abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21767605
Jammer. Ik zag vanmiddag op Canvas nog een stuk van een optreden van hem.
I intend to live forever, or die trying.
pi_21768136
Snap niet dat Nederland hem een beetje links heeft laten liggen de laatste jaren.
  zondag 5 september 2004 @ 18:22:18 #28
24054 search64
Avec le grande
pi_21769345
Gelukkig geloofde hij (net als ik) in reincarnatie.

Herman van Veen vertelde het bij zijn optreden gisteren, was best een klap aangezien ik nogal fan was van zijn levensbeschouwelijke programma's die hij bij de RVU maakte.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 5 september 2004 @ 18:41:46 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21769646
Heeel erg jammer. Was wel geschrokken toen ik het nieuws hoorde. Heb net even "testament" opgelegd (dood ben ik pas als jij me bent veregeten)
pi_21770308
quote:
Op zondag 5 september 2004 17:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Snap niet dat Nederland hem een beetje links heeft laten liggen de laatste jaren.
Idd, in België was hij een stuk populairder. De teletekst van TV 1 besteedde maar liefst zes pagina's aan hem.
The happiness of society is the end of government. (John Adams)
  Admin donderdag 9 juni 2005 @ 08:18:25 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27764793
Toch even een stuk uit een gesloten topic kopieëren:
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:58 schreef jaspah het volgende:
[afbeelding]

De cabaretier en schrijver van Nederlandstalige liederen Bram Vermeulen is zaterdagochtend 4 september 2004 overleden. Vermeulen, die dezelfde dag van vakantie uit Italië zou terugkeren, overleed in zijn slaap. Hij werd 57 jaar oud.

Vermeulen is in de jaren zeventig bekend geworden met de cabaretformatie Neerlands Hoop, waarvan ook Freek de Jonge deel uitmaakte. Nadat Vermeulen en De Jonge zelfstandig verder gingen, maakte Vermeulen nog vele albums, die vooral in België succesvol waren.

Ik hoorde pas van Bram Vermeulen nadat hij was overleden, helaas. Ik hoorde en paar liedjes van hem echt heel mooi.

zoals:
De wedstrijd
De beuk erin
Leeg
Rode wijn
Mamma
Meneer van de Velde

enz

viel me op dat er nog geen topic van hem was..

Maarja meer mensen die hem goed vinden?
Wat zijn je favoriete nummers?
Oh en een subtiele schop natuurlijk, de man is me nog zo dierbaar.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:48:01 #32
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27790165
Subtiel, die schop.
Met dank!

Realiseerde dat ik niet meer heb geschreven over de Hommage-avonden die onlangs zijn gehouden in het Koningstheater en in het Nieuwe de la Mar.
Onder de bezielende leiding van Brams vrouw, Frank Verhallen en Paul de Munnik kwamen op in totaal 5 voorstellingen artiesten samen die een band met Bram Vermeulen hadden.

Zo zongen onder meer Stef Bos, Paul de Munnik, dochter Katarina Vermeulen, NUHR, Kommil Foo en Gerard van Maasakkers nummers van Bram.
Met open mond geluisterd naar Paul de Munnik. Ik heb het al jaren zoooo gehad met hem die poffertjeskop die altijd naast hem staat. Keek dan ook niet echt uit naar zijn bijdrage.
Maar man, man, man. Wat was dat goed! Paul moet gewoon solo gaan... Het was de enige die werkelijk kon tippen aan De Grote Bram.

Andere verassing was Brams dochter, Katarina. Kraakheldere stem en een bijzondere interpretatie van haar vaders liedjes. Brams liedjes zijn niet echt makkelijk door vrouwen te zingen, maar gegeven het feit dat zijn dochter het deed, deed me wel iets.

Heel bijzonder! Eigenlijk zou een dergelijke voorstelling eens per jaar moeten zijn. Brams liedjes moeten we koesteren!!!
pi_30227352
TV-documentaire 'Bram Vermeulen: Ik ben niet echt dood moet je weten'

Uitzending: zondag 4 september, 22.10-23.05 uur, Nederland 3 en daarna hier online in RealVideo

Op 4 september 2005 was het precies één jaar geleden dat Bram Vermeulen plotseling overleed. RVU-regisseur Peter Swart, die een persoonlijke vriend was van Bram, werkte de afgelopen tijd aan een portret van -met name- de muzikant Bram Vermeulen.

Hij laat mensen aan het woord die nauw met Bram samenwerkten, onder wie zijn partner Shireen Strooker, gitarist Jan de Hont, de Vlaamse schrijver/dichter Geert van Istendael, Ernst Jansz (Doe Maar), Paul de Munnik, criticus Henk van Gelder, zijn (stief)kinderen, volleybal-collega's, managers en vrienden...

Aan de hand van een aantal thema's uit Brams leven schetst de documentaire in het bijzonder de ups en downs van het muzikantenbestaan van de eigenzinnige, charismatische en inspirerende Bram Vermeulen.

Bram Vermeulen was ongekend veelzijdig en productief. Op jonge leeftijd was hij een toonaangevende volleybal-international. Die carrière gaf hij op om met Freek de Jonge Neerlands Hoop te vormen. Hij werd beroemd als de muzikale helft van dit baanbrekende cabaretduo.

Na de pijnlijke scheiding van Freek begon hij voor zichzelf, eerst met zijn eigen band De Toekomst en vervolgens als liedtekstschrijver, zanger, acteur, schrijver, schilder en televisiemaker. In België bereikte Bram Vermeulen de status van een ster. In Nederland groeide de belangstelling en waardering voor zijn werk met de jaren.

In 1995 won hij met Een doodgewone jongen de Annie M. G. Schmidtprijs voor het beste kleinkunstlied. Hij kreeg ook enkele Edisons, onder meer voor de albums Doe het niet alleen en Bram Vermeulen.

Vooral in Vlaanderen had hij veel succes met nummers als Testament, De Steen, Eén Goede Reden en Boven Op De Berg. Het melancholische Rode Wijn is wel bestempeld als de hymne van de gescheiden man. Terwijl hij na deze radiohit in België altijd voor volle zalen optrad, liet de doorbraak in Nederland lang op zich wachten. Na Neerlands Hoop en zijn popjaren met de Toekomst leverde Bram decennialang een gevecht met zijn verleden en de publieke belangstelling in Nederland.

De laatste jaren leek het tij te keren, maar door zijn onverwachte overlijden kon hij die zolang gewenste erkenning niet meer meemaken. De documentaire laat zien wat de Belgen al veel langer doorhadden. Bram Vermeulen maakte prachtige muziek met poëtische teksten en grote zeggingskracht.

De RVU had een lange werkrelatie met Bram Vermeulen. Hij maakte televisieprogramma's over o.a. de Eerste Wereldoorlog (1000 Bommen en Granaten) en wetenschap (Vermeulen Weet Het Beter). In 2003 en 2004 maakte hij samen met Shireen Strooker twee programma's: Daar Ben Ik Weer over reïncarnatie, en In Den Beginne over het ontstaan van de mensheid op aarde.

Regie: Peter Swart. Redactie en research: Marina Alings en Maaike Stumpel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 september 2005 @ 18:32:59 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_30236015
Goeie tip.

Ik ga zeker kijken. Zeer boeiende man.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_30242784
Toch opvallend dat hij in Vlaanderen de laatste jaren meer succes had dan in Nederland. 't Is een beetje hetzelfde verhaal als Cornelis Vreeswijk. Een legende in Zweden, bijna vergeten in Nederland.
pi_30269810
Nog een uurtje. Dus.
  Admin zondag 4 september 2005 @ 21:18:06 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30270087
Ja, ik zit al klaar!
Oftewel, nog maar een schop.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_30272064
Katarina Vermeulen kan echt zo mooi zingen - ik heb haar gezien tijdens een van de Bram memorial avonden in Den Bosch en het is echt kippenvel.

Ik kan alleen niet zo goed tegen die Shireen, wat een heks, doet me een beetje aan yvonne denken
pi_30274135
Mwoah, wmb niet de definitieve docu over Bram.
  Admin zondag 4 september 2005 @ 23:24:26 #40
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30274357
Idd SCH, mwoah.
Wel genoten, wel kippenvel, maar er miste iets.

Admin zondag 4 september 2005 @ 23:30:36 #41
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30274548
Documentaire over Bram op tv

Op maandag 5 september wordt om 20.55 uur op Nederland 3 een nieuwe documentaire uitgezonden over Bram.

De documentaire is gemaakt door RVU programmamaker Peter Swart onder redactie van Marina Alings en Maaike Stumpel.

Op dezelfde avond ook een herhaling van "Daar ben ik weer" op Nederland 3 v.a. 00.00 uur.

maandag 5 september 2005 @ 00:41:08 #42
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_30276507
quote:
Op maandag 5 september wordt om 20.55 uur op Nederland 3 een nieuwe documentaire uitgezonden over Bram
Dat is toch vanavond geweest of niet !!
pi_30399108
Op 14 september in Carré. En het is al uitverkocht:

Een hommage aan Bram Vermeulen
Wat begonnen is als een muzikale uiting van zijn artistieke erfgoed is door vele bewonderaars met gepaste enthousiasme ontvangen.

Nog één keer komen muzikanten, vrienden en familie samen voor de laatste hommage aan Bram Vermeulen, een jaar en tien dagen na zijn onverwachte overlijden op 4 september 2004.

Met o.a Paul de Munnik, Maarten van Roozendaal, Lenny Kuhr, Katarina Vermeulen, David Vos, Peter Heerschop, Viggo Waas en vele anderen.

Het concert wordt op 18 september uitgezonden op Radio 2.
  vrijdag 9 september 2005 @ 00:47:10 #44
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30407323
quote:
Op donderdag 8 september 2005 21:03 schreef dwerg het volgende:
Op 14 september in Carré. En het is al uitverkocht:

Een hommage aan Bram Vermeulen
Wat begonnen is als een muzikale uiting van zijn artistieke erfgoed is door vele bewonderaars met gepaste enthousiasme ontvangen.

Nog één keer komen muzikanten, vrienden en familie samen voor de laatste hommage aan Bram Vermeulen, een jaar en tien dagen na zijn onverwachte overlijden op 4 september 2004.

Met o.a Paul de Munnik, Maarten van Roozendaal, Lenny Kuhr, Katarina Vermeulen, David Vos, Peter Heerschop, Viggo Waas en vele anderen.

Het concert wordt op 18 september uitgezonden op Radio 2.
Hey dat is tof. Dan zal de radio hier zeker aanstaan.
Ik ben benieuwd naar de interpretatie van Paul de Munnik. Ik vind hem solo erg goed (zoals Sammy3000 ook al zei). Ik hoop ook dat hij eens een soloplaat maakt.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 9 september 2005 @ 09:47:24 #45
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_30412722
Ik vond het een mooie docu alleen wat mij betreft mag er veel meer muzikaals van bram wordenv ertoond, en vooral veel meer verschillende nummers.

Mijn 2 favorieten blijven Pauline en Testament
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  vrijdag 9 september 2005 @ 10:46:31 #46
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_30414191
Weet niet of Gerard van Maasakkers en Stijn van der Loo ook meedoen in Carré, maar dat waren ook bijzondere interpretaties. Die mogen nog wel eens gehoord worden!

Zal mijn radio (én MD-recorder) aanhebben!
pi_30531664
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:20 schreef SCH het volgende:
Katarina Vermeulen kan echt zo mooi zingen - ik heb haar gezien tijdens een van de Bram memorial avonden in Den Bosch en het is echt kippenvel.

Ik kan alleen niet zo goed tegen die Shireen, wat een heks, doet me een beetje aan yvonne denken
Ze was gisteravond in Barend en Van Dorp, met het nummer 'Eén goede reden'. Mooi nummer, mooi ook uitgevoerd door Bram zelf. Heb nu ook wat meer nummers van hem beluisterd (testament kende ik als enige hiervoor). Er zitten mooie tussen.. Nummers om stil van te worden, vooral ook door de stem, de manier van zingen
Hatsjoe!
pi_30531711
Tja, blijft onwerkelijk dat Bram ons heeft verlaten maar het is toch echt zo
Maar ja, zo gaat het, het is een wedstrijd die je niet winnen kan...
  dinsdag 13 september 2005 @ 09:34:04 #49
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_30533368
Hoezo is dat onwerkelijk, hij is toch gewoon overleden. Iedereen gaat een keer.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_30536110
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 09:34 schreef Sethje het volgende:
Hoezo is dat onwerkelijk, hij is toch gewoon overleden. Iedereen gaat een keer.
De man was voor veel mensen natuurlijk wel een soort van vaste waarde binnen het "cabaret". En hij is ook nog op hele jonge leeftijd dood gegaan terwijl hij nog volop in de belangstelling stond. Dat maakt het toch wat onwerkelijk. Vind ik ook.

Mijn favoriete nummer van Bram is toch wel De Beuk Erin. Wat mij betreft een van de mooiste Nederlandstalige songs ooit.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')