abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16211817
uiten!!?!

klote-justitie

quote:
71-jarige invalide in cel na doden crimineel
Gepost door Rob (R@b) - dinsdag 13 januari 2004 @ 09:41 - Bron: De Telegraaf
De invalide garagehouder Cees Gardien (71) uit Leidschendam is door justitie in de cel gezet, omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten. De garagehouder, die eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken, wordt beticht van doodslag.

Op 15 december in de vroege ochtend werd Gardien, toen hij de Telegraaf uit de brievenbus haalde, in het pikkedonker plotsklaps omringd door vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen. "Ze schreeuwden: 'Dit is een overval!' Ik probeerde weg te komen, maar verstapte me. Omdat ik doodsbenauwd was, haalde ik in een flits de trekker over. Ik zag de overvallers wegrennen en ben mijn zaak binnengestrompeld. Ik heb snel de rolluiken laten zakken, want ik was verschrikkelijk bang." De enige kogel die Gardien afvuurde, raakte Yuruyucu in de rechterzij.

De advocaat van de garagehouder is woedend over de detentie van zijn cliënt. "Het gaat om een zieke man op leeftijd die allerlei ellende achter de rug heeft en in grote angst leeft. Hij werd plotseling omringd door vijf zeer gewelddadige kerels en had geen alternatief. Mijn cliënt heeft gehandeld uit noodweer en heeft voorkomen dat de criminelen zijn zieke vrouw kwaad konden doen. Cees Gardien dient gewoon vrij te komen", zo stelt de raadsman.

Gardien beweegt zich vanwege zijn ziekte vrijwel uitsluitend in een rolstoel. Hij lijdt aan keelkanker en suikerziekte. Het OM in Den Haag wil alleen kwijt dat het de betrokkenheid van Gardien bij de schietpartij onderzoekt. Verder wil justitie niets zeggen. Twee van de overvallers zijn overigens ook gearresteerd.

Hoe is het mogelijk dat zo'n man wordt opgesloten!!?
niet te geloven...
pi_16211837
niet te geloven... niet te geloven...
pi_16211859
eeuh.. deze zieke oude man.. heeft altijd een pistool bij zich?
edit: en hij zit normaal in een rolstoel maar nu toevallig niet.. beetje vaag..
edit: hoe kan een schot in je zij fataal worden?

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het niet krom vindt dat ie nu in de cel zit.. vind het een beetje overdreven eerlijk gezegd..

[Dit bericht is gewijzigd door Volano op 13-01-2004 09:52]

verlangen voorbij vanitas
pi_16211872
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:48 schreef realist_ik het volgende:
Hoe is het mogelijk dat zo'n man wordt opgesloten!!?
omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten.

Niet zo raar toch? Ook al is het een bejaarde, een moord moet bestraft worden. En dat zijn garage een keer overvallen is is kut ofzo, maar als mijn fiets 100 keer gejat is mag ik ook niet iemand vermoorden.

Ik vind het goed zo, geen uitzondering voor zieken en zwakken, iemand vermoorden is fout en moet afgestraft worden.

pi_16211880
Deze man verdient een lintje

Wat een held

pi_16211891
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:50 schreef Volano het volgende:
gelukkig wel...
heeft ie tenminste één van die honden af kunnen maken...
jammer dat de rest is kunnen vluchten...

stelletje laffe klootzakken...
met messen en vuurwapens een invalide bejaarde overvallen...
dan heb je imho geen enkel recht meer... op niks... geen leven... geen rechtzaak... niks.

pi_16211921
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:52 schreef realist_ik het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op dinsdag 13 januari 2004 09:50 schreef Volano het volgende:
eeuh.. deze zieke oude man.. heeft altijd een pistool bij zich?<hr></blockquote>gelukkig wel...

dan heb je imho geen enkel recht meer... op niks... geen leven... geen rechtzaak... niks.

Hij zal nu wel in voorarrest zitten.. verder vind ik nog steeds dat het niet moet kunnen dat iedereen een vuurwapen bij zich heeft...
verlangen voorbij vanitas
pi_16211937
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:48 schreef realist_ik het volgende:
Hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten. Op 15 december in de vroege ochtend werd Gardien, toen hij de Telegraaf uit de brievenbus haalde, in het pikkedonker plotsklaps omringd door vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen. "Ze schreeuwden: 'Dit is een overval!' Ik probeerde weg te komen, maar verstapte me. Omdat ik doodsbenauwd was, haalde ik in een flits de trekker over.
Hij verdient een Koninklijke Onderscheiding
pi_16211939
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:51 schreef Stranger het volgende:

[..]
Niet zo raar toch? Ook al is het een bejaarde, een moord moet bestraft worden. En dat zijn garage een keer overvallen is is kut ofzo, maar als mijn fiets 100 keer gejat is mag ik ook niet iemand vermoorden.

Ik vind het goed zo, geen uitzondering voor zieken en zwakken, iemand vermoorden is fout en moet afgestraft worden.

Volgens ons wetboek is wat die oude man gedaan heeft niet eens strafbaar. Het gaat hier niet om moord maar om noodweer.

Moord is idd zo en zo strafbaar voor iedereen, maar het gaat hier niet om moord.

"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered"
pi_16211947
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:54 schreef Volano het volgende:

[..]

Hij zal nu wel in voorarrest zitten.. verder vind ik nog steeds dat het niet moet kunnen dat iedereen een vuurwapen bij zich heeft...

Nee, het is beter dat de brave burger zich niet kan verweren tegen zwaar bewapende criminelen.
pi_16211959
quote:

[..]

omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten.

't is geen moord, want niet met voorbedachte rade

vind ook dat dit goed onderzocht moet worden, imho is 't niet normaal als je een pistool bij je hebt als je de telegraaf uit de bus gaat halen...hoewel wel enigzins begrijpelijk als je al zo vaak slachtoffer van criminaliteit geworden bent

pi_16211962
Dit is fucking belachelijk, die illegale gast hoorde niet eens in Nederland te zijn. En verder waren die 5 overvallers ook gewapend, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.

MAAR DAT KAN NIET HE! WANT DE DADERS GAAN TOCH WEL VRIJUIT.

hoppa

pi_16211967
Boeiend..zijn verdiende loon
pi_16211969
in geval van vuurwapenbezit en doodslag mag je best even in voorarrest zitten, dat weet je als je die wapens bij je gaat dragen... ik vind alleen niet dat ie gevangisstraf moet krijgen
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_16211987
quote:

[..]

Hoe durf je spreken van moord!!?!!

als je wordt overvallen door 5 gemaskerde en gewapende mannen, en je schiet één van die honden neer (dood), kan er NOOIT sprake zijn van moord...

jij vond het zeker ook terecht dat die nederlandse militair zonder onderzoek meteen werd beschuldigd van moord en werd opgesloten??

pi_16212001
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:55 schreef Oppersmurf het volgende:

[..]

Hij verdient een Koninklijke Onderscheiding

Inderdaad

Al had hij ze eigenlijk alle 5 af moeten schieten!

pi_16212029
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:58 schreef realist_ik het volgende:

[..]

als je wordt overvallen door 5 gemaskerde en gewapende mannen, en je schiet één van die honden neer (dood), kan er NOOIT sprake zijn van moord...

jij vond het zeker ook terecht dat die nederlandse militair zonder onderzoek meteen werd beschuldigd van moord en werd opgesloten??

Ja, gedood dan, jezus, even niet woordneuken zeg.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:00:27 #18
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16212038
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:56 schreef Reticulin het volgende:

[..]

't is geen moord, want niet met voorbedachte rade

vind ook dat dit goed onderzocht moet worden, imho is 't niet normaal als je een pistool bij je hebt als je de telegraaf uit de bus gaat halen...hoewel wel enigzins begrijpelijk als je al zo vaak slachtoffer van criminaliteit geworden bent

heb ik gister nog uitleg van gekregen, je mag je pistool en munitie niet bij elkaar leggen, dus deze man heeft tijd gehad om zij pistool te laden, en dodelijk af te vuren.. dus wel met voorberachte rade dus wel moord...
pi_16212043
quote:
omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten
Tja dat is het risico van het vak!
Dan had hij maar geen crimineel moeten worden

Natuurlijk moet je niet zomaar iemand doodschieten, maar dit was zelfverdediging!

pi_16212046
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:52 schreef realist_ik het volgende:

[..]

gelukkig wel...

Zeer domme reactie van jou hoor...

Een gewapende overval is vrijwel altijd laf, of een gezonde en sterke man van 30 word overvallen, of een ouwe dame van 80 jaar...

pi_16212064
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:58 schreef realist_ik het volgende:

Tis wel doodslag, en ook al heeft ie zo'n rat uit de weg geruimd, je kan iemand die een ander doodschiet niet zomaar laten lopen tot het onderzoek voorbij is
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:02:35 #22
45511 TimmyAsd
pi_16212087
quote:

pi_16212164
Nederland is gewoon een kutland, klaar.
pi_16212165
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef yup het volgende:

[..]

Zeer domme reactie van jou hoor...

Een gewapende overval is vrijwel altijd laf, of een gezonde en sterke man van 30 word overvallen, of een ouwe dame van 80 jaar...

Het een is wat laffer dan het ander he.
pi_16212170
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

heb ik gister nog uitleg van gekregen, je mag je pistool en munitie niet bij elkaar leggen, dus deze man heeft tijd gehad om zij pistool te laden, en dodelijk af te vuren.. dus wel met voorberachte rade dus wel moord...

dus als je een geladen pistool bij je hebt dan wordt er niet meer gekeken naar de omstandigheden? denk niet dat die man tijdens de overval nog ff gauw z'n pistool geladen heeft en dan nog zou je 't als noodweer kunnen zien, om z'n vrouw te beschermen...moord is volgens mij alleen als je 't echt planned ofzo
pi_16212185
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ja, gedood dan, jezus, even niet woordneuken zeg.

woordneuken?

ik denk dat er wel een fundamenteel verschil is, niet?

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:07:55 #27
45511 TimmyAsd
pi_16212197
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:06 schreef NullPointer het volgende:
Nederland is gewoon een kutland, klaar.
nah ik woon eigenlijk wel lekker hier.. waar zou je naartoe willen gaan.. naar andere landen waar het nog crimineler is? of naar andere landen waar meer natuurgeweld is? zeg het maar hoor...

en mensen die zeggen dat die 71jarige man een lintje verdiend (FP) denken ook nie helder na...

FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2004 @ 10:08:08 #28
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_16212201
quote:
edit: en hij zit normaal in een rolstoel maar nu toevallig niet.. beetje vaag..
edit: hoe kan een schot in je zij fataal worden?
* Als je meerdere keren bent overvallen, wil je jezelf kunnen verdedigen
* Hij zit meestal in een rolstoel, maar kleine stapjes lopen zou eventueel kunnen, toch?
* Een of meerdere gescheurde (slag)aders in je buik of een opengereten maag vind je lichaam niet zo prettig hoor!

Verder is dit gewoon noodweer

pi_16212213
Hmm ja, heel zielig maar het mag niet.

Ik zou zeggen: veroordelen en weer vrijlaten omdat hij toch een zielige, oude man is.

Mja
pi_16212220
Zaten er geen vijf kogels in dat pistool!?

Wat ben ik toch weer trots op mijn landje als het aankomt op het rechtsysteem.

quote:
hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu
waarom loopt zo iemand dan rond op vrije voeten? Of lees ik het verkeerd....
pi_16212227
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:07 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

nah ik woon eigenlijk wel lekker hier.. waar zou je naartoe willen gaan.. naar andere landen waar het nog crimineler is? of naar andere landen waar meer natuurgeweld is? zeg het maar hoor...

en mensen die zeggen dat die 71jarige man een lintje verdiend (FP) denken ook nie helder na...

Genoeg landen waar het minder crimineel is hoor.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:09:50 #32
45511 TimmyAsd
pi_16212241
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:06 schreef Reticulin het volgende:

[..]

dus als je een geladen pistool bij je hebt dan wordt er niet meer gekeken naar de omstandigheden? denk niet dat die man tijdens de overval nog ff gauw z'n pistool geladen heeft en dan nog zou je 't als noodweer kunnen zien, om z'n vrouw te beschermen...moord is volgens mij alleen als je 't echt planned ofzo

het mag gewoon niet, en als hij nog tijd heeft om zijn pistool te laden, en hem af te vuren, issie gewoon fout bezig.. Hij was dan al geladen, wat helemaal niet mag...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:09:55 #33
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16212244
Die man is een held! Beter de boef dood dan het slachtoffer.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:10:36 #34
45511 TimmyAsd
pi_16212260
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:09 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Genoeg landen waar het minder crimineel is hoor.

ja, scandinavie... ik zou zeggen, ga er lekker naartoe
  FOK!fotograaf dinsdag 13 januari 2004 @ 10:10:51 #35
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_16212269
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:08 schreef TAmaru het volgende:
Hmm ja, heel zielig maar het mag niet.
Iemand overvallen mag ook niet, maar van het slachtoffer een dader maken wel? Als je in doodsangst bent, mag je je verweren
pi_16212270
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:08 schreef Smeich het volgende:
waarom loopt zo iemand dan rond op vrije voeten? Of lees ik het verkeerd....
cellentekort hé...

maar wel plaats om iemand, die zichzelf en zijn bejaarde echtgenote wil beschermen tegen 5 gewetenloze klootzakken, op te sluiten...

pi_16212273
hulde aan de invalide garagehouder! een standbeeld moet er voor hem komen, dat die turk dood is zal hem trouwens wel leren
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:11:10 #38
45511 TimmyAsd
pi_16212282
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:09 schreef Dr_Crouton het volgende:
Die man is een held! Beter de boef dood dan het slachtoffer.
beter niemand dood.. tis idd eigen schuld, maar dan nog had ik beter niemand dood gezien...
pi_16212291
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:11 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

beter niemand dood.. tis idd eigen schuld, maar dan nog had ik beter niemand dood gezien...

Een illegale Turkse crimineel die de pijp uit is..ik slaap er geen minuutje minder om hoor.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:11:48 #40
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_16212300
Hij hoord gewoon gestraft te worden omdat ie de wet heeft overtreden. Als iedereen wil dat mensen eigen rechter gaan spelen kunnen we net zo goed terug naar de tijd van de holbewoners. We hebben niet voor niets wetten. En ze zijn misschien wel klote maar dat wil niet zeggen dat je iemand dood kan schieten en vrijuit moet gaan.

Gewoon 15 jaar de bak ingooien netzoals we met elke moordenaar willen.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_16212305
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:10 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ja, scandinavie... ik zou zeggen, ga er lekker naartoe

Nog wel meer landen ook hoor
pi_16212325
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:09 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

het mag gewoon niet, en als hij nog tijd heeft om zijn pistool te laden, en hem af te vuren, issie gewoon fout bezig.. Hij was dan al geladen, wat helemaal niet mag...

zo ver was ik ook wel ben 't ook compleet met je eens dat dat fout is (zei ik ook al, hoewel ik er wel enigszins begrip voor op kan brengen dat zo iemand daartoe overgaat als je al 3 keer overvallen bent...maar begrip opbrengen is iets anders dan goedkeuren)

maar dat maakt 't nog geen moord, eerder doodslag, wat geloof ik ook fout is

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:13:00 #43
45511 TimmyAsd
pi_16212334
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:11 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Een illegale Turkse crimineel die de pijp uit is..ik slaap er geen minuutje minder om hoor.

das jammer dat mensen zo in elkaar zitten.. die 71-jarige gaat ook niet vrij-uit.. zie mijn vorige verhaal over geladen pistool etc...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:13:30 #44
45511 TimmyAsd
pi_16212347
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:12 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Nog wel meer landen ook hoor

vertel...
pi_16212352
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:13 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

das jammer dat mensen zo in elkaar zitten.. die 71-jarige gaat ook niet vrij-uit.. zie mijn vorige verhaal over geladen pistool etc...

Het is nodig blijkbaar, aangezien er hier hordes criminelen op vrije voeten zijn.
pi_16212362
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:07 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

een land waar men nog logisch nadenkt.. dit land is gewoon helemaal verkankerd met vage regels, en onzinnge rechtspraak.

Nederland raakt zn charme in hoog tempo kwijt. Dat deze man een lintje verdiend is duidelijk, inbrekers moeten gewoon een kogel krijgen..

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:14:15 #47
45511 TimmyAsd
pi_16212376
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:13 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Het is nodig blijkbaar, aangezien er hier hordes criminelen op vrije voeten zijn.

ook dat valt mee...
pi_16212379
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:13 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

vertel...

Australie, Nieuw Zeeland, Canada... genoeg landen hoor....

Op bepaalde steden na de VS ook vast wel. Japan etc etc

pi_16212385
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:14 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ook dat valt mee...

Dat denk ik niet. Oplossingspercentage voor overvallen is niet denderend hoog...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:15:07 #50
45511 TimmyAsd
pi_16212397
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:13 schreef NullPointer het volgende:

[..]

een land waar men nog logisch nadenkt.. dit land is gewoon helemaal verkankerd met vage regels, en onzinnge rechtspraak.

Nederland raakt zn charme in hoog tempo kwijt. Dat deze man een lintje verdiend is duidelijk, inbrekers moeten gewoon een kogel krijgen..

ja laten we dat doen, gaan we op de VS lijken! nee, das leuk.. iedere moordenaar een standbeeld geven...
pi_16212419
quote:

[..]
Dat deze man een lintje verdiend is duidelijk, inbrekers moeten gewoon een kogel krijgen..

Precies!
maar als je dat zegt, dan spoor je niet...

want we leven in een democratie, waar ieder recht heeft op een eigen mening... maar die mening moet wél politiek correct zijn, want anders ben je een achterlijke fascist.

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:16:19 #52
45511 TimmyAsd
pi_16212420
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:14 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Oplossingspercentage voor overvallen is niet denderend hoog...

en de politie altijd maar opscheppen het gaat zo goed
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:16:48 #53
45511 TimmyAsd
pi_16212434
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Precies!
maar als je dat zegt, dan spoor je niet...

want we leven in een democratie, waar ieder recht heeft op een eigen mening... maar die mening moet wél politiek correct zijn, want anders ben je een achterlijke fascist.

alleen de modjes denken dat hier d8 ik zo...
pi_16212435
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

ja laten we dat doen, gaan we op de VS lijken! nee, das leuk.. iedere moordenaar een standbeeld geven...

die oude man is geen moordenaar.
pi_16212443
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:11 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Illegaal, Turk en crimineel zijn voor jou kenmerken die het minder erg maken dat iemand de pijp uit is? Dan ben je sowieso een racist, zeg maar gerust, onmenselijk.

Ik denk dat eens straf voor die vent in principe niet nuttig is, maar volgens ons rechtssysteem hoort hij straf te krijgen, dus moet hij ook straf krijgen. Zijn fysieke achtergrond is daarbij wellicht een verzachtende omstandigheid, maar niet omdat hij zo zielig is, maar gewoon omdat hij daardoor wat wanhopiger was.

Mja
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:17:10 #56
45511 TimmyAsd
pi_16212448
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:16 schreef realist_ik het volgende:

[..]

die oude man is geen moordenaar.

nee idd, hij heeft niemand doodgeschoten
pi_16212455
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:16 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

en de politie altijd maar opscheppen het gaat zo goed

Oplossingspercentage voor overvallen komt echt niet boven de 35% uit hoor...

Tja, foutparkeerders en snelheidsduivels en dat soort grappen zorgt wel voor een lekker gemiddelde als politie zijnde.

pi_16212473
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:17 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

nee idd, hij heeft niemand doodgeschoten

noodweer maakt iemand geen moordenaar.
pi_16212479
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:17 schreef TAmaru het volgende:

[..]

Illegaal, Turk en crimineel zijn voor jou kenmerken die het minder erg maken dat iemand de pijp uit is? Dan ben je sowieso een racist, zeg maar gerust, onmenselijk.

Je verdraait te woorden even zodat je weer iemand uit kunt maken voor racist? Wat een trieste mongool ben jij zeg.

Illegale Turkse crimineel zei ik. 1 uitdrukking, geen menu a la carte waar jij iets uit zn verband kan rukken om er over te gaan zeiken.

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:18:49 #60
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_16212484
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:55 schreef joris120 het volgende:

[..]

Volgens ons wetboek is wat die oude man gedaan heeft niet eens strafbaar. Het gaat hier niet om moord maar om noodweer.

Moord is idd zo en zo strafbaar voor iedereen, maar het gaat hier niet om moord.

Welke versie van dat wetboek heb jij dan, oelewapper?

Noodweer, zeker met dodelijke afloop , is alsnog hartstikke strafbaar

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:19:13 #61
45511 TimmyAsd
pi_16212492
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:18 schreef realist_ik het volgende:

[..]

noodweer maakt iemand geen moordenaar.

moor·de·naar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die een moord gepleegd heeft

moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven => eliminatie, manslag

kom ik weer terug op het verhaal van dat pistool...

pi_16212499
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Welke versie van dat wetboek heb jij dan, oelewapper?

Noodweer, zeker met dodelijke afloop , is alsnog hartstikke strafbaar

Helaas wel ja.
pi_16212504
Deed de politie dat maar, illegale criminelen afschieten!
pi_16212510
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:19 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven => eliminatie, manslag

Het was geen moord dus zet die dikke van dale maar weer terug in je boekenkast
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:20:37 #65
45511 TimmyAsd
pi_16212522
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:20 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Het was geen moord dus zet die dikke van dale maar weer terug in je boekenkast

goed argument!
pi_16212526
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:19 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

moord (de ~, ~en)

hij ging niet de krant uit de bus halen met de intentie daarbij iemand te doden.
pi_16212532
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:19 schreef veldmuis het volgende:
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:21:38 #68
45511 TimmyAsd
pi_16212550
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:20 schreef realist_ik het volgende:

[..]

hij ging niet de krant uit de bus halen met de intentie daarbij iemand te doden.

waarom neemt hij een geladen pistool mee?
pi_16212561
quote:
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:22:12 #70
45511 TimmyAsd
pi_16212564
quote:
ja leuk joh!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:22:20 #71
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_16212569
Wat staat er onder doodslag? Want daar wordt ie voor aangeklaagd.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:23:37 #72
45511 TimmyAsd
pi_16212600
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:22 schreef jojomen4 het volgende:
een aantal jaren iig, 7-10 jaar d8 ik zo...

zoals het hoort...

pi_16212629
Hij wordt hoogstens veroordeeld vanwege z'n wapenbezit. Net zoals die juwelier.
pi_16212659
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:22 schreef jojomen4 het volgende:
iemand zonder voorbedachte rade opzettelijk van het leven beroven
pi_16212668
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:21 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

waarom neemt hij een geladen pistool mee?

quote:
De garagehouder, die eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken,
genoeg reden voor iemand die er fysiek zo aan toe...
er is voor zo'n persoon geen enkele andere manier om jezelf te beschermen...

en zolang de intentie om te doden niet kan worden bewezen, kan er geen sprake zijn van moord...

ik vind het héél matig dat je dit slachtoffer durft uitmaken voor moordenaar.

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:27:56 #76
45511 TimmyAsd
pi_16212707
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:26 schreef realist_ik het volgende:

[..]

[..]

genoeg reden voor iemand die er fysiek zo aan toe...
er is voor zo'n persoon geen enkele andere manier om jezelf te beschermen...

en zolang de intentie om te doden niet kan worden bewezen, kan er geen sprake zijn van moord...

ik vind het héél matig dat je dit slachtoffer durft uitmaken voor moordenaar.

dat maakt het nog niet juist een pistool mee te nemen...

voor mij is hij een moordenaar, die man is ook niet 100% goed... dat jij dat matig vindt ligt aan jou en niet aan mij...

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:29:07 #77
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_16212744
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:10 schreef realist_ik het volgende:

[..]

cellentekort hé...

maar wel plaats om iemand, die zichzelf en zijn bejaarde echtgenote wil beschermen tegen 5 gewetenloze klootzakken, op te sluiten...

Wat een DOMME opmerking zeg. Hij zit in een politiecel, niet de gevangenis...

Iedereen gelooft ook maar wat zo'n man verteld he. Omdat hij misschien 71 is betekent nog niet dat hij de waarheid verteld. In dit rechtssysteem wordt eerst de zaak van alle kanten bekeken voordat besloten wordt wat de werkelijke situatie is... Julie denken allemaal niet verder dan je neus lang is. Als het werkelijk noodweer was word de man gewoon vrijgelaten na vooronderzoek. Een volkomen logische gang van zaken. Stel namelijk dat de man gelogen heeft en het hele verhaal verzonnen heeft, dan heeft hij de mogelijkheid om er vandoor te gaan. En dan ben je m kwijt!

60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_16212750
quote:
quote:
De garagehouder, die eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken
pi_16212757
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:27 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat maakt het nog niet juist een pistool mee te nemen...

voor mij is hij een moordenaar, die man is ook niet 100% goed... dat jij dat matig vindt ligt aan jou en niet aan mij...

Een moordenaar is iemand die een moord heeft gepleegd. Deze man is dus geen moordenaar.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:29:55 #80
45511 TimmyAsd
pi_16212768
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:29 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

[..]

dan nog...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:31:02 #81
45511 TimmyAsd
pi_16212795
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:29 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Een moordenaar is iemand die een moord heeft gepleegd. Deze man is dus geen moordenaar.

dat heb je nou al 4 keer nagezegd.. wees zelf es origineel... die man heeft iemand doodgeschoten, valt niet goed te keuren, die man had een geladen pistool bij zich, wat al helemaal niet mag...
pi_16212840
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:29 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dan nog...

Wat dan nog ?

Zijn die overvallers eigenlijk al gepakt ? Ik gok van niet

pi_16212841
Hmmmm... Een "invaders of the FP-blaatapen" topic" gezellig!
pi_16212844
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:29 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Wat een DOMME opmerking zeg. Hij zit in een politiecel, niet de gevangenis...

Iedereen gelooft ook maar wat zo'n man verteld he. Omdat hij misschien 71 is betekent nog niet dat hij de waarheid verteld. In dit rechtssysteem wordt eerst de zaak van alle kanten bekeken voordat besloten wordt wat de werkelijke situatie is... Julie denken allemaal niet verder dan je neus lang is. Als het werkelijk noodweer was word de man gewoon vrijgelaten na vooronderzoek. Een volkomen logische gang van zaken. Stel namelijk dat de man gelogen heeft en het hele verhaal verzonnen heeft, dan heeft hij de mogelijkheid om er vandoor te gaan. En dan ben je m kwijt!

idd, straks kun je gewoon maar iedereen doodschieten, verzin je een verhaaltje dat je beroofd werd ofzo en dan zou je volgens sommige fokkers een lintje moeten krijgen...vraag me af hoe zulke mensen zichzelf realist kunnen noemen...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:33:41 #85
45511 TimmyAsd
pi_16212867
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:33 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Wat dan nog ?

Zijn die overvallers eigenlijk al gepakt ? Ik gok van niet

dat is niet bekend, dus waarom zou je daarover speculeren...
pi_16212869
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:33 schreef calvobbes het volgende:
Ze roepen je in FB.
pi_16212875
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:31 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat heb je nou al 4 keer nagezegd.. wees zelf es origineel... die man heeft iemand doodgeschoten, valt niet goed te keuren, die man had een geladen pistool bij zich, wat al helemaal niet mag...

Jij roept constant moordenaar, maar dat klopt gewoon niet. Als je dan toch zo loopt te patsen met je Van Dale zorg dan dat het klopt wat je zegt.
pi_16212878
quote:
Optiefen!
pi_16212892
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:33 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat is niet bekend, dus waarom zou je daarover speculeren...

Lijkt me niet onbelangrijk in de hele affaire, maar goed die gevaarlijke oude gek is opgepakt, Nederland is weer een stuk veiliger.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:35:07 #90
45511 TimmyAsd
pi_16212896
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:34 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Jij roept constant moordenaar, maar dat klopt gewoon niet. Als je dan toch zo loopt te patsen met je Van Dale zorg dan dat het klopt wat je zegt.

het klopte wat ik zeg...
pi_16212934
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:34 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

moordenaar betekend volgens mij gewoon iemand die een ander om het leven heeft gebracht, het hoeft niet te betekenen dat diegene is beschuldigd/veroordeeld voor moord
pi_16212935
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:35 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

het klopte wat ik zeg...

Nee hoor want hij heeft geen moord gepleegd.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:36:34 #93
45511 TimmyAsd
pi_16212938
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:34 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Lijkt me niet onbelangrijk in de hele affaire, maar goed die gevaarlijke oude gek is opgepakt, Nederland is weer een stuk veiliger.

ik zie er het nut niet van in, staat los van de dode man en de opgepakte man
pi_16212952
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:35 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

het klopte wat ik zegzei...

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:37:53 #95
45511 TimmyAsd
pi_16212975
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:36 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Nee hoor want hij heeft geen moord gepleegd.

luister en huiver: de man had een geladen pistool, dat mag niet, officieel heeft de man dus tijd gehad om zijn pistool te pakken, die te laden, en ook nog af te vuren, voorbedacht dus...

hij schiet iemand daarna dood.. moord ---> moordenaar

pi_16213012
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:36 schreef Hayek het volgende:

[..]

moordenaar betekend volgens mij gewoon iemand die een ander om het leven heeft gebracht, het hoeft niet te betekenen dat diegene is beschuldigd/veroordeeld voor moord

moordenaar: iemand die een moord heeft gepleegd

deze man is dus geen moordenaar, niet bewezen in elk geval

pi_16213053
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:37 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

luister en huiver: de man had een geladen pistool, dat mag niet, officieel heeft de man dus tijd gehad om zijn pistool te pakken, die te laden, en ook nog af te vuren, voorbedacht dus...

hij schiet iemand daarna dood.. moord ---> moordenaar

Kratje bier er op inzetten dat hij niet veroordeeld gaat worden voor moord met voorbedachte rade?
Overigens is nog niet eens bewezen dat hij schuldig is dus...
pi_16213070
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:39 schreef Reticulin het volgende:

deze man is dus geen moordenaar, niet bewezen in elk geval

Is het dan al bewezen dat het noodweer / zelfverdediging was?
pi_16213087
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:36 schreef TimmyAsd het volgende:
ik zie er het nut niet van in, staat los van de dode man en de opgepakte man
Idd ... getuigen, getrokkenen, verdachten en slachtoffers ...
quantite neglegable
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:41:26 #100
45511 TimmyAsd
pi_16213088
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:40 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Kratje bier er op inzetten dat hij niet veroordeeld gaat worden voor moord met voorbedachte rade?

dat heeft dan weer te maken met dat ie een zielige oude man is..
maar aan je reactie te zien geef je me gelijk? of kom je nog met echte argumenten?
pi_16213102
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:40 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Overigens is nog niet eens bewezen dat hij schuldig is dus...

[zeikmode on]moord is altijd met voorbedachte rade...moord zonder voorbedachte rade is doodslag[/zeikmode off]
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:42:10 #102
45511 TimmyAsd
pi_16213105
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:41 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Idd ... getuigen, getrokkenen, verdachten en slachtoffers ...

das weer een ander verhaal ja...
pi_16213120
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:41 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

dat heeft dan weer te maken met dat ie een zielige oude man is..
maar aan je reactie te zien geef je me gelijk? of kom je nog met echte argumenten?

Ik geef je geen gelijk. De beste man is nog niet eens veroordeeld voor moord en alles wijst op noodweer. Als het moord was, dan wordt hij veroordeeld. Simpel. Durf je de weddenschap niet aan?
pi_16213126
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:15 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

nou ik heb het niet zo op de VS, maar als iemand mijn spullen jat, dan vindt ik dat ik het recht heb om hem een stukje lood te geven, of een honkbalknuppel in zn nek.. maar nee, hier in NL moet je aardig blijven, en heel vriendelijk vragen of de inbreker zich aan wil geven.. owwee als je hem ook maar een beetje pijn doet want dan ben je strafbaar...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:43:34 #105
45511 TimmyAsd
pi_16213141
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:42 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Ik geef je geen gelijk. De beste man is nog niet eens veroordeeld voor moord en alles wijst op noodweer. Als het moord was, dan wordt hij veroordeeld. Simpel. Durf je de weddenschap niet aan?

logisch dat de man niet veroordeeld is als het onderzoek loopt , maar waar blijven je argumenten...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:44:08 #106
45511 TimmyAsd
pi_16213152
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:43 schreef NullPointer het volgende:
.. owwee als je hem ook maar een beetje pijn doet want dan ben je strafbaar...
das iets anders dan iemand vermoorden...
pi_16213175
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:43 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

logisch dat de man niet veroordeeld is als het onderzoek loopt , maar waar blijven je argumenten...

Hij nam dat wapen mee als zelfverdediging. Lijkt me wel gerechtvaardigd na alles wat deze man heeft meegemaakt. Absoluut geen muurt dus.

Maar durf je de weddenschap niet aan?

pi_16213182
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:44 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

das iets anders dan iemand vermoorden...

Kan die oude man wat aan doen zeker dat die Turk zo snel dood moest gaan?
pi_16213199
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:43 schreef NullPointer het volgende:

maar nee, hier in NL moet je aardig blijven, en heel vriendelijk vragen of de inbreker zich aan wil geven.. owwee als je hem ook maar een beetje pijn doet want dan ben je strafbaar...

Stel je niet zo aan zeg.....

Vorig jaar is er nog iemand vrijgesproken omdat die een overvaller half in elkaar had geslagen. En dan heb je de andere zaken van zelfverdediging die het nieuws niet halen nog niet eens gehoord....

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:46:58 #110
45511 TimmyAsd
pi_16213227
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:45 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Hij nam dat wapen mee als zelfverdediging. Lijkt me wel gerechtvaardigd na alles wat deze man heeft meegemaakt. Absoluut geen muurt dus.

Maar durf je de weddenschap niet aan?

je neemt het wapen mee als zelfverdediging als je je post gaat halen?!?!? misschien dat de brievenbus op hem zou gaan schieten...
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:47:48 #111
45511 TimmyAsd
pi_16213243
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:45 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Kan die oude man wat aan doen zeker dat die Turk zo snel dood moest gaan?

nee idd daar kan ie niets aan doen

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:49:48 #112
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_16213302
Wat is er nou mis met het rechtssysteem. Dat is toch gebaseerd op hoor en wederhoor? Nu eerst nog die mannen opsporen hun verhaal aanhoren, ander bewijsmateriaal verzamelen, getuigen horen... Huppakee en dan komt de rechter met een goede uitspraak.

Geblaat hier!

Nog even en we gaan roepen dat het afgelopen moet zijn met het toelaten van assielzoekers... Nederland heeft de laagste migratie van europa....

Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_16213307
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:46 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

je neemt het wapen mee als zelfverdediging als je je post gaat halen?!?!? misschien dat de brievenbus op hem zou gaan schieten...

Misschien hoorde hij wel iets verdachts? Zou zo maar eens kunnen.
pi_16213346
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Is het dan al bewezen dat het noodweer / zelfverdediging was?

nee, uit zijn verhaal blijkt ook niet dat het noodweer/zelfverdediging was..dat geldt pas in een levensbedreigende situatie, een overval is niet per definitie een levensbedreigende situatie..geloof dat dat zelfs zo is als je onder schot gehouden wordt en dat je volgens de wet verplicht bent om mee te werken en niet de held uit te gaan hangen (om gevaarlijke situaties te voorkomen)

uit het verhaal blijkt wel dat het doodslag is, waarvan deze man dus ook beticht wordt...doodslag = geen moord...moord wordt 't pas als het hele verhaal anders blijkt te zijn..als deze meneer bijv. zijn pistool mee nam naar de brievenbus omdat ie al vantevoren wist dat hij de crimineel in kwestie uit de weg zou gaan ruimen...maar daar kun je nu niet van uit gaan en kun je hem dus officieel geen moordenaar noemen

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:51:51 #115
45511 TimmyAsd
pi_16213363
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:49 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Misschien hoorde hij wel iets verdachts? Zou zo maar eens kunnen.

het zou kunnen ja..
quote:
Op 15 december in de vroege ochtend werd Gardien, toen hij de krant uit de brievenbus haalde, in het pikkedonker plotsklaps
of toch niet?
pi_16213365
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:46 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan zeg.....

Vorig jaar is er nog iemand vrijgesproken omdat die een overvaller half in elkaar had geslagen. En dan heb je de andere zaken van zelfverdediging die het nieuws niet halen nog niet eens gehoord....

Nee vertel eens.
pi_16213374
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:46 schreef calvobbes het volgende:
En dan heb je de andere zaken van zelfverdediging die het nieuws niet halen nog niet eens gehoord....
pi_16213383
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:51 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

het zou kunnen ja..
[..]

of toch niet?

Er is nog niks bewezen. Eerst de reconstructie maar eens afwachten of was jij er bij?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:54:12 #119
45511 TimmyAsd
pi_16213423
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:52 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Er is nog niks bewezen. Eerst de reconstructie maar eens afwachten of was jij er bij?

uitspraak van de man zelf

was jij er trouwens bij?

pi_16213486
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:54 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

uitspraak van de man zelf

was jij er trouwens bij?

Ja ik ben die Turk die is afgeschoten nu goed

Wellicht vertrouwde hij het zaakje niet helemaal...

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:56:58 #121
45511 TimmyAsd
pi_16213509
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:56 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Ja ik ben die Turk die is afgeschoten nu goed

Wellicht vertrouwde hij het zaakje niet helemaal...

en dan is het idd maar goed om een geladen pistool mee te nemen

pi_16213520
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:51 schreef Salou2004 het volgende:

Nee vertel eens.

Wat moet ik vertellen?

Over zaken die het nieuws niet hebben gehaald? Hoe moet ik daar iets over vertellen?

pi_16213542
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat moet ik vertellen?

Over zaken die het nieuws niet hebben gehaald? Hoe moet ik daar iets over vertellen?

Jij weet er kennelijk alles van dus vertel maar eens.
pi_16213554
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:56 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

en dan is het idd maar goed om een geladen pistool mee te nemen

Exact. Wij begrijpen elkaar.

Durf je die weddenschap nu nog aan of drink je geen alcohol?

dinsdag 13 januari 2004 @ 10:59:15 #125
45511 TimmyAsd
pi_16213569
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:58 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Exact. Wij begrijpen elkaar.

Durf je die weddenschap nu nog aan of drink je geen alcohol?

beide
pi_16213600
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:58 schreef Salou2004 het volgende:

Jij weet er kennelijk alles van dus vertel maar eens.

Waar zeg ik dat?
pi_16213615
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:00 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Paar posts terug.
pi_16213633
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:59 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

beide

Oke, dan krijg je wel wat halalworsten ipv een kratje
pi_16213719
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:01 schreef Salou2004 het volgende:

Paar posts terug.

Ik zeg dat je daar niet veel in het nieuws over hoort. Dus hoe zou ik er iets van af kunnen weten?

Gister ook nog iemand bij Opsporing Verzocht iemand die een ruzie tussen andere mensen met veel geweld heeft beëindigd. Heb jij dat in het nieuws gehoord?

pi_16213750
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:04 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik zeg dat je daar niet veel in het nieuws over hoort. Dus hoe zou ik er iets van af kunnen weten?

Gister ook nog iemand bij Opsporing Verzocht iemand die een ruzie tussen andere mensen met veel geweld heeft beëindigd. Heb jij dat in het nieuws gehoord?

Jij impliceert daarmee dat er dus veel van dit soort zaken zijn, maar dat die zaken het nieuws niet halen. Dat vind ik nogal een uitspraak. Die wil ik weleens onderbouwd zien dus.
pi_16213822
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:05 schreef Salou2004 het volgende:

[..]

Jij impliceert daarmee dat er dus veel van dit soort zaken zijn, maar dat die zaken het nieuws niet halen. Dat vind ik nogal een uitspraak. Die wil ik weleens onderbouwd zien dus.

dinsdag 13 januari 2004 @ 11:09:28 #132
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_16213868
quote:
LOL

[blaataap mode]
als een oude man niet eens meer met een geladen pistool zn krantje mag halen.. waar gaat dat heen met dit land de politie moet zo'n arme zielige oude man gewoon meteen op zn woord geloven in plaats van een totaal nutteloos onderzoek, het was toch maar een criminele illegaal dus who cares die moeten allemaal dood!!!!! En die oude man moeten ze met lintjesdag huldigen inclusief balkonscene en een standbeeld natuurlijk, maar dat spreekt voor zich
[/blaataap mode]

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 13 januari 2004 @ 11:09:57 #133
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_16213884
Sommige opmerkingen hier krijg ik echt sterk de neigingen van om het topic op slot te flikkeren. Helaas wordt er zo nu en dan toch nog netjes gediscussieerd, dus wat mij betreft blijft het open. Maar wel met een waarschuwing (en het kan me niet schelen of het een dooddoener is): Racistisch geneuzel laten jullie achterwege.

Dank u voor de aandacht en veel plezier met modderwerpen

pi_16213899
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:05 schreef Salou2004 het volgende:

Jij impliceert daarmee dat er dus veel van dit soort zaken zijn, maar dat die zaken het nieuws niet halen. Dat vind ik nogal een uitspraak.

Hoezo is dat een rare uitspraak?

Omdat jij niet wilt geloven dat mensen zelfverdediging mogen gebruiken zonder gestraft te worden?

quote:
Die wil ik weleens onderbouwd zien dus.
Mja. Ik ben zoekende over dat geval waarbij een overvaller half dood is geslagen door een omstander. Maar de search doet het niet.... Maar dat komt nog wel.
pi_16213945
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hoezo is dat een rare uitspraak?

Omdat jij niet wilt geloven dat mensen zelfverdediging mogen gebruiken zonder gestraft te worden?
[..]

Ik zeg niet dat het een rare uitspraak is. Ik vind het een stevige uitspraak. Jij beweert dat het op grote schaal gebeurd. Nou, dan word ik benieuwd natuurlijk.
quote:
Mja. Ik ben zoekende over dat geval waarbij een overvaller half dood is geslagen door een omstander. Maar de search doet het niet.... Maar dat komt nog wel.
Oke.
pi_16213990
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:12 schreef Salou2004 het volgende:

Ik zeg niet dat het een rare uitspraak is. Ik vind het een stevige uitspraak. Jij beweert dat het op grote schaal gebeurd. Nou, dan word ik benieuwd natuurlijk.

Jij maakt er grote schaal van. Ik zeg gewoon dat er andere zaken zijn.

Niet mijn woorden verdraaien he.

pi_16214015
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:13 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij maakt er grote schaal van. Ik zeg gewoon dat er andere zaken zijn.

Niet mijn woorden verdraaien he.

Nou, ik ben eens benieuwd naar cijfers e.d.
pi_16214102
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:14 schreef Salou2004 het volgende:

Nou, ik ben eens benieuwd naar cijfers e.d.

Ik zal eens zoeken. Maar ik denk niet dat die makkelijk te vinden zijn. Helaas is het zo dat dat soort positieve dingen niet zo gemeten worden / het nieuws halen omdat de meeste mensen toch alleen maar het slechte nieuws willen horen
pi_16214130
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:17 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik zal eens zoeken. Maar ik denk niet dat die makkelijk te vinden zijn. Helaas is het zo dat dat soort positieve dingen niet zo gemeten worden / het nieuws halen omdat de meeste mensen toch alleen maar het slechte nieuws willen horen

Meestal wordt het toch breed uitgemeten, zoals met die AH-medewerkers.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 11:20:12 #140
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_16214179
Even zonder alle reacties gelezen te hebben.
die oude vent heeft iemand anders doodgeschoten, de laatste keer dat ik keek, was dit volgens de wet nog verboden, onder welke omstandigheid ook, dus de politie handeld geheel in strijd met de wet.
Als de wet een gevoelskwestie zou zijn krijgen we helemaal niets meer gedaan
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_16214189
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:18 schreef Salou2004 het volgende:

Meestal wordt het toch breed uitgemeten, zoals met die AH-medewerkers.

Mja... Daarbij is onder mom van zelfverdediging teveel geweld gebruikt. Dus dat is dan wel weer nieuws omdat dan veel mensen het oke vinden als men eigen rechter gaat spelen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 11:21:29 #142
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_16214215
Heb je een ban in NWS realist_ik? Of is je simplisme hier makkelijker te verkopen?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_16214226
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Mja... Daarbij is onder mom van zelfverdediging teveel geweld gebruikt. Dus dat is dan wel weer nieuws omdat dan veel mensen het oke vinden als men eigen rechter gaat spelen.

Nou, dan zouden toch wel meer van dit soort gevallen het nieuws moeten halen als het vaker voorkomt en mensen het graag willen horen?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 11:24:11 #144
15600 BB-King
Long live the King!
pi_16214276
Jammer dat ie ze niet allemaal heeft afgeschoten.

Vrijlaten die man.

Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_16214626
Nog niet gevonden, maar wel een ander "leuk" geval:
quote:
Juwelier krijgt werkstraf

Vrijdag 09 mei 2003 - BREDA/TILBURG - De Tilburgse juwelier M. Pijnenburg is gisteren door de rechtbank in Breda veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur voor de mishandeling van een overvaller en illegaal wapenbezit.

Om herhaling van het schietincident te voorkomen, kreeg de Tilburger bovendien een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden. Voor het schieten op de twee gewapende overvallers, van wie er later één overleed, heeft hij terecht een beroep gedaan op noodweer.

Het Openbaar Ministerie (OM) rekende het Pijnenburg twee weken geleden aan dat hij na de overval tegen agenten had gezwegen over de schietpartij. Mede daardoor zou de 26-jarige overvaller uit Amsterdam zijn overleden. De eis van twee jaar celstraf was op deze afweging gebaseerd. Volgens de rechtbank hoeft een verdachte niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Daarom had hij het recht om te zwijgen over het feit dat hij op beide overvallers had geschoten.

Pijnenburg had echter, zo oordeelde de rechtbank, wel de morele plicht om te melden dat de overvaller gewond was. Ze noemt de handelwijze van Pijnenburg 'moreel verwerpelijk'. "Hij had zich daarmee niet hoeven te belasten", reageert persofficier mr. M. Corten op het vonnis. "Hij had kunnen zeggen: 'De man is gewond'. Maar dat is niet gebeurd. En daar maakt de rechtbank korte metten mee." Ze erkent dat het verschil tussen de eis van het OM en het vonnis groot is. Justitie heeft nog geen besluit genomen over een hoger beroep. Advocaat mr. R. Milo van Pijnenburg reageerde opgetogen. "De rechtbank heeft mijn betoog overgenomen."

Bij de overval op zijn zaak, op 28 februari van het vorig jaar, trok de juwelier zijn wapen. De 26-jarige Amsterdammer raakte ernstig gewond en overleed later. De rechtbank achtte een poging tot zware mishandeling bewezen, omdat de juwelier de neergeschoten overvaller nog een harde trap tegen het hoofd gaf.

De juwelier is dus veroordeeld wegens doodslag. En hij hoefde de agenten dus ook niet te vertellen dat die man gewond was.
Wat is het Nederlandse recht toch slecht geweest voor die man! Heeft die iemand doodgeschoten, word die alleen maar vervolgd voor een trap tegen de dader zijn hoofd.
pi_16214672
Ach, juweliers zijn een verhaal apart. Niet voor niets werken VLD en CD&V in Belgie aan een wet waarin Belgische juweliers voortaan wat meer mogen.
pi_16214785
Wel leuk die flauwekul hier of het moord, doodslag of noodweer is. We zitten hier in de KLAAGBAAK en niet in de RECHTBANK.

Die man heeft iemand vermoord en is dus een moordenaar.

Ik denk dat we gewoon moeten wachten totdat we weten waarom hij een geladen pistool met zich meeneemt om een krant te gaan halen en dan wordt het waarschijnlijk allemaal wat duidelijker. Tot die tijd blijft het maar een vreemd verhaal.

Lintje lijkt me ver gezocht, maar dat er een illegale crimineel minder rondloopt is zeker

[Dit bericht is gewijzigd door SittingDuck op 13-01-2004 11:41]

dinsdag 13 januari 2004 @ 11:42:31 #148
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_16214841
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:40 schreef SittingDuck het volgende:

Lintje lijkt me ver gezocht, maar dat er een illegale crimineel minder rondloopt is zeker

Nee het is helemaal niet zeker of het een illegale crimineel is... We hebben hier nog te weinig informatie over om over te oordelen
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_16214945
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:42 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Nee het is helemaal niet zeker of het een illegale crimineel is... We hebben hier nog te weinig informatie over om over te oordelen

Het zal niet uit de neus van de journalist komen...
pi_16215036
Officier sleept reddende engel voor de rechter bedoelde ik dus.

Wel wat langer geleden dan ik dacht, maar een goed voorbeeld dat je in Nederland, in bepaalde gevallen, straffeloos veel geweld mag gebruiken als verdediging.

quote:
Officier sleept reddende engel voor de rechter

LEEUWARDEN - Een heldhaftige daad waarbij het leven werd gered van een vrouw in Heerenveen, heeft een Fries bijna een fikse werkstraf opgeleverd. De 'verdachte' redde het leven van een vrouw op het NS-station in Heerenveen, toen zij door een dolgedraaide Somalische asielzoeker tientallen keren werd gestoken.
De Fries reageerde op haar hulpgeroep, achtervolgde de maniakale messentrekker en sloeg de asielzoeker zó hard, dat die het ziekenhuis inging met een dubbele kaakbreuk.

Officier van justitie Leontine de Haas zag hierin "zware mishandeling" en eiste voor de rechtbank Leeuwarden 100 uur werkstraf tegen de held. Ze wilde eerst zelfs enkele maanden cel eisen, maar zag daarvan af, omdat er "bijzondere omstandigheden" waren.

Politierechter mevrouw mr. H.G. Meijer vond dat echter de wereld op zijn kop en prees juist de levensredder voor zijn hardhandige ingreep. De rechter ontsloeg de man onmiddellijk van alle rechtsvervolging. Dat had ook zijn advocaat mr. Wierd Veenstra gevraagd: "Hij heeft zich als een goede Nederlander gedragen, dat mag niet afgestraft worden." Een veroordeling zou zijn rechtsgevoel fors hebben aangetast, aldus de advocaat.

[ knip ]

Volgens de raadsman van de levensredder hadden vele andere getuigen slechts de politie gebeld en niet persoonlijk ingegrepen. Mogelijk was de vrouw dan overleden. Zijn cliënt heeft volgens hem juist 'dapper' ingegrepen.

De Fries kan niet worden vervolgd "omdat hij handelde in een situatie van psychische overmacht", aldus de rechtbank. Volgens de rechter moet de steekpartij 'afschuwelijk' zijn geweest. De man poogde zo goed mogelijk de vluchtende Somaliër tegen te houden om hem over te dragen aan de politie, meent de rechter.

De Fries was kwaad en opgefokt door de steekpartij. Bovendien vreesde hij dat de asielzoeker op hém zou gaan insteken. Daarom sloeg de tengere man hard in op de man. Volgens de rechtbank was hij door de aangrijpende gebeurtenis niet meer in staat zijn eigen wil te bepalen, waardoor de klap harder uitviel dan gedacht.

Of zijn Friese mannen nu ook al een geval apart?
pi_16215060
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:49 schreef calvobbes het volgende:
Officier sleept reddende engel voor de rechter bedoelde ik dus.

Wel wat langer geleden dan ik dacht, maar een goed voorbeeld dat je in Nederland, in bepaalde gevallen, straffeloos veel geweld mag gebruiken als verdediging.
[..]

Of zijn Friese mannen nu ook al een geval apart?

Nee, maar ik vind deze man een held. Als dat figuur als een dolle begon te steken moet je hem uitschakelen als burger.

Respect

pi_16215169
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:45 schreef Salou2004 het volgende:

Het zal niet uit de neus van de journalist komen...

Ja idd... Het verhaal komt uit de kwaliteitskrant Telegraaf! Die staan toch bekend om hun objectieve sensatieloze verhalen!
pi_16215197
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:21 schreef robh het volgende:
Heb je een ban in NWS realist_ik? Of is je simplisme hier makkelijker te verkopen?
ach flikker toch op mieperd...

ik kom hier gewoon m'n beklag doen over iets wat ik onrechtvaardig vind.
daar is die verrekte klaagbaak toch voor?

pi_16215211
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja idd... Het verhaal komt uit de kwaliteitskrant Telegraaf! Die staan toch bekend om hun objectieve sensatieloze verhalen!

Dus men zuigt zomaar uit hun duim daar dat het gaat om een illegale Turkse crimineel terwijl het in werkelijkheid eigenlijk gewoon een hardwerkende Groningse aardappelteler was?
pi_16215265
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:54 schreef Salou2004 het volgende:

Dus men zuigt zomaar uit hun duim daar dat het gaat om een illegale Turkse crimineel terwijl het in werkelijkheid eigenlijk gewoon een hardwerkende Groningse aardappelteler was?

Ik weet niet. Ik vetrouw de Telegraaf iig niet zo met dat soort dingen. Die kleden hun verhalen wel vaker spectaculairder in dan ze zijn
pi_16215290
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:56 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ik weet niet. Ik vetrouw de Telegraaf iig niet zo met dat soort dingen. Die kleden hun verhalen wel vaker spectaculairder in dan ze zijn

Dus hij stak hem in werkelijkheid neer met een aardappelschilmesje ofzo?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 11:58:39 #157
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_16215320
quote:
Op 15 december in de vroege ochtend werd Gardien, toen hij de Telegraaf uit de brievenbus haalde, in het pikkedonker plotsklaps omringd door vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen. "Ze schreeuwden: 'Dit is een overval!' Ik probeerde weg te komen, maar verstapte me. Omdat ik doodsbenauwd was, haalde ik in een flits de trekker over.
Lees ik dit nou goed? Hij neemt een pistool mee als hij de krant gaat halen? Of mis ik iets?
For great justice!
pi_16215350
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:57 schreef Salou2004 het volgende:

Dus hij stak hem in werkelijkheid neer met een aardappelschilmesje ofzo?

Wat snap je niet aan
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:56 schreef calvobbes het volgende:

Ik geef aan dat ik de Telegraaf niet altijd geloof, hoe moet ik dan precies weten wat zich precies afgespeeld heeft?
  dinsdag 13 januari 2004 @ 12:08:57 #159
45511 TimmyAsd
pi_16215580
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:58 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Lees ik dit nou goed? Hij neemt een pistool mee als hij de krant gaat halen? Of mis ik iets?

sommige mensen vinden dat zeer okee...
pi_16215739
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:08 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

sommige mensen vinden dat zeer okee...

Volgens mij haal je hier begrip voor tonen en oke vinden door elkaar
pi_16219814
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:58 schreef QyRoZ het volgende:

Je mist dit waarschijnlijk:
quote:
Garagehouder Cees Gardien (71), die lijdt aan keelkanker en suikerziekte en eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken
Ondertussen zou ik ook met een pistool de krant gaan halen 's morgens.

Het is diep triest dat zo iemand wordt opgesloten hier in Nederland.
Als de politie eens zo grondig was om al die criminelen en illegalen op te pakken dan was dit dus niet een gebeurd.

De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:42:09 #162
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16226549
quote:

[..]

Ah teert toch op. Die gast was illegaal, crimineel en stond bekend om zijn mishandelingen en bruut gedrag. Blij dat hij dood is en ik hoopt dat hij brand in de hel.

De garagehouder was al beroofd 2 jaar geleden op zon manier en droeg daaom terecht een wapen. Je ziet dat het nodig is hier.

Tevens de NLe staat aanklagen wegens het niet verwijderen van een bekende illegale crimineel.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 19:51:17 #163
6290 Dr_Crouton
pi_16230397
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:11 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Maakt niet uit, iedere overvaller heeft in mijn ogen al zijn rechten verspeeld op het moment dat ie inbreekt. Gaat ie dood? Zou ik niet om rouwen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:17:50 #164
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16231157
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:25 schreef Reticulin het volgende:

[..]

iemand zonder voorbedachte rade opzettelijk van het leven beroven

je hebt moord met voorbedachte rade, moord en doodslag. Doodslag is dat je iemand doodt door een bepaalde handeling tegen die persoon gericht, vollledige schuld hebt maar niet de intentie had hem/haar te doden.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_16231187
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:51 schreef Dr_Crouton het volgende:

Maakt niet uit, iedere overvaller heeft in mijn ogen al zijn rechten verspeeld op het moment dat ie inbreekt. Gaat ie dood? Zou ik niet om rouwen.

Totdat jij een keer in je donder word geschoten omdat mensen die hetzelfde denken als jij het recht in eigen hand gaan nemen en voor elke wissewasje gaan schieten en per ongeluk een onschuldig iemand raken.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:39:37 #166
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16231831
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 19:51 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat ze simpele zielen als jou ook nooit wat zullen vragen. Ja, een koppie koffie misschien.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:50:20 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_16232153
In de Verenigde Staten zou deze oude man waarschijnlijk vrijuit gaan. Het is in dit geval een simpel geval van zelfverdediging, en dit kan makkelijk aangetoond worden.

Maar ja, in de Verenigde Staten mag je in een gedeelte van de staten een vuurwapen dragen ter zelfbescherming, en de vuurwapenwet in Nederland verbiedt dat.

In Nederland had de man dus nooit mogen schieten, en in de VS had de man zich mogen verdedigen met een vuurwapen ( * ). Zo zie je maar dat het verbod op vuurwapens ook tegen bepaalde personen kan werken, alhoewel in de meeste gevallen het beter is dat Nederland een strengere vuurwapen wet heeft.

( * ) De wetten zijn per staat verschillend. In sommige staten mag je helemaal geen vuurwapen buiten je huis dragen bijvoorbeeld, tenzij je een jachtvergunning hebt. In andere staten mag je wel een wapen op zak dragen.

[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 13-01-2004 20:53]

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:54:50 #168
6290 Dr_Crouton
pi_16232290
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:18 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Totdat jij een keer in je donder word geschoten omdat mensen die hetzelfde denken als jij het recht in eigen hand gaan nemen en voor elke wissewasje gaan schieten en per ongeluk een onschuldig iemand raken.

Pleit ik daar voor dan? Ik zeg alleen dat de boef dan vogelvrij is verklaard in mijn ogen.

En voor elk 'wissewasje'? Een inbraak noem ik geen wissewasje. Voor de politie misschien, want die lost maar weinig inbraken op en zorgt voor een onveilig gevoel. Heel begrijpelijk dat die man een wapen droeg en het uit angst gebruikt heeft. Boef dood? Ach, weer een minder.

Voorlopig, want Nederland is een magneet voor boeven uit alle hoeken van Europa.

quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:39 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat ze simpele zielen als jou ook nooit wat zullen vragen. Ja, een koppie koffie misschien.

Het siert je als je je bek houdt als je dan toch niks constructiefs te melden hebt dan zitten te beledigen.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:33:33 #169
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_16233626
Die man is een held. Hij ruimt dat afval voor ons op, dus wees hem maar dankbaar!

Justitie doet nu precies wat ze altijd doen; daders berschermen. Echt om kotsmisselijk van te worden

Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:47:45 #170
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16234127
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:54 schreef Dr_Crouton het volgende:

[..]

Pleit ik daar voor dan? Ik zeg alleen dat de boef dan vogelvrij is verklaard in mijn ogen.

En voor elk 'wissewasje'? Een inbraak noem ik geen wissewasje. Voor de politie misschien, want die lost maar weinig inbraken op en zorgt voor een onveilig gevoel. Heel begrijpelijk dat die man een wapen droeg en het uit angst gebruikt heeft. Boef dood? Ach, weer een minder.

Voorlopig, want Nederland is een magneet voor boeven uit alle hoeken van Europa.
[..]

Het siert je als je je bek houdt als je dan toch niks constructiefs te melden hebt dan zitten te beledigen.

Ik probeer op een beetje creatieve manier te zeggen: niet mee eens, erg simpel gedacht, hebben we weinig aan, bedankt voor je bijdrage, fijne reis terug naar schubbekutteveen, bedankt en tot ziens.

Waar blijft m'n koffie?

woensdag 14 januari 2004 @ 00:57:46 #171
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16240601
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Tja dat is het risico van het vak!

Dat is het zeker, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om het vermeend wapen bezit.
quote:

[..]

Zullen we voortaan dan maar toestaan dat elk slachtoffer van inbraak een pistool op zak draagt? Ook totaal niet mee te frauderen natuurlijk.... Laten we het wapenbezig in Nederland lekker gaan toejuichen! Zal het vast 'nog' veiliger worden op straat!
Krekker is de bom!
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:13:22 #172
38549 dewd
100% pure
pi_16241068
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 14:27 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Je mist dit waarschijnlijk:
[..]

Ondertussen zou ik ook met een pistool de krant gaan halen 's morgens.

Het is diep triest dat zo iemand wordt opgesloten hier in Nederland.
Als de politie eens zo grondig was om al die criminelen en illegalen op te pakken dan was dit dus niet een gebeurd.

Goed gezegd. Je moet jezelf en je vrouw toch op een manier verdedigen, en met z'n handen kon dat echt niet. Ik wordt echt misselijk als ik dit soort praktijken lees pak de echte criminelen op want volgens mij lopen er nog een paar van die 5 los..
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:15:48 #173
38549 dewd
100% pure
pi_16241129
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:57 schreef KreKkeR het volgende:

Zullen we voortaan dan maar toestaan dat elk slachtoffer van inbraak een pistool op zak draagt? Ook totaal niet mee te frauderen natuurlijk.... Laten we het wapenbezig in Nederland lekker gaan toejuichen! Zal het vast 'nog' veiliger worden op straat!

Misschien kunnen we met z'n allen alvast wat op de bank rekening van elke overvaller storten hoeven ze ook niet meer met wapens te gaan zwaaien
Hoe wil jij je verdedigen tegen 5 man met wapens trouwens, ben ik toch wel benieuwd naar nu..
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:26:12 #174
6290 Dr_Crouton
pi_16241358
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:47 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik probeer op een beetje creatieve manier te zeggen: niet mee eens, erg simpel gedacht, hebben we weinig aan, bedankt voor je bijdrage, fijne reis terug naar schubbekutteveen, bedankt en tot ziens.

Waar blijft m'n koffie?

Stop het maar in je creatieve hol. Misschien poep je er nog wat zinnigs uit.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:46:52 #175
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16242354
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:15 schreef dewd het volgende:

[..]

Misschien kunnen we met z'n allen alvast wat op de bank rekening van elke overvaller storten hoeven ze ook niet meer met wapens te gaan zwaaien
Hoe wil jij je verdedigen tegen 5 man met wapens trouwens, ben ik toch wel benieuwd naar nu..

Geen idee. Voor mij in dit verband eigenlijk ook niet zo heel relevant, want zelfs al zou het zelf bezitten van een vuurwapen als enige middel 100% garantie geven tegen 5 man men wapens, dan nog zou ik er fel op tegen zijn om vuurwapens dan dus maar toe te staan.

Maar mag ik uit jouw post opmaken dat jij er dus geen problemen mee hebt, wanneer iedereen (zonder strafblad) probleemloos een vuurwapen, gereed om te vuren mag bezitten, zoals in veel staten in de VS?

(Waar slaat die hele geld-op-bankrekening-stort opmerking eigenlijk op? Wat is het verband tussen die opmerking en mijn post die je quote? )

Krekker is de bom!
pi_16243101
onschuldig totdat het tegendeel bewezen is

Voor de rest, als die illegalen gewoon het land uitgezet zouden zijn zoals het hoort, dan had dit voorval niet plaatsgevonden. Maar omdat hij illegaal is en dus moeilijk aan werk kan komen moet hij toch op een manier aan zijn geld komen.

Ik kan wel zeggen dat ik ook niet aardig zal blijven wanneer er iemand bij mij aan het inbreken is

ウプピエ 八十三 &lt;&lt; u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  woensdag 14 januari 2004 @ 10:08:12 #177
38549 dewd
100% pure
pi_16245677
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:46 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee. Voor mij in dit verband eigenlijk ook niet zo heel relevant, want zelfs al zou het zelf bezitten van een vuurwapen als enige middel 100% garantie geven tegen 5 man men wapens, dan nog zou ik er fel op tegen zijn om vuurwapens dan dus maar toe te staan.

Maar mag ik uit jouw post opmaken dat jij er dus geen problemen mee hebt, wanneer iedereen (zonder strafblad) probleemloos een vuurwapen, gereed om te vuren mag bezitten, zoals in veel staten in de VS?

(Waar slaat die hele geld-op-bankrekening-stort opmerking eigenlijk op? Wat is het verband tussen die opmerking en mijn post die je quote? )

Nou dan zijn we van dit soort situaties af, dan hoeven die hardwerkende overvallers niet meer die lowlife werkende mensen te vragen om hun geld. Is blijkbaar veiliger voor de overvaller. Want ik vind het triest dat men liever een crimineel beschermd als een hard werkende man zijn winkel en vrouw probeerd te beschermen.
Ik ben trouwens niet voor wapenbezit maar in de situatie waar de man zich in bevond kan ik me het goed voorstellen. Na 3 overvallen en 9 inbraken voel je je niet echt veilig als je jezelf fysiek niet kunt verdedigen denk je niet?
pi_16246471
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:33 schreef vbmot het volgende:

Justitie doet nu precies wat ze altijd doen; daders berschermen. Echt om kotsmisselijk van te worden

Ja alleen maar om te voorkomen dat jij over een paar jaar neergeschoten word als een winkelier denkt dat jij een pakje kauwgom jat.
Want die kant gaat het op als dit soort "eigen rechter spelen" gedrag zonder meer getolereerd word.
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:04:31 #179
38549 dewd
100% pure
pi_16246891
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:46 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja alleen maar om te voorkomen dat jij over een paar jaar neergeschoten word als een winkelier denkt dat jij een pakje kauwgom jat.
Want die kant gaat het op als dit soort "eigen rechter spelen" gedrag zonder meer getolereerd word.

Nou nee hoor, op dit moment gaat het eerder de kant op van steel maar raak, want je wordt er toch niet voor gestraft. Dit ene incident op de vele overvallen en diefstallen die er zijn in een jaar is een erge zeldzame.
pi_16247200
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:04 schreef dewd het volgende:

Dit ene incident op de vele overvallen en diefstallen die er zijn in een jaar is een erge zeldzame.

Gelukkig wel ja.
Maar als die man door veel mensen als een held word gezien en de politie hem ook nog een schouderklopje geeft zullen meer winkeliers standaard een pistool bij zich gaan dragen en eerder gaan schieten.
Omdat ze weten dat ze toch als een held behandeld zullen worden en er mee weg komen. Dat lijkt me niet echt een ontwikkeling die men moet stimuleren.
pi_16249054
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:19 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Gelukkig wel ja.
Maar als die man door veel mensen als een held word gezien en de politie hem ook nog een schouderklopje geeft zullen meer winkeliers standaard een pistool bij zich gaan dragen en eerder gaan schieten.
Omdat ze weten dat ze toch als een held behandeld zullen worden en er mee weg komen. Dat lijkt me niet echt een ontwikkeling die men moet stimuleren.

Nee, anders gaan we zo'n man (bejaard en invalide) 12 maanden in de cel zetten omdat hij zich verdedigd heeft. Ja meneer, dan had u zich maar over moeten geven en afwachten hoe het loopt. En als het dan nog uit de hand loopt kunt altijd nog gaan dreigen om de politie te gaan bellen. Wtf man, Nederland zit veel te vol met van die geitewollensokken figuren. Het is goed dat ie dit gedaan heeft. Al hoewel het nooit geen opzet is geweest om iemand te doden, is het toch gebeurd. Jammer dan, dit is inderdaad het risico van het vak. Hij heeft de maatschappij een dienst bewezen door zo'n mthrfker uit de weg te ruimen.

De overheid heeft het aan zichzelf te danken. Te weinig politie beschikbaar, ja hehe, dat is logisch, hardwerkende mensen lastig vallen met snelheidscontroles op de meest onzinnige plaatsen. Of indien ze opgepakt zijn, hoeven ze slechts drie met de oogjes te knipperen en ze zijn al weer vrij. Het is allemaal een logisch gevolg, als de politie mij niet beschermt, doe ik het zelf wel....
En dan kan je allemaal wel gaan roepen dat dat niet hoort enz enz, maar dit zijn vaak mensen die zelf nog nooit iets meegemaakt hebben, of heel weinig inlevingsvermogen hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door regular op 14-01-2004 12:35]

pi_16249110
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:28 schreef regular het volgende:

Nee, anders gaan we zo'n man (bejaard en invalide) 12 maanden in de cel zetten omdat hij zich verdedigd heeft.

Stel je niet zo aan. De zaak is alleen nog in onderzoek en in afwachting daarvan is de man aangehouden.
quote:
Al hoewel het nooit geen opzet is geweest om iemand te doden
Owja? Is dat al zeker dan?
pi_16249371
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. De zaak is alleen nog in onderzoek en in afwachting daarvan is de man aangehouden.
[..]

Die man zou niet vast moeten zitten, maar slachtofferhulp moeten krijgen!!

[/quote]

Hij had een garage, hij was geen onderdeel van een SWAT-team.

[Dit bericht is gewijzigd door regular op 14-01-2004 14:40]

pi_16249449
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:42 schreef regular het volgende:

Die man zou niet vast moeten zitten, maar slachterhulp moeten krijgen!!

Ow dat krijgt die vast ook wel.
quote:
Hij had een garage, hij was geen onderdeel van een SWAT-team.
Ja dus?
Kan die daarom niet express iemand doodgeschoten hebben?
  woensdag 14 januari 2004 @ 12:49:52 #185
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16249571
Arme 71-jarige man
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  woensdag 14 januari 2004 @ 12:53:30 #186
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_16249676
Opsluiten die moordenaar. Arme dief.
weg
  woensdag 14 januari 2004 @ 14:37:28 #187
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16252680
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:08 schreef dewd het volgende:

[..]

Nou dan zijn we van dit soort situaties af, dan hoeven die hardwerkende overvallers niet meer die lowlife werkende mensen te vragen om hun geld. Is blijkbaar veiliger voor de overvaller. Want ik vind het triest dat men liever een crimineel beschermd als een hard werkende man zijn winkel en vrouw probeerd te beschermen.

Ik denk dat jij de essentie van het verhaal niet helemaal goed begrijpt. Het is niet specifiek de crimineel die men probeert te beschermen, maar de burger in z'n algemeen. Door geen wild westen van Nederland te maken. Dat al die criminelen met wapens lopen is al dramatisch genoeg. Als nu de gewone burgers ook nog eens allemaal een wapen gaan aanschaffen is dat nog veel erger.
quote:
Ik ben trouwens niet voor wapenbezit maar in de situatie waar de man zich in bevond kan ik me het goed voorstellen. Na 3 overvallen en 9 inbraken voel je je niet echt veilig als je jezelf fysiek niet kunt verdedigen denk je niet?
Mensen die zich onveiliger zijn gaan voelen omdat ze een aantal keer het slachtoffer zijn geweest van een misdrijf dan maar een wapen laten bezitten, zou juist betekenen dat je mensen die wat minder lekker in hun vel zitten dan maar gaat toestaan een wapen te dragen. Wat een vergroot risico kan betekenen, want wie zegt dat zo'n persoon verantwoord met het wapen om zal gaan.

Wie zegt dat zo'n persoon niet sneller naar een wapen zal grijpen? En voor je het weet wordt er perongeluk ik noem maar wat, een spelend kind dat over het hek klimpt om z'n bal uit de tuin te halen, neergeschoten.
Voor je het weet, kan iemand zich niet beheersen bij een ruzie thuis... voor je het weet, vindt spelend kindje de pistool en schiet zichzelf of een ander perongeluk neer...

quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:42 schreef regular het volgende:

[..]

Die man zou niet vast moeten zitten,

Daar ben ik het volledig met je over eens.

Men dient rekening te houden met te toestand van de persoon en met de situatie. Zo'n persoon is naar mijn idee geen gevaar voor de samenleving, dus kan volgens mij zonder problemen thuis zitten zolang men het onderzoek niet heeft afgerond.

Ik kan er van afstand moeilijk over oordelen, maar een voorwaardelijke straf en eventuele geldboete, lijkt mij (zeker gezien de leeftijd) voor zover ik er wat over kan zeggen, het beste.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 14-01-2004 14:43]

Krekker is de bom!
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:09:44 #188
38549 dewd
100% pure
pi_16266336
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:37 schreef KreKkeR het volgende:
Ik denk dat jij de essentie van het verhaal niet helemaal goed begrijpt. Het is niet specifiek de crimineel die men probeert te beschermen, maar de burger in z'n algemeen. Door geen wild westen van Nederland te maken. Dat al die criminelen met wapens lopen is al dramatisch genoeg. Als nu de gewone burgers ook nog eens allemaal een wapen gaan aanschaffen is dat nog veel erger.
Sinds wanneer is de burger in het algemeen aan het overvallen geslagen? Ik begrijp wat je wilt zeggen maar....
Wat kunnen de burgers dan doen om zich te beschermen tegen de criminelen die zoals je zegt wel wapens dragen? Ik beweer niet dat ik het weet maar in dit geval was een wapen heel effectief gebleken. Helaas zal dat het aantal doden in Nederland flink toenemen, en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn natuurlijk.
  donderdag 15 januari 2004 @ 02:31:20 #189
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16274523
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:09 schreef dewd het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de burger in het algemeen aan het overvallen geslagen? Ik begrijp wat je wilt zeggen maar....
Wat kunnen de burgers dan doen om zich te beschermen tegen de criminelen die zoals je zegt wel wapens dragen? Ik beweer niet dat ik het weet maar in dit geval was een wapen heel effectief gebleken. Helaas zal dat het aantal doden in Nederland flink toenemen, en dat kan ook weer niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Zoals je zelf volgens mij ook al doorhebt, het gaat niet om de burger die opeens overvallen zou gaan plegen
Het draait om de vraag of de gemiddelde burger wel verantwoord met een wapen kan omgaan. In de VS blijkt mijns inziens bijvoorbeeld dat dit niet kan.

Ander eventueel gevolg dat je zou kunnen krijgen wanneer bijvoorbeeld net zoals in de VS ongeveer elke (niet criminele) burger een wapen mag bezitten, is dat (de wel) criminelen een stuk harder 'zullen optreden'...

Ik weet bijna zeker dat criminelen zich niet zullen laten afschrikken door wapenbezit van de gewone burger. Hiervoor wil ik wederom de VS als voorbeeld erbij halen.
Wapenbezit onder de gewone burger zal volgens mij dus ook niet leiden tot afname van dit soort criminaliteit....
Ik denk eerder dat het zal leiden tot een ander type crimineel. Een nog hardere crimineel, die nog minder snel zal twijfelen een wapen mee te nemen en ook geen seconde zal twijfelen dit wapen te gebruiken.

Als een crimineel er bij voorbaat al vanuit gaat dat degene die hij overvalt makkelijk een wapen kan trekken, zal hij immers zelf ook eerder gebruik kunnen gaan maken van zijn wapen. Want je zou als crimineel maar eens te laat reageren en zelf worden neergeschoten

Wat burgers dan kunnen doen om zich te beschermen is een erg moeilijke vraag. Als ik of wie dan ook het ware antwoord daarop had, dan zouden we dit soort problemen niet hebben. Enige wat ik probeer aan te geven is dat deze 'oplossing' die voor velen niet meer dan vanzelfsprekend lijkt, ook een hele boel serieuze gevaren met zich meebrengt.

Krekker is de bom!
pi_17226700
Waar gaan we heen als we een illegale man met een geweldadig verleden vogelvrij verrklaren in Nederland??
  maandag 16 februari 2004 @ 16:52:46 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_17227277
KLOOTMONGOOLEN SELFDEFeNCE ik zou op z'n moment knallen wat ik kan
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_17227948
gewoon vrijlaten

jezus die kerel word 9x overvallen en dan gaan ze zeike als ze een zon kut illigale neerknallen

pi_17439664
ik vroeg me ook af hoe het mogelijk was dat je van 1 kogel sterft maar zoals ik gehoord heb heeft meneer gardien een dumdum kogel gebruikt en die zijn volgens mij verboden daar zal die denk ik goed voor worden gestraft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')