Zelf heb ik last van acne, al jaren word ik geplaagd door pukkels, rode vlekken e.d. Nu ben ik sinds 9 Januari 2004 aan de Roaccutane pillen. Ik slik 40MG per dag, 20MG sochtens en 20MG savonds.
In deze topic graag verder gaan met de ervaringen van Roaccutane.
Ik heb op dit moment aleen last van een beetje droge lippen. Smeer er heel af en toe Labello op. (Is nog niet nodig denk ik). Heb geen last van 80 mogelijke bijwerkingen enzo. Hoop dat dat ook zo blijft, en dat de puisten snel verdwijnen.
en ik zit op 30mg p/dag en heb idd alleen last van droge lippen.
quote:Dat hebben we hier ook nog wel ergens liggen.
Op maandag 19 januari 2004 21:09 schreef Oerang het volgende:
NOOIT labello smeren... Dat maakt het juist erger. je moet zoiets als purol gebruiken.
Purol is meer vet en als je je lippen daar dun mee insmeerd is er nix aan de hand.en ik zit op 30mg p/dag en heb idd alleen last van droge lippen.
alleen vraag ik me af of ik wel mag blowen (ook maar een keer gedaan, geen last maar toch)
Ik ben namelijk toen ik er eindelijk genoeg van had naar de huidarts gegaan. En ik zei tegen hem, tja je ziet het al wel denk ik.
Zijn antwoordt was .......ja.
Ik kreeg Roaccutane voorgeschreven en ook 40mg. Dus ik kwam thuis en zei tegen me moeder ik moet dit slikken. Ze kende het niet, maar oke, ik dat spul halen. Toen ik thuis kwam was me moeder benieuwd naar de bijsluiter(weet veel van medicijnen) en ik ook. Maar toen ik die bijwerking last had ik wel zoiets van...zal ik dit wel slikken.
Nou ik ben blij dat ik dat toch heb gedaan. Ik heb twee keuren gehad, want het kwam weer terug. En de bijwerkigen, ik had droge lippen, handen en voeten en verder helemaal niks. Dit is zo´n 4 jaar geleden(ben nu 21) en ben nu helemaal glad!!!! Dit terwijl mijn zus en broer op deze leeftijd er nog goed last van hadden.
Ik kan iedereen dit spul aanraden!!!!!! Lang leven Roaccutane
quote:Zo, kreeg je handen en voeten van roaccutane?
Nou ik ben blij dat ik dat toch heb gedaan. Ik heb twee keuren gehad, want het kwam weer terug. En de bijwerkigen, ik had droge lippen, handen en voeten en verder helemaal niks.
quote:Lache met jouw
Op maandag 19 januari 2004 21:33 schreef Oerang het volgende:[..]
Zo, kreeg je handen en voeten van roaccutane?
quote:Ja ik ben mij er eentje
Op maandag 19 januari 2004 22:05 schreef niksweerd het volgende:[..]
Lache met jouw
!!!
quote:Kreeg je roaccutane omdat die antibiotica werkte? En vroeg je er zelf om of schreef de arts het voor?
Op maandag 19 januari 2004 21:18 schreef Oerang het volgende:
niet zo lang maar ik heb voor ik aan roaccutane begon een antobiotica kuurtje gehad en ik begon dus met bijna geen puistjes en ze komen nu wel een beetje terug maar lang niet zo erg. maar ik weet dus niet wat het zou hebben gedaan zonder die kuur
Verder nog wat vragen:
* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
* Mag je wel een ander product gebruik in combinatie met Roaccutane? Zoals Dr. Van Hoog camouflagepoeder
* Hoe 'droog' wordt je huid? Echt dat dikke vellen erbij hangen? Kan je dit verbergen?
* Hoelang houden de bijwerkingen aan? De hele kuur of wordt het na 2 maanden minder?
* Hoeveel dagen heb je een 'tegenslag' (dus dat de puisten heeel erg worden) en na hoeveel weken komt deze normaal? En wat hebben jullie met deze tegenslag gedaan? Ziek gemeld en de hele dag thuis gebleven?
* Wordt je er erg duf, depressief, moe etc. van. Want ik zit in examenjaar en kan me niet echt veel geklooi met mijn gezondheid veroorloven.
* Gebruik je er een middel bij? Zoals Eryacne ofsow?
Ik ben nl. met de 2e antibiotica kuur bezig, deze helpt wel wat beter als de andere, maar nu heb ik ook nog heel veel puisten. Ik moet over 3 weken weer naar huidarts...
quote:Je kan beperkt alchohol gebruiken beste is natuurlijk van niet.
Op woensdag 21 januari 2004 19:04 schreef MaStar het volgende:
Verder nog wat vragen:* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
quote:Je mag andere middelen gebruiken, welke middelen je niet mag gebruiken staat op de bijsluiter.
* Mag je wel een ander product gebruik in combinatie met Roaccutane? Zoals Dr. Van Hoog camouflagepoeder
quote:Bij was het niet zo dat de vellen erbij hingen, in het begin wel wat kleine velletjes.
* Hoe 'droog' wordt je huid? Echt dat dikke vellen erbij hangen? Kan je dit verbergen?
quote:Ik ben nu 2 weken met de kuur gestopt en heb nog last van droge lippen, is wel minder dat toen ik roaccutabe nog slikte, droge ogen heb ik al niet meer. (mijn kuur duurde 11 maanden.)
* Hoelang houden de bijwerkingen aan? De hele kuur of wordt het na 2 maanden minder?
quote:Hier kan ik je helaas geen antwoord op geven, de medicijnen werkte niet bij mij.
* Hoeveel dagen heb je een 'tegenslag' (dus dat de puisten heeel erg worden) en na hoeveel weken komt deze normaal? En wat hebben jullie met deze tegenslag gedaan? Ziek gemeld en de hele dag thuis gebleven?
quote:Ik werd er erg moe van, ben hovenier van beroep en heb al mijn vrije dagen moeten opnemen en heb me regelmatig ziek moeten melden opdat ik te moe was, als ik jou was zou ik wachten tot na je examen.
* Wordt je er erg duf, depressief, moe etc. van. Want ik zit in examenjaar en kan me niet echt veel geklooi met mijn gezondheid veroorloven.
quote:Ik heb inderm erbij gebruikt, en had nog een zalfje, weet de naam niet meer. (kan het wel opzoeken)
Achja, morgen moet ik toch 30 nieuwe Roaccutane pillen ophalen bij de Apotheek, dus meteen even vragen of ze ook wat heeft tegen eczeem.
quote:Het nadeel van antibiotica is dat alleen de ontstekingen worden verholpen en niet de acne zelf
Op woensdag 21 januari 2004 19:04 schreef MaStar het volgende:[..]
Kreeg je roaccutane omdat die antibiotica werkte? En vroeg je er zelf om of schreef de arts het voor?
quote:bij mannen worden de eerste twee biertjes door de maag opgenomen en berijkt die alcohol de lever niet... dus je kan rustig twee biertjes achter elkaar drinken
Verder nog wat vragen:* Hoe zit het met alchohol en roaccutane kuur?
quote:dat kan je het beste aan je huidarts vragen. ook in de bijsluiter staat dat je elk medicijn bij je huidart moet vragen of het mag (ook die vrij te verkrijgen zijn)
quote:ik word nu elke dag wakker met kapotte lippen (als ik er over lik gaat het bloeden maar nadat ik er weer purol op heb gesmeerd gaat het gauw weer beter)
quote:de meeste bijwerkingen houden ongeveer een maand na de kuur weer op
quote:ik heb me nooit veel aangetrokken van mijn puistjes en omdat ik met een " schone" huid begon viel/valt het niet echt zoveel op (ik kreeg heel snel weer mijn gewone aantal puisten terug)
quote:JA, depressief kan (ik niet gelukkig) . ik ben erg duf en lamlendig. het maakt ook niet uit of ik 3 uur slaap of 10 uur slaap.
quote:ik heb nog een tweede huidaandoening aan mijn handen daar gebruik ik nog een zalfje voor.
quote:Kaart het eens aan.
Ik ben nl. met de 2e antibiotica kuur bezig, deze helpt wel wat beter als de andere, maar nu heb ik ook nog heel veel puisten. Ik moet over 3 weken weer naar huidarts...
quote:anders maak je er een foto van
Op woensdag 21 januari 2004 22:19 schreef Doagere het volgende:
Heb ondertussen echt wel schilfers enzo aan mijn lippen hangen, nu ga ik echt Purol enzo erop smerenOok heb ik nog een bijwerking:
Achja, morgen moet ik toch 30 nieuwe Roaccutane pillen ophalen bij de Apotheek, dus meteen even vragen of ze ook wat heeft tegen eczeem.
quote:Ik maak overal foto's van..
Op woensdag 21 januari 2004 22:22 schreef Oerang het volgende:[..]
anders maak je er een foto van
quote:Kut is dat he. ik had een pardagen terug dat ik gewoon een stuk vel van mijn lip kon trekken.
Op woensdag 21 januari 2004 22:19 schreef Doagere het volgende:
Heb ondertussen echt wel schilfers enzo aan mijn lippen hangen, nu ga ik echt Purol enzo erop smeren![]()
en weet iemand toevallig hoe dat zit met blowen en roacutane?
quote:Mja ik weet het niet, vrij normaal. Krijg gewoon nog nieuwe puisten.
Op woensdag 21 januari 2004 22:35 schreef 8.Blaaat.8 het volgende:
Maar merk je al vooruitgang wat betreft je acne Doagere?
quote:Je kan gewoon blowen tijdens Roaccutane. Ik ging het juist meer doen, omdat ik niet meer mocht drinken. 3x per week ofzo, tussendoor nog bloed laten prikken, maar de dermatoloog zei er niets over. Gelukkig
Op woensdag 21 januari 2004 22:30 schreef Oerang het volgende:[..]
Kut is dat he. ik had een pardagen terug dat ik gewoon een stuk vel van mijn lip kon trekken.
quote:Ah thja, ik merk nu ook nog niets. Maarja als het over 5 maand maar alemaal weg is.. dan moet ik naar een nieuwe school, en dan moet het gewoon clean zijn..
Op donderdag 22 januari 2004 19:54 schreef Koen het volgende:
Dit topic was eerder maar goed. Ik moet nog eventjes en het werkt nog steeds niet echt
*schuift vla weg
quote:Mja wat doe je hier dan..
Op donderdag 22 januari 2004 20:44 schreef Houniet het volgende:lekker topic
*schuift vla weg
quote:Ik denk trots zijn of zo.
Op donderdag 22 januari 2004 20:47 schreef Doagere het volgende:[..]
Mja wat doe je hier dan..
quote:jah daarom:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:34 schreef mwuhaha het volgende:
@Doagere,
Voordat je aan RoAccutane begon, poste je hier zowat elke dag foto's van je gezicht. Nu je uiteindelijk begonnen bent met RoAccutane, post je slechts 1 foto' en niet eens van je gezicht maar je voet.......
Voor en na foto's zijn leuk, maar het is ook handig voor degenen om te weten wat er tijdens roaccutane gebeurd.
Hoeveel mg/dag gebruiken andere fok!ers?
quote:Ik gebruik 40mg per dag. Gebruik het dus 3,5 week. Last van droge lippen,droge huid, gebarsten mondhoeken. En eczeem plekjes op mijn hand.
Op zaterdag 14 februari 2004 21:31 schreef Robmob het volgende:
ik gebruik nu 6 weken 40mg per dag (weeg 70kg). En ik heb bijna geen bijwerkingen: geen droge huid, alleen maar dat ik labello-achtige zooi op mijn lippen moet smeren. Ook moet ik zeggen dat het nog niet zo goed werkt bij mij, heb ik een erg lage dosis ofzo?Hoeveel mg/dag gebruiken andere fok!ers?
p.s. Ik had er niet zoveel last van, minder als die doagere gast, maar niets hielp bij mij.
quote:Heb een jaar lang Roaccutane gehad (mee moeten stoppen, mijn huid werd te droog. Blowde er elke dag bij, en dermatoloog had er geen moeite mee. Hij waarschuwde wel voor alcohol, en dat heb ik dus ook maar fijn een jaar laten staan
Op woensdag 21 januari 2004 22:30 schreef Oerang het volgende:
Want ik heb 2 doosjes over de datum en 3 doosjes niet over de datum. Maar als ik 3 doosjes slik betekent dat 1,5 maand Roaccutane slikken denk niet dat dat effect heeft?
quote:60 mg/dag al een paar maanden. Weeg inmiddels 65 kilogram
Op zaterdag 14 februari 2004 21:31 schreef Robmob het volgende:
Hoeveel mg/dag gebruiken andere fok!ers?
quote:Ik slik 40mg/dag. En als ik 16 weken geslikt heb heb ik 63,1 mg per kg lichaamsgewicht binnen. Dus geen 120..
Op maandag 16 februari 2004 13:20 schreef Koen het volgende:[..]
60 mg/dag al een paar maanden. Weeg inmiddels 65 kilogram
Moet na die 16 weken dus nog 14 weken om 120mg binnen te krijgen. Ik zal volgende week (als ik weer naar de huisarts moet) nog even vragen of hij me dosis naar 60mg/dag wil ophogen.
Mieschien gaat dan alles weg, want er zitten er nog genog..
quote:Hoe hoger de dosis hoe erger de bijwerkingen, dus misschien is het verstandig om het wat rustiger aan te doen en een iets lagere dosis aan te houden
Op maandag 16 februari 2004 15:45 schreef Doagere het volgende:[..]
Ik slik 40mg/dag. En als ik 16 weken geslikt heb heb ik 63,1 mg per kg lichaamsgewicht binnen. Dus geen 120..
Moet na die 16 weken dus nog 14 weken om 120mg binnen te krijgen. Ik zal volgende week (als ik weer naar de huisarts moet) nog even vragen of hij me dosis naar 60mg/dag wil ophogen.
Mieschien gaat dan alles weg, want er zitten er nog genog..
quote:Ik heb geen bijwerkingen.
Op dinsdag 17 februari 2004 00:22 schreef Koen het volgende:[..]
Hoe hoger de dosis hoe erger de bijwerkingen, dus misschien is het verstandig om het wat rustiger aan te doen en een iets lagere dosis aan te houden
quote:Dus je wil graag dat de bijwerkingen erger worden
Op dinsdag 17 februari 2004 13:59 schreef Doagere het volgende:[..]
Ik heb geen bijwerkingen.
Af en toe savonds even Purol op mijn lippen smeren, meer niet
quote:dat zegt ie tog helemaal niet.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:30 schreef Koen het volgende:[..]
Dus je wil graag dat de bijwerkingen erger worden
quote:Hier wat quotes van jezelf:
Op dinsdag 17 februari 2004 13:59 schreef Doagere het volgende:
Ik heb geen bijwerkingen.
quote:
bijna elke ochtend een 'bloed neus'
quote:Beiden vallen onder mogelijke bijwerkingen.
Ik begon me Dinsdag ziek te voelen En nu voel ik me nog steeds moe,verkouden. Heb erg veel keel pijn. Ook 2 nachten zeer slecht geslapen.
Verder zit er een verschil tussen "bijwerkingen merken" en "bijwerkingen hebben". Een tumor ergens kan je bijv. soms niet 123 direct merken.
quote:Nee ik wil er graag eerder vanaf zijn.
Op dinsdag 17 februari 2004 15:30 schreef Koen het volgende:[..]
Dus je wil graag dat de bijwerkingen erger worden
quote:Niet direct nee, maar er bestaat ook zoiets als 'tussen de regels doorlezen'.
Op dinsdag 17 februari 2004 16:52 schreef myfairlady het volgende:[..]
dat zegt ie tog helemaal niet.
quote:Welke heb je dan? Wat is het verschil met de echte roacutanne (nadelen/voordelen)?
Op woensdag 18 februari 2004 15:31 schreef mgeelh het volgende:
Ik heb net mijn spul opgehaald bij de apotheek. 30 mg per dag 6 maanden lang. Heb wel het alternatief en niet de echte van roche.
Ben benieuwd.
quote:Het is wel gewoon roaccutane (isotretoine), maar van het merk Dumex ipv Roche. De werking is gewoon hetzelfde.
Op woensdag 18 februari 2004 16:12 schreef MaStar het volgende:[..]
Welke heb je dan? Wat is het verschil met de echte roacutanne (nadelen/voordelen)?
Ik mag trouwens nu gewoon al gelijk beginnen terwijl ik vanmiddag nog maar bloed heb laten prikken. Als het niet goed is hoor ik het van de arts.
[Dit bericht is gewijzigd door mgeelh op 18-02-2004 16:40]
Ziet er wel veel verzorgder uit..
Dat maakt dus echt totaal geen verschil he....quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:46 schreef GTR het volgende:
Ik heb Alpharma, wilt toch liever die van Roche
Ik heb het van Roche, en na ruim 2 maand is vrijwel alles weg..quote:Op woensdag 18 februari 2004 21:35 schreef mgeelh het volgende:
Hebben jullie trouwens de Roaccutane van Roche, of een ander merk?
Die roaccutane kan je niet echt eisen, als de dermatoloog niet vindt dat je daar aan toe bent, zal hij dat niet schrijven. Ik mocht kiezen tussen roaccutane en antibiotica, meteen voor roaccutane gekozen. En de wachttijd hangt weer af van welke dermatoloog. Mijn huisarts stelde me een dermatoloog voor in de Bijlmer. Wachttijd was maar 2 dagen. Maar die assistente en de dermatoloog zelf spraken niet eens goed Nederlands, tezamen met waar hun praktijk zit had ik zeer weinig vertrouwen waardoor ik deze afspraak heb afgezegd. Ben toen gaan bellen met een andere dermatoloog,en daar was de wachttijd zo', 1,5 maand. Maar het is wel een goede vind ik persoonlijk.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:30 schreef eternalsunshine het volgende:
hehe....ik had eerst een topic geopend met mn vraag maar die is op miraceleuze wijze verdwenen!![]()
Vraagje hoor. Heb matige acne(soms wat meer, soms minder) op mn gezicht, borst en rug. Heb van alles uit de winkel geprobeerd en internet. Laatste maanden heb ik op antibiotica(pillen en lotion) gezeten en B5, maar t helpt niet. Ik heb dr onderhand wel genoeg van. Moet naar mn dokter volgende week en die zei ook van, als de antibiotica niet werken dan mag je naar de dermatoloog. Nou, hoe lang duurt t ongeveer voordat je een dermatoloog krjgt? Ik woon in Leiden.
En denken jullie dat je t ook voor matige acne kan krijgen? Kan je het ehh eisen? hehe
Hebben jullie erom gevraagd? Ik wil het echt graag want ik wil niet weer aan een of andere gel/loyion/creme die niet werkt en toch niet mn acne elimineert!
help!
Dat zal niet lang gaan duren. Misschien wordt het eerst nog een klein beetje erger. Waarom ga je trouwens gelijk naar 80 en niet eerst 60?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:26 schreef duuuuus het volgende:
M'n dosis roaccutane is na 8 weken verdubbeld van 40 naar 80 mg (ik weeg 77 kg). Ik vroeg me af hoelang het duurt voordat een dosis verhoging gaat werken. Weet iemand dat/ iemand ervaring mee??
Het duurt (iig volgens mijn arts) sowieso 2 a 3 maanden voordat je pas echt verbetering ziet. En dat verschil had ik ook altijd. (bij mij was het juist rechts veel en links uhmzzzz ook veel, maar minderquote:Op donderdag 20 mei 2004 13:07 schreef duuuuus het volgende:
Snif ik zit al 6 weken aan de roaccutane en ik heb nogsteeds niet echt verbetering. Het gaat met ups en downs, maar dat ging het al. Schiet nou eens op.............
En wat ik ook heel gek vind is dat de rechterhelft van m'n gezicht ongeveer puistloos is en m'n linkerhelft juist niet. Dat is echt vaag. Dat had ik ook al voor de roaccutane. Iemand een mysterieuze verklaring??
Met 80 zal dat waarschijnlijk wel lukken ja. Gebruik wel altijd zonnebrand creme want je verbrand erg snel bij zo'n hoge dosis.quote:Op zondag 6 juni 2004 11:58 schreef duuuuus het volgende:
Bij mij was het gewoon toeval dat ik links veel meer puisten had dan rechts, daarna was het weer een tijdje omgekeerd, en nu is t weer ongeveer gelijk.
Ik weet niet waarom ik niet eerst naar 60 mg ging, m'n huisarts gaf me meteen 80 mg. En daar ben ik ook wel heel blij om eigenlijk :-)
Ik hoop zoooooo dat het nu snel werkt, want ik heb een beetje het gevoel dat het nooit gaat werken. En ik moet echt voor de vakantie puistvrij zijn, dat duurt nog een maand. Liefst nog eerder maar als het voor de vakantie lukt ben ik de gelukkigste op aarde. Denken jullie dat dat lukt??
Tering wat een hoge dosis..quote:Op zondag 6 juni 2004 18:09 schreef The-Sorcerer het volgende:
ik moet nog 29 dagen van m'n 60mg/dag kuur... volhouden...
Ik weet het niet hoor die vitamine E. Ik heb het zelf ook geprobeerd en toen kreeg ik ineens een breakout. Of het door die vitamine E komt weet ik niet, maar het is wel erg toevallig.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 13:48 schreef eternalsunshine het volgende:
Ik zit nu op 2 maanden en t begint heeeel langzaam te komen nu, maar ik heb erg last van rode vlekjes. Had iemand dit ook en kan je er wat aan doen?
Ik heb begrepen dat het komt doordat de Roa t genezingsprocess van je huid vertraagt, dus rode vlekjes van puisten blijven langer hangen.
Misschien Vitamine E innemen, sinds dat goed is voor je huid?
Dit wil ik ook ff weten eigenlijk....quote:Op donderdag 8 juli 2004 13:55 schreef Ronald123 het volgende:
Hoe kan je dit middel voorgeschreven krijgen? Kan je het gewoon aan je huisarts vragen en als het bloed onderzoek goed is mag je het dan gebruiken? Of zijn ze daar best streng in?
Ze doen het vaak als laatste redmiddel.... Dus ik denk dat je eerst anti-biotica krijgt o.i.dquote:Op vrijdag 9 juli 2004 13:10 schreef Ronald123 het volgende:
ik heb vandaag wel naar de huisarts gebeld voor een afspraak maar ik weet niet of ie me roaccutane voorschrijft.
zelfde effect als roaccutane?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 14:25 schreef Ronald123 het volgende:
Is er ook niet een peeling die hetzelfde effecht heeft?
en als je nou eerst peelt en dan daarbij ook roaccutane gebruikt?quote:Op zaterdag 10 juli 2004 17:32 schreef 42DaFloor het volgende:
[..]
zelfde effect als roaccutane?
lol, hoe kan dat nouw
roaccutane is een medicament dat zich in de huid vastzet (cumuleert) om zo op termijn acné ten gronde klein te krijgen d.m.v. talg-reductie
peeling is een eenmalige ingrijp waarbij je bovenste huidlagen afhaalt, doet hoogstens bestaande acné-letsels wat weg, na 2 weke sta je weer vol als je het serieus hebt..
humz
Kortom, ik ben happy met mezelf nu, ik ben nu sinds 5 dagen gestopt, en mijn lippen zijn weer normaal (labello is dus niet meer nodig) en het scheren gaat al makkelijker (niet zo snel een rode huid)quote:Leuk verhaal, maar kost veel moeite en geld. Als ik zo even bij elkaar reken kom ik op een eurotje of 55 uit, en dan heb je voor een maandje reinegings troep. 60 Roaccutane pillen kosten iets van 70 euro, en worden door je ziekenfonds betaald. Keus lijkt me snel gemaakt! Eerst zag ik er zo uit:Grote onderhuidse ontstekingen, bultjes. pukkels, en later als de pukkels weg zijn heb je lit tekens.. Ik slik nu nog maar 2x 10mg en de enige bijwerking wat ik heb is dat mijn lippen iets droog zijn. 1x een beetje labello erop, en mijn lippen zijn weer normaal voor de hele dag.
Ik heb ook een piercing laten zetten, en toen ik deze eruit haalde zat ik binnen 2 seconden geheel onder het bloed, daar zorgt de Roaccutane ook voor. Voor de rest heb ik nog geen bijwerkingen gehad, geen hoofdpijn, spierpijn ect. En ik smeer geen zalfjes meer, ik denk niet meer dat iedereen me aan kijkt als ik de patat zaak in loop, ect.
Bulten als deze, en dan ook nog onder de huid:
[afbeelding]
Het lijkt dan niet zo heel erg, maar het zit ook onder de huid..
[afbeelding]
Als je het iets belicht krijg je dit:
[afbeelding]
Ook zat mijn nek eronder..
[afbeelding]
En nu, ben ik gelukig met een mooi glad, gaaf huidje:
Dit was na ongeveer 6 weken het resultaatVeel sneller kan het volgens mij ook niet!
[afbeelding]
En nu zie ik er zo uitAleen zieje de piercing nog niet, want die foto is iets ouder..
[afbeelding]
Ik ben een ongelovelijk gelukige Roaccutane gebruiker! Toen ik de bijsluiter las moest ik ook wel even slikken, maar als je geen alcohol drinkt, beetje gezond eet komt het alemaal goed.
Roa = (Y) in mijn ogen.
Wat ik er nog even aan toe wil voegen, het wonder middel bestaat wel, Ik had echt heel veel dingen geprobeert, 2 anti-biotica's, allerlei duure middeltjes ect. Maar toen ik Roaccutane ging gebruiken kon ik na 1 week al zien dat het minder werd.
Ik zou nu nog steeds met dikke bulten gelopen hebben zonder Roaccutane, en ik wordt niet depresief van Roa, maar juist het om gekeerde. Ik loop nu in de stad met een goed gevoel, niet met het gevoel van'ik wil dat niemand met ziet, omdat ik er niet uit zie'
Enne, owja bijna vergeten in heb 3x een bloedneus gehad in het begin toen ik met Roaccutane begon , maar daarna niet meer. Niemand kan met zeggen of het door Roaccutane komt.
Met jou kan ik praten.quote:Waarom is roaccutane dan toch zo populair? omdat dit de enige manier is om acné te verhelpen.
Ja je bent nu 5 dagen gestopt, maar het is nog maar de vraag of bij jou na 2 maanden je huid nog steeds zo extreem schoon en glad is. Ik ben nu 2.5 maand gestopt en kreeg wat last van mee-eters en weer wat kleine puistjes die je alleen ziet als je goed kijkt, maar mijn huid begon toch weer vetter te worden. Ben daarom voor de zekerheid maar weer 10 % benzolperoxide gaan gebruiken waar ik heel goede ervaringen mee heb, na dat 3 dagen te hebben gebruikt is het weer zoals het in die 2 maanden dat ik net gestopt was met Roaccutane.quote:Op donderdag 19 augustus 2004 00:39 schreef Doagere het volgende:
Kortom, ik ben happy met mezelf nu, ik ben nu sinds 5 dagen gestopt, en mijn lippen zijn weer normaal (labello is dus niet meer nodig) en het scheren gaat al makkelijker (niet zo snel een rode huid)
Het is niet goed voor je lichaam onderschat dat niet....quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:35 schreef Doagere het volgende:
Ik hoef nu geen eens meer Labello te gebruikenNa nog geen week tijd lijkt alles weer normaal.
/edit
Stel het komt terug, kan ik zo weer een kuur doen, kheb toch nergens last van.![]()
Ik ben blij voor je dat je helemaal van de pukkels af bent Doagere maar in je bewoordingen merk ik op dat je nogal een drammertje bent en vasthoudend!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 18:00 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Het is niet goed voor je lichaam onderschat dat niet....
O ja, nog even dit, labello schijnt helemaal niet zo heel goed te zijn voor je lippies, probeer een tijdje purol, daar heb je ook een stick van! gegarandeerd dat ook jij echt van je droge lippen afkomt!quote:Op donderdag 19 augustus 2004 17:26 schreef vdo28 het volgende:
Behalve het laatste stuk heb ik vrijwel hetzelfde meegemaakt (alleen dan 5 jaar geleden) als deze post hier boven.
Ik heb maar 1 kuur gehad, niet alles is er van verdwenen maar het zal me een zorg wezen.
Vreemd genoeg ben ik sindsdien nooit van droge lippen afgekomen, heb al een paar keer geprobeerd om de labello te laten staan, zelfs wel voor langere tijd maar dan begint het gewoon te bloeden. Niet om aan te zien, en dan heb ik toch maar weer labello gekocht want het was geen gezicht op school.
Eindelijk iemand die wat verstandigs weet te melden. Mijn dermatoloog heeft me ook geprobeerd aan de Roa te zetten, maar dit heb ik geweigerd. Dapsone heb ik wel gehad als alternatief en dat werkte prima, alleen ging mijn fitheid erdoor achteruit. Desalniettemin heb ik dit middel een half jaar geslikt en gedurende die periode was ik (bijna) acne vrij. Nu ik er vanaf ben, komt het weer net zo hard terug. Soms denk ik ook aan het nemen van Roaccutane , maar ik heb er geen goed gevoel over.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:24 schreef 42DaFloor het volgende:
roaccutane geneest niet an sich, het maakt iets kapot, waardoor er minder talg vrijkomt, waardoor de bactieriën afnemen, waardoor de onsteking afneemt. En wel in die volgorde, (roaccutane rechtreeks werkt dus niet anti-inflammatoir of anti-bactierieel, dit zijn slechts secundaire effecten)
Waarom is roaccutane dan toch zo populair? omdat dit de enige manier is om acné te verhelpen.
Ik gebruikte het woord "labello" maar gebruik gewoon wat vet voor de lippen, maar ik heb al van alles geprobeerd....quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:48 schreef D00rtje het volgende:
[..]
O ja, nog even dit, labello schijnt helemaal niet zo heel goed te zijn voor je lippies, probeer een tijdje purol, daar heb je ook een stick van! gegarandeerd dat ook jij echt van je droge lippen afkomt!![]()
grtzz..
Ja je moet iets wel even de tijd geven om te werken he? probeer nou gewoon een gewoon ouderwets potje purol of vaseline en houd dat eens een paar weken vol.... baat het niet schaad het niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 13:37 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik gebruikte het woord "labello" maar gebruik gewoon wat vet voor de lippen, maar ik heb al van alles geprobeerd....
Gelukkig hebben we jou voor de intelligente, zéér weloverwogen postsquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 16:10 schreef D00rtje het volgende:
Tja Silencio, beetje jammer dat je zelf alleen niks verstandigs te melden hebt, in zo,n geval zeggen wij altijd, houd dan liever je mond!
quote:Roaccutane is niet per definitie slecht voor je gezondheid, wie dat zegt heeft geen verstand van zaken en heeft zich nog nooit goed voor laten lichten of zich ingelezen over dit middel.
Je vindt het jammer dat niet iedereen Roaccutane pillen begint te poppen op jouw commando?quote:Maar goed, ik merk hier zowieso toch al hoe een paar mensen stomweg zomaar dingen als waar aannemen en zich af laten schrikken door spookverhalen. jammer jammer jammer...
Mens, doe niet zo dramatisch (ga koken ofzo). De meeste mensen groeien in ieder geval voor pakweg hun 25-ste uit hun acne.quote:maar uhh hou je quotes liever voor jezelf want zoals ik al zei zijn er weer genoeg mensen die dat klakkeloos van je aannemen en de kans op een gave huid voor de rest van hun leven kunnen vergeten....
Als je acne hebt ben je er niet vanaf als je 25 bent..quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:18 schreef Silencio het volgende:
[..]
Mens, doe niet zo dramatisch (ga koken ofzo). De meeste mensen groeien in ieder geval voor pakweg hun 25-ste uit hun acne.
Veel wel, lang niet allemaal..quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 20:23 schreef Doagere het volgende:
[..]
Als je acne hebt ben je er niet vanaf als je 25 bent..
Ik begon met 40mg, toen 60mg en daarna 20mg.quote:Op maandag 23 augustus 2004 22:03 schreef vdo28 het volgende:
Lage dosis beginnen, 10 mg, hoogstens naar 20 mg gaan.
Met 10mg heb je vrijwel dezelfde resultatenquote:Op maandag 23 augustus 2004 22:14 schreef Doagere het volgende:
[..]
Verschilt per persoon. Na 20mg kan je in mijn geval rustig hoger gaan.
D00rtje, als je op de hoogte zou zijn over de eigenschappen van isotretinoin, zou je gemakkelijk de relatie moeten kunnen leggen dat zij waarschijnlijk de teratogene eigenschap bedoelt. Dit is wel degelijk in diverse studies gepubliceerd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:27 schreef D00rtje het volgende:
Hoe kom je hiet in godsnaam bij? LaMouette?
dit soort dingen bedoel ik nou....
ontwetenheid, roept maar wat.....
er is nog nooit en nergens een geval geregistreerd van gebruiksters van roaccutane die door dit gebruik onvruchtbaar zouden zijn geworden.. dus waar je dit nou weer vandaan haalt?
Grtzz![]()
![]()
![]()
Je kan maar beter geen kinderen verwekken als je Roaccutane slikt, dit betekend niet dat er een kans is op onvruchtbaarheid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 10:21 schreef D00rtje het volgende:
Roaccutane is een middel wat zeer agressief in en zelfs onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Zeker op jonge leeftijd wil je hier niet mee geconfonteerd worden.
Dus wat zeik je nou?quote:De vruchtbaarheid van mannelijke patiënten en het vermogen om gezonde kinderen te verwekken worden niet door Roaccutane beïnvloed.
Doagere, lees eens beter. LaMouette vermeldt er niet specifiek "mannelijke" bij, terwijl jij daar met je "wat zeik je nou" wel vanuit gaat.quote:Op woensdag 1 september 2004 21:06 schreef Doagere het volgende:
Dus wat zeik je nou?![]()
Goh, wat een herkenningquote:Op dinsdag 7 september 2004 23:10 schreef DJ_R het volgende:
Vandaag is de boel verzonden ! Kheb 2 pakjes van 10mg besteld bij dokteronline.com. Ondanks dat ik het daar bestel vind ik het een slechte zaak dat elk leek het zomaar kan bestellen, maargoed ik ben nu inmiddels 20 en vind het nu wel mooi geweest met de "jeugd"puistjes. Ik ben van plan 10mg tot hoogstens 20mg te gaan slikken want de bijwerkingen kan ik me niet permiteren met mijn drukken leven, matigen met de alcohol gaat al moeilijk worden...
p.s. Ik neem aan dat ik dit ook kan declareren bij mijn ziekenfonds verzekering?
Dan moet je ff geduld hebben. Ik zal het wel over een tijdje te horen krijgen van mn verzekering. Het kon mij niet schelen of het vergoed gaat worden. Ik wil er vanaf, en daar heb ik best wel wat geld voor overquote:Op woensdag 8 september 2004 17:59 schreef Ontopic het volgende:
Of ik het ga gebruiken laat ik nu afhangen van het feit of het wel of niet vergoed gaat worden.
Het werkt, alleen ff geduld hebben. Meestal na een maandje of anderhalf. Beter is het om 1 pilletje s'morgens, 1 pilletje s'avonds te nemen....quote:Op donderdag 9 september 2004 00:11 schreef Barty het volgende:
Ik heb het spul ook binnen, ben vandaag begonnen met 20 mg dus (gewoon 2 pilletjes tijdens avondeten), ik was toch bang dat 10mg niet merkbaar zou zijn.. ma is het beter om die 2 pilletjes eentje smorgens en andere 's avonds te pakken? Dit grapje gaat me wel 70 euro per maand kosten voorlopig (als ik op 20mg blijf) maja, heb er veel voor over en al die andere shit die ik heb geprobeerd is ook allemaal duur.. hoop dat dit werkt
Neem aan dat als je recept opstuurt je wel wat terug gaat krijgen hoor.quote:Op donderdag 9 september 2004 14:34 schreef DJ_R het volgende:
Okay dan hier gaan we! Net mijn eerste genomen (10mg), ik ben ook van plan 20mg te gaan slikken, absoluut niet meer. Net mijn verzekering (geove) gemaild over een eventuele dekking maar ik ben bang dat ik kan fluiten naar een vergoeding (omdat ik het via internet heb besteld).
Komt nog wel, of niet.. met je 10mg per dag..quote:Op zaterdag 11 september 2004 23:54 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik merk na 10 dagen ook nog nie veel.... lijkt allemaal wat rustiger op mn gezicht
Heb net besteld, eerst ouders moeten overtuigen van het betrouwbaar zijn van deze site (ze zijn nogal bang van alles met internet en winkel erinquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:04 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Nou, dan gaan we jouw over een paar maandjes verwelkomen met een schone cleane huid. Ik heb alleen nog 3 kleine wondjes in mn gezicht van het uitknijpen, maar verder ben ik compleet clean!! Voor mij geweldig spul, dat Roaccutane!!
Zo snel werkt het niet hoor. Je moet ff een maandje geslikt hebben, dan heb je wel een redelijk beeld van hoe het gaat wordenquote:Op donderdag 16 september 2004 11:11 schreef P4nic het volgende:
Bij Roa moet men gewoon zoveel mg aan Roa in je lichaam/huid hebben eer het effectief werkt, dacht dat het 120mg/kg was. Dus hoeveelheid in 1x doeter niet echt toe dacht ik, correct me if I'm wrong.
Denk dat als het terug komt minder erg is, en met een tweede kuur moet het volledig van de baan zijn.
edit: pfff merk waar ik het meest last heb van acné(rond neus en mondhoeken) dat er daar droogheid optreedt en kleine velletjes, maar toch zit er evenveel witte kopjes als voorheen...
Maarja ben ook nog maar 2w 1/2 bezig.
Heb je al een effect dan maistro? Ik denk dat je nu toch al wel wat moet zien..quote:Op donderdag 16 september 2004 11:52 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Zo snel werkt het niet hoor. Je moet ff een maandje geslikt hebben, dan heb je wel een redelijk beeld van hoe het gaat wordenBij sommigen duurt het zelfs 2 a 3 maanden.....
Wat smeer je erop??quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:14 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Dag 19:
Weer een paar kleine puistjes gekregen, maar die zijn alweer aan het verdwijnen. Lippen nog steeds niet echt hinderlijk droog. Wel al meer schilfers bij mn baardstreek. Ook gister nadat ik onder de douche vandaan kwam schilfers op mn borstkas. Het spul begint nu echt wat te doen
Nog niks, ik zat te denken aan een vochtinbrengende creme??quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:47 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat smeer je erop??
Labello werkt sowieso voor geen meter, je smeert er alleen maar een dikke laag vet mee op je lippen. Je kan beter Blistex gebruiken, dat spul trekt tenminste ook daadwerkelijk IN je lippen.quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:26 schreef P4nic het volgende:
Dag23 (of22):
Lippen die droog blijven labello werkt minder en minder, ondertussen al sterkere stick gekocht, droogheid rond mond,neus en klein beetje verder al. Witte kopjes blijven maar uitkomen. Geen nieuwe puistjes.
Jouw ervaring lijkt erg veel op die van mij, dikke outbreak in het begin en nu ben je weer bij normaal. Vanaf nu gaat het als het goed is heel snel afnemen en je zal ook zien dat als er een klein nieuw puistje komt dat die veeeel sneller verdwijnd dan normaal.quote:Op woensdag 22 september 2004 15:34 schreef Ontopic het volgende:
Het is nu weer het zelfde als toen ik begon.
Alleen zien alle puistjes er heel droog uit.
Zoals je vaak hebt nadat je bijvoorbeeld 3 dagen in de zon hebt gezeten.
BRON: http://www.roche.nl/faq.php?id=35&naam=Roaccutane#10quote:Kan Roaccutane worden voorgeschreven aan een patiënt met de Ziekte van Crohn?
Het is raadzaam Roaccutane niet te gebruiken als u lijdt aan enteritis (ontsteking van het onderste gedeelte van de dunne darm, de Ziekte van Crohn) in de actieve fase. Als u last hebt van een ernstige acne, die niet of onvoldoende op andere behandelingen reageert en als u bovendien in het verleden te maken hebt gehad met ernstige aandoeningen van het maag-darmstelsel dient in overleg met uw behandelend arts een zorgvuldige risico-afweging te worden gemaakt alvorens een behandeling met Roaccutane te starten.
quote:Op woensdag 22 september 2004 12:34 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
[..]
Nog niks, ik zat te denken aan een vochtinbrengende creme??
Jah, dat had ik ook wel een beetje. Is alemaal heel normaal.quote:Op zondag 26 september 2004 19:59 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik begin ook een beetje rooie plekjes te krijgen rond mn mond, op mn kin. Is dat een soort eczeem van de droogte ofzow??
Er zijn verschillende manieren waarop isotretinoin oogproblemen kan veroorzaken, bijv door abnormale afscheiding van de meibomian klier.quote:Op maandag 27 september 2004 14:13 schreef duuuuus het volgende:
Ik heb nogal last van me ogen door de roaccutane. Erg rood en bestwel pijnlijk :-( Het staat voor geen meter.
Ik heb wel oogdruppels maar die werken niet echt. Wat kan ik nog meer doen?? zoveel mogeljk oogdruppels erin doen??
En hoe komt het eigenlijk? zijn ze constant ontstoken??
Mja, je blijft het wel een beetje zien totdat je klaar bent met de kuur. Maar je hebt genoeg dagen dat je er niets van ziet. Had ik zelfs nog met me'n 60mg per dag.quote:Op zondag 26 september 2004 21:14 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
En ging dat snel over?? Hou je daar last van of gaat je huid wennen aan de droogte??
Van mijn 17 tot een poosje geleden voelde ik mij ook niet zo lekker in mij vel zitten. Nu het bijna verdwenen is gaat het een stuk beter.quote:Op maandag 27 september 2004 19:21 schreef Yonderboi het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat acne psychisch gezien met jullie doet? Sommige mensen gaan er namelijk redelijk makkelijk mee om (of zo lijkt het in ieder geval) en anderen veranderen in een verlegen hoopje waar geen sprankje uitstraling meer aan te zien is.
Ik heb zelf ook een behoorlijke dip periode gehad vanaf m'n 18e t/m 20, beetje minderwaardigheidscomplexje ofzo. Maar daarna ging het allemaal wat beter en heb ik mezelf ervan overtuigd dat vooral dingen blijven doen die je leuk vind en gewoon jezelf proberen te blijven enorm helpen. Je straalt uit hoe je je van binnen voelt, dus een opgeheven hoofd en een lach doen wonderen.
Ik moet zeggen dat ik me echt een stuk beter voel als het een tijdje wat beter gaat met mijn huid.quote:Op maandag 27 september 2004 19:21 schreef Yonderboi het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat acne psychisch gezien met jullie doet? Sommige mensen gaan er namelijk redelijk makkelijk mee om (of zo lijkt het in ieder geval) en anderen veranderen in een verlegen hoopje waar geen sprankje uitstraling meer aan te zien is.
Ik heb zelf ook een behoorlijke dip periode gehad vanaf m'n 18e t/m 20, beetje minderwaardigheidscomplexje ofzo. Maar daarna ging het allemaal wat beter en heb ik mezelf ervan overtuigd dat vooral dingen blijven doen die je leuk vind en gewoon jezelf proberen te blijven enorm helpen. Je straalt uit hoe je je van binnen voelt, dus een opgeheven hoofd en een lach doen wonderen.
Volgens mij krijg je daardoor dus later een huid waardoor je je aderen goed kunt zien... Dus ik ga maar niet aan de Roaccutane.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:24 schreef 42DaFloor het volgende:
zie, roaccutane is enorm agressief, het haalt heel het weerbaarheidssysteem van de huid neer, namelijk talg, het verdunt de huid dus enorm, maakt ze zwakker, etc...
Is dit zonder recept bij de apotheker te krijgen en zo ja, hoe heet het?quote:Op dinsdag 28 september 2004 19:15 schreef Robmob het volgende:
ALs je terug gaat naar je huisarts dan zal hij als t goed isop een iets beter werkend middel overgaan. Vraag bijvoorbeeld om Inderm (een oplossing van erytromicine, een antibioticum). Dit brneg je op je huid aan, en werkt bij de meeste mensen al aardig goed. Dit medicijn is niet zwaar voor je lichaam, maar werkt bij lichte acné vaak al extreem goed. Mocht dat ook niet helpen, dan nog zijn er een aantal andere opties die minder drastisch zijn dan roaccutane, maar waarschijnlijk wel zullen helpen.
Met recept...quote:Op dinsdag 28 september 2004 22:47 schreef IntelliEye het volgende:
[..]
Is dit zonder recept bij de apotheker te krijgen en zo ja, hoe heet het?
Deze komen bij een minderheid voor, als je als normaal mens last heb van 1 à 2 bijwerkingen is het al veel. Ik enkel nog droge lippen en het valt heus nog mee.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:14 schreef TheEngineer het volgende:
Vergis je niet, roaccu is echt troep hoor; het werkt idd zeker wel maar tegen welke prijs?
K heb die waslijst aan eventuele mogelijke aandoeningen die op kunnen treden bij gebruik, dmn dat was niet mis. Ik vraag me ook af of ik er in de toekomst nog last van zal gaan ondervinden, je lever bv wordt erg belast door dit spul. Als je zomaar een pukkel hier en daar hebt zou ik het zeker laten, maar heb je net zoals ik had enorme ondehuidse ontstekingen en rode bulten overal (ook in je gezicht) dan zou ik niet aarzelen en direct dit spul vragen.
Inderdaad, het is priceless... want het moet gewoon een keer afgelopen zijn met die onzin op je huid. Maar waarom regel je het niet gewoon via dokter/dermatoloog en apotheek? dan krijg je het vergoed via je verzekering. En heb je al bloed laten prikken?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 12:44 schreef Barty het volgende:
Hehe yonderboi, je hebt gewoon 2 soorten van dat spul... 10mg capsules en 20mg capsules, 10mg zijn kleiner en hebben ander kleurtje dan de 20mg variant (tenminste van fabrikant roche). Bij veranderingen in dagdosering kunnen ook veranderingen optreden bij je huid.. maar kunnen ook gewoon puistjes onstaan nog hoor, je slikt pas 1 maand.
Ik gebruik ook nu 1 maand (alleen morgen nog), en kga ook stapje hoger, van 20mg per dag (2 x 10) naar 40mg (2 x 20) per dag, ik merk weinig van bijwerkingen, alleen lippen maar die vallen wel mee. En huid is vrij droog maar nix storends. Heb paar dagen geleden 4 pakjes van 20mg binnengekregen, kan dus weer 2 maanden vooruit. Hele behandeling kost me zo'n 700 euro totaal... mwah wel best duur maar wat ik vantevoren al aan puistjes shit heb uitgegeven is ook zeker wel zoiets.. en het is me eigenlijk priceless
Denk dat we beetje gelijk zijn qua effecten, enkel heb ik er nooit 6-7 tegelijk gehad toch niet in noemenswaardig vorm.Voor de rest heb ik zo ongeveer hetzelfde, veel mee-eters die af en toe een puist vorm of onderhuidse ontsteking, toch al 3 ferme gehad hoor, die littekens nalieten, 1 ervan is wel al verdwenen na ong. 4j en de andere is ook zeeeeeeer zeldzaam aan het weggaan.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:07 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Begrijp me goed, ik heb nu 2 pukkels NA een maand en een week Roa. Daarvoor waren het er geen 2 maar 6 of 7 tegelijk. Daarnaast rode vlekken van oude puisten en veel meeeters. Daarvoor ga ik aan de Roa, niet voor 2 pukkels. En mn huid lijkt gewoon erg onverzorgd met matige acne, en daar wil ik vanaf. Maar een dokter of dermatoloog schrijft alleen Roa voor ernstige, heel opvallende acne, en dat heb ik nooit gehad.....
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:39 schreef PiM87 het volgende:
Acne zuigt zeker. Het is echt ongelofelijk hoeveel invloed zoiets heeft op je jeugd.
Bij mij tenminste wel! Veel onzekerder etc.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:12 schreef Guitarmaistro1 het volgende:
Ik ben nu 1 maand en ruim een week bezig, en mn huid is ( op een pukkel na helemaal bij mn haargrens, nauwelijk te zien dus ) compleet gaaf!! Ik slik 20 mg per dag en heb er zelden zo stralend uitgezien. Werkt perfect, en geen last van welke bijwerking dan ook, zelfs geen droge lippen
Welja na een maandje krijg je geen puistjes meer, dus ben ik benieuwd hoe het verder zal evolueren, wnr wordt de huidt echt droger,mee-eters die verdwijnen,oneffenheden die verdwijnen etc....quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:26 schreef Doagere het volgende:
Over welke evolutie heb je het P4nic?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |