* Fok! Sixties Tournament
Het koren is van het kaf gescheiden en de finale is in volle gang. Het is een clash geworden tussen twee klassiekers van één van de grootste regisseurs allertijden, Stanley Kubrick. Wordt het een prolongatie van de titel voor Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb of gaat de kroon deze keer tog over naar 2001: A Space Odyssey.
* Finale!
2001: A Space Odyssey (1968) - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Jullie mogen het zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 11-01-2004 23:34]
quote:Heel erg ja
Op zondag 11 januari 2004 23:23 schreef SODA het volgende:
Dit gaat nu al de verkeerde kant op, Gorro..
Ach, wij hebben tenminste smaak
Je zal ze allebei niet terugvinden in m'n top 250 maar ik ga toch voor HAL
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Vind deze gewoon veel leuker
2001: A Space Odyssey (1968) - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
quote:
Op zondag 11 januari 2004 23:29 schreef Gorro het volgende:[..]
Heel erg ja
Ach, wij hebben tenminste smaak
O ja ik moet ook nog stemmen.
* Finale!
2001: A Space Odyssey (1968)
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
2001 was één van de eerste 'intellectuele' films die ik zag, en ik was erg onder de indruk. De leegte van de ruimte, de strakheid van de film, bepaalde scenes die zelfs mijn zusje stil maakten, erg fijn. Ik heb hem laatst weer gezien, en hoewel ik de meeste films van Kubrick iets overgewaardeerd vind (behalve The Shining, Clockwork, The Killing en Paths of Glory) blijft 2001 staan als een huis. De film doet totaal niet verouderd aan en kan misschien zelfs worden gezien als de eerste van een nieuwe generatie films. Scenes als de uitschakeling van HAL, de sterrentocht en het geluidsloos zweven in de ruimte doen de apen-sequentie, die toch niet helemaal gelukt is, en de (expres?) wat charisma-loze acteurs vergeten. Zeker ook doordat dit de lievelingsfilm is van een hoopje vrienden van mij, is 2001 voor mij een heel terechte finalist/winnaar.
Existentialistisch meesterwerk vs. leuke satire... Tja, eitje .
quote:Goh, dat had ik nou egt niet van jou verwacht
Op dinsdag 13 januari 2004 00:17 schreef BJB het volgende:
* Finale!
quote:Donderdagavond 20:00 uur
Op dinsdag 13 januari 2004 01:47 schreef sampoo het volgende:
Wanneer sluit deze ronde?
* Finale!
Erg moeilijk, maar ik kies dan toch ook voor het bijzondere, grensverleggende boven de meesterlijke satire.
Vliegt toch liever door de stargate dan aan tafel aan te schuiven in de war room.
[69-58] 2001: A Space Odyssey (1968) - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
Nadat het Fifties Tournament al een andere winnaar heeft gekregen dan de eerste keer, blijkt dat deze keer ook het geval.
Het Seventies tournament zal geörganiseerd worden door kamagurka, zodra hij terug is van zijn vakantie. Ikzelf ga nu beginnen aan Fok! Movie Tournament 2003.
Een goede film, mooie beelden, op zich leuk bedacht, ook nog goed uitgevoerd, kon me alleen niet echt boeien.
quote:Jouw stem had voor 8 punten geteld, dus dan zou de eindstand 69-66 geweest zijn via de puntentelling die ik hanteer. Volgens de traditionele puntentelling was het dan 12-12 geweest (nu dus 12-11 in het voordeel van 2001).
Op donderdag 15 januari 2004 23:44 schreef ranja het volgende:
Was de uitslag anders geweest als ik had gestemd? Vond het alleen niet eerlijk aangezien ik 2001... nooit heb gezien. Ik weet echter wel zeker dat ik die niet beter vind dan Dr.Strangelove (ben geen sf-liefhebber).
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover die puntentelling? Ik heb daar nooit negatieve, danwel positieve reacties op gehad, dus ben er maar vanuit gegaan dat men het wel goed vindt zo.
quote:Ik vind het wel prima, ben alleen niet van plan het zelf te gebruiken in mijn toernooien. Teveel werk. En goed, het kan zo zijn dat mensen in latere rondes binnenvallen maar net zo goed kunnen mensen vergeten te stemmen of om een andere reden een ronde overslaan, dat heft elkaar dan wel weer op... maar zoals gezegd, ik heb er geen probleem mee
Op vrijdag 16 januari 2004 00:13 schreef Gorro het volgende:Hoe staan jullie eigenlijk tegenover die puntentelling? Ik heb daar nooit negatieve, danwel positieve reacties op gehad, dus ben er maar vanuit gegaan dat men het wel goed vindt zo.
(algemeen gesproken dan, meeste film-toernooien kom ik toch nauwelijks aan stemmen toe).
quote:Het lijkt mij best alleen is het zo dat je dan bijna genoodzaakt bent om altijd minstens een keer te stemmen ook wanneer je niet alle films kent. Zo zou iemand die twee keer bewust niet stemt twee punten minder hebben in de finale. Verder is het een beetje lastig om bij te houden wat de stand is. Maar dat maakt het soms spannend daar je soms op het verkeerde been wordt gezet.
Op vrijdag 16 januari 2004 00:13 schreef Gorro het volgende:[..]
Jouw stem had voor 8 punten geteld, dus dan zou de eindstand 69-66 geweest zijn via de puntentelling die ik hanteer. Volgens de traditionele puntentelling was het dan 12-12 geweest (nu dus 12-11 in het voordeel van 2001).
Hoe staan jullie eigenlijk tegenover die puntentelling? Ik heb daar nooit negatieve, danwel positieve reacties op gehad, dus ben er maar vanuit gegaan dat men het wel goed vindt zo.
quote:Misschien is het dan een idee om een post in het topic dat je deze ronde niet stemt, omdat je niet kunt/wil stemmen, ook als "stem" mee te rekenen.
Op vrijdag 16 januari 2004 00:28 schreef sampoo het volgende:[..]
Het lijkt mij best alleen is het zo dat je dan bijna genoodzaakt bent om altijd minstens een keer te stemmen ook wanneer je niet alle films kent. Zo zou iemand die twee keer bewust niet stemt twee punten minder hebben in de finale.
quote:Ik heb de eerste ronde's niet meegestemd omdat ik er veel te weinig van ken.
Op vrijdag 16 januari 2004 00:38 schreef Gorro het volgende:[..]
Misschien is het dan een idee om een post in het topic dat je deze ronde niet stemt, omdat je niet kunt/wil stemmen, ook als "stem" mee te rekenen.
quote:Dat is misschien wel een goed idee ja
Op vrijdag 16 januari 2004 00:38 schreef Gorro het volgende:[..]
Misschien is het dan een idee om een post in het topic dat je deze ronde niet stemt, omdat je niet kunt/wil stemmen, ook als "stem" mee te rekenen.
quote:Inderdaad. Ik kende er in het begin ook maar weinig, maar gelukkig toch nog wel een paar koppels. Maar stel dat ik bij een ander tournament in het begin geen koppels ken, dan telt mijn stem opeens minder
Op vrijdag 16 januari 2004 07:12 schreef Hare het volgende:[..]
Dat is misschien wel een goed idee ja
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 19:57 schreef dolle_hond het volgende:
yorin
misschien toch maar kijken.
quote:Begint midden in de nacht ook nog eens, en reclames erdoor. Nee, ik sla hem over
Op vrijdag 16 januari 2004 19:58 schreef ranja het volgende:[..]
misschien toch maar kijken.
Zo mooi als in de bios wordt hij tog niet meer
quote:ik tape m
Op vrijdag 16 januari 2004 20:00 schreef Gorro het volgende:[..]
Begint midden in de nacht ook nog eens, en reclames erdoor. Nee, ik sla hem over
.
Zo mooi als in de bios wordt hij tog niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |