vorige deel: Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain
Imdb: Amelie
quote:Dan ben je de meest onwaarschijnlijk verrotte, achterlijke, nietszeggende zak aardappelen op deze aardkloot.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:43 schreef Sjorssie het volgende:
De humor die er blijkbaar inzat, was niet aan mij besteed.
quote:Toch maar doen, Schorem. Liefhebbers van Almost Famous zullen ook Amelie kunnen waarderen. (Dan heb je namelijk oog voor goede films
Op dinsdag 20 januari 2004 10:10 schreef Forumschorem het volgende:
Ik zag laatst de double disque edition voor een zacht prijsje, maar aangezien ik de film niet ken, heb ik maar Almost Famous gekocht...
quote:wat een debiele reactie, als hij (zij) die film toch niet leuk vond, en de grapjes ook niet, laat hem (haar) dan...
Op dinsdag 20 januari 2004 10:17 schreef Chez-Nous het volgende:[..]
Dan ben je de meest onwaarschijnlijk verrotte, achterlijke, nietszeggende zak aardappelen op deze aardkloot.
ik vond het een super film
Ik zag dit staan, en ik vroeg me af: waardoor verschilt deze soundtrack van de gewone? Weet iemand dat?
quote:Op www.play.com heb je twee versies, 1 met 20 nummers en 1 met 19 nummers.
Op dinsdag 20 januari 2004 14:31 schreef Tom_Tom- het volgende:
Terugvindpost.Ik zag dit staan, en ik vroeg me af: waardoor verschilt deze soundtrack van de gewone? Weet iemand dat?
Dit is "Amelie"
code:En dit is "Le fabuleux destin d'Amelie Poulain"Track List
1. J'Y Suis Jamais Alle
2. Les Jours Tristes (Instrumental)
3. La Valse D'Amelie (Version Originale)
4. Comptine D'Un Autre eTe
5. La Noyee
6. L'autre Valse D'Amelie
7. Guilty
8. A Quai
9. Le Moulin
10. Pas Si Simple
11. La Valse D'Amelie (Version Orchestre)
12. La Valse Des Vieux Os
13. La Dispute
14. Si Tu N'etais Pas La (Frehel)
15. Soir De Fete
16. La Redecouverte
17. Sur Le Fil
18. Le Banquet
19. La Valse D'Amelie (Version Piano)
20. La Valse Des Monstres
code:Zoals je ziet verschilt het nogal. Niet alleen heeft de ene een nummer meer, ook de volgorde is anders. Maar dat kan natuurlijk ook fout zijn gegaan tijdens invoeren.La Valse Des Monstres
La Valse Des Vieux Os
La Dispute
Le Vaise D Amalie
Le Banquet
Sur Le Fil
La Redecouverbe
Soir De Tete
Si Tu N Etais Pas La
Le Moulin
Pas Si Simple
La Valse D Amelle
A Quai
J Y Suis Jamais Alle
L Autre Vaise D Amelle
Guilty
Les Jours Tristers
Comptine D Un Autre Ete
La Valse D Amelie
Fame kennende zal het eventueel om een japanse versie kunnen gaan. Met als enige toegevoegde waarde dat het hoesje in het japans is.
quote:Eerlijk gezegd vond ik Amélie niet zo geweldig als de meeste mensen hier, Almost Famous vond ik wél heel leuk trouwens.
Op dinsdag 20 januari 2004 11:06 schreef Woodpecker het volgende:Toch maar doen, Schorem. Liefhebbers van Almost Famous zullen ook Amelie kunnen waarderen. (Dan heb je namelijk oog voor goede films
)
Ik vind het ook een geniale film, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het niets vinden. Het is wel een aparte film, en iedereen heeft een andere definitie van goed en slecht. Ik vind dat als iemand de moeite neemt om een film te kijken, dat hij er dan ook een duidelijke mening over mag hebben.
Dus als je de manier van filmen en het kleurgebruikt volstrekt waardeloos vind en de humor je niet aanspreekt, dan mag je het van mij gerust een slechte film noemen.
Als de meerderheid iets goed vindt, dan is het nog steeds niet objectief goed, want voor kunst bestaan geen maatstaven waar iedereen het over eens is.
Geweldig dat er nu, ik weet niet hoe lang na de release, nog een tweede topic wordt geopend
Echt een gewelige leuke, lieve, mooie film die dit topic dan ook helemaal verdiend.
Weet iemand heel toevallig of de bladmuziek ergens te koop is? Welk instrument maakt niet zo heel veel uit, ik wil het zo graag hebben
Ik heb de film ongeveer een jaar geleden met school gezien, en ik was samen met nog 2 anderen de enige die 'm helemaal geweldig vond. De rest snapte er niet veel van geloof ik.
quote:Hier heb ik wat:
Op woensdag 21 januari 2004 21:22 schreef Vava het volgende:
Ik vind het echt een superfilm!Weet iemand heel toevallig of de bladmuziek ergens te koop is? Welk instrument maakt niet zo heel veel uit, ik wil het zo graag hebben
http://www.guitarnotes.com/olga/search.cgi?search=yann+tiersen&hits=20&tab=on&pro=on&crd=on&btab=on
http://www.thetabworld.com/Yann_Tiersen__La_Valse_D_Amelie_guitar_tab.html
Hier kan je wat bladmuziek kopen: Klikken maar!
En ik weet niet waar je woont, maar in veel muziekzaken kunnen ze bladmuziek voor je bestellen
En in de bieb willen ze ook nog wel veel hebben.
quote:15 euro.
Op woensdag 21 januari 2004 22:21 schreef gekke_sandra het volgende:
Hoeveel kost ie op dvd, weet iemand dat?
quote:Cool! Dankjewel!
Op woensdag 21 januari 2004 22:22 schreef Elegy het volgende:
[afbeelding]En ik weet niet waar je woont, maar in veel muziekzaken kunnen ze bladmuziek voor je bestellen
En in de bieb willen ze ook nog wel veel hebben.
gelijk oefenen!
quote:De gewone versie ligt geloof ik ook wel eens voor 6,99 in de budgetbakken. Maar dan moet je geluk hebben, prijzen bij de FRS kunnen nogal eens verschillen in de budgetbak
Op woensdag 21 januari 2004 22:29 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
15 euro.
Maar wie weet vind je hem ergens goedkoper.
quote:Graag gedaan
Op woensdag 21 januari 2004 22:36 schreef Vava het volgende:[..]
Cool! Dankjewel!
gelijk oefenen!
Maar ik denk dat het maar korte fragmenten zijn hoor
quote:ja klopt haha! in afwachting van de volledige stukken speel ik voorlopig alleen het eerste blad
Op woensdag 21 januari 2004 23:20 schreef Elegy het volgende:
Maar ik denk dat het maar korte fragmenten zijn hoor
iig iets.
quote:Tis een begin. En anders gewoon een muziekwinkel binnenstappen. Heel misschien bij De Bard?
Op woensdag 21 januari 2004 23:26 schreef Vava het volgende:[..]
ja klopt haha! in afwachting van de volledige stukken speel ik voorlopig alleen het eerste blad
iig iets.
quote:De Bard? Die ken ik niet, waar zit die?
Op woensdag 21 januari 2004 23:33 schreef Elegy het volgende:[..]
Tis een begin. En anders gewoon een muziekwinkel binnenstappen. Heel misschien bij De Bard?
quote:De Bard is wwn winkel ergens in Zeeland
Op woensdag 21 januari 2004 23:49 schreef Vava het volgende:[..]
De Bard? Die ken ik niet, waar zit die?
Ik ga binnenkort denk ik in Rotterdam bij Donner kijken, daar hebben ze ook wel veel bladmuziek en anders bestel ik het op die site.. Hier in de buurt zit iig geen winkel waar ze bladmuziek verkopen
De tijdelijke site alhier: De Bard
quote:Ziet er goed uit! Zeker de moeite waard om een keer te gaan kijken volgens mij.
Op donderdag 22 januari 2004 00:27 schreef Elegy het volgende:[..]
De Bard is wwn winkel ergens in Zeeland
Ze hebben daar nogal wat muzieksoorten. Ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet ook niet zeker of ze er ook bladmuziek hebben.
De tijdelijke site alhier: De Bard
quote:Ze hebben er iig een heleboel muziek
Op donderdag 22 januari 2004 11:08 schreef Vava het volgende:[..]
Ziet er goed uit! Zeker de moeite waard om een keer te gaan kijken volgens mij.
Je hebt ook nog in Vlissingen de Bar-O-Nes, da's eerder een goff winkel. Maar misschien hebben ze daar ook wel wat
quote:Die vis!
Op donderdag 22 januari 2004 14:32 schreef Tom_Tom- het volgende:
De suicidale vis van Amelie is ook een klein beetje mijn held.
Die twee seksscenes vind ik ook wel geinig... 15! ^_^ en met die gozer in bed, dat gezicht dat ze trekt
quote:Keken jullie 'm zonder ondertiteling dan? Volgens mij viel er weinig niet te snappen aan deze briljante film
Op woensdag 21 januari 2004 21:33 schreef Fen het volgende:
Amelie:Ik heb de film ongeveer een jaar geleden met school gezien, en ik was samen met nog 2 anderen de enige die 'm helemaal geweldig vond. De rest snapte er niet veel van geloof ik.
Echt een meesterwerk, zo verschrikkelijk origineel, lekker luchtige en tevens erg subtiele humor, een prachtige visuele stijl en Amelie zelf is ook nog eens supermooi.
Fantastische film!!
quote:Het moment dat die groenteboer (Collignon, die naam doet me meteen weer denken aan een ander grappig moment
Op woensdag 21 januari 2004 16:21 schreef rooieman het volgende:
ik heb de film met heel veel moeite afgekeken, maar ondanks dat ik alle aspecten van de film in acht neem, weet ik niet waarom mensen deze film goed vinden. ik begrijp bijvoorbeeld niet dat mensen zeggen dat ze de humor leuk vinden. Kan iemand een grappig moment beschrijven?
Ik moet toegeven dat ik de film ook niet zo geweldig vond toen ik m voor het eerst zag. Ik dacht echt Waar sláát dit allemaal op.. maar toen ik m voor de 2e keer zag vond ik m veel leuker, en inmiddels heb ik m al heel vaak gezien (kan je een DVD 'grijs'draaien?? ) en blijft ie gewoon ontzettend mooi, lief, grappig, alles..
quote:Zeker!!! Een van de mooiste soundtracks die ik ken!!
Op zaterdag 31 januari 2004 22:59 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die soundtrack is zo ontzettend mooi! Geweldige muziek. En dat oude Franse nummer.... Si Tu N'étais Pas La....!
quote:ik kan alleen nog maar de eerste pagina van de liedjes
Op zaterdag 31 januari 2004 23:02 schreef Pharrell het volgende:
ik kan alle liedjes op de piano
gheghegheghe
maar,... de muziek is besteld
Haha, cool!!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:52 schreef Toad het volgende:
Afgelopen weekend naar Parijs geweest.
Loop ik van het metro station naar het hotel...
Wat kom ik tegen?
Cafe des 2 moulins!![]()
Voortdurend mensen die op de foto gaan met dat Cafe.
Voor de liefhebbers: Rue Lepic, achter de Moulin Rouge.
Ah onthouden voor de volgende keer! Ben vorig jaar naar Parijs geweest, toen ik net weer thuis was vond ik in een blad een lijstje met locaties uit de filmquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:52 schreef Toad het volgende:
Afgelopen weekend naar Parijs geweest.
Loop ik van het metro station naar het hotel...
Wat kom ik tegen?
Cafe des 2 moulins!![]()
Voortdurend mensen die op de foto gaan met dat Cafe.
Voor de liefhebbers: Rue Lepic, achter de Moulin Rouge.
Binnenkort zal ik ze wel even uploaden. Even weekje geduld ongv.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 23:59 schreef Hare het volgende:
[..]
Haha, cool!!
Foto's?
quote:
Idd erg cool toad!!!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 23:36 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
hoe cool is dat dan??
Toad
![]()
Zooo jammer dat veel mensen de humor van deze film niet zien of leuk vinden...quote:Op woensdag 21 januari 2004 16:21 schreef rooieman het volgende:
ik heb de film met heel veel moeite afgekeken, maar ondanks dat ik alle aspecten van de film in acht neem, weet ik niet waarom mensen deze film goed vinden. ik begrijp bijvoorbeeld niet dat mensen zeggen dat ze de humor leuk vinden. Kan iemand een grappig moment beschrijven?
- Booby Traps die geplaatst wordenquote:Op woensdag 21 januari 2004 16:21 schreef rooieman het volgende:
Cool, dat wordt opnemen!quote:Op maandag 25 oktober 2004 08:34 schreef gewooneenuser het volgende:
Aanstaande vrijdag is ie op TV1, om 21.40!
Tof. Dan ga ik de DVD maar weer eens kijken.quote:Op maandag 25 oktober 2004 08:34 schreef gewooneenuser het volgende:
Aanstaande vrijdag is ie op TV1, om 21.40!
Nee, ga gewoon The Others metquote:Op maandag 25 oktober 2004 09:19 schreef QyRoZ het volgende:
Tof. Dan ga ik de DVD maar weer eens kijken.
Voor de slimmen? Mwoh, valt wel mee. Eerste indruk: Nogal wat veronderstellingen, qua dat schrijver ziet wat hij wil zien.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:54 schreef tim2308 het volgende:
Voor de slimmen onder ons: een hele analyse van de film op http://www.bottejellema.nl/media/amelie.pdf
Interessantquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:54 schreef tim2308 het volgende:
Voor de slimmen onder ons: een hele analyse van de film op http://www.bottejellema.nl/media/amelie.pdf
Maar ja, dat is toch met elke analysequote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:38 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Voor de slimmen? Mwoh, valt wel mee. Eerste indruk: Nogal wat veronderstellingen, qua dat schrijver ziet wat hij wil zien.
Eej Blinkquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:30 schreef Blinky het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=3wdc4P-4aqw
Op deze pagina zie je dansers als marionetten op de muziek van Amélie. Echt heel erg mooi gedaan! Super!
Ik kreeg hem doorgestuurd van een vriend.
Beetje jammer alleen dat het niet altijd te duidelijk gefilmd is: het is denk ik met een handicam gefilmd in een concertzaal of iets dergelijks.
dudequote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:54 schreef K33T het volgende:
Kutfilm was het. Waardeloos.
Die kende ik nog nietquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:54 schreef tim2308 het volgende:
Ook niet aan mij, wat een poepfilmquote:Op dinsdag 20 januari 2004 09:43 schreef Sjorssie het volgende:
De humor die er blijkbaar inzat, was niet aan mij besteed.
Voor een paar euro meer ligt de Special Edition bij de Van Leestquote:Op maandag 29 januari 2007 20:46 schreef Serendips het volgende:
Van de week op dvd gekocht. Nu voor 6,99 bij Boekenvoordeel!
Maar wat een dombo heeft die folder in elkaar geknutseld...; 'Zij veranderd jouw leven'.![]()
Wat staat er op de special edition?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:32 schreef ZwarteMagika het volgende:
Voor een paar euro meer ligt de Special Edition bij de Van Leest
Kon het niet laten, ookal had ik de normale dvd al
Klopt.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 00:08 schreef kvdv het volgende:
Ik keek hem zojuist op Nederland 2, geweldige film. Helaas kan ik hem nu niet afkijken omdat ik over 5 uur moet werken. DVD staat op verlanglijstje...
Edit: Ik zat werkelijk met open mond te kijken... de muziek heb ik overigens eerder gehoord (Goodbye Lenin?)
Vooral bij zielige kindjes in ziekenhuizen doet die soundtrack 't goedquote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:12 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Klopt.
Je wordt er sowieso mee doodgegooid. Kijk een willekeurige reportage op televisie en je hoort Yann Tiersen op de achtergrond.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:43 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vind het altijd een beetje heiligschennis
de verhalen zeer zeker waarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:55 schreef Rory78 het volgende:
Ben benieuwd wat je ervan vond...
Ik heb deze ook na alle goede verhalen ooit eens een eerste keer gezienen ik heb werkelijk de hele film met een brok in mijn keel en open mond zitten kijken..
Veel plezier vanavond!
Geweldig iddquote:Op maandag 9 juli 2007 00:19 schreef Smeich het volgende:
![]()
![]()
![]()
Amélie tour in Parijs is leuk om te doen als je verliefd bent op deze film (en dus ook Parijs denk/hoop ik)... check het Parijs topic in TRV, heb ik ook het een en ander erover neergezet
![]()
![]()
![]()
Jullie zijn wel heel erg, zeg. Dat zelfs al door je hoofd heen gaat dat je op dezelfde plaats zou willen zitten.quote:Op maandag 9 juli 2007 10:16 schreef Smeich het volgende:
Ik zat op de stoel rechts van hem... voor de rest was alles bezet en om nu te wachten tot die mensen weg gingen..
Abesse was een hele poos dicht, dus zal wel flink verbouwd zijn...quote:Op maandag 9 juli 2007 20:18 schreef morgane het volgende:
Ik ben volgens mij ook in een metrostation uit de film geweest, maar heb het niet herkend![]()
Abbesses en Lamarck-Caulaincourt ook dacht ik.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:21 schreef morgane het volgende:
Inderdaad, ik kwam er met de metro langs maar hij stopte er niet. Die zit dus in de film?
Moet ik hier nu serieus op reageren?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:37 schreef Serendips het volgende:
[..]
Jullie zijn wel heel erg, zeg. Dat zelfs al door je hoofd heen gaat dat je op dezelfde plaats zou willen zitten.
Prachtige film, hoor, maar puh-lease mensen...
Dan wordt het daar nog eens ouderwets vechten om een vrouwquote:Op zondag 2 augustus 2009 01:10 schreef Tourniquet het volgende:
Ik ga nu naar Parijs om een Amélie te zoeken.
Kut, dan ben ik niet de enigequote:Op zondag 2 augustus 2009 01:10 schreef Tourniquet het volgende:
Ik ga nu naar Parijs om een Amélie te zoeken.
Doe er mij maar 10quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:06 schreef Ooster het volgende:
Doet u mij naar één Amélie alstublieft.........
Nog steedsquote:
hoorde van een medewerker van het filmhuis in zwolle dat er drie bezoekers waren de 20 jarig jubileum voorstellingquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:50 schreef Breuls het volgende:
Megakick, want een goede film verdient dat. 8)
Deze film kwam uit in 2001 en zou afgelopen december, vanwege het twintigjarig jubileum, opnieuw in de bioscopen te zien zijn. Dat werd dankzij de lockdown ietsje later, maar je kunt 'm dus nu gaan zien.
Zomaar een filmtipje van ome Breuls.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |