Meer info: http://www.totalwar.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Chen op 13-01-2004 20:33]
Ziet er wel einig uit.
quote:zelfde serie/makers.. dus kan best kloppen
Op dinsdag 13 januari 2004 20:10 schreef neliz123 het volgende:
Ah, precies Shogun Total War... maar dan met romeintjes.Ziet er wel einig uit.
Zoals bijvoorbeeld bij pretorians, veel detaill in de romeinen, alles leuk en correct. Maar de barbaren lopen nog steeds in berenvellen met een knots die van een steen en een stuk hout gemaakt is....
Maarja, mijn hoop groeit.
Ze zullen het ditmaal toch wel door hebben?
EDIT: hoewel, als je de site opent krijg je een plaatje van Medieval total war, the viking invasion.
Met een viking met, jawel, een helm met hoorntjes er op...
EDIT 2: WAAH! Dacian Falxmen! Toch opletten met dit spel, dat heerst!!
En en en!! ... !! woad warriors!
[Dit bericht is gewijzigd door Forau_Diavolina op 14-01-2004 12:40]
The Creative Assembly produceert alleen historisch correcte games waaraan jij een draai mag geven. Die gasten hebben hun research wel gedaan hoor. Verdiep je maar eens in Medieval of nu Rome, zat info te vinden.quote:Op woensdag 14 januari 2004 12:34 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik hoop alleen dat er in dit spel de "barbaren" en andere volkeren niet als complete idioten worden weergegeven.
Zoals bijvoorbeeld bij pretorians, veel detaill in de romeinen, alles leuk en correct. Maar de barbaren lopen nog steeds in berenvellen met een knots die van een steen en een stuk hout gemaakt is....
Maarja, mijn hoop groeit.
Ze zullen het ditmaal toch wel door hebben?
EDIT: hoewel, als je de site opent krijg je een plaatje van Medieval total war, the viking invasion.
Met een viking met, jawel, een helm met hoorntjes er op...
EDIT 2: WAAH! Dacian Falxmen! Toch opletten met dit spel, dat heerst!!
En en en!! ... !! woad warriors!
Fijn dat je ook een link geeftquote:Op zondag 22 augustus 2004 23:22 schreef Steeven het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Demo is uit. Jammer dat ie crashed als ik een pic neem.
Ben em al aan het downloaden!quote:Op maandag 23 augustus 2004 14:10 schreef Steeven het volgende:
Hij is nu officieel op Fileplanet te halen, maar ik had em wat eerder ergens anders vandaan.
Ehh het is een combi. Op het slagveld is het een RTS en op de Campaignmap is het turnbased. Zelf denk ik dat een strategygame nog nooit zo goed is uitgewerkt als Total War. Als je geen zin hebt in de RTS doe je alleen Turnbased en vice versa.quote:Op maandag 23 augustus 2004 20:15 schreef BlaZ het volgende:
[quote]Op dinsdag 13 januari 2004 19:59 schreef Chen het volgende:
Rome Total War
Ik weet zelf totaal niks van het spel af maar het is een soort van Age of Empires
[quote]
niks een sort van
Total War is helemaal geen RTS. Voor je het slagveld opgaat staat de groote van je leger al vast.
Op een overzichts map van de landen. Kun je dan legers en geld halen uit je provincies.
dat vind ik het leukste van de total war serie: de wereld veroverenquote:Op maandag 23 augustus 2004 21:05 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ehh het is een combi. Op het slagveld is het een RTS en op de Campaignmap is het turnbased. Zelf denk ik dat een strategygame nog nooit zo goed is uitgewerkt als Total War. Als je geen zin hebt in de RTS doe je alleen Turnbased en vice versa.
Het is de bedoeling een van de twaalf volkeren te kiezen en Europa+Midden-Oosten+deel van Afrika te veroveren. Hoe je dit doet moet je zelf weten. Ondertussen moet je in je provincies ook bouwen, waardoor je weer meer geld krijgt en units kan trainen. Ieder volk heeft zijn of haar eigen unieke units, maar wel perfect gebalanceerd. Een van de nieuwe dingen in Rome is dat je nu ook forten kan bouwen waar je maar wilt op de campaignmap.
Met DAP had ik de demo binnen 10 min.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 00:05 schreef Djeez het volgende:
Is hij alleen van Fileplanet te downloaden ofzo ? Ik moet gvd bijna twee uur wachten voor mijn download begint!
http://files.worthplaying(...)viewdownload&cid=266quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 00:05 schreef Djeez het volgende:
Is hij alleen van Fileplanet te downloaden ofzo ? Ik moet gvd bijna twee uur wachten voor mijn download begint!
Hoezo klopt dat dan niet?quote:Op woensdag 14 januari 2004 12:34 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Hm, ik hoop alleen dat er in dit spel de "barbaren" en andere volkeren niet als complete idioten worden weergegeven.
Zoals bijvoorbeeld bij pretorians, veel detaill in de romeinen, alles leuk en correct. Maar de barbaren lopen nog steeds in berenvellen met een knots die van een steen en een stuk hout gemaakt is....
Omdat het niet zo was. Barbaren waren wel degelijk georganiseerd. Later hebben ze tenslotte zelfs Rome geplunderd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:11 schreef Djaser het volgende:
[..]
Hoezo klopt dat dan niet?
Rome was in die tijd wel erg zwak hoor, ook de bewapening van het leger was sterk teruggelopen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:53 schreef Steeven het volgende:
[..]
Omdat het niet zo was. Barbaren waren wel degelijk georganiseerd. Later hebben ze tenslotte zelfs Rome geplunderd.
Ja dat werden ze dus. En ik weet ook wel dat de Romeinen toen zwak waren (door de barbaren), ik wou alleen maar een argument geven dat de barbaren niet zo primitief waren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:17 schreef Djaser het volgende:
[..]
Rome was in die tijd wel erg zwak hoor, ook de bewapening van het leger was sterk teruggelopen.
Maar dat ze georganiseerd waren weet ik wel alleen dat is het punt niet. Het gaat erom of ze te primitief werden afgebeeld in Praetorians en andere spellen.
Kijk, nu komt er meer strategie bij kijken. Het is echt vet om met de Romeinen te spelen, hoewel de Gauls ook wel tof zijn.quote:Mod Update v0.3
Ok guys update:
http://home.earthlink.net/~axel44/PlayAsGaulsTutorialMod.zip
Just extract these updated files over the old ones.
Now you have the choice of playing as the romans or the gauls, I couldn't get the senate to work as a playable faction (maybe because it's not playable in the game anyway) so the julii are in command of the senate forces. Also, if you are playing the AI and want it to be attacking or defending open up the ustr.txt file and change the followng:
alliance romans_julii, romans_senate, attacking
alliance gauls, defending
Change the defending/attacking to what you want it to be. Also I enlarged the armys and made them all green(no valour armour etc). This will probably be the last update as I am going to florida tommorow and won't be back till sunday, when I come back maybe i'll add a feature to select which units you want for each faction.
Oh, and tell me if you have any problems or anything. Enjoy!
Barbaren is in het latijn toch gewoon "mensen die een andere taal spreken" ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:09 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ja dat werden ze dus. En ik weet ook wel dat de Romeinen toen zwak waren (door de barbaren), ik wou alleen maar een argument geven dat de barbaren niet zo primitief waren.
En deze demo is echt niet bedoeld voor de strategen maar voor de massa. Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt. Bij Medieval TW heb ik vele battles vermeden omdat ik geen zin had uren te vechten. Bij Rome komt er echt meer tactiek bij kijken.
www.totalwarcenter.comquote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:09 schreef Jeroenus het volgende:
Als ik het aantal mannetjes van een groep verander van bijv 40 naar 100, dan gebeurd er ook niets. Die coordinaten, hoe werken die?
Dat is wel héél realistisch.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 16:02 schreef Steeven het volgende:
Je moet ze ook een plek op de map toewijzen.
Heb je een linkje ofzo, ik kan t echt niet vinden.. Ook bij de downloadsectie van de site zie ik geen editor staanquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:10 schreef Steeven het volgende:
Op de forums van totalwarcenter.com is een nieuwe programmaatje verschenen waarmee je met enkele drukken op de muisknop battles kunt maken. 3vs1, 2vs2, alles kan. Zelfs de grootste klungels kunnen hiermee aan de slag. Nou, waar wacht je op.
\]quote:Op zondag 29 augustus 2004 15:41 schreef Steeven het volgende:
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Germanen op dit moment. Hoewel de Carthagen ook zeer stoere units hebben.
Kan zijn, maar ik hou van een uitdaging.quote:Op zondag 29 augustus 2004 18:16 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
\]
Historisch gezien niet zo bijster slim![]()
Misschien er toch nog maar een nachtje over slapen?
Er zijn trouwens veel Total War series fans die ook met Rome zullen gaan MODDEN.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 16:05 schreef Steeven het volgende:
LOL, LOTR:BFME stelt echt geen ene ruk voor vergeleken met dit. Check die campaignmap btw, echt supergroot.
Iemand al eerste indrukken van het spel gekregenquote:Minimum System Requirements
• English version of Microsoft® Windows® 98SE/ME/2000/XP
• Pentium® III 1.0GHz (1000MHz) or Athlon™ 1.0GHz (1000MHz) processor or higher
• 256MB RAM
• 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers
• 2.9GB of uncompressed free hard disk space (plus 500MB for Windows® swap file)
• 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers
• 100% Windows® 98SE/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers
• DirectX® 9.0b (included)
• 1024 x 768 Monitor Resolution
• 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.
ATI® Radeon® 8500
ATI® Radeon 9000
ATI® Radeon 9500
ATI® Radeon 9600
ATI® Radeon 9700
ATI® Radeon 9800
All Nvidia® GeForce® 3 and higher
Important Note: *Some 3D accelerator cards with the chipsets listed here may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Rome: Total War™. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX 9.0b compatibility.
Multiplayer Requirements:
• Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported.
• Internet play requires broadband connection and latest drivers.
• LAN play requires network interface card and latest drivers.
Ja vertel dan wat meer man. Heb je hem zoals het hoort uit de winkel? zo ja, welke?quote:Op zondag 26 september 2004 18:36 schreef pimpin het volgende:
ja dikke shit is het!
We shoppen bij dezelfde winkel denk ikquote:Op woensdag 29 september 2004 00:26 schreef -Xerxes- het volgende:
De winkel is hem "as we speak"aant bezorgen hier
Bribe ze. Rebellen zijn goedkoop (1000 - 2000 voor een leader), gewone factions duurder (3000 tot tienduizenden als er een dik leger onder hangt).quote:Op woensdag 29 september 2004 00:21 schreef Jeroenus het volgende:
Hoe kom ik eigenlijk aan meer mensen die voor governer kunnen spelen in een stadje want ik heb veel te weinig mensen om mijn rijk te controleren?
Niet te veel op focussen. Steden met meer inwoners betalen meer mee aan je legers dan steden met minder inwoners. Dat betekent niet dat steden met veel inwoners niks in het laatje brengen. Als je zo'n stad op zou geven, moeten alle kosten door andere steden worden gedragen en ben je netto veel verder van huis.quote:En hoe zorg je ervoor dat je stad een positief saldo krijgt?
Als ik zo'n rebellen leger bribe dan verdwijnen ze gewoon van de kaart ipv aansluiten. Sommige legers kan ik niet briben en eentje die ik wel gebribed heb, was alleen de generaal en 0 soldaten.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:53 schreef Jenga het volgende:
Bribe ze. Rebellen zijn goedkoop (1000 - 2000 voor een leader), gewone factions duurder (3000 tot tienduizenden als er een dik leger onder hangt).
Niet te veel op focussen. Steden met meer inwoners betalen meer mee aan je legers dan steden met minder inwoners. Dat betekent niet dat steden met veel inwoners niks in het laatje brengen. Als je zo'n stad op zou geven, moeten alle kosten door andere steden worden gedragen en ben je netto veel verder van huis.
Zorg dat je alle taxes op high kunt houden door tijdig happiness-gebouwen kunt laten bouwen, dan zul je niet snel een geldprobleem hebben. Hou je taxes op low, dan groeit de bevolking na een bepaald punt veel sneller dan je met bouwen kunt bijhouden en krijg je een negatieve spiraal naar een revolt. Zorg dus dat je de bevolkingsgroei in de hand hebt als het moet (door hoge belastingen dus).
Ja, da's een nogal irritant klein puntje. De Senaat wilde ineens ook dat ik in Spanje een handelverdrag ging sluiten binnen 10 beurten, terwijl ik nog niet verder dan Marseille (althans, de Romeinse tegenhanger ervan) was gekomen...beetje jammer.quote:Op maandag 4 oktober 2004 09:49 schreef Atreidez het volgende:
Vanavond weer verder. Het lukt me trouwens ook niet altijd binnen de tijd de missies te doen van de senate. Mede omdat ze me naar een stad willen sturen die ik nog niet eens op de kaart heb staan. Verder is t echt een top spel
Eh dus, net of ik dat niet wist? Ik mod ook voor Rome, zo moeilijk is het niet.quote:Op maandag 13 september 2004 00:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn trouwens veel Total War series fans die ook met Rome zullen gaan MODDEN.
Voor Medieval Total War bijv is een Helenic MOD > Compleet nieuwe map compleet nieuwe gebouwen compleet andere eenheden uit het oude griekenland.
Ook is er napoleontic mod met Napoleontische eenheden.
Dit zal voor Rome : Total War ook zeker gemaakt worden!
Dat is wel supergroote extra , daarom speel ik medieval total war ook nog steeds.
Tunnelsquote:Op maandag 4 oktober 2004 23:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Speel het nu ook een paar dagen en vind het echt een heel mooi en gaaf spel. Maar ik heb twee vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden?
1)Hierboven las ik iets over het graven van tunneltjes hoe doe je dat?
2)In één van mijn steden is de pest uitgebroken. Heb nog niemand verplaatst. Maar hoe zorg ik ervoor dat die verdwijnt? Door riolering ofzo te bouwen? Of moet ik gewoon wachten tot mijn halve stad is uitgestorven?
Asterix en Obelix??quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 03:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Tunnels
Ik zit ook in een heftige oorlog met de Gauls en heb met me romeinse legertje alle regions van ze op 1 na ingepikt.
Nu je het zegt, een van die gasten leek wel op Obelixquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:27 schreef Bijsmaak het volgende:
Asterix en Obelix??
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 03:35 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Tunnels
quote:Op dinsdag 28 september 2004 06:59 schreef got.rice het volgende:
op een 2.6 Ghz / 512MB RAM en Radeon 9600 128 MB, zelfs tijdens grote battles en Sieges!
Sieges zijn dus (vind ik) het tofste, je kan vanalles doen om in de stad te komen, Een muurtje slopen, gates neerhalen, of met ladders via de muren.. ik heb gehoord dat je ook ondergronds kon ofzo, moet ff kijken of dat waar is..
Maar laatst genoemd persoon zal wel uit zijn nek kletsen aangezien sap volgens mij iets anders betekent (en volgens het woordenboek ook).quote:Op dinsdag 28 september 2004 08:25 schreef ViLLzZ het volgende:
Je kan alle factions ook unlocken ( behalve een paar, die zul je moeten vernietigen, wat barbaarse factions ) door de campaign uit te spelen.
en ja je kan ook onder de grond graven en mannetjes door je vers gegraafde tunneltje sturen, bij sommige units zie je bij de infocard : can sap, dat betekent dat ze een tunnel kunnen graven ( in sieges )
Ja.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Maar nieuw vraagje: Is het mogelijk om andere eenheden in siege towers/op ladders te sturen. Dus niet degene die starten met de torens/ladders maar een andere infantrie unit die er achter staat.
Je moet de druide pakken, dan is iedereen m.u.v. Obelix geen gevaar meer!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:52 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nu je het zegt, een van die gasten leek wel op ObelixMaar Gauls staat voor Galliers dus? Vanavond ga ik ze uitmoorden en verleg dan me empire naar de duitsers.
Volgens mij moet je het spel met meerdere factions uitspelen voordat je er meer factions bijkrijgt.quote:Op dinsdag 28 september 2004 08:25 schreef ViLLzZ het volgende:
Je kan alle factions ook unlocken ( behalve een paar, die zul je moeten vernietigen, wat barbaarse factions ) door de campaign uit te spelen.
Ja goeie vraag idd, hoe roteer je je troep de goeie kant op.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:48 schreef Da_Koen het volgende:
Als je tijdens een oorlog je troepen verplaatst dan lopen ze vaak uit hun posities zodat ze niet meer met hun gezicht aar de enemy staan. Weet iemand hoe ej ze in positie kunt houden?
Met de "<" en ">" toetsen....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja goeie vraag idd, hoe roteer je je troep de goeie kant op.
Ik weet iig zeker dat het kan, een huisgenoot van me deet het een keer perongeluk.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:56 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja goeie vraag idd, hoe roteer je je troep de goeie kant op.
Ik had ze alquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:14 schreef Steeven het volgende:
Testudo formatie? Die krijg je pas na de Marian Reforms, nog ff doorspelen dus.
Ik vond het met de demo ook wel wat chaotisch, met die olifanten enzo.. Maar als je het complete spel speelt is het zoveel meer als gewoon de veldslagen. Je hebt namelijk een tactische map met steden waarop je je legers verplaatst. Zoiezo speel je ook niet meteen tegen hele sterke legers, maak je zelf je units waardoor je ook meer begrijpt wat ze kunnen en doen en kies je vaak zelf de lokatie van het gevecht uit en wanneer je aanvaltquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 01:37 schreef merino het volgende:
Heb na het lezen van looooovende recensies maar even de demo gecheked daarnet.
Moet zeggen dat ik het een heel bijzonder en levend spel vind. Kan begrijpen dat je hierin weer helemaal mee kan gaan. Beetje het Age of Empires 1 gevoel destijds.
Jammere vind ik alleen wel dat ik echt geen hol begrijp van wat ik allemaal doe.
Ik doe maar beetje wat met mijn mannetjes ala AoE stijl. Gewoon alles of niets op een hoopje gooien. Lukte met easy en medium met gemak en werd met hard al stukje lastiger maar wel elke keer met succes.
Vind wel jammer dat het zo snel en chaotisch is waardoor ik helemaal geen idee heb hoe ik het taktisch het best kan doen.
Ligt het nou aan mij of hoe zit dat??
mmkay, maar even het complete spel checken dan...quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 11:02 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik vond het met de demo ook wel wat chaotisch, met die olifanten enzo.. Maar als je het complete spel speelt is het zoveel meer als gewoon de veldslagen. Je hebt namelijk een tactische map met steden waarop je je legers verplaatst. Zoiezo speel je ook niet meteen tegen hele sterke legers, maak je zelf je units waardoor je ook meer begrijpt wat ze kunnen en doen en kies je vaak zelf de lokatie van het gevecht uit en wanneer je aanvalt
Hey Dezzquote:Op maandag 11 oktober 2004 13:08 schreef Dezz het volgende:
Rome: Total War is echt geweldig! Ik ben echt zwaar verslaafd aan het spel
Ik heb nu delen van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje veroverd, ik zit nu op zo'n 15 'provincies'. Nog ff doorspelen dus
Tja, of er een governer is maakt wel veel uitquote:Op maandag 11 oktober 2004 21:45 schreef Da_Koen het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of je een townwatcher of een elete unit in je stad hebt voor het behouden van orde?
kan je uitzetten als het goed is,quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:46 schreef Djaser het volgende:
Nee dat is het probleem niet echt. Het gaat erom dat steden opbouwen en battles uitvoeren zo langzaam gaat en dat bij elke turn alle activiteiten van vijanden berekend moeten worden.
Ik weet niet hoe het met de multiplayer zit, maar 3d shooters en/of spellen met de beste multiplayer opties krijgen op fok altijd de meeste aandacht.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:32 schreef Da_Koen het volgende:
Vreemd dat dit spel door fokkers zo weinig gespeeld wordt
voor dit spel heb je enige vorm van intelligentie nodig..quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:32 schreef Da_Koen het volgende:
Vreemd dat dit spel door fokkers zo weinig gespeeld wordt
Ik zie daar mezelf nog wel in.. kijken of ik om 5 uur hier kan posten..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:44 schreef merino het volgende:
Sjeese wat is dit spel verslavend zeg!!
Echt zo'n spel waarvan je de tijd compleet kwijt raakt
Heb nu al 2 nachten tot 5 uur doorgespeelt
4 uur..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:56 schreef alsem het volgende:
[..]
Ik zie daar mezelf nog wel in.. kijken of ik om 5 uur hier kan posten..
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 05:00 schreef alsem het volgende:
5 uur precies, ben ik nu een nerd ofzo?
Dit is idd wel nummer een ergernis.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:44 schreef merino het volgende:
- Ik heb inmiddels Spanje, Afrika, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Oost-Europa en Noord-Italië en het is niet meer te doen wat betreft city management. Elke keer zijn er wel 4 a 5 dorpen die aan het rebeleren zijn terwijl de tax-rate op low staat, er genoeg legermacht/citywatch aanwezig is en de belangrijkste gebouwen er staan. Met hele dikke pech wordt je er zelfs uitgegooid waarna er een belachelijk groot rebellen leger in komt te zitten....
Het gebeurde me zelfs dat na een hele tijd spelen een van mijn grootste steden in Noord-Italië constant aan het rebelleren ging en ik kon er helemaal niks aan doen...
Dat probleem heb ik ook, heeft iemand een goede tactiek om winst op je steden te blijven draaien?quote:- Ik voer altijd beetje blikskrieg. Heel snel veel dorpjes veroveren. Daardoor heb ik vaak veel dorpjes maar waarvan de meeste wel laagontwikkeld waren. Ondanks dat je zou denken dat veel dorpjes een goede tradeincome zou leveren (overal is wel zoveel mogelijk economisch gebouwt) draai ik vaak bij de helft van de dorpjes verlies. Het totaal levert me dus veel te weinig winst op. Later in het spel werdt het helemaal lastig omdat ik veel legers had en nog steeds geen stabiele super economie.
Wat ik daar irritant aan vind is dat dat historisch gezien ook helemaal niet klopt omdat de Romeinen korte metten met die beesten maakten.quote:- Elephant units zijn veeeel te sterk. Ik heb de belegering en verovering van een stad compleet met 1 elephant unit gedaan...
Alle dorpjes die je veroverd enslaven zodat de populatie verdeeld wordt over je andere dorpen en steden?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:51 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dit is idd wel nummer een ergernis.
[..]
Dat probleem heb ik ook, heeft iemand een goede tactiek om winst op je steden te blijven draaien?
[..]
Wat ik daar irritant aan vind is dat dat historisch gezien ook helemaal niet klopt omdat de Romeinen korte metten met die beesten maakten.
Volgens mij gewoon een bug, ik had in mijn Jullii campaign een vloot van 10 schepen die tegen de kust van Spanje vast lag. Met geen mogelijkheid kon ik die verplaatsen of op andere gedachten brengen. Ik dacht het probleem te verhelpen door er een aantal schepen aan toe te voegen, maar dat was alleen maar meer voer voor die bermuda driehoek.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:22 schreef BobRooney het volgende:
Olifanten zijn inderdaad veel te sterk, maar daar is een patch voor. Verder heb ik zelf hetprobleem dat ik de haven van Carthage heb geblokkeerd, en inmiddels de stad heb veroverd, maar mijn schepen zitten er vast. Ze hebben zichzelf geblokkeerd lijkt het wel, iemand een idee??
bermuda driehoekquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:12 schreef w31rd0 het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon een bug, ik had in mijn Jullii campaign een vloot van 10 schepen die tegen de kust van Spanje vast lag. Met geen mogelijkheid kon ik die verplaatsen of op andere gedachten brengen. Ik dacht het probleem te verhelpen door er een aantal schepen aan toe te voegen, maar dat was alleen maar meer voer voor die bermuda driehoek.
Ok dan, ga meteen ff kijken. Wilde net vragen waar het spel het best mee te vergelijken is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 15:19 schreef Fliepke het volgende:
Op games.fok is nu ook een review te vinden van rome total war
http://games.fok.nl/review.php?reviewid=1255
have fun
Nee toch? dat MEEN je niet. nieuwe spel op consoles???quote:Op zondag 31 oktober 2004 09:32 schreef Steeven het volgende:
Ehh waar heb je dat vandaag Balthar?
Allereerst komen er patches uit, AI fixes enzo.
Ten tweede komt er een expansie, dat duurt nog wel even.
Ten derde hebben ze hier 4-6 jaar over gedaan, dus reken niet op een nieuw spel van ze binnen 4 jaar.
Ten vierde hebben ze al lang terug aangekondigd hun nieuwe spel op CONSOLES uit te brengen. Dat wordt dan ook geen Total War.
Ten vijfde zullen ze geweren uit het spel houden, waar is het TW gevoel met geweren? In Medieval was dit ook al niet geslaagd, en de Napoleonic mod was retesaai. Paf, Paf, Paf, zzzz.
En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Nou jij weer.
laten we het hopen... Ik vind zelf die periode het leukst, maar dan in de style/engine van Rome...quote:Op zondag 31 oktober 2004 09:32 schreef Steeven het volgende:
En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Dit heb ik uit de vorige Pc Gameplay.quote:Op zondag 31 oktober 2004 09:32 schreef Steeven het volgende:
Ehh waar heb je dat vandaag Balthar?
Allereerst komen er patches uit, AI fixes enzo.
Ten tweede komt er een expansie, dat duurt nog wel even.
Ten derde hebben ze hier 4-6 jaar over gedaan, dus reken niet op een nieuw spel van ze binnen 4 jaar.
Ten vierde hebben ze al lang terug aangekondigd hun nieuwe spel op CONSOLES uit te brengen. Dat wordt dan ook geen Total War.
Ten vijfde zullen ze geweren uit het spel houden, waar is het TW gevoel met geweren? In Medieval was dit ook al niet geslaagd, en de Napoleonic mod was retesaai. Paf, Paf, Paf, zzzz.
En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Nou jij weer.
nice....quote:Op zondag 31 oktober 2004 11:40 schreef Steeven het volgende:
Juist Stranger. Neem eens een kijkje hier:
http://www.twcenter.net/forums/index.php?showtopic=13162
De modders poepen er elke dag echt een hoop skins uit, sommigen zijn echt tof.
Over enkele weken is deze mod af en kunnen we Medievallen.
Afwijzen en Rome overnemen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Rahl het volgende:
damn die senaat
ze willen dat mijn faction leader zelfmoord pleegt
Kun je de Senaat niet uitmoorden....quote:Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Rahl het volgende:
damn die senaat
ze willen dat mijn faction leader zelfmoord pleegt
In de Total Realism mod hebben ze Egypte veel minder sterk gemaakt, hernoemd naar de Ptolemaic Empire, en een grote Hellenische invloed gegeven. Weg farao's.quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:24 schreef Djaser het volgende:
Net voor het eerst het Egyptische leger gezien, wat een indomper zeg
Alle soldaten zien er als farao's. En dan ook geen Griekse soldaten maar een of andere belachelijke Perzon klonen met speren in het leger.![]()
Nee naar al het andere wat ik tot nu toe heb gezien is dit toch echt een dieptepunt.
Als er chariots aankomen en je hebt units in testudo formaties dan maken ze een schans waar die chariots door over de kop vliegenquote:Op zondag 31 oktober 2004 10:38 schreef Buck_Turgidson het volgende:
Iemand anders een effectieve strategie tegen scythed chariots??
Echt? Vet, nog nooit gezienquote:Op zondag 31 oktober 2004 21:11 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Als er chariots aankomen en je hebt units in testudo formaties dan maken ze een schans waar die chariots door over de kop vliegen
nog 1 te gaanquote:Op zondag 31 oktober 2004 20:24 schreef Da_Koen het volgende:
Ja, als je populair genoeg bent bij het volk(minstens 8 van de 10).
Als je een grote stad als Rome besieged, en je wilt naar het plein toe waar de vijandelijke generaal staat, dan ben je Testudo dankbaar, want die torens blijven op je schieten; ook in de stad.quote:Op maandag 1 november 2004 13:02 schreef Da_Koen het volgende:
Ik gebruik het eigenlijk ook nooit. Ze staan bij mij altijd buiten het bereik van archers en als ze aanvallen laat ik ze gewoon sprinten. Ik zie het nut van de textudo niet echt...
En hoe kan je er dan voor zorgen dat er niemand de stad in- of uitkomt?quote:Op donderdag 4 november 2004 19:07 schreef Steeven het volgende:
De pest gaan vanzelf over. Vergeet niet je aanwezige soldaten te retrainen zodra de pest is verdwenen. En zorg dat niemand de stad in- of uitkomt. Verspreiding is klote. Of gebruik het als biologische oorlogvoering
.
met een diplomaat moet het lukken hoor. Zo heb ik al aardig wat familieleden weten om te kopen . Maar ik speel nog niet op hoogste niveau, misschien dat dat het is.quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:45 schreef Georges het volgende:
Heb die guide gelezen van Gamespy, best handig. Ben nu al een tijdje bezig met die Bruti factie oid.
Gebruik veel wardogs, erg effectieve beestjes.
Het is me nog niet gelukt om legers te briben. Weet iemand hoe je dat doet?
Ik heb het geprobeerd met diplomaten en spionnen.
Je kan je hoofdstad verplaatsen! Enslave is wel goede optie als de stad die je gaat innemen al veel bevolking heeft. De bevolking gaat dan naar steden van jou waar je familieleden in hebt. Als je al genoeg bevolking hebt en stad die je inneemt heeft al bijv 20.000 inwoners dan kan je ze beter afslachten.quote:Op zaterdag 6 november 2004 10:14 schreef Georges het volgende:
Zo dit is wel een verslavend spel zeg, en vrij moeilijk ook. Ben nu bezig met de imperial campaign dat je 50 provincies moet innemen en Rome.
Als een stad te ver van de hoofdstad ligt dan komen er onherroepelijk problemen (cultuurverschillen en afstand hoofdstad).
Bij een nieuwe stad gebruik ik meestal enslave populace, is dat de beste optie?
Dat retrain begrijp ik niet helemaal. Krijgen units dan weer volle health of is het heel wat anders?
Zeker tactisch.quote:Op maandag 8 november 2004 15:15 schreef P4nic het volgende:
Ben aan het overwegen of ik het legaal koop of illegaal...
Denk dat zo'n game best legaal gekocht wordt zodat je alle info hebt die je nodig hebt om goed te spelen + ik het op smallband momenteel zit.
Maar eerst wil ik nog effe confirmatie of het een ECHT tactisch spel is en niet zo'n wanna-be tactisch spel zoals AOE,commander&conquer, en zo'n toestanden waar mijn inziens niets van tactiek komt bij te kijken.
Wat is die Total realism mod, wat verandert het aan het spel?quote:Op maandag 8 november 2004 14:10 schreef Steeven het volgende:
De Silver Shield legion is hetzelfde als de normale legioenen, niet als de Urban Cohorts, geloof ik.
Ik speel nu met de Seleucids, met de Total Realism mod (welke het spel 10x leuker maakt dan het al is) en het gaat erg goed. Heb nu het hele midden-oosten en Afrika in mijn bezit. Mijn leger, een mix van Cataphracts, Armoured Elephants, die niet-gepantserde olifanten, en allerlei elite phalanx eenheden hebben zowat mijn hele rijk bij elkaar veroverd.
Je merkt het echt!quote:Op maandag 8 november 2004 17:33 schreef Balthar het volgende:
[..]
Zeker tactisch.
Pikemen zijn goed tegen cavalry, Light ( missile)Cavalry is goed tegen heavy infantry enz.
ook moet je rekening houden met amok makende olifanten en moraal.
Dat zegt de naam zelf al toch? Het is wat realistischer. Volgens mij kan je met deze mod ook met alle andere facties spelen. Dat lijkt me wel lachen.quote:Op maandag 8 november 2004 18:33 schreef Georges het volgende:
[..]
Wat is die Total realism mod, wat verandert het aan het spel?
Stadsmuren met een stenen muur vermijd ik liever. Dan honger ik ze wel uit. Het kost echt heel veel levens wil je zo'n stad innemen. Met een houten muur is simpel. Zorg dat je in de meerderheid bent, of dat je troepen meer XP hebben en betere wapens/armor. Met een simpele stormram kom je heel ver. En anders bouw je wat Onagers, zet je de fik erinquote:Op woensdag 10 november 2004 14:30 schreef Lortnoc het volgende:
Ben nu net begonnen, met de Julii uiteraard, en het is erg verslavend
In de tutorial kwam ik erachter dat het erg moeilijk is om dichtbebouwde steden met stadsmuren in te nemen. Hebben jullie daar nog goede tactieken voor? Ik ben ze in de campaign nog niet tegen gekomen, maar wil straks Marseille (ben de Romeinse naam even kwijt) gaan innemen.
Op mn athlon 1400+ draait 't allemaal wel maar wel alles op super laag detail. Hoe krijg je de camera zo laag tussen je troepen en kun je inzoomen?
Is het mogelijk dat Rome ook met die rode factie in oorlog raakt of is de AI altijd zo dat ze met z'n allen tegen je vechten?quote:Op woensdag 10 november 2004 12:07 schreef Steeven het volgende:
Ik speel met de Seleucids, die hebben werkelijk alleen maar toffe eenheden.
Hoe meer bolletjes een faction heeft bij het Senaat, hoe populairder die is. Dus dat betekent dat ze de rode Romeinen ook niet mogen wanneer ze maar 1 bolletje hebben.
Tegen de Romeinen vechten vind ik ook lastig. Alle mannetjes zijn ongeveer even sterk. Ik zou proberen de basistactieken toe te passen, nl. flanken, in de rug aanvallen, ambushen en zorgen dat jij de overmacht hebt. Dan moet het geen probleem zijn.
Lol, inderdaad.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:45 schreef Steeven het volgende:
@ Giraffe:
Bij de grafische instellingen kun je veranderen hoe groot de groepen units zijn, heeft niets te maken met de Realism mod.
De Realism mod beweert dat patch 1.1 geinstalleerd moet zijn, maar dat heb ik niet en het werkt uitstekend, geen problemen. Versie 1.0 is dus ook compatibel.
@ Georges
In je sounds map oid zit een dik muziekbestand. Die kun je gewoon afspelen met Winamp enzo. Maar op www.twcenter.net is er ergens een unpackager te downloaden waarmee je de muziekbestanden uit kunt pakken en kunt branden. PAK-extractor geloof ik, kijk maar ff.
Hoe zit het eigenlijk met Medieval, zijn de graphics te pruimen?quote:Op vrijdag 12 november 2004 18:46 schreef Steeven het volgende:
Alles is speciaal voor de game geschreven door een componist. Met de voorganger Medieval had hij ook al erg goede tracks.
Als ik met die PAK-extractor de muziek eruit haal, dan heb ik allemaal losse nummers. Alleen duurt het wel ff, omdat 'ie ook alle sounds pakt. Die moet je daarna gewoon deleten (de maps dan, niet de .pak bestanden.
Eensch, maar een redelijke oplossing zou ik ook niet weten.quote:Op vrijdag 12 november 2004 21:14 schreef Georges het volgende:
Waar dit spel trouwens last van heeft, net als vele 'bouw' games, is dat het eindspel te makkelijk en nogal routine wordt.
Als je eenmaal de grootste bent dan is het een 'numbers game'.
Aangezien je meer steden hebt dan de rest kun je meer legers bouwen.
Dan is het snel over.
quote:Total Realism 4.0 is coming along well and will be our most significant release. Some things to look forward to in 4.0:
- Expansion of the map to western India, to include the Indus river valley, the lands of the Mayuran Empire. It was these people who led to the downfall of the Seleucid Empire.
- Revamping of the ZoR (Zone of Recruitability) to be more historically accurate and less buggy overall. This will in turn create more realistic field campaigns and in the long run, complete games.
- Release of an online database of changes (units, buildings, gameplay modifications etc), avalible also as download in PDF form.
- Dozens of new units, tweaked provinces (including city/province names), new skins and more.
- Possible changes that may or may not make it into 4.0: New music and unit voice sets, a new faction (easy to figure out if you have been paying attention) and a more complete Ptolemaic Empire among other things.
een stukje hoger in dit topic staat:quote:Op zondag 14 november 2004 00:54 schreef Georges het volgende:
Ik vind het tot nog toe een geweldig spel al heb ik meer met de Middeleeuwen, ken Medieval War niet, maar hoe verhouden die twee zich tot elkaar? Ik weet dat Rome wat uitgebreider is, maar als ik nu Medieval War zou gaan spelen, zou ik dan veel missen?
Er zijn zat leuke spellen uitgebracht met de Middeleeuwen als thema: Defender of The Crown, Robin Hood, Prince of Thieves, Stronghold, zijn zo de eerste die me te binnen schieten .
Zodra ze een game gaan maken waarbij ze legers gebruiken die van lange afstand elkaar kunnen raken (met geweren ed) wordt het een stuk minder.
Verval je al snel in het WO II genre en dat lijkt me niks voor de Total War serie, zijn al genoeg soortgelijke spellen van.
Ik las ergens het gerucht dat ze iets willen doen met Napoleon en zo. Lijkt me niks.
Zorgen dat je handelsrechten krijgt met andere naties, havens bouwen, wegen bouwen, gebouwen die de handel bevorderen bouwen.quote:Op zondag 14 november 2004 13:52 schreef Space-Chinees het volgende:
Best grappig spel. Ben nu nog in het begin van de campaign.
Heb net Mediolanium ingenomen, maar me geld begint steeds op te raken.
Hoe zorg ik voor goede welvaart in me 4 a 5 stadjes die ik nu in me bezit heb?
Waar moet ik dus op letten? Moet ik bepaalde dingen bouwen of zo iets? Ik heb al de Tax Rates op hoog gezet, maar dat schiet ook niet op. Dus iemand nog tips voor me?
Ik heb het gemerkt. Me steden zitten helemaal vol met Town Guards, maar eigenlijk zijn ze nog (nog helemaal niet nodig ofzo).quote:Op zondag 14 november 2004 16:53 schreef Georges het volgende:
[..]
Zorgen dat je handelsrechten krijgt met andere naties, havens bouwen, wegen bouwen, gebouwen die de handel bevorderen bouwen.
Daarnaast heb je zeker in het begin niet al te veel units nodig in je steden, dus daar kan je ook op bezuinigen.
Hou er rekening mee dat des te meer legers je bouwt, des te langer het doorgaans duurt voordat steden groeien.
Die soldaten gaan van de bevolking af.
Flanken. In de rug werkt niet altijd goed. Verzwak ze met pilums en pijlen en offer een groep op om ze bezig te houden. Wanneer je ze dan flankt zakt hun moraal compleet weg, tenzij ze veel meer XP hebben dan jouw. Dan duurt het nog ffquote:Op zondag 14 november 2004 23:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Wat ik debiel vind is dat als ik hoplites in hun rug charge terwijl ze hun stokken naar de andere kant hebben m'n paardjes alsnog sterven.
Wat is de beste tactiek tegen hoplites/phalanx?
Ja, dit is iets wat ik even niet niet snap.quote:Op zondag 14 november 2004 16:53 schreef Georges het volgende:
[..]
Zorgen dat je handelsrechten krijgt met andere naties,
Je kan met je diplomaat, of ambassadeur, ook gewoon naar een dorp, stad, soldaat of leger van degene waarvan jij trade rights of iets anders wilt hebben. En als je Trade Rights Offert, dan profiteren jullie er allebei van.quote:Op maandag 15 november 2004 14:28 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Ja, dit is iets wat ik even niet niet snap.
Dit moet dus via een ambassadeur gebeuren.
Je gaat dus met je ene ambassadeur naar die amb. van de andere (een neutral) en dan bla bla bla.
Hoe zorg ik dan voor handelsrechten?
Want bij "Demand" staat geen Trade Rights.
Maar wel bij" We Offer", maar dan profiteren alleen hun er toch van en ik niet?
Wat begrijp ik hier verkeerd?
Oooooooooooooooooh. Zo simpel. Thnx.quote:Op maandag 15 november 2004 15:38 schreef Steeven het volgende:
[..]
En als je Trade Rights Offert, dan profiteren jullie er allebei van.
Soms ben ik zo pissig op die kutrebellen die mijn traderoutes aanvallen, dat ze het niet verdienen om omgekocht te worden. Aanvalluh, en niemand sparenquote:Op dinsdag 16 november 2004 18:59 schreef Cart_man het volgende:
Haha, ik vind het wel humor die veldslagen. Met 7 cavalerie-eenheden 1 infanterie-eenheid aanvallen.
2 seconden tegenstand en ze vluchten.
Ikzelf bribe bijna niemand om. Constant in de aanval. En ik sfeer bij me cavalarie. Geweldig wapen als je meer dan 2 eenheden bij je hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:33 schreef Steeven het volgende:
[..]
Soms ben ik zo pissig op die kutrebellen die mijn traderoutes aanvallen, dat ze het niet verdienen om omgekocht te worden. Aanvalluh, en niemand sparen.
Thnx.quote:Op dinsdag 16 november 2004 21:57 schreef Steeven het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo.
In het BBC-programma Time Commanders van vorig jaar, waar dit spel ook gebruikt werd, hadden ze wel 4 personen en twee operators nodig.quote:Op dinsdag 16 november 2004 22:39 schreef P4nic het volgende:
Gatver hoe leid je al die troepen zeg :p
Heb je misschien het maximale aantal units bereikt in die stad?quote:Op woensdag 17 november 2004 09:05 schreef Xlarge het volgende:
ik weet niet of de vraag eerder is gesteld , ik kon hem niet eerder vinden in het topic .
Er stappen sinds kort heel de tijd legereenheden uit mijn leger , ik hoor dan :"leaving the army" waarna er idd complete eenheden buiten mijn stad staan , hoe komt dit ?
Iedereen is tevreden in de stad , geld heb ik ook genoeg.
nee dat is ook niet het geval , ik heb het idee dat ze naar de haven toe willen , omdat daar dan mijn Rally point op staatquote:Op woensdag 17 november 2004 11:24 schreef Balthar het volgende:
[..]
Heb je misschien het maximale aantal units bereikt in die stad?
Dan gaan extra units nl. buiten de stad staan. Ze blijven gewoon van jou trouwens hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |