quote:
Crematie leraar op maandagZOETERMEER - De crematie van de dinsdag neergeschoten en overleden leraar van het Haagse Terra College heeft maandag plaats in crematorium Eikelenburg in Rijswijk. Dat meldde B. Toet, de zwager van het slachtoffer, donderdagmiddag.
De uitvaartplechtigheid begint maandagmorgen om 10.30 uur en duurt tot 11.45 uur. De bijeenkomst krijgt een open karakter, waardoor iedereen die dat wil, Hans van Wieren de laatste eer kan bewijzen. "Hans wilde dat zo'', aldus Toet, die verwacht dat het erg druk zal worden.
De familie wil geen audiovisuele media toelaten tot het crematoriumterrein. "We hopen dat deze media die wens respecteren", aldus Toet.
quote:Maandag is de crematie. Ik hoop dus echt dat de pers erg coulant is tov de nabestaanden.
Politie treedt op bij Terra CollegeDEN HAAG - "Het wordt nooit als vroeger. Ik hoor nog steeds het geschreeuw en kan er bijna niet meer van slapen", vertelt de 17-jarige Hafize. Ze komt net uit het Terra College aan de Beresteinlaan waar de scholieren donderdag opnieuw bij elkaar komen.
Zij en haar vriendinnen Hatice (15) en Cagla (14) kenden Murat goed. Ze hadden het nooit van hem verwacht. "Ik ken hem al zeven jaar. Het was een heel goede jongen die goede cijfers haalde op school. Hij ging alleen met de verkeerde vrienden om. Meestal was het een heel rustige jongen, maar soms was hij wel agressief", aldus Hafize.
Hafize heeft vorig jaar nog economieles gehad van meester Van Wieren. De meisjes zeggen dat hij op school zeer geliefd was. Ze hebben op school nog nooit eerder leerlingen met wapens gezien. "Het is een hele strenge school met hele strenge regels en er hangen ook camera's."
De vriendinnen hebben geen enkel idee waarom de jongen ruzie had met Van Wieren en waarom hij hem heeft neergeschoten. Ze denken wel dat hij stoned was op het moment dat hij de leraar neerschoot. Ook weten ze dat hij wel eens harddrugs zoals XTC gebruikte.
Politie
De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald. De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.
Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.
Herdenkingsdienst
De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."
Agenten
De scholieren konden donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur in school terecht om te herdenken en te praten met leraren en mensen van Slachtofferhulp. Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen. Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten. Volgens een politiewoordvoerder was deze bijeenkomst niet aangemeld bij de politie.
Miltenburg
Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de jongeren.
De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. "Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen."
Murat
Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel met hem op. "Murat was altijd de pineut." Erkan vertelt dat zijn vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat een peuk in de aula zou hebben gegooid. "Toen heb ik nog tegen hem gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer gezien."
Je zal die jongens maar op tv zien en horen blèèrren als nabestaande
quote:Persoonlijk vind ik die vorm van disrespect bijna nog erger dan de daad zelf
Op donderdag 15 januari 2004 14:28 schreef robh het volgende:
Je zal die jongens maar op tv zien en horen blèèrren als nabestaande
"Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Ongelooflijk dat "vriendjes" nog zulke uitspraken durven te doen Hij heeft iemand VERMOORD. Dan kun je mij niet wijsmaken dat dat jongen vóór de moord altijd het lieverdje van de klas was. En het feit dat zijn moeder door de school voor een gesprek over al dan niet schorsen was uitgenodigd, zegt mij genoeg.
Echt nieuws om ontzettend kwaad van te worden
Ik vrees dat het in hun (waarschijnlijk erg lege) hersens niet zal opkomen om tijdens de herdenking morgen enig respect voor de doodgeschoten docent op te brengen. Nee, die heeft het immers aan zichzelf te danken .......
Ongelooflijk
Van schelden of een woordenwisseling is nog nooit iemand doodgegaan ...
Als zij werkelijk op deze manier gaan provoceren, mogen ze allemaal geschorst worden en met zijn 10 in 1 cel gaan zitten voor een paar jaar.
Hopelijk kunnen ze tot bedaren worden gebracht vòòr de dag van morgen
quote:Volgens mij willen ze slechts zeggen dat de media niet verkeerd moet berichtten...
Op donderdag 15 januari 2004 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ongelooflijk
[Dit bericht is gewijzigd door -Jean- op 15-01-2004 14:52]
quote:Als ze echt met grote foto's willen komen van muRAT bij de crematie dan zijn ze nog zieker dan dat ik al dacht... Zet dan de ME-busjes maar klaar...
Op donderdag 15 januari 2004 14:43 schreef Sjummie het volgende:
Ergens begrijp ik wel dat die gastjes hun vriendje Murat willen steunen, maar dit is niet de manier. Ze verliezen inderdaad de ernst van de zaak uit het oog.Als zij werkelijk op deze manier gaan provoceren, mogen ze allemaal geschorst worden en met zijn 10 in 1 cel gaan zitten voor een paar jaar.
Hopelijk kunnen ze tot bedaren worden gebracht vòòr de dag van morgen
wanneer zijn hun pillen uitgewerkt en komen ze er eindelijk achter dat ze boos moeten zijn op murat omdat die iemand heeft vermoord
Zelfs het hebben van een geweer is al erg genoeg, en dan ook nog een geweer zo goed kunnen gebruiken
quote:Leuk fake-bericht...
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef -Jean- het volgende:bron: http://www.indymedia.nl/nl/2004/01/16373.shtml
Iedereen kan berichten submitten op Indymedia, dus ook een een of andere goof die "links" in een kwaad daglicht wil stellen. Indymedia heeft dit bericht trouwens verwijderd, waarna het weer opnieuw werd geplaatst, met linkjes naar retecool en geenstijl die dit al meteen hadden opgepikt.
Lekker hoor, iedereen een beetje opfokken en de haat aanwakkeren.
quote:Ik zie echter op die site nergens steunbetuigingen voor die uitspraak. Ik zie nergens dat Indymedia erachter zou staan.
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef -Jean- het volgende:
*lulverhaal*
bron: http://www.indymedia.nl/nl/2004/01/16373.shtml
quote:Voor zover ik weet is dat bericht vals. En uit welke hoek het komt mag je raden..
-------------------------------------
Doodschieten docent was noodsignaal
T.J. Jovink - 15.01.2004 13:49
----------------------------------------------------------
quote:Typisch het soort lui dat of met een groep moet zijn of met een blaffer moet lopen zwaaien ... kneusjes
Op donderdag 15 januari 2004 14:48 schreef Tiemie het volgende:
[afbeelding]
quote:sorry ik had het van een ander topic wat gesloten werd, maar niet om die rede
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Leuk fake-bericht...
Iedereen kan berichten submitten op Indymedia, dus ook een een of andere goof die "links" in een kwaad daglicht wil stellen. Indymedia heeft dit bericht trouwens verwijderd, waarna het weer opnieuw werd geplaatst, met linkjes naar retecool en geenstijl die dit al meteen hadden opgepikt.
quote:Juist.
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Leuk fake-bericht...
quote:Indymedia heeft het al weggehaald.
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef nietzman het volgende:[..]
Ik zie echter op die site nergens steunbetuigingen voor die uitspraak. Ik zie nergens dat Indymedia erachter zou staan.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat retecool en geenstijl binnen een kwartier hier melding van hebben gemaakt, en een mirror op de eigen site hebben, het lijkt wel een opzetje. Maar dat terzijde.
quote:dat is juist de opzet van die website, er staan wel vaker erg extreme berichten op.
Op donderdag 15 januari 2004 14:51 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Juist.
Beetje raar dat submits daar niet worden gecontroleerd VOORDAT ze geplaatst worden.
quote:volgens mij is dit cynisch bedoeld, ms nav de supportclub die buiten de school bezig was of nav de woorden vd voogd of andere geitenwollensokkendragers in de media.
-------------------------------------
bovendien zo niet, dan is het gewoon een provocerende gek, die denkt leuk te zijn.
quote:Doen we dat hier wel dan?
Op donderdag 15 januari 2004 14:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Juist.
Beetje raar dat submits daar niet worden gecontroleerd VOORDAT ze geplaatst worden.
quote:oh, welke reden dan?
Op donderdag 15 januari 2004 14:50 schreef -Jean- het volgende:[..]
sorry ik had het van een ander topic wat gesloten werd, maar niet om die rede
quote:centraal topic waar alles in moest worden gegooid
Op donderdag 15 januari 2004 14:53 schreef Re het volgende:[..]
oh, welke reden dan?
^&!&*($@#~)&^$)&(^~)$&^)~@^)!#!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als ik écht zeg wat ik hiervand vind, word ik gebanned.
quote:is de school nu ook verantwoordelijk voor dit gedrag, is dit gedrag ook signaal, zoals de voogd van Murat beweerde?
[afbeelding]
leerlingen laten blijken dat ze boos zijn op de manier hoe er over hun murat wordt geschreven en gepraat wordt in de media.wanneer zijn hun pillen uitgewerkt en komen ze er eindelijk achter dat ze boos moeten zijn op murat omdat die iemand heeft vermoord
of is dit nu idd waar de Turkse criminoloog in Netwerk over sprak : het leeft onder de jeugd in die groep, geweld is acceptabel en wordt toegejuigd als de eer aangetast is.
deze demonstranten beweren immers dat Murat "geen keus" had.
quote:Het bericht is vals. Go figure.
Op donderdag 15 januari 2004 14:55 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
"zelf uitgelokt"?^&!&*($@#~)&^$)&(^~)$&^)~@^)!#!!!!!!!!!!!!!!!!!!
![]()
Als ik écht zeg wat ik hiervand vind, word ik gebanned.
![]()
quote:Haal het dan weg!
Op donderdag 15 januari 2004 14:56 schreef robh het volgende:[..]
Het bericht is vals. Go figure.
quote:Het is al weg.
Op donderdag 15 januari 2004 14:57 schreef Rider_on_the_storm het volgende:Haal het dan weg!
quote:Misschien is het ook wel stoerdoenerij en pubergedrag. Vind het ook wel een beetje kwalijk dat de school een speciale dag organiseert, maar dat de media gewoon naar binnen kan filmen (of zelf er voor kiest naar binnen te filmen). Dan lok je dit soort reacties ook wel enigszins uit, want welke puberjongen wil nou huilend gefilmd worden?
Op donderdag 15 januari 2004 14:56 schreef milagro het volgende:
is de school nu ook verantwoordelijk voor dit gedrag, is dit gedrag ook signaal, zoals de voogd van Murat beweerde?of is dit nu idd waar de Turkse criminoloog in Netwerk over sprak : het leeft onder de jeugd in die groep, geweld is acceptabel en wordt toegejuigd als de eer aangetast is.
quote:Omdat hij Murat niet tegen kon tegenhouden/ durfde tegen te houden?
Op donderdag 15 januari 2004 14:55 schreef Viper-X het volgende:
Maar wat ik me afvraag : die Erkan is dan toch medeplichtig?!.
quote:Er was in de eerste berichten ook sprake van een vriend van Murat die volgens eigen zeggen zou hebben voorkomen dat een 2e leraar ook neergeschoten werd door Murat weg te duwen, geen idee of dat deze Erkan is. Maar medeplichtig ben je in ieder geval niet omdat je iemand niet kunt stoppen.
De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. "Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen."
quote:Wist die jongen wat Murat van plan was? Zoja, dan is het natuurlijk een heel ander verhaal lijkt me.
Op donderdag 15 januari 2004 15:00 schreef Kozzmic het volgende:Er was in de eerste berichten ook sprake van een vriend van Murat die volgens eigen zeggen zou hebben voorkomen dat een 2e leraar ook neergeschoten werd door Murat weg te duwen, geen idee of dat deze Erkan is. Maar medeplichtig ben je in ieder geval niet omdat je iemand niet kunt stoppen.
quote:Lijkt me een aardige themesong voor als deze hele story nog een keer verfilmd wordt
...dat niemand moet fokken want de bom staat op scherp/
BOEM BOEM /Begin te knallen op die ballen/ Toon geen genade laat die motherfuckers vallen/ Ze willen me bedreigen?/ Nou dit is wat ze krijgen/de harde aanpak want ik laat die flikkers zwijgen/ Zwijgen voor het leven als je mond wordt gesnoerd...
quote:sorry hoor, dit soort reacties lok je ALTIJD uit, met dit soort gasten.
Op donderdag 15 januari 2004 15:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:[..]
Misschien is het ook wel stoerdoenerij en pubergedrag. Vind het ook wel een beetje kwalijk dat de school een speciale dag organiseert, maar dat de media gewoon naar binnen kan filmen (of zelf er voor kiest naar binnen te filmen). Dan lok je dit soort reacties ook wel enigszins uit, want welke puberjongen wil nou huilend gefilmd worden?
die zijn gewoon onverbeterlijk.
het zou te gek zijn als je bepaalde dingen zou moeten laten omdat dergelijk tuig zich niet kan gedragen.
niets uitlokken dus, gewoon gestoorde idioten.
quote:Nee maar het laat wel zien dat er nogal een kloof is tussen de docenten en de leerlingen. ik denk dat dit niet door de school of leerlingen komt maar door de wijken waaruit de meeste leerlingen komen.
Op donderdag 15 januari 2004 14:56 schreef milagro het volgende:[..]
is de school nu ook verantwoordelijk voor dit gedrag, is dit gedrag ook signaal, zoals de voogd van Murat beweerde?
quote:geweld zorgt voor een soort van aanzien, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen vriend van hem is die vind dat hij veel te ver is gegaan. dit is geen typisch turks probleem of iets dergelijks maar een probleem van "hangjongeren" .
of is dit nu idd waar de Turkse criminoloog in Netwerk over sprak : het leeft onder de jeugd in die groep, geweld is acceptabel en wordt toegejuigd als de eer aangetast is.
quote:Dat klopt, maar het is de vraag of hij vantevoren wíst wat Murat van plan was, of dat hij een wapen bezat. Dat lijkt me op z'n minst een onderzoek waard toch?
Op donderdag 15 januari 2004 15:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Omdat hij Murat niet tegen kon tegenhouden/ durfde tegen te houden?
[..]Er was in de eerste berichten ook sprake van een vriend van Murat die volgens eigen zeggen zou hebben voorkomen dat een 2e leraar ook neergeschoten werd door Murat weg te duwen, geen idee of dat deze Erkan is. Maar medeplichtig ben je in ieder geval niet omdat je iemand niet kunt stoppen.
quote:De Turkse criminoloog sprak over eerwraak, geoorloofd geweld wat binnen de Turks-koerdische gemeenschap leeft.
Op donderdag 15 januari 2004 15:05 schreef Tiemie het volgende:[..]
Nee maar het laat wel zien dat er nogal een kloof is tussen de docenten en de leerlingen. ik denk dat dit niet door de school of leerlingen komt maar door de wijken waaruit de meeste leerlingen komen.
dat zijn nou niet de meest gezellige buurten van Nederland en daar worden wel vaker mensen vermoord.
[..]geweld zorgt voor een soort van aanzien, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen vriend van hem is die vind dat hij veel te ver is gegaan. dit is geen typisch turks probleem of iets dergelijks maar een probleem van "hangjongeren" .
Ik zeg niet dat het voor alle Turken geldt, maar binnen bepaalde kringen within die gemeenschap zeker wel.
Je laat je gewoon niet 'dissen, weet je'
quote:op de FP wel
Op donderdag 15 januari 2004 14:53 schreef nietzman het volgende:[..]
Doen we dat hier wel dan?
quote:Aha, daar ging het dus al mis
Op donderdag 15 januari 2004 15:02 schreef belanov het volgende:
ik zat gisteravond naar the box te kijken...
quote:kansloze vmbo-paupers
[afbeelding]
leerlingen laten blijken dat ze boos zijn op de manier hoe er over hun murat wordt geschreven en gepraat wordt in de media.wanneer zijn hun pillen uitgewerkt en komen ze er eindelijk achter dat ze boos moeten zijn op murat omdat die iemand heeft vermoord
quote:point being?
Op donderdag 15 januari 2004 15:02 schreef belanov het volgende:
ik zat gisteravond naar the box te kijken, kwam het nummer van Ali B voorbij...
[..]Lijkt me een aardige themesong voor als deze hele story nog een keer verfilmd wordt
Wat die zogenaamde vrienden doen kan ik ook niet begrijpen. Zij proberen een moord goed te praten, maar waarom? Hebben ze dan totaal geen besef van wat er gebeurt is?
Maar aan de andere kant, het zijn gastjes van 16/17 met een IQ van een sigarenkistje dus....
quote:Dat dit soort teksten die niet op waarheden gebaseerd zijn opeens een andere klank krijgen wanneer er zich een situatie voordoet zoals nu. Ik ben bang dat mensen een eng beeld krijgen van allochtonen als ze Ali B. met marokkaans accent horen rappen dat ie gaat knallen op die ballen.
Op donderdag 15 januari 2004 15:13 schreef sp3c het volgende:[..]
point being?
quote:Denk ik ook. Vind dat dat soort 'liedjes' haat aanwakkeren.
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef belanov het volgende:[..]
Dat dit soort teksten die niet op waarheden gebaseerd zijn opeens een andere klank krijgen wanneer er zich een situatie voordoet zoals nu. Ik ben bang dat mensen een eng beeld krijgen van allochtonen als ze Ali B. met marokkaans accent horen rappen dat ie gaat knallen op die ballen.
quote:zelfde geld voor counterstrike en schietende Amerikaanse kindertjes
Op donderdag 15 januari 2004 15:19 schreef belanov het volgende:[..]
Dat dit soort teksten die niet op waarheden gebaseerd zijn opeens een andere klank krijgen wanneer er zich een situatie voordoet zoals nu. Ik ben bang dat mensen een eng beeld krijgen van allochtonen als ze Ali B. met marokkaans accent horen rappen dat ie gaat knallen op die ballen.
ik zie de relevantie niet, de 1 rapt over fictieve moord en doodslag ... de ander schiet iemand op karte afstand door zijn hoofd.
lijkt erg op elkaar idd
De hoeveelheid geweld die er iedere dag wordt gepost, zonder dat er schijnbaar een oplossing voor wordt gezocht, maakt me depressief. Het enige wat er gebeurt zijn stille tochten. Kan iemand mij daar het nut van uitleggen?
En dan net als je denkt dat er nieuw hoogtepunt qua ongeziene stompzinnigheid is bereikt, heb je een groepje randdebielen dat eerwraak staat te verheerlijken en Murat uitroept tot hun held. Surrealisme ten top.
quote:en computerspelletjes?
Op donderdag 15 januari 2004 15:23 schreef Gia het volgende:[..]
Denk ik ook. Vind dat dat soort 'liedjes' haat aanwakkeren.
quote:Tja... feit is dat AliB een 'rapper' is. Rap muziek en dan vooral Hardcore rap bevat nou eenmaal vaak van dit soort opruiende en gewelddadige teksten.Dat het nu een Nederlandse tekst is maakt dat velen het verstaan en het ineens zo opruiend vinden terwijl Amerikaanse rap vaak net zo opruiend al dan niet opruiender is. Zo zijn er natuurlijk vele stromingen binnen de muziek waarbij dit gebeurt.
Op donderdag 15 januari 2004 15:23 schreef Gia het volgende:[..]
Denk ik ook. Vind dat dat soort 'liedjes' haat aanwakkeren.
Persoonlijk vind ik zo ie zo dat het wel ietsje minder mag met bepaalde stromingen binnen de muziek. Neem nou metal... sorry, maar die teksten zijn ook niet 'gezond' voor een tienerbrein.
Ach..ik zal wel een zeikerd zijn.
Er zijn geen auto's vernield (erop trommelen is niet meteen schade aanrichten) bij demonstratie's. Men praat ook nergens een moord goed. Men probeert alleen een tegengeluid te laten horen omdat men het niet eens is met de beeldvorming en de andere kant van het verhaal te laten horen, en die jongen beter kent als wij hier met zijn allen. En dus beter kan oordelen.
quote:Pff, en dat noemt zich mod.
Op donderdag 15 januari 2004 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:=knip=Van schelden of een woordenwisseling is nog nooit iemand doodgegaan
quote:Ook computerspelletjes kunnen dat doen.
Op donderdag 15 januari 2004 15:25 schreef sp3c het volgende:[..]
en computerspelletjes?
Maar een beetje intelligent persoon laat zich niet door een liedje of een spelletje aanzetten tot het gebruiken van geweld.
quote:Idd... Ik speel veel games, maar ik zal er niet van gaan moorden. Ik vind wel dat ouders er op moeten toezien dat hun kids niet te vroeg beginnen met dit soort games.
zelfde geld voor counterstrike en schietende Amerikaanse kindertjes
ik zie de relevantie niet, de 1 rapt over fictieve moord en doodslag ... de ander schiet iemand op karte afstand door zijn hoofd.
lijkt erg op elkaar idd
quote:Pardon?
Op donderdag 15 januari 2004 15:34 schreef TonnievanTongeren het volgende:
[..]Pff, en dat noemt zich mod.
quote:Een tegengeluid tegen moord?
Op donderdag 15 januari 2004 15:34 schreef TonnievanTongeren het volgende:Men probeert alleen een tegengeluid te laten horen omdat men het niet eens is met de beeldvorming
quote:iemand die zo simpel is om zich door een rapnummer te laten sturen om iemand te vermoorden zou dit zowieso wel gedaan hebben.
Op donderdag 15 januari 2004 15:34 schreef Yankee het volgende:[..]
Ook computerspelletjes kunnen dat doen.
Maar een beetje intelligent persoon laat zich niet door een liedje of een spelletje aanzetten tot het gebruiken van geweld.
was het niet dat rapnummer dan was het gi joe of lord of the rings of wat dan ook, die tekst die gequote wordt moet gewoon kunnen imo
quote:hij had geen keus volgens hun
Wat een hoop gelul en consternatie weer.Er zijn geen auto's vernield (erop trommelen is niet meteen schade aanrichten) bij demonstratie's. Men praat ook nergens een moord goed.
quote:wat is er mis met de beeldvorming dat hij niet spoort dan? ik kan daar geen onwaarheden in vinden in ieder geval
Men probeert alleen een tegengeluid te laten horen omdat men het niet eens is met de beeldvorming en de andere kant van het verhaal te laten horen,
quote:Hun oordelen over hoe hij tegen hun was, de media en de lezers daarvan zijn objectief.
en die jongen beter kent als wij hier met zijn allen. En dus beter kan oordelen.
quote:Nee, een tegengeluid tegenover de vooroordelen en haat.
Op donderdag 15 januari 2004 15:37 schreef SuperUli het volgende:
Een tegengeluid tegen moord?
quote:Die hele reactie van jou op p.1 vind ik niet normaal als mod. Jij suggereert dat men het eens is met die moord, waarschijnlijk ook op basis van wat opruiende indymedia-kolder.
Op donderdag 15 januari 2004 15:37 schreef Roel_Jewel het volgende:Pardon?
Wat ik met die zin wil aangeven, is dat die jongen niet meteen iemand moet doodschieten op het moment dat hij het idee heeft dat praten geen zin meer heeft. Begin dan hard te schelden tegen die kerel of weet-ik-veel-wat, maar ga niet schieten....
Als men zegt dat hij geen vlieg kwaad deed dan doelt men natuurlijk op zijn verleden. Een probleemjongen in de klas maakt iemand trouwens nog geen potentiele moordenaar. Dan hebben we er heel wat in dit land, met ons hoge spijbelpercentage.
quote:Tja, dan moeten ze hun vriend maar bedanken voor het bevestigen van dat vooroordeel
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef TonnievanTongeren het volgende:[..]
Nee, een tegengeluid tegenover de vooroordelen en haat.
quote:hij reageerd op dit topic als user, hij is immers geen moderator van dit subforum.
Die hele reactie van jou op p.1 vind ik niet normaal als mod.
quote:Klopt, maar er is ook gezegd dat hij wel eens agressief is. dus "geen vlieg kwaad doen" lijkt me niet juist.
Als men zegt dat hij geen vlieg kwaad deed dan doelt men natuurlijk op zijn verleden. Een probleemjongen in de klas maakt iemand trouwens nog geen potentiele moordenaar.
quote:Ik denk dat je het niet moet zien als een actie als direct gevolg van het luisteren naar deze muziek of het spelen van games. Het speelt meer indirect in op iemand zijn gedachten vorming. Langzaam zal bij sommigen een bepaalde gedachten gang in hun hoofd gevormd worden en of diegene hier vatbaar voor is hangt van de persoon zelf af.
Op donderdag 15 januari 2004 15:40 schreef sp3c het volgende:[..]
iemand die zo simpel is om zich door een rapnummer te laten sturen om iemand te vermoorden zou dit zowieso wel gedaan hebben.
was het niet dat rapnummer dan was het gi joe of lord of the rings of wat dan ook, die tekst die gequote wordt moet gewoon kunnen imo
Tenminste...zo denk ik er over hoor. Velen zullen het hier niet mee eens zijn denk ik.
quote:PARDON?
Wat een hoop gelul en consternatie weer.Er zijn geen auto's vernield (erop trommelen is niet meteen schade aanrichten) bij demonstratie's. Men praat ook nergens een moord goed. Men probeert alleen een tegengeluid te laten horen omdat men het niet eens is met de beeldvorming en de andere kant van het verhaal te laten horen, en die jongen beter kent als wij hier met zijn allen. En dus beter kan oordelen.
quote:Dat bericht van indymedia was er toen nog niet en met dat bericht ben ik het totaal oneens.
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef TonnievanTongeren het volgende:
[..]Die hele reactie van jou op p.1 vind ik niet normaal als mod. Jij suggereert dat men het eens is met die moord, waarschijnlijk ook op basis van wat opruiende indymedia-kolder.
Bovendien is het bericht over die "demonstratie" duidelijk. Een zin als "Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens" heb ik gewoon gecopy-paste uit het bericht. Dat verzin ik niet; dat zeggen de "vrienden van Murat" zelf.
quote:Lees mijn stukje nog es goed:
Als men zegt dat hij geen vlieg kwaad deed dan doelt men natuurlijk op zijn verleden. Een probleemjongen in de klas maakt iemand trouwens nog geen potentiele moordenaar. Dan hebben we er heel wat in dit land, met ons hoge spijbelpercentage.
quote:Dat iemand een medemens vermoordt, gebeurt niet zomaar. Het zou dan heel onlogisch zijn als betreffende dader vóór de moord het lieverdje zou zijn/nóóit iets verkeerd deed.
"Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Ongelooflijk dat "vriendjes" nog zulke uitspraken durven te doen Hij heeft iemand VERMOORD. Dan kun je mij niet wijsmaken dat dat jongen vóór de moord altijd het lieverdje van de klas was. En het feit dat zijn moeder door de school voor een gesprek over al dan niet schorsen was uitgenodigd, zegt mij genoeg.
quote:Die uitspraak zie ik nergens, behalve in dat verwijderde nepbericht. De uitspraak "er zijn grenzen'" door 1 enkel persoon wil ten eerste nog totaal niet zeggen dat men allemaal achter die ene persoon staat, en ten tweede is dat pertinent niet hetzelfde als zeggen dat men het goedkeurt. Het kan ook een beredenatie zijn die hij doet om te snappen waarom het zover kwam, die als je dat weglaat zo overkomt. Je zou het in beeld en geluid moeten horen.
Op donderdag 15 januari 2004 15:41 schreef Tiemie het volgende:hij had geen keus volgens hun
. dat noem ik goedpraten.
quote:De moorddaad spoort niet en is niet goed te praten. Maar daarmee kunnen mensen die hem zijn hele leven kennen nog steeds verbaasd zijn omdat die hem zo niet kennen. De vraag is, als ie onder invloed was van drugs bij die daad, of je iemand op die ene daad moet beoordelen. Zij kenden hem niet als moordenaar en link figuur, en dat uitten zij terecht.
wat is er mis met de beeldvorming dat hij niet spoort dan? ik kan daar geen onwaarheden in vinden in ieder geval
quote:Subjectief.
Hun oordelen over hoe hij tegen hun was, de media en de lezers daarvan zijn objectief.
quote:Zwak dat men zelf die ene vriend dan neemt om hun vooroordeel maar vooral bevestigd te zien krijgen.
Tja, dan moeten ze hun vriend maar bedanken voor het bevestigen van dat vooroordeel
quote:Ik vind dat je als mod het voorbeeld moet geven en je niet moet laten leiden door nepberichten. Ongeacht subforum.
hij reageerd op dit topic als user, hij is immers geen moderator van dit subforum.
quote:Nogmaals: met dat bericht van indymedia heb ik niks te maken en had ik niet gelezen toen ik mijn bericht postte. De tekst van mijn post stond allang op m'n weblog.
Op donderdag 15 januari 2004 16:00 schreef TonnievanTongeren het volgende:[..]
Ik vind dat je als mod het voorbeeld moet geven en je niet moet laten leiden door nepberichten. Ongeacht subforum.
[Dit bericht is gewijzigd door Rider_on_the_storm op 15-01-2004 16:04]
quote:Op basis waarvan? Moord met voorbedachten rade? Doodslag?
Op donderdag 15 januari 2004 16:02 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Als Murat D. (17 jaar) niet volgens het volwassenen strafrecht (vanaf 18 jaar) wordt berecht, kan jij maximaal 2 jaar krijgen.
quote:Ongeacht de aanklacht. De maximale straf voor jeugd-delinquenten is 2 jaar gevangenisstraf en maximaal 6 jaar therapeutische behandeling.
Op donderdag 15 januari 2004 16:03 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Op basis waarvan? Moord met voorbedachten rade? Doodslag?
quote:"Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "
Op donderdag 15 januari 2004 16:00 schreef TonnievanTongeren het volgende:[..]
Die uitspraak zie ik nergens, behalve in dat verwijderde nepbericht.
quote:Nou, gezellig dan
Op donderdag 15 januari 2004 16:06 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
Ongeacht de aanklacht. De maximale straf voor jeugd-delinquenten is 2 jaar gevangenisstraf en maximaal 6 jaar therapeutische behandeling.
En op basis waarvan zou hij volgens het volwassenenrecht kunnen worden veroordeeld?
quote:Juist.
Op donderdag 15 januari 2004 16:06 schreef Tiemie het volgende:[..]
"Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "
http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article7192851.ece
Echt waar, Tonnie. Ik heb mijn post alleen op basis van het bericht van De Telegraaf geschreven. Enik gebruik niet voor niets quotes om dat nog maar es te verdidelijken.
quote:Omdat het een volwassen daad is. lijkt mij
Op donderdag 15 januari 2004 16:07 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Nou, gezellig dan
En op basis waarvan zou hij volgens het volwassenenrecht kunnen worden veroordeeld?
quote:Laat hem trouwen.
Nou, gezellig dan
quote:wat een slap geouwehoer dat hij geen vlieg kwaad zou doen.... iemand die iemand met voorbedachte rade voor zijn hoofd schiet is echt geen lieverdje hoor. dat zal ie ook nooit geweest zijn met zijn vader als goede voorbeeld!
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef TonnievanTongeren het volgende:Als men zegt dat hij geen vlieg kwaad deed dan doelt men natuurlijk op zijn verleden.
het wordt eens een keer tijd dat de omgeving van dit soort lieden eens verantwoordelijkheden accepteert en toegeeft dat ze fout zitten en proberen het beter te maken.... nu is het alleen schelden op de media, maar de media belicht alleen de zaak, naar mijn mening nog niet genoeg.
die vriendengroep van hem zijn zoals een klasgenote zegt geen lieverdjes en dat blijkt ook maar weer uit hun reactie op dit voorval. die gozer heeft wel iemand vermoord en blijkbaar ben je dan de held in deze groep (getuige leuzen als: murat we love you)... ik kan er met mijn pet niet bij dat er nog steeds mensen die hun gedrag goedkeuren en gaan lopen zeggen dat we het van hun kant moeten bekijken.... nee dat doe ik niet!!, want er is iemand vermoord door een figuur die misschien niet heel toevallig voldoet aan het profiel van vele andere vervelende lieden die iedereen wel in zijn omgeving heeft wonen en waarvan men weet hoe ze zijn.. en lieden die 'vrienden' zijn van deze figuur en toevallig aan hetzelfde profiel voldoen 'houden van' hem en dus van zijn daden. Dit maakt hun in mijn ogen evenzo crimineel...
het wordt tijd dat de politiek de oogkleppen afdoet en maatregelen neemt, dit kan zo niet doorgaan! ons land wordt naar de ziekte geholpen door deze figuren... we moeten laten zien dat dit geen normaal gedrag is...
en nog een laatste noot:
op auto's slaan is provocerend gedrag en als iemand op een auto niet van hemzelf slaat is het gewoon ontoelaatbaar gedrag *punt*
quote:Dat wordt beoordeeld op basis van de persoonlijkheid van de dader, de ernst van het conflict en de omstandigheden waarin het delict gepleegd is.
Nou, gezellig dan
Voor de statistieken;
In 2001 werd 12 procent van alle jeugd-delinquenten volgens het "normale" strafrecht bestraft.
quote:Tsja. Ik vind dat nogal krom. "Omdat het een zeer zware daad is, gaan we hem (MISSCHIEN) volgens het volwassenenrecht veroordelen." Waarom? Omdat de straffen volgens jeugdrecht te laag zijn? Waarom wordt de categorie moord niet in het jeugdrecht ingevoerd met eenzelfde maximumstraf als volwassenenrecht? Dat iemand niet de maximale straf krijgt, wordt dan van geval tot geval bekeken. Ik vind dat onderscheid tussen jeugd- en volwassenenrecht erg krom. Zeker in dit soort gevallen.
Op donderdag 15 januari 2004 16:08 schreef pmponer het volgende:[..]
Omdat het een volwassen daad is. lijkt mij
quote:Lijkt me inderdaad ook een beetje TE willekeurig
Op donderdag 15 januari 2004 16:14 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Tsja. Ik vind dat nogal krom. "Omdat het een zeer zware daad is, gaan we hem (MISSCHIEN) volgens het volwassenenrecht veroordelen." Waarom? Omdat de straffen volgens jeugdrecht te laag zijn? Waarom wordt de categorie moord niet in het jeugdrecht ingevoerd met eenzelfde maximumstraf als volwassenenrecht? Dat iemand niet de maximale straf krijgt, wordt dan van geval tot geval bekeken. Ik vind dat onderscheid tussen jeugd- en volwassenenrecht erg krom. Zeker in dit soort gevallen.
quote:Okay. Zie ook m'n voorlaatste post.
Op donderdag 15 januari 2004 16:12 schreef Rider_on_the_storm het volgende:[..]
Dat wordt beoordeeld op basis van de persoonlijkheid van de dader, de ernst van het conflict en de omstandigheden waarin het delict gepleegd is.
quote:
Voor de statistieken;
In 2001 werd 12 procent van alle jeugd-delinquenten volgens het "normale" strafrecht bestraft.
quote:Ja. En als die debiele vriendjes van muRAT zo doorgaan met het ophangen van spandoeken en het verkondigen dat hij "te negatief" in beeld komt dan zal dat nog veel verder oplopen... WAAROM is het voor die mensen zo moeilijk eens iets toe te geven, naar zichzelf te kijken, iets te veranderen? Maw verantwoording nemen......
We gaan het even centraliseren. Ruimte voor subdiscussies komt er, maar in overleg hebben we besloten om hier nog even mee te wachten. De gemoederen lopen dermate hoog op
quote:En de Telegraaf is ineens betrouwbaarder dan de NOS, die het toch wat anders formuleert en waarschijnlijk de bron van die uitspraak was? Volgens het originele bericht komt dat uit de mond van 1 leerling, niet meerdere leerlingen. Nogmaals, het ligt er maar net hoe hij het zegt of bedoeld en in welke context, woorden worden makkelijk verdraaid.
Op donderdag 15 januari 2004 16:06 schreef Tiemie het volgende:
"Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "
http://www2.telegraaf.nl/nieuwslink/article7192851.ece
Als hij werkelijk bedoeld dat die man zijn dood verdiende moet die jongen ook apart genomen worden en geholpen worden want dit soort gedachtengangen zijn niet normaal. Maar het aantal leugens en verdraaiingen die dagelijks in kranten en op TV zijn maken mij inmiddels een voorzichtig mens qua oordelen.
quote:Relevantie? Je wilt zeggen dat als ie af en toe aggressief was omdat ie thuis problemen had meteen moordenaar-to-be is? Er is geen prototype moordenaar-schets.
Op donderdag 15 januari 2004 15:59 schreef Roel_Jewel het volgende:[q]
Dat iemand een medemens vermoordt, gebeurt niet zomaar. Het zou dan heel onlogisch zijn als betreffende dader vóór de moord het lieverdje zou zijn/nóóit iets verkeerd deed.
En plegers van een moord met een schoon strafblad zijn bepaald geen uitzondering.
quote:http://www.justitie.nl/images/11_11284.pdf
In het strafrecht betekent minderjarig iets anders dan in het burgerlijk recht.
Beneden de twaalf jaar is een kind nooit strafrechtelijk aansprakelijk voor zijn
daden. Hij kan dus niet worden gestraft. Materiële schade kan via een burgerlijk
proces op de ouders worden verhaald. Minderjarigen tussen de twaalf en
achttien jaar zijn wel verantwoordelijk voor hun daden. Voor hen bestaan
aparte straffen. We kennen de berisping, de geldboete, het arrest (korte
vrijheidsstraf ) en de plaatsing op een tuchtschool. Daarnaast kan ook een
taakstraf worden opgelegd. Dit is een alternatieve straf waarbij de jeugdige een
maatschappelijk nuttig werk- of leerproject uitvoert. Hij helpt bijvoorbeeld
in de keuken van een ziekenhuis of volgt een cursus sociale vaardigheden.
Een zestien- of zeventienjarige kan als volwassene worden berecht. De één
is nu eenmaal eerder volwassen dan de ander. Om dezelfde reden kan een
achttien-, negentien- of twintigjarige nog onder het kinderstrafrecht vallen.
Dit beoordeelt de rechter.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:17 schreef Compressor het volgende:[..]
Ze zouden juist massaal hem de rug toe moeten keren, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat doen die schoften? Ze steunen hem in zijn daad. Lekker als je daar voor de klas staat......
De politie is opgetreden tegen leerlingen van het Terra College, die hun sympathie betuigden voor Murat, de verdachte van de moord op Hans van Wieren.
Het bij behoorende filmpje vind je hier http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nieuws/2004/januari/video/150104/terra14.rm
Tja het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk
Ik snap best dat als mem op tv vermeld dat je iemand door zijn hoofd hebt geschoten dat je dat dan ervaart als niet eerlijke berichtgeving
Ja tog niet dan ahahahahhaahhahahahahahahha
Kijk zoals men al beweerd in meerdere programmas was het echt een fijne en sympatieke knul echt niks mis mee
Hij was slim en haalde goede cijfers
Ja tog primma gozer
Tja ik snap ook niet waarom men nu zo raar doet ineens tegen deze aardige gozer
quote:http://www.justitie.nl/images/11_38300.pdf
Voorts kan meespelen dat ingevolge artikel 77b Sr ten aanzien van degene die de
leeftijd van zestien jaren doch nog niet die van achttien jaren heeft bereikt, het volwassenenstrafrecht
kan worden toegepast indien de rechter daartoe grond vindt in de ernst van het begane feit, de
persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het feit is begaan. Opmerking verdient
ook nog dat de leeftijd van de verdachte niet in alle gevallen exact kan worden vastgesteld, en dat
onwenselijk lijkt dat deze omstandigheid in verband met de toepassing van voorlopige hechtenis tot
allerhande verweren aanleiding kan geven.
quote:Nee, dat zeg ik niet. Op basis van zijn gedrag in het verleden, blijkt het geen makkelijke jongen te zijn. De kans dat deze jongen op een bepaald moment kan ontsporen (op wat voor manier dan ook), is veel groter dan iemand die nooit problemen heeft gemaakt enz.
Op donderdag 15 januari 2004 16:20 schreef TonnievanTongeren het volgende:[..]
[..]
Relevantie? Je wilt zeggen dat als ie af en toe aggressief was omdat ie thuis problemen had meteen moordenaar-to-be is? Er is geen prototype moordenaar-schets.
quote:Klopt. Maar vaak blijkt aan een moord vanalles vooraf te gaan, waardoor mensen "gewaarschuwd" kunnen worden.
En plegers van een moord met een schoon strafblad zijn bepaald geen uitzondering.
"Jah ik ken Murad heel lang en hij was totaal niet agrezziev ofzo, alleen zoms gebruikte hij geweld weet je"
quote:Mijn kinderen zeuren ook of ze carmageddon of BladeII mogen kopen, maar dat mogen ze dus niet van ons. Er staat niet voor niets op 16+!
en computerspelletjes?
quote:vriendelijke jongen hoor...
Op donderdag 15 januari 2004 16:26 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Dit meisje had ook van dat prachtige commentaar;"Jah ik ken Murad heel lang en hij was totaal niet agrezziev ofzo, alleen zoms gebruikte hij geweld weet je"
quote:Rare omschrijving.
Op donderdag 15 januari 2004 16:25 schreef kLowJow het volgende:[..]
http://www.justitie.nl/images/11_38300.pdf
Onder crimineel versta ik 2 maal in aanraking gekomen met de justitiële "macht" (=slapjanussen).
quote:Je moet die mensen ook niet ze hoog inschatten.
Dit meisje had ook van dat prachtige commentaar;"Jah ik ken Murad heel lang en hij was totaal niet agrezziev ofzo, alleen zoms gebruikte hij geweld weet je"
Dom achterlijk volk.
quote:
"Jah ik ken Murad heel lang en hij was totaal niet agrezziev ofzo, alleen zoms gebruikte hij geweld weet je"
quote:VMBO hè?
quote:Helemaal mee eens.
Op donderdag 15 januari 2004 16:29 schreef Kopstoot het volgende:
Ik ben het spuugzat, noem me een rascist, maar ik vind dat elke criminele allochtoon, die ook nog een 2e paspoort heeft, verklaard moet worden tot Persona Non Grata, en naar zijn andere land gestuurd moet worden.Onder crimineel versta ik 2 maal in aanraking gekomen met de justitiële "macht" (=slapjanussen).
quote:Deze opmerking komt ook niet echt briljant over moet ik zeggen
Op donderdag 15 januari 2004 16:30 schreef Frasier het volgende:[..]
Je moet die mensen ook niet ze hoog inschatten.
Dom achterlijk volk.
quote:maar niet voordat ze geboet hebben voor hun daden en niet een gratis vliegticket op kosten van de maatschappij!!!
Ik ben het spuugzat, noem me een rascist, maar ik vind dat elke criminele allochtoon, die ook nog een 2e paspoort heeft, verklaard moet worden tot Persona Non Grata, en naar zijn andere land gestuurd moet worden.Onder crimineel versta ik 2 maal in aanraking gekomen met de justitiële "macht" (=slapjanussen).
quote:Leg uit? Dat is het beeld wat ik van hun krijg.
Op donderdag 15 januari 2004 16:32 schreef kLowJow het volgende:[..]
Deze opmerking komt ook niet echt briljant over moet ik zeggen
quote:Wie zijn 'hun'? En tot welk 'volk' behoren 'zij' dan volgens jou?
Op donderdag 15 januari 2004 16:33 schreef Frasier het volgende:[..]
Leg uit? Dat is het beeld wat ik van hun krijg.
quote:IDat kan kloppen. Maaruh, het stikt nogal van niet-gemakkelijke jongens in dit land, bijna elke puber wordt zo verdacht.
Op donderdag 15 januari 2004 16:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Op basis van zijn gedrag in het verleden, blijkt het geen makkelijke jongen te zijn. De kans dat deze jongen op een bepaald moment kan ontsporen (op wat voor manier dan ook), is veel groter dan iemand die nooit problemen heeft gemaakt enz.
Wellicht eens wat meer investeren in structurele verbeteringen en het tijdig tackelen van oorzaken daarvan dan. En dan doel ik dus niet op de makkelijkste weg schorsingen (repressie), die kennelijk weer eens niet werkten in dit geval, maar in de hulpverlening van scholen om soms bij te schaven en te helpen bij wat thuis nagelaten wordt.
quote:Vaak wel, vaak ook niet. Zodra er alcohol of drugs in het spel is, kunnen mensen die (tijdelijk)instabiel zijn door bepaalde problemen hebben hele gekke dingen doen.
Klopt. Maar vaak blijkt aan een moord vanalles vooraf te gaan, waardoor mensen "gewaarschuwd" kunnen worden.
Hier geldt weer het aloude gezegde:
waar twee vechten, hebben twee schuld
[Dit bericht is gewijzigd door rensie op 15-01-2004 16:38]
quote:dan ben je inderdaad geen racist
Ik ben het spuugzat, noem me een rascist, maar ik vind dat elke criminelel allochtoon, bestraft dient te worden
quote:leuk die snelheidsovertredingen
Onder crimineel versta ik 2 maal in aanraking gekomen met de justitiële "macht" (=slapjanussen).
quote:Het probleem is alleen dat het niet alleen deze ene gozer is .
Op donderdag 15 januari 2004 16:31 schreef Kaalhei het volgende:
Wat een gezeik allemaal, zet die vent gewoon tegen de muur. Liever vandaag dan morgen.
Hij was beldigt en onteerd en dus moest hij van zijn cultuur laten zien dat hij een echte man is .
En daarom keuren veel van die gasten het ook goed wat hij heeft gedaan en daarom snappen ze de verontwaardeging ook niet .
Ik kan uit deze berichten (Nova) alleen maar opmaken dat er meer zullen volgen en die kun je niet allemaal tegen de muur zetten dan gaat europa ons denk ik niet zo leuk meer vinden
quote:Lulkoek. Dus An en Eefje hadden ook schuld aan hun eigen dood, of de Joden in Wo2, of......
Op donderdag 15 januari 2004 16:37 schreef rensie het volgende:
quote:Ziek persoontje, dhr. Van Wieren heeft geen geweld gebruikt tegen Murat, dus moord ligt wel in een heel andere demensie he!
Ik keur Murat's daad beslist niet goed, maar het is ook absoluut waar dat er met sommige mensen niet te praten valt.
Ik zeg niet dat dat bij de heer van Wieren ook het geval was, maar ik merk wel dat hij weer tot heilige wordt verheven, zoals altijd gebeurd bij een moord, die in heel het land iets losmaakt.
Maar ook denk ik dat iedereen die Murat nu aanvalt eens de Ciske de Rat-trilogie van Piet Bakker moet lezen.
Deze trilogie laat heel goed zien wat de gevolgen zijn voor iemand die een ander vermoordt (in dit geval z'n moeder) en ook wat voor psychologische effecten dat heeft. Het is met oogkleppen oplopen als je Murat als dader afschildert, en het is ook met oogkleppen oplopen als je van Wieren als boeman betitelt.Hier geldt weer het aloude gezegde:
quote:ja right, doei
omzinnige Ciske de Rat/waar 2 vechten hebben 2 schuld-theorie
quote:moet er wel gevochten worden is het niet?, iemand zonder pardon afschieten noem ik geen gevecht
Hier geldt weer het aloude gezegde:waar twee vechten, hebben twee schuld
quote:Als dat het aardig gevonden willen worden door de Duitsers het beste argument is dat je kan bedenken......?
Op donderdag 15 januari 2004 16:39 schreef MMXMMX het volgende:[..]
Het probleem is alleen dat het niet alleen deze ene gozer is .
Hij was beldigt en onteerd en dus moest hij van zijn cultuur laten zien dat hij een echte man is .
En daarom keuren veel van die gasten het ook goed wat hij heeft gedaan en daarom snappen ze de verontwaardeging ook niet .
Ik kan uit deze berichten (Nova) alleen maar opmaken dat er meer zullen volgen en die kun je niet allemaal tegen de muur zetten dan gaat europa ons denk ik niet zo leuk meer vinden
quote:het is goed met jou vriend
quote:LOL ja tog
Ik keur Murat's daad beslist niet goed, maar het is ook absoluut waar dat er met sommige mensen niet te praten valt.
Ik zeg niet dat dat bij de heer van Wieren ook het geval was, maar ik merk wel dat hij weer tot heilige wordt verheven, zoals altijd gebeurd bij een moord, die in heel het land iets losmaakt.
Maar ook denk ik dat iedereen die Murat nu aanvalt eens de Ciske de Rat-trilogie van Piet Bakker moet lezen.
Deze trilogie laat heel goed zien wat de gevolgen zijn voor iemand die een ander vermoordt (in dit geval z'n moeder) en ook wat voor psychologische effecten dat heeft. Het is met oogkleppen oplopen als je Murat als dader afschildert, en het is ook met oogkleppen oplopen als je van Wieren als boeman betitelt.Hier geldt weer het aloude gezegde:
Die school had ook schuld hihihhiihihihi ze wilden hem dingen leren en dat was niet zo slim want alles wat dat joggie moest weten leerde hij al in de moskee .
En dus is de dood min of meer eigen schuld
[Dit bericht is gewijzigd door giovan op 15-01-2004 16:49]
quote:Heeft een conrector die een onhandelbare leerling aanpakt /schorst schuld? Nee natuurlijk niet die doet gewoon z'n werk! Wat een domme opmerking.
quote:Bronaanpak is het 'toverwoord'
Op donderdag 15 januari 2004 16:36 schreef TonnievanTongeren het volgende:[..]
Dat kan kloppen. Maaruh, het stikt nogal van niet-gemakkelijke jongens in dit land, bijna elke puber wordt zo verdacht.
Wellicht eens wat meer investeren in structurele verbeteringen en het tijdig tackelen van oorzaken daarvan dan. En dan doel ik dus niet op de makkelijkste weg schorsingen (repressie), die kennelijk weer eens niet werkten in dit geval, maar in de hulpverlening van scholen om soms bij te schaven en te helpen bij wat thuis nagelaten wordt.
quote:Klopt. Maar Murat ging blijkbaar gewoon naar school enz. Heel labiel lijkt ie me niet als iemand (vermoedelijk) een hele morgen met een pistool op school rondloopt.
[..]Vaak wel, vaak ook niet. Zodra er alcohol of drugs in het spel is, kunnen mensen die (tijdelijk)instabiel zijn door bepaalde problemen hebben hele gekke dingen doen.
quote:Hmmm nou ja ik bedoel natuurlijk de rechten van de mens enzo en de doodstraf .
Op donderdag 15 januari 2004 16:42 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Als dat het aardig gevonden willen worden door de Duitsers het beste argument is dat je kan bedenken......?
Dat is in europa niet gebruikelijk dat wij de doodstraf weer in gaan voeren en dus lijkt mij het geen goed plan
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 15-01-2004 16:49]
quote:Hee, trek je kop eens uit het zand joh!
Op donderdag 15 januari 2004 16:37 schreef rensie het volgende:Hier geldt weer het aloude gezegde:
quote:
Sig van rensie:
en nou wil ik niemand meer horen over die dooie leraar, word er gek van!
quote:Jeez, dit is echt te ziek: "Wij houden van Murat D." op een spandoek, en dan wordt er gezegd: "De kinderen vinden dat de verdachte van de schietpartij te negatief in het nieuws komt"
Op donderdag 15 januari 2004 16:22 schreef MMXMMX het volgende:
Scholieren steunen verdachte schietpartij Terra .De politie is opgetreden tegen leerlingen van het Terra College, die hun sympathie betuigden voor Murat, de verdachte van de moord op Hans van Wieren.
Het bij behoorende filmpje vind je hier http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/nieuws/2004/januari/video/150104/terra14.rm
mijn god, waar halen die lui het lef vandaan om zoiets te maken en te zeggen. Echt ZIEK
Ik vind het trouwens jammer dat jullie weigeren te kijken naar zijn ideën (zonder het goed te praten)... Het nederlandse rechtssysteem is er nog steeds op gebaseerd dat je naar beide kanten kijkt voor je oordeelt. misschien zijn er wel sterk verzachtende omstandigheden (die nog niet naar buiten zijn gekomen).
Trouwens, jullie vragen je zeker af hoe je aan dat wapen komt, maar jehoeft maar 1 verkeerd vriendje te hebben om binnen een half uur met een licht vuurwapen te komen.
Niet bedoeld als goedpraten, maar om het gewoon vanaf "de andere kant" te bekijken.
[Dit bericht is gewijzigd door Mtijn op 15-01-2004 16:55]
Gadverdamme!!!!!!!!!!!!!
gelukkig was het een relatief klein groepje, maar mijn God. en nee datr meisje was geen brugklassertje.
quote:Maar deed ie zijn werk wel goed in deze kwestie?
Op donderdag 15 januari 2004 16:45 schreef MartinusMagnus het volgende:
Heeft een conrector die een onhandelbare leerling aanpakt /schorst schuld? Nee natuurlijk niet die doet gewoon z'n werk! Wat een domme opmerking.
Zonder die man natuurlijk meteen een kogel aan te smeren of hem klappen te gunnen, heeft de directeur toch eigenlijk ook al in zijn speech te kennen gegeven dat zij als school ook in gebreke zijn gebleven om dit tijdig goed aan te pakken. Hun aanpak heeft ook gefaald rondom die jongen, want dit incident kent alleen maar verliezers.
quote:ik weet genoeg over zijn ideeen om te weten dat hij tuig der richel is
Op donderdag 15 januari 2004 16:53 schreef Mtijn het volgende:Ik vind het trouwens jammer dat jullie weigeren te kijken naar zijn ideën (zonder het goed te praten)... Het nederlandse rechtssysteem is er nog steeds op gebaseerd dat je naar beide kanten kijkt voor je oordeelt. misschien zijn er wel sterk verzachtende omstandigheden (die nog niet naar buiten zijn gekomen).
quote:Echt f**king gestoord ja. Lijkt me weer zo'n duidelijk signaal dat die 2e en 3e generatie er geen reet van snapt. Wat nou integratie? Ze halen hun vrouwen voor 80% nog uit het "thuis"land. Ze houden hun eigen tradities en cultuur zo extreem in stand dat ze niet eens weten wat boerenkool is. En wat hebben wij ermee te maken dat hij "het wel moest doen, anders is hij geen man meer"? Nederland, Nederlandse regels, denk ik zo. even een edit, anders leek het een beetje tè rechts...
Op donderdag 15 januari 2004 16:22 schreef MMXMMX het volgende:
Scholieren steunen verdachte schietpartij Terra .De politie is opgetreden tegen leerlingen van het Terra College, die hun sympathie betuigden voor Murat, de verdachte van de moord op Hans van Wieren.
[Dit bericht is gewijzigd door padvijnder op 15-01-2004 17:00]
quote:Vermoedlijk moet ik de koraan gaan inkijken voor zijn ideën
Op donderdag 15 januari 2004 16:53 schreef Mtijn het volgende:
Waar ik meteen aan dacht is dat hij waarschijnlijk is uitgeflipt. Dat hij door hevige emoties niet meer wist wat hij deed en er meteen nadat die bui weg was spijt van had... Dat lijkt me t meest waarschijnlijk, gezien de reactie van de mensen die er meer van weten.Ik vind het trouwens jammer dat jullie weigeren te kijken naar zijn ideën (zonder het goed te praten)... Het nederlandse rechtssysteem is er nog steeds op gebaseerd dat je naar beide kanten kijkt voor je oordeelt. misschien zijn er wel sterk verzachtende omstandigheden (die nog niet naar buiten zijn gekomen).
Trouwens, jullie vragen je zeker af hoe je aan dat wapen komt, maar jehoeft maar 1 verkeerd vriendje te hebben om binnen een half uur met een licht vuurwapen te komen.
Niet bedoeld als goedpraten, maar om het gewoon vanaf "de andere kant" te bekijken.
Laat maar !!!!!
quote:...die niet in deze samenleving thuishoort, en hopelijk ook niet meer terug komt.
Op donderdag 15 januari 2004 16:56 schreef Harmonius het volgende:[..]
ik weet genoeg over zijn ideeen om te weten dat hij tuig der richel is
alhoewel dit erg onwaarschijnlijk is in nederland
quote:Ga nou toch weg, die knul liep, zoals zovelen op die school te klieren en gedroeg zich verbaal aggressief en daar zou gisteren over gesporken worden samen met zijn moeder..
Op donderdag 15 januari 2004 16:55 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
Maar deed ie zijn werk wel goed in deze kwestie?
Zonder die man natuurlijk meteen een kogel aan te smeren of hem klappen te gunnen, heeft de directeur toch eigenlijk ook al in zijn speech te kennen gegeven dat zij als school ook in gebreke zijn gebleven om dit tijdig goed aan te pakken. Hun aanpak heeft ook gefaald rondom die jongen, want dit incident kent alleen maar verliezers.
Moet je op ieder verbaal aggressief kind op een school als deze dan maar een team van 3 psycholgogen zetten, dan blijf je bezig, daar is de school helemaal niet voor uitgerust en een school IS GEEN therapeutische instelling.
Het begeleid kinderen , ook daar waar ze problemen hebben zullen ze een oplossing trachten te zoeken, maar dan moet er wel steun zijn van en het kind zelf maar vooral het thuisfront.
En als iedereen tettert dat dit OVERAL had kunnen gebeuren, dat dit niet te vermijden was, want gekken heb je overal en niet alles kun je mijlenver zien aankomen, dan kun je kwalijk vrwachten dat de school DIT, nl. MOORD hjad kunnen voorzien en dus gefaald heeft en zeker niet de conrector, een man die bekend stond om zijn toewijding en inzet daar waar het gaat om moeilijk handelbare jongeren.
quote:het is niet de taak van die school om leerlingen op te voeden, het probleem ligt bij de omgeving van die 'jongen'
Op donderdag 15 januari 2004 16:55 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
Maar deed ie zijn werk wel goed in deze kwestie?
natuurlijk zegt die directeur dat de school in gebreke is gebleven bij het 'incident' met muRAT, want als hij zegt dat de ware aard van muRAT in zijn naam huist dan komen er meerdere RATten op af
quote:Zulke mensen weten dat ze dit kunnen flikken in Nederland. Als ze nog in hun thuisland zouden zijn zouden ze dit niet in hun hoofd halen, want daar is het oog om oog, tand om tand. Hier jammer genoeg niet.
Op donderdag 15 januari 2004 16:57 schreef padvijnder het volgende:
Ze houden hun eigen tradities en cultuur zo extreem in stand dat ze niet eens weten wat boerenkool is. En wat hebben wij ermee te maken dat hij "het wel moest doen, anders is hij geen man meer"? Nederland, Nederlandse regels, denk ik zo.
quote:
Balkenende: Het is een voorbeeld van hoe we het niet moeten doen met elkaar. Er kunnen wel eens conflicten zijn, maar je mag nooit naar een wapen grijpen. En het feit dat een leerkracht het slachtoffer wordt van een leerling die zijn ongenoegens heeft, dat is nooit gerechtvaardigd. Zo kan het niet en zo mag het niet. Ik hoop ook dat we lessen trekken en dat op scholen leerlingen dit soort zaken bespreken, want als we op deze manier met elkaar omgaan, dan zijn we echt op de foute weg.
quote:Voor zo'n daad zijn er geen verzachtende omstandigheden, in mij optiek.
Op donderdag 15 januari 2004 16:53 schreef Mtijn het volgende:
Waar ik meteen aan dacht is dat hij waarschijnlijk is uitgeflipt. Dat hij door hevige emoties niet meer wist wat hij deed en er meteen nadat die bui weg was spijt van had... Dat lijkt me t meest waarschijnlijk, gezien de reactie van de mensen die er meer van weten.Ik vind het trouwens jammer dat jullie weigeren te kijken naar zijn ideën (zonder het goed te praten)... Het nederlandse rechtssysteem is er nog steeds op gebaseerd dat je naar beide kanten kijkt voor je oordeelt. misschien zijn er wel sterk verzachtende omstandigheden (die nog niet naar buiten zijn gekomen).
Die gast verdient wat mij betreft de doodstraf, en anders levenslang!
quote:en wat gaat hij er als minister president aan doen?
Op donderdag 15 januari 2004 17:04 schreef kLowJow het volgende:[..]
(weer) niets zeker! met als gevolg dat dalijk een of andere dwaas aan de macht komt alleen maar omdat de huidige politiek te politiek correct is en geen ballen toont
quote:Weet jij hoe zijn jeugd was? Hoe die conrector met hem omging? Wat voor vrienden hij had? Of hij eerder in contact is gekomen met de politie? Wat de houding van zijn schoolbestuur (vol autochtonen) over allochtonen was/is? Welke leugens hij heeft gehoord (van zowel westerse (ultra-conservatief) als islamitische (fundametalisten)? Of hij ooit in elkaar is geslagen door nazi's? überhaupt iets in deze richting?
Op donderdag 15 januari 2004 16:56 schreef Harmonius het volgende:[..]
ik weet genoeg over zijn ideeen om te weten dat hij tuig der richel is
Waarschijnlijk niet. En dan kan je dit niet weten.
quote:Vertel Vertel
Op donderdag 15 januari 2004 17:11 schreef Mtijn het volgende:[..]
Weet jij hoe zijn jeugd was? Hoe die conrector met hem omging? Wat voor vrienden hij had? Of hij eerder in contact is gekomen met de politie? Wat de houding van zijn schoolbestuur (vol autochtonen) over allochtonen was/is? Welke leugens hij heeft gehoord (van zowel westerse (ultra-conservatief) als islamitische (fundametalisten)? Of hij ooit in elkaar is geslagen door nazi's? überhaupt iets in deze richting?
quote:Eens zien hoor:
Maar dit is nog maar de prelude.
Wie Murat als dader betitelt, heeft oogkleppen op en waar er twee vechten, hebben er twee schuld.
Ik weet niet hoeveel ervaring u precies heeft met pestplekken ala Murat. Weinig, gis ik. Mijn vader is conrector van een vrij brede scholengemeenschap en zowel hij als zijn collega's kennen dergelijke korte lontjes maar al te goed.Tuig is het, dat zich om het minste of geringste genomen voelt.(Dit geldt zowel voor blank als zwart en alles er tussen in.) Ik zie uit naar de dag dat hij door een met eender onderaards IQ toegeruste ploert te grazen wordt genomen en jij mij op dit forum komt vertellen dat hij ook schuld had.
Op het gevaar van ''oogkleppen'' (verzin eens iets nieuws, zeg)af geef ik het voordeel van de twijfel aan een D66lid met gezin en voorbeeldige staat van dienst, boven een cokeslaaf die met zijn mobiele telefoon een wapen bestelt.
Doodstraf aan al die kutjochies die Murat steunen. Hopeloos tuig !!
[marrokaans/nederlands dialect taaltje on]
"de maadsgappij ben iek zelluf"
[marrokaans/nederlands dialect taaltje off]
Ouders (en vooral de alochtone "opvoeders" onder ons) verwachten tegenwoordig dat de school ook maar eventjes het leeuwedeel van de opvoedingstaken op zich neemt.... complete waanzin natuurlijk!
quote:Ah, jij schijnt alles te weten met je betweterig vooroordelend toontje. Post dan maar eens exact de hele historie van zijn problematiek daar.
Op donderdag 15 januari 2004 17:00 schreef milagro het volgende:
Ga nou toch weg, die knul liep, zoals zovelen op die school te klieren en gedroeg zich verbaal aggressief en daar zou gisteren over gesporken worden samen met zijn moeder..
quote:Overdrijf toch niet meteen zo onnozel. Therapeuten op scholen is al een normaal gegeven bij heel wat scholen (of ze hebben nauwe contacten met die mensen in die sector met doorverrwijzingen), dat moet wellicht alleen wat uitgebreid worden en eventueel zelfs verplicht bij structurele probleemgevallen.
Moet je op ieder verbaal aggressief kind op een school als deze dan maar een team van 3 psycholgogen zetten, dan blijf je bezig, daar is de school helemaal niet voor uitgerust en een school IS GEEN therapeutische instelling.
quote:Ja en wie zegt dat dat er niet was.
Het begeleid kinderen , ook daar waar ze problemen hebben zullen ze een oplossing trachten te zoeken, maar dan moet er wel steun zijn van en het kind zelf maar vooral het thuisfront.
quote:Dat dit overal kan voorkomen laat niet onverlet dat dergelijke zaken nog steeds vermeden kunnen worden door een goeie begeleiding, en vooral het tijdig herkennen van ernstige problemen.
En als iedereen tettert dat dit OVERAL had kunnen gebeuren, dat dit niet te vermijden was, want gekken heb je overal en niet alles kun je mijlenver zien aankomen, dan kun je kwalijk vrwachten dat de school DIT, nl. MOORD hjad kunnen voorzien en dus gefaald heeft en zeker niet de conrector
quote:Toewijding zegt op zich niks over kwaliteit. Hoeveel (probleem) jongeren heeft ie dan in zijn functie, met zijn toewijding geholpen.
een man die bekend stond om zijn toewijding en inzet daar waar het gaat om moeilijk handelbare jongeren.
quote:* robh mompelt iets over een klok en een klepel
Op donderdag 15 januari 2004 17:15 schreef Frutsel het volgende:
Laatste commentaar van Murat D.[marrokaans/nederlands dialect taaltje on]
quote:Whoei heb je daar ook een linkje of bron van ?
Op donderdag 15 januari 2004 17:15 schreef Frutsel het volgende:
Laatste commentaar van Murat D.[marrokaans/nederlands dialect taaltje on]
quote:Die zijn op aanvraag in te zien bij de betere boekhandel ?
Op donderdag 15 januari 2004 16:53 schreef Mtijn het volgende:Ik vind het trouwens jammer dat jullie weigeren te kijken naar zijn ideën
quote:pot en ketel??
Op donderdag 15 januari 2004 17:17 schreef robh het volgende:[..]
* robh mompelt iets over een klok en een klepel
quote:Vrijheid van meningsuiting jongens, remember Pim.
Op donderdag 15 januari 2004 17:14 schreef Demoon het volgende:
OMG, die allochtone kut-vriendjes van Murat steunen hem nog ook. De leraar zou het zelf uitgelokt hebben.Doodstraf aan al die kutjochies die Murat steunen. Hopeloos tuig !!
quote:Zijn vader is tot twee keer veroordeeld voor het doodschieten van een mens.
Weet jij hoe zijn jeugd was?
quote:Murat kwam vaak te laat en gebruikte drugs binnen het schoolgebouw. Waarschijnlijk kreeg hij daar regelmatig voor op zijn donder.
Hoe die conrector met hem omging?
quote:Volgens de berichtgeving zocht hij niet de liefste jongens uit als vriend.
Wat voor vrienden hij had?
quote:Nee, weet ik niet
Of hij eerder in contact is gekomen met de politie?
quote:De school hoorde tot de top 10 van scholen in Nederland. En dat voor een bijna geheel zwarte school! Lijkt mij een hele prestatie.
Wat de houding van zijn schoolbestuur (vol autochtonen) over allochtonen was/is?
quote:Hij zal wel conservatief zijn opgevoed, voor zover dat zonder vader mogelijk is.
Welke leugens hij heeft gehoord (van zowel westerse (ultra-conservatief) als islamitische (fundametalisten)?
quote:Nee, denk ik niet, want volgens mij lopen die over het algemeen geen kinderen in elkaar te meppen.
Of hij ooit in elkaar is geslagen door nazi's?
quote:Nog meer smoesjes?
überhaupt iets in deze richting?
quote:Hak die balk om voor je kop.
quote:Ik zag het al meteen aan die uitgekookte rotsmoeltjes die lachend en vol genoegdoening in beeld kwamen. Zij zijn minstens net zo doodziek in hun hoofd als Muratje zelf.
OMG, die allochtone kut-vriendjes van Murat steunen hem nog ook. De leraar zou het zelf uitgelokt hebben.
quote:Jij hebt nooit een leraar gehaat ofzo?
OMG, die allochtone kut-vriendjes van Murat steunen hem nog ook. De leraar zou het zelf uitgelokt hebben.
Het is wel leuk om van die Van Wieren een engel te maken. Maar als veel kinderen vinden dat die te hard optreed moet daar ook wel naar geluisterd worden en er niet zomaar vanuitgegaan worden dat niemand een hekel had aan die man, want dat was dus blijkbaar niet zo.
Zijn gedrag in het verleden doet er geen reet toe imo.
quote:Nou nee, wanneer je de afkomst van de dader al niet weet en je marrokaan schrijft.. Ach. Go figure.
Op donderdag 15 januari 2004 17:18 schreef Frutsel het volgende:pot en ketel??
quote:Whatever...tis 1 pot nat...
Op donderdag 15 januari 2004 17:20 schreef robh het volgende:[..]
Nou nee, wanneer je de afkomst van de dader al niet weet en je marrokaan schrijft.. Ach. Go figure.
[Dit bericht is gewijzigd door Frutsel op 15-01-2004 17:21]
quote:Ik heb ook niet alle antwoorden, maar ik vind dat jullie te snel oordelen met "de doodstraf". Zelfs als het nou zo is dat hij dit vaker heeft gedaan, en het alleen doet om stoer te zijn zou hij in mijn ogen niet meer verdienen dan een van de zwaarste gevangenisstraffen, aangezien hij een puber is en nog gevormt moet worden. En er zijn bijzonder veel mogelijkheden van verzachtende omstandigheden waarvan we nog nix weten. Wees niet te haastig met je oordeel voor die jongen zich heeft kunnen verdedigen.
Op donderdag 15 januari 2004 17:12 schreef MMXMMX het volgende:[..]
Vertel Vertel
quote:Ja uitbreiden en zo de al zo falende ouders de mogelijkheid geven om nog meer verantwoordelijkheid op de scholen af te schuiven. Nee, dat lijkt me een prachtig plan hoor!
Op donderdag 15 januari 2004 17:16 schreef LordOfThePings het volgende:
Overdrijf toch niet meteen zo onnozel. Therapeuten op scholen is al een normaal gegeven bij heel wat scholen (of ze hebben nauwe contacten met die mensen in die sector met doorverrwijzingen), dat moet wellicht alleen wat uitgebreid worden en eventueel zelfs verplicht bij structurele probleemgevallen.
quote:wat doet dat er toe, of er 1 of 10 kinderen een hekel hadden aan die man.
Op donderdag 15 januari 2004 17:19 schreef calvobbes het volgende:[..]
Jij hebt nooit een leraar gehaat ofzo?
Het is wel leuk om van die Van Wieren een engel te maken. Maar als veel kinderen vinden dat die te hard optreed moet daar ook wel naar geluisterd worden en er niet zomaar vanuitgegaan worden dat niemand een hekel had aan die man, want dat was dus blijkbaar niet zo.
als je het gaat aanhalen als excuus in de zin van "Murat moet uitgelokt zijn anders had hij dat nooit gedaan" is ronduit schandalig.
quote:tja, je wilt natuurlijk op korte termijn een oplossing, dat zal wel een generatie duren als je alleen je pijlen op de ouders richt
Op donderdag 15 januari 2004 17:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja uitbreiden en zo de al zo falende ouders de mogelijkheid geven om nog meer verantwoordelijkheid op de scholen af te schuiven. Nee, dat lijkt me een prachtig plan hoor!
quote:Ik heb nog nooit een leraar gehaat. Had wel een hekel aan sommige leraren.
Maar dan nog? Rechtvaardigt dat het optreden van dit jong?
quote:Nee. Er zaten een hoop klootzakken tussen, maar ik zelfs nog nooit een leraar in mezelf doodgewenst of iets van dien aard. Jezus Christus dan moet je al een verknipte lul zijn wil je dat doen (en dat is dan nog onschuldig).
Op donderdag 15 januari 2004 17:19 schreef calvobbes het volgende:
quote:Hey, het zijn allemaal quotes van kinderen dat hij streng maar rechtvaardig was en altijd behulpzaam.
Het is wel leuk om van die Van Wieren een engel te maken.
quote:
Weet jij hoe zijn jeugd was? nou zijn vader weet om te gaan met pistolen, dus zijn jeugd zal niet best geweest zijn, maar dat maakt hem nog niet minder tuigHoe die conrector met hem omging?die conrector zal hem vele malen beter behandeld hebben dan dat tuig als hij verdient Wat voor vrienden hij had? tuig dus, getuige die muRAT we love you demonstratie, geeft dus aan hoe tuig hij zelf ook isOf hij eerder in contact is gekomen met de politie? wat heeft dit er nou weer mee te maken? als het ja is, dan is het tuig, als het nee is is het ook tuigWat de houding van zijn schoolbestuur (vol autochtonen) over allochtonen was/is? ik denk niet dat ze een verschil maakten tussen allochtonen en niet allochtonen en als ze dat wel doen zullen ze er hun reden wel voor hebbenWelke leugens hij heeft gehoord (van zowel westerse (ultra-conservatief) als islamitische (fundametalisten)?maakt mij wat uit wat ie heeft gehoord, tuig blijft ie Of hij ooit in elkaar is geslagen door nazi's? ik vraag me eerder af hoeveel personen deze muRAT in elkaar heeft geslagen überhaupt iets in deze richting?al deze dingen veranderen zijn ideeen niet, de ideeen zijn de zijne en mensen met zulke ideeen zijn in mijn ogen tuig, ongeacht de reden
quote:Ga toch weg.... de gemiddelde peuter heeft al een geweten ontwikkeld man! Dat kunnen we van Murat niet zeggen.
Op donderdag 15 januari 2004 17:21 schreef Mtijn het volgende:[..]
..-knip- aangezien hij een puber is en nog gevormd moet worden...
- knip-
quote:Dat zie ik ook wel in, maar ik vind het veel risicovoller om wéér maar meer verantwoordelijkheid naar de scholen toe te schuiven. Zéker als er zich dan wéér zoiets voordoet zal nog sneller de eerste reactie zijn dat de school gefaald heeft... en zo verplaats je het probleem langzaam maar zeker naar mensen die daar helemaal niet mee opgezadeld willen worden.
Op donderdag 15 januari 2004 17:23 schreef Re het volgende:
tja, je wilt natuurlijk op korte termijn een oplossing, dat zal wel een generatie duren als je alleen je pijlen op de ouders richt
quote:Ja, en ik zou ook zeker zijn gaan betogen ten gunste van zijn moordenaar.
quote:Jawel tuurlijk dat is ook zo .
Op donderdag 15 januari 2004 17:18 schreef giovan het volgende:[..]
Vrijheid van meningsuiting jongens, remember Pim.
Als het maar niet oproept tot geweld en haat.
Maar gaat het hier niet om een standrechterlijke executie door het voorhoofd in een bomvolle kantine met kinderen ?
Hoe kun je daar nu voor zijn en mag je daar wel voor zijn ?
"Every being in the Universe knows right from wrong"
En dan toch verantwoordelijkheid af willen schuiven naar de school, naar de leraar etc. etc.
quote:Een wat duidelijker motief voor Murat?
Op donderdag 15 januari 2004 17:22 schreef milagro het volgende:wat doet dat er toe, of er 1 of 10 kinderen een hekel hadden aan die man.
quote:Het is geen excuus. Er is geen excuus voor iemand doodschieten.
als je het gaat aanhalen als excuus in de zin van "Murat moet uitgelokt zijn anders had hij dat nooit gedaan" is ronduit schandalig.
quote:Hey er zijn ook een aantal kinderen die dat niet zo hebben ervaren. En Murat blijkbaar ook niet.
Op donderdag 15 januari 2004 17:23 schreef Lithion het volgende:Hey, het zijn allemaal quotes van kinderen dat hij streng maar rechtvaardig was en altijd behulpzaam.
quote:Wel gehaat, maar niet zo erg dat ik het normaal/niet erg vond als ie een kogel door z'n kop zou krijgen
Op donderdag 15 januari 2004 17:19 schreef calvobbes het volgende:
quote:Nee. Niks rechtvaardigt een moord.
Op donderdag 15 januari 2004 17:23 schreef Gia het volgende:Maar dan nog? Rechtvaardigt dat het optreden van dit jong?
quote:Zijn vader zat 9 jaar in de bak vanaf Murats 3e levensjaar. Na zijn vrijlating ging hij vrij veel met Murat om, maar dat was niet echt positief. Murat mocht op zijn 13e alcohol drinken in het cafe van zijn vader, dat lijkt niet bepaald op een conservatieve opvoeding. Ik zal even zoeken naar het artikel....
Op donderdag 15 januari 2004 17:18 schreef Gia het volgende:Hij zal wel conservatief zijn opgevoed, voor zover dat zonder vader mogelijk is.
Is Murat trouwens half-Nederlands, omdat in eerste instantie de achternaam 'Dekker' rondging? Het zou kunnen dat dat de naam van zijn moeder is, omdat zijn vader zo lang in de gevangenis heeft gezeten.
quote:het zal een wederzijdse combinatie moeten worden met vooralsnog gedeelde verantwoordelijkheden. Misschien een instantie gerelateerd aan scholen zodat je die verantwoordelijkheid niet bij hen legt na constatering van afwijkend gedrag. Ouders moeten ook eens goed wakker worden geschud en verplicht betrokken worden
Op donderdag 15 januari 2004 17:25 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat zie ik ook wel in, maar ik vind het veel risicovoller om wéér maar meer verantwoordelijkheid naar de scholen toe te schuiven. Zéker als er zich dan wéér zoiets voordoet zal nog sneller de eerste reactie zijn dat de school gefaald heeft... en zo verplaats je het probleem langzaam maar zeker naar mensen die daar helemaal niet mee opgezadeld willen worden.
quote:Ach gunst, hij heeft het niet zo ervaren. Gelukkig had hij zijn kenvermogen ook niet aangetast met allerhande vergif.
Op donderdag 15 januari 2004 17:28 schreef calvobbes het volgende:[..]
Hey er zijn ook een aantal kinderen die dat niet zo hebben ervaren. En Murat blijkbaar ook niet.
Is er hier trouwens sprake van culpa in causa?
quote:die daar helemaal niet mee opgezadeld kúnnen en mógen worden.
Op donderdag 15 januari 2004 17:25 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat zie ik ook wel in, maar ik vind het veel risicovoller om wéér maar meer verantwoordelijkheid naar de scholen toe te schuiven. Zéker als er zich dan wéér zoiets voordoet zal nog sneller de eerste reactie zijn dat de school gefaald heeft... en zo verplaats je het probleem langzaam maar zeker naar mensen die daar helemaal niet mee opgezadeld willen worden.
quote:Hij is in Nederland geboren en is dus Nederlander van afkomst Ja tog ?
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zijn vader zat 9 jaar in de bak vanaf Murats 3e levensjaar. Na zijn vrijlating ging hij vrij veel met Murat om, maar dat was niet echt positief. Murat mocht op zijn 13e alcohol drinken in het cafe van zijn vader, dat lijkt niet bepaald op een conservatieve opvoeding. Ik zal even zoeken naar het artikel....
Is Murat trouwens half-Nederlands, omdat in eerste instantie de achternaam 'Dekker' rondging? Het zou kunnen dat dat de naam van zijn moeder is, omdat zijn vader zo lang in de gevangenis heeft gezeten.
quote:Wanneer hou jij nou is op met het verdedigen van moordenaars?
Hey er zijn ook een aantal kinderen die dat niet zo hebben ervaren. En Murat blijkbaar ook niet
Als je dit zo leuk vind moet je even kijken of je nog een bijbaantje oid. bij het OM kan krijgen.
quote:maar tijdelijk wel mee moeten worden opgezadeld, of heb je een oplossing voor de zeer korte termijn?
Op donderdag 15 januari 2004 17:30 schreef milagro het volgende:[..]
die daar helemaal niet mee opgezadeld kúnnen en mógen worden.
quote:Ow? Welke dan? Quotes?
Op donderdag 15 januari 2004 17:28 schreef calvobbes het volgende:
Hey er zijn ook een aantal kinderen die dat niet zo hebben ervaren.
quote:Murat Demir ..
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef Kozzmic het volgende:Is Murat trouwens half-Nederlands, omdat in eerste instantie de achternaam 'Dekker' rondging? Het zou kunnen dat dat de naam van zijn moeder is, omdat zijn vader zo lang in de gevangenis heeft gezeten.
quote:zal lekker gaan als die pa in de bak zit
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef Re het volgende:[..]
het zal een wederzijdse combinatie moeten worden met vooralsnog gedeelde verantwoordelijkheden. Misschien een instantie gerelateerd aan scholen zodat je die verantwoordelijkheid niet bij hen legt na constatering van afwijkend gedrag. Ouders moeten ook eens goed wakker worden geschud en verplicht betrokken worden
quote:En wat als die ouders gewoon niet geschikt zijn voor een juiste opvoeding, is dat al eens bij je opgekomen (hij heeft trouwens geen vader hoorde ik). Net zoals dat Venlo-geval waar die ouders iets over voorbestemd riepen, zonder verantwoordleijkheid te nemen. Denk je dat daar iets van te maken valt?
Op donderdag 15 januari 2004 17:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja uitbreiden en zo de al zo falende ouders de mogelijkheid geven om nog meer verantwoordelijkheid op de scholen af te schuiven. Nee, dat lijkt me een prachtig plan hoor!
Dan dus maar op zijn beloop laten, wat jou betreft? Of is het wellicht mogelijk dat je een paar hersencellen inschakelt en dan zegt : hey, als ouders falen en iets dreigt fout te gaan moeten we wellicht iemand op een andere manier qua gedrag tijdig proberen bij te sturen. Doe je dat niet, en wuif je alles vantevoren weg, dan hoor jij bij deze bij al diegene die vanalles roepen maar tegelijkertijd geen oplossingen hebben. Prachtige plannen van jou jongen!
Ik ben er trouwens helemaal voor om ouders te beboeten voor minderjarigen die de fout in blijven gaan en hen verantwoordelijk te houden daarvoor, maar je doet alsof dat ten alle tijden alles oplost voor elk geval. En dat zijn dus eenzijdige praatjes, want het ligt er maar net aan of je de juiste dingen aan het verstand krijgt bij die ouders.
quote:En al die andere jongeren die vanmorgen "steun" hebben betuigd aan Murat.
Op donderdag 15 januari 2004 17:30 schreef SportsIllustrated het volgende:Ach gunst, hij heeft het niet zo ervaren.
Op een domme manier....
AMSTERDAM - Het schokkende schooldrama op het Terra College in Den Haag is in ons land weliswaar het eerste met dodelijke afloop voor een leerkracht, maar geweld op scholen is aan de orde van de dag. Veel leraren zijn feitelijk niet eens verbaasd. "Politici die nu nog durven stellen dat dit het werk van een gestoorde leerling is en dat dit niet snel nog een keer zal gebeuren, hebben geen idee van het aantal leerlingen die met dezelfde problemen kampen als de dader van deze aanslag", zegt een ervaren docent van het Terra College. De man, die twintig jaar voor de klas staat, vindt de situatie dusdanig alarmerend dat hij het spreekverbod van zijn schooldirectie negeert. Hij wil wel vertellen over het moeilijke werk als docent, maar niet met zijn naam in de krant. "Dan komen er hoe dan ook leerlingen verhaal halen. Ik heb genoeg toestanden meegemaakt. Het wordt absoluut steeds erger. Het is grotendeels een allochtonenprobleem. Over het algemeen krijgen deze kinderen van huis uit weinig mee, en dat uit zich op school." "Als leerkracht ben je af en toe vogelvrij. Leerlingen kunnen zich bij ons heel veel permitteren voor ze van school worden verwijderd. Zelf ben ik ook enkele malen bedreigd. 'Jij gaat dood!' of 'Ik wacht je buiten wel op!' wordt je dan meegedeeld, op een toon die aan duidelijkheid niets te wensen overlaat. Het ziekteverzuim op onze school is mede door dit soort situaties schrikbarend hoog, maar geen enkele instantie die daar lering uit trekt."
Ziekmelden
"De directie steunt je bovendien op geen enkele wijze na zo'n bedreiging. Je moet zelf dreigen dat je ziek naar huis gaat als de betreffende leerling toch je lokaal weer wordt ingestuurd. Dit is momenteel ons enige middel. Collega's die wel dit soort leerlingen bij de directie afleveren, komen diezelfde leerling een uur later weer doodleuk in de gangen tegen. De hele toestand is dan afgedaan met een waarschuwing."
Leerlingen van het Haagse Terra College uiten gisterenelk op hun eigen wijze hun gevoelens over de dood van biologieleraar Hans van Wieren. "Van vechtpartijen tussen groepen Marokkaanse en Antilliaanse leerlingen kijken we al niet meer op. Er is de laatste tijd zeker al drie keer zwaar vuurwerk afgestoken in de kantine tijdens de pauze, maar daar wordt niets tegen gedaan. Soms vliegen de stoelen door de kantine. Leerlingen die niet op onze school staan ingeschreven, komen de school binnen om ruzies te beslechten en andere leerlingen in elkaar te slaan. Je auto moet je ver van school vandaan parkeren, want het aantal auto's van collega's dat is beschadigd tijdens schooltaken is niet meer op de vingers van twee handen te tellen. En als het niet gebeurt bij school, dan zoeken leerlingen je thuis wel op en spuiten je wagen daar geheel onder de verf. Dat is vorige week nog gebeurd bij een collega."
Zie verder De Telegraaf
© 1996-2002 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden. e-mail: redactie@telegraaf.nl
Tsjah....leraar, elke dag anders
quote:nee, die heb ik niet.
Op donderdag 15 januari 2004 17:31 schreef Re het volgende:[..]
maar tijdelijk wel mee moeten worden opgezadeld, of heb je een oplossing voor de zeer korte termijn?
maar ik word wél kwaad als men dingen zegt als de school heeft te kort geschoten alsof dat een kwestie van moedwil, onverschilligheid was.
eerst loopt iedereen te roepen dat dit soort dingen niet te voorkomen zijn en vervolgens roepen dezelfde lieden dat de school tekort geschoten is, net zo tegenstrijdig als iemand die spijt betuigt van zijn daad en vervolgens zich beroept op zwijgrecht en waarvan diens voogd en anderen beweren dat hij tot de daad gedreven is feitelijk.
quote:Op dat moment --> omstanders denken dat hij heftig onder invloed was ..is er dan wel sprake van *in koele bloede vermoorden>?*
Op donderdag 15 januari 2004 17:20 schreef Lithion het volgende:
Ik snap niet waarom mensen het o zo poeslieve (ahem) verleden van Murat aanhalen, alsof dat ook maar ENIGSZINS ter zake doet op het moment dat hij iemand in koele bloede door z'n hoofd schiet!?
quote:Zou ook Herr Decker kunnen zijn. Omdat hij eerst in Duitsland in die knaste heeft gezeten.
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zijn vader zat 9 jaar in de bak vanaf Murats 3e levensjaar. Na zijn vrijlating ging hij vrij veel met Murat om, maar dat was niet echt positief. Murat mocht op zijn 13e alcohol drinken in het cafe van zijn vader, dat lijkt niet bepaald op een conservatieve opvoeding. Ik zal even zoeken naar het artikel....
quote:http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-150104-96-anp.html
Op donderdag 15 januari 2004 17:31 schreef Lithion het volgende:Ow? Welke dan? Quotes?
quote:
Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een van hen.
quote:Ja Dekker kwam gelly gewoon wat beter uit.
Op donderdag 15 januari 2004 17:32 schreef Loedertje het volgende:[..]
Murat Demir ..
Edit: was al eerder gezegd zie ik net.
[Dit bericht is gewijzigd door Denni5 op 15-01-2004 17:37]
Buurman : Maar waarom draag jij een kogel vrij vest ?
Werk je bij het leger ofzo ?
Leerkracht : Nee mijn beroep is Leerkracht in het Nederlandse onderwijs
quote:de jongen had goede resultaten op school volgens klasgenoten, is er dan wel sprake van een drugsprobleem, of hebben we hier met een megabrein te maken, die ondanks drank en drugs en thuisproblemen toch goede cijfers haalt?
Op donderdag 15 januari 2004 17:34 schreef Loedertje het volgende:[..]
Op dat moment --> omstanders denken dat hij heftig onder invloed was ..is er dan wel sprake van *in koele bloede vermoorden>?*
quote:helpt weinig als ze je liquideren met de kogel door je hoofd
Op donderdag 15 januari 2004 17:36 schreef MMXMMX het volgende:
Leerkracht : Zo ik ga weer naar mijn werk .Buurman : Maar waarom draag jij een kogel vrij vest ?
Werk je bij het leger ofzo ?Leerkracht : Nee mijn beroep is Leerkracht in het Nederlandse onderwijs
quote:Of Duits, of Amerikaans, of wat dan ook....
Op donderdag 15 januari 2004 17:36 schreef MMXMMX het volgende:Leerkracht : Nee mijn beroep is Leerkracht in het Nederlandse onderwijs
Niet alleen nederland is zo verziekt hoor...
quote:Ja das waar .
Op donderdag 15 januari 2004 17:39 schreef calvobbes het volgende:[..]
Of Duits, of Amerikaans, of wat dan ook....
quote:Precies, pestleraren heb je overal, ook de leraren op die scholen aldaar zijn geen heiligen, ook die gaan tever soms en kunnen een kind tot een dergelijke wanhoopsdaad drijven.
Op donderdag 15 januari 2004 17:39 schreef calvobbes het volgende:[..]
Of Duits, of Amerikaans, of wat dan ook....
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:27 schreef calvobbes het volgende:
Een wat duidelijker motief voor Murat?
En de afgelopen dagen is die Van Wieren op een voetstuk geplaatst maar blijkbaar vinden veel mensen dat ontrrecht.
Iedereen roept nu dat het zo'n geweldige man was, dan mag iemand anders toch ook wel zeggen dat die het daar niet mee eens is.
Wat ben jij een walgelijk figuur. Denk je nu echt dat zo'n man op zo'n school staat om z'n leerlingen te pesten? Zulke mensen hebben echt wel hart voor het werk wat ze doen. Als Van Wieren dat niet had gehad, was hij allang gestopt. Want ik weet zeker dat het ontzettend zwaar is om op een dergelijke school les te moeten geven. Hij en zijn collega's verdienen niets dan respect hiervoor.
Dat jij het dan nog op gaat nemen voor dat stelletje hersenloze Murad-fans tekent jouw niveau.
quote:Blijkbaar wel he
Op donderdag 15 januari 2004 17:41 schreef milagro het volgende:Precies, pestleraren heb je overal, ook de leraren op die scholen aldaar zijn geen heiligen, ook die gaan tever soms en kunnen een kind tot een dergelijke wanhoopsdaad drijven.
18 doden in duitsland, in totaal zeker 30 doden in de VS...
quote:idd ze verdienen allen de kogel!!! we love you!
Op donderdag 15 januari 2004 17:41 schreef milagro het volgende:[..]
Precies, pestleraren heb je overal, ook de leraren op die scholen aldaar zijn geen heiligen, ook die gaan tever soms en kunnen een kind tot een dergelijke wanhoopsdaad drijven.
quote:Hoe kom jij der bij dat het een wanhoopsdaad was ?
Op donderdag 15 januari 2004 17:41 schreef milagro het volgende:[..]
Precies, pestleraren heb je overal, ook de leraren op die scholen aldaar zijn geen heiligen, ook die gaan tever soms en kunnen een kind tot een dergelijke wanhoopsdaad drijven.
Ik hoorde een Turkse geleerde in Nova anders een hele andere reden opgeven voor zijn daad .
Maar mischien weet jij een betere ?
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 15-01-2004 17:44]
quote:wat zei die 'geleerde' dan?
Op donderdag 15 januari 2004 17:43 schreef MMXMMX het volgende:[..]
Hoe kom jij der bij dat het een wanhoopsdaad was ?
Ik hoorde een Turkse geleerde in Nova anders een hele andere reden opgeven voor zijn daad .
Maar mischien weet jij een beetere ?
quote:ja, als ouder zou ik dan ook smartegeld gaan eisen, de school heeft tenslotte van jouw kind een moordenaar gemaakt.
Op donderdag 15 januari 2004 17:42 schreef calvobbes het volgende:[..]
Blijkbaar wel he
18 doden in duitsland, in totaal zeker 30 doden in de VS...
quote:Waarom? Omdat ik niet blind achter de grote massa aanhobbel maar ook de andere kant van het verhaal probeer aan te stippen?
Op donderdag 15 januari 2004 17:41 schreef raregek het volgende:Wat ben jij een walgelijk figuur.
quote:Denk jij nou echt dat leraren nooit meningsverschillen hebben met leerlingen?
Denk je nu echt dat zo'n man op zo'n school staat om z'n leerlingen te pesten?
quote:Ja dus?
Zulke mensen hebben echt wel hart voor het werk wat ze doen.
quote:Maar je mag dus geen kritiek op ze hebben ofzo?
Want ik weet zeker dat het ontzettend zwaar is om op een dergelijke school les te moeten geven. Hij en zijn collega's verdienen niets dan respect hiervoor.
quote:En dat jij niet kunt zien dat ik het helemaal niet opneem voor die murat is wel tekenend voor jouw niveau.
Dat jij het dan nog op gaat nemen voor dat stelletje hersenloze Murad-fans tekent jouw niveau.
quote:Nee, dat heb ik nergens beweerd, dus degene die eens een paar hersencellen in moet schakelen ben jij.
Op donderdag 15 januari 2004 17:32 schreef LordOfThePings het volgende:
Dan dus maar op zijn beloop laten, wat jou betreft?
Maar nóg meer de verantwoordelijkheid afschuiven op scholen is helemáál verkeerd. Die hébben het al veel te zwaar in veel gevallen.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:21 schreef Frutsel het volgende:[..]
Whatever...tis 1 pot nat...
quote:Dom en volgens hun hart. Dus je weet meteen met wat soort 'mensen' je te maken hebt. Dit zijn dezelfde soort gasten die je om een knaak gaan zitten bedelen bij de bushalte en ervan uitgaan dat jouw geld ook van hun is.
Op donderdag 15 januari 2004 17:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
En al die andere jongeren die vanmorgen "steun" hebben betuigd aan Murat.
Op een domme manier....
quote:En waar staat dat die van Wieren in die gevallen dat hij Murat aansprak volgens die jongeren niet rechtvaardig handelde?
Op donderdag 15 januari 2004 17:35 schreef calvobbes het volgende:
http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-150104-96-anp.html
Precies, nergens.
quote:Je bloeit in het onderwijs.
Op donderdag 15 januari 2004 17:34 schreef DaZilva het volgende:
Tsjah....leraar, elke dag anders
Zo hebben we die ook weer alvast gehad.
quote:Precies. En why the fuck zou een school allerlei therapeutische behandelingen moeten uitvoeren. Complete waanzin...
Op donderdag 15 januari 2004 17:45 schreef Lithion het volgende:
Maar nóg meer de verantwoordelijkheid afschuiven op scholen is helemáál verkeerd. Die hébben het al veel te zwaar in veel gevallen.
quote:Kijk hier en oordeel zelf .
Op donderdag 15 januari 2004 17:44 schreef Harmonius het volgende:[..]
wat zei die 'geleerde' dan?
Maar dat er nu mensen VOOR die Murat gaan demonstreren vind ik nog extremer... Voel me er echt rot door dat mensen zo iets kunnen doen... wat een volk...
quote:Probleem bij het opzadelen van de scholen op de korte termijn met dit soort problemen, imo, is dat dat op zijn beurt meteen weer verwachtingen schept bij die ouders dat de school er toch wel zorg voor draagt dat hun zoon/dochter opgevoed wordt en zij dus nog meer hun handen ervanaf kunnen trekken.
Op donderdag 15 januari 2004 17:31 schreef Re het volgende:
maar tijdelijk wel mee moeten worden opgezadeld, of heb je een oplossing voor de zeer korte termijn?
quote:Blijkbaar hadden ze toch wel indruk dat het onterecht of overdreven was he.
Op donderdag 15 januari 2004 17:47 schreef Lithion het volgende:En waar staat dat die van Wieren in die gevallen dat hij Murat aansprak volgens die jongeren niet rechtvaardig handelde?
quote:Ah, dus nu is die steun aan Murat ineens heel rationeel.
Op donderdag 15 januari 2004 17:55 schreef calvobbes het volgende:
Blijkbaar hadden ze toch wel indruk dat het onterecht of overdreven was he.
Anders zouden ze die Murat niet zo steunen
Blijf nog even doordraaien. .
quote:andere kant? ga jij ff naar de andere kant met je suffe praatjes... muRAT was geen vriendelijk kereltje (gewoon tuig dus) en zijn vrienden ook niet...
Op donderdag 15 januari 2004 17:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Waarom? Omdat ik niet blind achter de grote massa aanhobbel maar ook de andere kant van het verhaal probeer aan te stippen?
[..]
quote:denk jij dat leraren nooit bedreigd/geetterd worden gewoon omdat dat cool staat in de klas?
Denk jij nou echt dat leraren nooit meningsverschillen hebben met leerlingen?
Ben je best wel naief vind ik.
[..]
best naief vind ik
quote:hij heeft de fout gemaakt om zich in te zetten voor dit soort volk... dat heeft zijn dood getekend
Ja dus?
Dan maken ze nooit fouten? Dan veroorzaken ze nooit wrevel?
[..]
quote:en er zijn ook mensen die van nature al rot zijn en muRAT was daar een van!
Maar je mag dus geen kritiek op ze hebben ofzo?
Lulkoek, het blijven mensen en die kunnen ook fouten maken.
[..]
quote:het is gewoon dat mensen het zat zijn als lieden zoals jij proberen het probleem te verleggen
En dat jij niet kunt zien dat ik het helemaal niet opneem voor die murat is wel tekenend voor jouw niveau.
quote:Om te zorgen dat er niet nog meer muratjes op straat rondlopen?
Op donderdag 15 januari 2004 17:50 schreef nikk het volgende:Precies. En why the fuck zou een school allerlei therapeutische behandelingen moeten uitvoeren. Complete waanzin...
Of moeten dat soort figuren maar gewoon op straat rondlopen zodat we over een tijdje weer verschrikt onze handen voor de mond kunnen slaan en iedereen zich af gaat vragen hoe dat zo gekomen is en niemand er wat aan heeft gedaan.
quote:Ja leuk, maar waarom daar een SCHOOL mee opzadelen? DAT is het punt. Een school is een educatieve instelling, geen tweede Pieterbaan Centrum.
Op donderdag 15 januari 2004 17:57 schreef calvobbes het volgende:
Om te zorgen dat er niet nog meer muratjes op straat rondlopen?
quote:Ik zeg niet dat het verhaal van de moordenaar niet gehoord mag worden. Maar wat er vanochtend gebeurd is, is verwerpelijk. En dat jij dat goedkeurt is helemaal te gek voor woorden.
Op donderdag 15 januari 2004 17:45 schreef calvobbes het volgende:
Waarom? Omdat ik niet blind achter de grote massa aanhobbel maar ook de andere kant van het verhaal probeer aan te stippen?
quote:Natuurlijk, maar een fout is menselijk, een moord beestachtig.
Denk jij nou echt dat leraren nooit meningsverschillen hebben met leerlingen?
Ben je best wel naief vind ik.Ja dus?
Dan maken ze nooit fouten? Dan veroorzaken ze nooit wrevel?
quote:En als iemand ze dan doodschiet hoef je dat niet als verzachtende maatregel aan te voeren voor de moordenaar, maar op dat moment toon je gewoon respect. Een kwestie van fatsoen.
Maar je mag dus geen kritiek op ze hebben ofzo?
Lulkoek, het blijven mensen en die kunnen ook fouten maken.
quote:Dat zeg ik niet, ik zei dat je het voor zijn fans opneemt. Lezen.
En dat jij niet kunt zien dat ik het helemaal niet opneem voor die murat is wel tekenend voor jouw niveau.
[Dit bericht is gewijzigd door raregek op 15-01-2004 18:00]
quote:ik kan dat hier niet bekijken, zeg ff wat ie zei
Op donderdag 15 januari 2004 17:51 schreef MMXMMX het volgende:[..]
Kijk hier en oordeel zelf .
Het gros van de scholieren daar en de gemeenschapsgenoten van Murat vinden het een walgelijke daad, het gros van de kinderen zul je op geen enkele wijze een excuus voor Murat horen aandragen en stelletje onderontwikkelde sensatiezoekende randdebielen doet dat wel, en ja hoor, Calvobbes ziet weer een opening, kan weer even lekker tegen de rest aantrappen.
Het is niet de taak vand school als therapeut te werken, het is de taask vd school om les te geven en bij te staan in samenwerking met het thuisfront, maar als die knul blijft volharden in ontoelaatbaar gedrag en het thuisfront ook niet bijspringt dan is schorsing een logisch gevolg, zo gaat dat op IEDERE school en dat is geen excuus, en OOK geen verklaring voor het uit de hand lopen van dit.
quote:Goed, dit soort smoesjes betekenen dus dat jij bij de mensen hoort die ervoor zorgen dat dit soort incidenten en exsessen blijven bestaan en er niks aan willen doen.
Op donderdag 15 januari 2004 17:45 schreef Lithion het volgende:
Want er zullen altijd ouders zijn die niet geschikt zijn voor een gedegen opvoeding van een kind, dat is een dagelijks gegeven. Blijkbaar denk jij dat een boete ten alle tijde de mentaliteit van ouders kan bijsturen en hen een correcte ouder maakt die hun kind onder controle kan houden.
Althans, ik gok dat boetes datgene is waar je op doelt als je lult over oudersverantwoordelijkheid in dit geval, anders vul zelf maar eens even in hoe je dat concreet wilt gaan doen, het aanleren van verantwoordelijkheid. Je roept nl. veel, kraak wat af, maar komt met weinig alternatieve oplossingen.
Slaat sowieso nergens op om scholen daarin helemaal te ontzien van verantwoordleijkheid zoals jij wil. Scholen zijn overheidsinstantie's die niet alleen educatief maar ook sociale functie's hebben, en juist tijdig door d eomgang dingen kunnen herkennen. Leerlingen verbrengen enorm veel tijd in hun jeugd door op scholen, waarom zou daar niet wat meer op gedrag gelet kunnen worden buiten de normale lesuren door mensen die daarvoor geschikt zijn. Staat volledig los van de 'zware taak' (ocharm) die scholen hebben met doceren.
quote:Vaag
Op donderdag 15 januari 2004 17:59 schreef Harmonius het volgende:[..]
ik kan dat hier niet bekijken, zeg ff wat ie zei
Maar oke ik kijk het nu terug en ik ga proberen letterlijk die turkse meneer te quoten
FF wachten dus het komt er aan .
quote:En dat basseer jij op?
Op donderdag 15 januari 2004 17:57 schreef Harmonius het volgende:andere kant? ga jij ff naar de andere kant met je suffe praatjes... muRAT was geen vriendelijk kereltje (gewoon tuig dus) en zijn vrienden ook niet...
quote:Nee. Dat zal ook wel gebeuren. Zul jij vast ook wel eens gedaan hebben.
denk jij dat leraren nooit bedreigd/geetterd worden gewoon omdat dat cool staat in de klas?
quote:Onzin. Daar is niks fout aan.
hij heeft de fout gemaakt om zich in te zetten voor dit soort volk... dat heeft zijn dood getekend
quote:En dat basseer jij op?
en er zijn ook mensen die van nature al rot zijn en muRAT was daar een van!
quote:En ik ben het zat dat de grote massa als een blinde stier op die jongen afduikt en hem al lynched zonder te luisteren naar anders zaken.
het is gewoon dat mensen het zat zijn als lieden zoals jij proberen het probleem te verleggen
quote:We kennen in dit land iets als eigen verantwoordelijkheid. Dat van de scholier en die van de ouders. De school is geen filantropisch instituut.
Op donderdag 15 januari 2004 17:57 schreef calvobbes het volgende:
Om te zorgen dat er niet nog meer muratjes op straat rondlopen?Of moeten dat soort figuren maar gewoon op straat rondlopen zodat we over een tijdje weer verschrikt onze handen voor de mond kunnen slaan en iedereen zich af gaat vragen hoe dat zo gekomen is en niemand er wat aan heeft gedaan.
Dat soort jongeren hoor je aan te pakken en ook hulp te bieden om ervoor te zorgen dat je niet helemaal afglijden. Dit is echter geenszins een taak voor een school.
quote:En die school was een combinatie van een School en een Pieterbaan centrum.
Op donderdag 15 januari 2004 17:59 schreef Lithion het volgende:Ja leuk, maar waarom daar een SCHOOL mee opzadelen? DAT is het punt. Een school is een educatieve instelling, geen tweede Pieterbaan Centrum.
quote:Jij vergeet de voogd voor h et gemnak maar even, wat is zijn taak?
Op donderdag 15 januari 2004 17:57 schreef calvobbes het volgende:[..]
Om te zorgen dat er niet nog meer muratjes op straat rondlopen?
Of moeten dat soort figuren maar gewoon op straat rondlopen zodat we over een tijdje weer verschrikt onze handen voor de mond kunnen slaan en iedereen zich af gaat vragen hoe dat zo gekomen is en niemand er wat aan heeft gedaan.
De ouders waren niet in staat de jongen te begeleiden en dus wordt er een voogd ingeschakeld en die had dus al veel eerder aan de bel moeten trekken.
De school heeft contact gezocht met de moeder, maar zij heeft een fout adres opgegeven.
Een school is niet uitgerust met PBC capaciteiten, een school brengt kinderen een en ander bij, ook een deel opvoeding, maar het zijn geen afgestudeerde psychologen, geen psychiaters.
quote:Yeah right.
Op donderdag 15 januari 2004 18:03 schreef calvobbes het volgende:[..]
En die school was een combinatie van een School en een Pieterbaan centrum.
quote:Ja hoor, ga even ergens anders wentelen in je walgelijke zelfingenomen correctheid. Ik zeg helemaal nergens dat er helemaal niks moet gebeuren, ik zeg alleen dat de scholen nóg meer opzadelen met therapeutisch geneuzel NIET de oplossing is omdat ze daar ten eerste niet op berekend zijn en ten tweede zij het al zwaar genoeg hebben en ZEKER in die regio als waar deze school staat en ZEKER op het VMBO.
Op donderdag 15 januari 2004 18:01 schreef LordOfThePings het volgende:
Goed, dit soort smoesjes betekenen dus dat jij bij de mensen hoort die ervoor zorgen dat dit soort incidenten en exsessen blijven bestaan en er niks aan willen doen.
quote:Dat heb ik WEDEROM helemaal niet gezegd. Beperk je eens tot wat ik schrijf in plaats van er maar wat op los te blaten.
Slaat sowieso nergens op om scholen daarin helemaal te ontzien van verantwoordleijkheid zoals jij wil.
Eikel.
quote:leraren zijn niet geschoold om met dit soort tuig om te gaan.... natuurlijk heeft een school ook sociale functie, maar met dit soort in de goot geraakte zieke lieden kan niemand omgaan... heropvoeden en niet op school maar in zwaar bewaakte kampen met mensen die alleen daarvoor geschoold zijn!
Op donderdag 15 januari 2004 18:01 schreef LordOfThePings het volgende:
Slaat sowieso nergens op om scholen daarin helemaal te ontzien van verantwoordleijkheid zoals jij wil. Scholen zijn overheidsinstantie's die niet alleen educatief maar ook sociale functie's hebben, en juist tijdig door d eomgang dingen kunnen herkennen.
quote:Ik keur het helemaal niet goed. L-E-Z-E-N
Op donderdag 15 januari 2004 17:59 schreef raregek het volgende:Ik zeg niet dat het verhaal van de moordenaar niet gehoord mag worden. Maar wat er vanochtend gebeurd is, is verwerpelijk. En dat jij dat goedkeurt is helemaal te gek voor woorden.
quote:Dus dan maar negeren dat die man misschien wel eens een verschrikelijke tiran was?
En als iemand ze dan doodschiet hoef je dat niet als verzachtende maatregel aan te voeren voor de moordenaar, maar op dat moment toon je gewoon respect. Een kwestie van fatsoen.
quote:Ja calvobbes.
Op donderdag 15 januari 2004 18:03 schreef calvobbes het volgende:
En die school was een combinatie van een School en een Pieterbaan centrum.
Dag calvobbes.
quote:Wat wil je daarmee dan zeggen, hmm? Maakt dat het gebeurde minder erg ofzo?
Op donderdag 15 januari 2004 18:06 schreef calvobbes het volgende:
Dus dan maar negeren dat die man misschien wel eens een verschrikelijke tiran was?
WAT?
quote:Hey, waar is 'kom niet onder 'n trein Calvobbes' gebleven? Dat was net zo'n pakkende afsluiter...
Op donderdag 15 januari 2004 18:07 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja calvobbes.
Dag calvobbes.
quote:Die voogd zegt geen problemen te hebben gehad met die jongen. Waarom zou die dan aan de bel moeten trekken?
Op donderdag 15 januari 2004 18:03 schreef milagro het volgende:De ouders waren niet in staat de jongen te begeleiden en dus wordt er een voogd ingeschakeld en die had dus al veel eerder aan de bel moeten trekken.
quote:Ow ik dacht dat de school het naar een verkeerd adres had gestuurd.
De school heeft contact gezocht met de moeder, maar zij heeft een fout adres opgegeven.
quote:Dit was geen gewone school. Hier werden voornamelijk kinderen met problemen opgevoed.
Een school is niet uitgerust met PBC capaciteiten, een school brengt kinderen een en ander bij, ook een deel opvoeding, maar het zijn geen afgestudeerde psychologen, geen psychiaters.
Dus op ruim 800 leerlingen zo'n 200 psychisch gestoorden daar...
quote:DAT ELK VERHAAL TWEE KANTEN HEEFT.
Op donderdag 15 januari 2004 18:08 schreef Lithion het volgende:WAT?
quote:diezelfde voogd zegt zelf dat de school de problemen had moeten zien aankomen... als hij het zo goed weet, waarom heeft hij dan niet zelf aan de bel getrokken
Op donderdag 15 januari 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die voogd zegt geen problemen te hebben gehad met die jongen. Waarom zou die dan aan de bel moeten trekken?
[..]
quote:Zit je niet op te letten Lithion? Die school is dus echt geen standaard school hoor.
Op donderdag 15 januari 2004 18:07 schreef Lithion het volgende:Ja calvobbes.
Dag calvobbes.
quote:Niet opgevoed maar geschoold.
Op donderdag 15 januari 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:
Dit was geen gewone school. Hier werden voornamelijk kinderen met problemen opgevoed.
quote:Misschien weet die voogd dat er op die school speciale mensen rondlopen om dat soort dingen te signaleren en gaat hij ervan uit dat die dat aan hadden moeten zien komen?
Op donderdag 15 januari 2004 18:11 schreef Harmonius het volgende:diezelfde voogd zegt zelf dat de school de problemen had moeten zien aankomen... als hij het zo goed weet, waarom heeft hij dan niet zelf aan de bel getrokken
quote:Ik vraag je nu voor de 3e keer wat er dan wel moet gebeuren. Als je geen alternatieven hebt moet je je mond dichthouden over anderen.
Op donderdag 15 januari 2004 18:05 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja hoor, ga even ergens anders wentelen in je walgelijke zelfingenomen correctheid. Ik zeg helemaal nergens dat er helemaal niks moet gebeuren, ik zeg alleen dat de scholen nóg meer opzadelen met therapeutisch geneuzel NIET de oplossing is omdat ze daar ten eerste niet op berekend zijn en ten tweede zij het al zwaar genoeg hebben en ZEKER in die regio als waar deze school staat en ZEKER op het VMBO.
Scholen zijn er niet op berekend simpelweg omdat ze die beroepstak vaak buiten de deur houden. Zodra er naast een concierge ook een kamertje is met een goeie psycholoog zijn ze er wel op berekend. Zo simpel is dat. Kronkel jezelf maar in je eigen moeilijke bochten, want intussen zijn dit zaken die op menige school allang geintregreerd worden.
quote:Je zegt inderdaad niet veel nee. Goedkope praatjes heb je genoeg.
Dat heb ik WEDEROM helemaal niet gezegd.
quote:Misschien in eerste instantie niet met bijdehandte praatjes aankomen als je niet waar je het over hebt.
Eikel.
En waarom haal je het PBC erbij, dat is van een heel andere psychiatrsiche orde. Verdiep je eigen eerst eens in alle takken van hulpverlening voordat je wat rondblaat.
quote:Wat hadden ze moeten zien aankomen? Volgens de man was er toch niets aan de hand? Volgens zijn vrienden was hij toch juist poeslief?
Op donderdag 15 januari 2004 18:12 schreef calvobbes het volgende:[..]
Misschien weet die voogd dat er op die school speciale mensen rondlopen om dat soort dingen te signaleren en gaat hij ervan uit dat die dat aan hadden moeten zien komen?
quote:Nee, dat was het niet, die kinderen zaten er OOK.
Op donderdag 15 januari 2004 18:08 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die voogd zegt geen problemen te hebben gehad met die jongen. Waarom zou die dan aan de bel moeten trekken?
[..]Ow ik dacht dat de school het naar een verkeerd adres had gestuurd.
Zouden ze dan wel laat achter zijn gekomen als die moeder een verkeerd adres had opgegeven. Die jongen zal toch al minstens een half jaar op school hebben gezeten?
[..]Dit was geen gewone school. Hier werden voornamelijk kinderen met problemen opgevoed.
De voogd zei dat de school die problemen had moeten HERKENNEN, had moeten zien AANKOMEN.
De voogd was als geen ander op de hoogte vd THUIS situatie, waarom heeft hij het niet zien aankomen dan?
De jongen was toch aan de drank en drugs? dat zag de voogd niet?
Waarom hou jij nu wel een school verantwoordelijk, die wel een gesprek wilde aangaan met de moeder, al meerdere brieven naar huis gestuurd heeft (die niet aankwamen omdat de moeder verzuimd heeft een adreswijziging door te geven, weet jeij wel hoe het werkt met adreswijzigingen, dat is dus de verantwoordelijkheid van de OUDERS dat door te geven aan de school) maar houd je wel de voogd, wiens TAAK het is te waken over het wel en wee van de jongen, de hand boven het hoofd??
quote:Die wrijving tussen Van Wieren en Murat.
Op donderdag 15 januari 2004 18:13 schreef nikk het volgende:Wat hadden ze moeten zien aankomen?
quote:lul toch niet zo slap man, die voogd is zelf net zo rot als die muRAT zelf, anders had ie muRAT wel een betere opvoeding gegeven
Misschien weet die voogd dat er op die school speciale mensen rondlopen om dat soort dingen te signaleren en gaat hij ervan uit dat die dat aan hadden moeten zien komen?
quote:Wanneer je problemen hebt hoort de school je te helpen voor zover ze dat kunnen en door te verwijzen naar professionele hulpverlening. De school zelf echter is geen therapeutische instelling.
Op donderdag 15 januari 2004 18:13 schreef LordOfThePings het volgende:
Scholen zijn er niet op berekend simpelweg omdat ze die beroepstak vaak buiten de deur houden. Zodra er naast een concierge ook een kamertje is met een goeie psycholoog zijn ze er wel op berekend. Zo simpel is dat. Kronkel jezelf maar in je eigen moeilijke bochten, want intussen zijn dit zaken die op menige school allang geintregreerd worden.
Waarom zou een school een psycholoog moeten inhuren? Waanzin als je het aan mij vraagt.
En defineer 'menig' (je laatste zin).
[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 15-01-2004 18:17]
quote:psychische problemen is niet gelijk aan psychisch gestoord, alhoewel je dat maar al te graag aanneemt
Op donderdag 15 januari 2004 18:10 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik hoorde net op NOS journaal, dat 1 op de 4 leerlingen op het terra college psychische problemen heeft.Dus op ruim 800 leerlingen zo'n 200 psychisch gestoorden daar...
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:07 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja calvobbes.
Dag calvobbes.
quote:waarom zou de school geen psycholoog in kunnen huren, oh ja, dat helpt het probleem natuurlijk niet
Op donderdag 15 januari 2004 18:16 schreef nikk het volgende:[..]
Wanneer je problemen hebt hoort de school je te helpen voor zover ze dat kunnen en door te verwijzen naar professionele hulpverlening. De school zelf echter is geen therapeutische instelling.
Waarom zou een school een psycholoog moeten inhuren? Waanzin als je het aan mij vraagt.
En defineer 'menig' (je laatste zin).
quote:ga jij eens verdriepen wat de taak van een voogd is.
een voogd is geen speelkameraadje om een kind leuk bezig te houden.
een voogd neemt de taak vd ouders over als die niet in staat zijn verantwoordelijk te handelen als het hun kinderen aangaat.
die knul was aan de drugs, vader in de gevangenis en dus zwaar afwezig, een moeder die het blijkbaar alleen niet aan kon en hij zag zich niet geroepen hulp te zoeken maar vond dat de taak vd school?
quote:Gelul. Dat ik zelf zo 1,2,3 geen alternatieven zou weten maakt andermans alternatieven niet ineens deugdelijk. Ja, in de kleuterklas werkt het zo, maar in de grotemensenwereld mag je gewoon kritiek hebben op voorstellen als je zelf zo geen voorstel voorhanden hebt.
Op donderdag 15 januari 2004 18:13 schreef LordOfThePings het volgende:
Ik vraag je nu voor de 3e keer wat er dan wel moet gebeuren. Als je geen alternatieven hebt moet je je mond dichthouden over anderen.
quote:En daarmee verleg je dus wéér een deel van de taak van de ouders naar de school, maak je hen verantwoordelijk daarvoor en kunnen ouders weer lekker achterover leunen, dát is wat er gebeurt. Scholen worden dan wéér eerder aangekeken als het dan een keer misgaat, want tja, dan had die psycholoog maar in moeten grijpen he? Scholen worden zo in een hoek gedrukt waar ze helemaal niet thuishoren.
Scholen zijn er niet op berekend simpelweg omdat ze die beroepstak vaak buiten de deur houden. Zodra er naast een concierge ook een kamertje is met een goeie psycholoog zijn ze er wel op berekend. Zo simpel is dat.
En kom nu maar weer opnieuw met een verhaal waar je mij allemaal zaken toeschrijft die ik niet gezegd heb. .
quote:Vast niet. Maar wat moet je als school zijnde dan zien aankomen?
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die wrijving tussen Van Wieren en Murat.
Of denk je dat die in een split second besloten heeft die man dood te schieten?
quote:En dat wist de school ook wel. Die hadden daar speciale lessen voor, kleine klassen van hooguit 15 man.
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef milagro het volgende:Nee, dat was het niet, die kinderen zaten er OOK.
quote:Waren er problemen THUIS dan?
De voogd was als geen ander op de hoogte vd THUIS situatie, waarom heeft hij het niet zien aankomen dan?
quote:Zou best kunnen. Hoor vaak zat dat kinderen pas veel later hun ouders vertellen dat ze roken en/of drinken. Misschien wist die het goed te verbergen he
De jongen was toch aan de drank en drugs? dat zag de voogd niet?
quote:Ik hou niemand een hand boven het hoofd. Ik probeer alleen maar een mogelijke andere kant van de situatie te laten zien.
de hand boven het hoofd??
quote:Het is wel een indicatie hoe zwaar het op die school moet zijn; zoveel probleemgevallen bij elkaar en dan ook nog eens onder de zeer laagopgeleiden...
Op donderdag 15 januari 2004 18:17 schreef Re het volgende:
psychische problemen is niet gelijk aan psychisch gestoord, alhoewel je dat maar al te graag aanneemt
quote:Waarom niet?
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef calvobbes het volgende:[..]
Die wrijving tussen Van Wieren en Murat.
Of denk je dat die in een split second besloten heeft die man dood te schieten?
De knul was ms wel gestoord en gestoorden doen rare redeloze dingen.
Ken jij die knul of zo en zijn prive situatie zo goed, dat jij weet dat de school het aan had moeten zien komen
Een verbaal aggressieve leerling van 17 grijpt op een gegeven moment naar wapens, en schiet zijn tegenstander dood , dat weet toch iedereen of iig jij .
Meld je aan op die school, met Calvobbes als deskundige gebeuren dat soort dingen niet, die kan dat op zijn vingertjes natellen.
quote:zeker, en hoewel misschien deze jongen toch wel tot zijn daad had gekomen kan een wat scherper psychologisch toezicht wellicht helpen wat eerder te kunnen ingrijpen
Op donderdag 15 januari 2004 18:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Het is wel een indicatie hoe zwaar het op die school moet zijn; zoveel probleemgevallen bij elkaar en dan ook nog eens onder de zeer laagopgeleiden...
quote:Omdat dat niet de taak is van een school.
Op donderdag 15 januari 2004 18:18 schreef Re het volgende:[..]
waarom zou de school geen psycholoog in kunnen huren, oh ja, dat helpt het probleem natuurlijk niet
quote:Omdat dat niet de taak van de school is. Ze zouden wél de ouders en het kind zelf moeten adviseren hierover, eventueel de wijkagent inlichten, kinderbescherming of weet ik wat, maar dáár houdt hun verantwoordlijkheid wat mij betreft op.
Op donderdag 15 januari 2004 18:18 schreef Re het volgende:
waarom zou de school geen psycholoog in kunnen huren
Anders kun je scholen wel met álle problemen opzadelen waarvoor de ouders niet bij machte zijn. Financiële problemen? Dan springt de school wel bij.
Het verantwoordelijkheid afschuiven is al ver genoeg gegaan met het overblijven e.d.
quote:DIE WRIJVING TUSSEN MURAT EN DIE LERAAR!!!!!
Op donderdag 15 januari 2004 18:21 schreef nikk het volgende:Vast niet. Maar wat moet je als school zijnde dan zien aankomen?
Dat hadden ze kunnen zien en iets mee moeten doen. Althans, dat is MISSCHIEN wat die man bedoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |