Je hebt het aquarium leeg moeten zuipen?quote:Op zondag 6 juni 2004 12:16 schreef Pizzaman het volgende:
Gistermiddag aquarium opgehaald bij BloodhoundFromHell zoals afgesproken. Ging allemaal prima, contact verliep ook goed. Er zat zelfs nog een gratis drankje bij in.
De CD-Rom zelf vermeld dat deze NIET voor verkoop OF OEM distributie gebruikt mag worden.quote:"software zonder licentie - Ilegaal zonder een speciale licentie van Microsoft"
Lol ... die software kun je legaal bij hoge scholen voor nog geen ¤ 10 kopen... Flink genaaid dusquote:Op woensdag 9 juni 2004 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
In het volgende topic: [TK] 2x Windows XP Professional biedt MarkyB twee 'legale' XP licenties aan.
Meerdere malen is gevraagd of het wel een legale licentie betrof en geen OEM licentie of een school licentie. Hierop werd ontkennend beantwoord door MarkyB. Na 60 euro overgemaakt te hebben ontving ik de gesealde CD-Rom thuis.
Het betreft een zogenaamd 'slimme rom' hetgeen een studenten licentie betreft. Op de verpakking van de rom (en NIET op het seal zoals MarkyB beweert) wordt dan ook nadrukkelijk vermeld dat deze CD zonder 'speciale licentie' illegaal is:
[..]
De CD-Rom zelf vermeld dat deze NIET voor verkoop OF OEM distributie gebruikt mag worden.
Al met al lijkt het me duidelijk dat dit GEEN legale eind-gebruiker XP licentie is, hetgeen MarkyB nadrukkelijk beweerde in zijn topic. 60 euro vind ik voor een grijze licentie teveel betaald en dus heb ik MarkyB aangesproken. Voornamelijk omdat deze NIET levert wat hij beloofd. MarkyB is echter niet echt welwillend.
Kortom, koop niets van MarkyB.
Ik heb weinig verstand van dit soort dingen. Anders was het topic ook vele malen eerder dicht gegaan. Hier zal ik iig ook nog even contact over hebben met mijn mede mods.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
knip
DAT weet ik, uiteraard alleen voor studenten. En die licenties mogen zeker niet door verkocht worden. Immers had dan iedereen wel een 10 euro XPtjequote:Op woensdag 9 juni 2004 17:38 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Lol ... die software kun je legaal bij hoge scholen voor nog geen ¤ 10 kopen... Flink genaaid dus.
Bedankt voor deze bevestiging dat het hier een illegale licentie betreftquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:03 schreef 303 het volgende:
Een familielid van mij werkt bij het APS waar Surf een onderdeel van is. Software welke studenten kopen via Surf (www.surfspot.nl of via de campuswinkel) mag alleen gebruikt worden tijdens de duur van de studie. Zonder inschrijving bij een hogeschool, universiteit of de loi is het niet toegestaan de software te gebruikern. Zelfde geldt voor medewerkers, zodra je niet meer in loondienst bent van de school/universiteit moet je de software van je pc verwijderen.
Je tekent hiertoe een contract (al dan niet digitaal als je het via de site besteld). Het is sinds de ingebruik name van de site niet meer mogelijk meer dan 1 licentie / cd per persoon te bestellen. Aangezien niet elke hogeschool/universiteit al met www.surfspot.nl werkt is het wel mogelijk meerdere exemplaren als individu te bestellen omdat de administratie hiervan niet goed werkt bij de meeste campuswinkels.
De software is voor eigen gebruik, mag alleen op 1 enkele pc geinstalleerd worden welke eigendom moet zijn van de student(e) en het is dus absoluut verboden deze te verkopen. XP kost trouwens voor studenten ¤ 17,50.
de hamvraag is; doe de cd watie moet doen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
In het volgende topic: [TK] 2x Windows XP Professional biedt MarkyB twee 'legale' XP licenties aan.
Meerdere malen is gevraagd of het wel een legale licentie betrof en geen OEM licentie of een school licentie. Hierop werd ontkennend beantwoord door MarkyB. Na 60 euro overgemaakt te hebben ontving ik de gesealde CD-Rom thuis.
Het betreft een zogenaamd 'slimme rom' hetgeen een studenten licentie betreft. Op de verpakking van de rom (en NIET op het seal zoals MarkyB beweert) wordt dan ook nadrukkelijk vermeld dat deze CD zonder 'speciale licentie' illegaal is:
[..]
De CD-Rom zelf vermeld dat deze NIET voor verkoop OF OEM distributie gebruikt mag worden.
Al met al lijkt het me duidelijk dat dit GEEN legale eind-gebruiker XP licentie is, hetgeen MarkyB nadrukkelijk beweerde in zijn topic. 60 euro vind ik voor een grijze licentie teveel betaald en dus heb ik MarkyB aangesproken. Voornamelijk omdat deze NIET levert wat hij beloofd. MarkyB is echter niet echt welwillend.
Nee, de hamvraag is; mag ik deze CD wel officieel gebruiken. Als iemand een softwarepakket verkoopt dient dit pakket legaal te zijn. Zéker als beloofd is dat het om een legaal exemplaar ging.quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:21 schreef Peter_Griffin22 het volgende:
[..]
de hamvraag is; doe de cd watie moet doen?
De licentie is legaal. Hij is alleen voor Swetsenegger illegaal om te gebruiken. Het enige wat hij hoeft te doen is zich in te schrijven voor een studie.quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:14 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Nee, de hamvraag is; mag ik deze CD wel officieel gebruiken. Als iemand een softwarepakket verkoopt dient dit pakket legaal te zijn. Zéker als beloofd is dat het om een legaal exemplaar ging.
Het doorverkopen van die software anzich is illegaal. Staat met koeienletters op de CDquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
De licentie is legaal. Hij is alleen voor Swetsenegger illegaal om te gebruiken. Het enige wat hij hoeft te doen is zich in te schrijven voor een studie.
hij zegt zelf niks van jouw gehoord te hebben, check topicquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:37 schreef matboy het volgende:
Nokiacard-phone van iteejer gekocht. Na enige emails een afspreek gemaakt te hebben hoor ik niets meer van hem. Raar :S
Ik zal de e-mails van hem maar niet posten danquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:14 schreef Magneet het volgende:
[..]
hij zegt zelf niks van jouw gehoord te hebben, check topic
Als je de juiste wegen weet.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bedankt voor deze bevestiging dat het hier een illegale licentie betreft
Same herequote:Op woensdag 9 juni 2004 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb nog heel even geduld met meneer B. Maar niet al te lang meerquote:Op vrijdag 11 juni 2004 02:26 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Als je de juiste wegen weet.En die ken jij.
Gaat de verkoper peentjes zweten en wil ie maar wat graag van die deal af en lost zijn lulverhaal netjes op.
Anders is Mr B dus een onbetrouwbar figuur.
![]()
Da's dubbel bewijs en samen kunnen jullie die gozer 't angstzweet laten uitbreken.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:53 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Same here![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |