Naast de basis van gehakt en tomatensaus, gaat er in mijn lasagna. Pecorrino kaas, gorgonzola, blue cheese en jonge goudse, knoflook, soms ook champignons, dille, peper, zout oregano, een scheutje tabasco, en een klein beetje cayenne peper. Bovenop gaat jonge goudse en een beetje blue cheese.
Wie doet het beter??
quote:Hoe laat vanavond bij jou?
Op maandag 19 januari 2004 10:49 schreef dragonstef het volgende:
Ik denk dat dat de mijne is.Naast de basis van gehakt en tomatensaus, gaat er in mijn lasagna. Pecorrino kaas, gorgonzola, blue cheese en jonge goudse, knoflook, soms ook champignons, dille, peper, zout oregano, een scheutje tabasco, en een klein beetje cayenne peper. Bovenop gaat jonge goudse en een beetje blue cheese.
Wie doet het beter??
quote:of de C1000
Op maandag 19 januari 2004 11:12 schreef NeMe het volgende:
een plastic bakkie van de aldi
Nadat ik het gehakt rul gebakken heb gaan hier vantevoren gebakken spekreepjes, champignons, ui en paprika bij. Dit voeg ik bij elkaar en doe er de sausmix voor lasagnasaus bij. Dit goed door elkaar roeren en dan spinazie a la creme erbij, meestal ook nog een mespuntje sambal.
Daarna gewoon de lasagna maken saus, blad, kaas enz. en dan eindigen met saus en kaas.
Heerlijk
quote:ja het liefst zo goedkoop en snelst mogelijk
Op maandag 19 januari 2004 11:16 schreef enlightenedwizza het volgende:[..]
of de C1000
quote:dank u , dank u, Ook mijn boboti is door heel zuid-holland bekend....
Op maandag 19 januari 2004 11:17 schreef -Cindy18- het volgende:
bezorg je ook?of waar woon je ergens?
Maak je'r volgende keer ff een foto van en post je die ??
Sorry hoor, maar dit klinkt gewoon als teveel van het goede. Zoveel kaas is echt niet gezond meer. Lasagna is nog altijd een pastagerecht. Je moet dus veel lagen deeg doen met daartussen dunne lagen vulling met bechamelsaus en parmazaanse kaas.quote:Op maandag 19 januari 2004 10:49 schreef dragonstef het volgende:
Ik denk dat dat de mijne is.
Naast de basis van gehakt en tomatensaus, gaat er in mijn lasagna. Pecorrino kaas, gorgonzola, blue cheese en jonge goudse, knoflook, soms ook champignons, dille, peper, zout oregano, een scheutje tabasco, en een klein beetje cayenne peper. Bovenop gaat jonge goudse en een beetje blue cheese.
Wie doet het beter??
Dat is meer wat voor Cannelloniquote:Op zaterdag 14 februari 2004 21:38 schreef Hagedis het volgende:
Ik mis spinazie!
Moet?quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:53 schreef Noork het volgende:
Je moet dus veel lagen deeg doen met daartussen dunne lagen vulling met bechamelsaus en parmazaanse kaas.
Nee staat geen doodstraf op en het MOET ook niet. Maar lasagna is gewoon een deeggerecht. Als je veel kaas en troep er bij flikkert en 2 deegbladen is het gewoon geen lasagna meer.quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:58 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Moet?
Ik lust best een goeie 4kazenlasagna hoor. Of een spinazie/fetalasagna...Of een gewone lasagna met tomatensaus en bechamel. Gelukkig staat er geen doodstraf op het maken van een andere soort lasagna dan een traditionele.
Die van mijn moeder is het allerlekkerstquote:Op maandag 19 januari 2004 10:49 schreef dragonstef het volgende:
Ik denk dat dat de mijne is.
Wie doet het beter??
Ok,je hebt er een grote scaal; voor nodig, want mijn lasagna is geschikt voor ong. 6personen. neem 1,5 pond rundergehakt, en bak dit aan in een grote pan met boter. Als het al een beetje bruin word voeg je er een beetje gorgonzola aan toe. (volgens elke kpk verziek je het nu, maar het werkt perfect en geeft het gehakt een goeie bite ) Als het gehakt helemaal goed doorgebakken is, gooi je er 2 hele potten basis pasta saus door. Merk maakt niet uit. Dan voeg je toe,watPecorino kaas jonge kaas blue cheese en oude kaas. Vergeet niet toe te voegen: peper en zout, basiicum, dille, knoflook en oregano. Als alle kaas gesmolten is, is de saus klaar. Ik gebruikaltijd lasagna bladen van Honig, die geribbelde. Voor dat ikde lasagna in deoven zet, laat in 'em z'n 20 minuutjes staan, dan worden de bladen al lekker zacht. Bovenop doe ik altijd jonge kaas en een heel klein beetje blue cheese. 20 minuutjes i de oven en klaar is klara...quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
dragonstef
wil je mij het preciese recept geven van de lasagna waar je het over hebt?
dat wil ik wel eens zelf maken![]()
Mozarella = strak plan!quote:Op maandag 26 april 2004 18:31 schreef Hagedis het volgende:
Ff een kickje, ik ga zo je lasagna proeven snorretje(ruikt nu al lekker)
Update: Was erug OK, alleen had ik iets te weinig saus om de bovenste laag goed dekkend te maken
Mijn wijzigingen de volgende keer:
-Meer oude kaas tussen de lagen
-Mozarella ipv. creme fraische
Verder had ik verse tomaten gebruikt aangezien die in de aanbieding goedkoper waren dan tomatenblokjes, zeer OK.
Goede suggesties Hagedis! Zelf gebruik ik stiekem ook al vaak wat meer (van allesquote:Op maandag 26 april 2004 18:31 schreef Hagedis het volgende:
Ff een kickje, ik ga zo je lasagna proeven snorretje(ruikt nu al lekker)
Update: Was erug OK, alleen had ik iets te weinig saus om de bovenste laag goed dekkend te maken
Mijn wijzigingen de volgende keer:
-Meer oude kaas tussen de lagen
-Mozarella ipv. creme fraische
Verder had ik verse tomaten gebruikt aangezien die in de aanbieding goedkoper waren dan tomatenblokjes, zeer OK.
Die veel lagen deeg zijn uit de tijd dat de mensen in armoede leefde. Veel pasta want dat koste weinig. Net als pizza veel deeg en weinig beleg.quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:53 schreef Noork het volgende:
[..]
Lasagna is nog altijd een pastagerecht. Je moet dus veel lagen deeg doen met daartussen dunne lagen vulling met bechamelsaus en parmazaanse kaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |