Deze zal je vast wel kennen, maar toch (heb niet teruggelezen of ie hier al ergens stond
![]()
) :
Jan Huigen in de ton,
met een hoepeltje erom
Jan Huiiiiigen, Jan Huiiiiigen,
en de ton die viel in Duiiiiigen.
Bij het liedje moet je hand in hand in een cirkeltje lopen, en bij de laatste zin moeten de kinderen zich dan laten vallen. (Bij voorkeur op hun kont, in verband met kindschade enzo
![]()
)
En het volgende is misschien meer een tikspelletje dan een liedje, maar wel leuk
![]()
Schipper mag ik overvaren, ja of nee?
Moet ik dan ook geld betalen, ja of nee?
Hoeeeeeee?
Ik ben niet helemaal zeker van de tekst, maar dit wordt gezongen door een groep kindjes. Die staan in een rij tegenover een ander kindje, dat is de schipper. Wat ruimte er tussen om rond te rennen/huppelen/hinkelen, en een lijn aan de kant van de schipper.
Als de groep heeft gezongen 'hoe?' dan roept de schipper hoe ze over moeten steken naar zijn kant, over de lijn heen. Bijvoorbeeld: hinkelen, achteruit lopen, kruipen, huppelen, dansen enz.
Terwijl de groep oversteekt, moet de schipper proberen andere kinderen af te tikken. De kinderen hoeven niet recht over te steken, ze mogen ook in boogjes over steken, of een stuk terug naar achter, (anders is het te makkelijk voor de schipper) als ze maar over de lijn komen uiteindelijk. Degene die ie als eerste tikt is bij de volgende beurt de schipper.
[ Bericht 49% gewijzigd door Jentin op 22-05-2005 23:19:49 ]