abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16230648
Rome Total War

Ik weet zelf totaal niks van het spel af maar het is een soort van Age of Empires

Meer info: http://www.totalwar.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Chen op 13-01-2004 20:33]

[14.gif]
pi_16230700
niet dus. er is van rome total war helemaal geen demo uit. waar jij naar linkt is medieval.
pi_16230973
Ah, precies Shogun Total War... maar dan met romeintjes.

Ziet er wel einig uit.

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_16231007
Die olifanten ownen... Zit al hele tijd te wachten op dit spel. Op de BBC had je het programma 'time commanders' [of iets in die richting]. Kon je al een beetje zien wat de engine aankan
pi_16231158
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:10 schreef neliz123 het volgende:
Ah, precies Shogun Total War... maar dan met romeintjes.

Ziet er wel einig uit.

zelfde serie/makers.. dus kan best kloppen
pi_16231211
Screens en homepage

Eigenlijk best wel een k*ttopic, incompleet en klopt niet eens..

pi_16231288
SPAM!!!!
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16231519
Owjah! Gelijk heb je sorry Die demo klopt niet
[14.gif]
pi_16249185
Hm, ik hoop alleen dat er in dit spel de "barbaren" en andere volkeren niet als complete idioten worden weergegeven.

Zoals bijvoorbeeld bij pretorians, veel detaill in de romeinen, alles leuk en correct. Maar de barbaren lopen nog steeds in berenvellen met een knots die van een steen en een stuk hout gemaakt is....

Maarja, mijn hoop groeit.
Ze zullen het ditmaal toch wel door hebben?

EDIT: hoewel, als je de site opent krijg je een plaatje van Medieval total war, the viking invasion.
Met een viking met, jawel, een helm met hoorntjes er op...

EDIT 2: WAAH! Dacian Falxmen! Toch opletten met dit spel, dat heerst!!
En en en!! ... !! woad warriors!

[Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 14-01-2004 12:40]

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_21476273

Demo is uit. Jammer dat ie crashed als ik een pic neem.

[ Bericht 8% gewijzigd door Steeven op 23-08-2004 14:12:41 ]
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_21476333
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:34 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik hoop alleen dat er in dit spel de "barbaren" en andere volkeren niet als complete idioten worden weergegeven.

Zoals bijvoorbeeld bij pretorians, veel detaill in de romeinen, alles leuk en correct. Maar de barbaren lopen nog steeds in berenvellen met een knots die van een steen en een stuk hout gemaakt is....

Maarja, mijn hoop groeit.
Ze zullen het ditmaal toch wel door hebben?

EDIT: hoewel, als je de site opent krijg je een plaatje van Medieval total war, the viking invasion.
Met een viking met, jawel, een helm met hoorntjes er op...

EDIT 2: WAAH! Dacian Falxmen! Toch opletten met dit spel, dat heerst!!
En en en!! ... !! woad warriors!
The Creative Assembly produceert alleen historisch correcte games waaraan jij een draai mag geven. Die gasten hebben hun research wel gedaan hoor. Verdiep je maar eens in Medieval of nu Rome, zat info te vinden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_21478477
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 23:22 schreef Steeven het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Demo is uit. Jammer dat ie crashed als ik een pic neem.
Fijn dat je ook een link geeft
pi_21485238
Hij is nu officieel op Fileplanet te halen, maar ik had em wat eerder ergens anders vandaan .
pi_21488555
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:10 schreef Steeven het volgende:
Hij is nu officieel op Fileplanet te halen, maar ik had em wat eerder ergens anders vandaan .
Ben em al aan het downloaden!
Ik ben echt erg benieuwd, M:TW was super, alleen waren dat nog 2d sprites.
R:TW is dus echt een flinke sprong voorwaarts!
pi_21491578
Ja en het draait ook GOED op low-end PC's. Knap stukje programmeerwerk van de ontwikkelaars. De demo is wel tof, alleen geheel gescript. Ik denk voor de massa, aangezien de echte strateeg dit veel te makkelijk vindt. Toch geeft het een goed idee van de battles in het spel als het uit komt. Zoom vooral veel in als er gevochten wordt, het lijkt net of je er zelf tussen zit .
  maandag 23 augustus 2004 @ 20:15:09 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_21493541
[quote]Op dinsdag 13 januari 2004 19:59 schreef Chen het volgende:
Rome Total War

Ik weet zelf totaal niks van het spel af maar het is een soort van Age of Empires

[quote]

niks een sort van

Total War is helemaal geen RTS. Voor je het slagveld opgaat staat de groote van je leger al vast.
Op een overzichts map van de landen. Kun je dan legers en geld halen uit je provincies.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_21494968
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 20:15 schreef BlaZ het volgende:
[quote]Op dinsdag 13 januari 2004 19:59 schreef Chen het volgende:
Rome Total War

[quote]

niks een sort van

Total War is helemaal geen RTS. Voor je het slagveld opgaat staat de groote van je leger al vast.
Op een overzichts map van de landen. Kun je dan legers en geld halen uit je provincies.
Ehh het is een combi. Op het slagveld is het een RTS en op de Campaignmap is het turnbased. Zelf denk ik dat een strategygame nog nooit zo goed is uitgewerkt als Total War. Als je geen zin hebt in de RTS doe je alleen Turnbased en vice versa.

Het is de bedoeling een van de twaalf volkeren te kiezen en Europa+Midden-Oosten+deel van Afrika te veroveren. Hoe je dit doet moet je zelf weten. Ondertussen moet je in je provincies ook bouwen, waardoor je weer meer geld krijgt en units kan trainen. Ieder volk heeft zijn of haar eigen unieke units, maar wel perfect gebalanceerd. Een van de nieuwe dingen in Rome is dat je nu ook forten kan bouwen waar je maar wilt op de campaignmap.
  maandag 23 augustus 2004 @ 21:45:09 #18
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_21495988
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 21:05 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ehh het is een combi. Op het slagveld is het een RTS en op de Campaignmap is het turnbased. Zelf denk ik dat een strategygame nog nooit zo goed is uitgewerkt als Total War. Als je geen zin hebt in de RTS doe je alleen Turnbased en vice versa.

Het is de bedoeling een van de twaalf volkeren te kiezen en Europa+Midden-Oosten+deel van Afrika te veroveren. Hoe je dit doet moet je zelf weten. Ondertussen moet je in je provincies ook bouwen, waardoor je weer meer geld krijgt en units kan trainen. Ieder volk heeft zijn of haar eigen unieke units, maar wel perfect gebalanceerd. Een van de nieuwe dingen in Rome is dat je nu ook forten kan bouwen waar je maar wilt op de campaignmap.
dat vind ik het leukste van de total war serie: de wereld veroveren
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_21497401
Op Gamershell is een patch uit waarmee je met de Romeinen kunt spelen in de demo. Wellicht een uitdaging voor de mensen die het te makkelijk vinden.
  Redactie Frontpage dinsdag 24 augustus 2004 @ 00:05:39 #20
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_21499335
Is hij alleen van Fileplanet te downloaden ofzo ? Ik moet gvd bijna twee uur wachten voor mijn download begint!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_21501644
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 00:05 schreef Djeez het volgende:
Is hij alleen van Fileplanet te downloaden ofzo ? Ik moet gvd bijna twee uur wachten voor mijn download begint!
Met DAP had ik de demo binnen 10 min.
Demosite met o.a. rometw_ Demo_5.5 ZIP

[ Bericht 2% gewijzigd door -CRASH- op 24-08-2004 03:24:25 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 08:10:32 #22
51794 Rahl
pi_21501897
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 00:05 schreef Djeez het volgende:
http://files.worthplaying(...)viewdownload&cid=266
last.fm
pi_21503178
Er komen steeds meer mods voor de demo! Sommige modders hebben bepaalde units veranderd met units die niet te spelen zijn in het spel zoals Iberian Infantry. Ook zijn ze bezig het tutorial level te veranderen met grotere legers en een speelbare Gauls faction. W00t!
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 18:11:54 #24
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_21514106
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:34 schreef Forau_Diavolina het volgende:

Hoezo klopt dat dan niet?
pi_21516553
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 18:11 schreef Djaser het volgende:

[..]

Hoezo klopt dat dan niet?
Omdat het niet zo was. Barbaren waren wel degelijk georganiseerd. Later hebben ze tenslotte zelfs Rome geplunderd.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:17:07 #26
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_21517209
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:53 schreef Steeven het volgende:

[..]

Omdat het niet zo was. Barbaren waren wel degelijk georganiseerd. Later hebben ze tenslotte zelfs Rome geplunderd.
Rome was in die tijd wel erg zwak hoor, ook de bewapening van het leger was sterk teruggelopen.

Maar dat ze georganiseerd waren weet ik wel alleen dat is het punt niet. Het gaat erom of ze te primitief werden afgebeeld in Praetorians en andere spellen.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 20:21:47 #27
102340 Chaud
Samurai of the 21th century
pi_21517343
Toen de serie timecommanders nog op BBC was volgde ik hem op de voet. Ik was daarom ook zeer verheugd toen de demo uit was. De demo laa voldeed in op het gebied van de gameplay en de graphics aan m'n verwachtingen, op strategisch gebied was het wat minder, maar ik hoop dat dat in de echte versie beter zal zijn
...
pi_21518826
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 20:17 schreef Djaser het volgende:

[..]

Rome was in die tijd wel erg zwak hoor, ook de bewapening van het leger was sterk teruggelopen.

Maar dat ze georganiseerd waren weet ik wel alleen dat is het punt niet. Het gaat erom of ze te primitief werden afgebeeld in Praetorians en andere spellen.
Ja dat werden ze dus. En ik weet ook wel dat de Romeinen toen zwak waren (door de barbaren), ik wou alleen maar een argument geven dat de barbaren niet zo primitief waren.

En deze demo is echt niet bedoeld voor de strategen maar voor de massa. Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt. Bij Medieval TW heb ik vele battles vermeden omdat ik geen zin had uren te vechten. Bij Rome komt er echt meer tactiek bij kijken.
pi_21522711
quote:
Mod Update v0.3

Ok guys update:
http://home.earthlink.net/~axel44/PlayAsGaulsTutorialMod.zip
Just extract these updated files over the old ones.

Now you have the choice of playing as the romans or the gauls, I couldn't get the senate to work as a playable faction (maybe because it's not playable in the game anyway) so the julii are in command of the senate forces. Also, if you are playing the AI and want it to be attacking or defending open up the ustr.txt file and change the followng:

alliance romans_julii, romans_senate, attacking
alliance gauls, defending

Change the defending/attacking to what you want it to be. Also I enlarged the armys and made them all green(no valour armour etc). This will probably be the last update as I am going to florida tommorow and won't be back till sunday, when I come back maybe i'll add a feature to select which units you want for each faction.
Oh, and tell me if you have any problems or anything. Enjoy!
Kijk, nu komt er meer strategie bij kijken. Het is echt vet om met de Romeinen te spelen, hoewel de Gauls ook wel tof zijn.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 07:32:57 #30
51794 Rahl
pi_21526984
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 21:09 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja dat werden ze dus. En ik weet ook wel dat de Romeinen toen zwak waren (door de barbaren), ik wou alleen maar een argument geven dat de barbaren niet zo primitief waren.

En deze demo is echt niet bedoeld voor de strategen maar voor de massa. Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt. Bij Medieval TW heb ik vele battles vermeden omdat ik geen zin had uren te vechten. Bij Rome komt er echt meer tactiek bij kijken.
Barbaren is in het latijn toch gewoon "mensen die een andere taal spreken" ?
last.fm
pi_21527073
ja, voor de Romeinen ook mensen die cultureel anders zijn dan de Romeinen, en het is eigenlijk grieks, dus het leenwoord voor het latijn
pi_21535845
Nieuwe pics:

LOL, LOTR:BFME stelt echt geen ene ruk voor vergeleken met dit . Check die campaignmap btw, echt supergroot.
pi_21549685
Zojuist mn eigen battle gemaakt . check hier:

pi_21557930
Ik zit dat nu ook ff te proberen, maar het lukt niet, mensen toevoegen.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_21558694
Je moet ze ook een plek op de map toewijzen.
pi_21558855
Als ik het aantal mannetjes van een groep verander van bijv 40 naar 100, dan gebeurd er ook niets. Die coordinaten, hoe werken die?
New Yorker in spe
pi_21558895
zou er over 2000 jaar een dergelijk spel uitkomen met een play as the Nazi's patch
  donderdag 26 augustus 2004 @ 16:48:33 #38
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_21559875
Of als play as Al-Qeada patch
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_21572186
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 16:09 schreef Jeroenus het volgende:
Als ik het aantal mannetjes van een groep verander van bijv 40 naar 100, dan gebeurd er ook niets. Die coordinaten, hoe werken die?
www.totalwarcenter.com

Op die forums is het modden begonnen en nog steeds erg actief.

En @ patches, wtf lullen jullie over?
pi_21582114
OMG dit spel heerst!!!!!!
Age Of Empires 2: The Conquerors...the memory remains...
pi_21593529
Ik heb de demo ook gespeelt, erg vermakelijk.. en chaotisch En als ik sommige screens mag geloven was dat nog maar t begin. Erg gaaf!
Where facts are few, experts are many.
pi_21617357
Op de forums van totalwarcenter.com is een nieuwe programmaatje verschenen waarmee je met enkele drukken op de muisknop battles kunt maken. 3vs1, 2vs2, alles kan. Zelfs de grootste klungels kunnen hiermee aan de slag. Nou, waar wacht je op .
  zondag 29 augustus 2004 @ 14:48:58 #43
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_21618087
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 16:02 schreef Steeven het volgende:
Je moet ze ook een plek op de map toewijzen.
Dat is wel héél realistisch.

Ik wil deze!

Is er ook een Germaanse factie of alleen Galliërs? Een stel Goten of Longobarden zouden niet misstaan denk ik.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_21619201
Je hebt de volgende volkeren:

Julii
Brutii
Scipii
then:
Parthians
Selucids
GCS
Gauls
Britons
Germans
Carthage
Egyptians

En nog 7 kleinere niet speelbare volkeren, maar dat zal toch wel gemod worden zodat je er wel mee kunt spelen. Een heleboel dus! Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Germanen op dit moment. Hoewel de Carthagen ook zeer stoere units hebben.
pi_21620123
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:10 schreef Steeven het volgende:
Op de forums van totalwarcenter.com is een nieuwe programmaatje verschenen waarmee je met enkele drukken op de muisknop battles kunt maken. 3vs1, 2vs2, alles kan. Zelfs de grootste klungels kunnen hiermee aan de slag. Nou, waar wacht je op .
Heb je een linkje ofzo, ik kan t echt niet vinden.. Ook bij de downloadsectie van de site zie ik geen editor staan
pi_21620376
Hmm zo te zien is het forum kapot nu. Gebeurt wel vaker, is zo wel gefixed. Als het gerepareerd is kom ik met een linkje .
pi_21620481
Ben de demo ook nu aan het downen, hoop dat hij op mijn systeem draait.
pi_21621997
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 15:41 schreef Steeven het volgende:
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Germanen op dit moment. Hoewel de Carthagen ook zeer stoere units hebben.
\]

Historisch gezien niet zo bijster slim

Misschien er toch nog maar een nachtje over slapen?
pi_21624984
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:16 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

\]

Historisch gezien niet zo bijster slim

Misschien er toch nog maar een nachtje over slapen?
Kan zijn, maar ik hou van een uitdaging.

En voor de battlemaker: http://www.totalwarcenter(...)&type=post&id=141797

Als dat niet werkt, in deze topic staat ie, 2e post: http://www.totalwarcenter.com/forums/index.php?showtopic=7298
  maandag 13 september 2004 @ 00:31:25 #50
56749 BlaZ
pi_21915685
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:05 schreef Steeven het volgende:

LOL, LOTR:BFME stelt echt geen ene ruk voor vergeleken met dit . Check die campaignmap btw, echt supergroot.
Er zijn trouwens veel Total War series fans die ook met Rome zullen gaan MODDEN.

Voor Medieval Total War bijv is een Helenic MOD > Compleet nieuwe map compleet nieuwe gebouwen compleet andere eenheden uit het oude griekenland.
Ook is er napoleontic mod met Napoleontische eenheden.

Dit zal voor Rome : Total War ook zeker gemaakt worden!

Dat is wel supergroote extra , daarom speel ik medieval total war ook nog steeds.
  Redactie Games zondag 26 september 2004 @ 13:49:18 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_22213609
Oke, ik kan de system specs nergens vinden
quote:
Minimum System Requirements

• English version of Microsoft® Windows® 98SE/ME/2000/XP

• Pentium® III 1.0GHz (1000MHz) or Athlon™ 1.0GHz (1000MHz) processor or higher

• 256MB RAM

• 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

• 2.9GB of uncompressed free hard disk space (plus 500MB for Windows® swap file)

• 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

• 100% Windows® 98SE/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

• DirectX® 9.0b (included)

• 1024 x 768 Monitor Resolution

• 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.

ATI® Radeon® 8500
ATI® Radeon 9000
ATI® Radeon 9500
ATI® Radeon 9600
ATI® Radeon 9700
ATI® Radeon 9800
All Nvidia® GeForce® 3 and higher

Important Note: *Some 3D accelerator cards with the chipsets listed here may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Rome: Total War™. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX 9.0b compatibility.

Multiplayer Requirements:

• Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported.

• Internet play requires broadband connection and latest drivers.

• LAN play requires network interface card and latest drivers.
Iemand al eerste indrukken van het spel gekregen

[ Bericht 76% gewijzigd door Mr.Noodle op 26-09-2004 14:39:13 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_22218815
Heeft iemand hem al?
pi_22219524
ja dikke shit is het!
pi_22220789
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:36 schreef pimpin het volgende:
ja dikke shit is het!
Ja vertel dan wat meer man. Heb je hem zoals het hoort uit de winkel? zo ja, welke?
pi_22237229
Het spel is in Europa nog niet te koop, maar zal rond 1 oktober in de schappen liggen. Ik heb het spel besteld via Amazon UK en "gezegd" wordt dat het vandaag of op de 28ste verstuurd zal worden. Man .. ik heb twee jaar op dit spel gewacht. Op http://pub133.ezboard.com/bshoguntotalwar kan je veel eerste indrukken lezen en screenshots bekijken (het spel is in Amerika afgelopen week uitgekomen). Dit spel is DE hit van dit jaar en zal de toon zetten voor alle toekomstige strategy games.
pi_22238185
-edit- .

[ Bericht 42% gewijzigd door Dr.Daggla op 27-09-2004 19:14:17 ]
.
  Redactie Games maandag 27 september 2004 @ 16:54:47 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_22239134
M'n menu is verracht en als ik in campaign mode naar de Scoll ga met het tabblad "senate" knalt ie eruit. Maar in game ziet het er allemaal harstikke mooi uit, vooral al die slachtingen :')
pi_22252064
Hij krijgt enorm goeie kritieken. En hij draait als een tiet zonder problemen op een beetje fatsoendelijke PC. Ik had verwacht dat ie wat teveel gehyped werd maar lijkt erop dat ie het toch waard is.
pi_22252430
ik heb de "amerikaanse import" versie en het zier er goed uit, je wordt gedwongen om de tutorials eerst te doen, en daarna kan je pas de campaign spelen. de tutorial is kort dus maak je geen zorgen..
Je kan in de campaign met 1 van de 3 basis factions spelen, dus The House of Julii, Scipii en Brutii. om met andere factions te spelen moet je dat faction vernietegen tijdens je eerste campaign, dus als je met de grieken wilt spelen dan zul je ze eers moeten vernietegen, met 1 van de basis factions.
De game loopt soepel op een 2.6 Ghz / 512MB RAM en Radeon 9600 128 MB, zelfs tijdens grote battles en Sieges!
Sieges zijn dus (vind ik) het tofste, je kan vanalles doen om in de stad te komen, Een muurtje slopen, gates neerhalen, of met ladders via de muren.. ik heb gehoord dat je ook ondergronds kon ofzo, moet ff kijken of dat waar is..
.mwep
pi_22252696
Je kan alle factions ook unlocken ( behalve een paar, die zul je moeten vernietigen, wat barbaarse factions ) door de campaign uit te spelen.
en ja je kan ook onder de grond graven en mannetjes door je vers gegraafde tunneltje sturen, bij sommige units zie je bij de infocard : can sap, dat betekent dat ze een tunnel kunnen graven ( in sieges )
Most people in this world think there is no such force as one that we cannot see or touch.... what if there is ?
pi_22275381
Hoe kom ik eigenlijk aan meer mensen die voor governer kunnen spelen in een stadje want ik heb veel te weinig mensen om mijn rijk te controleren? En hoe zorg je ervoor dat je stad een positief saldo krijgt?
New Yorker in spe
pi_22275555
De winkel is hem "as we speak"aant bezorgen hier
pi_22278961
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:26 schreef -Xerxes- het volgende:
De winkel is hem "as we speak"aant bezorgen hier
We shoppen bij dezelfde winkel denk ik
pi_22295756
Dat spel is echt vet...

"echt... Eerst loop je rustig met je leger van 1000man op de tegenstander af "200man odzow" en dan 10meter voor hun ga je rennen . Dat is altijd een genot om te zien "
  donderdag 30 september 2004 @ 15:53:07 #65
9926 Jenga
maar dan anders
pi_22309246
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:21 schreef Jeroenus het volgende:
Hoe kom ik eigenlijk aan meer mensen die voor governer kunnen spelen in een stadje want ik heb veel te weinig mensen om mijn rijk te controleren?
Bribe ze. Rebellen zijn goedkoop (1000 - 2000 voor een leader), gewone factions duurder (3000 tot tienduizenden als er een dik leger onder hangt).
quote:
En hoe zorg je ervoor dat je stad een positief saldo krijgt?
Niet te veel op focussen. Steden met meer inwoners betalen meer mee aan je legers dan steden met minder inwoners. Dat betekent niet dat steden met veel inwoners niks in het laatje brengen. Als je zo'n stad op zou geven, moeten alle kosten door andere steden worden gedragen en ben je netto veel verder van huis.

Zorg dat je alle taxes op high kunt houden door tijdig happiness-gebouwen kunt laten bouwen, dan zul je niet snel een geldprobleem hebben. Hou je taxes op low, dan groeit de bevolking na een bepaald punt veel sneller dan je met bouwen kunt bijhouden en krijg je een negatieve spiraal naar een revolt. Zorg dus dat je de bevolkingsgroei in de hand hebt als het moet (door hoge belastingen dus).
Deze sjors is niet de enige eikel
pi_22322146
Een heldenspel, ik kan niet anders zeggen. Vooral die War Dogs zijn een belangrijke schakel in mijn leger. Die "barbaarse" volken hebben geen of amper spearman, dus ik stuur er óf m'n cavalerie op af die er echt doorheen ragt óf ik laat er honderden dobermans op los, ook heel effectief
Comfortably numb
pi_22336961
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:53 schreef Jenga het volgende:

Bribe ze. Rebellen zijn goedkoop (1000 - 2000 voor een leader), gewone factions duurder (3000 tot tienduizenden als er een dik leger onder hangt).

Niet te veel op focussen. Steden met meer inwoners betalen meer mee aan je legers dan steden met minder inwoners. Dat betekent niet dat steden met veel inwoners niks in het laatje brengen. Als je zo'n stad op zou geven, moeten alle kosten door andere steden worden gedragen en ben je netto veel verder van huis.

Zorg dat je alle taxes op high kunt houden door tijdig happiness-gebouwen kunt laten bouwen, dan zul je niet snel een geldprobleem hebben. Hou je taxes op low, dan groeit de bevolking na een bepaald punt veel sneller dan je met bouwen kunt bijhouden en krijg je een negatieve spiraal naar een revolt. Zorg dus dat je de bevolkingsgroei in de hand hebt als het moet (door hoge belastingen dus).
Als ik zo'n rebellen leger bribe dan verdwijnen ze gewoon van de kaart ipv aansluiten. Sommige legers kan ik niet briben en eentje die ik wel gebribed heb, was alleen de generaal en 0 soldaten.

Waarom kan je bij sommige steden als er een governer is, geen gebouwen bouwen? En wat bouwen jullie zo als in welke volgorde in je steden?

Ik had trouwens eerst een ziekte in mijn stad, dat is geen lolletje. Was toen zo stom om een besmet iemand naar een andere stad te brengen. Brak daar ook de pleuris uit.
New Yorker in spe
pi_22358844
Heerlijk spelletje, maar volgens mij gaan er behoorlijk wat uurtjes inzitten om hem uit te spelen?
Xbox Live: Anormius
pi_22390400
Ik ben ook bezig, maar dit is idd een stuk uitgebreider als dat ik had verwacht. Ik heb nu zo'n 5 steden en het geld druppelt binnen waardoor ik niet echt snel kan uitbreiden. Ook met de slagen ben ik er nog niet helemaal uit wat sterk is tegen elkaar.. Ik heb 1 brandende vraag, en dat is.. Hoe maak ik archers?!?

Vanavond weer verder. Het lukt me trouwens ook niet altijd binnen de tijd de missies te doen van de senate. Mede omdat ze me naar een stad willen sturen die ik nog niet eens op de kaart heb staan. Verder is t echt een top spel
pi_22403229
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:49 schreef Atreidez het volgende:

Vanavond weer verder. Het lukt me trouwens ook niet altijd binnen de tijd de missies te doen van de senate. Mede omdat ze me naar een stad willen sturen die ik nog niet eens op de kaart heb staan. Verder is t echt een top spel
Ja, da's een nogal irritant klein puntje. De Senaat wilde ineens ook dat ik in Spanje een handelverdrag ging sluiten binnen 10 beurten, terwijl ik nog niet verder dan Marseille (althans, de Romeinse tegenhanger ervan) was gekomen...beetje jammer.

Verder is het echt een erg vet spel, en ben ik erg blij dat m'n prehistorische PC-tje 'm soepel draait. Had ik niet verwacht, sinds ie soms moeite had met Shogun, en dit toch wel een paar keer zwaarder is, grafisch gezien.
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_22403377
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Er zijn trouwens veel Total War series fans die ook met Rome zullen gaan MODDEN.

Voor Medieval Total War bijv is een Helenic MOD > Compleet nieuwe map compleet nieuwe gebouwen compleet andere eenheden uit het oude griekenland.
Ook is er napoleontic mod met Napoleontische eenheden.

Dit zal voor Rome : Total War ook zeker gemaakt worden!

Dat is wel supergroote extra , daarom speel ik medieval total war ook nog steeds.
Eh dus, net of ik dat niet wist? Ik mod ook voor Rome, zo moeilijk is het niet.

Ik speel nu met de Macedonians, wel moeilijk om met Phalanx units te werken wanneer je Romeinen gewend bent. Er zijn nog maar 8 facties over en ben in een heftige oorlog met de Gauls beland. Langzaam win ik stad voor stad. Eenmaal probeerde ze een stad terug te nemen, nadat de poort was ingebeukt rende de ezel met al zijn cavalerie recht op mn Phalanx units af, alles doodgeprikt, de rest stierf door brandende olie en vallende speren van boven. Ha. Geweldig spel, alleen hoop dat er snel een patch uitkomt die wat lullige AI foutjes wegneemt.

En als toetje nog een plaatje van een wel heel ongelukkige generaal:

[ Bericht 16% gewijzigd door Steeven op 04-10-2004 20:16:06 ]
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:06:33 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22408768
Speel het nu ook een paar dagen en vind het echt een heel mooi en gaaf spel. Maar ik heb twee vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden?
1)Hierboven las ik iets over het graven van tunneltjes hoe doe je dat?
2)In één van mijn steden is de pest uitgebroken. Heb nog niemand verplaatst. Maar hoe zorg ik ervoor dat die verdwijnt? Door riolering ofzo te bouwen? Of moet ik gewoon wachten tot mijn halve stad is uitgestorven?
pi_22412898
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Speel het nu ook een paar dagen en vind het echt een heel mooi en gaaf spel. Maar ik heb twee vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden?
1)Hierboven las ik iets over het graven van tunneltjes hoe doe je dat?
2)In één van mijn steden is de pest uitgebroken. Heb nog niemand verplaatst. Maar hoe zorg ik ervoor dat die verdwijnt? Door riolering ofzo te bouwen? Of moet ik gewoon wachten tot mijn halve stad is uitgestorven?
Tunnels

Die pest gaat vanzelf weg, bij mij na 3 beurten. Ik zit ook in een heftige oorlog met de Gauls en heb met me romeinse legertje alle regions van ze op 1 na ingepikt. Ik moord trouwens gewoon de steden uit bij hun, anders pakken ze ze steeds terug.. en ben eigenlijk helemaal niet zo barbaars
pi_22417172
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 03:35 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Tunnels

Ik zit ook in een heftige oorlog met de Gauls en heb met me romeinse legertje alle regions van ze op 1 na ingepikt.
Asterix en Obelix??
pi_22417775
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:27 schreef Bijsmaak het volgende:
Asterix en Obelix??
Nu je het zegt, een van die gasten leek wel op Obelix Maar Gauls staat voor Galliers dus? Vanavond ga ik ze uitmoorden en verleg dan me empire naar de duitsers.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:14:11 #76
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22421943
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 03:35 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Tunnels
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 06:59 schreef got.rice het volgende:
op een 2.6 Ghz / 512MB RAM en Radeon 9600 128 MB, zelfs tijdens grote battles en Sieges!
Sieges zijn dus (vind ik) het tofste, je kan vanalles doen om in de stad te komen, Een muurtje slopen, gates neerhalen, of met ladders via de muren.. ik heb gehoord dat je ook ondergronds kon ofzo, moet ff kijken of dat waar is..
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 08:25 schreef ViLLzZ het volgende:
Je kan alle factions ook unlocken ( behalve een paar, die zul je moeten vernietigen, wat barbaarse factions ) door de campaign uit te spelen.
en ja je kan ook onder de grond graven en mannetjes door je vers gegraafde tunneltje sturen, bij sommige units zie je bij de infocard : can sap, dat betekent dat ze een tunnel kunnen graven ( in sieges )
Maar laatst genoemd persoon zal wel uit zijn nek kletsen aangezien sap volgens mij iets anders betekent (en volgens het woordenboek ook).
Pest is trouwens opgelost.
Maar nieuw vraagje: Is het mogelijk om andere eenheden in siege towers/op ladders te sturen. Dus niet degene die starten met de torens/ladders maar een andere infantrie unit die er achter staat.
pi_22421991
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 16:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Maar nieuw vraagje: Is het mogelijk om andere eenheden in siege towers/op ladders te sturen. Dus niet degene die starten met de torens/ladders maar een andere infantrie unit die er achter staat.
Ja.
New Yorker in spe
pi_22425953
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:52 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nu je het zegt, een van die gasten leek wel op Obelix Maar Gauls staat voor Galliers dus? Vanavond ga ik ze uitmoorden en verleg dan me empire naar de duitsers.
Je moet de druide pakken, dan is iedereen m.u.v. Obelix geen gevaar meer!!
pi_22427700
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 08:25 schreef ViLLzZ het volgende:
Volgens mij moet je het spel met meerdere factions uitspelen voordat je er meer factions bijkrijgt.
Ik had in mijn eerste campagne met de Julii de Macedoniërs vernietigd, maar na 50 provincies waaronder Rome te hebben bezet was mn campagne klaar, maar kon ik nog steeds niet de Macedoniërs kiezen.
Comfortably numb
pi_22432255
Elke faction die je vernietigd kun je spelen. Hoewel wat modden in de text files of op enkele fansites kijken kan ook geen kwaad, dan kun je gewoon iets downloaden waarmee je ze allemaal kunt spelen.
Wanneer je een vijandelijke stad inneemt, kill niet alleen de bevolking, maar vernietig ook alle cultuurbonusgebouwen, zoals tempels. Dat scheelt weer riots als je rijk groter wordt en je steden groeien.
pi_22435364
Weer een wreed avondje achter de rug. De gauls zijn niet meer, en ook van de spanjaarden is weinig over.. alleen nog een paar slaven Had trouwens veel screens gemaakt met PrtScr maar dat is geen standaard optie blijkt, want kan ze nergens vinden. Weet iemand dus hoe je screenies kan maken?
pi_22436137
Geweldig dit, je kunt precies zien waar m'n Phalanx eenheden hebben gestaan. Er kwam niets door:

Edit - Schijt picserver

Anyway, er wordt aan het volgende gewerkt:

- Bloodmod (bloed scheen er al in te zitten, maar niet geactiveerd, het is nog te bezien hoe dit eruit gaat zien)
- LOTR mod, battle for middle-earth kan beter gecancelled worden. Skinnen is makkelijk, zodra er nog wordt uitgevonden hoe men de models zelf kan aanpassen zal het niet lang meer duren. Banners, emblemen, schilden en alles kan nl. al aangepast worden naar keuze.
- Meer units die uit het spel zijn gehaald worden toegevoegd
- En nog meer

Het ziet er naar uit dat Activision niet langer meer wilde wachten. Creative Assembly heeft nog talloze opties opengelaten...

[ Bericht 70% gewijzigd door Steeven op 06-10-2004 09:05:38 ]
pi_22441844
Je ziet in het filmpje geloof ik zo'n schildentroep die een welbekend vierkantje vormt (zo een waar Asterix dan zo doorheen sloeg) met een dak van schilden erop, hoe maak je die?

Bloed valt me nu niet op, maar ik mis het ook niet echt.
pi_22443780
Testudo formatie? Die krijg je pas na de Marian Reforms, nog ff doorspelen dus.
pi_22445906
Als je tijdens een oorlog je troepen verplaatst dan lopen ze vaak uit hun posities zodat ze niet meer met hun gezicht aar de enemy staan. Weet iemand hoe ej ze in positie kunt houden?
pi_22446099
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:48 schreef Da_Koen het volgende:
Als je tijdens een oorlog je troepen verplaatst dan lopen ze vaak uit hun posities zodat ze niet meer met hun gezicht aar de enemy staan. Weet iemand hoe ej ze in positie kunt houden?
Ja goeie vraag idd, hoe roteer je je troep de goeie kant op.
  Redactie Games woensdag 6 oktober 2004 @ 17:37:35 #87
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_22447044
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Met de "<" en ">" toetsen....
pi_22447077
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 16:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik weet iig zeker dat het kan, een huisgenoot van me deet het een keer perongeluk.
pi_22456624
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:14 schreef Steeven het volgende:
Testudo formatie? Die krijg je pas na de Marian Reforms, nog ff doorspelen dus.
Ik had ze al Wist alleen niet welke unit t deed. Zijn geloof ik de Preatorian Cohorts

Vlak na deze shot kwamen er chariots aanrijden die er finaal overheen vlogen. Ze maakten een soort schans ofzo
pi_22466195
Je Early Legionnairy Cohorts kunnen ook al de Testudo formatie doen. Op twcenter.net zijn ze bezig met nieuwe skins van de Praetorian en Spartanen. Zien er goed uit , veel donkerder en gruwelijker. Neem een kijkje als je geintereseerd bent; het is geen site promotie alleen vinden de RTW fans dat vast wel prettig.
pi_22472538
Hmmm...is er een manier om je stormram veilig bij de stadspoorten te krijgen? Irritante archers en spearmen zorgen er altijd voor dat ik strand voor de poorten...
pi_22473210
MRJonez, ligt eraan wat voor stad je bestormt? Een dorpje is geen probleem nl., maar stenen stadsmuren zijn erg naar. Kun je beter die Sap Point bouwen, graven ze een tunnel ^^.
pi_22477910
Aaaaaaah, da's wat die sappoints doen (Ik zou echt eens moeten beginnen met manuals lezen...)...

Maareh, kunnen paarden door die tunnels heen?
pi_22479575
Nee, paarden niet (geloof ik).
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 01:37:47 #95
44906 merino
World of Sleepers
pi_22482288
Heb na het lezen van looooovende recensies maar even de demo gecheked daarnet.

Moet zeggen dat ik het een heel bijzonder en levend spel vind. Kan begrijpen dat je hierin weer helemaal mee kan gaan. Beetje het Age of Empires 1 gevoel destijds.
Jammere vind ik alleen wel dat ik echt geen hol begrijp van wat ik allemaal doe.
Ik doe maar beetje wat met mijn mannetjes ala AoE stijl. Gewoon alles of niets op een hoopje gooien. Lukte met easy en medium met gemak en werd met hard al stukje lastiger maar wel elke keer met succes.
Vind wel jammer dat het zo snel en chaotisch is waardoor ik helemaal geen idee heb hoe ik het taktisch het best kan doen.

Ligt het nou aan mij of hoe zit dat??
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_22485734
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 01:37 schreef merino het volgende:
Heb na het lezen van looooovende recensies maar even de demo gecheked daarnet.

Moet zeggen dat ik het een heel bijzonder en levend spel vind. Kan begrijpen dat je hierin weer helemaal mee kan gaan. Beetje het Age of Empires 1 gevoel destijds.
Jammere vind ik alleen wel dat ik echt geen hol begrijp van wat ik allemaal doe.
Ik doe maar beetje wat met mijn mannetjes ala AoE stijl. Gewoon alles of niets op een hoopje gooien. Lukte met easy en medium met gemak en werd met hard al stukje lastiger maar wel elke keer met succes.
Vind wel jammer dat het zo snel en chaotisch is waardoor ik helemaal geen idee heb hoe ik het taktisch het best kan doen.

Ligt het nou aan mij of hoe zit dat??
Ik vond het met de demo ook wel wat chaotisch, met die olifanten enzo.. Maar als je het complete spel speelt is het zoveel meer als gewoon de veldslagen. Je hebt namelijk een tactische map met steden waarop je je legers verplaatst. Zoiezo speel je ook niet meteen tegen hele sterke legers, maak je zelf je units waardoor je ook meer begrijpt wat ze kunnen en doen en kies je vaak zelf de lokatie van het gevecht uit en wanneer je aanvalt
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:52:45 #97
44906 merino
World of Sleepers
pi_22490276
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:02 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik vond het met de demo ook wel wat chaotisch, met die olifanten enzo.. Maar als je het complete spel speelt is het zoveel meer als gewoon de veldslagen. Je hebt namelijk een tactische map met steden waarop je je legers verplaatst. Zoiezo speel je ook niet meteen tegen hele sterke legers, maak je zelf je units waardoor je ook meer begrijpt wat ze kunnen en doen en kies je vaak zelf de lokatie van het gevecht uit en wanneer je aanvalt
mmkay, maar even het complete spel checken dan...

probeerde daarnet de demo te spelen vanaf de romeinse kant en nu wordt ik juist gigantisch ingemaakt zonder dat ik weet waarom. Begrijp niet echt veel van de demo nu....
hoop dat het hele spel me meer ligt
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_22497810
Hehe, als je in het hele spel elke battle iedereen overal maar massaal op af stuurt heb je snel verloren .

EDIT - Waarschijnlijk wordt je ingemaakt als de Romeinen en win je makkelijk als de Carthagen, omdat de demo zwaar gescript is. Carthagen hebben een enorm voordeel qua armor, wapens en ervaring.
  Moderator maandag 11 oktober 2004 @ 12:50:34 #99
8781 crew  Frutsel
pi_22551535
ik vind ut zwaar tegenvallen... zeker in de multiplayer mode....
legertje kopen en hoppa..that's all...

dan maar Knights of Honor proberuh
pi_22551756
Rome TW

of Knights of Honor

Niet echt vergelijkingsmateriaal.
pi_22551892
Rome: Total War is echt geweldig! Ik ben echt zwaar verslaafd aan het spel

Ik heb nu delen van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje veroverd, ik zit nu op zo'n 15 'provincies'. Nog ff doorspelen dus
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_22552465
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:08 schreef Dezz het volgende:
Rome: Total War is echt geweldig! Ik ben echt zwaar verslaafd aan het spel

Ik heb nu delen van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje veroverd, ik zit nu op zo'n 15 'provincies'. Nog ff doorspelen dus
Hey Dezz Nog een hele tijd doorspelen dus. Ik zit nu op 42 regions en ben voorlopig nog niet klaar. Maar het is zeker verslavend!
pi_22562488
Maakt het eigenlijk wat uit of je een townwatcher of een elete unit in je stad hebt voor het behouden van orde?
pi_22563839
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 21:45 schreef Da_Koen het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of je een townwatcher of een elete unit in je stad hebt voor het behouden van orde?
Tja, of er een governer is maakt wel veel uit Voor de rest weet ik eigenlijk niet. Ik gooi d'r ook maar steeds genoeg townwatchers in, en in veel steden belasting op laag bij riots. Als er weer riots zijn dan mis je gewoon een gebouw en je kan ook nog het aantal keer dat er spelen zijn verhogen. Desnoods trek je gewoon je troepen terug uit de stad, dan pikken ze m in en siege je ze weer. Dan exterminate populace en dan is een stadje vaak ook weer wat tevredener
pi_22565987
Wat belangrijk is zijn tempels en andere gebouwen die happiness geven. Daarnaast is een lage belasting belangrijk, je troepen in de stad, en een goede gouverneur. Heb je dat allemaal dan is een grote stad runnen geen probleem .
pi_22569193
Gouveneurs moet je ook mee opppassen, Ik heb nu een generaal, als ik die uit een stad haal zijn ze blijer dan wanneer ik hem erin laat. Echt een sukkeltje.
pi_22569242
goddam...tis zover, ik ben ook verslaafd, godzijdank heeft me vriendin avond en nachtdiensten, dan kan ik ongestoord me gang gaan
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 11:30:17 #108
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_22570940
Ik heb gisteren de demo gespeeld.... prachtig spelletje!

Staat zeker op mijn "verlanglijstje"
  woensdag 13 oktober 2004 @ 02:00:29 #109
44906 merino
World of Sleepers
pi_22589919
Heb inmiddels het hele spel
begrijp alleen het vechten nog steeds niet

Heb overigens wel de hele avond heerlijk keizertje gespeelt door troepen rond te bewegen en steden te managen zonder ook maar 1 gevecht zelf te doen
Ben uiteindelijk jammerlijk gefaalt omdat ik ontzettend slecht begonnen was en nooit meer van het randje op de vaste grond ben gekomen so to speak

Zeeeer verslavend en een van de meest coole games die ik ooit gespeeld heb
pi_22593363
-Als je belegerd wordt, en je hebt een stad met stenen muren plus archers is het makkelijk om de vijand te verslaan voordat hij de kans heeft belegeringsapparatuur te bouwen: zet gewoon archers op je muur en laat ze met vuur schieten (omdat dat leuker is). De vijand loopt niet weg en nadat je een divisie hebt uitgeroeid komt de volgende op die plaats te staan. Gewoon doorgaan tot je geen pijlen meer hebt, battle afsluiten en indien nodig *in dezelfde beurt* opnieuw aanvallen. Een belerde stad kan zo nooit ingenomen worden.

-Als je Rome hebt veroverd verklaren de andere Romeinse facties je de oorlog. Van een factie had ik de hoofdstad veroverd, die factie wilde nooit meer vrede met mij. Met de andere partij sloot ik vrede+ handelsverdrag etc.Elke keer in hun beurt verklaren ze dan weer de oorlog. Ga erdan met een diplomat heen, sluit een ceasfire, en vraag ten slotte een betaling 100 denari. Ze doen dan zo goed als altijd een tegenvoorstel: allies+trade + een heleboel geld (in de duizenden vaak-als ze een jaarlijkse tribute afspreken niet accepteren).
Wanneer die partij dan aan de beurt is verklaren ze altijd de oorlog weer, waarna je van voren af aan kunt beginnen. Ik heb dit zo tientallen jaren volgehouden totdat ik ook hun hoofdstad bezette.
vreugdevuur der ijdelheden
pi_22709547
Zo,

Eindelijk mijn eerste campaign uit. De details zijn als volgt:

Beide settings op hard, julii fractie.

Overwinning behaalt in de winter van 179 BC met 378 battles won en 40 lost. De meeste hiervan zijn door de computer resolved wat vooral bij de belegering van Dimmidi tot veel onnodig verlies heeft geleden, blijkbaar doet ie daar telkens iets verkeerd.

Zit te twijfelen tussen de Brutii of de Scipii campaign als volgende. Voor diegene die nog wat tips nodig heeft, de strategy guide op gamespy.com is prima wat betreft de informatievoorziening.
pi_22711998
Brutii is lastig omdat je tegenover Phalanx units komt te staan. Scipii is middelmatig, eerst moet je Carthage verslaan en een Grieks leger. Daarna is het een eitje, Numidie stelt niets voor. Pas wel op voor de Egyptenaren, die zijn teringsterk :x.
pi_22712168
Ik ben erg benieuwd naar dit spel.

Alleen me ezeltje wil nou niet echt vlotten laatste tijd.

Maar als ik de reacties lees
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:35:49 #114
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22718338
Het spel is eigenlijk veel te groot en te lang, het speelt gewoon te traag.
pi_22718909
Niet als je Short Campaign speelt . Dan hoef je maar 15 ipv 50 steden te veroveren.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:46:42 #116
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22719320
Nee dat is het probleem niet echt. Het gaat erom dat steden opbouwen en battles uitvoeren zo langzaam gaat en dat bij elke turn alle activiteiten van vijanden berekend moeten worden.
pi_22719400
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:46 schreef Djaser het volgende:
Nee dat is het probleem niet echt. Het gaat erom dat steden opbouwen en battles uitvoeren zo langzaam gaat en dat bij elke turn alle activiteiten van vijanden berekend moeten worden.
kan je uitzetten als het goed is,
pi_22719413
Ach so. Dat was ook al aardig irritant in Medieval Total War toen alle AI pionnetjes moesten bewegen. Toen had je de optie dat uit te zetten, maar nog steeds moet ie het berekenen. Misschien wat meer RAM erin gooien (ik weet niet hoeveel je hebt, 768 zorgt wel redelijk voor snelle potjes)?
pi_22776535
Vreemd dat dit spel door fokkers zo weinig gespeeld wordt
pi_22777610
Ik heb em nog niet in huis gehaald, even mijn loon van volgende week afwachten.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:40:53 #121
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22779655
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:32 schreef Da_Koen het volgende:
Ik weet niet hoe het met de multiplayer zit, maar 3d shooters en/of spellen met de beste multiplayer opties krijgen op fok altijd de meeste aandacht.
pi_22780226
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:32 schreef Da_Koen het volgende:
voor dit spel heb je enige vorm van intelligentie nodig..

met andere woorden, zal dit spel niet bij veel spelers aanslaan...
bij mij echter wel..Top spel
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22784022
Zonder online campaign komt dit spel natuurlijk niet echt tot z'n recht in multiplayer. Ik neem aan dat die battles snel vervelen, wel bij mij iig.
Geef mij maar single-player campaign ^^.

Maar ik heb werkelijk zo verschrikkelijk veel over dit spel gepraat op andere forums, dat ik dat nu wel zat ben om dat over te doen .
pi_22784088
het leek me een supercool spel, duz kheb em gedownload: hij deed het niet
kmoet denkik een betere videokaart, wel balen...
pi_22784179
Wat voor videokaart heb je? Als het goed is moet dit spel ook op low-end machines kunnen draaien..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 01:44:05 #126
44906 merino
World of Sleepers
pi_22787446
Sjeese wat is dit spel verslavend zeg!!
Echt zo'n spel waarvan je de tijd compleet kwijt raakt
Heb nu al 2 nachten tot 5 uur doorgespeelt

Moet wel zeggen dat ik me nu wel steeds vaker begin te irriteren aan rare dingen in het spel.
Kan ook aan mij liggen maar het volgende lijstje maakt het af en toe een rot spel;

- automatic battle resolve is af en toe gewoon gevaarlijk. Heb je een 3 keer zo sterk leger waarmee je zelf een dikke slachtpartij mee zou aanrichten verliest je bij de automatic battle resolver. Inmiddels save ik maar elke keer voordat ik het risico neem. Je weet maar nooit...

- Soms luisteren de units om onverklaarbare redenen niet naar mijn commando's. Laat ik bijvoorbeeld een paardenunit van achter een spearmen unit chargen gaan ze halverwege de charge richting een andere spreamen unit die wel de goede kant op stond...
En ook bij het in/uit gaan van de dorpjes bij een gate lijken de units een totaal eigen wil te hebben...

- De pest wordt ik echt helemaal gek van. Kan in een keer je 8 sterren generaal kosten omdat hij maar liefst 1 seconde in een besmet dorp heeft gezeten. Bovendien kost het maar 1 unit om hele legers/steden te verneuken.

- Ik heb inmiddels Spanje, Afrika, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Oost-Europa en Noord-Italië en het is niet meer te doen wat betreft city management. Elke keer zijn er wel 4 a 5 dorpen die aan het rebeleren zijn terwijl de tax-rate op low staat, er genoeg legermacht/citywatch aanwezig is en de belangrijkste gebouwen er staan. Met hele dikke pech wordt je er zelfs uitgegooid waarna er een belachelijk groot rebellen leger in komt te zitten....
Het gebeurde me zelfs dat na een hele tijd spelen een van mijn grootste steden in Noord-Italië constant aan het rebelleren ging en ik kon er helemaal niks aan doen...

- Ik voer altijd beetje blikskrieg. Heel snel veel dorpjes veroveren. Daardoor heb ik vaak veel dorpjes maar waarvan de meeste wel laagontwikkeld waren. Ondanks dat je zou denken dat veel dorpjes een goede tradeincome zou leveren (overal is wel zoveel mogelijk economisch gebouwt) draai ik vaak bij de helft van de dorpjes verlies. Het totaal levert me dus veel te weinig winst op. Later in het spel werdt het helemaal lastig omdat ik veel legers had en nog steeds geen stabiele super economie.

- Het senaat wordt ik ook helemaal gek van. Na een aantal uur spelen had ik een stuk of 15/16 gebieden terwijl groen en blauw nog maar op 4 elk zaten. Desondanks vond het senaat dat zij beter romeinen waren... beetje onlogisch lijkt me...

- Misschien kwam het wel door het falen van een aantal dubieuze opdrachten. Vooral de opdrachten op zee vond ik behoorlijk vervelend. Ik was al blij als ik af en toe wat tijd had om scheepjes te bouwen en dan komen ze opeens zeuren dat ik mijn vloot helemaal naar griekenland moet varen omdat groen het daar verprutst. Het gebeurde zelfs een paar keer dat ik helemaal geen vloot beschikbaar had terwijl de target 5 beurten van mijn dichtsbijzijnde haven af lag. Onmogelijk dus....

- Ook heel vervelend vind ik dat alles in een dorp wordt stilgelegd als je besieged wordt. Alsof een leger aan de buitenkant van de stad meteen alles laat uitsterven. Recruiten zou gewoon moeten kunnen.
Dit is vooral belangrijk als je tegen de germanen vecht. Die komen telkens met enkele units uit het niets om je stad te besiegen. Moet je voorstellen dat er 4 archers units, 4 horse units, en nog een hele zooi infantry zich in zo'n stad bevindt. Denk je dan echt dat een groepje barbaren buiten de muren ook maar enige impact heeft op de dagelijkse gang binnen zo'n dorp/stad??

- Elephant units zijn veeeel te sterk. Ik heb de belegering en verovering van een stad compleet met 1 elephant unit gedaan...

- Reïnforcements laten af en toe zo lang op zich wachten (omdat ze bvb van veel te ver moeten komen) dat je er helemaal niets aan hebt. Het gebeurde me zelfs een keer dat mijn hele tweede leger gewoon bleef staan op de rand van de map

- Na een tijdje wordt een groot deel van de battles heel erg saai. Elke keer dezelfde soort legers die je moet verslaan en elke keer dezelfde soort dorpen die je moet innemen. Het wordt bijna een automatisme. Dit zou geen probleem moeten zijn door de 'automatic battle resolve' ware het niet dat je daardoor af en toe zoveel onnodig verlies lijdt dat je toch maar weer die kleine standaart battle gaat spelen....

Ik wil niet klinken als een zeikerd maar al deze dingetjes hebben er toch voor gezorgt dat ik het spel steeds minder vaak aan heb staan. Sommige van die onlogische dingen zorgen er een beetje voor dat het veel minder leuk speelt...
pi_22787678
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:44 schreef merino het volgende:
Sjeese wat is dit spel verslavend zeg!!
Echt zo'n spel waarvan je de tijd compleet kwijt raakt
Heb nu al 2 nachten tot 5 uur doorgespeelt
Ik zie daar mezelf nog wel in.. kijken of ik om 5 uur hier kan posten..
pi_22788914
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:56 schreef alsem het volgende:

[..]

Ik zie daar mezelf nog wel in.. kijken of ik om 5 uur hier kan posten..
4 uur..
pi_22789044
5 uur precies, ben ik nu een nerd ofzo?
pi_22789616
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 05:00 schreef alsem het volgende:
5 uur precies, ben ik nu een nerd ofzo?

Die minpunten die opgesomd zijn, de meeste komen zeker bekend voor. Vooral dat managen van zoveel kleine dorpjes zorgt voor veel problemen. En als je ze op auto zet gaat t alleen maar erger.
pi_22789761
Merino,

Mijn eerste campaign ging eigenlijk net zoals bij jou, economie niet 100% goed opgebouwd en dan kom je midgame/endgame in de problemen en ben je veel te veel bezig je eigen problemen op te lossen. Je hoeft eignelijk maar een paar dingen anders te doen om het goed voor elkaar te krijgen. Lees de guide op gamespy eens, staan wel een aantal handige tips in.

Vooral die navy opbouwen is erg belangrijk, ik dat toen ik mijn Julii campaign voor de tweede keer opstarte dat ik daar genoeg aandacht aan had besteed, toen het eenmaal knokken werd met de SPQR, Brutii en Scipii werd mijn vloot alsnog geowned.

Ben nu trouwens begonnen met een campaign hard/hard als de carthagiers maar das moeilijke shit zeg
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:51:25 #132
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22790501
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 01:44 schreef merino het volgende:
- Ik heb inmiddels Spanje, Afrika, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Oost-Europa en Noord-Italië en het is niet meer te doen wat betreft city management. Elke keer zijn er wel 4 a 5 dorpen die aan het rebeleren zijn terwijl de tax-rate op low staat, er genoeg legermacht/citywatch aanwezig is en de belangrijkste gebouwen er staan. Met hele dikke pech wordt je er zelfs uitgegooid waarna er een belachelijk groot rebellen leger in komt te zitten....
Het gebeurde me zelfs dat na een hele tijd spelen een van mijn grootste steden in Noord-Italië constant aan het rebelleren ging en ik kon er helemaal niks aan doen...
Dit is idd wel nummer een ergernis.
quote:
- Ik voer altijd beetje blikskrieg. Heel snel veel dorpjes veroveren. Daardoor heb ik vaak veel dorpjes maar waarvan de meeste wel laagontwikkeld waren. Ondanks dat je zou denken dat veel dorpjes een goede tradeincome zou leveren (overal is wel zoveel mogelijk economisch gebouwt) draai ik vaak bij de helft van de dorpjes verlies. Het totaal levert me dus veel te weinig winst op. Later in het spel werdt het helemaal lastig omdat ik veel legers had en nog steeds geen stabiele super economie.
Dat probleem heb ik ook, heeft iemand een goede tactiek om winst op je steden te blijven draaien?
quote:
- Elephant units zijn veeeel te sterk. Ik heb de belegering en verovering van een stad compleet met 1 elephant unit gedaan...
Wat ik daar irritant aan vind is dat dat historisch gezien ook helemaal niet klopt omdat de Romeinen korte metten met die beesten maakten.
pi_22790842
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:51 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dit is idd wel nummer een ergernis.
[..]

Dat probleem heb ik ook, heeft iemand een goede tactiek om winst op je steden te blijven draaien?
[..]

Wat ik daar irritant aan vind is dat dat historisch gezien ook helemaal niet klopt omdat de Romeinen korte metten met die beesten maakten.
Alle dorpjes die je veroverd enslaven zodat de populatie verdeeld wordt over je andere dorpen en steden?
Haai
pi_22790959
Olifanten zijn inderdaad veel te sterk, maar daar is een patch voor. Verder heb ik zelf hetprobleem dat ik de haven van Carthage heb geblokkeerd, en inmiddels de stad heb veroverd, maar mijn schepen zitten er vast. Ze hebben zichzelf geblokkeerd lijkt het wel, iemand een idee??
pi_22791988
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:22 schreef BobRooney het volgende:
Olifanten zijn inderdaad veel te sterk, maar daar is een patch voor. Verder heb ik zelf hetprobleem dat ik de haven van Carthage heb geblokkeerd, en inmiddels de stad heb veroverd, maar mijn schepen zitten er vast. Ze hebben zichzelf geblokkeerd lijkt het wel, iemand een idee??
Volgens mij gewoon een bug, ik had in mijn Jullii campaign een vloot van 10 schepen die tegen de kust van Spanje vast lag. Met geen mogelijkheid kon ik die verplaatsen of op andere gedachten brengen. Ik dacht het probleem te verhelpen door er een aantal schepen aan toe te voegen, maar dat was alleen maar meer voer voor die bermuda driehoek.
pi_22792133
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 11:12 schreef w31rd0 het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon een bug, ik had in mijn Jullii campaign een vloot van 10 schepen die tegen de kust van Spanje vast lag. Met geen mogelijkheid kon ik die verplaatsen of op andere gedachten brengen. Ik dacht het probleem te verhelpen door er een aantal schepen aan toe te voegen, maar dat was alleen maar meer voer voor die bermuda driehoek.
bermuda driehoek

Een bug dus, nou ja, gelukkig zijn het niet alteveel schepen, en weet ik in ieder geval dat je extra schepen toevoegen geen nut heeft.
pi_22794664
Ik heb met dit, en Medieval, vaak genoeg een nachtje overgeslagen. Echt erg is dat, altijd maar weer: "Nog een turn en dan stop ik", en dan gebeurt er weer wat. 6 uur alweer? Ach, dan maar niet slapen .
Het is idd jammer van die bugs, maar er wordt hard aan gewerkt. Op officiële TW forums hebben ze al hele lijstjes ingestuurd naar de ontwikkelaar, die zelf ook actief is op die forums.
Er is btw een realism mod uit, met realistische skins gebaseerd op oude bronnen. Deze mod wordt telkens ge-update, neem een kijkje op twcenter.net op de forums en dan bij de Workshop. Je kunt daar ook leren zelf te skinnen en kleinere dingen te editen.

Oh en voor de mensen die problemen hebben met riots: Vernietig elke tempel van hun cultuur en bouw je eigen tempels. En zorg dat je hoofdstad centraal in je Rijk ligt. Die kun je veranderen door op een stad te klikken, op City Information te drukken, en dan linksonderin staat er "Make Capital" en klaar.
pi_22949034

Echte naked fanatics
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 05:06:04 #139
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_22949543
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 02:48 schreef Steeven het volgende:
[afbeelding]

Echte naked fanatics
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_22951330
Wel gewaagd om zo t slagveld te betreden Vooral als er een paar wardogs aankomen die wel een worstje lusten..
pi_22952578
Ze komen misschien in de Total Realism mod. Zo vochten zij vroeger iig echt . En honden zijn eruit gehaald in diezelfde mod, dus daar hoeven ze zich geen zorgen over te maken .
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:37:20 #142
62182 Georges
That's the shit
pi_22953931
Hmm, als ik het zo lees misschien ook maar eens kopen. Ziet er goed uit.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:07:13 #143
36043 Inspiration
flame attraction
pi_22954448
Die grote lijst met problemen hierboven is gewoon een gevolg van slecht beleid.
Ten eerste moet je alle steden die je verovert gewoon enslaven... dit deden de Romeinen ook.
Hierdoor ben je gelijk af van een deel van de rebels en hebben steden in de buurt gelijk een goede trade met die nieuwe stad... bovendien groeien je grote steden hierdoor sneller.

Zorg ervoor dat je rond de zee blijft... sea trade is vele malen beter dan land trade... gezien dat vroeger ook zo was.
pi_22954619
Dit is een verbetering van Shogun Total War of eerder een vervolg. Erg cool spel ook alleen rete moeilijk. Rare jappen met hun Bushido

Ik moet het spel nog spelen maar lijkt me wel coewl
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:19:59 #145
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_22954664
Op games.fok is nu ook een review te vinden van rome total war
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255

have fun
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:27:19 #146
62182 Georges
That's the shit
pi_22954773
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 15:19 schreef Fliepke het volgende:
Op games.fok is nu ook een review te vinden van rome total war
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255

have fun
Ok dan, ga meteen ff kijken. Wilde net vragen waar het spel het best mee te vergelijken is.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 15:36:04 #147
51794 Rahl
pi_22954915
last.fm
pi_22967070
Wow...das belachelijk veel artillerie zeg... dat gaat de nodige schade aanrichten

Heerlijk spel, zit nu op 25 veroverde gebieden. Ben geloof ik Brutii (groen). Grieken waren echt een probleem, met al die spearmen (hoplites, armoured hoplites, spartan hoplites). Ik speel namelijk altijd met een hele zooi cavalerie, dat zijn geloof ik de sterkste units van de Romeinen (was niet echt onder de indruk van die Preatorian infantry).

Ik probeer mn rijk naar het zuid-oosten uit te breiden, eindelijk die klote Grieken weggevaagd met hun spearmen, kom ik Egypt tegen met hun Phalanx units...

Btw, die spearmen zijn echt rete sterk. Ook tegen infantry heb ik gemerkt. Moet altijd veel moeite doen om ze in de rug aan te vallen met cavalerie.
pi_22968252
De Romeinse kracht zit em niet in de cavalerie, maar in de Legioenen. Daar kan niemand tegenop, alleen de Egyptenaren en de Grieken.
En flanken is beter dan in de rug aanvallen, dan zakt hun moraal dieper in en rennen ze sneller weg.
pi_22969395
Super spel.
Ik heb eerst met Julii gespeeld ( verplicht..) Nu ben ik met Seleucid Empire bezig.
Speren, speren en nog eens speren met af en toe een olifantje en cataphracts.

Heel goed. Historisch juiste eenheden ook. Ik twijfelde even toen ik bij de Romeinen varkens zag die in brand werden gestoken, na enig naslagwerk bleek dat dit inderdaad gedaan werd om olifanten af te schrikken.

Ik vin dit spel zo geweldig. Volgend jaar komt de volgende in de serie uit. Die behandeld de tijd van de Onafhankelijkheids oorlog en Napeolon e.d.
AAAARGGGGHHH zo kom ik nooit meer achter de PC vandaan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_22969823
Ehh waar heb je dat vandaag Balthar?

Allereerst komen er patches uit, AI fixes enzo.
Ten tweede komt er een expansie, dat duurt nog wel even.
Ten derde hebben ze hier 4-6 jaar over gedaan, dus reken niet op een nieuw spel van ze binnen 4 jaar.
Ten vierde hebben ze al lang terug aangekondigd hun nieuwe spel op CONSOLES uit te brengen. Dat wordt dan ook geen Total War.
Ten vijfde zullen ze geweren uit het spel houden, waar is het TW gevoel met geweren? In Medieval was dit ook al niet geslaagd, en de Napoleonic mod was retesaai. Paf, Paf, Paf, zzzz.

En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Nou jij weer .
pi_22969850
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 09:32 schreef Steeven het volgende:

Ten derde hebben ze hier 4-6 jaar over gedaan, dus reken niet op een nieuw spel van ze binnen 4 jaar.
Ten vierde hebben ze al lang terug aangekondigd hun nieuwe spel op CONSOLES uit te brengen. Dat wordt dan ook geen Total War.
Ten vijfde zullen ze geweren uit het spel houden, waar is het TW gevoel met geweren? In Medieval was dit ook al niet geslaagd, en de Napoleonic mod was retesaai. Paf, Paf, Paf, zzzz.

En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Nou jij weer .
Nee toch? dat MEEN je niet. nieuwe spel op consoles???

Bedoel je daarmee dat hun nieuwe spel geen total war spel word? (ik weet dat dat er staat maar ik vraag het me toch af) Want een total war op een console kan ik me nou ECHT niet voorstellen.
pi_22969903
Ja TW staat voor Total War .

En hun consolegame gaat een heel andere richting op. Ik meen me iets te herinneren van Sci-Fi ofzo, en het zal ook geen strategy zijn.

Treurig, maar eerst maar even kijken of ze nog gekke dingen doen na die patch enzo, je weet maar nooit .
Aan de andere kant: ze hebben elk grote tijdperk gehad. Ze kunnen enkel nog Alexander doen, van daarvoor is niets bekend, of Azie. Alleen zit niemand te wachten op Azie, en het Alexander tijdperk zal meer van hetzelfde worden. Er was toen nl. helemaal geen diversiteit qua eenheden.

De meest logische oplossing is een Remake van Shogun of Medieval. Alleen modders zijn daar al mee bezig...idem voor Lord of the Rings mod. Rome is echt heel makkelijk te modden ^^.
pi_22970385
Zit niemand te wachten op azie? Ik denk dat china en omstreke nog wel de basis zou kunnen zijn voor een mooi spel met grote veldslagen. en de verkopen zullen waarschijnlijk niet dalen ( en wanneer ze wel dalen zal het niet veel zijn) wanneer ze een iets minder populair tijdperk nemen. Total War heeft als serie een uitstekende naam wat betreft concept en gameplay. Ook al zitten er wel een paar in rome.
pi_22970441
Oh maar weer terug naar rome. Eerste campaign speelde ik de julii. Wat een ARME partij zeg. Die gebieden in frankrijk en spanje leveren nou niet echt veel op. Ook een ramp was dat ik toen mijn unit size op huge had. Dat was echt een RAMP met sieges.
Geen unit luisterde goed wanneer ze de stad in moesten etc.

Toen maar een nieuwe campaign opgestart met de brutii (en unit size large) en wat was dat een verademing. Units die een keer luisterden naar wat ik van ze wilde. En de gebieden rond griekenland brengen ECHT veel geld in het laatje.

Beetje jammer dat briben zo makkelijk is en goedkoop. Hele steden kunnen zonder problemen worden gebribed. VEEL te krachtig op deze manier. Heb mezelf dan ook de regel opgelegd om NIET meer te briben. Ook al is de verleiding erg groot. Vooral wanneer ik tegen die rottige Scythed chariots moet. Aangezien ik nog geen units heb die ECHT effectief zijn tegen deze units blijf ik maar hoplites inhuren.

Iemand anders een effectieve strategie tegen scythed chariots??
pi_22971026
Ik zet altijd mijn Legioenen tegen Chariots in, maakt niet uit welke soort Chariots. Ze komen er niet door . Nare wapens zijn dat.

Dat je units soms niet luisteren heeft te maken met de AI. Ook de looppaden in steden zijn verneukt. Als het goed is wordt dit gefixed in de volgende patch, " Fixing Serious AI issues", aldus een CA medewerker.
En bribes, ja dat is een apart punt. Het is goedkoop, maar anders vecht je zelf de kleinste battles uit. Al tig keer heeft de AI met een groepje van 80 man hele steden en dorpen tegelijk aangevallen waarin 600-800 man zaten. Dan moet ik ze telkens weer uitdagen, dood maken en wraak nemen door een stad in te nemen.
Als de Grieken is het helemaal makkelijk. Waar je start staat het vol met wonderen. Oud-Turkije staat ook vol met wonderen, verover dat en vervolgens onderin bij Egypte. Hoppa, alle wonderen en 80.000 per turn inkomen. Wel met een bergje gebied erbij natuurlijk.

Azie biedt nog genoeg opties, maar ik houd niet zo van de sfeer. Shogun vond ik qua spel heel goed, alleen qua sfeer 0, ik heb niets met Japan. Maar Medieval, pfoew, dat heb ik wel twee jaar gespeeld, ruim. En dat is werkelijk een uniek lange tijd.
pi_22971129
quote:

laten we het hopen... Ik vind zelf die periode het leukst, maar dan in de style/engine van Rome...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22971413
Juist Stranger. Neem eens een kijkje hier:
http://www.twcenter.net/forums/index.php?showtopic=13162

De modders poepen er elke dag echt een hoop skins uit, sommigen zijn echt tof.
Over enkele weken is deze mod af en kunnen we Medievallen .
pi_22972256
Worden in veldslagen echt elke unit uitgemoord op slaan ze na verloop van tijd op de vlucht ?
En is het echte strategie en niet zoals in AOE dat je gewoon moet zorgen dat je de sterkste units en de grootste hoop hebt, maar kun je ook bv met een klein legertje een groot legertje uitschakelen dmv van een hinderlaag enzo... ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22973611
Met een klein leger kun je grotere legers verslaan ja. Alles komt aan op tactiek. Zo kun je met een groot leger ook verliezen van een kleine.
Eenheden vechten door tot ze het moraal verliezen. Dat kan als de generaal niet in de buurt is, of als de generaal sterft. Of als ze dik verliezen natuurlijk. Alleen als ze ingesloten zitten vechten ze tot de dood, anders rennen ze het slagveld uit.
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:32:30 #161
62182 Georges
That's the shit
pi_22973638
Heb net de demo gespeeld, smaakt naar meer. Demo is wel erg kort en beperkt.

edit: die conquest mode moet je binnen 500 turns volbracht hebben dacht ik. Stel dat je dat niet lukt, heb je dan het spel verloren?
En is het mogelijk om gewoon door te spelen na die 500?
pi_22973657
Demo is veel te gescript. Je kunt niet verliezen...Bijna niet dan.
pi_22975677
quote:

Nou jij weer .
Dit heb ik uit de vorige Pc Gameplay.
Daar stond een kleine review in Inclusief screenshots.
Naam van het spel wordt Imperial Glory. Het gebruikt in ieder geval de Total War engine of het ook van dezelfde makers is weet ik niet zeker, maar ja dezelfde engine.
Op de screenshots waren Fransen en Engelsen te zien uit de tijd van Napoleon inclusief geschut

Daarbij, consoles?
Red Alert op de Playstation speelt al bagger. Dit soort games zijn voor Pc's, ze zullen er nog wel op terugkomen.
In Ieder geval wil ik die wel hebben.

Medieval heb ik ( nog) niet. Is die net zo goed als Rome?
pi_22976327
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:40 schreef Steeven het volgende:

nice....

ff in de gaten houden dan maar...
C. Sagan
pi_22977156
Bij de weg, ik heb die oude Pc Gameplay nog effe doorgekeken.
Het is in ieder geval wel van een andere firma, Pyros ( van Commandos).
Het is wel hetzelfde principe als TW en de screenshots zien er erg goed uit.

Rome is trouwens ontzettend verslavend.
pi_22977326
Ja Rome is net drugs .

Medieval is met expansie 20 euro ofzo, of 15. Is het waard, ondanks de sprites. Rome mist dingen die Medieval geweldig maakte en vice versa.
Bovendien zijn er voor Medieval ook nog talloze goeie mods te vinden, echt niet normaal . Maar voor Rome schiet het ook al aardig op.
pi_22977950
mmm Zal het misschien ook eens kopen, lijkt mij eindelijk een echt tactisch spel, en niet van die zogezegde tactische spellen als AOE waar er niets van tactiek bij komt kijken.
pi_22978200
Wat een gelweldig (en verslavend) spel

Ik heb nu heel west europa op zuid-italie en GB na. Ook heb ik nu al veel in het oosten van Europa. De mensen in rome willen dat ik hun overneem
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:07:51 #169
51794 Rahl
pi_22978385
damn die senaat

ze willen dat mijn faction leader zelfmoord pleegt
last.fm
pi_22978403
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Rahl het volgende:
damn die senaat

Afwijzen en Rome overnemen. !
pi_22978966
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Rahl het volgende:
damn die senaat

Kun je de Senaat niet uitmoorden....
pi_22979546
Top spel....
Heb hem nu met de Julii uitgespeeld op medium.
Mijn eerste factionleader leefde nog bij de laatste slag om een of andere siciliaanse stad. De beste man was 88 jaar oud en leidde deze invasie. Hij kon nog steeds heel goed vechten. Maarja het is dan ook bijzonder makkelijk als de archers met het eerste geloste schot direct de 2 generaals van de tegenstander killen.

En ik had alle steden behalve de hoofdstad van de Bruti gebribed Toen werd ik uit de senaat gekieperd.

Weet iemand hoe ik aan olifanten kom? Ik had Carthago allang in genomen maar kreeg maar geen olifanten.
  zondag 31 oktober 2004 @ 18:24:18 #173
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22979842
Net voor het eerst het Egyptische leger gezien, wat een indomper zeg
Alle soldaten zien er als farao's. En dan ook geen Griekse soldaten maar een of andere belachelijke Perzon klonen met speren in het leger.

Nee naar al het andere wat ik tot nu toe heb gezien is dit toch echt een dieptepunt.
pi_22980339
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 18:24 schreef Djaser het volgende:
Net voor het eerst het Egyptische leger gezien, wat een indomper zeg
Alle soldaten zien er als farao's. En dan ook geen Griekse soldaten maar een of andere belachelijke Perzon klonen met speren in het leger.

Nee naar al het andere wat ik tot nu toe heb gezien is dit toch echt een dieptepunt.
In de Total Realism mod hebben ze Egypte veel minder sterk gemaakt, hernoemd naar de Ptolemaic Empire, en een grote Hellenische invloed gegeven. Weg farao's.
Ik kan niet vaak genoeg zeggen voor de fans hier: www.twcenter.net en dan bij Workshop. Zoveel verbeteringen daar .
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:56:43 #175
62182 Georges
That's the shit
pi_22981831
Leuke site is dat.

Kun je Rome zelf ook innemen?
pi_22982542
Ja, als je populair genoeg bent bij het volk(minstens 8 van de 10).
pi_22983574
Moet je wel oppassen voor de andere twee Romeinse facties. Die vinden dat nl. niet zo tof. Wanneer je Rome gaat veroveren komen er echt toffe battles, mits er tegenstand is. Tegen Romeinen vechten vind ik net zo lastig als tegen Hoplites, verdomd hoge armor.
  Moderator zondag 31 oktober 2004 @ 21:07:35 #178
8781 crew  Frutsel
pi_22983834
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 10:38 schreef Buck_Turgidson het volgende:
Iemand anders een effectieve strategie tegen scythed chariots??
Als er chariots aankomen en je hebt units in testudo formaties dan maken ze een schans waar die chariots door over de kop vliegen
pi_22983954
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 21:11 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als er chariots aankomen en je hebt units in testudo formaties dan maken ze een schans waar die chariots door over de kop vliegen
Echt? Vet, nog nooit gezien . Ik doe niet aan Testudo, want mijn manschappen raken daar veel te moe door.
pi_22996109
Ik gebruik het eigenlijk ook nooit. Ze staan bij mij altijd buiten het bereik van archers en als ze aanvallen laat ik ze gewoon sprinten. Ik zie het nut van de textudo niet echt...
pi_22996137
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 20:24 schreef Da_Koen het volgende:
Ja, als je populair genoeg bent bij het volk(minstens 8 van de 10).
nog 1 te gaan
pi_22998712
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:02 schreef Da_Koen het volgende:
Ik gebruik het eigenlijk ook nooit. Ze staan bij mij altijd buiten het bereik van archers en als ze aanvallen laat ik ze gewoon sprinten. Ik zie het nut van de textudo niet echt...
Als je een grote stad als Rome besieged, en je wilt naar het plein toe waar de vijandelijke generaal staat, dan ben je Testudo dankbaar, want die torens blijven op je schieten; ook in de stad.

Maar in het open veld gebruik ik het nooit, tenzij ik tegenover grote archerlegers kom te staan, zoals van Dacia.
  donderdag 4 november 2004 @ 18:54:57 #184
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23080605
Vraagje: Een stad van mij heeft te kampen met de pest. Gaat dat vanzelf over of kan je er iets tegen doen?

Tof spel iig. Kom niet meer aan studeren toe.
A.M.A.B
pi_23080905
De pest gaan vanzelf over. Vergeet niet je aanwezige soldaten te retrainen zodra de pest is verdwenen. En zorg dat niemand de stad in- of uitkomt. Verspreiding is klote . Of gebruik het als biologische oorlogvoering .
  donderdag 4 november 2004 @ 19:41:56 #186
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23081764
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:07 schreef Steeven het volgende:
De pest gaan vanzelf over. Vergeet niet je aanwezige soldaten te retrainen zodra de pest is verdwenen. En zorg dat niemand de stad in- of uitkomt. Verspreiding is klote . Of gebruik het als biologische oorlogvoering .
En hoe kan je er dan voor zorgen dat er niemand de stad in- of uitkomt?

Heb het al verspreid overigens. Ben met een geïnfecteerde generaal oorlog aan het voeren tegen de Gauls...
A.M.A.B
pi_23081892
Hehe . Je verspreidt het niet door je geinfecteerde legers, diplomaten, assassins en spionnen te verplaatsen.
pi_23082719
Bij de weg, kun je geen besmet persoon naar de vijand sturen enzo ?
pi_23085922
Ja, dat kan . Maar zoveel nut heeft de pest imo niet. Duurt enkele beurten, daarna gewoon retrainen en klaar. Maar het kan wellicht handig zijn bij steden die nog moeten groeien, dan saboteer je ze tijdelijk.
  donderdag 4 november 2004 @ 22:52:01 #190
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23086014
Is er niet ergens een handige manual online, welke alles een beetje uitlegt?
A.M.A.B
pi_23086134
Ik geloof dat Gamespy een dikke manual online beschikbaar heeft! Gratis!
pi_23086232
effe een pestkolonie oprichten en dan je vijand effe besmetten
pest-divisie van je leger

hehe cart_man warez ja
  donderdag 4 november 2004 @ 23:00:28 #193
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23086268
Als je rome inneemt heb je wel ineens een financieel probleem zeg
pi_23086272
Hehe, ach, die Gamespy manual gaat er veel dieper op in. Met tactieken enzo.
  vrijdag 5 november 2004 @ 16:45:23 #195
62182 Georges
That's the shit
pi_23100670
Heb die guide gelezen van Gamespy, best handig. Ben nu al een tijdje bezig met die Bruti factie oid.
Gebruik veel wardogs, erg effectieve beestjes.

Het is me nog niet gelukt om legers te briben. Weet iemand hoe je dat doet?
Ik heb het geprobeerd met diplomaten en spionnen.
pi_23100729
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:45 schreef Georges het volgende:
Heb die guide gelezen van Gamespy, best handig. Ben nu al een tijdje bezig met die Bruti factie oid.
Gebruik veel wardogs, erg effectieve beestjes.

Het is me nog niet gelukt om legers te briben. Weet iemand hoe je dat doet?
Ik heb het geprobeerd met diplomaten en spionnen.
met een diplomaat moet het lukken hoor. Zo heb ik al aardig wat familieleden weten om te kopen . Maar ik speel nog niet op hoogste niveau, misschien dat dat het is.
  vrijdag 5 november 2004 @ 20:23:12 #197
36043 Inspiration
flame attraction
pi_23105189
Je kan niet alle units briben, faction leaders en faction heirs zijn bijvoorbeeld niet te briben zover ik weet. Een diplomat met behoorlijke influence moet echter wel alles kunnen opkopen iig
pi_23105318
Op een hoger niveau gaat het vaak moeilijker. Als je dan probeert met een middelmatige diplomaat een echte familiegeneraal om te kopen, dan is ie voor eeuwig onomkoopbaar. Gewoon kleine rebel legertjes omkopen, krijgt ie snel XP.
  zaterdag 6 november 2004 @ 10:14:02 #199
62182 Georges
That's the shit
pi_23116334
Zo dit is wel een verslavend spel zeg, en vrij moeilijk ook. Ben nu bezig met de imperial campaign dat je 50 provincies moet innemen en Rome.

Als een stad te ver van de hoofdstad ligt dan komen er onherroepelijk problemen (cultuurverschillen en afstand hoofdstad).
Bij een nieuwe stad gebruik ik meestal enslave populace, is dat de beste optie?

Dat retrain begrijp ik niet helemaal. Krijgen units dan weer volle health of is het heel wat anders?
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:19:44 #200
56749 BlaZ
pi_23118663
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 10:14 schreef Georges het volgende:
Zo dit is wel een verslavend spel zeg, en vrij moeilijk ook. Ben nu bezig met de imperial campaign dat je 50 provincies moet innemen en Rome.

Als een stad te ver van de hoofdstad ligt dan komen er onherroepelijk problemen (cultuurverschillen en afstand hoofdstad).
Bij een nieuwe stad gebruik ik meestal enslave populace, is dat de beste optie?

Dat retrain begrijp ik niet helemaal. Krijgen units dan weer volle health of is het heel wat anders?
Je kan je hoofdstad verplaatsen! Enslave is wel goede optie als de stad die je gaat innemen al veel bevolking heeft. De bevolking gaat dan naar steden van jou waar je familieleden in hebt. Als je al genoeg bevolking hebt en stad die je inneemt heeft al bijv 20.000 inwoners dan kan je ze beter afslachten.

Retrain is gewoon weer volle health idd
  zondag 7 november 2004 @ 20:41:00 #201
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_23149234
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Djaser op 07-11-2004 21:09:19 ]
pi_23151070
pff, anders raak ik net even mijn generaal met tig sterren kwijt....
was de laatste grootte stad van de gaul aan het belegeren, beetje dat leger zwakker maken om vervolgens in de beurt daarna de boel af te slachten....
ging lekker 48% uitgemoord tegen 8% van mij....maar na de beurt raak ik gewoon me generaal + het hele leger kwijt...pff...lekker!!
  zondag 7 november 2004 @ 22:45:06 #203
62182 Georges
That's the shit
pi_23153237
Daarom save ik ook vrij vaak. Heb ook gemerkt dat als je gevechten automatisch laat verlopen het niet altijd in je voordeel hoeft te zijn ook al heb je een overmacht.

Dat zal dan ook wel te maken hebben met dingen als: terrein, weer, samenstelling leger, wel of niet Generaal, hoeveel sterren/ervaring, stadsmuur of pallisade enz.

Ik heb nu 23 provincies en speel met de Bruti (groene legers). Vooral de Egyptenaren waren irritant in het begin.
Maar met de komst van legioenen en zware cavalerie worden de gevechten toch steeds makkelijker.
Hebben de legers van de andere landen eigenlijk wel upgrades en zijn dat dan veel minder ingrijpende verbeteringen dan de Romeinen hadden?

Komt er eigenlijk een moment dat een van de andere facties je zat wordt of kun je gewoon doorspelen zonder oorlog zolang de Senaat je maar aardig blijft vinden.
Hebben die andere facties dezelfde opdracht als jij meegekregen? (50 provincies, Rome veroveren)
pi_23155715
Het ligt puur aan je zelf of de senaat je niet meer leuk vind/oorlog met je wilt. Ik ben vrij ver en de senaat vind me super gaaf, bij een huisgenoot is de senaat tegen en wil oorlog.
pi_23156288
De senaat bestaat bij mij niet meer. Net Rome ingenomen, stelletje etters daar.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_23158390
Andere landen hebben ook upgrades.
Ik speel met Seleucid Empire, later krijg je naast de gewone olifanten Armoured Elephants.
betere cavelerie : Companion Cavelry en Silver Shield legion is hetzelfde als de Roman Urban Legion.
pi_23165136
De Silver Shield legion is hetzelfde als de normale legioenen, niet als de Urban Cohorts, geloof ik.

Ik speel nu met de Seleucids, met de Total Realism mod (welke het spel 10x leuker maakt dan het al is) en het gaat erg goed. Heb nu het hele midden-oosten en Afrika in mijn bezit. Mijn leger, een mix van Cataphracts, Armoured Elephants, die niet-gepantserde olifanten, en allerlei elite phalanx eenheden hebben zowat mijn hele rijk bij elkaar veroverd .
pi_23166828
Ben aan het overwegen of ik het legaal koop of illegaal...
Denk dat zo'n game best legaal gekocht wordt zodat je alle info hebt die je nodig hebt om goed te spelen + ik het op smallband momenteel zit.

Maar eerst wil ik nog effe confirmatie of het een ECHT tactisch spel is en niet zo'n wanna-be tactisch spel zoals AOE,commander&conquer, en zo'n toestanden waar mijn inziens niets van tactiek komt bij te kijken.
pi_23167923
tis echt verslavend spel joh, sinds een week speel ik met die rode lui en heb half europa al ingenomen en uitgemoord
pi_23169949
quote:
Op maandag 8 november 2004 15:15 schreef P4nic het volgende:
Ben aan het overwegen of ik het legaal koop of illegaal...
Denk dat zo'n game best legaal gekocht wordt zodat je alle info hebt die je nodig hebt om goed te spelen + ik het op smallband momenteel zit.

Maar eerst wil ik nog effe confirmatie of het een ECHT tactisch spel is en niet zo'n wanna-be tactisch spel zoals AOE,commander&conquer, en zo'n toestanden waar mijn inziens niets van tactiek komt bij te kijken.
Zeker tactisch.
Pikemen zijn goed tegen cavalry, Light ( missile)Cavalry is goed tegen heavy infantry enz.
ook moet je rekening houden met amok makende olifanten en moraal.
  maandag 8 november 2004 @ 18:33:53 #211
62182 Georges
That's the shit
pi_23171447
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:10 schreef Steeven het volgende:
De Silver Shield legion is hetzelfde als de normale legioenen, niet als de Urban Cohorts, geloof ik.

Ik speel nu met de Seleucids, met de Total Realism mod (welke het spel 10x leuker maakt dan het al is) en het gaat erg goed. Heb nu het hele midden-oosten en Afrika in mijn bezit. Mijn leger, een mix van Cataphracts, Armoured Elephants, die niet-gepantserde olifanten, en allerlei elite phalanx eenheden hebben zowat mijn hele rijk bij elkaar veroverd .
Wat is die Total realism mod, wat verandert het aan het spel?
  maandag 8 november 2004 @ 18:57:12 #212
83417 MeneerGiraffe
pi_23172015
quote:
Op maandag 8 november 2004 17:33 schreef Balthar het volgende:

[..]

Zeker tactisch.
Pikemen zijn goed tegen cavalry, Light ( missile)Cavalry is goed tegen heavy infantry enz.
ook moet je rekening houden met amok makende olifanten en moraal.
Je merkt het echt!

Beste tactiek is toch nog steeds het vastzetten van de tegenstander in je infantrie om ze vervolgens helemaal de klote in te flanken met je paardjes
  maandag 8 november 2004 @ 19:07:29 #213
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23172264
quote:
Op maandag 8 november 2004 18:33 schreef Georges het volgende:

[..]

Wat is die Total realism mod, wat verandert het aan het spel?
Dat zegt de naam zelf al toch? Het is wat realistischer. Volgens mij kan je met deze mod ook met alle andere facties spelen. Dat lijkt me wel lachen.
A.M.A.B
pi_23172579
Total Realism is erg breed, maar grote veranderingen:

- Loopsnelheid van alle eenheden vertraagd, extra van de cavalerie want die was echt te snel
- Nieuwe skins voor bergen eenheden
- Steden hernoemd naar echte namen van vroeger
- Egypt heet nu Ptolemaic Empire, met hellenistische invloed zoals het hoorde
- Nieuwe steden op de map, inclusief een iets grotere campaignmap
- Nieuwe eenheden toegevoegd
- Zone of recruitibility: tot een bepaalde grens in je rijk kun je unieke eenheden van je faction trainen
- Kill speed vertraagd voor langere gevechten
- Alle factions zijn speelbaar, ook de rebellen en factions waarmee je normaal niet kunt spelen.

En nog een hele wiswas aan fixes en realisme settings. Voor je aan de mod begint moet je wel weten dat als ie eenmaal geinstalleerd is, je Rome moet reinstallen al wil je ouderwets spelen. Of je installeert Rome twee keer, een vanilla versie en een modded versie.
Ondertussen is het al versie 3.2 van de Total Realism mod, versie 4.0 is in de maak en ze beloven grootse veranderingen. Je kunt ook suggesties doen.

[/einde propaganda speech]

Let wel: de een houdt er wel van, de ander niet. Ik geloof dat driekwart van de mensen die de mod gespeeld heeft niet meer terug wil naar de oude stijl van spelen.
pi_23194877

LoL, dit was de eerste grote battle tegen de Julii. Blijkbaar hadden ze geen zin in mijn kolonisatie van Zuid-Spanje. Aanschouw de elite phalanx effectiviteit.

Eindresultaat: 2048 kills, 46 deaths. Owned . Ik speel op Hard/Hard met de Realism mod.

Ik was zo slim mezelf op een berg te positioneren, nu moest de Julii eerst helemaal naar boven strompelen, terwijl pilums en pijlen over hun hoofden schoten. Wat een slachting, ik kan nu officieel aangeklaagd worden voor genocide.
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:46:19 #216
62182 Georges
That's the shit
pi_23197868
Lol, goed gedaan.
Dat zijn de Carthagen waarschijnlijk?

Wat ik nog niet helemaal begrijp is het Tabblad Senaat. Je hebt een kant met bolletjes voor hoe de Senaat over je denkt, en bolletjes die voorstellen hoe populair je bij de bevolking bent.
Ik speel nog steeds met de groene Romeinen en ben inmiddels in oorlog met alle andere Romeinen.

De blauwe bolletjes staan heel hoog, betekent dat dan dat de Senaat erg tevreden is met die factie?
De rode Romeinen hebben maar een bolletje net als mijn groene factie. Heeft de Senaat dan ook een hekel aan de rode Romeinen?
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:57:20 #217
62182 Georges
That's the shit
pi_23198125
O en trouwens, de Romeinen hebben globaal gezien dezelfde eenheden dacht ik, wat is dan een goede tactiek om ze te verslaan?
Ik gebruik veel archers en dat lijkt te werken, ik heb ook nog geen veldslag gehad tegen een Romeins leger met archers.
Komt misschien nog wel.
pi_23215063
Ik speel met de Seleucids, die hebben werkelijk alleen maar toffe eenheden.

Hoe meer bolletjes een faction heeft bij het Senaat, hoe populairder die is. Dus dat betekent dat ze de rode Romeinen ook niet mogen wanneer ze maar 1 bolletje hebben.
Tegen de Romeinen vechten vind ik ook lastig. Alle mannetjes zijn ongeveer even sterk. Ik zou proberen de basistactieken toe te passen, nl. flanken, in de rug aanvallen, ambushen en zorgen dat jij de overmacht hebt. Dan moet het geen probleem zijn .
  woensdag 10 november 2004 @ 12:19:22 #219
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23215364
Echt geweldig wanneer je vijand je stad aanvalt en je gewoon vanaf de muur targetpracticing aan her doen bent, hehe. Ben nog niet echt ver, geld stroomt al wel binnen.

Assassins zijn ook wel een leuk speeltje. Zeker wanneer ze master assassin worden.
A.M.A.B
pi_23218053
Ben nu net begonnen, met de Julii uiteraard, en het is erg verslavend

In de tutorial kwam ik erachter dat het erg moeilijk is om dichtbebouwde steden met stadsmuren in te nemen. Hebben jullie daar nog goede tactieken voor? Ik ben ze in de campaign nog niet tegen gekomen, maar wil straks Marseille (ben de Romeinse naam even kwijt) gaan innemen.

Op mn athlon 1400+ draait 't allemaal wel maar wel alles op super laag detail. Hoe krijg je de camera zo laag tussen je troepen en kun je inzoomen?
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_23218511
Met je scrollwheel van de muis.
  woensdag 10 november 2004 @ 15:22:13 #222
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23218978
Zit met nog een vraag: Squalor? Wat is dat en hoe kan je het verminderen?
A.M.A.B
pi_23221707
Squalor is hoe hygienisch je stad is. Door zo snel mogelijk riolen, aquaducten e.d. aan te leggen verminder je het. Alleen op den duur groeit je stad toch uit zijn voegen, en dan kun je er weinig tegen doen.

Ik heb btw bijna 3 miljoen nu . Niemand kan me wat maken. Niemand zeg ik je!
pi_23221727
quote:
Op woensdag 10 november 2004 14:30 schreef Lortnoc het volgende:
Ben nu net begonnen, met de Julii uiteraard, en het is erg verslavend

In de tutorial kwam ik erachter dat het erg moeilijk is om dichtbebouwde steden met stadsmuren in te nemen. Hebben jullie daar nog goede tactieken voor? Ik ben ze in de campaign nog niet tegen gekomen, maar wil straks Marseille (ben de Romeinse naam even kwijt) gaan innemen.

Op mn athlon 1400+ draait 't allemaal wel maar wel alles op super laag detail. Hoe krijg je de camera zo laag tussen je troepen en kun je inzoomen?
Stadsmuren met een stenen muur vermijd ik liever. Dan honger ik ze wel uit. Het kost echt heel veel levens wil je zo'n stad innemen. Met een houten muur is simpel. Zorg dat je in de meerderheid bent, of dat je troepen meer XP hebben en betere wapens/armor. Met een simpele stormram kom je heel ver. En anders bouw je wat Onagers, zet je de fik erin .
  woensdag 10 november 2004 @ 18:29:09 #225
62182 Georges
That's the shit
pi_23222607
quote:
Op woensdag 10 november 2004 12:07 schreef Steeven het volgende:
Ik speel met de Seleucids, die hebben werkelijk alleen maar toffe eenheden.

Hoe meer bolletjes een faction heeft bij het Senaat, hoe populairder die is. Dus dat betekent dat ze de rode Romeinen ook niet mogen wanneer ze maar 1 bolletje hebben.
Tegen de Romeinen vechten vind ik ook lastig. Alle mannetjes zijn ongeveer even sterk. Ik zou proberen de basistactieken toe te passen, nl. flanken, in de rug aanvallen, ambushen en zorgen dat jij de overmacht hebt. Dan moet het geen probleem zijn .
Is het mogelijk dat Rome ook met die rode factie in oorlog raakt of is de AI altijd zo dat ze met z'n allen tegen je vechten?
pi_23226033
Ik heb nog niet meegemaakt dat de factions onderling met elkaar vechten als ik met de Romeinen speel. Ik wordt altijd té snel te machtig .
Maar met niet-Romeinse factions heb ik het wel meegemaakt. Het is zeldzaam, maar wel leuk . Scheelt weer drie landen die samenzweren tegen je.
pi_23226061
Ik heb een leuke tactiek ontwikkeld voor als je zelf in een grote stad zit en het vijandelijke leger groter is.

Ik laat ze lekker binnenkomen.
Maar ik zet alles op het plein. De grote stad heeft meestal maar 1 of 2 straten die toegang geven tot het plein.
Sluit die af met pikemen en stel daar achter archers op. Hou cavalry in reserve.
Op die manier heb ik grote legers op de vlucht doen slaan omdat ze zich te pletter lopen in die nauwe straten.
pi_23226349
LoL Balthar. Zo dacht ik ook eens. Ik was alleen de andere twee straten vergeten , komt er ineens een horde in m'n rug. Iedereen had zich doodgevochten . Maar verder: als ze met een stormram komen, en je hebt Phalanx-eenheden, gewoon de hele ingang blokkeren en er komt werkelijk niets door. Heeft de vijand archers en javelinthrowers, dan zou ik idd op het plein terugtrekken voor je kapot geschoten wordt.
pi_23242892
kan je nergens zien hoe andere factions bepaalde relaties hebben? maakte gewoon net mee dat, terwijl ik opweg was naar de laatste gaul stad, de spanjaarden me gewoon de pas afsneeden en ik op me lazer kreeg van de senaat... Ik moest eerst maar eens voor military access zorgen voor ik door mocht. En aanvallen mocht al helemaal niet. Right!!
Vervelend, nu moet ik eerst een zooi spanjaarden briben en dan pas door stoten naar die gauls. Of 5 beurten omlopen ofzo.
pi_23243213
Dat kun je zien hoor. Moet je in de campaignmap rechtsonder op je factionsymbool klikken. Dan kun je zien wie een alliance heeft met wie, en als je met een Romeinse faction speelt welk volk hoe behandeld dient te worden.
Of je negeert het Senaat gewoon, net als ik .
pi_23245364
ochja! nu je het zegt..!!

Mjah, maar opzich wil ik even "snel" van die gauls af en dan me volgende oorlog beginnen net zo vervelend dorpje dat het is! Had van astrix en obilix kunnen wezen! denk dat ik me assassins maar naar de druide laat zoeken in de bossen daar...
pi_23249144
haha cool, anders wordt i knet genaait door die spanjaarden wordt dus nog meer land daar kapen
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:10:06 #233
83417 MeneerGiraffe
pi_23256753
Hoe komt het dat op die screenies die jullie posten 100 man in een groep zitten, ik krijg er maar maximaal 25 in een groep. Kun je ze samenvoegen? Of heeft het te maken met de realism mod?
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:16:29 #234
83417 MeneerGiraffe
pi_23256940
Heb je de 1.1 patch nodig voor total realism?
  vrijdag 12 november 2004 @ 08:21:19 #235
62182 Georges
That's the shit
pi_23259751
Is de muziek die je in het introfilmpje hoort ook los van het spel af te spelen?
Als je al die veldslagen ziet, het lijkt een beetje op de Carmina Burana.
pi_23270263
@ Giraffe:

Bij de grafische instellingen kun je veranderen hoe groot de groepen units zijn, heeft niets te maken met de Realism mod.
De Realism mod beweert dat patch 1.1 geinstalleerd moet zijn, maar dat heb ik niet en het werkt uitstekend, geen problemen. Versie 1.0 is dus ook compatibel.

@ Georges

In je sounds map oid zit een dik muziekbestand. Die kun je gewoon afspelen met Winamp enzo. Maar op www.twcenter.net is er ergens een unpackager te downloaden waarmee je de muziekbestanden uit kunt pakken en kunt branden. PAK-extractor geloof ik, kijk maar ff .
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:57:57 #237
62182 Georges
That's the shit
pi_23270618
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:45 schreef Steeven het volgende:
@ Giraffe:

Bij de grafische instellingen kun je veranderen hoe groot de groepen units zijn, heeft niets te maken met de Realism mod.
De Realism mod beweert dat patch 1.1 geinstalleerd moet zijn, maar dat heb ik niet en het werkt uitstekend, geen problemen. Versie 1.0 is dus ook compatibel.

@ Georges

In je sounds map oid zit een dik muziekbestand. Die kun je gewoon afspelen met Winamp enzo. Maar op www.twcenter.net is er ergens een unpackager te downloaden waarmee je de muziekbestanden uit kunt pakken en kunt branden. PAK-extractor geloof ik, kijk maar ff .
Lol, inderdaad.
Omdat het een vreemde extensie heeft had ik dat niet eens geprobeerd, maar je kan het inderdaad gewoon afspelen met media player.
Kun je met die PAK extractor ook losse nummers maken? Nu speelt ie alles in een keer af. Duurt meer dan een uur.

edit: dat kerkelijke gezang tijdens die gevechten, is dat een bestaand nummer of speciaal voor de game geschreven?
pi_23273016
Alles is speciaal voor de game geschreven door een componist. Met de voorganger Medieval had hij ook al erg goede tracks.
Als ik met die PAK-extractor de muziek eruit haal, dan heb ik allemaal losse nummers. Alleen duurt het wel ff, omdat 'ie ook alle sounds pakt. Die moet je daarna gewoon deleten (de maps dan, niet de .pak bestanden .
pi_23273131
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 18:46 schreef Steeven het volgende:
Alles is speciaal voor de game geschreven door een componist. Met de voorganger Medieval had hij ook al erg goede tracks.
Als ik met die PAK-extractor de muziek eruit haal, dan heb ik allemaal losse nummers. Alleen duurt het wel ff, omdat 'ie ook alle sounds pakt. Die moet je daarna gewoon deleten (de maps dan, niet de .pak bestanden .
Hoe zit het eigenlijk met Medieval, zijn de graphics te pruimen?
En speelt dat ook zo tof als Rome?
  vrijdag 12 november 2004 @ 21:12:02 #240
62182 Georges
That's the shit
pi_23275950
Heb net de campaign uitgespeeld met de groene factie. Je kan dan wel op 'continue' drukken maar dan gaat ie verder bij het laatste punt, keer op keer.
Kan je niet gewoon verder spelen nadat je het doel behaald hebt?
  vrijdag 12 november 2004 @ 21:14:58 #241
62182 Georges
That's the shit
pi_23276029
Waar dit spel trouwens last van heeft, net als vele 'bouw' games, is dat het eindspel te makkelijk en nogal routine wordt.
Als je eenmaal de grootste bent dan is het een 'numbers game'.
Aangezien je meer steden hebt dan de rest kun je meer legers bouwen.
Dan is het snel over.
pi_23276987
Zo is het in de realiteit toch ook? Een landje als Nederland kan bijv. niets doen tegen de supermacht Amerika.

Maarja, misschien moet je dan de short campain doen
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:04:00 #243
62182 Georges
That's the shit
pi_23277104
Ja klopt, het is wel realistisch, maar ergens voelt het niet goed. Heb het met Civilization ook heel erg.
Zouden ze wat op moeten vinden.
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:07:47 #244
62182 Georges
That's the shit
pi_23277186
Het suffe is ook dat het leuk is als een spel lang is, maar de replay wordt dan wel minder.
Ik heb 2 weken bijna full time geprobeerd de groene factie te laten winnen en nu dat gebeurd is weet ik niet of ik het nog eens 2 of meerdere weken ga proberen met een andere natie.
Luxeprobleem, lol.
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:12:36 #245
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23277287
Gewoon zorgen dat wanneer je een leger aanvalt, je met gelijke aantallen tegenover elkaar staat. Wordt het gelijk wat moeilijker. Bij mij in ieder geval wel.
A.M.A.B
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:59:27 #246
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_23279906
tvp
The Internets, I needs it..
pi_23279975
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 21:14 schreef Georges het volgende:
Waar dit spel trouwens last van heeft, net als vele 'bouw' games, is dat het eindspel te makkelijk en nogal routine wordt.
Als je eenmaal de grootste bent dan is het een 'numbers game'.
Aangezien je meer steden hebt dan de rest kun je meer legers bouwen.
Dan is het snel over.
Eensch, maar een redelijke oplossing zou ik ook niet weten.

Trouwens de realism patch geinstalleerd een weer eens begonnen met spelen. Grmbl hij crasht nu wel eens, en nu net aan het einde van een slag die ik gewonnen had na drie uitvallen uit een belegerde stad in één beurt.

Zoveel verschil merk ik overigens niet: een nieuwe unit bij de Romeinen, geen honden meer en vast de verschillen die aangegeven staan in de read me, maar ik merk het niet echt voor de rest, behalve dat crashen dan.

Had eigenlijk gehoopt op echt naked fanatics zoals op dat meesterlijke plaatje hierboven ergens, maar helaas, ze hadden een lende-doekje. Zal wel weer een andere mod/skin zijn.

Moest trouwens ook wel lachen toen ik in Klein-Azië belaagd werd door 'Lesbian Rebels.' :
Helpt waar hij kan!
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:08:33 #248
62182 Georges
That's the shit
pi_23280152
Ik heb mijn eerste campaign op medium gespeeld, worden de legers groter als je op hard speelt?
pi_23283008
@ Balthar: Medieval is anders. Echt heel erg leuk, moeilijker een een klein geschiedenislesje over de Middeleeuwen. De units zijn sprites, de landschappen 3D. En de campaignmap is ongeveer hetzelfde, alleen werkt het anders. Zo zijn het daar gewoon landen die je binnenvalt met een pionnetje legers. Je kunt niet door landen heenlopen, de map is niet interactief. Maar het is echt superleuk, ook de mods die de duurzaamheid nog meer ten goede doen.

@Georges: Ik heb hier ook over geklaagd. Het is idd te makkelijk en als je rijk eenmaal groot genoeg is dan heb je al zeker gewonnen. De makers hebben bevestigd bezig te zijn met een patch om de AI FLINK te tweaken. Op druk van Activision is het spel nl. uitgebracht, ze hadden nl. al een jaar uitstel gehad. Het is ook nooit goed . Imo is de Realism mod bezig die duurzaamheid van Medieval terug te winnen in Rome.
Op Hard worden de legers niet groter, dat moet je instellen bij de grafische opties. Wat wel verandert is de moeilijkheidsgraad in de battles. Op hard heeft de AI een klein moraal voordeel en gebruikt betere tactieken en enkele andere samenstellingen van legers. Als medium een eitje was zou ik gewoon op Very Hard/Very Hard spelen. Dat is het leukste tot de patch uitkomt.

@Nosigar: Ik heb ook crashes gehad met de Realismmod. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de skinpack. Op het desbetreffende forum willen ze je zeker dolgraag helpen je probleem op te lossen. Ik was binnen een uur klaar. Ik stel voor de mod opnieuw te downloaden en installeren om het nog eens te proberen. Op de een of andere manier werkt dat soms.
Vreemd dat je de verschillen niet merkt? Vind je de kill-rate in gevechten niet trager? Of de snelheid van je eenheden? Of de skins die nog historischer-getrouw zijn nagemaakt? Ze hebben zelfs de Marian Reforms uitgesteld zodat de Triarii niet nutteloos worden. Vaak als je in de fase kwam dat je die eindelijk kon trainen kwamen die reforms met Auxilia. En het Romeinse Rijk is vooral gegroeid dankzij de samenstelling van newbies (Hastati) gevorderden (Principes) en veteranen (triarii)
Die naked fanatics die je noemt willen ze er instoppen in de nieuwe versie. Heb geduld .
  zaterdag 13 november 2004 @ 16:46:55 #250
62182 Georges
That's the shit
pi_23290581
Op het total war center heb ik een bestandje gevonden met een rpy extentie.
Het is een veldslag van iemand. Waar moet ik dat bestandje plaatsen om het te kunnen zien?
pi_23291538
Open je Rome Total War folder, daar zie je de map replays staan. Zo niet ,aanmaken en daarin stoppen. Dan kun je in het spel die replay bekijken ^^.
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:38:58 #252
62182 Georges
That's the shit
pi_23292956
Dank je, dat werkte inderdaad. Weet jij toevallig of je nog kan doorspelen na de campagne?
Ik wil graag de hele kaart veroveren, staat leuk.
pi_23296856
Doorspelen kan niet, maar er is wel een truc. En er wordt aan gewerkt om door te kunnen spelen. Zorg gewoon dat je Rome met rust laat, verover Rome als laatste stad.
  zondag 14 november 2004 @ 00:10:17 #254
62182 Georges
That's the shit
pi_23298618
Ok, heb ik nu niks aan, had Rome al veroverd, via automated battles trouwens. Beetje jammer.
Had het wel echt willen innemen.

Ben nu opnieuw begonnen met de rode factie, stuk makkelijker.
pi_23298770
Ja, de Julii, de rode, is erg makkelijk. Met de Brutii, de groene, is het moeilijk tegen de Grieken, best een uitdaging.
Ik doe nooit automated battles, het ziet er veel te goed uit, ik wil het zien ^^.
  zondag 14 november 2004 @ 00:23:11 #256
62182 Georges
That's the shit
pi_23298809
Ja ok, maar het is niet realistisch, constant die gevechten. Los daarvan, vind het soms wat eentonig worden.
Alleen de echte grote veldslagen wil ik wel uitspelen.
'The enemy general has fallen, bla bla' dat gaat wel vervelen. Als je in het nadeel bent, dan wordt het leuk.
Zo als de slag met de Spartanen tegen de Perzen.
pi_23298893
Inderdaad. Maar ik zit nu in de volgende situatie:

Ik heb een kwart van de wereld. De Romeinse factions bij elkaar de helft, en de rest is van de rebels. Elk ander volk is dood. Ik ben nog steeds bezig met de kolonisatie van heel Spanje. En aangezien de rode Romeinen zich niet snel gewonnen geven (ze hebben m'n leger gehalveerd daar, maar ik heb ze enorme verliezen toegebracht) duurt het nog wel even. Ik heb drie miljoen op de bank, so bring it on ^^.
pi_23298962
quote:
Total Realism 4.0 is coming along well and will be our most significant release. Some things to look forward to in 4.0:

- Expansion of the map to western India, to include the Indus river valley, the lands of the Mayuran Empire. It was these people who led to the downfall of the Seleucid Empire.
- Revamping of the ZoR (Zone of Recruitability) to be more historically accurate and less buggy overall. This will in turn create more realistic field campaigns and in the long run, complete games.
- Release of an online database of changes (units, buildings, gameplay modifications etc), avalible also as download in PDF form.
- Dozens of new units, tweaked provinces (including city/province names), new skins and more.
- Possible changes that may or may not make it into 4.0: New music and unit voice sets, a new faction (easy to figure out if you have been paying attention) and a more complete Ptolemaic Empire among other things.
.
  zondag 14 november 2004 @ 00:31:52 #259
62182 Georges
That's the shit
pi_23298997
Dan heb je nog wel even te gaan, hoeveel landen heb je?
Ik vind het al minder als Rome is uitgeschakeld, dan is het 'grote doel' er niet meer. Klinkt gek, maar na Rome is de grootste uitdaging weg.

Zou het liefst het beste voor het laatste bewaren. Rome is dan de 'eindbaas' , lol.
pi_23299210
LoL . Ik heb een Noord-Afrika, het Midden-Oosten en een deel van Rusland. Ik schat op zo'n 35-40 provincies. In Afrika zijn het enkel grote lappen. Ik heb ook enkele eilandjes verovert vlakbij Italië en Griekenland.
Ik zag zojuist dat de rode Romeinen hun faction leader sturen, dat betekent dat ik de meeste familiemembers heb uitgeschakeld.
  zondag 14 november 2004 @ 00:54:21 #261
62182 Georges
That's the shit
pi_23299379
Ik vind het tot nog toe een geweldig spel al heb ik meer met de Middeleeuwen, ken Medieval War niet, maar hoe verhouden die twee zich tot elkaar? Ik weet dat Rome wat uitgebreider is, maar als ik nu Medieval War zou gaan spelen, zou ik dan veel missen?

Er zijn zat leuke spellen uitgebracht met de Middeleeuwen als thema: Defender of The Crown, Robin Hood, Prince of Thieves, Stronghold, zijn zo de eerste die me te binnen schieten .

Zodra ze een game gaan maken waarbij ze legers gebruiken die van lange afstand elkaar kunnen raken (met geweren ed) wordt het een stuk minder.
Verval je al snel in het WO II genre en dat lijkt me niks voor de Total War serie, zijn al genoeg soortgelijke spellen van.
Ik las ergens het gerucht dat ze iets willen doen met Napoleon en zo. Lijkt me niks.

[ Bericht 5% gewijzigd door Georges op 14-11-2004 00:59:53 ]
pi_23300033
Tja, als je voor gameplay gaat kun je gerust Medieval kopen. Met expansion maar 15 euro. Ik vind Medieval anders, maar het is net zo verslavend. Het is sowieso moeilijker. Er komt nl. ook religie enzo bij kijken, dus als je andere Christelijke landen aanvalt krijg je problemen met de Paus die invloed heeft op je volk. Ik zou eens wat reviews opzoeken op ign en gamespot enzo, dan krijg je een goed beeld.
En ik denk niet dat ze iets met geweren gaan doen ala Napoleon. Modders zijn daar wel mee bezig.
pi_23301694
quote:
Op zondag 14 november 2004 00:54 schreef Georges het volgende:
Ik vind het tot nog toe een geweldig spel al heb ik meer met de Middeleeuwen, ken Medieval War niet, maar hoe verhouden die twee zich tot elkaar? Ik weet dat Rome wat uitgebreider is, maar als ik nu Medieval War zou gaan spelen, zou ik dan veel missen?

Er zijn zat leuke spellen uitgebracht met de Middeleeuwen als thema: Defender of The Crown, Robin Hood, Prince of Thieves, Stronghold, zijn zo de eerste die me te binnen schieten .

Zodra ze een game gaan maken waarbij ze legers gebruiken die van lange afstand elkaar kunnen raken (met geweren ed) wordt het een stuk minder.
Verval je al snel in het WO II genre en dat lijkt me niks voor de Total War serie, zijn al genoeg soortgelijke spellen van.
Ik las ergens het gerucht dat ze iets willen doen met Napoleon en zo. Lijkt me niks.
een stukje hoger in dit topic staat:

Een middeleeuwse mod voor Rome TW...

Dus een (voor ons) leuker tijdprek, met de voordelen van Rome TW..
C. Sagan
pi_23305312
Best grappig spel. Ben nu nog in het begin van de campaign.
Heb net Mediolanium ingenomen, maar me geld begint steeds op te raken.

Hoe zorg ik voor goede welvaart in me 4 a 5 stadjes die ik nu in me bezit heb?
Waar moet ik dus op letten? Moet ik bepaalde dingen bouwen of zo iets? Ik heb al de Tax Rates op hoog gezet, maar dat schiet ook niet op. Dus iemand nog tips voor me?
pi_23305687
Af en toe slaat het spel vast na afloop van een veldslag. Is daar een oplossing voor?
  zondag 14 november 2004 @ 14:50:50 #266
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23306677
waar is de demo te downen , hebgeen zin om al die pagina's over te scrollen,vanaaf krijg k pas de hele versie
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 14 november 2004 @ 15:00:32 #267
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23306884
hebm al
pi_23308156
De LOTR mod ziet er ook vet uit. Kan ik meteen die EA game ervan schrappen van mijn lijstje .
  zondag 14 november 2004 @ 16:53:12 #269
62182 Georges
That's the shit
pi_23309337
quote:
Op zondag 14 november 2004 13:52 schreef Space-Chinees het volgende:
Best grappig spel. Ben nu nog in het begin van de campaign.
Heb net Mediolanium ingenomen, maar me geld begint steeds op te raken.

Hoe zorg ik voor goede welvaart in me 4 a 5 stadjes die ik nu in me bezit heb?
Waar moet ik dus op letten? Moet ik bepaalde dingen bouwen of zo iets? Ik heb al de Tax Rates op hoog gezet, maar dat schiet ook niet op. Dus iemand nog tips voor me?
Zorgen dat je handelsrechten krijgt met andere naties, havens bouwen, wegen bouwen, gebouwen die de handel bevorderen bouwen.

Daarnaast heb je zeker in het begin niet al te veel units nodig in je steden, dus daar kan je ook op bezuinigen.
Hou er rekening mee dat des te meer legers je bouwt, des te langer het doorgaans duurt voordat steden groeien.
Die soldaten gaan van de bevolking af.
pi_23313634
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:53 schreef Georges het volgende:

[..]

Zorgen dat je handelsrechten krijgt met andere naties, havens bouwen, wegen bouwen, gebouwen die de handel bevorderen bouwen.

Daarnaast heb je zeker in het begin niet al te veel units nodig in je steden, dus daar kan je ook op bezuinigen.
Hou er rekening mee dat des te meer legers je bouwt, des te langer het doorgaans duurt voordat steden groeien.
Die soldaten gaan van de bevolking af.
Ik heb het gemerkt. Me steden zitten helemaal vol met Town Guards, maar eigenlijk zijn ze nog (nog helemaal niet nodig ofzo).
Maar goed, ik begin het steeds beter te begrijpen nu.
  zondag 14 november 2004 @ 23:36:26 #271
83417 MeneerGiraffe
pi_23319301
Wat ik debiel vind is dat als ik hoplites in hun rug charge terwijl ze hun stokken naar de andere kant hebben m'n paardjes alsnog sterven.

Wat is de beste tactiek tegen hoplites/phalanx?
pi_23320257
quote:
Op zondag 14 november 2004 23:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Wat ik debiel vind is dat als ik hoplites in hun rug charge terwijl ze hun stokken naar de andere kant hebben m'n paardjes alsnog sterven.

Wat is de beste tactiek tegen hoplites/phalanx?
Flanken. In de rug werkt niet altijd goed. Verzwak ze met pilums en pijlen en offer een groep op om ze bezig te houden. Wanneer je ze dan flankt zakt hun moraal compleet weg, tenzij ze veel meer XP hebben dan jouw. Dan duurt het nog ff .
pi_23328458
Pfffffff anders ben ik ff verslaafd ofzo.
Gisteren begonnen met spelen.

Nu al hele dag op stage, maar kan nergens anders aan denken.
Ben hier alleen maar info over aan het zoeken en informatie aan het uitprinten over Rome TW.

Echt niet goed.
Maar goed, als ik vanavond thuis ben ga ik maar even opnieuw beginnen.
Ben gewoon vet slecht begonnen omdat ik van alles nog niet snapte.

Nu snap ik al wat meer na heel veel gelezen te hebben.
Maar de tijd gaat ook zo snel als je het speelt. Dus zal vanavond weinig slapen denk ik.
pi_23328534
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:53 schreef Georges het volgende:

[..]
Zorgen dat je handelsrechten krijgt met andere naties,
Ja, dit is iets wat ik even niet niet snap.
Dit moet dus via een ambassadeur gebeuren.
Je gaat dus met je ene ambassadeur naar die amb. van de andere (een neutral) en dan bla bla bla.

Hoe zorg ik dan voor handelsrechten?
Want bij "Demand" staat geen Trade Rights.
Maar wel bij" We Offer", maar dan profiteren alleen hun er toch van en ik niet?

Wat begrijp ik hier verkeerd?
pi_23329858
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:28 schreef Space-Chinees het volgende:

[..]

Ja, dit is iets wat ik even niet niet snap.
Dit moet dus via een ambassadeur gebeuren.
Je gaat dus met je ene ambassadeur naar die amb. van de andere (een neutral) en dan bla bla bla.

Hoe zorg ik dan voor handelsrechten?
Want bij "Demand" staat geen Trade Rights.
Maar wel bij" We Offer", maar dan profiteren alleen hun er toch van en ik niet?

Wat begrijp ik hier verkeerd?
Je kan met je diplomaat, of ambassadeur, ook gewoon naar een dorp, stad, soldaat of leger van degene waarvan jij trade rights of iets anders wilt hebben. En als je Trade Rights Offert, dan profiteren jullie er allebei van.

En ik pleit voor een waarschuwing op de hoes van het spel dat het net zo verslavend als drugs is oid.
pi_23329937
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:38 schreef Steeven het volgende:

[..]

En als je Trade Rights Offert, dan profiteren jullie er allebei van.
Oooooooooooooooooh. Zo simpel. Thnx.
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:59:28 #277
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23358473
Haha, ik vind het wel humor die veldslagen. Met 7 cavalerie-eenheden 1 infanterie-eenheid aanvallen.

2 seconden tegenstand en ze vluchten.
A.M.A.B
pi_23359412
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:59 schreef Cart_man het volgende:
Haha, ik vind het wel humor die veldslagen. Met 7 cavalerie-eenheden 1 infanterie-eenheid aanvallen.

2 seconden tegenstand en ze vluchten.
Soms ben ik zo pissig op die kutrebellen die mijn traderoutes aanvallen, dat ze het niet verdienen om omgekocht te worden. Aanvalluh, en niemand sparen .
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:48:53 #279
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23359813
ben met de blauwen begonnen op medium, best lastig.
die carthagen zijn rete lastig, maar eenmaal ik ook maar 1 stap op dat verdomde pokkeland had gezet stond na de battle meteen hun capital in de fik

Elke stad die ik won / provincie vermoorde ik iedereen, vind 17000 1 x, heel wat upgrades, alles ff repareren en hoppakee,zuid afrika in bezit

Ben al enorm op dat zeus beeld aan het azen
  dinsdag 16 november 2004 @ 20:18:30 #280
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23360594
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:33 schreef Steeven het volgende:

[..]

Soms ben ik zo pissig op die kutrebellen die mijn traderoutes aanvallen, dat ze het niet verdienen om omgekocht te worden. Aanvalluh, en niemand sparen .
Ikzelf bribe bijna niemand om. Constant in de aanval. En ik sfeer bij me cavalarie. Geweldig wapen als je meer dan 2 eenheden bij je hebt.
A.M.A.B
  dinsdag 16 november 2004 @ 21:27:41 #281
6290 Dr_Crouton
pi_23362325
More screens!
pi_23363146

Zo .
pi_23364610
Gatver hoe leid je al die troepen zeg :p
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:00:54 #284
62182 Georges
That's the shit
pi_23365333
Wat komt er eigenlijk na 3 zilveren 'V tjes' ? Krijgen ze dan een ster of zo?

Mijn troepen leven meestal niet zo lang dat ze uberhaupt een zilveren V tje krijgen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:11:11 #285
6290 Dr_Crouton
pi_23365670
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 21:57 schreef Steeven het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo .
Thnx.
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:39 schreef P4nic het volgende:
Gatver hoe leid je al die troepen zeg :p
In het BBC-programma Time Commanders van vorig jaar, waar dit spel ook gebruikt werd, hadden ze wel 4 personen en twee operators nodig.
pi_23366471

Mijn enthousiaste horde staat klaar om de Britse hoofdstad in te nemen ^^.

En na enkele zilveren V-tjes komen er gouden V-tjes. Mijn olifantenleger in mijn vorige potje hadden allemaal goud, onverslaanbaar .
pi_23370817
ik weet niet of de vraag eerder is gesteld , ik kon hem niet eerder vinden in het topic .
Er stappen sinds kort heel de tijd legereenheden uit mijn leger , ik hoor dan :"leaving the army" waarna er idd complete eenheden buiten mijn stad staan , hoe komt dit ?
Iedereen is tevreden in de stad , geld heb ik ook genoeg.
pi_23373303
quote:
Op woensdag 17 november 2004 09:05 schreef Xlarge het volgende:
ik weet niet of de vraag eerder is gesteld , ik kon hem niet eerder vinden in het topic .
Er stappen sinds kort heel de tijd legereenheden uit mijn leger , ik hoor dan :"leaving the army" waarna er idd complete eenheden buiten mijn stad staan , hoe komt dit ?
Iedereen is tevreden in de stad , geld heb ik ook genoeg.
Heb je misschien het maximale aantal units bereikt in die stad?
Dan gaan extra units nl. buiten de stad staan. Ze blijven gewoon van jou trouwens hoor.
pi_23373818
quote:
Op woensdag 17 november 2004 11:24 schreef Balthar het volgende:

[..]

Heb je misschien het maximale aantal units bereikt in die stad?
Dan gaan extra units nl. buiten de stad staan. Ze blijven gewoon van jou trouwens hoor.
nee dat is ook niet het geval , ik heb het idee dat ze naar de haven toe willen , omdat daar dan mijn Rally point op staat
  woensdag 17 november 2004 @ 12:20:26 #290
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23374387
in sommige steden is btw de vrede maar niet te herstellen, en ik vindhet ook echt een slecht punt van het spel dat bv je capital nog steeds bezet moet worden met troepen, zo niet revolten ze:S dat slaat toch nergens op. als er 1 volk loyaal aan je moet zijn is het wel de hoofdstad.

er hoeft toch ook geen leger in Adam te staan om mensen tevreden te houden.
  woensdag 17 november 2004 @ 12:23:52 #291
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23374449
ik heb bv in carthage 2500 in de min, ik heb highways, een goede port. Aangrenzende gebieden zijn allies en heb ik trade handel mee+het land onder cartage is van mij waar ik ook highways, een port en goede infrastructuur heb.
pi_23374551
Vernietig je wel de gebouwen van de voormalig stedenbeheerders? Anders krijg je last van unrest en culture penalty's. En het heeft er ook mee te maken hoe lang de stad in handen van iemand is geweest. Ik zou ook niet happy zijn met een bezetter.
En je capital blijft onrustig ja, maar ik heb vaak genoeg gehad dat er een sneaky aanval op m'n capital geweest is. Dus als er geen leger zat..Vaak komt alles weer goed als je niet zoveel oorlog voert. Klinkt gek, maar soms moet je je gewoon rustig houden en langzaam expansie bedrijven.
  woensdag 17 november 2004 @ 12:49:08 #293
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23375031
hmm oke thx.
maar vernietig ik de gebouwen van voormalige eigenaar. hmm nee dat nog nooit gedaan eigelijk.
maar soms roei ik wel de complete bevolking uit, voor het geld en om te laten weten wie de baas is.

hoe vernietig je speciale gebouwen van voormalige stedenbeheerder dan.
pi_23376330
Als je de stad in handen hebt, moet je op de stad klikken. Dan zie je in het midden, onderin, allerlei gebouwen staan. Daarna kun je sommige gebouwen weghalen, dat doe je door op de rechtermuisknop op een gebouwicoon te drukken en dan staat er ergens een icoontje dat je het an slopen.
Dingen zoals wegen, farms e.d. kun je niet weghalen.
  woensdag 17 november 2004 @ 16:14:43 #295
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23379977
Is dat echt nodig joh? Meestal haal ik die shrines weg van de vorige bezetter, meer niet.
A.M.A.B
  woensdag 17 november 2004 @ 16:18:50 #296
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23380074
damn, ik zal eens gaan kijken ja :p
zit nu enkel dik aan mijn jhuiswerk.
  woensdag 17 november 2004 @ 20:12:07 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23385599
eeh zit met een probleem.

ik moet een stad verdedigen , ik word belegerd.
ze vallen aan, het zijn die nubier's, damnit berbervolk.

met zeer veel spearmen ( relatief gezien )
ze outnumberen me met 2 op 1. zij 400 ik een kleine 200. denk 170.

kon ik maar pic uploaden. ze stormen nu al door de poorten en marcheren door de straten naar het plein waar ik ze als een vangnet vna de hoofdstraat op heb gesteld
  donderdag 18 november 2004 @ 07:10:20 #298
62182 Georges
That's the shit
pi_23395174
Wat trouwens wel vreemd is: als die andere facties niet populair zijn bij Rome krijgen ze nog steeds senaatsfuncties.
  donderdag 18 november 2004 @ 09:16:09 #299
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23395988
Het senaat moet ze natuurlijk wel te vriend houden.

@Pumatje: Heb je geen archers? Of heb je nog geen stadsmuren? Heb nog nooit een leger binnen in mijn stad gehad. Plaats gewoon een zooi archers op de muren en vuren maar. Uiteindelijk vluchten ze dan vaak.
A.M.A.B
pi_23399295
@Georges: Ja, dat vind ik ook debiel. Het zou ook tof zijn als zij plots de macht proberen te grijpen, dat zou het een stuk makkelijker maken. Het is echt wachten op de patch waarin de ontwikkelaar belooft serieuze AI-verbeteringen te doen. *Hoopt.

Voor zover ik begrepen heb, kan de mod-community weinig tot niets mbt het tweaken van de AI. Helaas. Verder kunnen ze zowat alles .

@Pumatje: Spearmen zijn zwak, doel je op hun Desert Infantry? Die loop je met je peasants bijna nog omver. Ik weet niet welke units jij hebt, maar als je ooit nog belegerd wordt en je bent outnumbered (en vooral als hij archers en spearthrowers heeft) dan moet je je helemaal terugtrekken op het plein zodat zijn ranged units jou geen schade kunnen toebrengen. Daarna is het een kwestie van een straat verdedigen, zorg dat er veel backup units bij staan zodat je een kluitje krijgt, een bergje units. Zijn ranged units gaan nl. ook altijd in de aanval, dus daar heb je geen last van. Al komt de tegenstander uit meerdere straten dan moet je prioriteiten stellen; waar zal mijn flank het eerste vallen? En als je daarop goed reageert win je. Of doe ik nu te moeilijk? .
  donderdag 18 november 2004 @ 13:09:00 #301
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_23399806
verloren

hij had van die verdome javelin paardjes, en ik zat met mijn townwatch en hastati opgescheept. Ze barstten er zo doorheen. En ja meerdere straten, ik had niet gezien dat ze de achterste poort ook doorramden. Owja, ik had pallisade's

maargoed, ik hoef die rot provincie neit meer, bijna geen handel te drijven, helemaal onder in de woestijn, en ik heb andere prioriteiten. Ik heb zojuist de gaul afgeslacht,heb 3 kwart van europa in bezit, en de helft van afrika.

Ik moet nu dealen met 1 lastige farao, die stiekem voor de grenzen van mijn onderste provincie even 2 legers van totaal ik weet niet hoeveel man staan

Ehm, valt het mij als enige op dat de egyptenaren verschrikkelijk sterke units hebben, axe man( heavy infantry ) en die KUT chariots...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')