Kennen jullie mensen met kanker en zijn zij ervan genezen?
Bij mij is mijn neef van 25 in 2002 aan die rot ziekte overleden
Gelukkig geen kanker in de familie.
quote:'Gelukkig' heb ik persoonlijk maar één geval van kanker gehad in de familie (en die is vrij groot kan ik je vertellen), en dat was nog verre familie ook.
Op dinsdag 13 januari 2004 19:30 schreef Unneoetech het volgende:
Nope, wel drie gevallen van goedaardige tumoren, ook nie prettig maar tog nog altijd beter dan kwaadaardige kanker
quote:Dat was al wat langer bekend hoor...
Op dinsdag 13 januari 2004 19:28 schreef miendobbelsteen het volgende:
Wordt net vertelt op rtl 4, het voorstukje van het nieuws.
Lekker optimistischKennen jullie mensen met kanker en zijn zij ervan genezen?
Neemt niet weg dat het een verschrikkelijke ziekte is, waar je in de meeste gevallen niks tegen kan doen. Best wel eng eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door DonStefano op 13-01-2004 19:34]
quote:Oeps, wist ik niet
Op dinsdag 13 januari 2004 19:32 schreef ranja het volgende:
rtl4 heeft weer wat oud nieuws gevonden?
topic titel kwam me erg bekend voor'Een op de drie Nederlanders krijgt kanker'
quote:zit in de familie dus
Op dinsdag 13 januari 2004 19:34 schreef miendobbelsteen het volgende:
Behalve mijn neef zijn ook mijn oma (56 jaar) en opa (begin 70) eraan overledem
Hier misschien een interessant artikel waarin een suggestie wordt gewekt dat het wel eens aan een vitaminetekort (van B17) kan liggen.
Tja, we weten het niet, maar ik vond het wel interessant in ieder geval.
quote:Bijdehand
Op dinsdag 13 januari 2004 19:35 schreef -Wepeel2- het volgende:
Nog schokkender nieuws:
1 op de 1 Nederlanders blijkt uiteindelijk een keer te sterven!
quote:Ja, dat maakt me ook zo bang.
Op dinsdag 13 januari 2004 19:36 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
zit in de familie dus
![]()
quote:Thanks
Op dinsdag 13 januari 2004 19:39 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:Hier misschien een interessant artikel waarin een suggestie wordt gewekt dat het wel eens aan een vitaminetekort (van B17) kan liggen.
Tja, we weten het niet, maar ik vond het wel interessant in ieder geval.
quote:Wat niet duidelijk aangegeven wordt is het percentage mensen wat al behoorlijk op leeftijd is als deze ziekte hen treft.
Op dinsdag 13 januari 2004 19:41 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ja, dat maakt me ook zo bang.
Ik heb mijn beide ouders nog, 3 broertjes en mijn zoontje.
Vind dit echt zó eng!
quote:Bij mij niet
Op dinsdag 13 januari 2004 21:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat is toch al enorm lang bekend?*retorische vraag*
Maar wel 2 weken in een hel geleefd toen we nog niets precies wisten hoe en wat.
Mijn moedertje is alles voor me en ik hoop haar nog heel lang te hebben
Kanker aan de zaadballen komt steeds vaker voor. Sinds 1990 is het aantal gevallen van zaadbalkanker gestegen met 40%.
Dat blijkt uit een rapport van de Nederlandse Kankerregistratie. Zaadbalkanker komt vooral voor bij mannen tussen de 20 en 45 jaar. 95% van de patiënten geneest van deze vorm van kanker. Uit het rapport blijkt verder dat alle vormen van kanker meer voorkomen, behalve aan de long, de maag en het strottehoofd. Borstkanker komt het vaakst voor. Het aantal gevallen is sinds 1990 met 17% toegenomen.
Sommigen schrijven ook de toename van het aantal gevallen van zaadbalkanker op het conto van pseudo-oestrogenen. Bij vrouwen zou de verhoogde blootstelling leiden tot toename van het aantal gevallen van borstkanker.
hier meer
Bronnen:
RTLNieuws, VNCI
RTL nieuws
quote:Heel veel sterkte toegewenst, wat een schrikbarend bericht.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:31 schreef Vivi het volgende:
Bij mijn moeder is net borstkanker geconstateerd. "Gelukkig"() is het snel geconstateerd en is de tumor slechts 9 mm waardoor de prognose in deze instantie goed lijkt (*afklopt*)
Maar wel 2 weken in een hel geleefd toen we nog niets precies wisten hoe en wat.
Mijn opa is overleden aan prostaatkanker en dat was uitgezaaid naar de lever en nog meer organen.
quote:Heel veel sterkte ermee, kanker is echt een slopende ziekte.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:31 schreef Vivi het volgende:
Bij mijn moeder is net borstkanker geconstateerd. "Gelukkig"() is het snel geconstateerd en is de tumor slechts 9 mm waardoor de prognose in deze instantie goed lijkt (*afklopt*)
quote:Ik denk dat het komt doordat we ouder worden en daarnaast ongezond leven (vet / suikerrijk voedsel) / overgewicht / etc.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:25 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Kan dit een gevolg zijn van de Tjernobyl ramp? Of door de toename van elektrische golven?
't blijft een kutziekte gewoon
quote:Of ze nou dood gaan aan kanker of iets anders, onderdeel van het leven is dat je dood gaat. So?
Op dinsdag 13 januari 2004 19:41 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ja, dat maakt me ook zo bang.
Ik heb mijn beide ouders nog, 3 broertjes en mijn zoontje.
Vind dit echt zó eng!
Mijn schoonvader heeft nooit alcohol of koffie gedronken, nooit gerookt, geen drugsgebruikt, altijd gezond gegeten (veel fruit) en gezond geleefd. Geen stress-baan, veel in de buitenlucht enzovoorts. Dat zo'n agressieve ziekte juist hém moet treffen is heel hard.
Omdat mijn man een heel stuk ouder is dan ik is dit alles voor mij ook heel confronterend geweest. Ineens zíe je het verschil in leeftijd, en ik ben bang. Dóódsbang, dat deze gemene rotziekte ook hem zal kunnen treffen
Godzijdank is hij een half jaar geleden gestopt met roken
Aan iedereen die op dit moment familieleden of vrienden heeft die aan kanker lijden wil ik zeggen: héél veel sterkte. Ik weet dat mijn man en ik het in elk geval hard nodig hebben ....
Een collega van me is 2 jaar geleden overleden aan slokdarmkanker.
Het is niet leuk, maar om daar nu zo'n drama van te maken. je kunt er weinig tegen doen. En fijn is het inderdaad niet.
Twee jonge kinderen (neefjes) achterlatend, van 9 en 13.
Kortom: aardig aandachtspunt, maar weinig nieuws imo.
quote:Je kan er genoeg aan doen hoor! Het aantal carcinogene stoffen wat indammen bijvoorbeeld. Roken, veel in de zon, slecht eten, etc zijn allemaal zaken die je zelf in de hand hebt!
Op woensdag 14 januari 2004 10:07 schreef drexciya het volgende:
Gezien het feit dat mensen ouder worden is de "basiskans" dat je kanker krijgt groter aan het worden. Sowieso is die kans al 1 op 3 zo ongeveer, met slechte gewoontes neemt het toe.Het is niet leuk, maar om daar nu zo'n drama van te maken. je kunt er weinig tegen doen. En fijn is het inderdaad niet.
Kortom, niet zo'n zorgen maken!
quote:De natuur.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:59 schreef sanniejj het volgende:
Foute zaak. Wat is eigenlijk de meest voorkomende oorzaak van deze nare ziekte?
Mijn oma en beide opa's hebben kanker gehad. Gelukkig zijn ze nog in leven.
quote:Leven.
Op zaterdag 14 februari 2004 20:59 schreef sanniejj het volgende:
Foute zaak. Wat is eigenlijk de meest voorkomende oorzaak van deze nare ziekte?
"Uiteindelijk krijgt iedereen kanker. Een aantal mensen overlijden echter daarvoor al aan iets anders."
quote:2 familieleden.. 1 leeft nog (genezen), voor de ander ziet het er niet al te best uit
Kennen jullie mensen met kanker en zijn zij ervan genezen?
Verder 1 persoon (18) die ik via het internet kon.. begin dit jaar is ie opeens overleden...
Blijft gewoon een ranzige klote ziekte
En wat betreft ongezonde levenstijlen, het is nog nooit aangetoond dat je van slecht voedsel kanker krijgt. Wel van roken en overmatig alcohol gebruik. Ook als je je hele leven heel gezond leeft dan kan je kanker krijgen. Kanker heb je dan ook absoluut niet "zelf in de hand" in tegenstelling tot wat opportunistisch ingestelde posters in dit topic ons willen doen geloven.
quote:Het gaat om de manier waarop..
Op maandag 16 februari 2004 18:34 schreef Prego het volgende:
kanker?
jah je gaat uiteindelijk ergens aan dood
Doodgaan terwijl je ligt te rillen van de pijn is wel even iets anders dan doodgaan in je slaap terwijl je lekker thuis op bed ligt.
quote:Inderdaad
Op maandag 16 februari 2004 19:16 schreef DePeer het volgende:[..]
Het gaat om de manier waarop..
Doodgaan terwijl je ligt te rillen van de pijn is wel even iets anders dan doodgaan in je slaap terwijl je lekker thuis op bed ligt.
Vergeet nog te melden dat ik er teveel gekend heb die het niet haalden.
quote:Ken wel drie mensen die als gevolg van roken aan longkanker (2 keer) en darmkanker (1 keer) zijn overleden.
Wordt net vertelt op rtl 4, het voorstukje van het nieuws.
Lekker optimistischKennen jullie mensen met kanker en zijn zij ervan genezen?
Overigens... Ik ken 1 persoon die borstkanker heeft overleeft.
Dat 1 op de 3 zal wel veranderen als iedereen eens stopte met roken. Behalve longkanker, maagkanker, slokdarmkanker, en darmkanker heeft roken ook nog eens (beperkt) invloed op andere vormen van kanker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |