Het valt mij op dat Turkse en Marokkaanse mensen vaak in hun eigen taal luidruchtig zijn en provocerend overkomen. In de trein, op straat, terwijl ze bellen, terwijl ze met een vriend(in) praten.
Natuurlijk begrijp ik geen biet van wat ze zeggen, maar door hun gebarentaal en gezichtsuitdrukkingen lijkt het alsof ze structureel boos zijn.
Waar komt het vandaan? Is dat cultuur? Een gewoonte?
[Dit bericht is gewijzigd door Huta op 12-01-2004 17:05]
quote:Inderdaad. Als je die mensen tegen elkaar hoort praten lijkt het alsof ze ruzie hebben, maar ze doen dan heel normaal.
Op maandag 12 januari 2004 17:02 schreef stukovich het volgende:
Die mensen zijn van nature temperamentvol. Net zoals Italianen, Spanjaarden. Het lijkt of ze boos zijn, maar het is gewoon hun aard
Als je de mensen hier in Mexico af en toe bezig ziet... Soms lijkt het een alsof ze op het punt staan elkaar de nek om te draaien, en blijkt het dat ze het er over hebben dat het vandaag zo koud is.. Zodra je de cultuur wat beter kent heb je dat gevoel ook gelijk een stuk minder...
Ik denk dat als "ze" naar "ons" kijken dat ze ook wel zullen denken dat we ons maar raar gedragen..
Huisvrouwen die luidkeels de laatste roddels bespreken vind ik overigens een stuk irritanter.
quote:Luidruchtige mensen zijn altijd en overal irritant. Zeker als je 's ochtends in de trein nog even zin hebt om te slapen..
Huisvrouwen die luidkeels de laatste roddels bespreken vind ik overigens een stuk irritanter.
quote:allemaal?
Op maandag 12 januari 2004 17:09 schreef d.n3rd het volgende:
dat viel me iig wel op bij negers, die hebben ook die gewoonte
Nederlanders kunnen er trouwens ook wel wat van. Belgen vinden hollanders ook luidruchtig.
quote:Inderdaad. Daarom zet ik als ik alleen een treinreis maak meestal m'n telefoonradio of discman met koptelefoon op.
Op maandag 12 januari 2004 17:07 schreef Huta het volgende:[..]
Luidruchtige mensen zijn altijd en overal irritant. Zeker als je 's ochtends in de trein nog even zin hebt om te slapen..
quote:Tuurlijk! We moeten het niet over een kam gaan scheeren.
[Nederlanders kunnen er trouwens ook wel wat van.
quote:Ruziemakers en schreeuwerds zijn het die hollanders. Vooral op vakantie.
Op maandag 12 januari 2004 17:10 schreef Opa Bokma het volgende:[..]
allemaal?
Nederlanders kunnen er trouwens ook wel wat van. Belgen vinden hollanders ook luidruchtig.
Ook bij surinamers/antilianen is het; hoe ouder hoe minder luidruchtig heb ik gemerkt.
quote:Maar dan is het meer in combinatie van drank of dat camper volk/boeren!
Op maandag 12 januari 2004 17:10 schreef Opa Bokma het volgende:[..]
allemaal?
quote:Of in combinatie met voetbal
Op maandag 12 januari 2004 17:17 schreef xman het volgende:[..]
Maar dan is het meer in combinatie van drank of dat camper volk/boeren!
quote:Ik ken hier 2 deense broers.. nooit gemerkt dat ze luid ruchtig zijn.. ze kunnen wel zuipen als de tering, maar goed, altijd gezellig!
Op maandag 12 januari 2004 17:10 schreef vitamine-z het volgende:
lol dan moet maar es 2 Denen zien die met elkaar 'praten':P
engelsen kunnen er trouwens wel wat van.. niet zo zeer luidtuchtig, maar gewoon een half uur "praten" en in elke zin minimaal 5x fuck fucking etc gebruiken, das kunst! ik kan het iig niet..
Dus een "bijt van me af" mentaliteit die er in geslopen is.
Hmm?
[Dit bericht is gewijzigd door Lone_Gunman op 12-01-2004 17:25]
quote:Kwam dat niet door de kookpot en dat botje door zijn neus?
Op maandag 12 januari 2004 17:21 schreef Lone_Gunman het volgende:
Dit valt mee ook best vaak op. Ik zat een keer in Den Haag in tram 12, naast eenn best wel forse Afrikaanse man. En op een gegeven moment zei hij iets tegen een persoon die in de buurt stond. Ik dacht echt die ie me wilde opeten
quote:Naar een land waar ze een botje door de neus hebben? Nou, liever niet hoor!
Tip: ga eens op vakantie naar zo'n land toe.
quote:Misschien dat dit ook de reden is dat je buitenlanders niet begrijpt. Je kent het niet he?
Op maandag 12 januari 2004 17:28 schreef Huta het volgende:[..]
Naar een land waar ze een botje door de neus hebben? Nou, liever niet hoor!
quote:Een keer zag ik een West-Afrikaan aan de telefoon. Hij sprak zo hard dat ik opmerkte "als je nog iets harder praat heb je die telefoon ook niet meer nodig". Ach ja, zal idd wel cultureel zijn. In Noordwest-Europa is het lang "beheersing, beheersing, beheersing" geweest (op meerder vlakken.
Op maandag 12 januari 2004 17:21 schreef Lone_Gunman het volgende:
Dit valt mee ook best vaak op. Ik zat een keer in Den Haag in tram 12, naast een best wel forse Afrikaanse man. En op een gegeven moment zei hij iets tegen een persoon die in de buurt stond. Ik dacht echt die ie me wilde opeten
quote:Ik quote mezelf ff, het moge duidelijk zijn dat dit een grapje was bedoeld en ik weet natuurlijk dat buitenlanders geen Kanibalen zijn. Het is zelfs zo, dat onegeveer 100 jaar geleden mensenvlees in onze cultuur als iets normaals werd gezien. Sorry voor de offtopic, maar ik wil ff duidelijk maken dat ik niemand wilde kwetsen
Op maandag 12 januari 2004 17:22 schreef Chirma het volgende:[..]
Kwam dat niet door de kookpot en dat botje door zijn neus?
Marokkanen en Turken zijn op straat wel luidruchtig maar als hun mams erbij is zijn ze stiller dan een muisje
quote:Dat vind ik een beetje flauw aangezien ik een grapje maakte.
Op maandag 12 januari 2004 17:42 schreef Lucille het volgende: Misschien dat dit ook de reden is dat je buitenlanders niet begrijpt. Je kent het niet he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |