Man betrapt op verdwijntruc nummerbord
Uitgegeven: 2-7-2001 12:38
HEERDE - Een 39-jarige automobilist uit Heerde dacht de politie te slim af te zijn met zijn kentekenplaatverdwijntruc, maar op het moment dat hij het afgelopen weekeinde zijn auto stilzette, werd hij betrapt.
De KLPD kende dit systeem met rollagers die het nummerbord wegdraaiden nog niet, liet een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten maandag weten.
De politie zag de Heerdenaar zaterdag op de Eperweg in 't Harde zonder kentekenplaat rijden, maar toen hij stopte, kwam het nummerbord opeens tevoorschijn.
Volgens de KLPD duikt ongeveer eens in het jaar een 'James-Bondachtige constructie' op om zo onzichtbaar te blijven voor flitscontroles, maar is er geen sprake van een trend.
"We zijn een keer iemand tegengekomen die de ene plaat voor de andere kon laten verschijnen of de kentekenplaat naar beneden kon laten klappen. Ook een contraflits die afgaat zodra er een foto wordt gemaakt, is al gesignaleerd."
De man uit Heerde heeft zijn auto een dag op het politiebureau moeten laten staan, maar heeft de wagen zondag met een boete van 120 gulden weer teruggekregen. Volgens een politiewoordvoerder heeft de man beloofd om zijn kentekenplaat vast te zetten.
Ik ben op zoek naar de bouwtekeningen voor deze 'oplossing'
Iemand een idee hoe je dit kan bouwen?
quote:Dat zijn de zogenaamde "Vliegtuigflitsers"
Op maandag 02 juli 2001 13:09 schreef weerdo het volgende:
Op het platteland zijn het de boeren die met hun trekker de flitspalen eventjes opnieuw 'afstellen'..
quote:ze exporteren naar 3e wereldlanden
Op maandag 02 juli 2001 13:12 schreef R@b het volgende:
Jeroen van Inkel heeft ook ooit een oplossing voor die flitspalen bedacht.
NIET TE HARD RIJDEN...
quote:zeer triest
Op maandag 02 juli 2001 13:42 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Zo zien we ze toch het liefst:[url=http://members.tripod.lycos.nl/koosspee/schuimpaal1.jpg
][afbeelding][/url]
quote:Wat, die palen of de schade ?
Op dinsdag 03 juli 2001 01:10 schreef waspman het volgende:
zeer triest
quote:allebei eigenlijk, maar vooral toch dat laatste
Op dinsdag 03 juli 2001 01:12 schreef Midioot het volgende:[..]
Wat, die palen of de schade ?
quote:Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet helemaal eens gaan zijn........
Op dinsdag 03 juli 2001 01:13 schreef waspman het volgende:
allebei eigenlijk, maar vooral toch dat laatste
Ik vind namelijk flitspalen een zeer laffe vorm van controle, die nergens als tot kasspekking toe
bij draagt, ik kan me de frustratie goed voorstellen,
Iemand met weinig geld wordt relatief gezien door dit soort dingen veel harder gestraft voor hetzelfde vergrijp, m.a.w. poen zat, la maar flitsen, schrijf ik wel af, niet goed.
quote:die palen zijn er gewoon.. en ze zullen er ook blijven...
Op dinsdag 03 juli 2001 01:32 schreef Midioot het volgende:[..]
Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet eens gaan zijn........
Ik vind namelijk flitspalen een zeer laffe vorm van controle, die nergens als tot kasspekking toe
Iemand met weinig geld wordt relatief gezien door dit soort dingen veel harder gestraft voor hetzelfde vergrijp, m.a.w. poen zat, la maar flitsen, schrijf ik wel af, niet goed.
als een stelletje vandalisten die palen gaan vernielen, kost dat de belastingbetaler alleen maar meer geld...
en: als je je gewoon aan de regels houdt, heb je er geen last van..
waarom met een auto als je ook met de bus kan?? van autorijden worden mensen alleen maar gehaast.
Eén van bovenstaande foto's is de Karel de Grotelaan in Eindhoven. Sinds ik daar twee keer kort achter elkaar geflitst ben (nee, niet door de flitspaal, maar ze controleren daar ook mobiel), rijd ik daar een stuk rustiger.
Zie je wel dat het werkt?
Dan heeft het toch een doel, en het beantwoordt daar toch aan?
Haal die voet gewoon van het gas!
quote:Onzin:Die palen leveren alleen maar geld op.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:36 schreef waspman het volgende:[..]
die palen zijn er gewoon.. en ze zullen er ook blijven...
als een stelletje vandalisten die palen gaan vernielen, kost dat de belastingbetaler alleen maar meer geld...
quote:Als hier nou gewoon eens een beetje doorgereden mocht worden op bepaalde snelwegen is er geen enkel probleem.
quote:Het o.v!
waarom met een auto als je ook met de bus kan?? van autorijden worden mensen alleen maar gehaast.
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 03-07-2001 01:42]
quote:Wauw, kan ik 't es één keertje met Midioot eens zijn.
Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet helemaal eens gaan zijn........
Vooral dat laatste is een goed punt.
quote:Lees nou eens! Er staat, ALS ze vernield worden kost het de belastingbetaler alleen maar meer geld.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:39 schreef Hummerr het volgende:
[..]
Onzin:Die palen leveren alleen maar geld op.
quote:Ja, die paar kilometer die je gemiddeld harder zou kunnen rijden zou ook zoveel uitmaken. Je zou hooguit een paar minuten eerder aankomen op je werk (en dan doel ik dus niet op korte ritjes). Daarbij sta je waarschijnlijk toch in de file. En nee, dat wordt niet veroorzaakt doordat je niet hard mag rijden, maar doordat er simpelweg veel te veel auto's op de weg zijn.
Als hier nou gewoon eens een beetje doorgereden mocht worden op bepaalde snelwegen is er geen enkel probleem.
quote:Halleluja!
Het o.v!
quote:Tja, zo zit het Nederlands rechtssysteem nou eenmaal in elkaar. Gelijke behandeling voor IEDEREEN. Geen onderscheid maken daarin, maar gewoon gelijke straffen, gebaseerd op vergrijp, niet op inkomen en dat lijkt me een goede zaak. Het inkomensverschil wordt genivelleerd door middel van belasting, daar moet de rechtspraak zich niet mee bemoeien, die moeten zo objectief mogelijk blijven.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:32 schreef Midioot het volgende:
[..]
quote:Waarmee ik bedoelde dat het niet in verhouding staat met wat ze opleveren.Lees nou eens!
Op dinsdag 03 juli 2001 01:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Lees nou eens! Er staat, ALS ze vernield worden kost het de belastingbetaler alleen maar meer geld.
[..]
quote:Vraag mij serieus af wat er verkeerd is aan een beetje
Ja, die paar kilometer die je gemiddeld harder zou kunnen rijden zou ook zoveel uitmaken. Je zou hooguit een paar minuten eerder aankomen op je werk (en dan doel ik dus niet op korte ritjes).
quote:Leuk dat je mij een welbekend stukje geografie probeerd bij te leren
Daarbij sta je waarschijnlijk toch in de file. En nee, dat wordt niet veroorzaakt doordat je niet hard mag rijden, maar doordat er simpelweg veel te veel auto's op de weg zijn.
quote:I.d.d!
Halleluja!
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 03-07-2001 02:01]
En ookal zijn ze vervelend, door rood licht rijden is verboden. Als je dan wordt geflitst ben je fout en verdien je een boete. Als je te hard rijd, en okee doe ik ook, dan ben je ook fout. En als je dan een boete krijgt dan moet je niet zeuren.
Waar ik me trouwens wel aan erger is mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag. Naar mijn mening behoren deze mensen tot de gevaarlijkste automobilisten. Omdat anderen er omheen willen en dan krijg je ongelukken. Neem de wâldwei tussen Leeuwarden en Drachten, of de weg tussen kop afsluitdijk en Harlingen. Beiden bekend als dodenweg.
quote:Wie te hard rijd heeft een langere remweg. De rest van het verkeer schat jou snelheid verkeerd in. Het is irritant. En naar mijn mening ben je een moordenaar.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:53 schreef Hummerr het volgende:
Vraag mij serieus af wat er verkeerd is aan een beetje
doorrijden.
Flitskasten kunnen op sommige plaatsen een gunstig effect hebben, maar ze moeten wel in het zicht staan. Overigens is 80 % van de flitskasten leeg. En met 70 s'nachts over ringweg Groningen is idd onzinnig langzaam.
Snelheidscontroles wekken echter ontzettend veel aggressie op. Tijdens mijn stage bij 3VO heb ik een aantal keren een snelheidscontrole uitgevoerd mbv de radar (alleen de snelheid vaststellen, niet BEKEUREN dus). Het is mij opgevallen hoe vaak de middelvinger werd opgestoken en ik ben zelfs een keer bedreigd. Ook zijn er automobilisten die ineens op de rem gaan staan terwijl ze niet in hun spiegels kijken. De snelheidscontrole op zich kan dus ook gevaarlijke situaties opleveren.
quote:Ow, dat stel jij ff en-passant vast? Mensen gaan er anders wel degelijk zachter van rijden.
Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet helemaal eens gaan zijn........
quote:Mwah... Ook rijken zijn zeker niet scheutig hoor.
Maar het bekende (en gevreesde) Duitse puntensysteem zou beter zijn.
quote:Van irritant naar moordenaar, jij hebt wel een heel kort lontje
Op dinsdag 03 juli 2001 10:50 schreef Num het volgende:
[..]
Wie te hard rijd heeft een langere remweg. De rest van het verkeer schat jou snelheid verkeerd in. Het is irritant. En naar mijn mening ben je een moordenaar.
quote:Dus omdat jij je niet aan de snelheidslimiet kan houden moeten we allemaal maar 'doorrijden'? Nederland is heel wat kleiner en voller dan Duitsland of Spanje volgens mij.
Vraag mij serieus af wat er verkeerd is aan een beetje
doorrijden.
quote:Niet helemaal waar. Bij hogere snelheden is de onderlinge afstand groter en kunnen er minder auto's van de rijbaan gebruik maken.
Op donderdag 05 juli 2001 19:07 schreef NAP het volgende:
Hoge snelheden zijn de oplossing van het fileprobleem, hoe harder je rijd, hoe sneller je van de weg bent, hoe minder file's je bouwt.
quote:Sterker nog, simulaties wijzen uit dat een (snel)weg bereikt z'n maximale capaciteit (dus maximaal aantal auto's per uur) bereikt bij een snelheid van 40km/u!
Op donderdag 05 juli 2001 21:19 schreef Alfa_Drifter het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Bij hogere snelheden is de onderlinge afstand groter en kunnen er minder auto's van de rijbaan gebruik maken.
En kom nou niet aan met zoiets als "dat is veliger .."
Iemand die zonder na te denken ineens van rijstrook wisselt is veel fouter bezig.
quote:Dat kan inderdaad lang goed gaan.
Op vrijdag 06 juli 2001 09:09 schreef RB-tje het volgende:
dan ben je creatief bezig
quote:Haha, bullshit eerste klas. Degene die achterop rijdt is namelijk ALTIJD aansprakelijk.
Op vrijdag 06 juli 2001 11:11 schreef Jazper het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad lang goed gaan.
Realiseer je echter wel dat als je van rijstrook wisselt en je een ongeluk veroorzaakt dat je dan altijd fout bent. (gelukkig)
Ook al reed de ander op die rijstrook te hard.
En het nut van maximum snelheid is meerledig. Eerste punt is inderdaad de veiligheid. Je kunt daar zo luchtig over doen als je wil, maar ALLE hardrijders die ooit verongelukt zijn dachten ook ALLEMAAL dat ze het onder controle hadden, dat ze de situatie wel de baas waren. De mens is niet gemaakt voor snelheden van 120km/u en het reageren op situatieveranderingen bij die snelheid. Een cheetah bijvoorbeeld is op die snelheden gebouwd, een mens is in feite slechts uitgerust voor snelheden tot 30km/u.
Daarbij ben je niet alleen op de snelweg en het getuigt dan ook van grofweg asociaal gedrag als je gaat scheuren in de nabijheid van die mensen. Nogmaals, stuk voor stuk dachten alle verongelukte hardrijders dat ze alles prima onder controle hadden. Je hebt niet alleen je eigen leven in handen, maar ook dat van anderen. Dat je met je eigen leven wil spelen vind ik prima, maar met dat van een ander dat doe je niet.
Tweede punt is de doorstroming van het verkeer. Zoals gezegd is een regulering van het verkeer op de Nederlandse wegen bevorderlijk voor de doorstromingsgraad op diezelfde wegen. Indien je de snelheden de vrije loop laat, zullen, door de grotere verdeling van snelheden en de flinke toename van rem- en inhaalacties, het aantal files explosief stijgen. Hogere snelheid staat niet gelijk aan een grotere doorstroming.
Derde punt is het milieu. Hogere snelheden zorgen voor een groter verbruik. Enerzijds zit dus autorijdend Nederland te klagen dat de benzine duur is en anderzijds zitten ze te zeiken dat ze niet door mogen rijden. Komt mij nogal tegenstrijdig over. Een benzinemoter verbrandt nu eenmaal niet optimaal bij die snelheden en is dus schadelijker voor het milieu (en je eigen portommonnee, toch één van de belangrijkste redenen om iets wel/niet te doen voor de Nederlander).
Vierde punt is dat er totaal geen nut is om harder te mogen rijden. Qua aankomsttijd maakt het voor een gemiddelde rit helemaal geen bal uit. Daarbij ben je ook nog eens afhankelijk van het overige verkeer en zoals gezegd, bij een hogere snelheid wordt de doorstroming op de snelwegen alleen maar lager, dus ga je er nog langer over doen. Om nog maar te zwijgen van de toename in files.
Zow, en nu weer rustig rijden, oké?
Ben wel vaker een discussie aangegaan met mensen hier op Fok over verkeersveiligheid, erg vermoeiend omdat ze het blijkbaar gewoon niet willen begrijpen dat het heel dom gedrag is.
quote:Als je er achterop rijd wel ja, maar er zijn natuurlijk andere situaties te bedenken.
Op vrijdag 06 juli 2001 13:04 schreef Lithion het volgende:[..]
Haha, bullshit eerste klas. Degene die achterop rijdt is namelijk ALTIJD aansprakelijk.
Zow, en nu weer rustig rijden, oké?
Jaja 'k heb zelf zo'n situatie meegemaakt.
Ik verwissel van rijstrook, iemand achter me komt er met 140 aangezet, BOEM ! In de zij-achterkant van m'n auto.
Politie: Ik moet opletten, mag geen verkeer hinderen, ik fout, punt.
(De ander krijgt hooguit een boete voor te hard rijden.)
Wordt jij trouwens niet ontzettend moe van jezelf ?
Zulke lange teksten en zulke belabberde inhoud ?
quote:Niet altijd. Als ik zowat naast jou rijd en jij voert een richtingsverandering uit, dan ben JIJ de pineut. Voorangs-regels hebben in de verkeerswetgeving godzijdank een hogere prioriteit dan snelheidswetten.
Op vrijdag 06 juli 2001 13:04 schreef Lithion het volgende:
Haha, bullshit eerste klas. Degene die achterop rijdt is namelijk ALTIJD aansprakelijk.
Ook als ik op de linker rijstrook EXACT 120 rij en jij probeert je met 80 KM (is 40 km/h verschil) er tussen te drukken, dan ben jij echt wel aansprakelijk..
Die ander krijgt (eventueel) een boete voor te hard rijden (als dat bewezen kan worden), maar jij mag gaan dokken voor de schade..
quote:Ach, geef er dan maar eens weerwoord op als het zo'n belabberde inhoud is... en lange teksten? Als je dit al lang vindt heb je denk ik toch een concentratieprobleem.
Op vrijdag 06 juli 2001 13:58 schreef Jazper het volgende:
[..]
Wordt jij trouwens niet ontzettend moe van jezelf ?
Zulke lange teksten en zulke belabberde inhoud ?
Trouwens, die opmerking gecombineerd met dit...
quote:Zou het?... nah... toch? Hummerr?
quote:Gelukkig nog een die het wel snapt.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:07 schreef weerdo het volgende:[..]
Niet altijd. Als ik zowat naast jou rijd en jij voert een richtingsverandering uit, dan ben JIJ de pineut. Voorangs-regels hebben in de verkeerswetgeving godzijdank een hogere prioriteit dan snelheidswetten.
Ook als ik op de linker rijstrook EXACT 120 rij en jij probeert je met 80 KM (is 40 km/h verschil) er tussen te drukken, dan ben jij echt wel aansprakelijk..
Die ander krijgt (eventueel) een boete voor te hard rijden (als dat bewezen kan worden), maar jij mag gaan dokken voor de schade..
quote:I just did ... (met een korter antwoord)
Op vrijdag 06 juli 2001 14:08 schreef Lithion het volgende:[..]
Ach, geef er dan maar eens weerwoord op als het zo'n belabberde inhoud is... en lange teksten? Als je dit al lang vindt heb je denk ik toch een concentratieprobleem.
quote:Ik wil me verder niet bemoeien met je sexuele voorkeur maar ik heb liever dat je die hartjes weg laat.
Trouwens, die opmerking gecombineerd met dit...
[..]Zou het?... nah... toch? Hummerr?
![]()
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 06-07-2001 14:09]
quote:Nah goed, dan heb je het over een aanrijding aan de zijkant, maar gezien de snelheidsverschillen die (kunnen) optreden is het aannemelijker dat het gros van de ongelukken door onvoldoende in de spiegels kijken bij inhalen aanrijdingen van achter zullen zijn.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:07 schreef weerdo het volgende:
[..]
Niet altijd. Als ik zowat naast jou rijd en jij voert een richtingsverandering uit, dan ben JIJ de pineut. Voorangs-regels hebben in de verkeerswetgeving godzijdank een hogere prioriteit dan snelheidswetten.
quote:Nee, je vergeet daarbij nog drie andere punten...
Op vrijdag 06 juli 2001 14:10 schreef Jazper het volgende:
[..]
I just did ... (met een korter antwoord)
quote:Sorry
Ik wil me verder niet bemoeien met je sexuele voorkeur maar ik heb liever dat je die hartjes weg laat.
quote:Goed, je vind dus dat er gevaarlijk situaties ontstaan doordat mensen foutief inhalen. Mee eens. Dat gebeurt. Maar wat denk je dat er dan gaat gebeuren als je de snelheidslimiet omhoog gooit? Dan zullen er alleen maar meer ongelukken gebeuren. Je kunt dan roepen dat het de schuld van de ander is en dat je er niks mee te maken hebt, maar het feit blijft dat een hogere snelheid de verkeersveiligheid niet ten goede komt en nog op meerdere vlakken nadelen heeft.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:08 schreef Jazper het volgende:
[..]
Gelukkig nog een die het wel snapt.
quote:3 Punten ?
Op vrijdag 06 juli 2001 14:11 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, je vergeet daarbij nog drie andere punten...
Ze zouden in nederland snelheden moeten koppelen aan de rijstroken:
3 rechts: 80 (Vrachtwagens, Lithions, 65+'ers)
2 midden: 120 (De zekere mensen onder ons)
1 links: 120+ (Voor de normale weggebruiker)
quote:Nu heb je een punt !
Op vrijdag 06 juli 2001 14:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Goed, je vind dus dat er gevaarlijk situaties ontstaan doordat mensen foutief inhalen. Mee eens. Dat gebeurt. Maar wat denk je dat er dan gaat gebeuren als je de snelheidslimiet omhoog gooit? Dan zullen er alleen maar meer ongelukken gebeuren. Je kunt dan roepen dat het de schuld van de ander is en dat je er niks mee te maken hebt, maar het feit blijft dat een hogere snelheid de verkeersveiligheid niet ten goede komt en nog op meerdere vlakken nadelen heeft.
quote:De verkeersongevallen omhoog of helemaal weg.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:19 schreef Jazper het volgende:
De maximum snelheid op snelwegen omhoog of helemaal weg.
quote:Zwak, weerleg ze eerst maar eens...
Op vrijdag 06 juli 2001 14:18 schreef Jazper het volgende:
[..]
3 Punten ?
Die heb ik waarschijnlijk al zo vaak gezien hier dat ik er nu toch echt overheen gelezen heb.
Probeer eens wat beter punten aan te dragen ?
quote:1. Ik ben absoluut niet onzeker in het verkeer. Snel willen rijden heeft niks met zekerheid te maken.
Ze zouden in nederland snelheden moeten koppelen aan de rijstroken:3 rechts: 80 (Vrachtwagens, Lithions, 65+'ers)
2 midden: 120 (De zekere mensen onder ons)
1 links: 120+ (Voor de normale weggebruiker)
2. Soms kunnen er situaties ontstaan dat iemand langzamer rijdt op de rechterbaan. Ik heb een auto met een beperkt motorvermogen. Als ik tussen twee vrachtwagens op de rechterrijbaan zit, haal ik, als het enigzins kan, gewoon in. Dat daarbij mensen achter mij van het gas af moeten, omdat mijn auto niet zo snel optrekt is dan vette pech.
3. Normale mensen rijden hard? Domste argument (of ja, agrument kun je het niet noemen) wat ik in tijden gehoord heb. Normale mensen rijden defensief en daar hoort hardrijden niet bij.
quote:Pcies. En wie er in zo'n geval aansprakelijk is moge wel duidelijk zijn..
Op vrijdag 06 juli 2001 14:10 schreef Lithion het volgende:
Nah goed, dan heb je het over een aanrijding aan de zijkant, maar gezien de snelheidsverschillen die (kunnen) optreden is het aannemelijker dat het gros van de ongelukken door onvoldoende in de spiegels kijken bij inhalen aanrijdingen van achter zullen zijn.
Ben het qua snelheids-limieten-verhaal wel met je eens. Hard rijden helpt alleen maar als je dat over een langer stuk kunt doen. En die heb je in Nederland niet.
Snelheidsverschillen zijn idd een oorzaak van behoorlijk wat ongelukken en namate de snelheid toeneemt, wordt het gewoon steeds gevaarlijker
E=MV*V oftwel: de hoeveelheid energie die een auto heeft neemt kwadratisch toe namate de snelheid hoger oploopt. Dus als je 2x zo hard rijdt, zijn de krachten bij een ongeluk 4x zo groot.. En dat gaat in het Nederlandse wegverkeer behoorlijk hard..
Ik zou liever willen (met name in de spits) dat er 1 snelheid geldt voor AL het verkeer. Daarmee krijg je een homogene verkeersstroom waardoor de noodzaak tot het harder rijden/inhalen verdwijnt. En uiteindelijk ben je een stuk sneller thuis..
Als je een spits-rijder bent: time nu eens de tijd die je er normaal over doet. Time de dag erop de tijd die je er over doet op het moment dat je gewoon rechts blijft rijden / afstand blijft houden.. zal waarschijnlijk bijzonder weinig verschil in zitten..
quote:Je ziet het niet he?
Op vrijdag 06 juli 2001 14:19 schreef Jazper het volgende:
[..]
Nu heb je een punt !
De maximum snelheid op snelwegen omhoog of helemaal weg.
Daarbij heeft het verhogen van de snelheid geen zin omdat je daardoor niet (of nauwelijks) sneller op je werk komt en het alleen maar meer files oplevert (blijkt uit simulaties, de doorstroming wordt alleen maar lager).
Daarbij wil ik wel eens weten waarom je denkt dat je andermans leven in gevaar mag brengen, omdat je zonodig 2 minuten eerder op kantoor wil aankomen?
quote:Is legaal, is saai.. Omdat het ontduiken van de wet een kick geeft? Het vaak het enige moment is waarop de meeste mensjes zich kunnen laten gaan? (Vaak is de auto de enige plek waar iemand echt alleen is)
Op vrijdag 06 juli 2001 14:25 schreef Verbal het volgende:
Wat is er nou mis met je gewoon houden aan de maximumsnelheid?
En dus mag je je afvragen waar het gezever over die maximum snelheid nu over gaat. Als de snelheidlimiet 140 wordt, zullen de aantal boetes niet afnemen. Omdat men dan 150 gaat rijden..
quote:
GESLOOPTE FLITSPALEN
alweer de Mierloseweg
De weg van Helmond naar Geldrop wordt rijkelijk vergald door radarpalen. Paal nummer 1 kreeg eerder dit jaar al een plekje in de Gatso-hemel toegekend (zie foto's), ditmaal is nummer 2 de pineut. Kort na de daad kreeg ik een telefoontje, zodat zowel ikzelf als Harald met gezwinde spoed naar de plek des onzeils konden racen om dit wonderschone tafereeltje voor het nageslacht vast te leggen...
wat een in de fik gezette autoband toch al niet kan doen
quote:Opletten .. dan komt je leven ook niet in gevaar.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:27 schreef Lithion het volgende:[..]
Je ziet het niet he?
Eerste zeg je dat het gevaarlijke situaties kan opleveren als mensen ineens naar links duiken. Mee eens.
Dan zeg je dat de snelheid omhoog moet. Dan worden die situaties dus nog veel gevaarlijker! Het snelheidsverschil wordt alleen maar groter.Daarbij heeft het verhogen van de snelheid geen zin omdat je daardoor niet (of nauwelijks) sneller op je werk komt en het alleen maar meer files oplevert (blijkt uit simulaties, de doorstroming wordt alleen maar lager).
Daarbij wil ik wel eens weten waarom je denkt dat je andermans leven in gevaar mag brengen, omdat je zonodig 2 minuten eerder op kantoor wil aankomen?
[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 06-07-2001 14:33]
quote:En met deze zin heb je je wel zo compleet belachelijk gemaakt... allemachtig wat heb je een betonnen plaat voor je kop.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:25 schreef Jazper het volgende:
Hardrijders letten het beste op van alle weggebruikers.
Dat is een feit.
Goed, laten we dan even aannemen dat ze het beste opletten (for the sake of the argument), ondertussen leggen ze in eenzelfde tijdspanne ook wel een veel grotere afstand af en hebben ze een veel langere remweg. Dat houdt dus in, dat je zo goed kunt opletten als je wilt, maar de factoren remweg en reactieafstand (géén reactietijd, maar de afstand die je in die tijd aflegt) compenseren dat weer of maken het alleen maar erger.
Daarbij klopt die stelling sowieso niet, want de personen die te hard menen te kunnen rijden zijn over het algemeen de ervaren rijders. En wat doen ervaren rijders? Die gaan zaken als routine beschouwen en opletten raakt daarbij op een wat lager pitje. Ze zijn niet meer voor de volle 100% geconcentreerd op de weg voor zich. Dus beter opletten? 1. Het is pertinent niet waar en 2. het maakt geen bal uit.
quote:Laat me raden: jij bent vast niet ouder dan 20 jaar?
Op vrijdag 06 juli 2001 14:31 schreef merulez het volgende:wat een in de fik gezette autoband toch al niet kan doen
[Dit bericht is gewijzigd door Odulla op 06-07-2001 14:33]
quote:Exact, het brengt alleen nadelen met zich mee. Slechtere doorstroming, zwaardere ongelukken, meer ongelukken...
Op vrijdag 06 juli 2001 14:29 schreef weerdo het volgende:
En dus mag je je afvragen waar het gezever over die maximum snelheid nu over gaat. Als de snelheidlimiet 140 wordt, zullen de aantal boetes niet afnemen. Omdat men dan 150 gaat rijden..
quote:shit hij heeft in m'n profile gekeken
Op vrijdag 06 juli 2001 14:33 schreef Odulla het volgende:[..]
Laat me raden: jij bent vast niet ouder dan 20 jaar?
quote:Nou, als jij meent dat jij mijn leven meer in gevaar mag brengen dan strikt noodzakelijk, dan vind ik dat ik daar heel wat over te zeggen heb.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:32 schreef Jazper het volgende:
[..]
Opletten .. dan komt je leven ook niet in gevaar.
Wie ben jij om mij de les voor te lezen op de snel weg ?
quote:Hiermee geef je de hele essentie van jouw infantiele rijgedrag aan. Ikke, ikke ikke en de rest kan stikken. Ik ga niet voor je rijden om je af te remmen, ik ga voor je rijden omdat ik tussen twee vrachtwagens uitwil, omdat ik geen zicht voor me heb... je trekt je verkeerssituaties nogal persoonlijk aan of niet?
Als iemand me probeert af te remmen door voor me te gaan rijden zijn er nog 2 opties:
quote:Goed zo, that's the spirit. Je bent echt een waardevol lid van deze maatschappij.
Links en/of rechts. En die zal dan ook zeker gebruiken, als dan ineens JOUW leven in gevaar komt, dat is dan ineens JOUW probleem.
quote:Maar zo zijn ze wel op hun mooist ! (en nuttigst)
Op vrijdag 06 juli 2001 14:31 schreef merulez het volgende:[..]
wat een in de fik gezette autoband toch al niet kan doen
quote:Ik ben blij dat te horen van een voorbeeldburger als jij.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:37 schreef Lithion het volgende:Goed zo, that's the spirit. Je bent echt een waardevol lid van deze maatschappij.
Te triest voor woorden.
quote:BULLSHIT! Slopen die klotepalen!
Op dinsdag 03 juli 2001 01:36 schreef waspman het volgende:[..]
die palen zijn er gewoon.. en ze zullen er ook blijven...
quote:Daarom moet je ook bumperkleven
Op donderdag 05 juli 2001 21:19 schreef Alfa_Drifter het volgende:[..]
Niet helemaal waar. Bij hogere snelheden is de onderlinge afstand groter en kunnen er minder auto's van de rijbaan gebruik maken.
quote:Reageer dan eens inhoudelijk op Lithions argumenten?
Op vrijdag 06 juli 2001 14:40 schreef Jazper het volgende:[..]
Ik ben blij dat te horen van een voorbeeldburger als jij.
Geeft me weer hoop.
V.
quote:Ik vind van niet.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:45 schreef Verbal het volgende:[..]
Reageer dan eens inhoudelijk op Lithions argumenten?
Wat hij zegt klopt namelijk.
Dat is een feit.V.
quote:Zwijgen is...?
Op vrijdag 06 juli 2001 14:53 schreef Jazper het volgende:
[..]
Ik vind van niet.
Ik breng daar verder niets meer op in.
quote:Ik ben tot nu toe meen ik nog vrij aardig gebleven en heb hier alleen maar inhoudelijk gereageerd. Dat flamen is overigens grote onzin... scherp reageren is wat anders dan grof op de man spelen, dat heb ik nog niet veel mensen zien doen. Maar ja, als je er niks tegen in kunt brengen... tja...
Moderators op fok maken zich namelijk erg vaak schuldig aan flamen en persoonlijke aanvallen.
Geen zin in, laten we gewoon aardig blijven.
quote:In dit geval vervelend voor jouw, moet je weer aant werk.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Zwijgen is...?
quote:Jij meent gewoon je gelijk te moeten hebben, dat mag je van me.
[..]Ik ben tot nu toe meen ik nog vrij aardig gebleven en heb hier alleen maar inhoudelijk gereageerd. Dat flamen is overigens grote onzin... scherp reageren is wat anders dan grof op de man spelen, dat heb ik nog niet veel mensen zien doen. Maar ja, als je er niks tegen in kunt brengen... tja...
quote:Argumenten?
Op vrijdag 06 juli 2001 14:53 schreef Jazper het volgende:[..]
Ik vind van niet.
quote:Geen argumenten?
Ik breng daar verder niets meer op in.
quote:Tot op heden heb jij sinds je registratie van de week een paar baits geplaatst, en heeft niemand je geflamed.
Moderators op fok maken zich namelijk erg vaak schuldig aan flamen en persoonlijke aanvallen.
Geen zin in, laten we gewoon aardig blijven.
Dus discussieer gewoon mee
V.
quote:Als dat al zou gebeuren dan gebeurd dat zeker niet met jouw.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:04 schreef Verbal het volgende:[..]
Argumenten?
[..]Geen argumenten?
[..]Tot op heden heb jij sinds je registratie van de week een paar baits geplaatst, en heeft niemand je geflamed.
Dus discussieer gewoon mee
V.
quote:Er is toch ook maar 1 onderwerp op ANM dat een beetje scoort?
Op vrijdag 06 juli 2001 15:19 schreef Jazper het volgende:[..]
Als dat al zou gebeuren dan gebeurd dat zeker niet met jouw.
Als je zo af en toe eens door andere topics heen leest weet je al heel snel door welk soort discussies juist jij erg aangetrokken wordt.
Dat bevalt me niet.
quote:En weer een bait.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:19 schreef Jazper het volgende:[..]
Als dat al zou gebeuren dan gebeurd dat zeker niet met jouw.
Als je zo af en toe eens door andere topics heen leest weet je al heel snel door welk soort discussies juist jij erg aangetrokken wordt.
Dat bevalt me niet.
Discussieer dan met Lithion.
V.
quote:Had ik jou dan gevraagd op mij te reageren ?
Op vrijdag 06 juli 2001 15:23 schreef Verbal het volgende:[..]
En weer een bait.
Gaat je niet lukken.Discussieer dan met Lithion.
V.
[Typo.]
quote:je kunt altijd nog een hoofddoekje om zo'n flitspaal binden
Op vrijdag 06 juli 2001 15:20 schreef links234 het volgende:[..]
Er is toch ook maar 1 onderwerp op ANM dat een beetje scoort?
Kunnen de mensen die het slopen van flitspalen zo gaaf vinden uitleggen wat daar zo gaaf en stoer aan is?
Ik vind het een beetje kansloos gedrag, eigenlijk.
V.
quote:Hehe
Op vrijdag 06 juli 2001 15:27 schreef Re het volgende:[..]
je kunt altijd nog een hoofddoekje om zo'n flitspaal binden
quote:Dan krijg je nog tenminste het idee dat je iets terug doet tegen die zakenvullers.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:29 schreef Verbal het volgende:
Kunnen de mensen die het slopen van flitspalen zo gaaf vinden uitleggen wat daar zo gaaf en stoer aan is?Ik vind het een beetje kansloos gedrag, eigenlijk.
V.
En natuurlijk dat je dan de aankomende paar weken weer met volle snelheid langs die paal kan janken, die is dan toch buiten werking.
quote:Wil je nou wel of wil je nou niet met me discussieren?
Op vrijdag 06 juli 2001 15:32 schreef Jazper het volgende:[..]
Dan krijg je nog tenminste het idee dat je iets terug doet tegen die zakenvullers.
Blijven zitten en toe kijken is ook zoiets he.En natuurlijk dat je dan de aankomende paar weken weer met volle snelheid langs die paal kan janken, die is dan toch buiten werking.
V.
quote:WEL over zinnige punten.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Wil je nou WEL of wil je nou NIET met me discussieren?
V.
quote:En ondertussen een beetje mijn belastingcenten naar de klote helpen, ja nu wordt ie mooi. Ik heb nog nooit met die flitspalen van doen gehad, maar ik moet wel aan nieuwe meebetalen omdat een paar frusties weigeren verantwoordelijkheid te dragen voor iets wat ze fout doen.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:32 schreef Jazper het volgende:
[..]
Dan krijg je nog tenminste het idee dat je iets terug doet tegen die zakenvullers.
Blijven zitten en toe kijken is ook zoiets he.
Gewoon met je tengels van die dingen afblijven en een fatsoenlijke manier van actievoeren verzinnen.
quote:En waarom wil je dan zo hard langs die palen afjakkeren? Dat wil ik nou wel eens weten...
En natuurlijk dat je dan de aankomende paar weken weer met volle snelheid langs die paal kan janken, die is dan toch buiten werking.
quote:Goed, wil je dan ook even op m'n andere drie punten ingaan waarom hard rijden niet noodzakelijk is? Dank u!
Op vrijdag 06 juli 2001 15:37 schreef Jazper het volgende:
[..]
WEL over zinnige punten.
NIET over de baits die je uitzet.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 06-07-2001 15:38]
quote:Als je je gewoon aan de maximum snelheid houdt is er niets aan de hand, en heb je niets te vrezen. Nee, meneertje wil graag over de snelweg jakkeren. En ook nog beweren dat sneller veiliger is
Op vrijdag 06 juli 2001 15:32 schreef Jazper het volgende:[..]
Blijven zitten en toe kijken is ook zoiets he.En natuurlijk dat je dan de aankomende paar weken weer met volle snelheid langs die paal kan janken, die is dan toch buiten werking.
In Nederland moeten we gewoon standaard in alle auto's een snelheidbegrenzer laten monteren, zijn we van al het gezeur af. Gewoon 140 km max en niet harder. Ik heb ook nooit begrepen waar al die haast wegkomt die mensen tegenwoordig hebben.
quote:aaaahhhhhh, privacy, controle, politiestaat, big brother!!
Op vrijdag 06 juli 2001 15:39 schreef Party-pooper het volgende:
snelheidbegrenzer
quote:De laffe manier van controleren van de overheid wordt op een laffe manier afgerekend.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:38 schreef Lithion het volgende:[..]
En ondertussen een beetje mijn belastingcenten naar de klote helpen, ja nu wordt ie mooi. Ik heb nog nooit met die flitspalen van doen gehad, maar ik moet wel aan nieuwe meebetalen omdat een paar frusties weigeren verantwoordelijkheid te dragen voor iets wat ze fout doen.
Je kunt zeker wel wat terug doen, maar deze manier is gewoon triest en dom. Dit is gewoon slopen van maatschappelijk eigendom... als er een bushokje gesloopt wordt valt heel Nederland over je heen, maar als het gaat om een flitspaal die haar licht doet vallen op de heilige koe, dan is het gerechtvaardigt?Gewoon met je tengels van die dingen afblijven en een fatsoenlijke manier van actievoeren verzinnen.
quote:Die wegen waar de meeste palen staan zijn gemaakt voor hogere snelheden.
[..]En waarom wil je dan zo hard langs die palen afjakkeren? Dat wil ik nou wel eens weten...
[..]
quote:Daar kan ik heel kort in zijn.
Goed, wil je dan ook even op m'n andere drie punten ingaan waarom hard rijden niet noodzakelijk is? Dank u!
quote:Ik vroeg je om op Lithion te reageren, en nou ben ik aan het baiten... Tsssk.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:37 schreef Jazper het volgende:[..]
WEL over zinnige punten.
NIET over de baits die je uitzet.
Maar goed...
quote:Okee, maar wat is er nou zinvol of stoer aan. Je belast alleen maar de algemene pot, waar mensen die zich wel gewoon aan de snelheid houden aan moeten meebetalen. Moeten die dan maar jouw auto slopen, zodat jij niet meer langs die palen kunt sjezen, en ze dus ook niet meer wilt slopen?
Dat is toch kolder?
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 06-07-2001 15:50]
quote:Gatverdamme wat ben jij een ontiegelijke egoist . Je hebt god****** ook nog te maken met andere weggebruikers die ook veilig thuis willen komen en niet 6 feet under willen eindige, omdat zo'n stumper wel even dacht te kunnen racen. En ga nou niet lullen dat jij zo veilig rijdt, want dat zeiden al die veroorzakers van snelheidsongelukken vast en zeker ook voordat ze een ongeluk kregen..
Op vrijdag 06 juli 2001 15:44 schreef Jazper het volgende:
Daar kan ik heel kort in zijn.
Ik vind dat je gedrag op de snelweg voor je eigen verantwoording is.
Als ik denk dat ik hard kan rijden doe ik dat, en daar kan een andere weggebruiker zich mee gaan bemoeien maar dat wordt dan zijn probleem.
Laat elkaar in je waarde.
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 15:39 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Als je je gewoon aan de maximum snelheid houdt is er niets aan de hand, en heb je niets te vrezen. Nee, meneertje wil graag over de snelweg jakkeren. En ook nog beweren dat sneller veiliger is
![]()
, ja en de verzekeringspremies voor 25 jaar en jonger zijn ook verhoogd omdat ze zo veilig rijden.
In Nederland moeten we gewoon standaard in alle auto's een snelheidbegrenzer laten monteren, zijn we van al het gezeur af. Gewoon 140 km max en niet harder. Ik heb ook nooit begrepen waar al die haast wegkomt die mensen tegenwoordig hebben.
quote:Lekkere onzin post weer, ga een pot bier drinken ofzo..
Op vrijdag 06 juli 2001 15:43 schreef links234 het volgende:[..]
aaaahhhhhh, privacy, controle, politiestaat, big brother!!
quote:En dat zeiden ook de mensen die niet goed uitkeken op de snelweg, zo kunnen we wel even doorgaan niet ?
Op vrijdag 06 juli 2001 15:48 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Gatverdamme wat ben jij een ontiegelijke egoist . Je hebt god****** ook nog te maken met andere weggebruikers die ook veilig thuis willen komen en niet 6 feet under willen eindige, omdat zo'n stumper wel even dacht te kunnen racen. En ga nou niet lullen dat jij zo veilig rijdt, want dat zeiden al die veroorzakers van snelheidsongelukken vast en zeker ook voordat ze een ongeluk kregen..
[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 06-07-2001 15:50]
quote:Leuke dooddoener weer, als je niets beters te zeggen hebt zeg dat dan gewoon. Egoistje..
Op vrijdag 06 juli 2001 15:48 schreef Jazper het volgende:[..]
quote:Jij begint met persoonlijke aanvallen.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:50 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Leuke dooddoener weer, als je niets beters te zeggen hebt zeg dat dan gewoon. Egoistje..
Nu weet ik wel dat de overheid (wij met z'n allen dus) vindt dat dat niet mag, maar er mag wel meer niet en daar stoort ook vrijwel niemand zich meer aan. Sinds we op vrijwel alle fronten gestopt zijn met het hanteren van normen en waarden, zie ik niet in waarom dat niet voor het eigenhandig bepalen van de gewenste snelheid op autosnelwegen zou gelden. Er zijn wel ergere dingen in de wereld om ons druk over te maken. En dat doen we ook niet echt.
quote:Nee, ik bedoel in het algemeen mensen die denken overal te kunnen jakkeren, met jou als lichtend voorbeeld.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:52 schreef Jazper het volgende:[..]
Jij begint met persoonlijke aanvallen.
Je vraagt er toch om.
quote:Dat is voor mij een prima afsluiter van deze discussie voor vandaag.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:53 schreef Cynix ® het volgende:
Ik weet uit eigen ervaring dat 160-180 km/u een prima snelheid is op autosnelwegen. Als ik weer eens een tijdje in de file gestaan heb, heb ik altijd de neiging om die verloren tijd in te lopen zodra dat kan. En dat doe ik dan dus ook. Als iedereen een beetje in z'n baan blijft en niet zonder te kijken in gaat halen, zijn hogere snelheden geen enkel probleem.Nu weet ik wel dat de overheid (wij met z'n allen dus) vindt dat dat niet mag, maar er mag wel meer niet en daar stoort ook vrijwel niemand zich meer aan. Sinds we op vrijwel alle fronten gestopt zijn met het hanteren van normen en waarden, zie ik niet in waarom dat niet voor het eigenhandig bepalen van de gewenste snelheid op autosnelwegen zou gelden. Er zijn wel ergere dingen in de wereld om ons druk over te maken. En dat doen we ook niet echt.
quote:Dat is toch andersom redeneren Cynix?
Sinds we op vrijwel alle fronten gestopt zijn met het hanteren van normen en waarden, zie ik niet in waarom dat niet voor het eigenhandig bepalen van de gewenste snelheid op autosnelwegen zou gelden.
Da's een argument van het niveau: 'Ja maar hij deed het ook.'
Je kunt toch niet stoppen met het nemen van je eigen verantwoordelijkheid omdat je vindt dat het toch al niet te best gaat?
Rare redenering hoor...
V.
quote:Nog eentje dan:
Op vrijdag 06 juli 2001 15:55 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Nee, ik bedoel in het algemeen mensen die denken overal te kunnen jakkeren, met jou als lichtend voorbeeld.
Maar geef me nou eens de reden waarom jij zo graag zo hard wil rijden. Wat zijn jouw motieven om niet 120 maar 160 te gaan rijden. Wat is het nut ervan???
[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 06-07-2001 15:57]
quote:Klopt helemaal.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:56 schreef Verbal het volgende:
...Da's een argument van het niveau: 'Ja maar hij deed het ook.'...
quote:Nee, behalve als het jouw vriendin/familielid is die, door een verkeersongeval veroorzaakt door iemand die te hard rijdt, komt te overlijden.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld om ons druk over te maken. En dat doen we ook niet echt.
quote:Dus als jij 160 zou mogen rijden, zou je waarschijnlijk 200 willen wijden ben je immers nog eerder op je bestemming, wat laten we er maar meteen 240 van maken. Is wel zo leuk voor degenen opnder ons die in bezit zijn van een porche.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:57 schreef Jazper het volgende:[..]
Nog eentje dan:
160 KM/PER UUR - 120 KM/PER UUR = 40 KM/PER UUR = eerder op de plaats van bestemming.
Goed motief ?
quote:Oh ja, gaan we emotioneel worden ?
Op vrijdag 06 juli 2001 15:58 schreef Odulla het volgende:[..]
Nee, behalve als het jouw vriendin/familielid is die, door een verkeersongeval veroorzaakt door iemand die te hard rijdt, komt te overlijden.
Dan ga jij je zeker pas druk maken?
quote:Oh, nou, als we dan toch regels aan laarzen gaan lappen, dan wil ik graag met een tractor de snelweg op. En als ik een keer in mijn auto lekker links met 80km wil gaam blijven rijden, dan moet dat volgens jou ook kunnen?
Nu weet ik wel dat de overheid (wij met z'n allen dus) vindt dat dat niet mag, maar er mag wel meer niet en daar stoort ook vrijwel niemand zich meer aan. Sinds we op vrijwel alle fronten gestopt zijn met het hanteren van normen en waarden, zie ik niet in waarom dat niet voor het eigenhandig bepalen van de gewenste snelheid op autosnelwegen zou gelden. Er zijn wel ergere dingen in de wereld om ons druk over te maken. En dat doen we ook niet echt.
quote:En dat vind jij afdoende reden om publiek bezit te slopen? Zo ken ik er ook nog wel een paar. Ja die buschaffeurs zitten me toch altijd chagrijnig aan te kijken, laat ik dat bushokje eens slopen. Sjonge jonge wat is de burgemeester toch weer langzaam de laatste tijd, laat ik het gemeentehuis eens helemaal in elkaar beuken.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:44 schreef Jazper het volgende:
[..]
De laffe manier van controleren van de overheid wordt op een laffe manier afgerekend.
Heel simpel.
quote:Al eens met 80 km/u tegen een boom aan gereden? Me dunkt dat het geen snelheid is. De mens is gebouwd om snelheden tot ongeveer 30 km/u te beheersen en te overleven, daarna is het afhankelijk van andere beschermingsmiddelen die steeds ineffectiever worden naarmate de snelheid hoger wordt.
Die wegen waar de meeste palen staan zijn gemaakt voor hogere snelheden.
80 is geen snelheid.
quote:En wie bepaalt hoe hard je kunt op die weg? Juist, de staat, en terecht. Als iedereen voor zichzelf eens uit ging maken wat kan en wat niet kan zou het hier een puinhoop worden. Ik vind het ook wel kunnen dat ik bij jou in de voortuin kom crossen. Regels? Pff, onzin!. En dat je kind toevallig oversteekt als ik met 80 door je woonwijk scheur, tja... had je hem/haar maar beter op moeten voeden.
Ik rijd dus zo hard als ik wil als dat op dat moment ook kan op de weg.
quote:NEE... als je helemaal alleen zou rijden zou ik je groot gelijk geven. Op een circuit mag je rondrazen wat je wil, maar wat er blijkbaar in je botte hersens niet in wil, is dat je met meerdere mensen op de weg zit. Je bent verantwoordelijk voor jezelf EN voor anderen. Je rijgedrag heeft invloed op je omgeving en het is asociaal, dom en ronduit triest om te denken dat je met die anderen niks van doen hebt.
Daar kan ik heel kort in zijn.
Ik vind dat je gedrag op de snelweg voor je eigen verantwoording is.
quote:Inderdaad, jouw imbeciele rijgedrag is inderdaad andermans probleem. Zou je het dan toch doorhebben? En daar mag hij dus iets van zeggen. Als ik jouw leven in gevaar breng, houd jij dan ook gewoon je muil dicht en slik je het maar voor wat het is? Ik dacht het niet...
Als ik denk dat ik hard kan rijden doe ik dat, en daar kan een andere weggebruiker zich mee gaan bemoeien maar dat wordt dan zijn probleem.
Laat elkaar in je waarde.
quote:Jij hebt 'm door.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:59 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Dus als jij 160 zou mogen rijden, zou je waarschijnlijk 200 willen wijden ben je immers nog eerder op je bestemming, wat laten we er maar meteen 240 van maken. Is wel zo leuk voor degenen opnder ons die in bezit zijn van een porche.
quote:De staat verzint wel meer onzin bij elkaar in nederland.
Op vrijdag 06 juli 2001 16:01 schreef Lithion het volgende:[..]
En wie bepaalt hoe hard je kunt op die weg? Juist, de staat, en terecht.
quote:Tuurlijk, maar daar hebben we het effe nu niet over.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:59 schreef Jazper het volgende:
Oh ja, gaan we emotioneel worden ?
Hou dat gezeik er a.u.b. buiten, iedereen in de wereld loopt op ieder moment van de dag de kans om te overlijden.
Dus ook als je netjes 80 rijd.
Blijkbaar interesseert het jou echt geen bal of iemand die jij niet kent, komt te overlijden door dat soort figuren. Ik vraag me alleen maar af hoe jij er over gaat denken als iemand in jouw omgeving (of jij) betrokken raakt bij zo'n verkeersongeluk.
quote:Live life to the max, maar durf ook de consequenties van je acties te aanvaarden. In het geval een boete als je geflitst wordt, en niet de flitskast zelf te mollen. Zulke dingen slopen is voor pubertjes en mietjes.
Op vrijdag 06 juli 2001 16:01 schreef Jazper het volgende:[..]
Jij hebt 'm door.
Als ik een S8 onder m'n ballen heb zal ik hem warm krijgen ook, of ik op die weg nou 100 of 120 mag.
Live life to the max.
Ik rijd ook altijd te hard (meestal 150, 160 op de snelweg), maar ik ga niet klagen als ik een boete krijg. Ik weet namelijk dat ik fout zit.
quote:Nee, sterker nog, compleet foute redenering. Ten eerste haal je die 160 gemiddeld NOOIT. Ten tweede zal, als iedereen zo denkt, de gemiddelde snelheid alleen maar lager worden, door de al eerder gegeven oorzaken.
Op vrijdag 06 juli 2001 15:57 schreef Jazper het volgende:
[..]
Nog eentje dan:
160 KM/PER UUR - 120 KM/PER UUR = 40 KM/PER UUR = eerder op de plaats van bestemming.
Goed motief ?
quote:Ja, maar dat is een risico wat die persoon accepteert en wat ook door de staat erkent wordt. Dat is een acceptabel risico, maar dat mensen dat risico nemen is nog geen reden voor anderen om dat risico voor jouw te verhogen. Of vind je het ook goed dat als je aan het koorddansen bent, ik even aan het touw ga zitten snukken, omdat het niet uitmaakt of je van een bewegend touw valt of een stilstaand touw? Mooi stukje bullshit weer...
Op vrijdag 06 juli 2001 15:59 schreef Jazper het volgende:
Oh ja, gaan we emotioneel worden ?
Hou dat gezeik er a.u.b. buiten, iedereen in de wereld loopt op ieder moment van de dag de kans om te overlijden.
Dus ook als je netjes 80 rijd.
quote:Als er iemand zich zelden aan welke regels dan ook houdt, zijn het wel tractorbestuurders.
Op vrijdag 06 juli 2001 16:01 schreef kid_a het volgende:
Oh, nou, als we dan toch regels aan laarzen gaan lappen, dan wil ik graag met een tractor de snelweg op.
quote:Ik zei toch: als iedereen een beetje in z'n baan blijft...
En als ik een keer in mijn auto lekker links met 80km wil gaam blijven rijden, dan moet dat volgens jou ook kunnen?
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 06-07-2001 16:09]
Ik rijd ook altijd te hard (meestal 150, 160 op de snelweg), maar ik ga niet klagen als ik een boete krijg. Ik weet namelijk dat ik fout zit.
[/quote]
Wow, dat is echt een stoere uiting ... Whahahahahahaha
Nou als jullie het niet erg vinden ..... Het is weer tijd om te schoppen .... Tijd om te schoppen .... Tijd om te schoppen ....
Dit keer tegen alle flitsauto`s en flitspalen ...
Leve Germany .... NO LIMITS ....
quote:Exact... honderd procent waar. Gewoon een gebrek aan veranwoordelijkheidsgevoel. Niet voor de consequenties van de eigen acties op willen draaien. Normaal leer je dat kinderen vanaf hun geboorte, maar blijkbaar zijn er een paar mensen die dat gemist hebben in hun opvoeding.
Op vrijdag 06 juli 2001 16:05 schreef Tokus het volgende:
Live life to the max, maar durf ook de consequenties van je acties te aanvaarden. In het geval een boete als je geflitst wordt, en niet de flitskast zelf te mollen. Zulke dingen slopen is voor pubertjes en mietjes.
quote:
Op vrijdag 06 juli 2001 16:09 schreef WeeMan het volgende:
quote:Leve de emigratie!!!
V.
quote:niet de consequenties van je acties durven te aanvaarden, nee dat is stoer...
Wow, dat is echt een stoere uiting ... Whahahahahahaha
quote:Precies.. En zo zit ik ook inelkaar. Ik zal wel boos zijn, ja boos zijn op mezelf. Niet op een agent of op een flitkast, want ik heb te hard gereden en ikzelf ben daar ook verantwoordelijk voor.
Op vrijdag 06 juli 2001 16:05 schreef Tokus het volgende:
Iedereen met basiskennis natuurkunde zal je kunnen uitleggen dat wanneer je 2x zo hard rijdt, de krachten die bij een crash (geen ongeluk, gewoon een crash) 4x zo groot worden. En dat loopt bijzonder hard op. Het is al een gods-wonder dat een crash bij 50 km/u overleefbaar is...
En het wordt eens tijd dat we van het verkeers-ongeluk idee afstappen. Het gaat nl. gewoon om een crash met als voornaamste oorzaak 'chauffeur-error'. In de vliegtuigindustrie worden miljoenen uitgegeven om het aantal doden terug te dringen, terwijl op het wegverkeer het allemaal niet opkan.. Dat is toch ontzettend krom?
Over een ramp in Enschede wordt nog kosten & moeite bespaard, terwijl een week geen dodelijke verkeers-ongelukken meer zoden aan de dijk zou zetten..
Ik weet zeker dat je heel anders over dit soort zaken gaat nadenken als je 1 van je vrienden/familie-leden door een auto-crash om het leven is gekomen. En als ik iemand aanreed terwijl ik te hard reed dan zou ik me dat nooit kunnen vergeven. (ook al was het niet mijn schuld)
Ten eerste over die gemolde flitspalen! Ik stem voor! De beste paal is een gesloopte paal! Waarom? Nou, 99% van die dingen staan er alleen om de kas te spekken. Lijkt me duidelijk dus daar ga ik verder niet op in...
En dan mag je wel zielig gaan doen over je belastingcenten, maar die paal heeft zichzelf al dubbel en dwars terug verdient. Reken maar eens uit: 800 foto's op een rolletje! Kassa! En van je wegenbelasting wordt toch niks terug gedaan aan de infrastructuur dus who cares? Kijk maar naar die karresporen die wij Rijkswegen noemen. Hoera, ik hoorde laatst ook dat er geen nieuwe Rijkswegen bijkomen. Zal goed zijn voor de economie...
Het mollen van palen heeft ook werkelijk nut (niet dat ik het zelf doe). De gemeente Haarlemmermeer bv heeft al besloten geen nieuwe palen meer te plaatsen door het vele vandalisme aan die krengen. Hulde!
Mijn moeder is laatst 2x geflitst en die rijdt als een fossiel! Ze reed de criminele snelheid van 56 km/u op een breed lapje asfalt (oh jee, er mocht eens een kind voorspringen terwijl er geen bebouwing is)...
Over de veiligheid bij hoge snelheid: als iedereen nu gewoon afstand houdt en uit z'n doppen kijkt kan er op zich weinig mis gaan als je bv 150 rijdt ipv 120... De huidige beperking stamt uit de jaren '70 in de tijd van de oliecrisis zonder ABS, kooiconstructies en airbags! Duitsers zijn hoge snelheid gewend en rijden over het algemeen een stuk beter op de snelweg. Die smijten de bak niet naar links met 80 als je er aan komt zeilen met 140...
Hard rijden bevordert ook zeker je anticipatie en concentratie! De harder ik rij de meer let ik op en de verder ik kijk! Als ik achter een inhalende truck hang met 90 dan ga ik dingen doen en let ik niet op!
En nog een punt: waarom worden hardrijders altijd meteen bestempeld als idioten? Ik hou mij in de bebouwde kom vrjiwel altijd netjes aan de snelheid en rij in woonwijken beschaafd 30... Als de situatie mij toelaat wil ik gewoon eens lekker het gas intrappen. Da's trouwens ook vrij goed voor je motor. Af en toe effe de PK's loslaten... We zijn niet allemaal van die puistenkoppen in CRX'jes/Golf-jes/Kadett-jes GSI die 2 dagen het rijbewijs hebben en een fuckin' overpowered wagentje hebben? Fuck that! Ik ben 23 en ik heb 90 PK aan de flikker! Gewoon gemiddeld! Maar dan komt er zo'n 18-jarig broekie in een chiptuned, turbo-voorziene superpowerd fuel-injection Manta mobieltje en dat zal dan allemaal wel goed gaan na een nachtje Mysteryland? Nee dus... maar ik wordt er wel op nagekeken!
Gelukkig ben ik een trotse bezitter van een goede inbouw-radardetector en ik hoef ik mij geen zorgen te maken over de incassopraktijken van Netelenbos en Zalm. Wist je trouwens dat het aantal bekeuringen enkele jaren geleden op 700.000 lag en inmiddels al meer dan 4.000.000 is? Intressant detail he! Quota's halen noem ik dat... En wat krijg je ervoor terug? Geen ene flikker... ja... prins Bernard kan weer een nieuwe Ferrari kopen...
Maaaaaaaazzzzzzzeeeelllssss
quote:Precies! Als ik dronken ben rij ik ook véél beter, want dan weet ik dat ik extra moet opletten
Op vrijdag 06 juli 2001 19:14 schreef 100% Tukker het volgende:
Hard rijden bevordert ook zeker je anticipatie en concentratie! De harder ik rij de meer let ik op en de verder ik kijk!
quote:Dronken rijden moet mogen!
Op vrijdag 06 juli 2001 19:30 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Precies! Als ik dronken ben rij ik ook véél beter, want dan weet ik dat ik extra moet opletten
quote:Dat is appels met peren vergelijken... als je onder invloed bent!?!
Precies! Als ik dronken ben rij ik ook véél beter, want dan weet ik dat ik extra moet opletten
quote:Je bedoelt : Brengen ze minder op neem ik aan.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:45 schreef Lithion het volgende:Lees nou eens! Er staat, ALS ze vernield worden kost het de belastingbetaler alleen maar meer geld.
quote:Nee. Maar ik let niet 100% van de tijd op m'n meter. En die auto's van tegenwoordig laten je ook niet echt het verschil tussen 50 of 55 Km/u merken.
Ja, die paar kilometer die je gemiddeld harder zou kunnen rijden zou ook zoveel uitmaken.
quote:Nou , dat heeft veel te maken met al die flitspalen in Eindhoven. Ff een feitje : Meer dan 90% van de bekeuringen via flitspaal is minder dan 10% te hard.
Je zou hooguit een paar minuten eerder aankomen op je werk (en dan doel ik dus niet op korte ritjes). Daarbij sta je waarschijnlijk toch in de file. En nee, dat wordt niet veroorzaakt doordat je niet hard mag rijden, maar doordat er simpelweg veel te veel auto's op de weg zijn.
Dus bij een limiet van 50 Km/u is dat 55. Probeer jij dat maar eens langer dan 15 minuten te rijden , 50-53 Km/u ik wed dat je doodziek wordt van het op je meterke kijken.
quote:Rot op.
Halleluja!
Te hard rijden vind ik subjectief , niet een kut regeltje dat 50 de limiet is en iedereen boven 53 bekeuren. Bovendien rijdt iedereen wel ooit eens te hard. Het is DUS ontzettend hypocriet om te stellen dat het "eigen schuld , dikke bult" is.
(Guus is tegen hard rijden op zich , alleen vind ik dat je niet moet mauwen als de omgeving het toelaat. Geen 100 per uur bij een school , geen 50 op een 2 keer 3 baansweg in de stad)
* Guus heeft nog NOOIT een snelheidsboete gekregen
quote:Oops , herinner me een bekeuring ineens van 10 jaar terug , 80 per uur in de binnenstad van Deurne (markt) met een vrachtwagen.
Op vrijdag 06 juli 2001 20:46 schreef Guus het volgende:
* Guus heeft nog NOOIT een snelheidsboete gekregen
Maar da's echt de enige
quote:De politie trekt standaard 4 km/u van een gemeten snelheid af voor foutcorrectie.
Op vrijdag 06 juli 2001 20:46 schreef Guus het volgende:
Dus bij een limiet van 50 Km/u is dat 55.
dus iemand met een bon voor 55 km/u reed eigenlijk een gemeten snelheid van 59 km/h
V.
quote:Daarom schreef ik ook 'gemeten snelheid'
Op vrijdag 06 juli 2001 21:22 schreef knorrend_varken het volgende:
Die foutcorrectie kan je er natuurlijk niet zomaar bij optellen, het heet niet voor niets foutcorrectie.
V.
quote:Hey gozer... je hebt niet eens je rijbewijs... verklaart ook meteen je politiek-correcte, burgerlijke Greenpeace/3VO-mening...
Ik zou zeggen: haal je rijbewijs eens een keertje. Rij dan rustig de maximum snelheid (en wel op je teller letten de hele tijd want je bent er zo overheen hoor... trust me... kost maar een paar gram onbewuste kracht op je rechtervoet) en kom over een paar maanden terug voor een reacte...
100% zeker dat je dan al een keer geflits bent op een-of-andere doorgaande weg om 01:30 met 87 km/u waar je 80 mag... en terecht he! Stel dat er een kind over zou steken! De gedachte alleen al... En al die nutteloze brandstof die je hebt vergast... jezus... daar smelt weer een ijsbergje...
Dus.....................
quote:Hey kerel, ik heb m'n rijbewijs al een tijdje en mijn mening zou je waarschijnlijk ook als politiek correct bestempelen... hoe verklaar je dat dan?
Op zaterdag 07 juli 2001 14:05 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Hey gozer... je hebt niet eens je rijbewijs... verklaart ook meteen je politiek-correcte, burgerlijke Greenpeace/3VO-mening...
quote:Oké, is binnen een paar uur van een andere user ook goed? Als jij de hele tijd op je teller moet kijken om te weten hoe hard je rijdt kun je dus echt voor geen meter autorijden. Dan heb je nog totaal geen gevoel voor de auto of voor autorijden op zich. Ik kijk af en toe eens een keer op m'n teller en zit nooit of maar heel af en toe nauwelijks boven de 50/80/120 (en als ik er nauwelijks boven zit wordt ik dus nog niet geflitst omdat de meter een afwijking naar boven heeft). Het hele argument dat je constant op je meter moet kijken is je reinste bullshit. Aan het motorgeluid en de snelheid waarmee de omgeving langszoeft kun je (tenminste, als je een beetje gevoel voor autorijden hebt) goed bepalen hoe hard je rijdt. Dit hele argument zegt meer over jou dan over flitspalen/geflitst worden.
Rij dan rustig de maximum snelheid (en wel op je teller letten de hele tijd want je bent er zo overheen hoor... trust me... kost maar een paar gram onbewuste kracht op je rechtervoet) en kom over een paar maanden terug voor een reacte...
quote:Als je met 87 km/u geflitst wordt rijd je bijna 90 op de teller. Dat verschil merk je ontzettend duidelijk, daar hoef je geen moment voor op je teller te kijken. Daarbij gaat het niet alleen om overstekende kinderen... er zijn een keur van situaties die op kunnen treden waarbij een te hoge snelheid funest kan zijn voor jezelf en voor anderen...
100% zeker dat je dan al een keer geflits bent op een-of-andere doorgaande weg om 01:30 met 87 km/u waar je 80 mag... en terecht he! Stel dat er een kind over zou steken!
Enne, ik heb al een tijd m'n rijbewijs en nog geen één keer geflitst, zonder op m'n snelheidsmeter te kijken. En ja ik kom in 'flits-intensieve gebieden' (Eindhoven, Breda, Tilburg e.d.)... Dat jij geflitst wordt door je gebrekkig gevoel voor autorijden wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
quote:Goed, moet je ook niet klagen over een te hoge benzineprijs...
De gedachte alleen al... En al die nutteloze brandstof die je hebt vergast... jezus... daar smelt weer een ijsbergje...
quote:Dus?
Dus.....................
quote:Hee mongool! Een reactie terug dan maar
Op vrijdag 06 juli 2001 19:14 schreef 100% Tukker het volgende:
Hee eikels... hier dan maar ff een reactie van mij!
quote:Heeft een partij dat in haar verkiezingsprogramma staan dan? Of is er een referendum over?
Ten eerste over die gemolde flitspalen! Ik stem voor!
quote:Weet je wat je nog beter kunt doen om de staatskas niet meer te spekken?! Niet te hard rijden! Ja, het is een vreemde suggestie, maar eigenlijk is het heel logisch. Zolang je niet geflitst wordt hoef je niets aan de staat af te dragen! Mooi toch?
De beste paal is een gesloopte paal! Waarom? Nou, 99% van die dingen staan er alleen om de kas te spekken. Lijkt me duidelijk dus daar ga ik verder niet op in...
quote:Dat is nog geen reden om het te slopen. Jouw auto is waarschijnlijk ook vrij lucratief geweest, omdat je daardoor een bepaalde baan hebt kunnen aannemen waarvoor je veel moet reizen. Mag ik dan ook jouw auto slopen? Of een investering van de kroeg in een flipperkast... als die zich terugverdient heeft mag ie gesloopt worden? Is geen argument natuurlijk...
En dan mag je wel zielig gaan doen over je belastingcenten, maar die paal heeft zichzelf al dubbel en dwars terug verdient.
quote:Pardon? Vergelijk de Nederlandse infrastructuur (genormeerd naar aantal inwoners en bevolkingsdichtheid) eens met die van omringende landen... me dunkt dat we een degelijke infrastructuur hebben. Het feit dat er veel files staan doet daar overigens niets aan af, omdat er nu eenmaal limieten zijn aan wat een wegennet kan dragen.
Reken maar eens uit: 800 foto's op een rolletje! Kassa! En van je wegenbelasting wordt toch niks terug gedaan aan de infrastructuur dus who cares?
quote:Nee, in plaats daarvan gaan ze met mobiele radar-posten werken...
Het mollen van palen heeft ook werkelijk nut (niet dat ik het zelf doe). De gemeente Haarlemmermeer bv heeft al besloten geen nieuwe palen meer te plaatsen door het vele vandalisme aan die krengen. Hulde!
quote:Die laatste twee slaan natuurlijk ook als een tang op een varken. Omdat de kans op dodelijke ongelukken kleiner is geworden mogen er gerust meer ongelukken gebeuren bij een hogere snelheid? Wat een onzin. Ja, ABS heeft veel gedaan voor de veiligheid, maar dat de kans op een dodelijk ongeval kleiner is geworden is geen reden om het aantal ongevallen maar eens op te gaan schroeven.
Over de veiligheid bij hoge snelheid: als iedereen nu gewoon afstand houdt en uit z'n doppen kijkt kan er op zich weinig mis gaan als je bv 150 rijdt ipv 120... De huidige beperking stamt uit de jaren '70 in de tijd van de oliecrisis zonder ABS, kooiconstructies en airbags!
quote:Zoals al eerder gezegd, het beter opletten hoeft geen veiligere situatie te betekenen. Je kijkt weliswaar verder, maar ondertussen leg je in dezelfde tijdsspanne een veel grotere afstand af en heb je nog eens een veel langere remweg ook, waardoor het hele effect van goed opletten (wat ik en met mij vele normale bestuurders bij 120 net zo goed doen) teniet wordt gedaan en er zelfs een nadeligere situatie ontstaat.
Hard rijden bevordert ook zeker je anticipatie en concentratie! De harder ik rij de meer let ik op en de verder ik kijk! Als ik achter een inhalende truck hang met 90 dan ga ik dingen doen en let ik niet op!
quote:Een rekensom... 1 nieuwe Ferrari: fl. 650.000,- (laten we een duur model kiezen)
Wist je trouwens dat het aantal bekeuringen enkele jaren geleden op 700.000 lag en inmiddels al meer dan 4.000.000 is? Intressant detail he! Quota's halen noem ik dat... En wat krijg je ervoor terug? Geen ene flikker... ja... prins Bernard kan weer een nieuwe Ferrari kopen...
Gemiddelde boete-bedrag: +/- fl. 0,20
Beetje onwaarschijnlijk, niet? Wat een bullshit. Die centen stromen allemaal stuk voor stuk terug in de maatschappij. En je hebt het over een toegenomen aantal bekeuringen. Ten eerste: in welke tijdsspanne? Ten tweede: hoeveel snelheidsovertredingen zitten daarbij? Ten derde: hoeveel auto's/agenten zijn er in die tijdsspanne bijgekomen? Ten vierde: Wat is het effect geweest van nieuwe technieken op het aantal boetes?
Beantwoord die vragen en dan wil ik nog wel eens kijken naar die cijfers... voor nu kan ik er in ieder geval verrekte weinig mee.
quote:Doei.
Maaaaaaaazzzzzzzeeeelllssss
Hou er toch mee op, naar iemand die zo hoog van de toren meent te moeten blazen wordt het minst gauw geluisterd.
Trouwens .. het is weer bijna zondag, je mag de weg weer op. Maar nu wel een beetje opletten he ?
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 14:05 schreef 100% Tukker het volgende:[..]
Hey gozer... je hebt niet eens je rijbewijs... *hap hap hap* ..
quote:Ik vind dat je die opmerking als moderator niet moet plaatsen.
Op zaterdag 07 juli 2001 20:38 schreef Zanderrr het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:Tsss... je mag niet spotten met mongooltjes he jongen... en dan ben je ook nog moderator bij het o-zo politiek-correcte Fok! Schaam je!
Op zaterdag 07 juli 2001 17:12 schreef Lithion het volgende:[..]
Hee mongool! Een reactie terug dan maar
[..]Heeft een partij dat in haar verkiezingsprogramma staan dan? Of is er een referendum over?
[..]Weet je wat je nog beter kunt doen om de staatskas niet meer te spekken?! Niet te hard rijden! Ja, het is een vreemde suggestie, maar eigenlijk is het heel logisch. Zolang je niet geflitst wordt hoef je niets aan de staat af te dragen! Mooi toch?
[..]Dat is nog geen reden om het te slopen. Jouw auto is waarschijnlijk ook vrij lucratief geweest, omdat je daardoor een bepaalde baan hebt kunnen aannemen waarvoor je veel moet reizen. Mag ik dan ook jouw auto slopen? Of een investering van de kroeg in een flipperkast... als die zich terugverdient heeft mag ie gesloopt worden? Is geen argument natuurlijk...
[..]Pardon? Vergelijk de Nederlandse infrastructuur (genormeerd naar aantal inwoners en bevolkingsdichtheid) eens met die van omringende landen... me dunkt dat we een degelijke infrastructuur hebben. Het feit dat er veel files staan doet daar overigens niets aan af, omdat er nu eenmaal limieten zijn aan wat een wegennet kan dragen.
[..]Nee, in plaats daarvan gaan ze met mobiele radar-posten werken...
[..]Die laatste twee slaan natuurlijk ook als een tang op een varken. Omdat de kans op dodelijke ongelukken kleiner is geworden mogen er gerust meer ongelukken gebeuren bij een hogere snelheid? Wat een onzin. Ja, ABS heeft veel gedaan voor de veiligheid, maar dat de kans op een dodelijk ongeval kleiner is geworden is geen reden om het aantal ongevallen maar eens op te gaan schroeven.
Daarbij is de huidige snelheidslimiet voor de huidige wegen en de huidige drukte juist goed. Een hogere snelheid zal alleen maar meer files veroorzaken, kun je over een paar jaar daar weer over gaan klagen (of doe je dat nu ook al? Beetje tegenstrijdig lijkt me zo)
[..]Zoals al eerder gezegd, het beter opletten hoeft geen veiligere situatie te betekenen. Je kijkt weliswaar verder, maar ondertussen leg je in dezelfde tijdsspanne een veel grotere afstand af en heb je nog eens een veel langere remweg ook, waardoor het hele effect van goed opletten (wat ik en met mij vele normale bestuurders bij 120 net zo goed doen) teniet wordt gedaan en er zelfs een nadeligere situatie ontstaat.
[..]Een rekensom... 1 nieuwe Ferrari: fl. 650.000,- (laten we een duur model kiezen)
Aantal extra boetes: fl. 3.300.000,-Gemiddelde boete-bedrag: +/- fl. 0,20
Beetje onwaarschijnlijk, niet? Wat een bullshit. Die centen stromen allemaal stuk voor stuk terug in de maatschappij. En je hebt het over een toegenomen aantal bekeuringen. Ten eerste: in welke tijdsspanne? Ten tweede: hoeveel snelheidsovertredingen zitten daarbij? Ten derde: hoeveel auto's/agenten zijn er in die tijdsspanne bijgekomen? Ten vierde: Wat is het effect geweest van nieuwe technieken op het aantal boetes?
Beantwoord die vragen en dan wil ik nog wel eens kijken naar die cijfers... voor nu kan ik er in ieder geval verrekte weinig mee.
[..]Doei.
Over onze infrastructuur. Ik weet niet waar jij woont (zeker in de o-zo belangrijke Randstad), maar in het overgrote deel van het land kunnen er nog knap wat snelwegen/rijstroken bij... take a look at the map zou ik zeggen en je ziet het meteen. Een snelwegtraject Enschede-Doetinchem en Enschede-Zwolle zou niet slecht zijn. Ik heb bijna 2 jaar in Zwolle gewerkt en het is er een chaos over die klote N-weg... en die Randstadters maar klagen over hun 2x5-baans A10... souten...
Jaarlijks wordt er bijna 30 miljard binnengehaald door Den Haag over de rug v/d automobilist en nog geen derde wordt weer aan de infrastructuur besteed! Face it or not... het is zo. Een blik op de site van Verkeer & Waterstaat is ook sneu, want staan ook weinig zinnige projecten op voor de komende decennia. Nederland zal snel verstopt raken en het OV kan het never nooit niet aan... er is dus geen alternatief maar je wordt wel zwaar gestraft!
Over de boetes. Enkele jaren geleden lag het aantal boetes op ongeveer 700.000 per jaar. Vorig jaar lag dit op 4.400.000... rara hoe kan dat? Er is een heksenjacht ontketend door de overheid op de automobilist. Tegenwoordig zie je overal (meestal op de meest belachelijke veilige plekken) van die radarrommel staan. Het aantal verkeersdoden per jaar is maar minimaal gedaald de laatste jaren. En dat terwijl Nederland een behoorlijk veilig land is wat verkeersveiligheid betreft (een v/d beste van Europa)! Zal het met het flitsen te maken hebben, of met het steeds veiliger worden van auto's... De politie schreeuwt om mensen maar ze kloppen wel je geld uit je zak met dat geflits! Ga boeven vangen! En het wordt alleen nog maar erger dus vandaar dat ik 900 piek in een detector heb geinvesteerd... ook al bespaar ik maar 60 piek... fuck them!
Waarom ben ik trouwens (indirect) aansprakelijk voor een idioot van 18 die s'nachts met 200 op een 80 weg tegen een boom aan jakkert? Zeg jij het me? En hoeveel van die ongelukken hadden te maken met alcohol? En hoeveel bejaarden waren het? Nee... het wordt altijd op snelheid gegooid... Nogmaals ik scheur niet door wijken dus een kind zal ik niet snel onder m'n kar hebben. En dan wil ik ook nog niet eens over de opvoeding v/d ouders beginnen want ik kom elke dag langs een basisschool waar die ouders levensmoe zijn met hun auto's...
Ik heb genoeg kilometers in mijn leven gemaakt om het nodige leed op de weg te gezien te hebben en ik weet heus wel waar ik mee bezig ben! Als iedereen oplet maakt het geen fuck uit of ik met 150 km of met 120 km op de snelweg iemand inhaal! Spiegelen en anticiperen, dat moeten we allemaal doen en dat is je geleerd bij je rijles als je het nog weet!
Oh, wat vind je trouwens van een laserende motoragent die op een warme zomermiddag in de schaduw van een viaduct lekker auto's lasert die op een, voor F1 bolides ontworpen, snelweg rijden waar je slechts 100 mag... kan je dan niet beter in een woonwijk gaan spelen met je Star Wars speeltje?
Groetjes
Meeste files fiets ik op m'n gemakje hardlachend langs.
Enige nadeel is die NS die je tussendoor lastigvalt met hun vertragingen, maarja, daar heb ik een makkelijke baas voor
quote:Het verschil tussen rijden met 80 of met 90 per uur is zonder op de teller te kijken absoluut niet 'ontzettend duidelijk' vast te stellen. Zal ook wel aan de auto liggen maar in die van mij is dat zeker niet makkelijk te constateren. Ik zal echt vaak op de teller moeten kijken.
Op zaterdag 07 juli 2001 16:52 schreef Lithion het volgende:
Als je met 87 km/u geflitst wordt rijd je bijna 90 op de teller. Dat verschil merk je ontzettend duidelijk, daar hoef je geen moment voor op je teller te kijken.
En dan nog wat anders. Die flitspalen voorzover geplaatst langs de snelweg [ik heb het nu dus niet over die binnen de bebouwde kom-50km/uur gebied] zorgen alleen maar voor extra gevaar op de weg omdat sommigen het nodig vinden hun snelheid van zeg 110 terug te brengen naar 85 in een paar seconden door vol op de rem te gaan. Weg met die dingen [langs de snelweg].
En over die boetes "wie zijn billen brand , moet op de blaren zitten".
Als jij beslist harder te rijden en daar dus echt wel andere mensen in gevaar brengt dan moet je dus ook maar de consequentie van je acties dragen.
En voor 100% Tukker & Jazper ik persoonlijk hoop dat jullie flink geflitst/ gelasered worden , liefst 80km te hard zodat je voorlopig niet meer rijden kan want als jullie idd rijden zoals jullie zeggen hadden jullie nooit een rijbewijs mogen krijgen imo.
quote:Ik betaal keurig m'n boetes.
Op zondag 08 juli 2001 12:47 schreef dontcare het volgende:
Als jij beslist harder te rijden en daar dus echt wel andere mensen in gevaar brengt dan moet je dus ook maar de consequentie van je acties dragen.
En voor 100% Tukker & Jazper ik persoonlijk hoop dat jullie flink geflitst/ gelasered worden , liefst 80km te hard zodat je voorlopig niet meer rijden kan want als jullie idd rijden zoals jullie zeggen hadden jullie nooit een rijbewijs mogen krijgen imo.
quote:
Op maandag 09 juli 2001 13:23 schreef Odulla het volgende:
En het guppie-met-het-betonblok-voor-z'n-kop-is-weer-terug....
Heerlijk.......
quote:Nee, dat was omdat anderen niet opletten...
Op maandag 09 juli 2001 13:29 schreef Party-pooper het volgende:
En in mijn vroeger buurt woonden dus mensen die hun kind verloren zijn door zo'n etterbak die ook dacht dat ie ook standaard overal 20-30 km sneller mocht als de limiet.
Hardrijders treft geen enkele blaam.
V.
quote:Intelligenter dan jij iig.
Op maandag 09 juli 2001 13:28 schreef Jazper het volgende:
Je vind jezelf nu wel intelligent overkomen dan ?
quote:Ik zit erg veel op de snelweg en maak dus ook erg veel mee met de nederlandse automobilist.
Op maandag 09 juli 2001 13:27 schreef Party-pooper het volgende:
Ik vind dat wel een kromme vergelijking. Jij gaat dus pas opletten als je hardrijd. En als je langzaam rijdt dus niet, wat een kolder. Je hoort altijd op te letten. Basta.
Ik blijf erbij mensen die 20 km of harder te hard rijden, net als alcoholrijders gewoon rijbewijs afpakken, na 1 jaar weer een examen afnemen, gaan ze daarna weer in de fout. Geen rijbewijs meer. Helaas, pindakaas..
Met een behoorlijk afwijkende snelheid inhalen is erg gevaarlijk.
Oogjes open op de snel weg, als je graag netjes wilt rijden en bang bent voor een boete sluit je toch lekker aan in de rij met zekere mensen ?
quote:Ik ben blij voor je dat je dat dan zelf gelooft.
Op maandag 09 juli 2001 13:32 schreef Odulla het volgende:[..]
Intelligenter dan jij iig.
quote:Precies, die worden juist erg scherp doordat ze zo hard rijden. Laat me niet lachen. Het overzicht wordt toch altijd kleiner bij grotere snelheid, dat lijkt me een logisch gevolg van hoge snelheid. Dus je houdt gewoon minder reactie tijd over. Waarom willen ze hier dat niet inzien. En maar steeds blijven emmeren over het opletten..
Op maandag 09 juli 2001 13:32 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee, dat was omdat anderen niet opletten...
Hardrijders treft geen enkele blaam.
V.
quote:Wat een onzin.
Op maandag 09 juli 2001 13:29 schreef Party-pooper het volgende:
En in mijn vroeger buurt woonden dus mensen die hun kind verloren zijn door zo'n etterbak die ook dacht dat ie ook standaard overal 20-30 km sneller mocht als de limiet. Jullie zouden eens met zulke mensen moeten praten ipv hier belachelijke uitspraken te gaan doen.
quote:Heb zo het idee dat Verbal het ook niet zo bedoelde....
Op maandag 09 juli 2001 13:35 schreef Party-pooper het volgende:
Precies, die worden juist erg scherp doordat ze zo hard rijden. Laat me niet lachen.
quote:Het was cynisme, inderdaad...
Op maandag 09 juli 2001 13:37 schreef Odulla het volgende:[..]
Heb zo het idee dat Verbal het ook niet zo bedoelde....
Niet bijtend, maar toch...
V.
quote:En de vergelijking met Frankrijk en Duitseland is ook krom. We hebben in Nederland gewoon te maken met gem veel meer auto's per kilometer snelweg, waardoor we meer rekening met elkaar zullen moeten houden. Of jij dat luek vind of niet..
Op maandag 09 juli 2001 13:32 schreef Jazper het volgende:[..]
Ik zit erg veel op de snelweg en maak dus ook erg veel mee met de nederlandse automobilist.
Vergeleken met Frankrijk en Duitsland is het hier maar triest gesteld met de weggebruiker.
Niet kijken of wel kijken en zich er niets van aantrekken dat er iemand aankomt op de linkse baan.
Hier gaat men gewoon naar links onder het motto: Ja euh, je mag hier niet hard rijden dus je stopt maar !
quote:Als iedereen zich gewoon aan de maximale snelheid van 120 houdt is er toch niets aan de hand, dan heeft iedereen toch dezelfde snelheid.
Oogjes open op de snel weg, als je graag netjes wilt rijden en bang bent voor een boete sluit je toch lekker aan in de rij met zekere mensen ?
quote:Daar gaat het niet om, autorijden is gewenning. Op een gegeven moment jakker jij echt niet alleen meer op de snelweg, maar jakker je ook over provinciale wegen omdat het er toch niet druk is, dus waarom een paar minuten later komen.
Op maandag 09 juli 2001 13:35 schreef Jazper het volgende:[..]
Wat een onzin.
Ik kom over het algemeen geen spelende kinderen tegen op de snelweg, is dat wel het geval is het idd de schuld van de ouders.
quote:Weet ik wel, maar die belachelijke ideeen die hier geuit worden, van ik let altijd op, mij gebeurt dat nooit. Je zal ze de kost geven die dat allemaal gezegd hebben, waarna het toch mis gaat.
Op maandag 09 juli 2001 13:37 schreef Odulla het volgende:[..]
Heb zo het idee dat Verbal het ook niet zo bedoelde....
quote:...en dan kun je ze de kots geven...
Op maandag 09 juli 2001 13:45 schreef Party-pooper het volgende:
V.
quote:Ik sta echt helemaal achter jouw mening, geloof me. Ik heb vaak genoeg geprobeerd om hier op Fok (en daar buiten om ook) mensen de domheid ervan in te laten zien. Maar kennelijk lopen die met z'n allen met een betonblok voor hun kop.
Op maandag 09 juli 2001 13:45 schreef Party-pooper het volgende:
Weet ik wel, maar die belachelijke ideeen die hier geuit worden, van ik let altijd op, mij gebeurt dat nooit. Je zal ze de kost geven die dat allemaal gezegd hebben, waarna het toch mis gaat.
Het helpt ook niet door te zeggen dat ik ooit te hard reed... maar dat ik door een ongeluk weer inzie dat ik niet onsterfelijk ben en dat door één domme fout van een ander (en ik lette echt heel goed op) je leventje totaal overhoop kan worden gehaald.
Als je tenminste het geluk hebt dat je nog een leventje hebt...
Weet niet waar jij woont, anders moet je eens voor de lol naar Hilversum rijden, kan je precies een plek aanwijzen waar een jongen van 24 jaar een ongeluk heeft veroorzaakt doordat hij te hard reed.
Hij kan het helaas niet zelf navertellen.
quote:Ja, maar dat was de schuld van dat hek, dat niet oplette...
Op maandag 09 juli 2001 13:57 schreef Odulla het volgende:
Weet niet waar jij woont, anders moet je eens voor de lol naar Hilversum rijden, kan je precies een plek aanwijzen waar een jongen van 24 jaar een ongeluk heeft veroorzaakt doordat hij te hard reed.
Hij kan het helaas niet zelf navertellen.
(zit er trouwens nog geen 200 meter vandaan)
V.
quote:En gelukkig treed hier dan weer een andere regel in werking, opletten heet die.
Op maandag 09 juli 2001 13:42 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Pas als jij er aan komt jakkeren en er is een ander die zich gewoon aan de snelheid houdt. Als die ander dan uitgaat van 120km/h voor iederen, dan hebben jullie een probleem ja. Maar dat is toch niet zijn schuld. Hij houdt zich keurig aan de regels.
quote:Weet je wel dat er ook heel veel onoplettende bomen in het land zijn te vinden, die krengen kunnen gewoon niet uit hun doppen kijken joh.
Op maandag 09 juli 2001 14:03 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, maar dat was de schuld van dat hek, dat niet oplette...
(zit er trouwens nog geen 200 meter vandaan)
V.
quote:Dat is meer een vooroordeel dan een conclusie.
Op maandag 09 juli 2001 13:43 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Daar gaat het niet om, autorijden is gewenning. Op een gegeven moment jakker jij echt niet alleen meer op de snelweg, maar jakker je ook over provinciale wegen omdat het er toch niet druk is, dus waarom een paar minuten later komen.
quote:Nee, voor je het weet steken die huftertjes over...
Op maandag 09 juli 2001 14:07 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Weet je wel dat er ook heel veel onoplettende bomen in het land zijn te vinden, die krengen kunnen gewoon niet uit hun doppen kijken joh.
V.
quote:Mijn moderator-zijn heeft niets te maken met de uitspraken die ik hier doe. Ik antwoord op mijn manier... dat deed ik zo voordat ik moderator was en dat doe ik zo nu dat ik moderator ben... als ik over de schreef ga krijg ik dat ook wel te horen. Verder antwoord ik alleen maar in dezelfde toon als jouw reply, zodat we wel een beetje op hetzelfde niveau zitten... anders ga je dadelijk nog beweren dat ik arrogant ben.
Op zaterdag 07 juli 2001 20:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Tsss... je mag niet spotten met mongooltjes he jongen... en dan ben je ook nog moderator bij het o-zo politiek-correcte Fok! Schaam je!
quote:Jammer, maar helaas, ik woon in het mooi zuid-oosten van het land, vlakbij de Belgische grens. En doordat ik zo vaak in België kom, kan ik je zeggen dat de kwaliteit van onze infrastructuur vele malen hoger is dan dat van omringende landen. Frankrijk heeft wel goede wegen, maar dat zijn wel de Péages... dokken dus, maar dat ziet de Nederlander ook weer niet zitten.
Over onze infrastructuur. Ik weet niet waar jij woont (zeker in de o-zo belangrijke Randstad), maar in het overgrote deel van het land kunnen er nog knap wat snelwegen/rijstroken bij... take a look at the map zou ik zeggen en je ziet het meteen.
Verder is Nederland al flink volgebouwd met wegen. Je kunt hier onderhand nergens meer een cirkel meet een straal van een kilometer plaatsen, zonder dat je daarbij een weg doorkruist. Daarbij is uitbreiding het wegennet afhankelijk van het gebruik ervan. Inderdaad kunnen er nog snelwegen genoeg bij, dat past zeker nog, maar zolang het geen nut heeft gebeurt het ook niet. Waarom zou je een weg aanleggen als het geen problemen oplost?
Daarbij hebben studies aangetoond dat het toevoegen van een extra rijbaan, het aantal files nauwelijks afneemt. Juist doordat dit proces zo dynamisch verloopt... grotere snelheidsverschillen zullen daarbij nog meer files veroorzaken.
Bijkomend punt is nog, dat uitbreiding van het wegennet een vicieuze cirkel in gang zet. Een snelweg wordt uitgebreid, waardoor bedrijven rondom die snelweg (en de economie in het algemeen) weer meer kunnen groeien. Dus het wordt weer drukker op de wegen. Grotere drukte op de wegen, betekent weer meer files en dus het wegennet weer meer uitbreiden... waar houdt het op?
quote:En wat doet het toevoegen van een rijbaan (eventueel)? Het vermindert de gevolgen, maar pakt het probleem niet aan. Ik heb jarenlang elke dag voor Eindhoven in de file gestaan en in de loop der jaren heb ik het flink erger zien worden. Het probleem is niet dat het wegennet te klein is, het probleem is dat het veel te druk is op de wegen. Als ik stuk voor stuk grote auto's voorbij zie rijden met daarin steeds 1 persoon, weet ik zeker dat het aantal files flink verminderd zou kunnen worden als men eens bij elkaar in de auto zou gaan zitten.
Een snelwegtraject Enschede-Doetinchem en Enschede-Zwolle zou niet slecht zijn. Ik heb bijna 2 jaar in Zwolle gewerkt en het is er een chaos over die klote N-weg... en die Randstadters maar klagen over hun 2x5-baans A10... souten...
quote:Zegt helemaal niks. Boetes en accijnzen hoeven natuurlijk niet alleen maar aan de infrastructuur besteed te worden. Niet het aantal boetes moet het budget van de infrastructuur bepalen, maar de behoefte die er bestaat. Als er geen reden is om de infrastructuur te vernieuwen, maar automobilisten rijden wel te hard, is het toch onzinnig om de infrastructuur toch uit te bereiden. Als je een boete krijgt geld dat als straf voor jou (door jezelf), maar dat betekent nog niet dat het een directe oorzaak van het wegennet is en dat daarom daaraan dat geld besteed moet worden.
Jaarlijks wordt er bijna 30 miljard binnengehaald door Den Haag over de rug v/d automobilist en nog geen derde wordt weer aan de infrastructuur besteed!
quote:Nee hoor, de enige die je straft ben jezelf. Een gebrek aan vervoersalternatieven betekent voor het gros van de Nederlanders nog steeds niet automatisch een accept-giro op de mat vanwege te hard rijden. Dat heb je helemaal zelf in de hand. Dit is simpel de schuld afschuiven op totaal niet ter zake doende factoren.
Face it or not... het is zo. Een blik op de site van Verkeer & Waterstaat is ook sneu, want staan ook weinig zinnige projecten op voor de komende decennia. Nederland zal snel verstopt raken en het OV kan het never nooit niet aan... er is dus geen alternatief maar je wordt wel zwaar gestraft!
quote:Ja dat vroeg ik dus. En vertel me nou ook eens de rest wat ik wilde weten, want hier kan ik dus opnieuw niks mee.
Over de boetes. Enkele jaren geleden lag het aantal boetes op ongeveer 700.000 per jaar. Vorig jaar lag dit op 4.400.000... rara hoe kan dat?
Ten eerste: in welke tijdsspanne? Ten tweede: hoeveel snelheidsovertredingen zitten daarbij? Ten derde: hoeveel auto's/agenten zijn er in die tijdsspanne bijgekomen? Ten vierde: Wat is het effect geweest van nieuwe technieken op het aantal boetes?
quote:Zegt wederom helemaal niks. Verkeersdoden worden niet alleen veroorzaakt door te hard rijden, dus kun niet zomaar stellen dat die radarrommel niet werkt. Het aantal automobilisten met alcohol op achter het stuur is bijvoorbeeld ook toegenomen. Daarbij is het veel drukker op de wegen, dus zal het aantal verkeersdoden ook toenemen. Leeg argument dus, zolang je er geen oorzaak/gevolg aan kunt verbinden.
Er is een heksenjacht ontketend door de overheid op de automobilist. Tegenwoordig zie je overal (meestal op de meest belachelijke veilige plekken) van die radarrommel staan. Het aantal verkeersdoden per jaar is maar minimaal gedaald de laatste jaren.
quote:Dat zeiden die doden dus ook allemaal...
Ik heb genoeg kilometers in mijn leven gemaakt om het nodige leed op de weg te gezien te hebben en ik weet heus wel waar ik mee bezig ben!
quote:Jep, dat weet ik nog zeker. Hé, over rijles gesproken. Toen is je ook geleerd dat je 120 mocht op de snelweg of niet?
Als iedereen oplet maakt het geen fuck uit of ik met 150 km of met 120 km op de snelweg iemand inhaal! Spiegelen en anticiperen, dat moeten we allemaal doen en dat is je geleerd bij je rijles als je het nog weet!
quote:Daar heb jij weer gelijk in, het hek had daar ook helemaal niet mogen komen.
Op maandag 09 juli 2001 14:03 schreef Verbal het volgende:
Ja, maar dat was de schuld van dat hek, dat niet oplette...(zit er trouwens nog geen 200 meter vandaan)
V.
Ah, een Gooische inwoner
200... Dat is ongeveer de snelheid die wordt geschat waarmee hij verongelukt is, het waren collega's van de man van een vriendin van mij.
quote:200 meter per uur? Neuh, dan had dat hek het wel overleefd...
Op maandag 09 juli 2001 14:44 schreef Odulla het volgende:
200... Dat is ongeveer de snelheid die wordt geschat waarmee hij verongelukt is
V.
quote:
Op maandag 09 juli 2001 14:46 schreef Verbal het volgende:
200 meter per uur? Neuh, dan had dat hek het wel overleefd...V.
quote:Waar zie je dan precies het nut niet van in en waarom?
Op maandag 09 juli 2001 15:35 schreef Jazper het volgende:
Hoe lang gaan we nog door ? Ik snap best wat je wil duidelijk maken maar ik zie het nut er gewoon niet van in.
Mijn keuze.
Je hebt je rijbewijs en ik vind dat je dan ook best zelf situaties goed genoeg kan inschatten.
Je weet dat je niet alleen op de weg bent dus opletten moet je toch.
Dat er door hardrijders op de snelweg de meeste ongelukken veroorzaakt worden heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen, zelfs de stichting 3VO niet.
Er wordt alleen maar geroepen dat het zo is, de zogenaamde bewijzen blijven alleen onder tafel.
quote:Het behalen van je rijbewijs zegt maar heel weinig over je rijvaardigheid. Er zijn mensen die drie keer op geweest zijn en het papiertje maar net op het randje gehaald hebben... je gaat toch niet beweren dat die even goed situaties in kunnen schatten als mensen die het in één keer gehaald hebben in 20 lessen?
Op maandag 09 juli 2001 18:26 schreef Jazper het volgende:
Je hebt je rijbewijs en ik vind dat je dan ook best zelf situaties goed genoeg kan inschatten.
Je weet dat je niet alleen op de weg bent dus opletten moet je toch.
Daarbij kennen mensen die pas hun rijbewijs hebben het gedrag van de auto niet voldoende en al helemaal niet bij hoge snelheden. Als je al een paar jaar in dezelfde auto rijdt kun je het weggedrag feilloos aanvoelen en leer je ook te luisteren naar je auto. Als je jong bent zul je dat zeker nog niet goed kunnen, dus het hebben van een rijbewijs zegt in feite niets over je kunne wat betreft autorijden.
quote:Nee, dat heeft ook niemand gezegd. Maar dat hardrijden vaak een oorzaak is van ongelukken, dat hoor je maar al te vaak. Uit de bocht gevlogen, achterop een file geknald, klapband bij hoge snelheid... hoge snelheid is vaak een oorzaak van dodelijke ongelukken en alleen al daarom moet het beheerst worden. Dat het niet het meerendeel van de ongelukken vormt doet daar niets af. Het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om oorzaak --> gevolg... en zolang te hoge snelheid vaak een oorzaak is van dodelijke ongelukken met daarbij ook onschuldige slachtoffers mogen ze van mij zoveel flitsen als ze willen.
Dat er door hardrijders op de snelweg de meeste ongelukken veroorzaakt worden heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen, zelfs de stichting 3VO niet.
Of ga je nu ook zeggen dat iedereen zelf maar uit moet maken met hoeveel drank op ze achter het stuur gaan zitten? Immers, dat alcohol de meeste ongelukken veroorzaakt is ook nog nooit bewezen.
quote:Zie boven. Het gaat er niet om of het de meeste ongelukken veroorzaakt, maar of het überhaupt ongelukken veroorzaakt.
Er wordt alleen maar geroepen dat het zo is, de zogenaamde bewijzen blijven alleen onder tafel.
quote:Geef maar eens aan waarom...
Op maandag 09 juli 2001 23:46 schreef Jazper het volgende:
Lithion, je hebt ongelijk.
quote:En Jazper is verkeersveiligheidsdeskundige en heeft verstand van....
Op maandag 09 juli 2001 23:46 schreef Jazper het volgende:
Lithion, je hebt ongelijk.
Je bent vast heel goed in het verzinnen en vertellen van mooie vooral erg lange verhalen.
Probeer na te denken over dingen waar je wel verstand van hebt.
Truste.
quote:jammer dat je op de vraag van iemand die ca. 10 miljoen km er op heeft zitten niet in gaat, Jazper.
Op maandag 09 juli 2001 23:59 schreef Jazper het volgende:
Dat merk ik op uit je steeds meer verdedingende teksten.
Probeer eerst je eerste 100.000KM eens te halen en herzie je teksten dan nog es.
Je praat puur theoretisch, precies op een manier zoals er al teveel beslissingen genomen worden in dit land.
Allemaal leuk bedacht op papier, maar praktisch gezien een blunder.
quote:Probeer eens argumenterende, verklarende of reagerende teksten. Defensief ben ik nergens.
Op maandag 09 juli 2001 23:59 schreef Jazper het volgende:
Dat merk ik op uit je steeds meer verdedingende teksten.
quote:Dat hoef ik niet, aangezien er andere (inmiddels dode) mensen die honderduizend kilometer hebben gereden en precies hetzelfde dachten als jij. Als die nog een kans hadden gehad om een mening te geven, zouden ze de mijne precies ondersteunen. Blijkbaar leren sommige mensen pas als ze de pijp uit gaan...
Probeer eerst je eerste 100.000KM eens te halen en herzie je teksten dan nog es.
quote:Voor de derde keer, geef dan maar eens tegenargumenten. Ga er dan eens op in als ik het zo verkeerd zie.
Je praat puur theoretisch, precies op een manier zoals er al teveel beslissingen genomen worden in dit land.
Allemaal leuk bedacht op papier, maar praktisch gezien een blunder.
quote:En hoe wil je dit antwoord noemen dan ?
Op dinsdag 10 juli 2001 00:19 schreef Lithion het volgende:[..]
Probeer eens argumenterende, verklarende of reagerende teksten. Defensief ben ik nergens.
quote:He ja joh als alle doden konden gaan praten zou er in de wereld wel weer een hoop kunnen gaan veranderen, die hebben het namelijk van dichtbij mee gemaakt.
[..]Dat hoef ik niet, aangezien er andere (inmiddels dode) mensen die honderduizend kilometer hebben gereden en precies hetzelfde dachten als jij. Als die nog een kans hadden gehad om een mening te geven, zouden ze de mijne precies ondersteunen. Blijkbaar leren sommige mensen pas als ze de pijp uit gaan...
quote:Tuurlijk heeft rijervaring niets te maken met dit alles, dat zie je op een doorsnee zondag wel op de A2.
Daarbij zijn een aantal van mijn argumenten algemeen van toepassing en heb je daar geen rijervaring voor nodig. Daar is onderzoek naar gedaan, dat zijn harde feiten. Je kunt nog zoveel kilometer hebben gereden als je wilt, maar je kunt niet ontkennen dat te hard rijden vaak een oorzaak is van ongelukken, dat harder rijden op de snelweg geen positieve invloed op de doorstroming heeft, dat het hebben van een rijbewijs een goede maatstaf is voor het kunnen rijden, dat het 'beter opletten' bij hoge snelheden niet de nadelen compenseert etc. etc.
quote:Sorry, tegenARGUMENTEN zijn hier niet van toepassing.
En anders wil ik wel eens wat tegenargumenten zien, want die heb ik je hier nog geen één keer zien posten. Losse niet-onderbouwde kreten en commentaren op de lengte van mijn replies, meer niet.
[..]Voor de derde keer, geef dan maar eens tegenargumenten. Ga er dan eens op in als ik het zo verkeerd zie.
quote:Het heeft alles met deze discussie te maken. Wil je praten over hard rijden, dan moet je ook praten over de gevolgen daarvan en één van de eerst in het oog springende gevolgen zijn de mensen die omgekomen zijn bij een verkeersongeluk als gevolg van een te hoge snelheid.
Op dinsdag 10 juli 2001 08:25 schreef Jazper het volgende:
He ja joh als alle doden konden gaan praten zou er in de wereld wel weer een hoop kunnen gaan veranderen, die hebben het namelijk van dichtbij mee gemaakt.
Leuk bedacht, het heeft alleen niets met deze discussie te maken.
quote:*zucht*
Tuurlijk heeft rijervaring niets te maken met dit alles, dat zie je op een doorsnee zondag wel op de A2.
Wat ik dus al zei, je praat puur theoretisch.
In de praktijk val je bij je eerste argument al om.
Daarbij heb ik nog geen 100.000 kilometer erop zitten, maar dat wil niet zeggen dat ik geen rijervaring heb. In 50.000 km kun je evenveel verkeerssituaties zijn tegengekomen als iemand die 100.000 kilometer heeft gereden. Afstand zegt maar deels iets over de mate van rijervaring. Daarbij zijn er in dit topic enkele mensen met wel degelijk die mate van rijervaring die mijn woorden onderschrijven, dus kom niet met het argument aan dat het theorie is en dus niet toepasbaar. Onderzoeken (ook in de praktijk) tonen keer op keer hetzelfde aan als wat ik zeg en onderzoeken zeggen bij mijn weten nog altijd veel meer dan de mening van één automobilist.
quote:Zwaktebod. Als het niet eens een argument is moet het doodsimpel zijn om het tegen te spreken, maar blijkbaar KUN je dat niet.
Sorry, tegenARGUMENTEN zijn hier niet van toepassing.
Wat jij aandraagt is namelijk pure fictie en heeft nog niet de geur van een goed argument.
KOM eerst maar eens met een echt argument, dan zal ik je een tegenargument geven.
By the way... waarom reageer je eigenlijk niet op Odulla d'r post? Een beter praktijk-voorbeeld vind je hier niet...
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 10-07-2001 09:41]
quote:Ik zou het misschien wel kunnen, maar je inspireert me totaal niet met je herhalingen en dus kan het gewoon niet opbrengen om fatsoenlijk op zulke onzin te reageren.
Op dinsdag 10 juli 2001 09:32 schreef Lithion het volgende:[..]
[..]
[..]Zwaktebod. Als het niet eens een argument is moet het doodsimpel zijn om het tegen te spreken, maar blijkbaar KUN je dat niet.
quote:Hoe vaak is dat verhaal al over de kop gegaan ?
By the way... waarom reageer je eigenlijk niet op Odulla d'r post?
quote:Inderdaad ja, en daarom lach ik me ook rot hier.
Een beter praktijk-voorbeeld vind je hier niet..
win/win situatie
Man je komt hier over met een air alsof je een hele zak aardappelen in je keel hebt, maar je kraamt dingen uit die net zo onziinng zijn als het gemiddelde plan van Tineke Netelenbos.
Corus zou wel weer wat aan je hebben.
quote:Verder:
Op maandag 09 juli 2001 13:32 schreef Jazper het volgende:
[..]
quote:Aha, heb je een concentratieprobleem ofzo, dat je deze 'lange' tekst niet door komt? Zou ik nogal sneu vinden als je je niet lang genoeg kunt concentreren om deze tekst te lezen, maar ondertussen wel gaat beweren dat je goed kunt opletten als je hard aan het rijden bent.
Op dinsdag 10 juli 2001 10:01 schreef Jazper het volgende:
Ik zou het misschien wel kunnen, maar je inspireert me totaal niet met je herhalingen en dus kan het gewoon niet opbrengen om fatsoenlijk op zulke onzin te reageren.
Probeer om te beginnen je tekst eens wat in te korten misschien dat er dan wat meer mensen zijn die het lezen.
quote:*zucht*x2
Inderdaad ja, en daarom lach ik me ook rot hier.
Omdat er zoveel conclusies getrokken worden uit 1 overdreven voorbeeld.
* Lithion gaat eens wat aandelen Corus kopen
En hier in Nederland zo hard rijden als je zelf wilt? Dat zou dus nooit werken. Ik weet dat het in Duitsland wel vaak mag, maar dat land is nogal anders kwa verkeerstoestand.
Ten eerste zijn de wegen daar breder. In Nederland zijn de wegen te smal op echt heel hard te rijden. Bovendien zijn ze nog te bochtig ook. Verder is er in Nederland meer en dus ook meer langzaam verkeer in de vorm van vrachtauto's, auto's met caravans en aanhangers etc op de snelweg.
Maar belangrijkste argument om niet zo hard te rijden als je zelf wil, is niet omdat jezelf ms een slechte hardrijder zou zijn, maar omdat vrijwel niemand zichzelf een slechte hardrijder zal vinden en dus ook de mensen die eik nu al niet kunnen autorijden (en je ziet er dagelijks meer dan genoeg op de weg) nog harder en dus nog gevaarlijker gaan rijden.
Tevens kan ik zo goed opletten alst maar kan, dan nog heb ik een debiele actie van een ander niet in de hand en goed opletten is derhalve een vermindering van de kans dat je iets overkomt, maar absoluut geen uitsluiting. En dan kun je echt beter 120 rijden dan 170...
En als je zo nodig hard wilt rijden, ff wachten nog, over een aantal jaar kun je hier met de Hogesnelheidstrein
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 10-07-2001 10:14]
quote:Kan het nog een grotere klerezooi worden dan het nu al is ?
Op dinsdag 10 juli 2001 10:15 schreef Party-pooper het volgende:
Jazper, kun je niet inzien dat als we iedereen maar op eigen inzicht zijn snelheid laten bepalen zonder wettelijke regels dat het dan 1 grote klere zooi wordt op de Nederlandse weg.
quote:Als iedereen zijn eigen snelheid mag bepalen wel ja, ik denk dat er nog heel wat gefrusteerde sportwageneigenaars zijn die met het grootste plezier het gaspedaal tot op de bodem zouden willen indrukken..
Op dinsdag 10 juli 2001 10:17 schreef Jazper het volgende:
Kan het nog een grotere klerezooi worden dan het nu al is ?
quote:Sgoed jongen...
Op dinsdag 10 juli 2001 10:17 schreef Jazper het volgende:
Lithion met het oog op jouw overtuigende argumenten negeer ik je even.
quote:Gaat dit over de wegen in het algemeen, de snelwegen in het bijzonder, of over je hoofd mbt dit onderwerp?
Op dinsdag 10 juli 2001 10:17 schreef Jazper het volgende:Kan het nog een grotere klerezooi worden dan het nu al is ?
* DIGGER gaat voortaan maar eens geld geven aan collectanten voor het selectief blindengeleidefonds
quote:WOEHA ! Tobberd.
Op dinsdag 10 juli 2001 10:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Sgoed jongen...
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 10:51 schreef Odulla het volgende:
Heb trouwens wel de perfecte oplossing voor het onklaar maken van iig 1 flitspaal: Jazper als jij nu eens, als er verder niemand op de snelweg is, met een vaartje van 200 km per uur zo'n flitspaal ramt. Zijn we van 1 flitspaal én 1 gevaar-op-de-weg af.
quote:Ach dan ben ik natuurlijk ook weer de beroerdste niet en neem jou met alle plezier mee in m'n avontuur. Wens je zoiets altijd toe aan mensen als je het niet kan winnen ?
Op dinsdag 10 juli 2001 10:51 schreef Odulla het volgende:
Heb trouwens wel de perfecte oplossing voor het onklaar maken van iig 1 flitspaal: Jazper als jij nu eens, als er verder niemand op de snelweg is, met een vaartje van 200 km per uur zo'n flitspaal ramt. Zijn we van 1 flitspaal én 1 gevaar-op-de-weg af.
quote:Nee hoor, dat wens ik alleen maar mensen toe die te hard rijden en een betonblok voor hun kop hebben.
Op dinsdag 10 juli 2001 10:55 schreef Jazper het volgende:
Ach dan ben ik natuurlijk ook weer de beroerdste niet en neem jou met alle plezier mee in m'n avontuur. Wens je zoiets altijd toe aan mensen als je het niet kan winnen ?
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 11:25 schreef Odulla het volgende:[..]
Nee hoor, dat wens ik alleen maar mensen toe die te hard rijden en een betonblok voor hun kop hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 10-07-2001 11:35]
quote:Wens je zoiets altijd toe aan mensen als je het niet kan winnen ?
Op dinsdag 10 juli 2001 11:32 schreef Jazper het volgende:
quote:Nee, maar nu is het meer omdat je met niets beters komt dan een persoonlijke aanval.
Op dinsdag 10 juli 2001 11:37 schreef Odulla het volgende:[..]
Wens je zoiets altijd toe aan mensen als je het niet kan winnen ?
Ten eerste, beste Party Pooper... volgens mij heb je gisterenavond een leuk feestje gehad waar je nogal veel chemische rotzooi door je neus hebt gehaald ofzo... je beweert dus dat wij overal maar lekker 20 a 30 km/u te hard jakkeren... sneu voor je... Ik zal het dan nog maar 1x voor je typen (dus lees het maar goed)... binnen de bebouwde kom rij ik netjes 50 (of 30), soms zelfs nog langzamer (wauw... en dat voor zo'n aso als ik)! Dus... lezen makker... het valt best mee hoor.... zelfs een aso als ik kan het...
Ten tweede... buiten de bebouwde kom. Zoals een ieder wel zal weten staan hier vaak van die rare bruin/groene gevallen langs de weg... bomen noemen ze dat. En een boom geeft niet mee... Een beetje automobilist heeft in zijn leven al heel wat 'geschaafde' bomen gezien (aldaniet met bloemetjes) en zal zich dus 2x bedenken voordat 'ie het gas op de F1-stand zet . Ik ben dus zo iemand die respect heeft voor die boompjes en zeker niet met > 100 km/u daar langs zal gaan jakkeren.
Als een-of-andere puistenkop in een getunede Golf I denkt dat hij daar wel met 180 km/u kan jagen, en zich vervolgens tegen een boom aan plakt... dan heb ik daar geen fuck mee te maken. Maar nee, jullie scheren ons weer allemaal over 1 kam.
Je bent zeker ook een fietser die s'avonds zonder licht met z'n 3-en naast mekaar fiets... ach... da's niet zo gevaarlijk...
Nog ff een laatste punt (want ik moet zo helaas vort)... de veiligheid van de nederlandsche wegen. De politie flitst op de wegen onder het mom van milieu en veiligheid. Waarom plant men dan bomen op 20 cm. van een nieuwe 80-weg (laatst gezien)? Vragen om problemen?
Ik woon in nieuwbouwwijk A en naast deze wijk is een andere nieuwbouwwijk, B, gebouwd. Om al het verkeer van A & B op de doorgaande weg te krijgen heeft men het verstand gehad om al het verkeer van deze 2 wijken maar effe dwars door wijk B te leiden. Dat terwijl er een leuk alternatief achteraf weggetje is waar slechts 3 huizen langs staan... jaja... veiligheid voor alles. En dan moet je ook nog langs een basisschool, waarbij de ingang in een lange, doordraaiende bocht is gebouwd... errug handig en kindvriendelijk. Niet dus...
Let eens een beetje op op de weg en je zal zien dat verkeersveiligheid door de overheid zelf stukken beter kan!
En dan weer ff over de maximumsnelheid... ik weet niet of jullie het weten, maar de wegbeheerder van de betreffende gemeente bepaald de maximum snelheid. Neem bv 2 identieke wegen. Het kan best zijn dat je daar van gemeente A 80 mag, en van gemeente B 60... het is maar net welke geitenwollensokkendragende idioot wegbeheerder is in die gemeente...
En sneu voor je kenissen die een kind hebben verloren... but it wasn't me (zei Shaggy ook al)...
Dus...
Niet al te theoretisch denken beste mensen... dat werkt niet zo (zie Netelenbos)...
Meer asfalt en een politie waar je respect voor kan hebben... dat hebben we nodig. Niemand heeft nog respect voor de politie tegenwoordig! Door die hetze tegen de automobilist werkt de politie alleen zichzelf tegen. Tipgevers laten het afweten, mensen geloven niet meer in de politie... het heeft allemaal al in de krant gestaan.
Nog effe heel snel een laatste punt. Onlangs is hier de Rijksweg A35 verlengd (bij Enschede). Op dit nieuwe stuk mag je slechts 100 (terwijl het echt mega-veilig is aangelegd). Toen ik ooit Verkeer & Waterstaat belde om te vragen of dit ooit nog 120 km/u werd, kreeg ik de projectleider (!!!) aan de lijn. Dacht je dat deze het antwoord wist? NEE! Hij moest eerst 5 minuten nadenken voordat 'ie uberhaubt wist over welke snelweg ik het had... wat een gannef...te triest voor woorden... en het antwoord wist 'ie ook al niet. Maar je ziet daar wel altijd een copper met z'n Star Wars lasergun onder het viaductje staan, in naam van veiligheid en milieu... t'is maar goed dat ik een Bel 915 in m'n wagen heb hangen... ik bloas er gewoon lekker 150... lekker belangrijk...
Dus...
quote:Daar gaat deze hele discussie over: wij hopen gewoon dat jij gaat inzien dat jouw rijgedrag gewoon gevaarlijk is. En dan klopt het idd dat je dat ziet als een persoonlijke aanval, jij bent diegene die gevaarlijk rijgedrag vertoond.
Op dinsdag 10 juli 2001 11:38 schreef Jazper het volgende:
Nee, maar nu is het meer omdat je met niets beters komt dan een persoonlijke aanval.
Je was al saai en nu ook nog slaapverwekkend.
Joh, blijf gewoon lekker rond rijden zoals je nu rijdt, ik hoop alleen dat je er een keer achterkomt dat het gewoon dom, puberaal gedrag is. Betrek er anderen alleen effe niet bij als je een ongeluk veroorzaakt, wil je?
quote:Dus.... jij bent net zo naief als Jazper?
Op dinsdag 10 juli 2001 11:45 schreef 100% Tukker het volgende:
Blat, blaat, blaat....Dus...
quote:Hij reed minimaal 100 a 120 in ieder geval.
Op dinsdag 10 juli 2001 10:01 schreef Jazper het volgende:
Hoe vaak is dat verhaal al over de kop gegaan ?
Hoe groot zal de olifant al zijn ?
-Hij zal wel te hard gereden hebben ..-
Misschien reed die man wel netjes 100 of 120 en voordat het verhaal het dorp uit was reed ie 200.
V.
quote:Jij vind het allemaal een veel groter probleem dan ik.
Op dinsdag 10 juli 2001 11:46 schreef Odulla het volgende:[..]
Blaat blaat blaat
quote:Je mag ook niet dronken zijn in het openbaar... toch doen mensen dit (waarschijnlijk jij ook). Stel ik dan meteen dat je een gevaar voor de mensheid bent, omdat je misschien agressief bent onder invloed? Je reinste stierenstront! Er zijn mensen die agressief worden van alcohol, je hebt mensen die het niet worden (zoals ik). Punt uit! Er zijn mensen die 'verstandig' hard rijden en je hebt idioten die hard rijden... lijkt me duidelijk!
Op dinsdag 10 juli 2001 10:14 schreef DIGGER het volgende:
Over flitspalen zeuren is overigens onzinnig. Je hebt je aan de snelheid te houden in principe. Doe je dat niet, fijn, je eigen keuze, maar dan moet je niet janken als je geflitst wordt.En hier in Nederland zo hard rijden als je zelf wilt? Dat zou dus nooit werken. Ik weet dat het in Duitsland wel vaak mag, maar dat land is nogal anders kwa verkeerstoestand.
Ten eerste zijn de wegen daar breder. In Nederland zijn de wegen te smal op echt heel hard te rijden. Bovendien zijn ze nog te bochtig ook. Verder is er in Nederland meer en dus ook meer langzaam verkeer in de vorm van vrachtauto's, auto's met caravans en aanhangers etc op de snelweg.
Maar belangrijkste argument om niet zo hard te rijden als je zelf wil, is niet omdat jezelf ms een slechte hardrijder zou zijn, maar omdat vrijwel niemand zichzelf een slechte hardrijder zal vinden en dus ook de mensen die eik nu al niet kunnen autorijden (en je ziet er dagelijks meer dan genoeg op de weg) nog harder en dus nog gevaarlijker gaan rijden.
Tevens kan ik zo goed opletten alst maar kan, dan nog heb ik een debiele actie van een ander niet in de hand en goed opletten is derhalve een vermindering van de kans dat je iets overkomt, maar absoluut geen uitsluiting. En dan kun je echt beter 120 rijden dan 170...
En als je zo nodig hard wilt rijden, ff wachten nog, over een aantal jaar kun je hier met de Hogesnelheidstrein
Dat laaste wat je zegt over die debiele actie van een ander is intressant. Stel ik rij 150 km/u op de linkerbaan en een muts met een sleurhut gooit de kar ook maar met 85 km/u naar links om een truck in te halen... ik knal er bovenop... wie is er dan fout? Als meneer sleurhut goed kan autorijden had hij mij zien aankomen... ook als ik slechts 150 km/u op de teller heb staan...
Opletten dus... en er zijn meer eikels die niet opletten (let eens op al die mensen met tunnnelvisie in de auto, die 5 cm van het stuur afzitten en nooit spiegelen) dan dat er mongolide hardrijders zijn... dus daar kan je je misschien beter druk over maken.
En ik persoonlijk steek liever een weg over waar een oplettende, anticiperende 'hardrijder' rijdt, als waar een-of-andere duffe muts rijdt, die liever d'r haar kamt in de binnenspiegel... Ik denk dat die duffe muts me niet ziet...
En mensen met een passie voor autorijden (zoals ik) hebben vele malen een betere voertuigbeheersing dan de gemiddelde muts in Nederland. Dacht je dat mutsen ooit een noodstop hebben gemaakt? Dacht het niet... nou jongen... ik oefen ze soms op een industrieterrein... en ik weet beter wat m'n wagen wel en niet kan dan een gemiddelde muts... ook al rijdt hij/zij al 50 jaar...
quote:Jazper... als jij je op de digitale snelweg al zo dom en onhandig beweegt, hoe moet dat dan met jou op het echte asfalt?
Op dinsdag 10 juli 2001 11:58 schreef Jazper het volgende:[..]
Jij vind het allemaal een veel groter probleem dan ik.
V.
quote:Ach, Verbal's motto: Je mot toch wat zeggen ?
Op dinsdag 10 juli 2001 12:01 schreef Verbal het volgende:[..]
Jazper... als jij je op de digitale snelweg al zo dom en onhandig beweegt, hoe moet dat dan met jou op het echte asfalt?
V.
quote:Pas maar op dat je niet in slaap valt als je achter het stuur zit, veroorzaak je misschien nog een ongeluk.
Op dinsdag 10 juli 2001 12:08 schreef Jazper het volgende:
Ach, Verbal's motto: Je mot toch wat zeggen ?
quote:Ik begrijp hieruit dat jij regelmatig met een slok op achter het stuur zit en dat hier gaat goed praten. Leuk en drinken en te hard rijden, heb medelijden met de weggebruikers bij jou in de buurt.
Op dinsdag 10 juli 2001 11:59 schreef 100% Tukker het volgende:[..]
Je mag ook niet dronken zijn in het openbaar... toch doen mensen dit (waarschijnlijk jij ook). Stel ik dan meteen dat je een gevaar voor de mensheid bent, omdat je misschien agressief bent onder invloed? Je reinste stierenstront! Er zijn mensen die agressief worden van alcohol, je hebt mensen die het niet worden (zoals ik). Punt uit! Er zijn mensen die 'verstandig' hard rijden en je hebt idioten die hard rijden... lijkt me duidelijk!
quote:Volgens de wet ben jij fout, achterop rijdend verkeer is altijd fout.
Dat laaste wat je zegt over die debiele actie van een ander is intressant. Stel ik rij 150 km/u op de linkerbaan en een muts met een sleurhut gooit de kar ook maar met 85 km/u naar links om een truck in te halen... ik knal er bovenop... wie is er dan fout? Als meneer sleurhut goed kan autorijden had hij mij zien aankomen... ook als ik slechts 150 km/u op de teller heb staan...
quote:Als ze zich keurig aan de regels houden is er verder niets aan de hand
Opletten dus... en er zijn meer eikels die niet opletten (let eens op al die mensen met tunnnelvisie in de auto, die 5 cm van het stuur afzitten en nooit spiegelen) dan dat er mongolide hardrijders zijn... dus daar kan je je misschien beter druk over maken.
quote:Hulde voor jou jongen, en als je alleen op de Nederlandse weg rond zou racen, dan wenste ik je alle plezier van de wereld. Maar je hebt helaas te maken met medeweggebruikers waar je, of ze nou wel of niet kunnen rijden, wel rekening mee dient te houden.
En ik persoonlijk steek liever een weg over waar een oplettende, anticiperende 'hardrijder' rijdt, als waar een-of-andere duffe muts rijdt, die liever d'r haar kamt in de binnenspiegel... Ik denk dat die duffe muts me niet ziet...
En mensen met een passie voor autorijden (zoals ik) hebben vele malen een betere voertuigbeheersing dan de gemiddelde muts in Nederland. Dacht je dat mutsen ooit een noodstop hebben gemaakt? Dacht het niet... nou jongen... ik oefen ze soms op een industrieterrein... en ik weet beter wat m'n wagen wel en niet kan dan een gemiddelde muts... ook al rijdt hij/zij al 50 jaar...
quote:Jazpers motto: ik heb gelijk, hoe dom ik ook uit de hoek kom...
Op dinsdag 10 juli 2001 12:08 schreef Jazper het volgende:[..]
Ach, Verbal's motto: Je mot toch wat zeggen ?
V.
Ik heb niet gezegd dat ik dronken rijdt... ik had het over het dronken zijn in het openbaar... je weet wel... avondje stappen... rondje lopen in de stad...
Geeft Fok! hier geen cursussen in? Zal vrij handig zijn voor enkelen...
En volgens de wet ben IK dan fout? Zo zie je maar weer hoe zielig de wet in elkaar steekt... net zoals die fietsers... ze zijn net God in Frankrijk maar ik ben wel lekker aansprakelijk voor hun wangedrag...
Je bent een beetje een vaag figuur, Party Pooper... laat me het kort even samenvatten: zolang je je aan de regels houdt ben je, volgens jou, goed veilig bezig... m.a.w. een muts met tunnelvisie die 70 km/u op de Rijksweg rijdt en de bak zo naar links pleurt is helemaal niet gevaarlijk bezig, maar die gek die 130 rijdt, goed anticipeert, spiegelt en een goede voertuigbeheersing heeft, da's dus de asociaal...
Tjah... da's wel een aparte theorie...
[Dit bericht is gewijzigd door 100% Tukker op 10-07-2001 12:27]
quote:Klopt, alleen de Nederlandse 'automobilist' denkt dat ie voorrang heeft omdat ie zich netjes aan de snelheid houdt.
Op dinsdag 10 juli 2001 12:23 schreef Re het volgende:
Volgens mij is diegene die van baan veranderd naar links toe diegene die voorang moet verlenen?
Het verkeer is gebaseerd op opletten, niet op snelheden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jazper op 10-07-2001 12:26]
quote:Iemand die door rood van rechts bij jou naar binnenrijdt had ook voorrang...
Op dinsdag 10 juli 2001 12:26 schreef Jazper het volgende:[..]
Klopt, alleen de Nederlandse 'automobilist' denkt dat ie voorrang heeft omdat ie zich aan de snelheid houdt.
Geen wonder dat er te veel ongelukken geburen.
Ze komen er vanzelf een keertje achter.
Of denk jij dat je voorrang hebt omdat je door groen rijdt
V.
quote:Probeer het eens, je zal er nooit lelijker van worden.
Op dinsdag 10 juli 2001 12:27 schreef Verbal het volgende:[..]
Iemand die door rood van rechts bij jou naar binnenrijdt had ook voorrang...
Of denk jij dat je voorrang hebt omdat je door groen rijdt
V.
quote:Dat weet je niet...
Op dinsdag 10 juli 2001 12:28 schreef Jazper het volgende:[..]
Probeer het eens, je zal er nooit lelijker van worden.
Maarre, JIJ bent toch die stoere gozer voor wie de regels niet gelden?
Doe jij het eens, dommer zul je niet worden...
V.
quote:Ik overtreed minder regels op de snelweg dan jij de regels op FOK aan je laars lapt.
Op dinsdag 10 juli 2001 12:30 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat weet je niet...
Maarre, JIJ bent toch die stoere gozer voor wie de regels niet gelden?
Doe jij het eens, dommer zul je niet worden...
V.
quote:J, ik ben erg vaaaaaag.
Op dinsdag 10 juli 2001 12:24 schreef 100% Tukker het volgende:
Je bent een beetje een vaag figuur, Party Pooper... laat me het kort even samenvatten: zolang je je aan de regels houdt ben je, volgens jou, goed veilig bezig... m.a.w. een muts met tunnelvisie die 70 km/u op de Rijksweg rijdt en de bak zo naar links pleurt is helemaal niet gevaarlijk bezig, maar die gek die 130 rijdt, goed anticipeert, spiegelt en een goede voertuigbeheersing heeft, da's dus de asociaal...Tjah... da's wel een aparte theorie...
En wat ik je eigenlijk probeer te zeggen is dat bij iedereen wat meer maatschappelijk besef zou moeten groeien, vooral in het verkeer. Een beetje meer rekening houden met elkaar doet niemand kwaad. Dat er mensen zijn die zich perfect aan de regels houden en nog niet kunnen rijden weet ik ook wel. Maar jij weet wel beter zo te lezen dus waarom zou jij dan niet het goede voorbeeld geven. Kijk als je 's nachts rijdt dan mag je van mij part 200 km/u, er is toch bijna geen hases op de snelweg dus er is ook niemand die er last van heeft. Maar overdag vindt ik gewoon dat mensen wat meer rekening met elkaar zouden moeten houden, en dat houdt in dat je je gewoon houdt aan de max. snelheid, zodat je daarmee niet onnodig anderen in gevaar brengt. Jij haalt steeds "mutsen die niet kunnen anticiperen" om je achte te verschuilen dat zij veel gevaarlijker zijn. Waarschijnlijk zijn ze dat ook. Maar dat is niet het punt, jij moet bij jezelf afvragen hoe je het verkeer veiliger kunt maken, en dat betekent niet 160 rijden als je weet dat er mensen zijn die niet goed kunnen rijden. Want zij weten niet beter en jij wel.
quote:lol... al overtreed jij maar één regel op de snelweg mag je van mij geband worden van het Nederlandse wegen net
Op dinsdag 10 juli 2001 12:33 schreef Jazper het volgende:[..]
Ik overtreed minder regels op de snelweg dan jij de regels op FOK aan je laars lapt.
quote:yada yada yada
Op dinsdag 10 juli 2001 12:33 schreef Jazper het volgende:[..]
Ik overtreed minder regels op de snelweg dan jij de regels op FOK aan je laars lapt.
Ik dicht jou in ieder geval al onvoldoende mentale capaciteiten toe om achter een Logitech Wingman Formula GP Wheel plaats te nemen, laat staan achter een echt stuur.
Was je ook zo stoer tegen je examinator?
'ONZIN, die regeltjes, ik jakker hier wel effe met 160 langs, okee?'
Nee, he, schijnheiltje?
Jammer... had de weg voor ons iets veiliger gehouden...
V.
quote:Je was al saai ..
Op dinsdag 10 juli 2001 12:43 schreef Verbal het volgende:[..]
yada yada yada
quote:Nee, jouw simpele geblaat is enerverend
Op dinsdag 10 juli 2001 12:46 schreef Jazper het volgende:[..]
Je was al saai ..
V.
quote:Ja sorry hoor, ik let ook te veel op die moderators hier.
Op dinsdag 10 juli 2001 12:52 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee, jouw simpele geblaat is enerverend
V.
En voor de patsertje die zeggen dat ze kunnen rijden, noui niet dus. Hoevaak zie ik ze mij keihard voorbij blazen en ze dan later bij een bocht weer tegen komen waarbij ze met 20 km/u het bochtje doorkruipen omdat dat zo eng is.
Enne jongens ik heb een slipcursus en een speciale politie training gehad voor auto rijden en motorrijden...
quote:Jij
Op dinsdag 10 juli 2001 11:59 schreef 100% Tukker het volgende:Dat laaste wat je zegt over die debiele actie van een ander is intressant. Stel ik rij 150 km/u op de linkerbaan en een muts met een sleurhut gooit de kar ook maar met 85 km/u naar links om een truck in te halen... ik knal er bovenop... wie is er dan fout?
-Je mag niet verwachten dat iemand in een spiegel jouw snelheid kan inschatten op 150 km/h
-Jij bent het achteropkomend verkeer
-Jij anticipeert dan kennelijk slecht als je er bovenop knalt
-Jij rijdt te hard, je nadert een gevaarlijke situatie te hard want je weet dat de kans aanwezig is dat die automobilsit die vrachtwagen in zou kunnen gaan halen
Maar goed, als je dat niet inziet, dan stel ik een enkeltje IJmuiden voor je voor, melden bij de poort van Corus, vragen naar de heer van Dijk.
quote:Had ik dat nou niet al eerder uitgelegt ?
Op dinsdag 10 juli 2001 13:06 schreef DIGGER het volgende:[..]
Jij
-Je mag niet verwachten dat iemand in een spiegel jouw snelheid kan inschatten op 150 km/h
-Jij bent het achteropkomend verkeer
-Jij anticipeert dan kennelijk slecht als je er bovenop knalt
-Jij rijdt te hard, je nadert een gevaarlijke situatie te hard want je weet dat de kans aanwezig is dat die automobilsit die vrachtwagen in zou kunnen gaan halenMaar goed, als je dat niet inziet, dan stel ik een enkeltje IJmuiden voor je voor, melden bij de poort van Corus, vragen naar de heer van Dijk.
-Een auto een end voor u op de rechterbaan wil de vrachtauto voor hem inhalen, maar u komt er net zo relaxed met 150 aangereden, mag dat?
-U wilt hier 160 gaan rijden, mag dat?
-U rijdt 150, verwacht u dat automobilsiten voor u, uw snelheid jusit in kunnen schatten?
-U tuft ff lekker door en heeft een nette 170 op de teller staan, mag de flitspaal u flitsen?
-Een agent richt zijn lasergun op uw auto, omdat hij ziet dat u wel erg hard rijdt, mag hij dat?
-U bent king of the road en een automobilist wil een dusdanig actie maken dat u heel eventjes van uw gas af moet, mag dat?
6 van deze vragen is genoeg. gaarne beantwoorden naar werkelijke staat (fase puberteit, kom ik er ooit uit?) en niet zeuren als je nooit ene rijbewijs haalt.
Mensen als 100% Tukker en Jazper mogen zich van mij om een boom heen vouwen, dat elimineert meteen de kans dat ze onschuldige slachtoffers maken met hun consequente misdrijven (want daaronder valt jullie rijstijl)
quote:je IQ is omgekeerd everedig aan de snelheid waarmee je rijdt.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:14 schreef Jazper het volgende:Had ik dat nou niet al eerder uitgelegt ?
JIJ bent fout als je van rijbaan wisselt en een ongeluk veroorzaakt.
Dat een ander 160 rijd op die baan zal hem hooguit een boete opleveren, alleen jij zal de schuldige zijn. Gelukkig maar.
quote:En dat terwijl je me nog nooit hebt zien rijden.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:17 schreef DIGGER het volgende:
Mensen als 100% Tukker en Jazper mogen zich van mij om een boom heen vouwen, dat elimineert meteen de kans dat ze onschuldige slachtoffers maken met hun consequente misdrijven (want daaronder valt jullie rijstijl)
quote:En nu maar hopen dat je idd een keer in slaap valt achter het stuur en je op die manier doodrijdt, zodat niemand op de weg meer last van je heeft.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:24 schreef Jazper het volgende:
quote:.. sprak het trutje en sleurde zich verder voort in haar kippenhok ..
Op dinsdag 10 juli 2001 13:31 schreef Odulla het volgende:[..]
En nu maar hopen dat je idd een keer in slaap valt achter het stuur en je op die manier doodrijdt, zodat niemand op de weg meer last van je heeft.
quote:t is jammer je bent nog dommer dan mij
Op dinsdag 10 juli 2001 13:37 schreef Jazper het volgende:[..]
.. sprak het trutje en sleurde zich verder voort in haar kippenhok ..
quote:En het kliekje wordt groter en groter.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:39 schreef berney het volgende:[..]
t is jammer je bent nog dommer dan mij
quote:...terwijl ze de auto van Jazper aan haar rechterzijde voorbij rijdt, nadat die eindelijk een keer is in gaan zien dat te hard rijden levensgevaarlijk is.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:37 schreef Jazper het volgende:
.. sprak het trutje en sleurde zich verder voort in haar kippenhok
quote:Hehehehehehehe.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:45 schreef Odulla het volgende:[..]
...terwijl ze de auto van Jazper aan haar rechterzijde voorbij rijdt, nadat die eindelijk een keer is in gaan zien dat te hard rijden levensgevaarlijk is.
Jammer voor Jazper voortaan, rolstoelen gaan nu eenmaal niet zo snel.
quote:Ik zie het ook anders:
Op dinsdag 03 juli 2001 01:32 schreef Midioot het volgende:
Als als het over geld gaat is het altijd relatief gezien. Iemand die een stuk roekelozer is in het verkeer wordt relatief veel harder gestraft.
Oh ja hoor, het is frustrerend. Ik stel ook voor dat je bijvoorbeeld als je 50 mag, pas bij 60 gaat meten en als je er dan nog 10% boven zit (dus 66 rijdt, dat je dan pas 60 piek boete krijgt. Bij lage snelheden is een overtreding zo marginaal dat je je er inderdaad wel heel erg druk om kunt maken.
quote:Als je daarna nog wat kan zien.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:47 schreef Jazper het volgende:
Hehehehehehehe.
We zullen zien.
quote:Jajaaaa mensen... consequente misdrijven... een hele mond vol... goed...
Op dinsdag 10 juli 2001 13:17 schreef DIGGER het volgende:
Jullie lullen de hele tijd dat Jazper en ik een plaat voor de kop hebben, maar dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien...
Goed, ik rij 48 km/u op mijn geijkte teller en een kind springt voor m'n bumper... BOEM... kind tegen m'n voorruit (ff de wissers aan)... gelukkig reed ik niet 53 km/u want dan zou ik crimineel zijn...
Pff... net ook weer 130 km/u op de Rijksweg A35 gereden waar je van meneer Geitenwollensok 100 km/u mag... zwaaaaaaar crimineel... choppers in de lucht... SWAT-team bij afslag Enschede... en dat allemaal voor mij... ik... de zware crimineel... Gelukkig heb ik een bull-bar want ik heb zojuist weer 50 kinderen aangereden die de Rijksweg A35 aanzagen voor speelplaats... man wat kunnen die koters vliegen als je er met 130 op in rijdt... whahahahaha... dat doen we vaker!
Wel raar, ik als zware crimineel heb een goede baan, goed salaris, betaal netjes belasting, leuke leasewagen v/d baas... ja... als crimineel kom je er wel in Nederland... en het leukste... ik nog schadevrij rijden. Vrij vaag voor zo'n gevaar op de weg... standaard 120 in de stad... liefst 200 daarbuiten... kan me niet snel genoeg... bloazen met dat ding...
(het laatste wel ff met een korreltje zout nemen aub)
quote:Wij vallen niet in slaap want wij rijden harder... dan 'moeten' we van onze hersentjes wat alerter blijven dan als we achter een inhalende vrachtwagen kruipen met 80 km/u...
Op dinsdag 10 juli 2001 13:31 schreef Odulla het volgende:En nu maar hopen dat je idd een keer in slaap valt achter het stuur en je op die manier doodrijdt, zodat niemand op de weg meer last van je heeft.
quote:Nee, er is kennelijk geen beweging in de platen te krijgen, dus ze omdraaien gaat dan al helemaal niet. En dat jullie 2 echt vreselijk dom doen zouden jullie in principe zelf moeten weten, ware het niet dat jullie een gevaar vormen voor andere weggebruikers met jullie rijstijl. De risico's neem je nl niet alleen voor jezelf, want je bent niet alleen op de weg. Ik mag hopen dat nooit iemand slachtoffer wordt van jullie rijgedragingen.
Op dinsdag 10 juli 2001 13:59 schreef 100% Tukker het volgende:Jullie lullen de hele tijd dat Jazper en ik een plaat voor de kop hebben, maar dat kunnen we natuurlijk ook omdraaien...
Dat is mijn mening én oplossing voor die flitspalen: als iedereen die er zo verdenkt zoals jullie pubertjes, dan hebben we geen flitspalen meer nodig, dan rijden er alleen maar mensen rond die zich aan de verkeersregels houden.
Blijf maar lekker geloven dat jullie alles onder de controle hebben en rijd je vervolgens maar lekker te pletter.
Hebben wij een probleem minder op de weg.
quote:Je gaat af op onze uitlatingen en wenst ons zo de dood in.
Op dinsdag 10 juli 2001 14:05 schreef DIGGER het volgende:[..]
Nee, er is kennelijk geen beweging in de platen te krijgen, dus ze omdraaien gaat dan al helemaal niet. En dat jullie 2 echt vreselijk dom doen zouden jullie in principe zelf moeten weten, ware het niet dat jullie een gevaar vormen voor andere weggebruikers met jullie rijstijl. De risico's neem je nl niet alleen voor jezelf, want je bent niet alleen op de weg. Ik mag hopen dat nooit iemand slachtoffer wordt van jullie rijgedragingen.
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 14:12 schreef Odulla het volgende:
Blaat blaat blaat blaat
quote:[edit]
Op dinsdag 10 juli 2001 14:15 schreef Jazper het volgende:
Als ik nu ga roepen dat jij beter in een andere wijk van Enschede had kunnen wonen omdat we dan weer een ouwehoer minder hadden gehad op dit forum, vind jij dat leuk ?
Hoe je het ook bekijkt en welke argumenten je ook verder hebt: je bent en blijft verkeerd bezig. Je houdt je niet aan de verkeersregels, dus ben je in overtreding. Dat is gewoon een feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |