Voor de oudere gegevens kun je terecht in:
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 5
en in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 6
Vraagt u maar, en de kopstukken komen vanzelf onder de steen vandaan
ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera,
ik heb nu een Sony Cybershot U10, waar je mooie foto's mee kan maken maar verder weinig controle over hebt
ik zou graag eens wat experimenteren met foto-instellingen (diafragma, sluitertijd etc, zoom, evt andere lenzen) waar je dus bijvoorbeeld ook 's nachts zonder flits kan fotograferen (lange sluitertijd), maar ook overdag in alle omstandigheden mooie scherpe foto's te kunnen maken. mijn budget is +/- <350e
na vele foto's in de FOT topics te hebben gezien denk ik toch wel sterk aan de powershot a70, maar toch wil ik graag jullie mening horen. bvd
Daarom is ut voor mij nog wel effe wennen. Ik was eerst altijd gewoon een simpele foto-klikker. Nu met al die instellingen bezig.. Wel geinig allemaal.
Canon Powershot A70
Fujifilm Finepix s 3000
Sony sdc-p72
Nikon Coolpix 3100
Ik wil zonder al te veel in te stellen mooie foto's maken binnen en buiten.
quote:De A70 is inderdaad een goeie voor je eisen en je budget. Al kan je er niet zo eenvoudig andere objectieven opzetten (moet je met converters en tussenringen gaan werken...). Ik ben een van de vele tevreden gebruikers. Ik vind de bediening erg eenvoudig (zoals bij elke canon), de camera daagt me echt uit om lekker te experimenteren!
Op dinsdag 13 januari 2004 01:02 schreef Sparkling het volgende:
laat ik maar met de eerste vraag van dit nieuwe topic komen dan:ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera,
ik heb nu een Sony Cybershot U10, waar je mooie foto's mee kan maken maar verder weinig controle over hebt
ik zou graag eens wat experimenteren met foto-instellingen (diafragma, sluitertijd etc, zoom, evt andere lenzen) waar je dus bijvoorbeeld ook 's nachts zonder flits kan fotograferen (lange sluitertijd), maar ook overdag in alle omstandigheden mooie scherpe foto's te kunnen maken. mijn budget is +/- <350ena vele foto's in de FOT topics te hebben gezien denk ik toch wel sterk aan de powershot a70, maar toch wil ik graag jullie mening horen. bvd
Even kort waar ik ze voor nodig heb. Ik sta voor m'n 'werk' veel in de sneeuw foto's te maken van evenementen (actie, veel licht, maar ook af en toe 'slechte' omstandigheden). Daarom vind ik het belangrijk om een camera te hebben die een sterke zoom heeft, snel reageert, een goeie burstmode heeft en naast vol-auto ook goed manueel in te stellen is.
Nu heb ik deze twee camera's tegenover elkaar gezet en ze ontlopen elkaar weinig. Toch neig ik licht naar de Z1 (goede burstmode, iso vanaf 50, iets goedkoper, sd-geheugen), maar verhalen over kappotte exemplaren houden me nog tegen om er helemaal voor te gaan..
Gebruikers die me er meer over kunnen vertellen? Hoe doet de C740 het in de burstmode?
quote:ik kan je vertellen: prima. je kunt bij de 740 kiezen uit 4 burst-modes: 'gewone burst', 'hi-speed', 'turbo' en bracketing (=tussen foto's scherpstellen)
Op woensdag 14 januari 2004 13:22 schreef Dentist het volgende:
Door Dentist op woensdag 14 januari 2004 12:53
Ik ga binnenkort naar de VS en wil een nieuwe digicam kopen.
Op zoektocht gegaan en uiteindelijk aangekomen bij deze twee camera's...Even kort waar ik ze voor nodig heb. Ik sta voor m'n 'werk' veel in de sneeuw foto's te maken van evenementen (actie, veel licht, maar ook af en toe 'slechte' omstandigheden). Daarom vind ik het belangrijk om een camera te hebben die een sterke zoom heeft, snel reageert, een goeie burstmode heeft en naast vol-auto ook goed manueel in te stellen is.
Nu heb ik deze twee camera's tegenover elkaar gezet en ze ontlopen elkaar weinig. Toch neig ik licht naar de Z1 (goede burstmode, iso vanaf 50, iets goedkoper, sd-geheugen), maar verhalen over kappotte exemplaren houden me nog tegen om er helemaal voor te gaan..
Gebruikers die me er meer over kunnen vertellen? Hoe doet de C740 het in de burstmode?
quote:ik heb ook over iets soortgelijks zitten denken. Ik heb nu net een olympus 740 UZ gekocht dus het geld is op, maar op termijn wil ik ook een "uitgaans-cam" hebben. Hoeft niet veel te kosten dus. Er zijn ook webwinkels die hele kleine musteks verkopen.
Op woensdag 14 januari 2004 11:24 schreef capibar het volgende:
hoi iedereen, ik heb een fuji finepix s304 die maakt prachtige foto's en al, maar hij is een beetje groot en al, dus ik heb geen zin om hem overal naartoe te sleuren, en dat is op sommige momenten toch wel jammer.
maar iok zag deze camera gister in het krantje van de kijkshop voor 40 euri:
[afbeelding]nu zit ik eraan te denken om die naast mijn huidige digitale camera te kopen zodat ik deze overal naartoe kan nemen.
maar mijn vraag is, maakt hij wel een beetje acceptabele foto's?
ik verwacht natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als mijn fuji finepix s304
maar het zou toch wel fijn zijn als ik zou kunnen zien wat er op de foto staat.
quote:Deze foto is van een Z1
Op woensdag 14 januari 2004 22:23 schreef knuppelhout het volgende:[..]
ik kan je vertellen: prima. je kunt bij de 740 kiezen uit 4 burst-modes: 'gewone burst', 'hi-speed', 'turbo' en bracketing (=tussen foto's scherpstellen)
voor de precieze snelheden moet je effe op dpreview of de olympus site kijken. Ik ben trouwens bang dat de z1 in de sneeuw met veel zon (=enorme contrasten) veel purple fringing geeft. Ik heb wel vernomen dat de z1 sneller reageert dan de c740. De EVF hapert soms een beetje, tijdens het focussen, hij haalt dan maar 10 ipv 30fps ofzo.
En dit van een c740UZ
http://mishuna.image.pbase.com/u32/chuy/upload/20890492.P8280149.JPG
In beide gevallen weinig purple fringing, of zie ik het gewoon niet?
http://mishappa.image.pbase.com/u36/chelsi/upload/23639583.Italy033.jpg
Hier weer wat meer purple fringing.. c740z...
http://mishilo.image.pbase.com/u38/chungtungyeh/upload/25023524.001C.jpg
Hier valt het mee, z1..
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken eigenlijk... Er lijkt redelijk wat aan de instellingen van de camera te liggen.
idd, in sommige situaties schijnt de ene wat beter te zijn, in andere situaties de andere. ik weet iig dat olympus lenzen heeft gebruikt die de CA zouden moeten verminderen
quote:Hmm, vreemd, hier doen de links het gewoon (zijn gewoon pbase-links)?
Op woensdag 14 januari 2004 23:15 schreef knuppelhout het volgende:
dead links.idd, in sommige situaties schijnt de ene wat beter te zijn, in andere situaties de andere. ik weet iig dat olympus lenzen heeft gebruikt die de CA zouden moeten verminderen
Vind het moeilijk, al was het alleen maar omdat je soms ook prutsfotografen er tussen hebt zitten..
Ik denk dat ik toch maar de Z1 doe, mocht ie niet doen wat ik wil, dan kan ik em altijd hier nog verkopen en een Olympus kopen (die is hier goedkoper dan de Z1, in de VS net andersom)..
quote:Over het algemeen valt het met de levensduur van die apparaten wel mee. Zeker omdat de mogelijkheden zo beperkt zijn en de kwaliteit doorgaans zo belabberd, dat je hem al zat bent als ie technisch nog nagenoeg nieuw is.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:22 schreef Audiasis het volgende:
Is er iemand die reeds ervaring heeft met de "Logitech Pocket Digital 130"? Ik ben geïnteresseerd in deze camera, maar ik heb schrik dat de levensduur misschien niet groot is... kan iemand mij hierover duidelijkheid brengen? thx
Kost wellicht iets meer dan een camera van een fabrikant die alleen bekend is binnen de wereld van de computer-randapparatuur. Daarvan koop je hoogstens een webcammetje.
als iemand mij kan helpe.. zou heel welkom zijn
* sony pdc 52
* olympus c350
* canon a60 of a70
wie heeft kan me helpen bij het maken van een keus. wat zijn jullie ervaringen
quote:Heb je elk van de drie camera's al eens in handen gehad in de fotowinkel ?
Op vrijdag 16 januari 2004 22:14 schreef zomer000 het volgende:
ik wil kiezen tussen de* sony pdc 52
* olympus c350
* canon a60 of a70wie heeft kan me helpen bij het maken van een keus. wat zijn jullie ervaringen
Het probleem met jouw vraag is dat de meeste users steeds maar een oordeel over één van de drie camera's kunnen geven, een hele enkele keer misschien over twee, maar zelfden over alle drie. Bovendien krijg je dan een beeld van iemand anders.
Probeer ze dus eerst eens alle drie uit en kijk of je er dan al één van het rijtje kan laten afvallen.
Even paar weetjes:
Resolutie: 2268*1512 pixels per laag. (resolutie 10.19)
sluiter: 30s tot 1/6000, flits sync: 1/180
iso 100-1600
Kost (incl. 18-35mm f/3.5-3.6) 1149 GBP ofwel ¤ 1675
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:56 schreef Fixers het volgende:
Voor de liefhebbers: De Sigma sd10, de opvolger van de sd9 ook weer met de Veelbelofende Foveon techniek. In plaats van een raster op de chip te leggen zijn er drie lagen die ieder een kleur in de volledige resolutie registreren. In vergelijking met de reguliere CMOS en CCD die de andere is de effectieve resolutie dus 3 keer zo hoogEven paar weetjes:
Resolutie: 2268*1512 pixels per laag. (resolutie 10.19)
sluiter: 30s tot 1/6000, flits sync: 1/180
iso 100-1600Kost (incl. 18-35mm f/3.5-3.6) 1149 GBP ofwel ¤ 1675
quote:Doe maar de fuji s5000, deze is echt perfect (naar mijn weten) ik heb hem zelf ook en heb er geen 1 slechte opmerking over, ja af en toe heb ik ruis maar dat ligt aan mezelf
Op woensdag 14 januari 2004 00:28 schreef Bassie1980 het volgende:
Welke camera advieseren jullie mij, als ik kan kiezen tussen:Canon Powershot A70
Fujifilm Finepix s 3000
Sony sdc-p72
Nikon Coolpix 3100Ik wil zonder al te veel in te stellen mooie foto's maken binnen en buiten.
kijk eens op : http://www.internetwarenuis.nl/ daar staat ie op voor ¤399,- incl nederlandse handleiding!
- Olympus mju 400 digital
- Canon Powershot A-80
Welke zal ik nemen?! help me.. graag reacties of suggesties..(ook qua instellingen enzo..) Op kieskeurig stond dat die olympus binnen erg gauw een overbelichte foto maakt..
quote:De snelheid
Op zondag 18 januari 2004 20:22 schreef zomer000 het volgende:
wie heeft er ervaring met de pentax optio 33lWat is het verschil tussen 1.0 usb en 2.0 usb
USB 2.0 is sneller en ik denk dat je USB 1.1 bedoeld?
Ik heb ook een (digitale) Pentax Optio 555, heb ik dan wel baat bij die F55?
Ik ben dus voornemens een andere digitale camera te gaan halen. Ik heb mijn huidige nu al een jaar of 3/4 en heb hem wel gezien. Tevens valt er niet veel aan in te stellen. (Digital IXUS).
Nou heb ik al heel wat reviews gelezen die erg uiteenlopen, dus vraag ik hier maar even advies.
Mijn oog is gevallen op een Fuji Finepix S602.
Wie kan mij hier zijn/haar ervaringen vertellen of alternatieven rond de 450/600 euro aandragen?
Bedankt!
quote:De fotos worden wazig, omdat de camera met een te lange sluitertijd moet werken, en dat houd je niet met de hand stil.
Op donderdag 22 januari 2004 10:05 schreef Calinnero het volgende:
Hallo... Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij de moeilijke keuze welke camera ik wil gaan kopen. Ik ben van plan vooral concert foto's te gaan maken... meestal wel in redelijk kleine zalen, dus niet dat ik vanaf achterin de Arena helemaal naar voren wil fotograferen ofzoMeestal is het wel vrij donker en met mijn analoge toestel worden mijn foto's bijna altijd erg wazig... Ik wil het liefst een redelijk grote zoom (minimaal 4x optisch) maar ik wil ook weer geen supergrote zware camera meeslepen. En ik vraag me af of het in een concertzaal zin heeft om heel erg veel in te zoomen omdat het natuurlijk erg donker is? Worden de foto's dan nog wel scherp? Dat was het wel zo'n beetje... denk ik? Oh ja, mijn budget is ongeveer rond de 500 euro! En ik wil wel graag een bekend, betrouwbaar merk
Ik heb zelf al wat rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. De Olympus Camedia C-750 UltraZoom leek me bijvoorbeeld wel wat... iemand ervaring hier mee ? En heeft die 10 x optische zoom zin tijdens een concert?? Alvast bedankt allemaal!
Voor zover ik weet zal geen enkele digitale camera met het beschikbare budget voldoen aan de eisen die je stelt, omdat ze a) niet beschikken over lenzen die voldoende licht doorlaten, b) bij hogere iso's veel ruis geven. Als je dat toch met een beetje redelijk resultaat wil doen zal je minimaal 3 keer zoveel moeten uitgeven voor een digitale SLR met een lichtsterke prime, en met een lichtsterke zoomlens erbij zit je al snel op 4x of meer.
Deze foto heb ik gemaakt met mijn gewone analoge camera
Kan iemand mij vertellen of foto's met een digitale camera mooier zouden worden??
quote:er is iets fout gedaan,
Op donderdag 22 januari 2004 14:03 schreef Calinnero het volgende:
Hmmm... echt goede foto's zal ik dus nooit krijgen? ten minste, niet voor die 500 euro die ik wil/kan uitgeven?Deze foto heb ik gemaakt met mijn gewone analoge camera
Kan iemand mij vertellen of foto's met een digitale camera mooier zouden worden??
http://www.rachelfansite.nl/images/fotoalbum/solo/CostaHoogeveen/big/hoogeveen10.jpg
zou wel moeten werken?
quote:" Fout
Op donderdag 22 januari 2004 14:14 schreef Calinnero het volgende:
oh... hier zie ik hem wel gewoon ... hmmm linkje dan maar:http://www.rachelfansite.nl/images/fotoalbum/solo/CostaHoogeveen/big/hoogeveen10.jpg
zou wel moeten werken?
Terug "
quote:al gedacht aan, extra geheugenkaartje? en accu/batterijen (goede oplaadbare)?
Op donderdag 22 januari 2004 17:57 schreef WeirdMicky het volgende:
ik zoek voor max. 250 euro een camera...welke raden jullie hier aan?
succes ermee!
Zoom
Compact
256mb geheugen inclusief
Is dit haalbaar voor 100 a 150 euro's
quote:Dat zou wel eens een probleempje kunnen worden. Voor alleen een camera met zoom moet je al zo'n 200 Eurtjes versnoepen. De geheugenuitbreiding komt daar nog overheen. Onder die 200 Eur is het eigenlijk een beetje armoe troef.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:55 schreef trigt013 het volgende:
Ik zoek een simpele digitale camera, geen onzin en optie's. Wel goede kwaliteit scherpe foto's die ik acceptabel als vergrotingen kan laten uitprinten.Zoom
Compact
256mb geheugen inclusiefIs dit haalbaar voor 100 a 150 euro's
als je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..
maar als je door de zoeker kijk, zie je dan ook direct die verlenging?
(snapt men wat ik bedoel? )
quote:een spiegelreflex betekent dat je dmv spiegels door alle opzetlenzen en filters heen kijkt. Als je dus een vinger voor je lens houdt, zie je dat door de zoeker. Dat heb je niet met optische zoekers, en weer WEL bij EVF's, oftewel kleine lcd-schermpjes
Op woensdag 28 januari 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje
ik wist niet precies waar ik hem moet stellen dus dan maar hierals je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..
(snapt men wat ik bedoel?
)
quote:Waarschijnlijk heb je het over die cropfactor, oftewel het verschil in afmetingen tussen een negatief en de CCD.
Op woensdag 28 januari 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje
ik wist niet precies waar ik hem moet stellen dus dan maar hierals je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..
(snapt men wat ik bedoel?
)
quote:okee.
Op woensdag 28 januari 2004 11:59 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Waarschijnlijk heb je het over die cropfactor, oftewel het verschil in afmetingen tussen een negatief en de CCD.
De zoeker van een digitale reflex is afgestemd op de grootte van de CCD, wat dus op de opname komt zie je ook in de zoeker, en dus jaje ziet direct in de zoeker het effect van de lens die je erop hebt staan.
maar wat als je er zo;n speciale lens op hebt zitten, die speciaal voor DSLR's zijn?
past dan ie dan weer automatisch aan? of is het een kwestie van een knopje?
quote:De s602 is een prima camera een mooie opstap richting de digi-reflex wereld. (opstap geen instap, de 602 is een "digireflex-achtige") Behalve het ontberen van de speigel en de verwisselbare objectief is het vergelijkbaar met een reflex.
Op donderdag 22 januari 2004 10:32 schreef Vinnie_Terranova het volgende:
Okay,Ik ben dus voornemens een andere digitale camera te gaan halen. Ik heb mijn huidige nu al een jaar of 3/4 en heb hem wel gezien. Tevens valt er niet veel aan in te stellen. (Digital IXUS).
Nou heb ik al heel wat reviews gelezen die erg uiteenlopen, dus vraag ik hier maar even advies.
Mijn oog is gevallen op een Fuji Finepix S602.
Wie kan mij hier zijn/haar ervaringen vertellen of alternatieven rond de 450/600 euro aandragen?
Bedankt!
Zal ook wel redelijk goedkoop zijn nu de 6 megapixel opvolger er is. Maar de de 3 MP super CCD presteert verder prima.
Groeten hennie
1.Panasonic Lumix DMC-FZ10 met Optical Image Stabilizer (nog niet uit in Nederland )
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html
2.Kodak DX 6490
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dx6490.html
3.Fuji Fine pix S500
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.html
Vrgrt Michiel
quote:Misschien handiger geweest om die vraag te stellen voor je de camera kocht.
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
Wat is je argument geweest om voor deze Olympus te kiezen ?
quote:Het is zeker geen slechte camera, maar alleen een beetje overpriced. Als je tevreden bent met de opties en je geen dingen mist heb je zeker een redelijk goede cam gekocht.
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
Tuurlijk ontbeert hij opties die je bij bijv. bij een A80 wel hebt, maar heb je die ook echt nodig?
quote:Nu is dus de vraag, bestaan die dingen ook voor linkshandigen? Of heeft hier iemand ervaring mee?
Ik ben ... Ik wil graag een digitale camera kopen, maar ik ben gehandicapt en ik ben linkshandig en ik heb daarom moeite om een gewone camera te bedienen. Dus hebben jullie advies waar ik een digitale camera kan kopen die voor mij wel goed te bedienen is, als het kan met het knopje links en iets groter.
quote:Alle camera's in de markt gaan uit van rechtshandigen, zo zitten die dingen nou eenmaal in elkaar en het zou een enorme ontwerpinspanning vragen om van een bestaand model een linkshandige variant te bouwen. Ouwesok is onhandig en kan toch aardig met die rechtshandige dingen uit de ...eh....voeten
Op vrijdag 30 januari 2004 10:24 schreef D-Devil het volgende:
Iemand wilt een digitale camera kopen, lees het volgende :
[..]Nu is dus de vraag, bestaan die dingen ook voor linkshandigen? Of heeft hier iemand ervaring mee?
Een gelijk probleem kom je tegen wanneer je net als ik linksogig bent, bij de traditionele camera's heb je continue aanvaringen met de bedieningsorganen, met name het transport-uitsteeksel van een motorloze camera kan dan behoorlijk huishouden in je rechteroog. Ook hiermee heeft de industrie geen rekening kunnen houden.
Nu is mijn oog gevallen op de MCAM-300:
Mijn vraag is alleen of deze (of andere van dit caliber) soms ook te koop zijn buiten webshops, aangezien er bij een webshop vaak een hoop kosten bijkomen. Zelf heb ik ze helaas nog niet buiten het internet gezien.
quote:TellSell biedt ook zoiets aan.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben op zoek naar een 2e foto-camera van een wat kleiner caliber met een wat kleinere prijs, om bijvoorbeeld naar school mee te nemen.Zelf heb ik ze helaas nog niet buiten het internet gezien.
Op zich kun je hem veilig mee naar school nemen of waar je hem ook maar mee naar toe wilt nemen. Fotograferen wordt echter een stuk lastiger, die dingen zijn echt über-ruk als het op de beeldkwaliteit aankomt. Resolutie is absoluut te laag om iets zinnigs met je plaatjes te kunnen doen. Afradertje dus. en dat zul je van mij niet snel horen
Schrale troost, er zijn goedkopere sleutelhangers
quote:Ik weet dat de kwaliteit bagger is, maar als ik kwaliteit wil, neem ik mijn canon wel mee
Op vrijdag 30 januari 2004 23:11 schreef Ouwesok het volgende:[..]
TellSell biedt ook zoiets aan.
Op zich kun je hem veilig mee naar school nemen of waar je hem ook maar mee naar toe wilt nemen. Fotograferen wordt echter een stuk lastiger, die dingen zijn echt über-ruk als het op de beeldkwaliteit aankomt. Resolutie is absoluut te laag om iets zinnigs met je plaatjes te kunnen doen. Afradertje dus.
en dat zul je van mij niet snel horen
Schrale troost, er zijn goedkopere sleutelhangers
quote:Was de kwaliteit van die dingen maar bagger...dan zou je hem mee naar school kunnen nemen
Op vrijdag 30 januari 2004 23:23 schreef Geqxon het volgende:[..]
Ik weet dat de kwaliteit bagger is, maar als ik kwaliteit wil, neem ik mijn canon wel mee
Maargoed, dat is niet veilig inderdaad. Daarom zoek ik zo een soort camera, als hij valt doet hij het vast nog wel.
Stel je bij de mechanische kwaliteit van deze dingen niet te veel voor, wanneer ze vallen zijn ze gewoon stuk, maar is er eigenlijk niet eens veel verloren gegaan
quote:Ik heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee. Heb hem in de winkel staan en gebruik hem af en toe voor digitale klusjes in en op het dorp. Dat er ook wat ontevreden mensen zijn lees je hier -----> S5000 Probleempjes
Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef Kasty het volgende:
Hallo!
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de fuij Fine Pix S5000. Ik heb nu de Canon Powershot A70, maar wil graag over gaan op een iets betere camera met zoom.. maar niet al te duur... Is dit volgens jullie dan een goede optie..zo ja of zo nee? Heb al mening revieuw gelezen, maar echt wijzer wordt ik er niet van....Groeten hennie
Volgens mij zijn betreffende personen inmiddels weer tevreden maar met specifieke vragen over deze cam kan je daar terecht. Er staan ook wat voorbeeldfoto's tussen
quote:Ik kan mijn budget op zich wel veruimen naar 50 euro, maar wat zou je mij dan aanraden? Gewoon een simpel toestel zonder lcd/toeters/whatsoever. Ik zat zelf aan de BenQ DC1610 te kijken, die heeft een marktwaarde van 40/50 euro, en zit er iets degelijker uit. Maar een groter budget zit er echt niet in. Houd er rekening mee dat ik dus al een toestel heb, en dat dit gewoon voor de fun is.
Op vrijdag 30 januari 2004 23:45 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Was de kwaliteit van die dingen maar bagger...dan zou je hem mee naar school kunnen nemen
. De kwaliteit van dit soort prullen komt echter nog niet eens voor op de baggerschaal. Al begin je met een verwachting van nul, dan nog vallen ze tegen, en is er voor slechts een klein beetje meer poen wel een beter alternatief te koop.
Stel je bij de mechanische kwaliteit van deze dingen niet te veel voor, wanneer ze vallen zijn ze gewoon stuk, maar is er eigenlijk niet eens veel verloren gegaan
ps: Hij is inderdaad kapot bij het vallen, maar dat is iets minder erg dan dat mijn Canon Digtal Ixus valt Deze kosten maar rond de 30 euro.
quote:Daar geef je zelf al een alternatief aan. Bij minimaal budget kun je inderdaad beter afzien van toeters en bellen, daar had je immers die Ixus al voor. Koop je dan net niet het goedkoopste uit de markt dan zou het allemaal wel eens mee kunnen vallen
Op zaterdag 31 januari 2004 10:05 schreef Geqxon het volgende:[..]
Ik kan mijn budget op zich wel veruimen naar 50 euro, maar wat zou je mij dan aanraden? Gewoon een simpel toestel zonder lcd/toeters/whatsoever. Ik zat zelf aan de BenQ DC1610 te kijken, die heeft een marktwaarde van 40/50 euro, en zit er iets degelijker uit. Maar een groter budget zit er echt niet in. Houd er rekening mee dat ik dus al een toestel heb, en dat dit gewoon voor de fun is.
ps: Hij is inderdaad kapot bij het vallen, maar dat is iets minder erg dan dat mijn Canon Digtal Ixus valt
Deze kosten maar rond de 30 euro.
quote:tja, de kodak en fuji vielen bij mij snel af nadat ik de reviews had gelezen op internet. Al vind ik die Kodak erg lekker in de hand liggen, maar compressie schijnt slecht te zijn.
Op donderdag 29 januari 2004 19:35 schreef Mic12 het volgende:
Ik heb nu een Olympus C700 zoom 2.12 Megapixel maar wil een andere camera aan schaffen met wat meer pixels en wel de zelfde mogelijkheden. Ik vond de Olympus niet altijd even scherp en kleurrijk dus ik denk nu aan een ander merk.
Ik heb er drie op het oog wat weten jullie mij hier bij te adviseren zowel negatief als positief1.Panasonic Lumix DMC-FZ10 met Optical Image Stabilizer (nog niet uit in Nederland )
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html2.Kodak DX 6490
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dx6490.html3.Fuji Fine pix S500
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.htmlVrgrt Michiel
quote:Geef dan iets meer geld aan een eenvoudige 1 megapixel compact. Zelfs op 10*15 cm zien die foto's er heel acceptabel uit. Kijk eens bij een prijsvechter als mediamarkt, of duik een restantje uit de voorraad op bij een fotozaak.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben op zoek naar een 2e foto-camera van een wat kleiner caliber met een wat kleinere prijs, om bijvoorbeeld naar school mee te nemen.Nu is mijn oog gevallen op de MCAM-300:
[afbeelding]Mijn vraag is alleen of deze (of andere van dit caliber) soms ook te koop zijn buiten webshops, aangezien er bij een webshop vaak een hoop kosten bijkomen. Zelf heb ik ze helaas nog niet buiten het internet gezien.
Edit: de Benq 1300 en 1500 zijn ook interresant, mischien net iets duurder dan je had gewild (tussen de 60 en 100 euro).
[Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 01-02-2004 14:20]
quote:Uhm, de foto's hoeven er totaal niet goed uit te zien. Zolang de sletjes goed zichtbaar zijn, doet de camera al aan mijn voldoeningen.
Op zondag 1 februari 2004 14:05 schreef Fixers het volgende:[..]
Geef dan iets meer geld aan een eenvoudige 1 megapixel compact. Zelfs op 10*15 cm zien die foto's er heel acceptabel uit. Kijk eens bij een prijsvechter als mediamarkt, of duik een restantje uit de voorraad op bij een fotozaak.
Edit: de Benq 1300 en 1500 zijn ook interresant, mischien net iets duurder dan je had gewild (tussen de 60 en 100 euro).
Ik heb zojuist mijn banksaldo binnengekregen. Mijn budget ligt toch echt op 30 euro. Ik ga maar eens naar de "speelgoed" winkels.
quote:Zeer goede ervaringen, ik kan niet anders zeggen.
Op zaterdag 24 januari 2004 17:52 schreef wingerd het volgende:
Casio EXILIM EX-Z3.
nu beter... brr
deze dus... http://www.exilim.de/de/produkt/exz3/
heeft iemad hier goede/slechte ervaringen mee..?
- Camera is klein en weegt weinig
- Accu zeer goed
- Groot LCD scherm, 2"
- Foto's zijn mooi (3.2 mp), video's ook goede kwaliteit (voor een fotocamera)
- Cradle (opladen en foto's usb-en naar de pc) werkt perfect
Enige nadeel (als dat een nadeel is) is dat videoclips een maximumlengte van 30 seconden hebben.
Voor meer info:
NL Exilim EX-Z3 site
http://www.exilim.de/nl/product/exz3/
Mijn foto's (gemaakt met EX-Z3, allen verkleind):
http://www.mvwd2.nl/photography/
(edit: goede url)
Ik ben zoek naar een nieuwe digitalecamera en mijn voorkeur gaat uit naar de canon s50. In de pricewatch zie ik dat er een grootverschil bestaat in prijs. Nu is het zo dat er twee versie's zijn van deze camera een amerikaanse (zwart van kleur) en een europesche (zilver van kleur). Nu zie ik dat de goedkope prijzen allemaal zijn gebaseerd op de de amerikaanse variant.
Nou is mijn vraag, in hoeverre krijg je garantie bij Canon als er een defect optreed? En zijn er nog meer nadelen aan het kopen van de amrikaanse Canon.
Btw. ik vind de zwarte mooier dan de zilvere
[Dit bericht is gewijzigd door Bigfoot op 03-02-2004 22:48]
Black is the standard body color in the US, the rest of the world get Silver. However Canon Europe has recently announced that they will be making the black version available in a 'Microdrive bundle'.
quote:Nou moet je voor de grap eens een beetje naar onderen in de topiclist scrollen.
Op donderdag 5 februari 2004 19:25 schreef Maversne het volgende:
Ik wil graag ook een digitale camera kopen. maar ik ben er pas mee begonnen een beetje rond te kijken. Wie kan mij vertellen wat voor een redelijke prijs van rond e 200 a 300 euro een goede digi cam iswant kom er niet echt meer uit met zoveel verschillende soorten types
Daar tref je op een kwaad moment Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 6 aan. Van die Canon A-serie valt er minstens één binnen je budget, en het feit dat het topic al aan zijn zesde deel bezig is geeft aan dat de A-serie hot is .
quote:Ik ga nu iets zeggen dat ik eigenlijk niet over mijn canon-hart kan verkrijgen....
Op donderdag 5 februari 2004 19:50 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Nou moet je voor de grap eens een beetje naar onderen in de topiclist scrollen.
Daar tref je op een kwaad moment Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 6 aan. Van die Canon A-serie valt er minstens één binnen je budget, en het feit dat het topic al aan zijn zesde deel bezig is geeft aan dat de A-serie hot is
.
Ik heb een vriend deze week de coolpix3100 aangeraden van Nikon, de CP-serie is heel erg leuk, iets minder toeters en bellen dan de A-serie dus leuk voor beginners met niet al te veel eisen. Prachtig optiek erin en een heel erg leuk formaat. En tussen de 200-300 euro kan je denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:54 schreef rique het volgende:[..]
En tussen de 200-300 euro kan je denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.
Als je nou één woordje tussengevoegd had, had je dat een hoop verdriet gescheeld. Let op, ik doe het even een keer voor :
En tussen de 200-300 euro kan je ook denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.
Onderstreep het woord dat het verschil maakt en leer het uit je hoofd
@Maversne : Kijk, je hebt nog keuze ook
quote:Sorry Ouwesok, ik was zo uit mijn doen van het deze onwetende koper attenderen op een Nikon dat ik de nuances van de grammatica helemaal vergeten ben.
Op donderdag 5 februari 2004 20:05 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Onderstreep het woord dat het verschil maakt en leer het uit je hoofdEn tussen de 200-300 euro kan je ook denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.
@Maversne : Kijk, je hebt nog keuze ook![]()
grote optische zoom
moet heel snel foto's kunnen maken (dit hoeft niet met weinig licht)
liefst 2.5 of 3 per sec
Ik heb er het liefst één met batt.
Hij moet wel een beetje stevig zijn.
Ik heb zoveel camera topic's gelezen dat ik echt de bomen door het bos niet meer zie staan
wie o wie zal het mij keuze makkelijker maken????
Nikon coolpix 5400 +/- ¤ 950.-
Fuji finpix S 7000 zoom +/-¤ 659.-
Sony F828 +/-¤ 1029.-
van de sony zeggen ze dat hij veel ruis heeft en dat er een paarse gloed over heen kan zitten.(maar ik heb hem nog niet in het echt gezien)
van de Fuji zeggen ze dat hij tegen valt maar niet echt waarom
van de Nikon kan ik maar weinig reacties vinden
Ik ben geen top fotograaf en zal ook niet snel het uiterste uit een camera kunnen halen, maar ik wil voor dat geld wel een goede camera
waarmee ik ook wat mee kan experimenteren
die sony schijnt niet al te geweldig te zijn. dan kan je beter voor de canon 300d gaan.
Maar zo ver ik in de reviews wat kan vinden heeft deze ook last van purple firing en is niet echt goed met fps. (en dat wil ik juist wel)
maar die stady shot spreek mij wel weer erg aan
kan helaas nog niets vinden over de A2
Ik denk dat ik maar ff wacht op de reviews van die camera.
Maar ik heb de tijd
gr. Freek
de A2 zou nog wel eens heeeel lang kunnen gaan duren, de a1 bestaat pas vrij kort. Is de A1 niks voor jou? Hij is wel vrij groot, maar goed, dat zijn ze vrijwel allemaal.
Ik had absoluut een optical stabilized zoom-cam willen hebben als ik meer geld had gehad, maar ben zeer tevreden over olympus.
dat lijkt mij wel wat!
een canon S-serie met 10x zoom voor ong. 599euro
zou heel wat kunnen zijn!
verder al aan een canon gedacht? een G5? of heeft die niet genoeg optische zoom (heeft er 4) of juist niet genoeg groot hoek? (canon G5 heeft 35mm (volgens mij) en de nikon 5400 25mm)
groet
quote:idd, erg belangrijk
Op maandag 9 februari 2004 20:28 schreef knuppelhout het volgende:
even belangrijk als de reviews van anderen is het om zelf die dingen in je handen hebben gehad.
De ene cam klinkt prachtig op papier, maar ligt zwaar klote in je handen. Je noemde al dat je bepaalde eisen stelt aan de grootte van de cam, dus ga naar de fotoboer in de buurt, en probeer ze. (bij kinorama mocht ik ze allemaal proberen zonder gezeur)groet
quote:Als je rond de ¤1000,- gaat zitten zal ik toch wel die 300d nemen. Zo groot is ie niet en je hebt een mooie basis als je wat verder wilt.
Op zondag 8 februari 2004 14:04 schreef aciddream het volgende:
Ik zit zelf te twijfelen aanNikon coolpix 5400 +/- ¤ 950.-
Fuji finpix S 7000 zoom +/-¤ 659.-
Sony F828 +/-¤ 1029.-van de sony zeggen ze dat hij veel ruis heeft en dat er een paarse gloed over heen kan zitten.(maar ik heb hem nog niet in het echt gezien)
van de Fuji zeggen ze dat hij tegen valt maar niet echt waarom
van de Nikon kan ik maar weinig reacties vinden
Ik ben geen top fotograaf en zal ook niet snel het uiterste uit een camera kunnen halen, maar ik wil voor dat geld wel een goede camera
waarmee ik ook wat mee kan experimenteren
quote:Wat mij tegenhoud bij de eos is dat hij er gevoelig uitziet en aanvoeld
Op maandag 9 februari 2004 21:18 schreef Fixers het volgende:[..]
Als je rond de ¤1000,- gaat zitten zal ik toch wel die 300d nemen. Zo groot is ie niet en je hebt een mooie basis als je wat verder wilt.
Ik kijk al een tijdje rond, en ik ben er ondertussen uit dat ik een camera wil hebben met 3 mp en 3x optische zoom. Meer mag natuurlijk altijd, maar ik ben niet zo rijk. Ik wil wel goede kwaliteit hebben, dus geen flutmerk. Verder zou het leuk zijn als de camera ook nog een beetje klein is, maar ik ben bang dat dat wel weer een beetje teveel gevraagd is. Ik ben namelijk op zoek naar iets rond de 300 euro
De olympus mju vond ik wel mooi en de Canon A70 leek me ook wel wat. Maar er zijn er zo ontzettend veel dat ik een beetje het overzicht kwijtraak, en bovendien denk ik dat er hier in dit topic mensen zijn die er verstand van hebben, en dat mis ik een beetje
quote:De Olympus is compacter dan de Canon, maar de Canon heeft meer functionaliteit in de vorm van handmatige instellingen. Hoe ben je van plan de camera te gebruiken? Gewoon om te klikken en heel veel lol te hebben of ben je van plan om er een serieuse hobby van te maken waarbij je geniet van alles dat je handmatig kan instellen?
Op dinsdag 10 februari 2004 18:25 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ben ook op zoek naar Een Digitale Camera, vandaar dat ik nu dus in dit topic postIk kijk al een tijdje rond, en ik ben er ondertussen uit dat ik een camera wil hebben met 3 mp en 3x optische zoom. Meer mag natuurlijk altijd, maar ik ben niet zo rijk. Ik wil wel goede kwaliteit hebben, dus geen flutmerk. Verder zou het leuk zijn als de camera ook nog een beetje klein is, maar ik ben bang dat dat wel weer een beetje teveel gevraagd is. Ik ben namelijk op zoek naar iets rond de 300 euro
De olympus mju vond ik wel mooi en de Canon A70 leek me ook wel wat. Maar er zijn er zo ontzettend veel dat ik een beetje het overzicht kwijtraak, en bovendien denk ik dat er hier in dit topic mensen zijn die er verstand van hebben, en dat mis ik een beetje
quote:Nou, zoals ik al zei heb ik er niet bijzonder veel verstand van. Maar ik vind het wel leuk om verschillende dingen uit te kunnen proberen, dus ik zou het leuk vinden als er wel een aantal dingen opzitten die je in kunt stellen. Maar het gaat ook weer niet een echt serieuze hobby worden denk ik, en van teveel keuzes en knopjes raak ik in de war. Is die A70 dan te hoog gegrepen? of is het makkelijk te leren om die instellingen goed te benutten?
Op dinsdag 10 februari 2004 18:32 schreef rique het volgende:[..]
De Olympus is compacter dan de Canon, maar de Canon heeft meer functionaliteit in de vorm van handmatige instellingen. Hoe ben je van plan de camera te gebruiken? Gewoon om te klikken en heel veel lol te hebben of ben je van plan om er een serieuse hobby van te maken waarbij je geniet van alles dat je handmatig kan instellen?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:37 schreef knuppelhout het volgende:
idd, dat zijn allebei hele prima camera's. Die olympus heeft de EISA-award gewonnen, en de canon a70 wordt alom geroemd omzijn handmatige instellingen.
You can't go wrong here.
maar: ik denk dat het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je voorbij de canon A70 en olympus Mju gaat kijken. Wil je iets goedkopers? neem dan de 2 megapixel variant van de canon a70: de a60. Zelfde camera en die ene megapixel minder merk je niet als je op 10x15cm en af en toe iets groter afdrukt.
[Dit bericht is gewijzigd door knuppelhout op 10-02-2004 22:34]
quote:Met die keuze is het bij Canon doorgaans heel eenvoudig. Er zit een draaischijf op en hoe minder automatiek je wilt hoe verder je die schijf bij de 'uit' vandaan moet draaien. Als eerste kom je doorgaans een stand tegen waarbij de camera alles voor je doet, en per klikje mag je zelf meer beslissingen gaan nemen. Dat is niet alleen op de A-serie, maar bij vrijwel alle Canon's vanaf ongeveer 1986.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:22 schreef M1RR1E het volgende:[..]
Nou, zoals ik al zei heb ik er niet bijzonder veel verstand van. Maar ik vind het wel leuk om verschillende dingen uit te kunnen proberen, dus ik zou het leuk vinden als er wel een aantal dingen opzitten die je in kunt stellen. Maar het gaat ook weer niet een echt serieuze hobby worden denk ik, en van teveel keuzes en knopjes raak ik in de war. Is die A70 dan te hoog gegrepen? of is het makkelijk te leren om die instellingen goed te benutten?
De Canon A60 of de Sony Cybershot P72.
De prijs moet tussen de 200 en 250 liggen, en bij pick2pay.nl vallen ze ook in deze klassen.
Maakt de Cybershot goede foto's ? ook ingezoomd ? ik heb wel reviews en plaatjes gezien, maar heeft iemand nog zelf gemaakte foto's hiervan ?
Met de A60 kun je veel meer handmatig instellen, maar is weer groter, en je krijgt er geen accu;s en lader bij.
Wat zou de beste keuze zijn ?
quote:Heb je zelf al rondgekeken
Op zaterdag 14 februari 2004 10:42 schreef Dr.Chronicles het volgende:
Ik ben van plan een digitale fotocamera te kopen. Geen vakantie toestelletje, maar een waar je serieuse foto's mee kan maken.
Ik heb niet al te veel geld tot m'n beschikking. Kunnen jullie mischien mij een toestel aanraden? Of zeggen waar ik vooral op moet letten als ik er een wil kopen?
Op de gegevens die je geeft is het vrijwel ondoenlijk om een adviesrichting te geven. Geef daarvoor dus eens op:
- heb je al enige ondergrond qua kennis en ervaring ?
- wat zijn je plannen met de camera ? (vakantie+ of full hobby)
- wat verwacht je van de camera ? (afdrukken tot 30/40 of alleen webgebruik met hier en daar een klein printje)
en als laatste:
- wat heb je te besteden ?
Pas dan kunnen de kopstukken er een zinnig woord over zeggen.
quote:-Ik weet niets af van fotograferen, maar ik wil het graag leren.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:37 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Heb je zelf al rondgekeken
Op de gegevens die je geeft is het vrijwel ondoenlijk om een adviesrichting te geven. Geef daarvoor dus eens op:
- heb je al enige ondergrond qua kennis en ervaring ?
- wat zijn je plannen met de camera ? (vakantie+ of full hobby)
- wat verwacht je van de camera ? (afdrukken tot 30/40 of alleen webgebruik met hier en daar een klein printje)
en als laatste:
- wat heb je te besteden ?Pas dan kunnen de kopstukken er een zinnig woord over zeggen.
Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?
Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merken Maakt dat veel uit?
Nou, dat zijn weer een paar vraagjes, nog bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vragen!
quote:binnenkort komt de A75(geupgrade A70) en zal de A70 van het toneel verdwijnen, dus ik denk dat sommige winkels hun oude voorraad A70's kwijt willen
Op zaterdag 14 februari 2004 14:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb nu een aanbieding gezien van de Canon A70 voor 262 euro bij
Salland Automatisering
Het is ontzettend dichtbij voor mij, dus ik kan hem zo afhalen. Maar omdat hij zo goedkoop is vraag ik me af waar de addertjes zitten? Ik kan er tot nu toe geen ontdekken.Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?
Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merken
Maakt dat veel uit?
Nou, dat zijn weer een paar vraagjes, nog bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vragen!
quote:Ik hou zelf van AA's omdat je die in geval van nood altijd wel kan krijgen. Bijvoorbeeld als je batterijen net opzijn tijdens een bruiloft of een andere speciale gelegenheid. Een volle accu haal je dan niet zo snel ergens vandaan.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb nu een aanbieding gezien van de Canon A70 voor 262 euro bij
Salland Automatisering
Het is ontzettend dichtbij voor mij, dus ik kan hem zo afhalen. Maar omdat hij zo goedkoop is vraag ik me af waar de addertjes zitten? Ik kan er tot nu toe geen ontdekken.Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?
quote:Canon werkt voor de A-series met compactflash kaartjes, deze zijn de goedkoopste soort die er is. Ik zou niet zo snel een C-merk nemen, koop gewoon een goed kaartje van een A-merk, is voor compactflash helemal niet zo duur.
Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merkenMaakt dat veel uit?
Thnx !!!
quote:Voor A4 formaat is 3.2MP perfect, kan zelfs nog wel wat groter dan A4
Op zaterdag 14 februari 2004 20:24 schreef Dr.Chronicles het volgende:
hej nog ff een vraagje, de Canon A70 heeft 3,2 megapixel CCD, dat is toch niet zo veel? Of maakt dat niet zoveel uit als je foto's wilt maken die ongeveer het formaat van een A4 hebben?
quote:ok bedankt
Op zaterdag 14 februari 2004 21:59 schreef Tain het volgende:[..]
Voor A4 formaat is 3.2MP perfect, kan zelfs nog wel wat groter dan A4
Ik ben op zoek naar een camera... op dit moment heb ik een 2 mpx camera van Sony maar alles gaat automatisch (valt niets handmatig in te stellen) en ik wil me meer gaan verdiepen in de fotografie. (ik kan hierna de komende maanden weinig geld hieraan uitgeven dus het doel is een camera waar ik lange tijd mee vooruit kan)
Ik heb weinig tot geen ervaring met sluitertijden, diafragma's, enz. Toch lijkt het mij erg leuk om hier eens mee te gaan 'spelen'. De vereisten: minimaal 4 mpixel, liefst werkzaam dmv accu (dus geen -oplaadbare- batterijen) Richtprijs is 500 tot 800 Euro... iemand een idee wat een bijpassende camera zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!
quote:Binnen dat budget is zo ongeveer de hele 5 Megapixel-beweging te koop, waaronder de Canon G5, Olympus C5050, Nikon Coolpix 5400 om er maar eens een paar te noemen.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:50 schreef dasto het volgende:
Ik heb weinig tot geen ervaring met sluitertijden, diafragma's, enz. Toch lijkt het mij erg leuk om hier eens mee te gaan 'spelen'. De vereisten: minimaal 4 mpixel, liefst werkzaam dmv accu (dus geen -oplaadbare- batterijen) Richtprijs is 500 tot 800 Euro... iemand een idee wat een bijpassende camera zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!
Overigens geldt voor iedereen die nu een digitale camera wil kopen en aan een beperkt budget zit, dat even geduld de moeite loont. Na de PMA komen er heel veel nieuwe modellen in de handel waardoor de gevestigde orde voor vele tientjes minder de deur uitgaat. ff Oogjes openhouden dus .
Nu heb ik de Fuji Finepix 7000 of naar de Nikon 5700 (als ik meer geld had koos ik de Nikon 8700). Ik heb ook naar de Minolta Dimage A1 gekeken maar die is me veel te groot.
Welke van deze 2 zou ik moeten kopen...of ben ik nog een paar camera's vergeten.
Alvast bedankt voor de reacties
PS. Ik heb ook al op verschillende (bekende) websites gekeken zoals die van Steve, dpreview.com en dcresource.com
quote:afdrukvertraging..
Op woensdag 18 februari 2004 10:29 schreef Robertje het volgende:
Shutterlag
quote:OK, dat weet ik dan weer wel. Dat had ik al gehoord...maar is dat dan zo erg...het zal toch iets van een 10e van een seconde zijn?
Op woensdag 18 februari 2004 10:41 schreef Xilantof het volgende:[..]
afdrukvertraging..
dus hoelang het duurt voordat de foto is genomen nadat jij op het knopje hebt gedrukt.
quote:wat je eerder zei:
Op woensdag 18 februari 2004 13:45 schreef Robertje het volgende:
Of moet ik toch voor de Minolta Dimage A1 gaan?
quote:Niet doen dus
Ik heb ook naar de Minolta Dimage A1 gekeken maar die is me veel te groot.
quote:Das wel een goede, robuust, licht, compact cameraatje met een best goede afdrukkwaliteit. Ik heb em een tijdje geleend van iemand en voor vakantiekiekjes en dergelijke issie perfect. Tevens heeft het ook nog wat instelmogelijkheden voor het maken van foto's zonder dat het al te moeilijk wordt.
Op woensdag 18 februari 2004 14:40 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden toch maar de Olympus mju 300 besteld. Over twee weken heb ik hem... Ik ben echt heel erg benieuwd, ik zou hem het liefst nu hebben om hem lekker uit te proberen enzo. Maarja, nog twee weekjes geduld dus. Bedankt voor jullie tips enzo!
Voorbeeldfoto met de Olympus Mju 300
Foto is wel verkleind naar 640x480 met de [img]-tag
Maar ik ben zelf op zoek naar nog iets beters...
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 18-02-2004 15:27]
quote:Woow mooie foto!! en dat vind ik niet alleen aan de camera liggen
Op woensdag 18 februari 2004 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Das wel een goede, robuust, licht, compact cameraatje met een best goede afdrukkwaliteit. Ik heb em een tijdje geleend van iemand en voor vakantiekiekjes en dergelijke issie perfect. Tevens heeft het ook nog wat instelmogelijkheden voor het maken van foto's zonder dat het al te moeilijk wordt.
Voorbeeldfoto met de Olympus Mju 300
afbeeldingFoto is wel verkleind naar 640x480 met de [img]-tag
![]()
quote:Als ik wat meer geld had zou ik ook zeker nog verder kijken...
Maar ik ben zelf op zoek naar nog iets beters...
quote:Canada - Niagara Waterfalls
Op woensdag 18 februari 2004 15:42 schreef M1RR1E het volgende:[..]
Woow mooie foto!! en dat vind ik niet alleen aan de camera liggen
Waar is deze gemaakt?
[..]Als ik wat meer geld had zou ik ook zeker nog verder kijken...
Maar ik ben maar een arme beginneling
quote:Bron:Announcing the new Mju 410 Digital from Olympus - 13 Feb 2004
Olympus is introducing the Mju 410 Digital, the latest addition to the world's most popular camera series. The Mju 410 is encased in a full metal body with a silver finish, offers 4 megapixels and a 3x optical zoom. The Mju 410 is the first Mju Digital model to feature TruePic Turbo, a new image processor which sharpens image clarity, contrast and colour for life-like results. This feature also makes the camera 30% faster in processing images and is combined with a super fast shutter release time.
The Mju 410 Digital's 3x optical zoom (equivalent to 35-105mm on a 35 mm camera) has been specially designed to suit the CCD. This ensures prints of the highest quality, even when printed on A4 format. Thanks to the PictBridge standard, printing is easy. The need for a PC is eliminated when the camera is used with compatible printers, such as the Olympus dye-sublimation P-10.
A range of automatic functions such as TTL autofocus and Digital ESP (Electro Selective Pattern) light metering help ensure best results with the minimum of fuss. The Mju 410 Digital boasts a scene programme for every occasion: users can choose from eight variations - Portrait, Self Portrait, Night Scene, Landscape, Landscape with Portrait, Beach and Snow, Cuisine and Indoor.
The model also features a movie recording function plus sound, enabling you to bring all your images to life. The length of the recording is only limited by the capacity of the xD-Picture Card. The Mju 410 Digital features a 1.5" 134, 000 pixel LCD monitor, perfect for framing shots and viewing them straight away.
The Mju 410 Digital comes with a high voltage, environment-friendly rechargeable lithium-ion battery and charger.
Features
Mju 410 Digital
· Weather-proof casing (weather-proof equivalent to the IEC standard publication 529 IPX4)
· 4 million pixel
· 3x Optical Zoom
· TruePic Turbo image processor
· 8 scene programmes
· 16 MB xD-Picture Card
· Rechargeable lithium-ion battery (Li-10B)
· 1.5 inch colour TFT LCD monitor with 134,000 pixels with multi-language menu
· Movie recording function with sound
· 5 to 99 images over 6 resolution settings
· PictBridge support
Available from March, RRP £299.99 (inc VAT). For stockist information freephone 0800 072 0070 or visit www.olympus.co.uk.
als je de search gebruikt had, zou je hebben kunnen vinden dat de s5000 veel last heeft van ruis en 'purple fringing'quote:Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef Kasty het volgende:
Hallo!<br>Zijn hier mensen die ervaring hebben met de fuij Fine Pix S5000. Ik heb nu de Canon Powershot A70, maar wil graag over gaan op een iets betere camera met zoom.. maar niet al te duur... Is dit volgens jullie dan een goede optie..zo ja of zo nee? Heb al mening revieuw gelezen, maar echt wijzer wordt ik er niet van.... <p>Groeten hennie
Olympus is een prima keuze m.i.quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:12 schreef sheleentje het volgende:
Ik sta op het punt een Olympus C350 te kopen. Mensen goede ervaringen hiermee?(3.3xdig, 3xopt 3,2megapix)Hij is geloof ik wel een goede voor deze prijsklasse (max E220)
Enne wat voor een MB kaart raden jullie me aan?
Olympus C-350 hiero!quote:Op donderdag 26 februari 2004 18:12 schreef sheleentje het volgende:
Ik sta op het punt een Olympus C350 te kopen. Mensen goede ervaringen hiermee?(3.3xdig, 3xopt 3,2megapix)Hij is geloof ik wel een goede voor deze prijsklasse (max E220)
Enne wat voor een MB kaart raden jullie me aan?
Nikon,olympus,canon, etc.tís allemaal goed, en als zovaak gezegd hier ....neem ze in de hand en ervaar het wat jou het prettigst doet overkomen ..... Doen!quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:54 schreef sheleentje het volgende:
Oh ik wordt gek van alle dig. camera's. Was dus net bij de mediamarkt.....nou ben ik nog erger in de war gebracht door die verkoper (begrijpelijk)
Ikke wilde dus de olympus...gaat die me de Nikon Coolpics 3100 (E288 incl. accu, oplaadbatt, 16MB)aanraden...en nou ben ik dus aan het twijfelen. Can someone help me? :s
Een suggestie is om na te denken of je 4 MP van de Canon te weinig vindt. Wat zou je extra willen met 5MP dat je met 4MP niet kan?quote:Op donderdag 26 februari 2004 22:57 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik zat zelf nog te denken over:
-Canon A80
-Sony dsc p92
-.........?
Die van sony heeft een megapixel meer, maar canon iets betere merk. Suggesties?
Die nikon is wel een beetje groot/lomp...quote:Op donderdag 26 februari 2004 20:54 schreef sheleentje het volgende:
Oh ik wordt gek van alle dig. camera's. Was dus net bij de mediamarkt.....nou ben ik nog erger in de war gebracht door die verkoper (begrijpelijk)
Ikke wilde dus de olympus...gaat die me de Nikon Coolpics 3100 (E288 incl. accu, oplaadbatt, 16MB)aanraden...en nou ben ik dus aan het twijfelen. Can someone help me? :s
Trust niet trust!!!!!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:16 schreef vincecht het volgende:
Lieve mensen,
Ik ben heftig op zoek naar digicams, en heb daarbij een superaanbieding gevonden:
http://www.camerastore.nl(...)h=27&products_id=242
Ik vraag me alleen heel sterk af of dit wel een goeie is, aangezien die wel héél erg goedkoop is voor die kwalitiet. Ook met trust® sta ik niet zo goed in de schoenen, maar dat kan ook aan mezelf liggen...
Anders heb ik nog deze in gedachten:
Minolta Dimage E-223 = ¤ 170
Nikon Coolpix 2100 = ¤ 167.91
Canon Powershot A60 = ¤ 176
Olympus C-350 Zoom = ¤ 184
Kodak CX6330 = ¤ 199
U ziet: lekker op koopjesjacht, maar euh:
Uw mening is(vooral over de aanbieding)?
Vince..
En natuurlijk nikon als je een grotere camera wilquote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Trust niet trust!!!!!
Echt waar, neem kwaliteit, en dat zijn deze camera's
de c-350 is klein en handig
Minolta heeft 2 miljoen megapixels,
De Nikon is groot kan dus niet makkelijk in de broekzak
Canon heeft ook 2 megapixels, maar verder hoor je er wel veel goedsover
Kodak ziet er goed uit :-)
C350 of Kodak, Canon en Minolta ook als je genoege neemt met 2 mil megapixels, maar voor de prijs verschil nam ik 3.0 miljoen megapixels als ik een camera ging kopen
Olympus en Kodak hebben allebij een goede naam, alleen Kodak als gewone fototoestel.
Iemand anders?
Trust is de sponsor van Jos Verstappen. Do I need to say more???quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:31 schreef vincecht het volgende:
Dat dacht ik all.. trust niet :-)
Anderen nog meningen over de overgebleven?
Dit is al de derde keer dat je de Nikon groot of lomp noemt. Ik vind het juist voor de functies die hij heeft een heel klein, schattig cameraatje. Ik verkoop deze camera dan ook voornamelijk aan vrouwen omdat hij voor mannen te klein en te priegelig is. De canon A60 is een stuk groter en zeker een stuk zwaarder.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
En natuurlijk nikon als je een grotere camera wilof hij niet in de broek hoeft
Hij is er ook voor 175 euro te krijgen,quote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:15 schreef sheleentje het volgende:
Ik wou ook al zeggen ja!
Waar hebbie die olympus C350 voor E184,- gezien? Op diezelfde site? Het goedkoopst dat ik hem heb gezien is bij SeeBuyFly op Schiphol---> E198,-
Ik heb zelf zo'n G5 en ik vind het qua ruis en purple-fratsen allemaal wel wat meevallenquote:Op vrijdag 27 februari 2004 21:53 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb een tijdje terug met een G3 geexperimenteerd en dat beviel best goed, maar ik zag in de pricewatch dat de G5 qua prijs zo'n 40 euro onder die van de G3 lag. Aangezien de G5 gebaseerd is op de G3, leek het me kat in het bakkie. Maar na het lezen van de review op dpreview.com, blijkt de G5 toch ietsje minder te zijn dan de G3, afgezien van de megapixel die je extra krijgt. De G5 heeft meer last van ruis en purple fringing dan de G3, twee dingen die je toch wel snel opmerkt, volgens mij. Dus kan ik beter even iets meer geld neerleggen en de G3 kopen, of valt het allemaal wel mee, en moet ik gewoon voor de G5 gaan?
Denk dat het vooral een kwestie van smaak is. Persoonlijk heb toch wel een zwak voor de Sony camera's. Ik hou wel van die "Disney" kleuren. Hoewel mijn oudje, de DSC-S70, bagger traag is (en hoognodig aan een uprade toe) heb ik er nog steeds hee veel plezier van. Haarscherpe en levendige foto's....aan nabewerking doe ik praktisch niet. Toegegeven, met slecht licht of snel bewegende objecten is het behelpen, maar ja....de camera loopt dan ook al wat jaartjes mee. Zodra ik hoorde van de F828 wilde ik die kopen.....jammer dat de kwaliteit van de foto's die ik ervan heb gezien erg tegenvalt. Zit nu te twijfelen om op de verbeterde versie te wachten (als die ooit komt...) of toch maar de overstap naar SLR te maken. Canon 300D (of wellicht de nieuwe Nikon) lijkt een goede optie. Maar ja....SLR is wel weer ff wat anders....heb het niet zo op dat gesjouw & gedoe met lenzen. *decisions decisions*quote:Op vrijdag 27 februari 2004 09:21 schreef rique het volgende:
Persoonlijk zou ik nooit een digicam van sony kopen. Behalve dat ik ze er niet uit vind zien vind ik de resultaten een stuk minder dan de canonresultaten. Vooral als ik met vrienden ben en we fotograferen allebei in een redelijk donkere ruimte zoals een café dan presteert mijn Canon een stuk beter dan de Sonies die de rest hebben.
Klopt! Maar als je het toch maar bij 1 lens houdt, dan kan je mijns inziens weer beter voor een F828-achtige camera gaan.... Dat geeft dan meer mogelijkheden (of zit ik nu echt helemaal verkeerd te denken?)quote:Op vrijdag 27 februari 2004 23:21 schreef berc het volgende:
ach je hoeft ook niet te sjouwen met lenzen kan er ook gewoon 1tje kopen....
Mijn idee!quote:Op vrijdag 27 februari 2004 23:27 schreef berc het volgende:
maar als je het toch maar bij 1 lens houd moet je dat geld voor een digital single lens reflex niet uitgeven
http://194.206.235.235/dev/gui_web/shopping/index.php?fuseaction=voir_fiche_article&article=29551&srcid=105&oldlangue=nl&oldlangueparle=nl&CodePromo=&Partenaire=vergelijkquote:Op vrijdag 27 februari 2004 18:15 schreef sheleentje het volgende:
Ik wou ook al zeggen ja!
Waar hebbie die olympus C350 voor E184,- gezien? Op diezelfde site? Het goedkoopst dat ik hem heb gezien is bij SeeBuyFly op Schiphol---> E198,-
Uit dit rijtje is de 10D inderdaad het beste alternatief, wegens een goed 'uitgerijpt' model en waarschijnlijk makkelijker verkrijgbaar dan de 300D.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:46 schreef Danimyst het volgende:
Hoi!![]()
Ik heb tot ¤ 2200 te besteden:
Canon EOS 10D (daar moet dus nog een lens bij gezocht worden..tips?)
Canon Powershot Pro1
Fuji FinePix S2 Pro (moet ook nog een objectief bij..)
Sony DSC-F828
Of wachten op de Nikon D70?
Ja precies dat had ik ook al in gedachten, en wie weet hoe vaak het misschien nog wel uitgesteld wordtquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:03 schreef Ouwesok het volgende:
Je kunt natuurlijk de Nikon D70 afwachten, alleen loop je dan het risico dat er tegen tijd dat ie goed verkrijgbaar is weer een ander prijswonder wordt gelanceerd waar je even op moet wachten. Op die manier blijf je wachten en betaal je gegarandeerd meer dan de volle prijs.
Ik vind 'm nogal aan de prijs, verder kan ik zo snel even niks zinnigs verzinnenquote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:55 schreef Danimyst het volgende:
Zijn er eigenlijk nog nadelen bekend over de 10D? (ik zal ook even spitten in andere topics, wie weet vervuil ik deze)
En voor het betere werk een gewone vastbrandpunt 50mm, dat wordt bij een digicam een hele fraaie lens voor portretten (ook van katten), razendsnel, lichtsterk en niiet overdreven duur.quote:Wat ik ermee wil gaan doen? Kattenfotografie... , zou je dan ook een 18-55mm aanraden?
Als je commercieel wil gaan, kies dan voor een echte D-SLR, dus de 10D of de Fuji.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:46 schreef Danimyst het volgende:
Hoi!![]()
Vraagje, aangezien ik door alle digitale reflex camera's het bos niet meer zie, ik begin steeds meer te twijfelen, graag jullie mening.
Voor gebruik voor binnenfotografie, ik heb niet al te sterke studiolampen, en zo min mogelijk flitsgebruik welke camera zouden jullie dan uit onderstaande camera's kiezen?
Ik heb tot ¤ 2200 te besteden:
Canon EOS 10D (daar moet dus nog een lens bij gezocht worden..tips?)
Canon Powershot Pro1
Fuji FinePix S2 Pro (moet ook nog een objectief bij..)
Sony DSC-F828
Of wachten op de Nikon D70?
Naar mijn idee is de 10D de beste uit dit rijtje, maar waarom? Ik heb begrepen dat ik me niet moet laten verleiden door de 8Mp van sommige camera's en dat de 6Mp het prima doen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil een tijdje voort kunnen met de camera en eventueel betaalde opdrachten gaan aannemen in de toekomst.
Daniëlle
quote:Op zaterdag 28 februari 2004 14:38 schreef dawg het volgende:
De Fuji heeft wel weer een SuperCCD (welke door interpolatie 12MP genereert, zeg ik het zo goed?) aan boord,
Niet zozeer tot exact na de PMA die dat weekend al weer afgelopen was, maar meer tot alle daar geindtroduceerde nieuwtjes in de handel komen. Wie echt voordeel wil doen kan dan namelijk de huidige modellen tegen gereduceerde prijzen vinden, en dat is wanneer je op de portmonnee moet letten best meegenomen en scheelt al snel een paar tientjesquote:Op zaterdag 28 februari 2004 19:12 schreef danosa het volgende:
Ouwesok,
Op 18 februari raad je iemand aan om te wachten met het aanschaffen van een toestel tot na de PMA. Ik zit me nu al de hele tijd af te vragen wat je hiermee bedoeld? Hopenlijk geen domme vraag, alhoewel deze niet schijnen te bestaan
He bedankt voor de tip! Ik heb dus eigenlijk een beetje mazzel dat het geld voor de camera nog niet is gestortquote:Op zaterdag 28 februari 2004 21:55 schreef Ouwesok het volgende:
Wie echt voordeel wil doen kan dan namelijk de huidige modellen tegen gereduceerde prijzen vinden, en dat is wanneer je op de portmonnee moet letten best meegenomen en scheelt al snel een paar tientjes.
kijk voor de aardigheid ook eens naar de A60 van Canon die op het moment door de 200 euro grens is heengezakt. Prima 2MP camera waarbij je zowel de sluiter als het diafragma handmatig in kan stellen. En mócht je ooit nog eens enthousiast worden over natuurfotografie of andere varianten van fotografie dan heb je met de Canon een prachtproduct in handen. De prijsontwikkelingen van de A60 zijn erg interessant voor jou op het moment.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:28 schreef GWD het volgende:
Ik heb nu een Kobishi 4.0 MP camera gekocht voor de wintersport... heel leuk kost geen drol dus ik denk prima voor op de ski piste. Kan ik lekker plaatjes schieten voor maar 125 euro....
Het enige wat ik dus vergeten was om te checken was of ik wel sluitertijden kon instellen ... niet dus, Resultaat .. al mijn ski foto's zijn dus wazig en bewegingen zijn niet te zien. Dat wil ik dus niet meer.
Dus ik verkoop deze camera maar en wil nu eigenlijk een nieuwe halen voor vakanties. 1 Megapixel is eigenlijk zat ik wil er toch gene gedetaileerde natuur foto's mee maken. Als het kan dus met variable sluitertijd zodat ik ook bewegingen mooi kan vastleggen op de gevoelige plaat. minimaal natuurlijk een 1.5" LCD schermpje erbij en als het even kan een accu die ook door de USB poort kan worden opgeladen .. prijs maximaal 200 euro... het moet wel leuk blijven
ik had dit gevonden:
http://www.d95.nl/Digitaa(...)gevens/fujiA205S.htm
Als jullie iets beters hebben of op of aanmerken en of tips voor mij dan graag.
Boh, als je echt 2000 euro ofzo te besteden hebtquote:Op zaterdag 28 februari 2004 23:52 schreef berc het volgende:
[..]
hoe duurder hoe leuker![]()
Jemig, deze recensie is wel erg positief over de Nikon D70, hebben jullie die al gelezen?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 13:03 schreef Ouwesok het volgende:
Je kunt natuurlijk de Nikon D70 afwachten, alleen loop je dan het risico dat er tegen tijd dat ie goed verkrijgbaar is weer een ander prijswonder wordt gelanceerd waar je even op moet wachten. Op die manier blijf je wachten en betaal je gegarandeerd meer dan de volle prijs.
Ik ga gelijk even een blik werpen.... dankuquote:Op zondag 29 februari 2004 14:25 schreef rique het volgende:
[..]
kijk voor de aardigheid ook eens naar de A60 van Canon die op het moment door de 200 euro grens is heengezakt. Prima 2MP camera waarbij je zowel de sluiter als het diafragma handmatig in kan stellen. En mócht je ooit nog eens enthousiast worden over natuurfotografie of andere varianten van fotografie dan heb je met de Canon een prachtproduct in handen. De prijsontwikkelingen van de A60 zijn erg interessant voor jou op het moment.
Yep ... dat wordt hem, zeer bedankt erg mooie cameraquote:Op zondag 29 februari 2004 16:09 schreef GWD het volgende:
[..]
Ik ga gelijk even een blik werpen.... danku
Voor een groot deel gaat de hoe duurder hoe beter regel voor digitale camera's zeker op, alleen komt er nog een faktortje of twee bij.quote:Op zondag 29 februari 2004 18:43 schreef -Pepe- het volgende:
In hoeverre loopt de kwaliteit nou op met prijs? Is er een maximaal compromis zoals bij computers?
Ihoe groot is bijv. het verschil tussen prijsklasses 750 Euro -450 eruo - 200 euro??
En is de FUJIFILM FINEPIX S7000 te vergelijken met de spiegelreflex canon eos 300d?
Met dit eisenlijstje kom je aan een digitale reflexquote:Op maandag 1 maart 2004 21:18 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
Ik zoek een digitale camera voor de EO jongerendag,
mn eis is:
ik moet er nieuwe lensen op kunnen zetten, geen televoorzetzooi
mijn lust: liefste 5 of meer MPX
design: liefste zilver
sluitertijden: beste wat er te krijgen valt
ccd: super
min shutter: 10
max shutter: zo hoog mogelijk
ik had de Sony F717 in gedachten, maar iemand zei dat dat een rot camera was
de Nikon coolpix 5700 is niet echt alles
te besteden: 750,-
het zal ook voor vakanties zijn, en gewoon fotos van mn vriendin etc.quote:Op maandag 1 maart 2004 21:31 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Met dit eisenlijstje kom je aan een digitale reflex. Alleen gaat dat met het gestelde budget even niet lukken, dat kost je al heel snel een eurtje of 1200.
Alle andere camera's hebben nameljik een vast gemonteerd objectief en daarmee zit je vast aan de telvoorzetzooi.
Maar goed dat die 'iemand' niet heeft gezegd dat je een Trust moest kopen. De Sony F717 is geen beroerde camera en de Coolpix 5700 is prima in orde.
Als het alleen voor de EO-jongerendag is zou je trouwens nog kunnen overwegen om voor dat ene jaarlijkse hoogtepunt een camera te huren
Niet beroerd als in: gewoon goedquote:Op maandag 1 maart 2004 21:44 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
het zal ook voor vakanties zijn, en gewoon fotos van mn vriendin etc.
maar niet beroerd? dat klinkt niet echt positief.
en heb je op de rest op spiegel reflex een keuze dat je zegt: dat is wel goed voor mij?
hmm niet echt mooi,, maar vooral teweinig zoom, zoom heb ik echt nodig voor de EO jongerendagquote:Op maandag 1 maart 2004 22:38 schreef Danimyst het volgende:
Is de Canon Powershot G5 niets voor je?
Heeft wel een vaste lens, maar ik hoor hele positieve dingen over die camera. Is nu tegen de ¤ 600,00.
hmmz... geen 1 sony is goed?quote:Op maandag 1 maart 2004 22:47 schreef berc het volgende:
hahahahaha (ik lach uit)
Je gaat toch geen camera afwijzen omdat ie niet echt mooi is?
je moet naar het innerlijke kijken
wil je verwisselbare lenzen - koop spiegelreflex (d70 - d100 - 300d) maar wat ouwesok zegt: duur
sony wil je niet kopen want die kunnen geen camera's maken
en coolpix is denk ik de perfecte camera voor jou (en dan niet gaan zeuren dat je hem niet mooi vind)
"slechtere" sluitertijden? wat moet ik me bij slecht voor stellen?quote:Op maandag 1 maart 2004 22:50 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
hmmz... geen 1 sony is goed?![]()
die coolpix heeft slechte sluitertijden, die van die sony waren weer bter.. daarom.
en die G5?
zat dat ding na te kijken..
ik zat te denken aan 15 1/2000 minimaal..quote:Op maandag 1 maart 2004 22:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
"slechtere" sluitertijden? wat moet ik me bij slecht voor stellen?
hooguit iets wat jij niet wilt/nodig hebt. maar dat maakt het niet slecht
mja ok e dat wel..quote:Op maandag 1 maart 2004 23:05 schreef berc het volgende:
btw sony: Min shutter 30 sec
Max shutter 1/1000 sec
gaat maar tot 1/1000
Lijkt me geen best idee om de EO jongerendag met 15s belichtingstijd vast te leggen, dat wordt zo vaag, dat is meer iets voor Paravisie of iets van die strekkingquote:Op maandag 1 maart 2004 23:00 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
ik zat te denken aan 15 1/2000 minimaal..
ik ken iemand die heeft 8, die heeft tip gegeven: neem minimaal 15
qua functies?quote:Op maandag 1 maart 2004 23:34 schreef berc het volgende:
ik zal hem nooit kopen, ik vind hem niet echt mooi....
Nee, het enige (kleine) minpuntje is dat hij ietsjes dikker is dan zijn voorgangers, de A10..A70 omdat er een uitklapschermpje op zit.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 00:39 schreef De_Klusjesman het volgende:
Ik zit erover te denken een Canon Powershot A80 te kopen, heb er al veel over gelezen en dit lijkt me wel wat. Is er iemand die me met goede argumenten tegen kan houden dit toestel te kopen (ja ik wil hem wel maar als er iets "slechts" aan is kan ik altijd nog iets anders kiezen).
ik denk niet dat de minolta aan jou eisen voldoen........?quote:Op maandag 1 maart 2004 23:52 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
qua functies?
niemand heeft mij nog een goede 5mpx met 7e optische zoom, en zn shutter kunnen opnoemen
quote:Op maandag 1 maart 2004 20:49 schreef Rekkie het volgende:
Ik denk er ernstig aan om een nieuwe camera te kopen.
Nu zit ik te twijfelen tussen de Z1 en de Z2 van Minolta?
Er zit ongeveer 100 euro prijsverschill tussen beide toestellen.
Is die 100 euro het waard om ipv de 'oude' Z1 de Z2 te kopen?
Wat is er nog meer ander dan het aantal pixels? (4 megapixel t.o.v 3,2)
Ik ben geen professioneel fotograaf, dus wat is mijn voordeel bij meer pixels?
Dan zoek ik ongeveer hetzelfde als jij. Ik heb gekeken naar een combinatie van een Canon EOS 300D met een Sigma 28-300 lens, maar die is niet lichtsterk genoeg (kan ook haast niet anders voor dat geld).quote:Op maandag 1 maart 2004 23:52 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
qua functies?
niemand heeft mij nog een goede 5mpx met 7e optische zoom, en zn shutter kunnen opnoemen
Over de verschillen tussen de Z1 en Z2. Even zoeken op dpreview.com had je dit document opgeleverd:quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het wordt alleen maar moeilijkerquote:Strong visible chromatic aberrations in backlit or reflections in bright sunny conditions
Higher noise levels than the current crop of five megapixel digital cameras
Bij dpreview.com vind ik daar weinig van terug hoor? Die F828 heeft wel erg veel last van:quote:Op donderdag 4 maart 2004 13:01 schreef De_Klusjesman het volgende:
Die S7000 is nu voor ¤ 590 te krijgen maar heeft naar wat ik heb vernomen erg veel last van ruis. En die sony, ja dan zou ik denk ik eerder voor een 300D van Canon of 70D van Nikon gaan omdat je dan wel redelijk in dezelfde prijsklasse zit maar met veel meer uitbreidingsmogelijkheden.
quote:Strong visible chromatic aberrations in backlit or reflections in bright sunny conditions
Higher noise levels than the current crop of five megapixel digital cameras
Ik zou zeggen lees van alle drie de camera's de reviews op dpreview.com eens door, die testen een camera ontzettend uitgebreid en je ziet dus in een (flinke) oogopslag wat de verschillen zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2004 18:42 schreef -Pepe- het volgende:
De volgende camera's lijken me wel wat:
Fujifilm FinePix S7000
http://www.kelkoo.nl/b/a/ps_7018246/124901.html
Nikon Coolpix 5700
http://www.kelkoo.nl/b/a/sbs/124901/7018281.html
Minolta DiMage A1
http://www.kelkoo.nl/b/a/ps_6881711/124901.html
Kan iemand vertellen over de verschillen tussen deze camera's, ervaringen?
En wat wordt er precies bedoeld met ruis van die S7000?
- Je kunt achteraf nog 'digitaal inzoomen', zodat je een 4mp afdruk kan maken van een deel van de opnamequote:Op zondag 29 februari 2004 22:14 schreef The.PhantoM het volgende:
[...]
Kan iemand mij het nut van 6 mp digicams uitleggen?
Een spiegelreflex zit niet op een camera, maar het is het hele systeem.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 14:39 schreef Bright het volgende:
Nu we dan toch bezig zijn: Kan iemand mij uitleggen waarom een spiegel-reflex op een digitale camera interessant is?
[Off-topic]quote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:06 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Een spiegelreflex zit niet op een camera, maar het is het hele systeem.
Voordelen van een digitale spiegelreflex boven een compactcamera:
- vele malen sneller (in-/uitschakelen, sluitertijdvertraging en shot-to-shot)
- veel minder ruis bij hoge ISO-waarden (je hoeft dus minder te flitsen en dat is veel mooier)
- grotere CCD --> grotere pixels --> groter dynamisch bereik (minder over-/onderbelichte stukken op een foto)
- door grotere CCD ook de mogelijkheid om kleine scherptediepte te kiezen (lukt je bij een compact never)
- snellere en meer nauwkeurige auto-focus dan compact
- direct bediende focus/zoom, veel sneller en nauwkeuriger dan fly-by-wire knopjes
- mogelijkheid objectieven te wisselen
- objectieven verkrijgbaar van veel hogere kwaliteit van compactcamera's
- doet veel langer met een accu omdat de LCD geen live preview geeft (dus zowel CCD als LCD zijn uitgeschakeld, dit spaart een boel energie)
- je kijkt direct door de lens, daardoor geen parallax, je ziet gelijk de scherptediepte en focus
Nadelen zijn er ook:
- groter en zwaarder
- duurder
- geen live preciew op je LCD
Thanks! Zal zaterdag kijken of ik ff bij je langs kan fietsenquote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:13 schreef fotoloog het volgende:
[Off-topic]
Je foto is klaar!
[off-topic/]
Sorry - je hebt gelijk, maar een spiegelreflex is toch een reflectiesysteem waarbij een klein deel dat door de lens binnenkomt wordt afgebogen naar een viewer? (beetje kort door de bocht dan...)quote:Op vrijdag 5 maart 2004 15:06 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Een spiegelreflex zit niet op een camera, maar het is het hele systeem.
- Waarom zou de reactietijd hoger zijn bij een sp.refl? Dat snap ik niet.quote:Voordelen van een digitale spiegelreflex boven een compactcamera:
- vele malen sneller (in-/uitschakelen, sluitertijdvertraging en shot-to-shot)
- veel minder ruis bij hoge ISO-waarden (je hoeft dus minder te flitsen en dat is veel mooier)
- grotere CCD --> grotere pixels --> groter dynamisch bereik (minder over-/onderbelichte stukken op een foto)
- door grotere CCD ook de mogelijkheid om kleine scherptediepte te kiezen (lukt je bij een compact never)
- snellere en meer nauwkeurige auto-focus dan compact
- direct bediende focus/zoom, veel sneller en nauwkeuriger dan fly-by-wire knopjes
- mogelijkheid objectieven te wisselen
- objectieven verkrijgbaar van veel hogere kwaliteit van compactcamera's
- doet veel langer met een accu omdat de LCD geen live preview geeft (dus zowel CCD als LCD zijn uitgeschakeld, dit spaart een boel energie)
- je kijkt direct door de lens, daardoor geen parallax, je ziet gelijk de scherptediepte en focus
'preview' bedoel je natuurlijk. Maar inderdaad, deze camera's zijn (ver) boven mijn budget. Groter? Ik wil de Minolta Dimage A1, ook niet echt een kleintje. Zijn die sp.refl. nog groter dan?quote:Nadelen zijn er ook:
- groter en zwaarder
- duurder
- geen live preciew op je LCD
veel vragen, en op sommige denk ik wel te kunnen antwoorden, maar dat laat ik maar aan de echt slimme overquote:Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef Bright het volgende:
knip
Laat mij het maar eens als eigenaar van zo'n ding al die vragen te beantwoorden.quote:Op maandag 8 maart 2004 13:08 schreef Bright het volgende:
[..]
Sorry - je hebt gelijk, maar een spiegelreflex is toch een reflectiesysteem waarbij een klein deel dat door de lens binnenkomt wordt afgebogen naar een viewer? (beetje kort door de bocht dan...)
Nee, alles wordt door een spiegel verbogen naar de viewer.
[..]
- Waarom zou de reactietijd hoger zijn bij een sp.refl? Dat snap ik niet.
- Minder ruis? Waarom dan? Tenslotte wordt juist een beetje extra licht van voor de CCD weggenomen, waardoor deze dus eigenlijk minder licht ontvangt.
bij een (D)SLR wordt er helemaal geen licht weggenomen. In een SLR zit een spiegeltje die opklapt op het moment dat de foto wordt genomen. Dus al het licht gaat bij focussen/compositie maken volledig naar de viewfinder, en daarna wordt de spiegel uit de baan van het licht gehaald, en wordt de CCD/CMOS. En minder ruis omdat er grotere receptoren in de CCD/CMOS gebruikt worden door het veel grotere oppervlak
- Grotere CCD, ok, dat kan verklaren dat je betere foto's krijgt met minder licht. Maar waarom wordt zo'n grotere CCD dan niet in een 'conventionele' digitale camera gebruikt?
Omdat een grotere CCD duurder is, en de lenzen ook groter moeten zijn. Dus minder compact
- Waarom zou de auto-focus beter zijn? Dat werkt toch altijd via de CCD? Of wordt het licht afgevangen nog voor de infrarood-filter, waardoor met IF kan worden gefocussed?
geen idee, weet alleen wel dat het in praktijk zo is![]()
- Betere objectieven, komt denk ik doordat deze sp.refl. nog in een duurdere klasse zitten (semi- en profi) en heeft niks met de techniek of de camera te maken.
Doordat het systeem ontworpen is voor 35mm film, zijn er gewoon grotere lenzen nodig. En omdat er professioneel met deze lenzen ook professioneel gewerkt wordt, zijn de eisen hoger.
- Je doet inderdaad langer met een batterij omdat de viewfinder geen stroom vreet.
- Waarom zou de scherpte-diepte en focus direct door de lens beter te zien zijn? Als een beter LCD wordt gebruikt, dan heb je dat toch ook? Je ziet dan tenminste direct van de foto uiteindelijk zal worden.
Nee, het echte beeld is vele male scherper en helderder dan een EVF.
'preview' bedoel je natuurlijk. Maar inderdaad, deze camera's zijn (ver) boven mijn budget. Groter? Ik wil de Minolta Dimage A1, ook niet echt een kleintje. Zijn die sp.refl. nog groter dan?
Een fototje van mijn 10D met een sigma 70-200 f/2.8 EX lens zal het wel even duidelijk maken
foto 1
foto 2
die lens is echt:quote:Op maandag 8 maart 2004 17:47 schreef Marc H het volgende:
ff knip
Review 1quote:Op maandag 8 maart 2004 20:34 schreef JoranVW het volgende:
Ja ik wil eigenelijk ook wat info over de finepix s5000 want ik wil hem ook kopen...
Ik als lenzennoob, het maximale diafragma van die lens is 2.8? Bij 70 mm? En hoeveel bij 200?quote:Op maandag 8 maart 2004 18:26 schreef Marc H het volgende:
Sigma EX 2,8/70-200 APO HSM C/EF € 789.00 bij www.fotovideostore.nl
En daar komt hij dus ook vandaan.
Dank je wel!quote:Op maandag 8 maart 2004 17:47 schreef Marc H het volgende:
[...]
Deze lens heeft een diafragma van f/2.8 over het hele bereikquote:Op maandag 8 maart 2004 22:17 schreef TripleM het volgende:
[..]
Ik als lenzennoob, het maximale diafragma van die lens is 2.8? Bij 70 mm? En hoeveel bij 200?
De d100 van een collegaquote:Op maandag 8 maart 2004 22:59 schreef Bright het volgende:
[..]
Dank je wel!
Ik vraag me 1 ding af: waarmee heb je die foto van je fototoestel gemaakt?
Wat wil je met de camera gaan doen? Wil je groot/klein? Voorkeur voor een merk?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 10:42 schreef stoney023 het volgende:
hoi allemaal.
Ik beschik over een budget van 350 ¤. Welke camera is het beste in deze prijscatogerie. Welke zouden jullie mij aanraden?
Dat klinkt wel erg naar een Canon A80 (hoewel die Olympus van een paar posts terug ook niet bepaald verkeerd is)quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:47 schreef stoney023 het volgende:
'k wil het eigenlijk een beetje allround gebruiken. Hi moet dus een beetje op alle gebied goed zijn. de grote is niet zo belangrijk.
Ruimte in mijn budget voor een geheugenkaart en dergelijk heb ik al gelaten aangezien mijn budget eigenlijk 500 ¤ waar ik dus 350 max voor de camera wil geven.
Aan de genoemde Axx camera's van Canon zul je goede camera's hebben, maar zoals gezegd is ook de bovengenoemde Olympus niet verkeerd (hoewel je nooit voor 5MP beeldinformatie uit zo'n klein lensje haalt, maar da's mijn mening). Dat klapschermpje van de A80 is echt geweldig, als je dat eenmaal hebt gehad dan wil je niet meer zonder.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:47 schreef stoney023 het volgende:
'k wil het eigenlijk een beetje allround gebruiken. Hi moet dus een beetje op alle gebied goed zijn. de grote is niet zo belangrijk.
Heel slim! Veel mensen vergeten dit.quote:Ruimte in mijn budget voor een geheugenkaart en dergelijk heb ik al gelaten aangezien mijn budget eigenlijk 500 ¤ waar ik dus 350 max voor de camera wil geven.
Wel als je de 12x zoom gebruikt.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:56 schreef FremantleDockers het volgende:
Blijft de vraag:
Is zo'n gestabiliseerde lens nou echt het extra geld waard?
Tegenover die van de Canon S1:quote:Constant F2.8 aperture
quote:Aperture: f/2.8 (Wide) – f/3.1 (Tele)
Hou de aanbiedingen eens goed in de gaten, soms heb je rond de ¤ 100 een echte merkcamera, weliswaar zonder toeters, bellen en frutsels maar wel een waarmee je kan fotograferen en zomogeljik nog filmpjes maken ook.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 20:27 schreef Bright het volgende:
Eigenlijk nog een vraag ... Is het mogelijk om een heel eenvoudig en klein kiekjestoestel van minimaal 2 megapixel (maar 3 is beter!) voor onder de 100 euro te kopen?
Het moet wel wat kwaliteit hebben, in ieder geval flits en liefst (beperkte) zoommogelijkheden.
Het is voor een cameraatje dat altijd in de borstzak kan zitten, dus echt klein.
Ik zag op de tv zo'n reclamegedoe (van Mike of zo) van een cameraatje kleiner dat een credit card; zoiets zou mooi zijn, maar dat zal wel weer bagger zijn: videocamera, fotocamera en webcam in een. (video wat volgens mij maar 15 frames per seconde, dus het kan de camcorder helemaal niet vervangen zoals ze daar beweren)
Ik heb geen ervaring met het specifiek fotograferen van auto's maar heb wel ervaring met beide camera's. De slechte verhalen over de s5000 komen niet overeen met mijn ervaringen. De kwaliteit heb ik juist als heel goed ervaren. Zelfs afdrukken van 20x30 worden haarscherp en haast ruisvrij. De 10x optische zoom is natuurlijk heel erg prettig en zeker een voordeel t.o.v. de A80.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:16 schreef Kaj_A het volgende:
Hebben jullie ervaren met fotograferen van auto's met de s5000 (of de a80) en wat adviseren jullie mij en waarom?
GreeTz Kaj
geen optische zoom iig,, dus als je gaat zoomen (digitaal) krijg je kwaliteits verlies..quote:Op maandag 15 maart 2004 13:46 schreef Bright het volgende:
Terugkomend op die <100 euro fototoestellen...
bij de HCC kun je voor 88 euro de Fuji Q1 aanschaffen. Is deze bij iemand bekend?
http://www.dpreview.com/news/0311/03110601fujiq1.asp
Het oogt wel goed; 2mpixel, redelijk klein en licht; ideaal om altijd bij je te hebben of altijd in de auto in het dashboard kastje te houden ...
Ervaringen?
ziet erg qua specs wel leuk uit, dat ding zelf ziet er alleen niet uitquote:Op maandag 15 maart 2004 14:01 schreef Bright het volgende:
ja, dat is waar. Maar voor dat geld moet je iets inleveren (helaas)
Iemand de Olympus C-8080 Wide al gezien? Ziet er ook niet gek uit, maar de specs ken ik nog niet... (ik moet het zelf nog even doorlezen)
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Olympus/oly_c8080wz.asp
edit: ruim boven mijn budget
gefeliciteerd met je aankoop, ik heb hem nu 1 week, voldoet me goedquote:Op woensdag 17 maart 2004 16:45 schreef Kaj_A het volgende:
Ik heb de Fujifilm S5000 toch gekozen boven de Canon Powershot A80. Ik heb de camera net opgehaald en alle dingen er opgezet. Er zitten heel veel functie op, dus daar moet ik nog mee experimenteren.
Als ik jou was,zou ik lekker voor de Z1 gaan,het scheelt geld,en het verschil tussen 3 of 4 megapixel is te verwaarlozen voor hetgene wat jij ermee wil!quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:39 schreef Kremers het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een digicam en kwam bij deze 2 uit, ik vroeg mij echter af of het wel zinvol is om op de z2 te wachten ipv voor de z1 te gaan
Ik heb niet zo heel veel verstand van digicam's, wat ik begrijp van de nieuwe feature is 1mp extra, die andere nieuwe dingen zeggen mij echter niet zoveel , punt is nl. dat ik niet zo heel veel geef om 4 of 3MP, als ik de foto's al uitprint dan zal dit waaschijnlijk niet groter dan a4 zijn, dan merk je toch bijna geen verschil tussen 3en4MP? Of heb ik het mis
Dan lees ik nog over paarse randen Hoe moet ik dat zien, ik heb een paar voorbeeld foto's gezien maar zie niets Of ben ik nou blind Ik ben geen prof fotograaf en ben al snel tevreden met het resultaat, daar kan het dus ook aan liggen
Belangrijkste punt voor mij om voor de z1 te gaan is de prijs, ik wil er zo min mogelijk aan uit geven.
Wie kan mij advies geven
Ik heb 2 weken geleden de S7000 gekocht. Ik ben erg tevreden met deze camera.Woensdag naar de dieretuin geweest en erg mooie foto's gemaakt. Ik zat te twijfelen tussen de Nikon 5700 en de Minolta Dimage A2. Als je wilt kan ik best wel een paar foto's naar je sturen zodat je wat kan vergelijken. Maar ik weet niet wat je van plan bent qua foto's. En vergeet niet...smaken verschillenquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:59 schreef tjez__ het volgende:
Nog steeds op zoek naar advies over de fuji finepix S 7000. Heb het S5000 forum onderwerp inmiddels gelezen, maar wordt daar ook niet echt wijzer van (wat wel logisch is omdat het over een andere camera gaat...). Kopen voor 574 euro of voor een vergelijkbare andere gaan? (en welke dan?) Uitgaande van dat alledaagse gebruik en af en toe een akelig groot insect... (of is dat binnen deze prijsklasse onmogelijk?)
Wie kan mij adviseren? Ik weet het, ik heb er net zoveel verstand van als een![]()
Lees es steve digicam's review:quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:07 schreef ikke_ook het volgende:
Heeft er iemand wat tips voor mij? Ik ben op zoek naar een digitale camera, ik zat zelf te denken aan een A80, alleen nu kwam ik gister in en fotozaak een Minolta Dimage G500 tegen, en die leek mij ook wel goed eigenlijk (man uit fotozaak was er ook wel positief over) Maar nu wil ik graag van jullie weten of jullie hier wat meer vanaf weten. Ik ben wel van plan om veel te gaan experimenteren met foto's maken, dus ik wil eigenlijk wel een toestel waar je veel instellingen aan kunt wijzigen.
Alvast bedankt
Dankje voor de informatie, daar heb ik wat aanquote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:21 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Lees es steve digicam's review:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_g500.html
ZD Net zegt dit over de G500:
Like its predecessor, the G500 is designed for basic snapshooting, but Konica Minolta has added some useful exposure options. A manual exposure mode now supplements programmed autoexposure, you can set ISO sensitivity from 50 to 400, and the longest exposure time has improved from the previous 1 second to 15 seconds. The camera also supplies a three-step preset manual focus.
Other major specifications remain essentially unchanged. The 3X zoom lens, with its 39mm-to-117mm range (the 35mm-film equivalent), still lacks decent wide-angle capability. You save stills as JPEG images to SD/MMC or Memory Stick media, choosing from two compression levels and four resolutions. In movie mode, the G500 will record 320x240-pixel MJPEG video with sound in clips as long as 30 seconds.
bron: http://reviews-zdnet.com.(...)501_16-30476269.html
Lijkt me dus geen goeie camera voor wat jij wilt doen....die minolta is een snapshot camera met wat handige instellingsmogelijkheden, maar is vanaf het begin niet gebouwd om veel in te stellen. De A80 is een hele goeie, met als grote voordelen relevant voor jou: veel meer instellingen
Daarnaast heb je een erg handig kantelbaar scherm.
De A70 vind ik nog steeds een leuke camera, niks mis mee. Je kunt hem nu juist wat voordeliger krijgen omdat hij al wat ouder is. De P72 van Sony gaat ook al een tijdje mee en binnenkort wordt ie vervangen door een wat compactere versie. Geloof dat die 4 megapixels mee gaat krijgen en wat sneller is dan de P72. Maar die zal dan ook wel weer met een hoger prijsje beginnen dan de 72quote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:12 schreef BierKoning het volgende:
-knip-
Yep, dat was ook mijn vraag geweestquote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:02 schreef ikke_ook het volgende:
Is het verschil tussen de A80 en de A70 100 euro waard? Ik weet dat dat natuurlijk ook persoonlijk is. En is het verschil tussen 3.2 en 4 megapixels groot?
Eindelijk, iemand die budget vrijmaakt voor een statief en niet zijn pronkjuweel aan een gammel pootje van een tientje of anderhalf wil toevertrouwenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:36 schreef Kaj_A het volgende:
maar tussen de 100 en 150 euro.
A75 heeft een iets groter schermpje dan de A70 en hij is ietsje lichter.. en ze geven je nu 32mb ipv 16mb erbijquote:Op zaterdag 20 maart 2004 15:31 schreef BierKoning het volgende:
...
Kun je mij vertellen waar om een vraag over een driepoot in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 7 geaccepteerd word en een algemene vraag over een ervaring van een camera die hier geen enkele respons krijgt hier heen verplaatst moet worden. Volgens mij kwam mijn vraag beter tot zijn recht waar hij stond. Sorry dat ik hier reageer maar zie geen andere plaats.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:42 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Eindelijk, iemand die budget vrijmaakt voor een statief en niet zijn pronkjuweel aan een gammel pootje van een tientje of anderhalf wil toevertrouwen.
Voor de Fujifilm is binnen dat budget zeer zeker een stabiele driepoot te vinden, waaraan je eventueel ook zwaardere camera's kunt toevertrouwen. Kijk eens in de fotowinkel of je binnen je budget iets kunt vinden waar Manfrotto op staat. Voor de digicam heeft een MA190 het allemaal.
Dat van dat statief komt hier toevallig ter sprake en ik vond het opvallend genoeg om er hier op in te gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:40 schreef Mic12 het volgende:
[..]
Kun je mij vertellen waar om een vraag over een driepoot in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 7 geaccepteerd word en een algemene vraag over een ervaring van een camera die hier geen enkele respons krijgt hier heen verplaatst moet worden. Volgens mij kwam mijn vraag beter tot zijn recht waar hij stond. Sorry dat ik hier reageer maar zie geen andere plaats.
Bedankt
Heb je 'm bij het Kruidvat gekocht?quote:Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Daar wilde ik net wat over vragen :quote:Op maandag 22 maart 2004 17:23 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Heb je 'm bij het Kruidvat gekocht?
Canonquote:Op maandag 22 maart 2004 17:24 schreef realbase het volgende:
[..]
Daar wilde ik net wat over vragen :
Canon A70 ( 3 MP )
of de Olympus C-450 bij de kruitvat
ik twijfel een beetje ( ik weet er ook nog niet zoveel van )
iemand die me kan helpen met de keuze ?
Tsja die olympus ziet er ook wel ok uit..quote:Op maandag 22 maart 2004 17:29 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Canon
heb veeeeeel positieve verhalen gehoord
de A-serie is zelfs een (goedlopend) topic waard op dit forum
de olympus is meer een point-and-shoot camera, bij de Canon kan je ook zelf sluitertijd ect. kiezen.quote:Op maandag 22 maart 2004 17:32 schreef realbase het volgende:
[..]
Tsja die olympus ziet er ook wel ok uit..
Mara ja tis wel Kruitvat ( kweet niet wat dat tegenwoordig zegt )
heeft de Canon meer opties ofzo ? want de A70 is met zn 3 MP duurder dan deze 4 MP camera
PS: mn gevoel zegt de Canon te kopen
En dat is precies wat ik wilquote:Op maandag 22 maart 2004 17:36 schreef Xilantof het volgende:
[..]
de olympus is meer een point-and-shoot camera, bij de Canon kan je ook zelf sluitertijd ect. kiezen.
leuk experimenteren dus
En compactflash is een stukkie goedkoper dan XDquote:Op maandag 22 maart 2004 17:38 schreef realbase het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik wil
btw : die aanbieding bij kruitvat is niet eens echtaanbieding
op tweakers / pricewatch zie ik hem al voor 199 euro
ok : wat mij betreft staat de Canon A70 nog bovenaan om te kopen tenzij iemand een beter alternatief weet voor die prijs ?
ikke nietquote:Op maandag 22 maart 2004 17:38 schreef realbase het volgende:
ok : wat mij betreft staat de Canon A70 nog bovenaan om te kopen tenzij iemand een beter alternatief weet voor die prijs ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |