quote:1. Je hoeft niet iedereen te groeten.
Op maandag 12 januari 2004 01:09 schreef WeirdMicky het volgende:
oke, om maar eens serieus dit plan af te kraken:1. er zijn teveel mensen, je zou je hand omhoog kunnen houden vanwege het groeten
2. waaaaaarom moet ik tegen iedereen hallo zeggendit leidt echt niet tot een betere relatie met die persoon en misschien wil ik niet eens een betere relatie met de persoon in kwestie
3. het is gewoon een blij idee om een discussie aan te wakkeren, erg leuk natuurlijk, maar het idee is gewoon onhaalbaar
quote:Ik dacht dat het de hoofdstad van Ethiopie is. Met enkele miljoenen inwoners.
Op maandag 12 januari 2004 01:14 schreef Goodluck het volgende:
Oh dat!
Sorry, daar heb ik als eenvoudige student met enkel een Havo diploma op zak nog nooit van gehoord. (zal wel aan mijn gebrekkige topografische kennis liggen)
enneh, oh ja:
![]()
* Parabola rijdt motor en groet dus regelmatig wildvreemden op straat
quote:Enige vergelijking met het normen en waardendebat heb ik al toegelicht.
Op maandag 12 januari 2004 11:58 schreef Parabola het volgende:
Het idee op zich is niet eens zo interessant. Eerder een Loesje-actie dan iets voor een politieke partij. Maar de reacties die het oproept (oa dit topic) zijn vooral veelzeggend. Veelzeggend over Fok!, maar ook nog wel breder. Jammer dat we het experiment niet blind kunnen herhalen, maar dan uit de CDA-koker. Ik ben razend benieuwd of dezelfde mensen in dit topic op dezelfde wijze gereageerd zouden hebben.
Maar een politieke partij kan toch ook een Loesje-actie opzetten? ![]()
quote:
enneh, oh ja:![]()
en nee ik doe er niet aan mee, ik mag van mama geen wildvreemde mensen op straat aanspreken want daar krijgen ze soms rare ideeen van
quote:Je trekt het meteen door in het belachelijke. Er zijn toch zat mensen die je op straat tegenkomt waarbij je zeker weet dat een vriendelijk knikje geen kwaad kan? Het gaat niet om aanspreken of een hand opsteken maar om een klein gebaar.
Op maandag 12 januari 2004 12:22 schreef sp3c het volgende:
zolang het uit de groenlinks kas betaald wordt vind ik het allemaal besten nee ik doe er niet aan mee, ik mag van mama geen wildvreemde mensen op straat aanspreken want daar krijgen ze soms rare ideeen van
* Brave_Sir_Robin gaat deze week eens de proef op de som nemen
maar verder heb ik geen behoefte aan mensen die vriendelijk tegen me lachen ... daar heb ik de spiegel voor
quote:vriendelijkheid kenmerkt zich niet echt door middel van groeten imho, ik vind het zo slap om dat te gaan verheerlijken om het straks als springplank naar normen&waarden te gaan gebruiken
Op maandag 12 januari 2004 11:34 schreef Sidekick het volgende:[..]
1. Je hoeft niet iedereen te groeten.
2. Je hoeft geen relatie, maar de vriendelijkheid is toch goed?
3. De discussie en zelfreflectie zijn de grootste voordelen, maar haalbaar is het ook: even groeten kost geen tijd.
ik ben een hele lieve jongen, en soms groet ik ook mensen die ik helemaal niet ken, maar als ik 20 minuten naar mn werk loop, zeer vroeg en brak (
) dan wil ik liever niet dat mensen me gaan begroeten zonder reden en juist die reden vind ik belangrijk, niet het groeten zelf
snappie
quote:bron?
Op maandag 12 januari 2004 13:03 schreef Monidique het volgende:
Groeten zorgt wel voor een socialere samenleving.
quote:ja dat vind ik nu ook
Op maandag 12 januari 2004 13:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
vriendelijkheid kenmerkt zich niet echt door middel van groeten imho, ik vind het zo slap om dat te gaan verheerlijken om het straks als springplank naar normen&waarden te gaan gebruiken
ik ben een hele lieve jongen, en soms groet ik ook mensen die ik helemaal niet ken, maar als ik 20 minuten naar mn werk loop, zeer vroeg en brak (
) dan wil ik liever niet dat mensen me gaan begroeten zonder reden en juist die reden vind ik belangrijk, niet het groeten zelf
snappie
ik wil niet dat jan en alleman me gaat groeten simpelweg omdat het moet of omdat het hoort want dan gaat heel het idee erachter verloren.
krijg je net zo'n cultuur als in Frankrijk en Amerika oid waar dergelijke vriendelijkheden in de taal ingebakken zitten maar waar niemand het eigenlijk meent of er uberhaupt over nadenkt wat hij ermee bedoelt.
quote:juist
Op maandag 12 januari 2004 13:09 schreef sp3c het volgende:[..]
ja dat vind ik nu ook
ik wil niet dat jan en alleman me gaat groeten simpelweg omdat het moet of omdat het hoort want dan gaat heel het idee erachter verloren.
krijg je net zo'n cultuur als in Frankrijk en Amerika oid waar dergelijke vriendelijkheden in de taal ingebakken zitten maar waar niemand het eigenlijk meent of er uberhaupt over nadenkt wat hij ermee bedoelt.
eindelijke iemand die me snapt
quote:Oh maar dan ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij pas je perfect binnen het GL-plan
Op maandag 12 januari 2004 13:02 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
vriendelijkheid kenmerkt zich niet echt door middel van groeten imho, ik vind het zo slap om dat te gaan verheerlijken om het straks als springplank naar normen&waarden te gaan gebruiken
snappie
quote:
Op maandag 12 januari 2004 13:38 schreef SCH het volgende:[..]
Oh maar dan ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij pas je perfect binnen het GL-plan
nooooooooit
... het zal je maar gezegd worden
quote:
Op maandag 12 januari 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:
'je past perfect in een GL plan'... het zal je maar gezegd worden
quote:opbeurgroet:
Op maandag 12 januari 2004 13:45 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
quote:Weird Mickey omschrijft zichzelf als precies wat GL wil.
Op maandag 12 januari 2004 13:41 schreef sp3c het volgende:
'je past perfect in een GL plan'... het zal je maar gezegd worden
Maar ik snap het al: het gaat jullie niet inhoudelijk om de idee, het is een voorstel van GL dus het kan nooit wat zijn
quote:precies ... dat lijkt me duidelijk
Op maandag 12 januari 2004 14:11 schreef SCH het volgende:[..]
Weird Mickey omschrijft zichzelf als precies wat GL wil.
Maar ik snap het al: het gaat jullie niet inhoudelijk om de idee, het is een voorstel van GL dus het kan nooit wat zijn
eigenlijk is het heel erg logisch om jan en alleman en goede dag te wensen zonder het te menen als je op straat loopt, puik plan
Jammer dat het uit Femke Halsema dr nest komt anders was ik gelijk naar buiten gerend
quote:breek me de bek daar niet over open
Op maandag 12 januari 2004 14:22 schreef SCH het volgende:
Grappig dat iemand die in het leger zit zo meewarig doet over groeten
quote:ik omschrijf zoals iedereen het wil
Op maandag 12 januari 2004 14:11 schreef SCH het volgende:[..]
Weird Mickey omschrijft zichzelf als precies wat GL wil.
het voorstel is dus niet goed, de discussie opzich wel
quote:alweer mee eens is
Op maandag 12 januari 2004 14:24 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ik omschrijf zoals iedereen het wil
Groen-Links komt alleen met een voorstel die dat niet echt zal verbeteren, het wakkert alleen de discussie aan...wat ik opzich goed vind
quote:Mee eens, maar ik denk dat er ook minder idiote manieren zijn om die discussie aan te wakkeren. Want dit is echt niks.
Op maandag 12 januari 2004 14:24 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ik omschrijf zoals iedereen het wil
Groen-Links komt alleen met een voorstel die dat niet echt zal verbeteren, het wakkert alleen de discussie aan...wat ik opzich goed vind
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |