abonnement Unibet Coolblue
pi_8031999
Geen flauw idee of ik dit mag doen of niet, maar gezien de frequentie van de posts in het eerste deel wordt het vast niet erg gevonden.

Lees ook weer eerst de FAQ digicams.

  dinsdag 21 januari 2003 @ 18:40:32 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_8032012
Tuurlijk mag dat, graag zelfs Bij deze is dit dus het officiële Ik Zoek Een Digitale Camera Topic.
pi_8032132
TheMarco: had je gezien dat er sinds een dag of twee op dpreview een review staat van de C-5050? Je hebt hem al, maar toch: misschien interessant om te lezen. De review is op wat kleine op- en aanmerkingen na behoorlijk positief.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 20:29:45 #4
17957 misswollie
Kris Miss Annellie
pi_8034124
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 11:19 schreef TheMarco het volgende:

[..]

128MB is echt veel te weinig voor zo'n camera. Ik heb bij mijn Olympus C5050z die ook 5MPixel is 2 kaarten van 256 MB gekocht. Dan kan ik 140 shots kwijt in de hoogste kwaliteit. Op een hele dag schieten heb je dat echt wel nodig. Het is doodzonde als je zo'n mooie camera hebt en je beperkt wordt in je vrijheid door iets stoms als een geheugenkaartje.


Te laat hij komt morgen. Maar ik ga eerst het een en ander uitproberen. Als ik meer geheugen nodig heb koop ik dat er wel bij.
Mooie foto's trouwens, ik zal eerdaags ook wat posten eerst ff proberen.

[qoute]
Huh?
De Dimage 7hi doet toch echt langer met één accu-lading dan de 5700 hoor, hoewel het verschil in de praktijk minimaal zal zijn. En daarbij is een eventueel tweede setje van 4 NiMH's voor de 7hi goedkoper dan een Li-Ion accu voor de 5700.
Dit haalde ik een paar posts geleden van dpreview.com:

code:
--------------------------------------------------------------------------------
Camera tijd foto's
Dimage 7 1h14m 125
Dimage 7hi 2h33m 260
5700 2h08m 215
Olympus E-20 2h48m 285
[/quote]

Je wordt gek van alle previews.

Als ik ze allemaal bekijk komt de Nikon er gewoon beter vanaf dan de Minolta. Ook wat het stroomverbruik betreft.

Komt nog bij dat in de meeste gevallen de Minolta duurder is dan de Nikon. Dat neemt niet weg dat de Minolta natuurlijk ook een buitengewoon goed toestel is. En waar menigeen zijn toestel voor wil inruilen.

Wie het laatst lacht snapt de grap niet
pi_8157875
Nou hier is mijn verzoekje dan maar,

ik zoek een camera voor een redelijk prijs tussen 200 en 275 euro zonder penlite batterijen (dus een eigen batterij) want van penlites wordt ik strontziek altijd dat gezeik dat ze op zijn.... verder is het gewoon een camera voor wat vakantiepics, brand pics (zoals gister :p ) en verder niks bijzonders eigenlijk

pi_8158960
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 18:25 schreef Boinkie het volgende:
Nou hier is mijn verzoekje dan maar,

ik zoek een camera voor een redelijk prijs tussen 200 en 275 euro zonder penlite batterijen (dus een eigen batterij) want van penlites wordt ik strontziek altijd dat gezeik dat ze op zijn.... verder is het gewoon een camera voor wat vakantiepics, brand pics (zoals gister :p ) en verder niks bijzonders eigenlijk


Een Li-ion accu gaat ook leeg hoor
Daarbij hebben bij mijn weten alle camera's in de door jou genoemde prijsklasse penlites. Bekijk eens de Canon Powershot A200 of de Fuji FinePix A202. Allebei leuke camera's, wel met vaste lens (geen zoom, maar dat kun je vergeten in deze prijsklasse) die mooie foto's maken.

Maar ze draaien op penlites. Staar je daar niet op blind hoor, koop gewoon een goede set van 1800mAh of meer en dan heb je echt geen problemen. Hou er ook rekening mee dat je nog een groter geheugenkaartje moet kopen van bijvoorbeeld 64MB (+- 40 euro).

pi_8159410
ik heb nu een hp photosmart 215 als ik daarmee me volle batterijen (oplaadbare) erin stau dan kan ik net 2 fotos maken en dan zijn ze volgens de camera al op

dus daarom heb ik het niet zo op penlites

pi_8160390
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:39 schreef Boinkie het volgende:
ik heb nu een hp photosmart 215 als ik daarmee me volle batterijen (oplaadbare) erin stau dan kan ik net 2 fotos maken en dan zijn ze volgens de camera al op

dus daarom heb ik het niet zo op penlites


Ah, maar de HP 215 ken ik, ik heb er zelf ook één gehad (en wat ben ik blij dat ik van dat hok af ben). Dat is een hele slechte camera als het op stroomverbruik aankomt. Dat de camera zo kort met de batterijen doet ligt aan de camera, niet aan de batterijen (er even van uitgaande dat je goede penlites hebt).
Geloof me, de moderne 'echte' camera's zoals ik die in de post hierboven noemde draaien een eeuwigheid op penlites, zeker de A200 (want die heeft er 4, de A202 heeft er 2).
pi_8162116
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 20:20 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ah, maar de HP 215 ken ik, ik heb er zelf ook één gehad (en wat ben ik blij dat ik van dat hok af ben). Dat is een hele slechte camera als het op stroomverbruik aankomt. Dat de camera zo kort met de batterijen doet ligt aan de camera, niet aan de batterijen (er even van uitgaande dat je goede penlites hebt).
Geloof me, de moderne 'echte' camera's zoals ik die in de post hierboven noemde draaien een eeuwigheid op penlites, zeker de A200 (want die heeft er 4, de A202 heeft er 2).


gelukkig, want ik d8 dat ik de enigste was
hij doet het alleen goed met duracell batterijen en die zijn rete duur.
pi_8162331
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:29 schreef Boinkie het volgende:

[..]

gelukkig, want ik d8 dat ik de enigste was
hij doet het alleen goed met duracell batterijen en die zijn rete duur.


Klopt, en langzaam dat het ding was...

Ik hou je trouwens per ongeluk voor de gek zag ik, de A200 werkt ook op 2 penlites Maar omdat hij behoorlijk energiezuinig is is dat geen probleem. Daarbij koop je oplaadpnelites vaak per 4 dus je hebt dan gelijk een 2e setje. Geen probleem!

  dinsdag 28 januari 2003 @ 21:46:01 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_8162548
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:19 schreef JeroenH het volgende:
Een Li-ion accu gaat ook leeg hoor
Daarbij hebben bij mijn weten alle camera's in de door jou genoemde prijsklasse penlites. Bekijk eens de Canon Powershot A200 of de Fuji FinePix A202. Allebei leuke camera's, wel met vaste lens (geen zoom, maar dat kun je vergeten in deze prijsklasse) die mooie foto's maken.
Ik heb voor 260 euro een Nikon Coolpix 2000 gekocht met 3x optische zoom. De Fuji Finepix 2600 (gloofik) voor 250 euro heeft ook 3x optische zoom.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 29 januari 2003 @ 00:25:23 #12
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_8166364
HELPP!!!

Ik wil een cameraatje kopen, en mijn vriendin zei vandaag dat ze de helft wil meebetalen. Ze wil dan wel inspraak en haar voorwaarde is dattie heel compact is. Ik zat dus zelf aan een camera van een normale grootte te denken (zoals canon a30) maar dat vindt ze te groot. Zijn vandaag in de winkel geweest en hebben naar ixus v2 en minolta dimage x gekeken. Dat vond ze helemaal fantastisch maar ik vond het vrij duur voor wat je krijgt (360-380 euro). Maargoed als ik een grotere koop mag ik zelf betalen en ben ik die 200 euro ook zeker wel kwijt.

Wat moet ik kopen??
We hebben al een goede spiegelreflex (nikon f65 met 2 lenzen) dus voor het echte serieuze werk zijn we voorzien. De digitale camera wordt meer voor als we geen zin hebben met groot ding te sjouwen of om dingen te fotograferen voor op internet en email enzo, ook vakantie. Budget is 200-400 euro ongeveer en camera moet dus heel compact zijn. Beetje goed geheugen en accu is natuurlijk altijd een pré, maar dat spreekt voorzich. Ik weet verder nix van de kwalitatieve verschillen tussen verschillende merken en toestellen. Ga nou niet alleen camera;s van 400euro aanraden want wat mij betreft moet het eerder 300 zijn, maar 400 is de absolute max. Oh ja en een zoomlens moet er ook op natuurlijk.

Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_8168427
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 00:25 schreef Don_Tom het volgende:
HELPP!!!
Voor 400 euro heb je geen ultracompacte camera zoals de Xi of de Ixus. Dat soort camera's zijn nou eenmaal duur door het formaat, de accu en het 'coolheidsgehalte'. Houd er ook rekening mee dat je nog een groter geheugenkaartje moet kopen, dus er komt nog zeker 40 euro bij.
Het is kiezen of delen: als je per sé een superkleine camera wilt zul je gewoon meer geld neer moeten leggen, en anders wordt het toch een wat grotere. Maar zo groot is A30 toch niet? Mijn moeder heeft er ook één en ze sjouwt dat ding overal mee naartoe. Hij maakt fantastische foto's (die zeker niet onderdoen voor bv. een Ixus) en kost minder dan de helft.
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:37:55 #14
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_8171524
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 09:05 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Voor 400 euro heb je geen ultracompacte camera zoals de Xi of de Ixus. Dat soort camera's zijn nou eenmaal duur door het formaat, de accu en het 'coolheidsgehalte'. Houd er ook rekening mee dat je nog een groter geheugenkaartje moet kopen, dus er komt nog zeker 40 euro bij.
Het is kiezen of delen: als je per sé een superkleine camera wilt zul je gewoon meer geld neer moeten leggen, en anders wordt het toch een wat grotere. Maar zo groot is A30 toch niet? Mijn moeder heeft er ook één en ze sjouwt dat ding overal mee naartoe. Hij maakt fantastische foto's (die zeker niet onderdoen voor bv. een Ixus) en kost minder dan de helft.


Ixus v2: 360 euro, Minolta dimage X: 380 euro.
Wel dus..
Groter geheugenkaartje komt er idd nog bij, maar dit is bij elke camera.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  woensdag 29 januari 2003 @ 12:44:26 #15
11102 knep
Mountainfreak
pi_8171659
Ik ben aan het wachten op mijn jaaropgave zodat ik zo'n 500 euro belasting terug kan vragen. Dit geld wil ik besteden aan een Canon PS G3, iemand ervaring met deze camera?
De reviews die ik gelezen zijn zonder meer erg positief over deze camera. Het lijkt me dus een goede keus .
pi_8177628
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:37 schreef Don_Tom het volgende:

[..]

Ixus v2: 360 euro, Minolta dimage X: 380 euro.
Wel dus..
Groter geheugenkaartje komt er idd nog bij, maar dit is bij elke camera.


Die prijzen die jij noemt zijn zeer scherp... ik vraag me af of je ook daadwerkelijk makkelijk en snel voor die prijs kunt krijgen. Maar laten we daar niet te lang bij stilstaan. Wat ik bedoelde is dat de totaalprijs zeker hoger wordt dan 400 euro. Veel mensen realiseren zich niet wat voor krenten de fabrikanten zijn en dat je dus nog meer geld moet uitgeven dan alleen de aanschafprijs van een camera. En omdat de vraagsteller liever 300 dan 400 euro wilde uitgeven ging ik van de totaalprijs uit....
pi_8177769
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:44 schreef knep het volgende:
Ik ben aan het wachten op mijn jaaropgave zodat ik zo'n 500 euro belasting terug kan vragen. Dit geld wil ik besteden aan een Canon PS G3, iemand ervaring met deze camera?
De reviews die ik gelezen zijn zonder meer erg positief over deze camera. Het lijkt me dus een goede keus .
Ik heb zelf zijn (stok)oude broertje, de G1 en daar ben ik nog steeds dik tevreden mee! Ik heb al een paar keer gewerkt met de G3 en die is naar mijn mening echt een fantastische camera. De foto-kwaliteit is echt zeer hoog, en ondanks de vele mogelijkheden die je hebt is de camera niet moelijk om te bedienen. Erg handig (ik loop er met mijn G1 nog wel eens tegenaan) is het ingebouwde grijsfilter. Dat is een soort ingebouwde 'zonnebril' voor je camera, want als het erg licht is (sneeuw, zon/strand) dan komt het nog wel eens voor dat de foto's zelfs op ISO 50 overbelicht worden. Heel, heel netjes. En dat handvat (wat mijn G1 nog niet had en de G2 een beetje) houdt ook prima vast. Gelukkig hebben ze aan/uit schakelaar opnieuw ontworpen zodat je hem niet meer per ongeluk aan kunt zetten in je tas.
Ondanks dat ik hem zelf niet heb kan ik hem zeer zeker aanraden, als ik het geld er voor (over) had kocht ik hem ook.
  woensdag 29 januari 2003 @ 16:54:35 #18
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_8178048
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 12:44 schreef knep het volgende:
Ik ben aan het wachten op mijn jaaropgave zodat ik zo'n 500 euro belasting terug kan vragen. Dit geld wil ik besteden aan een Canon PS G3, iemand ervaring met deze camera?
De reviews die ik gelezen zijn zonder meer erg positief over deze camera. Het lijkt me dus een goede keus .
voor de canon G3 mag je daar nog wel 500 euro bijdoen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_8188679
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 21:37 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Klopt, en langzaam dat het ding was...

Ik hou je trouwens per ongeluk voor de gek zag ik, de A200 werkt ook op 2 penlites Maar omdat hij behoorlijk energiezuinig is is dat geen probleem. Daarbij koop je oplaadpnelites vaak per 4 dus je hebt dan gelijk een 2e setje. Geen probleem!


en welke van de 2 vind jij het beste??
pi_8194000
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 18:12 schreef Boinkie het volgende:
en welke van de 2 vind jij het beste??
Ik zou zelf voor de Canon A200 gaan, de Fuji A202 is een leuk cameraatje voor niet te veel geld maar gaat al een beetje richting speelgoed. Probeer ze ook ff allebei uit in een winkel, dan kun je ook aanvoelen hoe ze werken. Misschien vind jij de Fuji wel lekkerder werken, het is ook persoonlijk natuurlijk.
  vrijdag 31 januari 2003 @ 13:54:51 #21
11102 knep
Mountainfreak
pi_8203492
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 16:54 schreef fotoloog het volgende:

[..]

voor de canon G3 mag je daar nog wel 500 euro bijdoen!


Jep weet ik . De goedkoopste prijs in Nederland is om en nabij 850 euro .
pi_8209254
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:06 schreef JeroenH het volgende:

[..]

Ik zou zelf voor de Canon A200 gaan, de Fuji A202 is een leuk cameraatje voor niet te veel geld maar gaat al een beetje richting speelgoed. Probeer ze ook ff allebei uit in een winkel, dan kun je ook aanvoelen hoe ze werken. Misschien vind jij de Fuji wel lekkerder werken, het is ook persoonlijk natuurlijk.


thnx voor de adviezen!!
pi_8368176
hmm, hoeveel is 3 mega pixels in resolutie? 5 mega pixels is een res van 2500xnog wat.
help
Ik post om het posten.
pi_8373406
3 megapixel = 1984 x 1488
2 megapixel = 1600 x1200

Oja als je een neiuwe digitale camera zoekt, raad ik je beslist aan om op Steve's Digicams te gaan kijken. Om deze site te vinden, typ je 'Steve's Digicams' in op Google. Op deze site zie je van elk model een aantal testfoto's. Voor een uitvoerige test kun je beter in de consumentengids kijken. Ik heb zelf al een tijdje een Olympus C-300 ZOOM, echt een enorm fijne camera voor een acceptabel bedrag. Was onlangs de beste koop in de Consumentengids.

pi_8577587
Ik zoek (nouja, kinda) eigenlijk een heel klein digitaal cameraatje. Een beetje in de richting van een Ixus, maar die vind ik iets te duur voor het leuke.

Heb nu namelijk een Canon G1, maar die steek je niet zo makkelijk bij je helaas. Dat vind ik toch wel een belemmering.

Ik zal 'm voornamelijk gebruiken of een beetje in het wilde weg te schieten, en de resultaten op een website te posten.

Eisen: 1 tot 2 megapixel, draagbaar, Compact Flash, GEEN prutsmerk als Trust ofzo.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')