Meer dan 1 jaar gestopt:
Maartena (5 jaar)
Dukhlovi (5 jaar)
Roxxy (2 jaar 8 mnd) *nieuw*
Maverick (2 jaar)
pebbje (1 jaar, 6 mnd)
corr (1jr)
Meer dan 6 mnd gestopt:
Estranged_Dream (7 mnd)
Rulin (8 mnd)
Berekery & Miss Berkery (9 maanden)
Bloodrayne (9 maanden)
Toebroodjie (9 mnd)
Kwartaalstoppers:
Doopy-X- (4 mnd)
Leila (5 mnd)
Vava (5 mnd)
Trekdrop (4 mnd)
dolfg (4 mnd)
Eb (4 mnd)
stoopkind (3 mnd)
Da_Rock (5 mnd)
kale_kleuter (3 mnd)
2 Maanden
Syrek
ray_nl
Lily
Tomaz
nozem
1 maand
Doedelzak13
gimme.shelter
Stargazer
timmeeeh
grote_oebiedoebie
Maestrov
BMannien
DaBeetle
dawg
egosho
Martin_Jager
ransbal
Babbelzz
Kanjer
La_Chatte_Noir
m-niki
BloodyLotte
Lariekoek
Moniek
Ruuud
ChezMatik
44PJ3
Cheshire
Bolsje
Cassii
Pupillen (weken)
Kondros
GreenEyes
Donnie.Darko
Vince22
leolinedance
Kaps00ny
snaakster
cimbom
DarkElf
-Vanaf 15 december: DarkElf
- Vanaf 1 jan. 2004
V2i
Danzig
Chara
nanalune
RijstNatie
Snoop_Dogg
Miklo1980
Mercy_symbol
irule25
Blixar
punchdrunk
Pauline
De-oneven-2
-4 januari:
Bastard
Nokia3310
Cora
5 januari: Ezri
7 januari: k_i_m
10 januari: Roache_ en Aventura
11 januari: sjak
17 januari: Rollins
18 januari: Kwark
19 januari: shmoopy
21 januari: Fillipe
Wie volhoudt, komt steeds hoger op de ladder. Wees zo sportief het ook even te melden als je weer bent begonnen.
Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.
Succes iedereen!
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-01-2004 21:30]
Oh ja, en shmoopy houdt dat lijstje bij.
@ nokia3310: Joh, zonde van die 8 dagen joh!!! Echt, dan voel je je alleen maar rotter! En als je juist tegenslagen aan kan zonder te gaan roken, voel je je veel beter over jezelf, en kan je met recht trots zijn op jezelf! Maar ja, is voor mij makkelijk praten, I know... ben zelf nu 1 week gestopt en enige worry nu is dat ik me niet kan concentreren voor mijn tentamens. :S Heel veel succes iig! Hou vol he!
I quit smoking now for One week, 22 hours, 34 minutes and 45 seconds. 158 cigarettes not smoked, saving ¤ 26,60. Life saved: 13 hours, 10 minutes.
quote:Ik sta helemaal versteld.
Op maandag 12 januari 2004 23:55 schreef k_i_m het volgende:
Not smoking for five days, 22 hours, 40 minutes and 41 seconds.
208 cigarettes not smoked,
saving ¤ 31,62.
Life saved: 17 hours, 20 minutes.
Die pleisters werken dus, ook tegen hele erge snakmomenten?
En ik wil ook graag op de lijst als het kan.
quote:Ja, behalve nu, want nu wil ik roken
Op maandag 12 januari 2004 23:59 schreef shmoopy het volgende:[..]
Ik sta helemaal versteld.
Die pleisters werken dus, ook tegen hele erge snakmomenten?
Ik weet zelf niet eens waarom, want ik heb zelf getest dat het nergens op slaat. Het is zo wel weer over . En het is ook alleen omdat ik het idee heb dat ik WIL roken. Niet zozeer omdat het moet.
Ik probeer misschien na carnaval te stoppen, altijd een moment van extreem lichamelijk slecht voelen
quote:Als je onbewust gerookt hebt vind ik niet dat je weer begonnen bent. Vooral als je er zo'n spijt van hebt. Je hebt gewoon 1 misstap begaan, maar je bent wat mij betreft gewoon 2 maanden gestopt! Succes ermee!
Op dinsdag 13 januari 2004 00:55 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
Wat moet ik nou?? Ik had afgelopen vrijdag een onverwacht heftig feestje in Rotterdam en was zo gruwelijk dronken (echt erg dronken dus) dat ik een sigaret gerookt heb, zonder er bij na te denken. Ik merkte het toen ik wakker werd, de smaak in mijn mond en mijn vingers roken naar rook. Ik vind het zo erg! Nadien uiteraard niet meer gerookt maar ben ik nou weer begonnen of hoe zit het? Ik heb vanaf eind november niet meer gerookt en ik vind het echt zonde. Ben ook een beetje boos op mezelf. Heel raar dat ik na bijna 2 maanden ineens moeite krijg, voornamelijk 's avonds als ik wat borreltjes op heb en het gezellig is. Eerder had ik dit namelijk niet.
Stopped one week, one day, 7 hours, 1 minute and 49 seconds. 99 cigarettes not smoked, saving ¤ 16,67. Life saved: 8 hours, 15 minutes.
quote:Vanaf eind november niet gerookt?
Wat moet ik nou?? Ik had afgelopen vrijdag een onverwacht heftig feestje in Rotterdam en was zo gruwelijk dronken (echt erg dronken dus) dat ik een sigaret gerookt heb, zonder er bij na te denken. Ik merkte het toen ik wakker werd, de smaak in mijn mond en mijn vingers roken naar rook. Ik vind het zo erg! Nadien uiteraard niet meer gerookt maar ben ik nou weer begonnen of hoe zit het? Ik heb vanaf eind november niet meer gerookt en ik vind het echt zonde. Ben ook een beetje boos op mezelf. Heel raar dat ik na bijna 2 maanden ineens moeite krijg, voornamelijk 's avonds als ik wat borreltjes op heb en het gezellig is. Eerder had ik dit namelijk niet.
Kom op, je bent nog steeds gestopt, hoor, en dat is gewoon heel knap.
vorige deeltje alweer vol
One week, five days, 9 hours, 30 minutes and 6 seconds. 371 cigarettes not smoked, saving ¤ 62,29. Life saved: 1 day, 6 hours, 55 minutes.
BIJNA 2 WEKEN!!!
En dat is 1 week, 6 dagen en 22 uur langer dan mijn vorige poging
Energieniveau +3
Humeur +2
Sporadisch irritant richting anderen +7
Zintuigen +5
Conditie +0,005
Anti-roker +12
Met mijn humeur gaat het nog steeds goed, ben wel moe want ik heb vannacht vreselijk slecht geslapen (warm, warm....) maar ben nog niet aan het snauwen geslagen.
Daarnaast heb ik ook nog steeds hoofd- en rugpijn
Maar ben wel trots! En daar gaat het om.
Jullie zijn ook alweer een eindje zie ik, heel veel succes!
Ik wil trouwens ook lichtere pleisters gaan plakken. Iemand ervaring met versneld pleisters plakken?!
quote:Nee, ik zou een misstap ook niet erg vinden. Zeker wat je zelf al zegt: je baalt er vreselijk van, je vingers stonken, je mond was vies. Genoeg straf zou ik zeggen.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:33 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
ik denk dat ik inderdaad niet meer na moet denken over die misstap... Vandaag wordt weer een rookvrije dag, net zoals alle anderen
Succes!
quote:Hee, dat is niet aardig. Waarom is dat?
Op dinsdag 13 januari 2004 11:40 schreef k_i_m het volgende:
Ik hoorde net dat ze hier van mijn werk nog 1 week pleisters sponsoren. Dat is dus niet de afgesproken 2 maanden, maar 2 weken. Daar ben ik wel effe sjagerijnig van.
quote:Nee, geen ervaring mee. Ik doe het alleen met zo af en toe een kauwgompje.
Ik wil trouwens ook lichtere pleisters gaan plakken. Iemand ervaring met versneld pleisters plakken?!
quote:Ja, dat kán wel, maar daar gaat het niet om
Op dinsdag 13 januari 2004 11:56 schreef sjak het volgende:[..]
Het geld wat je bespaart door niet te roken kan je tijdelijk daar toch wel aan uitgeven?!
quote:Nee dat kan ik me voorstellen, waarom komen ze hun afspraak met je niet na?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:23 schreef k_i_m het volgende:
Ja, dat kán wel, maar daar gaat het niet om.
quote:Ik geloof dat de kosten nogal zijn tegengevallen
Op dinsdag 13 januari 2004 12:28 schreef sjak het volgende:[..]
Nee dat kan ik me voorstellen, waarom komen ze hun afspraak met je niet na?
quote:Oeps, vergeten.
Op dinsdag 13 januari 2004 00:08 schreef shmoopy het volgende:
Liefjens, als je in het lijstje wil, geef dan even de datum waarop je gestopt bent, da's makkelijker.
I have not smoked for Five months, one day, 57 minutes and 1 second. 2310 cigarettes not smoked, saving ¤ 175,65. Life saved: 1 week, 1 day, 30 minutes. I will keep it up, but i need your support to make it!!!!!
5 Maanden! wh03h03!
(shit, realiseer me net dat ik dan al 6.5 maanden vrijgezel ben , snel naar R&P
)
{{{EDIT}}}
Eb Weet niet of je nog mee leest hier..maar hoe gaat het bij jou??
En bright.eys? ook nog steeds?
quote:Misschien een kleine troost maar ik weet ondertussen uit ervaring dat de trek in een sigaret als je drank ophebt echt overgaat! Heeft bij mij 8 maanden geduurd maar met oud en nieuw had ik flink wat sjampie op (en bier en wijn *HIK*) en pas de volgende dag schoot me te binnen dat ik geen seconde aan roken gedacht heb. Laat staan trek in een peuk had.
Heel raar dat ik na bijna 2 maanden ineens moeite krijg, voornamelijk 's avonds als ik wat borreltjes op heb en het gezellig is.
Hou vol!
quote:Hier! 5 maanden zonder hulp, just cold turky
Op dinsdag 13 januari 2004 13:01 schreef Dunadain het volgende:
Best slap dat je d.m.v pleisters moet stoppen waar is die wilskracht stop zonder pleisters dan heb je mijn respect.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:02 schreef trekdrop het volgende:[..]
Hier! 5 maanden zonder hulp, just cold turky
quote:Ja, want voor jouw respect doen we het ook allemaal
Best slap dat je d.m.v pleisters moet stoppen waar is die wilskracht stop zonder pleisters dan heb je mijn respect.
quote:Het is duidelijk een niet roker
Op dinsdag 13 januari 2004 13:07 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ja, want voor jouw respect doen we het ook allemaal
ik ben ontzettend trots op iedereen!!!!
nog steeds niets gerookt, ondanks feestjes, oefenavonden met band (zwaar!), files, etc.
en dat zonder pleisters oid...
dus aan iedereen die aan het afkicken is: hou vol
quote:Goed hoor, dus je hebt het wel af en toe moeilijk?
Op dinsdag 13 januari 2004 13:22 schreef superbam het volgende:
gestopt na 1 januari...nog steeds niets gerookt, ondanks feestjes, oefenavonden met band (zwaar!), files, etc.
en dat zonder pleisters oid...
dus aan iedereen die aan het afkicken is: hou vol
quote:dat valt eik heel erg mee, tot mijn grote verbazing
Op dinsdag 13 januari 2004 14:19 schreef sjak het volgende:[..]
Goed hoor, dus je hebt het wel af en toe moeilijk?
quote:Woei! Dan heb ik jouw respect!
quote:Lol, dan ben je blont
Op dinsdag 13 januari 2004 13:13 schreef k_i_m het volgende:[..]
Het is duidelijk een niet roker
.
quote:En jij homo.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:48 schreef trekdrop het volgende:[..]
Lol, dan ben je blont
quote:Alleen de eerste 3 dagen maar? Wat lopen al die mensen dan lang met pleisters! Ben eik wel blij dat ik ze nooit heb gebruikt... zometeeen ben je dáár weer aan verslaafd...
Op dinsdag 13 januari 2004 14:48 schreef Ezri het volgende:[..]
Woei! Dan heb ik jouw respect!
Nee, maar, ff serieus... die pleisters zorgen er alleen maar voor dat je je de eerste 3 dagen NIET heel erg klote voelt lichamelijk wegens nicotinegebrek, dat is alles. Daarna is het enkel en alleen nog mentaal, en dat is het allermoeilijkste, de psychische verslaving.
Dus of je nou met of zonder pleisters stopt, het is knap als je niet meer rookt.Applaus voor onszelf!
quote:Totzover ik terug kan gaan:
Op dinsdag 13 januari 2004 13:13 schreef k_i_m het volgende:[..]
Het is duidelijk een niet roker
.
quote:Dus.... ik zou eerst maar ff zoeken voordat je loopt te bitchen
Op dinsdag 23 september 2003 12:25 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ik kreeg opeens last van bloedend tandvlees. Ik heb elk lichamelijk kwaaltje gehad dat je maar kunt bedenken. Maar het is het waard. En het wordt beter, echt waar.
quote:Dat ging volgens mij niet over spindizzy maar over dunadain...
Op dinsdag 13 januari 2004 15:38 schreef trekdrop het volgende:[..]
Totzover ik terug kan gaan:
[..]Dus.... ik zou eerst maar ff zoeken voordat je loopt te bitchen
quote:Gelukkig zijn er nog mensen die opletten
Op dinsdag 13 januari 2004 15:47 schreef sjak het volgende:[..]
Dat ging volgens mij niet over spindizzy maar over dunadain...
Ik had trouwens vanochtend ineens een bloedneus . Daar heb ik dus nog niet eens last van als ik een klap op mijn neus krijg. (bij wijze van spreken)
Anyway, ik heb de lichtere pleisters besteld. Vanaf morgen ga ik minder plakken .
quote:Ze schrijft: ik had last van elk kwaaltje...... over wie gaat het dan, als spindizzy het schrijft?
Op dinsdag 13 januari 2004 15:47 schreef sjak het volgende:[..]
Dat ging volgens mij niet over spindizzy maar over dunadain...
Maar oke! het punt is dat we stoppen! en niet ruziemaken
Dus ook niet lopen zeuren over pleisters, mensen die zeuren over mensend die zeuren over pleiseters, en mensen die zeuren over mensen die zeuren over mensen die zeuren over pleisters
En ja... ik zal vandaag bij mezelf beginnen
quote:Goedzo
Anyway, ik heb de lichtere pleisters besteld. Vanaf morgen ga ik minder plakken
[Dit bericht is gewijzigd door trekdrop op 13-01-2004 16:16]
quote:Ja, maar die zin heb ik niet gequote! Het gaat om de zin die ik wél heb gequote
Op dinsdag 13 januari 2004 16:04 schreef trekdrop het volgende:[..]
Ze schrijft: ik had last van elk kwaaltje...... over wie gaat het dan, als spindizzy het schrijft?
One week, six days, 7 hours, 19 minutes and 39 seconds. 292 cigarettes not smoked, saving fl 44,49. Life saved: 1 day, 20 minutes.
Hoe verander ik die fl in euro?
quote:quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:42 schreef k_i_m het volgende:[..]
Ja, maar die zin heb ik niet gequote! Het gaat om de zin die ik wél heb gequote
.
Ja, want voor jouw respect doen we het ook allemaal
=============================================
hmmm, sorry als ik je verkeerd begrepen heb.....
quote:Ja? Dus? Wat heeft die quote nou met wat dan ook te maken?
Op dinsdag 13 januari 2004 15:38 schreef trekdrop het volgende:[..]
Totzover ik terug kan gaan:
[..]Dus.... ik zou eerst maar ff zoeken voordat je loopt te bitchen
Is natuurlijk niet goed en ben dan ook voor hem gestopt!
quote:Hahahahaha
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef irule25 het volgende:
Nog zo'n gevolg van stoppen met roken, je begrijpt elkaar gewoon niet meerOne week, six days, 7 hours, 19 minutes and 39 seconds. 292 cigarettes not smoked, saving fl 44,49. Life saved: 1 day, 20 minutes.
quote:Om een lang verhaakl kort te maken.... iemand heeft of een verkeerde post geqwote (kim) of iemand was blont (trekdrop)... Ik dacht dat zei bedoelde dat jij niet rookt (dus geen ex roker, maar een helemaal nooit gerookt heber).. maar hoe zou je dat kunnen zijn als je wel last hebt gehad van afkick verschijnselen?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:02 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ja? Dus? Wat heeft die quote nou met wat dan ook te maken?
Anyway... ik zat dus denk ik fout
* trekdrop crashes his head into a wall |:
quote:Hier ook vanmorgen werd wakker, alles stroomde er uit, Heb daar normaal ook nooit last van, Hopelijk een goed teken maar weer bijna 2weken!!!!
Op dinsdag 13 januari 2004 15:51 schreef k_i_m het volgende:[..]
Gelukkig zijn er nog mensen die opletten
.
Ik had trouwens vanochtend ineens een bloedneus
. Daar heb ik dus nog niet eens last van als ik een klap op mijn neus krijg. (bij wijze van spreken)
Anyway, ik heb de lichtere pleisters besteld. Vanaf morgen ga ik minder plakken
.
quote:Wat raar, bij mij was het automatisch in Euro... kan het zijn dat je in je instellingen op je computer misschien nog als standaard-currency de gulden hebt staan ofzo?
Op dinsdag 13 januari 2004 16:55 schreef irule25 het volgende:
Nog zo'n gevolg van stoppen met roken, je begrijpt elkaar gewoon niet meerOne week, six days, 7 hours, 19 minutes and 39 seconds. 292 cigarettes not smoked, saving fl 44,49. Life saved: 1 day, 20 minutes.
quote:Oh haha
Op dinsdag 13 januari 2004 17:03 schreef irule25 het volgende:
Nokia3310, antwoord op vraag in vorig topic:
Ja ik heb tijdens de zwangerschap gewoon doorgerookt, leek me als vader van het kind ook niet echt een probleem....Is natuurlijk niet goed en ben dan ook voor hem gestopt!
Ik heb gezondigt... Heb toch een half sigaretje gehad, voel me nu een beetje schuldig. Maar had het toch even nodig om te beseffen dat ik het ECHT niet meer wil. Ik hoop dat jullie me vergeven.
quote:Heb het bij één eerdere stoppoging ook gehad. Ik was toen 3 weken gestopt en had ongeveer 2x in de week een bloedneus
Op dinsdag 13 januari 2004 17:47 schreef Miklo1980 het volgende:[..]
Hier ook vanmorgen werd wakker, alles stroomde er uit, Heb daar normaal ook nooit last van, Hopelijk een goed teken maar weer bijna 2weken!!!!
Ben zelf morgen 6 weken gestopt, al mijn vrienden enzo kennen me als een stevige roker en zijn echt met stomheid geslagen dat ik het zo goed volhoud en er nog vrolijk onder ben ook, geweldig!!!
Maar blijf volhouden!
quote:Ja, dat moeilijk in slaap komen; Gebruik jij ook de pleisters of een ander surrogaat?
Op dinsdag 13 januari 2004 20:49 schreef Miklo1980 het volgende:
Ik ben alleen behoorlijk Hyper de hele dag, Ben dan s'avonds dood op maar kan dan alleen moeilijk in slaap komenMaar blijf volhouden!
![]()
.
Ik was vanochtend bij de apotheek, en ik heb even nagevraagd of je eerder lichtere pleisters kon plakken. Dat was geen probleem. Op het moment dat je stoned van een nieuwe pleister wordt, is het dus tijd voor een minder hoge dosering.
Voorlopig gaat het goed. Then again, ik ben supersjagerijnig, maar dat was ik al van mezelf vandaag. Dus eigenlijk weet ik het nog niet.
Ga dit weekend lichtere pleisters plakken, voel me prima, geen klachten of verlangens dus ik vind dat ik best een lichtere pleister kan gaan plakken.
quote:Heb een nieuwe telefoon gekocht
Op woensdag 14 januari 2004 10:47 schreef Spindizzy het volgende:Jullie gaan lekker, mensen
Vergeten jullie niet af en toe wat leuks voor jezelf te kopen?
quote:Nieuwe triviant persuit.
Op woensdag 14 januari 2004 10:47 schreef Spindizzy het volgende:Jullie gaan lekker, mensen
Vergeten jullie niet af en toe wat leuks voor jezelf te kopen?
quote:Ik probeer elke week een Dvdtje te kopen
Op woensdag 14 januari 2004 11:35 schreef Bolsje het volgende:[..]
Heb een nieuwe telefoon gekocht
eentje met al die leuke snufjes...tja het kon nu. Had geld over
Heb vorige week Saving Private Rayn gekocht
Ga zaterdag Mits ik niet rook Shawshank Redemption Super film
Suc6 mensen..hou het vol!!
quote:Euhh, dat kan juist een goede stimulans zijn.. stoppen als je in de shit zit... maarja, sterkte... en volgende poging beter
Op woensdag 14 januari 2004 12:18 schreef Paultjehh het volgende:
Ik heb het 2 dagen volgehouden, maar weer begonnen aangezien me ouders half in een scheiding liggen en dit nu ff niet het goede moment is heb ik gemerkt. Maar ik weet iig wel dat ik het wel zou kunnenSuc6 mensen..hou het vol!!
(zeg gewoon tegen je ouders: en nu kappenmet dat gezeik, anders ga ik roken )
quote:Ai dat is verrot
Op woensdag 14 januari 2004 12:18 schreef Paultjehh het volgende:
Ik heb het 2 dagen volgehouden, maar weer begonnen aangezien me ouders half in een scheiding liggen en dit nu ff niet het goede moment is heb ik gemerkt. Maar ik weet iig wel dat ik het wel zou kunnenSuc6 mensen..hou het vol!!
Ik heb voor mezelf ook gemerkt dat ik in een tijd waarin ik 'gelukkig' ben, het roken makkelijker kan laten dan wanneer er allemaal kloten dingen gebeuren.
Heel veel sterkte toegewenst!
Stopdatum: 1-1-2004 1:45:00
Reeds: 299 sigaretten / shaggies niet gerookt
Reeds: ¤ 53,82 bespaard
Reeds: 1 weken 6 dag(en) 14 uur 13 min 31 sec
quote:DONT DO IT!!!!!
Op woensdag 14 januari 2004 16:06 schreef Chara het volgende:
'k doe steeds een beetje stoer maar laatste twee dagen waren![]()
![]()
Niet dat ik twijfel om weer te beginnen of zo, dat niet maar tis toch nog steeds lastigStopdatum: 1-1-2004 1:45:00
Reeds: 299 sigaretten / shaggies niet gerookt
Reeds: ¤ 53,82 bespaard
Reeds: 1 weken 6 dag(en) 14 uur 13 min 31 sec
Eet maar een appel ofzow
quote:ik doe het ook niet
Op woensdag 14 januari 2004 16:19 schreef trekdrop het volgende:[..]
DONT DO IT!!!!!
Eet maar een appel ofzow
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:24 schreef Chara het volgende:[..]
ik doe het ook niet
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:31 schreef trekdrop het volgende:[..]
EN LAAT IK HET OOK NIET MERKEN
Four days, 15 hours, 57 minutes and 23 seconds. 18 cigarettes not smoked, saving ¤ 3,03. Life saved: 1 hour, 30 minutes.
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 14-01-2004 19:42]
M'n vent is sinds gisteren ook gestopt m.b.v de niquitinepleister, gaan we zowaar samen rookvrij het leven door. Ik had nooit verwacht dat 'ie dat zou doen tot hij gisteravond plechtig z'n peuk uitdrukte en een pleister opplakte. Heeeeel fijn! Samen lijkt het me nóg makkelijker.
4 dagen, 13 uur en 23 minuten rookvrij, m'n SilQuit-progje blijft steeds hangen en ctrl-c/v-en werkt niet. Weet iemand hoe dat kan, of zal ik het opnieuw moeten installeren?
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:50 schreef Roache_ het volgende:
knip
geen centje pijn in het dagelijks leven, maar godverdegodver: dat uitgaan...
GIsterenochtend eraf gehaald, en vergeten na het douchen. Vandaag in bad geweest waardoor een pleister daarna niet blijft zitten (olie).
Gaat prima, ben alleen " iets" feller geloof ik
Even morgen aankijken, anders gewoon een lichtere pleister weer even plakken
Ik stop toch niet voor niets, zeker. .
Ik ben vandaag begonnen met de lichste pleisters. Best lachwekkend; de 7 mg pleisters zijn 1,5x1,5 cm
28 aug
28 sept
28 okt
28 nov
28 dec
28 jan <-- nog niet
Maar zonder hulp middelen eigenlijk gaat alles best, het is gewoon een kwestie van het juiste moment, want die eerste weken zijn het moeilijkst. Ik ben ook wel eens lukraak gestopt en die pogingen zijn niet geslaagd, ben ook wel eens eerder op het juiste moment gestopt (meer dan een half jaar). Maar daar kwam een zwak moment achteraan. Hier heb ik van geleerd, dat ik nooit een gelegenheidsroker kan zijn, aangezien ik in 1 dag weer op 1 pakje per dag zat
Dus voor mij is het het juiste moment en niet meer naar omkijken
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 10:11 schreef V2i het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met de lichste pleisters. Best lachwekkend; de 7 mg pleisters zijn 1,5x1,5 cm
quote:Volgens mij ook gimme.shelter.... temisnte, ik hen nog wel een die swing in mijn arm... zo van *hoppa, pakkie shag* huh? wat moet ik nou met mijn portomonai (en waarom zit er geld in? duh!
Op donderdag 15 januari 2004 13:43 schreef gimme.shelter het volgende:
Heeft iemand nou de indruk dat die pleisters het echt makkelijker maken?? Heb zelf meer het idee dat de verslaving hem ook zit in het gebaar van het opsteken en het ritueel wat er aan vast hangt. ER daar helpen die pleisters vogens mij niet bij..
quote:Ik heb als ik het zonder pleisters probeer erg veel last van mn humeur, en mn omgeving ook. Ik kan ook echt gek worden omdat ik geen peuk meer kan/mag opsteken..
Heeft iemand nou de indruk dat die pleisters het echt makkelijker maken?? Heb zelf meer het idee dat de verslaving hem ook zit in het gebaar van het opsteken en het ritueel wat er aan vast hangt. ER daar helpen die pleisters vogens mij niet bij..
quote:Ja.
Zo getuigen mijn vorige stop-pogingen.
quote:Euhh, als het het makkelijker maakt, waarom dan pogingen?
Op vrijdag 16 januari 2004 10:35 schreef V2i het volgende:[..]
Ja.
Zo getuigen mijn vorige stop-pogingen.
Toen ik stopte met roken vond ik op een site een mooie tijdslijn met verschillende periodes in het process. Nu kan ik het niet meer vinden, anyone??
Stijn
quote:Lol
Op vrijdag 16 januari 2004 12:07 schreef V2i het volgende:
heh, omdat ik het nu met pleister wél langer volhoud dan 2 uurtjes
Het gaat OK, niet sjaggerijnig, wel erg veel trek om te roken.
quote:Je staat er tenminste op.
Op vrijdag 16 januari 2004 13:25 schreef sjak het volgende:
Zijn er na mij geen mensen meer gestopt? Ik wil zo graag niet meer de laatste in het lijstje zijn...
Nou ja,
Stimulerend Plaatje dan maar :
quote:http://whyquit.com/whyquit/A_Benefits_Time_Table.html
Op vrijdag 16 januari 2004 12:50 schreef snaakster het volgende:
klein vraagje,Toen ik stopte met roken vond ik op een site een mooie tijdslijn met verschillende periodes in het process. Nu kan ik het niet meer vinden, anyone??
Stijn
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 14:29 schreef Bastard het volgende:
Ik werd gewoon pissig in de supermarkt omdat iemand na de boodschappen vergat om nog haar shag te halen. Of dat nog ff kon.Klote rokers
quote:ik sta er foutief op
Op vrijdag 16 januari 2004 13:52 schreef De-oneven-2 het volgende:[..]
Je staat er tenminste op.
.
Nou ja,
Stimulerend Plaatje dan maar :
Volgens het journaal gisteren zou 1/3 van de mensen die rond de jaarwisseling gestopt waren alweer begonnen zijn...
Is dat hier op Fok! ook het geval, of zijn wij hier gewoon veeeeel beter met het volhouden dan gemiddeld Nederland (dankzij oa dit topic )?
I quit smoking now for One week, four days, 16 hours, 35 minutes and 38 seconds. 233 cigarettes not smoked, saving ¤ 39,16. Life saved: 19 hours, 25 minutes.
Hoe gaat het nu met shmoopy , roache en cora? Houden jullie het nog een beetje vol?
Five days, 4 hours, 50 minutes and 54 seconds. 104 cigarettes not smoked, saving E 15,81. Life saved: 8 hours, 40 minutes.
Groetjes Nokia
quote:Yep.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:37 schreef sjak het volgende:
Hoe gaat het nu met shmoopy , roache en cora? Houden jullie het nog een beetje vol?
One week, five days, 19 hours, 28 minutes.
Jammer Nokia.
quote:Hier meld zich een 31 december stopper!
Op vrijdag 16 januari 2004 17:36 schreef Ezri het volgende:
Toch ben ik nu benieuwd of er mensen zijn die alweer begonnen zijn!Volgens het journaal gisteren zou 1/3 van de mensen die rond de jaarwisseling gestopt waren alweer begonnen zijn...
Is dat hier op Fok! ook het geval, of zijn wij hier gewoon veeeeel beter met het volhouden dan gemiddeld Nederland (dankzij oa dit topic)?
I quit smoking now for One week, four days, 16 hours, 35 minutes and 38 seconds. 233 cigarettes not smoked, saving ¤ 39,16. Life saved: 19 hours, 25 minutes.
[Dit bericht is gewijzigd door Blixar op 16-01-2004 19:52]
quote:Jammer nokia! Volgende keer beter enzow!
Op vrijdag 16 januari 2004 19:04 schreef Nokia3310 het volgende:
Roker meldt zich. Ja, ik ben dus weer begonnen... Stom, stom, stom, I know. Maar dit is gewoon niet het goede moment, voelde me geestelijk sowieso niet sterk en niet roken kon er gewoon niet bij. Ben wel sterk gaan minderen: maximaal 5 per dag (in plaats van 12-14). Wil het nu langzaam afbouwen om dan volledig te stoppen. Heb het 9 dagen volgehouden wat voor mij toch wel een record is! Als ik weer sterk genoeg ben om (voorgoed) te stoppen dan meldt ik mij weer.Groetjes Nokia
Two weeks, one day, 20 hours, 12 minutes and 49 seconds. 332 cigarettes not smoked, saving ¤ 63,21. Life saved: 1 day, 3 hours, 40 minutes.
quote:Jammer, jammer, jammer!
Roker meldt zich. Ja, ik ben dus weer begonnen... Stom, stom, stom, I know. Maar dit is gewoon niet het goede moment, voelde me geestelijk sowieso niet sterk en niet roken kon er gewoon niet bij. Ben wel sterk gaan minderen: maximaal 5 per dag (in plaats van 12-14). Wil het nu langzaam afbouwen om dan volledig te stoppen. Heb het 9 dagen volgehouden wat voor mij toch wel een record is! Als ik weer sterk genoeg ben om (voorgoed) te stoppen dan meldt ik mij weer.Groetjes Nokia
quote:geestelijk niet sterk, was dat nou voor een excuus
Net alsof ik het geestelijk zo makkelijk heb, leg weg die cigaretten en ga door met stoppen
quote:waarschijnlijk is daar nicotine genoeg aanwezig, kun je die kauwgom ook wel thuis laten
Op vrijdag 16 januari 2004 20:12 schreef Miklo1980 het volgende:
Vanavond Stappen.................
Zal wel zeer zwaar worden vanavond
Heb nicotine kauwgom gekocht als ik echt zin krijg neem ik er daar een paar vanTwo weeks, one day, 20 hours, 12 minutes and 49 seconds. 332 cigarettes not smoked, saving ¤ 63,21. Life saved: 1 day, 3 hours, 40 minutes.
En daarnaast uitgaan moet je ook kunnen zonder te roken, dus zo'n situatie ontwijken is alleen maar lastig voor later
@ Miklo1980: Als je nu al heeeeelemaal van de nicotine af bent, en je gaat uit, en dan weer nicotinekauwgom nemen, dan maak je jezelf weer verslaafd aan nicotine... is dat wenselijk? Kan je denk ik beter een gewoon kauwgompje nemen, of een extra biertje, of whatever, om te compenseren voor het niet-roken.
quote:Lollies zijn trouwens ook erg geschikt. Extra pluspunt: je handen hebben gelijk ook wat te doen
Op vrijdag 16 januari 2004 23:30 schreef Ezri het volgende:
Kan je denk ik beter een gewoon kauwgompje nemen, of een extra biertje, of whatever, om te compenseren voor het niet-roken.
Veel plezier en hou vol
quote:Het is misschien een excuus maar daarom lukte het niet. Zit momenteel nogal in een moeilijke situatie en door te stoppen met roken maakte ik het er niet makkelijker op. Als ik me mentaal weer wat sterker voel stop ik voorgoed met roken.
Op vrijdag 16 januari 2004 22:47 schreef syrek het volgende:[..]
geestelijk niet sterk, was dat nou voor een excuus
Net alsof ik het geestelijk zo makkelijk heb, leg weg die cigaretten en ga door met stoppen
[..]
quote:alleen als je depressief bent is het gevaarlijk om te stoppen met roken, daarnaast, kan het niet veel kwaad om te stoppen. Maar het blijft jouw keuze, kan alleen proberen je te overtuigen om het als een foutje te beschouwen en toch door te zetten
Op zaterdag 17 januari 2004 01:47 schreef Nokia3310 het volgende:[..]
Het is misschien een excuus maar daarom lukte het niet. Zit momenteel nogal in een moeilijke situatie en door te stoppen met roken maakte ik het er niet makkelijker op. Als ik me mentaal weer wat sterker voel stop ik voorgoed met roken.
Zelf ga ik nog steeds sterk door, hoewel ik zo hier en daar echt wel mn peukie mis. Ik weet niet waarom..
Maar ben toch 12 dagen al gestopt.. nog ff volhouden.
quote:Nicotine is niet verslavender dan heroine volgens mij, het is sneller uitgewerkt zodat je sneller weer nieuwe nodig hebt. En de lichamelijke ontwenningsverschijnselen van heroine of alcoholverslaving is ook wel wat erger dan die van nicotine dunkt me.
Op zaterdag 17 januari 2004 10:53 schreef Bastard het volgende:
Jammer Nokia, maar pak een goed moment voor jezelf uit de volgende keer.
Ik hoorde van de week dat stoppen met roken, dat de verslaving 20X erger is dan alcohol verslaving, en 4x sterker dan heroine verslaving. Dat wil maar zeggen dat het echt niet meevalt, dat de meeste terug vallen omdat het zo moeilijk is.Zelf ga ik nog steeds sterk door, hoewel ik zo hier en daar echt wel mn peukie mis. Ik weet niet waarom..
Maar ben toch 12 dagen al gestopt.. nog ff volhouden.
quote:Tis een wetenschappelijk onderzoek die ik van de week op tv zag.. dusss
Op zaterdag 17 januari 2004 12:39 schreef Bolsje het volgende:[..]
Nicotine is niet verslavender dan heroine volgens mij, het is sneller uitgewerkt zodat je sneller weer nieuwe nodig hebt. En de lichamelijke ontwenningsverschijnselen van heroine of alcoholverslaving is ook wel wat erger dan die van nicotine dunkt me.
quote:Gisteren niet gerookt!
Op vrijdag 16 januari 2004 23:30 schreef Ezri het volgende:
Damn, jammer joh, Nokia! Sterkte iig!@ Miklo1980: Als je nu al heeeeelemaal van de nicotine af bent, en je gaat uit, en dan weer nicotinekauwgom nemen, dan maak je jezelf weer verslaafd aan nicotine... is dat wenselijk? Kan je denk ik beter een gewoon kauwgompje nemen, of een extra biertje, of whatever, om te compenseren voor het niet-roken.
Was eigenlijk helemaal niet echt moelijk, Had het veel erger verwacht.
Vanmorgen rook ik mijn kleren en wat stinken die eigenlijk na een avondje stappen, Nooit echt bij stil gestaan,
2 weeks 2 says not smoked!
Van de voorbije 5 dagen heb ik maar twee dagen een pleister stap 1 op gehad, en dat ging bere goed zonder dus. Met was ik zelfs helemaal highig ofzo?
Heb vandaag stap drie gekocht, voor twee weken.
Echt alles bij elkaar valt het me echt nog steeds 100 procent mee!
Update:I have not smoked in One month, two days, 13 hours, 41 minutes and 32 seconds. 839 cigarettes not smoked, saving ¤ 129,25. Life saved: 2 days, 21 hours, 55 minutes.
quote:lol ik met jouw, maar de mijne staat in mijn profiel
Op zaterdag 17 januari 2004 13:53 schreef _dazzling het volgende:
ik vergeet steeds mijn startdatum, maar ben nu geloof ik zo'n 5 maanden gestopt!
En ik ga vanavond weer niet uit.
DVD'tje(s) kijken iemand?
Poging nummer zoveel. Ik rookte te laatste tijd weer veel te veel (ca. 2 pakjes per dag), en nu vind ik het voorlopig wel weer mooi geweest. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal roken, ik ga gewoon voorlopig niet meer roken - met absoluut geen plannen om weer opnieuw te beginnen.
Ik ben het zat om te stinken naar verschaalde rook, zat om 's nachts door de regen naar de benzinepomp te moeten lopen omdat m'n sigaretten weer eens op zijn, en zat om me zorgen te maken of ik niet hartstikke ranzig uit m'n bek walm (en smaak ) als ik in de kroeg een leuk meisje ontmoet. Ik ben het zat om aan een bureau te zitten dat bedolven is onder lege pakjes, as, smerige blikjes en verdwaalde sigarettenpeuken. Ik ben het zat om kapitalen in brand te steken en me belabberd en kortademig te voelen. Ik ben het gewoon zat om een verslaafde te zijn, een rottige nicotinejunk. Fuck dat, kap ermee, ik stop met roken.
Mag het in de notulen worden opgenomen dat ik op 18 januari, om 12:23 uur mijn laatste sigaret heb gerookt?
Owwww yeah
One week, 21 hours, 19 minutes and 15 seconds. 31 cigarettes not smoked, saving ¤ 5,13. Life saved: 2 hours, 35 minutes.
quote:Ik was vandaag ook bij de tankstation om te tanken en normaal om sigaretten te kopen, was net het denken van zal ik of niet?
Op zondag 18 januari 2004 01:04 schreef Aventura het volgende:
Wow, ik had daarnet een moeilijk moment, ik was bij het tankstation (om chocolade te halen, het is weer die tijd) , maar voor mij is het tankstation onlosmakelijk verbonden met het halen van sigaretten. Ik wilde echt bijna een pakje bestellen, kon me nog net beheersen. De trek in sigaretten slaat kennelijk bij mij heel erg hevig toe als ik alleen thuis zit en weinig omhanden heb. Voelde me een beetje ziek dus ben thuisgebleven, maar ik verveel me een beetje
One week, 21 hours, 19 minutes and 15 seconds. 31 cigarettes not smoked, saving ¤ 5,13. Life saved: 2 hours, 35 minutes.
Two weeks, three days, 1 hour, 20 minutes and 19 seconds. 596 cigarettes not smoked, saving ¤ 48,35. Life saved: 2 days, 1 hour, 40 minutes.
quote:Ik herken het, ben wel eens een half jaar gestopt. Na een tijdje dacht ik bijna nooit meer aan roken, behalve als ik ergens op de tram stond te wachten. Bushokjes, wachten, vervbeling betekenen voor mij gewoon roken.
Op zondag 18 januari 2004 01:04 schreef Aventura het volgende:
Wow, ik had daarnet een moeilijk moment, ik was bij het tankstation (om chocolade te halen, het is weer die tijd) , maar voor mij is het tankstation onlosmakelijk verbonden met het halen van sigaretten. Ik wilde echt bijna een pakje bestellen, kon me nog net beheersen. De trek in sigaretten slaat kennelijk bij mij heel erg hevig toe als ik alleen thuis zit en weinig omhanden heb. Voelde me een beetje ziek dus ben thuisgebleven, maar ik verveel me een beetje
Jij rookte trouwens ook niet veel, als ik je "score" zo bekijk
Ik schaam me nogal voor mijn eigen beestachtige twee pakjes per dag-verslaving...gelukkig is die nu voorbij .
warme kruik op je buik en je bedje in jij!
quote:http://www.silkquit.org/
Op zondag 18 januari 2004 01:18 schreef Kwark het volgende:
Hoe komen jullie trouwens aan die zoveel dagen niet gerookt, zoveel geld bespaard-lijstjes?
Verveling is denk ik ook een sleutelwoord. Mijn rookmomenten waren vooral tijdens telefoneren, tijdens het laptoppen, als ik tijdens het uitgaan een sigaret opstak was dat ook veelal om tijd te doden als de gesprekken wat aan het inkakken waren. En dan natuurlijk de plekken waar ik maar al te graag een sigaret opstak: de bus-tram-treinhalte. Dat sigaretje maakte het wachten heel wat aangenamer. Ik 'mat' zelfs de tijd met een sigaret: als ik net de tram had gemist, duurde het precies 1 sigaret voordat er weer eentje kwam...
Of: een reclameblok in de bios duurt net zolang als een sigaretje, enz.
Gekke bijkomstige tics/gewoontes die je kennelijk toch ontwikkelt als roker, eigenlijk.
quote:Ha je hebt dat programmaatje ook gevonden, zie ik. Ja, ik heb het iets aan de lage kant ingevuld, eigenlijk rookte ik in de weekends vooral vele malen meer dan door de week. Presteerde het dan om in een middag of avnd 1 pakje achter elkaar op te tuffen. Maar dan was ik het daarna meestal zo zat dat ik dan zeker 1 of 2 dagen geen sigaret meer aanraakte...
Op zondag 18 januari 2004 01:15 schreef Kwark het volgende:[..]
Jij rookte trouwens ook niet veel, als ik je "score" zo bekijk
Ik schaam me nogal voor mijn eigen beestachtige twee pakjes per dag-verslaving...gelukkig is die nu voorbij.
warme kruik op je buik en je bedje in jij!
Reisje berlijn, pff, geld sparen is echt onzin
quote:joh, ik wérk in een tankstation...
Op zondag 18 januari 2004 01:28 schreef Aventura het volgende:
Haha, twee bovenstaande post bevestigen het: het tankstation is een gevaarlijk oord, dat maar beter zo veel mogelijk gemeden dient te worden door stoppende rokers.
Two weeks, three days, 11 hours, 8 minutes and 8 seconds. 523 cigarettes not smoked, saving ¤ 87,76. Life saved: 1 day, 19 hours, 35 minutes.
Shmoopy, je laat je wel verdacht lang niet zien hier, gaat het?
Hoe gaat het verder met iedereen? Wel grappig, ik zat van de week oude topics door te kijken en ik kom nu veel dezelfde namen tegen als toen. Hoe kan het toch dat je soms ontzettend lang gestopt bent en dan toch weer gaat beginnen. Wat is nou de illusie om zo'n sigaret heen. We weten toch dat het niet lekker is en helemaal niet gezond. Eens een roker altijd een roker lijkt wel.
One week, 1 hour, 52 minutes and 25 seconds. 141 cigarettes not smoked, saving E 21,52. Life saved: 11 hours, 45 minutes.
Ik ben erg trots op mezelf: gisteren geborreld in een leuk café, en niet gerookt. Daarna gingen we uit eten, en ook toen heb ik niet gerookt. Het was best wel moeilijk, omdat sommigen om je heen wel roken, maar I survived!
Moet wel zeggen dat ik tot gisteren naarstig elke kroeg en andere get-togethers gemeden had, omdat ik het dan te moeilijk met niet-roken zou hebben. Maar het viel dus erg mee, en ik ben erg blij! Alleen miste ik toch wel het peukje bij het biertje.
I quit smoking now for One week, six days, 14 hours, 50 minutes and 25 seconds. 272 cigarettes not smoked, saving ¤ 45,62. Life saved: 22 hours, 40 minutes.
Oh ja, Kwark, knap van je dat je ook gestopt bent! Hopelijk heb je iets aan dit topic, ik heb er tot nu toe heel veel aan gehad (vooral aan deeltje 16 ). Heel veel succes!
quote:Ik had dit verhaal kunnen schrijven....
Op zondag 18 januari 2004 00:38 schreef Kwark het volgende:
Stopper meldt zich.
Poging nummer zoveel. Ik rookte te laatste tijd weer veel te veel (ca. 2 pakjes per dag), en nu vind ik het voorlopig wel weer mooi geweest. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal roken, ik ga gewoon voorlopig niet meer roken - met absoluut geen plannen om weer opnieuw te beginnen.
Ik ben het zat om te stinken naar verschaalde rook, zat om 's nachts door de regen naar de benzinepomp te moeten lopen omdat m'n sigaretten weer eens op zijn, en zat om me zorgen te maken of ik niet hartstikke ranzig uit m'n bek walm (en smaak
) als ik in de kroeg een leuk meisje ontmoet. Ik ben het zat om aan een bureau te zitten dat bedolven is onder lege pakjes, as, smerige blikjes en verdwaalde sigarettenpeuken. Ik ben het zat om kapitalen in brand te steken en me belabberd en kortademig te voelen. Ik ben het gewoon zat om een verslaafde te zijn, een rottige nicotinejunk. Fuck dat, kap ermee, ik stop met roken.
Mag het in de notulen worden opgenomen dat ik op 18 januari, om 12:23 uur mijn laatste sigaret heb gerookt?
Owwww yeah
Not smoked for one week, four days, 15 hours, 36 minutes and 54 seconds.
407 cigarettes not smoked,
saving ¤ 61,98.
Life saved: 1 day, 9 hours, 55 minutes.
18 hours, 21 minutes and 20 seconds. 30 cigarettes not smoked, saving $4.65. Life saved: 2 hours, 30 minutes.
Gisteren uitgeweest niet gerookt maar....,
Die rook die je daar inamdemt, doordat iedereen loopt te paffen is dat slecht voor je stoppoging? ik bedoel omdat je dan weer nicotine binnenkrijgt of maakt dat niks uit?
One week, one day, 15 hours, 36 minutes and 54 seconds. 34 cigarettes not smoked, saving ¤ 5,62. Life saved: 2 hours, 50 minutes.
quote:Denk niet dat je Nicotine binnenkrijgt, eerder de echt slechte zooi. MonoOxide en teer. Tenminste, als teer zweeft... uhm..
Op zondag 18 januari 2004 19:17 schreef Miklo1980 het volgende:
ik ben meer als 2 weken gestopt nu!Gisteren uitgeweest niet gerookt maar....,
Die rook die je daar inamdemt, doordat iedereen loopt te paffen is dat slecht voor je stoppoging? ik bedoel omdat je dan weer nicotine binnenkrijgt of maakt dat niks uit?
Two weeks, three days, 22 hours, 17 minutes and 50 seconds. 537 cigarettes not smoked, saving ¤ 90,09. Life saved: 1 day, 20 hours, 45 minutes.
Ik beloof gewoon teveel
Gisteren had ik wel een aantal keer de aanvechting om een sigaret op te steken. Logisch, afgezien van die enkele keren dat ik een paar maanden gestopt was, rook ik al non stop vanaf mijn achttiende. Het automatisme is er dus diep ingesleten.
Gelukkig kost het niet al te veel moeite om weerstand te bieden aan deze neigingen. Elke keer als ik denk aan roken, neem ik een flinke slok water - en ga weer verder met wat ik aan het doen was.
Ik voel dat de nicotine uit mijn lichaam aan het verdwijnen is. Ik zit continu met mijn benen te wiebelen, mijn kaken staan strak, spierpijn over mijn hele lichaam. Ik voel druk op mijn slapen, en mijn ingewanden tintelen.
Al met al is het nog niet eens zo'n erg gevoel. Het doet geen pijn, het lijkt eerder alsof ik een nieuw lichaam heb aangetrokken wat nog niet helemaal soepel zit. Het fysieke ongemak is een letterlik verslag van hoe deze verslaving wordt overwonnen, en omdat ik dat weet kan ik er zelfs van genieten.
One day, 9 hours, 32 minutes and 40 seconds. 55 cigarettes not smoked, saving $8.50. Life saved: 4 hours, 35 minutes.
quote:Gisteravond ging het ineens niet meer zo goed, dus ik heb vanochtend maar weer een pleister geplakt
Op zondag 18 januari 2004 16:52 schreef k_i_m het volgende:
Ik was mijn pleisters vergeten op mijn werk, dus ik heb vanochtend geen pleister op kunnen plakken. Eigenlijk gaat dat best goed, dus ik ga morgen ook maar eens kijken of het zonder pleisters lukt.
Maar nog steeds gestopt!
Not smoked for one week, five days, 9 hours, 20 minutes and 52 seconds.
433 cigarettes not smoked,
saving E 65,91.
Life saved: 1 day, 12 hours, 5 minutes.
quote:Ik hou mn pleisters er inderdaad ook nog ff trouw op
Op maandag 19 januari 2004 10:27 schreef k_i_m het volgende:[..]
Gisteravond ging het ineens niet meer zo goed, dus ik heb vanochtend maar weer een pleister geplakt
.
Maar nog steeds gestopt!
Not smoked for one week, five days, 9 hours, 20 minutes and 52 seconds.
433 cigarettes not smoked,
saving E 65,91.
Life saved: 1 day, 12 hours, 5 minutes.
quote:Ik heb nog 2 pleisters van 7 mg. Daarna is het echt afgelopen met de pleisters hoor
Op maandag 19 januari 2004 10:28 schreef Bastard het volgende:[..]
Ik hou mn pleisters er inderdaad ook nog ff trouw op
quote:Het zit ook tussen je oren, dat is de ergste verslaving. Pleisters helpen tegen de lichamelijke verslaving, en je bent al goed op weg om die te overwinnen! Dat je je nu even kut voelt betekent dat je lichaam strijd aan het voeren is, en die strijd aan het winnen is...probeer er van te genieten! Nog heel even maar, na drie dagen is bijna alle nicotine wel uit je lichaam en heb je het ergste gehad. Da's niks!
Op maandag 19 januari 2004 11:12 schreef Spooky4u het volgende:
Ik doe het zo wel zonder pleisters!
Het zit allemala tussen je oren, ik zweer het.
Ik denk het zonder pleisters te kunnen omdat ik het de grootste nozin vind.
Dat zit dus tuusen mijn orn en zullen pleisters niet bij me werken.
Ik zit nu op de 11 uur..... Gaat gewoon kut met me.
Collega's durven me al niet meer aan te spreken.
Ik ben erg shagi (waarom klinkt dat als sjekkie????)
Maar ik ga gewoon door.
Tip: houd een fles water op je bureau, en elke keer als je de aanvechting hebt om een sigaret op te steken neem je daar een grote slok uit! Het verlicht de pijn weer een beetje .
Succes!
quote:Water????Ik wil koffie chocomel en bacoooooos veel bacoooooooos
Op maandag 19 januari 2004 11:21 schreef Kwark het volgende:[..]
Het zit ook tussen je oren, dat is de ergste verslaving. Pleisters helpen tegen de lichamelijke verslaving, en je bent al goed op weg om die te overwinnen! Dat je je nu even kut voelt betekent dat je lichaam strijd aan het voeren is, en die strijd aan het winnen is...probeer er van te genieten! Nog heel even maar, na drie dagen is bijna alle nicotine wel uit je lichaam en heb je het ergste gehad. Da's niks!
Tip: houd een fles water op je bureau, en elke keer als je de aanvechting hebt om een sigaret op te steken neem je daar een grote slok uit! Het verlicht de pijn weer een beetje
.
Succes!
quote:is dat zo? waarom gevaarlijk??
Op zaterdag 17 januari 2004 03:20 schreef syrek het volgende:[..]
alleen als je depressief bent is het gevaarlijk om te stoppen met roken
One week, two days, 9 hours, 36 minutes and 18 seconds. 235 cigarettes not smoked, saving ¤ 18,80. Life saved: 19 hours, 35 minutes.
De niquitine-pleisters heb ik na vier dagen afgelaten. Gewoon om te testen. Het maakt geen bal uit in mijn geval; heb geen greintje drang om te roken. Inmiddels is ons huishouden rookvrij want manlief is ook succesvol gestopt. Geen vreetbui meer gehad overigens!
En ik voel me apetrots en fit!
quote:En terecht!
Op maandag 19 januari 2004 13:07 schreef Roache_ het volgende:
En ik voel me apetrots en fit!
Voor alle nieuwe en oude stoppers
Vorige week ging erg gemakkelijk maar j.l. weekend had ik ineens weer een dip
Ik heb niet gerookt maar het verlangen naar een sigaret was ineens weer prominent aanwezig.
Ik zat ineens te bedenken dat ik als beloning voor het niet roken over een maand of wat 1 klein peukje zou mogen roken ( ).
Stelde me voor dat ik de rook gulzig in mijn longen zou zuigen...aaaaaarch!!!
Ik dacht dat dat verlangen niet meer de kop zou opsteken, dat ik er al was maar het komt dus blijkbaar in golfbewegingen? En is er een indicatie te geven of dat over, pakweg een paar maanden, nog steeds zo is?
Ik wil niet alleen niet meer roken; ik wil niet meer willen roken!!!!
lalalalalalala!!
quote:De echte verslaving zit in je hoofd, je hebt jezelf zo diepgaand geprogrammeerd dat het verlangen naar roken van tijd tot tijd de kop zal blijven opsteken - niet zozeer uit echt verlangen, maar uit automatisme.
Op maandag 19 januari 2004 13:23 schreef Noayla_ het volgende:
Ben inmiddels 2 weken en 4 dagen gestopt.
De 1e 2 dagen waren ronduit zenuwslopend; trillen, rondlopen als een ADHD-er zonder zijn Ritalin, moodswings etc..Vorige week ging erg gemakkelijk maar j.l. weekend had ik ineens weer een dip
Ik heb niet gerookt maar het verlangen naar een sigaret was ineens weer prominent aanwezig.Ik zat ineens te bedenken dat ik als beloning voor het niet roken over een maand of wat 1 klein peukje zou mogen roken (
).
Stelde me voor dat ik de rook gulzig in mijn longen zou zuigen...aaaaaarch!!!Ik dacht dat dat verlangen niet meer de kop zou opsteken, dat ik er al was maar het komt dus blijkbaar in golfbewegingen? En is er een indicatie te geven of dat over, pakweg een paar maanden, nog steeds zo is?
Ik wil niet alleen niet meer roken; ik wil niet meer willen roken!!!!
En het verneukeratieve is dat je voor jezelf uitvluchten blijft verzinnen - zoals die "beloning aan jezelf" waar je het over had. Een andere klassieker is "ach, dit stoppen ging zo makkelijk, ik zou het zo nog een keer kunnen....dus ik mag nu best een sigaretje" etc.
Als je die patronen maar bij jezelf herkent als typische verslaafdenkronkels kun je ze weerstaan - maar ga ze aub niet serieus nemen .
Ik zou het moeten weten, ik ben al zo vaak gestopt... .
One day, 13 hours, 16 minutes and 14 seconds. 62 cigarettes not smoked, saving $9.44. Life saved: 5 hours, 10 minutes.
Hoe gaat het slapen bij jullie ?
Slaap gemiddels 5 uurtjes
Ik ga laat naar bed en ben erg vroeg weer wakker, en ben overdag zo fit als ik nog nooit geweest ben, dus ben benieuwd of dat door NIET roken komt,
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties,
Two weeks, five days, 14 hours, 12 minutes and 34 seconds. 293 cigarettes not smoked, saving ¤ 44,67. Life saved: 1 day, 25 minutes.
[Dit bericht is gewijzigd door Mercy_symbol op 19-01-2004 14:12]
quote:Je kunt een hot-paste toetsencombinatie instellen. Bij mij is dat Ctrl-Q.
Op maandag 19 januari 2004 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
uuuuh, misschien wel een hele domme vraag he... maar hoe krijg ik die regel uit Silkquit hoelang dat en dat.
Bij mij zit er een tabelletje in dat ik niet zo kan copyen.
Als je dan het programma'tje opstart plak je met de hotpaste combinatie meteen die regel in het veld waar je aan het typen bent.
* Kwark start silkquit op
* Kwark drukt op ctrl-q, en voila:
One day, 13 hours, 39 minutes and 59 seconds. 62 cigarettes not smoked, saving $9.54. Life saved: 5 hours, 10 minutes.
quote:Ik heb in het begin heel slecht geslapen. Vaak wakker, rare dromen, niet in slaap kunnen vallen.... Het gaat gelukkig weer over. Het verschilt alleen per persoon wanneer
Op maandag 19 januari 2004 13:53 schreef Mercy_symbol het volgende:Hoe gaat het slapen bij jullie ?
Dank u
Zal wel een nieuw ritme krijgen ofzo
quote:Op klein detail na precies hetzelfde als mij.....
Op maandag 19 januari 2004 14:24 schreef Bastard het volgende:
Slapen gaat wel gek.. ik ben savonds eerder moe.. maar als ik in bed lig kan ik moeilijk in slaap komen. Snachts word ik wel wakker en sochtends ben ik ook vroeg wakker.Zal wel een nieuw ritme krijgen ofzo
quote:Kheb het nu een week of 2.
Op maandag 19 januari 2004 15:15 schreef Bolsje het volgende:
Dat slapen gaat wel weer over...had ik in de eerste week ook heel erg, maar daarna nergens meer last van. En ook dat gevoel dat je SUPERFIT bent sochtends is bij mij helaas ook weer verdwenen
* Roache_ ziet zichzelf hier over een week nagelbijtend -en ietwat schurftig- zoeken naar peuken en een schouder om uit te huilen.
Nee toch? We slepen onszelf er wel doorheen!
En nog steeds hartstikke moeilijk...
Eigenlijk altijd valt het me altijd op hoe makkelijk het is om te stoppen. Alleen bij vlagen baal je dat je gestopt bent (het meeste moeite heb ik nog als ik mijn favoriete muziek opzet en een beetje zit na te denken, daar hoort een sigaret bij! ). Maar over het algemeen is stoppen veel minder moeilijk dan je van tevoren verwacht, terwijl (of misschien juist omdat?) ik toch echt een hardcore roker ben.. ehm was.
Gelukkig niet aan toegegeven. Nu gaat alles weer prima .
Two days, 1 hour, 3 minutes and 7 seconds. 81 cigarettes not smoked, saving $12.43. Life saved: 6 hours, 45 minutes.
quote:Stug volhouden! Je komt er wel, het gaat steeds makkelijker namate de tijd voorbij gaat. Bedenk zo: iedere dag die je volhoud is een dag weggegooid met weer beginnen.
Op maandag 19 januari 2004 19:25 schreef Loesje29 het volgende:
Two weeks, four days, 15 hours, 26 minutes and 8 seconds. 372 cigarettes not smoked, saving ¤ 76,25. Life saved: 1 day, 7 hours, 0 minutes.En nog steeds hartstikke moeilijk...
Ik zit al bijna op de magische 100-sigaretten-niet-gerookt-grens .
Two days, 8 hours, 21 minutes and 57 seconds. 93 cigarettes not smoked, saving $14.28. Life saved: 7 hours, 45 minutes.
One day, 9 hours, 23 minutes and 38 seconds. 34 cigarettes not smoked, saving fl 5,56. Life saved: 2 hours, 50 minutes.
quote:je rookte best veel of niet?
Op dinsdag 20 januari 2004 08:45 schreef Kwark het volgende:
Goeiemorgen! Still going strong.
Ik zit al bijna op de magische 100-sigaretten-niet-gerookt-grens
.
Two days, 8 hours, 21 minutes and 57 seconds. 93 cigarettes not smoked, saving $14.28. Life saved: 7 hours, 45 minutes.
quote:40 per dag ongeveer
Op dinsdag 20 januari 2004 09:08 schreef Bolsje het volgende:[..]
je rookte best veel of niet?
goed bezig
het gaat lekker!
quote:Nog dikke 2 weken ben ik ook zo ver.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:55 schreef DarkElf het volgende:
One month, five days, 9 hours, 55 minutes and 32 seconds. 910 cigarettes not smoked, saving ¤ 140,19. Life saved: 3 days, 3 hours, 50 minutes.
het gaat lekker!
Two weeks, one day, 13 hours, 8 minutes and 22 seconds.
217 cigarettes not smoked.
Saving ¤ 33,08.
Life saved: 18 hours, 5 minutes.
De eerste mijlpaal is bereikt
Bow for me
Two weeks, five days, 11 hours, 55 minutes and 12 seconds. 584 cigarettes not smoked, saving ¤ 97,97. Life saved: 2 days, 40 minutes.
Bijna ¤ 100,-
quote:Al bijna drie weken niet meer gerookt, gefeliciteerd
Op dinsdag 20 januari 2004 12:55 schreef V2i het volgende:
100 sigaretten?Two weeks, five days, 11 hours, 55 minutes and 12 seconds. 584 cigarettes not smoked, saving ¤ 97,97. Life saved: 2 days, 40 minutes.
Bijna ¤ 100,-
Relaxed he? Ik ben een paar jaar geleden eens een half jaar gestopt en ik kan me nog zo goed herinneren hoe lekker dat was...
Voor m'n gevoel heb ik de ergste lichamelijke onwenningsverschijnselen al wel gehad. Mentaal moet ik echter nog behoorlijk afkicken. Ik wou dat ik al net zover was als jij...na een paar weken denk je er niet zoveel meer aan he?
Als ik zin heb duik ik hier het keukentje in en pak een paar bakken koffie.
Ik weethet anders niet meer en draai mezelf helemaal dol
quote:Ahh, goed zo
Op dinsdag 20 januari 2004 13:48 schreef Spooky4u het volgende:
Ik blijf ook gewoon volhouden hoor.
Ik moet toegeven, het valt me zwaarder als dat ik gedacht had, maar de eerste dag zit er al op en ik blijf op mijn werk gewoon stug zitten en neem geen pauzeAls ik zin heb duik ik hier het keukentje in en pak een paar bakken koffie.
Ik weethet anders niet meer en draai mezelf helemaal dol
Het ergste is voorbij voor je het weet .
quote:'s ochtends opstaan en niet eerst koffie zetten voor je eerste sigaret.
Op dinsdag 20 januari 2004 13:09 schreef Kwark het volgende:[..]
Al bijna drie weken niet meer gerookt, gefeliciteerd
.
Relaxed he? Ik ben een paar jaar geleden eens een half jaar gestopt en ik kan me nog zo goed herinneren hoe lekker dat was...
Voor m'n gevoel heb ik de ergste lichamelijke onwenningsverschijnselen al wel gehad. Mentaal moet ik echter nog behoorlijk afkicken. Ik wou dat ik al net zover was als jij...na een paar weken denk je er niet zoveel meer aan he?
tja, ik adem frisser, ruik naar meer, en stink niet naar 3kg ver-teer-de kaugom. 't leven is goed
maar de trek naar een sigaret blijft denk ik nog wel hangen
Two days, 18 hours, 27 minutes and 32 seconds. 110 cigarettes not smoked, saving $16.83. Life saved: 9 hours, 10 minutes.
Maar zit ondertussen op dag 4 en nog steeds niet gerookt (ik doe niet aan Silksquit, ik vind dat het me teveel herinnerd aan het feit dat ik gestopt ben, terwijl ik er juist niet aan wil denken)
quote:Dit had ik exact zo geschreven kunnen hebben!!
Op dinsdag 20 januari 2004 20:29 schreef Rollins het volgende:
Ik verbaas me erover hoeveel redenen ik kan bedenken waarom ik eigenlijk zou moeten roken. Zat vandaag alvast na te denken wat ik deze zomervakantie zou gaan doen. Had een schitterend beeld voor me, in de zon, alles zag er perfect uit, maar wel met een sigaret in mijn hand..... Arg, kom ik ooit geheel van dit soort denkbeelden af ?
Ik voel me nog steeds af en toe geamputeerd zonder sigaretten en zelfs droevig ( ) bij de gedachte dat ik nooit meer mag roken. Bijna alsof ik een vriend ben verloren
Ik drink trouwens véél meer koffie dan vóór het stoppen met roken! Alsof ik toch op 1 of andere manier een vervangende verslaving nodig heb.
Maar goed; nog een paar uur en ik heb precies 3 weken niet gerookt.
Ik ben het zat dat de overheid iedereen probeert te laten stoppen, want het geeft chagrijnige mensen in mijn omgeving, en daar trek ik de grens, op dat moment is het niet grappig meer! Als je werkelijk zo'n zwakke persoonlijkheid bent dat je niet kan stoppen met roken, doe de wereld dan een plezier, en rook gewoon verder, val mij in ieder geval niet lastig met je gemekker over hoe zwaar je het hebt! Als je denkt dat je het zwaar hebt, draag een week een korset, dan praten we verder.
Roken is een mentale verslaving, waarmee je kan ophouden wanneer je wilt, als je het dan ook daadwerkelijk WILT! Dus hierbij even mijn FUCK YOU naar alle zanikende mensen die denken dat ze doodgaan zonder sigaret, waarbij eigenlijk het tegengestelde waar is.
Dus hou op met zeuren en rook, of zeur niet en stop. Steunbetuigingen zijn onzin, het is niet moeilijk, het vergt alleen wilskracht.
quote:Nooit gerookt zeker? Wat maak je je eigen druk joh
Op dinsdag 20 januari 2004 22:56 schreef JeroenMeloen het volgende:
Tering zeg, wat is er nou zo moeilijk aan stoppen met roken? Iedereen om me heen loopt maar rond te bazuinen aan wie het maar wil horen dat ze gestopt zijn, vervolgens aan je harses lopen te mekkeren van ooooooooooh wat heb ik het zwaar, ik heb nu al drie dagen niet gerookt en heb zoooooooo'n zin in een peuk......... HOUD DAN GEWOON JE MUIL EN ROOK VERDER!Ik ben het zat dat de overheid iedereen probeert te laten stoppen, want het geeft chagrijnige mensen in mijn omgeving, en daar trek ik de grens, op dat moment is het niet grappig meer! Als je werkelijk zo'n zwakke persoonlijkheid bent dat je niet kan stoppen met roken, doe de wereld dan een plezier, en rook gewoon verder, val mij in ieder geval niet lastig met je gemekker over hoe zwaar je het hebt! Als je denkt dat je het zwaar hebt, draag een week een korset, dan praten we verder.
Roken is een mentale verslaving, waarmee je kan ophouden wanneer je wilt, als je het dan ook daadwerkelijk WILT! Dus hierbij even mijn FUCK YOU naar alle zanikende mensen die denken dat ze doodgaan zonder sigaret, waarbij eigenlijk het tegengestelde waar is.
Dus hou op met zeuren en rook, of zeur niet en stop. Steunbetuigingen zijn onzin, het is niet moeilijk, het vergt alleen wilskracht.
quote:Kheb zes jaar lang flink gerookt. En ik denk dat mijn stukje redelijk duidelijk maakt waar ik me druk om maak?
Op dinsdag 20 januari 2004 23:06 schreef Toebroodjie het volgende:[..]
Nooit gerookt zeker? Wat maak je je eigen druk joh
quote:Hoewel ik het gedeeltelijk eens ben met je tekst, snap ik niet wat je in dit topic zoekt als je er niet meer geconfronteerd wil worden?
Tering zeg, wat is er nou zo moeilijk aan stoppen met roken? Iedereen om me heen loopt maar rond te bazuinen aan wie het maar wil horen dat ze gestopt zijn, vervolgens aan je harses lopen te mekkeren van ooooooooooh wat heb ik het zwaar, ik heb nu al drie dagen niet gerookt en heb zoooooooo'n zin in een peuk......... HOUD DAN GEWOON JE MUIL EN ROOK VERDER!Ik ben het zat dat de overheid iedereen probeert te laten stoppen, want het geeft chagrijnige mensen in mijn omgeving, en daar trek ik de grens, op dat moment is het niet grappig meer! Als je werkelijk zo'n zwakke persoonlijkheid bent dat je niet kan stoppen met roken, doe de wereld dan een plezier, en rook gewoon verder, val mij in ieder geval niet lastig met je gemekker over hoe zwaar je het hebt! Als je denkt dat je het zwaar hebt, draag een week een korset, dan praten we verder.
quote:Ik heb bijna 18 jaar erop los gepaft, laat ze lekker zeuren jij bent er vanaf toch?
Op dinsdag 20 januari 2004 23:06 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Kheb zes jaar lang flink gerookt. En ik denk dat mijn stukje redelijk duidelijk maakt waar ik me druk om maak?
quote:Hee pipo, ga even ergens anders lopen trollen.
Blaaaat
quote:Waar moet ik dan trollen? En dit is geen troll, het is ff een zetje in de goede richting dat die rokers denken 'hey, ik ben eigenlijk een zeikende hals, misschien moet ik in stilte stoppen'. En dan lukt het wel, kijk naar mij.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:16 schreef shmoopy het volgende:[..]
Hee pipo, ga even ergens anders lopen trollen.
NIET HIER!
En geef me ff een plek waar ik wel kan trollen, ben ik gek op!
quote:Nee, kssjt, weg hier.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:19 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Waar moet ik dan trollen? En dit is geen troll, het is ff een zetje in de goede richting dat die rokers denken 'hey, ik ben eigenlijk een zeikende hals, misschien moet ik in stilte stoppen'. En dan lukt het wel, kijk naar mij.
En geef me ff een plek waar ik wel kan trollen, ben ik gek op!
De stoppers hier hebben het al moeilijk genoeg en zitten duidelijk niet op dit soort beledigende posts te wachten.
Dus open fijn een topic in de Rokershoek, hier is dat niet gewenst.
Ik ga slapen. Vandaag ging prima .
Two days, 23 hours, 37 minutes and 19 seconds. 119 cigarettes not smoked, saving $18.14. Life saved: 9 hours, 55 minutes.
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:46 schreef Ezri het volgende:
rofl, dag JeroenMeloen!schmoopy!!!!! Hoe gaat het met jouw stop-poging???
En nu snap ik waarom onze Shmoopy zo reageerde muhahaha, stop-poging! Waaah! Hoeveel dagen tot je eerste sigaret Shmoop?
Ik sta alleen nog steeds niet op die verdraaide lijst. .
quote:Ga je vanaf nú ff verder zeuren in ROO?
Op woensdag 21 januari 2004 00:44 schreef JeroenMeloen het volgende:
En nu snap ik waarom onze Shmoopy zo reageerde muhahaha, stop-poging! Waaah! Hoeveel dagen tot je eerste sigaret Shmoop?
Ik werd vanochtend wakker met een rauwe keel, alsof ik gisteravond heel veel gerookt had
Vaag. Ik ben benieuwd, vanavond ga ik voor het eerst uit zonder sigaretten, ben benieuwd hoe dat is. Ik heb in ieder geval al gemerkt dat bier heel anders smaakt zonder peuk erbij .
Three days, 9 hours, 34 minutes and 7 seconds. 135 cigarettes not smoked, saving $20.66. Life saved: 11 hours, 15 minutes.
quote:Dat had ik ook in de eerste week erg.. gaat weer over ook.
Op woensdag 21 januari 2004 09:56 schreef Kwark het volgende:Ik werd vanochtend wakker met een rauwe keel, alsof ik gisteravond heel veel gerookt had
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 01:01 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ga je vanaf nú ff verder zeuren in ROO?
Anders help ik je ff een handje.
Okee, iedereen die nog niet of verkeerd in het lijstje staat: willen jullie de stopdatum duidelijk aangeven?
As for me, dat met die kauwgum ging echt niet, hoor.
Wat een vieze zooi, en de trek naar een sigaret hield maar aan.
Vanaf eergisteren pleisters geplakt en tadaa!
Nog geen trekje gebietst.
Dit ga ik dus wel volhouden.
Hee, tis zeker geen picknick, maar het is te doen.
Dit is de 2e dag zonder nicotine en ondanks dat ik al 2 weken geleden ben gestopt met roken, trek ik het voor het eerst slecht. Ik voel me vaag en warrig, en ik heb pijn in mijn borst. Hoelang duurde die nicotineverslaving ook alweer?!
Not smoked for two weeks, 9 hours, 7 minutes and 26 seconds.
503 cigarettes not smoked,
saving fl 76,50.
Life saved: 1 day, 17 hours, 55 minutes.
quote:2 a 3 dagenb, ff doorbijten dus nog.
Op woensdag 21 januari 2004 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Hoelang duurde die nicotineverslaving ook alweer?!
quote:Gestopt op 18 januari!
Op woensdag 21 januari 2004 10:03 schreef shmoopy het volgende:[..]
Okee, iedereen die nog niet of verkeerd in het lijstje staat: willen jullie de stopdatum duidelijk aangeven?
As for me, dat met die kauwgum ging echt niet, hoor.
Wat een vieze zooi, en de trek naar een sigaret hield maar aan.
Vanaf eergisteren pleisters geplakt en tadaa!
Nog geen trekje gebietst.
Dit ga ik dus wel volhouden.
Hee, tis zeker geen picknick, maar het is te doen.
Two days, 11 hours, 2 minutes and 32 seconds. 61 cigarettes not smoked, saving fl 9,84. Life saved: 5 hours, 5 minutes.
quote:Drie dagen ongeveer, en veel water drinken. Morgen wordt waarschijnlijk het zwaarst, maar dan ben je over de piek heen en begin je je lekker te voelen.
Op woensdag 21 januari 2004 10:11 schreef k_i_m het volgende:
Ik was gisteren ziek, en kon dus geen pleister plakken omdat ze ik op mijn werk had laten liggen. Ik heb gelijk besloten er dan maar mee op te houden. Ik ga dus geen pleisters meer plakken (scheelt weer bultjes op mijn armen).Dit is de 2e dag zonder nicotine en ondanks dat ik al 2 weken geleden ben gestopt met roken, trek ik het voor het eerst slecht. Ik voel me vaag en warrig, en ik heb pijn in mijn borst. Hoelang duurde die nicotineverslaving ook alweer?!
Oh, en goed dat je met die pleisters gestopt ben. Ik vind het eerlijk gezegd maar een beetje gelul, dat soort hulpmiddeltjes. Nu je ze even niet kunt gebruiken merk je meteen dat je stiekem nog steeds gewoon verslaafd was.
Cold Turkey is the best!
quote:Inderdaad, voor mij ook die hulpmiddeltjes niet.
Op woensdag 21 januari 2004 10:31 schreef Kwark het volgende:[..]
Drie dagen ongeveer, en veel water drinken. Morgen wordt waarschijnlijk het zwaarst, maar dan ben je over de piek heen en begin je je lekker te voelen.
Als je het echt slecht trekt zou ik gewoon een beetje proberen te slapen.Oh, en goed dat je met die pleisters gestopt ben. Ik vind het eerlijk gezegd maar een beetje gelul, dat soort hulpmiddeltjes. Nu je ze even niet kunt gebruiken merk je meteen dat je stiekem nog steeds gewoon verslaafd was.
Cold Turkey is the best!
quote:We zien over een half jaar wie er volgehouden heeft.
Cold Turkey is the best!
quote:Op mijn werk? Ze zien me aankomen
Als je het echt slecht trekt zou ik gewoon een beetje proberen te slapen.
quote:Dat ik nog steeds verslaafd was wist ik al. Daarom moet je ook stapsgewijs afbouwen met die pleisters. Zodat je uiteindelijk "zo min mogelijk" last hebt van afkickverschijnselen. Dat ik zonder die ellendige afkickverschijnselen zo makkelijk NIET meer hoefde te roken wist ik niet.
Oh, en goed dat je met die pleisters gestopt ben. Ik vind het eerlijk gezegd maar een beetje gelul, dat soort hulpmiddeltjes. Nu je ze even niet kunt gebruiken merk je meteen dat je stiekem nog steeds gewoon verslaafd was.
Cold Turkey is the best!
Ik voel me nu klote, maar ik heb niet alleen maar de gedachte in mijn hoofd dat ik dat op kan lossen door te roken. Ik voel me gewoon klote, en that's it. En dat is het nuttige aan pleisters; je kan rustig je gewoonte afleren.
Dus nee; voor mij is cold turkey niks.
quote:Meld je ziek
Op woensdag 21 januari 2004 11:03 schreef k_i_m het volgende:Op mijn werk? Ze zien me aankomen
.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ok, ik sta nog niet in het lijstje en ben vanaf 1 januari 2004 gestopt.
[Dit bericht is gewijzigd door Fillipe op 21-01-2004 19:54]
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 18:58 schreef Fillipe het volgende:
Meldt zich in topic, vanaf vanochtend niet meer gerookt en ik ga definitief stoppenLaat maar
0 days, 0 hour, 20 minutes and 6 seconds. 1 cigarette not smoked, saving ¤ 0,25. Life saved: 0 minutes.
?
Two weeks, six days, 19 hours, 21 minutes and 6 seconds. 624 cigarettes not smoked, saving ¤ 104,55. Life saved: 2 days, 4 hours, 0 minutes.
quote:Hi, hi
Op woensdag 21 januari 2004 18:58 schreef Fillipe het volgende:
Meldt zich in topic, vanaf vanochtend niet meer gerookt en ik ga definitief stoppenLaat maar
quote:Geen geintje
Op donderdag 22 januari 2004 05:21 schreef Rollins het volgende:
Kwark, dit is een geintje neem ik aan? Anders ga je morgen gewoon weer door met stoppen. Ben vandaag ook uitgeweest en geen een sigaret gerookt. Ben nu heel dronken en een heel leuk meisje voor mijn neus weg laten kapen zonet. Heel stom. Spreek jullie later. Groet Rollins.
Ik zie het als een tijdelijke terugval .
Heel erg
quote:Is na 6 weken cliché? Echt waar? Damn, en ik maar denken dat ik na 2 weken al ietsje meer buiten de gevarenzone zou zijn... leuk vooruitzicht.
Op donderdag 22 januari 2004 03:11 schreef ChezMatik het volgende:
Na 6 weken (cliché) zondig ik weer af en toe...
Heb zelfs een pakje gekocht, dus think I'm off the list...
2de poging gefaald...
Kwark, wel gewoon weer doorgaan he!
Rollins. krijgen we nu een versierblunder van je te zien?????
quote:Ow, ik weet hoe je je voelt
Op donderdag 22 januari 2004 06:47 schreef Kwark het volgende:[..]
Geen geintje
. Liefdesverdriet
. 't zijn er trouwens bijna 40
.
Ik zie het als een tijdelijke terugval
.
Heel erg
Enigste verschil ik laat me daardoor niet van mijn stuk brengen door weer te gaan roken, ik hoop dat het je goed gaat en dat je er weer boven op komt. En denk eraan er zijn nog alijd meer meisjes die niet roken dan die wel roken
(was poging om dat hart weer onder de riem te steken <--- nederlandse uitdrukking en voor diegenen die het niet weten zoek het maar op)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |