Schooldirecteur neergeschoten
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 2-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 3-
stand van zaken:
Leraar door het hoofd geschoten
Gepubliceerd op dinsdag 13 januari 2004
Rond half twee vanmiddag is op het Terracollege op de Beresteinlaan in Den Haag een conrector door het hoofd geschoten.
Volgens de geschokte omstanders was de dader een 17-jarige leerling die verhaal kwam halen omdat hij wegens wangedrag geschorst zou zijn. Na een schot gelost te hebben zou hij zijn verdwenen. Volgens getuigen wilde de verdachte nog een tweede docent neerschieten, maar konden medeleerlingen hem daarvan weerhouden.
De politie Haaglanden bevestigt dit bericht nog niet, zo meldt een woordvoerster aan Planet.
Het incident zou zich hebben afgespeeld in de kantine van de school. De docent, volgens leerlingen biologieleraar en onderdirecteur, is zwaargewond per traumahelikopter afgevoerd naar het Westeinde ziekenhuis. Volgens de Haagsche Courant is het slachtoffer inmiddels aan zijn verwondingen bezweken. Ook dit heeft de politie Haaglanden nog niet bevestigd. Alle leerlingen zijn naar huis gestuurd, ook omdat de dader nog steeds rondloopt met het wapen. In de omgeving van de school is een grootscheepse zoekactie op touw gezet.
Minister: afgrijselijk
Onderwijsminister Maria van der Hoeven noemt de schietpartij afgrijselijk', zo liet ze via haar woordvoerder weten. Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen. De minister wil zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.
Bond: grens overschreden
Vice-voorzitter E. de Jong van de Onderwijsbond CNV vindt dat met de schietpartij een grens is overschreden. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat dit in Nederland zou gebeuren. Ik zou niet weten wat we hier nog aan kunnen doen.
De Jong vindt dat scholen de afgelopen jaren al veel hebben gedaan aan de vermindering van geweld, zowel aan beveiliging als in de les. Hij is tegen strengere maatregelen als meer camera's, toegangspoortjes en politie op school. We willen van de school geen vesting maken.
Het Terra College, opgericht in augustus 2003, is een fusie bestaande uit verschillende scholen voor voortgezet middelbaar beroepsonderwijs. Vorig jaar begonnen met de opvang van 25 kinderen die niet terecht kunnen in het reguliere onderwijs of het speciaal onderwijs.
Het gaat om leerlingen die te laat of niet zijn aangemeld voor het voortgezet onderwijs, vaak hebben ze meervoudige problemen: en een oorlogstrauma, én een ontwikkelings- of leerachterstand, én een gedragsstoornis, aldus het College op hun website.
planet.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 13-01-2004 16:44]
quote:Volgens mij zijn er (nog) geen fokkers aanwezig die daar op school zitten, en het je dus kunne vertellen.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef milagro het volgende:
sorry ik val hier net in, is dit dezelfde school als waar Kars Veling rector is?
quote:Mooie openings post
Op dinsdag 13 januari 2004 16:41 schreef Linz het volgende:
verder...Schooldirecteur neergeschoten
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 2-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 3-
quote:Veling zelf was vroeger onder andere rector van een school in Zwolle, waar hij nu nog steeds voorzitter van de centrale directie is
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef milagro het volgende:
sorry ik val hier net in, is dit dezelfde school als waar Kars Veling rector is?
nee dus
quote:Oei, pittig die opmerking.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik denk dat jij wel een idee hebt
Leg eens uit dan, waarop basseer je dit? Op 3 post van mij in dit topic. Op m'n gehele 'ouvre' hier op FoK! of ken je me irl?
quote:Dan negeer je me toch
Op dinsdag 13 januari 2004 16:40 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik geloof dat jij je geloofwaardigheid wel hebt verspeeld hier.
quote:
Leraar in Den Haag neergeschotenAMSTERDAM - Bij een schietpartij op het Stevin College (onderdeel van het Terra College) aan de Berensteinlaan in Den Haag is een leraar in zijn hoofd geschoten. De leraar is met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.
Volgens omstanders zou een geschorste leerling verhaal zijn gaan halen bij de docent. Alle leerlingen zijn naar buiten gestuurd.
Volgens meerdere leerlingen is het slachtoffer biologieleraar en tevens onderdirecteur H. van Wieren. Twee meisjes van 16 verklaarden dat ze een knal hoorden en dat ze vervolgens de docent op de grond zagen liggen met een grote plas bloed rond zijn hoofd.
Het schietincident gebeurde rond 13.30 uur in de vmbo-afdeling van het Stevin College. De dader is nog niet aangehouden. Agenten met speurhonden zijn in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie.
Minister
Minister Van der Hoeven van Onderwijs noemt het schietincident 'afgrijselijk'. Dat heeft ze dinsdag via haar woordvoerder laten weten.
De minister is momenteel op werkbezoek in China. "Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen", zei ze verder in haar eerste reactie. Van der Hoeven zei zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.
Afschuw
De Algemene Onderwijsbond (AOb) noemt het schietincident op het Stevin College in Den Haag vreselijk. Volgens een woordvoerder van de bond is het de eerste keer in Nederland dat een leerling een leraar neerschiet. "Dit is helaas niet tegen te houden. Het gebeurt binnen de maatschappij, dus ook binnen de school."
Uit een onderzoek naar agressie in het onderwijs, dat de bond vorig jaar liet uitvoeren, bleek niet dat geweld op scholen echt toeneemt. Wel werd duidelijk dat buitensporig geweld weinig voorkomt.
quote:Fok! (en met name de FrontPage) bestaat voor een groot deel uit kleine kleuters met een grote smoel, die uiteraard elk probleem zoveel mogelijk willen simplificeren. Een zondebok voldoet voor hen uitstekend.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:31 schreef yootje het volgende:
Godver, Nederland is echt aan het verrechtsen, als ik de reacties van Fok! bekijk.
quote:Oei serieus discussiëren is er weer niet bij. Meteen moet de "ander" omlaaggehaald worden.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:44 schreef Litpho het volgende:[..]
Fok! (en met name de FrontPage) bestaat voor een groot deel uit kleine kleuters met een grote smoel, die uiteraard elk probleem zoveel mogelijk willen simplificeren. Een zondebok voldoet voor hen uitstekend.
quote:Turken zijn zeker niet oververtegenwoordigd. Check je bronnen en cijfers. De turken zijn ongeveer de minst criminele groep mensen in NL. Ze zijn bijna zo 'erg' als de nederlanders. Als je zegt dat antillianen en marokkanen oververtegenwoordigd zijn, dan geef ik je gelijk.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:37 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Ik heb het punt 1 niet over 'de buitenlanders' ik heb niets tegen buitenlanders int algemeen maar meer iets tegen de criminele groepen ervan. Dan praten we dus 9 vd 10 keer over Mar/Tur/Ant in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Die groep is mijns inziens enorm oververtegenwoordigd ten opzicht van de autoctonen.
Het is voor mensen echter lekker makkelijk om ook de Turken altijd/vaak in het zelfde rijtje te betrekken. God mag weten waarom, want de cijfers vertellen ons anders.
quote:meer een echt incidenteel geweldsdelict maar dat zal sommige niet baten
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef robh het volgende:[..]
quote:Hij is tegenwoordig rector van een VMBO in Den Haag, maar ms niet deze dan.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef starsailor het volgende:[..]
Veling zelf was vroeger onder andere rector van een school in Zwolle, waar hij nu nog steeds voorzitter van de centrale directie is
nee dus
quote:Goed plan, ik ook.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:42 schreef sp3c het volgende:
bla geen zin meer, ik ga buiten spelen
quote:Omdat je in een topic zit over een leeraar die doodgeschoten is en iemand heeft het dus over die moord..
Op dinsdag 13 januari 2004 16:38 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Want?
En vervolgens sta je nog raar te kijken ook als ik me afvraag waar je het over hebt
quote:dat doe je meestal met domme kleuters
Op dinsdag 13 januari 2004 16:45 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Oei serieus discussiëren is er weer niet bij. Meteen moet de "ander" omlaaggehaald worden.
quote:Ik heb niemand in dit topic horen opperen dat het een Turk was hoor, totdat opeens een bron verscheen waarin dat werd vermeld.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Turken zijn zeker niet oververtegenwoordigd. Check je bronnen en cijfers. De turken zijn ongeveer de minst criminele groep mensen in NL. Ze zijn bijna zo 'erg' als de nederlanders. Als je zegt dat antillianen en marokkanen oververtegenwoordigd zijn, dan geef ik je gelijk.
Het is voor mensen echter lekker makkelijk om ook de Turken altijd/vaak in het zelfde rijtje te betrekken. God mag weten waarom, want de cijfers vertellen ons anders.
Lekker hè, die slachtofferrol...
quote:Klopt waarschijnlijk wel maar poging tot moord, op een "aparte" wijze is al wel eerder/vaker gebeurd: een leraar door het slaan met een hamer op zijn hoofd om willen brengen....
AfschuwDe Algemene Onderwijsbond (AOb) noemt het schietincident op het Stevin College in Den Haag vreselijk. Volgens een woordvoerder van de bond is het de eerste keer in Nederland dat een leerling een leraar neerschiet. "Dit is helaas niet tegen te houden. Het gebeurt binnen de maatschappij, dus ook binnen de school."
Bron: ooggetuige
't is maar goed dat we zoveel politie op de been hebben om te flitsen dit soort praktijken te voorkomen
quote:Wat houdt mijn opmerking dan in volgens jou. Ik heb niets concreets gezegd, jij maakt er iets van. God mag weten waar je aan dacht. En nee, ik ken je niet. Ik zal op een ander tijdstip je postgeschiedenis eens langslopen.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef Mr.J het volgende:[..]
Oei, pittig die opmerking.
Leg eens uit dan, waarop basseer je dit? Op 3 post van mij in dit topic. Op m'n gehele 'ouvre' hier op FoK! of ken je me irl?
quote:Iemand die het niet met jou eens is is een domme kleuter? Tsja...
Op dinsdag 13 januari 2004 16:46 schreef Re het volgende:[..]
dat doe je meestal met domme kleuters
quote:
Police Hunt 'Wild' Student after Teacher Shot
Dutch police were today hunting a wild teenager who went to his school and shot a teacher in the head before fleeing.A helicopter flew the critically wounded teacher to a hospital in The Hague while police sealed off the area around the Dutch capitals Stevincollege.
The shooter, who we believe was a student, is at large, said police spokeswoman Dianna Wezenberg.
Students said the 17-year-old gunman was of Turkish decent and that the school, located in the south-west side of The Hague, has daily visits from the police.
I know who he is, everyone knows who he is, said one student. He has a reputation for being wild.
The school was cleared and the neighbourhood closed to the public as police investigators moved in.
The student had apparently been called in after being punished for misbehaviour, according to reports.
School shootings are almost unheard of in the Netherlands where tight gun laws strictly limit the availability of firearms.
In 1999, a teenage student, also of Turkish decent, opened fire on other students in the southern Dutch town of Veghel, wounding five people. He was jailed for five years.
[Dit bericht is gewijzigd door A.l.e.x op 13-01-2004 16:48]
quote:Dit was een reactie op het verrechtsen. Ik vind niet dat je een legitieme politieke richting mag vergelijken met een stelletje wat alleen maar aan vreemdelingenhaat denkt.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:45 schreef Kaensterle het volgende:
Oei serieus discussiëren is er weer niet bij. Meteen moet de "ander" omlaaggehaald worden.
Het is dus GEEN specifieke aanval naar de mensen in dit topic.
quote:Dat heeft verder niks met links-rechts te maken. Heeft meer te maken met kortzichtigheid.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:44 schreef Litpho het volgende:[..]
Fok! (en met name de FrontPage) bestaat voor een groot deel uit kleine kleuters met een grote smoel, die uiteraard elk probleem zoveel mogelijk willen simplificeren. Een zondebok voldoet voor hen uitstekend.
quote:Hoe had die ene flitsende agent dit kunnen voorkomen ?
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef Vision het volgende:
vindt het trouwens beangstigen hoe gemakkelijk jongeren aan vuurwapens kunnen komen.'t is maar goed dat we zoveel politie op de been hebben om te flitsen dit soort praktijken te voorkomen
quote:Okee, prima.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Dit was een reactie op het verrechtsen. Ik vind niet dat je een legitieme politieke richting mag vergelijken met een stelletje wat alleen maar aan vreemdelingenhaat denkt.
Het is dus GEEN specifieke aanval naar de mensen in dit topic.
quote:Juist.
vindt het trouwens beangstigen hoe gemakkelijk jongeren aan vuurwapens kunnen komen.'t is maar goed dat we zoveel politie op de been hebben om te flitsen dit soort praktijken te voorkomen
quote:Precies. Maar veel mensen noemen dat dus wel rechts.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef Skwish het volgende:
Dat heeft verder niks met links-rechts te maken. Heeft meer te maken met kortzichtigheid.
En dat hou ik maar aan als laatste off-topic post in dit topic .
quote:What's your point
Op dinsdag 13 januari 2004 16:46 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Ik heb niemand in dit topic horen opperen dat het een Turk was hoor, totdat opeens een bron verscheen waarin dat werd vermeld.
Lekker hè, die slachtofferrol...
quote:die ene?
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef gelly het volgende:[..]
Hoe had die ene flitsende agent dit kunnen voorkomen ?
quote:Omdat je in een topic zit over een leeraar die doodgeschoten is en iemand heeft het dus over die moord..
Op dinsdag 13 januari 2004 16:38 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Want?
En vervolgens sta je nog raar te kijken ook als ik me afvraag waar je het over hebt
En aangezien je niet reageerd zal je deze post ook wel niet snappen..
Dikke kus voor jou
Ik hou het voor gezien
[Dit bericht is gewijzigd door SMOOGY op 13-01-2004 16:50]
quote:Fijn dat je even duidelijk laat zien waar het echt om gaat.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef A.l.e.x het volgende:
http://www.news.scotsman.com/latest.cfm?id=2403772
[..]
quote:Ik denk niet dat dit te voorkomen zou zijn geweest. Natuurlijk wel als NL niet zo'n soft land was geweest qua alles, maar dan nog. Psycho's heb je overal en altijd.
quote:Ik heb er in het vorige topic al op gereageerd, maar niet op jouw reactie erop. Dus
Op dinsdag 13 januari 2004 16:49 schreef SMOOGY het volgende:[..]
Omdat je in een topic zit over een leeraar die doodgeschoten is en iemand heeft het dus over die moord..
En jij komt met de moord over pimmetje aanzettenEn vervolgens sta je nog raar te kijken ook als ik me afvraag waar je het over hebt
En aangezien je niet reageerd zal je deze post ook wel niet snappen..
Dikke kus voor jou
quote:Gelukkig.
Ik hou het voor gezien
quote:Geen idee, dat vraag ik dus aan jou. Je suggereerd dat je weet dat ik wel een oplossing daarvoor heb. Nu ben ik benieuwd (aangezien ik die oplossing zelf niet weet) wat deze dan zal zijn...
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wat houdt mijn opmerking dan in volgens jou. Ik heb niets concreets gezegd, jij maakt er iets van. God mag weten waar je aan dacht. En nee, ik ken je niet. Ik zal op een ander tijdstip je postgeschiedenis eens langslopen.
quote:die de Jong is niet helemaal wakker, want in 2001 is er al eens op een MBO in Veghel geschoten
Op dinsdag 13 januari 2004 16:41 schreef Linz het volgende:
.Bond: grens overschreden
Vice-voorzitter E. de Jong van de Onderwijsbond CNV vindt dat met de schietpartij een grens is overschreden. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat dit in Nederland zou gebeuren. Ik zou niet weten wat we hier nog aan kunnen doen.
quote:ipv flitsen zo'n hoge prioriteit binnen het korps te geven had men beter voor meer blauw kunnen zorgen in de vorm van meer rechercheurs die misdaad aan gaat pakken ipv overtredingen.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:47 schreef gelly het volgende:Hoe had die ene flitsende agent dit kunnen voorkomen ?
Dat wil er bij de politiek echter niet in omdat flitsen makkelijk geld verdienen is. En vind je het erg als ik je erg naief vind als je denkt dat 't om 1 agent gaat?
Dit is overigens wel erg off-topic.
quote:Best wel knap van die mensen om kortzichtigheid altijd met rechts te vergelijken.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:48 schreef Litpho het volgende:Precies. Maar veel mensen noemen dat dus wel rechts.
maargoed, ik laat het hier ook maar bij. ik wacht de staatsmedia wel af wat ze verder te melden hebben
quote:En drie keer raaien waar die dader vandaan kwam
Op dinsdag 13 januari 2004 16:51 schreef rensie het volgende:[..]
die de Jong is niet helemaal wakker, want in 2001 is er al eens op een MBO in Veghel geschoten
quote:Sja, ik neem aan dat niet het gehele korps haaglanden staat te flitsen, maar dat dat maar 1 of 2 agenten zijn. Mijn vraag dus : hoe hadden die agenten dit kunnen voorkomen ?
Op dinsdag 13 januari 2004 16:49 schreef Koos_26 het volgende:[..]
die ene?
![]()
![]()
Maar hier zijn andere topics voor.
Het is gewoon een uiterst domme en kortzichtige (maar wel een populaire !) opmerking die altijd wordt gemaakt als er weer een misdrijf is gepleegd. "Ze hebben wel tijd om te flitsen ", terwijl nog niet 1 promille van het hele korps staat te flitsen.
Opbokken met dergelijke oneliners dus, het draagt niks bij aan de discussie, en er klopt ook nog geen hout van.
quote:Dit vind ik nou een generaliserende zin. Beter zou zijn:
Het gebeurt binnen de maatschappij, dus ook binnen de school.
Het gebeurt binnen een bepaald deel van de maatschappij, dus ook binnen sommige de schoolen.
quote:Ja, dat was die koerdische Turk die van zijn vader/oom/? een andere Turk (geen koerdische) moest neerschieten omdat hij iets had met zijn dochter. Eerwraak ofzo. Komt nog wel voor in de achtergestelde koerdische regionen in Turkije.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:51 schreef rensie het volgende:[..]
die de Jong is niet helemaal wakker, want in 2001 is er al eens op een MBO in Veghel geschoten
(geen doden volgens mij, maar dat maakt principiëel geen verschil)
Destijds werd er in de media ook niet gerept over een koerd. Het was zogenaamd een Turk. Was nog in de tijd dat de koerdische terreurbeweging PKK/Kadek op handen werd gedragen in NL. Half valse berichtgeving noem ik dat. Vandaar dat ik niet alle berichtgeving naar Turken toe vertrouw. Dit soort 'incidentjes' komen in de nl'se media iets te vaak voor imo.
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 13-01-2004 16:56]
quote:Volgens deze cijfers worden Turken in Nederland tussen 2,7 en ongeveer 10 maal vaker voor een misdrijf veroordeeld dan autochtone bewoners. Er zijn weinig officiele cijfers te vinden, maar de veronderstellingen in dat artikel lijken me realistisch. Met die cijfers onderscheiden Turken zich overigens inderdaad positief van andere ethniciteiten.
Turken zijn zeker niet oververtegenwoordigd. Check je bronnen en cijfers. De turken zijn ongeveer de minst criminele groep mensen in NL. Ze zijn bijna zo 'erg' als de nederlanders.
quote:ook in landen die niet soft zijn dus
Op dinsdag 13 januari 2004 16:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik denk niet dat dit te voorkomen zou zijn geweest. Natuurlijk wel als NL niet zo'n soft land was geweest qua alles, maar dan nog. Psycho's heb je overal en altijd.
quote:rechercheur is een vak apart wat nou niet echt door een agentje zomaar kan worden gedaan dus niet echt onder blauw te scharen
Op dinsdag 13 januari 2004 16:51 schreef Vision het volgende:[..]
ipv flitsen zo'n hoge prioriteit binnen het korps te geven had men beter voor meer blauw kunnen zorgen in de vorm van meer rechercheurs die misdaad aan gaat pakken ipv overtredingen.
quote:Het duurt even maar hier je cijfers:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Media speelt misschien een grote rol? Lekker opblazen en specifiek nieuws uitzenden? Maar hoeveel procent van de Turken, of nog beter van de "buitenlanders" denk jij dat criminieel is? Ongeveer? Aangezien je een behoorlijke mening hebt die waarschijnlijk ergens op gebaseerd is, terecht of onterecht. Ik schat zelf iets tussen de 1 en de 5%.
Bevolking:
Totaal: 15 920 000
Allochtoon: 2 700 000
Autochtoon: 13 220 000
Vonissen:
Totaal: 200 495
Allochtoon: 62 349
Autochtoon: 138 146
Percentages:
1.26% vd totale bevolking heeft vonnis gehad
2.31% vd allochtone bevolking heeft vonnis gehad
1.04% vd autochtone bevolking heeft vonnis gehad
(veelplegers even buiten beschouwing)
Bronnen:
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/2001/07/kerncijfers.pdf
http://www.turksforum.nl/informatie/cijfers&feiten/Kerncijfers%20allochtonen%20in%20NL.htm
http://www.aboujahjah.nl/criminaliteit.htm
Ik kan vast nog wel uitrekenen of het een significant verschil is maar als je het wil ontkrachten doe je dat lekker zelf maar
Lees trouwens sowieso heel het stukje van
even door, niet van hem zelf, bron daarvan is heemland maar er stond deen direct link op de abou site dus vandaar
[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 13-01-2004 16:56]
quote:Wat is je punt?
Op dinsdag 13 januari 2004 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, dat was die koerdische Turk die van zijn vader/oom/? een andere Turk (geen koerdische) moest neerschieten omdat hij iets had met zijn dochter. Eerwraak ofzo. Komt nog wel voor in de achtergestelde koerdische regionen in Turkije.
quote:Een misdaad moet eerst gepleegd worden voordat het aangepakt kan worden.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:51 schreef Vision het volgende:ipv flitsen zo'n hoge prioriteit binnen het korps te geven had men beter voor meer blauw kunnen zorgen in de vorm van meer rechercheurs die misdaad aan gaat pakken ipv overtredingen.
Ik denk dus niet dat dit door meer politie te voorkomen is, het zou wel te bemoeilijken zijn, maar voorkomen? Nee. Helaas.
quote:jaaajaaa blablabla alle turkse misdaden worden eigenlijk gepleegd door koerden, en het is onze schuld want Nederland is te soft
Op dinsdag 13 januari 2004 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, dat was die koerdische Turk die van zijn vader/oom/? een andere Turk (geen koerdische) moest neerschieten omdat hij iets had met zijn dochter. Eerwraak ofzo. Komt nog wel voor in de achtergestelde koerdische regionen in Turkije.
quote:En Turken zijn 2,7 tot 10 keer crimineler dan autochtonen dus kan je nagaan hoe erg die koerden dan wel niet moeten zijn!
Op dinsdag 13 januari 2004 16:56 schreef sp3c het volgende:[..]
jaaajaaa blablabla alle turkse misdaden worden eigenlijk gepleegd door koerden, en het is onze schuld want Nederland is te soft
quote:het is natuurlijk leuk om zo de cijfers te presenteren, dus 1% van autochtonen en 2.nogwat % van allochtonen heeft een vonnis gehad (99% van autochtonen en 98.nogwat van allochtonen heeft geen veroordeling gehad)
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Het duurt even maar hier je cijfers:
[i]
of je schreeuwt onterecht "allochtonen plegen 2x zoveel delicten dus allemaal het land uit"
quote:dat is zeker een vak apart, maar laat ze daar dan mensen voor werven.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef Re het volgende:rechercheur is een vak apart wat nou niet echt door een agentje zomaar kan worden gedaan dus niet echt onder blauw te scharen
En ook rechercheurs hebben (minder intelligente) assistenten nodig die dus ook niet zoals de gewone agenten continu op straat zijn. Steek daar dan ook extra mankracht in.
quote:Nee, en 99,99% van de conrectors op Nederlandse scholen zijn vandaag níet neergeschoten
Op dinsdag 13 januari 2004 16:58 schreef Re het volgende:[..]
het is natuurlijk leuk om zo de cijfers te presenteren, dus 1% van autochtonen en 2.nogwat % van allochtonen heeft een vonnis gehad (99% van autochtonen en 98.nogwat van allochtonen heeft geen veroordeling gehad)
Vreselijk voor de goede man. Ik ben bang dat de geruchten van de Haagsche Courant werkelijkheid gaan worden, maar zal de hoop houden dat hij hier weer bovenop komt.
quote:het zou me nix verbazen als alle autochtonen die opgepakt worden erin worden geluisd door turkse koerden want dat soort dingen gebeuren nogal is in dit soort achtergestelde regionen blablabla
Op dinsdag 13 januari 2004 16:58 schreef Kaensterle het volgende:[..]
En Turken zijn 2,7 tot 10 keer crimineler dan autochtonen dus kan je nagaan hoe erg die koerden dan wel niet moeten zijn!
maar als er toch een paar autochtonen bijzitten dan komen ze oorspronkelijk uit Zeeland, al dat water gaat tussen je oren zitten
quote:Wel een interessant getal voor sommige misselijke ophitsers!!
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef UnleashMitch het volgende:Percentages:
2.31% allochtone bevolking heeft vonnis gehad
quote:Lees ik nou goed dat er 7x zoveel autochtonen als allochtonen zijn, maar dat autochtonen maar 2x zoveel vonnisen hebben gekregen? Dat zou toch inhouden dat allochtonen verhoudingsgewijs stukken vaker een vonnis aan hun broek hebben? Als ze allemaal tevreden een baan zouden hebben zou het imo wat gelijker verdeeld zijn.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef UnleashMitch het volgende:
[cijfers]
Maar goed, de arme docent is dood, is de dader al gepakt? Hem staat een zware celstraf van een jaar of 5 te wachten! Hij moet zich dus al scheren als hij weer vrij op straat komt! Als hij gepakt is, is ook al dat gespeculeer over wie het heeft gedaan ook afgelopen. Beetje voorbarig om nu al de vinger te gaan wijzen. Fijne bangmakerij, niet vreemd dat sommige allochtone jongeren zo snel in de verdediging gaan.
quote:Dat is wel erg kort door de bocht en dat zei ik niet, maar is voor een groot deel waar.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:56 schreef sp3c het volgende:[..]
jaaajaaa blablabla alle turkse misdaden worden eigenlijk gepleegd door koerden, en het is onze schuld want Nederland is te soft
quote:Kan je nagaan hoeveel er géén vonnis hebben gehad.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:01 schreef IPdaily het volgende:[..]
Wel een interessant getal voor sommige misselijke ophitsers!!
Hans M.H. van Wieren
Raadslid
-edit-
Laat die verdere persoonlijke info maar achterwege aub
-edit-
kan je hem een bloemetje sturen ofzo. steunmailtje
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-01-2004 17:04]
quote:Even een offtopic vraagje: hebben koerden daarom zo'n slechte naam in Trukije? Daar worden koerden echt als untermensch gezien als ik sommige vrienden van me zo hoor.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is wel erg kort door de bocht en dat zei ik niet, maar is voor een groot deel waar.
quote:Jongen lees dan wel goed mn posts door. De cijfers lijken aardig te kloppen, de bron werd op pagina 2 ook al aangestipt. Verder roep ik niet alle allochtonen het land uit. Lees eerst even..ik vond het idee om criminele allochtonen het land uit te gooien in principe een goed idee alleen kan het juridisch niet. Makkelijk he de dingen eruit pikken die je kan gebruiken en de rest maar weg laten ?
Op dinsdag 13 januari 2004 16:58 schreef Re het volgende:[..]
het is natuurlijk leuk om zo de cijfers te presenteren, dus 1% van autochtonen en 2.nogwat % van allochtonen heeft een vonnis gehad (99% van autochtonen en 98.nogwat van allochtonen heeft geen veroordeling gehad)
of je schreeuwt onterecht "allochtonen plegen 2x zoveel delicten dus allemaal het land uit"
Dit zijn overgens de lage cijfers, lees het stukje eens verder door en de cijfers worden erger en erger omdat:
*Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
*Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie.
En dan komen we op:
Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
quote:idd
Op dinsdag 13 januari 2004 16:53 schreef Tikorev het volgende:[..]
Dit vind ik nou een generaliserende zin. Beter zou zijn:
Het gebeurt binnen een bepaald deel van de maatschappij, dus ook binnen sommige de schoolen.
quote:nee hoor, dat je dat ziet is vrij normaal voor een vmbo school in Den Haag.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:03 schreef drugsgebruiker het volgende:
Is het trouwens een islamitische school? Zag alleen Marokkanen..?
quote:Nee, gewoon een VMBO dacht ik.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:03 schreef drugsgebruiker het volgende:
Is het trouwens een islamitische school? Zag alleen Marokkanen..?
quote:bron
Dat is wel erg kort door de bocht en dat zei ik niet, maar is voor een groot deel waar.
quote:En 99% van de straatrovers in Rotterdam zijn allochtoon. Dat vind ik ook een zeer interessant getal.
quote:Ben jij gek ofzo
Op dinsdag 13 januari 2004 17:02 schreef natnek het volgende:
hier alle gegevens van de neergeschoten leraar:kan je hem een bloemetje sturen ofzo. steunmailtje
quote:die laatste link is natuurlijk BS. De rest van je links zeggen niets over criminaliteit onder Turken. En als het je om alle buitenlanders gaat, ik heb een goede schatting gemaakt blijkbaar. Het gaat mij om criminaliteti onder Turken, want daar gaat het nu om en de reden waarom Turken nog steeds in het rijtje antillianen/marokkanen worden geplaatst.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Het duurt even maar hier je cijfers:
Bevolking in 2000: 15 920 000Bevolking:
Totaal: 15 920 000
Allochtoon: 2 700 000
Autochtoon: 13 220 000Vonissen:
Totaal: 200 495
Allochtoon: 62 349
Autochtoon: 138 146Percentages:
1.26% vd totale bevolking heeft vonnis gehad
2.31% vd allochtone bevolking heeft vonnis gehad
1.04% vd autochtone bevolking heeft vonnis gehad
(veelplegers even buiten beschouwing)Bronnen:
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/2001/07/kerncijfers.pdf
http://www.turksforum.nl/informatie/cijfers&feiten/Kerncijfers%20allochtonen%20in%20NL.htm
Ik kan vast nog wel uitrekenen of het een significant verschil is maar als je het wil ontkrachten doe je dat lekker zelf maarLees trouwens sowieso heel het stukje van
even door, niet van hem zelf, bron daarvan is heemland maar er stond deen direct link op de abou site dus vandaar
quote:volgens mij istie nu toch echt overleden ... dan kun je wel dingen sturen maar de christenunie stuurt het gewoon naar de klaagmuur
Op dinsdag 13 januari 2004 17:02 schreef natnek het volgende:
hier alle gegevens van de neergeschoten leraar:Hans M.H. van Wieren
Raadslid
-edit-
Laat die verdere persoonlijke info maar achterwege aub
-edit-
kan je hem een bloemetje sturen ofzo. steunmailtje
quote:is hij dood???? serieus?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:05 schreef sp3c het volgende:[..]
volgens mij istie nu toch echt overleden ... dan kun je wel dingen sturen maar de christenunie stuurt het gewoon naar de klaagmuur
quote:ja toch?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:05 schreef natnek het volgende:[..]
is hij dood???? serieus?
quote:Nou aanpakken die handel !! Zijn ze in Rotterdam toch al mee bezig
Op dinsdag 13 januari 2004 17:04 schreef Kaensterle het volgende:En 99% van de straatrovers in Rotterdam zijn allochtoon. Dat vind ik ook een zeer interessant getal.
quote:Zie update FP.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:05 schreef natnek het volgende:[..]
is hij dood???? serieus?
quote:Zie wel even de nuance die heemland er bijgeplaatst heeft. Dit zijn wel de officielere cijfers maar er zijn genoeg argumenten genoemd in dat stuk dat ze wel degelijk een flink stuk crimineler zijn. Dat carieert van 10x bij Turken tot 34x bij Antillianen
quote:nog steeds geen melding. die man ziet er zo sympathiek uit! echt een vriendelijke man
Op dinsdag 13 januari 2004 17:06 schreef sp3c het volgende:[..]
ja toch?
quote:Wat zit je toch steeds te mekkeren over Turken?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
die laatste link is natuurlijk BS. De rest van je links zeggen niets over criminaliteit onder Turken. En als het je om alle buitenlanders gaat, ik heb een goede schatting gemaakt blijkbaar. Het gaat mij om criminaliteti onder Turken, want daar gaat het nu om en de reden waarom Turken nog steeds in het rijtje antillianen/marokkanen worden geplaatst.
quote:Lees even beter: op de abou site stond dat artikel, de bron was heemland maar er stond geen deeplink. Die stond wel iets eerder in dit topic: http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
Op dinsdag 13 januari 2004 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
die laatste link is natuurlijk BS.
quote:moord met voorbedachte rade
Op dinsdag 13 januari 2004 17:07 schreef drugsgebruiker het volgende:
Was het bloedwraak of eerwraak? Moet nog een beetje aan die termen wennen...
quote:uiterlijk zegt niks
Op dinsdag 13 januari 2004 17:07 schreef natnek het volgende:[..]
nog steeds geen melding. die man ziet er zo sympathiek uit! echt een vriendelijke man
nee ff serieus.
dat is typisch die verheerlijking die volgt wanneer iemand dood is.
net alsof het een stuk minder erg was geweest, als die kerel er kwaad uit zag
quote:Koerden worden in Turkije net zo gezien als Marokkanen in Nederland. Met als subtiel verschil dat ze het in Turkije wél kunnen schoppen tot president.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:03 schreef freud het volgende:[..]
Even een offtopic vraagje: hebben koerden daarom zo'n slechte naam in Trukije? Daar worden koerden echt als untermensch gezien als ik sommige vrienden van me zo hoor.
quote:Nog nergens officieel bevestigd
Op dinsdag 13 januari 2004 17:05 schreef natnek het volgende:
is hij dood???? serieus?
quote:en de rest vd links waren nodig om het totale inwoners aantal te verklaren en het aantal allochtonen. Onderbouwen noemen ze zoiets
Op dinsdag 13 januari 2004 17:08 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Lees even beter: op de abou site stond dat artikel, de bron was heemland maar er stond geen deeplink. Die stond wel iets eerder in dit topic: http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
quote:iemand? volgens nos zou er iets op staan!
Op dinsdag 13 januari 2004 17:06 schreef _The_General_ het volgende:
op de site van de school zou een verklaring staan, maar ik kan hem niet vinden, jullie?
quote:en dat ze altijd al in Turkije gewoond hebben
Op dinsdag 13 januari 2004 17:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Koerden worden in Turkije net zo gezien als Marokkanen in Nederland. Met als subtiel verschil dat ze het in Turkije wél kunnen schoppen tot president.
quote:Wat een mensen in dit land. Echt waar.. Ik gun het hem van harte...
Ook vice-voorzitter De Jong van Onderwijsbond CNV reageert geschokt: "Ik had het niet voor mogelijk geacht dat dit in Nederland zou gebeuren." Hij voegde hier aan toe dat hij niets voelt voor nog meer veiligheidsmaatregelen op scholen.
En ja, het komt door het aantal allochtonen en de algemene maatschappelijke verloedering. Of moet er misschien nog een leraar dood? Laat het weten op www.maroc.nl!
quote:Je wilt dat ik uitga van extreem rechtse bronnen?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:08 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Lees even beter: op de abou site stond dat artikel, de bron was heemland maar er stond geen deeplink. Die stond wel iets eerder in dit topic: http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm
quote:Ach ja, als de feiten je niet aanstaan kan je ze altijd nog ontkennen hè...
Op dinsdag 13 januari 2004 17:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je wilt dat ik uitga van extreem rechtse bronnen?
quote:ga eens weg jij
Op dinsdag 13 januari 2004 17:11 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
Wat een mensen in dit land. Echt waar.. Ik gun het hem van harte...
En ja, het komt door het aantal allochtonen en de algemene maatschappelijke verloedering. Of moet er misschien nog een leraar dood? Laat het weten op www.maroc.nl!
quote:Wat is altijd? Het waren van oorsprong nomaden die heel het MO en delen van Noord-Afrika doorkruisden. Lang misschien? Net zoals de Turken overigens, maar die kwamen weer op Centraal-Azië, waar nog steeds bijna 200 miljoen van wonen. Maar nu gaan we offtopic.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:10 schreef sp3c het volgende:[..]
en dat ze altijd al in Turkije gewoond hebben
quote:de moderaters zijn weer nergens
Op dinsdag 13 januari 2004 17:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:
goed dat iedereen weer erg genuanceerd reageert.
quote:met dit soort opmerkingen ben je net zo erg als de door jou zo diep gehate kutnederlander. zo niet erger omdat je altijd als eerste aan de bel trekt als er weer eens 'discriminatie' te bespeuren valt. zonde je valt voor mij door de mand.
quote:De koran is toch de extreem linkse bijbel?
quote:Zoiets ja
Op dinsdag 13 januari 2004 17:12 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Ach ja, als de feiten je niet aanstaan kan je ze altijd nog ontkennen hè...
quote:Jij hebt er meer ervaring mee, ga jij maar...
Op dinsdag 13 januari 2004 17:12 schreef _The_General_ het volgende:[..]
ga eens weg jij
quote:Misschien is Ontopic weer eens leuk
Op dinsdag 13 januari 2004 17:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Zoiets ja
quote:toch wel sinds de oprichting van Turkije
Op dinsdag 13 januari 2004 17:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wat is altijd? Het waren van oorsprong nomaden die heel het MO en delen van Noord-Afrika doorkruisden. Lang misschien? Net zoals de Turken overigens, maar die kwamen weer op Centraal-Azië, waar nog steeds bijna 200 miljoen van wonen. Maar nu gaan we offtopic.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:14 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
Jij hebt er meer ervaring mee, ga jij maar...
quote:Ik geef ze groot gelijk, hier kan je niet tegenop modereren. De storm even laten overwaaien en als er werkelijk dingen bekend worden en alle speculaties de wereld uit zijn, dan heeft het pas zin om er iets over te zeggen
Op dinsdag 13 januari 2004 17:13 schreef _The_General_ het volgende:
de moderaters zijn weer nergens
quote:Ik heb nergens ooit gezegd dat ik nederlanders haat. Eerder het omgekeerde. Ik zal de laatste zijn die kwaad spreekt over nederlanders, ik schijn er zelf een te zijn. Waar ik een hekel aan heb is het beleid. Maar daarin ben ik niet de enige. Je moet dus niet mijn woorden verdraaien zodat ze in jouw straatje passen. Dat doe ik ook niet bij jou.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:13 schreef zoalshetis het volgende:[..]
met dit soort opmerkingen ben je net zo erg als de door jou zo diep gehate kutnederlander. zo niet erger omdat je altijd als eerste aan de bel trekt als er weer eens 'discriminatie' te bespeuren valt. zonde je valt voor mij door de mand.
quote:Ja, haal er voor het gemak ook de Islam maar bij
Op dinsdag 13 januari 2004 17:13 schreef drugsgebruiker het volgende:[..]
De koran is toch de extreem linkse bijbel?
Of was het een handleiding onderdrukking?
Ach, wat doet het er ook toe...
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef _The_General_ het volgende:[..]
quote:Dus een soort van "achteraf-moderatie". Als iemand nu niet beweert en het blijkt later dat dat toch niet waar is wordt 't weggehaald
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik geef ze groot gelijk, hier kan je niet tegenop modereren. De storm even laten overwaaien en als er werkelijk dingen bekend worden en alle speculaties de wereld uit zijn, dan heeft het pas zin om er iets over te zeggen
--edit--
Moderatie is natuurlijk meestal achteraf, maar ik wist even geen beter woord
[Dit bericht is gewijzigd door Kaensterle op 13-01-2004 17:18]
quote:Is inderdaad zo ver OT dat het topic niet meer in zicht is...
Op dinsdag 13 januari 2004 17:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, haal er voor het gemak ook de Islam maar bij
Maar goed, het lijkt me redelijk zinloos om al zaken te speculeren over een dader waar nog niets over bekend is...
Tot die tijd is het aan iedereen om zélf eens na te denken over wat je post.
quote:Doe ik toch? Beter dan een pistool.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ja, haal er voor het gemak ook de Islam maar bij
quote:Ik ben nog steeds benieuwd naar jou fantastische mind read capaciteiten. Je kwam er erg overtuigd van over dat je wel wist wat ik dacht.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik heb nergens ooit gezegd dat ik nederlanders haat. Eerder het omgekeerde. Ik zal de laatste zijn die kwaad spreekt over nederlanders, ik schijn er zelf een te zijn. Waar ik een hekel aan heb is het beleid. Maar daarin ben ik niet de enige. Je moet dus niet mijn woorden verdraaien zodat ze in jouw straatje passen. Dat doe ik ook niet bij jou.
Dus enlighten me please!
quote:mwoah als jij met extreem links tegenbronnen komt dan kunnen we ze vergelijken. Ik zie jou wel van alles roepen maar met bronnen kom je niet aanzetten.
Je hebt idd wel gelijk dat heemland extreem rechts is, had ik in eerste instantie niet eens gezien. Dan kan je ervan uitgaan dat de oververtegenwoordiging aangedikt zal zijn. Maar met die percentages van 2.31% en 1% oid waren sommige mensen opeens wel 'blij' en dat is vd zelfde site gekomen.
En dat is nog steeds een oververtegenwoordiging van dik 100%...
-edit-
en dat is in het gunstigste geval.
[Dit bericht is gewijzigd door UnleashMitch op 13-01-2004 17:19]
quote:ik verdraai geen woorden. jouw standpunt tegen de koerden is minstens zo racistisch als sommige nederlanders zich graag uiten. dat stuit me tegen de borst omdat jij je regelmatig gediscrimineerd voelt in topics.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik heb nergens ooit gezegd dat ik nederlanders haat. Eerder het omgekeerde. Ik zal de laatste zijn die kwaad spreekt over nederlanders, ik schijn er zelf een te zijn. Waar ik een hekel aan heb is het beleid. Maar daarin ben ik niet de enige. Je moet dus niet mijn woorden verdraaien zodat ze in jouw straatje passen. Dat doe ik ook niet bij jou.
quote:Wow, wel 80 jaar lang.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef sp3c het volgende:[..]
toch wel sinds de oprichting van Turkije
quote:Hmmm, dan maar snel m'n reacties wegeditten
Op dinsdag 13 januari 2004 17:17 schreef robh het volgende:
Hmm. Misschien is het overbodig om te zeggen, maar alle topics worden nagelezen. Of dat gevolgen heeft lees je in MED.
quote:Achteraf nalezen, notes zetten en desnoods bannen. Je kan toch moeilijk beweren dat hier een fatsoenlijke discussie plaats vind.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:16 schreef Kaensterle het volgende:
Dus een soort van "achteraf-moderatie". Als iemand nu niet beweert en het blijkt later dat dat toch niet waar is wordt 't weggehaald
Het enige dat daadwerkelijk bekend is, is dat er iemand in z'n hoofd is geschoten en dat deze persoon in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt en dat de dader (waarvan vermoed wordt dat deze een allochtone achtergrond heeft, maar waar nog geen officiële mededeling is gedaan) op de vlucht is.
Dan hebben statistieken uit Kennermerland en afmetingen van de loop dus geen hol met de discussie te maken
quote:Stel je voor dat er eens wat over buitenlanders gezegt wordt
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik geef ze groot gelijk, hier kan je niet tegenop modereren. De storm even laten overwaaien en als er werkelijk dingen bekend worden en alle speculaties de wereld uit zijn, dan heeft het pas zin om er iets over te zeggen
quote:Wie zegt dat ik altijd een lieverdje moet zijn? Net zoals jij misschien een bepaald beeld hebt bij "buitenlanders", heb ik een bepaald beeld bij koerdische Turken.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:19 schreef zoalshetis het volgende:[..]
ik verdraai geen woorden. jouw standpunt tegen de koerden is minstens zo racistisch als sommige nederlanders zich graag uiten. dat stuit me tegen de borst omdat jij je regelmatig gediscrimineerd voelt in topics.
Laat die persoon zichzelf maar verdedigen als hij/zij zich aangesproken voelt. Doe ik ook.
quote:Tja, misschien dat andere Hagenezen die kunnen beamen, maar is wel degelijk een verband tussen onveiligheid op school en bepaalde bevolkingsgroepen.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:17 schreef Avani het volgende:![]()
Ik kan hier wel gaan vertellen dat het een allochtoon was, blablabla, maar wat heeft het voor zin. Een nederlander had dit net zo goed kunnen doen. Wat maakt het uit wie het gedaan heeft, het is gewoon zielig dat dit gebeurd is.
quote:Het ziet er in ieder geval slecht uit voor de leraar. En aangezien deze knul maar 17 is zal hij aan een zware straf ook ontkomen.
Ik hoop maar dat de leraar dit overleefd en dat de dader een lange gevangenisstraf krijgt.
quote:of over spelling ja. Maar ga je gang hoor ik houd je niet tegen. Ik ga uit van de feiten die bekend zijn, that's all
Op dinsdag 13 januari 2004 17:22 schreef Ludwig het volgende:
Stel je voor dat er eens wat over buitenlanders gezegt wordt
quote:RIP. Ben benieuwd met welk motief de dader proberet onder zijn straf uit te komen.
Volgens de Haagsche Courant zou de man inmiddels overleden zijn. Andere bronnen spreken dit tegen. De politie Haaglanden heeft de dood van de man nog niet bevestigd, noch ontkend.
quote:Nikk, ik vind domme autochtone jongeren net zo'n grote bedreiging als allochtone domme jongeren. Kijk eens naar een groep hoolies van ADO, geen allochtoon te zien, maar niet echt sociaal en vredelievend...
Op dinsdag 13 januari 2004 17:22 schreef nikk het volgende:[..]
Tja, misschien dat andere Hagenezen die kunnen beamen, maar is wel degelijk een verband tussen onveiligheid op school en bepaalde bevolkingsgroepen.
quote:Nee.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:17 schreef Avani het volgende:
Een nederlander had dit net zo goed kunnen doen.
quote:Straf? Die gozer is 17. Twee jaar naar een tuchtschool, hooguit.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:24 schreef freud het volgende:
Stukje van de FP:
[..]RIP. Ben benieuwd met welk motief de dader proberet onder zijn straf uit te komen.
quote:Dat sluit een verband niet uit.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:26 schreef freud het volgende:[..]
Nikk, ik vind domme autochtone jongeren net zo'n grote bedreiging als allochtone domme jongeren. Kijk eens naar een groep hoolies van ADO, geen allochtoon te zien, maar niet echt sociaal en vredelievend...
quote:Class of 1984 niet gezien?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:27 schreef pekel het volgende:
Ik hoorde het net, en ik snap maar niet dat er nog zulke dingen gebeuren. Straks moeten de scholieren nog door metaal-detectoren om in de school te mogen komen..
quote:Ga je er even voor zitten ? Komt ie en zeg nou niet dat deze bron onbetrouwbaar is want dit komt van het Instituut voor Sociologisch-Economisch Onderzoek
Op dinsdag 13 januari 2004 17:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er staan nog twee kanttekeningen bij maar die zullen de cijfers eerder erger maken dan minder in totaal.
quote:Ik heb de betreffende post nogmaals doorgelezen en ik kwam tot de conclusie dat ik te overhaaste conclusies heb getrokken. Sorry.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:17 schreef Mr.J het volgende:[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar jou fantastische mind read capaciteiten. Je kwam er erg overtuigd van over dat je wel wist wat ik dacht.
Dus enlighten me please!
quote:that's not the point
Op dinsdag 13 januari 2004 17:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wow, wel 80 jaar lang.
met dat feit zijn ze nu eenmaal turken en dus blijft het niet meer dan logisch dat ze president zouden kunnen worden
quote:De wil van Allah!
Op dinsdag 13 januari 2004 17:24 schreef freud het volgende:
Ben benieuwd met welk motief de dader proberet onder zijn straf uit te komen.
quote:Niet dat het eigenlijk iets uitmaakt, ben benieuwd wat voor (politieke) gevolgen deze (poging tot) moord teweeg zal brengen.
Het bevreemd me trouwens wel enigszins dat er gesproken wordt over een Marokkaanse dader, met de naam Murat.Bij mijn weten is dat namelijk echt een Turkse naam, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
quote:"Zwaar" is sowieso een begrip dat heel voorzichtig gebruikt moet worden in relatie tot het Nederlands strafrecht... Maar inderdaad deze doerak zal er ongetwijfeld heel makkelijk mee weg komen. Ik kan niet wachten op de TV beelden waar zijn ouders verklaren dat het de wil van God was en de leraar hem nou eenmaal beledigd had en ja dan krijg je dat he?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:22 schreef nikk het volgende:
En aangezien deze knul maar 17 is zal hij aan een zware straf ook ontkomen.
edit: mn pa bestuurt met zn collega's deze school.. komt allemaal wel dichtbij zo.. jemig dacht dat dit alleen maar in amerika gebeurde
[Dit bericht is gewijzigd door luisje op 13-01-2004 17:35]
quote:Natuurlijk kunnen autochtonen net zo'n grote bedreiging zijn als bepaalde groepen allochtonen. Zal ik ook niet ontkennen. Alleen op de middelbare scholen in Den Haag hebben bepaalde groepen nogal een absurd groot aandeel in die 'bedreiging'.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:26 schreef freud het volgende:[..]
Nikk, ik vind domme autochtone jongeren net zo'n grote bedreiging als allochtone domme jongeren. Kijk eens naar een groep hoolies van ADO, geen allochtoon te zien, maar niet echt sociaal en vredelievend...
quote:www.terracollege.nl
Op dinsdag 13 januari 2004 17:06 schreef _The_General_ het volgende:
op de site van de school zou een verklaring staan, maar ik kan hem niet vinden, jullie?
quote:
Beste leerlingen en ouders,Vanmiddag heeft een leerling van onze school een docent neergeschoten in de aula op onze locatie Beresteinlaan 627. Veel leerlingen hebben dit meegemaakt.
Wij zijn diep geschokt en uit het veld geslagen.
Op advies van de politie hebben wij de leerlingen direct naar huis gestuurd. Op dit moment denken wij na over de opvang van de leerlingen.
Morgen zal voor zowel leerlingen als uzelf hulp aanwezig zijn.
Wij verwachten de leerlingen morgenochtend om 8.30 uur op school.Directie Terra College
klote tuig. Nederland is naar de kloten en wat doen we eraan? Juist ja...soft beleid...het 'waait' wel weer over
.
quote:Je begrijpt mijn punt niet. Mij stoort het dat Turken altijd in het rijtje marokkanen en antillianen worden geplaatst. Natuurlijk weet ik ook dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn, dat ontkent niemand.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:27 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Ga je er even voor zitten ? Komt ie en zeg nou niet dat deze bron onbetrouwbaar is want dit komt van het Instituut voor Sociologisch-Economisch Onderzoek
http://www.iseo-eur.com/ISEO/downloads/IM_09_hoofdstuk7.pdf
Daaruit blijkt: (zoek op allochtonen)
Mar: 4.5%
Ant: 7.9&
Som: 6.1%
Yug: 4.1
de percentages dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Turken, Afghanen en Vietnamezen zijn in minder mate (maar dus wel) overtegenwoordigd.Er staan nog twee kanttekeningen bij maar die zullen de cijfers eerder erger maken dan minder in totaal.
Als we uitgaan van 2000, dan zie ik in aflopende volgorde:
Antillianen 7,9
Somaliërs 6,1
Marokkanen 4,6
Joegoslaven 4,2
Ethiopiërs 4,1
Surinamers 3,9
Irakezen 3,7
Ghanezen 3,4
Turken 2,4
Nederlanders 0,9
De Turken komen er imo behoorlijk goed uit, aangezien er in het verhaal geen onderscheid is gemaakt tussen Turken en koerdische Turken. Het bovenstaande schets zo'n beetje mijn verhaal. Als er iets gebeurt, dan is het "het zullen wel die Turken/marokkanen zijn geweest" Terwijl de cijfers een heel ander beeld laten zien. Kun jij dat verklaren dan?
quote:Inderdaad, beter niet, maar wel 99% zeker dat het wel zo was.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:31 schreef luisje het volgende:
crap, egt afschuwelijk.. by the way ben nog niet 100% op de hoogte, maar het is toch nog niet duidelijk of het om een allochtoon gaat? (beter niet, dan wordt het alleen maar erger met dat rascime..)
quote:Met het invoeren van extra veiligheidsmaatregelen wachten we nog even. Er moeten eerst nog wat meer leraren naar gene zijde worden geknuppeld waarschijnlijk.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:32 schreef dagizmo het volgende:
Nederland is naar de kloten en wat doen we eraan? Juist ja...soft beleid...het 'waait' wel weer over.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:27 schreef raregek het volgende:[..]
Nee.
quote:Als het ze uitkomt zijn het Turken en als het ze niet uitkomt weer koerden. Daar zit het probleem. Dan heb ik het over de nl'se media dus. De meeste koerden en Turken kunnen het prima met elkaar vinden. Ik heb ook geen probleem met ze, zolang ze geen sympatisanten van de terreurbeweging PKK/Kadek zijn.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:28 schreef sp3c het volgende:[..]
that's not the point
met dat feit zijn ze nu eenmaal turken en dus blijft het niet meer dan logisch dat ze president zouden kunnen worden
quote:Nee echt???
Op dinsdag 13 januari 2004 17:34 schreef Avani het volgende:[..]
Sorry hoor, maar waarom had een Nederlander dit nou niet kunnen doen. Het maakt niet uit blank, bruin, geel, rood, who cares. Het gaat om hoe je denkt.
quote:Duitsland, USA, Frankrijk, Zwitserland, dit komt overal op de wereld voor, niet alleen in NL. Wat voor 'hard' beleid had je in gedachten om dit te voorkomen?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:32 schreef dagizmo het volgende:
Allochtoon of niet het is een grote debiel die publiek mag worden gexecuteerd, het liefst voor al zijn familieleden.
klote tuig. Nederland is naar de kloten en wat doen we eraan? Juist ja...soft beleid...het 'waait' wel weer over
.
quote:Hallo, lekker politiek correct hoor. Jezus Christus, hoe naief kun je zijn.
Sorry hoor, maar waarom had een Nederlander dit nou niet kunnen doen. Het maakt niet uit blank, bruin, geel, rood, who cares. Het gaat om hoe je denkt.
quote:Er wordt nergens beweerd dat dit alleen in Nederland voorkomt.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:36 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Duitsland, USA, Frankrijk, Zwitserland, dit komt overal op de wereld voor, niet alleen in NL. Wat voor 'hard' beleid had je in gedachten om dit te voorkomen?
quote:bah, is dat al door een bron bevestigd dan?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:34 schreef Libris het volgende:[..]
Inderdaad, beter niet, maar wel 99% zeker dat het wel zo was.
quote:dus eigenlijk komen we op hetzelfde uit
Op dinsdag 13 januari 2004 17:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
quote:Ja op een of andere nieuwssite (moet je maar even opzoeken in 't vorige deel) staat dat het een Turk zou zijn. Volgens andere media is zijn voornaam i.i.g. Murat.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:37 schreef luisje het volgende:[..]
bah, is dat al door een bron bevestigd dan?
quote:Hoe naief kan je zijn, dat je denkt dat een Nederlander deze man niet had kunnen neerschieten
Op dinsdag 13 januari 2004 17:36 schreef raregek het volgende:[..]
Hallo, lekker politiek correct hoor. Jezus Christus, hoe naief kun je zijn.
quote:Dat hangt van de beweegredenen van de dader af.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:34 schreef Avani het volgende:
Sorry hoor, maar waarom had een Nederlander dit nou niet kunnen doen.
quote:Waar wordt dat dan beweerd
Op dinsdag 13 januari 2004 17:38 schreef Avani het volgende:[..]
Hoe naief kan je zijn, dat je denkt dat een Nederlander deze man niet had kunnen neerschieten
quote:nou en ... dat maakt het niet minder logisch dat ze president mogen worden
Op dinsdag 13 januari 2004 17:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als het ze uitkomt zijn het Turken en als het ze niet uitkomt weer koerden. Daar zit het probleem. Dan heb ik het over de nl'se media dus. De meeste koerden en Turken kunnen het prima met elkaar vinden. Ik heb ook geen probleem met ze, zolang ze geen sympatisanten van de terreurbeweging PKK/Kadek zijn.
quote:kej tnx.. en daar gaan we weer
Op dinsdag 13 januari 2004 17:37 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Ja op een of andere nieuwssite (moet je maar even opzoeken in 't vorige deel) staat dat het een Turk zou zijn. Volgens andere media is zijn voornaam i.i.g. Murat.
[Dit bericht is gewijzigd door luisje op 13-01-2004 17:40]
quote:Voorkomen kun je dit soort gevallen nauwelijks (enigszins afhankelijk van de beweegredenen van de dader), maar als dit figuur binnen 10 jaar vrijkomt zou dat toch wel triest zijn.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:36 schreef Kozzmic het volgende:
Duitsland, USA, Frankrijk, Zwitserland, dit komt overal op de wereld voor, niet alleen in NL. Wat voor 'hard' beleid had je in gedachten om dit te voorkomen?
quote:Wel dat het door 'soft' beleid komt.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:36 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Er wordt nergens beweerd dat dit alleen in Nederland voorkomt.
quote:Heb ik iets anders gezegd dan? Ik zeg alleen dat Turkije vooruitstrevender is wat dat betreft.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:38 schreef sp3c het volgende:[..]
nou en ... dat maakt het niet minder logisch dat ze president mogen worden
quote:nou, dat zal wel (denk ik??) die knul is 17..
Op dinsdag 13 januari 2004 17:40 schreef Lithion het volgende:[..]
Voorkomen kun je dit soort gevallen nauwelijks (enigszins afhankelijk van de beweegredenen van de dader), maar als dit figuur binnen 10 jaar vrijkomt zou dat toch wel triest zijn.
quote:raregek beweerd dit. Het zal wel sarcastisch ofzo zijn geweest, want begrijpen doe ik het niet
Op dinsdag 13 januari 2004 17:38 schreef Kaensterle het volgende:[..]
Waar wordt dat dan beweerd
quote:Ik schat de meeste nederlanders wel hoger in dan dat. De meesten zullen zich echt niet baseren op 1 voorval. Je hebt natuurlijk paranoïde uitzonderingen.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef luisje het volgende:[..]
kej tnx.. en daar gaan we weer
gaat iedereen zich weer afgeven op de turken.. zucht..
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:43 schreef pekel het volgende:
Murat, zo luidt de waarschijnlijke naam van de dader.Zie: RTL Nieuws
Omg....
Iemand neerschieten omdat je geschorst bent
Hier ligt een ernstig probleem wat schreeuwt om een radicale oplossing. Helaas kan daar niet aan gewerkt worden omdat een grote groep mensen het probleem nog ALTIJD NIET durft te erkennen.
20 jaar geleden, toen er nog nauwelijks 'kutmarokkanen' waren, werden er geen leraren neergeschoten. Toeval? En toen was er ook armoede net als nu, dus kom niet aan met 'verschil in sociale afkomst' en dat soort bullshit.
[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 13-01-2004 17:48]
quote:had zoiets verwacht als jan
quote:nee je presenteert het als een fantastisch voordeel voor ze oid wat de marokkanen in nederland niet hebben
Op dinsdag 13 januari 2004 17:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Heb ik iets anders gezegd dan? Ik zeg alleen dat Turkije vooruitstrevender is wat dat betreft.
ik geef aan waarom
quote:Sure, dus als het een allochtoon is is Nederland naar de klote. En als het een autochtoon is niet?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:47 schreef pekel het volgende:
Nederland bewijst maar weer eens dat Nederland totaal naar de kloten is, als daadwerkelijk wordt bevestigd dat ene Murat (allochtoon) de kogel heeft afgevuurd..
quote:Ik word gewoon kotsmisselijk van die mensen die stug vol blijven houden dat er geen verschil bestaat tussen Nederlanders en allochtonen op welk gebied dan ook.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:41 schreef Avani het volgende:[..]
raregek beweerd dit. Het zal wel sarcastisch ofzo zijn geweest, want begrijpen doe ik het niet
quote:schrijnend om te zien dat de jongeren het lachen niet eens kunnen onderdrukken. wat een beesten.
quote:waarom is Nederland totaal naar de kloten als een allochtoon blijkt te hebben geschoten en niet als het iemand anders betreft?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:47 schreef pekel het volgende:
Nederland bewijst maar weer eens dat Nederland totaal naar de kloten is, als daadwerkelijk wordt bevestigd dat ene Murat (allochtoon) de kogel heeft afgevuurd..
quote:Je zou zeggen dat het een verassing was?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:[..]
Omg....
quote:Het kan wel maar het gebeurt deze keer "toevallig" niet, en bij 90% van de rotzooi(vechtpartijen, overlast etc) in mijn omgeving spelen marrokanen "toevallig"een rol, dan kan je wel zeggen dat Nerderlanders het net zo goed hadden kunnen doen.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:38 schreef Avani het volgende:[..]
Hoe naief kan je zijn, dat je denkt dat een Nederlander deze man niet had kunnen neerschieten
[Dit bericht is gewijzigd door Ierepier op 13-01-2004 17:53]
Elk jaar stijgen de diefstallen wel op plekken waar steeds meer buitenlanders komen. En wie dan nog de vraag stelt: "Wie steelt er dan het meest?", moet echt nodig z'n paracetimol innemen.
Hard gezegd: Dit is de schuld van de allochtonen. Dus die allochtonen harder en strenger aanpakken.
quote:Ach, dat zie je bij die gasten wel vaker. Toen bij mij op school een lerares was overleden nadat ze in aanrijding kwam met een (de ironie) stonden 'bepaalde' lui alleen maar te glimlachen en grappen.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:48 schreef zoalshetis het volgende:[..]
schrijnend om te zien dat de jongeren het lachen niet eens kunnen onderdrukken. wat een beesten.
quote:Verrast het jou nog?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:48 schreef zoalshetis het volgende:[..]
schrijnend om te zien dat de jongeren het lachen niet eens kunnen onderdrukken. wat een beesten.
quote:nou ik wed dat ik morgen op school zal horen dat het 'weer' de turken zijn.. maar goed, het is te hopen dat ze wel inzien dat dat ook niet opschiet om zo te denken.. whatever
Op dinsdag 13 januari 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik schat de meeste nederlanders wel hoger in dan dat. De meesten zullen zich echt niet baseren op 1 voorval. Je hebt natuurlijk paranoïde uitzonderingen.
quote:Gelijk heb je. Een vriend van me werkt bij de spoorwegen. Natuurlijk zouden groepen autochtonen beste consequent voor overlast kunnen zorgen. Het zijn echter wel altijd allochtonen.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:51 schreef Ierepier het volgende:[..]
Het kan wel mara het gebeurt deze keer toevalli niet, en bij 90% van de rotzooi(vechtpartijen, overlast etc) in mijn omgeving spelen marrokanen een rol, dan kan je wel zeggen dat Nerderlanders het net zo goed hadden kunnen doen.
Maar meestal doen ze dat dus niet
Waarom reageer ik hie eigenlijk op
16 Jarige meisjes kan je niet mee discussieren
Natuurlijk kunnen de meeste Nederlanders best zinloos geweld plegen. Het zijn echter bijna altijd allochtonen.
Natuurlijk had een Nederlander deze man neer kunnen schieten. Het was echter wel een Turk.
Dus misschien is het zinvol om eens naar de feiten te gaan kijken, in plaats van te overwegen wie het nog meer 'had kunnen doen'.
quote:Je bent zelf een meisje van 17 met een Spongebob avatar
Op dinsdag 13 januari 2004 17:51 schreef Ierepier het volgende:
Met 16 arige meisjes kan je niet discussieren
quote:Yes, correct. Ik ben ook op zoek naar een wapen en dan ga ik binnenkort is maar wat leraren neerknallen.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:52 schreef pekel het volgende:
Voor de mensen die volhouden dat het toeval is dat een allochtoon die conrector heeft neergeschoten: GET A LIFE!Elk jaar stijgen de diefstallen wel op plekken waar steeds meer buitenlanders komen. En wie dan nog de vraag stelt: "Wie steelt er dan het meest?", moet echt nodig z'n paracetimol innemen.
Hard gezegd: Dit is de schuld van de allochtonen. Dus die allochtonen harder en strenger aanpakken.
Rascistische kneus..
[Dit bericht is gewijzigd door Meh7 op 13-01-2004 17:57]
quote:Waarom schiet dat niet op? Hoe meer mensen dit inzien, hoe sneller er aan een oplossing gewerkt kan worden lijkt me zo.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef luisje het volgende:[..]
nou ik wed dat ik morgen op school zal horen dat het 'weer' de turken zijn.. maar goed, het is te hopen dat ze wel inzien dat dat ook niet opschiet om zo te denken.. whatever
De mening over allochtonen op dit forum deel ik zelf ook. Als er maar niet gedacht wordt dat dit een incident is, want dit had eigenlijk al veel eerder kunnen gebeuren en als we niet oppassen gebeurt het in de toekomst nog vaker.
Trouwens nog schofteriger dat je gewoon wegrent en je weet ik veel waar gaat lopen verschuilen.
Ik zeg terugsturen naar land van herkomst
quote:vind je het gek dat allochtonen de meeste 'rotzooi' verspreiden als wij zo negatief blijven praten..
Voor de mensen die volhouden dat het toeval is dat een allochtoon die conrector heeft neergeschoten: GET A LIFE!Elk jaar stijgen de diefstallen wel op plekken waar steeds meer buitenlanders komen. En wie dan nog de vraag stelt: "Wie steelt er dan het meest?", moet echt nodig z'n paracetimol innemen.
quote:en het kloterige is nu dat het nog klopt ook
quote:Strafkampen en gaskamers!
Op dinsdag 13 januari 2004 17:56 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Waarom schiet dat niet op? Hoe meer mensen dit inzien, hoe sneller er aan een oplossing gewerkt kan worden lijkt me zo.
Alsof het in de genen zit man damn wat een kortzichtige mensen hier..
quote:Stel je niet zo aan. Kunnen jullie nu niets anders dan "racisme racisme" roepen??
Op dinsdag 13 januari 2004 17:56 schreef Meh7 het volgende:[..]
Yes, correct. Ik ben ook op zoek naar een wapen en dan ga ik binnenkort is maar wat leraren neerknallen.
Hoe durf ik en allochtoon te zijn en nog nooit leraren vermoord te hebben. IK KOTS OP MEZELF! Dankje wel jongeman, je hebt me het licht laten zien, ik ben je euwig dankbaar. Je laat me zien dat het mijn plicht als allochtoon zijn is
Rascistische kneus..
quote:Vind je dat zelf nou ook niet erg overtrokken? Tjeezzz...
quote:Toeval zeker, dat buitenlanders heel Nederland onveilig maken?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:56 schreef Meh7 het volgende:[..]
Yes, correct. Ik ben ook op zoek naar een wapen en dan ga ik binnenkort is maar wat leraren neerknallen.
Hoe durf ik en allochtoon te zijn en nog nooit leraren vermoord te hebben. IK KOTS OP MEZELF! Dankje wel jongeman, je hebt me het licht laten zien, ik ben je euwig dankbaar. Je laat me zien dat het mijn plicht als allochtoon zijn is
RascistischeRealist kneus..
quote:Welnee! Het zijn niet de turken, het zijn ook niet meestal de turken, dus maak je niet druk. Het is gewoon weer eens een Marokkaan.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:54 schreef luisje het volgende:[..]
nou ik wed dat ik morgen op school zal horen dat het 'weer' de turken zijn..
quote:Opvallend is wél dat er in dit land zoveel bevolkingsgroepen zijn die "anders denkend" zijn dan de Nederlanders zelf. Veel van deze mensen lossen hun problemen blijkbaar op een voor hún "normale" manier op. Ik stond er eerlijk gezegd dan ook niet gek van te kijken dat de dader mógelijk weer iemand was uit de bovengenoemde categorie (anders denkenden).
quote:In de genen? Beweer ik dat ergens? Misschien dat jij me kunt vertellen waar het dan wel in zit?? Ik sta open voor elke suggestie.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:58 schreef Meh7 het volgende:[..]
Strafkampen en gaskamers!
Alsof het in de genen zit man damn wat een kortzichtige mensen hier..
quote:Wat is die mening als ik vragen mag?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:57 schreef zaffi het volgende:
De mening over allochtonen op dit forum deel ik zelf ook.
quote:Nee, het is een harde feit + maatregel.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:58 schreef nikk het volgende:[..]
Vind je dat zelf nou ook niet erg overtrokken? Tjeezzz...
quote:Ja dus alle allochtonen harder straffen. Het zit em in de ras namelijk! En die mensen moeten uitgeroeid worden!
Op dinsdag 13 januari 2004 17:58 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Stel je niet zo aan. Kunnen jullie nu niets anders dan "racisme racisme" roepen??
Hij constateert feiten. Hij beweert nergens dat ALLE allochtonen crimineel zijn. Het is echter wel een FEIT dat relatief ontzettend veel allochtonen crimineel zijn.
Geef is toe, je zou best willen dat alle allochtonen morgen weg (op wat voor manier dan ook) waren he.
En dmv het woordje racisme constateer ik ook.
quote:Ik vind het ontkennen van het probleem dat allochtonen heet juist ontzettend dom. De mensen die dit zeggen kloppen zichzelf op de borst, zo van:"kijk mij eens genuanceerd over de zaken denken, ik heb geen vooroordelen, ik ben niet zo'n racist" etc. etc. Een aantal jaren geleden kwam dit misschien nog 'intelligent' over, maar als je dit nu nog vol blijft houden heb je gewoon een enorm groot BORD VOOR JE KOP.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:56 schreef onanymous het volgende:[..]
Je bent zelf een meisje van 17 met een Spongebob avatar
sowieso slaat 't argument nergens op, alsof 16 jarige meisjes niet slim kunnen zijn... zij komt iig slimmer over dan jij
quote:Waarom de onderscheid allochtoon/autochtoon dan? Ipv leef omstandigheden/opleiding of wat dan ook?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:59 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
In de genen? Beweer ik dat ergens? Misschien dat jij me kunt vertellen waar het dan wel in zit?? Ik sta open voor elke suggestie.
quote:Naja, Chinezen, Hindoestanen, Spanjaarden, Polen maken Nederland nou echt niet zo onveilig hoor. Das ook eigenlijk gelijk het probleem van het woord allochtoon.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:58 schreef pekel het volgende:[..]
Toeval zeker, dat buitenlanders heel Nederland onveilig maken?
quote:Je maakt een kolosale fout. Je zegt dat allochtonen hard aangepakt moeten worden, terwijl je waarschijnlijk bedoelt dat criminele allochtonen hard aangepakt moeten worden, fout 2 is dat je je op deze manier schuldig maakt aan discriminatie omdat je allochtone criminelen harder wil aanpakken dan autochtonen
Op dinsdag 13 januari 2004 18:00 schreef pekel het volgende:
Nee, het is een harde feit + maatregel.
quote:Als het Nederland veiliger maakt, zeg ik ja tegen alle allochtonen met een strafblad of bekend staan bij de politie.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:00 schreef Meh7 het volgende:[..]
Ja dus alle allochtonen harder straffen. Het zit em in de ras namelijk! En die mensen moeten uitgeroeid worden!
quote:Als het Nederland beter en veiliger maakt, ja.
Geef is toe, je zou best willen dat alle allochtonen morgen weg (op wat voor manier dan ook) waren he.
quote:Dit is geen racisme, dit zijn harde feiten.
En dmv het woordje racisme constateer ik ook.
quote:Dit ga ik onthouden.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef UnleashMitch het volgende:
cijfers
angst
het is net als bij een debiel die bedenkt om vliegtuigen in torens te boren, in de VS is er een angst samenleving door ontstaan.
ik hoop dat we met z'n allen (docenten, leerlingen, maar ook de rest van Nederland) ons niet laten ontmoedigen door dit soort sporadische waanzins acties!
quote:Je weet best dat we hierin alleen de allochtonen met een strafblad/bekend staan bij de politie o.i.d. hier mee bedoelen.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:02 schreef nikk het volgende:[..]
Naja, Chinezen, Hindoestanen, Spanjaarden, Polen maken Nederland nou echt niet zo onveilig hoor. Das ook eigenlijk gelijk het probleem van het woord allochtoon.
quote:Awardwinnende uitspraak, wat een kortzichtige reactie.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:58 schreef pekel het volgende:
Toeval zeker, dat buitenlanders heel Nederland onveilig maken?
Wat boeit het nou of het een jongen of een meisje is?! Op deze manier worden alle jongens gestigmatiseerd!
quote:Jij vindt het dus begrijpelijk dat leraren worden doodgeschoten, omdat wij negatief over ze praten? En waarom denk je dat er negatief over ze gepraat wordt?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:57 schreef luisje het volgende:[..]
vind je het gek dat allochtonen de meeste 'rotzooi' verspreiden als wij zo negatief blijven praten..
Wil niet al te negatief zijn maar het zou mij verbazen als hij dat weet te overleven.
Net op het 3FM nieuws zo'n domme leerling, " ja hij is doodgeschoten onee neergeschoten haha. "
quote:Hoe durf je het daar nog op te gooien!? 30 jaar geleden leefden ook mensen onder erbarmelijke leefomstandigheden. Toen gebeurden dit soort dingen niet.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:02 schreef Meh7 het volgende:[..]
Waarom de onderscheid allochtoon/autochtoon dan? Ipv leef omstandigheden/opleiding of wat dan ook?
Autochtonen plegen dit soort misdaden ook niet of nauwelijks, hoewel er genoeg zijn die ook laag opgeleid zijn en gewoonweg arm zijn.
quote:Niet meer kijken naar afkomst en gewoon als nederlander berechten, onderkennen dat het mischien iets te maken kan hebben met de Marrokaanse cultuur, maar niets met ras.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:59 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
In de genen? Beweer ik dat ergens? Misschien dat jij me kunt vertellen waar het dan wel in zit?? Ik sta open voor elke suggestie.
Dialoog openen met de Marrokaanse gemeenschap in Nederland over de statistieken.
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
quote:Wel weer een harde feit.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Awardwinnende uitspraak, wat een kortzichtige reactie.
quote:Wacht maar tot Zeeland ook ingenomen wordt.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Awardwinnende uitspraak, wat een kortzichtige reactie.
quote:voor zover ik weet was het er maar 1
Op dinsdag 13 januari 2004 18:08 schreef Xrenity het volgende:
Afmaken die gasten, niet normaal meer :x
quote:Je wilt beweren dat alle soorten allochtonen voor problemen zorgen?
Op dinsdag 13 januari 2004 18:00 schreef pekel het volgende:[..]
Nee, het is een harde feit + maatregel.
quote:true, maar ik bedoel gasten die zulk soort misdaden plegen.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:09 schreef raistlin6 het volgende:[..]
voor zover ik weet was het er maar 1
quote:Overduidelijk! Hoe stel je je dat precies voor? Met een klaslokaal vol allochtonen gaan zitten vertellen dat wij liever niet meer hebben dat hun kinderen leraren door de kop schieten?
Op dinsdag 13 januari 2004 18:08 schreef BloodRayne het volgende:[..]
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTEN
VOORLICHTENVOORLICHTEN
Ik hoop dat ik zo duidelijk ben.
Ik zou wel even een kogelvrij vest aantrekken en een helm opzetten voordat je gaat beginnen met je voorlichting.
quote:helaas voor jou is het geen feit dat heel Nederland onveilig is, dat het alleen door allochtonen komt. Enige nuance is helemaal niet verkeerd zo af en toe, maar ga vooral door met het verkondigen van je "feiten", mijn zege heb je
Op dinsdag 13 januari 2004 18:08 schreef pekel het volgende:Wel weer een harde feit.
Jammer dat sommigen niet de feiten durfen te onderstrepen.
quote:oh ok
Op dinsdag 13 januari 2004 18:10 schreef Xrenity het volgende:[..]
true, maar ik bedoel gasten die zulk soort misdaden plegen.
quote:Lees een paar posts van mij hierboven.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:09 schreef nikk het volgende:[..]
Je wilt beweren dat alle soorten allochtonen voor problemen zorgen?
quote:Ik gaf slechts een voorbeeld. En er komt nog bij kijken dat allochtonen en autochtonen anders worden gezien in de samenleving. En dat allochtonen zich vaker gediscrimineerd voelen en worden. Misschien speelde dat toch ook een rol? Maar ja, afwachten waarom het gebeurd was.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:07 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Hoe durf je het daar nog op te gooien!? 30 jaar geleden leefden ook mensen onder erbarmelijke leefomstandigheden. Toen gebeurden dit soort dingen niet.
Autochtonen plegen dit soort misdaden ook niet of nauwelijks, hoewel er genoeg zijn die ook laag opgeleid zijn en gewoonweg arm zijn.
Maar zijn het in Amerika ook de Marokkanen?(Turken)
quote:Nee, stuur jij Murat maar een bloemetje.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:08 schreef Avani het volgende:
Het was een allochtoon ja, maar moeten we daarom maar gelijk weer negatief over allochtonen praten. Doe wat je niet laten kan, maar ik doe daar gewoon niet aan mee.
[Dit bericht is gewijzigd door raregek op 13-01-2004 18:13]
quote:maak je nou toch niet zo druk om de turken en hun aanzien in nederland. dat zit best wel goed hoor. als je een vergelijking zou kunnen maken. dan zijn de marokkanen de gele spaanse pepers en jullie de milde groene. nederlanders zijn meer asperges. tsja en dat daar een bepaald temperament bij hoort is logisch, maar niet onafkeurbaar.
Op dinsdag 13 januari 2004 17:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je begrijpt mijn punt niet. Mij stoort het dat Turken altijd in het rijtje marokkanen en antillianen worden geplaatst. Natuurlijk weet ik ook dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn, dat ontkent niemand.
Als we uitgaan van 2000, dan zie ik in aflopende volgorde:
Antillianen 7,9
Somaliërs 6,1
Marokkanen 4,6
Joegoslaven 4,2
Ethiopiërs 4,1
Surinamers 3,9
Irakezen 3,7
Ghanezen 3,4
Turken 2,4
Nederlanders 0,9De Turken komen er imo behoorlijk goed uit, aangezien er in het verhaal geen onderscheid is gemaakt tussen Turken en koerdische Turken. Het bovenstaande schets zo'n beetje mijn verhaal. Als er iets gebeurt, dan is het "het zullen wel die Turken/marokkanen zijn geweest" Terwijl de cijfers een heel ander beeld laten zien. Kun jij dat verklaren dan?
quote:Tja, waarom dan alleen de criminele allochtonen harder aanpakken? Waarom niet gewoon alle criminelen harder aanpakken? Daarnaast, als je je al op een specifieke groep wil richten dan kun je dat het beste doen op Marokanen, Antillianen en Somaliers. Je moet de probleemgroepen aanpakken, niet alle groepen.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:05 schreef pekel het volgende:[..]
Je weet best dat we hierin alleen de allochtonen met een strafblad/bekend staan bij de politie o.i.d. hier mee bedoelen.
Alleen is er voor bovenstaand NOG geen woord..
Iets van diefotoon zal leuk klinken..
quote:Zou goed kunnen dat ze dat voelen. Misschien moeten ze eens ophouden met dat criminele gedrag. Wellicht dat de discriminatie dan ook afneemt?
Op dinsdag 13 januari 2004 18:11 schreef Meh7 het volgende:[..]
Ik gaf slechts een voorbeeld. En er komt nog bij kijken dat allochtonen en autochtonen anders worden gezien in de samenleving. En dat allochtonen zich vaker gediscrimineerd voelen en worden. Misschien speelde dat toch ook een rol? Maar ja, afwachten waarom het gebeurd was.
quote:dat je daar serieus op in gaat geeft natuurlijk wel een beetje aan dat je vrij jong bent. maar dat geeft niet, een beetje ongenuanceerdheid geeft een leuke smaak aan deze discussie
Op dinsdag 13 januari 2004 18:08 schreef Avani het volgende:
Het maakt mij niet uit dat sommige mensen denken dat ik, omdat ik 16 ben niet aan een discussie mee kan doen. Ik ben oud genoeg om een mening te vormen en die laat ik dan ook horen ook. Ik zal niet ontkennen dat er niet vaker incidenten zijn geweest met allochtonen, ik probeer ook niet intelligent over te komen door te zeggen dat ik geen racist ben. Het was een allochtoon ja, maar moeten we daarom maar gelijk weer negatief over allochtonen praten. Doe wat je niet laten kan, maar ik doe daar gewoon niet aan mee.
quote:Pleur toch op met je oeverloze kritiek. Ik zie hier niemand allochtonen bashen. Het is toch verdomme zo dat het WEER een allochtoon is, of niet soms?
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef Posdnous het volgende:
Of hoe een tragische gebeurtenis een kansloos allochtonen bashtopic wordt.....
quote:Ja of wellicht als men stopt met alle allochtonen over een kam te scheren minder allochtonen zulk gedrag gaan vertonen?
Op dinsdag 13 januari 2004 18:15 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Zou goed kunnen dat ze dat voelen. Misschien moeten ze eens ophouden met dat criminele gedrag. Wellicht dat de discriminatie dan ook afneemt?
quote:Wat een sneue reactie. Alsof er iemand in dit topic bewondering voor de dader uitspreekt.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:12 schreef raregek het volgende:[..]
Nee, stuur jij Murat maar een bloemetje.
quote:Hier sluit ik me bij aan.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:14 schreef nikk het volgende:[..]
Tja, waarom dan alleen de criminele allochtonen harder aanpakken? Waarom niet gewoon alle criminelen harder aanpakken? Daarnaast, als je je al op een specifieke groep wil richten dan kun je dat het beste doen op Marokanen, Antillianen en Somaliers. Je moet de probleemgroepen aanpakken, niet alle groepen.
quote:Nee, daarom gaan er eerst twee topics over: 'het zal vast wel een allochtoon zijn' en daarna twee over 'zie je wel, het was er weer zo eentje'.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:16 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Pleur toch op met je oeverloze kritiek. Ik zie hier niemand allochtonen bashen. Het is toch verdomme zo dat het WEER een allochtoon is, of niet soms?
Ik heb hier niemand gezien die zegt dat ALLE allochtonen slecht zijn.
quote:Het is pas sneu om te denken dat het net zo goed een Nederlander had kunnen zijn.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:17 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat een sneue reactie. Alsof er iemand in dit topic bewondering voor de dader uitspreekt.
quote:Volgens mij zijn de allochtonen hier te gast, dus het lijkt me een goed plan dat ZIJ het initiatief nemen om zelf in een beter daglicht te komen staan.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:16 schreef Meh7 het volgende:[..]
Ja of wellicht als men stopt met alle allochtonen over een kam te scheren minder allochtonen zulk gedrag gaan vertonen?
quote:Oehhh wat een fout, ONTZETTEND veel allochtonen zijn crimineel.. das dat wilt zeggen ongeveer 40% ofzo(?) van de allochtonen zijn crimineel?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:58 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Stel je niet zo aan. Kunnen jullie nu niets anders dan "racisme racisme" roepen??
Hij constateert feiten. Hij beweert nergens dat ALLE allochtonen crimineel zijn. Het is echter wel een FEIT dat relatief ontzettend veel allochtonen crimineel zijn.
Nee jongen, veel criminelen zijn allochtoon.. dat is heeel wat anders.
Lees het nog eens over en kijk watvoor verschil het maakt die twee woorden te verdraaien.
quote:wordt eens volwassen ofzo
Op dinsdag 13 januari 2004 18:18 schreef raregek het volgende:[..]
Het is pas sneu om te denken dat het net zo goed een Nederlander had kunnen zijn.
quote:Inderdaad. Het zijn meestal de Marokkanen, dus laten we in plaats van allochtonen het gewoon over criminele Marokkanen hebben.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:16 schreef Meh7 het volgende:[..]
Ja of wellicht als men stopt met alle allochtonen over een kam te scheren minder allochtonen zulk gedrag gaan vertonen?
quote:hier los je toch ook geen fok mee op. het leeft blijkbaar en er moet iets aan gedaan worden vanuit de achterban anders gaan er nog vreemde dingen gebeuren ben ik bang.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:18 schreef Posdnous het volgende:[..]
Nee, daarom gaan er eerst twee topics over: 'het zal vast wel een allochtoon zijn' en daarna twee over 'zie je wel, het was er weer zo eentje'.
quote:Wat kunnen ZIJ er dan aan doen als zo'n mafkees opeens iemand neer gaat schieten ?
Op dinsdag 13 januari 2004 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Volgens mij zijn de allochtonen hier te gast, dus het lijkt me een goed plan dat ZIJ het initiatief nemen om zelf in een beter daglicht te komen staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |