abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1127478
Zullen er ergens op deze wereld huisen zijn waar echte geest verschijningen zijn, of bossen waar vreemde dingen gebeuren. Heeft iemand een mening of een tip van een internet site waar iets over dat soort dingen beschreven staat, laat deze dan even zien of horen
  maandag 2 juli 2001 @ 13:46:00 #2
11468 Mysterious_Mystery
MissMexx Luv Ya!!!!
pi_1127590
Ik denk dat die best wel zullen bestaan maar dan zijn het wel huiZen en geen huiSen. Maar er zijn zoveel onverklaarbare dingen waar we geen weet van hebben en waarschijnlijk ook nooit van zullen krijgen. Dus ik denk dat je nooit een echt antwoord zal krijgen op deze vraag omdat je niet weet wanneer je iemand kan geloven en wanneer niet. Want hoe vaak hebben mensen al geen ufo's gezien terwijl het allemaal film trucage was.
Yesterday is history , Today is a gift , Tomorrow is mystery
  maandag 2 juli 2001 @ 13:47:13 #3
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1127598
ehm..zegt het woord "zoekmachine" je iets???? tis slechts een suggestie
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 18:30:11 #4
12171 --X--
DreftCitr0en
pi_1183351
Spookhuizen zijn kreepy !

Ben ook nog nooit in een spookhuis geweest !

pi_1183714
quote:
Op maandag 02 juli 2001 13:28 schreef Damian het volgende:
Zullen er ergens op deze wereld huisen zijn waar echte geest verschijningen zijn, of bossen waar vreemde dingen gebeuren.
Nee.
quote:
Heeft iemand een mening of een tip van een internet site waar iets over dat soort dingen beschreven staat, laat deze dan even zien of horen
Hier een internet site met veel meningen en tips enzo over geesten en dat soort gedoe
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
  woensdag 11 juli 2001 @ 02:55:43 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1186430
quote:
Zullen er ergens op deze wereld huisen zijn waar echte geest verschijningen zijn, of bossen waar vreemde dingen gebeuren. Heeft iemand een mening of een tip van een internet site waar iets over dat soort dingen beschreven staat, laat deze dan even zien of horen
Jazeker, en wel meer en vaker als jij denkt komen die zaken voor
We hebben hier in de buurt een oude graan fabriek staan, en daarnaast staat een huis.
Ze zeggen dat het er spookt...
Iedere keer staat dat huis te koop en word het uiteindelijk weeeer verkocht ook...
Heeft zelfs hier een stuk in de krant gestaan er over, zouden allerlei vreemde geluiden zijn en verschijningen..

Om maar een voorbeeld te noemen dus.

* Bastard heeft zelf in een spookhuis gewoont ook

The truth was in here.
  maandag 30 juli 2001 @ 13:41:55 #7
14202 MrDodge
Dodge Fever
pi_1296500
Bastard, is dat toevallig De Hoop in Hazerswoude Rijndijk? Ken ik ook ja, mijn tante heeft erin gewoond.... Het schijnt dat er een hele tijd geleden eens een paar mensen in de silo gevallen zijn, deze zijn hierin overleden. Sindsdien waren ze rond in het huis en de fabriek....

Ik heb gekeken of ik het huis tijdelijk kon huren, dit werd me zelfs met KLEM afgewezen. Mensen houden het er niet lang uit. De meeste mensen wonen er maar een paar weken in schijnt het.

Er heeft eens een artikel van in de krant gestaan inderdaad... Wat heb jij er allemaal meegemaakt dan>

V8; there's no substitute for cubic inches....
  maandag 30 juli 2001 @ 14:35:45 #8
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_1296865
kick ass.

In Haarlem heeft ook zo'n huis gestaan. En kennis van mij woont erin. Die werd helemaal gek. Iedereen die de trap op liep kreeg op de vierde trede van onder een koude rilling over de rug. Wat blijkt; De vierde trede is het begin van de gangkast. Daar hebben in de Oorlog 2 onderduikers gezeten. Deze zijn daar overleden.

Omdat die kennis weigerde te verhuizen is hij de paranormale wereld in gedoken. Heeft daarover ook nog een radio programma gehad bij de lokale omroep van Haarlem. Maar dat terzijde. Hij leerde wat mensen uit het wereldje kennen en één van hen heeft toen dit hele verhaal boven water kunnen halen. En heeft ook de geesten uitgedreven.

[Offtopic]
Heeft iemand wel eens aan Reiki (of hoe je het ook schrijft) gedaan? Mijn vriendin, die dus absoluut niet gelooft in boven natuurlijke krachten wel. Ze twijfelt nu HEEEL erg. Waarom? Ze heeft twee keer een beeld/verschijning vaan haar opa gezien. Leuk detail is dat ze hem maar 4 maanden heeft gekend, toen is hij overleden, dus ze heeft hem niet bewust gekend. Wazig toch?
[/Offtopic]

[Dit bericht is gewijzigd door Orthello op 30-07-2001 14:37]

If things don't go right, turn left!
  maandag 30 juli 2001 @ 14:45:10 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1296959
quote:
Op maandag 30 juli 2001 13:41 schreef MrDodge het volgende:
Bastard, is dat toevallig De Hoop in Hazerswoude Rijndijk? Ken ik ook ja, mijn tante heeft erin gewoond.... Het schijnt dat er een hele tijd geleden eens een paar mensen in de silo gevallen zijn, deze zijn hierin overleden. Sindsdien waren ze rond in het huis en de fabriek....

Ik heb gekeken of ik het huis tijdelijk kon huren, dit werd me zelfs met KLEM afgewezen. Mensen houden het er niet lang uit. De meeste mensen wonen er maar een paar weken in schijnt het.

Er heeft eens een artikel van in de krant gestaan inderdaad... Wat heb jij er allemaal meegemaakt dan>

JA, " de hoop " heet het in Hazerswoude!!
Neee, ik heb er niet zelf gewoond!!! Zou wel willen hoor voor hooguit een maand of zo!

* Bastard verbaasd dat meer mensen het kennen

The truth was in here.
  maandag 30 juli 2001 @ 15:34:44 #10
14202 MrDodge
Dodge Fever
pi_1297271
Dat is algemeen bekend in Hazerswoude en omstreken Bastard.... Ik heb er zelfs weleens, bij wijze van geintje, om 2 uur 's nachts voor de deur gestaan om te kijken of we iets zagen. Mijn vriendin kwam op dat idee toen ik erover vertelde...... We hebben niks gezien, maar het is echt een eng huis!
  maandag 30 juli 2001 @ 16:56:24 #11
11309 Pavane
Legendary
pi_1297727
quote:
Op maandag 30 juli 2001 14:35 schreef Orthello het volgende:

[Offtopic]
Heeft iemand wel eens aan Reiki (of hoe je het ook schrijft) gedaan? Mijn vriendin, die dus absoluut niet gelooft in boven natuurlijke krachten wel. Ze twijfelt nu HEEEL erg. Waarom? Ze heeft twee keer een beeld/verschijning vaan haar opa gezien. Leuk detail is dat ze hem maar 4 maanden heeft gekend, toen is hij overleden, dus ze heeft hem niet bewust gekend. Wazig toch?
[/Offtopic]

Ook offtopic
Reiki heeft nothing whatsoever te maken met bovennatuurlijke krachten, maar is een oeroude geneeswijze die de levenskracht vitaliseert en de energieën in je lichaam in balans brengt.
Pink Dot
  maandag 30 juli 2001 @ 17:01:42 #12
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1297748
Klopt met Reiki houd je je echt met energiën bezig, je geeft iemand energie of help diegene zijn energie huishouding weer op orde te brengen.

Een paragnost die "heelt" doet dat ook met behulp van energiën, maar is ook in staat dingen/ energiën UIT je lichaam te halen (i.p.v. er alleen IN te stoppen).
Ook werkt deze vaak "spiritueler". Het op leggen van de hand wordt hier in princiepe alleen gedaan om het visueler te maken/ beter te begeleiden.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
pi_1297759
haha, wat geestig toch weer.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 09:05:53 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1301311
quote:
Op maandag 30 juli 2001 15:34 schreef MrDodge het volgende:
Dat is algemeen bekend in Hazerswoude en omstreken Bastard.... Ik heb er zelfs weleens, bij wijze van geintje, om 2 uur 's nachts voor de deur gestaan om te kijken of we iets zagen. Mijn vriendin kwam op dat idee toen ik erover vertelde...... We hebben niks gezien, maar het is echt een eng huis!
Ja ok maar het valt wel mee met de bekendheid van " de hoop " hoor.
Steeds als ik er langs moet , kijk ik altijd even.
Tis iedere keer weer een gek huis om te zien, maar wel mooi gelegen zo aan de rijn!
The truth was in here.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 10:34:22 #15
14202 MrDodge
Dodge Fever
pi_1301653
Nou, dat heb ik dus ook altijd dat ik ff moet kijken. Het rare is, vroeger deed ik vaak nachtwerk bij een bedrijf in Leiden. 's Nachts reed ik toen altijd langs de Hoop naar huis... Dat was in de periode dat het heel lang leeg stond, want het heeft 10 jaar leeg gestaan ofzo...

Toen zag ik soms op zolder licht branden, en ik moet zeggen dat ik dat ook behoorlijk eng vond.... Vooral omdat je weet dat dat huis al zo lang leeg staat.... Er stonden toen ook geen auto's voor de deur ofzo. En dan praat ik over tijden van 2 of 3 uur 's nachts he?!

Erg eng....

pi_1302896
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 10:34 schreef MrDodge het volgende:
Nou, dat heb ik dus ook altijd dat ik ff moet kijken. Het rare is, vroeger deed ik vaak nachtwerk bij een bedrijf in Leiden. 's Nachts reed ik toen altijd langs de Hoop naar huis... Dat was in de periode dat het heel lang leeg stond, want het heeft 10 jaar leeg gestaan ofzo...

Toen zag ik soms op zolder licht branden, en ik moet zeggen dat ik dat ook behoorlijk eng vond.... Vooral omdat je weet dat dat huis al zo lang leeg staat.... Er stonden toen ook geen auto's voor de deur ofzo. En dan praat ik over tijden van 2 of 3 uur 's nachts he?!

Erg eng....

Misschien een zwerver, die er gebruik van heeft gemaakt dat het huis zo lekker lang leeg heeft gestaan
  dinsdag 31 juli 2001 @ 16:03:54 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1304178
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 13:05 schreef bibi het volgende:

[..]

Misschien een zwerver, die er gebruik van heeft gemaakt dat het huis zo lekker lang leeg heeft gestaan

Electriteit in een leegstaand huis????

Nee er schijnen allerlei vreemde geluiden hoorbaar te zijn, geklop , geloop, koude lucht etc.
Duidelijk indicatie dat er iets van een aanwezigheid is daar...

The truth was in here.
pi_1308298
Nooit geweten van dat spookhuis in Hazerswoude Rijndijk. Ikzelf woon in Alphen, maar zal er zeker wel de volgende keer op letten als ik er voorbij rij.
  woensdag 1 augustus 2001 @ 10:09:43 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1309220
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 00:44 schreef Citroentje het volgende:
Nooit geweten van dat spookhuis in Hazerswoude Rijndijk. Ikzelf woon in Alphen, maar zal er zeker wel de volgende keer op letten als ik er voorbij rij.
[zwaar offtopic]

NEEEEE, een alphenaar er bij!!! Ikke ook!!!

[/zwaar offtopic]

The truth was in here.
pi_1309972
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Electriteit in een leegstaand huis????

Nee er schijnen allerlei vreemde geluiden hoorbaar te zijn, geklop , geloop, koude lucht etc.
Duidelijk indicatie dat er iets van een aanwezigheid is daar...

Tsja misschien had ie dat wel illigaal getapt, he als zwerver zijnde kun je ook slim zijn hoor
  woensdag 1 augustus 2001 @ 12:27:02 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1310235
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 11:49 schreef bibi het volgende:

[..]

Tsja misschien had ie dat wel illigaal getapt, he als zwerver zijnde kun je ook slim zijn hoor

The truth was in here.
pi_1313975
Ik ben nu best wel gefascineerd door dat spookhuis in Hazerswoude Rijndijk. Is er misschien (nog)iemand daar echt op het terrein geweest en misschien binnen?
pi_1315693
Misschien een idee voor de volgende "The truth is in here" meeting

Kunnen ze misschien een nachtje in het huis doorbrengen

pi_1315964
quote:
Op maandag 30 juli 2001 16:56 schreef Pavane het volgende:

[..]

Ook offtopic
Reiki heeft nothing whatsoever te maken met bovennatuurlijke krachten, maar is een oeroude geneeswijze die de levenskracht vitaliseert en de energieën in je lichaam in balans brengt.

En van die energiën KAN je verschijningen krijgen.
If things don't go right, turn left!
  donderdag 2 augustus 2001 @ 13:03:29 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1315976
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 12:24 schreef bibi het volgende:

Kunnen ze misschien een nachtje in het huis doorbrengen

Zal niet zo makkelijk gaan of je moet willen inbreken... en dat in huis waar een spook woont. Je bent niet bang haha
The truth was in here.
pi_1316047
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 13:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zal niet zo makkelijk gaan of je moet willen inbreken... en dat in huis waar een spook woont. Je bent niet bang haha

Oh maar ik ga niet mee
pi_1318614
Ik ben er weleens in geweest in dat huis in Hazerswoude Rijndijk. Een HEEEEL tijd geleden hoor, mijn oom en tante hebben er 20 jaar geleden ofzo een tijdje gewoond.... Ik kan me er eigenlijk niet veel meer van herinneren.

Ik reed er net trouwens ook weer langs, het is toch echt wel een eng huis.....

Zullen we een keer inbreken? ;-)

pi_1319186
de drang om het huis nader te onderzoeken wordt toch wel groter bij mij, maar ja, het blijft creepy...
pi_1320885
Nou, een paar jaar geleden, toen ik met een groepje uit ging in Leiden, wilden we voor de gein even inbreken in het huis.

We hebben toen een paar rondjes om het huis gelopen, maar zelfs dit vonden we al eng.... Niet dat we iets zagen ofzo, maar die reputatie van dat huis is gewoon echt heel eng....

Mijn oom en tante (die er 20 jaar geleden in hebben gewoond) praten er nog weleens over.... Wat waren ze blij dat ze er uit konden zeg!

pi_1320893
Wanneer zie je je oom en tante weer? Wat voor ervaringen hebben ze? Ben er echt benieuwd naar.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 07:31:31 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1321969
Ergens wil ik wel naar binnen gaan daar, het is een groot huis!
Aan de andere kant, hebben jullie "the haunting" gezien

Mm, zit net te denken....kan er wel eens een paar foto's maken... zien jullie het huis ook eens.

The truth was in here.
pi_1323017
Ja, maak er eens een paar foto's van! Lijkt me inderdaad wel gaaf, dan weet de rest ook waar we over praten.

Mijn oom en tante zie ik maar eens in het jaar ofzo, ze wonen nu in Brabant namelijk. Ze voelden zich niet thuis in het huis. Midden in de zomer ijskoude wind door het huis, klapperende deuren en ramen, lichten die midden in de nacht aangaan, rare geluiden, bewegende voorwerpen....

Het scheen vooral dat ze erg veel last hadden van die koude tocht.... Echt bizar!

vrijdag 3 augustus 2001 @ 15:09:38 #33
13147 drop__saus
ik denk ,zo ik leef.
pi_1325150
Wijn hebbuh ook een spookuis in onze woonplaats maar ik denk dat alle mensen die daar gewoond hebben alles verzonnen hebben en ingebeeld hebben.... dat huis zit er niet ZO eng uit
Ik Fok! ,zo ik denk -=-=- ik denk ,zo ik leef.
pi_1408420
Kunnen ze misschien een nachtje in het huis doorbrengen ....

Zou wel leuk zijn natuurlijk, mischien moeten we dat ook maar doen.

Ik zal er wel een nachtje willen doorbrengen

pi_1408507
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 10:24 schreef Damian het volgende:
Kunnen ze misschien een nachtje in het huis doorbrengen ....

Zou wel leuk zijn natuurlijk, mischien moeten we dat ook maar doen.

Ik zal er wel een nachtje willen doorbrengen

Ik wist gewoon dat er belangstelling voor zou zijn
  donderdag 16 augustus 2001 @ 19:09:02 #36
11913 Jarod00
Esta noche he de gozella!
pi_1424749
Hoi allemaal,

Bij ons hier in het westland ken ik een verhaal van een spookhuis.
Het staat in de gemeente Monster. Ik geloof dat het al 10 eigenaren heeft gehad. Men wou er op gegeven moment ook een hoerenkast van maken maar daar heeft de gemeente een stokje voor gestoken.
Weet iemand meer info over dit huis?

Greetz,
Collin

Ze zeggen dat je gek bent en dat is mischien wel waar, maar je hebt er zelf geen last van dus bekijken ze het maar!
  zondag 26 augustus 2001 @ 21:16:38 #37
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1496081
http://www.borleyrectory.com heel beroemd spookhuis in engeland en bizar verhaal omheen. Is helaas nu afgebrand maar nog geen nieuw huis op gebouwd. Zeker een bezoekje waard! (internet site).

Greetz,

Toebrood

FourX Bitter
pi_1496718
Kijk hier maar eens naar, hierover heb ik weleens iets gezien op Discovery. Een spookhuis in Engeland. Zoek in Google maar naar Chingle Hall en je vind er HEEL veel over@!

Eng huis...

pi_1497291
quote:
Op donderdag 16 augustus 2001 19:09 schreef Jarod00 het volgende:
Hoi allemaal,

Bij ons hier in het westland ken ik een verhaal van een spookhuis.
Het staat in de gemeente Monster. Ik geloof dat het al 10 eigenaren heeft gehad. Men wou er op gegeven moment ook een hoerenkast van maken maar daar heeft de gemeente een stokje voor gestoken.
Weet iemand meer info over dit huis?

Greetz,
Collin

kun je iets meer prijsgeven over de exacte lokatie?
pi_1497307
quote:
Op zondag 26 augustus 2001 21:16 schreef Toebroodjie het volgende:
http://www.borleyrectory.com heel beroemd spookhuis in engeland en bizar verhaal omheen. Is helaas nu afgebrand maar nog geen nieuw huis op gebouwd. Zeker een bezoekje waard! (internet site).

Greetz,

Toebrood

leuke site idd:)

chingle hall is overigens ook de moeite waard.
fok-ghost-meeting in engeland dan maar?

pi_1498324
NOG meer prijsgeven?? Ppfff... wat wil je weten? Het exacte adres weet ik niet. Maar je kunt het niet missen als je over de Hoge Rijndijk rijdt.
pi_1500990
Ik geloof het helemaal.
Ik heb zelf een geestverschijning gehad, minstens een maal waar ik het 100 % zeker van ben. Dit gaf me een gerust gevoel, aangezien het een famillielid van me was.

Het probleem is met spookhuizen e.d. is dat de geesten zelf niet doorhebben dat ze je lastigvallen. Meestal is het genoeg om te vragen of ze bijvoorbeeld 's avonds wat stiller willen zijn, omdat je je nachtrust nodig hebt.

Maak het dan ook een beetje goed met ze door bijv een kamer (als het een groot huis is) of een hoekje voor ze te reserveren. Verzin iets, geesten zijn meestal de kwaadsten niet.

pi_1502738
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 09:06 schreef MrDodge het volgende:
NOG meer prijsgeven?? Ppfff... wat wil je weten? Het exacte adres weet ik niet. Maar je kunt het niet missen als je over de Hoge Rijndijk rijdt.
nee ik bedoelde jarod
en dat huis in monster..
  maandag 27 augustus 2001 @ 21:24:59 #44
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1502865
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 00:44 schreef iteejer het volgende:

[..]

leuke site idd:)

chingle hall is overigens ook de moeite waard.
fok-ghost-meeting in engeland dan maar?

Goed idee! Ik ben altijd wel geintereseerd geweest in spookhuizen en het bestaan van entiteiten Engeland lijkt me dan ook wel hét land voor dit soort zaken. Veel spookhuizen in Engeland. Chingle hall heb ik nog niet van gehoord, ff kijkje nemen op het net. Overigens zijn er ook diverse online webcams actief in spookhuizen. Ik heb ze allemaal wel in de gaten gehouden, maar helaas niets vreemds gezien, behalve een keertje via een webcam van een of andere bibliotheek in Amerika maar dat kan de speling van het licht zijn geweest.. Mijn broer heeft vroeger wel iets heel vreemds meegemaakt in een huis wat hij huurde met een paar vrienden langs een oud kerkje. Hij was op een avond aan het kaarten toen er plotseling een gloeilamp uit het plafond viel met een "bajonet fitting" dat is dus onmogelijk dat die er zo maar uit kan vallen. Ook heeft hij al meegemaakt dat de voordeur zomaar open klapte terwijl het buiten windstil was. Hij was naar zeggen wel door de eigenaar van dat huis hiervoor gewaarschuwd, maar mijn broer kenende geloofde hij hier niet in. De Koningshoeven in Moergestel (bij Tilburg) schijnt ook behekst te zijn, altans vroeger toen het nog een textielfabriek was waar m`n vader werkte, daar heeft een nachtwaker destijds ontslag genomen vanwege het feit dat het daar spookte volgens hem. Hebben jullie ooit iets van het Winchester huis gehoord? (beroemd geweer uit Amerika) het huis van Winchester zelf schijnt door aanwijzingen van geesten aan de ontwerper gebouwd te zijn. De ontwerper van dit huis moest als straf van de geesten door het ontwerpen van dit wapen hun bevelen opvolgen, dan zouden ze hem(haar) met rust laten.
FourX Bitter
pi_1503536
Echt interessant vind ik dit!! Ik ben er al best lang in geinteresseerd!

Ik zal mijn verhaal eens vertellen.... Als ik er aan denk krijg ik nu alweer kippenvel!

Vorig jaar ben ik met mijn vriendin op vakantie geweest in Zwitserland. Op de terugweg hebben we een tussenstop gemaakt in Duitsland, we vonden het te ver om op een dag 1100 km in een Mini te rijden. Het was in het plaatste Riegler am Rhein. Best een leuke camping. 's Avonds waren we het dorpje even in geweest, en om een uur of 1 zijn we toen teruggereden naar de camping, die ik schat 5 km buiten het dorp lag.

De weg erheen was een HELE afgelegen weg, tussen de maisvelden in. We hadden de schijnwerpers van de Mini aanstaan, dus veel licht. Op een gegeven moment komen we een bocht door, en daar staan een HELE oude auto, met ZEKER een lijk erin, of een geest of wat dan ook!! Het is niet te beschrijven, maar het was een vrouw, witter dan wit, hele zwarte ogen en die BLIK.... Het bewoog niet, het zat helemaal met het hoofd tegen de voorruit aan gedrukt.... In pure doodsangst zijn we toen 100 m ofzo doorgereden. We trilden allebei, maar zijn toch omgekeerd om nog eens te kijken..... En tja, toen stond die auto er niet meer.

Ik kan de gebeurtenis niet goed beschrijven, maar dit was een van de engste momenten uit m'n leven, we hebben het er nog vaak over.....

Bij deze.

maandag 27 augustus 2001 @ 22:54:08 #46
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1503756
quote:
Op maandag 27 augustus 2001 22:34 schreef MrDodge het volgende:
Echt interessant vind ik dit!! Ik ben er al best lang in geinteresseerd!

Ik zal mijn verhaal eens vertellen.... Als ik er aan denk krijg ik nu alweer kippenvel!

Vorig jaar ben ik met mijn vriendin op vakantie geweest in Zwitserland. Op de terugweg hebben we een tussenstop gemaakt in Duitsland, we vonden het te ver om op een dag 1100 km in een Mini te rijden. Het was in het plaatste Riegler am Rhein. Best een leuke camping. 's Avonds waren we het dorpje even in geweest, en om een uur of 1 zijn we toen teruggereden naar de camping, die ik schat 5 km buiten het dorp lag.

De weg erheen was een HELE afgelegen weg, tussen de maisvelden in. We hadden de schijnwerpers van de Mini aanstaan, dus veel licht. Op een gegeven moment komen we een bocht door, en daar staan een HELE oude auto, met ZEKER een lijk erin, of een geest of wat dan ook!! Het is niet te beschrijven, maar het was een vrouw, witter dan wit, hele zwarte ogen en die BLIK.... Het bewoog niet, het zat helemaal met het hoofd tegen de voorruit aan gedrukt.... In pure doodsangst zijn we toen 100 m ofzo doorgereden. We trilden allebei, maar zijn toch omgekeerd om nog eens te kijken..... En tja, toen stond die auto er niet meer.

Ik kan de gebeurtenis niet goed beschrijven, maar dit was een van de engste momenten uit m'n leven, we hebben het er nog vaak over.....

Bij deze.

Jezus, ik weet niet wat ik gedaan had...mischien toch maar gestopt om te kijken wat het was hoewel Raar man dat je zoiets vreemds gezien heb en mazzel natuurlijk! Ik heb een keer een waargebeurd verhaal gelezen over een spooklifster die s`nachts altijd stond te liften langs de weg. Op een avond reed er iemand op die weg en gaf haar een lift, ze ging achterin zitten. Op een geven moment vroeg hij haar waar ze naartoe moest en kreeg hij geen antwoord terug waarop hij achterin keek en zag dat ze weg was. Niemand in de auto behalve hijzelf, wazig...
FourX Bitter
pi_1505573
Nou, we waren eigenlijk te geschrokken om meteen te stoppen. Het was ook zo eng, dat je zoiets op een hele verlaten plek zag. We zaten allebei half te slapen, en opeens zie je dan zoiets.... BBrrrr, ik moet er niet meer aan denken! Ik heb er toen ook de hele nacht wakker van gelegen. Het kan haast niet "echt" geweest zijn, die blik van dat mens....haar hoofd helemaal tegen de voorruit, spierwit, van die enge zwarte ogen... Bah!

Een minuut later was ze weg toen we terugkwamen, en zagen we ook geen auto rijden ofzo. Ik weet nog steeds niet wat dat toen geweest is!

dinsdag 28 augustus 2001 @ 21:18:49 #48
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1510570
Heel vreemd ja, je zou mischien iets kunnen zoeken op het net over dat dorp waar je geweest bent. Mischien dat er iets over die verschijning te vinden is wie weet...Ik stop sowieso nooit voor iemand die langs de weg staat s`nachts. Ik heb een keer meegemaakt dat ik s`nachts van een kameraad terug kwam en langs een provinciale weg stond een of andere kerel met beide handen in de lucht te zwaaien in de berm met allebei zijn handen wat ik kon zien onder het bloed. Dat vertrouw ik uberhaupt niet. Er is ooit hier iemand vlakbij met een mes neergestoken die voor een brommer stopte die in de berm lag. Hij wou die gast helpen en voordat ie er ergin in had was ie z`n zij gestoken. Maar even dat buiten beschouwing te laten, geesten laten zich niet aan iedereen zien, mischien is er heel lang geleden op die weg een dodelijk ongeval gebeurd op het tijdstip wanneer jij langs kwam rijden en ik denk dat het puur toeval is dat jij die entiteit net ziet want hoeveel mensen zullen er normaalgesproken en rond dat tijdstip en rond die dag enz daar langs komen Dit is puur mijn verklaring hiervoor, het is wetenschapelijk niet aan te tonen dat geesten bestaan. Ik ben een paar keer bij een paragnost geweest en ik weet zeker dat iedereen die hier sceptisch over is wel even anders gaat denken. Ik heb niets gezien maar wel fysiek gevoeld. Het is een gevoel dat niet te omschrijven is...net alsof er een koelkast naast je open wordt getrokken en jij net in die koude luchtstroming zit.
FourX Bitter
pi_1510772
Ja, ik heb daar ook over gedacht om er eens over te gaan zoeken ja..... Het ging in ieder geval om een heel oud model Mazda 323, donkerbruin meen ik (ja dat weet ik nog, als autoliefhebber onthou ik dat, al is genoemde Mazda nu niet direct een liefhebbers-auto).

Ik denk echt dat dit een geest was. De blik van dat mens, ik kan het gewoon niet uitleggen. Ze zat ook in zo'n onnatuurlijke houding! En een minuut later was de auto weg. Ik denk inderdaad dat hier ooit een ongeluk is gebeurd. We wilden het nog vragen op de camping, maar we waren eigenlijk bang dat we voor gek verklaard zouden worden. Getverdemme, ik zie het weer helemaal voor me.....

dinsdag 28 augustus 2001 @ 21:55:59 #50
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1511008
Ja ik weet denk ik wat voor model jij bedoelt. Zo`n bolle 323 uit begin jaren tachtig geloof ik. Ik weet wel dat donkerbruin een populaire kleur was in die tijd. Zelf heb ik nog een hele oude Toyota Corolla gehad uit `78 dat was m`n eerste auto ook donkebruin. Zag er niet uit maar liep als een trein Dat eventuele ongeval zal denk ik rond die tijd plaatsgevonden hebben. Mischien een idee om voor oude kranten (nieuws enz.) te zoeken over die plaats. Daar zal vast wel een artikel te vinden zijn over een of ander dodelijk ongeluk in die tijd. Geesten zijn toch plaatsgebonden en zeker als het om een tragische dood gaat weigeren ze te accepteren dat ze dood zijn en blijven als het ware "aardsgebonden" waardoor ze idere keer terug keren naar de plek waar ze de aarde verlaten hebben. Verklaring voor spookhuizen waar geesten op een vast tijdstip verschijnen en weer verdwijnen.
FourX Bitter
pi_1513328
IK heb gisteravond op internet gezocht, maar ik kan weinig vinden over dat plaatsje. Maar wat ik me ook afvraag he? Is een geest in staat dan om te verschijnen inclusief auto? Een geestverschijning kan ik me goed voorstellen op die plek, maar dat er dan ook een auto verschijnt??

Tja, in Engeland verschijnen er ook soldaten te paard, dus wat dat betreft moet het wel kunnen! Ik ga er vanavond nog even achteraan! VOor geinteresseerden: Het plaatsje heette Riegler am Rhein, in Duitsland. ;-)

En inderdaad, het was zo'n bolle lullig ogende Mazda. Nu heb ik nooit een Mazda gezien die NIET lulig oogt, maar het gaat om het idee he? ;-)

pi_1514548
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:55 schreef Toebroodjie het volgende:
Ik weet wel dat donkerbruin een populaire kleur was in die tijd. Zelf heb ik nog een hele oude Toyota Corolla gehad uit `78 dat was m`n eerste auto ook donkebruin. Zag er niet uit maar liep als een trein
---Off-topic---
Wow, daar heb ik deze zomer autorijlessen meegehad in Indonesië, ook donkerbruin btw. Wat was dat een gare bak. Was die van jou ook een DX uitvoering?
---Off-topic---

en nu dan on-topic;
Damn, dat verhaal over die Mazda 323 en die vrouw er in...:{
Altijd creepy, maar zijn er meer mensen die meer van dat soort verhalen hebben, danwel gehoord danwel ervaren?

pi_1517367
Haha, die Mazda was niet van mij, thank god!! Daar zat die geest in om het zo maar te zeggen. Ik reed in de Mini van mijn meisje, met 4 schijnwerpers voorop, daarom viel die auto ook zo op!

Hij stond in de berm! Wat me nu trouwens te binnen schiet! Ik weet bijna zeker dat dat mens dood was, omdat ze recht in de koplampen van onze auto keek!! En ook bleef kijken, geen beweging of niks...

Getverdemme wat eng!

Het is trouwens Riegeler, geen Riegler...

woensdag 29 augustus 2001 @ 21:07:27 #54
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1518767
quote:
Op woensdag 29 augustus 2001 12:04 schreef Citroentje het volgende:

[..]

---Off-topic---
Wow, daar heb ik deze zomer autorijlessen meegehad in Indonesië, ook donkerbruin btw. Wat was dat een gare bak. Was die van jou ook een DX uitvoering?
---Off-topic---

Pfff ik heb geen idee, het was d`r eentje met een 1200 motor die helemaal veroest was Liep echt perfect, een keertje 160 mee gereden maar toen trilde het stuur bijna uit m`n handen! Ik weet wel dat je terwijl de motor liep gewoon de sleutel uit het contact kon halen zonder dat ie afsloeg, zo een keer m`n exvriendin de schrik van d`r leven gegeven toen ik dat op de snelweg deed

Het is vrij normaal dat er voorwerpen cq auto`s e.d bij geestverschijningen voorkomen, het is heel vreemd eigenlijk wat je op zo`n moment ziet...je ziet eigenlijk terug wat er in het verleden met zo iemand is gebeurd, een ziel die weigerd om naar het licht te gaan of niet accepteerd dat ie dood is denkt nog gewoon onder de levenden te zijn. Ik heb ooit een verhaal hier gelezen online over iemand die de geest van een jong meisje bij hem in huis was die opzoek was naar haar moeder. Blijkbaar waren ze allebei bij een dodelijk ongeval betrokken, dit kwam hij achter na op een geven moment contact gelegd te hebben met de geest van dat meisje. Ik weet niet hoe hij dat precies gedaan had maar hij heeft weten te achterhalen wat er met haar moeder was gebeurd en zodoende had dat meisje haar moeder weer gevonden. Hij heeft nog een stem gehoord die zachtjes "bedankt" zei en nadien waren de verschijningen weg. Over dat dorp: Ik ga even wat zoeken hier, ben wel erg nieuwsgierig geworden nu naar jouw verhaal gelezen te hebben, wellicht dat ik iets op het spoor kom. Er is in ieder geval online heel veel te vinden over dit soort onderwerpen, uren lees plezier:)

en nu dan on-topic;
Damn, dat verhaal over die Mazda 323 en die vrouw er in...:{
Altijd creepy, maar zijn er meer mensen die meer van dat soort verhalen hebben, danwel gehoord danwel ervaren?

FourX Bitter
pi_1519614
Ik heb vanochtend gezocht, maar ik heb eigenlijk niks kunnen vinden, ook erg weinig over dat plaatsje.

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat het een bekende verschijning is daar, dus als iemand hier er iets van weet.... Ik hoor het graag! Ik ben echt benieuwd wat het nu geweest is, ik denk er nog best vaak aan.... Ik wou echt dat ik er een foto van had!

Als iemand wat vind, spuw het maar!

woensdag 29 augustus 2001 @ 23:08:17 #56
15179 Toebroodjie
How`s it hanging?
pi_1519816
Zit nu ff Freightnight te kijken (horrorfan ook al) ik speur wat af de komende dagen, er MOET iets over te vinden zijn,hou je op de hoogte
FourX Bitter
pi_1552716
quote:
Ik weet wel waar ze te vinden zijn! Je hebt verschillende plekken in Nederland waar ze 1x per jaar een hele bijeenkomst hebben. Je zult dan allemaal lichtjes zien aatracties. ergens verborgen tussen de atracties zul je het spookhuis vinden! Treed naar binnen en u zult de ware geesten zien.

volgens mij noemen ze dat ook wel kermis

.
  maandag 6 januari 2003 @ 00:37:00 #58
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_7730851
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:37 schreef MrDodge het volgende:
Ja, ik heb daar ook over gedacht om er eens over te gaan zoeken ja..... Het ging in ieder geval om een heel oud model Mazda 323, donkerbruin meen ik (ja dat weet ik nog, als autoliefhebber onthou ik dat, al is genoemde Mazda nu niet direct een liefhebbers-auto).

Ik denk echt dat dit een geest was. De blik van dat mens, ik kan het gewoon niet uitleggen. Ze zat ook in zo'n onnatuurlijke houding! En een minuut later was de auto weg. Ik denk inderdaad dat hier ooit een ongeluk is gebeurd. We wilden het nog vragen op de camping, maar we waren eigenlijk bang dat we voor gek verklaard zouden worden. Getverdemme, ik zie het weer helemaal voor me.....

had ze donkerbruin/rood haar en mt haar rug naar voren gebogen maar dan de verkeerde kant op?

VB.
ga normaal in je autostoel zitten.
buig nu met je rug naar voren.
leg je borsten (als je die hebt) op het stuur en do nu je hoofd tegen de ruit.

doe nu ook je handen tegen de ruit.

washet xo iets?

ik hebhet xzelf niet gezien maar dit is wat ik me er van voorstel.

pi_7735880
We hebben inmiddels al een nieuw topic hierover.

zijn er spookhuizen in jou buurt?

Daar verder graag.

Slotje.

Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')