Ik vraag me af waarom Corfu een rode draad spint door mijn leven.
Iedereen die ik gekend heb, ken en leer kennen is op dat eiland geweest en wanneer je dit leest met de gedachte `ik ben er nog nooit geweest` dan kun je met zekerheid vaststellen dat wij elkaar ook niet kennen.
Corfu heeft dus iets met mij maar andersom heb ik dus niets met het eilandje. Ik weet er ook niets van en bij het ooit lezen van het topic `Corfu, wie is er geweest` kreeg ik bepaald niet het gevoel er even spontaan een reisje naar te willen boeken.
Mijn vrienden bellen me gelukkig ook niet op met de opmerking "luister Staal, ik ben lazerus en ga hangen want ik moet nog neuken".
Maar toch staat mijn huis afgeladen vol met souvernirtjes zoals flessen in de vorm van het eiland met Ouzo, volle flessen want ik hou helemaal niet van Ouzo. Tegeltjes met daarop Corfu, bordjes met daarop het eiland Corfu geschilderd op standaardjes in de vensterbank (hoewel ik niet zeker weet of het laatste wel wat zegt want op drie ervan zit op de achterkant een goudkleurig stickertje geplakt met in zwarte letters "made in China".
Ik vraag me af wat dit wil zeggen, ik bedoel moet ik om bovenstaande narigheid te ontlopen mijn vriendenkring opschonen en als kluizenaar verder door het leven? Of zou het zo kunnen zijn dat er een diepere betekenis aan verbonden is, en ik nu mijn jas en tas moet gaan pakken om een reis te boeken naar misschien wel het grote geluk.
Wanneer ik echter uit het raam kijk over het sombere grijze plein, dan...nee dan nog voel ik die behoefte niet.
En toch houd de vraag mij bezig wat Corfu voor mij betekent.
Ga er even wat verder over peinzen en kom er later op terug.
quote:Het eerste contact is al weer gelegd
Op zaterdag 17 januari 2004 14:27 schreef Sephiroth-Sama het volgende:
Ik ben er geweest.... Maar ik ken je niet... Is dat logica?
quote:Ik zou er niet aan beginnen, Stali, aan de Celestijnse Belofte. Voor je het weet ben je niet meer weg te slaan uit TRU. Nee, dan raad ik je aan om door mij genoemde roman te lezen. Magisch realisme noemt men de literaire stroming, die Lampo vertegenwoordigt. Het verhaal "Hoe ik mijn verjaardag vierde", van dezelfde schrijver, is ook zeer de moeite waard.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:57 schreef Staal het volgende:
Iemand raadde mij het boek de Celestijnse Belofte aan om een beter oog te krijgen voor onopgemerkte toevalligheden.Ga er even wat verder over peinzen en kom er later op terug.
quote:Kijk, zie je nu wel, Corfu wenkt naar haar...
Op zaterdag 17 januari 2004 17:14 schreef iteejer het volgende:
Op Corfu ontmoeten oude bekenden elkaar steeds weer, ook als één van beiden een ander leven begonnen is.
Al weet ik niet meer waar, maar daar is al es eerder een topic over geweest.
quote:van vrienden die me niet bellen maar snuisterijen meenemen.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:00 schreef err het volgende:
hoe kom je aan al die corfu prullen in je huis dan?
Iteejer, ik heb gezocht maar kan het ook niet vinden.
In theorie zou ik het nu juist wel moeten vinden....bizar
quote:Ik ook niet.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:41 schreef Staal het volgende:
Iteejer, ik heb gezocht maar kan het ook niet vinden.
ook raar
quote:Ga je er naar handelen?
Op zondag 18 januari 2004 10:41 schreef err het volgende:
ik heb zoiets met de polynesische eilanden. Na het lezen van een reisgids,,dat ik er heen moet.ook raar
Ik voel juist een enorme weerstand bij het lezen van de reisgidsen.
quote:Ga je met me mee op ontdekkingsreis?
Op zaterdag 24 januari 2004 15:52 schreef Ryan3 het volgende:.
Kom natuurlijk wel verslag leveren hier over ruim twee weken. Gekke dingen kan een mens ineens doen bij het volgen van zijn gevoel.
Hoop dat ik niet met slechts nog meer souvernirtjes thuiskom.
quote:Hebben ze daar inetcafé's?
Op zaterdag 24 januari 2004 15:57 schreef Staal het volgende:[..]
Ga je met me mee op ontdekkingsreis?
Kom natuurlijk wel verslag leveren hier over ruim twee weken. Gekke dingen kan een mens ineens doen bij het volgen van zijn gevoel.
Hoop dat ik niet met slechts nog meer souvernirtjes thuiskom.
quote:Iets zegt me dat het zeker het geval is, heb de brochures zojuist pas vluchtig doorgelezen natuurlijk. Maar eh, Ryan, ga je met me mee?
Op zaterdag 24 januari 2004 15:59 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hebben ze daar inetcafé's?
quote:Moet nog even mijn agenda napluizen, maar wil wel mede. Ben wel benieuwd wie ik daar tegenkom. Oude vrienden zei iteejer.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:07 schreef Staal het volgende:[..]
Iets zegt me dat het zeker het geval is, heb de brochures zojuist pas vluchtig doorgelezen natuurlijk. Maar eh, Ryan, ga je met me mee?
Of doen we het samen online?
quote:Hee leuk! Ik heb het reisbureau even gebeld, bijboeken is geen probleem, dus pluis maar snel na. Ik hoor het wel van je.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:21 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Moet nog even mijn agenda napluizen, maar wil wel mede. Ben wel benieuwd wie ik daar tegenkom. Oude vrienden zei iteejer.
Tenminste toch nog iets wat het leuk maakt, want Corfu trekt me nog steeds niet erg.
Oude vrienden...tja nieuwe verwacht ik er ook niet te maken eigenlijk.
quote:Ja, maar eerst even boodschappies doen.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:31 schreef Staal het volgende:[..]
Hee leuk! Ik heb het reisbureau even gebeld, bijboeken is geen probleem, dus pluis maar snel na. Ik hoor het wel van je.
Tenminste toch nog iets wat het leuk maakt, want Corfu trekt me nog steeds niet erg.
Oude vrienden...tja nieuwe verwacht ik er ook niet te maken eigenlijk.
Oude, nieuwe vrienden, misschien kom je zo'n mediterrane barman tegen die je nog kende uit een vorig leven...?
Anyway, lijkt me leuk om hiervan een soort "Solse gatmeeting op zijn Grieks" van te maken, wat jij?
(En wat is dat ook weer "op zijn Grieks"? Heeft wel wat met "gat" te maken dacht ik, niet...?)
quote:ehm, geen in rokerig opgaande boodschappies wel ?
Op zaterdag 24 januari 2004 16:46 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, maar eerst even boodschappies doen.
. Corfu is nu nog gematigd van temp, volgens mij, dus neem je loopschoenen maar mede.
Oude, nieuwe vrienden, misschien kom je zo'n mediterrane barman tegen die je nog kende uit een vorig leven...?
Anyway, lijkt me leuk om hiervan een soort "Solse gatmeeting op zijn Grieks" van te maken, wat jij?
(En wat is dat ook weer "op zijn Grieks"? Heeft wel wat met "gat" te maken dacht ik, niet...?)
We gaan het ontdekken lief
ps. neem je een pakje Camels mee ?
quote:Toch lijkt mij dat de ultieme paranormale daad hè. Boodschappies doen en in rook opgaan.
Op zaterdag 24 januari 2004 17:40 schreef Staal het volgende:[..]
ehm, geen in rokerig opgaande boodschappies wel ?
We gaan het ontdekken lief
![]()
ps. neem je een pakje Camels mee ?
Ik ben benieuwd, van hieruit een all systems go. Iig ben ik wel gegrepen door de magische realistische lokroep van Corfu die jij je hele leven al ondervindt. Als het maar niet zoiets is als wat de koopman van Istaphan ervaarde hè...
Camel in doosjes van 20 stuks zijn daar iets van 2, 50 ¤ hoor. Dus je kunt beter even wachten totdat je op het eiland bent...
Verrel misschien vinden we wel een beschut plekje daar, aan het strand...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |