Voor de oudere gegevens kun je terecht in:
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 2
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 3
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 4
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 5
en in Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera Topic deel 6
Vraagt u maar, en de kopstukken komen vanzelf onder de steen vandaan
ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera,
ik heb nu een Sony Cybershot U10, waar je mooie foto's mee kan maken maar verder weinig controle over hebt
ik zou graag eens wat experimenteren met foto-instellingen (diafragma, sluitertijd etc, zoom, evt andere lenzen) waar je dus bijvoorbeeld ook 's nachts zonder flits kan fotograferen (lange sluitertijd), maar ook overdag in alle omstandigheden mooie scherpe foto's te kunnen maken. mijn budget is +/- <350e
na vele foto's in de FOT topics te hebben gezien denk ik toch wel sterk aan de powershot a70, maar toch wil ik graag jullie mening horen. bvd
Daarom is ut voor mij nog wel effe wennen. Ik was eerst altijd gewoon een simpele foto-klikker. Nu met al die instellingen bezig.. Wel geinig allemaal.
Canon Powershot A70
Fujifilm Finepix s 3000
Sony sdc-p72
Nikon Coolpix 3100
Ik wil zonder al te veel in te stellen mooie foto's maken binnen en buiten.
quote:De A70 is inderdaad een goeie voor je eisen en je budget. Al kan je er niet zo eenvoudig andere objectieven opzetten (moet je met converters en tussenringen gaan werken...). Ik ben een van de vele tevreden gebruikers. Ik vind de bediening erg eenvoudig (zoals bij elke canon), de camera daagt me echt uit om lekker te experimenteren!
Op dinsdag 13 januari 2004 01:02 schreef Sparkling het volgende:
laat ik maar met de eerste vraag van dit nieuwe topic komen dan:ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera,
ik heb nu een Sony Cybershot U10, waar je mooie foto's mee kan maken maar verder weinig controle over hebt
ik zou graag eens wat experimenteren met foto-instellingen (diafragma, sluitertijd etc, zoom, evt andere lenzen) waar je dus bijvoorbeeld ook 's nachts zonder flits kan fotograferen (lange sluitertijd), maar ook overdag in alle omstandigheden mooie scherpe foto's te kunnen maken. mijn budget is +/- <350ena vele foto's in de FOT topics te hebben gezien denk ik toch wel sterk aan de powershot a70, maar toch wil ik graag jullie mening horen. bvd
Even kort waar ik ze voor nodig heb. Ik sta voor m'n 'werk' veel in de sneeuw foto's te maken van evenementen (actie, veel licht, maar ook af en toe 'slechte' omstandigheden). Daarom vind ik het belangrijk om een camera te hebben die een sterke zoom heeft, snel reageert, een goeie burstmode heeft en naast vol-auto ook goed manueel in te stellen is.
Nu heb ik deze twee camera's tegenover elkaar gezet en ze ontlopen elkaar weinig. Toch neig ik licht naar de Z1 (goede burstmode, iso vanaf 50, iets goedkoper, sd-geheugen), maar verhalen over kappotte exemplaren houden me nog tegen om er helemaal voor te gaan..
Gebruikers die me er meer over kunnen vertellen? Hoe doet de C740 het in de burstmode?
quote:ik kan je vertellen: prima. je kunt bij de 740 kiezen uit 4 burst-modes: 'gewone burst', 'hi-speed', 'turbo' en bracketing (=tussen foto's scherpstellen)
Op woensdag 14 januari 2004 13:22 schreef Dentist het volgende:
Door Dentist op woensdag 14 januari 2004 12:53
Ik ga binnenkort naar de VS en wil een nieuwe digicam kopen.
Op zoektocht gegaan en uiteindelijk aangekomen bij deze twee camera's...Even kort waar ik ze voor nodig heb. Ik sta voor m'n 'werk' veel in de sneeuw foto's te maken van evenementen (actie, veel licht, maar ook af en toe 'slechte' omstandigheden). Daarom vind ik het belangrijk om een camera te hebben die een sterke zoom heeft, snel reageert, een goeie burstmode heeft en naast vol-auto ook goed manueel in te stellen is.
Nu heb ik deze twee camera's tegenover elkaar gezet en ze ontlopen elkaar weinig. Toch neig ik licht naar de Z1 (goede burstmode, iso vanaf 50, iets goedkoper, sd-geheugen), maar verhalen over kappotte exemplaren houden me nog tegen om er helemaal voor te gaan..
Gebruikers die me er meer over kunnen vertellen? Hoe doet de C740 het in de burstmode?
quote:ik heb ook over iets soortgelijks zitten denken. Ik heb nu net een olympus 740 UZ gekocht dus het geld is op, maar op termijn wil ik ook een "uitgaans-cam" hebben. Hoeft niet veel te kosten dus. Er zijn ook webwinkels die hele kleine musteks verkopen.
Op woensdag 14 januari 2004 11:24 schreef capibar het volgende:
hoi iedereen, ik heb een fuji finepix s304 die maakt prachtige foto's en al, maar hij is een beetje groot en al, dus ik heb geen zin om hem overal naartoe te sleuren, en dat is op sommige momenten toch wel jammer.
maar iok zag deze camera gister in het krantje van de kijkshop voor 40 euri:
[afbeelding]nu zit ik eraan te denken om die naast mijn huidige digitale camera te kopen zodat ik deze overal naartoe kan nemen.
maar mijn vraag is, maakt hij wel een beetje acceptabele foto's?
ik verwacht natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als mijn fuji finepix s304
maar het zou toch wel fijn zijn als ik zou kunnen zien wat er op de foto staat.
quote:Deze foto is van een Z1
Op woensdag 14 januari 2004 22:23 schreef knuppelhout het volgende:[..]
ik kan je vertellen: prima. je kunt bij de 740 kiezen uit 4 burst-modes: 'gewone burst', 'hi-speed', 'turbo' en bracketing (=tussen foto's scherpstellen)
voor de precieze snelheden moet je effe op dpreview of de olympus site kijken. Ik ben trouwens bang dat de z1 in de sneeuw met veel zon (=enorme contrasten) veel purple fringing geeft. Ik heb wel vernomen dat de z1 sneller reageert dan de c740. De EVF hapert soms een beetje, tijdens het focussen, hij haalt dan maar 10 ipv 30fps ofzo.
En dit van een c740UZ
http://mishuna.image.pbase.com/u32/chuy/upload/20890492.P8280149.JPG
In beide gevallen weinig purple fringing, of zie ik het gewoon niet?
http://mishappa.image.pbase.com/u36/chelsi/upload/23639583.Italy033.jpg
Hier weer wat meer purple fringing.. c740z...
http://mishilo.image.pbase.com/u38/chungtungyeh/upload/25023524.001C.jpg
Hier valt het mee, z1..
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken eigenlijk... Er lijkt redelijk wat aan de instellingen van de camera te liggen.
idd, in sommige situaties schijnt de ene wat beter te zijn, in andere situaties de andere. ik weet iig dat olympus lenzen heeft gebruikt die de CA zouden moeten verminderen
quote:Hmm, vreemd, hier doen de links het gewoon (zijn gewoon pbase-links)?
Op woensdag 14 januari 2004 23:15 schreef knuppelhout het volgende:
dead links.idd, in sommige situaties schijnt de ene wat beter te zijn, in andere situaties de andere. ik weet iig dat olympus lenzen heeft gebruikt die de CA zouden moeten verminderen
Vind het moeilijk, al was het alleen maar omdat je soms ook prutsfotografen er tussen hebt zitten..
Ik denk dat ik toch maar de Z1 doe, mocht ie niet doen wat ik wil, dan kan ik em altijd hier nog verkopen en een Olympus kopen (die is hier goedkoper dan de Z1, in de VS net andersom)..
quote:Over het algemeen valt het met de levensduur van die apparaten wel mee. Zeker omdat de mogelijkheden zo beperkt zijn en de kwaliteit doorgaans zo belabberd, dat je hem al zat bent als ie technisch nog nagenoeg nieuw is.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:22 schreef Audiasis het volgende:
Is er iemand die reeds ervaring heeft met de "Logitech Pocket Digital 130"? Ik ben geïnteresseerd in deze camera, maar ik heb schrik dat de levensduur misschien niet groot is... kan iemand mij hierover duidelijkheid brengen? thx
Kost wellicht iets meer dan een camera van een fabrikant die alleen bekend is binnen de wereld van de computer-randapparatuur. Daarvan koop je hoogstens een webcammetje.
als iemand mij kan helpe.. zou heel welkom zijn
* sony pdc 52
* olympus c350
* canon a60 of a70
wie heeft kan me helpen bij het maken van een keus. wat zijn jullie ervaringen
quote:Heb je elk van de drie camera's al eens in handen gehad in de fotowinkel ?
Op vrijdag 16 januari 2004 22:14 schreef zomer000 het volgende:
ik wil kiezen tussen de* sony pdc 52
* olympus c350
* canon a60 of a70wie heeft kan me helpen bij het maken van een keus. wat zijn jullie ervaringen
Het probleem met jouw vraag is dat de meeste users steeds maar een oordeel over één van de drie camera's kunnen geven, een hele enkele keer misschien over twee, maar zelfden over alle drie. Bovendien krijg je dan een beeld van iemand anders.
Probeer ze dus eerst eens alle drie uit en kijk of je er dan al één van het rijtje kan laten afvallen.
Even paar weetjes:
Resolutie: 2268*1512 pixels per laag. (resolutie 10.19)
sluiter: 30s tot 1/6000, flits sync: 1/180
iso 100-1600
Kost (incl. 18-35mm f/3.5-3.6) 1149 GBP ofwel ¤ 1675
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:56 schreef Fixers het volgende:
Voor de liefhebbers: De Sigma sd10, de opvolger van de sd9 ook weer met de Veelbelofende Foveon techniek. In plaats van een raster op de chip te leggen zijn er drie lagen die ieder een kleur in de volledige resolutie registreren. In vergelijking met de reguliere CMOS en CCD die de andere is de effectieve resolutie dus 3 keer zo hoogEven paar weetjes:
Resolutie: 2268*1512 pixels per laag. (resolutie 10.19)
sluiter: 30s tot 1/6000, flits sync: 1/180
iso 100-1600Kost (incl. 18-35mm f/3.5-3.6) 1149 GBP ofwel ¤ 1675
quote:Doe maar de fuji s5000, deze is echt perfect (naar mijn weten) ik heb hem zelf ook en heb er geen 1 slechte opmerking over, ja af en toe heb ik ruis maar dat ligt aan mezelf
Op woensdag 14 januari 2004 00:28 schreef Bassie1980 het volgende:
Welke camera advieseren jullie mij, als ik kan kiezen tussen:Canon Powershot A70
Fujifilm Finepix s 3000
Sony sdc-p72
Nikon Coolpix 3100Ik wil zonder al te veel in te stellen mooie foto's maken binnen en buiten.
kijk eens op : http://www.internetwarenuis.nl/ daar staat ie op voor ¤399,- incl nederlandse handleiding!
- Olympus mju 400 digital
- Canon Powershot A-80
Welke zal ik nemen?! help me.. graag reacties of suggesties..(ook qua instellingen enzo..) Op kieskeurig stond dat die olympus binnen erg gauw een overbelichte foto maakt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |