abonnement Unibet Coolblue
pi_16192590
Heej,

aangezien ik totaal geen ervaring heb met backpacken maar het idee me wel heel erg trekt leek het mij het beste maar dichtbij te beginnen (Kosten tellen ook mee ) Nu leek het mij een goed idee om met een low budget luchtvaartmaatschappij naar Malaga te vliegen en terug vanaf Faro of viceversa.

Omdat we met zn 2en zijn ik + vriendin vallen slaapzalen in hostels wel af, Ik wil er natuurlijk ook van genieten he . Dus ik hoop op goedkope hotels / B&B's
zover ik op internet heb gevonden zijn
Portugal:
Monchique
Sagres
Lagos
Faro
in Spanje:
Malaga
Gibraltar
Granada
Ronda
Seville

Wie heeft voor mij tips, do's en dont's over backpacken in dat gebied en het mag zelfs over backpacken in het algemeen

pi_16194595
Ik heb een aantal jaren geleden rondgereisd in Andalucia met het OV en het is wel te doen, maar je mist door het OV soms wel wat leuke dingen.

Mijn trip duurde 17 dagen in april 2000.
Ik heb de volgende steden aangedaan:
Malaga
Vliegveld is ok, natuurlijk kwam mijn tas als laatste van de band af, maar ik had vrij snel de bus naar de stad gevonden en in Malaga zelf vertrok de bus naar Nerja ook vrij vlotjes.

Nerja
Het balkon van Europa, leuk stadje om rond te wandelen. Vond het wel wat moeilijker om budget accomodatie te vinden. Was uiteindelijk iets van 20 euro kwijt, maar dat was wel een hele goede kamer!!
Je schijnt hier ook mooie druipsteengrotten te hebben, maar die heb ik ff gemist!

Granada
Let er op dat je tegenwoordig vooruit moet reserveren voor het Alhambra, dus een stukje planning hier kan geen kwaad. Auberge Juvenil (jeugdherberg), was redelijk, niet supergoed. Ver van het centrum.
Mooie stad trouwens!

Las Alpujaras (in de Sierra Nevada)
Mooie witte dorpjes in de bergen. Kun je leuk wandelen en er is voldoende goedkope accommodatie.

Cordoba
De mezquita!!! Wow! Wat is dat ding mooi.
Cordoba heeft ook een aantal leuke musea en een leuke joodse wijk!
Goedkope slaapplaatsen zijn geen probleem en dan is het ook nog goed te overleven!

Sevilla
Hele mooie stad. Veel te zien! Ontzettend mooie kathedraal!

Wijze les van Liejannuh: ga er niet de week voor pasen heen, tenzij je veel geld hebt! Semana Santa is namelijk megadruk en de hotelprijzen gaan dus ook verschrikkelijk omhoog!! Ik betaalde meer dan 20 euro voor een omgebouwde bezemkast (echt een heel klein kamertje!!), maar er waren nog ergere kamers!

Cadiz
Leuk kuststadje. Aardig om een paar dagen lekker te ontspannen na de drukte van de grote steden.

Jerez de la Frontera
Sherry proeven!!! En probeer de Weense rijschool (of hoe heet dat ding, die rijschool waar die paarden zo netjes in de maat huppelen) te bezoeken. Heb ik niet gedaan, want het was bijna pasen en dan ligt het hele sociale leven op zn gat en was die rijschool dus dicht!
Budgetaccommodatie was geen probleem!

Ronda
Ronda!! Zo mooi!!!
Heel veel kerkjes te bezichtigen en echt een heel leuk stadje! De brug over de kloof is heel gaaf om te zien!

Marbella
Leuke hippe stad! Erg chic ook enzo!
Je kunt ontzettend leuk stappen in Puerto Banus (vlakbij)!
Jeugdherberg was erg goed te doen!

Mijn ervaring is dus ga niet rond pasen!!! Heel veel dingen zijn dan dicht en de prijzen van de hotels gaan enorm omhoog.
Verder is er voldoende budget accommodatie te vinden. Wat mij destijds wel opviel was dat het een ramp was om een hotel/hostel van tevoren te boeken. Gewoon omdat ze nooit vragen hoe lang je blijft, dus ze weten ook nooit wanneer je weggaat!

Verder was het wel te doen met het OV, maar ik heb daardoor wel het gevoel dat ik wat leuke dingen gemist heb!
En dan is het ook nog eens essentieel dat je een aardig woordje Spaans spreekt, want het Engels van de meeste hoteleigenaren was nou niet al te goed te noemen!

Maar het is er wel ontzettend mooi!!!

  maandag 12 januari 2004 @ 20:19:15 #3
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16195672
Als je voor het eerst met je rugzak er op uit trekt is het altijd handig om een Lonely Planetgids van het gebied bij je te hebben, bijv deze van Andalusië: http://shop.lonelyplanet.com/subcountry_products.cfm?subcountryID=306&CFID=4841646&CFTOKEN=47129668 .
Maar kijk niet gek op als je in dat lokale, gezellige, bruine door LP aanbevolen tapastentje zit en om de 5 minuten komen er japanners, amerikanen, eskimo,s etc binnen met dezelfde gids in de hand.

oh en bijna vergeten: Malaga is leuker dan de meeste mensen denken, die alleen het vliegveld zien: ga naar de gezellige oude stad en de haven. Muy bien!

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zaterdag 7 februari 2004 @ 11:46:49 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16966744
Ik heb tien daagjes rond pasen en denk aan Spanje nu. Misschien vliegen naar Barcelona en vandaar een paar tripjes maken. Maar meer naar het zuiden kan natuurlijk ook...

Malaga/Ronda ken ik van lang geleden, Barcelona vind ik geweldig, maar ben ik al twee maal eerder geweest.

Ik heb behoefte aan een beetje zon en warmte, geen idee of zuid- en noord-Spanje in deze periode veel scheelt. (Las ergens dat Barcelona in april ongeveer 18 graden is).

Is het uberhaupt te doen om in deze periode rond te reizen (Semana Santa enzo) of is het beter om (zoals Liejannuh aangaf) ergens een bezemkast te boeken en daarin te blijven?

An sich heb ik er geen problemen mee om een dikke week op 1 plek te blijven, wat locals te ontmoeten en een beetje rond te hangen... Maar wat zou dan een goede optie zijn?

Ik ben nog erg in de orienterende fase, dus wees niet verbaasd als je me tussen nu en April aantreft in het Gambia/Curacao/Egypte/??-topic

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 12:16:52 #5
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16967313
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 11:46 schreef Hik het volgende:
Ik heb tien daagjes rond pasen en denk aan Spanje nu. Misschien vliegen naar Barcelona en vandaar een paar tripjes maken. Maar meer naar het zuiden kan natuurlijk ook...

Malaga/Ronda ken ik van lang geleden, Barcelona vind ik geweldig, maar ben ik al twee maal eerder geweest.

Ik heb behoefte aan een beetje zon en warmte, geen idee of zuid- en noord-Spanje in deze periode veel scheelt. (Las ergens dat Barcelona in april ongeveer 18 graden is).

Is het uberhaupt te doen om in deze periode rond te reizen (Semana Santa enzo) of is het beter om (zoals Liejannuh aangaf) ergens een bezemkast te boeken en daarin te blijven?

An sich heb ik er geen problemen mee om een dikke week op 1 plek te blijven, wat locals te ontmoeten en een beetje rond te hangen... Maar wat zou dan een goede optie zijn?

Ik ben nog erg in de orienterende fase, dus wees niet verbaasd als je me tussen nu en April aantreft in het Gambia/Curacao/Egypte/??-topic


Sevilla natuurlijk! Is misschien nog wel leuker dan Barcelona: warm, cultuur, héél veel barretjes en restaurants en niet tevergeten de hoofdstad van de Tapas!
Ik ben er niet met Semana Santa geweest, maar Sevilla is heel populair om SS te vieren, dus druk zal het waarschijnlijk wel zijn.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  zondag 8 februari 2004 @ 16:39:22 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17002916
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:16 schreef Litman het volgende:

[..]

Sevilla natuurlijk! Is misschien nog wel leuker dan Barcelona: warm, cultuur, héél veel barretjes en restaurants en niet tevergeten de hoofdstad van de Tapas!
Ik ben er niet met Semana Santa geweest, maar Sevilla is heel populair om SS te vieren, dus druk zal het waarschijnlijk wel zijn.


Ik word steeds enthousiaster over het Andalucia verhaal! Heb nog een Lonely Planet tegoed (als dankje voor geleverd commentaar) en heb maar die van Andalucia besteld!

Ik zat nu te denken bijvoorbeeld Sevilla, Cordoba en Cadiz/Jerez te zien. Of als het me ergens bevalt, maar gelijk langer te blijven. Ik heb gisteren al even door de LP gebladerd in de winkel en de afstanden tussen die plaatsen stellen echt niets voor (uurtje of 3 max.), dus dat zou wel te doen moeten zijn... En Malaga kost niets om naartoe te vliegen...

Semana Santa lijkt me heel mooi om te zien, en cool om mee te maken maar het limiteert je wel in je bewegingsvrijheid natuurlijk (qua vervoer en logies). Eventueel zou ik ook nog een weekje later kunnen gaan (dan zit ik wel met pasen daar, maar niet de week ervoor). Liejannuh kan je nog wat meer vertellen? Of iemand anders die er rond die tijd is geweest?

Tapas... Sherry... Flamengo

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 8 februari 2004 @ 16:41:08 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17002960
Iemand die weet hoe warm het in Andalucia is rond april trouwens?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17003032
Tja... toen ik in Andalucia was in April ging ik er van uit dat het er mooi weer zou zijn! Nou, dat viel ff tegen! Ontzettend veel regen gehad enzo, aar dat doet niets af van de schoonheid van de steden.

Vergeet iig je regenjas en paraplu niet!

  zondag 8 februari 2004 @ 16:45:57 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17003097
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:43 schreef Liejannuh het volgende:
Tja... toen ik in Andalucia was in April ging ik er van uit dat het er mooi weer zou zijn! Nou, dat viel ff tegen! Ontzettend veel regen gehad enzo, aar dat doet niets af van de schoonheid van de steden.

Vergeet iig je regenjas en paraplu niet!


* zon nodig heeft (dringend)

Maar heb jij nog wat van de SS-processies gezien, Liejannuh?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17003343
Ja!!! Ontezettend veel zelfs!
Is best mooi om te zien, maar na 8 processies heb je ze ook wel gezien. In Sevilla zijn ze het indrukwekkenst, maar daar is het dan ook zo bizar druk dat het bijna niet leuk meer is. Accommodatie is moeilijk te vinden en vooral erg duur, maar het is wel heel bijzonder om mee te maken.
  maandag 9 februari 2004 @ 09:25:17 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17020947
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:55 schreef Liejannuh het volgende:
Ja!!! Ontezettend veel zelfs!
Is best mooi om te zien, maar na 8 processies heb je ze ook wel gezien. In Sevilla zijn ze het indrukwekkenst, maar daar is het dan ook zo bizar druk dat het bijna niet leuk meer is. Accommodatie is moeilijk te vinden en vooral erg duur, maar het is wel heel bijzonder om mee te maken.
En zijn het echt alleen die processies, of zijn er bijvoorbeeld ook feesten omheen?
Veel zaken zijn gesloten zei je eerder. Geldt dat voor winkels? Musea? en ook gelijk de hele week?

Gracias!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 9 februari 2004 @ 10:47:24 #12
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17022149
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:39 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik word steeds enthousiaster over het Andalucia verhaal! Heb nog een Lonely Planet tegoed (als dankje voor geleverd commentaar) en heb maar die van Andalucia besteld!

Ik zat nu te denken bijvoorbeeld Sevilla, Cordoba en Cadiz/Jerez te zien.


Je zou ook nog naar Granada kunnen gaan en het Alhambra bezoeken, het ligt ook in de buurt, is goed bereikbaar per trein/auto en is zéér de moeite waard!

*ook eens commentaar geleverd heeft op een LP-reisgids, maar slechts bedankmailtje terugkreeg *Afvraagt hoeveel commentaar je moet leveren voor een LP-gids?

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_17022298
Hmmmmmmmm na het zien van Yorinytravel en deze topic ben ik ook wel enthousiast .

Ikzelf zit te denken om nog paar daagje Marokko bij te pakken, of is dit niet zo'n goed idee? Op de kaart zie ik ook dat niet overal een spoorlijn loopt, zijn de kleine plaatsjes wel goed te bereiken met de bus o.a. Gibraltar???

pi_17022540
quote:
Op maandag 12 januari 2004 18:19 schreef d1rk het volgende:
aangezien ik totaal geen ervaring heb met backpacken maar het idee me wel heel erg trekt leek het mij het beste maar dichtbij te beginnen (Kosten tellen ook mee )
Ik van nmening dat je niet verplicht in Europa hoeft te blijven als je de kosten laag wilt houden. Het heeft er wel mee te maken hoelang je weg gaat. Maar als jij bijv. naar Bangkok vliegt (dat kan vaak wel voordelig buiten de zomervakantie om enzo) dan kan je goedkoper uit zijn dan een maandje spanje bijv.

Laat ik als voorbeeld een maandje Thailand / Laos nemen.

Ik denk dat je er wel voor minder heen kan vliegen maar het goedkoopste wat ik even snel vindt is 550 euro.
Het leven daar voor 1 persoon zal iets van 15 euro per dag kosten en met zijn tweeen wordt het alleen maar goed koper dus voor het gemak 15 X 30 = 450 euro voor een maandje leven.


Voor 40 euro per dag in Spanjje zo je kunnne leven maar dan kan je ook echt niet veel doen... Dus ik denk dat het beter is om een 80 euro per dag te rekenen. 30 X 80= 2400

Dus je zo voor maand Thailand / Laos iets van 2000 euro kwijt zijn

En een maandje Spanje zo je minimaal 4800 euro kosten

Nu komen er bij beide vast nog wel wat extra dingen maar als kosten belandrijk zijn is verder weg dus goedkoper. Dit verhaal gaat waarschijnlijk niet op als je korter gaat....

Waarom zou je dichtbij willen beginnen ? ALs er wat aan de hand is dan maakt het toch niet echt uit of je nou 3 uur vliegen van huis zit of 10 uur... (Zo denk ik er over) Ik ben zelf toen ik voor het eerst ging "backpacken" naar Nepal geweest ik was toen alleen en was 18 jaar. Ik zag er als een berg tegen op maar had het zeker niet willen missen. Je redt je altijd wel en er zijn altijd medereizigers die je wel met dingen willen helpen.

Misschien heb je nog wat aan deze site www.backpack.nu

Trouwens ik wil niet zeggen dat Spanje en Portugal niet mooi zijn! Het is daar wel degelijk mooi / leuk enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door myz op 09-02-2004 11:21]

  maandag 9 februari 2004 @ 11:21:49 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17022795
quote:
Op maandag 9 februari 2004 10:47 schreef Litman het volgende:
Je zou ook nog naar Granada kunnen gaan en het Alhambra bezoeken, het ligt ook in de buurt, is goed bereikbaar per trein/auto en is zéér de moeite waard!

*ook eens commentaar geleverd heeft op een LP-reisgids, maar slechts bedankmailtje terugkreeg *Afvraagt hoeveel commentaar je moet leveren voor een LP-gids?


Lijkt me ook mooi inderdaad... Wil echter niet te veel doen in die 10 armzalige daagjes Wordt ter plaatse een beetje kijken dus...

Ik ben behoorlijk lang van stof altijd en dat wordt me daar dan blijkbaar in dank afgenomen ... Dit is in ieder geval al mijn 3e bedank-LP!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 9 februari 2004 @ 11:44:01 #16
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17023326
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:11 schreef myz het volgende:

[..]

Ik van nmening dat je niet verplicht in Europa hoeft te blijven als je de kosten laag wilt houden. Het heeft er wel mee te maken hoelang je weg gaat. Maar als jij bijv. naar Bangkok vliegt (dat kan vaak wel voordelig buiten de zomervakantie om enzo) dan kan je goedkoper uit zijn dan een maandje spanje bijv.

Laat ik als voorbeeld een maandje Thailand / Laos nemen.

Ik denk dat je er wel voor minder heen kan vliegen maar het goedkoopste wat ik even snel vindt is 550 euro.
Het leven daar voor 1 persoon zal iets van 15 euro per dag kosten en met zijn tweeen wordt het alleen maar goed koper dus voor het gemak 15 X 30 = 450 euro voor een maandje leven.


Voor 40 euro per dag in Spanjje zo je kunnne leven maar dan kan je ook echt niet veel doen... Dus ik denk dat het beter is om een 80 euro per dag te rekenen. 30 X 80= 2400

Dus je zo voor maand Thailand / Laos iets van 2000 euro kwijt zijn

En een maandje Spanje zo je minimaal 4800 euro kosten

Nu komen er bij beide vast nog wel wat extra dingen maar als kosten belandrijk zijn is verder weg dus goedkoper. Dit verhaal gaat waarschijnlijk niet op als je korter gaat....

Waarom zou je dichtbij willen beginnen ? ALs er wat aan de hand is dan maakt het toch niet echt uit of je nou 3 uur vliegen van huis zit of 10 uur... (Zo denk ik er over) Ik ben zelf toen ik voor het eerst ging "backpacken" naar Nepal geweest ik was toen alleen en was 18 jaar. Ik zag er als een berg tegen op maar had het zeker niet willen missen. Je redt je altijd wel en er zijn altijd medereizigers die je wel met dingen willen helpen.

Misschien heb je nog wat aan deze site www.backpack.nu

Trouwens ik wil niet zeggen dat Spanje en Portugal niet mooi zijn! Het is daar wel degelijk mooi / leuk enzo.


Mensen die van alles de prijs kennen en van niets de waarde.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 9 februari 2004 @ 12:01:24 #17
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17023714
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Lijkt me ook mooi inderdaad... Wil echter niet te veel doen in die 10 armzalige daagjes


Om tijd te besparen (en niet veel duurder) zou je ook nog rechtstreeks naar Sevilla kunnen vliegen. Ben een jaar geleden met Basiqair voor ¤ 120, (retour) naar Sevilla gevlogen.

[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 09-02-2004 12:25]

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 9 februari 2004 @ 14:00:09 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17027009
quote:
Op maandag 9 februari 2004 12:01 schreef Litman het volgende:

[..]

Om tijd te besparen (en niet veel duurder) zou je ook nog rechtstreeks naar Sevilla kunnen vliegen. Ben een jaar geleden met Basiqair voor ¤ 120, (retour) naar Sevilla gevlogen.


Ik was nét aan het kijken inderdaad! Maar Malaga lijkt wel vaak goedkoper. Zal ook wel met de periode te maken hebben...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17033102
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:44 schreef Litman het volgende:

[..]

Mensen die van alles de prijs kennen en van niets de waarde.


Het is wel prettig om de prijs te kennen als je voor niet zo weining weg wilt. Heb jij wel een 1,5 jaar rond gereisd zonder de prijzen va diverse landen te kennen ? Lijkt me dan toch erg belangrijk!!
pi_17040773
Op witte donderdag (echt heel vlak voor pasen), was ik in Jerez de la frontera en echt alles was dicht! Ik kon nog net een sherry tour doen, maar daarna hield het allemaal wel vrij snel op.
Misschien heeft het Spaansverkeersbureau wel wat meer info over gewijzigde openingstijden. Ik weet alleen nog dat ik er af en toe helemaal simpel van werd!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 10:04:56 #21
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17051616
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:30 schreef myz het volgende:

[..]

Het is wel prettig om de prijs te kennen als je voor niet zo weining weg wilt. Heb jij wel een 1,5 jaar rond gereisd zonder de prijzen va diverse landen te kennen ? Lijkt me dan toch erg belangrijk!!


Jij vergelijkt puur op kosten twee volstrekt verschillende landen. Spanje en Thailand hebben beiden veel te bieden, maar een vergelijking maken tussen die twee zonder naar andere aspecten te kijken dan kosten, vind ik nogal vreemd.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 10 februari 2004 @ 11:13:47 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17053395
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:36 schreef Liejannuh het volgende:
Misschien heeft het Spaansverkeersbureau wel wat meer info over gewijzigde openingstijden. Ik weet alleen nog dat ik er af en toe helemaal simpel van werd!
Goed idee!
Ik had ook al berichtjes gezet op de Thorntree en op www.semanasanta.org !
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17064062
Je moet zeker naar Sevilla en Cordoba gaan, echt fantastische steden, zolang je maar niet middenin augustus gaat als het 40 graden ofzo is.
In allebei de steden zijn wel redelijke lowbudget accomodaties te vinden, ook buiten jeugdherbergen om.
Als je de kans krijgt ook zeker even langs Cadiz en Jerez de la Frontera, daar zijn vaak ook maar weinig toeristen, echte Spaanse steden. Met het vliegen zou ik wel even bekijken wanneer je precies wilt gaan, het scheelt soms zo'n 100 euro op de ticket van de 1 op de andere dag.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_17067858
Ik ga in juli die kant op! Van 6 juli tot 20 juli!

Ik heb ticket geboekt met Iberia naar Malaga voor 153 Euro per persoon inclusief
Dit is nog goedkoper dan met Basiqair ( zogenaamd lowcost carrier).

Nu alleen nog uitzoeken wat we precies gaan doen en waar we de goedkoopste hostels kunnen vinden. Ik heb er in iig zin in!

  donderdag 12 februari 2004 @ 09:59:24 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17110889
Wheeeehoooooo!!! Ik heb geboekt!!
Ik ga 3 tot 12 april, mídden in de Semana Santa dus. Op mijn postjes op andere fora kreeg ik zulke leuke reacties dat ik het hélemaal zie zitten. Vlucht was niet goedkoop (270 euro Rotterdam-Malaga) en verblijf wordt dat ook niet door de periode.... Mar ik heb ziiiiiin!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 12 februari 2004 @ 10:24:57 #26
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17111402
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:59 schreef Hik het volgende:
Wheeeehoooooo!!! Ik heb geboekt!!
Ik ga 3 tot 12 april, mídden in de Semana Santa dus. Op mijn postjes op andere fora kreeg ik zulke leuke reacties dat ik het hélemaal zie zitten. Vlucht was niet goedkoop (270 euro Rotterdam-Malaga) en verblijf wordt dat ook niet door de periode.... Mar ik heb ziiiiiin!
¡Que te diviertas!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 13 februari 2004 @ 14:39:29 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17145140
Liejannuh, heb jij nog een nummer van die bezemkast waar je hebt verbleven in Sevilla?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17148374
Natuurlijk!
Als het goed is (cirkeltje om het nummertje van het Hostel in de LP! ) is het Hostal Bienvenido
tel: 95 441 24 07.
Maar ik was toen al iets van 50 gulden kwijt en ik zat aan het begin van de Semana Santa week, dus bereid je voor!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:49:31 #29
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17148598
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:43 schreef Liejannuh het volgende:
Natuurlijk!
Als het goed is (cirkeltje om het nummertje van het Hostel in de LP! ) is het Hostal Bienvenido
tel: 95 441 24 07.
Maar ik was toen al iets van 50 gulden kwijt en ik zat aan het begin van de Semana Santa week, dus bereid je voor!
Wel centraal of dat ook niet?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17148785
ja, in het barrio de santa cruz, vlakbij allemaal leuke eettentjes en de belangrijke en leuke dingen op loopafstand!
  vrijdag 13 februari 2004 @ 16:56:00 #31
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17148839
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 16:54 schreef Liejannuh het volgende:
ja, in het barrio de santa cruz, vlakbij allemaal leuke eettentjes en de belangrijke en leuke dingen op loopafstand!
Dan ga ik denk ik toch maar bellen. De andere hotels die mij nu terugmailen zitten allen rond de 50 euro, minimaal!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17148881
let wel op dat ze je geen kamer op het dak aansmeren, want dat zijn dus net cellen. Inclusief stalen deur met tralies!
pi_17149250
Probeer anders ook
Hostal Santa Maria La Blanca (95 442 11 74)
Huespedes Dulces Sueños (95 441 93 93)
Huespedes La Montereña (95 441 24 07)
Deze klinken nl ook wel goed.

Mijn LP is overigens de 1st edition uit 1999, dus er kunnen wat dingen niet kloppen!

  maandag 16 februari 2004 @ 09:07:53 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17215083
Ik heb dit weekend gereserveerd in La Montereña. Wel grappig, sommige hotels willen echt van alles weten om zeker te weten dat je komt (cc-nrs enzo... is dat eigenlijk handig, om zo te sturen, per fax? ), maar zij deden echt nergens moeilijk over: gewoon naam noteren en klaar! Het was ook het eerste hostel dat ik belde in Sevilla, terwijl ik me had ingesteld op een middag belplezier! Zegt ze tenslotte ook nog: "Hasta Abril entonces, un besito!" (Tot april dan, kusje!) *proest*
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17230607
Beter!!!
Nog een beetje betaalbaar??
  dinsdag 17 februari 2004 @ 15:31:20 #36
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17256267
quote:
Op maandag 16 februari 2004 18:40 schreef Liejannuh het volgende:
Beter!!!
Nog een beetje betaalbaar??
Tja, ook 30 euro... Niet goedkoop, maar heb de indruk dat ik niet heel makkelijk iets goedkopers vinden zal.
Dat hostel in Cordoba doet wel moeilijk, willen (omdat ik mijn cc-nrs niet wil geven) persé een (snelle) aanbetaling. Ik snap het allemaal wel, maar dat kost mij ook weer een hoop pieken om het daar te krijgen en om hen nou met die nummers aan de haal te laten gaan lijtk me gewoon niks. Dus ga ik nog maar eens verder zoeken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 25 februari 2004 @ 10:39:08 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17350078
Ik ben helemaal rond met m'n hostelletjes!
Wel raar, ik heb nog nooit een reis zo vastgelegd vantevoren... Het wordt eerst 2 nachtjes Cordoba, dan 3 nachtjes Sevilla, 2 nachtjes Granada en tenslotte 2 nachtjes Malaga...

Maar hebben mensen goede tips voor leuke restaurants, barretjes, winkeltjes etc. in deze plaatsen? Aangenomen dat ik het liefst een hoop leuke Spanjaarden ontmoet?

Wat ik in ieder geval van plan ben is een hele berg lekkere ham, chorizo, manchego, sherry en olijven mee terug te slepen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 25 februari 2004 @ 14:19:16 #38
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_17353777
Ah! een Andalusie topique! Ik heb vorig jaar een maand door Andalusie en Noord-Marokko gereisd en heb een zeer mooie tijd achter de rug. In de bovenstaande reacties ben je al voorzien van tips, maar het kan nooit kwaad om deze aan te vullen! Aangezien ik weinig tips over Malaga zie, ga ik hier wat uitgebreider op in.

Malaga:
Dit is een zeer mooie, karakteristieke stad. Het centrum is vol met dwarsstraatjes en mooie pleinen, waar je heerlijk kunt verdwalen. Helaas is het zo dat er tegenwoordig steeds meer grote winkelketens de kleine eenmanszaken verdringen, maar het blijft nog steeds de moeite waard.

Bezoek de cathedraal! Het is een kleintje, maar er hangen een paar prachtige schilderijen van Bijbelse taferelen. Klinkt erg saai, maar ik vond het prachtig. Achter de cathedraal (aan de 'oude' kant) heb je een zeer goed (en goedkoop!) eettentje waar de lokale bevolking elkaar treft. Het is erg klein en, sfeervol, donker. Helaas weet ik de naam niet meer, maar als je na het verlaten van het Godshuis niet naar het nieuwe gedeelte van het centrum gaat, dan mis je hem niet.

Het Centrale Plein kun je niet missen. Hier staat het geboortehuis van Picasso (gratis!) en 's avonds komt de lokale jeugd hier gezellig bijeen. Het is een perfecte punt om mensen te ontmoeten en tevens een startlocatie voor het boeiende nachtleven van Malaga.

De grootste atractie van Malaga vond ik de wijk Pedregalejo. Het is op een steenworp afstand van het centrum maar oh zo de moeite waard. Je kunt er komen met de bus (10 minuten) of lopend. Als je loopt, neem dan de bergroute, op het hoogste punt heb je een mooi uitzicht over de stad.

Pedregalejo is een zeer prachtige, sfeervolle havenwijk met een eigen stuk strand en supergezellige boulevard. s' Middags vooral een flaneer- en terrasplek. 's Avonds een boulevard waar je na een bezoek van een van de vele goedkope visrestaurants, gezellig een biertje drinkt in een van de tentjes. Hou je ervan om andere backpackers te ontmoeten? Bezoek dan de bar La Tortuga aan deze boulevard. Vanaf hier heb ik de meeste plannen gemaakt voor verdere reizen door dit gedeelte van Spanje. Aan het einde van de boulevard (centrumkant) heb je een tent dat gerund wordt door een Duitser. Ik heb er nachtenlang gespendeerd en heerlijk gefilosofeerd met de uitbater. Helaas weet ik de naam niet meer... Natuurlijk is de wijk ook prachtig. Met een grote vismarkt en karakteristieke straatjes als hoofdattractie.

Oh ja, niet verder vertellen, hoor . Deze wijk is nog niet overspoeld door massatoerisme, en daarom een mooi voorbeeld van het Spaanse leven.

Verder kun je de Burcht van Malaga bezoeken. Erg indrukwekkend.

Nerja
Niet ver van Malaga. Mooie, schilderachtig dorpje met de beroemde grotten. Erg mooi, maar mutjevol toeristen.

Granada:
Bezoek absoluut het Al Hambra in Granada! Dit is zo mooi en indrukwekkend. Je kunt er gerust een dag doorbrengen. Granada zelf is een prachtige stad met een oude, islamitische kern. Erg toeristisch, maar mooi. Wil je het toerisme vermijden? Loop dan door de wijk, net onder de voet van de berg waar het Al Hambra op staat. Je komt in contact met de lokalen en die zijn erg gastvrij.

Cadiz:
Voor Cadiz ben je helaas te laat. Het grote carnaval is geweest. Niettemin is het een gezellige, rustige havenplaats. Helaas heb ik Cadiz voornamelijk 's nachts (carnaval) meegemaakt, dus verder helpen kan ik je niet.

Algeciras:
Algeciras vond ik maar een vieze bedoening. Erg saai en lelijk. Alleen leuk als je de ferry neemt naar Marokko. Ik vond het niks.

Sevilla:
Over Sevilla is volgens mij al veel gezegd. Kan ik niets aan toevoegen.

Andalusie is zeer goed te bereizen. De busverbindingen zijn erg goed en goedkoop. De trein kun je nemen, maar rijden minder frequent en meestal alleen naar de grote steden.
  woensdag 25 februari 2004 @ 15:31:12 #39
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17355005
Hey, bedankt! Leuk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 14 april 2004 @ 10:54:36 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_18411749
Hoi,
Weet iemand toevallig een autoverhuurbedrijf in Malaga die het toestaat dat je óók de grens met Portugal over gaat met hun auto? Ik heb er nu al een stuk of vier gemaild, en de meest toeschietelijke vond alleen de grens met Gibraltar acceptabel.

En ik hou me ook aanbevolen voor een leuk hotel in Malaga voor de 1e twee nachten nadat we aankomen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 14 april 2004 @ 12:02:15 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18413027
Ik ben net terug en het was super!! Zal binnenkort wel weer even een reisverslagje plaatsen. Ik heb niets gedaan met autohuur, dus daar kan ik je niet mee helpen helaas. In Malaga heb ik verbleven in de Recidencial Universitaria. Was verre van gezellig, maar wel heel netjes en goedkoop en de jongens die het runnen lopen over van enthousiasme. Ik vond het goed vol te houden in elk geval.

Ik heb het Recidencial geboekt via http://www.infohostal.com/ Daar vind je nog véél meer hostels!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 15 april 2004 @ 09:28:58 #42
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_18436987
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 12:10:09 #43
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_19042196
Toch even proberen. ik zoek een appartement/huisje voor een dag of 5, op max. 100 km van Malaga. Geen "resort" dus, maar gewoon een losstaand iets wat te huur is. Voor 4 personen, dus het mag best 100 euro per dag kosten. Iemand toevallig een tip?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')