abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16225685
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:12 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Hoofddoeken gewoon verbieden. De islam moet in NL op iedere mogelijke manier tegengewerkt worden.

.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:15:53 #52
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16225739
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:14 schreef schatje het volgende:

[..]

.

Jouw mening hieromtrent boeit me geen klote. Na dat voorval van vandaag is de grens bereikt. Klaar. Afgelopen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16225845
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Jouw mening hieromtrent boeit me geen klote. Na dat voorval van vandaag is de grens bereikt. Klaar. Afgelopen.

Reageer het maar weer op mij af.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:28:22 #54
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16226128
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:18 schreef schatje het volgende:

[..]

Reageer het maar weer op mij af.

Lul niet.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16226160
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:28 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Lul niet.

Het is goed met je Raymond. Ik heb hier verder geen zin in.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:30:35 #56
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_16226191
Ik snap bepaalde mensen echt niet. Mensen zeuren over die behaarde vrouwen met snorren en zo.. doen ze een hoofddoek om is het weer niet goed.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:32:40 #57
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16226249
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is goed met je Raymond. Ik heb hier verder geen zin in.

Ik ook TOTAAL niet.
pi_16226292
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:32 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ik ook TOTAAL niet.

Zeik dan niet zo. Gadverdamme.

En nu weer ontopic.

dinsdag 13 januari 2004 @ 17:37:46 #59
80328 BFSkinner
give me childeren
pi_16226418
Mensen bemoei je toch niet zo met de lifestyle van anderen.

Die eeuwige bemoeizucht van nederlanders dient op elke manier tegengewerkt te worden

-Shrink-
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:08:24 #60
3542 Gia
User under construction
pi_16230917
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:37 schreef BFSkinner het volgende:
Mensen bemoei je toch niet zo met de lifestyle van anderen.

Die eeuwige bemoeizucht van nederlanders dient op elke manier tegengewerkt te worden

Moet een school ook niet zeiken als een jongen met een petje op naar school komt. Of met een muts op in de klas zit.

Maar meestal moet die dan wel af. Terwijl hoofddoekjes op mogen blijven. Dat is discriminatie om geloofsredenen, positieve discriminatie weliswaar, maar toch.

Gelijkheid moet er zijn, dan hoor je mij niet meer zeuren.

Van mij mag een school hoofdbedekking toestaan, maar dan alle hoofdbedekking. Ze mogen het ook verbieden, maar dan alweer alle hoofdbedekking verbieden.

pi_16245627
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:15 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ik zie de link niet zo, maar ik ben dan ook niet paranoïde en xenofoob denk ik.
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:40:02 #62
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16247757
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zie de link niet zo, maar ik ben dan ook niet paranoïde en xenofoob denk ik.

Nee, jij niet.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Btw. het zou me niet eens verbazen als het zou gaan om een koerdische Turk. Sommige van hen zijn meestal nog wel zo achterlijk.
pi_16247986
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:40 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Nee, jij niet.
[..]

Met als subtiel verschil dat ik het niet neerzet als zijnde een feit. Maar de toekomst zal uitwijzen of ik gelijk heb of niet. Jouw bewering is bij voorbaat al BS.
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:48:19 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_16248002
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:02 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Geheel vrijwillig gaan alle 7 jarigen in Staphorst 3 keer op zondag naar de kerk. Want stel je voor dat ze van het goede pad afraken.

En daar worden hoofddoekjes ook nog wel gedragen:

woensdag 14 januari 2004 @ 11:56:51 #65
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16248236
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Met als subtiel verschil dat ik het niet neerzet als zijnde een feit. Maar de toekomst zal uitwijzen of ik gelijk heb of niet. Jouw bewering is bij voorbaat al BS.

. .

Hy-po-criet.

Je bent net zo erg, alleen kanker jij op andere groepen. In jouw geval Koerden en Marokkanen.

pi_16248439
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:56 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

. .

Hy-po-criet.

Je bent net zo erg, alleen kanker jij op andere groepen. In jouw geval Koerden en Marokkanen.

Als dat jouw dag goedmaakt.
  Moderator woensdag 14 januari 2004 @ 12:43:30 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_16249403
het kan me nog steeds geen donder schelen.

als hoofddeksels afmoeten, dan moeten ze af en als ze op mogen dan mag je het zelf weten. Alleen ambtenaren moeten ze echt afzetten imo want mij is altijd geleerd dat het een teken van respect is om je hoofddeksel af te zetten en door mensen wiens loon van mijn belastingen betaald wordt wens ik graag gerespecteerd worden

onder het mom van de teruggang naar normen en waarden mag het op openbare scholen ook af van mij maar verder kan het me niet schelen en de islam hoeft al helemaal niet op alle mogenlijke manieren tegen gewerkt te worden ... ik ben trots op onze vrijheid van godsdienst in dit land

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:21:30 #68
3542 Gia
User under construction
pi_16252225
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:43 schreef sp3c het volgende:
de islam hoeft al helemaal niet op alle mogenlijke manieren tegen gewerkt te worden ... ik ben trots op onze vrijheid van godsdienst in dit land
Vind ik ook. Ik vind een hoofddoekjesverbod dan ook geen tegenwerken van de Islam.

Als je een uniform in zou voeren met korte rokjes en dat op zou dringen aan moslimmeisjes, dan ben je wel fout bezig. Want zelfs voor veel Nederlanders is een te kort rokje niet zedig genoeg.

Het gaat dus om de normen en waarden en het feit dat regels voor iedereen gelden. In het geval van de uniformen zouden er rokjes kunnen komen van verschillende lengte, probleem opgelost. In het geval van de hoofddoekjes is het probleem alleen opgelost als er een uitzondering gemaakt wordt om geloofsredenen. En dat mag niet. Maar daarmee belemmer je ze niet in hun geloof. Want ze zeggen zelf dat ze zonder hoofddoekje nog steeds hetzelfde geloven. En aangezien er zat gelovige moslima's zijn zonder hoofddoekje, is er geen enkele reden om je niet aan de regels te houden.

Dus zoals gezegd: Als het mag, mag het, maar dan petjes ook. Als het niet mag, mag het niet en dan niet verder zeiken.

pi_16252923
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik vind een hoofddoekjesverbod dan ook geen tegenwerken van de Islam.

Als je een uniform in zou voeren met korte rokjes en dat op zou dringen aan moslimmeisjes, dan ben je wel fout bezig. Want zelfs voor veel Nederlanders is een te kort rokje niet zedig genoeg.

Het gaat dus om de normen en waarden en het feit dat regels voor iedereen gelden. In het geval van de uniformen zouden er rokjes kunnen komen van verschillende lengte, probleem opgelost. In het geval van de hoofddoekjes is het probleem alleen opgelost als er een uitzondering gemaakt wordt om geloofsredenen. En dat mag niet. Maar daarmee belemmer je ze niet in hun geloof. Want ze zeggen zelf dat ze zonder hoofddoekje nog steeds hetzelfde geloven. En aangezien er zat gelovige moslima's zijn zonder hoofddoekje, is er geen enkele reden om je niet aan de regels te houden.

Dus zoals gezegd: Als het mag, mag het, maar dan petjes ook. Als het niet mag, mag het niet en dan niet verder zeiken.

De moslima's zonder hoofddoek waar jij het over hebt, weten dondersgoed dat ze eigelijk een zonde begaan als ze geen hoofddoek dragen. Overigens belemmer je mensen wél in hun geloof als je ze verplicht hun hoofddoek af te doen. Als er een wet komt in NL die ze dat wel verplicht en ze hebben geen andere keus, dan mogen ze het afdoen, maar de zonde komt op naam van diegenen die de wet aannemen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:46:44 #70
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16252946
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De moslima's zonder hoofddoek waar jij het over hebt, weten dondersgoed dat ze eigelijk een zonde begaan als ze geen hoofddoek dragen. Overigens belemmer je mensen wél in hun geloof als je ze verplicht hun hoofddoek af te doen. Als er een wet komt in NL die ze dat wel verplicht en ze hebben geen andere keus, dan mogen ze het afdoen, maar de zonde komt op naam van diegenen die de wet aannemen.

De Nle wet heeft geen klote te maken met die zonde van die nepreligie. Klaar. Dit is geen islamitisch land. Leer ermee te leven of ga weg.
pi_16253230
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:46 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

De Nle wet heeft geen klote te maken met die zonde van die nepreligie. Klaar. Dit is geen islamitisch land. Leer ermee te leven of ga weg.

Heb je je pilletjes voor vandaag al gehad? Doe even rustig. Niemand dringt iemand iets op.
  woensdag 14 januari 2004 @ 15:23:52 #72
3542 Gia
User under construction
pi_16253989
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
maar de zonde komt op naam van diegenen die de wet aannemen.
Goh, ja, dat zullen ze erg vinden! Denk ik!
pi_16254269
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, ja, dat zullen ze erg vinden! Denk ik!

Dan vinden ze het niet erg. Boeit niet zo. Moslims hebben zich in eerste instantie aan de wetten van het land te houden, dan pas aan bepaalde islamitische eisen. De 5 hoofdregels uitgezonderd natuurlijk, maar daar hoort de hoofddoek niet bij en de 5 botsen ook op geen enkele manier met wat voor wet in NL dan ook.
  woensdag 14 januari 2004 @ 15:56:02 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16255199
Dit is een ingewikkelde kwestie.

Aan de ene kant is het natuurlijk een 'uiting van het geloof'. Dat moet kunnen.
Hoewel ik ook wel weer snap dat sommige scholen het dragen van een hoofddoekje verbieden.
(Burka's mogen wat mij betreft helemaal verboden worden. De dame is gewoonweg niet te herkennen. Er is een grens)

Aan de andere kant is het bijv. wel zo dat er van ons verwacht wordt dat we ons aanpassen aan een ander land als we daar bijv. op vakantie zijn. Mag je daar ergens niet in een korte rok of met onbedekte armen/benen naar binnen, dan doen de meeste mensen niet moeilijk en doen wat er verlangd wordt en kopen dus geschikte kleding.
Maar ik verbaas me er soms over dat het andersom niet hetzelfde gaat.

Als hier iets verboden is (bijv. het dragen van een hoofddoekje op school) dan gaan sommigen ontzettend moeilijk doen en maken hele drama's. Terwijl wij (wij = mijn familie/vriendenkring) ons wél aan de kledingvoorschriften van de (vooral buitenlandse) kerken/moskeeën houden, en ons dus aanpassen.

Ik wil niet lullig doen, maar ieder land/regio en iedere vorm van geloof heeft zijn eigen regels. Met een beetje aanpassen van beide kanten, hoeft er helemaal geen groot probleem te zijn.

(Un)masking for the greater good.
pi_16255441
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:56 schreef Natalie het volgende:
Dit is een ingewikkelde kwestie.

Aan de ene kant is het natuurlijk een 'uiting van het geloof'. Dat moet kunnen.
Hoewel ik ook wel weer snap dat sommige scholen het dragen van een hoofddoekje verbieden.
(Burka's mogen wat mij betreft helemaal verboden worden. De dame is gewoonweg niet te herkennen. Er is een grens)

Aan de andere kant is het bijv. wel zo dat er van ons verwacht wordt dat we ons aanpassen aan een ander land als we daar bijv. op vakantie zijn. Mag je daar ergens niet in een korte rok of met onbedekte armen/benen naar binnen, dan doen de meeste mensen niet moeilijk en doen wat er verlangd wordt en kopen dus geschikte kleding.
Maar ik verbaas me er soms over dat het andersom niet hetzelfde gaat.

Als hier iets verboden is (bijv. het dragen van een hoofddoekje op school) dan gaan sommigen ontzettend moeilijk doen en maken hele drama's. Terwijl wij (wij = mijn familie/vriendenkring) ons wél aan de kledingvoorschriften van de (vooral buitenlandse) kerken/moskeeën houden, en ons dus aanpassen.

Ik wil niet lullig doen, maar ieder land/regio en iedere vorm van geloof heeft zijn eigen regels. Met een beetje aanpassen van beide kanten, hoeft er helemaal geen groot probleem te zijn.

Je vergelijkt nu een moslim op school met een toerist in een moskee. Dat is natuurlijk appels met peren vergelijken.

Als je nu een moslim op school in NL vergelijkt met een toerist in de stad op zoek naar een soeveniertje of een stuk sieraad, dan kun je van een goed vergelijk spreken. Of als je een toerist in een moskee vergelijkt met een moslim die een kerk bezoekt. Deze zal zich ook aanpassen aan welke regel dan ook geldt in die kerk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')