 22:52 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Pokemon heeft nu wel toekomst nu Coleseum komt, Pokemon in 3D, DáT is wat we altijd al gewild hebben
En Nintendo heeft afgelopen jaar voor het eerst verlies geleden in zijn 100 jarige bestaan, en dat is rechtgetrokken met Kerst.
En waarom is de PSP een mogelijke kaskraker? En de NDS niet? Leg me DAT eens uit dan.
Hierbij komt nog dat de NDS (ongewild?) gaat concurreren met de GBA of de opvolger daarvan. Vooral ouders/kinderen (die voornamelijk GBA's kopen)moeten kiezen voor 1 van de 2 apparaten omdat zij niet 2 verschillende handhelds kopen. De keuze zal dan waarschijnlijk uit gaan naar de GBA (+) omdat die goedkoper is en er veel meer spellen voor zijn dan voor de NDS (want die moeten allemaal nog ontwikkeld worden).
quote:Ik had het meer over Nintendo die moeilijk deed tegenover 3rd party developers als Namco die ook voor Sega wouden ontwikkelen.
Nintendo heeft gewoon het recht om te kiezen wat er op het Nintendo systeem werkt. Daarvoor heb je dat mooie 'Nintendo Seal of Quality'. Daarmee had je als klein kind of groot kind de garantie dat het spel voldoet aan hoge kwaliteit eisen. Dat het speelbaar is. Dat het leuk is. Dat het werkt zonder te crashen.
quote:1. PSP : VERMOEDELIJK.. in iedergeval een achterban waar je allicht rekening mee kan houden buiten dat het er naar uit ziet dat er wel overna gedacht is hoe je zo'n ding op bouwd.
Op woensdag 21 januari 2004 22:54 schreef febster het volgende:[..]
Waar blijven je onderbouwde feiten?
Check de software sales in JP, en zie dat bv de nieuwe Pokemon op de GC weer rete goed verkocht..
2. SONY MICROSOFT : Ff iets andere orde van grote en omzet dan Nintendo, als ik me niet vergis. Mickeysoft kan het gewoon , financieel, maken om 1 genereratie gigantisch verlies leiden om een userbase te hebben voor de volgende.
3. Nieuwe nintendo ding : Sorry maar mij klinkt een apparaat dat twee schermpjes heeft voor een gameplay GIMMICK niet echt positief in de oren. Door een verrekijkertje kijken om een 3d-mario te zien tennissen ook niet, leuk voor de hardcore gamers en leuk om verlies op te draaien. Het is wat anders als er dadelijk diverse 3rd parties op te proppen komen, mp3-support, divx-support en connectivity worden belooft, maar dat is niet zo. Teminste tot op heden niet.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:04 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Wie zegt DAT nu weer?
Edit: Wmb mag er modtechnisch gezien wel even ingegrepen worden
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 21-01-2004 23:09]
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 23:04 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Wie zegt DAT nu weer?
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 22:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]Waarom? Marketing. Het ding was precies wat we tegenwoordig ook hebben in de vorm van Xbox / PS2.
quote:1) De NDS userbase zal voor een groot deel komen van GBA gamers, en er is nog geen usebase voor de PSP, want dit is Sony's eerste handheld
Op woensdag 21 januari 2004 23:05 schreef koei het volgende:[..]
omdat de sony een veel grotere user database heeft. Deze mensen zullen niet allemaal een PSP kopen natuurlijk, maar ze zullen wel eerder een PSP kopen dan een NDS (of allebei, dat kan natuurlijk ook). De PSP heeft ook al direct een veel groter spel aanbod en dat moet de NDS eerst nog maar eens zien te bereiken. Zelfs met de cube duurde het heel erg lang voordat er een redelijk aantal spellen was uitgebracht en nogsteeds zijn het er heel veel minder dan voor de PS2 (de PS1 niet meegerekend). Plus dat de PSP zich richt op volwassen gamers die nou eenmaal meer geld te besteden hebben.
quote:hmm.. dat komt bekend voor .. Oja! Sega vs. EA..
Op woensdag 21 januari 2004 23:05 schreef Notorious het volgende:[..]
Ik had het meer over Nintendo die moeilijk deed tegenover 3rd party developers als Namco die ook voor Sega wouden ontwikkelen.
quote:Prutser. Leer lezen ofzo.
Op woensdag 21 januari 2004 23:08 schreef Notorious het volgende:
OWNED!
quote:Dat ging over de CD-I. Moeilijk he? LEZEN
Op woensdag 21 januari 2004 23:07 schreef piet_pelle het volgende:[..]
[..]
quote:Wmb mag er nu wel modtechnisch ingegrepen worden
Op woensdag 21 januari 2004 23:09 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Prutser. Leer lezen ofzo.
[..]Dat ging over de CD-I. Moeilijk he? LEZEN
quote:De psx ( oh nee ps1) was ook sony's eerste console---->75 miljoen verkochte exemplaren
Op woensdag 21 januari 2004 23:08 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
1) De NDS userbase zal voor een groot deel komen van GBA gamers, en er is nog geen usebase voor de PSP, want dit is Sony's eerste handheld
2) Een groter spelaanbod? Wat is je bron daarvan?
3) En weer dat argument dat Nintendo voor kinderen is
door die userbase---->Ps2 op het moment ook ergens tussen de 60 en de 70 miljoen---->PSP, do the maths.
quote:Ik zeg ook niet dat het niet KAN. Maar jullie zeggen dat de NDS dat allemaal NIET kan?
Op woensdag 21 januari 2004 23:11 schreef piet_pelle het volgende:[..]
De psx ( oh nee ps1) was ook sony's eerste console---->75 miljoen verkochte exemplaren
door die userbase---->Ps2 op het moment ook ergens tussen de 60 en de 70 miljoen---->PSP, do the maths.
Is dat niet een ontzettend kromme redenatie?
quote:Ja. Dus? Die zijn ook te vergelijken. Zelfde opties (games, audio, films).
Op woensdag 21 januari 2004 23:12 schreef Notorious het volgende:[..]
Come again???
Jij begon met CD-I/XBOX/PS2 vergelijkingen...
quote:Verschil is dat DVD films bij het grote publiek populair zijn i.t.t dat gedoe van die CD-I
Ja. Dus? Die zijn ook te vergelijken. Zelfde opties (games, audio, films).
quote:En de mensen er toen nog niet klaar voor waren enzo. Maar dat had ik al gezegd, en dat is nu niet relevant.
Op woensdag 21 januari 2004 23:16 schreef Notorious het volgende:[..]
Verschil is dat DVD films bij het grote publiek populair zijn i.t.t dat gedoe van die CD-I
quote:Toen had je Video CD's. DVD's bestonden nog niet eens.
Op woensdag 21 januari 2004 23:16 schreef Notorious het volgende:[..]
Verschil is dat DVD films bij het grote publiek populair zijn i.t.t dat gedoe van die CD-I
quote:DUH!!!
Toen had je Video CD's. DVD's bestonden nog niet eens.
En die Video CD dingen waren niet populair.
quote:Ga jij eens als de gesmeerde bliksem je mond spoelen! Jij wil niet weten hoe gruwelijk veel VCD's er momenteel nog steeds geproduceert worden!
Op woensdag 21 januari 2004 23:34 schreef Notorious het volgende:[..]
DUH!!!
En die Video CD dingen waren niet populair.
De DVD staat op het punt op om de Video te vervangen iets wat je van die VCD zooi niet kan zeggen!
quote:Dat heeft VCD allang gedaan. En als je kijkt hoe gruwelijk veel (vooral aziatisch) er gemaakt word op goedkope VCDs, dan denk ik dat die het nog wel winnen.
Op woensdag 21 januari 2004 23:45 schreef Notorious het volgende:
Maar toch is het niet zo populair als DVD!!!De DVD staat op het punt op om de Video te vervangen iets wat je van die VCD zooi niet kan zeggen!
Maar VCD zal uiteindelijk verliezen overgaan in van DVD, OOIT. Omdat VCD's tijd geweest is. Ook alweer ruim 10 jaar beschikbaar voor de mensch. DVD is er pas net.
quote:In Azie inderdaad... hmm.. waar gaat dit eigenlijk heen
Op woensdag 21 januari 2004 23:35 schreef Khadgar het volgende:[..]
Ga jij eens als de gesmeerde bliksem je mond spoelen! Jij wil niet weten hoe gruwelijk veel VCD's er momenteel nog steeds geproduceert worden!
Ontopic blijven
quote:Console, Handheld, Whatever.
Op woensdag 21 januari 2004 23:52 schreef Notorious het volgende:
Het word toch een handheld en geen console?
quote:Het word weliswaar een portable, maar ik noem een portable ook gewoon een console.
Op woensdag 21 januari 2004 23:52 schreef Notorious het volgende:
Het word toch een handheld en geen console?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |