Nu woon ik samen. Dat is op zich geweldig en leuk en te gek, maar hij kijkt tv. Eén van de eerste spullen die hier binnenkwam was een enorme tv. Iedereen zou het een normaal formaat vinden, maar ik vond het ding echt huge. De pc is verbannen naar wat vroeger de rommelkamer was en daar doet de kachel het erg slecht en het is lang niet zo gezellig als in de woonkamer computeren. Het is hier saai en koud.
Hij kijkt tv. De hele dag. Als hij opstaat gaat de tv aan. Als hij thuis komt gaat de tv aan. Als we 's avonds de weinige minuten die we samen doorbrengen op de bank zitten staat de tv aan. En ik kijk mee. Ik kijk nu naar de meest achterlijke bagger en heb en ik vind er eerlijk gezegd geen moer aan. Qua entertainment is het allemaal maar zozo en je leert er heus geen flikker van, ook niet van die discovery prut. Dat gaat toch alleen maar over haaien, de tweede wereldoorlog, mensen die iets geks bouwen of misdaad. Je raakt snel uitgediscovert. Verder kijk ik nu voetbal, darts en van alles en nog wat wat je binnen een uur weer bent vergeten.
Ik ben eigenlijk niet zo blij met deze ontwikkeling, heb er al diverse malen iets over gezegd maar de tv blijft aan. Ik stel voor om spelletjes of zo te doen. Vindt hij net zo nutteloos als tv kijken en daar heeft hij wel een punt, maar het is wèl veel leuker en je doet tenminste iets samen. Tv kijken is zo...stompzinnig. Help?
Ik ben blij dat ik hier geen televisie heb. In uiterste nood kan ik televisiekijken op mijn laptop, 5 zenders, waarvan 2 Engelse, rest onverstaanbaar voor mij, maar ik heb de behoefte niet meer. Je kan je niet voorstellen hoeveel tijd je overhoudt...
en zet die computer in de woonkamer, dan kan je teminste wat anders doen en nog een beetje sociaal in de zelfde kamer zijn
quote:Ben je nog vrijgezel?
Op zondag 11 januari 2004 12:22 schreef Libris het volgende:
Ik heb nu een half jaar geen televisie en het viel me toen ik pasgeleden weer in Nederland was hoe centraal de televisie in woonkamers staat, in plaats dat er stoelen/banken tegenover elkaar staan, staan de naast elkaar en allemaal gericht naar de televisie.Ik ben blij dat ik hier geen televisie heb. In uiterste nood kan ik televisiekijken op mijn laptop, 5 zenders, waarvan 2 Engelse, rest onverstaanbaar voor mij, maar ik heb de behoefte niet meer. Je kan je niet voorstellen hoeveel tijd je overhoudt...
Tsja, ik zou ook graag meer leuke dingen willen doen. Andere dingen dan tv kijken. Tv kijken is toch wel het saaiste wat je in een relatie kunt doen? En ik vind het dus echt niet leuk. In het begin heb ik gewoon wat meegekeken en me verbaasd over de nonsens op de televisie, maar nu vind ik het steeds storender worden. Ik begin me er aan te ergeren en dat maakt me niet echt vrolijk.
KAN DIE TV NIET EEN KEER UIT!!!!
Hij staat nu ook al aan sinds hij wakker is
Waarom is de computer trouwens naar de rommelkamer verbannen? Neem tenminste aan dat die op een andere plek stond dan waar nu die huge kijkbuiskast staat?
quote:Daar woont Tararaboemdijee al.
Op zondag 11 januari 2004 12:20 schreef Anthraxx het volgende:
TV naar de rommelkamer verplaatsen
Zeg, wat voor spelletjes wil jij dan zo graag samen spelen? Kan ik misschien die spelletjes voorleggen als kleine suggestie
quote:Dan heeft ie tenminste wat gezelschap.
Op zondag 11 januari 2004 12:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Daar woont Tararaboemdijee al.
quote:Maar hij heeft me misleid!! Hij keek thuis nooit tv! We keken daar nooit tv! Hij hield zich bezig met mij of hij was bezig met de pc. Hij keek nooit tv! Echt niet! Ik ben misleid
Op zondag 11 januari 2004 12:25 schreef SunChaser het volgende:
Ja dat krijg je Isabeau, dat jij als belezen vrouw van de wereld met een Jerry Springergast-achtige redneck gaat samenwonen
Ik kijk ook best veel tv maar voor een spelletje ben ik altijd in, lekker interactief
quote:Die kijkt tv èn zit de hele dag achter de pc. Bij hem staan ze naast elkaar.
Op zondag 11 januari 2004 12:27 schreef Anthraxx het volgende:
Dan heeft ie tenminste wat gezelschap.
quote:Haha, ja, vrijgezel ja..
Op zondag 11 januari 2004 12:26 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ben je nog vrijgezel?
Tsja, ik zou ook graag meer leuke dingen willen doen. Andere dingen dan tv kijken. Tv kijken is toch wel het saaiste wat je in een relatie kunt doen? En ik vind het dus echt niet leuk. In het begin heb ik gewoon wat meegekeken en me verbaasd over de nonsens op de televisie, maar nu vind ik het steeds storender worden. Ik begin me er aan te ergeren en dat maakt me niet echt vrolijk.
Ik heb toen ik twee weken geleden in Nederland bij familie was haast echt ruzie gehad. Elke week komen er een aantal vrienden eten en we eten dan in de woonkamer omdat de tv er staat. 'Gezellig' bij de tv. Alle koppen gaan naar de tv, en ja hoor, daar komt Nico... God, mijn eten smaakt meteen niet meer. Oh ja, en kan ik mijn mond even houden, ze kunnen het niet horen. En toen ik mijn laptop pakte was ik ongezellig.
Zucht
-edit- Oh ja, ben wel de trotse eigenaar van een 70cm breedbeeld en een 35cm slaapkamertv. Maar die staan lekker in Nederland.
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 11-01-2004 12:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 11-01-2004 12:42]
Advies over het TV-kijk-gedrag heb ik niet. Als ik gemeen wilde zijn, zou ik nu roepen dat dit precies een van de redenen is waarom ik nooit meer wil samenwonen (lang leve de LAT-relatie) maar daarvoor mag ik je te graag. Ik hoop dat iemand anders een oplossing heeft!
quote:Da's nou net één van de spelletjes die ik prefereer boven de tv
Op zondag 11 januari 2004 12:34 schreef SunChaser het volgende:
Misschien helpt pikstraf?
En pc weer naar de woonkamer is wel een goed idee, maar het staat nu wel een stuk netter dan eerder. *zucht* En we hebben nu 3 pc's die wel leuk bij elkaar op één kamer staan.
quote:De uitleg.
Op zondag 11 januari 2004 12:36 schreef Tijn het volgende:
Hey? Wat is er niet leuk aan mensen die gekke dingen bouwen?
quote:Omdat ik die programma's over vechtende robotwagentjes en mensen die auto's ombouwen of shoppermotors inelkaar zetten wel zat ben ja
Op zondag 11 januari 2004 12:36 schreef Tijn het volgende:
Hey? Wat is er niet leuk aan mensen die gekke dingen bouwen?
Wat doe jij vanmiddag?
[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 11-01-2004 12:39]
quote:Nou, netjes hoor, met het constant ontsierende teeveelicht en bijbehorende geluid...
Op zondag 11 januari 2004 12:36 schreef Isabeau het volgende:En pc weer naar de woonkamer is wel een goed idee, maar het staat nu wel een stuk netter dan eerder.
quote:*Noteert*
Op zondag 11 januari 2004 12:38 schreef Isabeau het volgende:
Wat doe jij vanmiddag?
Yvonne, schrijf je ook mee?
quote:Inderdaad: zo wordt mijn leven sleur en dat was het de afgelopen jaren niet.
Op zondag 11 januari 2004 12:37 schreef Copycat het volgende:
In mijn boek is samenwonen nog steeds geven en nemen. Kun je niet een soort van compromis met hem afspreken. Die teevee niet constant aan, maar op gezette tijden, bijvoorbeeld.
Lijkt me namelijk dat je op deze manier de deur naar sleur wagenwijd openzet.
En ik wil best een compromis sluiten: dat we dingen kijken die leuk zijn (zo, dat bespaart een heleboel tv-tijd) die van te voren zijn uitgezocht. Dat doelloos zappen dáár word ik zo moe van.
quote:Belachelijk
Op zondag 11 januari 2004 12:38 schreef Isabeau het volgende:[..]
Omdat ik die programma's over vechtende robotwagentjes en mensen die auto's ombouwen of shoppermotors inelkaar zetten wel zat ben ja
quote:Vanmiddag ben ik bij het fantastische lunch/dinner-buffet-feest van m'n vader die 50 wordt
Wat doe jij vanmiddag?
quote:En dan nu exclusief van uw FokRadioVerslaggever: Jaagt Atrimar zijn lieve Isabeau haar eigen huis uit met zijn beeldbuisverslaving? Rent zij nu hulpeloos in de armen van een muziekverslaafde? Van de regen in de drup...luister elke week naar de ondergang van wat eens een leuke, enthousiaste moderator was!
Op zondag 11 januari 2004 12:39 schreef SunChaser het volgende:
*Noteert*Yvonne, schrijf je ook mee?
quote:Heb Knut al een link gestuurd, die kan dan meteen wat inside-info vertellen over die spelletjes die je graag speelt.
Op zondag 11 januari 2004 12:42 schreef Isabeau het volgende:En dan nu exclusief van uw FokRadioVerslaggever: Jaagt Atrimar zijn lieve Isabeau haar eigen huis uit met zijn beeldbuisverslaving? Rent zij nu hulpeloos in de armen van een muziekverslaafde? Van de regen in de drup...luister elke week naar de ondergang van wat eens een leuke, enthousiaste moderator was!
quote:Dus, samenvattend:
Op zondag 11 januari 2004 12:40 schreef Isabeau het volgende:[..]
Inderdaad: zo wordt mijn leven sleur en dat was het de afgelopen jaren niet.
En ik wil best een compromis sluiten: dat we dingen kijken die leuk zijn (zo, dat bespaart een heleboel tv-tijd) die van te voren zijn uitgezocht. Dat doelloos zappen dáár word ik zo moe van.
- Zet je computer terug in je woonkamer
- Neem een abonnement op een TV-gids en omcirkel elke dag de dingen die jullie willen zien
- Zet spellen speelklaar voor de moment die nu vrij zijn
Voila
quote:Kijk, zèlf zoiets bouwen: ik ben helemaal voor! Lijkt me leuk! Passief kijken hoe een ander het doet: blech
Op zondag 11 januari 2004 12:42 schreef Tijn het volgende:Belachelijk
Vanmiddag ben ik bij het fantastische lunch/dinner-buffet-feest van m'n vader die 50 wordt
En heel erg veel plezier Heb je geen leuke neven/nichten/ooms/tantes?
quote:Stel het 'em voor! Lijkt me leuk
Op zondag 11 januari 2004 12:44 schreef Isabeau het volgende:[..]
Kijk, zèlf zoiets bouwen: ik ben helemaal voor! Lijkt me leuk! Passief kijken hoe een ander het doet: blech
quote:Haha, kom maar kijken
En heel erg veel plezierHeb je geen leuke neven/nichten/ooms/tantes?
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:43 schreef Tijn het volgende:Dus, samenvattend:
- Zet je computer terug in je woonkamer nee, dat lijkt me niks.
- Neem een abonnement op een TV-gids en omcirkel elke dag de dingen die jullie willen zien een tv-gids voelt aan als het in huis halen van en satansbijbel of zoiets....brrrr
- Zet spellen speelklaar voor de moment die nu vrij zijn ik loop al naakt door huis heen, is zeker niet genoeg?Voila
quote:Een orgie met de familie van Tijn, daar zitten we op te wachten
Op zondag 11 januari 2004 12:45 schreef Tijn het volgende:Haha, kom maar kijken
Of nog beter. De neukgeluiden van Tara en dinges opnemen en die constant draaien in de huiskamer.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-01-2004 12:52]
quote:Heeeeeee!!!
Op zondag 11 januari 2004 12:45 schreef Isabeau het volgende:[..]
ik loop al naakt door huis heen, is zeker niet genoeg?
De mythe, de legende, de leugen...
Ontopic:
Ik erger me ook aan het feit dat zo'n lichtbak alles domineert en zeker als je iemand mee neemt en wil voorstellen aan je ouders, dat dat ding loeihard blijft aanstaan op een random pulpshow.
De rest imho allemaal zooi, maar goed, wie ben ik om dat te beoordelen. Het merendeel van Nederland kijkt erna, dus het zal ergens wel leuk zijn
Je hebt al aaneggeven dat je het vaker tegen hem gezegd hebt, wat is dat voor een lusteloze man? Mijn vader was ook zo, ik zag hem al niet zo vaak, maar als hij er was keek hij naar de "vroegah' politieseries van 13 in het dozijn
Nu gaat ie nog eens af en toe mee om te sporten, al is hij over de 50. Nu wilt hij zich weer bewijzen tegenover mij en niet zo'n onderuitgezakte sbs6 kijker zijn Ik heb hem gewoon vaak genoeg lopen pesten met zijn leeftijd
quote:Precies, Isa! Je bent toch geëmancipeerd! Nu is het je pc, maar binnenkort is het dat je terug naar het aanrecht moet!
Op zondag 11 januari 2004 12:58 schreef ShadowGirl het volgende:
sorry hoor, maar dat vind ik dus belachelijk.
Waarom zijn tv wel in de woonkamer en jou computer niet? Jij woonde er trouwens ook nog eens eerst.
Ik wou gewoon een leuk kleedjeover die tv hangen en de computer gewoon weer in de huiskamer zetten.
Tis toch belachelijk, je woont samen: Zijn tv (iets wat hij leuk vind) staat in de woonkamer... waarom zou jou computer er dan niet mogen staan ?
Gewoon terugslepen die hap !
Wat denkt'ie wel niet.
Dat je zulk gedrag dan blijft tolereren uit een soort van vals gevoel voor respect. Als die jongen zichzelf wilt blijven pijnigen, want dat doen mensen bij zichzelf, dan doet hij dat maar in z'n eentje, zou ik zeggen.
Aangezien hij bij jou thuis zit en jij dit gedrag opvalt en er iets aan wilt doen, ben je verplicht om er iets aan te doen als hij niet vanuit zichzelf veranderd. Vanuit jouw liefde voor hem is hulp en steun geven normaal, ook al willen verslaafden daar vaak agressief reageren. Je bedreigd hun in hun dagelijkse ritme.
Waarschijnlijk ben je daar dan ook bang voor, dat hierdoor de relatie verbroken zal worden.
quote:Inderdaad... over een paar weekjes zit jij vastgeroest aan een stofzuiger en een aanrecht.. dan zeurtie dattie aardappels wil, dat alles schoon moet zijn als jij thuis komt en dat je je baan moet opzeggen
Op zondag 11 januari 2004 12:59 schreef Seborik het volgende:[..]
Precies, Isa! Je bent toch geëmancipeerd! Nu is het je pc, maar binnenkort is het dat je terug naar het aanrecht moet!
Wat denkt'ie wel niet.
quote:Samen tv kijken is soms ook gezellig hoor.
Op zondag 11 januari 2004 13:02 schreef Emel het volgende:
mijn vriend en ik kijken alleen tv als we samen een film willen zien of een leuke serie. Voor de rest staat de tv uit. Zo zonde van je tijd samen.
quote:soms ja
Op zondag 11 januari 2004 13:04 schreef SunChaser het volgende:[..]
Samen tv kijken is soms ook gezellig hoor.
Anders ga je toch gewoon patiencen? Ook een leuk spel en je kan het lekker in je eentje spelen!
quote:Een gewoon tv-programma ook.
Op zondag 11 januari 2004 13:06 schreef Emel het volgende:[..]
soms ja
samen dvd kijken
quote:
Samen tv kijken is soms ook gezellig hoor.
quote:
Op zondag 11 januari 2004 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Hij kijkt tv. De hele dag. Als hij opstaat gaat de tv aan. Als hij thuis komt gaat de tv aan. Als we 's avonds de weinige minuten die we samen doorbrengen op de bank zitten staat de tv aan.
quote:Ik reageerde op Emel, die nooit tv kijkt samen.
Op zondag 11 januari 2004 13:08 schreef Colour het volgende:
quote:kan ook leuk zijn maar niet iedere avond dat je samen bent.
Op zondag 11 januari 2004 13:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Een gewoon tv-programma ook.
quote:zei ik nooit
Op zondag 11 januari 2004 13:09 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik reageerde op Emel, die nooit tv kijkt samen.
GOED LEZEN! we kijken wel tv, een leuke film of serie.
Begin je weer irritant te doen?
quote:Juist ja, meer sex op de tv!
Op zondag 11 januari 2004 12:58 schreef Seborik het volgende:
Je kunt de tv natuurlijk ook betrekken in je seksspelletjes.
quote:Isa zou de afstandsbediening kunnen "verstopppen".
Op zondag 11 januari 2004 12:58 schreef Seborik het volgende:
Je kunt de tv natuurlijk ook betrekken in je seksspelletjes.
Schaf een lappie aan met een draadloze netwerkkaart en ga in de woonkamer Fokken terwijl meneer TV kijkt.
quote:Wat Libris al schrijft, wanneer je de TV niet hebt merk je pas hoe bevrijdend het is.
Op zondag 11 januari 2004 12:26 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ben je nog vrijgezel?
Ik heb nu al anderhalf jaar geen TV meer en moet zeggen dat het erg leuk is zonder. Wanneer je wel een TV hebt ga je toch kijken, of het nu leuk/vermakelijk/spannend/saai/vervelend ... etc is, juist omdat het gemakkelijk is.
Wanneer je niet kijkt doe je leukere dingen, ook samen. TV kijken doe je alleen, ook al zijn er meerdere mensen in de kamer.
Vanuit een relationeel opzicht, praat er eens over, maak duidelijk dat dit je dwars zit, evalueer eerst wel voor jezelf hoe storend het is en wat dat voor invloed op jouw leven heeft
quote:Als je nog wel internet / krant lees, valt het best wel mee.
Op zondag 11 januari 2004 13:27 schreef bankrupcy het volgende:
Ik heb al 6 jaar geen TV. Ben ik nu wereldvreemd?
TV : geestdodend.
TV : tijdrovend.
TV : vermaak als je jezelf of je gasten niet kunt vermaken.
TV : nutteloos voor 99,9% (0,1% nuttig voor die zeldzaam leuke film en zelfs dat kan op DVD in mij pc.
TV : trekt stof aan waar mensen dan over gaan zeiken.
TV : stond bij mij vaak aan zonder dat ik er uberhaubt naar keek.
TV : weet jij nog wat je gister gezien hebt in die ..... uur ?
TV : neemt een hoop ruimte in.
TV : Hersenspoelkast van de mensen die iets van jou willen
quote:Helemaal met jou eens!
Op zondag 11 januari 2004 13:31 schreef Brievenbus het volgende:
TV : geestdodend.
TV : tijdrovend.
TV : vermaak als je jezelf of je gasten niet kunt vermaken.
TV : nutteloos voor 99,9% (0,1% nuttig voor die zeldzaam leuke film en zelfs dat kan op DVD in mij pc.
TV : trekt stof aan waar mensen dan over gaan zeiken.
TV : stond bij mij vaak aan zonder dat ik er uberhaubt naar keek.
TV : weet jij nog wat je gister gezien hebt in die ..... uur ?
TV : neemt een hoop ruimte in.
TV : Hersenspoelkast van de mensen die iets van jou willen
En dat laptop idee is echt het allerbeste idee Nog iemand een lapje te koop?
Hij is nu trouwens aan het schoonmaken en ik ga maar weer verder helpen
Ik heb hier in Utrecht ook geen televisie en ik mis het nauwelijks.
quote:Dat klinkt alweer beter!
Op zondag 11 januari 2004 13:49 schreef Isabeau het volgende:
Hij is nu trouwens aan het schoonmaken en ik ga maar weer verder helpen
quote:Ehm, samenwonen betekent toch dat het huis van beiden is? Ook al is hij bij haar ingetrokken?
Op zondag 11 januari 2004 12:59 schreef Colour het volgende:
Aangezien hij bij jou thuis zit
quote:Hij zal verslaafd zijn. Dat is zíjn probleem. Dus zal híj het moeten oplossen, niet zij.
Vanuit jouw liefde voor hem is hulp en steun geven normaal, ook al willen verslaafden daar vaak agressief reageren. Je bedreigd hun in hun dagelijkse ritme.
Isa, weet je waaróm hij zo veel TV kijkt?
Verder, waarom kijk je mee als het je zo irriteert? Lees een boek.
Bovendien vind ik continu achter de PC zitten vergelijkbaar met continu TV kijken. Net zo passief.
Imo is het enige dat je kunt doen, aangeven dat je er zo van baalt. En verder zorgen dat jíj de dingen doet die je leuk vindt. Hij maakt zijn keuzes, jij de jouwe.
Volgt hieruit dat jullie langs elkaar heen gaan leven? Trek dan je conclusies of neem de consequenties van een relatie met hem.
quote:Idd zeg het gewoon tegen hem. Hier op het forum een beetje lopen klagen verbeterd de situatie heus niet.
Op zondag 11 januari 2004 13:07 schreef Untouchables het volgende:
Ik snap niet waarom je hier gaat roepen, "kan die tv uit"...
Waarom zeg je dat niet gewoon tegen hem?
Als je echt zegt dat je het zo erg vind, dan moet ie toch wel reageren??
Ik kan me niet voorstellen, als je een "liefdevolle" relatie zou hebben, dat ie helemaal niet naar jou zou luisteren op dat gebied.
Dus kom op he, zeg dit alles eens tegen hem.Anders ga je toch gewoon patiencen? Ook een leuk spel en je kan het lekker in je eentje spelen!
quote:Ja.
Op zondag 11 januari 2004 14:24 schreef Moonah het volgende:[..]
Ehm, samenwonen betekent toch dat het huis van beiden is? Ook al is hij bij haar ingetrokken?
[..]
quote:Maar zij moet hem laten inzien dat hij een verslaving heeft wat haar niet zint. Zij maakt zich zorgen, hij misschien niet.
Hij zal verslaafd zijn. Dat is zíjn probleem. Dus zal híj het moeten oplossen, niet zij.
quote:Nee niet misleid, verleid om bij hem te komen, moeite om jou lekker te maken voor hem, hoeft hij niet meer te doen, je bent er immers al, dus hij kan doen wat hij eigenlijk het meest leuk vind: tv kijken.
Op zondag 11 januari 2004 12:28 schreef Isabeau het volgende:[..]
Maar hij heeft me misleid!! Hij keek thuis nooit tv! We keken daar nooit tv! Hij hield zich bezig met mij of hij was bezig met de pc. Hij keek nooit tv! Echt niet! Ik ben misleid
Succes ermee voor de rest van je leven
Ik denk ook echt niet dat hij verslaafd is, hij kan best zonder tv. Het is meer een vervelende gewoonte in mijn ogen.
Dood aan de tv in plaats van er op!
quote:* Isabeau geeft Vork z'n Valiumtabletje.
Op zondag 11 januari 2004 15:51 schreef Vork het volgende:
En opnieuw het bewijs, de tv is een uitvinding van de duivel. Een duivel met een wel heel erg slechte smaak trouwens en toch blijven we er maar naar kijken. Dat maakt de televisie echter ook tot een zeer gevaarlijk medium voor diegene die op brainwashende wijze zijn of haar minder prettige gedachtengoed aan de man probeert te brengen.Dood aan de tv in plaats van er op!
Ga eventueel uit naar plaatsen waar je in contact komt met andere mannen.
Misschien zet hem dat aan het denken dat het menens is voor jou.
That's my 2 cents.
quote:Ik doe niet anders dan met andere mannen omgaan
Op zondag 11 januari 2004 15:55 schreef DaveM het volgende:
Ga eventueel uit naar plaatsen waar je in contact komt met andere mannen.
Misschien zet hem dat aan het denken dat het menens is voor jou.
quote:stel voor om samen ergens anders heen te gaan... ff uit te gaan waaien in het bos of strand ofzo... onderneem wat actie en vertel hem dat die tv best wel een keertje uit kan
Op zondag 11 januari 2004 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil hem ook niet veranderen, ik baal er domweg van dat dat stomme kastje de hele dag maar aanstaat. En ik kan gewoon niet lezen als hij tv kijkt en aangezien het in dit kamertje koud is en ik liever naast hem zit kijk ik dus automatisch mee.Ik denk ook echt niet dat hij verslaafd is, hij kan best zonder tv. Het is meer een vervelende gewoonte in mijn ogen.
ennuh als dat niet lukt ga je lekker met mij uit
quote:Je hebt hem ook misleid. Je was een leuke meid die haar pc gewoon lekker in de woonkamer had staan omdat die belangrijk voor haar was en niet naast de strijkplank in het rommelkamertje
Op zondag 11 januari 2004 12:28 schreef Isabeau het volgende:[..]
Maar hij heeft me misleid!! Hij keek thuis nooit tv! We keken daar nooit tv! Hij hield zich bezig met mij of hij was bezig met de pc. Hij keek nooit tv! Echt niet! Ik ben misleid
quote:Ai...scrapheap challenge... mijn onder normale omstandigheden (voor mij) zo woest aantrekkelijke lief verandert bij het zien van dit programma ogenblikkelijk in iemand die zich volledig identificeert met de gemiddelde scrapheap-kandidaat, te weten een bonkige man-met-lange-baard wiens communicatieve vaardigheden zich tijdelijk beperken tot het uitstoten van onduidelijke oerkreten, die - hiep hoi voor de ondertiteling- toch nog vertaald blijken te kunnen worden in zinnen als "hey, een flexibele pijp [houdt gammel, roestig ding omhoog], die kunnen we mooi gebruiken voor ons hydraulische systeem"....
Op zondag 11 januari 2004 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Qua entertainment is het allemaal maar zozo en je leert er heus geen flikker van, ook niet van die discovery prut. Dat gaat toch alleen maar over ... mensen die iets geks bouwen ...
Tja, the things we do for love
quote:Scrapheap
Op maandag 12 januari 2004 07:57 schreef femmeChantal het volgende:[..]
Ai...scrapheap challenge... mijn onder normale omstandigheden (voor mij) zo woest aantrekkelijke lief verandert bij het zien van dit programma ogenblikkelijk in iemand die zich volledig identificeert met de gemiddelde scrapheap-kandidaat, te weten een bonkige man-met-lange-baard wiens communicatieve vaardigheden zich tijdelijk beperken tot het uitstoten van onduidelijke oerkreten, die - hiep hoi voor de ondertiteling- toch nog vertaald blijken te kunnen worden in zinnen als "hey, een flexibele pijp [houdt gammel, roestig ding omhoog], die kunnen we mooi gebruiken voor ons hydraulische systeem"....
![]()
Tja, the things we do for love
IIG een stuk beter dan dat "Full Metal Challenge" of "Thunder Races"
quote:Het ergste is dat ik ook nog weet over welke programma's jullie het hebben
Op maandag 12 januari 2004 08:37 schreef Starfish het volgende:Scrapheap
![]()
IIG een stuk beter dan dat "Full Metal Challenge" of "Thunder Races"
quote:Heeft zijn voor en nadelen natuurlijk
Op zondag 11 januari 2004 12:30 schreef Isabeau het volgende:[..]
Die kijkt tv èn zit de hele dag achter de pc. Bij hem staan ze naast elkaar.
Heb je geen kind aan.
quote:Hand me that welding torch please
Op maandag 12 januari 2004 13:14 schreef Isabeau het volgende:[..]
Het ergste is dat ik ook nog weet over welke programma's jullie het hebben
quote:Yuk... volgens mij zijn alle mannen precies hetzelfde in sommige opzichten. Ik vind de tv ook geen zak aan, tenzij er een spannende film op tv is... maar dat is er ook nooit...
Op zondag 11 januari 2004 12:14 schreef Isabeau het volgende:Hij kijkt tv. Als we 's avonds de weinige minuten die we samen doorbrengen op de bank zitten staat de tv aan. En ik kijk mee. Ik kijk nu naar de meest achterlijke bagger en heb en ik vind er eerlijk gezegd geen moer aan.
quote:Alle mannen kijken domme TV-programma's? Pardon? Voor wie zijn soaps uberhaupt uitgevonden?
Op maandag 12 januari 2004 23:20 schreef gekke_sandra het volgende:[..]
Yuk... volgens mij zijn alle mannen precies hetzelfde in sommige opzichten. Ik vind de tv ook geen zak aan, tenzij er een spannende film op tv is... maar dat is er ook nooit...
spelletjes doen op de tv, kannie beter toch?????
quote:Ja, zo heb ik dat zelf inmiddels ookal ervaren. Maar goed, ik vind het wel rot voor je TS, helemaal omdat je nu samenwoont kan je er moeilijk aan ontkomen!
Op maandag 12 januari 2004 23:32 schreef Argento het volgende:
Als je je vriendin niet zo vaak ziet, en als je dr dan ziet een zouteloos programma opzet, dan is er maar 1 conclusie mogelijk: de liefde zit niet zo diep. Daar ben ik heel makkelijk in.
quote:Mijn scrapheap-stukje was niet zo serieus hoor (zie nogal overdreven geschreven tekst).
Op maandag 12 januari 2004 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Het ergste is dat ik ook nog weet over welke programma's jullie het hebben
Wel serieus:
Kun je anders niet instellen dat als jullie samen tv kijken het iets is wat jullie allebei leuk vinden? Is er (evt. tegelijkertijd) een programma dat één van jullie erg leuk vindt en de ander niet, dan wordt dat opgenomen op video en kijkt de één dat op een tijdstip dat de ander niet thuis is.
Dit doen wij en dat werkt erg goed. Gevolg: je kijkt uiteindelijk helemaal niet veel tv + iha neem je alleen maar iets op als je het écht heel erg graag wil zien: maar heel af en toe dus.
[Dit bericht is gewijzigd door femmeChantal op 13-01-2004 07:53]
Je kan ervoor kiezen om zelf eigen plannen te maken, avondje uit naar vrienden of sporten (of wat vrienden uit te nodigen voor een spelletje).
- Dit kan goed gaan, hij wil meedoen en na dit een paar keer een avondje te hebben gedaan kun je vragen of hij het naar zijn zin had en of hij het dan ook leuker vond dan een avond tv kijken. *
- Dit kan ook fout gaan, hij wil niet mee en na een paar keer een avondje je eigen ding te hebben gedaan, verwijt hij je ervan dat je er vaak weg bent, terwijl hij thuis zit en (in zijn ogen) gezellig samen op bank wil zitten. *
Waar een asterik staat, lijkt mij een goed moment voor discussies omdat je zo iets kan aantonen, namelijk een verandering om de sleur tegen te gaan. En deze verandering in wording zal hem ongetwijfeld ook ondertussen zijn opgevallen. Zo ontneem je alvast zijn mogelijke tegenargument, "Het gaat toch goed zo, toch?".
Moet toch vast wel iets aan te doen zijn hoor Succes!
Ik baal van al die reclames tussen de best bekeken prorgamma's en films door. Ik baal van de videoclips! Vandaag weer zo een in zn nakie; t begint meer op pornovideo's te lijken
En de tv zorgt voor individualisering over het algemeen; ook gemanipuleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |