Ze werd niet alleen beroemd, ze schreef boeken, ontmoette vele bekende schrijvers en raakte bevriend met o.a. Mark Twain. Ze werd zelfs verliefd, maar ik geloof niet dat ze daar iets mee heeft gedaan.
Hier kun je meer lezen.
http://www.rnib.org.uk/wesupply/fctsheet/keller.htm
Wie bewonder jij?
Lance Armstrong
Jennifer Capriati
Irene van Moorsel
Sporters met een enorme wilskracht, da's zeker....
quote:Scorp[AM]
Op dinsdag 03 juli 2001 16:48 schreef SunChaser het volgende:
Wie bewonder jij?
quote:Misschien te simpel om dit te quoten, maar dit is dus precies mijn opvatting, heb hier niets aan toe te voegen.
Op dinsdag 03 juli 2001 18:42 schreef Manono het volgende:
Iedereen die er wat van maakt, regardless de omstandigheden. Iedereen die doorzet en zich niet uit het veld laat slaan. Iedereen die niet bitter is. Iedereen die niet zeurt over ouder worden. Iedereen die zijn eigen stem volgt en daarmee anderen aanzet tot een nieuwe weg, iedereen die open blijft voor datgene wat er op z'n pad komt zonder zichzelf te verliezen. Iedereen die vandaag wat laat om morgen wat te bereiken.
quote:Wijsheid komt met de jaren nietwaar
Op dinsdag 03 juli 2001 19:02 schreef yvonne het volgende:[..]
Misschien te simpel om dit te quoten, maar dit is dus precies mijn opvatting, heb hier niets aan toe te voegen.
Voor zo'n levenshouding heb ik ook wel respect hoor.
Trouwens, de bedenker van al die Tupperware zooi, nou, die schijnt ook helemaal nog niet zo dom te zijn geweest...
quote:Hoebedoelieda?
Op dinsdag 03 juli 2001 19:13 schreef HipShake het volgende:
Ach ja, het is zomer, over een paar maanden kunnen jullie weer fijn de conservatieve trut uithangen.Voor zo'n levenshouding heb ik ook wel respect hoor.
quote:Had die zin van de tupperware ook ff gequote
Op dinsdag 03 juli 2001 19:16 schreef Catootje het volgende:[..]
Hoebedoelieda?
quote:ben ik het wel mee eens TENMINSTE!!!!!
Op dinsdag 03 juli 2001 16:53 schreef popolon het volgende:
ik hou 't ff actueel en sportief:Lance Armstrong
Jennifer Capriati
Irene van MoorselSporters met een enorme wilskracht, da's zeker....
deze drie bewonder ik echt om hun prestaties na zware tegenslagen...
Dat is stijl. En het is daarom ook de enige vent die ik als hetero man zou afzuigen mocht ie zichzelf niet meer kunnen behelpen.
Anyway, Oltmans rulezzz, big time. Dat "age of aquarius" geleuter van een stel trutten hola in de overgang kun je vergeten.
Dat doen ze zelf immers ook als de wolken weer voor de zon schuiven.
quote:Hahahahaha meesterlijk, en dat voor iemand die al 14 dagen op het forum meedraait?
Op dinsdag 03 juli 2001 19:39 schreef HipShake het volgende:
. Dat "age of aquarius" geleuter van een stel trutten hola in de overgang kun je vergeten.Dat doen ze zelf immers ook als de wolken weer voor de zon schuiven.
quote:Mahatma Gandhi.
Mensen die je bewondert om een levenshoudingWie bewonder jij?
Broes.
quote:Volgens mij is het Robby Naish, maakt verder niet uit
Op dinsdag 03 juli 2001 18:31 schreef Nash het volgende:
Robbie Nash, volgens mij heeft die het mooiste leven van de wereld. Die verdient met z'n hobby BAAKKKEEN met geld en oefent zijn hobby dan ook nog op het water in het zonnetje uit.
Wie ik bewonder is een kennis van mij die kanker had, en echt tot het laatste moment dat ze overleed bleef ze zo'n liefde voor andere mensen hebben, terwijl zij zelf onwijs ziek was. Dus deze is voor jou Dorien
quote:Multatuli.
Wie bewonder jij?
quote:Jij als hetero man? Is goed dat je het erbij zegt, je komt op mij nogal ambivalent over, namelijk!
Dat is stijl. En het is daarom ook de enige vent die ik als hetero man zou afzuigen mocht ie zichzelf niet meer kunnen behelpen.Anyway, Oltmans rulezzz, big time. Dat "age of aquarius" geleuter van een stel trutten hola in de overgang kun je vergeten.
Het duurt nog zeker 20 jaar voordat ik in de overgang ben, maar ik denk dat jij momenteel al midden in je mid-life crisis zit.
Oltmans haha, laat me niet lachen, dat vind ik nou een voorbeeld van nul.
Gautama Boeddha - hij zag de ellende en het lijden in de wereld. Toen ging hij op een berg zitten mediteren, en is pas weer opgestaan toen hij een oplossing had gevonden, jaren later. Dat noem ik karakter.
Jezus Christus - spreekt voor zich. Zelfs als slechts een fractie waar is wat over hem in de bijbel staat.
Een beetje persoonlijker: ik heb mateloos veel bewondering voor een zeer lieve, dierbare persoon, die de beslissing heeft genomen uit het leven te stappen vóór deze hem helemaal kapot zou maken.......
Tori Amos, om de prachtige muziek die ze maakt.
Madonna, om haar uitstraling en hoe ze zichzelf en haar muziek blijft vernieuwen.
Keri Hulme en Robert McCammon om de prachtige boeken die ze geschreven hebben (respectievelijk The Bone People en Bo's Life) en op die manier inspiratie en een voorbeeld voor me zijn.
Miguel Indurain en Johan Olav Koss om hun sportieve prestaties.
Mijn moeder en haar collega's omdat ze met lol en respect met zeer moeilijk opvoedbare kinderen werken.
Zo, da's een topje van de ijsberg.
quote:Als voorbeeld? Levensmoe Aneurism? Vertel eens waarom.
Op donderdag 05 juli 2001 11:13 schreef Aneurism het volgende:
Kurt Cobain
Boudewijn Buch - vanwege zijn enorme passie voor het opdoen van nieuwe kennis en het enthousiasme waarmee hij dit aan anderen wil overdragen (okee, op zijn manier, maar die bevalt me wel )
Andrew Wiles - de persoon die de stelling van Fermat heeft bewezen. Ook al ben ik niet zo'n wiskunde-fan, de documentaire die ik over deze man heb gezien heeft een diepe indruk achtergelaten. Respect! Meer info: http://www.ams.org/new-in-math/fermat.html.
Plus een aantal niet nader bij naam te noemen vrienden (m/v) die door hun vriendschap hebben gezorgd dat ik oprecht kan zeggen dat ik gelukkig ben met wie ik ben.
quote:Alles te doen wat er in het leven is, en zo kortmogelijk zonder tijd te verspillen en wanneer het alleen maar slechter kan gaan alles beindigen.
Op donderdag 05 juli 2001 11:32 schreef SunChaser het volgende:[..]
Als voorbeeld? Levensmoe Aneurism? Vertel eens waarom.
quote:JA!
Op dinsdag 03 juli 2001 17:14 schreef HipShake het volgende:
Willem Oltmans
Willem Oltmans verdient respect.
Het mijne heeft 'ie al
Verder bewonder ik:
-David Lynch
-Henry Rollins
-Spike Jonze
-Jamie Hewlett
-Robert Williams
-Hajime Sorayama
-Joe Coleman
-William S. Burroughs
[Dit bericht is gewijzigd door Smots op 05-07-2001 20:07]
quote:Het enige wat ik van hem vind is dat ie een idioot is waar ik me hartstikke om dood kan lachen
Op donderdag 05 juli 2001 20:04 schreef Smots het volgende:[..]
JA!
Mee eensWillem Oltmans verdient respect.
Het mijne heeft 'ie al
voor de digibeten: het schrijven van een OS kernel is een ENORM karwei, vergelijk het met iemand die een wolkenkrabber gaat bouwen, in z'n eentje, en gewoon vol goede moed begint te bouwen. op een gegeven moment gingen er steed meer mensen meehelpen (mede omdat hij de bouwtekeningen voor niks uitdeelt) en na een paar jaar had ie niet alleen een wolkenkrabber, maar een hele stad gebouwd.
Zoals ze bijvoorbeeld op haar eerste album zong over haar verkrachting..daar heb ik heel veel bewondering voor.
quote:Da's toevallig zeg! Heb ik vorige week net een boek over gelezen. Erg fascinerend. En het doorzettingsvermogen van hem is inderdaad indrukwekkend.
Op donderdag 05 juli 2001 11:40 schreef Safari het volgende:
Andrew Wiles - de persoon die de stelling van Fermat heeft bewezen.
quote:Waar was die docu op en wanneer was dat?
Ook al ben ik niet zo'n wiskunde-fan, de documentaire die ik over deze man heb gezien heeft een diepe indruk achtergelaten.
quote:Ik had begrepen dat Roald Dahl niet echt te bewonderen was, behalve door de antifeministen onder ons. Schijnt in een huiselijke setting een ware tiran te zijn geweest...
Op donderdag 05 juli 2001 11:40 schreef Safari het volgende:
Roald Dahl - niet alleen vanwege zijn meesterlijke schrijftalent, maar ook om zijn levenshouding. Iemand die nog echt de moeite nam om van kleine dingen te genieten.
quote:Helemaal mee eens. Iemand die zo enthousiast kan vertellen over een grenspost tussen Mexico en de Verenigde Staten verdient eigenlijk een prijs.
Boudewijn Buch - vanwege zijn enorme passie voor het opdoen van nieuwe kennis en het enthousiasme waarmee hij dit aan anderen wil overdragen (okee, op zijn manier, maar die bevalt me wel)
quote:KOEKEPAAAAAAAANN!!! BEKEREEEEEENN!!
Ook al ben ik niet zo'n wiskunde-fan
Wie ik zelf bewonder... Uhhmmm... De André Manuel die Kraaien, Junkie en Orentintel heeft geschreven...
Ja, daar kan ik wel bewondering voor opbrengen...
br.
quote:Een paar jaar geleden. Dacht dat de VPRO die docu toen heeft uitgezonden.
Op donderdag 05 juli 2001 23:16 schreef Arcee het volgende:
Waar was die docu op en wanneer was dat?
bizar rijtje eigenlijk maar dit zijn de mensen die op dit moment in mij opkomen.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 23:08 schreef Vintersorg het volgende:
Ik bewonder Robert ten Brink, Caroline Tensen en Hennie Huisman
geen uitleg nodig natuurlijk
ben wel een sukkel dat ik ze naam niet eens goed kan spellen, kloptie?
quote:De levenshouding van Giphard is toch zuipen en neuken?
Op dinsdag 10 juli 2001 23:39 schreef MixMasterMike het volgende:-Ronald Giphard
-
U2/Bono: Iemand die niet zeikt dat de wereld zo'n kutplek is en er verder niets aan doet, maar zelf op een positieve manier probeert de wereld te veranderen.
quote:Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Nah, da's nog niks vergeleken met Willem Oltmans, die is door de hele Nederalndse regering in z'n bek gescheten omdat ie de waarheid sprak en NOG weet ie niet van ophouden.Dat is stijl. En het is daarom ook de enige vent die ik als hetero man zou afzuigen mocht ie zichzelf niet meer kunnen behelpen.
Maar serieus, niet echt iemand die heel beroemd is. Ik bewonder wel diverse vrienden van mij, omdat ze doen wat ze willen en toch zichzelf zijn en respect hebben voor bepaalde zaken.
quote:Oltmans is één van de weinige BN'ers die mijn respect heeft verdiend.
Nah, da's nog niks vergeleken met Willem Oltmans, die is door de hele Nederalndse regering in z'n bek gescheten omdat ie de waarheid sprak en NOG weet ie niet van ophouden.Dat is stijl. En het is daarom ook de enige vent die ik als hetero man zou afzuigen mocht ie zichzelf niet meer kunnen behelpen.
Anyway, Oltmans rulezzz, big time. Dat "age of aquarius" geleuter van een stel trutten hola in de overgang kun je vergeten.
Dat doen ze zelf immers ook als de wolken weer voor de zon schuiven.
OLTMANS KICKS ASS!
quote:Om de één of andere reden moest ik echt heel hard lachen toen ik vandaag jouw reply las.
Op donderdag 05 juli 2001 20:06 schreef Priscella het volgende:[..]
Het enige wat ik van hem vind is dat ie een idioot is waar ik me hartstikke om dood kan lachen
Alleen idioten denken van zichzelf dat ze intellectueel zijn. Daarom kijken intellectuelen zo somber.
quote:Kan dat dan
Op dinsdag 03 juli 2001 18:34 schreef Zanderrr het volgende:
Alle muzikanten die de top hebben bereikt zonder concessies te doen aan de commercie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |