A.s. papa's en mama's:
12 januari 2004: 70four (papa)
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
20 september 2004: Xanthe
* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's
De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie
Meepuffen met Kimpiedimpie en Belana
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 21-01-2004 10:28]
quote:Ik heb gedroomd dat je je baby kreeg
Op dinsdag 20 januari 2004 09:36 schreef Belana het volgende:Ik wil mijn baby!
quote:Gisteren naar VK voor controle geweest, moeder en kind groeien goed! Hartje was in een keer luid en duidelijk te horen
Op dinsdag 20 januari 2004 09:36 schreef Belana het volgende:<knip>
Moet er nog naar vk en echo bureau's gegaan worden vandaag?
vertel vertel vertel!!!
Nu nog even een paar daagjes wachtten en dan naar Baby Echo Bureau alhier voor een pretecho!! Dan weten we vrijdag meer over beebie-psyche
He jammer Belana, had zo gehoopt dat het door zou zetten!
En Kim...waar hang je uit??
Nou, ik kom dus bij de VK vandaan
Was ongeveer een halve kilo aangekomen, netjes dus, en mijn baarmoeder deed precies wat ie moest doen: groeien
Hartje was eerst moeilijk te horen (kind deed verstoppertje) maar toen ze hem eenmaal gevonden had, ging Humpie er eens even goed voor liggen, zodat we lang konden luisteren
Ik heb het, voor mijn eigen gemoedsrust, en die van de andere dames, nog even over bloedverlies gehad. Als je dat hebt na het naar de toilet gaan, is het negen van de tien keer iets uitwendigs, iig niet uit je baarmoeder, zeker niet als je al in het tweede of derde trimester zit. Even opletten of het daarna ook wat branderig voelt (was bij mij steeds het geval), dan weet je het helemaal zeker. Kan een adertje zijn dat van binnen gesprongen is, of gewoon iets te fanatiek afgeveegd. Ik heb een week of 3,5 geleden voor het laatst een druppeltje gehad, en daar mocht ik me absoluut geen zorgen om maken. Dat jullie dat even allemaal weten (ik ga deze post gewoon copy-pasten volgende keer als er iemand in de stress zit )
Mijn VK denkt dat het een jongetje wordt, dat dacht ik de eerste weken ook, maar nu neig ik wel eens naar een meisje. Over een week of 4 zullen we het weten, we gaan zo even de pretecho vastleggen.
Zo, dat was dan mijn uitgebreide verslag, een nieuwe buikfoto komt er deze week aan, en nu ga ik weer op verse babies wachten
Goh, Kimpie is wel heel stil he...?
Normaal is dat van weinig invloed maar als je al wat aan het rommelen bent kan het verder doorzetten.
Maar idd vrijen helpt wel..... bij damey is het zo weer terug op gang gebracht nadat het al een paar uur gestopt was.
Meiden zet um op!!!!!!!!
Ow, Psyche, dat hartje is iedere keer weer fijn en de pretecho is geweldig! Een half uur lang, of langer, staren naar je kindje, echt fantastisch!
Pluisje, dat doe je netjes, een halve kilo! Ik wil het inmiddels niet meer weten....maak me er ook maar niet meer druk om... nou, alleen om mijn onderkin dan.
Oe, kimpie is vast in het ziekenhuis nu, ze zou ingeleid worden toch?
Wat spannend allemaal Piglet, belana en kimpiedimpie.
Piglet, ik had expres niet de afloop van het verhaal er bij gezet, maar ik heb dus 2 miskramen gehad voordat ik Chiara kreeg.
Je bent goed geholpen door je huisarts, dat is al heel fijn dat ze even controle heeft uitgevoerd, het stelt je meer gerust dan alleen maar afwachten, aangezien het bloeden is opgehouden en de baarmoedermond gesloten is zou ik er vooralsnog vanuit gaan dat het allemaal wel oké is, w.s. een contactbloeding. Sterkte iig met deze onzekere periode.
Belana en Kimpiedimpie, ik ben erg benieuwd of jullie al aan 't weeen weg puffen zijn, of misschien inmiddels al een kleintje in de armen hebben...
Sterkte dames als jullie dit nog even lezen !!
Dan hebben we nog:
Weet niet wat écht helpt... heb het ook maar weer van horen zeggen
Zit er wat voor je tussen? iig sterkte Belana (en kimpie natuurlijk, maar die ligt vast al te puffen nu)
quote:Hè dat is balen zeg!!! Dubbel balen eigenlijk. Beterschap!
Op dinsdag 20 januari 2004 11:57 schreef Belana het volgende:
Nou, ik heb dus blaasontsteking.... dat verklaard een hoop. De dokter wilde het ook nog op kweek laten zetten in het ziekenhuis, dus dat moet ook nog, maar intussen krijg ik vast antibiotica.
quote:Tepels masseren met doekje erbij dus
Op dinsdag 20 januari 2004 12:02 schreef Belana het volgende:
Oe, die voetmassage! Daar ga ik voor
Als ik mijn tepels masseer komt er melk uit....
Mijn jongste krijgt nu nog borstvoeding, zodra hij gaat drinken krijg ik last van harde buiken. Daarom moet ik ook uitkijken dat ze niet blijven aanhouden, want dan moet ik meteen stoppen met de borstvoeding.
Die tepelmassage is dus iig geen onzin
Die voetmassage is ook wel een aanbeveling, al was het alleen maar ter ontspanning , kun je mooi je partner aan de slag zetten... goede smoes toch
Kimpie, ik hoop dat het bij jou wel lekker aan het doorzetten is
Ik ben dus ook naar de vk geweest en alles was goed!
Bloeddruk was vorige keer 135/80 en nu 140/60. Ben zelfs 1 kilo afgevallen Geen eiwitten en suikers in de urine kreeg het potje leeg en omgespoeld mee, ezzi
Geen geslachtziekten, geen HIV enz enz enz
alles was godzijdank goed. Babys was zich ook even aan het verstoppen, om het spannend te houden denk ik, maar uiteindelijk liet ie wel van zich horen
Ik heb ook nog even gevraagd van die lage/voorliggende placenta. Maar daar krijg ik dus helaas geen echo voor... Er zijn allemaal andere tekenen als die niet goed zou liggen en dan doen ze tegen die tijd pas een echo.
In ieder geval ga ik weer lekker lurken tot er een babietje uitploept!
Dus geniet nog even van je lurkpositie
Kimpie is vast bezig in het ziekenhuis (hopelijk zonder infuus maar spontaan op gang gekomen). Ik hoop dat we snel wat horen!!
En goed VK nieuws allemaal! Fijn hoor dat het allemaal goed gaat!
Catootje, doe jij nog maar ff lekker lurken hoor. vervelend dat je je zo voelt. Voor mij is het wel herkenbaar hoor, ik ben veel depri geweest in die zwangerschap. Nu, zo aan het einde heb ik daar geen last meer van gelukkig. Je moet lekker doen waar je zin in hebt, niemand die dat erg vind. voor jou!
LadyS, fijn dat alles er goed uitzag
Ben toch wel erg benieuwd naar Beebiedimpie
Enne Toot, 35 weken alweer!!! Hoe kan dat nou zo snel gegaan zijn
Verwen jezelf maar lekker hoor, dat heb je nodig nu. Zeg maar tegen vriendje dat ik dat gezegd heb
Ik neem aan dat Kimpiedimpie òf ligt te bevallen òf al lekker ligt te genieten van d'r baby. Hopelijk horen we snel iets
Melovny, toch bedankt dat je nog even de afloop wou vermelden. Ik snap dat je dat er niet meteen bij had gezet en ik denk ook dat ik het vandaag iets beter aankan omdat er iets geruster op ben. Het blijft helaas een realiteit dat het mis kan gaan. En die zit voorlopig ook nog wel heel erg in mijn hoofd (ik blijf toch nog elke keer op de w.c. controleren of er weer iets te zien is ). Ik hoop er gewoon het beste van, maar de tijd zal voorlopig nog wel blijven kruipen voor mijn gevoel...
Pluisje: fijn dat je het nog even hebt aangekaart bij de vk! Klinkt ook weer hoopvol voor mij (het bloeden begon op de w.c. en was vrij snel weer over), maar ja garantie krijg je natuurlijk niet...
Fijn dat bij jou alles in orde is! En bij LadyS ook! Goed zo meiden
Ik krijg helemaal heimwee als ik de verhalen lees over het luisteren naar het hartje. Dat vond ik wel zo speciaal .
Ik vond het echt jammer dat ik met 36 weken overgedragen werd naar de gynaecoloog. Vanaf dat moment kreeg ik alleen maar snelle echo's, waar ik even iets zwarts zag knipperen en snel even werd gekeken of Job nog steeds dwars lag. Ze hebben mij 4 weken hartje luisteren door de neus geboord .
quote:Dat had ik dus bij de eerste zwangerschap. Ik was vanaf het begin bij de gynaecoloog. Ik wist niet beter dan dat je iedere keer een echo kreeg. Toen ik bij de tweede zwangerschap wél bij de VK mocht was ik heel verbaasd dat je een hartje te horen kreeg! Vond ik eigenlijk best wel leuk
Op dinsdag 20 januari 2004 13:59 schreef livelink het volgende:Ik vond het echt jammer dat ik met 36 weken overgedragen werd naar de gynaecoloog. Vanaf dat moment kreeg ik alleen maar snelle echo's, waar ik even iets zwarts zag knipperen en snel even werd gekeken of Job nog steeds dwars lag. Ze hebben mij 4 weken hartje luisteren door de neus geboord
.
Bij de derde zwangerschap was ik zowel bij de gyn als bij de VK, dus had ik beiden, was erg leuk. Nu weer alleen VK, maar ik heb het nu wel gezien met de echo's, hartje luisteren is toch wat specialer vind ik.
Jammer Belana had tijdens het lezen al het lachwekkende erover dat je aan het eind nog Kimpie in zou halen hihihihi
Maarre Kimpie or anybody wij willen baby zien tenminste als die al aanwezig is op deze wereld.
Girly van harte en welkom bij deze bups.
Tjeetje had van dat nog zoveel neer kunnen typen geloof ik maar dames van de VK toppie he dat hartje mag gelukkig volgende week weer en de week gaat al zo langzaaaaaaaaaaaaam
quote:Geloof me, dat gaat nooit meer over
Op dinsdag 20 januari 2004 13:54 schreef piglet het volgende:
ik blijf toch nog elke keer op de w.c. controleren of er weer iets te zien is![]()
Het idee dat Kimpiedimpie momenteel een kindje aan het krijgen is, of misschien zelfs al heeft...zo spannend!
Belana, wat een ellende zeg, zo die laatste weken. Ik hoop dat het toch ook gewoon snel doorzet hoor!!
piglet, het is jammer genoeg alleen maar afwachten voor jou Ik ben blij dat je een klein beetje bent gerustgesteld
Belana, Duimen, duimen, duimen, ik heb een RSI duim en nog geen baby gezien
Ik heb het al een paar keer voorgedaan, maar hier komt ie weer, en nu opletten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
natuurlijk ben ik niet boos en meen ik er geen donder van, maar ik hoop dat je het zo een beetje vergeet en heel erg moet lachen en ploep.... daar braken de vliezen en drie uur later was daar de baby
Zie je erg op tegen het ziekenhuis?
Nah, in het ziekenhuis ben je in zo'n vreemde omgeving, kan je niet echt lekker je eigen gang gaan. Ik zou bv graag de baarkruk op zijn minst proberen en daar staan ze in ziekenhuizen niet echt open voor. Ach, we zien wel.
Ik heb wel nog een klein nieuwtje: ik ben bezig de slijmprop te verliezen... dan klan het nog ik weet niet hoe lamng duren geloof ik, maar het lijkt mij toch een teken dat de baarmoedermond lekker aan het verweken is, toch?
Zet 'm op he? En goed uitrusten zo lang het nog kan, want je zal je energie straks nodig hebben hoor opoe eens praten
quote:Ik vind het nagelbijtend spannend worden
Op dinsdag 20 januari 2004 19:05 schreef Belana het volgende:
Nah, in het ziekenhuis ben je in zo'n vreemde omgeving, kan je niet echt lekker je eigen gang gaan. Ik zou bv graag de baarkruk op zijn minst proberen en daar staan ze in ziekenhuizen niet echt open voor. Ach, we zien wel.
Ik heb wel nog een klein nieuwtje: ik ben bezig de slijmprop te verliezen... dan klan het nog ik weet niet hoe lamng duren geloof ik, maar het lijkt mij toch een teken dat de baarmoedermond lekker aan het verweken is, toch?
Lois kusje terug van ons. Zorg jij nou ook maar dat je slaap krijgt!!!!
quote:alhoewel het vannacht 19 jarig geleden is dat ik mijn slijmprop verloor weet ik nog goed dat hij lichtgekleurd was
Op dinsdag 20 januari 2004 19:26 schreef Belana het volgende:
Nou ga ik meteen weer twijfelen....moet er bij zo'n slijmprop bloed zitten? Moet het bruin zijn? Het was een lichtgekleurde slijmprop namelijk en nou lees ik overal op internet dat het bruinig is en ws met wat bloed... vies praatje...sorry hoor...
Pluisje, gaat dat onderbroeken-getuur echt nooit meer over? (was ik al bang voor )
Op dit moment is het gelukkig nog wel rustig. Helaas zegt dat zo weinig he?
miss_dynastie, tja het blijft moeilijk dat afwachten. De dagen kruipen nog steeds (en sinds zondagavond is dat eigenlijk alleen maar erger geworden )
Ik zou het liefst een winterslaapje houden tot ongeveer half maart om de tijd te doden
quote:Bij mij iig nog steeds niet helemaal, al moet ik wel zeggen dat het helpt om gewoon alleen maar zwarte onderbroeken te dragen
Op dinsdag 20 januari 2004 19:53 schreef piglet het volgende:Pluisje, gaat dat onderbroeken-getuur echt nooit meer over? (was ik al bang voor
)
Nee, je wordt na verloop van tijd wel geruster hoor, maar je blijft toch elke keer even kijken.
Bij mij hield mijn ongerustheid trouwens al eerder op, nl. nadat ik op de echo een babietje had gezien met alles erop en eraan (13 weken oud).
Kimpiedimpie, ik barst hier van nieuwsgierigheid. Je bent vast de hele dag al volop bezig. Sterkte!! (maar stiekem hoop ik dat je al aan het genieten bent)
quote:Nee hoor, een beetje lichtroze af en toe maar voornamelijk doorzichtig, dat was alles.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:26 schreef Belana het volgende:
Nou ga ik meteen weer twijfelen....moet er bij zo'n slijmprop bloed zitten? Moet het bruin zijn? Het was een lichtgekleurde slijmprop namelijk en nou lees ik overal op internet dat het bruinig is en ws met wat bloed... vies praatje...sorry hoor...
Dames zet 'm op !!!!
Nog geen babies!! (Of wel? Kimpie?) Kom op meiden!!!!!!!
Dacht ff spieken misschien is er al 1'tje voor ik gaat slapen maar jammer genoeg niet alhoewel ik wel denk dat Kimpie al zit te genieten van der kleine wonder
Morgenvroeg direct maar ff kijken hoe de zaken dan bij Belana staan go for it girl
Voor geinteresseerden http://www.aiken.nl
Groetjes,
Kim,Rene en Aiken.
'k Ga nu even de foto's bekijken
(Leuk, al die achtergrondinfo over de naam! Wij willen tzt ook een site maken, zal dit idee in m'n achterhoofd houden..)
Naaminfo van www.kabalarians.com:
quote:
Your first name of Aiken has given you a practical, logical, analytical approach to life and a great deal of patience. You enjoy working at anything of a mechanical or technical nature, and believe that what is worth doing is worth doing well. When you are interested in a project, you concentrate all your thoughts on it and do not appreciate being interrupted. This name creates a deliberate and methodical way of thinking and speaking; it takes you time to learn but, once you have mastered a subject, you do not forget it.
[Dit bericht is gewijzigd door poemojn op 20-01-2004 23:07]
quote:Jaaaaaaa! Gefeliciteerd met jullie zoon
Op dinsdag 20 januari 2004 23:00 schreef kimpiedimpie het volgende:
Kim,Rene en Aiken.
Groetjes aan Kim
nog maar drie te gaan in 't lijstje.. en die ene die moet ook gewoon morgen ofzo bevallen.. en dan nog maar twee te gaan.. Komt toch wel errug dichtbij zo
Gefeliciteerd Kimpie en Rene met jullie geweldige zoontjuh
ik wens jullie allen een supertijd:D
En nu ik dus....
Heb sinds vanmorgen vroeg wel wat heftigere harde buiken....maar echt schokkend is het nog niet. Ben er wel vroeg door opgestaann, want in bed ben je er zo op gefixeerd. Er lijkt nu wel meer een piekje in te zitten, dus wie weet.... maar ik dus niet, want tja, ik heb geen ervaring
Ik hou jjllie op de hoogte!
Belana: zet 'm op, hè? Nu jij!!!
Kim en Rene heel erg gefeliciteerd met jullie kanjer van een zoon Aiken.
Wat een aparte naam zeg!!!
Hoe spreek je het eigenlijk uit?
Geniet er maar van met zijn drietjes!!!!!
Geniet lekker van elkaar en de kraamtijd. Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!
Hup Belana... hup... nu jij nog ff wat puffen en persen
Dus Humptie, we zijn ook zo benieuwd naar hoe jij er uit ziet en hoe jij heet, mama wil het ons niet vertellen, misschien jijzelf wel?
En nu Belana....
Belana kom op , we zitten al in spanning te wachten!
En nog een algemeen vraagje.
Ik heb vooral s'nachts zo'n buikpijn , ik weet niet waar ik het mee moet vergelijken.
Als ik dan opsta en even mijn blaas ledig is de pijn weer even weg.
Maar ik ben er wel een beetje ongerust over.
Verder gaat het prima , al moet ik er niet aan denken dat mijn borsten groter gaan worden! Ze zitten me nu al in de weg , helemaal nu ze harder en pijnlijker beginnen te worden.
1 Dezer dagen maar eens even kijken tot welke maat ze voedings beha's verkopen ;-)
Nog 15 nachtjes slapen en dan krijg ik mijn 1e echo!!!! Joepieeee....
Belana, spreek je kindje eens stevig toe
Goed teken dat het toch een beetje rommelt, toch?
Ik heb geen telefoon gehad van Belana dus ik neem aan dat alles nog rustig is verlopen vannacht.
quote:Ze heeft zich al gemeld Lois
Op woensdag 21 januari 2004 08:47 schreef Lois het volgende:
Welkom Aiken
Wat een bijzondere naam!Ik heb geen telefoon gehad van Belana dus ik neem aan dat alles nog rustig is verlopen vannacht.
quote:Met baby hoor
Op woensdag 21 januari 2004 08:48 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ze heeft zich al gemeld Lois
Zonder baby nog, inderdaad
quote:Ik heb mijn bril niet op
Op woensdag 21 januari 2004 08:48 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ze heeft zich al gemeld Lois
Zonder baby nog, inderdaad
Maar goed, nu mag het wereldkundig worden: Dolf en Barbara krijgen een Bob of Bobbientje (werktitel).
Overbodig om te zeggen, maar we zijn er ziels- en zielsgelukkig mee!
En als ik alle dappere verhalen lees van de stellen die al maanden/jaren bezig zijn om zwanger te raken dan prijs ik mezelf helemaal gelukkig.
In augustus gestopt met de pil en in oktober zwanger, dat het zo snel zou gaan hadden we allebei totaal niet verwacht.
Ik hou jullie op de hoogte!
Heel leuk gedaan dat kaartje met die dobbelstenen.
En nu Belana; je bent nu echt aan de beurt! En hoewel ikzelf nog even moet sta ik toch ook al ver bovenaan, eeeks!
Kom op Belana!!!!!!
Dolfg gefeliciteerd!!
quote:Ik weet het dus niet , soms voelt het als een kramperig gevoel (vannacht vooral) soms als steken , de ene keer in mijn liezen de andere keer ter hoogte van mijn baarmoeder.
Op woensdag 21 januari 2004 08:52 schreef Rewimo het volgende:
Xanthe, waarschijnlijk is het je blaas, die je voelt. Ik heb dat soms ook, dan zit ie zo vol dat het gewoon zeer doet, ook na het plassen nogJe blaas is een spier en die kan dus spierpijn vertonen. Zo'n soort pijn is het waarschijnlijk ook, of niet?
Euh... kan iemand mij even kort bijkletsen? Ben dus gister laat teruggekomen van de beurs en ik zie dat ik al 2 volle topics gemist heb. En ik moet zo weer naar mijn werk (heeeeelemaal geen zin)
Even klein updateje hier:
Sinds zaterdag/zondag is Kabouter Plop bijzonder sterk aanwezig. Ik voel 'm nu elke dag. Ik vind het helemaal geweldig!! Heb dus 3 dagen beurs gehad en een dag voorbereiding. Heb veel gestaan, maar gelukkig geen last van rug of buik gehad. Alleen wel zwaar moe. 's Avonds voor het eten altijd even gelegen en dan ging het wel weer. En gewoon gezorgd dat ik iedere avond voor 23.00 in bed lag.
Heb een afspraak gemaakt voor een pretecho op 14 februari (Valentijnsdag )
quote:Niet doen, dat klinkt echt bekend
Op woensdag 21 januari 2004 09:21 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ik weet het dus niet , soms voelt het als een kramperig gevoel (vannacht vooral) soms als steken , de ene keer in mijn liezen de andere keer ter hoogte van mijn baarmoeder.
En het is nog zo pril allemaal dus alles kan nog fout gaan , misschien ben ik daar onbewust toch meer op gefixeerd dan ik denk.
Maar ik begin me over die pijn dus wel een beetje zorgen te maken....
Kijk eens rond op bijvoorbeeld babyinfo.nl, daar kun je van week tot week lezen wat er allemaal gebeurt in je lichaam. Hopelijk word je dan een beetje gerustgesteld
Mooie naam hoor!
Belana, zet hem op!
Dolf, van harte! Xanthe is een eng gevoel maar volgens mij wel normaal..
Voedingsbh's gaan tot J .......*ervaring* , meegroeibh's stoppen iets eerder, ik geloof H.
Dutchie, niks gemist hoor, je valt met je neus in de boter! Leuk he, beweging voelen?
Iedereen weer veel liefs, ik schiet lekker luxe in lurkstand tot de volgende baby! En dan sta ik toch best bovenaan...es kijken: we hebben naam, kleertjes, ...moet nog wat kleine shit..oe, en luiers! Wat voor maandverband zal ik kopen?
quote:Nou gewoon heeeeeeeeeeele grote
Op woensdag 21 januari 2004 10:04 schreef Catootje het volgende:
Wat voor maandverband zal ik kopen?
Nou, ik heb net nog weer ff geslapen met tussendoor toch echt wel pijnlijke buiken, zo om de 5/6 minuten. Nu ik weer zit valt dat wel weer mee, daar zit verschil tussen blijkbaar... dus ik blijf nu maar zitten even
Zou het nu dan echt??? Ik durf het niet meer te denken....
Belana, niet om je te pesten, maar ik heb bij Lisa bijna 2 weken met iedere keer een paar uur lichte weeen rondgelopen, iedere keer dacht ik, ja, nu zet het door en dan stopte het weer. Heel erg frustrerend allemaal. Uiteindelijk ben ik op de uitgerekende datum met gel ingeleid (had toen al 3 cm ontsluiting) en binnen 3,5 uur was Lisa er. Ik hoop echt dat het bij jou spontaan doorzet.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:45 schreef pluisje het volgende:
Ja, en toen kwam ze elke keer Jelle bij ons brengen met zijn logeerkoffertje, en 2 dagen later weer ophalen
Dolfg, gefeliciteerd met jullie aanstaande ouderschap!
Belana, het duurt nu vast niet lang meer, pijnlijke buiken iedere 5/6 minuten, dan kan het heel goed vandaag geboren worden hoor, ik hoop dat het doorzet. Succes meid!!!
Belana kom op meid we willen er nog een kleintje bij!!!!
Ik heb vanmorgen even mijn urine laten testen en dat was allemaal rpima in orde. Ik had het idee misschien een blaasontsteking te hebben vanwege het vele plassen dat ik nu weer doe. Maar schijnbaar ligt de kleine op mijn blaas ofzo. Ook heb ik de verloskundige gebeld voor de uitslagen van het bloedonderzoek en deze waren allemaal prima in orde.
Kortom moeder en kind maken het hier ook goed.
Little-Angel, wel fijn dat het geen blaasontsteking is, maar jammer dat je nu dus toch nog heel vaak naar de w.c. moet
Maar verder alles goed dus! Lekker hoor.
Hier is het gelukkig rustig.
Vandaag krijg ik het eerste krat van Moeders voor Moeders en dat is het wel zo'n beetje qua nieuwe dingen.
En Dolfg van harte... 16 weken is al best een eind... eenmaal op de heft straks dan vliegt het voorbij.
quote:Ik wilde net hetzelfde gaan posten.
Op woensdag 21 januari 2004 12:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe is het met Knorretje?
Knor, doe es melden! Het is zo stil daar vanuit R'dam!
quote:Ik heb een 9 maanden dagboek waar van dag tot dag in beschreven word wat er gebeurd met je baby.
Op woensdag 21 januari 2004 09:41 schreef Rewimo het volgende:[..]
Niet doen, dat klinkt echt bekend
Wat je voelt is het groeien van je baarmoeder en het rekken van je banden. Dat hoort er echt allemaal bij hoor
Die steken zijn heel typerend. Er gebeurt van alles in je lichaam, je moet rekenen dat een baby juist in het begin relatief gezien snel groeit. In een paar weken van een klompje cellen naar een boontje met al armpjes en beentjes. Je baarmoeder moet die groei bijhouden, en dat zorgt voor die steken. Wat je in je liezen voelt is bandenpijn, onder invloed van de hormonen verslappen je banden, wat nodig is om over een aantal maanden de baby erdoor te laten.
Kijk eens rond op bijvoorbeeld babyinfo.nl, daar kun je van week tot week lezen wat er allemaal gebeurt in je lichaam. Hopelijk word je dan een beetje gerustgesteld
Xanthe is gewoon toch wel een beetje bang om die kleine gup te verliezen , na 7,5 jaar zo blij dat het raak is.....
quote:
Hoe is het met Knorretje?
quote:ja ben er nog
Op woensdag 21 januari 2004 12:33 schreef Brighteyes het volgende:quote:Ik wilde net hetzelfde gaan posten.
Hoe is het met Knorretje?Knor, doe es melden! Het is zo stil daar vanuit R'dam!
hoe het gaat, tja variabel en kut. De ochtende gaan kwa mobiliteit nog wel, smiddags lig ik voornamelijk op bed. Ik ben nog steeds misselijk, doe op dit moment een vergelijkend warenonderzoek naar welke wc het beste kotst (ik ga gewoon iedereen af tot ik de juiste gevonden heb ) Buik groeit gestaag verder (zie buik topic) Gisteren mezelf verwend en lekker in bad geweest, daar knap je echt super van op, ff geen pijn enzo. Ze (johan en yvonne) waren zelfs zo lief dat ze de tv in de badkamer gezet hebben zodat ik de verloskundigen praktijk niet hoefde te missen.
Aiken welkom op de wereld en gefeliciteerd met ja papa en mama.
quote:Fijn om te lezen dat je het met een beetje humor probeert te relativeren.
Op woensdag 21 januari 2004 12:50 schreef Knorretje het volgende:
verhaal over de niet zo roze wolken die er toch ook wel zijn.
Vind dat toch wel knap hoor de bewuste keuze om hier nog een keer doorheen te gaan. Maar ja, je weet nu ook wel wat je er voor terug krijgt.
quote:precies, het maakt zoveel dingen goed. Het neemt veel frustraties etc weg hoor. Kijk het zal niet alles wegnemen wat ik voel etc etc, maar daar kies ik nu zelf voor en das heel anders. Ik sta er heel anders tegenover dan destijds. Ach en er zijn miljoenen die het zwaar hebben en zelfs nog veel zwaarder en die doen het ook (en sommigen zullen nooit kennen waar ze het allemaal voor doen, maar ik nu wel. En echt het is het allemaal waard)
Op woensdag 21 januari 2004 12:54 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Fijn om te lezen dat je het met een beetje humor probeert te relativeren.
(Met de nadruk op probeert) En dat je lieve mensen om je heen hebt die je verwennen.Vind dat toch wel knap hoor de bewuste keuze om hier nog een keer doorheen te gaan. Maar ja, je weet nu ook wel wat je er voor terug krijgt.
quote:Ik wel...........maar toen voelde ik juist niets de eerste dagen, dus Xanthe dit gaat gewoon goed hoor!!!
Op woensdag 21 januari 2004 12:50 schreef Rewimo het volgende:
(ik kan - gelukkig - niet vertellen hoe het voelt als het misgaat...).
Belana, hoe gaat het nu? Hier zijn er een paar voor de zekerheid:
Dolfg gefeliciteerd
Knorretje sterkte!
quote:volgens Slaapmeisje is dat een goede datum
Op woensdag 21 januari 2004 13:25 schreef Knorretje het volgende:
nwe echodatum is bekend. vrijdag 13 feb.
quote:daar gaan we dan maar vanuit. de ass. vroeg net nog wel aan de foon of we het vervelend vonden dat het vrijdag de 13e was, zoja dan had ze de afspraak verzet naar die week erop.
Op woensdag 21 januari 2004 13:26 schreef easy-going het volgende:[..]
volgens Slaapmeisje is dat een goede datum
quote:De week erop? Alsof je dan nog zegt: ja, ik vind het vervelend
Op woensdag 21 januari 2004 13:28 schreef Knorretje het volgende:[..]
daar gaan we dan maar vanuit. de ass. vroeg net nog wel aan de foon of we het vervelend vonden dat het vrijdag de 13e was, zoja dan had ze de afspraak verzet naar die week erop.
quote:precies
Op woensdag 21 januari 2004 13:41 schreef piglet het volgende:De week erop? Alsof je dan nog zegt: ja, ik vind het vervelend![]()
Als ze nou zeggen, het kan ook een dagje eerder
quote:Ik weet het ook niet meer van de vorige keer , omdat ik dat pas bewust mee kreeg op het moment dat het bloed echt langs mijn benen liep.
Op woensdag 21 januari 2004 12:50 schreef Rewimo het volgende:
Kan me goed voorstellen hoor, dat je bang bent. Natuurlijk wil je je guppy niet meer kwijt, je hebt er lang op moeten wachten zeg... Maar ik denk echt dat je alleen de normale pijntjes en steken voelt (ik kan - gelukkig - niet vertellen hoe het voelt als het misgaat...).
Mijn schoonmoeder komt straks langs die weet dus van niets en dat willen we graag zo houden.
Maar ze zal vast gaan vragen hoe het allemaal met de behandelingen en het ziekenhuis staat.
Ik weet echt niet wat ik zeggen moet
Belana, succes! Hou ons op de hoogte van je voortgang. Ik vind dat wel interessant om te lezen.
Xanthe, het is eigenlijk net wat Easy-going al zei, toen het bij mij misging voelde ik juist niks (tot het moment van de daadwerkelijke miskraam, maar die pijn herken je). Volgens mij zijn al jouw pijnen te verklaren door je zwangerschap, maar waarom bel je niet even naar de vk? Ik heb wel eens om mindere dingen de vk gebeld (zelfs op zondag ) en nog nooit een vervelende reactie gehad.
Dolfg, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Vrijdag 13 februari is een topdag Knorretje. Jammer alleen dat je niet eerder kunt, maar dat is niet vanwege de dag, maar gewoon omdat het zo moeilijk is om geduldig te zijn. Het lijkt immers zo ver weg nog, maar voor je het weet is het zover
quote:ik vind het totaal niet erg dat het nog tot de 13e duurt. Voordee is EN een betere echo (meer zichtbaar) EN het hoeft niet inwendig, dus niet in de stijgbeugels (dus minder pijn naderhand, dus dat wordt na die tijd als vanouds warme chocolade melk en een saucijs in het restaurantje (doen we altijd ongeacht het seizoen in het ziekenhuis, mits mijn lijf het toestaat, is altijd weer een klein feestje
Op woensdag 21 januari 2004 14:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vrijdag 13 februari is een topdag Knorretje. Jammer alleen dat je niet eerder kunt, maar dat is niet vanwege de dag, maar gewoon omdat het zo moeilijk is om geduldig te zijn. Het lijkt immers zo ver weg nog, maar voor je het weet is het zover
quote:Het zal ook wel niks zijn...
Op woensdag 21 januari 2004 13:49 schreef livelink het volgende:Xanthe, het is eigenlijk net wat Easy-going al zei, toen het bij mij misging voelde ik juist niks (tot het moment van de daadwerkelijke miskraam, maar die pijn herken je). Volgens mij zijn al jouw pijnen te verklaren door je zwangerschap, maar waarom bel je niet even naar de vk? Ik heb wel eens om mindere dingen de vk gebeld (zelfs op zondag
) en nog nooit een vervelende reactie gehad.
quote:Ik weet niet of ik nog op tijd ben met deze reactie, maar kun je niet zeggen, dat je het er nu even niet over wilt hebben?
Op woensdag 21 januari 2004 13:47 schreef Xanthe het volgende:
(..)
Mijn schoonmoeder komt straks langsdie weet dus van niets en dat willen we graag zo houden.
Maar ze zal vast gaan vragen hoe het allemaal met de behandelingen en het ziekenhuis staat.
Ik weet echt niet wat ik zeggen moet
quote:Ja de speciale reden was toch simpelweg de leeftijd (38) en het toenemende risico.
Op woensdag 21 januari 2004 10:29 schreef Karin het volgende:
Dolfg gefeliciteerd en welkom hier!
Was er een speciale reden dat jullie een vlokkentest hebben laten doen? Maar erg fijn dat alles goed was!
Hou ons op de hoogte hoor!
Wat een hartverwarmend forum is dit overigens zeg!
Ik moet me nog even flink 'inlezen', maar dat is zo gepiept.
Verder zal ik me eens keurig gaan voorstellen hoewel ik al lang lid ben van Fok ben ik op dit forum pas een aantal weken actief.
Gezellig!
quote:edit: wanneer begint de zomer eigenlijk officieel
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
27 augustus 2004: Sugar
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
20 september 2004: Xanthe
idd een aardig lijstje, en ik vond het pas geleden nog maar zo'n kort lijstje worden
quote:Wat een toeval dan
Op woensdag 21 januari 2004 16:29 schreef easy-going het volgende:
precies zoals jij het aangeeft: 21 juni tm 20 september!idd een aardig lijstje, en ik vond het pas geleden nog maar zo'n kort lijstje worden
quote:Ja! En lig ik te puffen van de hitte en de bevalling. Dat lijkt me iets minder prettig...
Is inderdaad een flinke lijst.. Dus als het buiten 35 graden is, zit iedereen binnen te F5-en
Hmmmmmmmmmmmm hoe zou het eigenlijk staan met Belana
quote:Ikke lig dan inderdaad ook te bevallen
Op woensdag 21 januari 2004 16:57 schreef snoopy het volgende:
Ja! En lig ik te puffen van de hitte en de bevalling. Dat lijkt me iets minder prettig...
quote:ja, daar kwam ik ook even voor kijken!
Op woensdag 21 januari 2004 17:03 schreef Rottdog het volgende:Hmmmmmmmmmmmm hoe zou het eigenlijk staan met Belana
zet hem op, belana
quote:Kim en René, gefeliciteerd met Aiken!!!
Op dinsdag 20 januari 2004 23:00 schreef kimpiedimpie het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Even een kort berichtje van Kim(piedimpie) (mamma Kim nu).
Vanmiddag om 14:13 is onze zoon Aiken geboren in het ziekenhuis.
Zowel Kim als mijn kersverse zoon zijn geheel gezond van lijf en leden.
Morgen hoop ik beiden mee naar huis te nemen (verplicht 24 uur observatie).Voor geinteresseerden http://www.aiken.nl
Groetjes,
Kim,Rene en Aiken.
Wat een originele en mooie naam!!!!
Veel geluk gewenst!!!
quote:Hè jammer voor haar.
Op woensdag 21 januari 2004 19:20 schreef Lois het volgende:
Ik heb Belana om 16.00 uur nog gesproken en toen was er nog niks veranderd.
quote:Ja, maar in 3 1/2 uur kan er veel veranderen.
Op woensdag 21 januari 2004 19:20 schreef Lois het volgende:
Ik heb Belana om 16.00 uur nog gesproken en toen was er nog niks veranderd.
quote:Dat is toch niet zo heel raar als je op alle dag loopt
Op woensdag 21 januari 2004 19:35 schreef Belana het volgende:sorry, ben ff erg met mezelf bezig....
quote:Dat HOORT hoor als je zwanger bent
Op woensdag 21 januari 2004 19:35 schreef Belana het volgende:
sorry, ben ff erg met mezelf bezig....
Het gaat je echt lukken hoor. Je krijgt straks een hele mooie schat van een baby!!!!!
quote:ik weet het nog niet Livelink, we zullen morgen wel ff horen van de vk. Ik hoop het niet eigenlijk...
Op woensdag 21 januari 2004 20:02 schreef livelink het volgende:
Belana, betekent dit nou dat je nu snel wordt ingeleid? Vervelend hoor, dat rommelen maar wie weet pak je nu toch een paar centimeters mee.
Natuurlijk ben je nu veel met jezelf bezig. Het is toch niet niks, de hele dag harde buiken en pijn.
Veel succes de komende tijd
quote:Melden, melden... waarom pers je die kleine er niet ff uit, dan ben je ook van ons gedram af
Op woensdag 21 januari 2004 21:55 schreef Belana het volgende:[..]
ik zal me netjes melden
Hoop voor je dat die kabouter er snel uit wil komen.
O en Catootje, begrijp ik je hint goed dat je een meisje gaat krijgen????
(dacht t vorige keer al toen je t zei, maar nu je het herhaalde....)
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 21-01-2004 23:37]
Gefeliciteerd kimpiedimpie met Aiken!!! :D
Maar eerst maar eens weer naar de vk. Die kan je vast meer vertellen. Ik zal voor je duimen dat het snel doorzet.
quote:Zet 'm op Belana!!!! Toi toi toi
Op donderdag 22 januari 2004 07:00 schreef Belana het volgende:
Het is weer ochtend.....ik kan niet meer lang slapen, ben gewoon klaar wakker rond kwart voor 7. ws duik ik er straks weer in. Neeeeee, nog niks dus. Wel weer slijm met beetje bloed verloren en het rommelt wat dat betreft gewoon lekker door dus. Maar het echte werk laat op zich wachten. Ik heb wel redelijk geslapen gelukkig. Wat een toestand zeg
Ik doe mijn best voor jullie vandaag, maar beloof niks
Succes Belena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zei stoffel
Belana, vreselijk dit..... sterkte met wachten !
Ik ben intussen weer wat onzekerder aan het worden. Heb toch maar weinig last van kwaaltjes en las jullie geruststellende woorden naar Pigletje en Xanthe, met dingen als "ik voelde juist niks meer, toen het misging"... Nu ben ik bang.
Het hartje knipperde weliswaar in de 7e week al flink en dan zou er toch minder snel iets misgaan? Ben bang dat het kleintje allang niet meer in orde is en ik gewoon straks pas ga bloeden heb misschien teveel gelezen op internet over "misgaan"...
Eng. En ja, we willen allemaal wel zekerheid, hè? Misschien weet iemand nog wat geruststellende feitjes, waar ook anderen wat aan hebben? Volgende week vrijdag weer naar de gyn, dan weet ik pas echt meer natuurlijk. Gelukkig maar.
Ben nu precies 9 weken swanger!
Maar ik denk dat je er maar lekker vanuit moet gaan dat het goed gaat.
je zit al op de 9 weken!
Belana, dat kind van jou zit al in de puberteit of zo, wat een eigenwijze donder Rustig aan en dan, misschien.... vandaag
??
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Belana, dat kind van jou zit al in de puberteit of zo, wat een eigenwijze donderRustig aan en dan, misschien.... vandaag
??
quote:Nou het gaat echt niet lang meer duren hoor Belana, ik voel het gewoon!!!( zeg maar:"Wat heb ik eraan dat JIJ het voelt, IK moet het voelen"
Op donderdag 22 januari 2004 10:50 schreef Belana het volgende:[..]
Ik reken nergens meer op Miss D.... dat frustreerd het minst...
De harde buiken gaan gewoon lekker door intussen en ok, ik zal jullie blijven melden dan dat er niks gebeurt
quote:Heb jij weeen? Das niet zo'n goed teken hoor, nu
Op donderdag 22 januari 2004 10:52 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
..ik voel het gewoon!!!
Wat betreft Belana voel ik niets meer , behalve nieuwsgierigheid
Het zou al helpen als je geslacht en naam zou verklappen
jaaaa, dat hebben we nodig: naam, geslacht en een 3D-echo... dan hoeft die baby niet eens echt geboren te worden
Hihihi , doet me denken aan de afgelopen maanden waarin anderen vonden dat ik het spannend hield of ik wel of niet ongi werd
quote:Nou zeg, alsof wij dat kind niet aanmoedigen
Op donderdag 22 januari 2004 11:20 schreef Spindizzy het volgende:
Misschien zit de Mini-Belana wel te wachten tot de VK straks zegt dat hij wat haar betreft echt wel te voorschijn mag komen.Sommige kindjes hebben wat aanmoediging nodig
quote:Jaaaaaaaa, dat is wel zo. Maar de VK kan ff bij de opening naar binnen schreeuwen, he. Dat dringt misschien wat beter door
Op donderdag 22 januari 2004 12:00 schreef Rewimo het volgende:[..]
Nou zeg, alsof wij dat kind niet aanmoedigen
Wij zitten hem al 3 dagen naar buiten te lokken met zijn allen (hem ja
).
quote:LOL
Op donderdag 22 januari 2004 12:05 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Jaaaaaaaa, dat is wel zo. Maar de VK kan ff bij de opening naar binnen schreeuwen, he. Dat dringt misschien wat beter door
quote:Nou ja, feiten... ik had getest en hoera, zwanger.
Op donderdag 22 januari 2004 10:33 schreef Sugar het volgende:
Misschien weet iemand nog wat geruststellende feitjes, waar ook anderen wat aan hebben? Volgende week vrijdag weer naar de gyn, dan weet ik pas echt meer natuurlijk. Gelukkig maar.Ben nu precies 9 weken swanger!
Sugar, bij mij namen de symptomen na een overtuigend begin ook vrij snel af. bij 6 weken voelde ik helemaal niks meer en ik heb me ook ontzettend zorgen zitten maken, was er van overtuigd dat het (weer) misgegaan was. bij 8 weken kreeg ik een bloeding, in zak en as natuurlijk, maar gelukkig mocht ik toen meteen een echo, waarop wonderbovenwonder 'gewoon' een mooi kloppend hartje te zien was. ook daarna bleef ik vrij weinig voelen, en ik was erg blij dat ik met 10 en 13 weken weer echo's mocht laten maken.
maar het zegt dus inderdaad weinig wat je voelt of niet voelt. het enige dat je kunt doen is afwachten en er maar op vertrouwen.
succes ermee!
en Belana, zet 'm op he, 't zal nu echt niet lang meer duren.
Akkien, ik weet het niet wat het wordt. Ik heb een poos stellig gedacht dat het een knul werd. Maar nu weet ik het niet meer. Juist omdat ik dat zo sterk heb gedacht denk ik nu dat het een meid wordt (logica van een zwangere vrouw). Ik weet niet, het maakt me niks uit als het maar gezond is (en dat is echt zo, zo cliche maar nu zo waar!!)! Ik heb steeds als ik denk: Oww, wat leuk een jongen, dat ik ineens me heel goed kan voorstellen dat ik aan het tutten ben met mijn dochter.....ik ben neutraal!
Bij de eerste zwangerschap voelde ik dus ook hélemaal niks Alleen werd ik bij een week of 10 wel moe tot een week of 16... maar verder niets.
Bij de miskramen voelde ik trouwens wel gewoon klachten hoor, zelfs toen ik al bloed verloor, dus het zegt allemaal niet zo veel. Geen klachten betekent niet per definitie dat het mis gaat.
Enne Belana... baby-belana zit stiekem in zijn/haar vuistje te lachen in je buik. Hij/zij heeft gewoon enorm veel gevoel voor humor, want terwijl jij in spanning zit, geniet hij/zij gewoon nog lekker van de warmte van je buik. Je moet gewoon heel hard mee gaan lachen, dan is de lol er voor je kleine vast snel af
quote:De beenharen niet, maar mijn gewone haren wel, maar mijn nagels groeien juist weer minder snel?
Op donderdag 22 januari 2004 13:05 schreef Little-Angel het volgende:
Ik heb even een vraagje: bij jullie zwangerschap groei(en)/(de) daar de beenharen ook veel sneller dan voor de zwangerschap? Het lijkt wel of ik Pokon gebruik ofzo.
quote:Ik zet je op het lijstje 'mensen die denken dat het een meisje is" ! Ik word van alletwee scenario's erg vrolijk
Op donderdag 22 januari 2004 13:07 schreef Spindizzy het volgende:
Catootje: ik denk dat Gertje een Karlijntje is
Ik heb trouwens vanochtend mijn bijna-laatste boodschapjes gedaan voor de kraamtijd: liep ik met een kraamlijstje doord e winkel. Een jonge moeder keek me heel meewarig aan toen ik bij het kraamverband stond.... Ik heb toch maar besloten het lijstje gewoon te kopen: dan kan ik volgende keer uit ervaring dingen weglaten en zo. MIjn gemoedsrust is nu ook beter: ik heb waarschijnlijk heel veel dingen niet nodig, maar het is er in ieder geval!! Nog een maandje te gaan!!
quote:Dat niet, maar ik kan er wel steeds lastiger bij om te scheren omdat mijn buik in de weg zit
Op donderdag 22 januari 2004 13:05 schreef Little-Angel het volgende:
Ik heb even een vraagje: bij jullie zwangerschap groei(en)/(de) daar de beenharen ook veel sneller dan voor de zwangerschap? Het lijkt wel of ik Pokon gebruik ofzo.
En ik merk dat mijn nagels minder snel groeien, en veel meer afscheuren enzo.
Verder sterkte voor iedereen die het nodig heeft, en natuurlijk dikke knuf voor Belana. Ik voel me vandaag niet zo geweldig (mijn heup is ontstoken), dus ik lurk vooral een beetje.
quote:dat is natuurlijk extra spannend, niet weten wat het wordt. En je gaat vast een heel erg lief babietje krijgen, (alle baby's zijn lief toch?).
Op donderdag 22 januari 2004 13:17 schreef Catootje het volgende:[..]
Ik zet je op het lijstje 'mensen die denken dat het een meisje is" ! Ik word van alletwee scenario's erg vrolijk
! Laatst riepe een man "dat wordt een knul!" en ik was de rest van de dag vrolijk. Maar ook mensen die zeggen dat het een meidje wordt...klinkt zo gezellig!! Voor het dorp zou het wel leuk zijn: zijn hier erg veel jongetjes geboren de laatste tijd.
Ik heb trouwens vanochtend mijn bijna-laatste boodschapjes gedaan voor de kraamtijd: liep ik met een kraamlijstje doord e winkel. Een jonge moeder keek me heel meewarig aan toen ik bij het kraamverband stond....
Ik heb toch maar besloten het lijstje gewoon te kopen: dan kan ik volgende keer uit ervaring dingen weglaten en zo. MIjn gemoedsrust is nu ook beter: ik heb waarschijnlijk heel veel dingen niet nodig, maar het is er in ieder geval!! Nog een maandje te gaan!!
quote:pluisje, hoe kom je nou weer aan een ontstoken heup?
Op donderdag 22 januari 2004 13:36 schreef pluisje het volgende:[..]
Dat niet, maar ik kan er wel steeds lastiger bij om te scheren omdat mijn buik in de weg zit
En ik merk dat mijn nagels minder snel groeien, en veel meer afscheuren enzo.
Verder sterkte voor iedereen die het nodig heeft, en natuurlijk dikke knuf voor Belana. Ik voel me vandaag niet zo geweldig (mijn heup is ontstoken), dus ik lurk vooral een beetje.
pluisje, beterschap met je heup!
quote:ja, dat begrijp ik, doe maar lekker rustig aan
Op donderdag 22 januari 2004 14:00 schreef pluisje het volgende:
Oh jongens, geen paniek hoor, ik heb reuma, er is elke dag wel iets ontstoken bij mij, alleen zo'n heup is gewoon supervervelend, je zit er zo lastig van!
Sugar ik heb nog niet zoveel verstand van zwanger zijn dus ik kan je niet echt opbeuren, maar ik wens je wel heel veel sterkte en ik hoop dat je je zorgen om niets maakt.
Pluisje beterschap met je heup
En Caronline, wat een geweldig verhaal!
Hier geen nieuws, lekker liggen slapen een paar uur, de harde buiken gaan lekker door, de ene erger dan de ander.
Ik let er maar niet eens meer op en lach mee met de baby...
Jullie horen vanavond wel wat de vk gezegd heeft hoor.
Neusspary is overigens geen optie want daar krijg ik enkelt bloedneuzen van.
Baby Belana..
één, twee drie vier, komt er nog wat van?
vijf, zes, zeven, we wachten al zo lang!
acht, negen, tien, we hebben nog niks gezien.
elluf, twaaluf, het is gewoon schandalig!
quote:Sugarmeisje toch, wat een zorgen! Je lijkt mij wel
Op donderdag 22 januari 2004 10:33 schreef Sugar het volgende:Ik ben intussen weer wat onzekerder aan het worden. Heb toch maar weinig last van kwaaltjes en las jullie geruststellende woorden naar Pigletje en Xanthe, met dingen als "ik voelde juist niks meer, toen het misging"... Nu ben ik bang.
[kniperdeknip]
Maar ik weet hoe je je voelt hoor! Ik focus ook meer op het negatieve (15 % kans dat het misgaat. Na een bloeding gaat het in 50% van de gevallen fout, etc.)
Ik voel ook steeds niks en dan denk ik dat het niet echt is of dat er iets mis is.
Maar voel ik een steek of een pijntje, dan denk ik meteen: is dat wel normaal? Of is dat een teken dat het misgaat?
Het is eigenlijk ook gewoon nooit goed
Maar als ik dan het verhaal van Caronline lees ben ik toch wel weer wat gerustgesteld.
behalve natuurlijk, dat ik dan meteen denk: TWEE baby's? Het zal toch niet
Het lijkt me enig, maar toch ook wel schrikken!
quote:Dat versje houden we erin
Op donderdag 22 januari 2004 15:12 schreef Anosmie het volgende:
Baby Belana..[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
elluf, twaaluf, het is gewoon schandalig![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Pluisje: hoop dat je snel opknapt.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:12 schreef Anosmie het volgende:
Ze zeggen weleens; Vreemde ogen dwingen..Baby Belana..
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
elluf, twaaluf, het is gewoon schandalig![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
CarOnline ik heb ook vreselijk moeten lachen om jouw verhaal! Ik moet zeggen dat ik af en toe ook jaloers ben hoor, het lijkt wel alsof iedereen al heel vroeg een echo krijgt of naar de VK gaat. Ik kon pas met 12 weken naar de verloskundige en de week erna pas de eerste echo.
Pluisje, sterkte met je pijn! Lijkt me zeer kut!
Dat versje is idd goed! Even allemaal hardop doen, om 16.00 u psies? Helpt!!!!
quote:Ik ben ook jaloers! Ik mag volgende week (week 7) pas bij de huisarts langskomen en daarna pas een afspraak bij de vk maken.
Op donderdag 22 januari 2004 15:46 schreef Karin het volgende:[knip]
Ik moet zeggen dat ik af en toe ook jaloers ben hoor, het lijkt wel alsof iedereen al heel vroeg een echo krijgt of naar de VK gaat. Ik kon pas met 12 weken naar de verloskundige en de week erna pas de eerste echo.
quote:Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar via google kwam ik op de volgende pagina
Op donderdag 22 januari 2004 15:08 schreef Little-Angel het volgende:
Hier ben ik weer met nog een vraagje. Ik ben bijna overal wel allergisch voor maar heb het meeste last van hooikoorts. Nou nies ik me al weer de hele dag zo suf dat ik daar mega hoofdpijn van krijg en inmiddels een clini clown neus heb van het vele snuiten. Voor ik zwanger was gebruikte ik altijd telfast, een middel dat goed helpt tegen jeuk en niesbuien. Wie heeft ook last van hooikoorts en wat gebruik(te) jij daar tegen tijdens de zwangerschap? Er komen namelijk al weer blaadjes aan de bomen, bloemetjes uit de grond en meer van dat ontwakende groen.Neusspary is overigens geen optie want daar krijg ik enkelt bloedneuzen van.
quote:Gelukkig dat je weer wat gerust gesteld bent. Ow, ik heb wat zitten huilen op een x moment...dus ik ken het gevoel.
Op donderdag 22 januari 2004 15:59 schreef Sugar het volgende:
Thanks, guys! Jullie kunnen natuurlijk niks met zekerheid zeggen! Maar jullie verhalen hebben toch geholpen. Voel me weer wat zekerder.Dat versje is idd goed! Even allemaal hardop doen, om 16.00 u psies?
Helpt!!!!
Hebben jullie gezongen? Want rond die tijd kreeeeeg ik toch een kramp.... en nu is het weer weg
Er zit niet zoveel regelmaat in vandaag, maar ze zijn soms wel des te heftiger.
quote:de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk... in mijn geval was dat een eerdere miskraam. dus niks om jaloers op te zijn! bovendien zie je met 12 weken al veel meer een echt babietje-in-wording (daarvoor is 't niet veel meer dan een vlek). maar dat wachten is wel een vreselijke oefening in geduld, ja.
Op donderdag 22 januari 2004 15:46 schreef Karin het volgende:
Ik moet zeggen dat ik af en toe ook jaloers ben hoor, het lijkt wel alsof iedereen al heel vroeg een echo krijgt of naar de VK gaat. Ik kon pas met 12 weken naar de verloskundige en de week erna pas de eerste echo.
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 22-01-2004 16:25]
quote:dat bedacht ik me ook pas nadat ik het geplaatst had, wou er net wat over bij gaat zetten maar je had al gereageerd. Sorry als ik iemand voor het hoofd gestoten heb, wat dat betreft ben ik blij dat ik dus geen vroege echo nodig heb gehad.
Op donderdag 22 januari 2004 16:18 schreef bixister het volgende:[..]
de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk...
quote:Jaaaaaah! Het werkt!
Op donderdag 22 januari 2004 16:17 schreef Belana het volgende:
....Hebben jullie gezongen? Want rond die tijd kreeeeeg ik toch een kramp.... en nu is het weer weg
Er zit niet zoveel regelmaat in vandaag, maar ze zijn soms wel des te heftiger.
Dames, allemaal even inhaken en meebrullen!
Dan komt Baby Belana vanzelf tevoorschijn om te vragen of we aub onze klepjes willen sluiten. .
quote:Sorry, had ik me niet gerealiseerd...
Op donderdag 22 januari 2004 16:18 schreef bixister het volgende:[..]
de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk... in mijn geval was dat een eerdere miskraam. dus niks om jaloers op te zijn! bovendien zie je met 12 weken al veel meer een echt babietje-in-wording (daarvoor is 't niet veel meer dan een vlek). maar dat wachten is wel een vreselijke oefening in geduld, ja.
quote:Is bij ons ook het geval, ik was dan ook echt niet blij om met 8,5 week in het ziekenhuis te arriveren voor een echo, al was alles goed.
Op donderdag 22 januari 2004 16:23 schreef easy-going het volgende:
Over echo's gesproken, die krijg je bij ons dus in principe helemaal niet. Ik heb met 7 weken een echo gehad omdat ik een miskraam had gehad, maar anders had ik er helemaal geen eentje. En ik heb er nog eentje gehad 3 dagen voordat Sven geboren is, maar toen lag ik dus in het ziekenhuis. Bij een normaal verlopende zwangerschap krijg je bij ons dus helemaal niets.
dank voor alle medeleven, na een paar uurtjes liggen trekt het nu wat weg, maar het blijft vervelend
quote:Iemand zei ooit tegen mij over het krijgen/hebben van kinderen:
Op donderdag 22 januari 2004 15:59 schreef Sugar het volgende:
Thanks, guys! Jullie kunnen natuurlijk niks met zekerheid zeggen! Maar jullie verhalen hebben toch geholpen. Voel me weer wat zekerder. En over mijn twijfel, die blijken jullie dus ook allemaal (gehad) te hebben! Maakt het ook wat minder erg; het hoort er dus echt gewoon bij. Punt.
![]()
En volgens mij heeft diegene daar best een heleboel gelijk in..
quote:Nou ja, dat idee heb ik dus ook : eerst ben je bang voor een miskraam en na 12 weken maak je je weer zorgen om andere dingen. En als ze geboren worden kan er ook van alles fout gaan en als ze gaan lopen kunnen ze zomaar onder de tram komen
Iemand zei ooit tegen mij over het krijgen/hebben van kinderen:
"vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in je handen hebt ga je je zorgen maken... En dat houdt noooooooooit meer op"En volgens mij heeft diegene daar best een heleboel gelijk in..
Wat betreft de echo ik kan niet wachten tot ik gezien heb dat mijn gup in orde is.
Juist omdat het de vorige keer is misgegaan.
Ik had liever nu nog een echo dan over 2 weken.
Maar Xanthe heeft pas een afspraak over 2 weken.
Het klinkt tegenstrijdig, maar voor mij waren het achteraf gezien twee totaal verschillende dingen. Het geen klachten hebben bij de zwangerschap van Katja tussen de 8e en 10e week was totaal niet vergelijkbaar met de afwezigheid van klachten bij mijn 2e zwangerschap die mis ging. Helaas hebben jullie (Sugar en Xanthe) hier natuurlijk niks aan.
Het enige wat ik nu dus tegen jullie beiden kan zeggen is dat ik van harte hoop (en er toch ook wel stiekem van uitga) dat jullie allebei gewoon hardstikke zwanger zijn en daar ook zo snel mogelijk een bevestiging van krijgen. Sterkte
Ik was net weer bij de vk....
Nou, Ik had die MUTS van een vk weer, bah, wat een akelig mens vind ik dat. eerst al zo'n opmerking van : nah, dacht je dat het begonnen was toen het een beetje rommelde? grrrrrrrr!!!
En vervolgens alleen maar van tja, ach, je merkt het vanzelf hoor. Dit is natuurlijk niks. En die slijmprop, ach ja, je hebt inwendig onderzoek gehad he...
Nou heeft ze ws nog gelijk ook, maar Nicolette van de week was gewoon heel lief en begrijpend. Ik zei net al tegen mijn man, als zij er is met de bevalling ga ik haar uitschelden denk ik. Echt, ik ben gewoon bang dat zij er dan is.
Magoe, het blijft dus gewoon afwachten...
quote:nee, nee en neeeeee.....dom wijf. Gad, ik heb echt een hekel aan haar. Ik heb het eerst nog proberen af te doen als, ach, ze is iets wat rauwdauwerig. Maar ze is gewoon niet aardig. Dus nee, ik heb echt niks zinnigs te melden, erg he. Ze was ook echt niet van plan me ook maar een beetje serieus te nemen.
Op donderdag 22 januari 2004 19:12 schreef Lois het volgende:
Heeft zij nog iets gezegd over inleiden B? Heeft ze ook een inwendig onderzoek gedaan? Heeft ze uberhaupt iets zinnigs gezegd?
Ik ben trouwens helemaal dolfg vergeten te feliciteren volgens mij. Van harte welkom hier en van harte gefeliciteerd met jullie as. kleine!
quote:Bij mijn verloskundige (praktijk van 4 vk) zei ze dat ik het gewoon moest aangeven als ik een van de vk niet aardig vond. Daar houden ze dan rekening mee. Dat diegene dus niet je bevalling doet. Kan dat bij jou niet?
Op donderdag 22 januari 2004 19:19 schreef Belana het volgende:[..]
nee, nee en neeeeee.....dom wijf. Gad, ik heb echt een hekel aan haar. Ik heb het eerst nog proberen af te doen als, ach, ze is iets wat rauwdauwerig. Maar ze is gewoon niet aardig. Dus nee, ik heb echt niks zinnigs te melden, erg he. Ze was ook echt niet van plan me ook maar een beetje serieus te nemen.
quote:Sugar, malle meid, ga genieten van je wondertje *streng kijkt*
Op donderdag 22 januari 2004 10:33 schreef Sugar het volgende:
Ik ben intussen weer wat onzekerder aan het worden. Heb toch maar weinig last van kwaaltjes en las jullie geruststellende woorden naar Pigletje en Xanthe, met dingen als "ik voelde juist niks meer, toen het misging"... Nu ben ik bang.
Het hartje knipperde weliswaar in de 7e week al flink en dan zou er toch minder snel iets misgaan? Ben bang dat het kleintje allang niet meer in orde is en ik gewoon straks pas ga bloeden [sup] heb misschien teveel
quote:...hele lieve, fijne reactie...
Op donderdag 22 januari 2004 21:30 schreef Genuivere het volgende:
Sugar, malle meid, ga genieten van je wondertje *streng kijkt*
Xanthe, wat naar dat je nu onzeker de nacht in moet! Ik wilde dat ik je kon helpen!
Bruine afscheiding en bloed hoeven helemaal niks naars te betekenen, zo lees ik hier steeds! Maar goed, dat weet jij ook en tuurlijk maak je je desondanks veel zorgen.
Ik hoop dat alles oké is en blijft in je buik!!!!! En ik denk aan je!!!!!! Sterkte!
quote:Dat kan ook hoor Moussy, maar ik zit inmiddels alweer een paar dagen aan de antibiotica en dus is het nu wel gewoon gerommel. Magoe, zijn het nog steeds gewoon voorweeen dus. Dat is ook niet het ergste, ze zal ook wel gelijk hebben die vk, maar ze brengt het gewoon niet leuk.
Op donderdag 22 januari 2004 20:10 schreef moussy het volgende:
Ik wil helemaal niet betweterig zijn maar doe het lekker tochDie harde buiken kúnnen ook constante valse weeën zijn door de blaasontsteking.
En nee, wij kunnen niet aangeven dat je iemand niet of minder leuk zou vinden, het is hier gewoon wie er dienst heeft. 25% kans dus...
Xanthe, sterkte! Ik hoop dat je een beetje slaapt.
Xanthe, wat vervelend zeg.Dat afwachten is vreselijk, nu maar hopen dat het ook bij jou goed afloopt. Probeer iig te slapen en morgen is het toch al "duimendag", duim ik gewoon voor jou erbij dat je een beetje gerustgesteld kan worden. Jij hoort gewoon nog een hele tijd in dit topic.
Je hebt het in dit topic vast al 100 keer gelezen, maar het is echt heel normaal zo in de eerste weken, dit bloed is al oud, en zat er misschien gewoon nog van je vorige menstruatie. Positief denken hoor, en helaas, je kan uiteindelijk echt alleen maar afwachten.
quote:Zit nu bijna op 7 weken.
Op donderdag 22 januari 2004 22:31 schreef pluisje het volgende:
Xanthe, ik heb pas bij ruim 5 weken een test gedaan, omdat ik in de week van mijn normale menstruatie bruin bloed verloor, en dat gewoon voor een menstruatie aanzag, die niet zo goed door wilde zetten. Pas toen dat na anderhalve week nog zo was, begon er heel langzaam een muntje te vallen...Je hebt het in dit topic vast al 100 keer gelezen, maar het is echt heel normaal zo in de eerste weken, dit bloed is al oud, en zat er misschien gewoon nog van je vorige menstruatie. Positief denken hoor, en helaas, je kan uiteindelijk echt alleen maar afwachten.
Je kan er gewoon geen zinnig woord over zeggen...alleen ontzettend hopen. Maar kijk eens hoeveel zwangeren of mama's hier rondlopen die het ook hebben meegemaakt...echt hoor, je moet er echt van uitgaan dat het goedkomt!
quote:Hangt er ook een beetje vanaf...
Op donderdag 22 januari 2004 16:18 schreef bixister het volgende:
de reden voor een vroege echo is meestal niet leuk...
Nu hebben we al twee echo's gehad omdat Barbara 38 is en het haar eerste zwangerschap is.
In alle drie de gevallen dus meer natuurlijke omstandigheden dan een trieste ervaring.
Maar goed, hoe leuk een echo ook lijkt: het is een eerste confrontatie met 'je kleine' en als het niet goed is dan is dat een spijkerharde conclusie... een echo liegt niet.
Ik keek dan ook meer naar degene die de echo uitvoerde dan naar het beeldscherm met onze spartelende bobbie... hoe keek ze?
Was het alsje- alsje- alsjeblieft wel goed??
Dat was het dus, althans niks afwijkends.
Dan nog weken wachten op de vlokkentestuitslag....
Kortom: het is stress stress en nog eens stress.
Ik wens iedereen die in spanning zit dan ook alle sterkte die nodig is!
Volgens de online babyteller is Bobbie is nu 16 weken oud en weegt al 123,3203 gram!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |