Bram Vermeulen is echt eenzame hoogte! Er zijn er maar weinig die zijn niveau bereiken...
Favorieten kiezen is moeilijk, maar toch: Rode Wijn, Doodgewone Jongen, De Wedstrijd, De Steen, De Grote Liefde... Mooi, mooi, mooi!
Had weinig met muziek te doen maar was een leuk verhaal !
quote:ik ken niet veel van bram vermeulen ... alleen maar 'pauline' en 'politiek' ... en hoewel het op zich wel niet zo'n slechte muziek zal zijn, hoor ik toch liever bv een boudewijn de groot, willem vermandere, jan de wilde, ...
Op zondag 18 januari 2004 23:55 schreef Sammy3000 het volgende:
Mis nog wat aandacht voor een grote naam in de Nederlandse muziek. Ben kort geleden naar zijn theaterprogramma geweest ("Zonder Titel"). Wat een indruk heeft dat gemaakt, zeg!Bram Vermeulen is echt eenzame hoogte! Er zijn er maar weinig die zijn niveau bereiken...
Favorieten kiezen is moeilijk, maar toch: Rode Wijn, Doodgewone Jongen, De Wedstrijd, De Steen, De Grote Liefde... Mooi, mooi, mooi!
maar ga die liedjes die ge hier hebt opgenoemd eens beluisteren, misschien heb ik toevallig wel z'n twee 'slechtste' gehoord
Dat verhaal heb ik net ook zitten kijken. Hij legt het verhaal van de bijbel naast informatie op kleistenen van een eeuwen geleden en bekijkt zo het verhaal van een hele andere kant.quote:Op maandag 19 januari 2004 08:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zag hem ook een verhaal houden over de oorsprong van de mens op TV.
Had weinig met muziek te doen maar was een leuk verhaal !
quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik lees net op teletext dat ie is overleden op 57-jarige leeftijd op z'n vakantie...
Zie verder zijn site...quote:Ik zag het net op het nieuws, ik denk wat doet dat item over NHIBD op televisie. Vanmorgen overleed hij, Bram Vermeulen werd 57 jaar oud...
Sjit man. Dat zag ik niet aankomen.
Ik heb hier een flink aantal platen van hem, mooie muziek; bijzondere man...
RIP.
Ik vind 57 best oud. Ik moet het nog eerst maar eens zien te halenquote:Op zaterdag 4 september 2004 19:00 schreef Seborik het volgende:
Jammer, mooie dingen gemaakt. 57 is nog jong.
Idd, in België was hij een stuk populairder. De teletekst van TV 1 besteedde maar liefst zes pagina's aan hem.quote:Op zondag 5 september 2004 17:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Snap niet dat Nederland hem een beetje links heeft laten liggen de laatste jaren.
Oh en een subtiele schop natuurlijk, de man is me nog zo dierbaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:58 schreef jaspah het volgende:
[afbeelding]
De cabaretier en schrijver van Nederlandstalige liederen Bram Vermeulen is zaterdagochtend 4 september 2004 overleden. Vermeulen, die dezelfde dag van vakantie uit Italië zou terugkeren, overleed in zijn slaap. Hij werd 57 jaar oud.
Vermeulen is in de jaren zeventig bekend geworden met de cabaretformatie Neerlands Hoop, waarvan ook Freek de Jonge deel uitmaakte. Nadat Vermeulen en De Jonge zelfstandig verder gingen, maakte Vermeulen nog vele albums, die vooral in België succesvol waren.
Ik hoorde pas van Bram Vermeulen nadat hij was overleden, helaas. Ik hoorde en paar liedjes van hem echt heel mooi.
zoals:
De wedstrijd
De beuk erin
Leeg
Rode wijn
Mamma
Meneer van de Velde
enz
viel me op dat er nog geen topic van hem was..
Maarja meer mensen die hem goed vinden?
Wat zijn je favoriete nummers?
Dat is toch vanavond geweest of niet !!quote:Op maandag 5 september wordt om 20.55 uur op Nederland 3 een nieuwe documentaire uitgezonden over Bram
Hey dat is tof. Dan zal de radio hier zeker aanstaan.quote:Op donderdag 8 september 2005 21:03 schreef dwerg het volgende:
Op 14 september in Carré. En het is al uitverkocht:
Een hommage aan Bram Vermeulen
Wat begonnen is als een muzikale uiting van zijn artistieke erfgoed is door vele bewonderaars met gepaste enthousiasme ontvangen.
Nog één keer komen muzikanten, vrienden en familie samen voor de laatste hommage aan Bram Vermeulen, een jaar en tien dagen na zijn onverwachte overlijden op 4 september 2004.
Met o.a Paul de Munnik, Maarten van Roozendaal, Lenny Kuhr, Katarina Vermeulen, David Vos, Peter Heerschop, Viggo Waas en vele anderen.
Het concert wordt op 18 september uitgezonden op Radio 2.
Ze was gisteravond in Barend en Van Dorp, met het nummer 'Eén goede reden'. Mooi nummer, mooi ook uitgevoerd door Bram zelf. Heb nu ook wat meer nummers van hem beluisterd (testament kende ik als enige hiervoor). Er zitten mooie tussen.. Nummers om stil van te worden, vooral ook door de stem, de manier van zingenquote:Op zondag 4 september 2005 22:20 schreef SCH het volgende:
Katarina Vermeulen kan echt zo mooi zingen - ik heb haar gezien tijdens een van de Bram memorial avonden in Den Bosch en het is echt kippenvel.
Ik kan alleen niet zo goed tegen die Shireen, wat een heks, doet me een beetje aan yvonne denken
De man was voor veel mensen natuurlijk wel een soort van vaste waarde binnen het "cabaret". En hij is ook nog op hele jonge leeftijd dood gegaan terwijl hij nog volop in de belangstelling stond. Dat maakt het toch wat onwerkelijk. Vind ik ook.quote:Op dinsdag 13 september 2005 09:34 schreef Sethje het volgende:
Hoezo is dat onwerkelijk, hij is toch gewoon overleden. Iedereen gaat een keer.
Mooi hoor, om 20.00 maar even een flesje rode wijn openen, voor Bramquote:Op zondag 18 september 2005 17:36 schreef dwerg het volgende:
Vanavond van 20 tot 23 uur op radio 2:Uitgelicht, met de eerder genoemde hommage aan Bram Vermeulen. Klik op de link voor details.
Er ontbreekt inderdaad een uur. Ik heb al gemaild om het te melden.quote:Op dinsdag 20 september 2005 02:36 schreef Ali Salami het volgende:
Enig idee waar het laatste uur is? Ik heb maar een stream van 2 uur
Op de site staat nu:quote:
Ach, volgens mij geldt dat wel voor meer mensen. In ieder geval voor radiomakend Nederland.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:31 schreef RaisinGirl het volgende:
Beetje lullig natuurlijk, maar ik geloof dat ik hem pas na z'n dood echt ben gaan waarderen.
Dat is ook mijn favoriete nummer van hem, ik ben het helemaal met je eens. Alles klopt aan dat nummer, prachtige tekst en prachtige muziek.quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:27 schreef Wepeel2 het volgende:
Mijn favoriete nummer van Bram is toch wel De Beuk Erin. Wat mij betreft een van de mooiste Nederlandstalige songs ooit.
Door jouw topickick laatst ben ik weer naar De Beuk Erin gaan luisteren de afgelopen dagen, ook een heerlijk album.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:03 schreef krapula het volgende:
ben met verhuizing het album tijdloos weer tegengekomen.... wat een heerlijk album is het toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |