ik ken hem al kring lied en dan kozen de kinderen de bewegingen bij het woord...quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:00 schreef Luchtbel het volgende:
Ik ken het wel maar daar houdt het ook mee op.
Weet wel dat het zo'n handjeklapliedje is, misschien dat je daar nog wat aan hebt.
Jah en zo worden die kinderen dus dik tegenwoordigquote:Op dinsdag 5 april 2005 19:04 schreef Neva het volgende:
[..]
ik ken hem al kring lied en dan kozen de kinderen de bewegingen bij het woord...
quote:Op dinsdag 5 april 2005 19:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Jah en zo worden die kinderen dus dik tegenwoordig![]()
In mijn tijd stond je er nog bij en klapte je elkaars handen![]()
..........................quote:Op dinsdag 5 april 2005 18:50 schreef Neva het volgende:
kan iemand even mee helpen mijn liedje af te maken ik mis wat stukkenen twijfel ana de volgorde google leverde bij mij niets op
![]()
Charlie chaplin ging naar de disco
leerde de meisjes dansen
de engelse en de fransen
de eerste was de -cha-cha-cha
de tweede was de - hoelala ? -
de derde was de -pijl en boog? -
vierde was de- rok omhoog - ?
de rest is mij geheel; onbekend![]()
Volgens mij is dit hetzelfde liedje als van de Haagse stoomtram op de vorige pagina...quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:17 schreef Saffier het volgende:
In de Orinoko woont een krokodil,
Ieder die er langs komt, bijt hij in zijn bil.
Dat zong mijn broertje vroeger, ik dacht wel dat dit het 'hele' versje was.
Zo ken ik em ook.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:33 schreef Nijna het volgende:
[..]
Volgens mij is dit hetzelfde liedje als van de Haagse stoomtram op de vorige pagina...
Eey het was maar een grapjequote:Op dinsdag 5 april 2005 21:30 schreef Neva het volgende:
b
[..]ze verzinnen de beweging en tijdens het zingen maken ze de beweging
hoezo worden ze dan dikker als met handjeklap
![]()
Katja heeft deze in twee varianten, nl. daar komt de grote olifant (hard zingen) en daar komt de baby-olifant (zachtjes zingen). Vantevoren roept ze dan wat het wordt.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:37 schreef Luckepuk het volgende:
"Jongens meisjes aan de kant
want daar komt een olifant
grote voetenSuus doet haar voeten in de lucht
grote oren Suus fruttert aan haar oren
En een lange slurf van voren Suus zit aan de neus van mama![]()
Jongens meisjes aan de kant
want daar komt een olifant!"
Er is een vrouw vermoordquote:Op woensdag 14 januari 2004 11:55 schreef Troel het volgende:
maar nu we het toch ove rliedjes hebben... Kunnen jullie me helpen aan de klapliedjes?
quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:17 schreef Saffier het volgende:
In de Orinoko woont een krokodil,
Ieder die er langs komt, bijt hij in zijn bil.
Dat zong mijn broertje vroeger, ik dacht wel dat dit het 'hele' versje was.
Wie kent de rest van dit liedje voor mij? Ik heb het geleerd op de kleuterschool, maar weet de rest echt niet meer....
De heks van Dovenetel,
Die roerde in haar ketel.
Ze maakte soep van vliegenzwam....
Zit er al weken mee in mijn hoofd...
ik heb het op cdgezongen door mijn luca
en zijn klas
Die was er ook bij!quote:Op woensdag 6 april 2005 00:17 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Er is een vrouw vermoord
achter 't gordijnenkoord
ik heb het zelf gezien
het was op nummer 10
het bloed liep langs de trap
het leek tomatensap
k nam er een likje van
ik werd er misselijk van
en toen nog iets met de politie bellen ofzo
![]()
ik had de variatie:quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:24 schreef moussy het volgende:
[..]
En de kikvors, groot geworden,
Zag opnieuw die ooievaar,
En je zult het niet geloven,
Vrat hem op, met huid en haar.
het was een schoolproject. de school had een cd gemaakt met liedjes, gezongen door de kinderen.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:10 schreef Saffier het volgende:
Lady-wrb kan ik die cd nog ergens kopen? Of was het een schoolproject? Wat leuk dat Luca en zijn klas het gezongen hebben!!
En wat verrekte irritant dat ik nog steeds niet verder kom dan die drie regels....heb je de tekst misschien ergens staan? Google helpt me nl niet verder
Er is een vrouw vermoordquote:Op woensdag 14 januari 2004 11:55 schreef Troel het volgende:
maar nu we het toch ove rliedjes hebben... Kunnen jullie me helpen aan de klapliedjes?
Er is een vrouw vermoord
achter 't gordijnenkoord
ik heb het zelf gezien
het was om kwart voor 10
het bloed liep langs de trap
neem er een likje van
't leek wel tomaten sap
10 kleine visjes die zwommen in de zeequote:Op woensdag 14 januari 2004 11:50 schreef Troel het volgende:
10 kleine visjes die zwommen in zee!
1 klein vissie zei ik zwem niet meer mee
hier zwemmen haaien en die eten je op!
van je blub blubblub blubblubblubblubblub van je blub blubblub blubblubblubblubblub[sub]
9
onder de brug daar lag een brief en daar stond op geschreven op wieeee ben jij verliefd?quote:Op zondag 30 mei 2004 00:28 schreef Saffier het volgende:
Onder de tafel lag een briefje, daar stond op geschreven, op wie ben jij verliiiiiieeeeeeeefd?
of er nou nog meer coupletten waren weet ik niet meer....
2 indiaantjesquote:Op donderdag 7 april 2005 12:36 schreef Spekkiemonster het volgende:
er was ook een liedje over een indiaan ofzo ??? pief-paf-poef ???
iemand?
Op de peuterspeelzaal doen wij dat "en de ellebogen (ellebogen op tafel) boem boem boem" (of iets dergelijks, maar die kinderen maken er allemaal van: AU AU AU).quote:Op maandag 6 juni 2005 22:25 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Met de vingertjes, met de vingertjes (vingertjes op de tafel tokkelen)
Met de handjes, plat op de tafel.(platte handjes op de tafel slaan)
Met de vuistjes, met de vuistjes(vuistjes op de tafel slaan) en de ellebogen (ellebogen op de tafel)
Dan met de vingers in je wangen prikken en zeggen pluup pluup pluup.
Op de melodie van Vader Jacob:quote:Op maandag 20 juni 2005 11:40 schreef Nijna het volgende:
Zijn er hier misschien ook mensen die nog andere slaapliedjes (of liedjes over knuffels ofzo) weten dan: Slaap kindje slaap...?
We hebben binnenkort bij de peuters het thema slapen en ik zoek simpele korte liedjes die zij ook zouden kunnen zingen.
Ik ga slapen, ik ben moequote:Op maandag 20 juni 2005 11:40 schreef Nijna het volgende:
Zijn er hier misschien ook mensen die nog andere slaapliedjes (of liedjes over knuffels ofzo) weten dan: Slaap kindje slaap...?
Ken jij dan ook de officiele versie?:quote:Op maandag 20 juni 2005 22:19 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ga slapen, ik ben moe
Doe mijn beide oogjes toe
Here, houdt ook deze nacht
Over [naam kind] trouw de wacht
Amen
U raadt het, de Christelijke versie
Voordat dat tweede coupletquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:20 schreef Suzanna het volgende:
Geinig, ben ik ook mee opgegroeid, dat liedje. Alleen eerste couplet, wat is de rest ZWAAR zeg... voor een klein kind ook onbegrijpelijk en onnodig. Wel erg grappig om te lezen![]()
Even mezelf quoten, ik had er al eens een linkje naar gemaakt.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:07 schreef Saffier het volgende:
Even een linkje proberen te posten;
Oude kinderversjes en rijmpjes nog meer kinderversjes!!
En de modernere versie:quote:Op maandag 20 juni 2005 22:29 schreef Jonnetje het volgende:
[..]
Ken jij dan ook de officiele versie?:
Ik ga slapen...
(..)
Er gaat een treinjte naar dromenlandquote:Op maandag 20 juni 2005 11:40 schreef Nijna het volgende:
Zijn er hier misschien ook mensen die nog andere slaapliedjes (of liedjes over knuffels ofzo) weten dan: Slaap kindje slaap
het refrein ken ik wel, en de melodie ookquote:Op zondag 31 juli 2005 17:06 schreef Leintjeuh het volgende:kent iemand hier het liedje van Opa Bakkebaard?
Opa Bakkebaard heeft een huisje
en in dat huisje daar is het goed
en weet jij wat hij daar doet? (weet ik nie zeker hoor)
Hij veegt de vloer met een pannekoek (ofzo)
met een pannekoek
Hij veegt de vloer met een pannekoek jaja
Kent iemand anders dit liedje en klopt het wel?
Hij veegt de vloer met de bezem toch...quote:Op zondag 31 juli 2005 17:06 schreef Leintjeuh het volgende:kent iemand hier het liedje van Opa Bakkebaard?
en in dat huisje daar is het goed
en weet jij wat hij daar doet? (weet ik nie zeker hoor)
Hij veegt de vloer met een pannekoek (ofzo)
met een pannekoek
Hij veegt de vloer met een pannekoek jaja
Kent iemand anders dit liedje en klopt het wel?
quote:Opa Bakkebaard heeft een huisje
En in dat huisje daar is het goed.
Opa Bakkebaard is aan 't werken
En weet jij wel wat hij doet?
Hij veegt de vloer,
Met een bezem, met een bezem,
Hij veegt de vloer,
Zo veegt hij de vloer.
quote:Op zondag 26 juni 2005 09:48 schreef Lishe het volgende:
[..]
Er gaat een treinjte naar dromenland
Achter het stuur zit een olifant
Ga maar lekker slapen, dan mag je zomaar mee
Tsjoeketsjoeke chocolade, naar de Limonadezee,
En als je straks weer wakker wordt,
ga je vliegensvlug
naar je eigen fijne plekkie in je bedje terug
Gat in de weg !!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:26 schreef fembol het volgende:
Zo gaat het damespaard
het damespaard gaat zo
(zacht hobbelen)
zo gaat het heren paard,
het herenpaard gaat zo
(hard hobbelen)
zo gaat het boerenpaard
het boerenpaard gaat zo
(heeeeeel hard hobbelen!!)
Ik zal eens voor je zoeken.. Ik kan helaas niks vindenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]jaaaaaa luca's lijflied op het ogenblik
(is die cd van haasje en rammelaar nog te koop ergens, dat jij weet? hier istie nogal aan slijtage onderhevig en ik heb geen kopie)
neurien op een forum?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:24 schreef heaven7 het volgende:
Hoe gaat de melodie van Opa Bakkebaard ookweer? De tekst komt ze HEEL bekend voor maar ik kan echt niet op een melodie komen. Iemand die em ff kan neuriën ofzo?
Ik heb werkelijk geen idee...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 07:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]jaaaaaa luca's lijflied op het ogenblik
(is die cd van haasje en rammelaar nog te koop ergens, dat jij weet? hier istie nogal aan slijtage onderhevig en ik heb geen kopie)
Die ken ik dan weer als....quote:Op maandag 20 juni 2005 22:19 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ga slapen, ik ben moe
Doe Sluit mijn beide oogjes toe
Here, houdt ook deze nacht
Over [naam kind] trouw de wacht
Amen
U raadt het, de Christelijke versie
Ik mocht gaan spelen als het zeven uur wasquote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:16 schreef vamperotica het volgende:
Die ken ik dan weer als....
Ik ga slapen, ik ben moe
Doe mijn beide oogjes toe
En slaap fijn de hele nacht
Tot morgen ochtend, halluf acht
Iets minder christelijk....
Ik moest maar zachtjes liedjes gan zingen, als ik al wakker wasquote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik mocht gaan spelen als het zeven uur was
Dat kan niet, want dat rijmt nietquote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:40 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik mocht gaan spelen als het zeven uur was
dan moet ik even de dvd opzetten....quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:34 schreef Ireth het volgende:
Iemand die toevallig de tekst heeft van "wij staan schouder aan schouder" uit de Lollifant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |