abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel dinsdag 20 januari 2004 @ 09:29:37 #1
2628 Karin
pi_16419730
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 24!

A.s. papa's en mama's:

12 januari 2004: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
20 september 2004: Xanthe

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

Meepuffen met Kimpiedimpie en Belana

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 21-01-2004 10:28]

dinsdag 20 januari 2004 @ 09:36:38 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_16419872
Nou Geen baby! Ik ben echt helemaal teleurgesteld, alles is helemaal rustig, gewoon weer harde buiken, meer niet. Kan wel
Ik wil mijn baby!
Straks maar ff naar de huisarts voor urine controle dan, alhoewel ik betwijfel of ik een blaasontsteking heb, magoe.
En dan maar weer terug in wachtstand...
Sorry voor alle commotie (speciaal voor miss D natuurlijk )
Zodra ik weer nieuws heb....
En dan over tot de orde van de dag: waar is Kimpie en wat is ze aan het doen en wat gaan alle verse zwangeren vandaag doen? (mij vermaken met leuke verhalen )
Moet er nog naar vk en echo bureau's gegaan worden vandaag?
vertel vertel vertel!!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 januari 2004 @ 09:39:06 #3
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16419915
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 09:36 schreef Belana het volgende:

Ik wil mijn baby!

Ik heb gedroomd dat je je baby kreeg In mijn droom was het een meisje btw. Wat niet klopt want we hebben vorige week al besloten dat je een jongen krijgt natuurlijk
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2004 @ 09:39:44 #4
43556 miss_dynastie
pi_16419930
Ach Belana , voor mij is het niet zo erg hoor, maar jij mag onderhand wel van je vrachtje worden verlost Rustig aan doen, en misschien is Humptie dan vanzelf benieuwd naar je? Ik kan hem trouwens geen ongelijk geven: bij mama is het lekker warm, en buiten is het hardstikke koud
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:05:55 #5
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16420509
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 09:36 schreef Belana het volgende:

<knip>

Moet er nog naar vk en echo bureau's gegaan worden vandaag?
vertel vertel vertel!!!

Gisteren naar VK voor controle geweest, moeder en kind groeien goed! Hartje was in een keer luid en duidelijk te horen , dus da's ook wel lekker!!

Nu nog even een paar daagjes wachtten en dan naar Baby Echo Bureau alhier voor een pretecho!! Dan weten we vrijdag meer over beebie-psyche

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:09:14 #6
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16420571
12 januari 2004: 70four (papa)
.
.
.
Is ook alweer een tijdje terug... Heb ik nou iets gemist, of zou papa 70four het gewoon allemaal een beetje te druk hebben met beebie-70four?
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
pi_16421466
Joehoe

He jammer Belana, had zo gehoopt dat het door zou zetten!
En Kim...waar hang je uit??

Nou, ik kom dus bij de VK vandaan
Was ongeveer een halve kilo aangekomen, netjes dus, en mijn baarmoeder deed precies wat ie moest doen: groeien
Hartje was eerst moeilijk te horen (kind deed verstoppertje) maar toen ze hem eenmaal gevonden had, ging Humpie er eens even goed voor liggen, zodat we lang konden luisteren

Ik heb het, voor mijn eigen gemoedsrust, en die van de andere dames, nog even over bloedverlies gehad. Als je dat hebt na het naar de toilet gaan, is het negen van de tien keer iets uitwendigs, iig niet uit je baarmoeder, zeker niet als je al in het tweede of derde trimester zit. Even opletten of het daarna ook wat branderig voelt (was bij mij steeds het geval), dan weet je het helemaal zeker. Kan een adertje zijn dat van binnen gesprongen is, of gewoon iets te fanatiek afgeveegd. Ik heb een week of 3,5 geleden voor het laatst een druppeltje gehad, en daar mocht ik me absoluut geen zorgen om maken. Dat jullie dat even allemaal weten (ik ga deze post gewoon copy-pasten volgende keer als er iemand in de stress zit )

Mijn VK denkt dat het een jongetje wordt, dat dacht ik de eerste weken ook, maar nu neig ik wel eens naar een meisje. Over een week of 4 zullen we het weten, we gaan zo even de pretecho vastleggen.

Zo, dat was dan mijn uitgebreide verslag, een nieuwe buikfoto komt er deze week aan, en nu ga ik weer op verse babies wachten

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:55:19 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16421508
Blij dat alles goed is met de Mini-Pluis

Goh, Kimpie is wel heel stil he...?

dinsdag 20 januari 2004 @ 10:57:10 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16421542
Wat balen Belana. Klinkt misschien raar maar als je aan het rommelen bent wil het nog wel eens helpen als je gaat euh... vrijen Ik hoor zo vaak dat dit nét de druppel (letterlijk ) is die je nodig hebt. Het sperma van je vriend/man bevat namelijk een hormoon die de baarmoedermond helpt verweken (zelfde hormoon spuiten ze in gelvorm op de baarmoedermond voordat je ingeleid wordt en je nog geen verweking hebt) en bij een orgasme komen ook weer hormonen vrij die weeën opwekken.

Normaal is dat van weinig invloed maar als je al wat aan het rommelen bent kan het verder doorzetten.

pi_16421738
Maar als je vliezen al gebroken zijn mag dat niet meer hoor!!!!
Of was dat Kimpie nou???? ik ben even de draad kwijt....

Maar idd vrijen helpt wel..... bij damey is het zo weer terug op gang gebracht nadat het al een paar uur gestopt was.

Meiden zet um op!!!!!!!!

† In Memoriam † dinsdag 20 januari 2004 @ 11:11:30 #11
43556 miss_dynastie
pi_16421861
Kimpie's vliezen zijn gebroken, niet die van Belana. Maar Belana moet daar niet aan denken, ik vertel het nu maar vast
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:21:29 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_16422084
Miss D heeft helemaal gelijk! (wat ben je toch oplettend )
Ik heb al maanden zo'n last van mijn rug en bekken dat ik niet eens weet in welke houding ik zou moeten vrijen
De vk heeft gisteravond gezegd dat het evengoed zo lekker aan het verweken was en het hoofdje ligt zo diep, die drukt lekker tegen de baarmoedermond, dat helpt vast ook
Ik heb wel weer, net als gisteren dus, om de zoveel minuten harde buik. Mijn man is nu even urine wegbrengen, ben benieuwd.

Ow, Psyche, dat hartje is iedere keer weer fijn en de pretecho is geweldig! Een half uur lang, of langer, staren naar je kindje, echt fantastisch!

Pluisje, dat doe je netjes, een halve kilo! Ik wil het inmiddels niet meer weten....maak me er ook maar niet meer druk om... nou, alleen om mijn onderkin dan.

Oe, kimpie is vast in het ziekenhuis nu, ze zou ingeleid worden toch?

stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:57:14 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_16423053
Nou, ik heb dus blaasontsteking.... dat verklaard een hoop. De dokter wilde het ook nog op kweek laten zetten in het ziekenhuis, dus dat moet ook nog, maar intussen krijg ik vast antibiotica.
stormy waters...
sailin'
pi_16423089
Hoihoi,

Wat spannend allemaal Piglet, belana en kimpiedimpie.

Piglet, ik had expres niet de afloop van het verhaal er bij gezet, maar ik heb dus 2 miskramen gehad voordat ik Chiara kreeg.
Je bent goed geholpen door je huisarts, dat is al heel fijn dat ze even controle heeft uitgevoerd, het stelt je meer gerust dan alleen maar afwachten, aangezien het bloeden is opgehouden en de baarmoedermond gesloten is zou ik er vooralsnog vanuit gaan dat het allemaal wel oké is, w.s. een contactbloeding. Sterkte iig met deze onzekere periode.

Belana en Kimpiedimpie, ik ben erg benieuwd of jullie al aan 't weeen weg puffen zijn, of misschien inmiddels al een kleintje in de armen hebben...
Sterkte dames als jullie dit nog even lezen !!

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 20 januari 2004 @ 11:58:50 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16423102
Ja, met rug en bekkenpijn is het inderdaad niet echt aan te bevelen.

Dan hebben we nog:

• Voetmassage (bij de overgang van enkel naar voet zitten pressuurpunten die de bevalling op gang kunnen helpen)
  • Het hart van een verse ananas eten (dus niet de ananas zoals velen denken)
  • Tepels masseren: tepel tussen duim en wijsvinger nemen en heen en weer bewegen, niet te hard! gewoon zachtjes wrijven is voldoende
  • Blijven lopen en bewegen, de zwaartekracht kan de bevalling verder in gang zetten
  • Weet niet wat écht helpt... heb het ook maar weer van horen zeggen

Zit er wat voor je tussen? iig sterkte Belana (en kimpie natuurlijk, maar die ligt vast al te puffen nu)

dinsdag 20 januari 2004 @ 11:59:52 #16
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16423136
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 11:57 schreef Belana het volgende:
    Nou, ik heb dus blaasontsteking.... dat verklaard een hoop. De dokter wilde het ook nog op kweek laten zetten in het ziekenhuis, dus dat moet ook nog, maar intussen krijg ik vast antibiotica.
    Hè dat is balen zeg!!! Dubbel balen eigenlijk. Beterschap!
      dinsdag 20 januari 2004 @ 12:02:54 #17
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16423246
    Oe, die voetmassage! Daar ga ik voor
    Als ik mijn tepels masseer komt er melk uit....
    stormy waters...
    sailin'
      Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2004 @ 12:05:26 #18
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16423328
    Ah toch blaasontsteking
    Shit, het is te hopen dat de antibiotica snel aanslaat en dat als het dan allemaal goed is de bevalling gewoon een dezer dagen begint.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2004 @ 12:07:38 #19
    43556 miss_dynastie
    pi_16423395
    Balen, toch een blaasontsteking
    Tepels masseren kan valse weeën opwekken, zeker als je nog voor de uitgerekende datum zit!!
      dinsdag 20 januari 2004 @ 12:09:18 #20
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16423451
    Ja, het is even balen... ik word terug gefloten door mijn man.....het is nog niet zeker dat het een ontsteking is...er zijn wat bacterien gevonden en voor de zekerheid krijg ik meteen antibiotica en vandaar dat het dus nog op kweek moet in het zieken huis..
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 20 januari 2004 @ 12:10:01 #21
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16423474
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 12:02 schreef Belana het volgende:
    Oe, die voetmassage! Daar ga ik voor
    Als ik mijn tepels masseer komt er melk uit....
    Tepels masseren met doekje erbij dus Het hielp bij mij wel om de bevalling van de tweede in gang te zetten trouwens. Ik voelde echt heftige weeën opkomen, maar die stopten iedere keer weer toen ik stopte met masseren. En om nou de hele dag aan je tepels te frunniken
    Maar op een gegeven moment kreeg ik veel harde buiken en toen zette het wél door na even te masseren.

Mijn jongste krijgt nu nog borstvoeding, zodra hij gaat drinken krijg ik last van harde buiken. Daarom moet ik ook uitkijken dat ze niet blijven aanhouden, want dan moet ik meteen stoppen met de borstvoeding.

Die tepelmassage is dus iig geen onzin

Die voetmassage is ook wel een aanbeveling, al was het alleen maar ter ontspanning , kun je mooi je partner aan de slag zetten... goede smoes toch

dinsdag 20 januari 2004 @ 12:14:08 #22
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16423592
    Belana wat jammer dat het niet doorgezet heeft. en dan nog nota bene een blaasontsteking
    voor jou!
    * LadyS heeft trouwens ook vannacht gedroomd dat Belana een meisje kreeg dus dat kan geen toeval meer zijn

Kimpie, ik hoop dat het bij jou wel lekker aan het doorzetten is

Ik ben dus ook naar de vk geweest en alles was goed!
    Bloeddruk was vorige keer 135/80 en nu 140/60. Ben zelfs 1 kilo afgevallen Geen eiwitten en suikers in de urine kreeg het potje leeg en omgespoeld mee, ezzi Geen geslachtziekten, geen HIV enz enz enz
    alles was godzijdank goed. Babys was zich ook even aan het verstoppen, om het spannend te houden denk ik, maar uiteindelijk liet ie wel van zich horen

Ik heb ook nog even gevraagd van die lage/voorliggende placenta. Maar daar krijg ik dus helaas geen echo voor... Er zijn allemaal andere tekenen als die niet goed zou liggen en dan doen ze tegen die tijd pas een echo.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
    pi_16423607
    Gets, Belana wat balen!! Kimpie is een babietje aan het krijgen, no doubt about it!! Ik ben een beetje terugtrekkerig, humeurig, snel moe en snel overbelast.....Kan dat nu al, dat je een beetje terugtrekgedrag gaat vertonen? Bij 35 weken? Of is het het weer? Ik ben dus een lurkertje, lees alles en volg alles...soms is reageren me teveel moeite (dat klinkt dan weer onaardig, ik weet niet of dat logisch klinkt?)

In ieder geval ga ik weer lekker lurken tot er een babietje uitploept!

DANYEL EN THIJS
    ....maar daarna ben ik weer triestig...
    pi_16424230
    Catootje, je kan je nog een paar weekjes (dagen?) op de achtergrond/lurkstand houden, maar als we dit babyboompje gehad hebben ben jij aan de beurt hoor. Dan staan alle spotlights op je gericht en krijg je meldplicht hier samen met ET en Gaoxing.

Dus geniet nog even van je lurkpositie

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      FOK!fossiel dinsdag 20 januari 2004 @ 12:44:42 #25
    2628 Karin
    pi_16424351
    Ach Belana waarschijnlijk een blaasontsteking. Daar kan je best knap beroerd van worden tijdens je zwangerschap. Ik had er ook een toen ik zo'n 35 weken zwanger was. Ik heb in het verleden behoorlijk wat blaasontstekingen gehad waar ik weinig tot geen last van gehad heb maar die tijdens mijn zwangerschap was echt heel vervelend, veel harde buiken en behoorlijk algeheel lamlendig. Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat!!

Kimpie is vast bezig in het ziekenhuis (hopelijk zonder infuus maar spontaan op gang gekomen). Ik hoop dat we snel wat horen!!

En goed VK nieuws allemaal! Fijn hoor dat het allemaal goed gaat!

dinsdag 20 januari 2004 @ 12:46:31 #26
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16424407
    Karin of Lois
    Ik zie in het lijstje dat ik op 13 juli sta, maar het is 14 juli Misschien wil 1 van jullie dat even veranderen?
    niet dat het veel uitmaakt, maar toch
      dinsdag 20 januari 2004 @ 12:46:43 #27
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16424411
    LadyS, dat klinkt goed!

Catootje, doe jij nog maar ff lekker lurken hoor. vervelend dat je je zo voelt. Voor mij is het wel herkenbaar hoor, ik ben veel depri geweest in die zwangerschap. Nu, zo aan het einde heb ik daar geen last meer van gelukkig. Je moet lekker doen waar je zin in hebt, niemand die dat erg vind. voor jou!

stormy waters...
    sailin'
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2004 @ 12:55:07 #28
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_16424651
    Belana, balen voor je zeg Hopelijk ben je er weer snel van af. Je moet toch al zoveel plassen als je op het laatst loopt

LadyS, fijn dat alles er goed uitzag

Ben toch wel erg benieuwd naar Beebiedimpie

Enne Toot, 35 weken alweer!!! Hoe kan dat nou zo snel gegaan zijn

Verwen jezelf maar lekker hoor, dat heb je nodig nu. Zeg maar tegen vriendje dat ik dat gezegd heb

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
    pi_16426572
    Belana, jammer dat het niet doorzette en dat het waarschijnlijk een blaasontsteking is... Maar het komt uiteindelijk wel goed hoor!

Ik neem aan dat Kimpiedimpie òf ligt te bevallen òf al lekker ligt te genieten van d'r baby. Hopelijk horen we snel iets

Melovny, toch bedankt dat je nog even de afloop wou vermelden. Ik snap dat je dat er niet meteen bij had gezet en ik denk ook dat ik het vandaag iets beter aankan omdat er iets geruster op ben. Het blijft helaas een realiteit dat het mis kan gaan. En die zit voorlopig ook nog wel heel erg in mijn hoofd (ik blijf toch nog elke keer op de w.c. controleren of er weer iets te zien is ). Ik hoop er gewoon het beste van, maar de tijd zal voorlopig nog wel blijven kruipen voor mijn gevoel...

Pluisje: fijn dat je het nog even hebt aangekaart bij de vk! Klinkt ook weer hoopvol voor mij (het bloeden begon op de w.c. en was vrij snel weer over), maar ja garantie krijg je natuurlijk niet...
    Fijn dat bij jou alles in orde is! En bij LadyS ook! Goed zo meiden

dinsdag 20 januari 2004 @ 13:59:17 #30
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_16426696
    Kimpiedimpie zal zich nu toch hopelijk snel melden met baby. Ik ben zo benieuwd. Belana, vervelend die blaasontsteking , maar fijn dat de boel al aardig begint te verweken. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan.

Ik krijg helemaal heimwee als ik de verhalen lees over het luisteren naar het hartje. Dat vond ik wel zo speciaal .
    Ik vond het echt jammer dat ik met 36 weken overgedragen werd naar de gynaecoloog. Vanaf dat moment kreeg ik alleen maar snelle echo's, waar ik even iets zwarts zag knipperen en snel even werd gekeken of Job nog steeds dwars lag. Ze hebben mij 4 weken hartje luisteren door de neus geboord .

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      dinsdag 20 januari 2004 @ 14:14:52 #31
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16427134
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 13:59 schreef livelink het volgende:

Ik vond het echt jammer dat ik met 36 weken overgedragen werd naar de gynaecoloog. Vanaf dat moment kreeg ik alleen maar snelle echo's, waar ik even iets zwarts zag knipperen en snel even werd gekeken of Job nog steeds dwars lag. Ze hebben mij 4 weken hartje luisteren door de neus geboord .

Dat had ik dus bij de eerste zwangerschap. Ik was vanaf het begin bij de gynaecoloog. Ik wist niet beter dan dat je iedere keer een echo kreeg. Toen ik bij de tweede zwangerschap wél bij de VK mocht was ik heel verbaasd dat je een hartje te horen kreeg! Vond ik eigenlijk best wel leuk Maar toen miste ik het ook wel om wat vaker een echo te krijgen.

Bij de derde zwangerschap was ik zowel bij de gyn als bij de VK, dus had ik beiden, was erg leuk. Nu weer alleen VK, maar ik heb het nu wel gezien met de echo's, hartje luisteren is toch wat specialer vind ik.

dinsdag 20 januari 2004 @ 14:24:41 #32
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_16427410
    Allememaggies wat is er veel geluld zeg

Jammer Belana had tijdens het lezen al het lachwekkende erover dat je aan het eind nog Kimpie in zou halen hihihihi

Maarre Kimpie or anybody wij willen baby zien tenminste als die al aanwezig is op deze wereld.

Girly van harte en welkom bij deze bups.

Tjeetje had van dat nog zoveel neer kunnen typen geloof ik maar dames van de VK toppie he dat hartje mag gelukkig volgende week weer en de week gaat al zo langzaaaaaaaaaaaaam

dinsdag 20 januari 2004 @ 14:25:26 #33
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16427430
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 13:54 schreef piglet het volgende:
    ik blijf toch nog elke keer op de w.c. controleren of er weer iets te zien is
    Geloof me, dat gaat nooit meer over

Het idee dat Kimpiedimpie momenteel een kindje aan het krijgen is, of misschien zelfs al heeft...zo spannend!

Belana, wat een ellende zeg, zo die laatste weken. Ik hoop dat het toch ook gewoon snel doorzet hoor!!

dinsdag 20 januari 2004 @ 14:30:16 #34
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16427590
    Het valt wel mee met de ellende hoor, het is gewoon jammer dat het niet doorzet/gezet heeft. We wachten hier gewoon weer rustig af....eerst beebie dimpie dus nu!!! Go kimpie go kimpie!!
    de harde buiken gaan nog steeds onverminderd door hier maar misschien wordt dat minder als de antibiotica gaat werken. we zullen wel zien. Ik hoop het eigenlijk wel, want anders moet ik over een paar dagen naar het ziekenhuis en dat wil ik niet eigenlijk. Of het moet dus gewoon doorzetten. Dus duim maar allemaal voor me.
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 20 januari 2004 @ 14:31:01 #35
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16427629
    Eén ding is zeker... over drie weken heeft Belana zeker weten een babytje in haar armen, maar ik gok op eerder hoor.
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2004 @ 18:21:03 #36
    43556 miss_dynastie
    pi_16435230
    Catootje, van mij ook die knuffel-smilie-dinges !! Natuurlijk klink je niet onaardig, ik kan me voorstellen dat de baby je (nu al ) aardig uitput. Hebben jullie alles zo'n beetje op orde voor de kleine? Qua spullen, maar ook de namen en geboortekaartjes en zo? En weet je al wat het wordt?

piglet, het is jammer genoeg alleen maar afwachten voor jou Ik ben blij dat je een klein beetje bent gerustgesteld

Belana, Duimen, duimen, duimen, ik heb een RSI duim en nog geen baby gezien Ik heb het al een paar keer voorgedaan, maar hier komt ie weer, en nu opletten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

natuurlijk ben ik niet boos en meen ik er geen donder van, maar ik hoop dat je het zo een beetje vergeet en heel erg moet lachen en ploep.... daar braken de vliezen en drie uur later was daar de baby Zie je erg op tegen het ziekenhuis?

dinsdag 20 januari 2004 @ 19:05:57 #37
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16436548
    Miss D, ik vind jou hardstikkke lief! Jouw betrokkenheid en humor zijn dingen om naar uit te kijken, echt waar! een voor jou ook!

Nah, in het ziekenhuis ben je in zo'n vreemde omgeving, kan je niet echt lekker je eigen gang gaan. Ik zou bv graag de baarkruk op zijn minst proberen en daar staan ze in ziekenhuizen niet echt open voor. Ach, we zien wel.
    Ik heb wel nog een klein nieuwtje: ik ben bezig de slijmprop te verliezen... dan klan het nog ik weet niet hoe lamng duren geloof ik, maar het lijkt mij toch een teken dat de baarmoedermond lekker aan het verweken is, toch?

stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 20 januari 2004 @ 19:13:12 #38
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_16436789
    Dat is inderdaad een erg goed teken Belana! Het kan nu echt niet lang meer duren!

Zet 'm op he? En goed uitrusten zo lang het nog kan, want je zal je energie straks nodig hebben hoor opoe eens praten

Geen zorgen voor de dag van morgen.
      Jubileum moderator dinsdag 20 januari 2004 @ 19:20:36 #39
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16437031
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 19:05 schreef Belana het volgende:
    Nah, in het ziekenhuis ben je in zo'n vreemde omgeving, kan je niet echt lekker je eigen gang gaan. Ik zou bv graag de baarkruk op zijn minst proberen en daar staan ze in ziekenhuizen niet echt open voor. Ach, we zien wel.
    Ik heb wel nog een klein nieuwtje: ik ben bezig de slijmprop te verliezen... dan klan het nog ik weet niet hoe lamng duren geloof ik, maar het lijkt mij toch een teken dat de baarmoedermond lekker aan het verweken is, toch?
    Ik vind het nagelbijtend spannend worden gelukkig krijg ik morgen nieuwe nagels
    Ik kruip vroeg in bed vandaag (heb vannacht maar 1,5 uur geslapen, leuk man kinderen ) maaarrrrr je mag natuurlijk altijd bellen.
    Sterkte Belana en geef je kbotje er ook maar 1
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 20 januari 2004 @ 19:26:36 #40
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16437201
    Nou ga ik meteen weer twijfelen....moet er bij zo'n slijmprop bloed zitten? Moet het bruin zijn? Het was een lichtgekleurde slijmprop namelijk en nou lees ik overal op internet dat het bruinig is en ws met wat bloed... vies praatje...sorry hoor...

Lois kusje terug van ons. Zorg jij nou ook maar dat je slaap krijgt!!!!

stormy waters...
    sailin'
      Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2004 @ 19:27:09 #41
    13151 crew  Rewimo
    pi_16437218
    Hoei Belana, gogogo! Bij mij begon het daar ook mee Zet hem op hoor!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    &lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2004 @ 19:28:40 #42
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_16437261
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 19:26 schreef Belana het volgende:
    Nou ga ik meteen weer twijfelen....moet er bij zo'n slijmprop bloed zitten? Moet het bruin zijn? Het was een lichtgekleurde slijmprop namelijk en nou lees ik overal op internet dat het bruinig is en ws met wat bloed... vies praatje...sorry hoor...
    alhoewel het vannacht 19 jarig geleden is dat ik mijn slijmprop verloor weet ik nog goed dat hij lichtgekleurd was
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
      dinsdag 20 januari 2004 @ 19:30:27 #43
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_16437315
    Bij mij was het ook gewoon lichtgekleurd slijm zonder bloed ed. Volgens mij is het gewoon begonnen hoor!
      dinsdag 20 januari 2004 @ 19:32:52 #44
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16437364
    * Belana altijd weer zo blij is met alle ervaringsdeskundigen hier!!!
    bedankt dames!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_16437973
    Belana, dus toch weer een stukje dichterbij het echte werk

Pluisje, gaat dat onderbroeken-getuur echt nooit meer over? (was ik al bang voor )
    Op dit moment is het gelukkig nog wel rustig. Helaas zegt dat zo weinig he?

miss_dynastie, tja het blijft moeilijk dat afwachten. De dagen kruipen nog steeds (en sinds zondagavond is dat eigenlijk alleen maar erger geworden )
    Ik zou het liefst een winterslaapje houden tot ongeveer half maart om de tijd te doden

dinsdag 20 januari 2004 @ 20:15:14 #46
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16438591
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 19:53 schreef piglet het volgende:

Pluisje, gaat dat onderbroeken-getuur echt nooit meer over? (was ik al bang voor )

Bij mij iig nog steeds niet helemaal, al moet ik wel zeggen dat het helpt om gewoon alleen maar zwarte onderbroeken te dragen

Nee, je wordt na verloop van tijd wel geruster hoor, maar je blijft toch elke keer even kijken.

dinsdag 20 januari 2004 @ 20:19:07 #47
    37150 livelink
    pi_16438723
    Jawel hoor, Piglet. Als je kindje eenmaal volop aan het bewegen is en zo elke dag laat merken dat hij/zij er is, dan houdt het onderbroeken-gegluur wel op.

Bij mij hield mijn ongerustheid trouwens al eerder op, nl. nadat ik op de echo een babietje had gezien met alles erop en eraan (13 weken oud).

Kimpiedimpie, ik barst hier van nieuwsgierigheid. Je bent vast de hele dag al volop bezig. Sterkte!! (maar stiekem hoop ik dat je al aan het genieten bent)

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2004 @ 20:21:59 #48
    13151 crew  Rewimo
    pi_16438809
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 19:26 schreef Belana het volgende:
    Nee hoor, een beetje lichtroze af en toe maar voornamelijk doorzichtig, dat was alles.
    pi_16439191
    JAAAAAAAAAA! Er gaan weer heeeeel snel kindjes geboren worden op FOK!

Dames zet 'm op !!!!

Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_16441435
    *Nog steeds hevig lurkt en een F5-knop met burnoutverschijnselen heeft*

Nog geen babies!! (Of wel? Kimpie?) Kom op meiden!!!!!!!

Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
      dinsdag 20 januari 2004 @ 22:24:29 #51
    61800 Rottdog
    pi_16442624
    Wheeeeeeeeeee nog niet kleine mensjes op de wereld

Dacht ff spieken misschien is er al 1'tje voor ik gaat slapen maar jammer genoeg niet alhoewel ik wel denk dat Kimpie al zit te genieten van der kleine wonder

Morgenvroeg direct maar ff kijken hoe de zaken dan bij Belana staan go for it girl

pi_16443756

Even een kort berichtje van Kim(piedimpie) (mamma Kim nu).
    Vanmiddag om 14:13 is onze zoon Aiken geboren in het ziekenhuis.
    Zowel Kim als mijn kersverse zoon zijn geheel gezond van lijf en leden.
    Morgen hoop ik beiden mee naar huis te nemen (verplicht 24 uur observatie).

Voor geinteresseerden http://www.aiken.nl

Groetjes,

Kim,Rene en Aiken.

Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
    pi_16443807
    Gefeliciteerd! Leuke naam!!

'k Ga nu even de foto's bekijken

(Leuk, al die achtergrondinfo over de naam! Wij willen tzt ook een site maken, zal dit idee in m'n achterhoofd houden..)

Naaminfo van www.kabalarians.com:

quote:
    Your first name of Aiken has given you a practical, logical, analytical approach to life and a great deal of patience. You enjoy working at anything of a mechanical or technical nature, and believe that what is worth doing is worth doing well. When you are interested in a project, you concentrate all your thoughts on it and do not appreciate being interrupted. This name creates a deliberate and methodical way of thinking and speaking; it takes you time to learn but, once you have mastered a subject, you do not forget it.

[Dit bericht is gewijzigd door poemojn op 20-01-2004 23:07]

dinsdag 20 januari 2004 @ 23:04:11 #54
    65653 Spindizzy
    FUCK-A-DOODLE-DO!
    pi_16443856
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 23:00 schreef kimpiedimpie het volgende:
    Kim,Rene en Aiken.
    Jaaaaaaa! Gefeliciteerd met jullie zoon
    pi_16443882
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Aiken.
    Ik wens jullie een hele mooie tijd door samen, geniet maar lekker op die roze wolk, maar kom af en toe wel even foto's spammen en trots vertellen over de kleine!

Groetjes aan Kim

Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_16443885
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Aiken!!!!!!!!
    En rust maar lekker uit jullie met elkaar. En vooral genieten
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2004 @ 23:07:59 #57
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_16443959
    Welkom Aiken met je mooie naam!!
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_16443963
    Yeah! Een zoon!

Gefeliciteerd kimpiedimpie en papa met jullie zoon.
    Is alles goed gegaan?

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2004 @ 23:08:40 #59
    13151 crew  Rewimo
    pi_16443980
    Aiken, wat een mooie naam! Gefeliciteerd, Kimpiedimpie en hub!
    pi_16444035
    Gefeliciteerd met jullie zoon !
    Wat een aparte naam !
    Wees niet bang om langzaam te groeien, wees alleen bang om stil te staan
    pi_16444081
    Wat een leuk kaartje ook!!!!
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_16444328
    Gefeliciteerd!!
    pi_16444341
    Van harte met jullie gezonde zoon Aiken!
    Fijn dat alles goed is, geniet er lekker van
    Screw them.
    We're going home.
    pi_16444402
    Gefeliciteerd met Aiken, wat een mooie naam.
      dinsdag 20 januari 2004 @ 23:26:06 #65
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_16444504
    Gefeliciteerd met de geboorte van Aiken!
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      dinsdag 20 januari 2004 @ 23:29:12 #66
    30488 coolbabe
    My little pwny
    pi_16444599
    Hoera, Aiken is geboren!
    Gefeliciteerd!
    Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
      dinsdag 20 januari 2004 @ 23:30:04 #67
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_16444629
    Mooie naam!
    Gefeliciteerd!

nog maar drie te gaan in 't lijstje.. en die ene die moet ook gewoon morgen ofzo bevallen.. en dan nog maar twee te gaan.. Komt toch wel errug dichtbij zo

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      dinsdag 20 januari 2004 @ 23:57:07 #68
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_16445450
    Gefeliciteerd Kim en Rene, met jullie zoontje !
    Lekker douchen!
    pi_16445506
    W00000000T

Gefeliciteerd Kimpie en Rene met jullie geweldige zoontjuh

ik wens jullie allen een supertijd:D

woensdag 21 januari 2004 @ 07:25:10 #70
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16449180
    Dat is leuk wakker worden! Gefeliciteerd met Aiken! Wat een prachtige naam! Geniet lekker van jullie knulletje!

En nu ik dus....
    Heb sinds vanmorgen vroeg wel wat heftigere harde buiken....maar echt schokkend is het nog niet. Ben er wel vroeg door opgestaann, want in bed ben je er zo op gefixeerd. Er lijkt nu wel meer een piekje in te zitten, dus wie weet.... maar ik dus niet, want tja, ik heb geen ervaring

Ik hou jjllie op de hoogte!

stormy waters...
    sailin'
      woensdag 21 januari 2004 @ 07:39:56 #71
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_16449237
    Kim en René van harte gefeliciteerd met jullie zoon Aiken.
    Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
      FOK!fossiel woensdag 21 januari 2004 @ 07:40:17 #72
    2628 Karin
    pi_16449240
    Gefeliciteerd Kim en Rene met jullie zoon Aiken!
    pi_16449340
    Jááá Babynieuws........Gefeliciteerd met jullie zoontje Aiken. Geniet lekker van de kraamtijd en van elkaar.
      woensdag 21 januari 2004 @ 08:04:52 #75
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_16449374
    Jaaaaaaaa, Kimpie!!!!!!! En cooooooo!!!!!
    Gefeliciteerd met Aiken! Wauw! Geniet van 'm!

Belana: zet 'm op, hè? Nu jij!!!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 08:13:10 #76
    43556 miss_dynastie
    pi_16449419
    Jaaaaa... een baby !!!!!!

Aiken, welkom op deze wereld !!!!!!!!!!!!!!!!

pi_16449435
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Kim en Rene heel erg gefeliciteerd met jullie kanjer van een zoon Aiken.
    Wat een aparte naam zeg!!!
    Hoe spreek je het eigenlijk uit?

Geniet er maar van met zijn drietjes!!!!!

woensdag 21 januari 2004 @ 08:18:47 #78
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16449456
    Eindelijk, een zoon!!!!! En wat een leuke naam, en ook leuk gedaan met die letterdobbelstenen!!

Geniet lekker van elkaar en de kraamtijd. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!

Hup Belana... hup... nu jij nog ff wat puffen en persen

† In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 08:22:17 #79
    43556 miss_dynastie
    pi_16449480
    En zonder de aandacht van Aiken af te willen leiden, ook een dikke knuf voor Belanaatje .... ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om nu iemand te zien bevallen, terwijl je zelf zo graag wil! Niet dat ik denk dat je het Kim misgunt of zo, maar voor jou heeft het onderhand ook lang zat geduurd!

Dus Humptie, we zijn ook zo benieuwd naar hoe jij er uit ziet en hoe jij heet, mama wil het ons niet vertellen, misschien jijzelf wel?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 08:34:34 #80
    13151 crew  Rewimo
    pi_16449562
    Belana, nu kun je er niet meer onderuit hoor, je bent nu echt de volgende Hou je taai en hou ons op de hoogte als je kunt
    pi_16449623
    Van harte gefeliciteerd met Aiken!!!!! Fijn dat alles goed gaat.

En nu Belana....

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_16449645
    Kimpie gefeliciteerd!

Belana kom op , we zitten al in spanning te wachten!

En nog een algemeen vraagje.
    Ik heb vooral s'nachts zo'n buikpijn , ik weet niet waar ik het mee moet vergelijken.
    Als ik dan opsta en even mijn blaas ledig is de pijn weer even weg.
    Maar ik ben er wel een beetje ongerust over.
    Verder gaat het prima , al moet ik er niet aan denken dat mijn borsten groter gaan worden! Ze zitten me nu al in de weg , helemaal nu ze harder en pijnlijker beginnen te worden.
    1 Dezer dagen maar eens even kijken tot welke maat ze voedings beha's verkopen ;-)
    Nog 15 nachtjes slapen en dan krijg ik mijn 1e echo!!!! Joepieeee....

woensdag 21 januari 2004 @ 08:45:10 #83
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16449683
    Kimpie en Rene, Gefeliciteerd met Aiken!!

Belana, spreek je kindje eens stevig toe Goed teken dat het toch een beetje rommelt, toch?

Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 08:47:47 #84
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16449712
    Welkom Aiken
    Wat een bijzondere naam!

Ik heb geen telefoon gehad van Belana dus ik neem aan dat alles nog rustig is verlopen vannacht.

Eva ♥ en Iris ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 08:48:56 #85
    13151 crew  Rewimo
    pi_16449727
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 08:47 schreef Lois het volgende:
    Welkom Aiken
    Wat een bijzondere naam!

Ik heb geen telefoon gehad van Belana dus ik neem aan dat alles nog rustig is verlopen vannacht.

Ze heeft zich al gemeld Lois Zonder baby nog, inderdaad
      † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 08:49:59 #86
    43556 miss_dynastie
    pi_16449736
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 08:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Met baby hoor
    Die houdt ze alleen voorlopig nog voor zichzelf
      Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 08:50:10 #87
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16449737
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 08:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb mijn bril niet op Ik zie het inderdaad
    Eva ♥ en Iris ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 08:52:19 #88
    13151 crew  Rewimo
    pi_16449759
    Xanthe, waarschijnlijk is het je blaas, die je voelt. Ik heb dat soms ook, dan zit ie zo vol dat het gewoon zeer doet, ook na het plassen nog Je blaas is een spier en die kan dus spierpijn vertonen. Zo'n soort pijn is het waarschijnlijk ook, of niet?
    pi_16449896
    Nou, eindelijk mag het grote nieuws naar buiten: ook wij krijgen een kindje...
    Inmiddels zitten we al in week 16 en de uitgerekende datum is 9 juli.

We zijn allebei 38 en alles gaat eigenlijk van een leien dakje.
    Pas vorige week kwam de uitslag van de vlokkentest binnen, foutje bij TPG Post... brief met de goede uitslag was zoekgeraakt.

Maar goed, nu mag het wereldkundig worden: Dolf en Barbara krijgen een Bob of Bobbientje (werktitel).

Overbodig om te zeggen, maar we zijn er ziels- en zielsgelukkig mee!
    En als ik alle dappere verhalen lees van de stellen die al maanden/jaren bezig zijn om zwanger te raken dan prijs ik mezelf helemaal gelukkig.
    In augustus gestopt met de pil en in oktober zwanger, dat het zo snel zou gaan hadden we allebei totaal niet verwacht.

Ik hou jullie op de hoogte!

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
      woensdag 21 januari 2004 @ 09:06:27 #90
    26444 ezzi
    mama van ilse
    pi_16449910
    Kim en Rene, gefeliciteerd met jullie zoon Aiken.

Heel leuk gedaan dat kaartje met die dobbelstenen.

En nu Belana; je bent nu echt aan de beurt! En hoewel ikzelf nog even moet sta ik toch ook al ver bovenaan, eeeks!

woensdag 21 januari 2004 @ 09:07:32 #91
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16449926
    dolfg, welkom!!! en gefeliciteerd!!!
    pi_16450032
    Kimpiedimpie gefeliciteerd met jullie zoon Aiken!! Wheeeee

Kom op Belana!!!!!!

Dolfg gefeliciteerd!!

pi_16450095
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 08:52 schreef Rewimo het volgende:
    Xanthe, waarschijnlijk is het je blaas, die je voelt. Ik heb dat soms ook, dan zit ie zo vol dat het gewoon zeer doet, ook na het plassen nog Je blaas is een spier en die kan dus spierpijn vertonen. Zo'n soort pijn is het waarschijnlijk ook, of niet?
    Ik weet het dus niet , soms voelt het als een kramperig gevoel (vannacht vooral) soms als steken , de ene keer in mijn liezen de andere keer ter hoogte van mijn baarmoeder.
    En het is nog zo pril allemaal dus alles kan nog fout gaan , misschien ben ik daar onbewust toch meer op gefixeerd dan ik denk.
    Maar ik begin me over die pijn dus wel een beetje zorgen te maken....
      woensdag 21 januari 2004 @ 09:21:46 #94
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_16450104
    Joepie een baby!!!!!!!
    Kimpie en mannetje en Aiken van harte gefeliciteerd!!
    Leuke website trouwens ook.

Euh... kan iemand mij even kort bijkletsen? Ben dus gister laat teruggekomen van de beurs en ik zie dat ik al 2 volle topics gemist heb. En ik moet zo weer naar mijn werk (heeeeelemaal geen zin)

Even klein updateje hier:
    Sinds zaterdag/zondag is Kabouter Plop bijzonder sterk aanwezig. Ik voel 'm nu elke dag. Ik vind het helemaal geweldig!! Heb dus 3 dagen beurs gehad en een dag voorbereiding. Heb veel gestaan, maar gelukkig geen last van rug of buik gehad. Alleen wel zwaar moe. 's Avonds voor het eten altijd even gelegen en dan ging het wel weer. En gewoon gezorgd dat ik iedere avond voor 23.00 in bed lag.
    Heb een afspraak gemaakt voor een pretecho op 14 februari (Valentijnsdag )

Als je niet lacht, ben je dood.
      woensdag 21 januari 2004 @ 09:23:12 #95
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_16450119
    Kimpiedimpie en husband, gefeliciteerd met Aiken.

Wat een geweldige naam!

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 09:41:24 #96
    13151 crew  Rewimo
    pi_16450392
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 09:21 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik weet het dus niet , soms voelt het als een kramperig gevoel (vannacht vooral) soms als steken , de ene keer in mijn liezen de andere keer ter hoogte van mijn baarmoeder.
    En het is nog zo pril allemaal dus alles kan nog fout gaan , misschien ben ik daar onbewust toch meer op gefixeerd dan ik denk.
    Maar ik begin me over die pijn dus wel een beetje zorgen te maken....

Niet doen, dat klinkt echt bekend Wat je voelt is het groeien van je baarmoeder en het rekken van je banden. Dat hoort er echt allemaal bij hoor Die steken zijn heel typerend. Er gebeurt van alles in je lichaam, je moet rekenen dat een baby juist in het begin relatief gezien snel groeit. In een paar weken van een klompje cellen naar een boontje met al armpjes en beentjes. Je baarmoeder moet die groei bijhouden, en dat zorgt voor die steken. Wat je in je liezen voelt is bandenpijn, onder invloed van de hormonen verslappen je banden, wat nodig is om over een aantal maanden de baby erdoor te laten.

Kijk eens rond op bijvoorbeeld babyinfo.nl, daar kun je van week tot week lezen wat er allemaal gebeurt in je lichaam. Hopelijk word je dan een beetje gerustgesteld

woensdag 21 januari 2004 @ 09:51:06 #97
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_16450521
    Kimpiedimpie en man gefeliciteerd met jullie zoon!

Mooie naam hoor!

Belana, zet hem op!

troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_16450582
    Gefeliciteerd Kim & Rene met jullie zoon, ook namens rottdog
    No Dukes of Hazzard in the classroom
      woensdag 21 januari 2004 @ 09:58:24 #99
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16450636
    Kimpieeeeeee! Goed zo meid!!!

Dolf, van harte!
    Belana....kom op he!

woensdag 21 januari 2004 @ 10:01:01 #100
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_16450684
    WOWIE eindelijk een babieeeee!!! Gave naam Aiken!!!!( bijna net zo mooi als Connor ) Nee echt heeeeeel mooi, lekker stoer en apart!
    Maar goed van harte gefeliciteerd met jullie zoon en heel veel geluk met z`n drietjes.
    Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
    Hyves!
    pi_16450767
    Aiken, welkom op deze wereld!! Belana krijgt ook een zoon en dan doen we een rondje dochters!!

Dolf, van harte! Xanthe is een eng gevoel maar volgens mij wel normaal..

Voedingsbh's gaan tot J .......*ervaring* , meegroeibh's stoppen iets eerder, ik geloof H.

Dutchie, niks gemist hoor, je valt met je neus in de boter! Leuk he, beweging voelen?

Iedereen weer veel liefs, ik schiet lekker luxe in lurkstand tot de volgende baby! En dan sta ik toch best bovenaan...es kijken: we hebben naam, kleertjes, ...moet nog wat kleine shit..oe, en luiers! Wat voor maandverband zal ik kopen?

DANYEL EN THIJS
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:05:40 #102
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_16450780
    Oh vergeet onze nieuwkomer, Dolfg welkom en gefeli natuurlijk, lekker dat je het nu van de daken mag schreeuwen he?
    Hyves!
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:07:27 #103
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_16450808
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 10:04 schreef Catootje het volgende:
    Wat voor maandverband zal ik kopen?
    Nou gewoon heeeeeeeeeeele grote ( Billies vond ik zelf altijd heel prettig)
    Hyves!
      FOK!fossiel woensdag 21 januari 2004 @ 10:29:46 #104
    2628 Karin
    pi_16451257
    Dolfg gefeliciteerd en welkom hier!
    Was er een speciale reden dat jullie een vruchtwaterpunctie hebben laten doen? Maar erg fijn dat alles goed was!
    Hou ons op de hoogte hoor!
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:32:52 #105
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16451326
    Allereerst dolfg gefeliciteerd!

Nou, ik heb net nog weer ff geslapen met tussendoor toch echt wel pijnlijke buiken, zo om de 5/6 minuten. Nu ik weer zit valt dat wel weer mee, daar zit verschil tussen blijkbaar... dus ik blijf nu maar zitten even
    Zou het nu dan echt??? Ik durf het niet meer te denken....

stormy waters...
    sailin'
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 10:39:04 #106
    13151 crew  Rewimo
    pi_16451467
    Gefeliciteerd Dolfg! Fijn dat alles goed is met jullie Bob(bientje)
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:43:36 #107
    46161 jellepelle
    mama van Jelle en Lisa
    pi_16451565
    Kim (en familie uiteraard) Gefeliciteerd!!!!

Belana, niet om je te pesten, maar ik heb bij Lisa bijna 2 weken met iedere keer een paar uur lichte weeen rondgelopen, iedere keer dacht ik, ja, nu zet het door en dan stopte het weer. Heel erg frustrerend allemaal. Uiteindelijk ben ik op de uitgerekende datum met gel ingeleid (had toen al 3 cm ontsluiting) en binnen 3,5 uur was Lisa er. Ik hoop echt dat het bij jou spontaan doorzet.

de grote zus van pluisje
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:45:11 #108
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16451607
    Ja, en toen kwam ze elke keer Jelle bij ons brengen met zijn logeerkoffertje, en 2 dagen later weer ophalen
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:45:33 #109
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_16451617
    Hoera een baby! Gefeliciteerd Kim (en de rest van de familie natuurlijk) met je zoon. Prachtige naam trouwens!
      † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 10:55:04 #110
    43556 miss_dynastie
    pi_16451875
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 10:45 schreef pluisje het volgende:
    Ja, en toen kwam ze elke keer Jelle bij ons brengen met zijn logeerkoffertje, en 2 dagen later weer ophalen

Ik zie ook al zo'n beteuterd kindje voor me: weer geen baby .... hij dacht zeker al dat jullie een co-ouderschap waren begonnen of zo
      woensdag 21 januari 2004 @ 10:58:35 #111
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_16451967
    Hoera, Aiken is geboren!!!!!! En wat een ge-wel-di-ge naam gewoon!

Dolfg, gefeliciteerd met jullie aanstaande ouderschap!

Belana, het duurt nu vast niet lang meer, pijnlijke buiken iedere 5/6 minuten, dan kan het heel goed vandaag geboren worden hoor, ik hoop dat het doorzet. Succes meid!!!

pi_16452316
    Kimpiedimpie en man van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Hopelijk was het een vlotte en makkelijke bevalling.

Belana kom op meid we willen er nog een kleintje bij!!!!

Ik heb vanmorgen even mijn urine laten testen en dat was allemaal rpima in orde. Ik had het idee misschien een blaasontsteking te hebben vanwege het vele plassen dat ik nu weer doe. Maar schijnbaar ligt de kleine op mijn blaas ofzo. Ook heb ik de verloskundige gebeld voor de uitslagen van het bloedonderzoek en deze waren allemaal prima in orde.
    Kortom moeder en kind maken het hier ook goed.

pi_16452529
    Dolfg, gefeliciteerd!

Little-Angel, wel fijn dat het geen blaasontsteking is, maar jammer dat je nu dus toch nog heel vaak naar de w.c. moet
    Maar verder alles goed dus! Lekker hoor.

Hier is het gelukkig rustig.
    Vandaag krijg ik het eerste krat van Moeders voor Moeders en dat is het wel zo'n beetje qua nieuwe dingen.

pi_16452573
    dolfg, van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 12:01:16 #115
    43556 miss_dynastie
    pi_16453672
    Hoe is het met Knorretje?
      woensdag 21 januari 2004 @ 12:12:23 #116
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16453988
    Belana, ik wil je ook niet teleurstellen, maar ik had ook best lang van te voren echt regelmatig pijnlijke (voor/oefen-)weeën, maar het zette maar niet door. Kans is wel groot dat je straks al wat cm's ontsluiting hebt en da's natuurlijk altijd meegenomen. Maar je hoeft vast niet lang meer te wachten... ik denk dat je deze week nog wel bevalt. Ik zal voor je duimen iig!

En Dolfg van harte... 16 weken is al best een eind... eenmaal op de heft straks dan vliegt het voorbij.

woensdag 21 januari 2004 @ 12:33:20 #117
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_16454595
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:01 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik wilde net hetzelfde gaan posten.

Knor, doe es melden! Het is zo stil daar vanuit R'dam!

pi_16454804
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 09:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Niet doen, dat klinkt echt bekend Wat je voelt is het groeien van je baarmoeder en het rekken van je banden. Dat hoort er echt allemaal bij hoor Die steken zijn heel typerend. Er gebeurt van alles in je lichaam, je moet rekenen dat een baby juist in het begin relatief gezien snel groeit. In een paar weken van een klompje cellen naar een boontje met al armpjes en beentjes. Je baarmoeder moet die groei bijhouden, en dat zorgt voor die steken. Wat je in je liezen voelt is bandenpijn, onder invloed van de hormonen verslappen je banden, wat nodig is om over een aantal maanden de baby erdoor te laten.

Kijk eens rond op bijvoorbeeld babyinfo.nl, daar kun je van week tot week lezen wat er allemaal gebeurt in je lichaam. Hopelijk word je dan een beetje gerustgesteld

Ik heb een 9 maanden dagboek waar van dag tot dag in beschreven word wat er gebeurd met je baby.
    De groei dus...
    Maar over pijn en bloedingen staat er dat je direct kontakt moet opnemen met je dokter.
    Nou ben ik van het type die zich erg snel vind zeuren en dat dus niet durft
    Maar je hebt me gerust gesteld hoor.
    Ik zal ook nog even op die site gaan koekeloeren.

Xanthe is gewoon toch wel een beetje bang om die kleine gup te verliezen , na 7,5 jaar zo blij dat het raak is.....

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 12:50:08 #119
    13151 crew  Rewimo
    pi_16454956
    Kan me goed voorstellen hoor, dat je bang bent. Natuurlijk wil je je guppy niet meer kwijt, je hebt er lang op moeten wachten zeg... Maar ik denk echt dat je alleen de normale pijntjes en steken voelt (ik kan - gelukkig - niet vertellen hoe het voelt als het misgaat...).
    pi_16454968
    quote:
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:33 schreef Brighteyes het volgende:
    quote:
    Ik wilde net hetzelfde gaan posten.

Knor, doe es melden! Het is zo stil daar vanuit R'dam!

ja ben er nog

hoe het gaat, tja variabel en kut. De ochtende gaan kwa mobiliteit nog wel, smiddags lig ik voornamelijk op bed. Ik ben nog steeds misselijk, doe op dit moment een vergelijkend warenonderzoek naar welke wc het beste kotst (ik ga gewoon iedereen af tot ik de juiste gevonden heb ) Buik groeit gestaag verder (zie buik topic) Gisteren mezelf verwend en lekker in bad geweest, daar knap je echt super van op, ff geen pijn enzo. Ze (johan en yvonne) waren zelfs zo lief dat ze de tv in de badkamer gezet hebben zodat ik de verloskundigen praktijk niet hoefde te missen.

Aiken welkom op de wereld en gefeliciteerd met ja papa en mama.

woensdag 21 januari 2004 @ 12:52:38 #121
    47203 -Lies-
    Onwijs trotse mama
    pi_16455024
    Kimpidimpie van harte gefeliciteerd met Aiken! Geniet van het vast prachtige kereltje!
      woensdag 21 januari 2004 @ 12:54:59 #122
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_16455087
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:50 schreef Knorretje het volgende:
    verhaal over de niet zo roze wolken die er toch ook wel zijn.
    Fijn om te lezen dat je het met een beetje humor probeert te relativeren.
    (Met de nadruk op probeert) En dat je lieve mensen om je heen hebt die je verwennen.

Vind dat toch wel knap hoor de bewuste keuze om hier nog een keer doorheen te gaan. Maar ja, je weet nu ook wel wat je er voor terug krijgt.

pi_16455411
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat je het met een beetje humor probeert te relativeren.
    (Met de nadruk op probeert) En dat je lieve mensen om je heen hebt die je verwennen.

Vind dat toch wel knap hoor de bewuste keuze om hier nog een keer doorheen te gaan. Maar ja, je weet nu ook wel wat je er voor terug krijgt.

precies, het maakt zoveel dingen goed. Het neemt veel frustraties etc weg hoor. Kijk het zal niet alles wegnemen wat ik voel etc etc, maar daar kies ik nu zelf voor en das heel anders. Ik sta er heel anders tegenover dan destijds. Ach en er zijn miljoenen die het zwaar hebben en zelfs nog veel zwaarder en die doen het ook (en sommigen zullen nooit kennen waar ze het allemaal voor doen, maar ik nu wel. En echt het is het allemaal waard)
    pi_16455942
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:50 schreef Rewimo het volgende:
    (ik kan - gelukkig - niet vertellen hoe het voelt als het misgaat...).
    Ik wel...........maar toen voelde ik juist niets de eerste dagen, dus Xanthe dit gaat gewoon goed hoor!!!

Belana, hoe gaat het nu? Hier zijn er een paar voor de zekerheid:

Dolfg gefeliciteerd

Knorretje sterkte!

pi_16455949
    nwe echodatum is bekend. vrijdag 13 feb.
    pi_16455980
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 13:25 schreef Knorretje het volgende:
    nwe echodatum is bekend. vrijdag 13 feb.
    volgens Slaapmeisje is dat een goede datum
    pi_16456043
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 13:26 schreef easy-going het volgende:

[..]

volgens Slaapmeisje is dat een goede datum

daar gaan we dan maar vanuit. de ass. vroeg net nog wel aan de foon of we het vervelend vonden dat het vrijdag de 13e was, zoja dan had ze de afspraak verzet naar die week erop.
    pi_16456152
    kimpiedimpie & rené, heel veel geluk met Aiken!
    pi_16456455
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 13:28 schreef Knorretje het volgende:

[..]

daar gaan we dan maar vanuit. de ass. vroeg net nog wel aan de foon of we het vervelend vonden dat het vrijdag de 13e was, zoja dan had ze de afspraak verzet naar die week erop.

De week erop? Alsof je dan nog zegt: ja, ik vind het vervelend
    Als ze nou zeggen, het kan ook een dagje eerder
    pi_16456561
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 13:41 schreef piglet het volgende:De week erop? Alsof je dan nog zegt: ja, ik vind het vervelend
    Als ze nou zeggen, het kan ook een dagje eerder
    precies
    pi_16456662
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 12:50 schreef Rewimo het volgende:
    Kan me goed voorstellen hoor, dat je bang bent. Natuurlijk wil je je guppy niet meer kwijt, je hebt er lang op moeten wachten zeg... Maar ik denk echt dat je alleen de normale pijntjes en steken voelt (ik kan - gelukkig - niet vertellen hoe het voelt als het misgaat...).
    Ik weet het ook niet meer van de vorige keer , omdat ik dat pas bewust mee kreeg op het moment dat het bloed echt langs mijn benen liep.
    Ik wist dus echt niet dat ik zwanger was....
    Nu wel en ik probeer er ook echt van te genieten.

Mijn schoonmoeder komt straks langs die weet dus van niets en dat willen we graag zo houden.
    Maar ze zal vast gaan vragen hoe het allemaal met de behandelingen en het ziekenhuis staat.
    Ik weet echt niet wat ik zeggen moet

woensdag 21 januari 2004 @ 13:49:31 #132
    37150 livelink
    pi_16456705
    Kimpiedimpie, gefeliciteerd met Aiken! Mooie, aparte naam, hoor. Leuk die hele uitleg erbij op jullie website. Ik hoop dat jullie lekker opknappen en vanmiddag naar huis mogen om verder te kramen.

Belana, succes! Hou ons op de hoogte van je voortgang. Ik vind dat wel interessant om te lezen.

Xanthe, het is eigenlijk net wat Easy-going al zei, toen het bij mij misging voelde ik juist niks (tot het moment van de daadwerkelijke miskraam, maar die pijn herken je). Volgens mij zijn al jouw pijnen te verklaren door je zwangerschap, maar waarom bel je niet even naar de vk? Ik heb wel eens om mindere dingen de vk gebeld (zelfs op zondag ) en nog nooit een vervelende reactie gehad.

Dolfg, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

† In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 14:04:28 #133
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_16457136
    Kimpiedimpie van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Misschien niet originieel, maar ook ik vind de naam die jullie gekozen hebben helemaal prachtig. Geniet maar lekker van jullie kersverse gezinnetje!

Vrijdag 13 februari is een topdag Knorretje. Jammer alleen dat je niet eerder kunt, maar dat is niet vanwege de dag, maar gewoon omdat het zo moeilijk is om geduldig te zijn. Het lijkt immers zo ver weg nog, maar voor je het weet is het zover

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_16457468
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 14:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
    Vrijdag 13 februari is een topdag Knorretje. Jammer alleen dat je niet eerder kunt, maar dat is niet vanwege de dag, maar gewoon omdat het zo moeilijk is om geduldig te zijn. Het lijkt immers zo ver weg nog, maar voor je het weet is het zover
    ik vind het totaal niet erg dat het nog tot de 13e duurt. Voordee is EN een betere echo (meer zichtbaar) EN het hoeft niet inwendig, dus niet in de stijgbeugels (dus minder pijn naderhand, dus dat wordt na die tijd als vanouds warme chocolade melk en een saucijs in het restaurantje (doen we altijd ongeacht het seizoen in het ziekenhuis, mits mijn lijf het toestaat, is altijd weer een klein feestje )
    pi_16458340
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 13:49 schreef livelink het volgende:

Xanthe, het is eigenlijk net wat Easy-going al zei, toen het bij mij misging voelde ik juist niks (tot het moment van de daadwerkelijke miskraam, maar die pijn herken je). Volgens mij zijn al jouw pijnen te verklaren door je zwangerschap, maar waarom bel je niet even naar de vk? Ik heb wel eens om mindere dingen de vk gebeld (zelfs op zondag ) en nog nooit een vervelende reactie gehad.

Het zal ook wel niks zijn...
    Xanthe is gewoon een beetje angstig maar gerust gesteld.
    Ik heb nog geen vk , omdat ik eerst nog een echo krijg in het ziekenhuis en als dat goed is kon ik een vk gaan zoeken zeiden ze.
    En mijn eigen dokter... lang verhaal maar in het kort ik heb aan 1 persoon niet zulke fijne herrinneringen over gehouden na Ezra.
      FOK!fossiel woensdag 21 januari 2004 @ 14:58:33 #136
    2628 Karin
    pi_16458880
    Vrijdag 13 feb ben ik jarig dus dat wordt gewoon een topdag Knorretje!
      woensdag 21 januari 2004 @ 15:11:14 #137
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_16459319
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 13:47 schreef Xanthe het volgende:
    (..)
    Mijn schoonmoeder komt straks langs die weet dus van niets en dat willen we graag zo houden.
    Maar ze zal vast gaan vragen hoe het allemaal met de behandelingen en het ziekenhuis staat.
    Ik weet echt niet wat ik zeggen moet
    Ik weet niet of ik nog op tijd ben met deze reactie, maar kun je niet zeggen, dat je het er nu even niet over wilt hebben?
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
    pi_16461026
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 10:29 schreef Karin het volgende:
    Dolfg gefeliciteerd en welkom hier!
    Was er een speciale reden dat jullie een vlokkentest hebben laten doen? Maar erg fijn dat alles goed was!
    Hou ons op de hoogte hoor!
    Ja de speciale reden was toch simpelweg de leeftijd (38) en het toenemende risico.
    We waren er eigenlijk niet uit wat we hadden besloten als het niet goed was met kleine Bob...
    We wilden het wel graag weten, dit omdat de klap als je het na de geboorte hoort volgens mij enorm is.

Wat een hartverwarmend forum is dit overigens zeg!
    Ik moet me nog even flink 'inlezen', maar dat is zo gepiept.
    Verder zal ik me eens keurig gaan voorstellen hoewel ik al lang lid ben van Fok ben ik op dit forum pas een aantal weken actief.

Gezellig!

pi_16461538
    Van harte dolfg!!!! Een nieuwe zomerbaby op de lijst.
      woensdag 21 januari 2004 @ 16:24:54 #140
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16461717
    genoeg zomerbabys dit jaar
    quote:
    21 juni 2004: dutchie
    26 juni 2004: poemojn
    26 juni 2004: Rottdog en Berkery
    * 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
    02 juli 2004: Xeliana
    * 03 juli 2004: pluisje en rickmans
    07 juli 2004: bop
    09 juli 2004: dolfg
    14 juli 2004: LadyS
    16 juli 2004: Moots
    27 juli 2004: snoopy
    5 augustus 2004: Little-Angel
    06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
    15 augustus 2004: Tinkepink
    27 augustus 2004: Sugar
    02 september 2004: Loena-tik-
    * 08 september 2004: Knorretje en Danny
    13 september 2004: Girly
    17 september 2004: piglet
    20 september 2004: Xanthe
    edit: wanneer begint de zomer eigenlijk officieel
    en wanneer eindigt ie?
    pi_16461849
    precies zoals jij het aangeeft: 21 juni tm 20 september!

idd een aardig lijstje, en ik vond het pas geleden nog maar zo'n kort lijstje worden

woensdag 21 januari 2004 @ 16:32:17 #142
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16461924
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 16:29 schreef easy-going het volgende:
    precies zoals jij het aangeeft: 21 juni tm 20 september!

idd een aardig lijstje, en ik vond het pas geleden nog maar zo'n kort lijstje worden

Wat een toeval dan
    Is inderdaad een flinke lijst.. Dus als het buiten 35 graden is, zit iedereen binnen te F5-en
    pi_16462769
    quote:
    Is inderdaad een flinke lijst.. Dus als het buiten 35 graden is, zit iedereen binnen te F5-en
    Ja! En lig ik te puffen van de hitte en de bevalling. Dat lijkt me iets minder prettig...
      woensdag 21 januari 2004 @ 17:03:58 #144
    61800 Rottdog
    pi_16462992
    Zwembadje iets voor je Snoop maak je der een onderwaterbevalling van in de tuin

Hmmmmmmmmmmmm hoe zou het eigenlijk staan met Belana

pi_16463141
    Snoopy: in het ziekenhuis hebben ze airco
    Anders thuis maar in een badje of met een ventilator denk ik
    pi_16463313
    Goed dat ik dat weet: airco in het ziekenhuis
      woensdag 21 januari 2004 @ 17:23:59 #147
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16463644
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 16:57 schreef snoopy het volgende:
    Ja! En lig ik te puffen van de hitte en de bevalling. Dat lijkt me iets minder prettig...
    Ikke lig dan inderdaad ook te bevallen Nou ja, laten we maar hopen dat er dan een tijdelijke dip is en dat het dan een aangename 20 graden is
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 17:03 schreef Rottdog het volgende:

Hmmmmmmmmmmmm hoe zou het eigenlijk staan met Belana

ja, daar kwam ik ook even voor kijken!
    Belana, meld je eens even!
    pi_16463973
    Belaaaaaaannnaaaaa!!!! Doe es melden idd..ben je er stiekum ff tussenuit gegaan om te bevallen?????
      woensdag 21 januari 2004 @ 18:15:38 #149
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16465181
    volgens mij is ze bezig hoor!!
    Normaal komt ze wel een paar keer dag geloof ik

zet hem op, belana

pi_16465921
    Als je al aan t puffen bent Belana:

Succes, en ik hoop dat het een hele makkelijke bevalling is!!

woensdag 21 januari 2004 @ 19:13:50 #151
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_16466881
    Belana, doe es melden!
    Lois heeft nog niks gemeld, dus waarschijnlijk lig je lekker te relaxen in bad of zo, maar toch. Je hebt toch echt meld-plicht hoor!
    pi_16467093
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2004 23:00 schreef kimpiedimpie het volgende:

Even een kort berichtje van Kim(piedimpie) (mamma Kim nu).
    Vanmiddag om 14:13 is onze zoon Aiken geboren in het ziekenhuis.
    Zowel Kim als mijn kersverse zoon zijn geheel gezond van lijf en leden.
    Morgen hoop ik beiden mee naar huis te nemen (verplicht 24 uur observatie).

Voor geinteresseerden http://www.aiken.nl

Groetjes,

Kim,Rene en Aiken.

Kim en René, gefeliciteerd met Aiken!!!

Wat een originele en mooie naam!!!!

Veel geluk gewenst!!!

#geen
      Jubileum moderator woensdag 21 januari 2004 @ 19:20:49 #153
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16467106
    Ik heb Belana om 16.00 uur nog gesproken en toen was er nog niks veranderd.
    Eva ♥ en Iris ♥
      woensdag 21 januari 2004 @ 19:22:22 #154
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16467154
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 19:20 schreef Lois het volgende:
    Hè jammer voor haar. Wens haar maar veel succes, ze zal wel flink balen (al is ze nog niet overtijd, als je eenmaal rommelt dan wil je niets liever dan van die spanning af)
      woensdag 21 januari 2004 @ 19:28:53 #155
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_16467345
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 19:20 schreef Lois het volgende:
    Ja, maar in 3 1/2 uur kan er veel veranderen.
    Er kunnen zelfs babietjes geboren worden in zo'n korte tijd.
      woensdag 21 januari 2004 @ 19:35:44 #156
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16467545
    Dag lieverds....nog steeds niks, alleen gerommel...paar keer op bed gelegen want ik word er zo moe van en op bed liggend lijkt het heel wat, maar zodrra ik weer zit...
    Ik baal idd heel erg inmiddels, al weet ik dat de natuur toch wel zijjn eigen gang gaat, het is erg frusti zo.
    Morgenavond hebben we vk afspraak en die wachtten we maar af gewoon, intussen hopend datt het voor die tijd toch doorzet.
    sorry, ben ff erg met mezelf bezig....
    stormy waters...
    sailin'
      woensdag 21 januari 2004 @ 19:57:59 #157
    65653 Spindizzy
    FUCK-A-DOODLE-DO!
    pi_16468258
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 19:35 schreef Belana het volgende:

Dat is toch niet zo heel raar als je op alle dag loopt Doe lekker kalm aan, nu het nog kan. En pas goed op jezelf
      woensdag 21 januari 2004 @ 20:00:47 #158
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_16468353
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 19:35 schreef Belana het volgende:
    Dat HOORT hoor als je zwanger bent
    En tuurlijk mag je lekker mopperen, hier kun je dat juist lekker ongelimiteerd doen hoor!!! Sterkte nog ff, duurt vast niet lang meer hoor Belana
    Hyves!
      woensdag 21 januari 2004 @ 20:02:43 #159
    37150 livelink
    pi_16468410
    Belana, betekent dit nou dat je nu snel wordt ingeleid? Vervelend hoor, dat rommelen maar wie weet pak je nu toch een paar centimeters mee.
    Natuurlijk ben je nu veel met jezelf bezig. Het is toch niet niks, de hele dag harde buiken en pijn.
    Veel succes de komende tijd
      woensdag 21 januari 2004 @ 20:29:04 #160
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16469340
    Ow Belana.. Ik had zo gehoopt voor je dat je al bezig was...
    Nou heel veel sterkte met het rommelen, zeg maar. En ik hoop dat het snel doorzet

pi_16469941
    He Belena dikke voor je.

Het gaat je echt lukken hoor. Je krijgt straks een hele mooie schat van een baby!!!!!

Het voelt heerlijk!!!!
      woensdag 21 januari 2004 @ 21:55:24 #162
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16472468
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 20:02 schreef livelink het volgende:
    Belana, betekent dit nou dat je nu snel wordt ingeleid? Vervelend hoor, dat rommelen maar wie weet pak je nu toch een paar centimeters mee.
    Natuurlijk ben je nu veel met jezelf bezig. Het is toch niet niks, de hele dag harde buiken en pijn.
    Veel succes de komende tijd
    ik weet het nog niet Livelink, we zullen morgen wel ff horen van de vk. Ik hoop het niet eigenlijk...
    Geen veranderingen hier iig. Bedankt voor jullie steun! Ach, het komt ook wel goed allemaal, maar dit is zo vermoeiend... tot morgen maar weer, ik zal me netjes melden
    stormy waters...
    sailin'
      † In Memoriam † woensdag 21 januari 2004 @ 21:57:01 #163
    43556 miss_dynastie
    pi_16472502
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2004 21:55 schreef Belana het volgende:

[..]

ik zal me netjes melden

Melden, melden... waarom pers je die kleine er niet ff uit, dan ben je ook van ons gedram af ??
    ik hoop dat je vannacht een beetje slaap mee kunt pakken
    pi_16472614
    Belana , vergeet niet dat het grootste gedeelte van je zwangerschap erop zit , het kan nooit heel lang meer duren

Hoop voor je dat die kabouter er snel uit wil komen.

woensdag 21 januari 2004 @ 23:14:46 #165
    33160 akkien
    nemo in amore videt
    pi_16474748
    * akkien roept het kindje van Belana, want je moeder ( en wij) willen je zien....

O en Catootje, begrijp ik je hint goed dat je een meisje gaat krijgen????
    (dacht t vorige keer al toen je t zei, maar nu je het herhaalde....)

imagination is more important than knowledge
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 januari 2004 @ 23:37:19 #166
    13151 crew  Rewimo
    pi_16475468
    Belana, zet hem op hoor, ik wil morgen een mini-Belanaatje zien hier

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 21-01-2004 23:37]

donderdag 22 januari 2004 @ 00:38:23 #167
    47636 Psyche2003
    #truth vraagbaak...
    pi_16477178
    Zit je potver ff niet op te letten...

Gefeliciteerd kimpiedimpie met Aiken!!! :D

17-05-2004 O+ O+ O+
    PAPA!!
      donderdag 22 januari 2004 @ 07:00:12 #168
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16479707
    Het is weer ochtend.....ik kan niet meer lang slapen, ben gewoon klaar wakker rond kwart voor 7. ws duik ik er straks weer in. Neeeeee, nog niks dus. Wel weer slijm met beetje bloed verloren en het rommelt wat dat betreft gewoon lekker door dus. Maar het echte werk laat op zich wachten. Ik heb wel redelijk geslapen gelukkig. Wat een toestand zeg
    Ik doe mijn best voor jullie vandaag, maar beloof niks
    stormy waters...
    sailin'
      † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 07:47:08 #169
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_16479917
    Oeoeoe spannend!! Dat gaat weer lurken worden tijdens mijn werk
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_16480260
    Spannend Belana
    Misschien dat vandaag toch DE dag wordt, joh!

Maar eerst maar eens weer naar de vk. Die kan je vast meer vertellen. Ik zal voor je duimen dat het snel doorzet.

pi_16480326
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 07:00 schreef Belana het volgende:
    Het is weer ochtend.....ik kan niet meer lang slapen, ben gewoon klaar wakker rond kwart voor 7. ws duik ik er straks weer in. Neeeeee, nog niks dus. Wel weer slijm met beetje bloed verloren en het rommelt wat dat betreft gewoon lekker door dus. Maar het echte werk laat op zich wachten. Ik heb wel redelijk geslapen gelukkig. Wat een toestand zeg
    Ik doe mijn best voor jullie vandaag, maar beloof niks
    Zet 'm op Belana!!!! Toi toi toi
    #geen
    pi_16480667
    Slijm, bloed, bij begon het beide keren daarna toch echt (na de eerste na een dag of 2, en bij de 2e na 1 dag)

Succes Belena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het voelt heerlijk!!!!
      donderdag 22 januari 2004 @ 09:21:35 #173
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16480742
    Ik laat jullie op deze manier wel iedere dag in spanning he....
    Ik heb gewoon weer regelmatig harde buiken die wat pijnlijk zijn, maar dit zet echt geen zoden aan de dijk hoor. Gewoon voorweeen denk ik. Zal ik maar stoppen met mijn verhalen tot het echt es begint....
    stormy waters...
    sailin'
      donderdag 22 januari 2004 @ 09:23:06 #174
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_16480753
    niet stoppen met de verhalen, want dan kunnen we niet meer meeleven
      FOK!fossiel donderdag 22 januari 2004 @ 09:31:41 #175
    2628 Karin
    pi_16480862
    Neehoor Belana niet stoppen! Je hebt meldingsplicht elk uur is zeker niet haalbaar he?
    Als we lange tijd niets van je horen raken we hier helemaal in de stress.
      † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 09:35:42 #176
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_16480914
    Tot straks weer
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      donderdag 22 januari 2004 @ 09:47:10 #177
    47203 -Lies-
    Onwijs trotse mama
    pi_16481056
    Belana, jouw (en ook ons) geduld wordt flink op de proef gesteld zeg!
    Die kleine vindt het waarschijnlijk veels te lekker in jouw buik. Maar hij/zij weet natuurlijk nog niet wat voor moois hem buiten die buik te wachten staat! Ik hou je in de gaten hoor! En ik hoop dat het snel door zet, want dit is wel heel vermoeiend zo denk ik.
      † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 10:12:39 #178
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_16481466
    Kim & René van te met Aiken!!

zei stoffel

Belana, vreselijk dit..... sterkte met wachten !

Je zou er haast een boek over schrijven!
      donderdag 22 januari 2004 @ 10:33:56 #179
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_16481862
    Belana, kom op, hè? Donderdag is een leuke dag!

Ik ben intussen weer wat onzekerder aan het worden. Heb toch maar weinig last van kwaaltjes en las jullie geruststellende woorden naar Pigletje en Xanthe, met dingen als "ik voelde juist niks meer, toen het misging"... Nu ben ik bang.
    Het hartje knipperde weliswaar in de 7e week al flink en dan zou er toch minder snel iets misgaan? Ben bang dat het kleintje allang niet meer in orde is en ik gewoon straks pas ga bloeden heb misschien teveel gelezen op internet over "misgaan"...
    Eng. En ja, we willen allemaal wel zekerheid, hè? Misschien weet iemand nog wat geruststellende feitjes, waar ook anderen wat aan hebben? Volgende week vrijdag weer naar de gyn, dan weet ik pas echt meer natuurlijk. Gelukkig maar.

Ben nu precies 9 weken swanger!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      donderdag 22 januari 2004 @ 10:39:54 #180
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16481958
    Och lieve Sugar, meissie toch... Het is zo moeilijk wat dat aangaat. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat er niet vanalles mis zou KUNNEN gaan. Want ja, dat kan. Maar het gebeurt niet zoooooo snel. En echt, geen symptonen hebben zegt niks. Ik denk dat jij achteraf gaat zeggen dat je zo'n zalige zwangerschap hebt gehad omdat je nergens last van had. Maar ik begrijp je zorgen en ik hoop dat je snel gerustgesteld wordt door een nieuwe echo of door het hartje gehoord te hebben oid.
    probeer je niet te druk te maken...
    stormy waters...
    sailin'
      donderdag 22 januari 2004 @ 10:42:42 #181
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_16481998
    Het is wel zo dat een knipperend hartje de kans op miskramen aanzienlijk verminderd, maar ja, dat is nog geen garantie.
    En die heb je zeg maar niet tot een week of 28 (Dan zou het kindje levensvatbaar zijn).

Maar ik denk dat je er maar lekker vanuit moet gaan dat het goed gaat.
    je zit al op de 9 weken!

† In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 10:45:44 #182
    43556 miss_dynastie
    pi_16482048
    Sugar, het is echt ontzettend moeilijk. Het feit dat je niets meer voelt kan ook juist betekenen dat het goed gaat... dat je rustig moet afwachten, wil je absoluut niet horen...

Belana, dat kind van jou zit al in de puberteit of zo, wat een eigenwijze donder Rustig aan en dan, misschien.... vandaag ??

pi_16482125
    Belana je bent ons wel aan het bezighouden zeg. Ik moet eigenlijk best wel doorwerken vandaag, er moet iets af, maar ik moet af en toe wel even gluren hier. Maar laat je er niet door tegenhouden hoor.... je mag best bevallen nu.
      donderdag 22 januari 2004 @ 10:50:43 #184
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16482146
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 10:45 schreef miss_dynastie het volgende:
    Belana, dat kind van jou zit al in de puberteit of zo, wat een eigenwijze donder Rustig aan en dan, misschien.... vandaag ??

Ik reken nergens meer op Miss D.... dat frustreerd het minst...
    De harde buiken gaan gewoon lekker door intussen en ok, ik zal jullie blijven melden dan dat er niks gebeurt
    stormy waters...
    sailin'
      donderdag 22 januari 2004 @ 10:52:50 #185
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_16482199
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 10:50 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik reken nergens meer op Miss D.... dat frustreerd het minst...
    De harde buiken gaan gewoon lekker door intussen en ok, ik zal jullie blijven melden dan dat er niks gebeurt

Nou het gaat echt niet lang meer duren hoor Belana, ik voel het gewoon!!!( zeg maar:"Wat heb ik eraan dat JIJ het voelt, IK moet het voelen" )
    Hyves!
      † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 10:58:34 #186
    43556 miss_dynastie
    pi_16482325
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 10:52 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

..ik voel het gewoon!!!

Heb jij weeen? Das niet zo'n goed teken hoor, nu , die van jou moet nog ff blijven zitten

Wat betreft Belana voel ik niets meer , behalve nieuwsgierigheid Het zou al helpen als je geslacht en naam zou verklappen jaaaa, dat hebben we nodig: naam, geslacht en een 3D-echo... dan hoeft die baby niet eens echt geboren te worden

pi_16482547
    Belana je houd het super spannend!

Hihihi , doet me denken aan de afgelopen maanden waarin anderen vonden dat ik het spannend hield of ik wel of niet ongi werd

donderdag 22 januari 2004 @ 11:20:16 #188
    65653 Spindizzy
    FUCK-A-DOODLE-DO!
    pi_16482772
    Misschien zit de Mini-Belana wel te wachten tot de VK straks zegt dat hij wat haar betreft echt wel te voorschijn mag komen. Sommige kindjes hebben wat aanmoediging nodig
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 januari 2004 @ 12:00:24 #189
    13151 crew  Rewimo
    pi_16483814
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 11:20 schreef Spindizzy het volgende:
    Misschien zit de Mini-Belana wel te wachten tot de VK straks zegt dat hij wat haar betreft echt wel te voorschijn mag komen. Sommige kindjes hebben wat aanmoediging nodig
    Nou zeg, alsof wij dat kind niet aanmoedigen Wij zitten hem al 3 dagen naar buiten te lokken met zijn allen (hem ja ).
      donderdag 22 januari 2004 @ 12:05:17 #190
    65653 Spindizzy
    FUCK-A-DOODLE-DO!
    pi_16483956
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 12:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou zeg, alsof wij dat kind niet aanmoedigen Wij zitten hem al 3 dagen naar buiten te lokken met zijn allen (hem ja ).

Jaaaaaaaa, dat is wel zo. Maar de VK kan ff bij de opening naar binnen schreeuwen, he. Dat dringt misschien wat beter door
    pi_16484178
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 12:05 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Jaaaaaaaa, dat is wel zo. Maar de VK kan ff bij de opening naar binnen schreeuwen, he. Dat dringt misschien wat beter door

LOL
    pi_16484453
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 10:33 schreef Sugar het volgende:
    Misschien weet iemand nog wat geruststellende feitjes, waar ook anderen wat aan hebben? Volgende week vrijdag weer naar de gyn, dan weet ik pas echt meer natuurlijk. Gelukkig maar.

Ben nu precies 9 weken swanger!

Nou ja, feiten... ik had getest en hoera, zwanger.
    Na 3 dagen nog maar eens getest, ik wilde het wel ècht zeker weten voor ik het mijn ouders ging vertellen natuuk. En ook die test was zo positief, het streepje viel bijna uit het schermpje. Zwanger dus. En nu? Huisarts gebeld: Nou gefeliciteerd, bel met een week of wat de verloskundige maar.
    O. Dat was het? Maar ik ben ZWANGER hoor Geen bevestiging, behalve mijn streepje. Welke ik niet eens na kon kijken want ik had m in de ton gegooid. Mijn streepje en ik gingen ook gewoon weer aan het werk, niemand wist er van, en niemand die wat zag. Iedereen negeerde mijn streepje eigenlijk, want niemand wist van het bestaan. Triest eigenlijk. Mijn streepje en ik gingen samen met zn vader op vakantie naar Turkeye. Ook bij de douane wisten ze van nix terwijl ik gezellig mijn streepje meesmokkelde over de grens. Geen mens die vroeg of ik een streepje had aan te geven. Zelfs mijn borsten wisten niet eens dat er een streepje bestond aangezien ze gewoon normaal net als anders deden. Oh oh... ik had mijn streepje toch niet verbeeld he... Na een paar dagen begon ik te twijfelen.. wat nou als... en stel je voor dat... ondertussen ging iedereen verder alleen mijn streepje en ik niet. Het leek of de tijd stil stond. Eindelijk mocht ik met 12 weken naar de verloskundige. Met knikkende knieën... stel dat ik niet zwanger was, of stel dat mijn streepje nog steeds een streepje is ipv een kindje... stel dat... Zo stel datte ik nog even verder. Na een gesprek mocht ik gaan liggen.. ze mompelde wat en warempel...mijn streepje had een hartje!! Hoewel niemand van mijn streepje wist had het al een hartje!! Mijn streepje deed het gewoon terwijl de rest van mijn lichaam deed alsof het niet bestond. De volgende dag mocht ik voor een echo, om mijn streepje te bewonderen, en wat bleek: Ik had echt goed getest want ik zag 2 kindjes met 2 hartjes en 2 vruchtzakjes en 4 handjes en 4 voetjes Mijn streepje, wat ik dacht dat ik zo goed kende na 12 weken had me gefopt!! Moraal van het verhaal... niets eigenlijk maar dat je niets zeker kan weten behalve dat het gewoon onzeker blijft. En dat je er maar gewoon van moet genieten want geen zwangerschap is hetzelfde
    Kom op, beetje de moed er in houden hoor
    Screw them.
    We're going home.
    pi_16484624
    die CarOnline!

Sugar, bij mij namen de symptomen na een overtuigend begin ook vrij snel af. bij 6 weken voelde ik helemaal niks meer en ik heb me ook ontzettend zorgen zitten maken, was er van overtuigd dat het (weer) misgegaan was. bij 8 weken kreeg ik een bloeding, in zak en as natuurlijk, maar gelukkig mocht ik toen meteen een echo, waarop wonderbovenwonder 'gewoon' een mooi kloppend hartje te zien was. ook daarna bleef ik vrij weinig voelen, en ik was erg blij dat ik met 10 en 13 weken weer echo's mocht laten maken.

maar het zegt dus inderdaad weinig wat je voelt of niet voelt. het enige dat je kunt doen is afwachten en er maar op vertrouwen.

succes ermee!

en Belana, zet 'm op he, 't zal nu echt niet lang meer duren.

pi_16485162
    Haai voelers en nietvoelers!! Het is toch wat hoor, de hele zwangerschap gaat het zo door: hee ik voel hem zo vaak, hee ik voel hem niet....hee zijn dit nu wee-en....enz. Die gevoelens zijn bij mij gebleven, het enige constante gevoel in de zwangerschap 'het zal toch wel goed zijn' .....heel veel succes met de gevoelens en natuuuuuurlijk is alles goed: aan miskramen doen we niet meer hier in dit topic! *kijkt schuin naar Belana: het is natuurlijk wel de bedoeling dat we aan bevallen doen!! Het moet er nl WEL UIT!!*

Akkien, ik weet het niet wat het wordt. Ik heb een poos stellig gedacht dat het een knul werd. Maar nu weet ik het niet meer. Juist omdat ik dat zo sterk heb gedacht denk ik nu dat het een meid wordt (logica van een zwangere vrouw). Ik weet niet, het maakt me niks uit als het maar gezond is (en dat is echt zo, zo cliche maar nu zo waar!!)! Ik heb steeds als ik denk: Oww, wat leuk een jongen, dat ik ineens me heel goed kan voorstellen dat ik aan het tutten ben met mijn dochter.....ik ben neutraal!

DANYEL EN THIJS
      donderdag 22 januari 2004 @ 13:02:42 #195
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16485190
    Sugar... waaah die zenuwen... ik leef zo met je mee, ik voel ze zelf gewoon weer... ik heb ze bij alledevier de zwangerschappen gehad de eerste 12/13 weken, ook al had ik bij de laatste drie zwangerschappen wél klachten.

Bij de eerste zwangerschap voelde ik dus ook hélemaal niks Alleen werd ik bij een week of 10 wel moe tot een week of 16... maar verder niets.

Bij de miskramen voelde ik trouwens wel gewoon klachten hoor, zelfs toen ik al bloed verloor, dus het zegt allemaal niet zo veel. Geen klachten betekent niet per definitie dat het mis gaat.

Enne Belana... baby-belana zit stiekem in zijn/haar vuistje te lachen in je buik. Hij/zij heeft gewoon enorm veel gevoel voor humor, want terwijl jij in spanning zit, geniet hij/zij gewoon nog lekker van de warmte van je buik. Je moet gewoon heel hard mee gaan lachen, dan is de lol er voor je kleine vast snel af

pi_16485242
    Ik heb even een vraagje: bij jullie zwangerschap groei(en)/(de) daar de beenharen ook veel sneller dan voor de zwangerschap? Het lijkt wel of ik Pokon gebruik ofzo.
      donderdag 22 januari 2004 @ 13:06:43 #197
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16485271
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 13:05 schreef Little-Angel het volgende:
    Ik heb even een vraagje: bij jullie zwangerschap groei(en)/(de) daar de beenharen ook veel sneller dan voor de zwangerschap? Het lijkt wel of ik Pokon gebruik ofzo.
    De beenharen niet, maar mijn gewone haren wel, maar mijn nagels groeien juist weer minder snel?
      donderdag 22 januari 2004 @ 13:07:51 #198
    65653 Spindizzy
    FUCK-A-DOODLE-DO!
    pi_16485306
    Catootje: ik denk dat Gertje een Karlijntje is
    pi_16485517
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 13:07 schreef Spindizzy het volgende:
    Catootje: ik denk dat Gertje een Karlijntje is
    Ik zet je op het lijstje 'mensen die denken dat het een meisje is" ! Ik word van alletwee scenario's erg vrolijk ! Laatst riepe een man "dat wordt een knul!" en ik was de rest van de dag vrolijk. Maar ook mensen die zeggen dat het een meidje wordt...klinkt zo gezellig!! Voor het dorp zou het wel leuk zijn: zijn hier erg veel jongetjes geboren de laatste tijd.

Ik heb trouwens vanochtend mijn bijna-laatste boodschapjes gedaan voor de kraamtijd: liep ik met een kraamlijstje doord e winkel. Een jonge moeder keek me heel meewarig aan toen ik bij het kraamverband stond.... Ik heb toch maar besloten het lijstje gewoon te kopen: dan kan ik volgende keer uit ervaring dingen weglaten en zo. MIjn gemoedsrust is nu ook beter: ik heb waarschijnlijk heel veel dingen niet nodig, maar het is er in ieder geval!! Nog een maandje te gaan!!

DANYEL EN THIJS
      donderdag 22 januari 2004 @ 13:36:49 #200
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16486035
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 13:05 schreef Little-Angel het volgende:
    Dat niet, maar ik kan er wel steeds lastiger bij om te scheren omdat mijn buik in de weg zit

En ik merk dat mijn nagels minder snel groeien, en veel meer afscheuren enzo.

Verder sterkte voor iedereen die het nodig heeft, en natuurlijk dikke knuf voor Belana. Ik voel me vandaag niet zo geweldig (mijn heup is ontstoken), dus ik lurk vooral een beetje.

donderdag 22 januari 2004 @ 13:48:55 #201
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_16486371
    Heup ontstoken? Dat lijkt me heel vervelend Beterschap!
      donderdag 22 januari 2004 @ 13:49:56 #202
    33160 akkien
    nemo in amore videt
    pi_16486401
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 13:17 schreef Catootje het volgende:

[..]

Ik zet je op het lijstje 'mensen die denken dat het een meisje is" ! Ik word van alletwee scenario's erg vrolijk ! Laatst riepe een man "dat wordt een knul!" en ik was de rest van de dag vrolijk. Maar ook mensen die zeggen dat het een meidje wordt...klinkt zo gezellig!! Voor het dorp zou het wel leuk zijn: zijn hier erg veel jongetjes geboren de laatste tijd.

Ik heb trouwens vanochtend mijn bijna-laatste boodschapjes gedaan voor de kraamtijd: liep ik met een kraamlijstje doord e winkel. Een jonge moeder keek me heel meewarig aan toen ik bij het kraamverband stond.... Ik heb toch maar besloten het lijstje gewoon te kopen: dan kan ik volgende keer uit ervaring dingen weglaten en zo. MIjn gemoedsrust is nu ook beter: ik heb waarschijnlijk heel veel dingen niet nodig, maar het is er in ieder geval!! Nog een maandje te gaan!!

dat is natuurlijk extra spannend, niet weten wat het wordt. En je gaat vast een heel erg lief babietje krijgen, (alle baby's zijn lief toch?).
    En als het een meisje wordt, krijgt ze vast erg veel aandacht van alle jongens uit het dorp, is ook wel leuk. En als het een jongen wordt dan heeft ie in ieder geval veel leuke leeftijdgenootjes om mee te voetballen (als t een meisje is natuurlijk ook)
      donderdag 22 januari 2004 @ 13:50:41 #203
    33160 akkien
    nemo in amore videt
    pi_16486417
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 13:36 schreef pluisje het volgende:

[..]

Dat niet, maar ik kan er wel steeds lastiger bij om te scheren omdat mijn buik in de weg zit

En ik merk dat mijn nagels minder snel groeien, en veel meer afscheuren enzo.

Verder sterkte voor iedereen die het nodig heeft, en natuurlijk dikke knuf voor Belana. Ik voel me vandaag niet zo geweldig (mijn heup is ontstoken), dus ik lurk vooral een beetje.

pluisje, hoe kom je nou weer aan een ontstoken heup?
    pi_16486553
    Catootje, zat er geen kraamverband in het kraampakket van je verzekering? bij mij wel, ruim voldoende zelfs. heb wel nog extra grote always als aanvulling gekocht.

pluisje, beterschap met je heup!

donderdag 22 januari 2004 @ 14:00:35 #205
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16486706
    Oh jongens, geen paniek hoor, ik heb reuma, er is elke dag wel iets ontstoken bij mij, alleen zo'n heup is gewoon supervervelend, je zit er zo lastig van!
      donderdag 22 januari 2004 @ 14:04:18 #206
    33160 akkien
    nemo in amore videt
    pi_16486802
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 14:00 schreef pluisje het volgende:
    Oh jongens, geen paniek hoor, ik heb reuma, er is elke dag wel iets ontstoken bij mij, alleen zo'n heup is gewoon supervervelend, je zit er zo lastig van!
    ja, dat begrijp ik, doe maar lekker rustig aan
    pi_16487248
    Ow nog geen nieuws van Belana *teleurgesteld*

Sugar ik heb nog niet zoveel verstand van zwanger zijn dus ik kan je niet echt opbeuren, maar ik wens je wel heel veel sterkte en ik hoop dat je je zorgen om niets maakt.

Pluisje beterschap met je heup

#geen
      donderdag 22 januari 2004 @ 14:29:10 #208
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16487419
    Pluisje sterkte met je heup meis.

En Caronline, wat een geweldig verhaal!

Hier geen nieuws, lekker liggen slapen een paar uur, de harde buiken gaan lekker door, de ene erger dan de ander.
    Ik let er maar niet eens meer op en lach mee met de baby...
    Jullie horen vanavond wel wat de vk gezegd heeft hoor.

stormy waters...
    sailin'
    pi_16487872
    Pluisje sterkte hoor met je heup, ook al heb je vaker last van je reuma, het is en blijft pijnlijk!!!
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_16488178
    Ook niet leuk van die heup Pluisje! Dat het maar snel over mag zijn.
    pi_16488447
    Hier ben ik weer met nog een vraagje. Ik ben bijna overal wel allergisch voor maar heb het meeste last van hooikoorts. Nou nies ik me al weer de hele dag zo suf dat ik daar mega hoofdpijn van krijg en inmiddels een clini clown neus heb van het vele snuiten. Voor ik zwanger was gebruikte ik altijd telfast, een middel dat goed helpt tegen jeuk en niesbuien. Wie heeft ook last van hooikoorts en wat gebruik(te) jij daar tegen tijdens de zwangerschap? Er komen namelijk al weer blaadjes aan de bomen, bloemetjes uit de grond en meer van dat ontwakende groen.

Neusspary is overigens geen optie want daar krijg ik enkelt bloedneuzen van.

pi_16488555
    Ze zeggen weleens; Vreemde ogen dwingen..

Baby Belana..

één, twee drie vier, komt er nog wat van?
    vijf, zes, zeven, we wachten al zo lang!
    acht, negen, tien, we hebben nog niks gezien.
    elluf, twaaluf, het is gewoon schandalig!

Fok!bejaarde
    pi_16488958
    quote:

Ik ben intussen weer wat onzekerder aan het worden. Heb toch maar weinig last van kwaaltjes en las jullie geruststellende woorden naar Pigletje en Xanthe, met dingen als "ik voelde juist niks meer, toen het misging"... Nu ben ik bang.
    [kniperdeknip]

Sugarmeisje toch, wat een zorgen! Je lijkt mij wel
    We weten allemaal dat het mis kan gaan en het is vreselijk als dat gebeurt. Garanties krijg je helaas niet op een zwangerschap.
    Maar in al mijn boeken staat dat als er eenmaal een hartje te zien/horen is, de kans op een miskraam aanzienlijk afneemt.
    Sowieso heb je 85% kans dat je zwangerschap goed gaat en nu is die kans bij jou nog veel groter!

Maar ik weet hoe je je voelt hoor! Ik focus ook meer op het negatieve (15 % kans dat het misgaat. Na een bloeding gaat het in 50% van de gevallen fout, etc.)
    Ik voel ook steeds niks en dan denk ik dat het niet echt is of dat er iets mis is.
    Maar voel ik een steek of een pijntje, dan denk ik meteen: is dat wel normaal? Of is dat een teken dat het misgaat?
    Het is eigenlijk ook gewoon nooit goed

Maar als ik dan het verhaal van Caronline lees ben ik toch wel weer wat gerustgesteld.
    behalve natuurlijk, dat ik dan meteen denk: TWEE baby's? Het zal toch niet
    Het lijkt me enig, maar toch ook wel schrikken!

donderdag 22 januari 2004 @ 15:31:32 #214
    65653 Spindizzy
    FUCK-A-DOODLE-DO!
    pi_16489093
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:12 schreef Anosmie het volgende:
    Baby Belana..

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Dat versje houden we erin

Pluisje: hoop dat je snel opknapt.

FOK!fossiel donderdag 22 januari 2004 @ 15:46:35 #215
    2628 Karin
    pi_16489507
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:12 schreef Anosmie het volgende:
    Ze zeggen weleens; Vreemde ogen dwingen..

Baby Belana..

CarOnline ik heb ook vreselijk moeten lachen om jouw verhaal! Ik moet zeggen dat ik af en toe ook jaloers ben hoor, het lijkt wel alsof iedereen al heel vroeg een echo krijgt of naar de VK gaat. Ik kon pas met 12 weken naar de verloskundige en de week erna pas de eerste echo.

donderdag 22 januari 2004 @ 15:59:21 #216
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_16489944
    Thanks, guys! Jullie kunnen natuurlijk niks met zekerheid zeggen! Maar jullie verhalen hebben toch geholpen. Voel me weer wat zekerder. En over mijn twijfel, die blijken jullie dus ook allemaal (gehad) te hebben! Maakt het ook wat minder erg; het hoort er dus echt gewoon bij. Punt.

Pluisje, sterkte met je pijn! Lijkt me zeer kut!

Dat versje is idd goed! Even allemaal hardop doen, om 16.00 u psies? Helpt!!!!

pi_16489988
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:46 schreef Karin het volgende:[knip]
    Ik moet zeggen dat ik af en toe ook jaloers ben hoor, het lijkt wel alsof iedereen al heel vroeg een echo krijgt of naar de VK gaat. Ik kon pas met 12 weken naar de verloskundige en de week erna pas de eerste echo.
    Ik ben ook jaloers! Ik mag volgende week (week 7) pas bij de huisarts langskomen en daarna pas een afspraak bij de vk maken.
    Geen idee hoe snel ik dan terecht kan/mag
    pi_16490384
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:08 schreef Little-Angel het volgende:
    Hier ben ik weer met nog een vraagje. Ik ben bijna overal wel allergisch voor maar heb het meeste last van hooikoorts. Nou nies ik me al weer de hele dag zo suf dat ik daar mega hoofdpijn van krijg en inmiddels een clini clown neus heb van het vele snuiten. Voor ik zwanger was gebruikte ik altijd telfast, een middel dat goed helpt tegen jeuk en niesbuien. Wie heeft ook last van hooikoorts en wat gebruik(te) jij daar tegen tijdens de zwangerschap? Er komen namelijk al weer blaadjes aan de bomen, bloemetjes uit de grond en meer van dat ontwakende groen.

Neusspary is overigens geen optie want daar krijg ik enkelt bloedneuzen van.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar via google kwam ik op de volgende pagina
    http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=6083
    Het is al iets ouder, maar misschien heb je er iets aan. Anders zou ik, als ik jou was, even bij je apotheek informeren wat wel en niet schadelijk is.
    Succes!
      donderdag 22 januari 2004 @ 16:17:26 #219
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16490462
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:59 schreef Sugar het volgende:
    Thanks, guys! Jullie kunnen natuurlijk niks met zekerheid zeggen! Maar jullie verhalen hebben toch geholpen. Voel me weer wat zekerder.

Dat versje is idd goed! Even allemaal hardop doen, om 16.00 u psies? Helpt!!!!

Gelukkig dat je weer wat gerust gesteld bent. Ow, ik heb wat zitten huilen op een x moment...dus ik ken het gevoel.

Hebben jullie gezongen? Want rond die tijd kreeeeeg ik toch een kramp.... en nu is het weer weg
    Er zit niet zoveel regelmaat in vandaag, maar ze zijn soms wel des te heftiger.

stormy waters...
    sailin'
    pi_16490480
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:46 schreef Karin het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik af en toe ook jaloers ben hoor, het lijkt wel alsof iedereen al heel vroeg een echo krijgt of naar de VK gaat. Ik kon pas met 12 weken naar de verloskundige en de week erna pas de eerste echo.
    de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk... in mijn geval was dat een eerdere miskraam. dus niks om jaloers op te zijn! bovendien zie je met 12 weken al veel meer een echt babietje-in-wording (daarvoor is 't niet veel meer dan een vlek). maar dat wachten is wel een vreselijke oefening in geduld, ja.

[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 22-01-2004 16:25]

pi_16490680
    Over echo's gesproken, die krijg je bij ons dus in principe helemaal niet. Ik heb met 7 weken een echo gehad omdat ik een miskraam had gehad, maar anders had ik er helemaal geen eentje. En ik heb er nog eentje gehad 3 dagen voordat Sven geboren is, maar toen lag ik dus in het ziekenhuis. Bij een normaal verlopende zwangerschap krijg je bij ons dus helemaal niets.
      FOK!fossiel donderdag 22 januari 2004 @ 16:32:39 #222
    2628 Karin
    pi_16490969
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 16:18 schreef bixister het volgende:

[..]

de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk...

dat bedacht ik me ook pas nadat ik het geplaatst had, wou er net wat over bij gaat zetten maar je had al gereageerd. Sorry als ik iemand voor het hoofd gestoten heb, wat dat betreft ben ik blij dat ik dus geen vroege echo nodig heb gehad.
    pi_16491140
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 16:17 schreef Belana het volgende:
    ....

Hebben jullie gezongen? Want rond die tijd kreeeeeg ik toch een kramp.... en nu is het weer weg
    Er zit niet zoveel regelmaat in vandaag, maar ze zijn soms wel des te heftiger.

Jaaaaaah! Het werkt!

Dames, allemaal even inhaken en meebrullen!

Dan komt Baby Belana vanzelf tevoorschijn om te vragen of we aub onze klepjes willen sluiten. .

Fok!bejaarde
      donderdag 22 januari 2004 @ 16:55:49 #224
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_16491685
    Dat hielp bij BabyLewis ook hoor, dat zingen!
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_16491875
    quote:

[..]

de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk... in mijn geval was dat een eerdere miskraam. dus niks om jaloers op te zijn! bovendien zie je met 12 weken al veel meer een echt babietje-in-wording (daarvoor is 't niet veel meer dan een vlek). maar dat wachten is wel een vreselijke oefening in geduld, ja.

Sorry, had ik me niet gerealiseerd...
    Ik bedoelde eigenlijk ook meer dat iedereen met 10 weken naar vk mag en zo en dat ik ws nog wat langer moet wachten.
    Wachten is lastig, maar het is natuurlijk beter dan dat je om zo'n vervelende reden eerder een echo krijgt.
      donderdag 22 januari 2004 @ 17:20:54 #226
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16492553
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 16:23 schreef easy-going het volgende:
    Over echo's gesproken, die krijg je bij ons dus in principe helemaal niet. Ik heb met 7 weken een echo gehad omdat ik een miskraam had gehad, maar anders had ik er helemaal geen eentje. En ik heb er nog eentje gehad 3 dagen voordat Sven geboren is, maar toen lag ik dus in het ziekenhuis. Bij een normaal verlopende zwangerschap krijg je bij ons dus helemaal niets.
    Is bij ons ook het geval, ik was dan ook echt niet blij om met 8,5 week in het ziekenhuis te arriveren voor een echo, al was alles goed.
    Wel mocht ik al bij 8 weken bij de VK langskomen, daar is zij een uitzondering in, omdat je in de eerste weken nou eenmaal vaak de meeste vragen hebt. En dat vond ik dan weer erg fijn

dank voor alle medeleven, na een paar uurtjes liggen trekt het nu wat weg, maar het blijft vervelend

donderdag 22 januari 2004 @ 17:23:18 #227
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_16492643
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 15:59 schreef Sugar het volgende:
    Thanks, guys! Jullie kunnen natuurlijk niks met zekerheid zeggen! Maar jullie verhalen hebben toch geholpen. Voel me weer wat zekerder. En over mijn twijfel, die blijken jullie dus ook allemaal (gehad) te hebben! Maakt het ook wat minder erg; het hoort er dus echt gewoon bij. Punt.

Iemand zei ooit tegen mij over het krijgen/hebben van kinderen:
    "vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in je handen hebt ga je je zorgen maken... En dat houdt noooooooooit meer op"

En volgens mij heeft diegene daar best een heleboel gelijk in..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_16492786
    quote:
    Iemand zei ooit tegen mij over het krijgen/hebben van kinderen:
    "vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in je handen hebt ga je je zorgen maken... En dat houdt noooooooooit meer op"

En volgens mij heeft diegene daar best een heleboel gelijk in..

Nou ja, dat idee heb ik dus ook : eerst ben je bang voor een miskraam en na 12 weken maak je je weer zorgen om andere dingen. En als ze geboren worden kan er ook van alles fout gaan en als ze gaan lopen kunnen ze zomaar onder de tram komen Wat een toestand eigenlijk
    pi_16494257
    Xanthe begint weer te miepen....
    Vandaag ineens geen buik pijn meer gehad en wel wat bruinige afscheiding .
    Het zal wel niets zijn , maar toch in mijn hoofd.....
    Morgen denk ik toch maar eens een vk gaan zoeken , kan mij het schelen het ziekenhuis zegt wel van als zij vinden dat alles goed is....
    Zit in dubio om nu de doktersdienst nog te bellen omdat ik toch best ongerust ben , maar voel me zo snel een aansteller

Wat betreft de echo ik kan niet wachten tot ik gezien heb dat mijn gup in orde is.
    Juist omdat het de vorige keer is misgegaan.
    Ik had liever nu nog een echo dan over 2 weken.
    Maar Xanthe heeft pas een afspraak over 2 weken.

pi_16494708
    't is dat ik bloedverlies had anders ga je hier pas in je vierde maand voor het eerst naar de gyn. Daarvoor mag je wel contact opnemen bij ongerustheid en kijken ze na een passende oplossing/geruststelling. Kwa echo's zit je in het z'huis goed, (licht eraan hoe je het bekijkt, je loopt niet voor niks bij de gyn natuurlijk) maar krijg je dus in overvloed. Bij je eerste afspraak (rond de 15-16 weken) rond de 20-22 weken en rond de 34-36 weken zijn standaard, uitzonderingen daarop vinden nogal eens plaats afhankelijk van de situatie. Bij alicia kregen we vanaf week 30 bv iedere week een echo.
      donderdag 22 januari 2004 @ 18:47:31 #231
    37150 livelink
    pi_16494754
    Oh jee, ik voel me nu helemaal schuldig omdat ik eerst tegen Sugar heb gezegd dat ik ook twee weken nergens last van heb gehad bij mijn zwangerschap van Katja en vervolgens tegen Xanthe dat ik juist geen klachten had toen het misging.

Het klinkt tegenstrijdig, maar voor mij waren het achteraf gezien twee totaal verschillende dingen. Het geen klachten hebben bij de zwangerschap van Katja tussen de 8e en 10e week was totaal niet vergelijkbaar met de afwezigheid van klachten bij mijn 2e zwangerschap die mis ging. Helaas hebben jullie (Sugar en Xanthe) hier natuurlijk niks aan.

Het enige wat ik nu dus tegen jullie beiden kan zeggen is dat ik van harte hoop (en er toch ook wel stiekem van uitga) dat jullie allebei gewoon hardstikke zwanger zijn en daar ook zo snel mogelijk een bevestiging van krijgen. Sterkte

pi_16494927
    Niet schuldig gaan voelen hoor!
    Heeft geen zin.
    Maar omdat ik al zolang bezig ben geweest om zwanger te worden en de vorige keer is mis gegaan ,ook al kan ik daar weinig vergelijkingen mee maken, ben ik gewoon ontzettend bang dat het mis gaat.
    Daar komt bij dat ik hormonen heb geprikt waardoor ik een verhoogde kans heb op een miskraam
    Dus er hoeft maar iets te gebeuren en ik ben zo ontzettend bang.
    Denk dat ik pas echt gerust gesteld ben na het horen of het zien van het hartje, zit gewoon tussen mijn oren waarschijnlijk.....
    pi_16495058
    hoi,ff snel berichtje, heb nog nix gelezen en geschreven sinds maandagochtend, dus geen reacties gezien enzo. Is Belana nog zwanger? Ik heb wel gehoord dat Aikens site al flink is bezocht, hardstikke leuk.
    Alles gaat weer wat beter nu, Aiken doet het prima en met mij gaat het ook weer wat beter ondanks een heftige bevalling. Ik probeer zsm weer mee te lezen enzo maar ben nu al blij dat ik dit ff kan tiepen. Mijn kraamhulp is godzijdank erg fijn!
    Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
    pi_16495290
    He fijn wat van je te horen kimpiedimpie
    En nu fotos van Aiken natuurlijk!!!!!
    En jij snel je bed weer in
    Het voelt heerlijk!!!!
      donderdag 22 januari 2004 @ 19:09:54 #235
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16495336
    Heej Kimpie! Rustig aan doen meissie! Je hebt het harstikke goed gedaan! En nee, ik heb je niet ingehaald....

Ik was net weer bij de vk....
    Nou, Ik had die MUTS van een vk weer, bah, wat een akelig mens vind ik dat. eerst al zo'n opmerking van : nah, dacht je dat het begonnen was toen het een beetje rommelde? grrrrrrrr!!!
    En vervolgens alleen maar van tja, ach, je merkt het vanzelf hoor. Dit is natuurlijk niks. En die slijmprop, ach ja, je hebt inwendig onderzoek gehad he...
    Nou heeft ze ws nog gelijk ook, maar Nicolette van de week was gewoon heel lief en begrijpend. Ik zei net al tegen mijn man, als zij er is met de bevalling ga ik haar uitschelden denk ik. Echt, ik ben gewoon bang dat zij er dan is.
    Magoe, het blijft dus gewoon afwachten...

stormy waters...
    sailin'
      Jubileum moderator donderdag 22 januari 2004 @ 19:12:45 #236
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16495418
    Heeft zij nog iets gezegd over inleiden B? Heeft ze ook een inwendig onderzoek gedaan? Heeft ze uberhaupt iets zinnigs gezegd?
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 22 januari 2004 @ 19:19:36 #237
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16495571
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 19:12 schreef Lois het volgende:
    Heeft zij nog iets gezegd over inleiden B? Heeft ze ook een inwendig onderzoek gedaan? Heeft ze uberhaupt iets zinnigs gezegd?
    nee, nee en neeeeee.....dom wijf. Gad, ik heb echt een hekel aan haar. Ik heb het eerst nog proberen af te doen als, ach, ze is iets wat rauwdauwerig. Maar ze is gewoon niet aardig. Dus nee, ik heb echt niks zinnigs te melden, erg he. Ze was ook echt niet van plan me ook maar een beetje serieus te nemen.
    stormy waters...
    sailin'
      Jubileum moderator donderdag 22 januari 2004 @ 19:21:39 #238
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_16495617
    Ik stik nog van de vragen
    Ik bel je zo wel ff.

Ik ben trouwens helemaal dolfg vergeten te feliciteren volgens mij. Van harte welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie as. kleine!

Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † donderdag 22 januari 2004 @ 20:10:33 #239
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_16497033
    Ik wil helemaal niet betweterig zijn maar doe het lekker toch Die harde buiken kúnnen ook constante valse weeën zijn door de blaasontsteking.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_16497222
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 19:19 schreef Belana het volgende:

[..]

nee, nee en neeeeee.....dom wijf. Gad, ik heb echt een hekel aan haar. Ik heb het eerst nog proberen af te doen als, ach, ze is iets wat rauwdauwerig. Maar ze is gewoon niet aardig. Dus nee, ik heb echt niks zinnigs te melden, erg he. Ze was ook echt niet van plan me ook maar een beetje serieus te nemen.

Bij mijn verloskundige (praktijk van 4 vk) zei ze dat ik het gewoon moest aangeven als ik een van de vk niet aardig vond. Daar houden ze dan rekening mee. Dat diegene dus niet je bevalling doet. Kan dat bij jou niet?
    pi_16499407
    Xanthe maakt zich best wel veel zorgen , voel me niet happy op dit moment en probeer me sterk te houden.
    Maar de hele avond steeds wat bruinige afscheiding gehad en zo straks maar eens met een tampon de test gedaan en er zat best veel aan
    Dus toch de doktersdienst gebeld en die zegt helemaal niets te kunnen doen , ik moest morgen maar kontakt opnemen met de gyn om een inwendige echo aan te vragen.
    Nu ben ik nog niet gerust gesteld en daarom belde ik juist.....
    Dat word een hele nacht wakker liggen van ongerustheid en onzekerheid....
      donderdag 22 januari 2004 @ 21:30:51 #242
    58128 Genuivere
    driemaal mamama
    pi_16499409
    quote:
    Het hartje knipperde weliswaar in de 7e week al flink en dan zou er toch minder snel iets misgaan? Ben bang dat het kleintje allang niet meer in orde is en ik gewoon straks pas ga bloeden [sup] heb misschien teveel
    Sugar, malle meid, ga genieten van je wondertje *streng kijkt*
    mijn eerste zwangerschap heb ik helemaal nergens last van gehad. Het enige was mijn borsten die direct een stuk groeiden en toen niet meer. En verder niet misselijk of pijn in rug, buik of waar dan ook. Wel wat moeier savonds, maar ook niet extreem. Buikje paste met 12 weken nog in sommige broeken enz.....
    niet steeds jezelf onzeker lopen maken dat het misgaat. Voor je het weet zijn straks de eerste 20 weken om en heb je niet écht lekker genoten van jullie wondertje omdat je je zo onzeker maakt door alles wat je leest. Genieten vanaf nu hoor. Die eerste zwangerschap heb ik de beste herinderingen aan, misschien juist wel omdat ik toen niet van alles ging lezen over wat er mis kon gaan. Ik heb toen gewoon fulltime gewerkt tot mijn verlof bij 34 weken en zelfs met 36 weken (wel als een tonnetje in mijn pak) een laatste motorrit gereden met mijn man, ieder op een motor, dat was toen onze grote hobby.
    En ja vanaf 28 weken zijn die kleintjes levensvatbaar. Daar zijn we heeel dankbaar voor want onze tweede zwangerschap eindigde bij 28 weken, 5 dagen met gebroken vliezen en een heel klein mannetje van 1170 gram, die inmiddels al een hele kerel van ruim 10 kilo is en daar vind ik het dus wel heel jammer dat ik door drukte van een verbouwing in huis minder heb stilgestaan bij het zwanger zijn, toen ik dus er wat meer van wilde gaan genieten, was het heel plotseling en onverwachts (en het komt altijd onverwachts zoiets) afgelopen
    As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
    Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
      donderdag 22 januari 2004 @ 21:35:26 #243
    58128 Genuivere
    driemaal mamama
    pi_16499552
    OHHH
    vergeet ik helemaal kimpiedimpie en hubbie te feliciteren met hun prachtige kereltje. Mensen, van harte en lekker genieten van jullie kraamtijd. Het blijft zo bijzonder, zo'n heel klein hummeltje in je huis, dat van jullie afhankelijk is.
    As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
    Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
      donderdag 22 januari 2004 @ 21:41:51 #244
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_16499774
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 21:30 schreef Genuivere het volgende:
    Sugar, malle meid, ga genieten van je wondertje *streng kijkt*
    ...hele lieve, fijne reactie... Dankjewel.

Xanthe, wat naar dat je nu onzeker de nacht in moet! Ik wilde dat ik je kon helpen!
    Bruine afscheiding en bloed hoeven helemaal niks naars te betekenen, zo lees ik hier steeds! Maar goed, dat weet jij ook en tuurlijk maak je je desondanks veel zorgen.
    Ik hoop dat alles oké is en blijft in je buik!!!!! En ik denk aan je!!!!!! Sterkte!

donderdag 22 januari 2004 @ 21:49:32 #245
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16500029
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 20:10 schreef moussy het volgende:
    Ik wil helemaal niet betweterig zijn maar doe het lekker toch Die harde buiken kúnnen ook constante valse weeën zijn door de blaasontsteking.
    Dat kan ook hoor Moussy, maar ik zit inmiddels alweer een paar dagen aan de antibiotica en dus is het nu wel gewoon gerommel. Magoe, zijn het nog steeds gewoon voorweeen dus. Dat is ook niet het ergste, ze zal ook wel gelijk hebben die vk, maar ze brengt het gewoon niet leuk.

En nee, wij kunnen niet aangeven dat je iemand niet of minder leuk zou vinden, het is hier gewoon wie er dienst heeft. 25% kans dus...

Xanthe, sterkte! Ik hoop dat je een beetje slaapt.

stormy waters...
    sailin'
    pi_16500683
    Vervelend he Belana, als het niet klikt met de vk. Ik ging ook niet zo soepel met 1 van de vk´s hier (voor mijn gevoel dan he), maar heb er nooit wat van gezegd omdat ik dan dacht van zul je juist zien dat je haar hebt met de bevalling. Ik hoop maar dat het een beetje door gaat zetten bij je en dat je 1 van de andere 3 hebt.

Xanthe, wat vervelend zeg.Dat afwachten is vreselijk, nu maar hopen dat het ook bij jou goed afloopt. Probeer iig te slapen en morgen is het toch al "duimendag", duim ik gewoon voor jou erbij dat je een beetje gerustgesteld kan worden. Jij hoort gewoon nog een hele tijd in dit topic.

donderdag 22 januari 2004 @ 22:22:07 #247
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_16501183
    Xanthe knuf voor jou hoor!
    Hyves!
      donderdag 22 januari 2004 @ 22:31:46 #248
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16501534
    Xanthe, ik heb pas bij ruim 5 weken een test gedaan, omdat ik in de week van mijn normale menstruatie bruin bloed verloor, en dat gewoon voor een menstruatie aanzag, die niet zo goed door wilde zetten. Pas toen dat na anderhalve week nog zo was, begon er heel langzaam een muntje te vallen...

Je hebt het in dit topic vast al 100 keer gelezen, maar het is echt heel normaal zo in de eerste weken, dit bloed is al oud, en zat er misschien gewoon nog van je vorige menstruatie. Positief denken hoor, en helaas, je kan uiteindelijk echt alleen maar afwachten.

pi_16501545
    Jullie zijn ook zo lief ...
    Die stomme hormonen hebben me nu helemaal te pakken.
    Een vette jankbui is het gevolg.
    Ik ga proberen nog steeds te geloven dat het niets is.
    Misschien is er morgen wel helemaal niets meer te zien.
    Ik heb de auto in elk geval bij huis en zal dus zeker kontakt opnemen met het ziekenhuis.
    Ga zometeen maar eens proberen te slapen...
    pi_16501639
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 22:31 schreef pluisje het volgende:
    Xanthe, ik heb pas bij ruim 5 weken een test gedaan, omdat ik in de week van mijn normale menstruatie bruin bloed verloor, en dat gewoon voor een menstruatie aanzag, die niet zo goed door wilde zetten. Pas toen dat na anderhalve week nog zo was, begon er heel langzaam een muntje te vallen...

Je hebt het in dit topic vast al 100 keer gelezen, maar het is echt heel normaal zo in de eerste weken, dit bloed is al oud, en zat er misschien gewoon nog van je vorige menstruatie. Positief denken hoor, en helaas, je kan uiteindelijk echt alleen maar afwachten.

Zit nu bijna op 7 weken.
    Ik weet dat je wat (oud)bloed kan verliezen maar als het gebeurd dan zit de angst er toch goed in.
    Ik wil ons guppie niet kwijt , wie wet hoelang het anders weer gaat duren voordat we eindelijk weer zwanger zijn....
    Deze gup is zo ontzettend gewenst en misschien is daardoor de angst vele malen hoger....
    Ik hoop zo dat jullie en mijn vriend gelijk hebben en dat stemmetje van mijn verstand zegt dat ook steeds , maar mijn gevoel wil nu niet mee werken....
      donderdag 22 januari 2004 @ 23:07:18 #251
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_16502786
    Het is na mijn test nog een paar dagen doorgegaan, en sterker nog, in de weken daarna verloor ik soms zelfs weer vers bloed. Later bleek dit waarschijnlijk om contactbloedingen te gaan.

Je kan er gewoon geen zinnig woord over zeggen...alleen ontzettend hopen. Maar kijk eens hoeveel zwangeren of mama's hier rondlopen die het ook hebben meegemaakt...echt hoor, je moet er echt van uitgaan dat het goedkomt!

pi_16505727
    quote:
    de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk...
    Hangt er ook een beetje vanaf...
    Ten tijde van de zwangerschap van mijn dochter 12 jaar geleden en mijn zoon 9 jaar geleden kregen we ook een echo ivm een enorm onregelmatige menstruatie.

Nu hebben we al twee echo's gehad omdat Barbara 38 is en het haar eerste zwangerschap is.
    In alle drie de gevallen dus meer natuurlijke omstandigheden dan een trieste ervaring.

Maar goed, hoe leuk een echo ook lijkt: het is een eerste confrontatie met 'je kleine' en als het niet goed is dan is dat een spijkerharde conclusie... een echo liegt niet.
    Ik keek dan ook meer naar degene die de echo uitvoerde dan naar het beeldscherm met onze spartelende bobbie... hoe keek ze?
    Was het alsje- alsje- alsjeblieft wel goed??
    Dat was het dus, althans niks afwijkends.
    Dan nog weken wachten op de vlokkentestuitslag....
    Kortom: het is stress stress en nog eens stress.

Ik wens iedereen die in spanning zit dan ook alle sterkte die nodig is!

Volgens de online babyteller is Bobbie is nu 16 weken oud en weegt al 123,3203 gram!

vrijdag 23 januari 2004 @ 05:26:06 #253
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16507824
    Ben je dan forum addict of niet.....10 minuten geleden zijn mijn vliezen gebroken...
    Nu ben ik toch best wel bang hoor.
    Ik was net naar de wc geweest, zou weer in bed gaan liggen. Met dat ik ging liggen drukte ik een beetje op mijn buik, hoorde geborrel en vervolgens voelde ik wat stromen....
    Nu zit ik me hier heel vies te voelen, maar ja, wat doe je eraan.
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 23 januari 2004 @ 05:26:49 #254
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16507827
    Ik ga maar vast een nieuwe openen denk ik om in te bevallen....
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 23 januari 2004 @ 05:30:52 #255
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16507842
    Ik was alleen een beetje te vroeg merk ik nu... sorry Lois en Karin....
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 23 januari 2004 @ 05:31:11 #256
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_16507845
    Maar nu is ie vol en ik best wel bang...
    stormy waters...
    sailin'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')